(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7 دي 1388- شماره 19544
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تأملي درباره وقايع ديروز (يادداشت روز)
برگزاري مراسم عزاداري سالار شهيدان در حسينيه امام خميني (ره)
شام غريبان (به جاي گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
يك منبع آگاه در وزارت اطلاعات:تعدادي از عناصر گروهك منافقين در اغتشاشات روز گذشته دستگير شدند
در گفت وگو با شبكه چهار تلويزيون انگليس احمدي نژاد :
مبادله سوخت موضوعي فني است ايران ضرب الاجل را نمي پذيرد
متكي: لاريجاني در سفر به مصر حامل پيامي نبود
يزيد بازي عبري-انگليسي در عاشوراي حسيني (خبر ويژه)
ارگان سيا: كودتاي مخملي شكست خورده حالا فقط خشونتش مانده (خبر ويژه)
شاهد از تل آويو رسيد! (خبر ويژه)
نخست وزير انگليس: البته، آره، نه، هم آره هم نه! (خبر ويژه)
به نظر كاخ سفيد تحريم بي فايده، بهتر از بي تفاوتي است! (خبر ويژه)



تأملي درباره وقايع ديروز (يادداشت روز)

حوادث ديروز تهران و يكي دو شهر بزرگ ديگر كه در آن جماعتي كم شمار اهانت هايي سنگين و جسارت هايي بزرگ به ايام عزاي حضرت حسين بن علي(ع) روا داشتند، زواياي جديدي از فتنه چندماه اخير را آشكار كرده است. حضور يك ذهن امنيتي پشت آشوب هاي ديروز تهران كاملاً آشكار است. علائم و نشانه هاي قطعي وجود دارد كه نشان مي دهد سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي دشمن با واسطه برخي عوامل داخلي خود يك پروژه كاملاً برنامه ريزي شده و هدفمند را در خيابان هاي تهران كليد زده اند.
رخدادهاي هفته هاي گذشته نشان مي داد كه فتنه پس از انتخابات در تهران به پايان خود نزديك شده است. در روز 16 آذر مردم تهران خرج خود را به طور كامل از آشوبگراني كه محيط دانشگاه را براي فعاليت هاي خود انتخاب كرده بودند سوا كردند. اهانت به عكس امام(ره) در آن روز توسط جمعي از هواداران ميرحسين موسوي پس از ناكامي روز 16 آذر، موجي بزرگ از اعتراض هاي مردمي را از پي خود آورد كه طي آن سران فتنه به تعبير خودشان تا لبه پرتگاه كشانده شدند.
ورود به ايام عزاي حضرت اباعبدالله(ع) اين تنگنا را براي فتنه گران شديدتر كرد. رشد عميق و خود به خودي شامه تشخيص فتنه و روحيه فتنه ستيزي مردم در اين ايام باعث شد تا در تمام 9 روز اول ماه محرم به رغم همه تلاش ها و تبليغاتي كه فتنه گران انجام دادند، هيچ تجمع و آشوبي ولو به صورت لكه اي مجال ظهور پيدا نكند. خاصيت فتنه سوزي ايام محرم چنان بود كه صداي برخي از حاميان بيروني جريان فتنه را هم درآورد كه « آخر ما را به محرم چه كار و... ورود به فضاي عزاداري حسيني كاملاً در تعارض با اهداف و آرمان هاي جنبش سبز است و...» (اخبار ويژه روزنامه كيهان در هفته گذشته را بخوانيد).
به جبران همه اين ناكامي ها، ديروز و در روز عاشورا كه روز اوج احساسات و غليان عواطف ملت ايران در ابراز ارادت به ساحت سيدالشهدا(ع) است، فتنه گران نااميد از همه جا تلاش كردند از مردم و از همه آرمان ها و اعتقاداتي كه سد راه فتنه گري آنها شده انتقام بكشند.
بر مبناي مجموعه ارزيابي ها، تحركات روز گذشته در تهران بر3 پايه كليدي استوار بود، كه طراحي آنها جز توسط يك ذهن اطلاعاتي و امنيتي خبره- كه در تمام ماه هاي گذشته دست آن را پشت سر حوادث و فتنه ها ديده ايم- ممكن نيست.
1- تداوم پروژه كشته سازي احتمالا مهم ترين هدفگذاري ديروز طراحان آشوب در تهران بوده است. موضوعي كه از قبل پيش بيني و درباره آن هشدار داده شده بود. تحولات 16آذر به اين سو كه از آنها سخن گفتيم عميقاً جريان فتنه و حاميان بيروني آنها را به اين نتيجه رسانده بود كه اين جريان بدنه اجتماعي و نيروي عمل كننده خود در كف خيابان را تقريبا از دست داده است و بنابراين كاملا منطقي است كه تصور كنيم «اتاق فكر فتنه»- بيروني و داخلي- تصميم گرفته باشد كه به هر شكل ممكن، براي احياي مجدد اين بدنه اجتماعي تلاش كند. آسان ترين و كوتاه ترين راه براي رسيدن به اين هدف تداوم پروژه كشته سازي است كه در ماه هاي گذشته و در جريان مواردي مانند ندا آقا سلطان، فتنه گران بهره هاي فراوان از آن بردند. ديروز در عرض كمتر از دو ساعت حضور آشوبگران در خيابان هاي تهران 4 نفر كشته شده اند كه يكي از آنها جزو نزديكان ميرحسين موسوي است. شواهدي كه دستگاه هاي مسئول به زودي ارائه خواهند كرد نشان مي دهد مرگ همه اين افراد و خصوصاً فرد نزديك به موسوي كاملاً مشكوك و بلكه به نحو پيش پا افتاده اي سازماندهي شده است. روشن است كه وقتي ميان چند صد نفر دقيقاً يك نفر گلوله مي خورد، نمي توان موضوع را به حساب برخورد روتين پليس با اغتشاشگران گذاشت بلكه يك مورد اينچنيني يك «ترور» كاملا برنامه ريزي شده با اهدافي مشخص است. اين ترور مي تواند انگيزه هاي به شدت تضعيف شده فرد لجوجي چون موسوي براي تداوم فتنه گري را احيا نمايد و علاوه بر آن مي تواند بدل به چشمه اي جديد براي به خيابان دعوت كردن بخشي از مردم شود و به عنوان منبع تغذيه آشوب هاي بعدي عمل كند.
