(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 مهر 1388- شماره 19489
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راه فرار مسدود است (يادداشت روز)
ديروز اعلام شد درخواست وزير خارجه ايران براي محاكمه سران صهيونيست در دادگاه جنايات جنگي
بيانيه! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
تحليلگران غربي در گفت وگو با فرانس پرس: تحريم بنزين هيچ تاثيري بر فعاليت هاي هسته اي ايران ندارد
انشعاب طلبي (يادداشت ميهمان)
راي سعيد حجاريان تاكنون صادر نشده است
روايت عبري-انگليسي از جنايت تروريستي در سيستان (خبر ويژه)
شكايت دانشجويان فريب خورده از يك موسسه غيرقانوني (خبر ويژه)
عطاءالله مهاجراني: تحريم ايران بي فايده است چون رژيم را تغيير نمي دهد (خبر ويژه)
نااميدي فتنه گران از علما و دخيل به شيخ حامي تروريست ها (خبر ويژه)



راه فرار مسدود است (يادداشت روز)

درست از لحظه تصويب گزارش گلدستون در شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد و محكوميت صهيونيست هاي كودك كش به جنايت جنگي در جنگ 22 روزه غزه، سردمداران تل آويو با كابوس محاكمه و مجازات دست و پنجه نرم مي كنند. به تعبير محمد حسنين هيكل - روزنامه نگار بلندآوازه جهان اسلام - سران صهيونيست اكنون در باتلاقي سخت گرفتار شده اند و با توجه به مطالبه افكار جهاني و خواسته عموم ملت هاي آزاده و مستقل دنيا دريافته اند كه زمان فرار از مجازات به پايان رسيده است. همچنانكه ريچارد گلدستون يهودي تبار سال گذشته كه رياست كميته حقيقت ياب جنگ غزه را برعهده گرفت در همان آغاز به كار هشدار داد - بخوانيد اعتراف كرد- در شرايط كنوني جنايات جنگي بدون پيگرد نخواهد بود.
اما مقامات رژيم جعلي صهيونيستي بلافاصله پس از تصويب گزارش گلدستون در شوراي حقوق بشر به ابزار و اهرم هميشگي شان يعني عمليات رواني روي آوردند و اين گزارش 547 صفحه اي درباره وقايع جنگ غزه را كه شامل 20 هزار صفحه سند و عكس و فيلم است و با استفاده از گفت وگوي رودررو با صدها نفر از شاهدان عيني تهيه شده است، گزارشي سياسي دانستند!
وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي نيز در همين راستا طي بيانيه اي با ادعاي بزرگ ناعادلانه بودن گزارش گلدستون، تصويب اين گزارش در شوراي حقوق بشر سازمان ملل را تخريب فرآيند صلح در خاورميانه اعلام كرد!
جالب اينجاست كه شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي هم در آستانه تصويب گزارش گلدستون در شوراي حقوق بشر با فرافكني از اصل موضوع و در سخناني ناشيانه درخواست كرد كه شوراي حقوق بشر اقدامات ايران در زمينه نابودي اسرائيل را بررسي كند!
اكنون كه برغم كارشكني هاي صهيونيست ها و آمريكايي ها براي ايجاد مانع در مسير تصويب گزارش گلدستون اين گزارش به تصويب رسيده و تلاش آنها براي تعويق 6 ماهه آن تا مارس 2010 ناكام مانده است گفتني هايي درباره تصويب گزارش كميته حقيقت ياب جنگ غزه - به رياست قاضي گلدستون - در شوراي حقوق بشر سازمان ملل هست كه به طور موجز به اهم آنها اشاره مي شود:
1- تصويب گزارش گلدستون در شوراي حقوق بشر را بايد نقطه عطفي در روند بسترسازي محاكمه و مجازات مقامات جنايتكار صهيونيستي دانست كه همواره در 6 دهه گذشته گستاخانه و بي محابا كلكسيوني از جنايات جنگي، جنايت عليه صلح و بشريت و نسل كشي انسان هاي مظلوم و بي پناه را رقم زده اند و كارنامه اي سراسر سياه با اقدامات سبعانه و وحشيانه از خود برجاي گذاشته اند و در تمامي اين موارد با پشتيباني ايالات متحده از چنگ عدالت گريخته اند.
هرچند سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه هايي نسبت به اعمال غيرقانوني و ناقض قواعد و مقررات حقوق بين الملل اين رژيم بخصوص در زمينه توليد سلاح هاي هسته اي واكنش نشان داده است و يا در بعضي موارد مثل جنگ غزه به قطعنامه اي بي خاصيت آنهم ديرهنگام و پس از گذشت دو هفته از شروع جنگ بسنده كرد اما گزارش شوراي حقوق بشر به لحاظ قضايي براي نخستين بار رژيم اشغالگر صهيونيستي را به دليل ارتكاب جنايت هاي جنگي و ضد بشري محكوم كرده است.
از همين روي، اهميت اين گزارش فراتر از يك تحقيق صرف بين المللي يا بيان موضع از سوي يك نهاد بين المللي است بلكه اين گزارش ارزش يك سند حقوقي غيرقابل خدشه را داراست كه به لحاظ قانوني و سازوكار سازمان ملل اكنون به شوراي امنيت ارجاع شده است.
