(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7 دي 1388- شماره 19544
 

حديث دشت عشق
خدا حافظي كرانچار با سرخ پوشان دايي سرمربي جديد پيروزي مي شود ؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
ايران- قطر؛ امروز در دوحه محك سرنوشت ساز براي تيم ملي و قطبي
در پايان هفته هفتم ليگ برتر واليبال صدر جدول در اختيار شمالي ها قرار گرفت
هفته دوازدهم رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال شكستي ديگر در كارنامه ذوب آهن و صبامهر
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان
خواندني از ورزش ايران
گرد شهر با چراغ دنبال علي دايي حاضر به بازگشت نيست!
كريمي به الاهلي امارات مي رود؟ ديوانه وار دوستش دارند!
نبود حاشيه امن براي تيم هاي واليبال محاسن و معايب حضور كادر فني تيم ملي در ليگ
اخبار فوتبال جهان
تمركز فدراسيون كشتي روي كدام رويداد باشد؟! جهاني مسكو يا آسيايي گوانگجو
كوتاه از ورزش



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «عليجان آوار رمضاني»
خدايا لحظه اي ما را به خودمان وامگذار
شهيد «عليجان آوار رمضاني» - فرزند حسين و فاطمه- در تيرماه 43، در سه قلعه، بوشمير، از توابع شهرستان فردوس متولد شد. خانواده او پس از تولد عليجان به روستاي سردق بجستان كوچ نمودند. به علت چادرنشيني و كوچ كردن خانواده، نتوانست درس بخواند. در ميان واجبات، روي نماز تاكيد خاصي داشت و دعاي هميشگي اش بعد از نماز اين بود كه «خدايا مارا لحظه اي به خودمان وامگذار.» در نصيحت به برادرانش مي گفت:«بايد نماز خواند كه در صورت نخواندن نماز پايه هاي دين سست مي شود.»
عليجان در بهمن 63 به منظور گذراندن دوره آموزشي خدمت، راهي بيرجند شد، و پس از دوماه عازم جبهه هاي نبرد اسلام عليه كفر گرديد. وي مدت 5/1 سال از خدمت ارزنده خود به ميهن را ، در جبهه انجام داد و سرانجام در اثر اصابت تركش به پهلوي چپ، در منطقه مهران به ديدار حق شتافت. پيكر مطهرش دو روز بعد از شهادت و پس از تشييعي باشكوه در روستاي سردق بجستان به خاك سپرده شد.

 



خدا حافظي كرانچار با سرخ پوشان دايي سرمربي جديد پيروزي مي شود ؟!

سرويس ورزشي-
تداوم نتايج ضعيف پيروزي در ليگ نهم به دوري چندماهه علي دايي از فوتبال پايان داد تا وي رسما جانشين زلاتكو كرانچار سرمربي بركنار شده پيروزي شود.
تساوي تيم پيروزي مقابل صباي قم پاياني بود بر چندماه حضور ناموفق كرانچار كروات روي نيمكت اين تيم! در هفته گذشته از سوي باشگاه پيروزي مذاكراتي جدي با علي دايي براي سپرده شدن هدايت اين تيم به وي صورت گرفت كه طرفين پيشنهادات خود را براي همكاري، مطرح كردند و در نهايت مقرر شد علي دايي رسماً به عنوان سرمربي تيم پيروزي معرفي شود. حتي در اين ميان دايي اسامي همكاران خود را براي حضور در روي نيمكت اين تيم اعلام كرده است.
برگزاري مراسم توديع و معارفه
مراسم توديع و معارفه سرمربي سابق و جديد پيروزي امروز برگزار مي شود. اين در حالي است كه «زلاتكو كرانچار» نيز در توافقي با سرپرست باشگاه پيروزي از اين تيم كنار رفته است.
پس از توافق قطعي باشگاه پيروزي باعلي دايي براي سرمربي گري اين تيم، امروز مراسم توديع و معارفه زلاتكو كرانچار و علي دايي در حالي برگزار خواهد شد كه كرانچار روز شنبه در نشستي با سرپرست باشگاه پيروزي پذيرفته است كه براي كمك به باشگاه قرمزپوش پايتخت اين تيم را ترك كند. كاشاني نيز اين موضوع را تاييد كرده است.
كرانچار كه دو ديدار اخير رقابت هاي ليگ برتر فرصت نهايي وي براي ايجاد تغيير در پيروزي بود، نتوانست به نتايج دلخواه دست پيدا كند و در اين راستا باشگاه طي مذاكراتي باعلي دايي وي را به عنوان سرمربي اين تيم منصوب كرده است.
حبيب كاشاني، سرپرست باشگاه پيروزي با تاييد خبر توافق با علي دايي از برگزاري مراسم معارفه وي خبر داد.
براساس اين گزارش، باشگاه پيروزي در نظر دارد مراسم توديع و معارفه كرانچار و دايي به صورت كنفرانس مطبوعاتي برگزار شود و مربيان پاسخگوي سؤالات رسانه هاي گروهي باشند كه اگر اين برنامه تغيير نكند، امروز دايي به عنوان سرمربي پيروزي پاسخگوي سؤالات خبرنگاران خواهد بود.
حمايت سعيدلو از دايي
رئيس سازمان تربيت بدني از حضور علي دايي در تيم فوتبال پيروزي حمايت كرد.علي دايي و حبيب كاشاني پس از توافق براي حضور سرمربي سابق تيم ملي ايران بر روي نيمكت تيم فوتبال پيروزي در ديداري باعلي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني در مورد برنامه هاي آينده با وي ديدار و گفت وگو كردند.
در اين ديدار حبيب كاشاني با تشريح روند برنامه هاي باشگاه پيروزي و تغييرات در كادر فني اين تيم، از علي دايي به عنوان سرمربي جديد اين تيم حمايت كرد و دايي نيز به ارائه برنامه هاي خود پرداخت كه در نهايت سعيدلو نيز با تاييد اظهارات كاشاني و حمايت از علي دايي، براي پيروزي و دايي آرزوي موفقيت كرد.
همچنين در اين ديدار در مورد ادامه حضور حبيب كاشاني در پيروزي با توجه به پايان حكم 3 ماهه سرپرستي وي نيز گفت وگو شد كه در نهايت سعيدلو با تاكيد بر استمرار حضور كاشاني از تمديد حكم سرپرستي اش براي يك دوره 6 ماهه ديگر سخن گفت.
همه چيز امروز مشخص مي شود
در حالي كه شواهد و قرائن حكايت از حضور قطعي علي دايي در پيروزي دارد خبرگزاري مهر مدعي شد كه تاكنون حضور دايي قطعي نشده و همه چيز صبح امروز مشخص مي شود.حتي مدير روابط عمومي باشگاه پيروزي نيز در اين خصوص گفت: مذاكراتي در اين زمينه با برخي گزينه ها از جمله علي دايي صورت گرفته است اما هنوز هيچ چيز قطعي نيست و همه چيز در جلساتي كه امروز برگزار مي شود، مشخص خواهد شد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه شانس ماندن كرانچار در پيروزي بيشتر است يا حضور علي دايي گفت: به هر حال پس از جلساتي كه روز دوشنبه برگزار مي شود تصميم نهايي در اين مورد گرفته خواهد شد اما آنچه مسلم است هنوز باشگاه به تصميم قاطع و مشخصي نرسيده و هر احتمالي پس از جلسات امروز وجود دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازگشت مظلومي به ابومسلم
با استعفاي فرهاد كاظمي، پرويز مظلومي رسماً به عنوان سرمربي جديد ابومسلم مشهد معرفي شد.
فرهاد كاظمي كه مسئوليت هدايت تيم فوتبال ابومسلم را برعهده داشت و به دليل محروميت هاي سازمان ليگ نمي توانست روي نيمكت تيمش بنشيند، از سمت خود در اين تيم استعفا كرد.
اما بعد از استعفاي فرهاد كاظمي از سرمربيگري ابومسلم مسئولان اين باشگاه با پرويز مظلومي و خداداد عزيزي وارد مذاكره شده اند كه در اين مذاكرات توافقات نهايي با پرويز مظلومي صورت گرفته است.
اين مربي براي عقد قرارداد و مذاكره با هيات مديره ابومسلم امروز به مشهد مي رود و در صورت عدم وجود اختلاف كار خود را شروع خواهد كرد.
مظلومي در ليگ هفتم نيز سرمربي ابومسلم بود.
پيروزي فولاد، مصدوميت مظفري زاده
در آخرين ديدار از هفته 21 رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران پنجشنبه هفته گذشته تيم هاي مقاومت سپاسي شيراز و فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند كه فولاد موفق شد با نتيجه يك بر صفر ميزبان خود را شكست دهد. آرش افشين در دقيقه 68 گل فولاد خوزستان را به ثمر رساند.
در نيمه اول سعيد مظفري زاده داور بازي مصدوم شد و داور چهارم كار قضاوت ديدار را بر عهده گرفت.
استقلال و پيروزي در امارات
تيم فوتبال استقلال تهران براي برگزاري يك ديدار دوستانه روز گذشته به دبي سفر كرد.
اين تيم در يك بازي تداركاتي امروز به مصاف تيم الوصل امارات مي رود. اين مسابقه از سوي باشگاه اماراتي به مناسبت بازي خداحافظي اسماعيل راشد مدير كنوني تيم ملي امارات و هم بازي سابق فرهاد مجيدي در الوصل در نظر گرفته شده است.
استقلالي ها پس از اين مسابقه سه شنبه هم در دبي تمرين خواهند داشت و همان روز به تهران بازمي گردند.
همچنين تيم فوتبال پيروزي نيز ساعت 7 و نيم صبح روز سه شنبه هفته جاري براي برپايي يك اردوي تداركاتي با سرمربيگري علي دايي عازم دبي خواهد شد.
پيروزي قرار است در اين اردو چند ديدار تداركاتي را برگزار كند.
عيادت سعيدلو، كاشاني و استيلي از حجازي
رئيس سازمان تربيت بدني به همراه سرپرست باشگاه پيروزي و حميد استيلي از ناصر حجازي عيادت كردند. علي سعيدلو به همراه برخي از مسئولان سازمان تربيت بدني، حبيب كاشاني و حميد استيلي با حضور در منزل ناصر حجازي از وي عيادت كردند.
سعيدلو در اين ديدار با تاكيد بر حمايت سازمان از پيشكسوتان ورزشي ابراز اميدواري كرد كه وضعيت جسماني ناصر حجازي بهبود بيابد و او بتواند همانند گذشته در فوتبال موثر و مثمرثمر باشد.
مهدوي كيا و تيموريان در انتظار پايان تعطيلات ژانويه
تكليف جدايي يا ماندن آندرانيك تيموريان و مهدي مهدوي كيا بعد از تعطيلات ژانويه مشخص مي شود.
مدير برنامه هاي اين دو بازيكن با اعلام اين خبر گفت: همانطور كه قبلا گفته بودم آندرانيك تيموريان از يك باشگاه ليگ برتري اسپانيا و يك باشگاه مطرح آسيايي پيشنهاد دارد كه اين موضوع را با روساي باشگاه فولام در ميان گذاشتم و قرار است در اين باره تصميم گيري شود. با توجه به تعطيلات ژانويه درباره ماندن يا جدايي مهدوي كيا و تيموريان بايد تا هفته آينده صبر كرد و ديد كه اين دو باشگاه چه پاسخي به ما مي دهند.
استقلال حريف ذرت كاران شد، پيروزي رقيب ايران جوان
برنامه دور چهارم مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران مشخص و تيم هاي ليگ برتري حريفان خود را شناختند. در دور چهارم اين مسابقات استقلال تهران حريف ذرت كاران پارس آباد شد و پيروزي نيز به مصاف ايران جوان بوشهر مي رود. در صورت برتري استقلال، اين تيم در مرحله بعدي به مصاف تيم پيروز ديدار استيل آذين و سپاهان نوين اصفهان مي رود. تيم پيروزي هم در صورت برتري مقابل ايران جوان بوشهر در مرحله بعدي با تيم پيروز ديدار آلومينيوم هرمزگان و فولاد خوزستان مسابقه خواهد داد.

