(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 آذر 1388- شماره 19539
 

موفقيت جديد محققان جهاد دانشگاهي در صنعت خودرو
صدور حكم اعدام براي متجاوزان به عنف در لواسان
آتش نشاني: ضايعات كابل برق علت ايجاد دود در غرب تهران بود
مسيحيان عراق كريسمس را جشن نمي گيرند
دستگيري مأمور قلابي سهام عدالت در قزوين
معاون عمليات فرماندهي تهران بزرگ: برخورد انتظامي با موتورسواران متخلف آغاز شد
هفته آينده انجام مي شود ارسال پرونده تعدادي از هتاكان امام به دادگاه
رئيس ايرناي اردبيل در حادثه تصادف فوت كرد
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران خبر داد افزايش 170 درصدي كشف كراك
اجراي مديريت محيط زيست و ايمني بهداشت دربهشت زهرا(س)
حوادث كوتاه از كشور
ايمني مساجد ، تكايا و حسينيه هاي تهران كنترل شد
معاون مدارس غيردولتي آموزش وپرورش خبر داد شكايت آموزش و پرورش از يك نماينده مجلس
مسلمان شدن بزرگترين مبلغ مسيحي
وهابيون كويت: روز عاشورا روز جشن است
50 سوزن در بدن كودك دو ساله



موفقيت جديد محققان جهاد دانشگاهي در صنعت خودرو

محققان پژوهشكده توسعه تكنولوژي جهاد دانشگاهي براي اولين بار در كشور به دانش فني طراحي و ساخت گريپرهاي مورد استفاده در ريخته گري توليد انبوه موتور ملي(VEF) و موتور روآ(ROA) دست يافتند.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي، مهندس عبداللهي مدير شاخه رباتيك گروه پژوهشي مكانيك پژوهشكده توسعه تكنولوژي جهاد دانشگاهي در اين زمينه گفت: تاكنون دو سري گريپر در اين مركز تحقيقاتي طراحي و ساخته شده و در خط توليد انبوه موتور ملي و موتور روآ به بهره برداري رسيده است.
وي با اشاره به كيفيت گريپرهاي توليد شده، گفت: اين محصولات توانسته به طور كامل جايگزين نمونه خارجي اين محصول شود.
مهندس عبداللهي در ادامه با اشاره به قيمت نمونه خارجي اين محصول و محدوديت هاي موجود در زمينه خريد آن از خارج كشور، افزود: گريپرهاي موجود با هزينه اي معادل يك چهارم قيمت نمونه هاي خارجي طراحي و ساخته شده و زمان طراحي و ساخت آنها نيز از زمان مورد نياز براي تهيه اين محصول از خارج از كشور كمتر است.
وي تصريح كرد: با طراحي و ساخت اين محصولات پرمصرف، پژوهشكده توسعه تكنولوژي به فناوري ساخت گريپرهاي صنعتي دقيق در ابعاد بزرگ دست يافته است.
مدير شاخه رباتيك گروه پژوهشي مكانيك پژوهشكده توسعه تكنولوژي جهاد دانشگاهي گفت: گريپرهاي ساخته شده در جابجايي و مونتاژ ماهيچه هاي ماسه اي صنعت ريخته گري موتورهاي خودرو كاربرد دارند.
وي تصريح كرد: استفاده از اين گريپرها باعث افزايش راندمان و سرعت توليد، كاهش ضايعات ريخته گري و آلايندگي محيط زيست شده و طوري طراحي شده اند كه مي توانند همواره و با سرعت هاي مختلف ربات هاي مربوطه، هماهنگي كامل داشته باشند.

