(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 آبان 1388- شماره 19513
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آل سعود دو قدم مانده به سقوط ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
نجيب ! (گفت و شنود)
اقدامات برخي اصلاح طلبان زمينه ساز اظهارات اخير بوش بود
آيت الله مصباح يزدي: ولايت فقيه ستون خيمه اسلام است
رايزني اوباما و مدودف درباره ايران
فروزنده در اعتراض به برخي مخالفان دولت:
استفاده از واژه حذف به جاي هدفمند كردن يارانه ها تشويش اذهان عمومي است
بررسي مسائل مهم كشور در نشست سران 3 قوه
حمايت از آشوبگران چرا رنگ باخت؟ پاسخ را در نظرسنجي ارتش آمريكا پيدا كنيد (خبر ويژه)
كف خيابان چاره ساز نيست بايد ظرفيت قبول شكست را داشته باشيم (خبر ويژه)
چگونگي عمليات تروريستي موساد در دمشق و استانبول (خبر ويژه)
ارگان سيا: تبليغ با تفنگ كه محاربه نيست(!) (خبر ويژه)
از كاه كوه ساختن يا گروهبان شدن ژنرال هاي اصلاحات؟! (خبر ويژه)



آل سعود دو قدم مانده به سقوط ! (يادداشت روز)

1- چند كودك قد و نيم قد با بدن هاي لاغر و نحيف و دشداشه هاي رنگ و رو رفته در اطراف جنازه هاي پدر، مادر و يكي از خواهران خود كه دقايقي پيش بر اثر حمله هوايي جنگنده هاي آل سعود به شهادت رسيده اند، حلقه زده و به زبان عربي نوحه سرايي مي كنند و اشك مي ريزند. بقيه خانه هاي منطقه فقيرنشين «حيدان» در استان شيعه نشين «صعده» يمن نيز حال و روزي نظير آنها دارند، صداي ضجه زنان و كودكاني كه از شليك راكت ها و ريزش بمب هاي خوشه اي هواپيماهاي جنگي آل سعود جان سالم به در برده و يا مجروح شده اما به شهادت نرسيده اند با شيون نوزاداني كه مادر از دست داده و نمي دانند چه اتفاقي افتاده است، در هم آميخته. در ميان نوحه سرايي مصيبت ديدگان جملاتي نظير يا ابوفاضل... نفديك يا زهرا(س)... نفديك يا حسين(ع) به صورت بريده بريده شنيده مي شود... اين صحنه دوام زيادي نمي آورد... يك ساعت بعد چند فروند هواپيماي ارتش آل سعود با بمب هاي خوشه اي كه بر فراز منطقه حيدان مي ريزند... فقط تلي از خاك و دود و خون باقي مي گذارند...
از 10روز قبل كه سعودي ها رسماً به حمايت از دولت يمن وارد جنگ با شيعيان صعده شده اند، ساير شهرهاي استان صعده نيز با فاجعه اي مشابه روبروست. در «الرزامات»، «ذات السبيل»، «شافعه»، «مران» و ... اجساد شهدا را با بنزين به آتش مي كشند و پيكر مردان را در مقابل چشم كودكان با ريسمان به خودروهاي نظامي بسته و براي عبرت ديگران در شهر مي گردانند و... هواپيماها و نظاميان آل سعود كه از مقابله با رزمندگان جان بركف و شجاع شيعيان صعده، ناكام مانده و به تنگ آمده اند، از زنان و كودكان بي پناه و پيرمرداني كه در شهرها و روستاهاي صعده باقي مانده اند، انتقام مي گيرند. حكام دست نشانده و خونريز آل سعود در صعده دست به همان جناياتي مي زنند كه صهيونيست ها در غزه، جنوب لبنان، دارفور، كفرقاسم و... زده بودند. تا آنجا كه به قول «فهمي هويدي» روزنامه نگار معروف عرب كه فقط به اندكي از جنايات آل سعود در صعده پي برده است، «صعده را بايد دارفور يمن ناميد» در فلسطين، صهيونيست ها و در صعده، آل سعود.
2- در فوريه 2005-اسفندماه 1384- ساموئل هانتينگتون استراتژيست معروف آمريكايي و صاحب تئوري «جنگ تمدن ها» كه چند ماه قبل، جهان از لوث وجودش پاك شد، در يك همايش بين المللي با عنوان دموگرافي كه در نيكوزيا، پايتخت قبرس برپا شده بود گفت؛ «مرتجع ترين كشور منطقه خاورميانه يعني عربستان سعودي كه در آن هيچگونه انتخاباتي نيست و مردم آن كمترين نقشي در حاكميت ندارند و يك خانواده به گونه قرون وسطايي بر آن كشور ثروتمند حكومت مي كند، نزديك ترين روابط دوستانه را با آمريكا دارد و در همان حال، آمريكا با جمهوري اسلامي ايران كه دموكراتيك ترين كشور منطقه است و مجلس و دولت آن با رأي مردم انتخاب مي شوند، بيشترين دشمني ها را دارد. البته مي دانم كه ديپلماسي آمريكا در نگاه به عربستان و ايران، قابل توضيح نيست و متناقض به نظر مي رسد، اما در آينده از كشور عربستان خبرهاي قابل توجهي به گوش خواهد رسيد.»
در همان روزها، اظهارات هانتينگتون با اعتراض رسمي وزير خارجه آل سعود به وزارت خارجه آمريكا روبرو شد و خبرگزاري آمريكايي يونايتدپرس كه اين بخش از سخنان هانتينگتون را منتشر كرده بود در گزارش كوتاهي احتمال خطا در نقل قول از وي را منتفي ندانست!
چند هفته بعد از حضور رسمي اوباما در كاخ سفيد، «سيمون هاندرسون» مسئول «موسسه پژوهشي واشنگتن» كه يك مركز اطلاعاتي مشترك «سيا» و «پنتاگون» است و با تابلوي «بررسي هاي استراتژيك در سياست خارجي آمريكا» فعاليت مي كند، در فصل مربوط به «عربستان سعودي» از گزارش مفصل خود به اوباما، نوشت «پيش بيني مي شود كه نظام حكومتي عربستان طي 5 سال آينده شاهد تحولات و تغييرات گسترده اي باشد و احتمال مي رود كه در اين فاصله چند پادشاه در اين كشور به سلطنت برسند» در اين گزارش اگرچه به اظهارات 4 سال قبل ساموئل هانتينگتون در نيكوزيا اشاره اي نشده است ولي برخي از بخش هاي آن مي تواند توضيح روشني براي نكته ناگفته در اظهارات هانتينگتون باشد. آنجا كه از 3 عامل اصلي در تشريح علت ناپايداري منجر به سقوط احتمالي حاكميت آل سعود ياد مي كند. اين 3 عامل در گزارش ياد شده عبارتند از؛ اول: تشكيل جمهوري اسلامي در ايران كه علي رغم تقابل 30 ساله آمريكا با آن، گام هاي بلندي در عرصه هاي تكنولوژيك و اقتدار منطقه اي برداشته است و برگزاري انتخابات مجلس و رياست جمهوري در آن، تمايل شديد مردم عربستان مخصوصاً جوانان و تحصيلكردگان را به داشتن كشوري دموكراتيك و شركت در اداره امور كشور خويش برانگيخته است. گفتني است در اين بخش از گزارش آمده است جوانان عربستان در مواجهه با جوانان ساير كشورها از اينكه، يك خانواده بر سرنوشت آنها حاكم است و مردم هيچ نقشي در سرنوشت خود ندارند، دچار افسردگي و گاه شرمندگي مي شوند.
دوم: در گزارش فوق از ثروت سرشار و افسانه اي شاهزادگان سعودي در كنار فقر بسياري از مردم اين كشور، مخصوصاً شيعيان و سني هاي غيروهابي كه تمايل فراوان ديني به ايران دارند، به عنوان عامل دوم ياد شده و آمده است كه هر چند حكومت عربستان در سال هاي اخير با اختصاص بودجه ويژه براي تأمين رفاه و مسكن اقشار كم درآمد، به منظور كاستن از فشار بر اين اقشار اجتماعي تلاش كرده است، اما بررسي هاي ميداني نشان مي دهد كه اين اقدامات در جلب رضايت آنان موفقيت زيادي نداشته است.
سوم: ارتباط نزديك آل سعود با آمريكا و مواضع خنثي و در بسياري از موارد، حمايت گونه سعودي ها از اسرائيل كه با توجه به كينه ملت هاي مسلمان از اسرائيل، پادشاهان سعودي را به عنوان متوليان اصلي زيارتگاه مسلمانان- منظورش خادم الحرمين است- با پرسش هاي آزاردهنده اي روبرو كرده است. اين اعتراض ها مخصوصاً بعد از جنگ 33 روزه لبنان و 22روزه غزه شتاب بيشتري گرفته است، در حالي كه ايران، رقيب قدرتمند عربستان به دليل حمايت گسترده از حزب الله لبنان و حماس و ارسال اسلحه -!!- و تداركات دارويي و غذايي براي تروريست هاي حزب الله و حماس!!- نامي كه شايسته آمريكا، اسرائيل و سعودي هاست- توانسته است تحسين مسلمانان را به خود جلب كند.
3- گزارش فوق و شواهد فراوان ديگري كه شرح آن از محدوده اين نوشته محدود بيرون است، نشان مي دهد، عمر حاكميت دست نشانده آل سعود به پايان رسيده است و آمريكا اگر هم تمايل داشته باشد - كه دارد - ولي نمي تواند از اين سقوط جلوگيري كند. از اين روي به نظر مي رسد، آمريكا با درگير كردن سعودي ها در جنگ با شيعيان صعده، دو هدف جداگانه را دنبال مي كند. از يكسو تضعيف نهضت مقاومت الحوثي با قتل عام وحشيانه شيعيان صعده كه از حمايت و همراهي تمامي نهضت هاي مقاومت اسلامي- چه شيعه و چه سني- برخوردارند و در صورت به دست گرفتن حاكميت يمن، قطب مستحكمي از مقاومت اسلامي را در برابر نظام سلطه و جريان سازشكار عرب شكل مي دهند و از ديگر سو؛ براي مقابله با نهضت اسلامي مردم صعده، حاكميت آل سعود را كه عمر آن رو به پايان است و به مهره سوخته تبديل شده است، هزينه مي كند.
4- برخلاف ادعاي رسانه هاي غربي و مطبوعات و شبكه هاي تلويزيوني آل سعود، در حمله هوايي و زميني- و از ديروز محاصره دريايي- سعودي ها عليه مقاومت اسلامي صعده، مقاومت با صلابت ادامه دارد و تلفات سنگيني به نظاميان متجاوز و شكم باره و عياش آل سعود وارد شده است. حمله هوايي و زميني ارتش سعودي به مردم بي دفاع شهرها و روستاها و جنايات وحشيانه اي كه عليه زنان و كودكان مرتكب مي شوند، ضمن آن كه با هدف ايجاد رعب و وحشت صورت مي پذيرد، نشانه ناكامي در مقابله با مردان مقاومت نيز هست، تا آنجا كه بسياري از تحليل گران منطقه اي و بين المللي، نتيجه اين حملات وحشيانه را با نتيجه هجوم وحشيانه صهيونيست ها به لبنان و غزه مقايسه مي كنند و از هم اكنون شكست آل سعود را رقم مي زنند.
5- بعد از فتنه اخير در انتخابات رياست جمهوري دهم كه به گواهي اسناد غيرقابل انكار از مدت ها قبل طراحي شده- و كيهان مرحله به مرحله آن را با استناد به همان اسناد پيش بيني كرده- بود، اين پيام به طور همزمان از سوي منابع رسمي آمريكا براي رهبران نهضت هاي مقاومت اسلامي منطقه، از جمله حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامي فلسطين و الحوثي، رهبر مقاومت شيعيان يمن ارسال شد. مضمون مشترك پيام ها آن بود كه ايران به عنوان پشتوانه و عقبه استراتژيك مقاومت هاي اسلامي با بحران در حاكميت روبرو شده!! و از رهبران نهضت هاي مقاومت خواسته شده بود، اين فاكتور را در مناسبات آينده خود به حساب آورند!!
شعار در حمايت از اسرائيل و آمريكا، خودداري سؤال برانگيز سران فتنه از محكوم كردن اسرائيل، حتي در روز قدس و آمريكا حتي در روز مقابله با استكبار جهاني، پيروي آشكار از فرمول جين شارپ و مايكل لدين و ملاقات هاي مكرر با جرج سوروس صهيونيست و تبليغات گسترده، فراگير و هماهنگ رسانه ها و محافل آمريكايي، اسرائيلي و اروپايي در اين باره كه فتنه انگيزان با حاكميت اسلامي به مخالفت برخاسته و از طرح شعار عليه اسرائيل و آمريكا دست كشيده اند و... در همين بستر معنا پيدا مي كند و ترديدي باقي نمي گذارد كه فتنه انگيزي در ايران، تهديد حزب الله در لبنان و حماس و جهاد اسلامي در فلسطين و حمله وحشيانه به شيعيان يمن، پروژه هايي هستند كه طراح، مجري و ستاد عملياتي واحدي دارند.
حسين شريعتمداري

