(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 آبان 1388- شماره 19517
 

حديث دشت عشق
فيفا با تكرار يا برگرداندن نتيجه بازي ايرلند-فرانسه مخالفت كرد
 دست هانري ، فرانسه را به جام جهاني برد
هفته هفتم رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال ذوب آهن همچنان بي رقيب
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات جايزه بزرگ قهرمانان واليبال جهان ايران امروز به مصاف قهرمان آسيا مي رود
تساوي مدعيان در تبريز سقوط آزاد داماش، صدرنشيني برق شيراز
خواندني از ورزش ايران
هندبال جام باشگاه هاي آسيا راهيابي ذوب آهن به جمع چهار تيم پاياني



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمد رضا آرامش»
حديث عشق حديثي دمادم است اينجا

بسيجي شهيد «محمد رضا آرامش» - فرزند غلامحسين و فاطمه - در مهرماه1323، در شهرستان گناباد قدم به عرصه هستي گذاشت.
او با شغل بنايي مخارج زندگي اش را تأمين مي كرد. محمدرضا، تقابل انقلابيون و پهلويان را، تقابل حق و باطل مي دانست و با ضد انقلاب و حكومت فاسد شاهنشاهي مخالف بود؛ اما موقعيتي پيش نيامده بود كه با آن ها برخوردي داشته باشد؛ اما با شروع جنگ و صدور فرمان حضرت امام (ره)، مبني بر دفاع از اسلام و انقلاب، به عنوان بسيجي داوطلب عازم جبهه شد و در مسئوليت جمع آوري شهدا مشغول گرديد. سرانجام در عمليات كربلاي 5، در اثر اصابت تركش به نواحي مختلف بدن از جمله ناحيه سر وكمر، به مقام رفيع شهادت نايل شد. پيكر گلگون و معطرش، در بهشت قاسم گناباد مدفون است.

 



فيفا با تكرار يا برگرداندن نتيجه بازي ايرلند-فرانسه مخالفت كرد دست هانري ، فرانسه را به جام جهاني برد

