(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 آذر 1388- شماره 19539
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سايت ناسا و 500 سايت اسرائيلي آمريكايي و انگليسي هك شد
متكي: آماده بررسي پيشنهادهاي طرف مقابل درباره مبادله سوخت هستيم
رئيس سازمان انرژي اتمي: سوخت رآكتور آب سنگين اراك در ايران توليد مي شود
اوباما تندروترين عضو دولت بوش عليه ايران را دعوت به كار كرد
رشد 1000 درصدي سرعت آماده سازي و شليك در سجيل 2
سرلشگر فيروزآبادي: دشمنان از راهپيمايي روز جمعه عبرت بگيرند
پرداخت كمك هزينه به معلمان پژوهشگر
مقاوم سازي 10هزار كلاس درس در سال جاري
روند رو به رشد صادرات كالا از گمركات كشور
انتقاد فرماندار فريدونكنار از سوءاستفاده برنج محسن
وزير آموزش و پرورش: مطالبات حق التدريسي ها در حال پيگيري است
يك مقام مسئول در جهاد دانشگاهي خبر داد راه اندازي اولين بانك ايده خاورميانه در ايران
معاون پارلماني رئيس جمهوري: صندوق توسعه ملي جايگزين ذخيره ارزي مي شود
اخبار ادبي و هنري



در پاسخ به حمايت بيگانگان از توهين به امام(ره)
سايت ناسا و 500 سايت اسرائيلي آمريكايي و انگليسي هك شد

در پاسخ به حمايت رسانه ها و برخي دولتمردان كشورهاي آمريكا و انگليس و رژيم اشغالگر قدس از توهين دست نشاندگان بيگانه به حضرت امام خميني(ره)، گروه امنيتي آشيانه 500 عدد از سايت هاي دولتي مربوط به اين كشورها از جمله سايت ناسا را هك كرد.
گروه امنيتي آشيانه ضمن هك اين سايت ها تصويري از حضرت امام خميني(ره) و كشور عزيزمان را بر روي صفحه اصلي اين سايت ها قرار داده است.
همچنين بر روي صفحه اصلي اين سايت ها متني دو زبانه (به زبان فارسي و انگليسي) كه شامل بخشي از بيانات حضرت امام خميني(ره) و اخطاري به دولتمردان كشورهاي مذكور است، قرار گرفته؛ كه در بخشي از اين متن آمده است:
«جنگ ما جنگ عقيده است و جغرافيا و مرز نمي شناسد. پس تا شرك و كفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم. ما مي دانيم كه جسارت توهين به امام خميني جز از شما برنمي آيد. اين فقط يك اخطار است به سايت هاي دولتي شما!»
تمام سايت هاي هك شده توسط اين گروه از جوانان كشورمان، در پايگاه بين المللي http:// www.zoneh.org كه براي ثبت سايت هاي هك شده توسط هكرهاي جهان به كار مي رود، به ثبت رسيده است. بهروز كماليان، رئيس گروه امنيتي آشيانه در گفت وگو با فارس درخصوص هدف از هك زنجيره اي سايت هاي مهم و دولتي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي اظهار داشت: اين سايت ها به دليل حمايت رسانه ها و دولتمردانشان از اهانت به رهبركبير انقلاب و پاره شدن عكس امام خميني(ره) هك شدند.
وي در اين خصوص افزود: اين پروژه ادامه دارد و پيش بيني مي شود كه با ادامه اين روند بيش از 0200 سايت انگليسي، آمريكايي و صهيونيستي توسط گروه امنيتي آشيانه هك شود.
علاقه مندان مي توانند براي مشاهده ليست سايت هاي هك شده به پايگاه بين المللي
http://www.zoneh.org مراجعه كنند.
در ميان سايت هاي هك شده، سايت ايالت وينچسترواي آمريكا، شركت پست رژيم صهيونيستي، ناسا و برخي كمپاني هاي معروف انگليس ديده مي شود.
همچنين كاربران براي ديدن نمونه سايت هاي هك شده به سايت http://pbmanasa.gov كه متعلق به سازمان ملي هوانوردي و فضايي ايالات متحده آمريكا(ناسا) است مراجعه كنند.

 



متكي: آماده بررسي پيشنهادهاي طرف مقابل درباره مبادله سوخت هستيم

وزير امورخارجه كشورمان از آمادگي ايران براي بررسي پيشنهادهاي طرف هاي مقابل در خصوص تبادل سوخت خبر داد و تصريح كرد كه پيشنهاد اخير تهران مبني بر تبادل سوخت هسته اي در جزيره كيش روي ميز است.
منوچهر متكي كه با «ايرنا» گفت وگو مي كرد اظهار داشت كه پيشنهاد ايران براي تبادل سوخت هسته اي در جزيره كيش ناشي از حسن نيت تهران و فرصتي براي طرف مقابل است.
متكي پيش از اين نيز اظهار داشته بود: ما اصراري بر پذيرش پيشنهاد معاوضه سوخت در كيش از سوي طرف هاي مقابل نداريم و هدف از اين پيشنهاد گشودن راهي براي طرف مقابل بود.
به گفته رئيس دستگاه ديپلماسي ايران، تهران هنوز پاسخ رسمي براي اين پيشنهاد دريافت نكرده است.

