(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 آذر 1388- شماره 19539
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
... و بارديگرخواص (يادداشت روز)
احمدي نژاد در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه : تصميم غرب عليه ايران در اراده ما بي تاثير است
شكمو (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
برهم صالح: اجازه هيچ تحركي عليه ايران را نخواهيم داد
به كسي بر نخورد اما با روبان سبز جنبش اجتماعي درست نمي شود!! (خبر ويژه)
نامزدي با 39 ميليون «نه» به انگليس «بله» گفت (خبر ويژه)
ديدي در رفته بودي آقاي پادو!؟ (خبر ويژه)
بازي انگليس اين بار با آرتيست بسيجي (خبر ويژه)
ارامنه براي كشور جنگيدند شما مزدور آمريكا و انگليس هستيد (خبر ويژه)
تحريف و توهين آينده (خبر ويژه)



... و بارديگرخواص (يادداشت روز)

1- اينجا مدينه است، مسجد النبي(ص) و ظهر يكي از روزهاي جمعه هزار و چهارصد و چند ده سال قبل. نمازجمعه برپاست و رسول خدا(ص) به امامت ايستاده و خطبه مي خواند. ناگهان صدايي در فضا مي پيچد، جارچي يكي از كاروان هاي تجاري است كه از ورود كاروان به مدينه خبر مي دهد. نمازگزاران از گوشه چشم به يكديگر نگاه مي كنند، بسياري از آنان وسوسه شده اند، وسوسه پيشدستي در خريد كالاي از راه رسيده، اما، نمازجمعه است، با آنهمه سفارش، و رسول اكرم(ص) برترين و شايسته ترين خلق خدا، امامت جمعه را برعهده دارد. اگر تا پايان نماز صبر كنند، ديگران در خريد پيشي مي گيرند. بسياري از نمازگزاران دو دل مي شوند. اين پا و آن پا مي كنند و سرانجام، شماري از آنان كه چندان هم اندك نبودند، آهسته و پاورچين صف هاي نماز را ترك مي كنند و چند قدم كه دورتر مي شوند، گام ها را بلند برمي دارند و به سوي صدا و محل اتراق كاروان مي دوند... رسول خدا(ص) غمزده مي شود- شايد- و خداي سبحان به ملامت مي فرمايد: «چون تجارتي يا لهو و بازيچه اي ببينند به سوي آن مي شتابند و تو را -اي پيامبر- در نماز تنها مي گذارند...» آيه 11 سوره جمعه. مي گويند فقط 8 يا 12 تن از نمازگزاران بر جاي ماندند و نمازجمعه آن روز را ترك نكردند و رسول خدا(ص) فرمود؛ اگر اين عده نيز مي رفتند، عذاب الهي نازل مي شد.
2- اينجا تهران است، دانشگاه تهران و هزار و چهارصد و چند ده سال بعد از آن روز مدينه، باز هم ظهر يكي از روزهاي جمعه است، امام جمعه منصوب امام خميني(ره) و امام بعد از ايشان به خطبه ايستاده است. يك روز جمعه از روزهاي جنگ 8 ساله تحميلي است. مدتي است دشمن به بمباران شهرها و مناطق مسكوني روي آورده است.
از چند روز پيش تهديد مي كرد كه روزجمعه مراسم نمازجمعه را در دانشگاه تهران بمباران مي كند. جمعيت در دانشگاه تهران و خيابان هاي اطراف موج مي زند، هميشه همينطور بوده و هست، وقتي تهديد دشمن در ميان است، حضور جمعيت بيشتر و پرشورتر مي شود و آن روز جمعه هم... آقا در ميانه خطبه است كه بمبي قوي با صدايي مهيب در ميان نمازگزاران و در زمين چمن منفجر مي شود، تعدادي از نمازگزاران به خون مي غلتند و پاره هاي بدن آنها تا دهها متر آن طرف تر پرتاب مي شود. صداي جمعيت به الله اكبر بلند مي شود و شعار «خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست» به آسمان برمي خيزد. نمازگزاران با صلابت ايستاده اند. چند نفري به انتقال مجروحان مشغولند-14 شهيد و 88 مجروح- امام جمعه به خطبه ادامه مي دهد. در ركعت دوم نمازعصر و به هنگام قنوت، سر و كله جنگنده هاي عراقي در آسمان تهران پيدا مي شود، براي بمباران آمده اند، مثل روزهاي قبل. صداي انفجار بمب ها و شليك پي در پي ضدهوايي ها فضا را پر كرده است. نمازگزاران اما به نماز مشغولند. هيچكس از جاي خود تكان نمي خورد.
جمعه شب- شب همان روز- سيماي ملكوتي حضرت امام(ره) بر صفحه تلويزيون ديده مي شود؛
«من فراموش نمي كنم قصه روزجمعه را كه آنطور باشكوه، با نورانيت، با استقامت گذشت. آنطور مردم با طمأنينه، با آن صداهايي كه مي آمد، با آن رگبارهايي كه مي آمد، من ملاحظه مي كردم، نگاه مي كردم، مخصوصاً نگاه مي كردم ببينم در بين مردم چه وضعي هست، نديدم حتي يك نفر را كه يك تزلزلي درش پيدا باشد. و آن وقت امام جمعه آنطور با آن طنين قوي صحبت كرد، مردم آنطور گوش كردند، آنطور فرياد زدند كه ما براي شهادت آمديم». صحيفه امام(ره) جلد 19، ص 195
3- اينجا كوفه است، دارالخلافه حضرت اميرعليه السلام و باز هم هزار و چهارصد و چند ده سال قبل. علي(ع) به خطبه ايستاده است و با دلي گرفته، زبان به ملامت گشوده است «يا اشباه الرجال و لارجال اي نامردان مردنما... دلم از دست شما پرخون است، جرعه جرعه اندوه به كامم ريختيد... دشمنان به پيكارتان برخاسته اند و شما دست به جنگ نمي گشائيد، تابستان شما را فراخوان مي دهم، مي گوئيد هوا گرم است و زمستان، سرما را بهانه مي آوريد...» خطبه 27 نهج البلاغه.
