(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 آذر 1388- شماره 19519
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار نخست وزير كويت: كشورهاي اسلامي بايد در سياست هاي جهاني تأثيرگذار باشند
خبرگزاري فرانسه : نفوذ ايران در حياط خلوت آمريكا موجب نگراني واشنگتن و اسرائيل شده است
هواي پاك در ريه تهران
آغاز عمليات راهداري زمستانه در محورهاي ارتباطي مازندران
معاون رئيس جمهور خبر داد بررسي بحران درياچه اروميه در هيئت دولت
عضو كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس شوراي اسلامي:
طرح تحول اقتصادي در 8 محور عملياتي مي شود
طرح بيمه اجتماعي فرشبافان در كشور اجرايي شد
رئيس فراكسيون روحانيان مجلس شوراي اسلامي: كشورهاي اسلامي از كشتار شيعيان يمن جلوگيري كنند
اخبار ادبي و هنري
معاون وزير نيرو: 17 سد مخزني امسال به بهره برداري مي رسد
محمدحسين صفارهرندي: مردم براي حفظ انقلاب حاضرند جان خود را فدا كنند
وزير كشور در مراسم معارفه استاندار قزوين:اجرايي نشدن هدفمندسازي يارانه ها تبعات منفي زيادي دارد
يك مقام مسئول دروزارت امور اقتصادي و دارايي:تمام دهك هاي درآمدي مشمول دريافت يارانه مي شوند



رهبر انقلاب در ديدار نخست وزير كويت: كشورهاي اسلامي بايد در سياست هاي جهاني تأثيرگذار باشند

حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند كشورهاي منطقه خليج فارس با توجه به ثروت طبيعي عظيمي كه در اختيار دارند بايد جايگاه بهتري از لحاظ تاثيرگذاري در سياست جهاني داشته باشند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار با شيخ ناصر محمد الاحمد الصباح نخست وزير كويت و هيات همراه فرمودند: كشورهاي اسلامي بويژه كشورهاي منطقه خليج فارس بايد همكاري ها و ارتباطات خود را بيش از پيش گسترش دهند.
ايشان با اشاره به منابع طبيعي غني كشورهاي منطقه خليج فارس افزودند: اين كشورها با توجه به ثروت طبيعي عظيمي كه در اختيار دارند بايد جايگاه بهتري از لحاظ پيشرفت هاي علمي و مادي و تاثيرگذاري در سياست جهاني داشته باشند و اين هدف جز با همكاري بيشتر با يكديگر محقق نخواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: البته اين همكاري، دشمناني هم دارد ولي همواره بايد برخلاف خواست دشمنان و براساس مصالح خود تصميم گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي لزوم توجه بيشتر كشورهاي اسلامي براي تقويت ارتباطات و همكاري ها را مورد تاكيد قرار دادند و تصريح كردند: حكمت اقتضاء مي كند كه انسان، دوستان خود را بشناسد و با آنها همكاري كند و هرگونه همكاري نكردن كشورهاي اسلامي بويژه كشورهاي مسلمان همسايه خارج از چارچوب تدبير است.
ايشان با اشاره به حمله صدام به ايران و تحميل جنگ هشت ساله و سپس حمله صدام به كويت تاكيد كردند: اقدامات صدام خارج از چارچوب همسايگي بود و او صدمات زيادي را به كشورهاي منطقه وارد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي مواضع دولت كويت و همكاري هاي اين كشور با جمهوري اسلامي ايران را خوب خواندند و خاطرنشان كردند: ايران از گسترش همكاري ها با كويت در همه زمينه ها استقبال مي كند اما بايد با پيگيري زمينه عملي شدن توافق ها هم فراهم شود.
در اين ديدار كه معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت شيخ ناصر محمد الاحمد الصباح نخست وزير كويت ضمن ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامي روابط ايران و كويت را بسيار ديرينه و داراي ريشه هاي عميق تاريخي، فرهنگي و ديني دانسته و گفت: جمهوري اسلامي ايران دوستي و برادري خود به مردم كويت را در دوران سختي و زمان حمله صدام به كويت نشان داد و ما همواره ايران را دوست و برادر خود مي دانيم.
وي با اشاره به تركيب هيات كويتي در سفر به ايران خاطرنشان كرد: دولت كويت مصمم به گسترش روابط با ايران در همه زمينه ها و استفاده از تجربيات متخصصان و كارشناسان ايراني است.
نخست وزير كويت راي منفي اين كشور به قطعنامه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ايران را نشانه موضع قاطع و ثابت كويت در حمايت از جمهوري اسلامي ايران برشمرد.
احمدي نژاد: ايران و كويت
يك رابطه برادرانه را
به نمايش مي گذارند
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان نيز شامگاه شنبه در ديدار «شيخ ناصر محمد الاحمدالصباح» جمهوري اسلامي ايران و كويت را دو كشور دوست و برادر با علايق بسيار عميق دانست و اظهار داشت: دو كشور داراي ويژگي هاي مشترك بوده و منافع آنها به هم گره خورده است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران و كويت مي توانند الگوي يك رابطه نمونه و برادرانه را در برابر چشم دنيا قرار بدهند.
احمدي نژاد با بيان اينكه دشمنان ما در منطقه اگر فرصت پيدا بكنند تمامي كشورهاي منطقه را مورد هجوم قرار مي دهند، خاطر نشان كرد: دشمنان ما از رابطه دوستي بين ملت ها ناراحتند در حالي كه دوستي ما به نفع همه است و هميشه بايد در جهت تعميق اين دوستي تلاش كنيم.
رئيس جمهور ادامه داد:كساني كه در منطقه مي خواستند براي ما مشكل ايجاد كنند به فضل الهي نتوانستند. اينها دشمن تمام دولت ها و ملت ها هستند و نمي خواهند ملت ها در صلح و صفا زندگي كنند و خوشبخت باشند.
احمدي نژاد با اشاره به ناآرامي ها در پاكستان، يمن و برخي كشورهاي منطقه گفت: دشمنان ما مي خواهند منطقه در ناامني باشد و خيلي تلاش كردند به ايران هم ضرر بزنند. اما شكست خوردند و به فضل الهي امروز ديگر توان اين كار را ندارند. اما دوست ندارند كه ملت هاي منطقه با هم همكاري داشته باشند. در حالي كه كشورهاي منطقه با هم مشكلي ندارند.
وي با بيان اينكه امروز بيش از گذشته نيازمند همدلي و همكاري كشورهاي منطقه هستيم اظهار داشت: مطمئن هستم اگر برادران براي انجام كارهاي خيرخواهانه دست به دست هم بدهند، خداي متعال هم آنها را كمك خواهد كرد و كشورهاي منطقه بايد با گسترش همكاري ها يار و مكمل هم باشند.
رئيس جمهور همچنين از مواضع كشور كويت در سازمان ملل و ديگر مجامع بين المللي به نفع جمهوري اسلامي ايران تشكر كرد.
همچنين در اين ديدار «شيخ ناصر محمد الاحمد الصباح» نخست وزير كويت نيز، ضمن ابلاغ سلام گرم امير كويت به دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: جنابعالي نزد جناب امير، دولت و ملت كويت از احترام بسيار عميقي برخوردار هستيد و اين دلالت بر عمق روابط تاريخي و فرهنگي موجود ميان دو كشور دارد.
نخست وزير كويت مذاكرات ميان 2 كشور در زمينه هاي نفتي، سرمايه گذاري، بازرگاني، صنعتي و همكاري هاي فرهنگي را مثبت خواند و خاطرنشان كرد: اميدوار هستيم در آينده همكاري هاي ميان 2 كشور همه سطوح را شامل شود.
لاريجاني: القاي ترس از ايران توسط دارندگان
سلاح هسته اي غيرموجه است
به گزارش اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، علي لاريجاني هم صبح يكشنبه در ديدار شيخ ناصر محمد الاحمد الصباح نخست وزير كويت، با اشاره به قدمت مناسبات بين دو كشور، روابط و همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران و كويت را دوستانه و برادرانه خواند و متذكر شد: جمهوري اسلامي همواره در كنار همسايگان خود قرار دارد و به دوستي پايدار و مبتني بر احترام متقابل به آنها مي انديشد.
وي با تاكيد بر اينكه ايران و كويت، همواره از روابط مناسبي در تمام سطوح برخوردار بوده اند و كويت همسايه اي خوب و ارزشمند براي جمهوري اسلامي است، سفر نخست وزير كويت به تهران را منشاء تحول جديدي در مناسبات دو كشور دانست و از حمايت مجلس شوراي اسلامي از گسترش همه جانبه اين روابط و همكاري ها خبر داد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود به تحولات منطقه اي اشاره كرد و اظهار داشت: همه كشورهاي منطقه بايد تلاش كنند وحدت و آرامش در عراق به طور كامل برقرار شود و وجود يك عراق آرام و با ثبات به نفع همه همسايگان آن است.
لاريجاني وجود سياست هاي متناقض و معيار دوگانه در برخورد با پديده شوم تروريسم در منطقه را عامل تشديد ناامني ها در افغانستان و ديگر نقاط ناامن منطقه دانست و افزود: مشكلات منطقه به ويژه در بين كشورهاي جهان اسلام بايد توسط خود آنها حل و فصل شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به موضوع هسته اي كشورمان خاطر نشان كرد: برخورد غرب و آمريكا با موضوع استفاده صلح آميز ايران از انرژي هسته اي ماهيت صرفا سياسي و منفعت جويانه دارد و القاي ترس از اين برنامه هسته اي در ميان همسايگان ايران توسط كشورهايي كه خود به سلاح هسته اي مجهز هستند، غيرموجه و پوشالي است.
براساس اين گزارش، نخست وزير كويت نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفر به كشورمان، جمهوري اسلامي را همسايه خوب و قدرتمند كشورش دانست و با اشاره به روند رو به رشد روابط دوجانبه بر اهميت گسترش هر چه بيشتر همكاري ها و مناسبات في مابين تاكيد كرد.
شيخ ناصر محمدالاحمد الصباح با تاريخي خواندن روابط بين مردم و مسئولان دو كشور به مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در دوران اشغال كويت توسط صدام ديكتاتور سابق عراق اشاره كرد و گفت: ملت و رهبران كويت هيچ گاه اين مواضع اصولي و خردمندانه را فراموش نخواهند كرد.
وي در خصوص موضوع هسته اي ايران نيز خاطرنشان كرد: كويت از حق برخورداري جمهوري اسلامي ايران از دانش و انرژي صلح آميز هسته اي از همان ابتدا حمايت كرده و به طرف هاي غربي اعلام كرده كه اجازه تعرض به منافع ايران از طريق كويت را نخواهد داد.

