(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 آبان 1388- شماره 19515
 

تحويل بيش از 2600 مدرسه به آموزش و پرورش
عمليات اجرايي قطعه شمالي خط 3متروي تهران آغاز شد
جانباز استان گلستان ميليون ها تومان را به صاحبش بازگرداند
آتش سوزي در ايستگاه متروي حسن آباد
بزرگترين شبكه جعل اسناد در استان فارس متلاشي شد
در4بيمارستان تهران بخش مراقبت هاي ويژه آنفلوآنزاي نوع A ايجاد شد
پروفسور آنتوني ماندي براي درمان جانبازان به تهران مي آيد
كشف 41 هزار ليتر سوخت قاچاق در كرمان
پدر روانپزشكي نوين ايران درگذشت
كلاهبرداري 600 ميليون ريالي زني در اصفهان تحت عنوان شركت زيارتي
نخستين زن يزدي با هواپيماي فوق سبك پرواز كرد
سارق محل اسكان زائران ايراني به دام افتاد
نيسان مسروقه بعد از 13 سال پيدا شد
جريمه 15هزار توماني براي پرتاب زباله از خودرو
اعدام سه قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان
حوادث كوتاه از كشور



تحويل بيش از 2600 مدرسه به آموزش و پرورش

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش از تحويل بيش از 2 هزار و 600 مدرسه در نيمه اول امسال به آموزش و پرورش خبر داد.
مرتضي رئيسي با بيان اينكه در 4سال گذشته به طور متوسط روزي 55 كلاس درس جايگزين يا جديد در كشور احداث شد، اظهار داشت: در اين مدت كلاس هايي ساخته شد كه زيربناي هر كدام از آنها 50 درصد بيش از كلاس هاي قبلي است.
وي با بيان اينكه در دولت نهم سرانه زيربناي كلاس درس از 100 متر به 154 متر مربع افزايش يافت، افزود: افزايش زيربنا به مفهوم ساخت سالن ورزشي، نمازخانه، كتابخانه و سايت كامپيوتر در مدارس است.
وي در گفت وگو با فارس افزود: همچنين در 6 ماه نخست امسال بيش از 2 هزار و 600 مدرسه در كشور با بيش از 11 هزار و500 كلاس درس و زيربناي 8/1 ميليون مترمربع تحويل داديم.
وي اضافه كرد: به طور متوسط در 6 ماه ابتداي سال هر روز 64 كلاس درس جديد با زيربناي حدود 10 هزار متر مربع تحويل داده شد يعني در هر يك ساعت و 40 دقيقه يك مدرسه جديد در كشور ساخته شده و يا يك مدرسه جايگزين مدارس تخريبي شده است.

 



عمليات اجرايي قطعه شمالي خط 3متروي تهران آغاز شد

عمليات عمراني خط 3 متروي تهران با حضور مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و شهردار منطقه يك صبح ديروز درمنطقه يك تهران آغاز شد.
قطعه شمالي اين خط به طول 7 كيلومتر با چهار ايستگاه حدفاصل ميدان نوبنياد درشمال بزرگراه شهيد بابايي تا انتهاي شمالي خط درمنطقه ازگل راشامل مي شود. اين بخش پس از عبور از ميدان نوبنياد (ابتداي بزرگراه لشگرك) درمحدوده آجودانيه، از طريق بزرگراه لشگرك محدوده ميدان شهيد محلاتي به ميدان اول شهرك قائم منتهي مي شود.
خط 3 متروي تهران از بزرگراه آزادگان درجنوب غربي تهران آغاز و با گذر از بزرگراههاي آيت الله سعيدي و جوانه به ميدان راه آهن مي رسد سپس در امتداد خيابان وليعصر(عج) به سمت شمال تغيير جهت داده و با عبور از خيابان هاي مولوي و قزوين به ميدان منيريه مي رسد. در ادامه با گذر ازخيابانهاي امام خميني (ره) و جمهوري به ايستگاه تقاطعي چهار راه وليعصر (عج)در خط 4و سپس به ميدان وليعصر (عج) رسيده و با عبور از تقاطع خيابانهاي وليعصر(عج) و فاطمي وارد خيابان شهيد بهشتي مي شود. ادامه خط 3 در راستاي خيابان شهيد بهشتي به ايستگاه شهيد بهشتي درخط 1 وسپس به تقاطع خيابان هاي شريعتي و شهيد آيت الله قدوسي مي رسد. در ادامه اين خط به طرف بزرگراه شهيد صياد شيرازي حركت و به سمت شمال تغيير جهت داده و با ورود به بزرگراه شهيد بابايي و گذر از ميدان نوبنياد ازطريق بزرگراه لشگرك به منطقه ازگل منتهي مي شود.
به گزارش مهر، اين خط درايستگاه مولوي با خط 7 و درميدان وليعصر(عج) با خط 6 تقاطع دارد.