2- از آنجايي كه براساس گزارش كميته حقيقت ياب در جنگ غزه و تصويب آن در شوراي حقوق بشر تمامي ادعاها و ادله هاي طرفين مخاصمه با رويكردي كارشناسانه و حقوقي مورد بررسي قرار گرفته است و محكوميت جانيان و كودك كشان صهيونيستي حداقل اقدام در اين زمينه است اما ناگفته پيداست كه اين روند نبايد در همين حد متوقف شود و بنابر قواعد حقوق بين الملل، شوراي امنيت بايد پرونده جنايات صهيونيست ها در غزه را بدون نگاه سياسي و جانبدارانه به دادگاه كيفري بين المللي (I.C.C) ارجاع دهد تا اين دادگاه بين المللي با استناد به صلاحيت ذاتي اش در رسيدگي به جنايات جنگي، جنايات عليه بشريت و نسل كشي سران متجاوز رژيم صهيونيستي را پاي ميز محاكمه احضار و جلب نمايد و انبوه اقدامات ضد انساني و ناقض حقوق بشر آنها را مورد رسيدگي و پيگرد قانوني قرار دهد.
3- بديهي است كه «وتو»ي يكي از اعضاي شوراي امنيت در ارجاع اين پرونده به دادگاه كيفري بين المللي بر هيچ محمل حقوقي و قضايي استوار نيست و تنها اعتبار اين نهاد بين المللي را كه وفق منشور ملل متحد مسئوليت و صلاحيت مستقيم صلح و امنيت بين المللي را دارد بيش از پيش خدشه دار مي نمايد. ناظران و تحليلگران سياسي معتقدند آمريكا بار ديگر از حق وتوي خود -و به قول حضرت امام(ره) قانون جنگل- استفاده خواهد كرد و مانع خواهد شد تا گزارش كميته حقيقت ياب جنگ غزه كه در شوراي حقوق بشر به تصويب رسيده است به دادگاه كيفري بين المللي ارجاع شود، چرا كه آمريكايي ها بارها و به كرات نشان داده اند در دفاع از تجاوزات و اقدامات نامشروع و ناقض حقوق بشر رژيم جعلي صهيونيستي يد طولايي دارند از همين رهگذر مشاهده مي شود كه كاخ سفيد از 1945(آغاز به كار سازمان ملل) تاكنون بيش از 80 بار از حق وتو استفاده كرده است كه قريب به نصف آن در حمايت از رژيم صهيونيستي بوده است و اين در حالي است كه انتقادات شديد جهاني عليه سياست هاي پلشت و غيرانساني صهيونيست ها مطرح بوده و هست.
آمريكايي ها بايد بدانند با توجه به خيزش افكار عمومي دنيا براي محاكمه و مجازات سردمداران جنايتكار صهيونيست در صورتي كه اين بار نيز از حق وتو استفاده كنند نه تنها ديگر اعتبار و حيثيتي براي شوراي امنيت باقي نخواهد ماند بلكه بدون ترديد خواسته تغيير در ساختار سازمان ملل و از جمله حذف حق ناروايي به نام «وتو» با شتابي فزاينده به شعار مشترك ملت ها و افكار عمومي جهاني مبدل خواهد شد و در واقع «وتو» گزارش شوراي حقوق بشر به مثابه تير خلاصي بر پيكره شوراي امنيت خواهد بود و در عين حال تبعات و هزينه هاي سنگيني براي دولت اوباما به بار خواهد آورد.
دولت اوباما كه با شعار تغيير و ادعاي بزرگ تلاش براي صلح در خاورميانه به ميدان آمده است در صورت وتوي گزارش شوراي حقوق بشر با رسوايي بزرگي روبرو خواهد شد چرا كه از يك سو طرح به اصطلاح صلح خاورميانه را به ميان مي كشد و به همين بهانه باراك اوباما مستحق دريافت جايزه نوبل شناخته مي شود! و از سوي ديگر بر قتل و كشتار و خونريزي صدها انسان بي گناه در جنگ غزه كه تمامي نهادهاي حقوق بشري بر جنايات و تجاوزات اين رژيم شهادت مي دهند و شوراي حقوق بشر در نهايت اين رژيم را به جنايات جنگي و جنايات عليه بشريت محكوم مي كند سرپوش گذاشته است.
و اين در حالي است كه براساس قطعنامه شوراي حقوق بشر علاوه بر آن كه رژيم صهيونيستي به جنايات جنگي و جنايات عليه بشريت محكوم شده است و هيچ خدشه اي بر آن وارد نيست در خصوص گسترش شهرك سازي ها در سرزمين هاي اشغالي، ايجاد ديوار حائل، مصادره زمين هاي فلسطينيان، حفاري هاي غيرقانوني در مسجدالاقصي، تغيير تركيب جمعيتي و ماهيت اماكن و نمادهاي مقدس اسلامي و... نيز محكوم شده است.
4- آنچه امروز در فضاي كنوني منطقه اي و بين المللي به وضوح قابل رؤيت است شتاب فزاينده و سير صعودي «جريان مقاومت» با عقبه نهضت بيداري اسلامي در مقابل زورگويان و زياده خواهان است و از همين منظر رژيم جعلي صهيونيستي هر روز به طور موثر و مضاعفي در مسير اضمحلال و سقوط گام برمي دارد.
گزارش گلدستون برگي ديگر از شكست مثلث واشنگتن، تل آويو و جريان سازشكار اعراب در اجبار جامعه جهاني براي عدم پيگيري جنايات جنگي رخ داده در نبرد 22 روزه غزه(به فاصله 27 دسامبر 2008 تا 18 ژانويه 2009) را ورق زد و اين چيزي نيست جز فاصله گرفتن از خط سازش و تاكيد بر مقاومت و مبارزه در برابر جاه طلبان و افزون طلباني كه طشت رسوايي آنها از بام جعل و دروغ و نيرنگ و تجاوز بر زمين افتاده است و امروز افكار عمومي دنيا و عموم ملت هاي آزاده و مستقل در انتظار برپايي دار مجازات و محاكمه مقامات خونخوار و كودك كش صهيونيستي هستند تا به سزاي اعمال سبعانه و وقيحانه شان برسند.
حسام الدين برومند