 



خبرگزاري فرانسه : نفوذ ايران در حياط خلوت آمريكا موجب نگراني واشنگتن و اسرائيل شده است

خبرگزاري فرانسه در گزارشي از سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران به سه كشور آمريكاي لاتين گزارش داد: نفوذ ايران در حياط خلوت آمريكا موجب نگراني واشنگتن و متحد اصلي آن اسراييل شده است.
به گزارش اين خبرگزاري غربي، احمدي نژاد در تلاش براي تقويت مناسبات با بزرگ ترين قدرت اقتصادي آمريكاي لاتين و يك حامي كم سابقه برنامه هسته اي تهران، روز دوشنبه از برزيل ديدار خواهد كرد.
احمدي نژاد از زمان به قدرت رسيدن در سال 2005، در صدد پيوند با رهبران آمريكاي جنوبي و «مناسبات برادرانه» با هوگو چاوز رئيس جمهوري ضد آمريكايي ونزوئلا، همسايه برزيل، برآمد. سفر پنج روزه او، ديدار از ونزوئلا و همچنين بوليوي يك كشور ديگر آمريكاي جنوبي را دربرخواهد گرفت. خبرگزاري فرانسه در ادامه با بيان اينكه احمدي نژاد هنگام بازگشت در سنگال وگامبيا دو كشور غرب آفريقا نيز توقف خواهد كرد افزود: در بحبوحه گمانه زني در مورد اينكه ونزوئلا و بوليوي ممكن است اورانيوم در اختيار ايران براي برنامه هسته اي اش قرار دهند، نفوذ جمهوري اسلامي در حياط خلوت دشمن سرسخت خود يعني آمريكا، موجب نگراني واشنگتن و اسرائيل متحد آمريكا در خاورميانه شده است.
«لوييز ايناسيو لولا دا سيلوا» رئيس جمهوري برزيل همزمان با تلاش اين كشور براي بالا بردن وجهه خود به عنوان يك ميانجي در خاورميانه، از برنامه هسته اي ايران تا زمان صلح آميز بودن آن حمايت كرده است.
لولا به شدت مخالف تحريم ايران بر سر برنامه هسته اي و خواستار توسل به ديپلماسي و مذاكره شده است.