 



جانباز استان گلستان ميليون ها تومان را به صاحبش بازگرداند

فاضل رجبلو، جانباز 40درصد بازنشسته سپاه استان گلستان كيف محتوي ميليون ها تومان پول و چك را به صاحبش بازگرداند.
به گزارش روابط عمومي كانون بازنشستگان سپاه استان گلستان فاضل رجبلو كه داراي 40 ماه سابقه حضور در جبهه و برادر شهيد مي باشد كيفي محتوي دو عدد دسته چك، دو فقره چك در وجه حامل به مبلغ 8 ميليون تومان، 15 ميليون تومان چك پول و ساير اسناد و مدارك ارزشمند را به صاحبش بنام سيدعيسي حسيني بازگرداند.
كانون بازنشستگان سپاه استان گلستان پس از اطلاع از اينكار از عمل انساني اين يادگار دفاع مقدس قدرداني كرد.

 



آتش سوزي در ايستگاه متروي حسن آباد

كابل هاي برق يكي از واگن هاي مترو در ايستگاه حسن آباد ساعت 19 ديروز دچار حريق شد.
اين قطار كه به سمت شرق تهران در حال حركت بود بعد از رسيدن به ايستگاه حسن آباد دود غليظي از واگن هاي جلو آن بلند شد و فضا را پر كرد.
در همين حال راهبر قطار از بلندگوها اعلام كرد: به علت آتش سوزي مسافران هرچه سريعتر واگن هاي قطار را ترك كنند.
بسته ماندن تعدادي از درهاي واگن ها باعث هراس مسافران شد و آنان با شكستن شيشه هاي قطار از واگن ها خارج شدند.
بلافاصله بعد از خروج مردم از ايستگاه پليس و نيروهاي آتش نشاني و امدادي در مترو حاضر شدند و با خاموش كردن آتش وضعيت را عادي اعلام كردند.

 



بزرگترين شبكه جعل اسناد در استان فارس متلاشي شد

شيراز- خبرنگار كيهان:
با تلاش نيروهاي اداره كل اطلاعات استان فارس، بزرگترين شبكه جعل اسناد در اين استان متلاشي شد.
حجت الاسلام والمسلمين «جابر بانشي» دادستان عمومي و انقلاب شيراز درباره كشف اين شبكه به خبرنگاران گفت: اعضاي اين شبكه بزرگ حدود 11 سال در استان فارس فعاليت داشتند و همه نوع اسناد رسمي از قبيل اسناد مالكيت زمين و منزل، كارت پايان خدمت، كارت ملي، شناسنامه، گذرنامه، مدارك تحصيلي، پروانه كسب، نامه هاي رسمي ادارات مختلف و... را جعل مي كردند.
وي اظهار داشت: اعضاي اين باند در قبال دريافت 40 ميليون تومان از هر نفر تمام مدارك متقاضي از قبيل شناسنامه، گذرنامه، مدرك تحصيلي، كارت پايان خدمت و... را جعل و هويتي جديد براي وي درست مي كردند.
وي افزود: اعضاي اصلي اين شبكه 3 نفر به نامهاي «مسعود- الف»، «داريوش -ن» و «محمدرضا- م» بودند و 50 نفر از مرتبطان اين شبكه كه براي آنان بازاريابي كرده و مشتري مي آوردند نيز شناسايي و همگي دستگير شدند.
وي تصريح كرد: تمامي كساني كه از اعضاي اين باند مدارك جعلي دريافت كرده اند نيز شناسايي شدند كه به مرور به دادسراي شيراز احضار خواهند شد.وي از كساني كه از اين شبكه اسناد جعلي دريافت كرده اند خواست با مراجعه به شعبه 14 بازپرسي شيراز مدارك جعلي را تحويل دهند تا از رأفت اسلامي برخوردار شوند.
«بانشي» افزود: استفاده از اسناد جعلي جرم بوده و با كساني كه از اين اسناد استفاده مي كنند برخورد قضايي مي شود.
وي گفت: اعضاي اين باند رابطاني در ادارات مختلف دولتي نيز داشتند كه آنان نيز شناسايي و دستگير شدند.
وي اظهار داشت: اعضاي اين شبكه كه به باند «ابوالحسن بيگي» معروف بودند از اين طريق ميليون ها تومان مال نامشروع بدست آوردند كه تمامي اموال آنان شناسايي، توقيف و مصادره خواهد شد.