 



كيهان و خوانندگان

¤مردم از اقشار مختلف به هر جايي كه دسترسي داشتند اعلام كرده اند كه خواستار محاكمه سران فتنه بوده و هستند ولي كوتاهي و مسامحه مسئولين امر در جواب دادن به اين خواسته عمومي باعث دلسردي آنان شده است.
معتمدي
¤دولت آمريكا به تازگي تحريم عليه ايران را بار ديگر تمديد كرد و علاوه بر آن، به بهانه هاي مختلف قصد مصادره اموال بنياد علوي ايران را دارد. اين كارها، همان هستند كه زير دستكش مخملين سبز مخفي شده اند. اين يعني رابطه گرگ و ميش. قابل توجه افرادي كه عاشق آمريكا هستند وخودشان را به خواب زده اند.
غلامرضا جنت خواه دوست
¤واقعا جالب است افرادي كه هيچگاه ديده نشده در نماز جمعه شركت بكنند از اينكه فلان شخصيت بعنوان امام جمعه در نماز جمعه حضور پيدا نمي كند نگران شده و اين اظهار نگراني خود را با تيترهاي صفحه اول روزنامه هاي دوم خردادي انعكاس داده اند. واقعيت امر اين است كه اين افراد انگيزه ديگري از اين كار خود دارند.
رضايي
¤دردفاع از مردمي بودن ستون كيهان و خوانندگان و تأثيرگذاري آن همين بس كه مورد حمله عده اي معلوم الحال قرار گرفته فقط يك جمله عرض مي كنم و آن اينكه مطالبي كه از سر درد و دلسوزي از طريق اين ستون منعكس مي شود بخش ناچيزي از دلنوشته هاي دلسوزان نظام و انقلاب است. در مورد نقش ستون كيهان و خوانندگان نيز بايد بگويم اين ستون نشانگر سعه صدر دلدادگان انقلاب مي باشد كه آتش دل هاي افروخته را قدري آرامش مي بخشد و تسكين مي دهد.
محمودي
¤ يكي از مجلات وابسته به بنياد مستضعفان در شماره اخيرش خوانندگان خود را به همكاري با راديو بي بي سي و خبرگزاري رويترز از طريق راه اندازي راديو شخصي دعوت و راهنمايي كرده است. جالب اينكه اين شماره از مجله مذكور را به طور رايگان در مدارس رحيم آباد گيلان در سطح وسيع توزيع كرده اند. متاسفانه اين اقدام ضدامنيتي در پوشش كارهاي علمي صورت گرفته و گويا مسئولين امر در جريان نيستند. خواستم در اين مورد به وظيفه ديني و اطلاع رساني خود عمل كرده باشم. تصميم گيري در اين مورد با مسئولين ذيربط است كه اميدوارم كوتاهي نكنند.
محمدي
¤حدود دو ماه است كه مردم تهران اسير مشكلات مترو هستند. اما نكته اي كه مسئولان مترو و مديريت شهري بايد بدانند اين است كه مردم نسبت به دلايل و اهداف ايجاد اين مشكلات و انگيزه هاي سياسي آن كاملا آگاه هستند. پس بهتر است بيش ا ز اين آب در هاون نكوبند.
محمد نمازي از تهران
¤از صدا و سيما تقاضا مي شود كه برنامه اي تهيه كند تا مردم بتوانند نظرات خود درباره آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي را بيان كنند تا غربي ها و طرفدارانشان، با ديدگاه هاي مردم ايران بيشتر آشنا شوند.
يك هموطن از تبريز
¤به اين وسيله اعتراض خود را نسبت به حذف رزمندگان از طرح جامع ايثارگري كه به مجلس شوراي اسلامي ارسال شده، اعلام مي دارم. از روزنامه كيهان هم تقاضا مي شود كه نسبت به اين مسئله انتقاد نمايد.
بنائيان از دامغان
¤ در بنياد مستضعفان چيزي به نام نظام هماهنگ حقوق وجود ندارد و مسئولين اداري و مالي اين بنياد با آن بيگانه هستند . از طرف ديگر نيروهاي بالاي 20 سال خدمت را به هر طريق ممكن زير فشار گرفته اند كه بازخريد بشوند. تو را به خدا صداي اعتراض ما را به گوش مسئولين و مقامات بالاتر برسانيد.
كريمي
¤ لوكوموتيوران در راه آهن هستم كه ماهيانه چيزي در حدود 400 ساعت براي راه آهن كار مي كنم. باور كنيد هفت ماه است كه حقوق ما را نداده اند. دست آخر اعتراض كردم. بجاي اينكه مساعدت كنند بنده را توبيخ كرده اند. تو را به خدا بنويسيد مسئولين امر رسيدگي كنند
حق جو
¤ نزديك به سه سال است كه از مصادره درآمد هفت ميليارد توماني شركت انبوه سازي مسكن نگين مي گذرد ولي در اين مدت هيچ توجهي به حق و حقوق ضايع شده مالباختگان نمي شود. چندين بار هم در جاهاي مختلف كه احتمال تاثيرگذاري مي داديم اجتماع كرده و پيگير حق خود شده ايم اما هيچ فايده اي نداشته است. چرا؟
اكبري
¤ در مورد ما بازنشستگان كشوري كه قرار بود سهام عدالت بدهند هيچ كدام از قول هاي داده شده را عملي نكرده اند. در مورد طرح هدفمند كردن يارانه ها نيز هنوز اين طرح به تصويب نرسيده و به اجراء گذاشته نشده، قيمت اجناس بطور سرسام آور بالا مي رود و ما راسخت نگران كرده است.
محمد ياري
¤ 4 روز است كه با شماره 110 تماس مي گيرم تا برخي از مفاسد اخلاقي كه در محله ما رخ مي دهد را منتقل كنم. اما هر بار كه تماس گرفتم، اين شماره اشغال بود. با اين اوصاف، اگر يك اتفاق خطرناكي رخ مي داد و حضور پليس ضروري بود، چه پيش مي آمد؟ از نيروي انتظامي تقاضاي افزايش خطوط تلفن 110 مي شود.
دكتر تراني از منطقه يك
¤ پيشنهاد مي شود كه به جاي اولتيماتوم دادن براي قطع گاز و برق، كنتورها تفكيك شود تا هركس مسئول مصرف خودش باشد. به اين ترتيب مردم دقت بيشتري در صرفه جويي خواهند كرد.
حقيقت از تهران
¤ خط راه آهن شيراز - مشهد فقط از اصفهان به طرف مشهد فعال است و در محدوده اصفهان به شيراز خدماتي ارائه نمي شود فقط نام شيراز روي اين خط به يدك كشيده مي شود. از مسئولين محترم شركت رجاء بخواهيد دراين مورد به مردم توضيح بدهند و پاسخگو باشند.
كريمي نژاد
¤ مدت ها از پيگيري موضوع نصب پل عابر پياده در 15 متري چهارم افسريه روبروي شهرك شهيد بهشتي - ارتش مي گذرد. در اين مدت فقط پايه هاي پل به محل حمل شده و كار ديگري انجام نداده اند. پايه هاي پل هم كه كنار خيابان افتاده، هر روز باعث بوجود آمدن ترافيك سنگين مي شود. از مسئولين شهرداري منطقه 14 درخواست مساعدت داريم.
يك شهروند
پاسخ شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 14/08/88 با مضمون «اعزام قطار به ايستگاه قلهك» ضمن عذرخواهي از مسافران محترم به اطلاع مي رساند در روز يكشنبه مورخ 10/08/88 به دليل قطع برق بين ايستگاه هاي دكتر شريعتي و قلهك در ساعت 00:18 دچار مشكل شده بود كه حدود دو ساعت امكان اعزام قطار به ايستگاه ياد شده فراهم نبود و قطارها تا ايستگاه دكتر شريعتي مسافران را جابه جا مي نمودند.
در خصوص توقف اضطراري پله هاي برقي در ايستگاه ها لازم به توضيح است متاسفانه بعضي از مسافران با فعال نمودن دكمه توقف اضطراري پله برقي، براي ساير مسافران ايجاد مشكل نموده كه در صورت اطلاع به پرسنل مستقر در ايستگاه ها به سرعت مشكل برطرف مي گردد.
¤ آقايان ميرحسين موسوي، كروبي و خاتمي در زميني بازي كردند كه دشمن آنرا طراحي كرده بود. لجاجت امروز آنان هم جز به فاصله گرفتن هر چه بيشتر آنان از ملت و نزديكي به ضدانقلاب نتيجه ديگري ندارد.
محمدنژاد
¤ معمولا در پايان هر مراسم ملي و مردمي گروهي خشونت طلب و آموزش ديده با پرچم حمايت از سران فتنه چهارشنبه سوري راه انداخته و با آتش زدن سطل هاي زباله و وسايل نقليه مردم و يا عمومي نوكري خود از آمريكا را به نمايش مي گذارند. از مردم و مسئولين ذي ربط مي خواهيم در تجمعات اعلام شده هوشياري به خرج داده و تمهيدات لازم را بينديشند و دشمن را ناكام بگذارند.
قاجار
¤ مديرعامل سازمان تامين اجتماعي تصميم گرفته تعداد 120 نفر از كارمندان اين سازمان را يكباره به اداره كل تهران منتقل كند. بنويسيد اين تصميم كارشناسي نشده مشكلات زيادي را بوجود مي آورد و همه كارمندان سازمان ناراحت و ناراضي هستند.
از كارمندان تامين اجتماعي مركزي
¤ رهنمودهاي مدبرانه و دلسوزانه مقام معظم رهبري به سياسيون و نخبگان و دولتمردان كه صرفا براي راه گشايي و رفع معضلات و حفظ منافع ملي و روشن شدن شاخصه هاي نظام است بر كسي پوشيده نيست و دوست و دشمن به آن اذعان دارند. تاكيد اخيرشان بر افراديكه سردمدار فتنه هاي اخير هستند مبني بر اينكه اينها مديريت ادامه امور خياباني را ندارند نيز بر همگان خاصه بر رده هاي بعدي آشوب و سياسيون خارج از كشور ثابت گرديده و تشكيل ستاد موج سبز نه تنها دور زدن موسوي، خاتمي و كروبي است بلكه به نوعي اتمام تاريخ مصرف اينها پس از ريزش هواداران آگاهشان مي باشد و ادامه حركات مذبوحانه اين جريان وابسته بايد تحت كنترل و پيگيري دستگاه هاي امنيتي باشد چه بسا براي برخي مقاصد خود نيز اين افراد را قرباني اهداف استكباري نمايند تا در آينده استفاده عنواني از عدم حضور آنها داشته باشند بر اين اساس ورود دستگاه قوه قضاييه براي خاتمه دادن به دامنه هاي فتنه لازم و ضروري است تا انشاءالله شر اين مسئله براي هميشه از سر مردم كم شود.
محمودي
¤ از دولت مردان بويژه دبيرجانباز و متعهد شوراي عالي امنيت ملي جناب آقاي دكتر جليلي تقاضا مي كنيم كه در مورد مسائل هسته اي اينقدر با غربي ها به بحث و تبادل نظر نپردازيد. مگر فراموش كرده ايم كه همين اينها بودند كه پس از جنايت سلمان رشدي مرتد بر بشريت و اهانت به پيامبر اسلام (ص) كه حكم قتل وي توسط امام صادر شد حتي شيرخشك وارداتي ما را قطع كردند حال مي خواهند به ما سوخت بدهند شايد جاسوساني مثل مستر همفرهاي ديگري در راه دارند.
محمدمهدي رحماني
