(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7 دي 1388- شماره 19544
 

آغاز ساخت خط 7 متروي تهران
فرمانده نيروي انتظامي: رويه نيروي انتظامي در برخورد با اغتشاشات دادن تذكر و مدارا است
معاون شهردار تهران خبر داد فعاليت 156 شوراي امر به معروف و نهي از منكر در تهران
مديرعامل هما: پرواز مستقيم مشهد - فرانكفورت راه اندازي مي شود
مسئول گروه بازارشناسي مركز ملي فرش كشور: فرش ايران از اين پس براساس نياز مشتري توليد مي شود
ثبت 7 هزار شكايت از آموزش و پرورش تهران
زلزله شهرهاي قشم شوشتر و الشتر را لرزاند
دو فروند شناور باري در آب هاي بوشهر از خطر غرق شدن نجات يافتند
شهادت افسر پليس بافق در مبارزه با سوداگران مرگ
عضو كميسيون كشاورزي مجلس خبر داد احتمال ارسال برنج هاي وارداتي به آزمايشگاه هاي خارجي
ديدار دادستان افغانستان با دادستان كل كشور
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خبر داد قاچاق ترانزيت مواد مخدر از فرودگاه هاي نظامي افغانستان
آنفلوآنزاي بزي بيماري جديدي نيست
در گناباد حمله گرگ هاي گرسنه باعث مرگ چوپان شد
رونمايي از سريع ترين قطار جهان
فوتباليست اروپايي مسلمان شد



آغاز ساخت خط 7 متروي تهران

معاون مالي اداري شهرداري تهران از آغاز ساخت خط 7 متروي تهران كه تا نازي آباد ادامه دارد، خبر داد.
حسين محمدپورزرندي در گفت وگو با فارس افزود: ساخت خط 7 متروي تهران توسط قرارگاه خاتم الانبيا انجام مي شود. اين قرارگاه در مناقصه برنده شده است و ساخت اين خطوط را انجام مي دهد.
معاون مالي اداري شهرداري تهران با اشاره به اين كه قرار بود اين قرارگاه براي ساخت اين خط فاينانس بياورد، گفت: اين اقدام انجام نشد.
پورزرندي افزود: براي اين كه كار متوقف نشود شهرداري تصميم گرفت از املاك به بنياد تعاون يا موسسات مالي اعتباري بدهد تا پول ساخت تامين شود.
معاون مالي اداري شهرداري تهران بيان كرد: اگر آنها نيز فاينانس مي آوردند در نهايت بايد شهرداري تهران هزينه هاي آنها را تامين مي كرد.

 



فرمانده نيروي انتظامي: رويه نيروي انتظامي در برخورد با اغتشاشات دادن تذكر و مدارا است

فرمانده نيروي انتظامي «ناجا» گفت: سياست و رويه نيروي انتظامي در برخورد با اغتشاشات استفاده از خشونت حداقلي است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مادامي كه رفتار معترضان توأم با بي قانوني و تخريب و اغتشاش نشود، ما به دادن تذكر و مدارا كردن بسنده مي كنيم.
وي گفت: چنانچه حركت ها به سمت و سوي تخريب و اغتشاش پيش برود، با اين حركت ها به صورت قاطعانه برخورد خواهيم كرد.
احمدي مقدم اظهار داشت: هدف اصلي ما در جريانات و اغتشاش هاي اخير، دستگيري ليدرهاي اغتشاشات است و در همين راستا فعاليت هاي بسيار خوبي در زمينه سازماندهي، مستندسازي و شناسايي اين افراد صورت گرفته است.
وي درخصوص وضعيت امنيتي مرزهاي غربي كشور گفت: خوشبختانه امنيت پايداري در مرزهاي غربي كشور وجود دارد و قرار است تا پايان امسال طرح جامع مرزي براي مرزهاي غربي تهيه شود.
فرمانده «ناجا» ادامه داد: بر اين اساس قرار است تا پايان سال جاري كنترل و فرماندهي مرزهاي غربي به اين نيرو سپرده شود.احمدي مقدم تاكيد كرد با اين حال اولويت اصلي ما در شرايط كنوني برقراري امنيت پايدار در مرزهاي شرقي كشور مي باشد.
فرمانده نيروي انتظامي «ناجا» به خبرنگاران در كرمانشاه اعلام كرد: هر ماه در كشور 60 تن انواع مواد مخدر كشف مي شود.
احمدي مقدم گفت: اين كشفيات شامل همه كشفيات ساير نيروهاي دست اندركار همچون وزارت اطلاعات، گمرك و... نيز مي باشد.احمدي مقدم درباره مسئله نصب ترمز ضد قفل ABS بر روي خودروهايي كه توليد مي شوند، گفت: نيروي انتظامي از اين پس خودروهايي كه فاقد سيستم ترمز ABS باشند را شماره گذاري نخواهد كرد و براساس اين اعلام، نيروي انتظامي، پليس راهنمايي و رانندگي با شركت سايپا بر روي يك برنامه زمان بندي شده جهت ABSدار كردن خودروهاي توليدي به توافق رسيده اند.

