(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 آبان 1388- شماره 19513
 

رئيس قوه قضاييه: افراد شرور نبايد احساس كنند حاشيه امن دارند
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ: 29 باند قاچاق انسان در كشور متلاشي شد
متجاوز به عنف در قائم شهر اعدام شد
ايرباس هما ترمز بريد
سازمان هواشناسي اعلام كرد بارش باران و كاهش دما از سه شنبه
تمديد مهلت دريافت داروي آنژي پارس 180 هزار توماني
مديرعامل هما: بليت هواپيما گران مي شود
حوادث كوتاه از كشور
داديار دادسراي راهور خبر داد دستگيري اعضاي باند جعل احكام شوراي حل اختلاف
بامداد 27 آبان ايران شهاب باران مي شود
دستگيري جاعلان آرم طرح ترافيك
مخزن سوخت پژو 405 در جايگاه منفجر شد
اجراي طرح انضباط اجتماعي در مناطق 7 و 11
ماجراي دختر محجبه آمريكايي
40 نفر در سرماي چين يخ زدند
كودك سوئدي به پرداخت پول خانه محكوم شد



رئيس قوه قضاييه: افراد شرور نبايد احساس كنند حاشيه امن دارند

رئيس قوه قضائيه در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي از برخورد قاطع و سريع دستگاه قضايي با عوامل مخل امنيت اجتماعي خبر داد و گفت: قوه قضائيه با افراد شرور و متجاوزان به امنيت و آسايش مردم به شدت و سريع برخورد كرده و اين افراد را به مردم معرفي خواهدكرد.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به وقوع چند حادثه تجاوز به عنف در هفته هاي اخير در استان تهران گفت: راجع به اين چند مورد، از رئيس كل دادگستري استان تهران خواسته ام، شخصاً بر نحوه رسيدگي به اين پرونده ها مديريت كند تا هرچه سريعتر و با كمال دقت و سرعت، پرونده تكميل و خارج از نوبت رسيدگي شود.
رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر برخورد قاطع با عوامل مخل امنيت اجتماعي افزود: وجود برخي تأخيرها در برخورد با افراد شرور و متجاوزان به نواميس، آسايش و امنيت مردم موجب نشود كه اين افراد شرور احساس كنند حاشيه امن دارند و قوه قضائيه بايد با شدت عمل، دقت و سرعت به اين موارد رسيدگي كند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه مردم و افكار عمومي از دستگاه قضايي و نيروي انتظامي و امنيتي توقع برخورد جدي و قاطع دارند، اظهار كرد: دستگاه قضايي بدون هراس از بحث ها و جوسازي ها بايد نسبت به اعمال قانون و اجراي قاطعانه احكام قضايي و تأمين امنيت و آسايش مردم اقدام كند. دستگاه قضايي امروز قاطعانه به متجاوزين به نواميس و امنيت مردم، اخطار مي كند كه در اسرع وقت به جرايم آنان رسيدگي و مجازات قاطع قانوني در مورد آنان به اجرا گذاشته خواهد شد.
لاريجاني با تأكيد بر حضور فعال مراجع انتظامي و امنيتي در جامعه براي پيشگيري از وقوع جرائم مهم افزود: با حضور مستمر و فعالانه مراجع انتظامي و امنيتي بسياري از جرائم كاهش مي يابد و لازم است در حاشيه شهرها حضور مأمورين چشمگيرتر باشد تا از بروز اينگونه جرائم كه موجب ناامني است، جلوگيري شود. مردم از نيروهاي انتظامي و امنيتي توقع حضور بيشتر و فعالانه تر و از مراجع قضايي نيز درخواست قاطعيت در برخورد قضايي و اجراي عدالت دارند.
به گزارش ايسنا، رئيس قوه قضائيه همچنين به نقش نهادهاي فرهنگي و اجتماعي در آموزش آگاهي هاي عمومي مردم اشاره و اظهار كرد: مراكز آموزشي و فرهنگي بايد آگاهي هاي حفاظتي لازم را در سطح هاي مختلف به مردم ارائه نمايند تا به اين وسيله زمينه هاي آسيب پذيري اجتماعي در عموم مردم كاهش يابد.

