(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 آبان 1388- شماره 19513
 

حديث دشت عشق
تأكيد يزداني خرم براي حضوري پرقدرت در بازي هاي المپيك
لندن حمايت از جوانان آينده كشتي را تضمين مي كند
اخبار كوتاه از فوتبال
پس از 15سال فعاليت مستمر پولادگر از شركت در انتخابات فدراسيون تكواندو انصراف داد
حضور 26 تيم در جام جهاني 2010 قطعي شد پرتغالي كمرنگ
براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا نوجوانان بسكتباليست امروز راهي مالزي مي شوند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «عباس آب»
خاك وطن از خون شما سرسبز است

شهيد «عباس آب» فرزند حاج علي و شهربانو، چهارم شهريور 1347، در كلات آب، از توابع شهرستان گناباد، ديده به جهان گشود. پدرش براي امرار معاش، به كارهاي كشاورزي و دامداري مي پرداخت.
عباس تا كلاس پنجم ابتدايي به تحصيل پرداخت و از آن پس به علت فقدان امكانات و عدم وجود مدرسه در روستا، مدرسه را رها كرد. مدتي بعد در گناباد به نانوايي مشغول شد. به كشاورزي نيز علاقه داشت. در ايام سوگواري در هيئت هاي عزاداري سالار شهيدان، مداحي مي كرد و در ديگر مراسم مذهبي نيز با حضوري عاشقانه، شركت مي جست. با اين گونه حضور، در صحنه هاي اجتماعي-انقلابي سهم داشت. در عرصه جنگ نيز به عنوان سرباز وظيفه، به جبهه حق شتافت و مسئوليت هايي از قبيل: تيربارچي، آرپي جي زن و شناسايي را برعهده گرفت.
سرانجام در پاييز سال 60، در منطقه پل مارد، به علت اصابت تركش به سرش، به زمره ياران شهيد اباعبدا... پيوست. پيكر گلگون عباس آب، در گلزار شهداي كاخك، به خاك سپرده شده است.

 



تأكيد يزداني خرم براي حضوري پرقدرت در بازي هاي المپيك
لندن حمايت از جوانان آينده كشتي را تضمين مي كند

فدراسيون كشتي قصد دارد با برنامه ريزي مدون و ايجاد چارچوبي مشخص شرايطي را ايجاد كند تا تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي بزرگسالان ايران تا زمان اعزام به بازي هاي المپيك لندن به آمادگي كامل برسند.
محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي با تأكيد روي برنامه ريزي براي تيم هاي جوانان كشتي آزاد و فرنگي درخصوص برنامه هاي كاري اين فدراسيون گفت: با تشكيل اردوهاي آمادگي جوانان به صورت مرتب، تا بازي هاي المپيك 2012 لندن، بسترسازي خواهيم كرد.
وي افزود: با تشكيل اردوهاي آمادگي ماهانه كشتي گيران جوان، مطمئنا پشتوانه تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي بزرگسالان ايران تا آغاز بازي هاي المپيك لندن، قرص و محكم خواهد شد.
يزداني خرم گفت: در نخستين اقدام براي اين منظور، از هفته گذشته نخستين اردوي آمادگي تيم كشتي آزاد جوانان ايران با حضور 40 كشتي گير انتخاب شده از مسابقات قهرماني جوانان كشور در خانه كشتي مشهد برپا شد.
وي افزود: براي نخستين مرحله اردوي تيم كشتي فرنگي جوانان ايران نيز 70 كشتي گير از دل مسابقه هاي قهرماني جوانان ايران در شيراز مدنظر قرار گرفتند كه از بين آنها 40 كشتي گير انتخاب و به اردو دعوت خواهند شد.
رئيس فدراسيون كشتي با اشاره به اين كه اردوي آمادگي تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان ايران هر ماه تشكيل خواهد شد، اظهار داشت: براي پشتوانه سازي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي بزرگسالان ايران تا زمان بازي هاي المپيك 2012 لندن، اردوي آمادگي جوانان كشتي به مدت 12 تا 15 روز در هر ماه به صورت مرتب برپا خواهد بود.
يزداني خرم اضافه كرد: جوانان كشتي در اردوهاي خود، كاملا زيرنظر اعضاي كادر فني، مربي بدنساز، پزشكان عمومي و تغذيه بوده و معاينه خواهند شد.
رئيس فدراسيون كشتي گفت: از اين به بعد، هر سال پس از برگزاري رقابت هاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني جوانان ايران، 80 كشتي گير جوان (40 نفر در آزاد و 40 نفر در فرنگي) براي حضور در اردو انتخاب خواهند شد و كشتي گيران جديد به نفرات سال قبل اضافه مي شوند.
يزداني خرم، اين برنامه ريزي را در چارچوب تقويت پشتوانه هاي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي بزرگسالان ايران تا زمان اعزام به بازي هاي المپيك لندن دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش در اين زمينه بايستي نهايت همكاري را براي حضور جوانان كشتي در اردوها در طول سال با فدراسيون كشتي به عمل آورد.
وي گفت: اعزام جوانان كشتي به تورنمنت هاي مختلف بين المللي رده سني جوانان از جمله ديگر برنامه هاي فدراسيون كشتي براي تقويت تيم هاي ملي ايران است.
رئيس فدراسيون كشتي، احداث و ايجاد چند اردوگاه ويژه كشتي گيران نوجوان و جوان در تهران و چند شهرستان را از ديگر برنامه هاي آينده اين فدراسيون ذكر كرد و گفت: نوجوانان و جوانان كشتي آزاد و فرنگي ايران براي چهار فصل سال، نياز به حضور در اردوهايي با آب و هواي گوناگون در نقاط مختلف كشور را دارند تا هميشه در آمادگي لازم به سر برند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