 



معاون شهردار تهران خبر داد فعاليت 156 شوراي امر به معروف و نهي از منكر در تهران

معاون شهردار تهران گفت: هم اكنون 156 شوراي امر به معروف و نهي از منكر در تهران فعاليت دارند كه برنامه هاي فرهنگي متعددي را اجرا مي كنند.
محمدهادي ايازي، درباره اقدامات شهرداري در ماه محرم گفت: مقدمات ورود به محرم از يك ماه پيش در سطح شهر تهران آغاز شد و خوشبختانه مجموع تلاش ها به بار نشست و امروز شاهديم كه تهران به يك حسينيه بزرگ تبديل شده است. البته اين كار در گرو مشاركت شهروندان است.
وي افزود: اقدامات امسال ما نسبت به سال هاي گذشته متفاوت بوده است. در آستانه محرم نمايشگاه عطر سيب را در فرهنگسراي خاوران برگزار كرديم كه بالغ بر 13 هزار هيات و تكاياي محلات، دانشگاه ها، مدارس و مساجد در آنجا حضور يافته و در برنامه هاي فرهنگي پيش بيني شده مشاركت داشتند. ما بالغ بر 30 ميليارد ريال امكانات خدماتي و فرهنگي در اختيار آنها گذاشتيم.
ايازي ادامه داد: در آستانه محرم از 1500 بوستان شهر تهران در 922 بوستان نمازخانه هاي كوچك ايجاد كرديم و در قريب به 950 بوستان آمپلي فاير نصب شد تا طنين اذان از آنها به گوش برسد.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از برگزاري همايش بانوان مبلغ شهر تهران به عنوان ديگر برنامه هاي شهرداري به مناسبت محرم ياد كرد و گفت: در روز 12 محرم در مهديه تهران با حضور 12 هزار نفر از بانوان تهراني همايش بانوان عاشورايي را برگزار مي كنيم.
به گفته وي راه اندازي خانه مداحان در منطقه 12 و برگزاري 500 برنامه فرهنگي در سطح مناطق 22 گانه از ديگر برنامه هاي شهرداري بوده است.
ايازي اضافه كرد: در بوستان آب و آتش از شب پنجم تا دهم محرم تعزيه خواني خاص داشتيم. تجليل از خانواده هاي اسرا و مفقودين در دهه اول محرم و برگزاري نمايشگاه هنري در هر منطقه و نمايشگاه پوسترهاي عاشورايي در خانه هنرمندان از ديگر برنامه هاي شهرداري تهران است. همچنين در برنامه اي از مداحان نوجوان شهر تهران نيز تجليل خواهد شد.