 



رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ: 29 باند قاچاق انسان در كشور متلاشي شد

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از متلاشي شدن 29 باند قاچاق انسان خبر داد و گفت: 98 درصد اعضاي اين باندها را افغاني ها تشكيل مي دادند.
سردار عليرضا عليپور، در جمع خبرنگاران افزود: در شش ماهه اول امسال 21 هزار و 110 نفر از اتباع غيرمجاز توسط پليس امنيت جمع آوري شدند كه از اين تعداد 19 هزار و 120 تن طرد شدند و به مابقي افراد نيز فرصتي داده شد تا مدارك اقامتي آن ها بررسي شود.
وي درباره حادثه قيامدشت مبني بر تجاوز شش مرد به يك زن گفت: اقدامات پليس امنيت جدا از سياست هاي پليس نيست، بلكه بخشي از اقدامات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ است كه در اين رابطه اقداماتي از سوي پليس آگاهي در حال پيگيري است و مأموريت هاي تعريف شده در اين باره هم در حال انجام است.
سردار عليپور درباره سأالي ديگر درباره موضوع پيشگيري قبل از وقوع جرم كه از جمله مباحث مطرح شده از سوي فرمانده ناجاست، اما متأسفانه باز هم شاهد اقدامات پليس پس از وقوع يك جرم مانند حادثه قيامدشت هستيم، گفت: خيلي اتفاقات بنا بوده در تهران بيافتد كه جلوي آن ها گرفته شده. اتفاقاتي كه زمينه ساز جرم هاي سنگين تري بوده و پيشگيري شده است و در اين زمينه وقتي جرمي مانند موضوع قيامدشت اتفاق مي افتد، تنها موضوع اتفاق افتاده مورد توجه قرار مي گيرد.
وي در رابطه با برخورد پليس اراذل و اوباش گفت: اين افراد از دست پليس رهايي ندارند و فكر نكنند كه در اين شرايط مي توانند عرض اندامي داشته باشند، اين در حاليست كه اراذل و اوباش پس از اتفاقات بعد از انتخابات آمدند و امتحان كردند كه برخورد پليس با آن ها چگونه خواهد بود، اما امنيت مردم موضوعي نيست كه بازيچه قرار گيرد.
سردار عليپور، با اشاره به موضوع بازداشتگاه «كهريزك» ادامه داد: موضوع بازداشتگاه «كهريزك» در شرايط پس از انتخابات رسانه اي شد كه در اين باره نگاه فرماندهان و مسئولان ناجا را ديديد و شنيديد كه اساساً كهريزك يك تخلف انفرادي بوده نه سازماني و اعلام كردند با افرادي كه مرتكب تخلف شدند بايد برخورد شود، يعني نگاه فرماندهان برخورد با متخلفان در اين زمينه بود.
رئيس پليس امنيت تهران بزرگ در پاسخ به اين سؤال كه آيا فرماندهان پليس نبايد در زمينه كهريزك پاسخگو باشند، اظهار داشت: هر كسي كه تخلفي انجام داده است، بايد پاسخگوي تخلف خود باشد، حتي اولين فردي كه با اين موضوع برخورد كرد، فرمانده نيروي انتظامي بود.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اين كه موضوع كهريزك بيشتر فضاسازي بود بر اين كه افراد متخلف بايد پاسخگوباشند، تأكيد كرد و ادامه داد: كدام يك از اين افراد مدعي هستند كه فرماندهان گفتند برويد و اين اقدام را انجام دهيد؟
سردار عليپور اضافه كرد: بايد نسبت به رعايت حقوق پليس توجه شده و از نجابت پليس سوء استفاده نشود. پليس هم خود را موظف به رعايت حقوق شهروندي مي داند.
به گفته وي، نبايد تحت تأثير شانتاژهاي سياسي قرار گرفت و پليس هم دقيقاً كار خود را انجام مي دهد و تحت تأثير اين موضوعات قرار نمي گيرد.
به گزارش ايسنا، رئيس پليس امنيت تهران بزرگ اضافه كرد: تعدادي در رابطه با بازداشتگاه كهريزك تخلفاتي را انجام دادند. قانون هست، فرماندهان نيز هستند، لذا برخوردها انجام مي شود.
وي در ادامه موضوع انتقال بازداشتي هاي 13 آبان به زندان خورين ورامين را كذب محض دانست و گفت: اين خبر با هدف سياه نمايي مأموريت هاي پليس منتشر شده است.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ افزود: پليس در روز 13 آبان وظايف ذاتي خود را انجام داد و هيچ تخلفي توسط پليس گزارش نشده است.
وي گفت: ضرورتي ندارد كه متخلفان و آشوبگران را به زندان خورين ورامين منتقل كنند در حالي كه اين منطقه در حيطه حوزه قضايي و انتظامي تهران بزرگ نيست.