4- اينجا ايران است، همين چند سال پيش... امام راحل ما (ره) پيرمردها را به ماندن دعوت مي كند، اجازه مي خواهند كه بروند و مي روند، نوجوانان در شناسنامه هاي خود دست مي برند تا سن خويش را براي رفتن به جبهه قانوني نشان بدهند. جوانان براي رفتن روي مين از يكديگر سبقت مي گيرند، پيرزن دستكش و جوراب پشمي را كه با دستهاي لرزان خود بافته است براي رزمندگان مي فرستد همراه با چند خط كه يكي از دانش آموزان روستا برايش نوشته است «فرزندان ناديده ام! از من بپذيريد... چه كند بي نوا ندارد بيش»...
5- و امام راحل ما رضوان الله تعالي عليه مي فرمود؛ « من با جرأت مدعي هستم كه ملت ايران و توده ميليوني آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله-صلي الله عليه و آله- و كوفه و عراق در عهد اميرالمومنين و حسين بن علي- صلوات الله و سلامه عليهما- مي باشند. آن حجاز كه در عهد رسول الله- صلي الله عليه و آله- مسلمانان نيز اطاعت از ايشان نمي كردند و با بهانه هايي به جبهه نمي رفتند، كه خداوند تعالي در سوره «توبه» با آياتي آنها را توبيخ فرموده و وعده عذاب داده است.(26) و آنقدر به ايشان دروغ بستند كه به حسب نقل، در منبر به آنان نفرين فرمودند. (27) و آن اهل عراق و كوفه كه با اميرالمومنين آنقدر بدرفتاري كردند و از اطاعتش سر باز زدند كه شكايات آن حضرت از آنان در كتب نقل و تاريخ معروف است. و آن مسلمانان عراق و كوفه كه با سيدالشهدا-عليه السلام- آن شد كه شد. و آنان كه در شهادت دست آلوده نكردند، يا گريختند از معركه و يا نشستند تا آن جنايت تاريخ واقع شد.» وصيت نامه حضرت امام (صحيفه جلد 21 ص 410 )
6- و اكنون به موضوع اصلي يادداشت پيش روي نزديك مي شويم و اين سوال را پي مي گيريم كه چرا لغزش و انحراف خواص در دوران حضرت اميرعليه السلام، لغزش مردم را به دنبال داشت و فاجعه مي آفريد، اما در اين دوران وقتي خواص مي لغزند، به جاي آن كه مردم را بلغزانند و به انحراف بكشانند، خود رفوزه مي شوند و سقوط مي كنند؟ راستي چرا...؟!
7- پاسخ اين سوال را بايد در دو تفاوت عمده ميان دوران ما- بعد از انقلاب اسلامي- با دوران حضرت امير عليه السلام جستجو كرد.
الف: تعداد خواص آلوده در دوران ما در مقايسه با دوران مولايمان حضرت اميرالمومنين عليه السلام - با احتساب جمعيت- بسيار اندك و كم شمارتر است. علي(ع) ياران مخلص و پا به ركاب اندكي داشتند تا آنجا كه نخلستان هاي خلوت كوفه و چاه هاي تاريك آن ديار، مخاطب دردهاي فروخورده و غصه هايي بود كه در گلوي مبارك مولايمان مانده بود. چه تنها بود علي مظلوم(ع) آن روز كه ياران به حق پيوسته خويش را به خاطر مي آورد و در حالي كه اشك در چشمان مبارك و خدايي اش نشسته بود، مي فرمود؛ «كجايند برادران من كه راه حق را سپردند و با حق رخت به ديار باقي بردند؟ كجاست عمار؟ كجاست ابن تيهان؟ كجاست ذوشهادتين؟ و كجايند همانندهاي ايشان؟...» خطبه 182 نهج البلاغه.
و اما، در اين دوران تعداد بزرگان صاحب انديشه و خواص مومن و پا به ركاب كه از ژرفاي دل پيرو امام راحل (ره) و خلف حاضر او هستند بيرون از حد شمار است.
ب: دومين تفاوت عمده اين دوران با دوران مولاي مظلوممان حضرت اميرعليه السلام را بايد در شور و شعور و ايمان و پاكباختگي مردم در ايران اسلامي و ناآگاهي اكثريت مردم در دوران اميرمومنان(ع) و رخوت و سستي آنان جستجو كرد. نكته اي كه امام راحل(ره) بارها به آن اشاره فرموده اند و نه فقط مردم ما و ملت هاي مسلمان به وضوح شاهد آن بوده اند، بلكه دشمنان تابلودار انقلاب نيز به آن اعتراف دارند. بيهوده بود- اما بي حساب نبود- كه وزير دفاع وقت آمريكا در دوران رياست جمهوري ريگان با صراحت توأم با وقاحت گفته بود «ريشه ملت ايران بايد از بيخ و بن كنده شود»! و دهها شاهد مثال ديگر.
8- نتيجه آن كه مردم دوران حضرت امير عليه السلام به علت ناآگاهي و بينش كمتر، از نقشه اصلي راه بي خبر بودند و چشم به دهان خواص داشتند و چنين بود كه وقتي يكي از خواص مي لغزيد و از راه راست منحرف مي شد، جماعتي از مردم را نيز با خود به لغزش و انحراف مي كشيد و اما، مردم در دوران ما به دليل برخورداري از بينش عميق و تجربه گرانقدري كه در حركت پا به پاي خويش با امام راحل(ره) و خلف حاضر او كسب كرده اند، نقشه راه را مي شناسند و از اين روي، چشم به دهان رهبر دارند نه خواص و دقيقاً به همين علت است كه لغزش و انحراف خواص در اين دوران نمي تواند لغزش و انحراف مردم را در پي داشته باشد، چرا كه معيار مردم براي ارزش گذاري هر يك از خواص، ميزان نزديكي مواضع و عملكرد آنان با رهبرانقلاب- يعني همان خط اسلام ناب محمدي(ص)- است بنابراين بسيار طبيعي و بديهي است كه در اين دوران، وقتي يكي از خواص مي لغزد نه فقط مردم را نمي لغزاند، بلكه خود از دايره انقلاب و نظام بيرون افتاده و سقوط مي كند.
نگاهي به انحراف برخي از خواص- مخصوصا طي چند ماه اخير- بيندازيد. هر يك از آنها به همان اندازه كه از «عروه الوثقي»ي رهبري دور شده اند به همان اندازه از چشم ملت افتاده اند، تا آنجا كه كار برخي از آنان به رسوايي كشيده و به اعماق ناكجاآباد سقوط كرده اند.
حسين شريعتمداري

 