در حالي كه 200 روز ديگر تا آغاز مسابقات فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي باقي مانده، چهره 32 تيم شركت كننده در اين رقابتها مشخص شد.
مسابقات پلي اف جام جهاني 2010 در شرايطي اواخر هفته گذشته با برگزاري شش ديدار در سه قاره اروپا، آفريقا و آمريكا به پايان رسيد كه صعود تيم هاي فرانسه و الجزاير در ديداري پرتنش مقابل ايرلند و مصر، ناكامي روسيه با گاس هيدينگ و بوسني با بلاژويچ و همچنين راه يابي تيم هاي پرتغال، يونان، اسلووني و اروگوئه به نوزدهمين دوره جام جهاني شبي فراموش نشدني را براي تيم هاي حاضر در اين مرحله رقم زد.
تيم الجزاير در تك ديداري كه چهارشنبه شب در سودان برگزار شد با نتيجه يك بر صفر مقابل مصر به برتري رسيد و براي اولين بار پس از 24 سال به رقابت هاي جام جهاني راه پيدا كرد. الجزاير دو بار در سال هاي 1982 و 1986 در رقابت هاي جام جهاني شركت كرده بود. خيابان هاي الجزاير پس از اين پيروزي مملو از زنان، مردان و كودكاني بود كه پرچم كشورشان را به اهتزاز در مي آوردند. جشن و پايكوبي به خيابان هاي مارسي و پاريس، جايي كه تعداد كثيري از الجزايري ها در آنجا سكونت دارند هم رسيده بود.
فرانسه در ديدار با جمهوري ايرلند با نتيجه يك بر يك متوقف شد و با توجه به پيروزي يك بر صفر در ديدار رفت جواز صعود به مرحله نهايي رقابت هاي جام جهاني را كسب كرد. رابي كين در دقيقه 32 اين ديدار ايرلند را پيش انداخت اما اين ويليام گالاس بود كه در دقيقه 103، بازي را به تساوي كشيد تا فرانسه جهاني شود.
گل تساوي فرانسه در حالي رقم خورد كه تيري هانري مهاجم و كاپيتان فرانسه پس از كنترل توپ با دستان خود توپ را در دهانه دروازه براي گالاس مهيا كرد. درخصوص اين صحنه كه اعتراض شديد شاگردان تراپاتوني را به همراه داشت هانري در پايان بازي گفت: بله، توپ با دست من برخورد كرد، اما من داور نيستم. من پشت دو بازيكن ايرلندي قرار داشتم و داور توپي كه به دست من برخورد كرد را نديد و در سوت خود ندميد. گفتني است فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) در واكنش به اعتراض ايرلندي ها در پايان اين ديدار و درخواست آنان مبني بر تجديد اين بازي عنوان كرد نتيجه اين بازي تغيير نمي كند و امكان برگرداندن نتيجه و يا تكرارش وجود ندارد. اين در حالي است كه رئيس جمهور فرانسه پس از راهيابي تيم ملي فوتبال كشورش به جام جهاني گفت كه با رئيس جمهور ايرلند و مردم اين كشور ابراز همدردي مي كند.
در ساير ديدارها يونان كه در ديدار رفت با اوكراين صفر-صفر كرده بود در كي يف با تك گل اسلاپينگيديس در دقيقه 31 مقابل اين تيم پيروز شد و به جام جهاني راه پيدا كرد.
روسيه در بازي رفت با نتيجه 2 بر يك مقابل اسلووني به برتري رسيده بود اما در ديدار برگشت در زمين اسلووني با تك گل دديچ در دقيقه 44 شكست خورد و با توجه به قانون گل زده در خانه حريف، فرصت جهاني شدن را از دست داد. كرژاكوف و ژيركوف از تيم روسيه به دليل دريافت كارت قرمز در دقايق 67 و 90 از زمين اخراج شدند.
بوسني هرزگوين كه در ديدار رفت با يك گل در ليسبون مغلوب پرتغال شده بود در بازي برگشت هم كه در سارايوو برگزار شد با يك گل شكست خورد و از صعود به جام جهاني بازماند. ميرلس در دقيقه 56 گل پرتغال را به ثمر رساند و سرانجام اينكه اروگوئه در مونته ويدئو با نتيجه يك بر يك مقابل كاستاريكا متوقف شد اما با توجه به پيروزي يك بر صفر در ديدار رفت، به رقابت هاي جام جهاني 2010 راه يافت. آبه رو (70) براي اروگوئه گلزني كرد و سنتنون در دقيقه 74 بازي را به تساوي كشيد.

 



هفته هفتم رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال ذوب آهن همچنان بي رقيب

هفتمين هفته از ليگ برتر بسكتبال با پيروزي مهرام و ذوب آهن به پايان رسيد.
ايستگاه هفتم ليگ برتر بسكتبال پنج شنبه هفته گذشته با برگزاري 5 ديدار و پيروزي تيم هاي مهرام، ذوب آهن، صبامهر و شكست هيات شهركرد و پاسارگاد شيراز همراه بود.در حساس ترين ديدار مهرام در تهران ميزبان پتروشيمي ماهشهر بود كه موفق شد اين تيم را با 20 امتياز اختلاف شكست دهد.
مهرامي ها در كوارترهاي اول و سوم با امتيازهاي (17 بر 12) و (23 بر 20) نتيجه را واگذار كردند، اما در كواترهاي دوم و چهارم بازي با نتايج (27 بر 21) و (32 بر 10) توانستند ميهمان خود را از پيش رو بردارند و در پايان با نتيجه 91 بر 71 به پيروزي برسند.
در ديگر ديدار مهم اين هفته ذوب آهن اصفهان، صدرنشين مسابقات در شهرستان گرگان ميهمان شهرداري اين شهر بود كه تنها با 3 امتياز برابر ميزبان خود به برتري رسيد اين در حالي بود كه گرگاني ها با حمايت پرشور تماشاگران خود تا پايان كوارتر سوم از حريف خود پيش بودند، اما نتيجه را در كوارتر چهارم واگذار كردند. شاگردان فرزاد كوهيان با احتساب اين پيروزي صاحب 7 برد شدند و همچنان بدون شكست در صدر جدول جاي گرفتند.صبامهر قزوين در شيراز بر شاگردان اسدالله كبير غلبه كرد. تيم لوله آ.اس شيراز با اين شكست روند نتيجه نگرفتن خود را ادامه داد. در ساير ديدارها شهركردي ها در هفتمين بازي نيز شكست خوردند و اين بار در خانه مغلوب توزين كاشان شدند و ديدار پاسارگاد شيراز و دانشگاه آزاد نيز با برتري دانشگاه آزاد خاتمه يافت. نتايج كامل بازيهاي هفته هفتم ليگ بسكتبال به اين شرح است:
¤ مهرام تهران 91 - پتروشيمي ماهشهر 71
¤لوله آ.اس شيراز 83 - صبامهر قزوين 91
¤ پاسارگاد شيراز 67 - دانشگاه آزاد تهران 99
¤ شهرداري گرگان 74 - ذوب آهن اصفهان 77
¤ هيئت شهركرد 63 - توزين الكتريك كاشان 72
جدول رده بندي مسابقات: 1- ذوب آهن اصفهان 14 امتياز، 2- مهرام تهران 12 امتياز (يك بازي كمتر)، 3- صبامهر قزوين 12امتياز، 4- پتروشيمي ماهشهر 12 امتياز، 5- دانشگاه آزاد تهران 10 امتياز، 6- شهرداري گرگان 9 امتياز (يك بازي كمتر)، 7- لوله آ.اس شيراز 9 امتياز،
8- توزين كاشان 9 امتياز، 9- پاسارگاد شيراز 9 امتياز و 10- هيئت شهركرد 7 امتياز