2- مشخصه دوم تحركات ديروز سازماندهي حسابشده آن بوده است. اطلاعات مفصلي وجود دارد كه نشان مي دهد جمعي از حاضران در ناآرامي هاي ديروز از شهرستان هاي دوردست به تهران منتقل شده و به انواعي از سلاح هاي سرد مجهز بوده اند. ميل به سمت استفاده از «اجيرشدگان»- با مزد و بي مزد- و كساني كه يا به روش هاي مختلف واقعي يا مجازي شبكه شده اند در آشوب هاي اخير، نشان دهنده آن است كه فتنه گران به طور كامل از مردم قطع اميد كرده و برنامه هاي آينده خود را در چارچوب پروژه «جنگ اوباش عليه مردم» سازماندهي نموده اند. مردم عادي مسلما حتي اگر اعتراضي هم داشته باشند قرآن آتش نمي زنند، به پرچم امام حسين(ع) و محل عزاداري زائران آن اهانت نمي كنند و مهمتر از همه در روزي كه نماد اوج جانبازي در دفاع از اسلام است عليه اسلام شعار نمي دهند. كاملا پيداست كه در آشوب هايي شبيه آنچه ديروز رخ داد ما با يك جمعيت به شدت آلوده كه محصول شبكه سازي دشمن در بخش هايي از طيف هاي معاند نظام است مواجه هستيم كه هيچ حد و مرزي براي توهين، جسارت و جنايت نمي شناسند.
3- و عامل سوم كه كاملا نشان مي دهد نوعي برنامه ريزي امنيتي پشت آشوب ها وجود دارد اين است كه آشوبگران از خلأ حضور مردم مومن در خيابان ها در ساعت هاي اوليه صبح ديروز استفاده كردند و به محض آن كه دريافتند مردم با خروج از محل هاي عزاداري در حال حركت به سمت آنها هستند در حالي كه جرائم و جنايات خود را انجام داده بودند، متواري شدند. به وجود آوردن آشوب هاي لكه اي و پراكنده و تلاش براي بيشينه سازي تخريب و جنايت در زمان كم و نهايتاً غيب شدن همه آنها در زماني كوتاه جملگي نشان دهنده آن است كه يك پديده كاملاً برنامه ريزي شده و هماهنگ در جريان است كه نوعي «سازمان» در پس آن وجود دارد.
در نقطه مقابل حوادث روز عاشورا مسائل بسيار مهمي را براي همه دوستداران انقلاب و فدائيان اسلام روشن كرد. نخست اينكه پس از حوادثي مانند اهانت به عكس امام و سوت و كف در شب عاشورا (حاشيه مراسم عزاداري خاتمي در جماران) اقدامات انجام شده توسط آشوبگران در روز عاشورا كه اهانت مستقيم به اسلام از جمله آنها بود به همگان نشان داد كه جماعت فتنه گر از همه مرزهاي اخلاقي و اعتقادي عبور كرده اند و ديگر هيچ نسبتي ميان آنها و سرانشان با ملت بزرگ ايران نيست. آشكار شدن اين حقيقت كه با جسارت به اسلام و امام حسين(ع) به اوج رسيد حجت را بر همه تمام مي كند و بدون شك ملاحظه و مساهله با اين افراد كه قليلي بي ريشه بيش نيستند خطايي است كه ملت ايران هرگز آن را نخواهد بخشيد.
نكته دوم آن است كه حوادث ديروز نشان داد مردم غيور تهران در حال از دست دادن صبر خود در مقابل آشوبگران هستند و فراتر و جلوتر از نيروهاي انتظامي و امنيتي از اين پس خود به طور قاطع با هرگونه فتنه انگيزي برخورد خواهند كرد. آشوب هاي ديروز تهران در واقع قبل از آنكه توسط نيروهاي مسئول كنترل شود توسط خود مردم عزادار كه از فتنه درون چند خيابان آگاه شده بودند مهار شد.
نتيجه اي كه مي توان از مجموعه اين تحليل گرفت آن است كه اكنون ديگر نه صبر رواست و نه مساهله و مماشات جايز. كساني كه روز قدس شعار «نه غزه نه لبنان» سر مي دهند، روز 13آبان آمريكا را ستايش مي كنند، روز 16آذر به عكس امام اهانت مي كنند و روز عاشورا به مقام قدسي حسين بن علي(ع) جسارت مي ورزند جزو مردم ايران نيستند و برخورد با آنها هم براي نظام مقتدراسلامي آسان تر از آن است كه جاي ملاحظه كاري باقي بماند.
و نكته نهايي خطاب به سران فتنه است كه خوب بايد بدانند اگرچه اكنون از همه جا رانده شده اند و جز مشتي رجاله بي دين و رقاصه هرزه، براي آنها باقي نمانده، اما از چشم ملت ايران مسئول همه اين وقايع آنها هستند و بايد هزينه اين جسارت هاي بزرگ را تمام و كمال به همين زودي ها بپردازند.
مهدي محمدي