احمدي نژاد در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه : تصميم غرب عليه ايران در اراده ما بي تاثير است

رئيس جمهور كشورمان بر عدم تاثيرگذاري ايران از فشارهاي غرب تاكيد كرد.
محمود احمدي نژاد شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه ضمن تبريك سالروز ميلاد حضرت مسيح(ع)، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آمريكا، پيشنهاد ايران براي تحويل 400 كيلوگرم اورانيوم در كيش را رد كرده و خواستار تحويل 1200 كيلوگرم اورانيوم شده است، گفت: اصل پيشنهاد خريد سوخت از جانب ايران بوده است و اين در حالي است كه ايران مي تواند سوخت را در داخل كشور تهيه كند.
احمدي نژاد با بيان اينكه پيشنهاد خريد سوخت از سوي ايران فرصتي براي دولت آمريكا براي برقراري تعامل به جاي تقابل بود، گفت: براي يك مبادله عادي شرايط سنگين براي ما ايجاد مي كنند، در حالي كه براساس مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي موظف هستند سوخت را بفروشند و پولش را دريافت كنند.
رئيس جمهور ضمن ابراز تعجب از اينكه ايران براي انجام كارهاي عادي و قانوني متهم به عدم همكاري مي شود، اظهار داشت: به دولت آمريكا ارتباطي ندارد كه ايران قصد دارد چه ميزان سوخت خريداري كند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه غربي ها خريد سوخت از سوي ايران را به تبليغ عليه ايران تبديل كرده اند، گفت: مردم ايران نسبت به اين اقدام غربي ها واكنش نشان داده اند، زيرا غربي ها بي صداقتي نشان دادند و متاسفانه اقدامات خود را تكذيب نكرده و تلويحا تاييد نيز كرده اند.
رئيس جمهور تصريح كرد: ايجاد فضاي تهديد از سوي غرب نتيجه اي ندارد. برخي كشورهاي زورگو بايد با ادبيات احترام آميز و قانوني با همه ملت ها از جمله ملت ايران رفتار كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه ايران به دليل حركت در چارچوب قانون و عدم تجاوز به حقوق ديگران همواره با شجاعت اقدامات و برنامه هاي خود را اعلام مي كند، تصريح كرد: ايران اعلام كرد توليد سوخت را صنعتي كرده، 10 مركز جديد ايجاد كرده، غني سازي را در خاك خود انجام داده و با فناوري هسته اي برق توليد مي كند و همه اين اقدامات را انجام خواهد داد و از هيچ قدرتي از جمله آمريكا نمي ترسد.
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه عدم همكاري ايران با «1+5» تهران را در جهان منزوي خواهد كرد، اظهار داشت: امروز ايران در مسائل و معادلات جهاني اثرگذار است و حتي تحريم ايران نيز در حقيقت محروم كردن غربي ها است.
احمدي نژاد با اشاره به اقدامات برخي كشورهاي غربي در مقابله با نمادهاي خداپرستي از جمله اسلام، تصريح كرد: برخي دولت هاي غربي اگر فكر مي كنند مي توانند با اين اقدامات جلوي رشد و گرايش به ايمان مردم را بگيرند سخت در اشتباه هستند، زيرا حتي در صورت حذف نمادهاي خداپرستي نمي توان با انديشه انسان ها و ايمان قلبي آنها مقابله كرد و بهترين راه، همراهي با مردم است.
احمدي نژاد تصريح كرد: امروز گرايش به مذهب در كل جهان در حال گسترش و مقابله با نمادهاي خداپرستي جزو اشتباهات تاريخي است.
وي با بيان اينكه دولت هاي غربي نبايد مانع آزادي مردم شوند و مقابله با اعتقادات مردم نقض همه ادعاهاي دولت هاي اروپايي است، گفت: باعث تعجب است كساني كه مدعي آزادي هستند با مسائل اعتقادي انسان ها اينگونه برخورد مي كنند.
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي درباره نحوه تعامل سياستمداران ايراني با مردم، تصريح كرد: سياستمداران ايران با غرب تفاوت دارند و اعتقاد دارند هرچه را كه به مردم مي گويند بايد در جلسات خصوصي نيز همان را بگويند زيرا همه انسان ها محترم هستند.
وي با اشاره به سرمايه گذاري برخي دول و رسانه هاي غربي در انتخابات ايران تاكيد كرد: دولتمردان و رسانه هاي غربي شانس خود را در انتخابات ايران سنجيدند، اما مردم يك بار ديگر آنها را در تحقق خواسته هايشان ناكام گذاشتند و بهتر است امروز واقعيات را بپذيرند و جنجال نكنند.
رئيس جمهور برگزاري انتخابات با حضور 85 درصد مردم را بسيار باشكوه دانست و اظهار داشت: دولتمردان اروپايي بهتر است كمتر در مسائل ايران دخالت كرده و با اراده ايران مخالفت كنند، زيرا اين مخالفت ها به افزايش همبستگي و پيشرفت روزافزون ايرانيان منجر مي شود.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: با همكاري مي توان جهان را اداره كرد و تقابل در حل مسائل جهاني نتيجه اي ندارد.
طرح مطالبه خسارت
جنگ دوم جهاني
رئيس جمهور كشورمان همچنين در ديدار با مديران شبكه هاي تلويزيوني و مطبوعاتي دانمارك از مطالبه ايران درباره خسارت از جنگ دوم جهاني خبر داد.
احمدي نژاد كه براي شركت در اجلاس بين المللي تغييرات آب وهوايي در كپنهاگ به سر مي برد با اشاره به وقوع جنگ دوم جهاني گفت: در آن مقطع، سران سه كشور فاتح جنگ در تهران اجتماع كردند رزولت، استالين و چرچيل... اين كشورها از خاك ايران و انرژي مجاني و جاده ها و راه آهن و تاسيسات زيربنايي و موادغذايي ايران استفاده كردند و جنگ دوم را به نفع خود تمام كردند. نيروها از ايران به سمت مسكو عليه آلمان ها وارد شدند در اين مقطع خسارت هاي زيادي به مردم ايران وارد شد سران اين سه كشور در تهران ايران را پل پيروزي خواندند، اما هر سه اين كشورها بعد از جنگ دوم جهاني خسارت گرفتند اما چيزي به ايران ندادند، حتي ده سال بعد از پايان جنگ كه مردم ايران قيام كردند و نفت خود را ملي كردند و نفت را از دست انگليس ها درآوردند، آمريكايي ها كودتا كردند و همان نفت را از ملت ما گرفتند.
وي تاكيد كرد:امروز قصد داريم خسارت جنگ دوم جهاني را مطالبه كنيم. گروهي را مامور كرده ام كه خسارت ها را محاسبه كنند و به زودي طي نامه اي از دبيركل خواهم خواست كه خسارات ايران در جنگ دوم جهاني را بپردازند. اين عدالت است و عدالت زمينه امنيت و صلح است. ما پل پيروزي شويم و ديگران سود آن را ببرند، درست و عادلانه نيست.
احمدي نژاد گفت: دولت آمريكا اقرار كرده كه در ايران كودتا انجام داده است و دولت ملي را ساقط كرده است و ما در اين زمينه نيز حق خود را مطالبه خواهيم كرد.