 



هواي پاك در ريه تهران

هرچند احساس مي شود امسال پاييز در پيوستن به زمستان عجله داشته و اين شتاب را در هواي سرد اين روزها و پيراهن سفيد قله هاي اطراف پايتخت مي توان به خوبي مشاهده كرد، اما تهران هم از تغييرات آب و هوايي بي بهره نماند تا در كنار نسيم سردي كه پايتخت را وارد سومين ماه پاييز مي كند، هواي پاك ميهمان ريه هاي اهالي شهر باشد.

 



آغاز عمليات راهداري زمستانه در محورهاي ارتباطي مازندران

ساري- خبرنگاركيهان:
با سفيد پوش شدن محورهاي ارتباطي مازندران عمليات راهداري زمستاني راه و ترابري زودتر از موعد مقرر آغاز شد.
موسي رحيمي مديركل راه و ترابري مازندران با اعلام اين خبر افزود: گروههاي راهداري زمستاني راه و ترابري مازندران براي انجام عمليات شبانه روزي امدادي در راهدارخانه هاي محورهاي ارتباطي اين استان مستقر شده اند.
وي اجراي عمليات نمك پاشي و برف روبي را از مسئوليت هاي اين گروهها براي آسان شدن تردد خودروها در محورهاي برفگير مازندران ذكر كرد و افزود: محورهاي برفگير هراز، كندوان و فيروزكوه براي رفت و آمد آسان خودروهاي عبوري ايمن سازي شده است.
رحيمي يادآور شد: ظرف سه روز اخير 300هزار مترمكعب برف روبي در محورهاي سه گانه ارتباطي مازندران با تهران صورت گرفت.
وي از شناسايي نقاط پرحادثه در محورهاي برفگير خبر داد و افزود: با اجراي عمليات ايمني در اين محورها تصادفات و تلفات ناشي از آن در طول زمستان به حداقل خواهد رسيد.

 



معاون رئيس جمهور خبر داد بررسي بحران درياچه اروميه در هيئت دولت

تبريز - خبرنگار كيهان:
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور گفت: بحران درياچه اروميه در هيئت دولت بررسي مي شود.
محمدجواد محمدي زاده در ديدار با آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز افزود: درياچه اروميه سرمايه اي بزرگ براي بشريت است و نقش منحصر به فرد زيست محيطي و حيات متنوع زيستي منطقه دارد و عامل مهمي در تثبيت شرايط اقليمي و اكوسيستم منطقه شناخته مي شود و بهره برداري هاي بي رويه آب در بالادست حوضه آبريز درياچه اروميه و راندمان بسيار اندك مصرف آب كشاورزي در كنار سازه هاي آبي، حق آبه درياچه را به شدت تحت تاثير قرار داده است.
وي گفت: بايد با تمهيدات زودبازده و اقدام عملي كوتاه مدت براي رفع نگراني مردم و نجات درياچه اروميه اقدام شود كه اين مسئله را در هيئت دولت از رئيس جمهور درخواست خواهيم كرد.
محمدي زاده با انتقاد ازعدم اقدام عملي در خصوص تفاهم نامه و سند جامع مديريت جامع درياچه اروميه
درسال هاي اخير اظهار داشت: عدم تخصيص حق آبه تالاب ها و آبگير ها در فصول گرم سال به بهانه توليد انرژي يا مصارف كشاورزي، غيركارشناسي است.
همچنين بيرك رئيسي مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي در مورد مشكلات درياچه اروميه گفت: نتايج مطالعات و پيشنهادات درخصوص بررسي نسخه هاي علمي مانند انتقال آب از حوزه هاي مختلف به درياچه اروميه، براي اظهار نظر نهايي به حفاظت محيط زيست كشور ارسال شده است.

 



عضو كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس شوراي اسلامي:
طرح تحول اقتصادي در 8 محور عملياتي مي شود