 



در4بيمارستان تهران بخش مراقبت هاي ويژه آنفلوآنزاي نوع A ايجاد شد

بخش مراقبت هاي ويژه آنفلوآنزاي نوعA درچهار بيمارستان امام خميني (ره)، شريعتي، لقمان الدوله و طالقاني تهران ايجاد شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وحيددستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي صبح ديروز از بخش مراقبت هاي ويژه بيماران آنفلوآنزايAدر بيمارستان امام خميني (ره) بازديد كرد.
به منظور پذيرش و بستري بيماران مبتلا به علائم شديد بيماران آنفلوآنزاي A با دستور وزير بهداشت بيمارستانهاي امام خميني (ره)، شريعتي، لقمان و طالقاني تهران به بخش مراقبت هاي ويژه بيماران آنفلوآنزاي Aتجهيز شده و همچنين تجهيز و توسعه بخش مراقبت هاي ويژه استانها نيز انجام شده است.

 



پروفسور آنتوني ماندي براي درمان جانبازان به تهران مي آيد

پروفسور «ريچارد آنتوني ماندي» فوق تخصص ترميم مجرا و بي اختياري ادرار براي درمان جمعي از جانبازان كشور به تهران مي آيد.
به گزارش فارس، پروفسور ماندي كه اوايل دي از انگلستان به ايران سفر مي كند، علاوه بر جراحي 16جانباز در بيمارستان خاتم الانبياء(ص)، 20جانباز را نيز كه پيش از اين تشكيل پرونده داده اند، معاينه خواهد كرد.

 



كشف 41 هزار ليتر سوخت قاچاق در كرمان

مأموران انتظامي استان كرمان در چند عمليات جداگانه موفق شدند بيش از 41 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف كنند.
«علي قاضي زاده» رئيس پليس آگاهي كرمان ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مأموران نيروي انتظامي استان كرمان در اجراي طرح عملياتي «كوثر 3» كه با هدف برخورد با قاچاقچيان و جلوگيري از قاچاق سوخت انجام شد موفق شدند با انجام چند عمليات جداگانه طي 72 ساعت بيش از 41 هزار ليتر سوخت قاچاق را كشف كنند.
وي افزود: در اين مورد 23 وسيله نقليه توقيف و 23 قاچاقچي نيز دستگير شدند.
قاضي زاده تصريح كرد: بيشترين ميزان سوخت قاچاق كشف شده در حوزه استحفاظي شهرستان زرند با 16 هزار و 340 ليتر و شهرستان رودبار با 10 هزار و 150 ليتر است.
وي همچنين از اجراي طرح مبارزه با خريداران اموال مسروقه در كرمان خبر داد و گفت: در اجراي اين طرح 23 نفر سارق و 17 نفر مالخر دستگير شدند.
قاضي زاده تصريح كرد: طرح مبارزه با خريداران اموال مسروقه به مدت سه روز در استان كرمان اجرا شد كه طي آن دو دستگاه خودرو 6 دستگاه موتورسيكلت و يك فقره سرقت منزل كشف شد.

 