 



شكمو (گفت و شنود)

گفت: برخي از سرمايه داران و غارتگران بيت المال كه سنگ فتنه سبز را به سينه مي زدند اين روزها بدجوري دمغ و عصباني هستند.
گفتم: خب! معلومه! چون هم پولشان را هدر داده اند و هم دستشان براي همه رو شده است.
گفت: حالا اين غارتگران بيت المال با چه اميدي وارد فتنه شده بودند؟
گفتم: اولا كه اينجور آدم ها معمولا دمشان به بيرون وصل است و بايد از كساني كه دم آنها را در دست دارند، اطاعت كنند و ثانياً؛ منتظر بودند فتنه به بار بنشيند و با خيال راحت بازهم اموال مردم را هپل هپو كنند.
گفت: عجب شكم سيري ناپذيري دارند!
گفتم: آدم شكمويي به پزشك مراجعه كرد. پزشك گفت؛ بايد در هر وعده غذا يكدست جوجه كباب، يك پرس چلوكباب، يك ديس پلو و مقداري كره و خامه بخوري. يارو پرسيد؛ آقاي دكتر اين چيزهايي را كه گفتيد قبل از غذا بخورم يا بعد از غذا؟!

 



كيهان و خوانندگان

¤ گرگ ها خوب بدانند در اين ايل غريب
گر پدر مرد، تفنگ پدري هست هنوز
گرچه نيكان همگي بار سفر بربستند
شيرمردي چو علي خامنه اي هست هنوز
گر امام شهدا نيست كنون در برمان
خلف صالح و مظلوم علي هست هنوز
جانباز آزاده- ناصر مرسلي
¤ تعلل بيش از حد قوه قضائيه در برابر سران فتنه پس از انتخابات به هيچ وجه قابل توجيه نيست.
پورتقي از بابل
¤ از صدر اسلام تا كنون هرگاه مسلمانان در پيروي از ولايت كوتاهي كرده اند جامعه مسلمين بزرگترين ضربه ها را متحمل شده است. پس دنيا بداند ما مردم ايران هيچ گاه مولا و رهبر عزيزمان حضرت آيت الله خامنه اي را كه با راهنمايي هاي پيامبرگونه خويش نظام اسلامي را هدايت مي كنند به خاطر ماديات و قدرت و ثروت تنها نمي گذاريم.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان ضد انقلاب از قبيل بي بي سي فارسي و VOA(صداي آمريكا) كه تمام پرسنل اجرايي آنها از فرقه ضاله بهائيت اند، مدعي هستند كه ما فقط اخبار آنچه كه هست را به اطلاع مخاطبين مي رسانيم. آنها زماني كه يك تجمع 50 نفري كه شعارهاي مخالف عليه نظام اسلامي مي دهند در 24 ساعتي كه برنامه پخش مي كنند حداقل 24 بار به نمايش مي گذارند ولي هنگامي كه يك راهپيمايي چند ميليوني مردم حزب الله صورت مي گيرد چشمشان كور مي شود و راهپيمايي عظيم روز جمعه ملت ايران را سانسور خبري مي كنند.
داودي
¤ از اقدام 140 نماينده مجلس كه از آقاي لاريجاني خواستار عزل محتشمي پور از مسئوليت دبيرخانه حمايت از ملت فلسطين شده اند تشكر مي كنم. اميدوارم آقاي لاريجاني به اين خواسته به حق نمايندگان محترم پاسخ مثبت بدهد.
حيدري از سيرجان
¤ وقتي در روزنامه كيهان خبر جلسه تفهيم اتهام مدير مسئول اين روزنامه درپي شكايت موسوي و خاتمي را خواندم واقعا خونم به جوش آمد، كه چطور شده كه جاي شاكي و متهم عوض شده است. واقعا قوه قضائيه ما به كجا مي رود، چرا در نظامي كه صحبت از عدالت مي شود اين همه شكايتي كه از موسوي، خاتمي و كروبي مطرح شده است رسيدگي نمي شود ولي به شكايت اين افراد خائن و آلوده به خون ده ها نفر در فجايع بعد از انتخابات رسيدگي مي شود.
يك هموطن
¤ از آقاي شريعتمداري مي خواهم همانطور كه سران فتنه از ايشان شكايت كرده اند ايشان نيز شكايتي را عليه آنها تنظيم و براساس اسنادي كه در اختيار دارند و در مقالات خود نيز به آنها اشاره كرده اند عليه آنها در قوه قضائيه شكايت كنند.
هوشنگ ايرانمنش
¤ صدا و سيما برنامه مستندي درباره انرژي هسته اي ايران پخش كرد. در اين برنامه همه ديديم كه اوباما اعتراف كرد كه از مشت هاي گره كرده حزب الله مي ترسد، نه از بمب اتم. بنابراين قدر اين مشت ها را بدانيم و از حضور مردم در صحنه هاي انقلاب حمايت كنيم.
يك هموطن
¤ به مسئولين محترم روزنامه كيهان پيشنهاد مي كنم كه ستون خبرهاي ويژه و گفت وشنود را با توجه به اينكه طرفداران بسيار زيادي دارد به صورت يك مجموعه و كتاب منتشر كنيد.
اسلامي از اهواز
¤ از موضعگيري رئيس جديد قوه قضائيه در قبال مفسدين اقتصادي و فتنه گران سياسي تشكر مي كنم.
فاطمي از تهران
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش مي خواهم يك هيئتي براي رسيدگي به وضعيت آموزش و پرورش خوزستان به اين استان اعزام كند تا نسبت به مطالبات فرهنگيان و بخش مالي سازمان آموزش و پرورش اين استان تحقيقي بكنند.
محمدي
¤ خواهشمنديم كه در جريان طرح تحول آموزش و پرورش نگاه اصلاحي هم به آموزش زبان انگليسي و عربي هم صورت بگيرد.
يك فرهنگي
¤ لطفاً يك بار ديگر سريال كيف انگليسي را اما اين بار در قالب فيلم سينمايي پخش كنيد تا هواداران جنبش سبز اموي بدانند كه كيف انگليسي در دستان چه كساني قرار دارد.
يك شهروند تهراني
¤ از مسئولين محترم وزارت اقتصاد و دارايي و سازمان تاكسيراني تهران تقاضا مي كنم، براي آن دسته از تاكسيرانان زحمتكش تهران كه در موعد اعلام شده موفق به تنظيم اظهارنامه مالياتي سال 88 خود نشده اند فرصت مجددي را اعلام كنند تا اين قشر بتوانند با ارائه اظهارنامه مالياتي خود مشمول جريمه نشوند.
كوچك پور از تهران
¤ حدود دو ماه است كه قيمت نان لواش از 20 تومان به 30 تومان افزايش يافته ولي از لحاظ كيفيت و اندازه و حجم هيچ تغييري پيدا نكرده است. لطفاً مسئولين پاسخگو باشند.
نجف نژند از تهران
¤ از مسئولين محترم صنف آرايشگران تقاضا مي كنم كه نظارتي هم بر آرايشگاه هاي زنانه بكنند چون هر چه قدر كه بخواهند دستمزد مي گيرند.
بوربور
¤ به صدا و سيما پيشنهاد مي شود كه سريال ها در زماني متفاوت با زمان پخش اخبار پخش شوند. زيرا تداخل زماني اين دو نوع برنامه در شبكه هاي مختلف سيما باعث مي شود كه بخشي از هموطنانمان نتوانند به اخبار گوش كنند.
يك شهروند از تهران
¤ در ستون كيهان و خوانندگان، يكي از خوانندگان نسبت به داشتن لهجه تركي افرادي با مشاغل رفتگري، كارگري و... در سريال هاي تلويزيون انتقاد داشت. به ايشان بفرمائيد كه همه اين شغل ها شريف و مايه افتخار هستند. پس اين خواننده بايد نگاهش را تغيير دهد.
هموطني از رشت
پاسخ معاون اجتماعي ناجا قم
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان شماره 19523 مورخه 8/9/88 تحت عنوان «به گوش رسيدن صداي آواز و موسيقي شبها تا دير وقت در مراكزي كه مربوط به سالن هاي پذيرايي و عروسي است» به آگاهي مي رساند: 1- باستناد اعلام اداره نظارت بر اماكن عمومي ضمن تشكيل جلسه با مديران تالارها و اتحاديه ذيربط موارد قانوني مورد تأييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به آنان تأكيد و مراتب نيز طي دستورالعملي به واحدهاي پذيرايي ابلاغ شده است.
2- در حال حاضر 2 مورد از تخلفات تالارهاي سطح شهر مفتوح و در حال رسيدگي است.
3- در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بازديدهاي غيرمترقبه نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.
4- از شهروندان محترم نيز درخواست مي شود در صورت مواجهه با اينگونه موارد مراتب را به اداره اماكن فرماندهي انتظامي استان قم گزارش نمايند.
پاسخ مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون «كيهان و خوانندگان» مورخ 8/9/88 آن روزنامه وزين، به اطلاع مي رساند، چنانچه خودروي مذكور به تاكسي تبديل شده باشد، متقاضي محترم با مراجعه به يكي از دفاتر پليس +10 نسبت به دريافت كارت بنزين 500 ليتري اقدام نمايد.