 



متجاوز به عنف در قائم شهر اعدام شد

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
با تأييد ديوان عالي كشور يك متهم مرتكب به تجاوز عنف در قائم شهر و در ملأ عام به دارمجازات آويخته شد.
حسين عشقي دادستان عمومي و انقلاب شهرستان قائم شهر درباره حكم صادره كه بامداد يكشنبه طي تشريفات قانوني در نزديكي ميدان ولايت قائم شهر به اجرا درآمد گفت: به موجب رأي شماره17 مورخه
27/4/86 صادره از دادگاه كيفري استان مازندران مستقر در دادگستري قائم شهر متهم با نام «الف-ب» 24ساله و اهل و ساكن قائم شهر به جرم تجاوز به عنف محكوم به اعدام در ملأ عام شده بود.
وي افزود: اين رأي طي دادنامه شماره16 مورخه 3/2/87 صادره از شعبه 16 ديوان عالي كشور تأييد و ابرام شد.
گفتني است متهم كه داراي سوابق متعدد كيفري از جمله سرقت، رابطه نامشروع و آدم ربايي بوده به همراه 2نفر ديگر يك خانم كه به منظور عيادت از مادر مريض دوست خود به قائم شهر سفر كرده بود را در اين شهر و در پوشش راننده آژانس سوار كرده و پس از انتقال به يك منطقه جنگلي به عنف مورد تجاوز قرار دادند.

 



ايرباس هما ترمز بريد

هواپيماي ايرباس ايران اير به مقصد اهواز به دليل نقص فني در ترمز با مشكل بر روي باند فرودگاه اهواز نشست اما به هيچ يك از مسافران صدمه اي وارد نشد.
رضا جعفرزاده در گفت وگو با فارس اظهار داشت:ساعت 45:11 ديروز (يكشنبه) يك فروند هواپيماي مسير تهران - اهواز متعلق به هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به شماره پرواز 8413 لحظاتي پس از فرود در فرودگاه اهواز، به دليل بروز مشكل فني در سيستم ترمز قادر به حركت عادي به سمت تاكسي وي (محل پارك هواپيما) نشد.
سخنگوي سازمان هواپيمايي گفت: تمامي مسافران ايرباس تهران - اهواز هما كه دچار مشكل فني شده بود، به سلامت از هواپيما خارج شدند.
مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اينكه اين هواپيما از نوع ايرباس بوده و 258 مسافر داشته است، تصريح كرد: به هيچ كدام از مسافران اين پرواز آسيبي نرسيده است و مسافران به سلامت از هواپيما به سالن فرودگاه منتقل شدند.
سخنگوي سازمان هواپيمايي اظهار داشت: مسئولان شركت هواپيمايي هما براي جلوگيري از ايجاد وقفه در انجام پروازهاي برنامه اي اين ايرلاين، نسبت به جايگزين كردن هواپيماي جايگزين ديگر اقدام كردند.