 



ايران- قطر؛ امروز در دوحه محك سرنوشت ساز براي تيم ملي و قطبي

تيم ملي فوتبال ايران در شرايطي عصر امروز در نخستين ديدار خود در تورنمنت چهارجانبه قطر به مصاف تيم ميزبان مي رود كه اين پيكارها مي تواند سنگ محك جدي براي افشين قطبي و تصميم گيري در مورد ادامه فعاليت وي در تيم ملي ايران باشد.
پس از آنكه تيم ملي فوتبال ايران نتوانست با هدايت افشين قطبي به رقابت هاي فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي راه پيدا كند، اما و اگرهاي فراواني در مورد نحوه و شرايط ادامه همكاري اين مربي با فوتبال ايران مطرح شد و در نهايت فدراسيون فوتبال به اين نتيجه رسيد كه همكاري اش با قطبي را براي رسيدن به جام ملت هاي 2011 آسيا ادامه دهد.اما شكست برابر اردن در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا تا حدود بسيار زيادي خود فدراسيون فوتبال را هم در تصميمي كه از قبل گرفته بود مردد كرد تا موقعيت قطبي در تيم ملي متزلزل شود. با اين حال هنوز اظهارنظر رسمي درمورد ادامه همكاري قطعي قطبي با تيم ملي صورت نگرفته است و بايد منتظر اتفاقات تورنمنت قطر بود.
قطعاً نتيجه نهايي اين نورنمنت چه با قهرماني ايران به پايان برسد و چه به ناكامي تيم كشورمان بيانجامد، براي فوتبال ايران مثبت خواهد بود چراكه تكليف همكاري قطبي با تيم ملي مشخص مي شود. قهرماني در اين تورنمنت كه تيم هاي قابل اعتنايي در آن حضور دارند، مي تواند اهالي فوتبال را به آينده تيم ملي اميدوار كند و ناكامي نيز تكليف قطبي را مشخص خواهد كردبه هرحال تيم ملي ايران با تركيبي از بازيكنان جوان و آينده دار ليگ ايران و چند بازيكن شاغل در ليگ هاي خارجي بدون چند مهره ثابت و تأثيرگذار از عصر امروز رقابت ها ي خود را در قطر آغاز مي كند. ديدار با قطر كه ميزبان اين مسابقات است و كره شمالي كه به جام جهاني صعود كرده است و مالي كه با همه ستاره هايش به دوحه آمده است محك بسيار مناسبي براي شاگردان افشين قطبي خواهد بود.
گفتني است تيم ملي كشورمان در ديدار با قطر از وحيد طالبلو، محسن خليلي و پژمان نوري به دليل مصدوميت نمي تواند استفاده كند، ضمن اينكه محرم نويدكيا هم تيم ملي را در اين سفر همراهي نكرده است

 