 



برهم صالح: اجازه هيچ تحركي عليه ايران را نخواهيم داد

نخست وزير منطقه كردستان عراق در ديدار با رييس مجلس شوراي اسلامي كشورمان گفت: حكومت منطقه كردستان عراق اجازه هيچ تحركي عليه ايران را نخواهد داد و خواستار همكاري و هماهنگي كامل با ايران در اين زمينه است.
به گزارش اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، برهم صالح نخست وزير منطقه كردستان عراق ديروز در ديدار با علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي بر اهميت مراودات و ارتباطات با جمهوري اسلامي ايران براي منطقه كردستان عراق تاكيد كرد و افزود: روابط ما با ايران الگويي براي ساير مناطق عراق است.
وي افزود: ما خواهان افق هاي گسترده اي از تعامل دوستانه و همكاري با جمهوري اسلامي ايران هستيم و منطقه كردستان عراق به خوبي بر اهميت روابط با ايران واقف است.
وي در بخشي از سخنان خود بر آمادگي كامل منطقه كردستان عراق براي مقابله با پاره اي تحركات ضدامنيتي تاكيد كرد و افزود: امنيت و ثبات ايران و عراق به يكديگر وابسته است.
در ابتداي اين ديدار لاريجاني با اشاره به ريشه مشترك فرهنگي، ديني و تاريخي ايران و عراق از جمله منطقه كردستان عراق گفت: جمهوري اسلامي ايران براي توسعه و گسترش مناسبات برادرانه با عراق از جمله منطقه كردستان عراق اهتمام جدي دارد.
وي افزود: دو ملت از يكديگر احساس جدايي نمي كنند و اين سرمايه ارزنده هميشگي براي تعميق مناسبات في مابين است.
رايزني هاي متكي و برهم صالح
در تهران
وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد : كساني كه در عراق به ويژه در ماههاي اخير مبادرت به اقدامات تروريستي و جنايت مي كنند، به وضوح دشمن مردم، دموكراسي، آزادي و همچنين حق تعيين سرنوشت توسط مردم عراق هستند.
منوچهر متكي در ديدار با برهم صالح نخست وزير منطقه كردستان عراق با ابراز اين مطلب افزود: ما اين جنايات را محكوم كرده و اطمينان داريم اراده ملت عراق بر اراده تروريست ها و كساني كه امنيت، ثبات، توسعه و يكپارچگي عراق و مردم اين كشور را هدف قرار داده اند، غلبه خواهد كرد.
وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار كه روز شنبه در تهران صورت گرفت با ابراز اميدواري نسبت به برگزاري موفقيت آميز انتخابات آتي عراق، اظهار داشت: برخي عوامل داخلي و خارجي علي رغم تظاهر به شعار دموكراسي، از آغاز عملا با روند توسعه سياسي و دولت سازي در عراق مخالف بوده و هستند.
وي با اشاره به هدف گذاري براي ارتقاي سطح مبادلات فيمابين به ميزان 5 ميليارد دلار، استفاده از تمامي ظرفيت هاي همكاري موجود و شناسايي ظرفيت هاي جديد و محقق كردن طرح ها در حوزه تجارت، نفت و گاز، حمل و نقل، ارتباطات، فرهنگي و گردشگري را مورد تاكيد قرار داد.