 



ديروز اعلام شد درخواست وزير خارجه ايران براي محاكمه سران صهيونيست در دادگاه جنايات جنگي

وزير امور خارجه كشورمان گفت: گزارش تكان دهنده گلدستون تنها بخشي از جنايات رژيم صهيونيستي در غزه است و بايد جنايتكاران اين رژيم در دادگاه جنايات جنگي محاكمه شوند.
منوچهر متكي با اشاره به گزارش 10 هزار صفحه اي گلدستون و محكوميت رژيم صهيونيستي در شوراي حقوق بشر سازمان ملل گفت: وجدان هاي حقيقت ياب منتظر محاكمه و مجازات جنايتكاران صهيونيست در دادگاه جنايات جنگي هستند.
متكي تاكيد كرد: 10 هزار صفحه گزارش كه به وضوح بمباران عامدانه 200 مركز تاسيسات توليدي در غزه را تصريح داشته و اين امر ويراني مولفه هاي حيات و زندگي عادي مردم مظلوم آن منطقه را به همراه داشته، سند روشني بر وقوع جنايات جنگي و جنايات عليه بشريت است.
وي با اشاره به ابعاد و عمق جنايات صورت گرفته، گفت: اين گزارش تنها بخشي از حقايق و گوشه اي محدود از شنيع ترين جنايات عليه كودكان، زنان و پيرمردان غزه را بيان كرده در حالي كه رژيم صهيونيستي با رويكردهاي وحشيانه خود، ساختارهاي مدني و موسسات اجتماعي كه طي 100 سال گذشته با رنج ها و آلام فراوان مردم مظلوم غزه بنا شده را به وحشيانه ترين شكل و به صورت بيرحمانه ترين نوع خود در تاريخ جنايات جنگي خويش ويران كرده است.
منوچهر متكي با تعيين ضرورت هاي حقوقي و جزايي اينگونه رويكردهاي جنايتكارانه، خاطرنشان كرد: اينك وجدان و چشم هاي حقيقت ياب منتظر تشكيل دادگاه عدل بين المللي يعني ديوان جنايات جنگي براي محاكمه و مجازات جنايتكاران رژيم صهيونيستي در غزه مي باشند.
وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد: زمينه هاي اجراي عدالت در خصوص محتواي گزارش گلدستون بايستي عينيت يافته و تحقق خواست و حقوق مظلومان را در برابر ظالمان محقق سازد.
وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با عبدالله واد رئيس جمهور سنگال هم با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي كم توجهي كميته قدس در اين خصوص گفت: متاسفانه كميته قدس در قبال جنايات مكرر اين رژيم تحركي از خود نشان نداده است.
وزير امور خارجه كشورمان افزود: در دوران رياست سنگال بر سازمان كنفرانس اسلامي شاهد اقدامات خوبي بوده ايم اما متاسفانه كميته قدس به رغم جنايات مكرر رژيم صهيونيستي تحركي از خود نشان نداده است.
مصوبات كميته حمايت از مردم فلسطين درباره گزارش گلدستون
در عين حال كميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين بزودي در دو همايش جداگانه گزارش 10 هزار صفحه اي ريچارد گلدستون را با حضور كارشناسان، دانشجويان و طلاب خارجي مقيم ايران مورد بررسي قرار خواهد داد.
كميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين در جلسه روز شنبه خود كه به رياست دكتر موسوي مشاور رئيس جمهور و رئيس كميته برگزار شد وزارت امور خارجه و وزارت علوم و تحقيقات و فناوري آمادگي خود را نسبت به برپايي دو همايش يك روزه با طرح موضوعات قدس و مسجد الاقصي و گزارش ريچارد گلدستون اقدام خواهند كرد.
بنابراين گزارش اين همايش در اولين فرصت و با حضور چند شخصيت فعال و غيردولتي، كارشناسان موضوع فلسطين و دانشجويان و طلاب خارجي مقيم ايران و پوشش مناسب رسانه اي برپا خواهد شد.
در اين جلسه همچنين پيشنهاد توزيع گسترده نقشه تفصيلي فلسطين از طريق سازمان كنفرانس اسلامي با هدف مقابله تبليغاتي با ترفندهاي رسانه اي صهيونيست ها بررسي و به تصويب رسيد. در ادامه اين جلسه همچنين طرح احياء مجدد انجمن دوستي ايران و فلسطين به تصويب رسيد و دبيرخانه كميته موظف به پيگيري لايحه تحريم كالاها و شركت هاي صهيونيستي و تصويب آن در كميسيون هاي فرعي دولت تا وصول نتيجه شد.

 



بيانيه! (گفت و شنود)

گفت: آمريكا و انگليس بلافاصله بعد از جنايت تروريستي در سيستان، با صدور اطلاعيه هاي جداگانه اي اين عمليات تروريستي را محكوم كردند.
گفتم: تا چند روز پيش همين آمريكا و انگليس از سركرده جنايتكاران كه عمليات تروريستي ديروز را برعهده گرفته است به عنوان يك آزاديخواه دموكرات ياد مي كردند.
گفت: چند ماه قبل، تلويزيون هاي بي بي سي و آمريكا هم با او مصاحبه كرده و از اين جاني كه به آدم كشي دزدانه عادت دارد تجليل كرده بودند.
گفتم: سركرده اين گروهك بعد از دستگيري چند جاسوس آمريكا در ايران، پيشنهاد كرده بود كه در مقابل آزادي اين جاسوس ها حاضر است گروگان هاي ايراني را آزاد كند.
گفت: به اعتراف چند تن از اعضاي دستگيرشده اين گروهك و فيلم هاي به دست آمده از آنها، مأموران آمريكايي ، انگليسي و اسرائيلي به آنها آموزش عمليات تروريستي مي داده اند.
گفتم: پس بگو چرا آمريكا و انگليس بلافاصله اين جنايت را محكوم كرده اند!...
گفت: براي اين كه گروهك عامل اين جنايت ساخته و پرداخته خودشان است.
گفتم: باغباني وارد باغ شد و پسربچه اي را ديد كه روي درخت زردآلو نشسته و مشغول خوردن است. با عصبانيت گفت ؛ الان مي روم به پدرت مي گويم و داشت از باغ خارج مي شد كه پسربچه داد زد كجا مي روي؟ بابام همينجا روي درخت سيب نشسته!

 