در پايان هفته هفتم ليگ برتر واليبال صدر جدول در اختيار شمالي ها قرار گرفت

هفته هفتم مسابقات ليگ برتر واليبال با تسخير صدر جدول توسط تيم هاي شمالي و جدايي پيروزي از جمع مدعيان به پايان رسيد.
هفته هفتم ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران با برگزاري 5 ديدار در شهرهاي مختلف پيگيري شد.
در يكي از ديدار اين هفته شاگردان بهروز عطايي در تيم كاله آمل كه اين روزها به خوبي راه شكست حريفان قدرتمند را ياد گرفته اند، در تهران مهيمان تيم ارتعاشات صنعتي بودند كه اين بار هم برابر ميزبان تهراني خود به برتري رسيدند و به صدرنشيني خود ادامه دادند.
در اين ديدار كه در سالن خانه واليبال تهران و با حضور پرشور تماشاگران برگزار شد تيم كاله موفق شد در 3 گيم متوالي و با اقتدار شاگردان فرهاد داخم را شكست دهد.
در ادامه اين پيكارها ديگر تيم شمالي و مدعي يعني داماش هم به تهران آمده بود تا براي رسيدن به صدر جدول رودرروي شاگردان امير حيدري در تيم پيروزي قرار بگيرد. داماشي ها كه از شكست هفته گذشته بسيار ناراحت و سراسر انرژي بودند با وجود غيبت چند بازيكن اصلي خود از جمله حمزه زريني موفق شدند سرخپوشان تهراني را در سه گيم متوالي در خانه مغلوب خود كنند با اين پيروزي هم صدر جدول به تسخير شمالي ها درآمد و هم سرخپوشان تهراني كمي از جمع مدعيان دور شدند.
در مشهد و در ديداري نسبتا جنجالي باز هم شاگردان مصطفي كارخانه نتيجه را واگذار كردند. تيم پتروشيمي اين بار در مشهد نتيجه بازي را به تيم خراسان رضوي واگذار كرد. در اين ديدار تيم خراسان رضوي موفق شد با نتيجه 3 بر يك از سد تيم پتروشيمي بندرامام عبور كند.
در حاشيه اين ديدار، هواداران تيم خراسان نسبت به نحوه داوري برخوردهاي ناشايست كردند كه حداد، رئيس سازمان ليگ اعلام كرد احتمال دارد چند بازي تيم خراسان رضوي بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
تيم پيكان هم كه هفته گذشته با قبول شكست برابر كاله كاملا غافلگير شده بود در اين هفته برابر تيم بحران زده سنگ آهن قرار گرفت و شكست هفته گذشته را با پيروزي سه بر صفر جبران كرد.
در ادامه هفته هفتم تيم سايپا هم از جمع مدعيان عقب نماند و با شكست تيم جواهري بازرگاني گنبد كمي در بالاي جدول رده بندي تغيير ايجاد كرد. شاگردان فريد صائبي در اين ديدار موفق شدند با نتيجه 3 بر يك از سد ميهمان خود بگذرند.
جدول رده بندي در پايان هفته هفتم به اين شرح است: 1- كاله آمل (15 امتياز) 2- داماش گيلان (13 امتياز)، 3- سايپا (12 امتياز)، 4- پيروزي (12 امتياز)، 5- بازرگاني گنبد (11امتياز) و...

 



هفته دوازدهم رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال شكستي ديگر در كارنامه ذوب آهن و صبامهر

هفته دوازدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با شكست تمام تيم هاي ميهمان، حتي ذوب آهن و صبامهر كه به شيراز و ماهشهر سفر كرده بودند، به پايان رسيد.
در اين هفته از رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، تيم ذوب آهن كه در اين فصل از مسابقات تنها يك بار متحمل شكست شده بود در شيراز نتيجه ديدار با لوله s.a را واگذار كرد با اين حال در رده دوم جدول رده بندي باقي ماند اگر چه اختلاف امتياز اين تيم با مهرام صدرنشين بيشتر شد. شيرازي ها هم در حالي موفق به كسب اين پيروزي شدند كه تا پيش از اين بازي چهار برد در كارنامه داشتند.
پنجشنبه شب همچنين تيم صبامهر در ديدار خارج از خانه مقابل پتروشيمي تن به شكست داد. اين پيروزي براي ماهشهر ي ها كه در دو هفته اخير در كسب نتيجه ناكام بودند، ارزش زيادي داشت هر چند كه منجر به صعود آنها نشد. همان طور كه شكست شاگردان مهران شاهين طبع هيچ تغييري در جايگاه آنها ايجاد نكرد.
علاوه بر ذوب آهن اصفهان و صبامهر قزوين، ديگر تيم هاي ميهمان در هفته دوازدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور نيز نتايج ديدارهاي خود را واگذار كردند. دانشگاه آزاد تهران در كاشان مغلوب توزين الكتريك شد.
هيئت بسكتبال شهركرد در تهران و تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي با 46 اختلاف امتياز مقابل مهرام تن به شكست داد. در گرگان هم شاگردان محمدمهدي ايزدپناه به راحتي مقابل تراست پاسارگاد شيراز صاحب برتري شدند.نتايج به دست آمده در هفته دوازدهم به شرح زير است:
¤شهرداري گرگان 84- تراست پاسارگارد شيراز 55
¤لوله s.a بوند شيراز 85- ذوب آهن اصفهان 82
¤پتروشيمي بندرامام 78 - صبامهر قزوين 73
¤توزين الكتريك كاشان 90- دانشگاه آزاد تهران 73
¤مهرام تهران 123- هيئت بسكتبال شهركرد 77
جدول رده بندي اين رقابت ها در پايان اين هفته از ديدارها به شرح زير است: 1-مهرام تهران (24 امتياز)، 2- ذوب آهن اصفهان (22 امتياز)، 3- صبامهر قزوين (21 امتياز)، 4-پتروشيمي بندرامام (19 امتياز)، 5-شهرداري گرگان (19 امتياز) و ...

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ سرمربي موفق تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا براي مربيگري در منچستريونايتد آماده مي شود. روزنامه آس اسپانيا در خبري عنوان داشت كه گوارديولا پيشنهادي وسوسه انگيز از منچستر دريافت كرده است.
¤ تيم فوتبال اسپانيا مدعي جدي كسب عنوان قهرماني جام جهاني 2010 صاحب گرانبهاترين كادر بازيكنان در ميان تيم هاي حاضر در جام جهاني است.
¤ كريم بنزما مهاجم فرانسوي رئال مادريد با اتومبيل گران قيمتش تصادف كرد. در اين تصادف آسيبي به خود اين بازيكن وارد نشد.
¤ مالكان باشگاه منچسترسيتي انگليس با ارائه پيشنهاد هزار ميليون يورويي خواستار خريد تمام سهام باشگاه رئال مادريد اسپانيا شدند.
¤ باشگاه تاتنهام انگليس در نظر دارد براي خريد رودفن نيستلروي، مهاجم نيمكت نشين رئال مادريد مبلغ 10 ميليون يورو اختصاص دهد.
¤ پلاتيني رئيس فرانسوي اتحاديه فوتبال اروپا تيم هاي برزيل، اسپانيا و انگليس را شانس هاي قهرماني در جام جهاني دانست. جالب اينكه او براي فرانسه شانسي قائل نشده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سي امين دوره رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختي روزهاي28 تا 30 بهمن ماه در شهر اصفهان برگزار مي شود كه براي شركت در اين رقابت ها، از سوي ايران براي برخي كشورهاي صاحب نام دنيا دعوت نامه ارسال شده است. همچنين رقابت هاي بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) نيز 5 تا 7 اسفندماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

 



گرد شهر با چراغ دنبال علي دايي حاضر به بازگشت نيست!

علي دايي طي هشت ماه گذشته نه تنها پاسخ اظهارات منتقدين خود را نداده بلكه در قبال اخباري كه درباره او منتشر مي شود نيز حاضر به هيچ توضيح يا واكنشي نيست.
دايي بعداز شكست تيم ملي ايران مقابل عربستان و اخراجش از سرمربيگري تيم ملي روزه سكوت گرفته و در هيچ شرايطي حاضر به گفت وگو با خبرنگاران نيست.
دايي نه تنها ارتباطش را با رسانه ها به طور تقريبا كامل قطع كرده بلكه در شرايط فعلي حاضر به بازگشت به عرصه مربيگري نيست. چرا كه دايي از زمان كنار گذاشتن از سرمربيگري تيم ملي ايران تا به امروز پيشنهاداتي كاملا رسمي از باشگاه هاي ليگ برتر ايران كه از سوي مديران اين باشگاه ها در رسانه ها تاييد شده را نپذيرفته است.
آخرين تيمي كه به دايي پيشنهاد داد مس كرمان بود كه قبل از مذاكره با لوكا بوناچيچ به علي دايي وارد مذاكره شده بود. دايي چندي پيش تنها به يك جمله بسنده كرد: «آنها پيشنهاد دادند، من قبول نكردم ببخشيد. مصاحبه نمي كنم از قول من چيزي ننويسيد»!
از اين دست اتفاقات و واكنش هاي تكراري علي دايي مي توان نمونه هاي فراواني را مثال زد كه آخرين آنها خبر تمايل باشگاه استيل آذين به استخدام او و مذاكره اش با حسين هدايتي بود كه دايي گفت: نه. تكذيب مي كنم. من قصد مصاحبه كردن ندارم.
و حالا خبر مي رسد كه علي دايي دور از چشم همه رسانه ها و در اوج سكوت بار ديگر به دعوت فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) راهي زوريخ شده و به عنوان يكي از بزرگان تاريخ فوتبال جهان در كنار ديگر اسطوره هاي فوتبال همچون سال هاي گذشته در مراسم انتخاب برترين مرد سال جهان شركت كرده است.
گلزن ترين فوتباليست تاريخ جهان بازي هاي ملي كه ركوردهاي منحصر به فرد بسيار ديگري هم از خود برجاي گذاشته چندي پيش نيز به مراسم قرعه كشي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي دعوت شده بود كه به دليل حضور در مناسك حج در اين مراسم غايب بود. جالب تر اينكه دايي تمايلي به حضور در جمع اهالي فوتبال ندارد. چرا كه او نه تنها در هيچ جمعي فوتبالي شركت نكرده بلكه براي مراسم وليمه اش نيز از اهالي فوتبال دعوتي به عمل نياورد.دايي كه فعاليت همزمان او در ورزش قهرماني و عرصه تجارت و موفقيت توامان او همواره با تعجب خبرنگاران خارجي همراه بود، درحالي از فوتبال ايران دلزده شده و به امور شخصي اش رسيدگي مي كند كه مسئولان ورزش و فوتبال ايران نيز براي استفاده از او در جايگاه هاي مختلف قدمي برنمي دارند اما او همچون سال هاي گذشته در عرصه فوتبال بين المللي مورد توجه فيفا AFC و ديگر كشورهاست.
علي دايي كه حالا جمله «او را سوزانديم» ورد زبان همگان شده است ظاهرا به اين زودي ها به ميادين فوتبال باز نمي گردد.
او در بازگشتش از زوريخ به ايران قطعا درباره حضور در مراسم مرد سال فوتبال جهان نيز لام تا كام حرف نخواهد زد جز اينكه شايد بگويد: رفتم و برگشتم. مصاحبه نمي كنم. از قول من چيزي ننويسيد لطفا.