 



رئيس سازمان انرژي اتمي: سوخت رآكتور آب سنگين اراك در ايران توليد مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان اعلام كرد كه ايران در حال تامين سوخت رآكتور آب سنگين اراك است.
علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: خوشبختانه كار در رآكتور آب سنگين اراك به خوبي پيش مي رود و تمامي مسائل حساس مربوط به رآكتور پشت سر گذاشته شده و مي توان گفت سه تا چهار سال طول مي كشد تا اين رآكتور راه اندازي شود.
وي افزود: درباره سوخت رآكتور آب سنگين اراك نيز تصميماتي اتخاذ شده و در اين زمينه در حال تامين دو نوع سوخت براي اين رآكتور هستيم؛ يكي سوخت غيرواقعي است كه شبيه سوخت واقعي مي باشد كه در حال توليد آن براي قراردادن در رآكتور هستيم تا تست هاي لازم بر روي آن انجام شود، همچنين در حال توليد سوخت واقعي براي اين رآكتور نيز هستيم.
گزينه ايران براي تبادل سوخت رآكتور تهران
دكتر صالحي در خصوص گزينه ايران براي تبادل سوخت رآكتور تهران عنوان كرد: ما اعلام كرديم ترجيح مان اين است كه سوخت رآكتور تهران را از طريق آژانس و از بازار بين المللي تامين كنيم. دلايل ترجيح ما اين پيام سياسي است كه «ايران همانطور كه تا امروز به همكاري هاي گسترده خود با آژانس ادامه داده، با اين اقدام نيز علاقه مند به شفاف سازي و اعتمادسازي فراتر است.»
وي ادامه داد: با توجه به تغيير شرايط بين المللي و پيمان شكني هاي غرب، نمي خواهيم دو بار از يك سوراخ گزيده شويم، بنابراين به آنها مي گوييم شما سوخت را بدهيد و ما مواد اوليه مورد نياز آن را در حد 3و نيم درصد به شما مي دهيم؛ ما نمي توانيم به عرضه بين المللي سوخت هسته اي اطميناني داشته باشيم.
فعاليت بيش از
6 هزار سانتريفيوژ
رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان در پاسخ به سؤالي مبني بر تعداد سانتريفيوژهاي فعال ايران ابراز داشت: مي توانم اعلام كنم كه اين تعداد بيش از 6 هزار سانتريفيوژ است.
ما همچنين در حال وارد كردن نسل هاي جديدي از سانتريفيوژها در عرصه فعاليت غني سازي هستيم كه اين نسل ها آزمايشات لازم را به سرعت پشت سر مي گذارند.
صالحي افزود: اميدواريم تا پايان سال آينده بتوانيم ضمن رفع تمامي مشكلات و معايب از اين نسل هاي جديد استفاده كنيم.
برنامه ريزي
براي فناوري گداخت
وي همچنين در رابطه با ساخت رآكتور و نيروگاه آزمايشي گداخت اظهار داشت: الان بايد تحقيقات را شروع كنيم تا 40سال ديگر نيروگاه گداخت به سرانجام فني رسيده و وارد عرصه توليد تجاري شود.
آمادگي ژاپن
براي همكاري با ايران
دكتر صالحي در ادامه به سطح همكاري هاي بين المللي سازمان انرژي اتمي اشاره كرد و گفت: ژاپني ها علاقه مندند كه با ايران در عرصه فناوري هسته اي، نه در همه ابعاد، همكاري داشته باشند. به دليل سياست محافظه كارانه ژاپن در عرصه بين المللي، آنها علاقه مندند در عرصه هسته اي به طور مثال در بحث ايمني با ما فعاليت و همكاري داشته باشند كه به اعتقاد آنها عموم جهانيان از منافع آن بهره مند خواهند شد.
وي افزود: نروژ هم در بحث امنيت به ما كمك مالي نموده و اقدام به تربيت نيروي انساني كرده است. عليرغم اينكه نروژ يك كشور غربي است و در بحث پرونده هسته اي خيلي با ما همراهي ندارد، ولي علاقه مند است كه در اين بخش كار كند.
رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: گداخت هم از جمله مواردي است كه خوشبختانه حساسيت هاي صنعت هسته اي موجود را ندارد و از طريق گداخت نمي توان اقدام به توليد سلاح هسته اي كرد، لذا در گداخت هم آماده ايم كه اگر ژاپن آمادگي داشته باشد تفاهم نامه اي را با آنها منعقد كنيم و من اين موارد را به دكتر جليلي منعكس كردم.
سه تست تا راه اندازي
نيروگاه بوشهر
دكتر صالحي در بخش ديگري از اين گفت وگو در خصوص نيروگاه بوشهر عنوان كرد: تقريبا سه تست ديگر تا راه اندازي نيروگاه بوشهر داريم. ما يك زمان بندي با روسها تنظيم كرديم و طبق آن جدول زمان بندي پيش مي رويم و حتي مقداري جلوتر از آن در حركت هستيم. اگر اتفاق ويژه اي نيفتد به لطف خداوند متعال در ماههاي آينده شاهد راه اندازي خواهيم بود.
وي همچنين در خصوص مكان يابي 10سايت جديد غني سازي اعلام كرد: پنج سايت شناسايي اوليه شدند و پنج سايت ديگر نيز مراحل شناسايي را طي مي كنند. حدود 12شرط براي شناسايي محل هاي جديد تنظيم كرديم كه اين سايت هاي جديد بايد اين شروط را دارا باشند تا به عنوان يك سايت تلقي شوند. تلاشمان اين است تا زماني كه مي شود و امكان دارد، البته با لحاظ كردن تمامي آن شروط، اين سايت ها در ايران پراكنده باشند.
c