¤ از آقاي محمدمهدي تهراني به خاطر مقاله بسيار جالب ايشان تحت عنوان «اصل و فرع در غبار فتنه» در صفحه 12 آن روزنامه روز يكشنبه 17 آبان تشكر مي كنم.
راشدي از اهواز
¤ از مجلس محترم تقاضا مي كنم كه بازنگري در قوانين راهنمايي و رانندگي تجارت الكترونيك و روابط مالك و مستاجر به عمل آورند.
به نظرم مي رسد كه مجلس بايد يك تيمي از نمايندگان حقوقدان را در نظر داشته باشد كه مجلس را در بررسي نارسايي هاي قوانين كمك كند.
كاشاني از تهران
¤ با تلاش و زحمت بسيار زمين خود را پس از اخذ پروانه ساخت از شهرداري تبديل به منزل مسكوني كرده ام.
به رغم اينكه منزل احداث شده در مركز شهرستان بهبهان قرار دارد پس از گذشت 8ماه از احداث اين ساختمان هنوز به اينجانب برق واگذار نشده است.
مسعود خلف
¤ 5سال است كه چهار طبقه از ساختمان مجتمع قضايي شهيد محلاتي تهران در شرايط سفت كاري رها شده و بلاتكليف مانده است.
توفيقي
¤ سرويس هاي بهداشتي باغ ملي شهرستان فسا فاقد حداقل بهداشت لازم مي باشد و معلوم نيست چرا اداره بهداشت كه متولي اين امور است شهرداري را موظف به انجام وظيفه خود به ويژه در شرايط كنوني كه بيماري آنفلوآنزا مردم را نگران كرده است نمي كند.
جمعي از معلمان شهرستان فسا
¤ از اهالي منطقه بسيار سرد الهيه مشهد هستم. مدت زيادي است كه به اينجا گاز نياورده اند و نفت هم به راحتي گير نمي آيد. از آن روزنامه خواهش مي كنم با توجه به خطرات بيماري آنفلوآنزا اين مطلب را چاپ كنيد تا مسئولان مربوطه يك فكري به حال مردم منطقه كنند.
سلطان زاده
¤ در برخي از مناظره ها اصلاح طلبان با اصولگرايان به ويژه در مناظره چندي قبل آقاي مهندس نبوي با دكتر زيبا كلام نقاط ضعف تئوريك از سوي اصولگرايان احساس مي شد به ويژه در بحث توهم توطئه و يك نظر دانستن جمهوري ايراني. به نظر مي رسد اصولگرايان با تدبير و كار كارشناسي بايد نسبت به برطرف كردن نقاط ضعف خود اقدام نمايند.
شجاع
¤ از مسئولين محترم اوقاف و سازمان ميراث فرهنگي كشور تقاضا مي كنيم كه مانع تخريب و جداسازي حمام (4 متري مسجد) متعلق به مسجد جامع شوشتر شويد. مسجدي با قدمت 1176 سال سزاوار نيست كه عده اي لاابالي و بي تعهد با تغيير و تحول به وجود آمده در مسئولين شهر از اين موقعيت سوء استفاده كنند و به تخريب اين بناي تاريخي متعلق به مسجد اقدام كنند.
جمعي از اهالي شوشتر
¤ براي بنده سؤالي درباره اغتشاشات اخير پيش آمده كه از رياست محترم قوه قضائيه مي خواهم كه به آن پاسخ دهد و آن اينكه چرا با وجود اين همه مدرك و سند سران فتنه را دستگير نمي كنند.
جهانگيري از لارستان
¤ از قوه قضائيه تقاضاي محاكمه سران فتنه مي شود تا در خانواده هاي شهدا دلسردي ايجاد نشود.
سيد مرتضي فتحي
¤ از ابتداي انقلاب، همواره به افراد خادم كشور تهمت هاي گوناگون مي زدند. اما همان افرادي كه به بزرگان كشور تهمت مي زدند، خودشان چهره نفاق انگيزشان فاش شده است. از قوه قضائيه تقاضاي محاكمه منافقان جديد مي شود.
اكبري
¤ به آقاي رويانيان بفرمائيد كه در فصل زمستان، درست است كه مسافرت كمتر مي شود، اما به دليل سرماي هوا مصرف بنزين افزايش مي يابد، بنابراين خواهشمند است كه از كاهش سهميه بنزين در زمستان صرف نظر شود.
خداپرست از اراك
¤ با توجه به اينكه شما حقاً قلمهايتان درددل مردم محروم و زحمتكش و انقلابي است در خصوص بحث انتقال پايتخت با قلمفرسايي و كار كارشناسانه مسئولين امر را ياري نماييد كه به جاي كار بزرگي چون انتقال پايتخت از چاه به چاه ديگر نغلطند و با كار كارشناسي بخش مهمي از معضلات فعلي تهران و مردم حل شود.
شكوري
¤ حدود 80-70 سال پيش پدرم سهام آب را خريدند زماني كه قرار شد شهرها را لوله كشي كنند پس از انقلاب آب ملي اعلام شد و پس از پيگيري ها به ما گفتند سهام شما از گردونه خارج شده و ديگر سهمي به شما تعلق نمي گيرد. با توجه به واگذاري مجدد به بخش خصوصي آيا از سهام گذشته ما چيزي عايدمان مي شود ياخير؟
فرشته سنجابي
¤نحوه اشتراك شهرستاني ها را در روزنامه اعلام فرمائيد.
يك شهروند
¤ مي خواستم مسئولان دولتي به اين سؤال من پاسخ دهند كه چرا
تبصره 5 ماده 42 قانون مديريت خدمات كشوري در خصوص استخدام فرزندان شهدا بعد از 2 سال هنوز به سازمان مديريت توسعه و مديريت برنامه ريزي ابلاغ نشده است و هيچ كس هم به اين مسئله رسيدگي نمي كند؟!
شاكري نسب
¤ پيشنهاد مي كنم به جاي چاپ برخي مقالات طولاني درباره موضوعات مربوط به حقوق بشر جدول تطبيقي را در يكي از صفحات آن روزنامه تحت عنوان «عبرت هاي تاريخ» چاپ كنيد. به نحوي كه يك ستون مختص ادعاهاي دشمنان داخلي و خارجي در خصوص حقوق بشر، دموكراسي، آزادي و قانون اساسي و يك ستون هم اختصاص به عملكرد و رفتار عملي آن ها داده شود تا مردم با ملاحظه اين جدول به حقانيت نظام جمهوري اسلامي و بطلان مدعيان حقوق بشر بيشتر آشنا شوند.
باطني از وزارت آموزش و پرورش
¤ مدتي است كه آموزش و پرورش بخش لواسانات بدون هيچ گونه علتي ساعت تحصيلي شيفت بعدازظهر دبيرستان ها را اضافه و در مقابل روزهاي پنج شنبه را تعطيل كرده اند كه به عقيده معلمان صاحبنظر از نظر آموزشي لطمه زيادي به دانش آموزان وارد خواهد كرد. درخواست رسيدگي به اين موضوع را دارم.
خليلي
¤ وحدت ملي يعني اينكه خلافكاران با عذرخواهي از مردم و توبه به درگاه خدا به ملت بپيوند ولي بايد محاكمه شوند تا عدالتخواهي و عدالت گستري نظام جمهوري اسلامي براي مردم قابل لمس باشد.
شيردستيان
¤ بنده به همراه سه خانم ديگر در شركت بيمه دانا شعبه رشت 2 سال سابقه كار داريم. يك روز به همه ما گفتند كه از تهران دستور رسيده كه عذرشما را بخواهيم به طوري كه از فرداي آن روز همگي اخراج شديم. طولي نكشيد كه سه نفر از خانم ها به غير از من دعوت به كار شدند. تا اين لحظه علت را جويا شدم اما هر بار پاسخ هاي سربالا مي دهند، از مسئولان امر تقاضاي رسيدگي دارم.
شهربانو اسماعيل پور از رشت
¤ وزير محترم بهداشت و درمان! چرا فكري به حال مردم كم درآمد و ضعيف كرج نمي كنيد. بيش از يك سال است كه ساختمان دو بخش سي سي يو و يك بخش آي سي يو بيمارستان شهيد رجايي كرج راكه تنها بيمارستان دولتي اين منطقه است خراب كرده اند و هنوز ساخت ساختمان جديد به خاطر نبودن بودجه آغاز نشده است. پس چرا قبل از تخريب به فكر اين مشكل نبوديد.
يك شهروند
¤ از دولت اصولگرا استدعا داريم كه جهت رفع گرفتاري حقوقي بيش از 200 كارگر پايانه غرب اقدام نماييد.
يك شهروند
¤ 2 سال است كه در جهت شمال به جنوب خيابان پاسداران، ايستگاه 6 نرسيده به چهارراه پاسداران ايستگاه اتوبوس وجود ندارد به طوري كه باعث اذيت مردم شده است. چند روز پيش از طرف شهرداري در اين مكان تابلو ايستگاه نصب شد تا بعداً به خط كشي آن اقدام كنند اما سه روز پيش همان ها آمدند تابلو را هم برداشتند بردند.
جواد خيربخش
¤ از دست اندركاران كيهان خوانندگان كه چنين كانالي را براي شنيدن و بعضاً انعكاس درد دل هاي مخاطبين خود طراحي كرده اند تشكر و قدرداني كنم.
يك خواننده كيهان
¤ به نظر من شوراي محترم نگهبان از همان ابتدا با استناد به قانون اساسي نبايد صلاحيت موسوي را تأييد مي كرد زيرا موسوي از قبل از انتخابات اعلام كرده بود كه شوراي نگهبان و قانون اساسي را قبول ندارد.
فلاح
¤ مگر سازمان تأمين اجتماعي به تمام كارگراني كه بيمه و ماليات مي پردازند تعلق ندارد؟ اگر دارد، پس چرا امكانات رفاهي اين سازمان تنها به كاركنان خود آن سازمان تعلق دارد و ساير اعضاي سازمان از آن ها محروم هستند؟
يك شهروند
¤ شهرداري در سال 68 به خاطر اضافه بنا مبلغ 65000 تومان جريمه ام كرده است كه پس از مدتي گويا به علت مفقود شدن پرونده پرداخت جريمه صورت نگرفته است اخيرا شهرداري اعلام نموده كه بايد يازده ميليون تومان جريمه پرداخت كني و ظرف 48 ساعت مهلت داري. متأسفانه ديوان عدالت اداري و كميسيون 77 هم پاسخگو نيستند از شوراي شهر و شهردار محترم تهران استمداد مي طلبم.
يك هموطن
¤ آقاي موسوي بنده به عنوان يك نسل سومي كدام را باور كنم حرف امام راحل(ره) درباره منتظري را كه مي فرمود: با دلي پرخون و قلبي شكسته چند كلمه برايتان مي نويسم تا مردم روزي در جريان قرار گيرند، سعي كنيد افراد بيت خود را عوض كنيد تا سهم مبارك امام بر حلقوم منافقين و گروه مهدي هاشمي و ليبرالها نريزد، از آنجا كه ساده لوح هستيد و سريعا تحريك مي شويد در هيچ كار سياسي دخالت نكنيد شايد خدا از سر تقصيرات شما بگذرد.
يا حرف شما را كه آقاي منتظري را روحاني متعهد قلمداد كرده و گفته ايد: احساس نيازي كه همواره براي همفكري و همكاري با مرجعيت گرانقدر و روحانيت متعهد وجود دارد مرا تشويق كرد تا نسخه اي از آن را جهت اخذ راهنمايي تقديم كنم. فأين تذهبون؟!
عليرضا صالح پرهيزكار از ساوه