حركت قابل تحسين ايتاليايي ها در ديدار با هلند
تيم ملي فوتبال برزيل شنبه شب موفق شد در ديداري دوستانه كه در ورزشگاه خليفه قطر برگزار شد، مقابل تيم ملي انگلستان به برتري دست يابد.
در اين ديدار برزيل موفق شد با تك گل دقيقه 47 نيلمار مقابل انگلستان به پيروزي برسد. برزيلي ها در اين ديدار يك پنالتي را هم در دقيقه 56 توسط فابيانو از دست دادند. فابيو كاپلو در ديدار برابر برزيل بازيكنان كليدي خود نظير استيون جرارد، جان تري، فرانك لمپارد، ديويد بكهام و اشلي كول را به خدمت نداشت.
تيم ملي فوتبال اسپانيا در ديگر ديدار دوستانه با نتيجه2 بريك مقابل آرژانتين در مادريد به برتري رسيد. ژابي آلونسو هر دو گل اسپانيا را در دقايق 16 و 86 پنالتي به ثمر رساند و براي آرژانتين هم ليونل مسي در دقيقه61 از روي نقطه پنالتي گلزني كرد. ديدار تيم هاي اسپانيا و آرژانتين با يك دقيقه سكوت براي روبرت انكه، دروازه بان تيم ملي آلمان كه هفته گذشته اقدام به خودكشي كرد، آغاز شد. ديدار تيم هاي هلند و ايتاليا هم در حالي با تساوي بدون گل به پايان رسيد كه ايتاليايي ها در جريان مسابقه به داور گفتند، گلي كه به ثمر رسانده اند، هند و مردود بوده است.
مارچلو ليپي، سرمربي ايتاليايي ها در نشست خبري پايان بازي گفت: پاتزيني به من گفت كه او با دست گلزني كرد و به او گفتم، بايد به داور بگويد. او همين كار را كرد و اين كار درستي بود.
ذوب آهن راهي امارات شد
تيم فوتبال ذوب آهن كه براي برپايي اردويي تداركاتي ديشب راهي امارات شد در ديداري تداركاتي به مصاف الامارات خواهد رفت.
اردوي ذوب آهن در امارات 8روز ادامه دارد و اين تيم در مدت حضور خود در دبي ديداري تداركاتي را مقابل ياران مازيار زارع و تيم الامارات برگزار مي كند. برگزاري اين ديدار قطعي شده است.
كادر فني ذوب آهن قصد دارد در اردوي امارات چند بازيكن جديد داخلي و خارجي را در ديدارهاي دوستانه مورد آزمايش قرار دهد. ذوب آهن 2جاي خالي براي جذب بازيكن در فهرست خود دارد. ضمن اينكه به علت حضور ابراهيم زاده در سفر حج تمتع، تمرينات ذوب آهن در اردوي امارات زيرنظر مجيد صالح برگزار مي شود.
سانچز، بازيكني يك دست در لاليگا
بازيكن جوان تيم فوتبال رئال ساراگوسا اسپانيا باعث حيرت علاقمندان شد.
روزنامه اكسپرس در گزارشي در اين باره نوشت: آلكس سانچز، بازيكن 20ساله ساراگوسا نام خود را در تاريخ فوتبال جاودانه ساخت. او دچار معلوليت است و تنها از يك دست (دست چپ) بهره مي گيرد.
اين روزنامه افزود: در ديدار برابر والنسيا در لاليگا، اين مهاجم اولين حضور خود را در 15دقيقه پاياني بازي جشن گرفت. بازيكني كه از بدو تولد، به صورت مادرزادي دچار چنين معلوليتي بوده است.
اين بازيكن معلول اميدوار است در آينده با حضور بيشتر در ميادين، درخشيده و ثابت كند معلوليت مانعي در راه پيشرفت ورزشي و حرفه اي او نخواهد بود.
اخراج مايلي كهن از سايپا صحت ندارد
سرپرست تيم فوتبال سايپا شايعه اخراج مايلي كهن را تكذيب كرد.
كامران صدوقيان زاده در مورد شايعه اخراج محمد مايلي كهن از سرمربيگري سايپا گفت: اين شايعه به هيچ عنوان صحت ندارد و مايلي كهن با كوشا، مديرعامل جديد جلسه داشت و ايشان حمايت خود را از سرمربي تيم اعلام كرد.وي ادامه داد: مديرعامل محترم باشگاه از مايلي كهن خواست ترتيب برگزاري يك ضيافت شام يا ناهار مشترك را با تيم فوتبال بدهد تا ايشان بيشتر با بازيكنان آشنا شوند. سرپرست سايپا در مورد وضعيت تيم گفت: سايپا بدون برگزاري اردو در تهران صبح و عصر تمرين مي كند و قرار است روز پنجشنبه ديداري تداركاتي برگزار كنيم.
تساوي تيم اميد با پاس همدان در ديداري تداركاتي
تيم فوتبال اميد در ديداري تداركاتي با تيم پاس همدان به تساوي يك بر يك رضايت داد. ديدار تداركاتي ميان تيم هاي فوتبال اميد و پاس همدان بعدازظهر ديروز در محل كمپ تيم هاي ملي برگزار شد كه در نهايت اين ديدار با نتيجه يك بر يك به پايان رسيد. گل هاي اين ديدار را اميد ابوالحسني در دقيقه 35 براي تيم پاس و مسعود ابراهيم زاده در دقيقه 70 براي تيم فوتبال اميد به ثمر رساندند.