 



نشانه اي ديگر از پوشالي بودن شعار تغيير
 اوباما تندروترين عضو دولت بوش عليه ايران را دعوت به كار كرد

سرويس سياسي -
دم خروس دولت اوباما بار ديگر نمايان شد و خبرها حاكي از آن است كه باراك اوباما به رغم ادعاي تغيير در تعامل با جمهوري اسلامي ايران، در حال استخدام راديكال ترين اعضاي تيم جرج بوش در دولت خود است.
اوباما كه از آغاز دولت خود «رابرت گيتس» وزير دفاع دولت بوش رادر كابينه نگه داشته بود، اخيرا «استوارت لوي» معاون وزير خزانه داري در امور تروريسم و اطلاعات مالي در دولت بوش را نيز مجددا به همين سمت در دولت خود منصوب كرد.
هفته نامه آمريكايي «نيوزويك» طي مقاله اي به قلم مايكل هرش و مايكل ايزيكوف درباره علت راهيابي مجدد «استوارت لوي» به عنوان يكي از عالي رتبه ترين مقامات دولت بوش به دولت اوباما نوشت: «كارايي» «استوارت لوي» در اتخاذ تاكتيك هاي پشت پرده و همچنين سفرهاي بي سروصداي وي به تعدادي از بانك هاي جهان در سال هاي اخير كه بيشتر در راستاي تلاش براي مسدود كردن تامين مالي ايران صورت گرفته علت اصلي برگشت به دولت اوباما است.
بنابراين گزارش، خود «استوارت لوي» از تماس تلفني كه در آن عنوان شده بود رئيس جمهور طرفدار تعامل آمريكا از او خواسته تا در كار خود بماند متعجب شد و گفته است: «قبل از اينكه اين مسئوليت را بپذيرم دچار ترديد شده بودم.»!
نيوزويك به نقل از يك مقام ارشد دولت اوباما تصريح مي كند كه كاخ سفيد طرح تندي را براي ضربه زدن به اقتصاد ايران تصويب كرده است و در همين راستا «لوي» را به استخدام درآورده است.
«لوي» ماموريت دارد شركت هاي خارجي را متقاعد كند تا از هرگونه معامله تجاري با ايران صرفنظر كنند وگرنه تحت تحريم هاي آمريكا قرار مي گيرند.
نيوزويك همچنين نوشت: راهبردهاي «لوي» به 2006 باز مي گردد زماني كه آمريكا حمايت اندكي براي تحريم هاي سازمان ملل داشت و دولت بوش براي يافتن راهكاري تازه براي تشديد فشارها بر ايران و كره شمالي تقلا مي كرد. لوي در آن زمان به كاندوليزا رايس وزير امورخارجه وقت آمريكا پيشنهاد داد كه واشنگتن بخش خصوصي را در سراسر جهان بسيج كند. اين گونه شد كه «لوي» مسافرت به نقاط مختلف دنيا را آغاز كرد و همانگونه كه خود درباره شغلش مي گويد طي اين مسافرت ها با كارمندان دولتي همكار آمريكا ملاقات كرد تا بتواند مديران اين شركت هاي خصوصي را از خطرات تجارت با ايران و كره شمالي آگاه سازد. اين در حالي است كه «متيو لويت» معاون دستيار «لوي» معتقد است: تهديدي در كار نبود و بيشتر بانك ها نوعا به خودي خود به اين درك رسيده بودند و نمي خواستند وارد اين نوع فعاليت ها شوند، هنوز برخي از شركت هاي خارجي در حال دريافت تهديدات آمريكا هستند مبني بر اين كه اگر با ايراني ها معامله مالي كنيد، از اين كه بتوانيد در آمريكا سرمايه گذاري كنيد محروم مي شويد.»
گفتني است؛ استوارت لوي به نظريه «انزواي بين المللي ايران» معتقد است و در طرح پيشنهادي خود به كاخ سفيد بيان كرده بود؛ ايران بايد به كلي از سيستم بانكي جهان كنار گذارده شود.»
لوي سال گذشته نيز اعلام كرد كه دولت آمريكا و متحدانش در مورد نقشي كه شركت هاي بيمه براي تشديد تحريم ها عليه ايران مي توانند ايفا كنند گفت وگو مي كند. وي در همين راستا با مقام هاي اروپايي در بلژيك، اتريش، هلند و آلمان مذاكره كرد.
مقام هاي مرتبط با پرونده آمريكا عقيده دارند اين رفتار دولت اوباما همه راه ها را براي اميدوار بودن به مسير تعامل مسدود كرده و آمريكا ديگر نبايد هيچ انتظاري از ايران داشته باشد.