 



در حضور رهبر معظم انقلاب صورت گرفت
برگزاري مراسم عزاداري سالار شهيدان در حسينيه امام خميني (ره)

مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان از سوي رهبر معظم انقلاب در حسينيه امام خميني برگزار مي گردد.
طبق روال همه ساله، مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) و ياران با وفاي آن امام همام از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي از شب هشتم تا دوازدهم محرم الحرام (3 لغايت 8 دي ماه) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حسينيه امام خميني برگزار مي گردد. در اين مراسم كه سه شب از آن سپري شده محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، علي لاريجاني، رئيس مجلس، آيت الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضاييه و بسياري از قشرهاي مختلف مردم و مقامات لشكري و كشوري حضور داشتند.
رئيس جمهور همچنين همزمان با شب تاسوعاي حسيني با حضور در مسجد ارك تهران و در جمع عزاداران حسيني به عزاداري پرداخت.
وي در اين مراسم درباره فلسفه قيام امام حسين(ع) و مقايسه شرايط آن دوران با شرايط امروز جهان سخنراني كوتاهي ارائه كرد.

 



شام غريبان (به جاي گفت و شنود)

اين روزها كه شهادت اباعبدالله الحسين عليه السلام و 72 يار باوفا و بي بديلش را به سوگ نشسته ايم، ستون گفت وشنود را به سروده اي از سعيد حيدري اختصاص مي دهيم. سروده اي در وصف شام غريبان حسين(ع) و...
شب ميچكد و نم نم باران گرفته است
امشب دوباره خيابان گرفته است
حسي غريب در همه جا پرسه مي زند
و دسته هاي سينه زني جان گرفته است
تصويرهاي محو و شلوغ هميشگي
در كوچه هاي غم زده ميدان گرفته است
تصويري از سري كه سرافراز مي شود
بالاي نيزه مجلس قرآن گرفته است
طفلي كه از گلوي خودش خون مكيده بود
با خواهري كه شام غريبان گرفته است
يا، آستين خالي مردي كه مي رسد
و مشك را به گوشه دندان گرفته است
انگار خون به مغز يقينت نمي رسد
احساس مي كني رگ ايمان گرفته است
مجلس تمام مي شود و فكر مي كني
بازار كار حضرت شيطان! گرفته است
اين بغض در گلوي حقيقت شكستني است
تاريخ، اگرچه آن را آسان گرفته است

 



كيهان و خوانندگان

¤ مي خواستم به عنوان قطره اي از اقيانوس امت حزب ا... از مواضع انقلابي حضرت آيت ا... نوري همداني در حمايت از انقلاب و ولي فقيه به عنوان اصل اساسي انقلاب اسلامي و خشم انقلابي ايشان عليه منافقين جديد و طلحه و زبيرهاي زمانه تشكر نمايم.
گل محمد نوراني از مهديشهر و دهها تلفن ديگر
¤ سران فتنه ثابت كردند نه تنها در مقابل نظام اسلامي ايستاده اند، بلكه با باورهاي ديني مردم نيز سر ستيز دارند. حرمت شكني عده اي از فتنه جويان در روز عاشوراي حسيني و عزاي حضرت سيدالشهدا(ع) نشان داد كه مشكل اصلي آنان ارزشهاي ديني مردم است. به بهانه محرم و عاشورا پاي در خيابان گذاشته و عليه مقدسات و اركان نظام اسلامي شعار دادن تير آخري بود كه بر پيكره بي جان فتنه گران نشست. مسئولان قضايي و امنيتي نظام بدانند كه صبر مردم سرآمده و اگر آنان نسبت به دستگيري، محاكمه و مجازات سران فتنه و عوامل اغتشاش در روز عاشوراي حسيني اقدام نكنند، با غيرت و خروش مردم انقلابي، كار فتنه گران يكسره خواهد شد.
ايراني
¤ خطاب به سران فتنه مي گويم كه يكي از شباهت هاي انقلاب امام حسين(ع) و انقلاب اسلامي اين است كه همان طور كه در قيام امام حسين(ع) يك غربال اتفاق افتاده و سره از ناسره مشخص شد در انقلاب اسلامي هم طي 6 ماه گذشته چنين غربالي رخ داد و دوست و دشمن خود را نشان دادند.
عباس ووجاريان از مارليك كرج
¤ از يك نماينده مجلس شوراي اسلامي انتظار نمي رفت كه از طرف قوه قضائيه بگويد كه نظام اميدوار است سران فتنه برگردند و از عملكرد خود دست بردارند. زيرا فتنه اي كه اين افراد با قانون شكني خود ايجاد كردند و به كشته شدن چند نفر از هموطنانمان، آسيب به اموال عمومي و از بين رفتن حيثيت و اعتبار نظام در خارج منجر گشته ديگر برگشتني وجود ندارد. ضمن اين كه سران فتنه نهايت تلاش خود را براي پيش برد اهداف شوم دشمنان كشورمان به كار گرفتند.
زهرا هاشمي
¤ سران فتنه كه ادعاي خط امامي بودن مي كنند، پس چرا با دشمنان امام خميني(ره) متحد شده اند؟ مگر ملي مذهبي ها، نهضت آزادي و... از مطرودان امام نبودند؟ سران فتنه و قانون شكنان بدانند كه مردم هوشيارند و مي دانند چه كسي پيرو حقيقي خط امام است و چه كسي دروغ مي گويد. از قوه قضائيه هم تقاضاي برخورد مي شود.
دكتر رضايي
¤ عاملان فتنه سبز كه دشمن شادكن شده اند ديگر هيچ جايگاهي در اين كشور ندارند. ما خانواده شهدا همان طور كه شهيدانمان در وصيت نامه هاي خود تاكيد كرده اند، هيچ گاه در دفاع از ولايت فقيه و راه امام خميني(ره) كوتاه نخواهيم آمد.
خانواده شهيد سيدمهدي طبايي