 



صدور حكم اعدام براي متجاوزان به عنف در لواسان

دادگستري كل استان تهران اعلام كرد: متهمان پرونده تجاوز به عنف لواسان به اعدام محكوم شدند.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات دادگستري كل استان تهران، پرونده تجاوز به عنف لواسان به لحاظ اهميت موضوع در وقت فوق العاده در شعبه 72 دادگاه كيفري استان تهران توسط هيات قضايي مورد رسيدگي قرار گرفت.
براساس اين گزارش، پس از اخذ آخرين دفاع، دو نفر از متهمان اين پرونده به اشد مجازات يعني اعدام محكوم شدند.
روابط عمومي دادگستري كل استان تهران اعلام كرد: احكام صادره برابر مقررات به نامبردگان و وكلاي آنان ابلاغ شد تا در صورت اعتراض در زمان قانوني، مراتب به ديوان عالي كشور ارسال شود.
براساس گزارش دادگستري كل استان تهران، درخصوص متهم ديگر، پرونده مفتوح است و متعاقبا پس از طي تشريفات دادرسي لازم، راجع وي نيز اظهارنظر قضايي مناسب انجام خواهد شد.

 



آتش نشاني: ضايعات كابل برق علت ايجاد دود در غرب تهران بود

مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران اعلام كرد: ضايعات كابل برق علت ايجاد حريق جزيي و نيز دود در غرب تهران بود.
بهروز تشكر در گفت وگو با ايرنا افزود: از آنجا كه ضايعات كابل برق حكم لاستيك را دارد، حريق اندك اين ضايعات صبح ديروز موجب شد دودي در محدوده شهرك آزمايش ايجاد شود.
وي اظهار داشت: با اطلاع از اين حريق، عوامل امداد و نجات ايستگاه 10 آتش نشاني مستقر در آن محدوده شهري براي اطفاي حريق اعزام شدند و حريق را اطفا كردند.

 



مسيحيان عراق كريسمس را جشن نمي گيرند

مسيحيان عراق اعلام كردند: به احترام مسلمانان و روز عاشورا و نيز همدردي با اندوه و سوگواري اباعبدالله الحسين (ع) مراسم جشن و سرور برگزار نخواهند كرد.
به گزارش شيعه آنلاين، گروه هاي مسيحي استان هاي جنوبي كشور عراق اعلام كردند كه با توجه به اينكه امسال زمان كريسمس با زمان ايام سوگواري شهادت اباعبدالله الحسين(ع) تلاقي شده است، مسيحيان قصد دارند به احترام امام حسين(ع) و مسلمانان، مراسم جشن هاي كريسمس و آغاز سال ميلادي جديد خود را برگزار نكنند.
در همين راستا كليساي مسيحيان جنوب عراق با صدور بيانيه اي رسمي لغو كردن تمام مراسم، جشن ها و برنامه هاي كريسمس و آغاز سال ميلادي در استان هاي جنوبي عراق را اعلام كرد.
در ادامه بيانيه كليساي مسيحيان جنوب عراق آمده: ما قصد داريم به احترام مسلمانان و روز عاشورا و نيز ابراز همدردي با اندوه و سوگواري اباعبدالله الحسين(ع)، فقط مراسم خود را به داخل كليساها و بدون جشن و سرور محدود كنيم و در خارج از كليساها هيچگونه مراسم جشن و سرور و يا حتي برنامه هاي ديگري كه شاد باشد برگزار نخواهيم كرد.

 



دستگيري مأمور قلابي سهام عدالت در قزوين

معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان قزوين از دستگيري فردي خبر داد كه با عنوان مسئول سهام عدالت قزوين كلاهبرداري مي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، حميدرضا خاكباز در قزوين اظهار داشت: مأموران كلانتري 11 مدرس قزوين در پي كسب خبري مبني بر كلاهبرداري از سوي شخصي در سطح شهر با عنوان مسئول سهام عدالت قزوين، تحقيقات خود را آغاز كردند.
وي ادامه داد: مأموران پليس در تحقيقات خود دريافتند كه اين فرد در سطح شهر به بهانه اينكه مسئول سهام عدالت قزوين است، به مردم مراجعه و چنين وانمود مي كرده است كه توزيع سهام عدالت در مراحل پاياني است و اگر اقدام نكنيد سهام به شما تعلق نمي گيرد.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان قزوين عنوان داشت: اين فرد با اين ترفند از مردم مبالغي مي گرفته و از محل متواري مي شده كه مأموران پليس كلانتري با به كارگيري شگردهاي پليسي متهم را دستگير كردند.
وي تصريح كرد: اين كلاهبردار كه 34 سال سن دارد داراي 12 فقره سابقه كلاهبرداري است كه پس از دستگيري و انجام تحقيقات اوليه با مشاهده شواهد و قرائن به كلاهبرداري اعتراف كرد.