كيهان و خوانندگان

¤ آقايان كروبي، خاتمي، موسوي و... اگر راست مي گويند ابتدا از اقدامات خرابكارانه و شعارهاي انحرافي و ساختارشكنانه خود برائت بجويند سپس دم از وحدت بزنند. به آقاي محتشمي پور نيز بفرماييد در روز قدس كجا بود و چرا عليه شعارهاي انحرافي طرفداران خود در اين روز موضع نگرفت.
عبداللهي از اصفهان
¤ آقايان خاتمي و موسوي در ديداري كه با هم داشته اند صحبت از لزوم التزام به قانون اساسي كرده اند ولي مشخص نكرده اند منظورشان دقيقا قانون اساسي كدام كشور است. چرا كه طبق قانون اساسي جمهوري اسلامي اين آقايان به دليل تمكين نكردن به قانون و دعوت به اغتشاشات مجرم هستند و بايد طبق همين قانون اساسي دستگير و محاكمه بشوند.
سيدمهدي تيموري
¤ بابت رايي كه درگذشته به خاطر عدم شناخت در دوم خرداد 76 به آقاي خاتمي داده ام خيلي پشيمان هستم بويژه اين كه با روشنگري هايي كه شده مشخص گرديده اين جريان نفاق چه اهداف شومي را در سر مي پرورانده است.
احمدي
¤ آقاي منتجب نيا قائم مقام حزب اعتماد ملي، مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در خيابان ستارخان را به پايگاه فعاليت حزبي آقاي كروبي تبديل كرده است. در ضمن بنويسيد سه شنبه شب گذشته يعني شب شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) آقاي كروبي را به اين مسجد آوردند و بدون اين كه نمازگزاران در جريان باشند، به مردم تحميل كردند. خواسته ما نمازگزاران اين است كه بنويسيد مسئولين مركز رسيدگي به امور مساجد به وضعيت اين مسجد رسيدگي كنند و جلو سوءاستفاده هاي حزبي را بگيرند.
جمعي از نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق(ع)
¤ در اواخر هفته گذشته كه مصادف با سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) بود عده اي بي توجه به شئون مذهبي با پارچه سبزي كه به گردن خود انداخته بودند در مسير كوهستاني كلاردشت - رامسر اقدام به رقص دستجمعي (دختر و پسر) در كنار جاده كرده بودند كه واقعا جاي شرم دارد. معلوم نيست اين جماعت به چه آيين و مكتبي معتقد هستند كه هيچ حرمتي را براي ارزش هاي دين و مقدسات قائل نيستند.
هاشمي
¤ مدتي است كه با برداشتن تابلو ورود ممنوع و عبور يكطرفه خيابان شهيد محمدحسيني حد فاصل خيابانهاي شهيد عجب گل و آيت الله سعيدي به يك خيابان 2 طرفه تبديل شده اين در حالي است كه اين خيابان گنجايش تردد دو طرفه خودروها را ندارد و موجب سلب آسايش ساكنين شده است. از راهنمايي و رانندگي تقاضا داريم نسبت به حل اين مشكل اقدام نمايند.
جمعي از ساكنين محل
¤ در مورد طرح آزمايش ساعت كار بانك ها از ساعت 7 صبح بنويسيد اجراء اين طرح براي كارمندان خانم بانك ها بسيار مشكل و دردسرساز است. چون بر اساس اين طرح خانم هاي كارمند بايد حداقل قبل از ساعت 30/5 صبح از خانه بيرون بزنند تا راس ساعت 7 صبح در محل كار خود حاضر باشند طبيعي است كه بيرون آمدن خانم ها در صبح خيلي زود مشكل ساز خواهد بود. در ضمن كدام مهد كودك قبل از ساعت 7 صبح اقدام به پذيرش كودكان ما مي كند.
حسني
¤ از مسئولين محترم صدا و سيما تقاضا داريم همانگونه كه بعضي از فيلم هاي پخش شده از رسانه ملي كشور را به صورت لوح فشرده بنا به درخواست متقاضيان در اختيار مي گذارد ويژه برنامه هاي آموزشي و تحقيقي مثل برنامه پلي به گذشته، رايانه امروز، طلوع ماه، و گلبرگ و... را نيز بعد از پخش در دسترس علاقمندان قرار بدهد.
احمدزاده
¤ با مبلغ ده هزار تومان و مدت 28 سال عضو تعاوني مصرف فرهنگيان آموزش و پرورش بودم اخيرا كه بازنشست شده و از عضويت تعاوني مصرف خارج شده ام فقط 3 هزار تومان سود به بنده تعلق گرفته است چرا؟
محمدي
¤ ما ساكنين خيابان اطلس شرقي واقع در سه راه انديشه روزانه 6 تا 7 ساعت با قطع آب روبرو هستيم. بارها جمع شده و از مسئولين مربوطه در محل درخواست حل مشكل كرده ايم ولي متاسفانه ترتيب اثر نمي دهند لطفا شكايت ما را به گوش مسئولين امر در مركز برسانيد بلكه آنان رسيدگي بكنند.
جمعي از اهالي محل
¤ از رئيس جمهور عدالت محور مي خواهيم از شوراي شهر و شهرداري تهران بخواهد كه 40 درصد بخش دولتي اتوبوسراني و حمل و نقل در كليه خطوط باقي بمانند زيرا خانواده هاي كم درآمد مثل بنده به عنوان يك مادر كه سرپرست خانواده هم هستم واقعا در تامين هزينه اياب و ذهاب بچه ها مشكل دارم.
مستمند از تهران
¤ از ايران خودرو مي خواهم يك فكري هم به حال ما جانبازان قطع عضو كه نياز مبرم به اتومبيل هاي اتوماتيك داريم بكند.
محمدعلي معصومي جانباز 60 درصد از شيراز
¤ توزيع گاز خودروهاي رانندگان تاكسي قبلا LPG بود و به لحاظ صرفه جويي مالي و سلامت موتور خودرو مناسب تر از توزيع گاز هاي CNG مي باشد. بهتر است مسئولين امور با نظرسنجي از رانندگان خودروهاي تاكسي همچون گذشته توزيع گاز LPG براي خودروها در دستور كار قرار گيرد. ضمناً اقدامي عاجل براي افزايش جايگاههاي عرضه سوخت گاز صورت بگيرد تا زمان كمتري رانندگان در انتظار سوخت قرار گيرند.
علي نيكونژاد
¤ از رسانه ملي خواهش مي كنم نسبت به تنوع اسراف گونه غذا در عروسي ها برنامه سازي و فرهنگ سازي كند مثلا گزارشي از اين گونه برنامه ها بعد از رفتن ميهمانان و از مواد غذايي كه در تالارها به دور ريخته مي شود تهيه و پخش كند.
رئوفي از تهران
¤ اتوبوس هاي ريالي بويژه در خط شوش به بهارستان قانون جداسازي زن و مرد را رعايت نمي كنند. لطفا رسيدگي شود.
حميدي از تهران
¤ از آن روزنامه وزين خواهش مي كنم يك گزارش هم راجع به پروژه نگين غرب و مظلوميني كه در اين پروژه حقشان پايمال شده چاپ كنيد. بچه هاي من تمام هداياي عروسي شان را سرمايه اين پروژه كرده اند به خاطر اينكه اجاره نشيني نكنند اما بعد از گذشت چند سال هنوز مستاجر هستند و دستشان به هيچ كجا بند نيست.
صاحب از تهران
¤ بعضي از رانندگان تاكسي و ميني بوس مسير دانشگاه آزاد تبريز رفتار مناسبي با مسافران ندارند. بارها به چشم خود ديدم كه رانندگان اين مسير بر سر نوبت سوار كردن مسافر بر روي هم چاقوكشي كرده اند. هيچ كس هم نيست اين افراد را از اين مسير بيرون كند. حداقل كاري را كه مي توان كرد اجراي تست اعتياد و عدم سوءپيشينه و نظارت انتظامي بر عملكرد رانندگان اين مسير است كه فرزندان مردم در آن رفت و آمد دارند.
م. واعظي
¤ تا اينجا كه بنده اطلاع دارم در هنگام تاسيس ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران گفته مي شد كه هدف آنها عرضه ميوه بدون واسطه است. يعني قرار بود توليدكنندگان ميوه غرفه دار شوند ولي در حال حاضر در آنجا به مقدار انبوه ميوه هاي خارجي با قيمت بالا عرضه مي شود. من از ديدن گريب فروت تركيه، سير و پرتقال چين، موز و نارگيل و آناناس و سيب سبز خارجي به مقدار بسيار زياد ناراحت مي شوم آيا بايد با ميوه ايراني خداحافظي كرد؟
كيوان از تهران
پاسخ روابط عمومي نيروي انتظامي
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 2/6/88 تحت عنوان «مزاحمت عده اي قانون گريز در جاده چالوس- به اطلاع مي رساند. با اتخاذ تدابير لازم با مزاحمين و عوامل بي نظمي جاده چالوس بصورت جدي و قانوني برخورد گرديد.
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 31/6/1388، پيرامون «نحوه خدمت رساني شركت واحد به شهروندان محترم شرق تهران در مراسم راهپيمايي روز قدس»، به اطلاع مي رساند: با اعلام مسيرهاي راهپيمايي از سوي شوراي تبليغات اسلامي و با هماهنگي مسئولين ترافيك شهري از جمله راهنمايي و رانندگي، نيروي انتظامي، ستاد نماز جمعه و... و با عنايت به محدوديت هاي ترافيكي، اين شركت با بكارگيري 2600 دستگاه اتوبوس صرفا مبادرت به جابه جايي شهروندان محترم در مسيرهاي مختلف راهپيمايي طبق دستورالعمل ابلاغي نموده است كه با تمهيدات انديشيده شده در روز مذكور، جابجايي شهروندان محترم به شكل مطلوب صورت پذيرفته و مشكل خاصي وجود نداشته است.