 



سازمان هواشناسي اعلام كرد بارش باران و كاهش دما از سه شنبه

سازمان هواشناسي كشور از بارش باران و كاهش دما در اغلب نقاط كشور طي روزهاي آينده خبر داد.
براساس اعلام سازمان هواشناسي كشور بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري نشان مي دهد كه سامانه بارش زا روي درياي سياه تشكيل شده است و از اواخر وقت امروز وارد كشور مي شود و از سه شنبه تا آخر هفته جاري در روي كشور فعال است.
بر اين اساس از اواخر وقت امروز تا فردا مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه هاي البرز و زاگرس مركزي به تدريج تا پنج شنبه علاوه بر استان هاي واقع در نيمه غربي، استان هاي نيمه شرقي نيز تحت تاثير اين سامانه قرار خواهند گرفت، به طوري كه در روز سه شنبه در استان هاي آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه، ايلام، شمال خوزستان، آذربايجان شرقي، اردبيل، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، مركزي، قزوين، گيلان، تهران و غرب اصفهان بارش باران پيش بيني مي شود.
در اين روز شدت بارش در استان هاي واقع در غرب كشور است.
همچنين در روز چهارشنبه آسمان استان هاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، گيلان، مازندران، تهران، مركزي، قم، قزوين، همدان، كردستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختياري و غرب اصفهان همراه با بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد است.
همچنين بارش باران، رعد و برق و وزش باد در استان هاي گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي و رضوي، سمنان، تهران، قزوين، اصفهان، چهارمحال و بختياري، كهكيلويه و بويراحمد، فارس، بوشهر و به تدريج كرمان، يزد و خراسان جنوبي در روز پنج شنبه انتظار مي رود كه شدت بارش در اين روز در مناطق مرتفع كهكيلويه و بويراحمد و دامنه جنوبي البرز خواهد بود.
از اواخر سه شنبه تا پنجشنبه در مناطق مرتفع و سردسير بارش به صورت برف و دماي هوا در نيمه غربي چهارشنبه و پنجشنبه و در نيمه شرقي روز جمعه كاهش مي يابد.
آسمان استان تهران، طي 24 ساعت آينده كمي ابري در پاره اي نقاط غبار صبحگاهي از اواخر وقت نيمه ابري پيش بيني مي شود، بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 20+ و 11+ درجه سانتي گراد است.

 



تمديد مهلت دريافت داروي آنژي پارس 180 هزار توماني

مهلت ثبت نام از بيماران ديابتي براي دريافت داروي آنژي پارس با قيمت 180 هزار تومان، به مدت يك هفته تمديد شد.
كامران معتمدي، مجري طرح داروي آنژي پارس با اعلام اين خبر گفت: تاكنون يكهزار و 830 نفر از بيماران ديابتي در سراسر كشور با شماره تلفن 88079990 تماس گرفتند و پرونده هاي پزشكي خود را به كارشناسان ارايه كردند.
وي قيمت اصلي داروي گياهي آنژي پارس در داروخانه هاي كشور را 257 هزار تومان عنوان كرد و افزود: اين دارو از 21 تا 25 آبان ماه به مناسبت هفته ديابت در كشور با قيمت 180 هزار تومان در اختيار بيماران ديابتي قرار داده مي شود.
معتمدي علت تمديد اين مهلت را تقاضاي بيماران ديابتي دانست و گفت:بيشتر بيماران ديابتي قادر به پرداخت هزينه اين دارو نيستند و تماس هاي مكرر آنان با شماره تلفن مذكور باعث شد تا ما مدت زمان ثبت نام را افزايش دهيم.
او در ارتباط با معرفي، كاربرد و مزاياي داروي آنژي پارس، ادامه داد: داروي گياهي آنژي پارس (ويژه بهبود زخم پاي ناشي از ديابت) از سال 86 توسط متخصصان داخلي توليد شده و مشابه خارجي نيز ندارد.

 