¤ خواستم به مسئولين قضايي بگويم كه ديگر مماشات و ملاطفت با سران فتنه و قانون شكن را كنار بگذارند. با وجود هنجارشكني هاي اخير عده اي در روز قدس ،13 آبان، 16 آذر و ماجراي شهرستان قم چرا مدعيان خط امام (ره) هيچ اعلام انزجاري از آنها نمي كنند؟ آيا اين دليل بر رضايت و همراهي آنها با اين افراد نيست؟
محمدزاده
¤ به مسئولان و كارگزاران نظام بفرمائيد كه تنها راه دست يافتن به وحدت، اجراي عدالت اسلامي است.
مجتبي احمدي
¤ از دستگاه قضايي تقاضا مي شود همان طور كه به سرعت به شكايت ديگران از مديرمسئول كيهان رسيدگي مي كند، به شكايت ديگران از امثال موسوي و كروبي هم رسيدگي نمايد تا عدالت خود را اثبات كند.
رضا محمدي
¤ خاتمي به تازگي گفته كه اگر از مردم نظرسنجي شود حتماً اكثريت مردم ناراضي هستند. به ايشان توصيه مي كنم كه بار ديگر به نتايج انتخابات توجه كند تا با نظرات مردم آشنا شود و مشخص شود مردم از عملكرد گذشته چه كساني ناراضي هستند.
رضا آقاجاني
¤ از مسئولان شهرستان قم كه اجازه ندادند تا با آشوبگران در مراسم تشييع جنازه آقاي منتظري برخورد كنيم انتقاد دارم. لازم بود كه درس عبرتي به آن ها بدهيم كه ديگر هوس نكنند تا در شهر قم، مركز انقلاب اسلامي، فتنه برپا كنند.
سيدحسين كلانتر از قم
¤همه ما مي دانيم كه كشورمان نياز به اصلاح دارد. اما متأسفانه پرچم اصلاح طلبي به دروغ به دست عده اي ناصالح افتاده است. از رسانه هاي كشور، از جمله روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه اين همه از كلمه اصلاح طلب در مورد آنها استفاده نشود. چون معني اين كلمه با عمل آنها متضاد است.
جلال پور از مشهد
¤ از دولتمردان محترم سوال دارم كه چرا با گذشت بيش از 9ماه از آغاز سال، هنوز اقدامي براي اجراي قانون نظام خدمات كشوري نشده است؟
مرادي از تهران
¤سه سال است كه براي تعويض خودروي فرسوده ام اقدام كرده ام، اما علي رغم وعده پرداخت وام، هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
محمود محقق از تهران
¤از آموزش و پرورش به خاطر موكول كردن امتحانات دانش آموزان پس از عزاداري هاي محرم تشكر مي كنم.
عطيه محمدي
¤پيشنهاد مي شود كه براي ايام عزاداري محرم، مقتل هاي مورد تاييد مقام معظم رهبري را چاپ بفرمائيد.
ابوالفضل عياريان
¤در مورد اختصاص 20% سهميه كارشناسي ارشد و دكتري به متأهلين خواهش مي كنم به عنوان مادري كه 4 جوان دانشجو دارد اين را منعكس نماييد تا شايد مسئولين امور در پيشنهاد و طرح خود تجديد نظر نمايند. آيا اين اجحاف در حق جوانان درس خوان و مجرد نيست.
زهرا عرب
¤چند سال است كه براي جلوگيري از وهن حضرت امام حسين(ع) و يارانش در كربلا، از نصب تصاوير اين بزرگواران ممانعت مي شود كه جاي تشكر دارد. اما در تابلوي تصويري بنياد رودكي، در خيابان حافظ، از همان تصاوير استفاده مي شود. لطفاً رسيدگي شود.
بابايي از تهران
¤با اينكه رئيس جمهور ابلاغ نموده اند كه مسئولان در شهرستان ها بايد ساكن همان شهرستان باشند، اما در استان گلستان به خصوص گنبدكاووس اين مسئله رعايت نمي شود. لطفاً رسيدگي شود.
سعادتي از گنبدكاووس
¤ما فرهنگيان، در هنگام تدريس به دانش آموزان تاكيد مي كنيم كه افراد را فقط با نام خطاب قرار ندهند و حتماً از آقا يا خانم استفاده كنند. اما مدتي است كه در برخي از برنامه هاي تلويزيون باب شده است كه افراد براي ناميدن يكديگر، فقط به بردن نام طرف مقابل بسنده مي كنند و خانم و آقا را نمي گويند.
حسن معصومي
¤متأسفانه گاهي در واگن هاي مترو، برخي از دختران و پسران جوان، حركات ناشايستي انجام مي دهند كه در شأن جامعه ما نيست. خواهشمند است اين مسئله مورد رسيدگي قرار گيرد.
محمد رضايي
¤رسانه هاي غربي در حالي اقدام به انتشار شايعه استفاده ايران از نفت عراق كردند كه دولت هاي خودشان، چند سال است آن كشور را اشغال كرده و در حال كشتار مردم و به يغما بردن ثروت هاي آن كشور هستند.
محمد كلافي از اهواز
¤سازمان ها چرا بر شركت هاي توليد وسائل برقي نظارت نمي كنند؟ زيرا به تازگي اقدام به خريد يك لامپ مهتابي كردم كه پس از يك هفته استفاده، چنان داغ شد كه اگر به موقع متوجه نمي شديم منزلمان را به آتش مي كشيد.
عظيمي از تهران
¤شهرداري ملارد، مدتي است كه علاوه بر عوارض گوناگون، 50 هزار تومان نيز بابت فضاي سبز مي گيرد. اين در حالي است كه در منطقه مارليك، كوچك ترين پارك يا فضاي سبزي وجود ندارد. سؤالم اين است كه پس چرا اين عوارض را از شهروندان اين منطقه مي گيرند؟
يك شهروند از مارليك
¤از مسئولين آب و فاضلاب شهرستان هويزه تقاضا مي شود كه فكري به حال مشكلات فاضلاب اين شهرستان نمايند، زيرا براي چندمين سال متمادي، با جاري شدن فاضلاب در سطح خيابان ها بهداشت مردم اين شهرستان به خطر افتاده است.
عبدالله ساكي از هويزه