ساري- خبرنگاركيهان:
عضو كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس شوراي اسلامي خواستار اجرايي شدن تمامي محورهاي اين طرح در كنار هدفمند كردن يارانه ها در كشور شد.
«عزت الله اكبري» با اشاره به طراحي شدن 8 سامانه در طرح تحول اقتصادي گفت: براي ساماندهي اقتصاد كشور اجراي تمامي محورها در كنار طرح هدفمند كردن يارانه ها ضرورت دارد.
وي با اشاره به شجاعت رئيس جمهور در اجراي طرح تحول اقتصادي افزود: دولت بايد با استفاده از شجاعت رئيس جمهور گام هاي اساسي را در عملياتي كردن اين طرح بردارد.
وي با تاكيد بر همراهي و همدلي مجلس شوراي اسلامي با دولت در اجراي طرح تحول اقتصادي خاطرنشان كرد: طرح تحول اقتصادي بزرگترين رويداد در عرصه فعاليت هاي اقتصاد ملي است.
اكبري با اشاره به اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر ماده 13طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: مجلس دغدغه هاي دولت را در اجراي اين طرح درك مي كند و از اين رو كميسيون ويژه اي براي اين موضوع تشكيل داده است.
اين نماينده مجلس بر ضرورت عملياتي شدن طرح ساماندهي اقتصاد كشور تاكيد كرد.

 



طرح بيمه اجتماعي فرشبافان در كشور اجرايي شد

ساري- خبرنگاركيهان:
با حمايت دولت طرح بيمه عمومي تامين اجتماعي فرشبافان در كشور اجرايي شد.
رئيس اداره توسعه بازار فرش مازندران با اعلام اين خبر افزود: با نگاه حمايتي دولت اين طرح در سراسر كشور به مرحله اجرا گذاشته شد.
ابراهيم نوائيان در اين ارتباط يادآور شد: دولت با اعطاي تسهيلات به بافندگان فرش از شاغلان اين حرفه حمايت مي كند.
وي از بيمه شدن 5 هزار و488 قاليباف در مازندران خبر داد و افزود: در راستاي ارتقاي سطح كيفي توليدات فرش دوره هاي آموزشي از سوي دولت براي اين فعالان برگزار مي شود.
وي با تاكيد بر لزوم داشتن نگاه تخصصي به بازار صادرات فرش گفت: حفظ اصالت فرش دست باف ايراني در بازارهاي جهاني ضرورت دارد.
نوائيان همچنين خواستار تلاش فرشبافان براي ارتقاي سطح دانسته هاي فني و مهارتي با هدف رقابت در بازار جهاني فرش شد.

 



رئيس فراكسيون روحانيان مجلس شوراي اسلامي: كشورهاي اسلامي از كشتار شيعيان يمن جلوگيري كنند

رئيس فراكسيون روحانيان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به درگيري هاي يمن گفت: بايد هيئتي مركب از كشورهاي اسلامي براي پايان دادن به وضعيت اسفبار شيعيان در يمن تشكيل شود تا از كشتار مردم مظلوم اين كشور جلوگيري كند.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدتقي رهبر» روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ايرنا در قم گفت: امروز دولت عربستان به جاي اينكه مدافع مسلمانان باشد، همراه با استكبار جهاني، مردم بي گناه يمن را مورد هدف قرارداده و معلوم نيست كه پشت اين صحنه ها چه اهدافي نهفته است.
وي افزود: دشمنان به دنبال ريشه كن كردن شيعيان هستند و دولت هايي مانند عربستان بايد درچنين مواردي مراقب مواضع و رفتار خود باشند.
نماينده مردم اصفهان درمجلس شوراي اسلامي گفت: كشور عربستان كاري نكند كه در بين كشورهاي اسلامي به جاي «خادم الحرمين» لقب «خائن الحرمين» را بگيرد.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: چرا مجامع حقوق بشر و سازمان كنفرانس اسلامي در برابر اين همه ظلم و تجاوز به حقوق مردم بيگناه سكوت كرده اند.
وي تاكيد كرد: دولت جمهوري اسلامي و ساير كشورهاي اسلامي بايد با فعال كردن ديپلماسي خارجي خود به گروه هاي متخاصم و متجاوز اعتراض و يا با ميانجيگري اين مشكل را حل كنند.
رهبر در پايان تصريح كرد: همه كشورهاي دنيا بايد دربرابر ظلم و بي عدالتي بي تفاوت نباشند و امروز شيعيان يمن مورد ظلم قرارگرفته اند.