¤ در سال 1382 از طريق پذيره نويسي «شركت قلب زمان» و بانك كشاورزي 650 هزار تومان سهام خريديم پس از 2 سال فهميديم كه طرف كلاه بردار است از سال 84 تا به حال هر چه پيگيري كرديم نتيجه اي حاصل نشد نه قوه قضائيه و نه رياست جمهوري كسي پاسخگو نيست چرا جايي كه با مجوز بانك مركزي و كشاورزي به پذيره نويسي مبادرت مي ورزد چنين ملتي را سر كار مي گذارد برخي افراد چندين ميليون در اين پذيره نويسي ثبت نام و سهام خريدند. متأسفانه دادسراي خارك نيز يك روز اعلام مي كند صاحب شركت دستگير شده يك روز اعلام مي شود كه فراري است يك روز اعلام مي شود كه آزاد شده و... از مسئولين دو قوه قضائيه و مجريه تقاضاي عاجزانه داريم كه اين مشكل را مرتفع نمايند.
رضايي به نمايندگي از مال باختگان شركت قلب زمان
¤ با توجه به آيه شريفه 9 بقره كرند، كورند، لالند و برنمي گردند از مسئولين نظام تقاضامندم با سران فتنه موسوي و كروبي و خاتمي و خوئيني ها برخورد شود چرا كه اميدي به بازگشت آنها نيست.
اميرحسين دانش كهن
¤ از مواضع انقلابي و ثابت قدم جناب آقاي شريعتمداري و حركت در مسير امام راحل(ره) و رهبري تقدير و تشكر مي كنم و ما لاهيجانيها پشتيبان شما هستيم. موفق و مؤيد باشيد.
عليزاده از لاهيجان
¤ در حالي كه دولت خدمتگزار خود را مديون قشر صنعت گر جامعه مي داند شهرك صنعتي شهرستان دورود كه بيش از 6 سال از افتتاح آن مي گذرد هنوز فاقد آسفالت محوطه، روشنايي، آب مصرفي كافي، مخابرات، گاز و فاضلاب مي باشد. خواهشمند است مسئولين ذيربط صداي زحمتكشان اين مجموعه را بشنوند. ضمنا رياست محترم جمهور در سفر استاني خود دستورات لازم را صادر فرموده اند كه متأسفانه اقدام مؤثري صورت نپذيرفته است.
هيئت امناء شهرك صنعتي دورود
¤ از مسئولين ذيربط تقاضا مي شود با انتصاب فرد دلسوز، متعهد و متخصص به مديرعاملي مترو به وضعيت بحراني آن پايان دهند.
طاهري
¤ شهرداري تهران 10 سال است كه طرح برقي كردن تاكسي هاي تهران را متوقف كرده است با توجه به بيماري و فوت سالانه هزاران نفر از شهروندان بي گناه چرا كسي به داد اين طرح مفيد به جامعه نمي رسد؟!
جعفر ريشه
¤ مي خواستم از طريق آن روزنامه از مردم بخواهم كه هشدارها درباره آنفلوآنزاي نوع آ را جدي بگيرند. ديروز كه سوار اتوبوس شده بودم برخي بدون توجه به جدي بودن خطر بيماري آنفلوآنزا وقتي عطسه مي كردند به هيچ وجه به هشدارها توجه نداشتند.
يك هموطن
¤ ما جمعي از قرارداديهاي نهضت سوادآموزي هستيم كه سه ماه است حقوق و مزايايي دريافت نكرده ايم. متأسفانه مسئولين هيچگونه پاسخگو نمي باشند چون كسي آنها را مؤاخذه نمي كند. اگر ناظري هست به داد ما برسد.
جمعي از قرارداديهاي نهضت سوادآموزي
¤ در ماههاي اخير ملت ايران شاهد طراحي توطئه هاي دشمنان خارجي جهت براندازي نظام جمهوري اسلامي بودند كه متأسفانه ايادي آنها در داخل با اجراي سناريوهاي طراحي شده آنها نظم و امنيت عمومي را برهم زده و وجهه اين نظام را در مجامع بين المللي به مخاطره انداخته است. ما مردم شريف شهرستان خوي از مسئولين قضايي درخواست داريم با قدرت و شجاعت خاطيان امر و عاملان اصلي را به مجازات برسانند تا درس عبرتي باشد براي آنهايي كه در سر افكاري از اين دست مي پرورانند و براي اين سرزمين نقشه هاي دشمن شادكن مي كشند. خداوند جزاي خير عطايتان كند.
از طرف مردم شهيدپرور شهرستان خوي
¤ آيا سهام عدالت به كارگران روزمرد پيمانكاري كه حقوق دريافتي آنها زير 300 هزار تومان است تعلق مي گيرد يا خير؟
احمدي جمعي وزارت نفت
¤ از رياست محترم جمهوري تقاضا مي شود هيئتي را براي بررسي و بازبيني كتب مدارس و دانشگاه ها بگمارند تا نسبت به اصلاح ساختار كتب دو قشر دانش آموز و دانشجو اقدام نمايند چرا كه فردا معلوم نيست چه تفكري مجدد قوه مجريه را در اختيار بگيرد و به جاي كاهش معضلات به افزايش آن نيافزايد.
علي حيدري
¤ با وجود فرهنگ غني اسلام عاجزانه از وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقيقات و فناوري مي خواهم كه با شناسايي اساتيد برجسته در همه علوم و سطوح نسبت به دور ريختن فرهنگ منحط و انحرافي غرب از كتب مدارس و دانشگاهها اقدام نمايند كه فردا بسيار دير است.
طاهري
¤ از اداره برق (منطقه يك شهرداري ناحيه 10) تقاضا مي شود نسبت به تعويض لامپهاي روشنايي فاز 3 خ كه امام علي(ع) خ بلال حبشي شهرك شهيد محلاتي مدت 2 هفته است منطقه در خاموشي به سر مي برد اقدام نمايد.
راسخ
¤ نهضت سوادآموزي حقوق قراردادي ها را طبق سنوات گذشته پرداخت مي نمايد و هيچگونه افزايشي نداده است از مسئولين نهضت تقاضا مي شود تجديدنظر نمايند.
محمدي
از كيهان و متوليان فرهنگي تقاضا مي شود نسبت به نقد برنامه «ارديبهشت» كه برنامه خاص زنان است و به دنبال جريان فمينيستي است اقدام نمايند. از صدا و سيما نيز تقاضا مي شود به حل مشكلات قشر جوان بيكار پرداخته شود خيلي بهتر از اين است كه نقش مادري زنان را بي اهميت جلوه داده و شخصيت زن را به شاغل بودن آن تعميم دهد.
خانم سليماني
¤ از قوه قضائيه تقاضا مي شود به جهت حفظ كرامت انساني و پاسداشت 40 ميليون رأي دهنده نسبت به دستگيري و محاكمه سران و فرماندهان پشت صحنه فتنه هاي اخير اقدام نمايد.
يك هموطن
¤از دولت محترم تقاضا مي شود با توجه به گذشت دو دهه از بلاتكليفي زمينهاي سند منگوله دار، يا نسبت به استرداد پول ما اقدام كند يا اينكه نسبت به معوض زمين هاي ما اقدام نمايد چرا كه بيش از اين تحمل مستأجري و اثاث كشي هر ساله را نداريم. علت مخالفت دولت با ساخت و ساز در سرخه حصار بخاطر محيط زيست است.
كرمي
¤ شهرداري تهران در حالي خط اتوبوسراني پرسرعت خاوران به پايانه آزادي را راه اندازي كرده كه روشنايي اين مسير و همچنين آسفالت آن از وضعيت نامناسبي برخوردار است بطوريكه قسمتي از مسير يعني خيابان شهيد ده حقي(آهنگ) شب ها در تاريكي مطلق فرو مي رود. در ضمن جوي آب هم پوشيده نشده است.
ابراهيمي
¤ در اخبار شبكه خبر آمده بود كه برخي خانواده هاي انگليسي به دليل فقر مالي دختران 13 تا 23 ساله خود را به سرمايه داران عرب مي فروشند. با شنيدن اين خبر اين عبارت آموزنده در ذهنم تداعي پيدا كرد كه ظالم با همان شمشيري كشته مي شود كه مظلوم را كشته است. فقط بايد صبر داشت و نتيجه ظلم را ديد. اگرچه همين كار هم غيراخلاقي و غيرانساني است و آن را به شدت محكوم مي كنيم.
گل محمد نورايي
¤ دولت براي پرداخت وام طرح جايگزيني ماشين هاي فرسوده يك سال تمام متقاضي بيچاره را سرگردان مي كند چرا در مورد پرداخت پول برق يك كارگاه صنعتي در شهرك صنعتي ايوانكي از توابع سمنان يك هفته بيشتر مهلت نمي دهد و تهديد به قطع برق مي كند. مسئولين كه از توليدكننده در كشور حمايت و ميزباني نمي كنند حداقل فشار نياورند.
صباغيان
¤ تعداد قابل توجهي از فرهنگيان آموزش و پرورش هستيم كه مطابق با بخشنامه صادره اين وزارتخانه در مورخه 3/4/88 با پرداخت 35 درصد قيمت اتومبيل درخواستي اقدام به پيش خريد يك دستگاه ماشين كرديم ولي با گذشت سه ماه هيچ خبري از تحويل اتومبيل ها نيست درحالي كه در قرارداد صحبت از تحويل فوري بود.
دهنوي
¤ يك چهره از بي عدالتي اين است كه كشاورز و باغدار اراكي ماهها روي چند جريب زمين كشاورزي كار مي كند. كود و آب و پول كارگر بدهد ولي انگور او را دلال كيلويي 180 تومان خريداري كند و در غرفه هاي تره بار شهرداري به قيمت بالاي هزار تومان بفروشد. خدا وكيلي سود با كيست و چه كسي ضرر مي كند. مسئولين يك كاري بكنند كه كشاورز بيچاره حداقل پول كارگر و كودي كه مصرف كرده بدست بياورد.
حسني
¤ وقتي نظام مشكل پيدا مي كند مردم تا پاي جان وارد ميدان ميشوند و مشكل را از سر راه كشور برمي دارند ولي وقتي كه قرار است مسئولين كاري بكنند آقايان عافيت طلب ميشوند و شانه خالي مي كنند منظورم مماشاتي است كه در برخورد با سران فتنه و اغتشاشات بعد از انتخابات شاهدش هستيم. آيا قوه قضائيه نبايد به پرونده اغتشاشات اخير رسيدگي كند؟
قرباني
¤ اصلي ترين ضرر و زياني كه بيماران سياسي و نخبگان منحرف و همچنين افراد مسئول قدرت طلب و طرفدار زندگي اشرافي به جامعه وارد مي كنند كم رنگ كردن و بي اثر ساختن فريضه امر به معروف نهي از منكر است همين وضعيتي كه امروز در جامعه شاهدش هستيم يعني بي حجابي در داخل برخي اتومبيل ها، بدحجابي در معابر عمومي و اعمال منافي عفت در داخل بعضي پارك ها و... هيچ بعيد نيست كه اگر مبارزه جدي همه جانبه در اين مورد صورت نگيرد اين معضل در كل جامعه تسري پيدا كند و همگان را آلوده سازد.
پورمحمدي
¤ چند روز پيش يكي از فرماندهان نيروي انتظامي به زنان توصيه مي كرد كه وقتي از منزل خارج مي شوند پولي همراهشان نباشد. سؤال اين است كه پس وظيفه قانون و قانونگذار چيست و چرا كساني كه وظيفه برقراري امنيت را دارند، به اين وظيفه خودشان به درستي عمل نمي كنند؟
علي وطن خواه
¤ طرح هماهنگ خدمات كشوري براي شاغلين مناسب است، اما به ضرر بازنشستگان است. چون در اين طرح مدرك تحصيلي نيز ملاك قرار گرفته است و خيلي از بازنشستگان، تحصيلاتي پائين دارند. بنابراين از مسئولان تقاضا مي شود كه اين طرح را فقط براي شاغلين اجرا نمايند.
رحيمي از تهران
¤ معوقه طرح هماهنگ حقوق بازنشستگان فرهنگي، تاكنون پرداخت نشده است. علت چيست؟ مسئولان لطفاً توضيح دهند.
مهدي نصيري از خرم آباد