 



كريمي به الاهلي امارات مي رود؟ ديوانه وار دوستش دارند!

گرچه علي كريمي مدعي شده كه هيچ پيشنهادي از باشگاه الاهلي دريافت نكرده اما فعل و انفعالات صورت گرفته طي روزهاي گذشته حكايت از آن دارد كه كريمي به باشگاه الاهلي امارات نزديك شده، باشگاهي كه هواداران آن جادوگر فوتبال ايران را ديوانه وار دوست دارند.
باشگاه الاهلي طي سال هاي اخير همواره خواهان علي كريمي بوده و اخيراً نيز تمايل به جذب او دارد و علي كريمي هم بنا به دلايلي تمايل به بازي كردن در تيم هاي اماراتي دارد.
كريمي محبوب ترين بازيكن خارجي الاهلي در سال هاي گذشته بوده و طرفداران اين تيم عاشقانه او را دوست دارند. مسئولان باشگاه الاهلي نيز علاقه زيادي به كريمي دارند. آنها در چند سال اخير خواهان بازگشت علي بودند و حتي ژانويه فصل گذشته نيز به دنبال عقد قرارداد با او بودند اما كريمي حاضر به ترك تيم پيروزي نشد.
مسئولان الاهلي حالا نيز باتوجه به نتايج نامطلوب اين تيم در ليگ برتر امارات و همچنين تقويت تيم براي ليگ قهرمانان آسيا پيشنهاد جذب كريمي را مطرح كرده اند كه قرار است در اين باره مسئولان استيل آذين تصميم نهايي را بگيرند.
كريمي زماني كه از تيم السيليه قطر جدا شد از تيم هاي قطري و اماراتي پيشنهادات خوبي داشت اما اصرار داشت كه به ايران برگشته و در پيروزي بازي كند. او حالا تمايل به بازي كردن در تيم هاي اماراتي دارد. شايد كريمي به خاطر حاشيه هايي كه به واسطه تيم ملي، اشتباهات داوري، جنجال هاي انضباطي و... برايش ايجاد شده خسته شده و تمايل به بازي كردن در امارات دارد.

 



نبود حاشيه امن براي تيم هاي واليبال محاسن و معايب حضور كادر فني تيم ملي در ليگ

داشتن حداقل يك باخت براي هر تيم، يكي از مهمترين ويژگي هاي بيست و سومين دوره مسابقات واليبال باشگاه هاي برتر ايران است كه نشانگر نبود حاشيه امن براي اين تيم هاست.
هفته هفتم مسابقات واليبال باشگاه هاي برتر ايران با برگزاري پنج ديدار به پايان رسيد. يكي از نكات مهم ديدارهاي سال جاري حداقل يك شكست همه تيم هاي شركت كننده است كه در هفت هفته اول رقم مي خورد.
در دوره هاي قبلي شاهد بوديم كه تيمي مانند پيكان تا هفته هاي پاياني حتي يك گيم را به حريفان خود واگذار نمي كرد و بازي هاي خود را سه بر صفر مي برد. اما امسال اينگونه نيست، اين موضوع نشانگر قدرت بالاي برخي تيم هاي شركت كننده است به گونه اي كه پيش بيني قهرمان اين دوره مسابقات را نيز دشوار كرده است.
يكي از دلايل اين امر شايد حضور كادر فني تيم ملي واليبال كشورمان در تيم هايي مانند كاله آمل و داماش گيلان است. هر چند فدراسيون واليبال با حضور آنان در باشگاه ها مخالفت كرده است، اما اين تاثير را بايد از ديد كارشناسي بررسي كرد و اگر حضور كادر فني تيم هاي ايران، باعث افزايش سطح فني اين رشته ورزشي در كشور شود، دليلي بر مخالفت با حضور آنان نيست.
نشست اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون واليبال شامل محمدرضا داورزني، سعيد درخشنده، محمود حداد، احمد ضيائي و عبدالله جلاير در فدراسيون واليبال برگزار شد.
در اين جلسه خسرو ابراهيم، محمود چايچي و ناصر ميرفخرائي (ملي پوشان اسبق و پيشكسوتان واليبال) نيز حضور داشتند و مسائل مربوط به كادر فني تيم هاي ملي مورد بررسي قرارگرفت و اعضاي شركت كننده در جلسه متفق القول مخالف حضور كادر تيم هاي ملي واليبال در تيم هاي باشگاهي شدند و قرار شد فدراسيون واليبال تامين كننده شرايط مالي آنها باشد تا اين تصميم عملي شود.
از سوي ديگر سرمربي و مربي تيم ملي واليبال حضور خود در تيم هاي باشگاهي را مغاير با منافع تيم ملي نمي دانند و اين حضور را زمينه ساز كسب شناخت بهتر بازيكنان مي دانند.
«حسين معدني» سرمربي تيم ملي واليبال با اشاره به حضور تيم هاي قدرتمند در ليگ امسال گفت: اين تيم ها توانايي يكساني دارند و خيلي خوب كار مي كنند. اين موضوع در كل به نفع واليبال ايران است.
وي در خصوص محاسن و معايب حضور كادر فني تيم ملي واليبال كشورمان در تركيب تيم هاي ديگر خاطرنشان كرد: حضور آنان در تيم ها تفاوت زيادي در عملكرد كادر فني تيم ملي ندارد و هر كسي كار خود را انجام مي دهد.
سرمربي تيم واليبال داماش گيلان تصريح كرد: كادر فني تيم ملي در سالهاي گذشته هم در مسئوليت هاي مختلف از نزديك با مسابقات ليگ برتر همكاري داشته و امسال هم دارند.
بهروز عطايي مربي تيم ملي واليبال نيز با اشاره به اينكه هر مربي در دوران مربيگري خود تجارب مختلفي كسب مي كند، افزود: اما ميدان هاي برون مرزي و ديدار با تيم هاي قدرتمند خارجي اين تجربه را دو چندان مي كند.
وي در خصوص استفاده از تجارب دوران مربيگري مربيان تيم ملي ايران در مسابقات داخلي، گفت: به طور قطع اين تجارب در بازيهاي داخلي بسيار با اهميت است.