 



سردار فرحي خبر داد
 رشد 1000 درصدي سرعت آماده سازي و شليك در سجيل 2

رئيس سازمان صنايع هوا فضاي وزارت دفاع با تشريح سه ويژگي رادارگريزي موشك بالستيك سجيل 2 تاكيد كرد كه در هر سه بخش متخصصان ما توانسته اند به بالاترين سطح تكنولوژي دست پيدا كنند.
سردار مهدي فرحي در گفت وگو با فارس به شليك موفق موشك زمين به زمين سجيل 2 اشاره كرد و گفت: اين موشك بهينه شده يكي از دستاوردهاي مهم متخصصان دفاعي جمهوري اسلامي محسوب مي شود كه نقش مهمي در افزايش قدرت بازدارندگي نيروهاي مسلح كشورمان دارد.
وي با اشاره به تاكيد سردار وحيدي وزير دفاع مبني بر اينكه انهدام «سجيل» توسط موشك هاي ضدموشك امكان پذير نيست، آن را يك واقعيت مهم در ارتقاء توانمندي هاي دفاعي كشورمان توصيف كرد و افزود: استفاده از پوشش هاي ضد راداري در اين موشك با تحقيق و پژوهش متخصصان دفاعي و كارشناسان دانشگاهي ايران ميسر شده است.
فرحي با تشريح ويژگي رادارگريزي موشك سجيل گفت: 3 فاكتور شامل رنگ خاص، جنس بدنه موشك و استفاده از برخي سامانه هاي الكترونيكي ويژه، اركان رادارگريزي اين موشك را تشكيل مي دهند كه در هر بخش، متخصصان ما توانسته اند به بالاترين سطح تكنولوژي دست پيدا كنند و از ابتكارات خاصي نيز بهره گرفته اند.
رئيس سازمان صنايع هوافضا وزارت دفاع با اشاره به ديگر ويژگي هاي موشك سجيل گفت: سرعت عمل بسيار بالا براي استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب يكي از فاكتورهايي است كه قابليت هاي عملياتي موشك سجيل را به نسبت ديگر موشك ها بسيار ارتقاء داده است. سجيل با داشتن سوخت جامد مركب قدرت مانور بسيار خوبي را داراست.
وي سرعت آماده سازي و شليك سجيل را 10 برابر ديگر موشك هاي اين نسل دانست و گفت: ساخت و ورود اين سامانه به توان عملياتي نيروهاي مسلح، نشان از توجه وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به ارتقاء توانمندي هاي دفاعي كشورمان دارد و ما اين موفقيت را به فرمانده معظم كل قوا و ملت بزرگ ايران به عنوان رهروان هميشگي امام روح الله(ره) تبريك مي گوئيم.

 



سرلشگر فيروزآبادي: دشمنان از راهپيمايي روز جمعه عبرت بگيرند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه حضور يكپارچه مردمي در راهپيمايي جمعه گذشته بيش از همه بايستي براي دشمنان عبرت انگيز باشد.
سرلشگر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح به مناسبت انجام راهپيمايي امت اسلامي ايران در روز جمعه اول ماه محرم در گفت وگو با مهر بيان داشت: روز جمعه اول محرم، ملت عاشورايي ايران، حماسه عظيم حضور مردمي در دوران سي ساله انقلاب اسلامي را زنده كردند.
وي افزود: آنچه بيش از همه بايستي براي دشمنان عبرت انگيز باشد حضور يكپارچه اقشار مردمي همچون 22 بهمن بود.
فيروزآبادي تاكيد كرد: من به عنوان يك بسيجي خاك پاي بسيجيان ايران اسلامي و خدمتگزار ملت، خدا را شكر مي كنم و از همه اقشار ملت بزرگ ايران كه اقتدار ملي را به صحنه آوردند سپاسگزارم و به غيرت ملي اسلامي امت حضرت صاحب الزمان (عج) درود مي فرستم.