 



نجيب ! (گفت و شنود)

گفت: هواپيماهاي جنگي آل سعود بر سر شيعيان صعده در يمن بمب هاي خوشه اي ريخته و زنان و كودكان را به خاك و خون كشيده اند.
گفتم: آل سعود در جنگ 33روزه لبنان هم از جنايتكاران اسرائيلي حمايت كردند.
گفت: در جنگ 22 روزه غزه هم از صهيونيست هاي وحشي پاچه خواري كرده بودند.
گفتم: ملك عبدالله از طريق يك بانك در منطقه و يك صرافي در ايران،مبلغ كلاني براي سران فتنه فرستاده بود كه اسناد آن موجود است.
گفت: مفتي هاي دربار سعودي هم ديروز، همزمان با اعتراض ايران به قتل عام شيعيان صعده توسط ارتش آل سعود، عليه جمهوري اسلامي ايران بيانيه داده و حرف مفت زده اند...
گفتم: چه عرض كنم؟!به يارو گفتند با كلمه «نجيب»يك جمله بساز و يارو كه اصلاً بويي از نجابت نبرده و نمي دانست، نجابت خوردني است يا پوشيدني، مدتي فكر كرد و گفت؛ شلوار من نه زيپ دارد «نه جيب»!

 



جمعي از فعالان سياسي تاكيد كردند
 اقدامات برخي اصلاح طلبان زمينه ساز اظهارات اخير بوش بود