 



به كسي بر نخورد اما با روبان سبز جنبش اجتماعي درست نمي شود!! (خبر ويژه)

يكي از عناصر چپ ضد انقلاب، وجود جنبشي به نام «جنبش سبز» را به استهزا گرفت و گفت: بدون تفكر و برنامه نمي شود از جنبش اجتماعي صحبت كرد. اميدوارم به كسي برنخورد من توي اين موج سبز فكر و تفكر نمي بينم.
ناصر زرافشان عضو كانون منحله نويسندگان و از وكلاي زنجيره اي كه چند سال در بازداشت به سر برده، در گفت وگويي اظهار داشت: وقتش است كه توي هيجانات و احساسات تند يك مقداري هم فكر بكنيم. عنصر تفكر جايش خالي است.
به گزارش «اخبار روز» زرافشان با استقبال از تحركات عناصر ضدانقلاب به بهانه روز 16 آذر گفت: تلاش براي انتساب جنبش دانشجويي-به اصطلاح- موج سبز، يك مقداري خلاف واقع و فرصت طلبانه است. علي رغم احترام براي همه سبزها، اين انتساب خلاف واقع بود.
وي با اشاره به اينكه در آشوب هاي چندماه گذشته «از چپ و ليبرال گرفته تا سلطنت طلب حضور داشته»، گفت: انتساب همه اين جريانات 30 ساله ]ضدانقلاب[ به يك جريان نامشخص و بي چهره اي موسوم به موج سبز يك مقداري از لحاظ تبليغاتي، با فرصت طلبي هاي سياسي قابل فهم و توجيه است ولي از تحليل سياسي دور است.
اين عنصر گروهكي اضافه كرد: از همه اين تلاشها و مبارزه ها بايد حمايت كرد اما اطلاعات بايد براي تميز راه از چاه باشد و كسي وضع مطلوب خودش را به جاي وضع موجود معرفي نكند. جنبش اجتماعي يك مجموعه تصادفي از تعدادي از مردم نيست كه به مناسبت خاص و يا يك روز خاص در يك مقطع خاص گردهم جمع مي شوند. يك حركت براي اينكه جنبش اجتماعي بشود، براي اينكه مداومت داشته باشد كه شرط جنبش است، وصف جنبش اجتماعي است، يك مولفه هايي دارد. جنبش اجتماعي از همه چيز واجب تر يك فكر و يك تفكر سياسي مشخص بايد مبنايش باشد. حداقل اش يك چشم انداز مشترك، اعتقادات سياسي مشترك، يك هدف مشترك و يك اشتراك بدون شالوده اقتصادي-اجتماعي ممكن نيست. حداقل سازمان و برنامه كار را مي خواهد. بدون اينها نمي شود از جنبش اجتماعي صحبت كرد. اگر هيچ كدام از اينها وجود نداشته باشد و فقط هر وقت مناسبتي در كار بود، هر وقت روز خاصي بود، عده اي كه به هر حال هر گروهشان ديدگاه سياسي و اجتماعي خاص و خواسته هاي خاص متفاوت دارند با ماهيت اجتماعي و سياسي متفاوت، در اين روزها و مناسبتها حركتشان با هم تلاقي و تداخل بكند اين را نمي شود اسمش را جنبش اجتماعي گذاشت.من اميدوارم به كسي برنخورد. من توي اين موج سبز فكر و تفكر نمي بينم. اگر اتفاقي را كه افتاد و منجر به حوادث اين ماهها شد شما از ابتدايش كه مسئله انتخابات بود مرور بكنيد و بياييد جلو اين را تاييد مي كنيد كه تفكر توي اين موج سبز نيست. عناصر فرصت طلب و نمايندگان خود گمارده هم در داخل و خارج كم نداريم. ما الان با همچو وضعيتي روبرو هستيم. وقتي آن مولفه ها وجود نداشته باشند، نمي شود با توزيع يك مقدار روبان سبز بين عده اي از مردم، جاي خالي همه را پر كرد و يك جبنش اجتماعي به وجود آورد.

 



نامزدي با 39 ميليون «نه» به انگليس «بله» گفت (خبر ويژه)

مهدي كروبي نامزد ورشكسته انتخابات رياست جمهوري و مدعي دروغين خط امام، به ننگ همكاري با شبكه دولتي انگليس تن داد.
در حالي كه پيش از اين كساني نظير مهاجراني از ستاد كروبي به خدمت تلويزيون بي بي سي فارسي درآمده و عناصري نظير زهرا رهنورد در پروژه هاي تحريك آميز اين شبكه همكاري كرده بودند، كروبي نيز روزجمعه به مصاحبه با بي بي سي تن داد.
وي در گفت وگو با بي بي سي با تكرار ادعاهاي مضحك قبلي، به پشتوانه حمايت دولت هاي استكباري اظهار داشت: دولت احمدي نژاد 4 سال كامل دوام نخواهد آورد. كروبي همچنين مدعي شد از اين نمي ترسد كه به خاطر تكرار برخي ادعاها مورد پيگرد قرار گيرد و زنداني شود.
برخي آگاهان معتقدند دبيركل اعتمادملي در پي شكست سنگين در انتخابات و افسردگي شديد ناشي از آن، به دنبال مشهور شدن به هر قيمت - از جمله از طريق انتحار سياسي و بازداشت شدن- است. مشكل كروبي از آن جهت از موسوي حادتر است كه وي برخلاف موسوي -كه توانست با فريب بخشي از افكارعمومي 13 ميليون رأي كسب كند- بيش از 330هزار رأي (كمتر از يك درصد كل آرا و كمتر از كل آراء باطله) كسب نكرد. به همين دليل ادعاي كروبي درباره تقلب مضحك تر از همه به نظر رسيد چرا كه فاصله آراء وي با موسوي 13ميليون رأي و با احمدي نژاد بيش از 24 ميليون رأي بود.
كروبي پيش از اين مدعي راه اندازي شبكه ماهواره اي صبا با كمك مالي دولت خاتمي شده بود. پس از آن هم كساني چون مهاجراني ادعا كردند مي خواهند شبكه ماهواره اي راه اندازي كنند اما همان گونه كه قبلاً نيز روشنگري شده بود شبكه هايي نظير بي بي سي و صداي آمريكا جور همان شبكه ماهواره اي را مي كشند و مصاحبه اخير كروبي با بي بي سي نشان مي دهد كه نامبرده به لحاظ هويت سياسي و فكري، همسو با رژيم فاسد و ديكتاتورپرور انگليس قرار گرفته و هيچ تفاوتي حس نمي كند. 2 پسر كروبي نيز ارتباطات گسترده اي با بي بي سي، راديو زمانه، روزنت، راديو فردا و... ديگر رسانه هاي ضدانقلاب برقرار كرده اند.
گفتني است برخي شاهدان دروغين مورد ادعاي كروبي، به طرز مشكوكي از كشور فرار كرده و سپس از شبكه هايي نظير بي بي سي سردرآورده بودند كه اين نيز ارتباط زنجيره اي تيم اطراف كروبي با برخي محافل در انگليس را آشكار مي كند.