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيم ملي راهي اردن شد
اعضاي تيم ملي فوتبال ايران براي انجام ديدار برابر اردن، صبح ديروز (جمعه) تهران را به مقصد امان ترك كردند. تيم ملي فوتبال كشورمان فردا در چهارمين ديدار خود در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا در امان، رودرروي اردن قرار مي گيرد. به همين منظور، اعضاي تيم ملي ديروز صبح ساعت 4 و 10 دقيقه بامداد، تهران را ترك كردند.
كاروان تيم ملي از تهران عازم دبي و پس از 4 ساعت توقف در دبي، ساعت 9و10 دقيقه بامداد راهي امان پايتخت اردن شد.
تيم ايران تا پيش از ديدار برگشت برابر اردن با 7 امتياز در صدر گروه پنجم قرار دارد و در صورتي كه بتواند برابر ميزبان خود به پيروزي دست يابد، صعود خود را به مرحله نهايي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا كه دي سال آينده در قطر برگزار مي شود، قطعي خواهد كرد.
توقف پيروزي مقابل قهرمان باشگاه هاي عمان
بازي دوستانه تيم پيروزي با النهضه عمان با نتيجه تساوي يك بر يك به پايان رسيد. تيم پيروزي كه در اردوي آماده سازي دبي بسر مي برد، پنج شنبه هفته گذشته به ديدار النهضه قهرمان عمان رفت و به نتيجه تساوي رضايت داد. در اين ديدار كه در محل باشگاه ايرانيان دبي برگزار شد، در نيمه اول با وجود حملات پي درپي پيروزي دروازه دو تيم بسته ماند.
در آغاز نيمه دوم با گل محسن خليلي در دقيقه 49 تيم پيروزي پيش افتاد ولي در دقايق پاياني بازي، تيم عماني در دقيقه 85 از روي نقطه پنالتي صاحب گل شد و اين بازي با همين نتيجه به پايان رسيد.
حميد استيلي سرمربي تيم فوتبال استيل آذين، كه به همراه تيم خود جهت برپايي اردوي تداركاتي در دبي بسر مي برد، به عنوان تماشاگر نظاره گر بازي هم تيمي هاي سابقش بود. استيلي كه نيمه اول را در كنار نيمكت پيروزي و كريم باقري نشست به سوژه عكاسان و تصويربرداران تبديل شده بود.
ممنوعيت ورود بازيكن خارجي به زير گروه ليگ برتر
عضو هيئت فني اشتغال اتباع خارجي وزارت كار گفت: عقد قرارداد با بازيكنان خارجي توسط باشگاه هاي زير گروه ليگ برتر در تمامي رشته ها از سال آينده ممنوع است.عليرضا ولي پور با اشاره به جلسه هيئت فني اشتغال اتباع خارجي وزارت كار اظهار كرد: در اين جلسه مصوب شد انعقاد قرارداد باشگاه ها با بازيكنان خارجي از سال آينده به غير از ليگ هاي برتر براي تمامي باشگاه هاي زيرگروه ليگ برتر كشور در تمامي رشته ها ممنوع است.
وي افزود: اين تصميم توسط اعضاي هيئت فني اشتغال اتباع خارجي متشكل از ارگان ها و دستگاه هاي مختلف دولتي اتخاذ شده است.
ولي پور تصريح كرد: جلوگيري از فشار، مهاجرت بازيكنان دسته چندمي ديگر كشورها و تضييع حقوق ورزشكاران ايراني به علت ارزان بودن قيمت بازيكنان خارجي از ديگر عوامل تصويب ممنوعيت ورود بازيكنان خارجي به زير گروه ليگ هاي برتر در ورزش است.
وي با بيان اينكه قانون براي همه دستگاه هاي ورزشي لازم الاجرا است، خاطرنشان كرد: اين مصوبه با همكاري كميته ملي المپيك و در راستاي ارزش نهادن به كار ورزشكاران داخلي در رشته هاي مختلف است كه باعث از بين رفتن سرمايه هاي ملي مي شود.
عقيلي در بين 3 نامزد اصلي بهترين بازيكن سال آسيا
نام هادي عقيلي، مدافع ملي پوش تيم فوتبال سپاهان اصفهان در بين سه بازيكني كه شانس بالايي براي كسب عنوان بهترين بازيكن سال آسيا را دارند، قرار گرفت. در حاليكه كنفدراسيون فوتبال آسيا پيش از اين نام هادي عقيلي را در ميان 6 نامزد كسب عنوان بهترين بازيكن سال قاره كهن اعلام كرده بود، اخبار رسيده از مقر AFC حاكي از افزايش شانس اين مدافع ايراني و قرار گرفتن نام وي در بين 3 گزينه نهايي برترين هاي سال اين قاره حكايت دارد.
علاوه بر هادي عقيلي، «كنگو ناكامورا» از تيم گامبا اوزاكا ژاپن و «سيد محمد عدنان» از بحرين و عضو باشگاه الخور قطر سه گزينه نهايي براي تصاحب جام بهترين بازيكن سال 2009 آسيا به شمار مي روند. البته مدافع ملي پوش بحرين با توجه به ضربه پنالتي كه در ديدار برگشت پلي آف انتخابي جام جهاني مقابل تيم ملي نيوزلند از دست داد و مانع از صعود بحرين به اين رقابت ها شد تا حدود زيادي جايگاه خود را براي انتخاب بهترين هاي سال آسيا از دست داد. مراسم انتخاب بهترين هاي سال آسيا روز سوم آذرماه سال جاري در هتل «شانگريلا» شهر كوالالامپور در مالزي برگزار خواهد شد.
ازسوي ديگرفدراسيون فوتبال ايران كه نامزد كسب عنوان بهترين فدراسيون سال آسياست نيزبا توجه به كسب اين عنوان درسال 2008 به احتمال زياد براي دومين سال پياپي براي اين عنوان انتخاب نخواهد شد. كشور ژاپن رقيب جدي ايران براي كسب اين عنوان به شمار مي رود. هرچند فعاليت هاي ايران در بخش آسيا ويژن، موفقيت هاي تيم فوتبال پايه بويژه تيم فوتبال نوجوانان در جام جهاني و تيم ملي فوتسال شرايط مناسبي را براي احراز دوباره اين عنوان باعث شده است.