 



رئيس آموزش و پرورش تهران خبر داد
 پرداخت كمك هزينه به معلمان پژوهشگر

رئيس آموزش و پرورش شهر تهران از ارائه تسهيلات ويژه براي معلمان پژوهنده برتر در سطح آموزش وپرورش شهر تهران خبر داد.
زكريا زرلو در گفتگو با ايسنا در تصريح اين خبر گفت: تسهيلات ويژه اي براي معلمان پژوهنده برتر در سطح آموزش وپرورش شهر تهران در نظر گرفته شده كه از جمله آن ها، استفاده رايگان از مراكز پژوهشي، آزمايشگاه ها، پژوهش سراهاي دانش آموزي و خانه هاي رياضي شهر تهران است.
وي در ادامه از پرداخت 700 هزار تا يك ميليون و 500 هزار تومان كمك هزينه پژوهشي به معلمان پژوهنده برتر نيز خبر داد و اعلام كرد: رشد پژوهش و ميزان گرايش به بهره گيري از فناوري هاي نو در سطح مدارس در ميان معلمان شهر تهران در سال جاري بسيار قابل توجه بوده است.
رئيس آموزش وپرورش شهر تهران همچنين با تاكيد بر اين كه سرنوشت آينده نظام تعليم و تربيت به توسعه پژوهش، علم محوري و روي آوري به فن آوري هاي نوين در سطح مدارس بستگي دارد، خاطرنشان كرد كه اعتبارات پژوهشي آموزش و پرورش شهر تهران با افزايش بيش از سه برابري، از يك ميليارد و 500 ميليون تومان در سال گذشته به پنج ميليارد تومان در سال جاري رسيده است.

 



معاون سازمان توسعه، تجهيز و نوسازي مدارس كشور خبر داد
مقاوم سازي 10هزار كلاس درس در سال جاري

معاون فني و نظارت سازمان توسعه، تجهيز و نوسازي مدارس كشور گفت: امسال 10هزار كلاس درس در كشور مقاوم سازي مي شود.
به گزارش ايرنا «محمدحسين ترابي زاده» روز پنجشنبه در حاشيه دومين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان بويين زهرا افزود: براي اين تعداد كلاس درس، يك هزار ميليارد ريال براي مقاوم سازي و بهسازي لرزه اي نياز است كه در قالب آن يك هزار مدرسه مقاوم سازي مي شود.
وي تصريح كرد: اعتبارات مصوب مجلس (سال 85 تا 88) در قالب تخريب، بازسازي و مقاوم سازي 40 هزارميليارد ريال بود كه از اين مبلغ 25 هزار و800 ميليارد ريال مصوب شده كه مجموع اين اعتبارات تحقق يافته است.
ترابي زاده افزود: كسري اعتبار تخصيص يافته سازمان نوسازي مدارس كشور طبق موافقت نامه معاونت راهبردي رياست جمهوري و سازمان نوسازي مدارس، با تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به وزارت آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.
وي افزود: با اعتبار 25هزار و800 ميليارد ريال، حدود 42 هزار كلاس درس تخريب و بازسازي شده و مطالعات مقاوم سازي سه هزارو300 مدرسه با 31 هزار كلاس درس آغاز شده است.
ترابي زاده، اظهار كرد: از تعداد فوق، مطالعات چگونگي و مقاوم سازي يك هزار و300 مدرسه به اتمام رسيده است.
معاون فني و نظارت سازمان توسعه، تجهيز و نوسازي مدارس كشور ادامه داد: هم اكنون 22هزار و84 مدرسه به صورت دونوبته و سه هزار و412 مدرسه به صورت استيجاري در كشور وجود دارد.
ترابي زاده خاطرنشان كرد: 30درصد مدارس كشور دونوبته هستند كه برنامه ريزي و اجرا براي يك نوبته كردن مدارس يكي از اولويت هاي مهم آموزش و پرورش است.
وي اظهار داشت: اين در حالي است كه براساس قانون بايد 131هزار كلاس درس تخريب و بازسازي شود.
ترابي زاده، اظهار اميدواري كرد با برنامه ريزي دقيق در آينده اي نزديك تمام 131هزار كلاس درس به فضايي امن تبديل شود.
ترابي زاده اظهار كرد: هم اكنون 112هزار كلاس توسط خيرين و نيكوكاران در سطح كشور در دست ساخت است كه اميدواريم بيشتر آنها براي سال تحصيلي آينده آماده بهره برداري شود.