 



معاون عمليات فرماندهي تهران بزرگ: برخورد انتظامي با موتورسواران متخلف آغاز شد

معاون عمليات فرماندهي تهران بزرگ از آغاز طرح برخورد انتظامي با موتورسواران متخلف بصورت عملياتي خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي در گفتگو با ايرنا اظهار داشت: تمرين برخورد با موتورسواران متخلف ديروز (شنبه) در منطقه 12 شهرداي تهران به اجرا درآمده و قسمت عملياتي اين طرح امروز اجرا خواهد شد.
منطقه 12 شهرداري تهران شامل خيابان شوش از جنوب، خيابان انقلاب از غرب، خيابان 17 شهريور از شرق و خيابان وحدت اسلامي از شمال مي شود.
در چند روز گذشته نيز سرتيپ پاسدار «عزيزالله رجب زاده» فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام خبر برخورد با موتورسواران متخلف افزود: موتورسيكلت هاي متخلف از يك تا سه ماه بر اساس تخلفي كه صورت گرفته متوقف مي شوند.
هم اكنون تعداد چهار ميليون و 500 هزار موتورسيكلت در تهران تردد مي كنند.
به گفته پليس، روزانه حدود 600 موتورسيكلت از سوي پليس تهران متوقف مي شوند.

 



هفته آينده انجام مي شود ارسال پرونده تعدادي از هتاكان امام به دادگاه

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: هفته آينده پرونده تعدادي از هتاكان به دادگاه ارسال مي شود.
دكتر عباس جعفري دولت آبادي با بيان اين كه تحقيقات در مورد افراد و جرياني كه در تجمعات ضد انقلابي 16 آذر و پس از آن، به آرمان هاي انقلاب اسلامي و امام راحل(ره) اهانت كردند، به سرعت ادامه دارد، گفت: بي ترديد با كساني كه برخلاف آرمان هاي حضرت امام حركت مي كنند، برخورد قاطع و بدون اغماضي صورت خواهد گرفت.
دادستان تهران از همه مردم خواست در عين حفظ آرامش، هوشياري به خرج دهند و با تداوم حضورشان در صحنه، دشمنان اسلام و انقلاب را مأيوس كنند.
اين مقام قضايي گفت: از كساني كه مدعي پيروي از راه امام هستند، موكدا مي خواهم تا فرصت از دست نرفته است، صف خود را از ضد انقلاب و دشمنان انقلاب جدا كنند و به دامن ملت بازگردند.
دادستان تهران در پاسخ به سؤال ايرنا درباره اظهارات آيت الله امامي كاشاني در نماز جمعه اين هفته تهران و انتقاد وي از سايت هايي كه به دنبال ناآرامي و مغشوش كردن جامعه هستند، تاكيد كرد:بي ترديد در برخورد با كساني كه مطالب توهين آميز به مقامات رسمي كشور منتشر كنند، بدون تبعيض اقدام خواهد شد.
جعفري دولت آبادي با اشاره به اعلام جرم دادستاني عليه تعدادي از سايت هاي خبري گفت: در مواردي كه مطالب منتشر شده در سايت ها، به عنوان جرم عمومي تلقي شود، دادستاني بدون توجه به جريانات سياسي، طبق وظيفه قانوني خود اقدام خواهد كرد.
دادستان عمومي و انقلاب تهران تصريح كرد: خبرگزاري ها نيز از اين امر مستثني نخواهند بود.
اين مقام قضايي بار ديگر به تمامي رسانه ها، پايگاه هاي اطلاع رساني و خبرگزاري هاي داخلي كشور توصيه كرد: در چارچوب قانون مطبوعات و قانون جرايم رايانه اي از انتشار مطالب خلاف واقع و توهين آميز به ويژه در مورد مقامات رسمي كشور خودداري كنند.