 



مديرعامل هما: پرواز مستقيم مشهد - فرانكفورت راه اندازي مي شود

مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، از راه اندازي پرواز مستقيم مشهد- فرانكفورت در آينده نزديك خبر داد و گفت: در صورت فراهم شدن شرايط، راه اندازي اين خط پروازي از اولويت هاي كاري هما است.
«فرهاد پرورش» افزود: بخش بازرگاني هما نيز بازاريابي اين خط پروازي را انجام داده و پيش بيني هواپيما براي پرواز مشهد-فرانكفورت نيز شده است.
وي با بيان اينكه اجازه اين پرواز بايد از طرف آلماني گرفته شود، گفت: ساعت پرواز اين خط پروازي عاملي مهم است كه بايد به گونه اي تعيين شود تا بيشترين جذب مسافر صورت گيرد و از آن طرف نيز هواپيما ساعتي به مشهد برسد كه اگر مسافري خواست به ساير نقاط كشور سفر كند، اين امكان براي او وجود داشته باشد.
پرورش در ادامه دو فرودگاهي بودن شهر تهران را از جمله مشكلات عمده براي جذب مسافران سفرهاي بين المللي دانست و گفت: دو فرودگاهي موضوعي است كه شايد مسافر به سبب آن كمتر رغبت مي كند با شركت هاي داخلي پرواز كند ضمن اينكه اين موضوع امتيازي را در اختيار شركت هاي هواپيمايي خارجي قرار مي دهد.
وي با بيان اينكه شركت هاي هواپيمايي خارجي هم اكنون از برخي شهرها به مقاصد خارج از كشور خط پروازي برقرار كرده اند، افزود: مسافر ايراني از اينكه مثلا از شهر شيراز عازم فرودگاه مهرآباد تهران شود و از آنجا نيز خود را بدون هيچ تسهيلات و صرف هزينه زياد به فرودگاه امام برساند، ترجيح مي دهد صرفنظر از اين مشكلات، از شهر خود مستقيما با يكي از شركت هاي هواپيمايي خارجي سفر بين المللي خود را انجام دهد.
مديرعامل هما سپس تصريح كرد: اين موضوع يكي از مشكلات و محدوديت هاي هما و ساير شركت هاي هواپيمايي داخلي است كه بايد هرچه سريعتر به آن رسيدگي شود.
پرورش با بيان اينكه برقراري پرواز مشهد- فرانكفورت در راستاي حل اين مشكل و محدوديت است، اظهار داشت: تلاش بر اين است تا پرواز بين المللي مشهد در ساعتي برقرار شود تا مسافري كه وارد اين شهر مي شود در صورت تقاضا بتواند از آنجا به ساير شهرهاي كشور و حتي تهران، ادامه مسير دهد. اگر اين ساعت را هماهنگ كنيم به نظر مي رسد خط پروازي خوبي خواهد بود.

 



مسئول گروه بازارشناسي مركز ملي فرش كشور: فرش ايران از اين پس براساس نياز مشتري توليد مي شود

مسئول گروه بازارشناسي مركز ملي فرش كشور گفت: با راه اندازي گروه بازارشناسي، از اين به بعد توليد فرش در كشور براساس نياز مشتريان جهاني و داخلي انجام مي شود.
به گزارش ايرنا، مرتضي لطفي افشار در نخستين همايش بازارشناسي فرش دستباف در سالن اجتماعات بيضاي اردبيل افزود: براي اين منظور در تمامي استان ها دوره هاي آموزشي مرتبط با هدف آشنايي بافندگان فرش، تجار و فروشندگان برگزار مي شود و تاكنون هم در 17 استان كشور اين دوره ها برگزار شده است.
وي، با اشاره به برگزاري اين دوره هاي آموزشي در تمامي استان ها تا پايان بهمن ماه، افزود: در سال هاي گذشته اين دوره ها به صورت منطقه اي و متمركز انجام مي شد اما براساس نظرسنجي هاي انجام شده، مقرر شد، اين دوره ها در 30 استان كشور با حضور بافندگان، فروشندگان، طراحان، رنگرزان و ديگر عوامل توليد فرش دستباف برگزار شود.
لطفي افشار بيان كرد: گروه بازارشناسي فرش ايران از سال 86 با عنوان گروه سليقه ياب و با تاكيد وزير وقت بازرگاني آغاز به كار كرد و امروز اين گروه در يك تيم قوي بازارشناسي در تلاش است تا توليدات خود را متناسب با نياز و خواسته مشتري انجام دهد.
وي اظهار داشت: ما اطلاعات مربوط به بازارهاي هدف خود در 75 كشور دنيا نظير آلمان، آمريكا، كانادا و انگليس را كسب كرده ايم و نياز مشتري ها را تجزيه و تحليل و آنها را ارائه مي دهيم.