 



اخبار ادبي و هنري

ميرشكاك: در حوزه هنري
يك ديكتاتور داشتيم آن هم مخملباف بود
يوسفعلي ميرشكاك (شاعر) گفت: در آن روزگار (دهه 60) در حوزه هنري يك ديكتاتور بيشتر نداشتيم، كسي كه حرف به خرجش نمي رفت، آن هم محسن مخملباف بود.
ميرشكاك در گفت وگويي با هفته نامه پنجره به روايت مخملباف پرداخته و با اعلام مطلب فوق افزوده است: محسن چماقدار بود؛ او از حيث ذهني هم تحولي پيدا نكرد.
در عين حال ديروز، روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال نوشت: محسن مخملباف با عنوان سخنگوي جنبش سبز از باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا خواستار افزايش پشتيباني آشكار از هواداران مردمسالاري در ايران شد.
به گزارش رجانيوز، اين روزنامه افزود: مخملباف در سفر به واشنگتن، همچنين از اوباما خواست فشار مالي را بر سپاه پاسداران افزايش دهد.
طالب زاده مستند انتخابات را مي سازد
كارگردان سينما و تلويزيون گفت:«انتخابات» يك مستند 50دقيقه اي به سفارش شبكه پرس تي وي است كه به نقد رويدادهاي قبل و بعد از برگزاري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري مي پردازد.
نادر طالب زاده با اشاره به اينكه اين مستند براي مخاطبان خارج از كشور توليد مي شود، افزود:رسانه هاي غربي از اين مسئله خوشحال شده و سوءاستفاده كردند و طوري وانمود كردند كه ميان مردم شكاف به وجود آمده است.
اين كارگردان سينما و تلويزيون به ايرنا اظهار داشت: همچنين اين مستند به تشريح نقطه نظرات دو طرف، نقش رسانه هاي غربي و جديد از جمله اينترنت و تلفن همراه در تشديد ناآرامي ها مي پردازد.
تأكيد حدادعادل بر توجه به فرهنگ ايراني در سينما
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: فيلمساز ايراني بايد از خود بپرسد كه من به كدام ملت، كشور و فرهنگ تعلق دارم.
غلامعلي حدادعادل در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كوثر گفت: يك واقعيت كه سينماگر ايراني همواره بايد به آن توجه داشته باشد، اين است كه مردم ايران مسلمان اند و زن در فرهنگ و اعتقادات اين مردم با زن در تمدن غرب تفاوت جدي دارد.
وي افزود: سينما در همه جاي دنيا بازتاب واقعيت هاي دنيا است. زن در هيچ جاي دنيا از سينما غايب نيست، اما در همه جا با رنگ خاص خود از آن دنيا در سينما ظاهر مي شود.
نمايشگاه بسيج مستضعفين، 30سال حضور آگاهانه
مراسم افتتاحيه نمايشگاه «بسيج مستضعفين، 30سال حضور آگاهانه» با حضور سرپرست سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، سردار همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و جمعي ديگر از مسئولان در فرهنگسراي خاوران برگزار شد.
دكتر سيدمحمد جواد شوشتري، سرپرست اين سازمان در اين مراسم با اشاره به آمادگي 90درصد جوانان مملكت براي دفاع از كشور اظهار داشت: 90درصد جوانان مملكت بسيجي هستند. بسيج يك فرهنگ است و بايد اين فرهنگ را حفظ و تقويت كرده و به نسل هاي آينده منتقل كنيم.
گفتني است نمايشگاه «بسيج مستضعفين، 30 سال حضور آگاهانه» براي ارائه فعاليت هاي حوزه هاي مقاومت بسيج ناحيه مالك اشتر، تا 7 آذر و از ساعت 9 تا 18 در محوطه باز فرهنگسراي خاوران برپاست.
جايزه جلال آل احمد امروز اهدا مي شود
آيين اختتاميه دومين جايزه ادبي «جلال آل احمد» امروز با حضور وزير ارشاد، رئيس مجلس و جمعي ديگر از مسئولان در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.
جايزه ادبي جلال آل احمد براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 1385بنيان نهاده شد و مراسم آن هر سال دوم آذر ماه همزمان با سالروز ولادت اين نويسنده توانا و صاحب سبك برگزار مي شود.
در اين جايزه، كتاب هايي با محورهاي داستان بلند، داستان كوتاه، نقد ادبي، مستندنگاري، تاريخ نگاري بررسي و داوري مي شوند.