مديرعامل هما: بليت هواپيما گران مي شود

مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) با بيان اينكه نرخ بليت هواپيما در پي اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها افزايش مي يابد، گفت: با توجه به اينكه سوخت در ايران
5/16تا 17درصد هزينه عمليات پرواز را پوشش مي دهد، همين ميزان بر نرخ بليت هواپيما افزوده مي شود.
فرهاد پرورش در گفت وگو با ايسنا، درباره لايحه هدفمند كردن يارانه ها و تاثير آن بر بخش حمل و نقل هوايي اظهار داشت: با توجه به اينكه طبق اين طرح قيمت سوخت طي يك دوره 5 ساله قرار است سالانه 20درصد افزوده شود قطعاً قيمت بليت هواپيما نيز افزايش مي يابد.
وي با اشاره به اينكه فقط 5درصد مردم هواپيما سوار مي شوند، گفت: 95درصد ديگر كه از اين بخش استفاده نمي كنند، يارانه بخش هاي مختلف هوايي از جمله سوخت را مي پردازند كه درست نيست.
پرورش گفت: سوخت در ايران 5/16تا 17درصد هزينه عمليات پرواز را پوشش مي دهد كه حدوداً همين ميزان بر نرخ بليت افزوده مي شود لذا شركت هايي كه داراي هواپيمايي هستند كه سوخت بيشتري مصرف مي كنند با مشكل بيشتري مواجه مي شوند.
مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران ابراز عقيده كرد: قيمت بليت هواپيما بايد رقابتي و آزاد باشد كما اينكه در همه كشورهاي جهان هم نرخ بليت هواپيما را بازار تعيين مي كند و با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها نيز اين موضوع در ايران شكل مي گيرد.پرورش درباره تاثير اين طرح بر كيفيت خدمات و ايمني پروازها گفت: اين موضوع در كيفيت و ايمني پروازها تاثيرگذار است و به شركت هاي هواپيمايي بستگي دارد لذا سازمان هاي نظارتي بايد نظارت و كنترل دقيق داشته باشند.
وي تصريح كرد: در پي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و افزايش نرخ بليت هواپيما، قطعاً تعداد مسافران و تقاضاي حمل و نقل هوايي كاهش مي يابد.

 



حوادث كوتاه از كشور

4 كشته و مجروح تصادف
كاشان - خبرنگار كيهان: در اثر برخورد يك دستگاه خودرو سواري پژو 405 با گاردريل كنار پل جاده قديم كاشان - قم در حوالي روستاي آب شيرين از توابع شهر مشكات كاشان 2 نفر كشته و 2 نفر ديگر زخمي شدند. راننده خودرو به نام ابوالفضل و همسرش عابديني از كشته شدگان اين حادثه هستند.
برخورد دو خودرو
برازجان - خبرنگار كيهان: يك دستگاه سواري پژو در محور برازجان - شيراز با خودرو زانتيا برخورد كرد. در اين حادثه رانندگي دكتر مهدي زاده از پزشكان بيمارستان هفده شهريور برازجان و طلعت صميمي و خاله وي جان خود را از دست دادند.
كشف جسد دو جوان
بستك - خبرگزاري فارس: جسد دو جوان 18 و 20 ساله در اتاقي كه محل نگهداري لوازم كشاورزي و انبار باغ در حوالي روستاي بستك قلات كشف شد.
پزشكي قانوني با توجه به آثار و دود و آتش سوزي در محل وقوع حادثه علت مرگ اين دو را خفگي ناشي از استشمام دود اعلام كرد. نحوه فوت اين دو نفر مشكوك اعلام و در اين رابطه چهار نفر مظنون و دستگير شدند.
سرقت زنداني در مرخصي
قزوين - خبرگزاري فارس: زنداني سابقه دار كه در هنگام مرخصي مبادرت به سرقت مي كرد در قزوين دستگير شد. متهم 21 ساله تاكنون به 6 فقره سرقت مغازه اعتراف كرد.
دستگيري سركرده شركت هرمي
زنجان - خبرنگاركيهان: سركرده يكي از شركت هاي هرمي در زنجان دستگير شد متهم به نام س - ح دانشجوي رشته رايانه است كه با قرار وثيقه روانه زندان شد.
كشف داروي كمياب
¤ 813 هزار عدد داروي كمياب در زنجان كشف شد. داروهاي مكشوفه از داخل يك دستگاه خودرو كاميونت كه داراي بار خوراكي بود به دست آمد. داروهاي مكشوفه شامل انواع قرص و آمپول بود.
آتش گرفتن علوفه
¤ با آتش گرفتن انبارهاي علوفه در يكي از روستا زنجان بيش از 10 هزار بند علوفه و 1800 كيلو كاه به خاكستر تبديل شد. اين حادثه در روستاي كزبر روي داد. يك دستگاه بيل مكانيكي نيز در كارگاه سد كينه ورس ابهر دچار حريق شد.
حوادث رانندگي با سه كشته
¤ در سه حادثه رانندگي در استان زنجان سه نفر كشته و دو نفر مجروح شدند. برخورد موتورسوار با راكبش با يك دستگاه تراكتور و مرگ اين دو در زنجان واژگون شدن تراكتور در ماهنشان و فوت راننده تراكتور، واژگون شدن خودرو پرايد و جراحت دو سرنشين آن از جمله اين حوادث رانندگي است.
واژگون شدن بونكر
برازجان - خبرنگار كيهان: راننده بونكر به هنگام حركت در محور برازجان آب پخش در حين سبقت موتورسوار از خودرو ديگر و حركت به سمت وي به حاشيه جاده منحرف و واژگون شد. راننده بونكر به نام فاضل زاده اهل شهر آب پخش جان خود را از دست داد و برادر وي به شدت مجروح شد.