 



ديدي در رفته بودي آقاي پادو!؟ (خبر ويژه)

خبر 3 ماه پيش كيهان درباره فرار يكي از پادوهاي اطلاعاتي بيگانه، با آفتابي شدن وي در تلويزيون صداي آمريكا تأييد شد. بابك داد خبرنگار نشريات زنجيره اي(از جمله سلام) و كاتب ويژه خاتمي در دوران رياست جمهوري وي، در حالي در تلويزيون صداي آمريكا ظاهر شد كه پيش از اين ادعا مي كرد در حال فرار و مبارزه پارتيزاني با جمهوري اسلامي در داخل كشور است!!
«داد» در مصاحبه اخير خود با صداي آمريكا اعلام كرد كه در پاريس اقامت گزيده است. اقامت در پاريس و برلين يكي از پوشش هاي مهره هاي اطلاعاتي و پادوهاي رسانه اي آمريكا و انگليس محسوب مي شود.
سر درآوردن اين عنصر فراري از پاريس و از صداي آمريكا در حالي است كه كيهان 10 شهريورماه با اشاره به نوشته هاي تحريك آميز نامبرده تأكيد كرده بود نامبرده از كشور گريخته و فقط پز خانه به دوشي و مبارزه مي دهد.
در خبر 3 ماه پيش كيهان تحت عنوان «پادوي فراري در نقش پارتيزان» آمده بود:
«كاتب ويژه خاتمي با لحني احساسي و تحريك آميز سران احزاب مدعي اصلاحات را به خاطر عدم تداوم آشوبگري مورد سرزنش قرار داد و از آنها خواست به كمپين كوچ سبز بپيوندند. بابك داد با بيان اين كه بعد از دو ماه چرا خبري از سران دستگير نشده احزاب اصلاح طلب نيست تا محكم عليه اين نظام نامشروع حرف بزنند، مي نويسد: «چرا آنها نقش خود را با جديت بيشتر و در اختفاء ايفا نكنند؟ چرا هزينه هاي كوچ براي فاش گويي را نپذيرند؟ چرا از خانه دل نمي كنند و كوچ سبز را تجربه نمي كنند؟ آنها با كوچ و اختفاء در همين سرزمين، افشاگري كنند. كروبي و موسوي از جان گذشته اند، اما به تعداد بيشتري از رهبران دست از جان شسته نياز است. خوشبختانه ما الان موسوي را داريم كه يك بار غسل شهادت كرده». نامبرده درحالي كه از كشور خارج شده، با همكاري سرويس هاي امنيتي بيگانه و رسانه هاي در اختيار آنها نظير گويا نيوز چنين القاء مي كند كه در داخل كشور متواري است و شجاعانه(!) در حال مبارزه است تا با اين ترفند، برخي عناصر ساده لوح، خام و جوگير شوند. علت رويكرد به پروژه جديد هم اين است كه عناصر ضد انقلاب به مراتب گردن كلفت تر از آقاي داد- كه وي حتي پادوي آنها هم محسوب نمي شود- به محض علني شدن اقامت در خارج، تمام خاصيت و ارزش خود را براي سرويس هاي جاسوسي از دست داده و تبديل به مهره سوخته و تاريخ مصرف گذشته شده اند!».

 



بازي انگليس اين بار با آرتيست بسيجي (خبر ويژه)

شبكه تلويزيون دولتي انگليس در ادامه سرويس دهي به سازمان جاسوسي اين كشور عليه جمهوري اسلامي، به اقدام رسواي ديگري روي آورد و صرفا با نمايش دست و پاي يك آرتيست! كه ادعا مي شد «يك بسيجي فرار كرده از ايران است»، به تكرار اتهامات چند ماه اخير عليه جمهوري اسلامي پرداخت.
كانال چهار انگليس در اين اقدام تكراري مصاحبه اي را با فردي پخش كرد كه صرفا پاها و دست وي نشان داده مي شد. مجري اين شبكه مدعي شد: «اين فرد يك بسيجي است كه به تازگي از ايران فرار كرده و نامش محفوظ است. او از تقلب و جنايت در ايران مي گويد».
بازيگر شبكه تلويزيوني انگليس با تظاهر به گريه مدعي شد: در انتخابات تقلب شده و تجاوزهايي صورت گرفته و من از كارهايي كه به عنوان بسيجي انجام داده ام پشيمانم. من هم دنيايم را از دست دادم و هم دينم.
سناريونويسان اطلاعاتي شبكه 4 انگليس در اين نمايش مضحك، به بازيگر خود نام «سيد»! هم داده و براي وي اين ديالوگ را هم نوشته بودند «ما نمي دانستيم چنين آلوده شده ايم. فكر مي كرديم داريم در راه دايي و عموي شهيدمان گام مي زنيم. آرزو داشتيم شهيد شويم اما حالا نه آبرو داريم و نه مي توانيم سرمان را بلند كنيم. هرچه جنايت هست كرده ايم».
شبكه هاي رسانه اي دولت انگليس طي 9 ماهه اخير نقش ويژه اي در زمينه سازي براي القاي تقلب و التهاب فضاي انتخابات ايفا كردند و پس از انتخابات نيز رسما در كار سازماندهي اغتشاش و آشوب وارد شدند و پس از شكست همه اين سناريوها، وارد فاز «جنايت» شدند. قتل خانم ندا آقاسلطان و سردرآوردن نامزد وي(كاسپين ماكان) و همچنين شاهد مشكوك قتل(آرش حجازي) از انگليس در كنار برخي مصاحبه هاي بي نام و نشان و طرح ادعاهاي سخيف عليه جمهوري اسلامي نيز سناريوهايي بود كه طي سه چهار ماه اخير از سوي شبكه هاي مذكور دنبال شده است.
آنچه براي شبكه رسمي انگليس رسوايي جديدي به بار مي آورد ادعاي پناهندگي يك بسيجي داراي وجدان و طرفدار خون شهدا به رژيم انگليس و اداي كلمات مقدس از طريق اين گاوهاي پيشاني سفيد است.
شبيه سازي تيپ هاي اجتماعي طرفدار نظام و نوشتن سناريوها و قصه هاي خيالي با ذكر جزئياتي كه افسانه هاي القايي را باورپذير كند، روش هايي است كه رسانه هاي رسمي آمريكا و انگليس در حوادث اخير به وفور به آن متوسل شدند.