 



معاون وزير نيرو: 17 سد مخزني امسال به بهره برداري مي رسد

حدود 100 سد مخزني براي توسعه و ذخيره منابع آب در كشور در دست ساخت بوده كه اميدواريم امسال 17 مورد از آن مورد بهره برداري قرار گيرد.
به گزارش ايرنا معاون وزير نيرو در امور آب و آبفاي وزارت نيرو در جريان بازديد از پروژه هاي سد مخزني آزادي و آبرساني به شهر كرمانشاه ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با بهره برداري از سدهاي مخزني در دست اجرا قدم بسيار خوبي براي توسعه كشاورزي و آب شرب شهرستان ها در سطح كشور برداشته خواهد شد.
عطارزاده گفت: اغلب سدها مانند سد آزادي كرمانشاه در مناطقي احداث شده كه از نظر آبي وضعيت خوبي نداشته و بهره برداري از اين طرح ها پايداري در راستاي تامين آب شرب و كشاورزي را به دنبال دارد كه از اهميت ويژه اي برخوردار است و نقش موثري در زندگي و معيشت مردم دارد.
همچنين معاون طرح و توسعه مديريت منابع آب ايران نيز در اظهاراتي در بجنورد گفت: اكنون عمليات ساخت 103 سد مخزني در استان هاي كشور در حال اجرا است.
به گزارش ايرنا، عليرضا الماسوندي افزود: اين تعداد سد توانايي تنظيم 28 ميليارد متر مكعب آب را دارد.
وي همچنين از مطالعه 176 سد مخزني در استان هاي كشور خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح هاي مطالعاتي حجم ذخيره آب در سدهاي كشور به بيش از 105 ميليارد متر مكعب خواهد رسيد.
الماسوندي با اشاره به اينكه در بخش احداث شبكه هاي آبياري اصلي عمليات پوشش 270 هزار هكتار در دست اجرا است، افزود: اگر اعتبار مورد نياز داده شود اين آمادگي وجود دارد كه پوشش اجراي شبكه هاي آبياري اصلي به 800 هزار هكتار افزايش يابد.

 



محمدحسين صفارهرندي: مردم براي حفظ انقلاب حاضرند جان خود را فدا كنند

خمين - خبرنگار كيهان:
عده اي به خيال خام خود كه مي توانند براي انقلاب مشكل ايجاد كنند به خيابان ها ريختند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اظهار اين مطلب در سومين يادمان مرحوم حاج اسماعيل محبتي معاون اسبق فرمانداري تفرش افزود: افرادي كه به خيابان ها ريختند غافل از آن بودند كه مردم پيرو ولايت، رهبري و حامي نظام هستند و حاضرند جان خود را به خاطر حفظ انقلاب فدا كنند.
صفارهرندي افزود: وقتي وصيت نامه شهدا را بررسي كنيد مي بينيد كه مهمترين توصيه شهدا به مردم پيروي از امام، رهبري و ولايت فقيه بوده است.
وي گفت: مرحوم محبتي دو شهيد تقديم انقلاب كرد و همه كارهاي او در جهت رضاي خدا انجام مي شد.
در اين يادمان حجت الاسلام سيدعلي حسيني امام جمعه خمين از صفات اخلاقي جانباز محبتي و شخصيت ولايت مدار وي سخن گفت.

 



وزير كشور در مراسم معارفه استاندار قزوين: اجرايي نشدن هدفمندسازي يارانه ها تبعات منفي زيادي دارد