 



يك منبع آگاه در وزارت اطلاعات: تعدادي از عناصر گروهك منافقين در اغتشاشات روز گذشته دستگير شدند

يك منبع آگاه در وزارت اطلاعات از دستگيري تعدادي از عناصر گروهك تروريستي منافقين در اغتشاشات روز عاشورا خبر داد.
اين منبع آگاه در وزارت اطلاعات غروب ديروز اعلام كرد كه در جريان اغتشاشات ديروز در مركز تهران كه طي آن فتنه گران به دسته هاي عزاداري حضرت سيدالشهدا(ع) حمله كرده و همچنين تعدادي از خودروهاي عمومي و شخصي و برخي اماكن عمومي را به آتش كشيدند، تعدادي از عناصر گروهك تروريستي منافقين دستگير شدند.
پيش از اين اخبار و اطلاعات مفصلي درمورد حضور اعضاي گروهك منافقين و بخشي از خانواده هاي آنها در اين آشوب ها منتشر شده بود و برخي از آنها نيز در هفته هاي گذشته دستگير شده بودند.

 



در گفت وگو با شبكه چهار تلويزيون انگليس احمدي نژاد :
مبادله سوخت موضوعي فني است ايران ضرب الاجل را نمي پذيرد

رئيس جمهور تاكيد كرد در حالي كه مبادله سوخت رآكتور تهران يك كار فني است، ضرب الاجل در اين خصوص معنايي نخواهد داشت.
دكتر احمدي نژاد در گفت وگو با شبكه چهار تلويزيون انگليس عنوان كرد: برخي كشورهاي غربي برنامه صلح آميز هسته اي ايران را بهانه اي براي سرپوش گذاشتن بر اعمال تحريم ها و صدور قطعنامه ها عليه ملت ايران قرار داده اند و خوب است كه اين شجاعت را داشته باشند و با صراحت اعلام كنند، چون ايران مانع توسعه طلبي آنان در دنيا است، با ملت ايران دشمن هستند.
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص خريد سوخت غني سازي شده و ضرب الاجل 1+5 به ايران اظهار داشت: جمهوري اسلامي پيشنهاد خريد سوخت را ارائه كرد و طبق مقررات هم آنها وظيفه دارند كه بدون هيچ شرطي سوخت را در اختيار ما قرار دهند. ما اين را پيشنهاد داديم براي اينكه به آنها فرصتي بدهيم كه از حوزه تقابل به همكاري برسند ولي آنها تحت بعضي فشارها اصرار دارند كه براي فروش سوخت براي ما شرط بگذارند آن هم شروط سياسي، در حالي كه مبادله سوخت يك كارفني است و ضرب الاجل در اين خصوص معنايي ندارد.
رئيس جمهور در خصوص سؤالي درباره سخنان اوباما در قاهره و دراز كردن دست دوستي به سمت ايران گفت: من براي آقاي اوباما پيام دادم. پيشنهاد خريد سوخت به آنها ارائه داديم و حتي اعلام كرديم كه در نيويورك آمادگي داريم كه مذاكره كنيم ولي وي تحريم ها عليه ملت ايران را تمديد كرد.
احمدي نژاد در خصوص فعاليت شبكه بي بي سي و برخي رسانه هاي غربي عليه ايران عنوان كرد: بي بي سي ابزار سياست هاي انگليس است. دولت انگليس هم نشان داد كه با ملت ما دشمن است و صد سال است كه اين دشمني ادامه دارد. اينها بازي هاي سياسي و رسانه اي است و دوره اش هم تمام شده و ديگر تاثيري هم ندارد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا حقيقت دارد يكي از زنان بن لادن در ايران زندگي مي كند گفت: به بعضي از سياستمداران غربي نصيحت مي كنيم از اين گونه موضوعاتي كه هر روز توليد مي شود و از آن به عنوان ابزار سلطه بر جهان استفاده مي كنند دست بردارند.بايد به دنبال حل ريشه اي مسائل باشيم. دولتمردان انگليس و آمريكا بايد واقعيت دنيا را بپذيرند؛ دوره اي كه با رسانه ها بازي سياسي و تبليغاتي كنند و محيط را تحت تاثير قرار دهند تمام شد. دستشان براي ملت ها و مردم ايران رو شده است، ما ديگر فريب بازي هاي رسانه اي را نمي خوريم چون ارزشي هم ندارند وقتمان را براي آن تلف كنيم.

 



متكي: لاريجاني در سفر به مصر حامل پيامي نبود

وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد لاريجاني در سفر به مصر حامل پيامي از سوي رئيس جمهور نبوده است.
منوچهر متكي در بخش گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما با اشاره به سفر دبير شوراي عالي امنيت ملي به ژاپن گفت: ايران با ژاپن در حوزه هاي مختلف زمينه همكاري دارد، همچنين ژاپن براي همكاري در حل مسائل افغانستان و پاكستان اعلام آمادگي كرده است.
وي همچنين درباره سفر اخير خود به لبنان عنوان كرد: اين سفر زمينه سازي براي گام هاي بعدي در روابط دو كشور است.
متكي گفت: مناسبات ايران با لبنان در پي سفر رئيس جمهور اين كشور به تهران وارد مرحله جديدي شده است و سفرهاي آينده توافقات جديد را به دنبال خواهد داشت.
وزير امور خارجه كشورمان با بيان اين كه همكاري هاي ايران، لبنان، سوريه، عراق و تركيه براي كل منطقه آثار مثبت خواهد داشت افزود: لبنان به دليل قرار گرفتن در موقعيتي راهبردي يكي از فعال ترين حوزه هاي رسانه اي خاورميانه محسوب مي شود و مورد توجه بسياري از طرف هاي منطقه اي و بين المللي است.
متكي همچنين به سفر لاريجاني به مصر اشاره كرد و گفت: لاريجاني حامل پيامي از سوي رئيس جمهور نبود.
وي با اشاره به رياست كنوني مصر بر جنبش غيرمتعهد ها گفت: ايران در كنار كوبا و مصر عضو تروئيكاي نم است و اين مجموعه تصميم گرفته است با طرف هاي بين المللي ديدارهاي منظم و دوره اي داشته باشد.
متكي تصريح كرد: اگر كشورهاي غربي به چارچوبي كه براي تامين سوخت رآكتور تهران پيشنهاد شده است عمل نكنند، ممكن است ترجيح دهيم توليد اورانيوم غني شده تا 20 درصد را خودمان انجام دهيم.
وي با اشاره به اين كه براي تامين اين سوخت سه گزينه وجود دارد گفت: ما فرصتي براي آن ها ايجاد كرديم اما آنچه موجب تامل ما ضمن حفظ موضع اصولي شد اين بود كه آن ها بلافاصله در رسانه ها مطرح كردند كه ما يك سال ايران را از بمب اتمي دور نگه مي داريم به طوري كه ايران را در موضع اتهام قرار دادند. آن ها بازي تبليغاتي جديدي را شروع كردند و گفتند ايران جواب نمي دهد در حالي كه ما پيشنهاد خود را مطرح كرديم و گفتيم كه در مرحله اول 400 كيلو تبادل مي كنيم اين در حالي است كه آن ها مدام اعلام كردند كه نمي دانيم چرا ايران جواب نمي دهد كه من در منامه پيشنهاد را به صورت علني مطرح كردم.
متكي در بخش ديگري از اين گفت وگو، ورود آمريكا به صحنه درگيري ها در يمن را مشكوك دانست و گفت: اين اقدام ركن چهارمي از بحران درگيري هاي نظامي را در منطقه ايجاد خواهد كرد و مجموعه تحولات اخير جهان اسلام را هدف قرار داده است.
وزير امور خارجه همچنين عنوان كرد: اگر عربستان نگراني مرزها را دارد مي تواند از آن ها محافظت كند اما ورود در مسايل يمن راه حل مشكل نيست وي درباره اتهام دخالت ايران در مسايل يمن گفت: هيچگونه دليلي بر دخالت ايران در يمن وجود ندارد و مسئولان يمن هم به اين مساله اذعان دارند.