پدر روانپزشكي نوين ايران درگذشت

پروفسور هاراطون داويديان، پدر روانشناسي و روانپزشكي نوين كشور درگذشت.
دكتر هاراطون داويديان، عضو افتخاري فرهنگستان علوم پزشكي جمهوري اسلامي ايران و استاد روانپزشكي دانشگاه تهران، در سن 85 سالگي دار فاني را وداع گفت.
دكتر داويديان خدمات دانشگاهي خود را از بدو تأسيس بخش رواني در دانشكده پزشكي دانشگاه تهران، در سال 1329 آغاز نمود. در سال 1347 پس از طي مدارج احراز و مقام استادي بيماري هاي رواني را كسب نمود و از آن پس به دفعات به مدير گروهي بيماري هاي رواني و رياست بيمارستان روزبه انتخاب گرديد. نامبرده در سال 1370 پس از 42 سال خدمت دانشگاهي به افتخار بازنشستگي نائل آمد.دكتر داويديان از اعضاي هيئت مؤسس انجمن روانپزشكي ايران بود و به دفعات رياست انجمن و يا سمت دبيري آن را به عهده داشته است. در سال 1375، زماني كه انجمن تجديد سازمان يافت بار ديگر در هيئت مأسس قرار داشت و از بدو تأسيس تا سال 1382 در سمت رئيس انجمن انجام وظيفه كرد.

 



كلاهبرداري 600 ميليون ريالي زني در اصفهان تحت عنوان شركت زيارتي

اصفهان - خبرنگار كيهان:
زني كه با داير كردن يك شركت زيارتي در اصفهان مبلغ 600 ميليون ريال از مردم كلاهبرداري كرده و متواري شده بود دستگير شد.
فرمانده انتظامي اصفهان در اين باره اظهار داشت: با شكايت 90 نفر از مالباختگان از مدير اين شركت زيارتي مبني بر كلاهبرداري وي از آنان زني به نام «مهين -ج» 51 ساله كه با داير كردن شركت مبلغ 600 ميليون ريال از آنان كلاهبرداري كرده و متواري شده بود، در يكي از خيابان هاي اصفهان شناسايي و دستگير شد. متهم در بازجويي انگيزه خود از دست زدن به اين اقدام را كسب درآمد سرشار عنوان كرد.
محسن عقيلي اضافه كرد: در اين زمينه پرونده اي تشكيل و متهم به همراه پرونده و ساير مالباختگان براي سير مراحل قانوني خود به مراجع قضايي معرفي شد.

 



نخستين زن يزدي با هواپيماي فوق سبك پرواز كرد

نخستين زن يزدي ديروز در فرودگاه شهيد صدوقي يزد پرواز خود را با هواپيماي فوق سبك تجربه كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس مريم اكرمي اظهار داشت: تاكنون 25 ساعت دوره آموزشي مرتبط را طي كرده ام و قرار است بعد از پايان اين دوره، 25 ساعت ديگر آموزش هاي عملي گواهينامه پرواز با هواپيماهاي فوق سبك را دريافت كنم.
وي در مورد انگيزه خود براي پرواز بيان داشت: از كودكي به پرواز علاقه داشتم اما هرگز پيگيري در اين زمينه انجام ندادم اما همسرم مشوقم شد و با گذراندن دوره هاي آموزشي تاكنون موفق به سه تا چهار پرواز آزمايشي شده ام.
اكرمي عنوان كرد: براي اينكه بتوانم گواهينامه پرواز دريافت كنم، بايد 50 ساعت آموزش پروازي ببينم تا آموزش هاي تئوري و عملي كامل شود.اين بانوي جوان يزدي كه عزمي راسخ براي آموزش هاي پروازي دارد، خاطرنشان كرد: براساس قوانين بايد چند ساعتي نيز با دوره هاي ناوبري آشنا شوم.
اكرمي يادآور شد: علاوه بر اين كلاس هاي زميني، پروازهاي محلي، پرواز با حضور استاد و معلم خلبان و ... نيز از دوره هاي آموزشي است كه بايد طي كنم.

 



سارق محل اسكان زائران ايراني به دام افتاد

مسئول حراست ستاد اجرايي حج از دستگيري سارق 5 ساختمان محل اسكان زائران ايراني خبر داد.
حسين اعلايي در جمع خبرنگاران گفت: اين سارق كه ظرف چند روز گذشته به محل اسكان زائران ايراني دستبرد زده بود، با هماهنگي پليس منطقه عزيزيه مكه شناسايي و دستگير شد.به گزارش فارس وي با اشاره به نحوه دستبرد فرد سارق از ساختمان هاي اسكان زائران ايراني، افزود: اين فرد از غفلت نگهبان ساختمان محل استقرار زائران سوءاستفاده و اقدام به سرقت مي كرده است.
اعلايي با بيان اينكه گزارش هايي مبني بر سرقت از زائران در حرم، ايستگاه هاي اتوبوس در مظله و باب علي(ع) منتشر شده است، گفت: از زائران مي خواهيم از آوردن وجوه نقد و اجناس گرانقيمت و غيرضروري اجتناب كنند.