 



پس از 15سال فعاليت مستمر پولادگر از شركت در انتخابات فدراسيون تكواندو انصراف داد

محمد پولادگر از شركت در
ا نتخابات فدراسيون تكواندو انصراف داد.
در شرايطي كه محمد پولادگر سرپرست فدراسيون تكواندو براي شركت در مجمع انتخابات تكواندو نام نويسي كرده بود، وي صبح ديروز (يكشنبه) به علت آنچه كه خستگي، كسالت و مشكلات خانوادگي ناميده شده است، پس از چندين سال فعاليت در رأس اين فدراسيون از حضور در مجمع انتخابات انصراف داد.
در نامه پولادگر به حميد سجادي آمده است: احتراماً به استحضار مي رساند به دليل كسالت و خستگي ناشي از فعاليت هاي مستمر و طولاني طي 15سال گذشته در عرصه تكواندو كشور، بدين وسيله رسماً انصراف خود را از كانديداتوري رياست اين فدراسيون در مجمع آتي اعلام مي دارم. سربلندي و سرفرازي ورزشكاران ايران عزيز اسلامي را در عرصه المپيك، جهاني و قاره اي از درگاه خداوند متعال خواستارم.
پيش از اين غلامرضا كشتكار، سيدحسين عباسي، جمشيد سهرابي، لقمان كشاورز، مسعود لشگري، علي خليلي، محمد پولادگر و غلامرضا ابراهيمي براي شركت در مجمع انتخابات فدراسيون تكواندو نام نويسي كرده بودند.
مجمع انتخابات فدراسيون تكواندو 21 آذرماه برگزار مي شود.