 



اخبار فوتبال جهان

ترك اينتر از سوي اتوئو
مهاجم شاخص تيم فوتبال اينترميلان ايتاليا، شيران رام نشدني كامرون را در رقابت هاي جام ملت هاي 2010 آفريقا همراهي خواهد كرد.
اسامي بازيكنان مورد نظرش را براي حضور در رقابت هاي جام ملت هاي آفريقا در آنگولا اعلام كرد كه در اين ميان بازيكناني همچون ساموئل اتوئو و وسلي سونك، قرار است اين تيم را همراهي كنند. كامرون در گروه چهارم در كنار تيم هاي گابن، زامبيا و تونس حضور دارد.اين تيم همچنين در رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در گروه پنجم با هلند، دانمارك و ژاپن پيكار خواهد كرد.بازيكنان دعوت شده به شرح زير هستند: كارلوس كامني (اسپانول اسپانيا)، سليمان حميدو (كايسري اسپور تركيه)، گوياناسمب(والنسين فرانسه)، ريگوبرت سونگ (ترابوزان اسپور تركيه)، ژرمي (نيوكاسل يونايتد انگليس)، هنري بديمو (چاتر و فرانسه)، آندره بيكي (بارنلي انگليس)، بنو آسواكوت (تاتنهام هاتسپرز انگليس)، آئورين چدجو (ليل فرانسه)، نيكولاس نيكولو (موناكو فرانسه)، آلكس سونگ (آرسنال انگليس)، ژان ماكون (ليون فرانسه)، استفان امبيا (مارسي فرانسه)، جورج مانديك (كايزرس لاترن آلمان)، جوئل ماتيپ (شالكه آلمان)، انو ايونگ (آژاكس آمستردام)، لاندري انگومو (سلتيك گلاسكو اسكاتلند)، آشيل امانا (بتيس اسپانيا)، سومن چوي (رد بول سالزبورگ اتريش)، پل افولو (نانسي فرانسه)، آشيل بوبو (ماروجك اسپانيا)، مامدو ادريسو (فرايبورگ آلمان)، ساموئل اتوئو (اينترميلان ايتاليا)مسابقات جام ملت هاي آفريقا از تاريخ 10 الي 31ژانويه (20 دي الي 11 بهمن 1388) در 4 گروه در آنگولا انجام مي شود.
ورود 6 جام به موزه نيوكمپ
جام هاي به دست آمده در سال 2009 ميلادي توسط بارسلونا براي عموم به نمايش درآمدند.
مقامات باشگاه بارسلونا پيش از بازي تيم ملي كاتالونيا و تيم ملي آرژانتين در مراسم خاصي 6 جام به دست آمده در سال 2009 ميلادي را در كنار هم و داخل خيابان چيده و سپس وارد موزه نيوكمپ كردند.
در خبر منتشر شده از سوي روابط عمومي باشگاه بارسلونا آمده است: به مناسبت ورود جام هاي جديد و قرار گرفتن هر 6 جام سال 2009 و همزمان با تعطيلات كريسمس، موزه نيوكمپ باز بوده و علاقمندان مي توانند در روزهاي تعطيل نيز با تهيه بليت از اين موزه ديدن كنند.بارسلونا در سال 2009 ميلادي 6 جام لاليگا، ليگ قهرمانان اروپا، جام پادشاهي اسپانيا، جام باشگاه هاي جهان، سوپرجام اسپانيا و سوپرجام اروپا را فتح كرد.
تمديد قرارداد دل بوسكه
سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا در آستانه جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي قرارداد خود را براي دو سال ديگر تمديد كرد.
فدراسيون فوتبال اسپانيا قبل از يورو 2008 قرارداد لوئيس آراگونس را براي دو سال آينده تمديد كرد و اين مسئله باعث دلگرمي و افزايش اعتماد به نفس او و بازيكنانش شد. امسال نيز قرارداد ويسنته دل بوسكه براي دو سال ديگر يعني تا پايان سال 2012 تمديد شد. دل بوسكه به مردم كشورش قول قهرماني در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را داده و حتي اگر در كار خود موفق عمل نكند كارش را از دست نخواهد داد.
قطع اميد ونگر و آرسنال از فان پرسي
سرمربي تيم فوتبال آرسنال انگليس از بازيكن هلندي خود قطع اميد كرد.
«آرسن ونگر» در اين باره گفت: با توجه به معاينات پزشكان باشگاه به هيچ وجه امكان استفاده از روبين فان پرسي در ادامه فصل جاري وجود نخواهد داشت.مربي فرانسوي 13 سال اخير تيم لندني اظهار داشت: پيش تر اميد داشتيم در اوايل بهار از وجود فان پرسي بهره بگيريم؛ اما معاينات پزشكان اين نكته را به ما مي گويد چنين امكاني نيست.
گفته مي شود اظهار قطعي بابت عدم استفاده از مهاجم هلندي از زبان ونگر سبب خواهد شد وي در فصل نقل و انتقالات امكان جذب مهاجمي جانشين را فراهم كند.فان پرسي در بازي دوستانه ماه قبل با ايتاليا به علت برخورد شديد با جيورجيو چيليني، مدافع تيم حريف در دقيقه 14 اين ديدار از ناحيه مفصل پا صدمه ديد.
پزشكان تيم هلند و همين طور آرسنال پس از چند بار معاينه اعلام كردند اين بازيكن نياز به 6 هفته استراحت دارد؛ درحالي كه بعد مشخص شد اين نظريه صحيح نبوده و فان پرسي ضمن عمل جراحي تا اواسط بهار سال آينده بايد خانه نشيني را تجربه كند. اين نظريه هم با توجه به شرايط جسماني گلزن مصدوم تحقق ناپذير است و بدين خاطر لندني ها نسبت به او براي فصل جاري كاملا نااميد هستند.
كرايف: اولين قدم محكم برداشته شد
سرمربي تيم ملي فوتبال كاتالونيا به كنايه از رسمي بودن بازي تيمش برابر آرژانتين سخن گفت.
يوهان كرايف رئيس افتخاري باشگاه بارسلونا و سرمربي تيمي موسوم به تيم ملي فوتبال كاتالونيا در نشست خبري پس از بازي تيمش برابر آرژانتين گفت: از ديد من فيفا اشتباه كرد كه اين بازي را در تقويم خود قرار نداد. اين بازي يكي از رسمي ترين بازي هاي دنيا بود و جمعيت كثيري ازفوتبال دوستان آن را تماشا كردند.وي افزود: اولين قدم محكم برداشته شد و از اين پس براي تقويت تيم ملي كاتالونيا تلاش بيشتري خواهيم كرد.
كاتالونيا با نتيجه 4 بر 2 برابر تيم ملي آرژانتين به برتري دست يافت.
روژه لومر سرمربي آنكاراگوچو
روژه لومر سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال فرانسه هدايت تيم تركيه اي آنكاراگوچو را برعهده گرفت.
اين مربي 68 ساله جانشين تاشين ناظمي ارديننن شد و قراردادي تا پايان فصل جاري امضا كرد.
وي در شرايطي سكان رهبري اين تيم دسته اولي تركيه را قبول كرد كه پس از گذشت 17 هفته از فصل جاري، آنكاراگوچو با 4 برد و 5 تساوي، در مكان پانزدهم جدول است.
اين مربي معروف پيش تر هدايت تيم ملي مراكش را در اختيار داشت. مهمترين موفقيت او همراه با تيم ملي كشورش بود كه در سال 2000 منجر به قهرماني اروپا شد. او همچنين در رقابت هاي جام جهاني 1998 كه فرانسه به مقام نخست رسيد، سمت دستيار امه ژاكه را در اختيار داشت.
خداحافظي لمان از فوتبال
دروازه بان اسبق آلمان و عضو تيم اشتوتگارت در پايان فصل جاري با فوتبال وداع خواهد كرد.
«ينس لمان» اعلام كرد تصميم گرفته در پايان فصل جاري به فعاليت هاي ورزشي خود به عنوان بازيكن خاتمه دهد.اين بازيكن 40 ساله كه تا پايان رقابت هاي جام ملت هاي 2008 اروپا، عضو تيم كشورش بود، اظهار داشت: فكر مي كنم بهتر است در پايان فصل جاري براي هميشه بازي را كنار گذارم. بنابراين چندماهي كه تا پايان فصل درپيش داريم، به منزله آخرين روزهاي دوران بازي ام خواهد بود.
چنين تصميمي از جانب سنگربان پرسابقه درحالي گرفته شده كه وي آخرين هفته دور رفت بوندس ليگا در ديدار تيمش به خاطر اخراج در ديدار با ماينس غايب بود.اين سنگربان 61 بازي براي ژرمن ها از سال 1998 الي 2008 انجام داده است. او پيش تر عضو آرسنال انگليس، بروسيا دورتموند، ميلان و شالكه بود.
كريك لوين سرمربي جديد تيم ملي اسكاتلند
رسانه هاي ارتباطي اسكاتلند از انتخاب سرمربي جديد تيم ملي فوتبال اين كشور خبر دادند.
كريگ لوين پس از توافق با فدراسيون فوتبال اسكاتلند جانشين جورج بورلي، مربي معزول اين تيم شد.
سرمربي 45 ساله جديد تيم بريتانيايي درحالي عهده دار مسئوليت شد كه هدايت تيم دندي يونايتد را برعهده داشت و خروجش از اين تيم موجب اعتراض شديد مقامات عالي رتبه باشگاه شد، زيرا آنها معتقد هستند اين مربي تحت قرارداد با باشگاه بوده و نبايد بدون اجازه اقدام به عقد قرارداد با فدراسيون مي كرد.