 



رئيس ايرناي اردبيل در حادثه تصادف فوت كرد

اردبيل- خبرنگار كيهان:
رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان اردبيل در اثر تصادف جان به جان آفرين تسليم كرد.
كريم نيرومند رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان اردبيل در بازگشت از ماموريت اداري در حوالي لوشان در اثر سانحه رانندگي جان خود را از دست داد. وي بيش از 25 سال سابقه كار در خبرگزاري را داشت و يكي از پيشكسوتان عرصه خبر و خبررساني در سطح استان اردبيل محسوب مي شد.پيكر رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان اردبيل با حضور جمعي از مسئولين استان و خانواده مطبوعات و رسانه هاي جمعي تشييع و به خاك سپرده شد.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران خبر داد افزايش 170 درصدي كشف كراك

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران از افزايش 170 درصدي كشف هروئين فشرده (كراك) در 9ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.
سرهنگ جواد كشفي گفت: در 9ماه گذشته 37 هزار و 462نفر قاچاقچي، توزيع كننده و حامل موادمخدر دستگير شده اند.
وي اظهار داشت: در اين مدت 6 تن و 311 كيلوگرم انواع موادمخدر در تهران توسط ماموران پليس مبارزه با موادمخدر كشف شده است.
سرهنگ كشفي افزود: 429 كيلوگرم كراك در 9ماه گذشته كشف شده است، اين ميزان سال قبل 158 كيلوگرم بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 170 درصد رشد نشان مي دهد.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران اعلام كرد: طي اين مدت 74كيلوگرم شيشه از قاچاقچيان و توزيع كنندگان موادمخدر كشف شده است.
به گزارش فارس وي گفت: در اين دوره زماني 103 باند قاچاق موادمخدر شناسايي و منهدم شده اند و از اين قاچاقچيان 11 قبضه اسلحه كشف و ضبط شده است.

 



اجراي مديريت محيط زيست و ايمني بهداشت دربهشت زهرا(س)