 



داديار دادسراي راهور خبر داد دستگيري اعضاي باند جعل احكام شوراي حل اختلاف

اعضاي باند جعل احكام شوراي حل اختلاف ويژه كسر خلافي جريمه ها بازداشت شدند.
امير محمدنصرتي، داديار شعبه سوم دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهور افزود: در رابطه با اين پرونده دو نفر متهم كه داراي سوابق متعدد در اين زمينه بودند بازداشت و اسناد و مدارك و احكام جعلي از آنها كشف گرديد.
داديار شعبه سوم دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهور با بيان اين كه متهمان تا ادامه روند تحقيقات با قرار قانوني در زندان به سر مي برند، درباره نحوه فعاليت آنها افزود: اين متهمان از طريق اخذ پرينت خلافي از پليس +10 اقدام به جعل شناسنامه خودرو به نام خودشان مي كردند، سپس با آن شناسنامه جعلي خودرو به شوراي حل اختلاف مراجعه مي كردند و با يك حكم جعلي در شوراي حل اختلاف مبلغ جريمه را كسر نموده و به اجرائيات راهنمايي و رانندگي مراجعه مي كردند. نصرتي اتهام اين متهمان را جعل در اسناد رسمي عنوان كرد و افزود: هر دو متهم بازداشت شده داراي سوابق جعل بوده و حدود سه ماه به جعل احكام شوراي حل اختلاف ويژه كسري خلافي و جريمه ها مي پرداختند.
داديار شعبه سوم دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهور خطاب به شهروندان هشدار داد: افراد سودجو و كارچاق كن در ستاد اجرائيات و شوراي حل اختلاف يا در مراحل انتقال اسناد خودرو كه جريمه بالايي دارد، با گرفتن پول به اقدامات غيرقانوني دست مي زنند كه چون در اصل شماره پلاك انتظامي اين گونه خودروها به نام مالك اصلي است صرفا احكام جعلي به نام افراد كارچاق كن و سودجو صادر و در سيستم شماره گذاري راهور ناجا مشخصات كامل مالك و آدرس معين است كه براي مراجع انتظامي و قضايي جهت پيگيري و شناسايي آنها اقدام مي شود.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه استفاده كنندگان از اين سند مجعول به عنوان معاون يا شريك در جعل تعقيب مي شوند، اعلام كرد: افراد مواظب اين گونه سودجويان باشند و در صورت مشاهده مراتب را به مسئولان ذيربط اعلام كنند.

 