 



روند رو به رشد صادرات كالا از گمركات كشور

معاون سازمان گمركات كشور گفت: با وجود بحران موجود در اقتصاد جهاني، ميزان صادرات كشور از ابتداي امسال تاكنون 114 درصد رشد داشته است.
به گزارش ايرنا «محمدرضا نادري» در حاشيه افتتاح نمايندگي گمرك شهرستان آمل افزود: انتظار مي رود اين روند رو به رشد صادرات كالا از كشور ادامه داشته باشد.
وي همچنين از وارد شدن 23 هزار و 104 دستگاه انواع خودروي خارجي در هشت ماهه امسال از گمركات كشور خبر داد.
نادري افزود: ميزان واردات خودروي خارجي به كشور امسال در مجموع حدود 45 درصد كاهش داشته است.
وي اضافه كرد: بيشترين خودروهاي وارداتي از كشورهاي كره، ژاپن و آلمان بوده است.
معاون سازمان گمركات كشور همچنين به صادرات خودرو از كشورمان اشاره و تصريح كرد: در هشت ماهه امسال 24 هزار و 121 دستگاه خودرو از كشور صادر شد.
نادري با اشاره به اينكه از سال 72 تاكنون قانون منع واردات خودروهاي خارجي به كشور رفع شده است، افزود: براي واردات خودرو وزارت صنايع و معادن، شركت هاي خودروساز و سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و سازمان حفاظت محيط زيست درباره نوع خودروهاي وارداتي نظر مي دهند.

 



انتقاد فرماندار فريدونكنار از سوءاستفاده برنج محسن

فرماندار شهرستان ساحلي فريدونكنار از استفاده تبليغاتي برنج محسن از نام برنج اين شهرستان انتقاد كرد.
به گزارش دريا نيوز، اميد نيك نژاد با اشاره به تبليغات يك شركت واردكننده برنج كه با استفاده از حك نمودن عنوان برنج طارم فريدونكنار به محصول تجاري اين شركت صورت مي پذيرد گفت: در چند روز گذشته پس از پخش تبليغات گسترده اين محصول با تحقيقاتي كه صورت گرفت هيچ تاجر و شاليكوبي داري از فروش محصول برنج اين شهرستان به اين شركت تجاري خبردار نيست.
فرماندار شهرستان فريدونكنار گفت: محصول طارم اين شهرستان از مرغوبترين انواع برنج محلي كشور است كه شهرت جهاني دارد و جالب اينكه سالانه ميزان توليد اين برنج در فريدونكنار 21 هزار تن است حال چطور به صورت گسترده اين محصول خريداري و با اين حجم وسيع تبليغات تجاري به فروش مي رسد؟
وي خواستار تحقيق نهادهاي مسئول در مورد نوع برنج و مجوز استفاده از نام طارم فريدونكنار در اين زمينه شد.
همچنين استاندار مازندران نيز درباره تبليغ برنج هندي با عنوان برنج محسن از شهرستان فريدونكنار در رسانه ملي گفت: اين مسأله بايد هرچه سريع تر حل شود.
يادآور مي شود اخيراً برنج محسن در تبليغات تلويزيوني خود از نام طارم فريدونكنار استفاده مي كند.
اين مارك جنجالي برنج كه مدتي تبليغات تلويزيوني آن انجام نمي شد اخيراً با استفاده از نام برنج ايراني طارم فريدونكنار دوباره در سطح رسانه ها ظاهر شده است.

 



وزير آموزش و پرورش: مطالبات حق التدريسي ها در حال پيگيري است

وزير آموزش و پرورش از پيگيري مطالبات فرهنگيان و حق التدريس ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان «علي رضا حاجي بابايي» در نشست توجيهي انتخابات دانش آموزي شهرستان چابهار گفت: بحث مطالبات فرهنگيان و حق التدريس ها در حال پيگيري و برطرف شدن است. وي در بخش ديگر از سخنانش به تشكيل شوراهاي دانش آموزي اشاره كرد و گفت: اين شوراها محل پذيرش ايده هاي جديد و تمرين رفتار اجتماعي است.
وي افزود: با تشكيل شوراهاي دانش آموزي، افكار و ايده هاي دانش آموزان درباره نظام تعليم و تربيت ارائه مي شود و مصوبات اين مجلس مانند چراغ فراروي تصميم گيري مسئولان قرار مي گيرد.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: رسالت فرهنگيان، اقتدار بخشيدن به تعليم و تربيت است.
ابراهيم اعتصام رئيس سازمان آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست به فعاليت 32 هزار معلم و 540 هزار دانش آموز در طرح هايي مانند نهضت سوادآموزي، طرح روستا مركزي و همكاري مردم منطقه اشاره كرد و در بحث استخدام و جذب نيروي انساني متخصص و توسعه مدارس شبانه روزي خواستار مساعدت بيشتر شد.