مديريت يكپارچه محيط زيست و ايمني بهداشت به منظور نزديكي بيشتر با استانداردهاي جهاني و اصلاح الگوي مصرف در بهشت زهرا(س) اجرا مي شود.
مهندس كامران زنگيشه قائم مقام اين سازمان ضمن اعلام خبر فوق گفت: به همين منظور در مرحله اول كلاس هاي آموزشي و كارگروه هاي مختلف تخصصي را براي ارتقاي فرهنگ زيست محيطي و نهادينه كردن ايمني و بهداشت شغلي برگزار كرده ايم.
وي ابراز اميدواري كرد شهروندان تهراني در آينده اي نزديك آرامستاني مبتني بر آموزه هاي ديني و منطبق بر روش هاي نوين مديريت شهري و زيست محيطي را شاهد باشند.
گفتني است واحد جديد محيط زيست و ايمني بهداشت شغلي از نيمه دوم آذرماه جاري فعاليت خود را در حوزه معاونت خدمات عمومي آغاز نموده است و تلاش دارد در گام اول كلاس هاي آموزشي ويژه استانداردها و ايمني و بهداشت شغلي را براي كاركنان برگزار كند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري قاتل فراري
بناب-خبرنگار كيهان: قاتل فراري پس از هشت ماه توسط پليس بناب در قم دستگير شد. متهم به نام ف-س در فروردين ماه امسال همسرش به نام ك-د را بدنبال اختلافات خانوادگي به طرز فجيعي به قتل رسانده و متواري شده بود. نامبرده بارها به اتهام چاقوكشي و ضرب و جرح روانه زندان شده بود.
شكارچيان در دام
دامغان-خبرگزاري فارس: 6 شكارچي متخلف در دامغان دستگير شدند. شكارچيان در مناطق طالو و شيربند اين شهرستان اقدام به شكار غيرمجاز مي كردند.از شكارچيان متخلف، چهار قبضه سلاح جنگي، سه دستگاه دوربين چشمي، قمه و چاقو كشف شد و متهمان پس از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
آلودگي صوتي به نزاع مسلحانه كشيد
شيراز-خبرگزاري فارس: نزاع مسلحانه بر اثر ايجاد آلودگي صوتي در شيراز پنج مجروح در برداشت. در اين حادثه اعضاي دو خانواده در پي ايجاد آلودگي صوتي با يكديگر درگير شده و اقدام به تيراندازي كردند و عده اي ديگر نيز به حمايت از آنها وارد اين درگيري شدند. در اين نزاع پنج نفر در اثر اصابت ساچمه مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. در بازرسي از محل يك عدد خشاب سلاح كمري و دو پوكه سلاح شكاري كشف شد.
كشف موتورسيكلت هاي اوراقي
سارقاني كه اقدام به سرقت موتورسيكلت و اوراق كردن آنها مي كردند در جهرم دستگير شدند. متهمان تنه اوراق شده موتورسيكلت هاي مسروقه را درون چاه مخفي مي كردند. در بازرسي از دو حلقه چاه 75 تنه موتورسيكلت كشف شد. تلاش براي شناسايي و دستگيري سارقان ادامه دارد.
آتش مرگ
قزوين-خبرگزاري فارس: در پي نشت گاز شهري در روستاي لوشكان اسفرورين از توابع تاكستان، يك باب منزل دچار حريق شد.
در اين حادثه ديوار منزل دچار ريزش شد و خانمي 60 ساله مصدوم و به بيمارستان منتقل شد. اين فرد در بيمارستان علي رغم اقدامات درماني فوت كرد.
زمين لرزه در مجن
سمنان-ايرنا: زمين لرزه اي به قدرت 9/3 ريشتر ساعت 7 و 40 دقيقه و 24 ثانيه بامداد شنبه حوالي مجن در استان سمنان را لرزاند.
دستگيري خواهركش
زاهدان-خبرنگار كيهان: قاتل فراري پس از 3 ماه توسط پليس مبارزه با مواد مخدر زابل دستگير شد. متهم كه احمد-ك نام دارد به اتهام قتل خواهرش در شهريور ماه امسال تحت تعقيب قرار گرفت. وي خواهرش را به علت مسائل اخلاقي با ضربات چاقو به قتل رسانده و به زابل متواري شده بود.
قاچاق پرنده
پليس كنارك 6 قاچاقچي پرنده را در فرودگاه اين شهرستان دستگير كرد. دستگيرشدگان كه تبعه خارجي هستند قصد داشتند پرندگان شكار شده را از طريق هوايي به خارج از كشور انتقال دهند. از متهمان 9 قطعه پرنده شكاري به ارزش 72 ميليون تومان كشف شد. قاچاقچيان تحويل مراجع قضايي شدند.
مرگ خاموش
زني به نام سمانه.د بر اثر استنشاق گاز در محل سكونتش در شهرستان خاش جان خود را از دست داد. اين زن به بيمارستان منتقل شد اما تلاش پزشكان براي نجات جان وي مثمر ثمر واقع نشد.
كشف سوخت قاچاق
بيش از 31 هزار ليتر فرآورده نفتي قاچاق در زاهدان و ايرانشهر طي 24 ساعت كشف شد. مواد سوختي شامل نفت سفيد و گازوييل بود كه از يك دستگاه تانكر نفت كش كه با بارنامه جعلي از سمت كرمان به طرف زاهدان حركت مي كرد كشف شد.