قزوين- خبرنگار كيهان:
مراسم معارفه ششمين استاندار قزوين با حضور وزير كشور و جمعي از مسئولان كشوري و استاني برگزار شد.
مصطفي محمد نجار وزير كشور در اين مراسم شرايط كنوني كشور را حساس خواند و اظهار داشت: شروع كار دولت دهم با آغاز دهه چهارم انقلاب با عنوان دهه پيشرفت عدالت و آغاز برنامه پنجم توسعه همراه است كه از اين رو برنامه ريزي و سياست گذاري در اين دوران از حساسيت هاي ويژه اي برخوردار است. وزير كشور با اشاره به آغاز اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها بر ضرورت اجراي اين طرح تأكيد كرد و افزود: اين طرح يكي از اقدامات دولت براي تحقق شعار عدالت در كشور است كه در نوع خود يك حركت و جهش بزرگ به شمار مي رود.
وزير كشور تبعات اجراي اين طرح را در مقايسه با عدم اجراي آن ناچيز برشمرد و تصريح كرد: عدم اجراي اين طرح در آينده تبعات سنگيني براي اقتصاد كشور خواهد داشت.
وي با بيان اين مطلب كه در حال حاضر سه دهك از جامعه به اندازه هفت دهك ديگر از امكانات كشور بهره مي برند؛ گفت: اين اختلاف طبقاتي و عدم بهره بري يكسان همه اقشار جامعه از امكانات برخلاف شعارهاي آرماني انقلاب است.
محمد نجار از رسانه ها، علما، هنرمندان، فرهنگيان، رسانه ها و همه اقشار فرهيخته و مؤثر كشور خواست تا با ايجاد شرايط لازم در جامعه بستر مناسب را براي اجراي بهتر و بدون نقص اين لايحه فراهم آورند. نجار با اشاره به سي امين سالگرد تأسيس بسيج به دستور امام(ره) گفت: اصلي ترين هدف اين نهاد حفاظت از آرمان هاي نظام بوده و هست و امروز پايدار ماندن بر سر اين هدف و اعتقاد نشأت گرفته از ارزش هاي ناب اسلامي است، كه دشمنان نظام را عصباني مي كند.
وي با اشاره به موفقيت هاي نظام در 30 سال گذشته در عرصه هاي سياسي، علمي، اقتصادي و نظامي خاطرنشان كرد: اين موفقيت ها درحالي است كه دشمني ها عليه نظام همچنان وجود داشته و دارد و ما توانستيم با وجود تخريب هايي كه انجام مي شود محدوديت ها را بشكنيم و با استفاده از توان ملي و توان متخصصان بر اين تحريم ها فائق آييم.
وي گفت: امروز استكبار جهاني به خوبي آگاه است كه تحريم ها هيچ تأثير و خللي بر اراده اين ملت و دولت براي حفظ آرمانهاي انقلاب نخواهد داشت از همين رو است كه دشمن در جبهه هاي ديگري به دنبال نفاق و تهديد مي گردد.
محمد نجار با اشاره به آغاز سفر رئيس جمهور به كشورهاي آمريكاي جنوبي و آفريقا اظهار داشت: امروز افتخارات اين ملت در عرصه منطقه اي و بين المللي چشم جهانيان را خيره كرده است كه نمونه بارز آن استقبال گسترده مردم اقصي نقاط جهان از رئيس جمهور در سفرهاي بين المللي است.
وزير كشور با ابراز نگراني از وضعيت پيش آمده براي شيعيان يمن يادآور شد: استكبار جهاني به دنبال ايجاد اختلاف ميان كشورهاي اسلامي است و از همين رو شاهديم كه وهابيان به كشتار شيعيان يمن و فشار بر زوار ايراني روي آورده است.
محمد نجار ضمن تأكيد بر ضرورت هوشياري جهان اسلام در مقابل فتنه گري هاي دنياي غرب گفت: استكبار به دنبال آن است كه ميان مسلمانان تفرقه بيندازند و در واقع استمرار همان سياست تفرقه ميان شيعه و سني است كه با رويكردي ديگر در حال اجراست.
گفتني است طي اين مراسم حكم هيئت دولت براي عهده داري مسئوليت استانداري قزوين به احمد عجم معاون سياسي سابق سمنان ابلاغ و ازخدمات 12 ماهه سيد علي اكبر طاهايي استاندار سابق اين استان تقدير شد.

 



يك مقام مسئول در وزارت امور اقتصادي و دارايي: تمام دهك هاي درآمدي مشمول دريافت يارانه مي شوند

مديركل دفتر تحقيقات و سياست هاي پولي و بازرگاني وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: تمام دهك هاي درآمدي مشمول دريافت يارانه ها متناسب با درآمد هر دهك هستند.
«علي خرسنديان» روز شنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا گفت: تمام افراد جامعه براي اين طرح شناسايي شدند كه حدود 20 درصد آنها كه شامل ثروتمندان مي شوند و نيازي به دريافت يارانه ندارند، يا افرادي كه در روستاهاي دوردست زندگي مي كنند و اطلاع رساني كمتر شده است، فرم ها را پر نكرده اند.
وي افزود: مركز آمار ايران براي تاييد صحت اطلاعات درون فرم ها آنها را راستي آزمايي كرده است.
خرسنديان اضافه كرد: افرادي كه به اطلاعات درون فرم ها اعتراض دارند مي توانند به سايت هايي كه در روز هاي آينده از سوي مراكز آمار ايران اعلام مي شود، مراجعه و اطلاعات خود را اصلاح كنند.
وي افزود: در فرم هاي راستي آزمايي اعمال تغييرات و متغيرها، ثبت نام خانواده ها و اعتراض افراد انجام مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14