 



تحليلگران غربي در گفت وگو با فرانس پرس: تحريم بنزين هيچ تاثيري بر فعاليت هاي هسته اي ايران ندارد

سرويس سياسي-
به موازات تلاش برخي كشورهاي غربي خصوصا آمريكا براي پر كردن دست خود در دور دوم مذاكرات اكتبر از طريق تهديد به اعمال تحريم، كارشناسان غربي تاكيد مي كنند هيچ نوعي از تحريم قادر به متوقف كردن ايران نيست.
سناي آمريكا روز پنجشنبه طرحي را تصويب كرد كه براساس آن شركت هاي فروشنده بنزين به ايران از معامله با دولت آمريكا محروم مي شوند، اين در حالي است كه آمريكا پيش از اين بارها ناموفق بودن اين قبيل اقدامات را به روشني دريافته است.
در همين رابطه كارشناسان و تحليلگران معتقدند اين سياست در واداشتن ايران به توقف فعاليت هاي هسته اي خود تاثيري اندك يا در حد صفر خواهد داشت.
«سوزان مالوني» كارشناس موسسه بروكينگز با بي اثر دانستن اين سياست به فرانس پرس گفت: من فكر مي كنم انجام چنين كاري از سوي كنگره آمريكا با توجه به كاربرد سياسي اين گونه اقدامات در فضاي كنوني قابل توجيه است. اما فكر نمي كنم اين سياست ابزار خاصي براي ديپلماسي آمريكا است. وي افزود: حداقل ما در شرايط كنوني فرايندي ديپلماتيك با ايران را آغاز كرده ايم كه طرح چنين موضوعاتي خلاف اين جريان است. مالوني در ادامه گفت: دورنماي بسيار اندكي وجود دارد كه سياست تحريم، آرمان هاي هسته اي ايران را تغيير دهد.
«جمشيد چوكسكي» استاد دانشگاه اينديانا نيز با اشاره به تاريخ طولاني تحريم ها عليه ايران گفت: به طور كلي تحريم ها عليه ايران موثر نبوده است. آن چه تحريم ها انجام مي دهند صرفا اين است كه هزينه معاملات را براي ايراني ها بالا مي برند.
وي افزود: تحريم هايي كه اخيرا در كنگره به تصويب رسيده و تحريم هايي كه در آينده ممكن است به تصويب برسد نيز به نظر نمي رسد تاثيري داشته باشند.
«دانيل برومبرگ» استاد دانشگاه جورج تاون نيز در مورد موثر بودن سياست تحريم براي توقف فعاليت هاي هسته اي ايران ابراز ترديد كرد و گفت: من شك دارم كه حتي تحريم هاي گسترده مثل تحريم صدور فرآورده هاي نفتي به ايران اين كشور را به تسليم در برابر خواسته هاي غرب وادار كند. وي افزود: ايران چنين اقداماتي را به عنوان اقداماتي خصمانه عليه نظام جمهوري اسلامي تلقي مي كند و حتي رويكرد سرسختانه تري را در پيش مي گيرد.
در همين خصوص عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي هم تاكيد كرد: تصويب تحريم بنزين ايران از سوي سنا، وجهه آمريكا را نزد مردم ايران مخدوش تر خواهد كرد كه اين فضا به نفع آمريكا نيست.
«جواد جهانگيرزاده» در گفت وگو با فارس در اين رابطه گفت: در تاثيرگذاري اين طرح جاي ترديد جدي وجود دارد.
وي افزود: به لحاظ عقلاني و منطقي ما مايل نيستيم كه تحريمي عليه ايران صورت گيرد و اين موضوع را مغاير با روند گفتگوها مي دانيم. نماينده اروميه در مجلس گفت: ما معتقديم تصويب اين طرح وجهه آمريكايي ها را در ايران بدتر از آنچه هست نشان خواهد داد، لذا تلقي برخي اين است كه نفرت موجود بايد جاي خود را به فضاي جديدتري بدهد اما اين فضا با تحريم بنزين تشديد خواهد شد و به نفع آمريكا نخواهد بود. جهانگيرزاده در خصوص تاثير اين تحريم ها گفت: ايران نشان داده كه هرگاه فشارها بيشتر شده تلاش ها براي خودكفايي را افزايش مي دهد كه از جهاتي به نفع كشورمان تمام خواهد شد. وي ادامه داد: توسعه پالايشگاهها و استفاده مناسب از امكانات موجود از تاثيرات اين تحريم ها مي باشد.
روسيه: تشديد تحريم ها
عليه ايران بي فايده است
وزارت امور خارجه روسيه نيز در بيانيه اي اعلام كرد گرايش برخي از اعضاي شش كشور به فشار آوردن و تشديد تحريم ها عليه ايران بي فايده است.
به گزارش خبرگزاري ايتارتاس، وزارت امور خارجه روسيه با اظهارنظر درباره نتايج ديدار بين سرگئي ريابكف، قائم مقام وزير امور خارجه روسيه و رابرت كوپر مديركل شوراي اتحاديه اروپا در امور سياسي- نظامي، يادآور شد كه ريابكف و كوپر درباره برنامه هسته اي ايران با تاكيد بر افزايش درك ميان خاوير سولانا و سعيد جليلي در ديدارشان در ماه اكتبر در ژنو گفت وگو كردند.
وزارت امور خارجه روسيه تاكيد كرد: گفت وگوهاي ژنو در ماه اكتبر كه بين مقام هاي سياسي شش كشور و ايران برگزار شد گرايش خاصي براي مهيا كردن دور بعدي مذاكرات و گفت وگوها و شكل آن بوده است.
وزارت امور خارجه روسيه با تاكيد بر اهميت درك مراحل اين مذاكرات و گفت وگوها تصريح كرد: فشار براي تحريم در مرحله كنوني گفت وگوها با ايران بي فايده است.