سرويس سياسي-
جمعي از صاحب نظران و فعالان سياسي با انتقاد از اقدامات و اظهارات برخي اصلاح طلبان، تلقي بوش از خط مقدم بودن اين افراد در ايران را ناشي از رفتار دوم خردادي ها دانستند.
چندي پيش جرج دبليو بوش رئيس جمهور سابق آمريكا در مراسم افتتاح بنياد بوش در دانشگاه دالاس، اصلاح طلبان در ايران را خط مقدم آمريكا دانست و تاكيد كرد: اميد آنها به ماست.
وي در بخش ديگري از صحبت هايش از ارسال بسته اي با عنوان آزادي براي ناراضيان سياسي، مبلغان زيرزميني و زندانيان سياسي در ايران خبر داد در اين ميان اما آنچه از اهميت ويژه اي برخوردار است چگونگي واكنش جماعتي است كه عنوان اصلاح طلبي را يدك مي كشند.
سابقه روشن دشمني آمريكا با ايران و اقدامات خصمانه اين كشور نسبت به مردم و نظام اسلامي بسياري از صاحب نظران را بر آن داشته تا خواستار تبري جويي زباني و عملي اين جماعت اصلاح طلب از اظهارات اخير بوش باشند.
«احمد توكلي» رئيس مركز پژوهش هاي مجلس در همين رابطه اظهار داشت: در شرايطي كه اقدامات خصمانه آمريكا با ملت ايران ظهور ويژه اي پيدا كرده است و اوباما تمام تحريم هاي قبلي را امضا كرده، انتظار طبيعي از نيروهاي سياسي و اصلاح طلبان وطن دوست اين است كه صف خودشان را از نيروهايي كه مورد حمايت آمريكا هستند جدا كنند.
«حسين ابراهيمي» نماينده تهران در مجلس نيز با بيان اينكه اصلاح طلبان بايد در مقابل اظهارات بوش موضع بگيرند گفت: بخش زيادي از اصلاح طلبان به انقلاب علاقمند هستند اما بخشي از آنها هم آشوب طلب هستند. اصلاح طلبان بايد اين جمع كوچك آشوب طلبان را طرد كنند. اگر اصلاح طلبان نسبت به اظهارات بوش تبري نجويند، نشان دهنده همراهي آنهاست.
«حميدرضا ترقي» معاون بين الملل حزب موتلفه اسلامي هم با اشاره به بخشي از سخنان بوش مبني بر اينكه اميد اصلاح طلبان در ايران به ما است بيان كرد: اگر اصلاح طلبان بر عليه اين اظهارات موضع نگيرند و راه خود را جدا نكنند به طور طبيعي در جبهه دشمن باقي مي مانند.
اعتراف برخي اصلاح طلبان به زمينه سازي اقدامات هم قطاران خود در خصوص ايجاد اين تلقي براي بوش و اعتراض آنها به اين قبيل ساختار شكني ها البته نماي ديگري از اين ماجراست.
«اسماعيل حق پرستي» دبير اجرايي خانه كارگر در خصوص علل اظهارات بوش خاطرنشان كرد: متاسفانه تعدادي هم به اشتباهات خودمان بازمي گردد، در واقع مي توان گفت از سادگي ما سوء استفاده مي شود و از طرفي اين اظهارات براي تخريب اصلاح طلبان هم هست. بنابراين بايد در مقابل اين اظهارات موضع گيري كنيم.
«سيدرضا اكرمي» نماينده تهران و حامي موسوي در انتخابات نيز با اشاره به استفاده دشمن از نقاط ضعف ما براي نفوذ گفت: نبايد به دشمن ميدان بدهيم تا از نقاط ضعف ما سوء استفاده كند.
«همايون ابوسعيدي» عضو شوراي عالي حزب همبستگي هم رفتار برخي افراد مانند موسوي و كروبي را در سوء استفاده دشمنان مؤثر دانست و گفت: كساني كروبي و موسوي را تحريك مي كنند و اين امر موجب مي شود آنها صحبت هايي كنند كه دشمنان از آن سوء استفاده مي كنند.
«مرتضي سجاديان» مدير مسئول روزنامه توقيف شده كارگزاران نيز خطاب به سران اصلاحات خاطر نشان كرد: سردمداران جبهه اصلاحات مراقب باشند تا بيانيه ها و سخنراني هاي آنها موجب سوء استفاده دشمنان نشود.

 



آيت الله مصباح يزدي: ولايت فقيه ستون خيمه اسلام است

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ولي فقيه را ستون خيمه اسلام در زمان غيبت خواند و گفت بدون آن اسلام از بين خواهد رفت.
به گزارش روابط عمومي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در ديدار با فرماندهان ارشد سپاه پاسداران گفت: هدف از برپايي انقلاب اسلامي، همان گونه كه در سخنان حضرت امام(ره) آشكار است، اجرايي كردن اسلام و عمل به احكام اسلامي است و تنها استفاده از نام اسلام كافي نيست؛ بلكه همه امور كشور بايد مطابق موازين اسلام باشد و براساس آن عمل شود و حتي دفاع از آب و خاك كشور نيز زماني ارزش واقعي پيدا مي كند كه براي اسلام باشد.
مصباح يزدي، ولي فقيه را ستون خيمه اسلام در زمان غيبت معرفي كرد و افزود: در نظام اسلامي هر چيزي به امر و فرمان ولي فقيه مشروعيت مي يابد؛ چرا كه ولايت فقيه سايه اي از وجود حضرت بقيه الله الاعظم(عج) است، و به همين دليل بايد حقيقت ولايت فقيه را شناخت و بينش خود را در اين زمينه افزايش داد.
وي ادامه داد: هر حركت و فعاليتي در جهت تضعيف ولايت فقيه، موجب ضربه به اسلام و حركتي شيطاني است.
اين استاد اخلاق حوزه علميه قم بر جدي گرفتن دين در همه زمينه ها تاكيد و خاطرنشان كرد: نبايد در عمل به احكام خداوند سستي و مسامحه كرد، و بايد توجه داشت كه پيروزي ها و توفيق هاي ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف به بركت اعمال صالحي است كه در گوشه و كنار صورت گرفته و هرچه اين اعمال بهترو بيشتر شود، نعمت هاي بيشتري ازسوي خداوند به سوي اين ملت سرازير مي شود و اگر اين نعمت ها كفران شده و در عمل به احكام اسلام كوتاهي شود، نتيجه آن محروم شدن از بركات الهي و مبتلا شدن به عذاب خواهد بود.

 



رايزني اوباما و مدودف درباره ايران

سرويس سياسي-
باراك اوباما و ديميتري مدودف روساي جمهور آمريكا و روسيه در حاشيه نشست مجمع همكاري هاي اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام در سنگاپور درباره برنامه هسته اي كشورمان به رايزني پرداختند.
رايزني اوباما و مدودف در حالي صورت گرفت كه قبل از ديدار آن دو در سنگاپور رسانه هاي غربي و صهيونيستي سعي كردند با فضاسازي هاي منفي مذاكرات پيش رو جمهوري اسلامي ايران با گروه شش را بي فايده جلوه دهند.
روزنامه فرانسوي لوموند طي مقاله اي مدعي شد كه راه حل ديپلماتيك با ايران به بن بست رسيده است. نيويورك تايمز هم از تلاش اوباما براي همراه كردن روسيه با آمريكا نوشت. و بالاخره روزنامه صهيونيستي جروزالم پست ادعا كرد كه روسيه آماده است از تحريم هاي بيشتر ايران حمايت كند.
ديروز اوباما و مدودف درباره برنامه هسته اي ايران به رايزني پرداختند و رئيس جمهور آمريكا در اين ديدار كه در حاشيه اجلاس مجمع همكاري هاي اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام (اپك) برگزار شد با اشاره به پيشنهاد آژانس بين المللي انرژي اتمي براي انتقال اورانيوم غني شده در درصد پايين ايران به خارج از كشور گفت: زمان براي برنامه هسته اي ايران رو به پايان است.
مدودف رئيس جمهور روسيه نيز با اشاره به اينكه روند مذاكرات با ايران متوقف نشده است نسبت به سرعت مذاكرات انتقاد كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس وي همچنين گفت كه هنوز اميدوار است ايران را براي ارسال اورانيوم غني شده خود به روسيه به منظور فرآوري بيشتر براي تامين سوخت راكتور تهران متقاعد كند.
در همين حال، سرگئي پريخودكو مشاور سياست خارجي رئيس جمهور روسيه طي سخناني درباره ديدار اوباما و مدودف با تاكيد بر اينكه روسيه به عنوان عضو دايمي شوراي امنيت و داراي حق وتو همواره عليه اعمال تحريم هاي سنگين تر عليه ايران مقاومت كرده است تاكيد كرد ما خواستار ادامه راههاي ديپلماتيك با وجود تمام مشكلات هستيم. وي البته در عين حال بررسي گزينه هاي تحريم عليه ايران را اجتناب ناپذير دانست.
از سوي ديگر؛ وزارت خارجه چين نيز طي بيانيه اي اعلام كرد كه «هيلاري كلينتون» و « يانگ جيه چي» در حاشيه نشست اين اجلاس در سنگاپور درباره برنامه هسته اي ايران گفت وگو كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كلينتون و يانگ در اين ديدار 45 دقيقه اي درباره برنامه هسته اي كره شمالي، تغييرات آب و هوايي و همكاري كشورهاي عضو گروه 20 نيز گفت وگو كردند.

 



فروزنده در اعتراض به برخي مخالفان دولت:
استفاده از واژه حذف به جاي هدفمند كردن يارانه ها تشويش اذهان عمومي است

قائم مقام جمعيت ايثارگران ازكساني كه براي تخريب چهره دولت به جاي استفاده از واژه هدفمند كردن يارانه ها از واژه غلط «حذف يارانه ها» استفاده مي كنند به شدت انتقاد كرد و آن را از مصاديق بارز تشويش اذهان عمومي دانست.
لطف الله فروزنده در گفت وگو با فارس با اشاره به ويژگي هاي هدفمند كردن يارانه ها در تقويت معاش مردم گفت: هدفمند كردن يارانه ها طرحي مهم و اساسي است و متاسفانه برخي از افراد كه در زمان حضور خود در دولت هاي گذشته اين بحث را در برنامه ها آورده اند اكنون ضمن مخالفت با آن دست به تخريب دولت زده اند و دولت در پي حذف يارانه ها نيست و فقط مي خواهد يارانه ها را هدفمند كند.
وي با اشاره به نظرات اعضاي جمعيت ايثارگران درباره جريان فتنه گفت: اين تشكل سياسي از همه افراد انتظار دارد تا نسبت خود را با جريان فتنه روشن كنند زيرا اين جريان قطعا از خارج رهبري مي شود و در داخل نيز عده اي مجري آن هستند.
فروزنده تاكيد كرد: هر فرد دلسوزي بايد اين جريان فتنه را افشاء كند و از سيستم قضايي هم مي خواهيم كه اجازه ندهند آنان جو كشور را مشوش كنند.

 



براي نخستين بار از زمان انتخابات انجام شد
 بررسي مسائل مهم كشور در نشست سران 3 قوه

نخستين نشست سران سه قوه پس از روي كارآمدن دولت دهم و رياست جديد قوه قضائيه پيرامون مسائل مهم و جاري كشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، نشست مشترك سران قواي مجريه، مقننه و قضائيه بعدازظهر ديروز به ميزباني آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه برگزار شد.
در اين نشست كه نخستين نشست سران سه قوه پس از روي كارآمدن دولت دهم و رياست آيت الله آملي لاريجاني در دستگاه قضائي بود، مسائل مهم و جاري كشور مطرح و سران سه قوه به مشورت در خصوص اين مسائل پرداختند.
مرتضي بختياري وزير دادگستري در اين خصوص گفت: در اين نشست مسائل و موضوعات كلان و مهم كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت و سران سه قوه در جمعي صميمي و دوستانه ضمن بررسي موضوعات مختلف بر هماهنگي و انسجام سه قوه تاكيد كردند.
بختياري هدف از برگزاري اين نشست ها را كه به گفته وي به صورت دوره اي ادامه خواهد يافت، گره گشايي از مشكلات مردم و خدمت رساني بيشتر به آنها توصيف كرد و افزود:گفتمان غالب در اين نشست ها بحث در خصوص مسائلي است كه نياز به نشست مشترك سران قوا دارد و هدف نهايي آن بررسي و حل و فصل مشكلات و مسائل مبتلابه مردم خواهد بود.