 



ثبت 7 هزار شكايت از آموزش و پرورش تهران

طي 2 ماه گذشته بيش از 7هزار و 665 مورد شكايت از آموزش و پرورش شهرتهران در سامانه 1820 ثبت شده كه اكثر آنها به موضوع آنفلوآنزاي نوع A اختصاص داشته است.
جعفر باي، مسئول سامانه ارتباط مردمي 1820 آموزش و پرورش، اظهار داشت: طي 2 ماه گذشته بيش از 7 هزار و 665 مورد شكايت از آموزش و پرورش شهر تهران در سامانه 1820 ثبت شده است كه اكثر آنها به آنفلوآنزاي نوع A، عدم رعايت نكات بهداشتي در مدارس و همچنين نگراني والدين كارمند از تغيير ساعات ادارات و مدارس اختصاص داشته است.
وي اضافه كرد: سامانه ارتباط مردمي 1820 آموزش و پرورش شهر تهران 214 مورد پيام تشكر و قدرداني، 211 مورد پيشنهاد، 941 مورد نيز انتقاد نسبت به آموزش و پرورش شهر تهران را به ثبت رسانده است.
باي ادامه داد: از زمان راه اندازي سامانه ارتباط مردمي 1820 تاكنون 12هزار و 418 شهروند تهراني با اين سامانه تماس گرفتند كه 10 هزار و 154 پيام آن در اين سامانه به ثبت رسيده است.
مسئول سامانه ارتباط مردمي 1820 آموزش و پرورش شهرتهران گفت: از تعداد 12 هزار و 418 تماس با سامانه 1820، 36 مورد از تماس ها به مديران، 120 مورد به معلمان، 48 مورد به كادر اداري آموزش و پرورش شهر تهران، 3 هزار و 902مورد به بازنشستگان، 89 مورد به دانش آموزان مقطع متوسطه، 3 مورد به دانش آموزان مقطع راهنمايي، 11 مورد به دانش آموزان مقطع ابتدايي و 5 هزار و 945 مورد به خانواده هاي تهراني اختصاص دارد.
وي اضافه كرد: از تعداد 12 هزار و 418 تماس به تفكيك جنسيت مي توان به 6 هزار و 452 پيام از سوي خانم ها و 3 هزار و 702 پيام از سوي آقايان اشاره كرد.
به گزارش فارس، باي ادامه داد: تاكنون آموزش و پرورش شهر تهران به 9 هزار و 426 پيام پاسخ داده و مابقي اين پيام ها نيز در دست بررسي است.

 



زلزله شهرهاي قشم شوشتر و الشتر را لرزاند

زلزله شهرهاي قشم، حوالي شوشتر در استان خوزستان و الشتر در لرستان را لرزاند.
به گزارش ايرنا زلزله اي به قدرت 1/4 ريشتر ساعت 20 و 21 دقيقه و 55 ثانيه چهارشنبه شب گذشته منطقه درگهان قشم را لرزاند. اين زلزله هيچ گونه خسارات مالي و تلفات جاني در برنداشت.
همچنين به گزارش ديگري از ايرنا زلزله هايي به قدرت 9/3 و 8/3 ريشتر ساعت 20 و 47 دقيقه و 16 ثانيه شب پنج شنبه و ساعت 10 و 47 دقيقه و 58 ثانيه روز جمعه به ترتيب شهرهاي حوالي الشتر در لرستان و حوالي شوشتر در استان خوزستان را لرزاند. تاكنون گزارشي از خسارات احتمالي اين زمين لرزه ها اعلام نشده است.