بامداد 27 آبان ايران شهاب باران مي شود

بامداد روز چهارشنبه 27 آبان در ساعت يك و 5 دقيقه شاهد اوج بارش شهابي اسد در كشور خواهيم بود.
طبق محاسبات مداري ذرات دنباله دار، اوج بارش شهاب اسدي به وقت رسمي ايران در ساعت 05:1 بامداد روز 27 آبان اتفاق مي افتد و ZHR (درخشندگي) حاصل از اين برخورد به 180 مي رسد.
براي بارش اسدي امسال دو اوج پيش بيني شده است اوج اول را با برخورد زمين به توده 1466 در ساعت 13:1 و اوج دوم مربوط به توده ذرات 1533 در ساعت 05:1 بامداد 27 آبان ماه جاري است، نزديكي اين دو اوج، از لحاظ رصدي تفكيك آنها را مشكل مي سازد.
به گزارش مهر، وقتي ذرات گرد و غباري كه در فضاي بين سيارات قرار دارند، وارد جو زمين مي شوند، در اثر سرعت بالا و اصطكاك شديد مي سوزند و به صورت شهاب ديده مي شوند. در آسماني صاف و تاريك ممكن است در هر ساعت چند شهاب مشاهده كنيد كه در نقاط مختلف آسمان ظاهر و به سرعت محو مي شوند اما در شبهاي خاصي از سال تعداد شهابها به يك باره زياد مي شود كه به اين پديده «بارش شهابي» گفته مي شود.

 



دستگيري جاعلان آرم طرح ترافيك

داديار شعبه سوم دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهور از بازداشت چند نفر در زمينه جعل آرم طرح ترافيك خبر داد.
محمد نصرتي با اشاره به فعال بودن باندها در زمينه جعل آرم طرح ترافيك گفت: با استعلام از سازمان هاي حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران، جعلي بودن آنها اعلام شد كه در اين باره برخي افراد بازداشت و پرونده اي براي آنها تشكيل شده كه در حال پيگيري و شناسايي جاعلان طرح ترافيك هستيم.
وي در گفتگو با ايسنا اظهار داشت: به رانندگان يا افرادي كه خواستار استفاده از آرم هاي طرح ترافيك هستند اعلام مي شود كه مواظب افراد سودجو و جاعل باشند تا گرفتار مرجع قضايي و انتظامي نشوند.
نصرتي در ادامه افزود: دستگاه قضايي و به ويژه دادسراي راهور و عوامل انتظامي و سازمان حمل و نقل ترافيك به شدت پيگير اين موضوع هستند و با جاعلان و استفاده كنندگان از آرم هاي جعلي برخورد قضايي صورت مي گيرد.

 



مخزن سوخت پژو 405 در جايگاه منفجر شد

آق قلا - خبرنگار كيهان:
انفجار كپسول مخزن گاز خودروي پژوي 405 دوگانه سوز مدل 88 در جايگاه گاز مايع سي ان جي شهرداري آق قلا در حين سوختگيري باعث مرگ متصدي اين جايگاه شد.
در اين حادثه مخزن گاز CNG خودرو و مذكور در حين سوختگيري به علت غيراستاندارد بودن كپسول جوشكاري شده منفجر و بر اثر شدت انفجار ايجاد شده متصدي جايگاه جان خود را از دست مي دهد. شدت انفجار به حدي بود كه كپسول خودرو مذكور به فاصله يكصدمتري جايگاه پرتاب شد.
اين جوان 28 ساله كه «حاجي محمد رحمتيان فر» نام دارد يكي از نيروهاي فني شهرداري آق قلا بود.

 



اجراي طرح انضباط اجتماعي در مناطق 7 و 11

رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ اعلام كرد: طرح انضباط اجتماعي به زودي در مناطق 7 و 11 تهران اجرا خواهد شد، اين مناطق در اولويت اين طرح قرار دارند.
سرهنگ محسن بيگي در گفت وگو با فارس گفت: طرح انضباط اجتماعي در مناطق فوق به منظور همپوشاني مناطق ديگر و در تكميل اجراي طرح انضباط اجتماعي برگزار مي شود.
سرهنگ بيگي افزود: طرح انضباط اجتماعي در مناطق 3، 12 و 6 تهران در حال اجراست و به مرور در تمام شهر تهران به اجرا درخواهد آمد.