 



يزيد بازي عبري-انگليسي در عاشوراي حسيني (خبر ويژه)

تدارك همه جانبه رسانه هاي ضدانقلاب براي اختلال در مراسم پرشكوه عزاداري سالار شهيدان(ع) در روزهاي تاسوعا و عاشورا، به يك آبروريزي و رسوايي بزرگ براي فتنه گران و رسانه هاي وابسته به استكبار تبديل شد.
جبهه رسانه اي ضدانقلاب موسوم به شبكه عنكبوت از چند هفته پيش، زمينه سازي براي ايجاد اختلال و تشنج در مراسم سوگواري تاسوعا و عاشوراي حسيني را كليد زده بودند. اين هجوم رسانه اي 4 ضلع را شامل مي شد1-رسانه هاي دولتي آمريكا و انگليس(شامل صداي آمريكا، راديو فردا، شبكه بي بي سي، رسانه هاي صهيونيستي، فيس بوك و تويتر2-شبكه ها و سايت هاي وابسته به عناصر ضدانقلاب مقيم خارج از كشور (نظير ايران امروز، روزنت، راديو زمانه، اخبار روز، جرس، ايران گلوبال، گويانيوز و... 3-رسانه هاي عربي مرتجع (عبري) نظيرالعربيه و بعضاً الجزيره 4-سايت هاي وابسته به افراطيون داخلي نظير نوروز، كلمه، امروز، سلام نيوز، ملي مذهبي، و...)
اضلاع اين شبكه برخي از مخاطبان خود را چنان كم دان و كم شعور فرض كرده بودند كه حتي از طريق مستخدمان رسمي سازمان سيا و موساد (عناصري نظير سازگارا، نوري زاده و...) مدعي شدند در روزهاي تاسوعا و عاشورا كار جمهوري اسلامي تمام است!!... سرانجام روزهاي موعود فرا رسيد و رسانه هاي ياد شده خبرهاي(؟!) پيش ساخته و قالبي را بي آنكه به شعور مخاطبان خود احترام بگذارند و احتمال دهند كه درصدي از آنها در خيابان ها هم تردد مي كنند، منتشر كردند. نكته جالب در اين ميان استناد 4طيف ياد شده از اضلاع شبكه عنكبوت به يكديگر براي القاي سنديت گمانه ها و تخيلات خود بود. به عنوان مثال طي 2 روز گذشته هر دو سايت نوروز (مشاركتي) و كلمه (وابسته به موسوي) براي فريب مخاطبان اعلام مي كردند «بي بي سي گزارش مي دهد...»، «يك شاهد عيني به بي بي سي گفت...»، «يك منبع موثق به بي بي سي گفته است»، «العربيه خبر بي بي سي را تائيد كرد» و...!
از سوي ديگر همين رويه را سايت هاي رسمي راديو فردا و گويانيوز (ارگان هاي رسمي سازمان سيا) با استناد به دروغ پردازي هاي شبكه سعودي-عبري العربيه در پيش گرفتند و هر دو شبكه با استناد به خبرهاي العربيه مدعي شدند «اوضاع تهران به شدت ملتهب است»، «كنترل خيابان ها به دست مخالفان افتاده است» و...! العربيه سعودي هم در اين سياه بازي و چشم بندي مضحك خود به ديگران استناد مي كرد و مدعي مي شد«رسانه هاي جنبش سبز مي گويند»، «شبكه جرس گزارش مي دهد ستون هاي دود و آتش خيابان را فراگرفته و ميدان هاي اصلي فتح شده است و...»!!
سياه بازي عناصر ضدانقلاب و حاشيه سازي ناكام براي عزاداري پرشكوه ملت ايران از طريق ايجاد تشنج در حالي بود كه سايت كلمه وابسته به ميرحسين موسوي، چند روز پيش ضمن فرار به جلو، نظام را متهم كرده بود كه كارناوال عاشورا و حرمت شكني عزاداري هاي محرم را براي روزجمعه (4دي) تدارك ديده است. با اين حال روزجمعه بي هيچ تنشي سپري شد. اما در روزهاي شنبه و يكشنبه، عناصر ضدانقلاب در گروه هاي سازمان يافته 40-30 نفره با سوءاستفاده از اوج گرفتن عزاداري سالارشهيدان در تاسوعا و عاشورا و مشغول بودن قاطبه ملت مومن به سوگواري، عرصه را براي آتش زدن چند سطل زباله و اموال عمومي و سپس گريختن از معركه فراهم ديدند. اوباش مذكور در روزهايي كه همه ملت حتي اقليت هاي ديني و مذهبي براي سرور آزادگان و سالار شهيدان حسين عليه السلام حرمت نگه مي دارند يا با قافله عزاداران همراه مي شوند، اقدام به حمله عليه برخي هيئت ها و دسته هاي مذهبي كردند و شماري از عزاداران را مورد ضرب و شتم قرار داده و از صحنه گريختند.
در اين ميان برخورد 4 ضلع شبكه عنكبوت با اين اوباشگري انگشت نما قابل تأمل بود. رسانه هاي ياد شده - از جمله سايت وابسته به گروهك موسوم به ملي مذهبي- در حالي كه وعده داده بودند تظاهراتي بزرگ تر از تجمعات اعتراضي پس از انتخابات برگزار كرده و ميدان امام حسين تا ميدان آزادي را مسير تظاهرات!! اعلام كرده بودند، پس از مشاهده بي اعتنايي مطلق مردم سوگوار و به خيابان آمدن چند گروه اجير شده و سازمان يافته 40-30 نفره تلاش كردند قافيه را نبازند و به صورت آن لاين! به گزارش صحنه هاي مورد خيال و علاقه خود بپردازند. در حالي كه عاقل ترين اين رسانه ها كل افراد حاضر در خيابان مختلف با ويژگي «آتش زدن سطل»! را چند صد نفر توصيف كرده بودند، رسانه هاي مبتذل تر و دروغگوتر اين جريان ابتدا مدعي شدند ده ها هزار نفر در اطراف ميدان انقلاب جمع شده اند و حتي سايت وابسته به عناصر فراري گروهك فدائيان خلق (اخبار روز) مدعي شد «گزارش ها حاكي است ميليون ها نفر به خيابان ها آمده اند»!! كه البته گزارش درست و دقيقي بود منتها با يك اشتباه محاسباتي كوچك و آن اينكه ميليون ها نفر به ويژه در روز عاشورا در خيابان و مساجد و تكيه ها و هيئت ها، مشغول سوگواري براي حضرت اباعبدالله الحسين بودند، برخلاف آن چند صد نفر عناصر يزيدي و اموي كه در روز عاشورا مأمور سوت و كف و سنگ پراني و آتش سوزي شده بودند.
نكته قابل تأمل در اين سياه بازي و شعبده بازي رسانه اي، مستندسازي! ماجراست به اين نحو كه عناصر سازماندهي شده به همراه چند نفر مأمور ويژه فيلمبرداري و تصويربرداري در زماني خاص در يكي از خيابان هاي فرعي جمع شده، چند سطل و كارتن را آتش زده، تابلوي راهنمايي را از جا كنده و با راه اندازي دود و راه بندان و سردادن شعارهاي ضد انقلابي، صحنه يك تظاهرات؟! را بازسازي كرده و همزمان تصاوير با كادرهاي بسته و با دوربين هاي در حال تكان خوردن - براي واقعي شدن سناريو- ضبط و به شبكه هاي ياد شده ارسال مي شد تا اگر كسي برخلاف موج ملي و عمومي- به جاي عزاداري و سوگواري- پاي شبكه هاي ياد شده نشسته، خيال كند تظاهراتي! برپاست و او عقب مانده است. بي بي سي انگليس در اين تحميق رسانه اي از بقيه شبكه ها و رسانه ها جلو زد و بارها به تروكاژ و حقه «خبر فوري» متوسل شد.
چوپان هاي دروغگو پس از چند روز پركار، ديروز در حالي به پروژه اختلال در مراسم عاشورا پايان دادند كه كوه تبليغات آنها حتي موش هم نزاييده بود.
گفته مي شود برخي سفارت خانه هاي غربي در سازماندهي اوباش و پناه دادن آنها پس از انجام مأموريت به ايفاي نقش پرداخته اند.