 



دو فروند شناور باري در آب هاي بوشهر از خطر غرق شدن نجات يافتند

دو فروند موتور لنج باري كه چهارشنبه گذشته در آبهاي اين استان دچار مشكل شده بودند، با اقدام به موقع ايستگاه مخابرات دريايي لاور ساحلي، مركز جست وجو و نجات دريايي بندر دير و شناور ناجي هشت نجات يافتند.
به گزارش ايرنا و به نقل از رئيس اداره ايمني و حفاظت دريايي و اداره كل بندر و دريانوردي بوشهر يكي از اين شناورها كه هر دو از قطر عازم بندر بوشهر بودند در ميانه راه دچار نقص فني در موتور شد و لنج ديگر اقدام به يدك كردن آن كرد.
رضا قباخلو اظهار داشت: حدود 70 مايلي بندر لاور ساحلي در جنوب بوشهر طناب يدك پاره و با موتور شناور يدك كننده درگير شد كه باعث از كار افتادن لنج دوم شد.
وي گفت: با اعلام اين موضوع به ايستگاه مخابرات دريايي لاور ساحلي، بلافاصله هماهنگي لازم با مركز تجسس و نجات دريايي بندر دير انجام و شناور ناجي هشت به موقعيت اعزام و پيام اضطرار نيز براي آگاهي شناورهاي عبوري پخش شد.
وي اضافه كرد: شناور ناجي هشت پس از رسيدن به موقعيت مورد نظر، يكي از سرنشينان شناورها را كه وضعيت اورژانسي داشت تحويل گرفته و به بندر دير منتقل كرد و دو فروند موتور لنج صيادي نيز كه براي كمك اعزام شده بودند شناورهاي حادثه ديده را در حالي كه همه نفرات آن سالم بودند تا بندر عامري يدك كردند.

 



شهادت افسر پليس بافق در مبارزه با سوداگران مرگ

بافق- خبرنگار كيهان:
تعقيب قاچاقچي مواد مخدر منجر به شهادت افسر پليس در بافق شد.
پرسنل نيروي انتظامي شهرستان بافق در اجراي گشت ايست و بازرسي در جاده نوق منتهي به كرمان به يك دستگاه خودرو پژو 405 نقره اي برخورد كرده كه پس از دستور ايست، راننده بلافاصله از محل متواري شد.
ماموران نيروي انتظامي اقدام به تعقيب خودرو كردند كه پس از تيراندازي به سمت آن و تعقيب نيم ساعته، راننده در روستاي رضاييه خودرو را رها كرده و پا به فرار گذاشت.
در همين حال ماموران كه به سمت خودرو در حال حركت بودند به علت خاكي بودن جاده و برخورد با سنگ، خودرو تويوتاي حامل آنها واژگون شد.
در اين حادثه ستوان دوم عباسعلي درندي فرمانده يگان امداد بافق به دليل شدت جراحت وارده به شهادت رسيد و 3 نفر سرباز وظيفه نيز زخمي شدند كه حال آنها مساعد گزارش شده است.در بازرسي از خودرو پژو مقدار 550 كيلوگرم ترياك كشف و راننده خودرو كه پياده پا به فرار گذاشته بود دستگير شد.

 



عضو كميسيون كشاورزي مجلس خبر داد احتمال ارسال برنج هاي وارداتي به آزمايشگاه هاي خارجي

عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي از احتمال ارسال برنج هاي وارداتي به آزمايشگاه هاي خارج از كشور براي بررسي بيشتر خبر داد.
بهمن محمدي در گفت و گو با خبرگزاري پانا، اظهارداشت: با وجود آزمايشات به عمل آمده بر روي برنج هاي وارداتي توسط سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي و وزارت بهداشت تاكنون به نتيجه نهايي در اين بخش نرسيده ايم. عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با توجه به عدم كسب اتفاق نظر در اين بخش تصميم گرفته شد كه برنج هاي مورد نظر براي اعلام نظرنهايي به آزمايشگاهي در خارج از كشور ارسال شود. وي گفت: از طرفي براساس اظهارات گمرك، آزمايش آرسنيك جزو آيتم هاي استاندارد براي ورود برنج نبوده و سازمان استاندارد نيز موافق اين امراست. محمدي با اشاره به تفاوت نظر موسسات مختلف در مورد وجود آرسنيك در برنج هاي وارداتي افزود: به نظر مي رسد هيچ راه حلي جز ارسال برنج به آزمايشگاه هاي خارج از كشور باقي نمانده است.