 



انشعاب طلبي (يادداشت ميهمان)

حسين صفارهرندي
در روزهاي پرتب و تاب انقلاب (نيمه دوم دهه پنجاه) يكي از پديده هاي مشهود، ظهور احزاب و گروه هاي سياسي با عناوين و مسلك هاي مختلف بود. گروه هايي با تمايلات سياسي گوناگون؛ كه بسياري شان در وابستگي به مكاتب سوسياليستي خود را تعريف مي كردند و جمعي از آنها به اردوگاه سرمايه داري غرب تعلق خاطر داشتند و در زيرشاخه هاي هر يك از اين اردوگاه ها، هواداري از مكاتب فرعي غوغا مي كرد. در طيف هواداران شرق، يكي خود را ماركسيست لنينيست و طرفدار شوروي مي دانست، آن ديگري مائوئيست و طرفدار چين بود، سومي ضمن رد اين هر دو از انقلاب هاي سوسياليستي در آمريكاي لاتين تاثير مي پذيرفت، بعدي با تخطئه انواع پيش گفته سوسياليسم، مريد مشرب مارشال تيتو در يوگسلاوي يا چائوشسكو در روماني بود و... مضحك اين كه جماعتي هم در اين ميانه به دكه زهوار در رفته انور خوجه، ديكتاتور مفلوك فقيرترين كشور اروپاي شرقي دخيل بسته و از اين مشرب سيراب مي شدند. تازه اين، همه ماجرا نبود چرا كه در ذيل هريك از اين شاخه هاي فرعي كمونيسم، چندين شاخك فرعي تر ابراز وجود مي كردند. آن روزها معروف بود كه كمونيست ها با دو نفر حزب تشكيل مي دهند و وقتي تعداد اعضاي حزب به سه نفر رسيد، انشعاب مي كنند! قضايا در طيف غربگرايان هم، بيش و كم چنين بود.
در آن روزها، انقلابي درخور عظمت ملت ايران و رهبر نستوه آن، بي تعلق خاطر به دغدغه هاي احزاب و گروه هايي از اين دست به راه افتاده بود اما در حاشيه اين متن ده ها ميليوني، هياهوي ده ها هزار نفر هم كه خود را مشغول به بازي هاي حزبي و گروهي كرده بودند، در رسانه ها بازتاب پررنگي داشت.
امام با رد اين تفرق ها و خودنمايي دسته هاي سياسي كه پي درپي با انشعاب از دل گروه ها مثل قارچ مي روييدند و راه اختلاف در پي گرفته بودند، كلام حكيمانه اي به اين مضمون داشتند: اگر همه يكصد و بيست و چهار هزار پيامبر خدا در يك جا مجتمع شوند، هرگز با هم اختلاف نمي كنند؛ كنايه از اين كه چطور امثال ما با اندك تفاوت سليقه و مشربي و به مجرد مشاهده يكي دو مريد و هوادار پشت سر خود، علم استقلال بلند مي كنيم و راه انشعاب از جمع را در پيش مي گيريم؟!
به رغم رهنمودهاي مكرر حضرت روح الله در اين باره، سنت اختلاف و تفرق در ميان خواص سياسي و احزاب و گروه هاي وابسته به انقلاب و نظام نيز جاري شد و مع الاسف بيشترين دستاوردي كه تخريب و گروه گرايي براي ايران پس از انقلاب ما به ارمغان آورده، جدايي هرچه بيشتر فعالان سياسي از يكديگر و شعبه شعبه شدن جامعه زير عناوين گوناگون بوده است.
چند روز پيش به دنبال انتشار خبرهاي مربوط به انتخاب هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان در مجلس شوراي اسلامي، رسانه هاي رقيب كوشيدند با تكيه بر نتايج انتخاب اخير، وانمود كنند كه دامنه اختلاف ميان اصولگرايان مجلس چنان بالا گرفته است كه عنقريب بايد منتظر شنيدن خبر انشعاب شاخه موسوم به هواداران دولت از دو شاخه ديگر اصولگرايان باشيم.
اگر چه نه فراكسيون اصولگرايان مجلس را مي توان نماينده تام و تمام جريان اصولگرايي در كشور قلمداد كرد و نه ابعاد اختلاف در اين فراكسيون چنان است كه منجر به جدايي و انشعاب در ميان اعضا شود، اما اين واقعيت را نبايد انكار كرد كه سرمستي از موفقيت هاي بزرگ نظير پيروزي در انتخابات و توهم استغنا از ياران و همسنگران پيشين، به مثابه عارضه اي خطرناك، همبستگي و يكپارچگي جريان اصولگرا را تهديد مي كند.
نمي خواهم به سياق تحليل هاي قهوه خانه اي كه همه حوادث و حتي پديده هاي طبيعي عالم را هم به انگليسي ها نسبت مي دادند، ادعا كنم كه قطعاً دست توطئه گر جناح رقيب عامل ايجاد تشتت و تشديد اختلاف ميان اصولگرايان در قضاياي اخير بوده است، اما تمايل و تلاش جريان مقابل براي تفرقه افكني در جمع يكپارچه اصولگرايان را- حداقل به عنوان يك احتمال- هيچ گاه نمي توان ناديده گرفت چرا كه اين امر، بخشي از سنت سياست ورزي و كار حزبي است كه رقباي سياسي عليه يكديگر به آن متوسل مي شوند. وقتي گروهي از اعضاي جبهه اصولگرايي به اين باور- بخوانيد توهم- رسيده باشند كه به تنهايي و بدون كمك ساير شركا، توانايي رقابت با جناح مقابل (مجموعه احزاب و گروه هاي دوم خردادي) را دارند، طبعاً از ادبياتي بهره مي گيرند كه تداعي كننده استعداد انشعاب طلبي است و همين، راه كار نفوذ جناح رقيب در جبهه خودي و بهره برداري بعدي را فراهم مي سازد.
مطابق سوابق تاريخي، حذف رقيب دروني و يا انشعاب طلبي عموماً به بهانه خالص سازي تشكيلات و حصول يكدستي صورت مي گيرد اما به گواهي آنچه تا امروز بارها تجربه گرديده است، اولاً هر انشعابي در ذات خود به انشعاب هاي بعدي منجر شده و ثانياً چه بسا بهانه اوليه براي انشعاب، در مرحله ديگر، به مستمسكي براي اقدامي متضاد آن تبديل شود. في المثل در اواسط دهه شصت، مجمع روحانيون مبارز، محصول انشعاب جمعي از اعضاي جامعه روحانيت مبارز از اين تشكيلات سياسي مذهبي بود. تبعيت بدون چون و چرا از رهبري، مبارزه سازش ناپذير با استكبار جهاني (آمريكا)، مرزبندي جدي با ليبرال ها، ضديت با سرمايه داري و طرفداري از محرومين و... بخش اصلي موضوعاتي بود كه انشعابيون، جامعه روحانيت مبارز را فاقد التزام صددرصدي به آنها مي دانستند در حالي كه امروز علاوه بر تجزيه مجمع مذكور به چند شاخه جديد، جماعت انشعابي، التزام چنداني به اين موارد ندارد، بلكه با مخالفان واقعي شروط فوق به اتحاد عملي نيز دست يازيده است.
كلام آخر، اين كه، جريان نوين اصولگرايي نتيجه بيداري نيروهاي وفادار به انقلاب اسلامي و انسجام اجتماعي آنها تحت اين عنوان در اواخر دهه هفتاد بوده است. اين جريان اصيل، بيش از آنكه تكيه گاه خود را احزاب، دولت ها، و لابي هاي سياسي در سطح خواص قرار دهد، در طول يك دهه گذشته بر بستر تحولات اجتماعي و در بلوغ گفتمان امت و امامت، تولد يافته و باليده است. برخلاف بسياري از جريانات سياسي چند دهه گذشته كه معمولاً مولود پس از انتخابات و زاييده دولت هاي منتخب بوده اند، اين جريان اعتقادي و مردمي، خود پديدآورنده و شكل دهنده نهادهاي تأثيرگذار كشور نظير مجلس، دولت، شوراهاي شهر و روستا در دوره اخير بوده است. لذا هيچ حزب يا شخصيتي نمي تواند مدعي قيمومت و سرپرستي اين جنبش اسلامي و مردمي شود و آن را به مسير دلخواه خويش هدايت كند. بنيادي ترين ويژگي اين جنبش و جريان اجتماعي سياسي، نگاه تكليف گرا و متكي بر گفتمان ولايت فقيه است كه با عبور سرافرازانه از عقبه هاي دشوار مبارزه با اباحه گري، تجديدنظرطلبي، فساد و بي عدالتي و ذلت پذيري در برابر دشمنان اسلام و ايران، اعتماد عمومي ملت را جلب كرده است. ملاك ارزيابي صحت گفتار و عمل هر شخص و يا گروه مدعي اصولگرايي، پاي بندي و التزام به اصول و مباني آن مبارزه خجسته است و ريشه و انگيزه انشعاب طلبي، زير پا نهادن سنت هاي اصولگرايي و جايگزين كردن عادات و آداب قبيله گرايي سياسي و زد و بندهاي مشكوك به جاي آنهاست.
هوشياري و بصيرت اصولگرايان، راه را بر فرصت طلبان، قبيله گرايان و خودخواهان خواهد بست.
¤ ميهمان اگر چه عزيز است و حبيب خدا ولي برادر عزيزمان آقاي هرندي را كماكان عضو محترمي از خانواده كيهان مي دانيم نه ميهمان به مفهوم مصطلح آن. ايشان اما، خود اصرار داشتند مقاله شان زير عنوان «يادداشت ميهمان» چاپ شود.