 



ماجراي دختر محجبه آمريكايي

يك دختر مسلمان آمريكايي 13ساله كه با پوشيدن حجاب بر سر كلاس حاضر شده بود، مورد ضرب و شتم دوستان و همكلاسي هاي خود قرار گرفت.
به گزارش پايگاه اينترنتي اسلام اون لاين، «سمر» (سبزه) دختر 13 ساله آمريكايي كه در كلاس هشتم در دبيرستان «ريستون» در ايالت «ويرجينيا» مشغول به تحصيل است به روزنامه «واشنگتن پست» گفت: روز اولي كه تصميم به پوشيدن حجاب كردم و با دوستانم با شكل و شمايل جديد روبرو شدم، سخت ترين روز برايم بود و آنها طوري به من نگاه مي كردند كه انگار موجود جديدي را ديده اند، آنهايي كه دوستانم بودند، بيشتر از چند بار به من خيره شده، بدون اينكه چيزي بگويند، برخي هم، انگار جنايتي مرتكب شده باشم، بي تفاوت به من مي نگريستند، اما من كه به حجاب به عنوان سمبل يك زن مسلمان مي نگريستم، اسلام را راه حلي براي خروج از مشكلات در جامعه مي دانستم.وي گفت: اما با وجود اين، هنگامي كه پا به كلاس درس گذاشتم، لحظات سختي را تجربه كردم، چرا كه همكلاسي هايم با كتاب و دفتر به جان من افتادند و يكي از آنها با تمسخر از من پرسيد كه زير مقنعه خودت، بمب قايم كرده اي؟اما همه اين مسائل عزم و اراده دختر مسلمان آمريكايي را براي داشتن حجاب قوي تر كرده بود و گرچه گريان به خانه بازگشت، اما سخنان مادرش مبني بر اينكه براي رسيدن به خواسته اش بايد مشكلات را تحمل كند، او را آرام كرد.سمر به روزنامه واشنگتن پست گفت: گرچه نزديك به 960 دانش آموز مسلمان در دبيرستان وي به تحصيل مشغول هستند، اما فقط سه يا چهار نفر از آنها محجبه هستند و او نيز با وجود پيش بيني مشكلات، اين مسئله (حجاب) را پذيرفته است.

 



40 نفر در سرماي چين يخ زدند

سرما و بارش سنگين برف در شمال و مركز چين 40 قرباني و خسارت فراواني همراه داشته است.
بارش سنگين برف در مناطقي از شمال و مركز چين موجب كشته شدن 40 نفر شده است كه نيمي از اين افراد در حوادث رانندگي در شرايط بد آب و هوايي جان خود را از دست داده اند. بارش هاي اخير برف و زمستان زودرس در اين مناطق يكي از بدترين شرايط در دهه اخير بوده است. به گزارش برخي از رسانه هاي چين، بارش هاي اين اواخر به علت باروري ابرها بوده است.

 



كودك سوئدي به پرداخت پول خانه محكوم شد

دادگاه سوئد يك كودك 11 ساله را به پرداخت پول كامل يك خانه محكوم كرد.
به گزارش روزنامه سوئدي (آفتن بلادت)، يك كودك 11 ساله سوئدي به جرم آتش زدن يك خانه به پرداخت 9/1 ميليون كرون (معادل 270 هزار دلار) محكوم شد.
اين محكوميت در حالي صورت مي گيرد كه كودك در زمان وقوع حادثه 9 ساله بوده است. در آن زمان، كودك بر اثر بازي با فندك و كاغذ، يك خانه را به آتش كشيده است.
پس از اين حادثه بيمه تعهد داد كه هزينه 270 هزار دلاري اين خانه را به اعضاي آن بپردازد اما از كودك به علت ارتكاب اين عمل مخرب شكايت كرد. سرانجام دادگاه كودك 11 ساله برگزار شد.
در اين جلسه رئيس دادگاه كودك را مسئول ارتكاب چنين عملي دانست و از وي خواست تا نسبت به پرداخت غرامت خانه اقدام كند.
دادگاه سوئد تاكيد كرد: در اين مورد خود كودك مقصر بوده است و بايد خسارت را به هر نحو ممكن بپردازد. اين تصميم دادگاه در حالي اتخاذ مي شود كه تاكنون سابقه نداشته است كودكي با اين سن و سال متهم به پرداخت چنين خسارت هنگفتي شود. در قانون سوئد كودكان نيز در صورتي كه خسارتي را به جايي وارد كنند مانند بزرگسالان مسئول شناخته شده و در اين خصوص محكوم مي شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14