 



يك مقام مسئول در جهاد دانشگاهي خبر داد
 راه اندازي اولين بانك ايده خاورميانه در ايران

ساري- خبرنگار كيهان:
براي اولين بار در خاورميانه بانك ايده جهاني از سوي جهاد دانشگاهي ايران راه اندازي شد.
رئيس جهاد دانشگاهي مازندران با اعلام اين خبر در جمع صنعتگران اين استان در ساري افزود: در اين بانك 3 ميليون ايده داخلي و خارجي جمع آوري شده است.
علي قاسمي افزود: اين بانك تنها بانك ايده در سطح خاورميانه و از معتبرترين ها در جهان محسوب مي شود.
وي از راه اندازي 35 مركز آموزشي و پژوهشي و فناوري در مازندران خبر داد و افزود: اولين مركز تخصصي كشت و بافت گياهي در مازندران راه اندازي شده است.
قاسمي با اشاره به ارائه آموزش هاي تخصصي كارآفريني به پنج هزار نفر در مازندران يادآور شد: پروژه عارضه يابي در حوزه صنعت و معدن مازندران از سوي جهاد دانشگاهي اجرايي شده است.
وي گفت: برنامه عملياتي صنعت و توسعه اشتغال مازندران در جهاد دانشگاهي اين استان در حال تدوين است.
به گفته وي هدف گيري بازار 500 ميليون نفري كشورهاي حاشيه درياي خزر از سوي توليدكنندگان كالاها در مازندران ضرورت دارد.

 



معاون پارلماني رئيس جمهوري: صندوق توسعه ملي جايگزين ذخيره ارزي مي شود

همدان-خبرنگاركيهان:
صندوق توسعه ملي جايگزين صندوق ذخيره ارزي مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهوري با اعلام اين خبر در جلسه شوراي اداري استان همدان افزود: تاسيس صندوق توسعه رويكرد جديد دولت براي بودجه سال آينده است و 20 درصد از درآمدهاي نفتي براي سرمايه گذاريهاي افزاينده و نيز طرحهاي عمراني و يا دادن تسهيلات به بخش خصوصي به اين صندوق واريز خواهد شد.
وي با اشاره به توزيع 100 هزار ميليارد تومان يارانه در كشور گفت: در حال حاضر توزيع اين مقدار يارانه عادلانه و هدفمند نيست و فقط 30 درصد آن نصيب قشرهاي متوسط و محروم مي شود.
وي ادامه داد: در همين راستا، با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها به عنوان اقدام مثبت دولت و مجلس، شاهد تحول اقتصادي در كشور خواهيم بود.
معاون پارلماني رئيس جمهور در ادامه به توطئه هاي دشمنان براي تضعيف ارزشهاي اسلامي اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: ولايت فقيه به عنوان محور وحدت در جامعه اسلامي ما به شمار مي رود و فرمايشات رهبرمعظم انقلاب بايد براي همه حجت باشد.
به گزارش خبرنگاركيهان از همدان، ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور در مراسم بزرگداشت شهيدآيت ا... دكتر محمد مفتح و يادواره سرداران و فرماندهان و 470 شهيد شهرستان رزن، گفت: عزت و سربلندي ايران اسلامي مديون جانفشانيهاي شهدا و ايثارگران است كه با خون خود درخت انقلاب اسلامي را آبياري كردند.
وي افزود: ادامه راه شهدا با حفاظت از ارزشهاي انقلاب اسلامي ممكن است و لذا بايد ايثار و مجاهدتهاي آنان را براي آگاهي نسل سوم و جوان جامعه به درستي بازگو كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