 



ايمني مساجد ، تكايا و حسينيه هاي تهران كنترل شد

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران اعلام كرد: تمامي مساجد، تكايا و حسينيه هاي شهر تهران براي برگزاري مراسم سوگواري امام حسين(ع) كنترل ايمني شدند.
محمدرضا حاجي بيگي در گفت وگو با ايرنا گفت: علاوه بر بازديد ايمني تكايا و مساجد و حسينيه ها، خاموش كننده هاي دستي اين اماكن نيز مورد بازديد قرار گرفتند و آموزش هاي عمومي لازم به مسئولان تكايا و اماكن مذهبي داده شد.
وي تجهيز 400 مسجد پايتخت به «هوزريل» (جعبه هاي ويژه لوله هاي آبدهي آتش نشاني) را از ديگر اقدامات آتش نشاني براي ايام ماه محرم ذكر كرد.
اين مسئول اهدا و نصب خاموش كننده هاي دستي در اماكن مذهبي جديد احداث شده و بازآموزي اصول ايمني را از ديگر اقدامات آتش نشاني در ايام سوگواري اباعبدالله الحسين (ع) بيان كرد.
حاجي بيگي ادامه داد: همچنين بروشورهاي حاوي توصيه هاي ايمني نيز در اين تكايا توزيع شده است.
وي خاطرنشان كرد: سال گذشته هفت هزار و 300 اماكن مذهبي (مساجد، حسينيه ها، تكايا) مورد بازديد ايمني قرار گرفتند و 11 هزار و 800 خاموش كننده نيز به اماكن جديد احداث شده اهدا شد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران همچنين اعلام كرد: در ايام ماه محرم، تمامي عوامل امدادي كارآزموده اين سازمان با تجهيزات ايمني و نجات پيشرفته آمادگي لازم را براي تأمين ايمني احتمالي محل هاي برگزاري مراسم سوگواري امام حسين (ع) دارند.
حاجي بيگي افزود: علاوه بر اين، يك سوم نيروها به طور سيار آماده امداد رساني به شهروندان در حوادث پيش بيني نشده شهر خواهند بود.
مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران بر لزوم رعايت اصول ايمني در ايام ماه محرم در تكايا و مساجد تاكيد كرد و از شهروندان خواست تا هنگام حضور در اماكن مذهبي و شركت در مراسم به توصيه هاي ايمني توجه كنند.

 



معاون مدارس غيردولتي آموزش وپرورش خبر داد شكايت آموزش و پرورش از يك نماينده مجلس

معاون مدارس غيردولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي وزارت آموزش و پرورش از شكايت آموزش وپرورش از علي عباسپور تهراني فر رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خبر داد.
فرشاد ابراهيم پور در گفتگو با مهر نسبت به اظهارت دوباره علي عباسپور تهراني فر رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات درباره وجود اسناد مربوط به ارايه مجوز غيرقانوني راه اندازي مدارس غيردولتي توسط وزير سابق اين وزارتخانه افزود: اين موضوع فاقد سنديت لازم بوده و در اين باره هيچ دستوري از سوي رياست جمهوري به آموزش وپرورش ارايه نشده است.
هفته گذشته رئيس كميسيون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر گفته بوده كه علي احمدي در روزهاي آخر وزارتش در آموزش وپرورش مجوز تاسيس 200 مدرسه غيردولتي را براي معاونانش صادر كرده است.
ابراهيم پور در ادامه با بيان اينكه رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات بايد اسناد و ادله خود را در اين باره ارايه دهد گفت: بيش از دو ماه است كه نامه اي را در اين خصوص به آقاي عباسپور ارسال كرده ايم ولي تاكنون پاسخي به ما داده نشده است و ما همچنان چشم به راه مستندات وي هستيم.
وي با بيان اينكه طرح چنين موضوعي جاي سوال دارد افزود: به دليل جوي كه در جامعه فرهنگيان نسبت به اين موضوع پيش آمده و اتهامي كه متوجه مسئولان وزارتخانه شده است شوراي معاونين وزارت آموزش و پرورش معتقدند كه بايد در اين باره اقدام قانوني شود. اما ما همچنان منتظريم كه شخص مدعي اين موضوع را در رسانه ها تكذيب كند در غير اين صورت ما به شكل قانوني در اين باره عمل مي كنيم.