 



ارگان سيا: كودتاي مخملي شكست خورده حالا فقط خشونتش مانده (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا اعلام كرد پروژه انقلاب مخملي شكست خورده و نافرجام مانده است.
راديو فردا در گزارشي، از قول (ع-الف) يكي از عناصر ضدانقلاب مقيم انگلستان اعلام كرد: صحبت از انقلاب مخملي در ايران خوش خيالي است.
اين عنصر ضدانقلاب اضافه كرد: وضعيت به سمت خشونت بيشتر پيش خواهد رفت.
در همين حال عزت سحابي از عناصر مركزيت گروهك موسوم به ملي -مذهبي (گروهكي كه در ايجاد برخي اغتشاشات پس از انتخابات سهيم بود) به راديو زمانه گفت: نقاط جنبش سبز در اين است كه گرايش هاي مختلفي را در خود جاي داده و اين گرايش ها گهگاه روش هاي خشونت آميز را از خود بروز مي دهند.
وي اضافه كرد: آقايان موسوي و كروبي بر كل اطراف و جوانب حركت اشراف ندارند و اين احتمال هست كه انحرافاتي پيدا شود و مثلا تندتر و راديكال تر شود.

 



شاهد از تل آويو رسيد! (خبر ويژه)

سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در راستاي حمايت از سناريوي سوخته عناصر ضد انقلاب براي جنگ نفاق عليه مذهب، ژست حمايت از نهضت كربلا به خود گرفت و نوشت: محرم سبز امسال با شعار هيهات مناالذله.(!)
وارثان اصلي يزيد و شمر در روزگار معاصر كه يك سال پيش در چنين روزهايي با محاصره كامل نوار غزه، به مدت 22 روز از زمين و دريا و آسمان، به بمباران وحشيانه اين منطقه و قتل عام بيش از 1400 زن و كودك پرداختند، در آستانه عاشوراي حسيني، به صف دعوت به تشنج در مراسم عزاداري پرداخته و مدعي شده بودند: سبزهاي مخالف جمهوري اسلامي تدارك گسترده اي عليه رژيم با شعار هيهات مناالذله تدارك ديده اند. آنها مي گويند پيام امام حسين از فاجعه كربلا آن بود كه حتي با به خطر انداختن جان نبايد تسليم ظلم شد.
سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي كه به دروغ بافي هاي سايت هاي مشاركتي و نفاق سبز نظير كلمه، نوروز و جرس استناد مي كرد، به شكلي طنزآلود و مضحك تلاش كرد اوباشگري ضدانقلاب را به تظاهرات ملت عاشورايي در محرم 30 سال پيش عليه رژيم آمريكايي و يزيدي پهلوي تشبيه كند! همزمان داريوش همايون وزير اطلاعات و جهانگردي (صهيونيست) رژيم طاغوت نيز در گفت وگو با راديو فردا كوشيد انقلاب اسلامي ملت را با تحركات مذبوحانه و آمريكاپسند عناصر ضدانقلاب شبيه سازي كند. وي با وجود اينكه مدعي شد «آن زمان هم گروه هاي بسيار بزرگي به تدريج به انقلاب پيوستند و خواستار تبديل نظام شدند» اما مجبور شد اذعان كند «تفاوت هاي امروز با سال 1357 بسيار است».
وي با وجود دستاويز قراردادن انقلاب اسلامي ملت براي پوشاندن لباس نهضت به تن تحركات اخير اوباش آشوب طلب، نتوانست طاقت بياورد و ضمن حمله به انقلاب اسلامي گفت: در حادثه30 سال پيش جريان انقلابي با شركت صدها هزار نفر و يا حتي ميليون ها نفر، يك جريان واپس گرا، خشونت گرا، انتقام جو و سراسر فرصت طلبي بود. براي اينكه بيشتر گروه ها به يك رهبري پيوستند كه حقيقتاً قبولش نداشتند و از جنس آنها نبود. ولي تشخيص دادند كه او آراء آينده را در دست دارد. به همين دليل هم به او پيوستند. آن روز توده ها كف بر دهان آورده و رگ گردن شان ورم كرده بود و حالت جذبه ]نسبت به امام خميني[ داشتند.
گفتني است عناصر منافق در حالي ماسك «انقلابيگري» و عار دانستن ذلت به چهره مي زنند كه ذلت نوكري آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي را مانند همه يزيدي هاي تاريخ به جان خريده اند.
گفتني است سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي «هيهات مناالذله» را يكجا، «هيهات من الذله»! و در جاي ديگر «هيهات لذله» نوشته است و اين عبارت غلط به همين شكل در يكي از پلاكاردهاي ديروز أشوبگران نقش بسته بود.