 



مسابقات جايزه بزرگ قهرمانان واليبال جهان ايران امروز به مصاف قهرمان آسيا مي رود

تيم ملي واليبال مردان ايران امروز(شنبه) در حالي به مصاف ژاپن مي رود كه هم اكنون در مكان چهارم گروه قهرمانان است.
در ادامه رقابت هاي جايزه بزرگ قهرمانان واليبال در شهر اوزاكاي ژاپن تيم ايران امروز به مصاف تيم صدرنشين، ژاپن خواهد رفت.
در اين دوره از رقابت ها كه شش تيم برتر قاره هاي جهان شامل ژاپن، ايران، برزيل، كوبا، لهستان و مصر حضور دارند، تيم هاي ژاپن و برزيل توانسته اند با دو پيروزي در صدر گروه قرار گيرند.تيم هاي كوبا و ايران پس از دو ديدار كه نتيجه اش يك پيروزي و يك شكست بوده در رده هاي سوم و چهارمند و تيم هاي مصر و لهستان هر دو با دو شكست در قعر جدول جاي دارند. بدين ترتيب امروز در ادامه اين رقابت ها تيم ايران كه تاكنون يك پيروزي برابر مصر و يك شكست برابر برزيل داشته، به مصاف ژاپن صدرنشين خواهد رفت.