 



مسلمان شدن بزرگترين مبلغ مسيحي

دكتر «ميلر» بزرگترين مبلغ دين مسيحيت در كانادا به تازگي مسلمان شده است. او در مورد خود مي گويد: عاشق رياضي هستم براي همين منطق را نيز دوست دارم. چون منطق را دوست دارم به مسائلي چون علت و معلوم اهميت زيادي مي دهم.
وي در ادامه مي افزايد: در يكي از روزها قرآن را برداشتم و شروع كردم به خواندن آن. اول فكر مي كردم كه موضوعات آن فقط در مورد بيابان است چون تصور مي كردم با توجه به اينكه بر اعراب بيابان نشين نازل شده، پس بايد درباره صحرا سخن بگويد. اما بعد فهميدم چنين نيست. هدفم به پيدا كردن اشتباه در اين كتاب تغيير كرد. پيش بيني مي كردم كه با توجه به اينكه بيش از 14 قرن از نزول آن گذشته است، بتوانم به راحتي اشتباهات زيادي در آن پيدا كنم و آن را به رخ مسلمانان بكشم.دكتر «ميلر» مي افزايد: همچنين فكر مي كردم مطالبي در مورد زندگي اعراب باديه نشين در اين كتاب نوشته شده باشد اما در نهايت پس از ساعت ها مطالعه قرآن كريم، نه تنها اشتباهي در آن پيدا نكردم، بلكه چيزهاي بسيار زيادي نيز در آن يافتم. آيه اي كه مرا خيلي به فكر فرو برد آيه 82 سوره نساء بود. «افلا يتدبرون القرآن ولو كان من عند غيرالله لوجدوا فيه اختلافا كثيرا» ترجمه: آيا به قرآن فكر نمي كنند، اگر از خداوند نبود در آن اشتباهات زيادي مي يافتند.
اين مسيحي مسلمان شده همچنين مي گويد: نكته قابل تعجبي كه بسيار مرا حيرت زده كرده اين بود كه يك سوره كامل به نام حضرت «مريم» در قرآن وجود دارد و در آن ايشان مورد تمجيد و احترام قرار گرفته است به طوري كه اين گونه تعريفي از ايشان حتي در كتب انجيل هم نيامده بود. در 25 نقطه مختلف در قرآن كريم نيز نام حضرت مسيح آمده در حالي كه نام حضرت محمد(ص) كه پيامبر دين اسلام بوده تنها پنج بار در قرآن آمده است. اين مسأله خيلي تعجب مرا برانگيخت و بر من و مسلمان شدنم تأثير بسيار زياد گذاشت.

 