 



حمايت از آشوبگران چرا رنگ باخت؟ پاسخ را در نظرسنجي ارتش آمريكا پيدا كنيد (خبر ويژه)

يك سايت وابسته به ضدانقلاب گرفتاري هاي بزرگ آمريكا در منطقه را از دلايل كمرنگ شدن حمايت علني دولت اوباما از آشوب طلبان درايران معرفي كرد. اين در حالي است كه معلوم شدن پايگاه ميكروسكوپي آشوب طلبان نيز در كاهش حمايت علني كاخ سفيد- در كنار تداوم حمايت پنهاني- تاثير مهمي در ماجرا داشته است.
راديو زمانه به نقل از يكي از عناصر مخالف (رسول نفيسي) كه وي را استاد دانشگاه واشنگتن معرفي كرد، گفت: مسئله و اولويت مهم آمريكا، آرام بودن منطقه است تا بتواند تا سال 2011 نيروهايش را از عراق خارج كند و در افغانستان هم به يك حد مورد پذيرش، كار به سرانجامي برسد.
راديو زمانه پرسيده بود: «با توجه به اينكه دولت آقاي اوباما پيش از اين از اعتراضات در ايران پشتيباني كرده، آيا اكنون اين جنبش به معضلي براي آمريكا تبديل شده است». نفيسي ضمن بيان پاسخ فوق اضافه كرد: «با توجه به اولويت هاي مذكور، دولت آمريكا مايل نيست جبهه جديدي را باز كند. از طرف ديگر مسئله اساسي براي اسرائيل و به تبع آن آمريكا، مسئله اتمي ايران است.»
وي گفت: برخي مقامات آمريكايي مي گويند براي رسيدن به اهداف استراتژيك كه همان خارج شدن از عراق و آرام كردن افغانستان است، بايد به تعامل با ايران در هر سطحي كه ممكن است ادامه دهيم . ديديم كه آقاي اوباما علاقه نداشت بلافاصله پس از مخالفت ها در ايران وارد معركه شود به خصوص كه نمي خواستند انگ حمايت آمريكا به جنبش سبز بخورد. گرايش دوم كه بيشتر مربوط به جناح مخالف دولت و جمهوي خواهان است، مي گويند نهايتاً حمايت از جنبش اهميت دارد.
اين عنصر مخالف اضافه كرد: اوباما از طرف جمهوري خواهان متهم مي شود به اينكه در مقابل ايران بي عملي در پيش گرفته و ايران هر كاري كه مي خواهد مي كند. آنها يكي از ضعف هاي سياست خارجي دولت اوباما را اين مي دانند كه در مقابل ايران نرمش فوق العاده نشان مي دهد و بايد هرچه زودتر در مورد تحريم ها اقدام كند.
اشاره به گرفتاري هاي كاخ سفيد در افغانستان و عراق در حالي است كه «صداي آمريكا» ديروز با انتشار بخش هاي كوتاهي از گزارش نگران كننده نيروي زميني ارتش آمريكا اعلام كرد: «روحيه سربازان آمريكايي در افغانستان به دليل افزايش زمان جنگ و اعزام به جبهه هاي متعدد به شدت ضعيف شده است. براساس اين بررسي، تعداد سربازاني كه روحيه واحد خود را بالا گزارش مي كردند، از 2/10درصد كل سربازان در سال 2007 به 7/5 درصد كل سربازان در سال جاري(2009) سقوط كرده است.»
براساس اين گزارش از هر 5 سرباز آمريكايي در افغانستان، يك نفر با مشكلات رواني حاد مانند اضطراب، افسردگي يا استرس دست به گريبان است.
راديو فرانسه به استناد همين گزارش اعلام كرد: روحيه نظامي آمريكايي در افغانستان طبق گزارش نيروي زميني بسيار خراب است. آنها به خاطر زد و خوردهاي شديد و فشار جنگ هاي عراق و افغانستان، از مشكلات رواني شديد رنج مي برند و اين در حالي است كه خودكشي در ميان نظاميان هم رو به شدت گذاشته است. اما برعكس، وضعيت رواني سربازاني كه از عراق به آمريكا برمي گردند، به خاطر زمزمه تخليه ارتش از عراق، بهتر است.
روزنامه آلماني فرانكفورت آلگماينه اخيراً در گزارشي از اوضاع افغانستان نوشت: افغانستان نمايش نااميدي غرب است. اوضاع كاملاً نااميدكننده است. ديگر از روياها خبري نيست... پس از 8 سال مداخله، جامعه بين المللي با ويرانه روبروست. سربازان خارجي بيش از هر زمان ديگري تلفات بر جاي مي گذارند. افغانستان چيزي بيشتر از چند ژنرال مبارزه با ترور را مي طلبد.

 



كف خيابان چاره ساز نيست بايد ظرفيت قبول شكست را داشته باشيم (خبر ويژه)

يك عضو مركزيت حزب اعتماد ملي گفت: شكست اصلاح طلبان در انتخابات مي تواند آغازي براي يك فعاليت جديد باشد و كسي كه وارد عرصه انتخابات مي شود حتماً بايد توان قبول شكست را داشته باشد در غير اين صورت نبايد در انتخابات شركت كرد.
محمد جواد حق شناس مدير مسئول ارگان مطبوعاتي حزب كروبي كه پيش از اين در وزارتخانه هاي كشور و ارشاد نيز در كسوت مديريت حضور داشته، همچنين مي گويد: وقتي مسير سياسي از طريق طي كردن راه تعقل و گفت وگو و مفاهمه مي تواند جلو برود و در حوزه نخبگان و عقلا قابل حل باشد، پيگيري مطالبات در كف خيابان و توسط توده هاي غير متشكل كه در عين حال قابل كنترل نيستند، كار مناسبي نيست. اگر اين اتفاق بيفتد، عناصر پايين دستي هر دو طرف با تحليل نادرست ممكن است فاجعه بيافرينند.
حق شناس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بيان اينكه كروبي مستقل از موسوي است و خود را هزينه جريان طرفدار موسوي نكرده، اظهار داشت: در يك تجمع اعتراضي ممكن است حتي آنهايي شركت كنند كه رأي نداده و با اهداف ديگري بيايند. موضع ما اين است كه محل حل مناقشات، كف خيابان ها نيست و اين مشكلات بايد در حوزه هاي اصلي مانند حوزه نخبگان، خبرنگاران، احزاب و جريان هاي سياسي حل شود.
حق شناس با اظهار اينكه «ما از شعارهاي تند توسط برخي گروه هاي معترض استقبال نمي كنيم» درباره موسوي و حاميان وي اظهار داشت: ميرحسين موسوي نماد جريان هوادار خود است اما اين جريان در حال حاضر رهبر و ليدر مشخصي ندارد و بخشي از آن را فاقد رهبري منسجم، كنترل شده و منضبط مي دانم. در اين ميان كروبي به عنوان نماد قبل از دوم خرداد و خاتمي به عنوان نماد دوم خرداد فاصله معناداري را با جريان طرفدار موسوي دارند.
وي در اين گفت وگو اظهار داشت: دولت و مجلس و همه قوا در حال فعاليت هستند و اين مسير نبايد متوقف شود. جريان اصلاح طلب با حفظ نگاه انتقادي خود بايد در همين زمين بازي كند و حتي اگر اشكالي مي بيند تلاش كند بدون سنگ اندازي در سر راه دولت كنوني، قانون انتخابات را به سمتي ببرد كه با جلب اعتماد مردم زمينه براي حضور ميليوني در پاي صندوق هاي رأي فراهم شود.
حق شناس مي گويد «اينكه جريان اپوزيسيون خارج از كشور معتقد است مشكلات اصلي به قانون اساسي برمي گردد از نظر ما رد شده است و در اين زمينه خط كشي مشخصي بين جريان اصلاح طلب وفادار به قانون اساسي و اپوزيسيون خارج از كشور وجود دارد».
اين اظهارات در حالي عنوان مي شود كه روزنامه تحت مديريت حق شناس تا زمان توقيف، عملاً به عرصه بازي و فضاسازي اپوزيسيون ضد انقلاب مقيم داخل و خارج تبديل شده بود و همين روزنامه نقش جدي در زمينه تحريك به اغتشاش و اردوكشي خياباني ايفا مي كرد.