 



تمركز فدراسيون كشتي روي كدام رويداد باشد؟! جهاني مسكو يا آسيايي گوانگجو

تيم ملي كشتي آزاد ايران در سال 2010 ميلادي دو رويداد مهم مسابقات جهاني مسكو و بازي هاي آسيايي گوانگ جو را پيش رو دارد كه قطعا نتيجه گيري در هر دو رويداد خصوصا بازي هاي آسيايي 2010 بسيار حائز اهميت است.
در دوره قبلي بازي هاي آسيايي در دوحه، تيم ملي كشتي آزاد با هدايت منصور برزگر صاحب چهار مدال طلا و يك نقره در هفت وزن شد تا موفق ترين رشته ورزشي ايران در بازي هاي 2006 لقب گيرد و سهم به سزايي در قرار گرفتن ايران در رده ششم المپيك آسيايي داشته باشد.
در شرايط فعلي، موفقيت كشتي در بازي هاي آسيايي گوانگ جو بسيار حائز اهميت است كه اين مسئله و اقدامات پيش روي كشتي توسط كارشناسان به نقد گذاشته مي شود.
اكبرنژاد: برنامه ريزي و تلاش كليد موفقيت هستند
اكبرنژاد گفت: با تلاش و برنامه ريزي مي توانيم به موفقيت هاي بيشتري در بازي هاي آسيايي گوانگ جو نسبت به بازي هاي آسيايي 2006 دوحه برسيم.
مربي سابق تيم ملي كشتي آزاد ايران ضمن بيان اينكه با مدال هاي كسب شده در بازي هاي آسيايي 2006دوحه مي توان به آينده اميدوار بود، اظهار كرد: مي توانيم به موفقيت هاي بيشتري دست پيدا كنيم و رسيدن به آن نتايج دور از دسترس نيست و اگر تكرار شود خيلي عالي است و فقط بايد تلاش كرد و با برنامه ريزي پيش رفت تا به موفقيت هاي بهتري در مسابقات آسيايي 2010 گوانگ جو رسيد. اكبرنژاد در ادامه با بيان اينكه با وجود يك تيم هم مي شود در مسابقات آسيايي و جهاني حاضر شد، افزود: اگر زماني توانستيم دو كشتي گير داشته باشيم كه در يك سطح باشند، آن وقت به صلاح است كه از يكي در مسابقات آسيايي و از ديگري در مسابقات جهاني بهره ببريم. اكبرنژاد ضمن اينكه ورود سعيد ابراهيمي به وزن 120كيلوگرم را مقطعي و جهت محك زني دانست، عنوان كرد: اگر او به صورت دائم هم در اين وزن قرار گرفته باشد ما كشتي گيران زيادي داريم كه مي توانيم با كمي سرمايه گذاري روي آنها وزن 96كيلوگرم را هم داشته باشيم. وي با اشاره به مسابقات جهاني بوداپست و 2006 چين خاطرنشان كرد: اگر آن مسابقات را مرور كنيم مي بينيم كه در وزن 66كيلوگرم مشكل داشتيم اما، با سرمايه گذاري روي تقوي قهرمان جوانان جهان توانستيم مدال طلا هم بگيريم پس اگر زماني احساس خلاء در وزن خاصي كرديم خيلي سريع مي شود آن را مرتفع ساخت.
اكبرنژاد همچنين در پايان در خصوص فاصله زماني دو ماهه بين مسابقات جهاني مسكو و بازي هاي آسيايي گوانگ جو يادآور شد: چون دو ماه زمان زيادي است مي توانيم با تمرينات به نتيجه مطلوبي برسيم و مي شود يك تيم را راهي هر دو مسابقه كرد.
فلاح: تكرار نتايج دوحه بعيد است
قهرمان سابق كشتي جهان با توجه به در پيش بودن بازي هاي آسيايي 2010 گوانگ جو گفت: اگر بتوانيم نتايج چهار سال قبل را تكرار كنيم، يك حادثه است. زيرا طي اين مدت هيچ برنامه ريزي و كار قانون مندي را از فدراسيون نديده ايم كه بتوانيم آن نتايج را بازپروري كنيم و ما از لحاظ مديريتي دچار مشكل هستيم.
اكبر فلاح اظهار كرد: من طي اين مدت از فدراسيون برنامه و كار قانوني نديده ام و بعيد مي دانم بتوانيم به آن نتايج خوب برسيم.
وي همچنين در خصوص رفتن سعيد ابراهيمي به وزن 120كيلوگرم از 96كيلوگرم بيان كرد: اولا كه به صورت مقطعي به وزن 120كيلوگرم منتقل شده است و خيلي بهتر از ابراهيمي ها هم داشتيم كه قهرمان بودند و بنا به دلايلي رفتند و جاي آنها هم بعدا پر شد. مثل عليرضا حيدري كه جاي خودش را به ابراهيمي داد و با رفتن آنها هيچ خلائي در آن وزن پيدا نشد و اگر بتوانيم نگاه خودمان را از نفرات اول متوجه دوم و سومي ها و جوان ها بكنيم مي توانيم در چند وزن افراد لايق داشته باشيم كه با رفتن يكي احساس خلاء نكنيم.
فلاح در ادامه با توجه به در پيش بودن بازي هاي آسيايي 2010 گوانگ جو در حالي كه تمام توجهات معطوف به ليگ است، گفت: با توجه به اينكه ليگ هر ساله برگزار مي شود با برنامه ريزي دقيق و درست به نتايج مطلوب در بازي هاي آسيايي هم رسيد.وي در پايان خاطر نشان كرد: ليگ براي كشتي ما بسيار مفيد است و با توجه به اينكه مسابقات انتخابي تيم ملي و آسيايي جايگاه ويژه خود را دارند مي توان از ليگ براي رسيدن به آنها بهره گرفت و اين دو موضوع هيچ مشكل تداخلي با هم ندارند.
محمدي: هنوز تصميمي نگرفته ايم
غلامرضا محمدي گفت: در جام جهاني ماخاچكالا و مسابقات آسيايي هند تحت هيچ شرايطي هدف مان نتيجه گرفتن نخواهد بود.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد اظهار كرد: تيم ملي كشتي آزاد در چهار، پنج ماه پيش رو، جام جهاني ماخاچكالا و مسابقات قهرماني آسيا در هند را پيش رو دارد. در همين رابطه جلساتي با رئيس و نايب رئيس فدراسيون داشتيم كه در نهايت روي اين مسئله همه توافق كردند كه نتيجه اين دو مسابقه را هدف قرار ندهيم و به فكر جوانگرايي و آينده نگري باشيم.وي ادامه داد: اين دو مسابقه، بهترين فرصت براي ميدان دادن به جوان ها است. وقتي حرف از المپيك لندن مي زنيم و آن مسابقات هدف نهايي است، بايد به جوان ها ميدان بدهيم.سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سؤال كه آيا براي مسابقات جهاني مسكو و بازي هاي آسيايي گوانگ جو دو تيم آماده خواهيد كرد: گفت: هنوز تصميمي در مورد مسابقات جهاني و بازي هاي آسيايي نگرفته ايم. در بازي هاي آسيايي 98 و 2002 به دليل كم بودن فاصله آن مسابقات با رقابت هاي جهاني، نتايج خوبي نگرفتيم اما، بين دو رويداد جهاني مسكو و بازي هاي آسيايي گوانگ جو 70روز فاصله است كه اين بسيار خوب است. البته مي خواهيم به آن مرحله برسيم كه دو تيم خوب داشته باشيم و فاصله ها بين كشتي گيران كم شود.