 



حضور 26 تيم در جام جهاني 2010 قطعي شد پرتغالي كمرنگ

درحالي كه كمتر از 206 روز تا آغاز مسابقات فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي باقي مانده است، تاكنون صعود 25 تيم به اين مسابقات قطعي شده است.
مسابقات انتخابي جام جهاني 2010 در قاره هاي مختلف به روزهاي پاياني خود نزديك مي شود. تاكنون 25 تيم توانسته اند جواز صعود به پيكارهاي آفريقاي جنوبي را بدست آورند كه همراه تيم ميزبان تعداد آنها به 26 تيم مي رسد.
در فاصله 206 روز تا آغاز جام جهاني تيم هاي انگلستان، اسپانيا، آلمان، اسلواكي، ايتاليا، صربستان، دانمارك، سوييس وهلند (اروپا)، استراليا، ژاپن، كره جنوبي و كره شمالي (آسيا)، آرژانتين، شيلي، برزيل و پاراگوئه(آمريكاي جنوبي)، آمريكا، مكزيك و هندوراس (آمريكاي شمالي، مركزي و حوزه درياي كارائيب)، ساحل عاج، نيجريه، كامرون و غنا (آفريقا) و نيوزلند (اقيانوسيه) صعود خود به اولين جام جهاني قاره آفريقا را قطعي كرده اند.
به اين 26 تيم 6 تيم ديگر ملحق مي شوند تا از روز جمعه 11 ژوئن 2010 رقابت خود در جام جهاني را آغاز كنند،6 تيمي كه از قاره اروپا (4تيم)، قاره آفريقا (يك تيم) و قاره آمريكا (يك تيم) براي حضور در جام جهاني انتخاب مي شوند.
از اين رو شنبه شب پنج ديدار پلي اف در قاره اروپا و آمريكا انجام شد كه در اين ميان پيروزي فرانسه مقابل تيم ميزبان خود، ايرلند جنوبي بيش از همه به چشم آمد. در اين ديدار كه در ورزشگاه «كراك پارك» دوبلين انجام شد تيم فرانسه توانست با تك گل نيكلاس آنلكا به برتري برسد. شاگردان دومنك با اين پيروزي گام بلندي براي صعود به مرحله پاياني رقابت هاي جام جهاني برداشتند. تيم ايرلند جنوبي كه توسط جيوواني تراپاتوني هدايت مي شود چهارشنبه هفته جاري در پاريس به مصاف تيم ملي فرانسه خواهد رفت.
در همين چارچوب، پرتغال مقابل بوسني و هرزگوين با نتيجه يك بر صفر پيروز شد اما از آنجا كه بايد براي برگزاري بازي برگشت به سارايوو سفر كند، اين پيروزي نمي تواند چندان پيروزي تعيين كننده باشد. «برونوآلوز» در دقيقه 31 تك گل پرتغال را وارد دروازه تيم ميروسلاو بلاژويچ كرد. كريستيانو رونالدو در اين ديدار به دليل مصدوميت تيم پرتغال را همراهي نكرد.
روسيه نيز در ديگر ديدارهاي دور رفت از مرحله حذفي رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 با نتيجه 2 بر يك مقابل ميهمان خود اسلووني به برتري رسيد. بيليالدتينوف هر دو گل روس ها را در دقيقه 40 و 52 به ثمر رساند و تك گل اسلووني هم در دقيقه 88 توسط «پكنيك» وارد دروازه تيم ميزبان شد. ديدار تيم هاي يونان و اوكراين هم با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد.
در قاره آمريكا اروگوئه، دارنده دو عنوان قهرماني جام جهاني با غلبه بر كاستاريكا در زمين اين تيم، بخت خود را به عنوان آخرين نماينده اين منطقه در رقابت هاي جام جهاني 2010 افزايش داد. ديه گو لوگانو در دقيقه 23 تك گل اين ديدار را به ثمر رساند. ديدار برگشت اين دو تيم روز چهارشنبه در مونته ويدئو برگزار خواهد شد.
مصر در دقيقه 5+90 به پلي اف رسيد
در قاره آفريقا هم شنبه شب ديدارهاي مهمي برگزار شد. پس از پيروزي دو بر صفر تيم كامرون مقابل مراكش كه با صعود شيرهاي رام نشدني قاره آفريقا (كامرون) به جام جهاني توأم شد تيم مصر توانست با برتري برابر الجزاير همچنان از شانس صعود براي رسيدن به آفريقاي جنوبي برخوردار باشد.
در اين ديدار كه در ورزشگاه اصلي قاهره و در حضور 80هزار تماشاگر برگزار شد تيم مصر توانست با گل دقيقه 5+90 خود به برتري دو بر صفر برسد و با هم امتياز شدن با الجزاير و تفاضل گل برابر همه چيز را براي معرفي ششمين تيم قاره سياه در جام جهاني به چهارشنبه اين هفته و ديدار پلي اف با الجزاير بكشاند. اين ديدار در خارطوم پايتخت كشور سودان برگزار خواهد شد.