 



نيسان مسروقه بعد از 13 سال پيدا شد

يزد - خبرنگار كيهان:
خودرو نيسان كه 13 سال پيش در تهران به سرقت رفته بود در مركز تعويض پلاك يزد، شناسايي و توقيف شد.
گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس يزد حاكي است: يك دستگاه خودرو نيسان جهت اخذ پلاك جديد به شماره گذاري استان مراجعه كرد كه پس از بررسي مشخص شد شماره شاسي حك شده بر روي شاسي با اسناد و مدارك مغايرت داشته و شماره موتور نيز دستكوب است.
بر پايه اين گزارش بررسي ها نشان مي دهد اين خودرو در تيرماه 75 از تهران بزرگ به سرقت رفته بود كه پس از 13 سال در يزد كشف شد.

 



جريمه 15هزار توماني براي پرتاب زباله از خودرو

پليس راهور از جريمه 15هزار توماني براي پرتاب زباله از خودرو خبر داد.
جانشين رئيس پليس راهور تهران با بيان اينكه پرتاب زباله و آب دهان از خودرو ممنوع است و با متخلفان برخورد قانوني مي شود تصريح كرد: برابر قانون رانندگان خاطي در اين زمينه 150هزار ريال- 15هزار تومان- جريمه مي شوند.
سرهنگ مجيد پريزاد در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه پليس راهور اين قانون را فراموش نكرده و روزانه آن را اجرا مي كند افزود: برابر ماده 206 قانون آيين نامه راهنمايي و رانندگي، ريختن هرگونه آشغال، زباله، مايعات، نخاله، مصالح ساختماني، شي و آب دهان از درون خودرو در سطح معابر تخلف و ممنوع است زيرا باعث انحراف وسايل نقليه در حال حركت از مسير اصلي مي شود.

 



اعدام سه قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
دو مرد و يك زن قاچاقچي مواد مخدر در زندان مركزي اصفهان صبح روز دوشنبه به دار مجازات آويخته شدند.
علي شايگان مسئول روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان در اين خصوص اظهار داشت: اين محكومين به نام هاي «وحيد-ش» 35 ساله به جرم خريد و نگهداري 143 گرم و 70 سانتي گرم كراك و «رسول-ت» به جرم مباشرت در تهيه جمعا 2 كيلوگرم كراك و «بيگم-پ» به جرم اعتياد و مشاركت در حمل و بلعيدن 500 گرم كراك و حمل آن به اصفهان و خارج كردن آن از شكم از سوي دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شدند احكام آنان با تاييد ديوانعالي كشور به اجرا درآمد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف سلاح از قايق عراقي
اهواز - خبرنگار كيهان: نيروهاي هنگ مرزي خرمشهر در عمليات مشتركي با سپاه پاسداران 72 قبضه سلاح از يك قايق عراقي در ساحل رودخانه اين شهر كشف كردند.
از اين قايق 49 قبضه سلاح شكاري تك لول، 10 قبضه سلاح شكاري دولول و 13 قبضه سلاح جنگي برنو به دست آمد.
مرگ در اثر بلعيدن بنزين
رشت - خبرنگار كيهان: شاگرد مغازه صافكاري در آستانه اشرفيه به دليل بي احتياطي جان خود را از دست داد. اين جوان 19 ساله در حين مكيدن بنزين از داخل خودرو و ورود آن به حلق و معده وي دچار سرگيجه و كما شد و قبل از رسيدن به مركز درماني جان خود را از دست داد.
دستگيري شكارچيان متخلف
نايين - خبرنگار كيهان: سه شكارچي متخلف در نايين دستگير شدند. از نامبردگان يك قبضه سلاح گلوله زني غيرمجاز و لاشه يك راس كل وحشي كشف شد. يكي از دستگيرشدگان پيش از اين به اتهام شكار ممنوعه و حمل دو قبضه سلاح غيرمجاز دستگير و محكوم شده بود.
آزادي پرنده هاي صيد شده
رشت - خبرنگار كيهان: پليس كلانتري 17 خمام رشت 780 پرنده قاچاق را كشف و آزاد كرد. اين پرنده ها از بازرسي يك دستگاه اتوبوس به دست آمد. در اين رابطه دو نفر دستگير شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14