 



راي سعيد حجاريان تاكنون صادر نشده است

رئيس كل دادگستري استان تهران، اظهار داشت: شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران، تاكنون درباره سعيد حجاريان، راي صادر نكرده است.
«عليرضا آوايي» در گفت وگو با ايرنا، در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه گفته مي شود سعيد حجاريان، يكي از متهمان حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهوري، به پنج سال حبس تعليقي محكوم شده است، گفت: قاضي صلواتي رئيس شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران و مسئول رسيدگي به پرونده متهمان حوادث پس از انتخابات، تاكنون درباره حجاريان راي صادر نكرده است.
وي اخبار منتشر شده درباره صدور حكم براي سعيد حجاريان را «حدسيات» برخي افراد عنوان كرد.
سعيد حجاريان يكي از متهمان حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهوري است كه روز هشتم مهر ماه جاري با قرار وثيقه 200 ميليون توماني از زندان آزاد شد.

 



روايت عبري-انگليسي از جنايت تروريستي در سيستان (خبر ويژه)

رسانه هاي فارسي زبان وابسته به انگليس، اسرائيل و رژيم سعودي، در اقدامي كاملاً تصادفي، عاملان جنايت تروريستي اخير در منطقه «پيشين» سيستان و بلوچستان را به «سني هاي منطقه كه دنبال حقوق مذهبي و قومي و مدني هستند» نسبت دادند!
در جنايت تروريستي مذكور كه با حمله به همايش همدلي و وحدت طوايف شيعه و سني منطقه صورت گرفت، 30 تن به شهادت رسيدند و 30 نفر هم مجروح شدند. طراحان اين جنايت در واقع با عقده گشايي عليه وحدت شيعه و سني، امنيت رو به بهبود منطقه را كه سپاه پاسداران در برقراري آن نقش اساسي داشته، هدف گرفته بودند اما رسانه هاي وابسته به دولت هايي كه مشخصاً از تفرقه، ناامني و ترور در سيستان و بلوچستان حمايت مي كنند، با زباني مشترك چنين القا كردند كه مهاجمان طرفداران اهل سنت و حقوق مدني بوده اند، بي آن كه جنايت مذكور را مورد انتقاد قرار دهند. بي بي سي انگليس، سايت العربيه (العبريه) و سايت وزارت خارجه اسرائيل، در اقدامي هماهنگ گروهك وابسته و تروريستي جندالله (ريگي) را «جنبش مقاومت مردمي ايران» تعبير كرده و مدعي شدند آنها براي تامين حقوق مذهبي و قومي بلوچ و اهل سنت تلاش مي كنند.
اين جريان رسانه اي توضيح ندادند كه اگر گروهك ريگي طرفدار حقوق مذهبي و مدني اهل سنت و بلوچ هاست چرا به همايشي حمله كرده كه از جمله در آن بلوچ ها و اهل سنت حضور داشته اند.
ترويج سلفي گري و وهابي گري، پروژه اي بود كه آمريكا و انگليس- دولتي كه براي قرن ها به واسطه خوانين در منطقه جنوب شرق ايران حضور داشته- در مرز ايران و پاكستان و افغانستان با كمك مالي و ايدئولوژيك رژيم سعودي و بخشي از دستگاه اطلاعاتي پاكستان تدارك كردند.

 



شكايت دانشجويان فريب خورده از يك موسسه غيرقانوني (خبر ويژه)

برابر اطلاع موثق اخيراً جمعي از دانشجويان مؤسسه غيرقانوني «آكادمي علوم نخبگان» با حضور در دادسراي كاركنان دولت از پروفسور خودخوانده «محسن- ص» مدير اين مؤسسه كه عمر و پول آنها را تباه كرده اقدام به شكايت نموده اند. محسن- ص مديريت اين مؤسسه با تخلف از موازين قانوني وزارت علوم ، با ادعاي اخذ نمايندگي از دانشگاه هاي خارجي و اعطاي مدرك تحصيلي جمعي از جوانان جوياي علم را فريب داده است.
در اين بين وضعيت پسران دانشجوي فريب خورده به لحاظ مواجه شدن با وضعيت سربازي با مشكلات مضاعفي روبرو شده است.
شنيده ها حاكي از آن است كه آقاي منصوري بازپرس شعبه نهم دادسراي كاركنان دولت دستور پلمب مؤسسه متخلف مذكور را چندي قبل به فرماندهي ناجا صادر كرده است.
شايان ذكر است روزنامه كيهان در تاريخ 5/10/87 در ستون اخبار ويژه با درج خبري با عنوان «آيا دانشگاه هاوايي ديگري در راه است؟» بر برخي تخلفات مؤسسه مذكور اشاره كرده بود.