 



ارامنه براي كشور جنگيدند شما مزدور آمريكا و انگليس هستيد (خبر ويژه)

«جنبش سبز، نماد وحدت و همبستگي است يا حركتي ناهمگن و متفرق؟». در پي تشديد اختلاف ها ميان باقي ماندگان فتنه برسر اينكه حركت مذكور نهايتاً ضد انقلاب و جمهوري اسلامي است يا طرفدار آن، سايت «جرس» به طرح پرسش فوق و مغالطه در پاسخ پرداخت.
اين سايت وابسته به مهاجراني و محسن كديور، مي نويسد: مباحثي نظير وصل بودن جنبش سبز به منافقين و سلطنت طلب ها و در عين حال ادعاي پيروي از نظام و قانون اساسي باعث شده حتي علاقمندان و پيروان جنبش سبز هم در حقانيت خود شك كنند وقتي اين همه تنوع و گوناگوني و اختلاف نظر را مي بينند.
جرس افزود: «جنبش سبز مبتني بر اصول و آرمان هاي مشخص و تعريف شده است اما با افكار شناخته مي شود نه افراد... ايران كشور بزرگي است با تعدد اقوام و گروه ها و نژادها و اديان و سليقه هاي مختلف كه قادرند با هم زندگي مسالمت آميز داشته باشند نمونه بارز آن زندگي ارامنه و يهوديان در جامعه شيعي ايران است. نمونه زيباي اين وحدت و همبستگي در جنگ تحميلي خود را نشان داد وقتي كه ارامنه داوطلبانه عازم جبهه هاي جنگ شدند و حتي شهيد دادند. جنبش سبز هم مبشر وحدت در عين كثرت است.»
مغالطه عناصر منافق مقيم آمريكا و انگليس نشين درحالي است كه همزيستي اقوام، مذاهب و نژادهاي مختلف و حتي وحدت آنها در برابر دشمن، ماهيتاً با ائتلاف مدعيان سابق خط امام و دشمنان نشاندار اسلام و انقلاب و امام متفاوت است. در دفاع مقدس همه اقوام و مذاهب و هموطنان ارمني و... عليه دشمنان ملت ايران متحد شدند اما در فتنه اخير كساني از داخل با دشمنان ملت ايران و دنباله هاي گروهكي آنها هم پيمان شدند. بنابراين حتي آنها كه ابتدا درون حركت به اصطلاح سبز قرار گرفته بودند و درباره انتخابات دچار ابهام و سوء تفاهم شده بودند به تدريج سران اين جريان را با آمريكا و انگليس و اسرائيل هم دست و همراه يافتند و راه خود را جدا كردند.

 



تحريف و توهين آينده (خبر ويژه)

سايت آينده - متعلق به فرزند فراري يكي از خواص - در گزارشي موهن به تخطئه حركت عظيم و خودجوش ملت در محكوم كردن اهانت به حضرت امام (ره) پرداخت.
در گزارش مذكور از خشم انقلابي مردم عليه فتنه گران به «اردوكشي خياباني با صحنه گرداني صدا و سيما» تعبير شده است. گردانندگان اين سايت كه خود را اصولگرايان حامي موسوي مي نامند براي توجيه موضع خود كه به طرز عجيبي با موضع رسانه هاي بيگانه و عناصر ضد انقلاب مطابقت دارد، مدعي شدند چون اين راهپيمايي ها باعث ترافيك و زحمت شهروندان شده نبايد برگزار مي شد!
اين گزارش در ادامه مدعي شد كارمندان دولت، فرهنگيان و دانش آموزان را به اين راهپيمايي ها آورده بودند، ادعايي كه ضدانقلاب 30 سال است درباره راهپيمايي ها و آيين هاي عبادي-سياسي مردم ايران مطرح كرده و تنها باعث مضحكه خودشان شده است.
گردانندگان آينده كه ناشي گري مثال زدني در غبارآلود كردن فضا دارند، در اين راه از هزينه كردن از مقام ولايت نيز دريغ نكرده و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در رد اردوكشي هاي خياباني انتخاباتي، راهپيمايي هاي اخير را محكوم كرده اند!
بهتر بود اين مدعيان اصولگرايي نگاهي هم به سخنان اخير رهبر انقلاب در جمع طلاب و روحانيون و تعبير ايشان از حركت مردم مي انداختند كه فرمودند: «در اين قضاياي اهانت به امام راحل (رضوان الله عليه)، مردم ما عصباني شدند، خشمگين شدند؛ حق هم دارند. اعلام برائت كردند، جا هم داشت، خوب هم بود.»
ضمن اينكه به اين سوال هم بايد جوابي داد كه آيا فتنه گران مد نظر رهبري كه ايشان در فرمايشات اخير خود از آنها خواستند توبه كنند و به آغوش ملت بازگردند كسي غير از همان افرادي است كه آنها روز و شب سنگ حمايت از آنها را به سينه مي زنند؟!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14