ميرعماديان: بايد در پشتوانه سازي تغيير نگرش داشته باشيم
سرمربي تيم كشتي آزاد مازندران گفت: بايد در پشتوانه سازي تغيير نگرش داشته باشيم و تا به حال تمام توجهات به نخبه ها بوده است.
ميرعماديان در خصوص برنامه ارائه شده از سوي فدراسيون براي مسابقات آسيايي گوانگجو اظهار كرد: من هيچ برنامه اي نمي بينم كه ارايه شده باشد زيرا بايد در اين راستا اردوهاي مقطعي و اعزام به مسابقات معتبر بين المللي شكل مي گرفت ولي با توجه به اينكه تمام حواس مان معطوف ليگ است شايد از اين موضوع غافل شده باشيم اما، باز هم مي شود در كنار وقفه هايي كه در ليگ انجام مي شود بچه ها را به اردو برد و براي مسابقه آينده آماده كرد. وي افزود: پشتوانه سازي مي تواند براي المپيك لندن و مسابقات آسيايي گوانگجو مفيد باشد. هر چند آن قدر ضعيف در اين زمينه عمل كرده ايم كه پشتوانه هاي ما بي انگيزه شده اند زيرا تمام سعي خود را كرده ايم كه روي نخبه ها سرمايه گذاري كنيم اما، مي توانيم با استفاده از پشتوانه ها در مسابقات جهاني و آسيايي 2010 آنها را براي المپيك لندن آماده كنيم.
وي در خصوص وجود خلأ در برخي وزن ها و رفتن سعيد ابراهيمي به وزن 120 كيلوگرم گفت: به دليل ضعف در امر پشتوانه سازي شاهديم كه با رفتن سعيد ابراهيمي به وزن 120 كيلوگرم در وزن 96 كيلوگرم احساس خلأ مي شود و بايد دو، سه سال كشتي گيري را آماده كرده تا بتوانيم آن وزن را هم سرپا نگه داريم. سرمربي تيم كشتي آزاد مازندران ضمن اينكه لازمه رسيدن به ليگ برتر را عدالت در بين تيم هاي شركت كننده در ليگ دانست، گفت: امروزه در امر پشتوانه سازي نيز ضعيف عمل كرده ايم به گونه اي كه تنها با تمركز و سرمايه گذاري بر روي نيروهاي نخبه، انگيزه را از پشتوانه ها گرفته ايم.
وي ادامه داد: اگر بتوانيم ليگ را با برنامه ريزي پيش ببريم و براي اين كار ليگ دسته يك و حذفي جوانان و نوجوانان را فعال كنيم و بتوانيم بر پويايي آن بيفزاييم، شكوفايي نيروهاي جوان شكل مي گيرد هر چند كه در حال حاضر ليگ ما داراي مشكلاتي از جمله عدم وجود عدالت است زيرا شاهديم كه يك تيم با 100 ميليون تومان و تيم ديگر با 700 ميليون تومان وارد ليگ مي شود كه اين نشان دهنده عدم سرمايه گذاري تيم ها در ليگ به اندازه توان شان است كه با رفع اين موضوع ليگ ما ليگ برتر خواهد شد.
سرمربي تيم مازندران افزود: بايد براي مسابقات جهاني مسكو و آسيايي گوانگجو دو تيم جوان را كه از مسابقات جوانان جهان برگشته اند آماده كنيم تا بتوانيم دو تيم نيرومند جوان داشته باشيم.
وي در پايان در خصوص موفقيت در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو عنوان كرد: اگر به بازي هاي آسيايي 2006 دوحه برگرديم، مي بينيم كه شرايط خاصي بر تيم حاكم بود كه توانستيم به چهار مدال طلا و يك نقره برسيم كه يكي از اين شرايط وجود نيروهاي جوان بود اما، اكنون شاهديم كه مراد محمدي به شرايط سني بالا رسيده است و رضا يزداني هم انگيزه اش را از دست داده است و ما همچون در پشتوانه سازي ضعيف بوده ايم، نتوانستيم از بازي هاي آسيايي 2006 دوحه تا 2010 گوانگجو شاهد برنامه اي واضح باشيم. به نظر من رسيدن به موفقيت در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو بعيد است!
محبي: فدراسيون برنامه اي ارايه نكرده است
سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد نگاه دقيق و توجه به جوانان و نوجوانان را مهم دانست و گفت: خيلي از جوانان ما امكان دارد در مسابقات آسيايي جايگزين كشتي گيران تيم ملي بشوند پس بايد برنامه اي براي آنها داشته باشيم هر چند كه برنامه اي براي بازي هاي آسيايي 2010 از سوي فدراسيون ارايه نشده است.
محمدحسن محبي در اين رابطه اظهار كرد: تمام برنامه هاي ارايه شده از سوي فدراسيون به ليگ ختم مي شود در صورتي كه در حين انجام ليگ بايد نگاه دقيق تري به جوانان و نوجوانان داشته باشيم زيرا خيلي از همين جوانان ما امكان جايگزين شدن به نفرات تيم ملي حتي براي مسابقات آسيايي را هم دارند ولي با توجه به در پيش بودن بازي هاي آسيايي، هنوز برنامه اي از سوي فدراسيون ارايه نشده است.
وي در پاسخ به اين سؤال مبني بر اينكه «آيا با رفتن سعيد ابراهيمي به وزن 120 كيلوگرم در 96 كيلوگرم احساس خلأ نمي شود؟» گفت: بعد از سعيد ابراهيمي افرادي هستند كه بتوانند در 96 كشتي بگيرند ولي با توجه به نبود برنامه اي مشخص در حوزه جايگزين سازي و پشتوانه سازي ممكن است تا چند سال در اين وزن خلأ داشته باشيم. وي در خصوص موفقيت در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو گفت: كشتي ما در دنيا حرف براي گفتن دارد و نه تنها در مسابقات آسيايي بلكه در دنيا مي تواند مدال بگيرد اما، براي رسيدن به موفقيت در بازي هاي آسيايي 2010 بايد همه عناصر اعم از رئيس فدراسيون، كادر فني و كشتي گيران ما همدل شوند و رسيدن به نتايجي همچون بازي هاي آسيايي 2006 دوحه بعيد و دور از دسترس نيست.
وي در پايان خاطرنشان كرد: فاصله زماني دو ماهه بين مسابقات جهاني مسكو و بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو فرصت خوبي است در جهت تقويت و ساختن تيم، با توجه به اينكه مسابقات آسيايي 2002 بوسان تنها 15 روز فاصله با مسابقات جهاني داشت؛ اما، با توجه به اينكه ما نفرات دومي را هم داريم كه مي توانند با همان كيفيت نفرات اول جايگزين آنها شوند، كادر فني بايد تصميم بگيرد كه آيا مي خواهد از يك تيم در مسابقات جهاني و آسيايي بهره بگيرد يا از دو تيم.