پخش سخنان آيت الله جوادي آملي از صدا و سيما در محرم
همزمان با فرا رسيدن ايام محرم، مجموعه سخنراني هاي مفسر قرآن كريم، آيت الله جوادي آملي با موضوع «محرم» در قالب برنامه هايي از صداوسيماي جمهوري اسلامي بخش مي شود.به گزارش فارس، برنامه تلويزيوني «عشق خونين كربلا»، هر شب قبل از خبر ساعت 21 از شبكه اول سيما پخش مي شود. همچنين برنامه راديويي «بر كرانه فرات» هر شب ساعت 15:21 دقيقه از راديو معارف پخش مي شود كه تكرار اين برنامه ساعت 15:6 صبح روز بعد پخش خواهد شد.
مستند امام خميني در مصر ساخته مي شود
هيئت هاي مختلفي براي جمع آوري معلومات مورد نياز براي ساخت فيلم مستند درباره امام خميني در حال فعاليت هستند.
به گزارش رسا دكتر ممدوح الليثي رئيس اتحاديه سينماي مصر در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تقدير از شخصيت برجسته امام خميني(ره)، وي را نمادي از مسلماني حقيقي توصيف كرد وگفت: شماري از دست اندركاران سينما در مصر در حال تهيه و ساخت فيلمي در مورد شخصيت امام خميني و تاثيرات وي در جهان اسلام هستند.
افزايش 5 برابري مخاطبان العالم
مدير شبكه تلويزيوني العالم در پي پخش مجدد برنامه هاي اين شبكه روي ماهواره عرب ست با بيان اين كه هم چنان كه وعده داده بوديم قوي تر از گذشته به فضاي عربي برگشتيم گفت: سياست هاي شبكه كاملا حرفه اي و در راستاي دفاع از مقاومت و بيداري اسلامي در منطقه بوده است.
سيداحمد سادات به ايسنا گفت: از ابتدا قطع شبكه به صورت ناگهاني و بدون اين كه اخطار كتبي يا شفاهي به ما ابلاغ شود صورت گرفت و بعد از پي گيري ها دريافتيم كه در پي اجلاسي كه وزراي رسانه برخي كشورهاي عربي داشتند اين تصميم گرفته شده است و به ماهواره هاي عرب ست و نايل ست دستور داده شده است كه پخش شبكه را متوقف كنند.
سادات اعلام كرد: پس از اين كه اين اتفاق افتاد مخاطبان سايت ما و شركت كنندگان در نظرسنجي هاي شبكه كه به صورت ماهانه انجام مي شود تا بيش از 5 برابر افزايش يافت و بيش از 500 درصد افزايش مشاركت داشتيم.
ورشكستگي كتابفروشي ها در رژيم صهيونيستي
كارشناسان معتقدند با كاهش تدريجي شمار علاقه مندان به خريد كتاب، كتابفروشي هاي رژيم صهيونيستي رو به ورشكستگي هستند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتي بوك تريد، با وجود تلاش هاي بسيار مقامات اين رژيم براي حفظ كتابخانه ها و كتابفروشي ها، علاقه مندان به كتابخواني روز به روز كاهش مي يابند. سال هاست قانوني در بسياري از كتابفروشي هاي اين رژيم پابرجا است كه براساس آن با خريد يك كتاب، مردم همزمان دو كتاب رايگان ديگر دريافت مي كنند. از ديگر راه كارهاي اين رژيم براي تشويق مردم به خريد كتاب نيم بها بودن كتاب ها بوده است. در اوايل اجراي اين راه كارها مردم براي مدت كوتاهي به خريد كتاب علاقه نشان دادند. اما طولي نكشيد كه باز هم از اين عرصه فاصله گرفتند. كارشناسان رژيم صهيونيستي معتقدند در صورت اجرا نكردن راه كارهاي ديگر فرهنگ كتابخواني در بين مردم اين رژيم نابود خواهد شد. آنها همچنين بحران مالي حاكم بر جهان را يكي از دلايل اصلي اين امر مي دانند.
نمايشگاه پوسترهاي عاشورايي برگزار مي شود
آثار برتر چهارمين سوگواره پوسترهاي عاشورايي، از امروز در حوزه هنري و خانه هنرمندان ايران به نمايش درمي آيد.
در اين سوگواره از ميان 1470 پوستر دريافت شده، بيش از 40 اثر براي راه يابي به نمايشگاه انتخاب شد. در اين نمايشگاه علاوه بر برگزيدگان، آثار علي وزيريان نيز به نمايش درآمده و تا 24 دي ماه ادامه خواهد داشت.
همچنين مراسم تقدير از برگزيدگان چهارمين سوگواره پوسترهاي عاشورايي امروز برگزار مي شود.
شهرك هاي پايلوت فرهنگي هنري در تهران
سال آينده، شهرك هاي پايلوت فرهنگي هنري در تمام مناطق تهران راه اندازي خواهد شد.شوشتري، سرپرست سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در حاشيه مراسم افتتاحيه نمايشگاه هفته فرهنگي مشاركت، با بيان مطلب فوق افزود: ساماندهي كانون هاي محلات و افزايش سهم آن ها در برنامه سال 89 و راه اندازي 60 خانه فرهنگ از ديگر برنامه هاي اين سازمان در سال آينده براي به كارگيري مشاركت هاي مردمي است.
بازبيني بخش انقلاب اسلامي جشنواره تئاتر فجر
مرحله بازبيني بخش ويژه انقلاب اسلامي نمايش هاي خياباني بيست وهشتمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر آغاز شد. در اين بخش 12 اثر نمايشي به همراه دو اثر از بهرام ريحاني و محمود فرهنگ اجرا خواهند شد. همچنين 13 نمايش برگزيده جشنواره تئاتر خياباني مريوان نيز در بخش خياباني جشنواره تئاتر فجر حضور خواهند داشت.
بيست وهشتمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر از 2 تا 11 بهمن ماه در تهران برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14