 



چگونگي عمليات تروريستي موساد در دمشق و استانبول (خبر ويژه)

جزئيات دو عمليات تروريستي و آدم ربايي رژيم صهيونيستي در سوريه و تركيه منتشر شد.
روزنامه كويتي الرأي با اشاره به ترور عماد مغنيه فرمانده ارشد حزب الله لبنان، از قول ديپلمات عضو يكي از سفارتخانه هاي اروپايي در دمشق نوشت: در پي اين ترور سازمان اطلاعات سوريه در تحقيقات خود به يكي از مسئولان گمرك مرزي سوريه به نام سرتيپ «حسن مخلوف» رسيد و او را دستگير كرد. اين شخص در قبال دريافت رشوه بسيار كلاني اجازه داده بود تا اجرا كنندگان عمليات بدون هيچ ردي از مرز سوريه عبور كنند. او مابين ساعت 12 تا 3 بعدازظهر براي هر ساعت يك ميليون دلار رشوه دريافت كرده و در اين مدت تنها يك سرباز براي حفاظت از مرز بر سر كار گذاشته بود.
اين روزنامه در ادامه گزارش خود افزود: موساد تعدادي از نيروهاي خود را كه يهوديان عراقي بودند و پاسپورت عراقي به همراه داشته و پيش از اين نيز چند بار از مرز رسمي وارد سوريه شده بودند از مرز عبور داد. مدير گمرك در آن ساعت همه افسران و سربازان را به جز يك نفر به بهانه جلوگيري از يك عمليات بزرگ قاچاق به نقطه اي ديگر فرستاده بود.
ديپلمات غربي به روزنامه الرأي گفت: بيست دقيقه بعد از عمليات، ما در سفارت مطلع شديم كه عماد مغنيه براثر انفجار كشته شده است اين خبر مسئولان سوري و حزب الله را غافلگير كرد.
گفته مي شود در عمليات تروريستي مذكور سازمان جاسوسي آمريكا و چند كشور اروپايي همكاري داشته اند.
در همين حال جزئيات تازه اي از نحوه ربوده شدن عليرضا عسكري نظامي بازنشسته ايراني در استانبول تركيه منتشر شد. براساس اين گزارش عسكري توسط موساد و با همكاري سازمان هاي اطلاعاتي انگليس و آلمان در تركيه ربوده شده و نهايتاً به زندان هاي رژيم صهيونيستي منتقل شده است.
به گزارش «الف» عليرضا عسگري كه پس از بازنشستگي به تجارت زيتون و روغن زيتون در سوريه مشغول بود، در تاريخ 16 آذر 85 از دمشق وارد هتل جيران استانبول تركيه شد و دو روز بعد 18 آذر مفقود شد. در روزهاي ابتدايي اين آدم ربايي، ربايندگان براي دادن آدرس غلط و جنگ رواني عليه ايران، به نقل از منابعي در سرويس هاي اطلاعاتي غربي به رسانه هاي تركيه گفتند كه عسگري و خانواده اش پناهنده شده اند اما اين طرح فريب با مصاحبه اعضاي خانواده وي ناكام ماند.
در روزهاي بعد، سازمان اطلاعات خارجي انگلستان اولين سرويسي بود كه استفاده رسانه اي از اين ربايش را آغاز كرد و رسانه هاي آمريكايي به نقل از منابعي در MI6 انگليس ادعا كردند عسگري به مأموران اين سازمان گفته است كه مقادير زيادي اورانيوم از يك پايگاه هوايي نظامي در كيسانگن سودان به ايران منتقل شده است.

 



ارگان سيا: تبليغ با تفنگ كه محاربه نيست(!) (خبر ويژه)

ارگان سازمان سيا براي چندمين بار- و احتمالا تصادفي!- با خانواده برخي عناصر دستگير شده و وابسته به گروهك هاي تروريستي در كردستان تماس گرفت. راديو فردا پيش از اين با خانواده احسان فتاحيان كه به خاطر همكاري با گروهك تروريستي كومله اعدام شد، تماس گرفته بود تا با تحريك عواطف و مظلوم نمايي به نفع متهم، اصل همكاري گروهك هاي تروريستي با سازمان هاي جاسوسي سيا و موساد- از طريق كردستان عراق- را كتمان كند. اين دو سازمان جاسوسي مدتي است گروهك هاي تروريستي نظير كومله و پژاك را با برخي گروهك هاي تروريستي سلفي در عراق پيوند داده و به عمليات تروريستي در مناطق مرزي اقدام مي كنند كه ترور شهروندان و نخبگان منطقه(نظير ترور ماموستا شيخ الاسلام نماينده سني مذهب مردم كردستان در مجلس خبرگان) از آن جمله است.
راديو فردا اخيرا نيز با خانواده شيركو معارفي- از اعضاي دستگير شده گروهك تروريستي كومله و محكوم به اعدام- تماس گرفت و از اين طريق مدعي شد كومله وي را فريب داده و به سليمانيه عراق برده اند. خليل بهراميان كه خود را وكيل متهم معرفي مي كرد، در گفت وگو با ارگان رسمي سازمان سيا به جاي دفاع از متهم، به دفاع از گروهك آدم كش كومله پرداخت و مدعي شد «كومله تبليغ مي كند و تبليغ و تفنگ داشتن كه محاربه محسوب نمي شود».
ادعاي كنار گذاشتن مشي تروريستي از سوي گروهك كومله در حالي است كه برخي از بازداشت شدگان كومله به همراه اسلحه دستگير شده اند. گروهك هايي نظير كومله، دموكرات و گروهك ريگي در تبليغات! خود از اسلحه و بمب به ميزان كافي استفاده مي كنند به اين معنا كه هر شهروندي طي 30 سال گذشته با مزدوري آنها براي بيگانگان مخالفت كرده يا حتي صرفا مانند آنها فكر نمي كرده، با وحشي گري و جنايت اعضاي گروهك هاي مذكور مواجه شده است.
گروهك كومله به ويژه در زمان جنگ تحميلي نقش ويژه اي در مزدوري براي استخبارات عراق و خنجر زدن از پشت به مدافعان ملت ايفا كرد.
دفاع ارگان رسمي سازمان سيا و رسانه هاي مشابه آمريكايي و انگليسي در حالي است كه اين رسانه ها حتي يك بار هم نسبت به جنايت گروهك هاي تروريستي ياد شده و قرباني كردن هزاران شهروند بيگناه، ابراز انزجار و برائت نكرده اند.

 



از كاه كوه ساختن يا گروهبان شدن ژنرال هاي اصلاحات؟! (خبر ويژه)

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب، درباره اظهارات اخير جرج بوش مبني بر اينكه «اصلاح طلبان در ايران خط مقدم آمريكا هستند»گفت: جريان مقابل هميشه از كاه كوه مي سازد.
محمد سلامتي با بيان اينكه «از هر پديده اي كه مردم استقبال مي كنند عده اي هم سراغ سوءاستفاده از آن مي روند كه مهم ترين آنها محاربين و قدرت هاي خارجي مخالف هستند» گفت: امثال بوش در اين مواقع فرصت طلبي كرده و يك جنبش را بدنام مي كنند، در حالي كه آن حركت ربطي به خارجي ها ندارد؛ البته آنها نمي توانند سوءاستفاده كنند و جناح مقابل داخلي هم با استفاده از سخنان اينگونه هميشه جنجال بزرگي درست مي كند و از كاه كوه مي سازد.
وي در گفت وگو با ايلنا همچنين اظهار داشت: جنبش سبز، اپوزيسيون مقابل نظام نيست و اگر اعتراضي هم به وضع موجود دارد، در چارچوب قانون است. طبعاً، اصلاح طلباني كه در اين جنبش حضور دارند چارچوب نظام را قبول دارند بلكه خودشان صاحب انقلاب هستند.
وي ادامه داد: شيوه بيان اعتراض در جنبش سبز نيز شباهتي به اپوزيسيون خارج نظام ندارد و لذا همه بايد مراقب باشند تا ضدانقلاب و منافقين نتوانند از جنبش سبز سوءاستفاده كنند، زيرا در برخي مواقع ممكن است توسط افراد فرصت طلب شعارهايي داده شود كه با جنبش سبز هماهنگي نداشته باشد.
وي گفت: «در جنبش سبز كساني حضور دارند كه مورد تائيد امام (ره) بوده اند، اما وقتي همين افراد خواستار اجراي قانون اساسي مي شوند مورد حمله قرار مي گيرند.»
آقاي سلامتي البته عمداً يا سهواً چند سؤال اساسي را مغفول و بي پاسخ گذاشته است. اول اينكه چرا محاربين و قدرت هاي خارجي مخالف، از انقلاب اسلامي كه مورد استقبال ملت ايران بوده، استقبال نكرده و سراغ سوءاستفاده از آن نرفتند اما از فتنه سبز استقبال مي كنند و سراغ آن مي روند؟ همين قدرت هاي استكباري چرا از حضور 40ميليوني ملت ايران و انتخاب 5/24ميليون نفري آنها استقبال نكردند و يا به قول آقاي سلامتي سراغ سوءاستفاده از آن نرفتند اما عملكرد اصلاح طلبان معمولاً ظرفيت استفاده مطلوب از سوي دشمنان خارجي و داخلي را داشته است؟ ثانياً آيا حمايت علني بوش و اوباما و شيمون پرز و گوردون براون از عملكرد مدعيان اصلاح طلبي با ذكر مصاديق و آدرس ها، مسئله اي حاشيه اي و از كاه كوه ساختن است؟ آيا غير از اين است كه بوش مي گفت ما با اصلاح طلبان براي توقف تمام فعاليت هاي هسته اي ايران به توافق رسيده بوديم اما روي كار آمدن اصولگرايان همه چيز را به هم ريخت. ثالثاً آيا مقابله با قانون اساسي و قانون انتخابات و مقابله با راي اكثريت مردم كه براساس مكانيزم هاي همان قانون اعلام شده، نامش اصلاح طلبي و قانون گرايي است؟ آيا ايجاد آشوب و اغتشاش در كشور را مي توان در چارچوب نظام ارزيابي كرد. يعني اين شيوه غير از شيوه اپوزيسيون محارب است؟ مگر اپوزيسيون محارب چه مي كنند كه شما نكرديد؟ مگر نه اينكه گروهك هاي محارب در بستر ساخته شده ازسوي شما غواصي كردند و در محيطي امن به جنايت و تخريب و ترور مبادرت كردند؟ اساساً چرا محاربان و فرصت طلبان در سايه شيوه هاي اعتراضي شما، فرصت عرض اندام پيدا مي كنند؟رابعاً آيا يك مورد سراغ داريد كه حضرت امام در انواع انتخاباتي كه هر كدام معترضاني داشته، اجازه اردوكشي و سنگربندي خياباني مقابل راي مردم و نهادهاي قانوني را داده باشند يا همواره به جناح ها تذكر داده اند كه حساب خود را از ضدانقلاب، منافقين و محاربين جدا كنند؟!
البته راه براي جبران باز است اما شرط جبران، پذيرفتن خطا و جفاست نه مغالطه و توجيه و دفاع از خيانت. اصلاح طلبي واقعي، اصلاح انحرافات در درون جريان مذكور است نه خرج كردن از كيسه ملتي كه از انتخابات يك جشن بزرگ ملي ساختند. حتي همان طيفي از مردم كه به ترديد افتاده بودند به تدريج با ديدن فضاي فتنه و خيانت، خود را كنار كشيدند تا امروز ژنرال هاي بي لشكر و گروهبان شده «اردوكشي خياباني»، ادعا كنند راديكاليزم و تندروي خوب نيست و ما از قانون گرايي و ميانه روي و رويكرد انتقادي دفاع مي كنيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14