 



تساوي مدعيان در تبريز سقوط آزاد داماش، صدرنشيني برق شيراز

هفته هفتم مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاههاي ايران با شكست خانگي داماش گيلان و صدرنشيني برق شيراز در گروه اول و تساوي مدعيان در گروه دوم به پايان رسيد.
رقابتهاي ليگ دسته اول باشگاههاي ايران طي روزهاي پنج شنبه و جمعه هفته گذشته با برگزاري 14 ديدار هفته هفتم خود را پشت سرگذاشت. در حساس ترين ديدارهاي گروه دوم كه روز پنج شنبه برگزار شد تيم نفت تهران در ورزشگاه سردار جنگل رشت دست به كار بزرگي زد و با نتيجه 2 بر يك ميزبان خود داماش گيلان را از پيش رو برداشت. با اين پيروزي نفت تهران 14 امتيازي شد و به رده دوم جدول گروه دوم صعود كرد و از طرفي زمينه صعود برق شيراز به صدر جدول را نيز فراهم آورد.
برق شيراز در مصاف با مس سرچشمه كرمان به نتيجه تساوي يك بر يك رضايت داد اما با توجه به شكست داماش مقابل نفت تهران به رده نخست جدول گروه خود صعود كرد. تيم داماش تا قبل از بازيهاي اين هفته عنوان صدرنشين را با خود به يدك مي كشيد اما حالا با دو شكست پياپي در رده چهارم گروه دوم قرار گرفته است. در بازيهاي گروه اول ديروز (جمعه) با برگزاري 7 ديدار پيگيري شد. دو تيم صدرنشين شهرداري تبريز و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختي تبريز مقابل هم صف آرايي كردند كه جدال آنها در پايان به نتيجه تساوي بدون گل انجاميد.
از توقف صنعت نفت مقابل شهرداري تبريز، تيم اتكا گرگان نهايت بهره را برد و با برتري يك بر صفر مقابل شاهين اهواز 14 امتيازي شد و به رده دوم جدول گروه اول صعود كرد.نتايج كامل بازيهاي هفته هفتم رقابتهاي ليگ دسته اول به اين شرح است:
گروه اول
¤ مس رفسنجان صفر-تربيت يزد1
گل: اكبر بختياري(53)
¤ شهرداري تبريز صفر- صنعت نفت آبادان صفر
¤ اتكا گلستان 1- شاهين اهواز صفر
گل: جواد رحيمي(76)
¤ كاوه تهران 1- ايرانجوان بوشهر صفر
گل: مصطفي مهدوي كيا(46)
¤ پيام مخابرات فارس صفر-داماش لرستان صفر
¤ پيام مشهد 2- شهرداري بندرعباس صفر
گل ها: مهدي حسيني (22 و 49)
¤ سپاهان نوين اصفهان2- شموشك نوشهر1
گل ها: مصطفي شجاعي(27 و 37) براي سپاهان نوين-محسن حاتمي(13) براي شموشك
جدول رده بندي گروه اول:
1-شهرداري تبريز 17 امتياز، 2- اتكا گرگان 14 امتياز ( يك بازي كمتر)، 3-صنعت نفت آبادان 13 امتياز ( يك بازي كمتر)، 4- تربيت يزد 12 امتياز(يك بازي كمتر) و...
گروه دوم
¤ آلومينيوم هرمزگان صفر-نساجي مازندران صفر
¤ مهر كام پارس تهران 2- فولادنوين اهواز 1
¤ داماش گيلان 1- نفت تهران2
گل ها: مسعود ابطحي(60) براي داماش- اسماعيل علي شيرازي(68) و اسدالله ميكائيلي(90) براي نفت
¤ كوثر لرستان2- شيرين فراز كرمانشاه1
گل ها: محمدعلي بازگير (47) و علي طهماسبي(56) براي كوثر- محمد ميرزا سيدي(23) براي شيرين فراز
اخراج: علي طهماسبي (1+90) از كوثر و پوريا دركه (1+90)از شيرين فراز
¤ مس سرچشمه كرمان1- برق شيراز1
گل ها: كاوه زنگيان(50) براي مس -احمد خذيراوي(75) براي برق شيراز
¤ پتروشيمي تبريز1- شن سا اراك صفر
گل: علي سليماني(2+90)
¤ گل گهر سيرجان صفر- گسترش فولاد تبريز صفر
جدول رده بندي گروه دوم:
1- برق شيراز 14 امتياز (تفاضل گل 43)، 2- نفت تهران14 امتياز (تفاضل گل 43)، 3- آلومينيوم هرمزگان 14 امتياز(تفاضل گل 2+)، 4- داماش گيلان 13 امتياز و...