 



براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا نوجوانان بسكتباليست امروز راهي مالزي مي شوند

تيم بسكتبال نوجوانان ايران براي حضور در نخستين دوره مسابقات قهرماني آسيا عصر امروز راهي مالزي خواهد شد.
نخستين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني نوجوانان آسيا از 28 آبان تا 8 آذرماه سال جاري در شهر «جوهورباهرو» مالزي برگزار خواهد شد.
تيم بسكتبال نوجوانان ايران كه به عنوان قهرمان مسابقات غرب آسيا به اين مسابقات راه يافته است، عصر امروز از طريق تهران به منامه بحرين رفته و از آنجا راهي مالزي خواهد شد. هدايت تيم نوجوانان را ابوالقاسم كياني و امين مرموزي و سرپرستي آن را عنايت ا... آتشي پيشكسوت بسكتبال ايران برعهده دارد. وسلين ماتيچ، سرمربي تيم ملي بزرگسالان ايران به عنوان مشاور كادر فني در اين مسابقات همراه ملي پوشان حضور خواهد داشت.
دو تيم نخست اين رقابت ها راهي جام جهاني نوجوانان كه جولاي سال آينده در هامبورگ آلمان برگزار مي شود، راه خواهند يافت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ شانزدهمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري مازندران، يادواره سرداران و 10هزار شهيد استان، از 20 تا 23 آذرماه سال جاري برگزار مي شود. براي حضور در اين تور تاكنون تيم هاي ارمنستان، گرجستان، بحرين و بلغارستان اعلام آمادگي كرده اند. ضمن اينكه 9تيم داخلي پتروشيمي تبريز، ترافيك تهران، مس كرمان، شهرداري مهريز، شهر سالم مشهد، شهرك هاي صنعتي همدان، كوه شكن مازندران و نوسازي مدارس زنجان نيز در اين رقابت ها حضور خواهند داشت.
¤ تيم بسكتبال دانشگاه آزاد اسلامي در ديدار عقب افتاده هفته دوم دور رفت رقابت هاي ليگ برتر باشگاههاي كشور امروز در تهران مقابل تيم قدرتمند ذوب آهن اصفهان (نايب قهرمان فصل گذشته مسابقات ليگ برتر بسكتبال) قرار خواهد گرفت. ياران مهران حاتمي امروز در مقابل تيمي قرار خواهند گرفت كه با پنج پيروزي متوالي و بدون شكست در بالاي جدول رده بندي قرار گرفته است و روي پيروزي در اين ميدان نيز حساب ويژه اي باز كرده است. اين ديدار از ساعت 16 امروز در تالار بسكتبال آزادي تهران برگزار مي شود.
¤ با دستور معاون سازمان تربيت بدني پيست تارتان و زمين چمن ورزشگاه شهيد شيرودي در اختيار فدراسيون دووميداني قرار گرفت. با توجه به نياز فدراسيون دووميداني به محلي جهت برگزاري اردوهاي تيم ملي و همچنين برگزاري رقابت هاي ليگ، حميد سجادي معاون ورزشي سازمان تربيت بدني به منظور برطرف كردن مشكلات اين فدراسيون با واگذاري پيست تارتان و زمين چمن ورزشگاه شهيد شيرودي به اين فدراسيون موافقت كرد. قرار است بزودي در اين رابطه جلسه اي ميان مسئولان شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور با معاون سازمان تربيت بدني برگزار شده تا درخصوص چگونگي بهره برداري فدراسيون دووميداني از ورزشگاه شيرودي تصميم گيري شود.
¤ كلاس بين المللي مربيگري كشتي آزاد فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) بهمن ماه سال جاري در تهران برگزار مي شود. پس از لغو تشكيل اين كلاس در شهر صوفيه بلغارستان به خاطر گسترش بيماري آنفلوانزاي خوكي در اين كشور، «رافائل مارتينتي» رييس فدراسيون بين المللي كشتي، اين مهم را به فدراسيون كشتي ايران محول كرد. تاكنون حدود 100مربي كشتي آزاد از كشورهاي مختلف جهان براي شركت در اين كلاس بين المللي مربيگري ثبت نام كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14