وهابيون كويت: روز عاشورا روز جشن است

موسسات وهابي در كويت طي تبليغات وسيعي در اين كشور اعلام كردند: عاشورا روز شادي و سرور است.
به گزارش شيعه آنلاين، در حاليكه در ايام محرم الحرام و در آستانه روز عاشورا به سر مي بريم، موسسه «وذكر» كه رياست آن را فردي به نام «فواد رفاعي» برعهده دارد و از موسسات وهابي در كويت به شمار مي رود، تعداد زيادي بنر و پوستر در تابلوهاي شهرهاي اين كشور نصب كرده كه موجب ناراحتي و خشم شديد شيعيان اين كشور شده است. در اين بنرها و تابلوهاي بزرگ كه احساسات شيعيان كويت را جريحه دار كرده، نوشته شده: «عاشورا، روز شادي و سرور.»
شايان ذكر است اين اقدام توهين آميز و زمان انجام آن، پرسش هاي بسيار زيادي را مطرح كرده و جنجال آن به مراكز سياسي مختلف كويت و حتي پارلمان كويت نيز رسيده است. پرسش اصلي مطرح شده در پارلمان كويت در اين باره اين است كه چرا اين تابلوها در اين زمان نصب شده و حامي اصلي و پشت پرده اين اقدام فتنه انگيز چه كسي و يا چه كشوري مي تواند باشد؟ناگفته نماند، اين اقدام نگراني شديد مقامات ارشد سياسي كويت و حتي پادشاه اين كشور را نيز برانگيخته زيرا از وقوع اختلافات طايفه اي و مذهبي در اين كشور كوچك نگرانند به ويژه اينكه تعداد شيعيان كويت قابل توجه است و بسياري از آنان از سرمايه داران و ثروتمندان بسيار سرشناس اين كشور به شمار مي روند كه در طول تاريخ اين كشور در كنار خاندان حاكم بوده و از «آل صباح» حمايت كرده اند از همين رو هميشه مورد احترام آنان نيز بوده اند. اكنون مقامات ارشد سياسي كويت نگرانند كه مبادا اينگونه اقدامات موجب دوري شيعيان كويت از خاندان حاكم در اين كشور شود.در همين حال «صالح عاشور» نماينده پارلمان كويت در اين رابطه گفت: وزير كشور و وزير اطلاع رساني و نيز شهردار بايد مسئوليت اين اقدام توهين آميز را برعهده بگيرند و با موسسه «وذكر» برخورد كنند زيرا بدون شك اقدام اين موسسه فتنه برانگيز است از همين رو همه ما بايد دست به دست هم بدهيم تا پيش از به ثمر رسيدن اين فتنه، جلوي آن را بگيريم و نبايد به افراطيون اجازه دهيم كه در كشورمان نقش ايفا كنند. همه مي دانيم كه روز عاشورا روز عزاي آل محمد است و نه روز شادي و سرور.

 



50 سوزن در بدن كودك دو ساله

ناپدري برزيلي بيش از 50 سوزن چرخ خياطي در بدن كودك دو ساله اش فرو كرد.
به گزارش «بي بي سي»، «روبرتوكارلوس ماگالهايس» ناپدري برزيلي كودك دو ساله به پليس گفت: اين كار را براي برآورده كردن خواسته هاي همسرش كه مادر كودك است و براي انتقام از شوهر سابقش انجام داده است.كودك برزيلي كه هم اكنون در اتاق مراقبت هاي ويژه بستري شده است، در بدن خود، سوزن هايي به طول 5 سانتي متر دارد كه ناپدري اش براي دور كردن شر او و تحت تاثير سحر و جادو، اقدام به فرو كردن آنها كرده بود. مادر كودك دو ساله برزيلي كه در ايالت «باهيا» زندگي مي كند، او را كه از درد مي پيچيد به بيمارستان برد و به پزشكان گفت كه فرزندش از درد معده به خود مي پيچد؟ اما هنگامي كه از بدن او راديولوژي به عمل آمد، اطباء با تعجب ده ها سوزن خياطي را كه در شكم، گردن، سينه و پاهاي او فرو شده بود، را مشاهده كردند.پليس برزيل هم اكنون اين ناپدري ظالم را دستگير و فرد بازداشت شده نيز به جرم خود اعتراف كرده است.به گفته منابع بيمارستاني تاكنون 40 سوزن چرخ خياطي از بدن اين كودك دو ساله برزيلي بيرون آورده شده است اما وضعيت جسماني او رضايت بخش نيست، چرا كه برخي از سوزن ها موجب صدمات جدي به امحا و احشا داخلي وي شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14