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم بسكتبال نوجوانان ايران دومين ديدار خود را در رقابت هاي قهرماني آسيا با پيروزي پشت سر گذاشت. تيم بسكتبال نوجوانان ايران كه از روز چهارشنبه هفته گذشته مسابقه هاي خود را در رقابت هاي قهرماني آسيا در مالزي آغاز كرده، ديروز به مصاف تايلند رفت و با نتيجه 71 بر 36 توانست حريف خود را شكست دهد.اين در حالي است كه تيم ايران در اولين ديدار خود چين تايپه را شكست داده بود و امروز بايد در ادامه اين رقابت ها به مصاف تيم مالزي برود. بدين ترتيب تاكنون تيم ايران صعود خود را از مرحله مقدماتي مسجل كرده است. دو تيم برتر اين دوره از رقابت ها به مسابقه هاي نوجوانان جهان به عنوان نمايندگان آسيا راه پيدا خواهند كرد.
¤ تيم نفت تهران با سه ملي پوش در ليگ برتر كشتي آزاد شركت خواهد كرد.در حالي كه هر تيم مي تواند تنها با دو ملي پوش حاضر در مسابقات جهاني قرارداد ببندد، تيم نفت تهران با مجوز فدراسيون كشتي با سه ملي پوش قرارداد بست.حسن رحيمي در 55كيلو، مرادمحمدي در 60 و صادق گودرزي در 74 كيلو سه ملي پوش نفت تهران در رقابت هاي ليگ برتر هستند. غلامرضا محمدي در مورد حضور سومين ملي پوش در تركيب تيم نفت گفت: به خاطر شرايط استثنايي حسن رحيمي و اين كه به او ظلم نشود، فدراسيون كشتي اين كشتي گير را آزاد اعلام كرد. سرمربي تيم نفت افزود: با توجه به شرايط تيم هاي حاضر در ليگ، نصف پولي كه ساير ملي پوشان گرفتند به رحيمي داده مي شد كه اين ظلم در حق او بود. حسن رحيمي متعلق به كشتي كشور است و در اينجا بحث مهره تيم ملي مطرح بود كه به همين خاطر فدراسيون اجازه حضور او در تيم نفت را داد.

 



هندبال جام باشگاه هاي آسيا راهيابي ذوب آهن به جمع چهار تيم پاياني

تيم هندبال ذوب آهن اصفهان با برتري برابر نماينده عربستان به جمع چهار تيم پاياني مسابقه هاي قهرماني باشگاه هاي آسيا در اردن راه يافت.
در روز پاياني دور دوم دوازدهمين دوره مسابقه هاي هندبال قهرماني باشگاه هاي آسيا در اردن تيم ذوب آهن در بازي سوم خود با نتيجه 29 بر 22 تيم الاهلي عربستان را شكست داد تا به عنوان تيم دوم از گروه خود به مرحله نيمه نهايي راه يابد.در اين گروه تيم السد لبنان اول شد و ذوب آهن با تفاضل 5 گل بيشتر از الاهلي، در جاي دوم قرار گرفت.
به اين ترتيب امروز(شنبه) در مرحله نيمه نهايي ذوب آهن با السوليپ خات كويت روبه رو مي شود و در ديگر ديدار اين مرحله السد لبنان به مصاف السد قطر مي رود. تيم الاهلي عربستان، شاكله اصلي تيم ملي عربستان بود و دو بازيكن ايسلندي نيز در تركيب داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14