 



عطاءالله مهاجراني: تحريم ايران بي فايده است چون رژيم را تغيير نمي دهد (خبر ويژه)

يك خبرگزاري انگليسي با اشاره به تهديدات آمريكا و غرب براي تحريم ايران اذعان كرد «اين تهديدها مانند هميشه به اتحاد بيشتر مردم ايران منجر مي شود».
رويترز با بيان اين كه «مقامات ايران بارها اعلام كرده اند 3 دور تحريم، تاثيري بر اين كشور نگذاشته است»، نوشت: برنامه هسته اي مايه اتحاد ايراني ها شده و تحريم، آنها را خشمگين و متحدتر مي كند.
اين خبرگزاري با اشاره به اين كه غني سازي خط قرمز ايراني هاست نوشت: ايران با ورود به مذاكره مي كوشد از يك طرف صداقت خود را در عرصه بين المللي نشان دهد و از طرف ديگر شكاف ها و اختلاف هاي موجود ميان قدرت ها را شدت بخشد.
در همين حال عطاءالله مهاجراني با گزينه تحريم اقتصادي و حمله نظامي مخالفت كرد و در توضيح علت مخالفت خود گفت «اگر راه حل نظامي كارساز بود، الان در افغانستان نبايد اين همه مشكل مي بود. حمله به ايران به تغيير حكومت نخواهد انجاميد]![ و صرفا بهانه اي به دست حكومت خواهد داد تا مخالفان را به طور كلي از صحنه حذف كند». وي كه از لندن به ويرجينيا رفته بود تا در همايشي پيرامون تحولات ايران سخنراني كند، با گزينه تحريم هم از آن جهت كه مضر به حال فتنه انگيزان اخير است و دست جريان حاكم را بازتر مي كند مخالفت كرد.

 



نااميدي فتنه گران از علما و دخيل به شيخ حامي تروريست ها (خبر ويژه)

يك روز پس از حمله خشم آلود كروبي به مراجع عظام تقليد به خاطر انتقاد و ابراز برائت از فتنه گران، سايت وابسته به آشوب طلبان مقيم خارج هم به حمله عليه مرجعيت پرداخت. سايت جرس تأييد كرد القائات و فضاسازي هاي چند ماهه مبني بر همراهي مراجع با فتنه گران، خيال بافي بوده است.
اين سايت كه توسط شماري از عناصر سابقاً نقابدار نظير عطاءالله مهاجراني، محسن كديور (برادر زن مهاجراني)، عبدالعلي بازرگان و برادران صدر اداره مي شود، تأكيد كرد القاء حمايت مراجع تقليد «خيال و تخيلات شيرين براي نشاندن آرزوها و تحليل به جاي واقعيات و اخبار» بوده است. و «آرزوهايي كه جاي اخبار را گرفته اند، خود مقدمات استنتاج هايي مي شوند با توالي و نتايجي از جنس خيال. از جمله خيال هاي شيرين اين بود كه مراجع به صف ما پيوسته اند. نيم نگاهي به پايگاه هاي خبري نزديك به موج سبز، اين خيال را آفتابي مي كند».
سايت مذكور با استثنا كردن آقاي منتظري به عنوان «فقيه نزيه» به علما و روحانيت و مراجع مي تازد كه چرا انعكاس صداي آنها نشدند.
سايت وابسته به مهاجراني و كديور دلخوشي به انتقادات و عتاب هاي مراجعي چون آيت الله مكارم شيرازي و آيت الله صافي گلپايگاني خطاب به دولت را گمراه كننده خواند و تأكيد كرد اين انتقادها براي رعايت برخي مسائل شرعي است نه عتاب و مخالفت به خاطر جنبش سبز. سايت مذكور نوشت «اميدي به مراجع نيست».
گفتني است شماري از عناصر مقيم خارج كه مديريت سايت ياد شده را نيز به عهده دارند، درصددند با كمك هاي مالي غرب، ماهواره اي عليه جمهوري اسلامي راه اندازي كنند.
كديور اخيراً با اغواي منتظري چنين القا كرد كه جمهوري اسلامي درصدد ساخت بمب هسته اي است- همان كه آمريكايي ها و صهيونيست ها و انگليسي ها براي القاي آن ده ها ميليون دلار پول خرج مي كنند - و منتظري هم كه در قبال انبوه جنايات و نسل كشي هاي آمريكا و غرب ساكت است و حتي در پروژه هاي ضد انقلابي آنها ايفاي نقش مي كند، فتوا داد «سرمايه گذاري و توليد و به كارگيري تسليحات كشتار جمعي و فناوري هسته اي درعرصه نظامي بايد ممنوع باشد و اگر كشوري خاص در اين جهت گام بردارد به خاطر اسراف در ذخاير ملي و بي اعتماد كردن ديگر كشورها و تيرگي روابط با آنها، شرعاً و عقلاً بايد از سردمداران آن كشور خواست از هرگونه اقدام پرهيز كنند و اگر نكردند مردم از حاكمان خود بخواهند كه پرهيز كنند و در صورت تخلف، ديگر كشورها از آنان به هر شكل ممكن ممانعت كنند»!!
تدارك اتهام ضمني عليه جمهوري اسلامي و صدور جواز شرعي ممانعت ديگر كشورها از فناوري هسته اي «به هر شكل ممكن»! درحالي است كه آقاي كديور در سال هاي خوش نشيني خود در آمريكا و برخورداري از مهمان نوازي هاي ويژه اين كشور، موضع انتقادي صريحي درباره سياست هاي استكباري و استعماري آمريكا و غرب نگرفته است. موضع نبوغ آميز اخير آقاي منتظري طبق روال چند ساله با استقبال گسترده رسانه هاي ضد انقلاب در آمريكا و انگليس روبرو شد.
حمله سايت مشترك مهاجراني- كديور به مرجعيت، يك روز پس از حمله توأم با عصبانيت مهدي كروبي (نامزد مورد حمايت مهاجراني) به آيت الله نوري همداني صورت گرفت. آيت الله نوري همداني خواستار مؤاخذه فتنه گران شده و چاره پذيرش آنها را توبه از خطاهاي خويش دانسته بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14