 



نخست وزير انگليس: البته، آره، نه، هم آره هم نه! (خبر ويژه)

وزير خارجه انگليس درباره برنامه هسته اي صلح آميز ايران و تسليحات اتمي رژيم صهيونيستي با تناقض تمام سخن گفت.
ديويد ميليبند در گفت وگو با رسانه دولتي بي بي سي و درباره اينكه «آيا فكر مي كنيد ايران قصد ساخت بمب اتمي دارد؟» نتوانست پاسخ صريح و صادقانه اي بدهد و صرفاً مدعي شد: ايران آژانس را متقاعد نكرده كه نيت صرفاً صلح آميز دارد.
وي درباره اينكه «آژانس مدركي ارائه نمي كند كه نشان دهد ايران نيات بدي دارد» گفت: «مسئله واقعاً ساده اي است. ايران برنامه غني سازي اورانيوم دارد ولي نيروگاه غيرنظامي هسته اي ندارد كه بخواهد اورانيوم غني شده را تحويلش دهد. اين مسئله ساده بخشي از بدبيني و بي اعتمادي را توجيه مي كند.»
اين اظهارات در حالي است كه ايران برنامه ساخت و توسعه نيروگاه هاي اتمي را به سرعت پيگيري مي كند و نيروگاه اتمي بوشهر به عنوان يك دليل روشن نشان مي دهد كه هر جا ايران نيازمند بيگانگان بوده، اين نياز را به عنوان يك گروگان براي خود نگه داشته اند.
از سوي ديگر سوخت 75/19درصد غني شده مورد نياز رآكتور اتمي تهران نيز سند ديگري است مبني بر اينكه غني سازي اورانيوم بايد در داخل كشور انجام شود. اكنون با توجه به نياز سوخت رآكتور مذكور كه ايزوتوپ هاي دارويي توليد مي كند، كشورهاي زورگو حاضر نشده اند سوخت مورد نياز را به قيمت روز به ايران بفروشند و حتي به كشورهايي نظير آرژانتين هم فشار آورده اند كه معامله چند سال پيش در اين زمينه را تكرار نكند. به زعم آقاي ميليبند ملت ايران براي توليد داروهاي حساس كه امكان ساخت آن را دارند، بايد دست روي دست بگذارند و هيچ اقدامي نكنند؟!
بخش دوم مصاحبه ميليبند از بخش اول آن مضحك تر بود آنجا كه به برنامه اتمي نظامي اسرائيل پرداخت. خبرنگار بي.بي.سي از وي سؤال هميشگي افكار عمومي دنيا را پرسيد؛ «آيا فكر نمي كنيد وقتي اسرائيل زرادخانه اتمي دارد، سخن گفتن عليه برنامه اتمي ايران قدري دشوار مي شود؟» وزيرخارجه انگليس با طفره از پاسخ به سؤال گفت: فكر مي كنم ايران به عنوان امضاكننده ان.پي.تي و كشوري كه مي گويد مي خواهد به مفاد قوانين بين المللي عمل كند، بايد به مفاد ان.پي.تي پايبند بماند. ]![
خبرنگار مجدد پرسيد «شما مي گوييد به خاورميانه عاري از تسليحات اتمي متعهد هستيد ولي به اسرائيل فشار نمي آوريد و دست هاي آنها برخلاف ايران كه ان .پي.تي را امضا كرده و تحت نظارت بازرسان آژانس است، باز گذاشته شده است». ميليبند اين بار هم به شيوه استدلال انگليسي گفت: ما فكر مي كنيم همه كشورها از جمله اسرائيل بايد به ان.پي.تي بپيوندند اما اين حرف صحيح نيست كه بگوييم دولت ايران به تمام تعهداتش در ان.پي.تي پايبند است. خيلي از مردمي كه برنامه شما را تماشا مي كنند ضرورتاً در ايران زندگي نمي كنند آنها در ساير كشورهاي منطقه زندگي مي كنند كه شديداً نگران خطر بروز يك مسابقه تسليحاتي در خاورميانه هستند. اين بايد مايه نگراني همه باشد. ايران مي گويد برنامه اتمي اش صلح آميز است اما عملش اين را تائيد نمي كند. آنها به مسئوليت هاي خود عمل نمي كنند. ]!؟[

 



به نظر كاخ سفيد تحريم بي فايده، بهتر از بي تفاوتي است! (خبر ويژه)

يكي از عناصر مخالف جمهوري اسلامي تهديدهاي اخير آمريكا به تحريم ايران را بي نتيجه و فاقد تاثير خواند.
منصور فرهنگ به راديو زمانه گفت: اين تهديد و ضرب الاجل از جهت رفتار يا عكس العمل ايران بي نتيجه خواهد بود. بينش ايران به موضع آمريكا اين است كه دست به اقدام نظامي نخواهند زد و تحريم ها هم نمي تواند خطرناك باشد.
وي در توجيه علت اتخاذ سياست تهديد و تحريم با وجود بي ثمر بودن آن هم گفت: تحريم ممكن است به نتيجه دلخواه آمريكا و غرب يعني متقاعد كردن ايران براي دست كشيدن از برنامه اتمي نرسد اما براي آنها ادامه يا تشديد تحريم، بهتر از بي تفاوتي يا جنگ است.... برمبناي مطالعات كارشناساني كه سوابق بسيار درخشان علمي دارند ايران در مسير توسعه غني سازي پيش مي رود و توانايي آن را دارد. كارشناسان فكر مي كنند در حال حاضر گرفتاري هاي وسيع در خاورميانه و افغانستان و عراق - چه از نظر نظامي و چه در زمينه اقتصادي- مشكلات بزرگي براي آمريكا درست كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14