 



كوتاه از ورزش

اعلام آمادگي
10كشور براي سفر به ايران
در فاصله كمتر از يك ماه به آغاز رقابت هاي شمشيربازي جام جهاني كلاسA كيش تاكنون 10 كشور آسيايي و اروپايي براي حضور در اين رقابت ها اعلام آمادگي كرده اند.
اين رقابت ها در دو اسلحه سابر و اپه به صورت انفرادي در روزهاي 19 و 20 دي ماه در جزيره زيباي كيش برگزار خواهدشد و كشورهاي ايرلند، ارمنستان، كويت، مالزي، نيجريه، گرجستان، كانادا، پرتغال، بحرين و اسلوني اعلام كرده اند كه در اين پيكارها حضور خواهند يافت.
اين رقابت ها نخستين مسابقات شمشيربازي در سال 2010 جهان است كه داراي رنكينگ آسيايي و جهاني است.
باخت به خاطر اشكاني
صحبت هاي طهماسبي پس از شكست مقابل نعمت پور خواندني است. دارنده 2مدال برنز كشتي فرنگي جهان گفت: باتوجه به دوري يك سال و نيمه از مسابقه، فقط به خاطر درخواست علي اشكاني برابر اصلي ترين حريفم كشتي گرفتم.
سامان طهماسبي اظهار داشت: نمي خواستم در هفته چهارم ليگ كشتي بگيرم چون يك سال و نيم از مسابقه دور بودم و چندان جالب نبود كارم را با رويارويي با اصلي ترين حريفم و مدعي تيم ملي، آغاز كنم. با اين وجود به خاطر درخواست علي اشكاني روي تشك رفتم.
وي كه هفته گذشته در هفته چهارم ليگ فرنگي مغلوب طالب نعمت پور شد، تصريح كرد: چون گاز اردبيل در شهر خودش به مصاف تيم سوني مي رفت كسب پيروزي برايش خيلي اهميت داشت. خودم دوست داشتم از رقابتي ديگر كارم را آغاز كنم تا به مرور زمان بدنم راه بيفتد و آماده مسابقات مهم شوم؛ اما موقعيت تيمي جوري بود كه نبايد به اين مسئله فكر مي كردم. نخواستم روي اشكاني را به زمين بياندازم.
بدهي يك ميلياردي فدراسيون شنا
فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو با بدهي يك ميليارد و 100ميليون توماني به سرپرست جديد واگذار شده است.
فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو در 4آذرماه سال جاري به اميرحسين آيت الهي (سرپرست فعلي) تحويل داده شد.
اين درحالي بود كه فدراسيون با گذشت 9ماه از سال و براساس گزارش خزانه داري، 430ميليون تومان به شركت توسعه، تجهيز و نگهداري اماكن ورزشي بابت استخر كشوري و 570ميليون تومان بدهي بابت استفاده از خوابگاه و رستوران آزادي، بليط هواپيمايي و... بدهكار بوده است.
اين فدراسيون از ابتداي سال جاري نزديك به 700ميليون تومان از سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك دريافت كرده كه در مجموع، تا پايان آبان ماه سال جاري يك ميليارد و 800ميليون تومان در آن هزينه شده است.
وحيد مرادي پيش از اين رياست فدراسيون شنا، شيرجه، و واترپلو را برعهده داشت كه به دليل عملكرد ضعيف، از اين سمت بركنار شد. اكنون، اميرحسين آيت الهي سرپرستي فدراسيون را برعهده دارد.
كارخانه: به كسي تهمت نزدم!
سرمربي تيم واليبال پتروشيمي بندرامام(ره) گفت: در آمل تلفن همراه يكي از بازيكنان تيم ما گم شد؛ اما به هيچكس تهمت دزدي نزدم.
مصطفي كارخانه در رابطه با اظهارات هاشم جمشيدپناه، رئيس اداره تربيت بدني شهرستان آمل كه گفته بود مصطفي كارخانه به علت تهمت دزدي به مردم آمل دادگاهي خواهدشد تصريح كرد: در آمل تلفن همراه يكي از بازيكنان تيم ما گم شد، اما به هيچكس در آنجا تهمت دزدي نزدم. هميشه براي مردم واليبال دوست آمل احترام قائل بودم و اجازه تهمت زدن به اين مردم را به خود نمي دهم.
ليگ كاراته يك ماهه شد
مرحله اول از دور برگشت مسابقات سوپر ليگ كاراته كشور همزمان با مرحله آخر دور رفت، 10 ديماه استارت خواهد خورد تا تيمهاي سوپر ليگي دور برگشت را تنها در مدت يك ماه تجربه كنند.
محمدعلي زماني مسئول كميته برگزاري مسابقات و ليگهاي كاراته ضمن تأييد اين مطلب گفت: به منظور تداوم اردوهاي تيم ملي كاراته كشورمان، جهت شركت در بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي كه قرار است در فروردين ماه سال آينده برگزار شود با سرپرستان باشگاههاي حاضر در سوپر ليگ به اين توافق رسيديم كه تا دوم بهمن ماه ليگ را به پايان برسانيم.
پوتين جودوكاران روسي را شكست داد
ولاديمير پوتين در سن پترزبورگ دومين شهر بزرگ روسيه تمامي اعضاي تيم ملي جودوي اين كشور را شكست داد.
ولاديمير پوتين كه قهرمان بزرگي در رشته ورزشي جودو محسوب مي شود، در سفري به شهر سن پترزبورگ همه اعضاي تيم ملي جودوي روسيه و همچنين سرمربي اين تيم را با شكست مواجه كرد. پوتين همچنين به اعضاي تيم ملي جودوي روسيه پيشنهاد داد اگر نياز به كمك دارند از وي براي حضور در اين تيم دعوت كنند.
ولاديمير پوتين كه در جودو داراي كمربند سياه است سال هاي طولاني است كه به اين ورزش مي پردازد و اين نخستين بار نيست كه خود را در چنين صحنه هايي در معرض دوربين هاي خبرنگاران قرار مي دهد به طوري كه صحنه صيد ماهي در يكي از رودخانه هاي روسيه در سال گذشته همچنان در اذهان روس ها باقي مانده است. اسب سواري و شكار از ديگر فعاليت هاي تفريحي ولاديمير پوتين است.
عزل آقاي رئيس
سرپرست فدراسيون كاراته ايران گفت: فعاليت هاي سبك شيتوريو شوكوكاي يونيون به دليل عدم رعايت شئونات اسلامي در مسابقات بين المللي آلمان، تعليق و رئيس آن عزل شد.
عليرضا آهي خاطرنشان كرد: پس از بررسي هاي مختلف، تمامي فعاليت هاي سبك فوق روز گذشته به حالت تعليق درآمد و محمد متقيان نژاد رئيس آن نيز از كار بركنار شد. وي افزود: همچنين از ورزشكاران اين سبك خواستيم تا از اين پس در هر سبكي كه توانايي دارند، به فعاليت خود ادامه دهند.
آهي حضور بانوان سبك شيتوريو شوكوكاي يونيون بدون حجاب اسلامي در مسابقات آلمان را عجيب و دور از انتظار توصيف كرد و ادامه داد: برايم عجيب است كه نفرات اين تيم با چه استدلالي بدون حجاب وارد تاتامي شده اند.
سرپرست فدراسيون كاراته گفت: در مسابقات جهاني بزرگسالان ژاپن بانوان ايراني با حجاب اسلامي وارد تاتامي شده و مورد تقدير مسئولان كشور قرار مي گيرند، اما اين افراد با حركت عجيب خود همه چيز را تحت الشعاع قرار دادند.
پايان مرحله سوم ليگ جوانان دوچرخه سواري
سومين مرحله ليگ دوچرخه سواري جوانان در اهواز با برترين تيم هاي پتروشيمي تبريز، ترافيك تهران و شهرداري مهريز به پايان رسيد.
آخرين مرحله ليگ دوچرخه سواري در رده سني جوانان به ميزباني اهواز برگزار شد و در پايان پتروشيمي تبريز با 2576 امتياز روي سكوي قهرماني قرار گرفت. تيم هاي ترافيك تهران با 1951 و شهرداري مهريز با 1865 و مس كرمان، شهر سالم مشهد و شهرك هاي صنعتي همدان به ترتيب مقام هاي دوم تا ششم را كسب كردند. در رده بندي انفرادي نيز علي خادمي دوچرخه سوار رفسنجاني پتروشيمي تبريز بيشترين امتياز را گرفت و قهرمان قهرمانان شد.
لوكا مربي تيم ملي
قايقرانان بادباني ايران
يك مربي اسلوانيايي هدايت تيم ملي بادباني در رشته ويندسرف را در دو زنان و مردان برعهده گرفت. اريك لوكا قهرمان تيم اسلووني در المپيك 2008 پس از توافق بامسئولان قايقراني كشورمان هدايت تيم ويندسرف تيم ملي قايقراني را عهده دار شد.
وي پس ازعقد قرارداد با فدراسيون قايقراني و اسكي روي آب هفته جاري راهي بندرعباس شد تا تمرينات اردونشينان اين رشته را در دو بخش زنان و مردان هدايت كند.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14