 



ديدار دادستان افغانستان با دادستان كل كشور

دادستان ضد مافياي مواد مخدر افغانستان در رأس هيئتي قضايي با دادستان كل كشور ديدار كرد.
به گزارش ايسنا، در اين ديدار دو طرف بر گسترش تعاملات دوجانبه در امر پيشگيري و مبارزه قاطع با مواد مخدر تاكيد كردند.
همچنين نسبت به مراودات قضايي دوجانبه و هم افزايي نيروها در جهت مبارزه با مواد مخدر تاكيد و تصميماتي در جهت گسترش سطح تعاملات في مابين اتخاذ شد.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خبر داد قاچاق ترانزيت مواد مخدر از فرودگاه هاي نظامي افغانستان

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، با اشاره به حضور و حمايت هاي نيروهاي انگليسي از توليدكنندگان مواد مخدر در استان هلمند افغانستان گفت: اين حمايت ها باعث شده 50 درصد مواد مخدر در اين استان توليد شود.
سردار حسين آبادي در ديدار با احمد بيگ قادري، دادستان ويژه مبارزه با مواد مخدر افغانستان ضمن تشريح اقدامات پليس ايران در امر جلوگيري از قاچاق مواد مخدر و برخورد قاطعانه با شبكه هاي مافياي آن و با ابراز نگراني كشور از وجود 12 هزار تن انواع مواد مخدر در انبارهاي قاچاقچيان در افغانستان، اظهارداشت، وجود اين مقدار مواد مخدر در افغانستان تهديد جدي براي كشورهاي منطقه و جهان به شمار مي رود و حضور نيروهاي آمريكايي و انگليسي در افغانستان نقش خنثي و بي اثر در مبارزه با مواد مخدر داشته است.
وي ادامه داد: اگر حضور نيروهاي اشغالگر در افغانستان در امر مبارزه با مواد مخدر كوچكترين تأثيري را داشت ايران شاهد چنين شرايط بحراني در اين كشور نبود. همچنين معتقديم آمريكايي ها و انگليسي ها نه تنها با مواد مخدر و قاچاقچيان برخورد نمي كنند بلكه حمايت هايي را هم از آنها دارند تا بتوانند به راحتي مواد مخدر را به مرزهاي كشورهاي همسايه از جمله ايران برسانند.
حسين آبادي، با تاكيد بر عدم نظارت و كنترل فرودگاه هاي نظامي افغانستان كه در اختيار نيروهاي انگليسي و آمريكايي است، افزود: اين عدم نظارت باعث شده فرودگاه هاي نظامي اين كشور به محلي براي قاچاق و ترانزيت هروئين و مرفين تبديل شود.
وي اضافه كرد: در واقع بخشي از هزينه هاي نظامي نيروهاي غربي در افغانستان از طريق قاچاق مواد مخدر كه ارزش بسيار بالايي در بازارهاي مصرف اروپايي دارد تأمين مي شود.
به گزارش ايسنا، دادستان ويژه مبارزه با مواد مخدر افغانستان نيز گفت: عملكرد و اقدامات پليس مبارزه با مواد مخدر ايران در امر مبارزه با قاچاق و ترانزيت مواد مخدر در بين كشورهاي جهان بي نظير و قابل تقدير است.
احمد بيگ قادري اضافه كرد: با توجه به قوانين جديد افغانستان، فشار بر قاچاقچيان را افزايش داده ايم و اميدواريم در آينده تلاش هاي بيشتري در اين زمينه داشته باشيم به طوري كه سطح همكاري هاي دو كشور افزايش يابد.

 



آنفلوآنزاي بزي بيماري جديدي نيست

مدير برنامه آنفلوآنزاي وزارت بهداشت گفت: آنفلوآنزاي بزي (تب كيو) بيماري جديدي نيست و داروي آن آنتي بيوتيك است.
دكتر محمود سروش با اشاره به بيماري «تب كيو» گفت: عامل ايجاد كننده اين بيماري نوعي باكتري است. اين بيماري از انسان به انسان منتقل نمي شود و در مزارع و گله هاي بز مشاهده مي شود و افرادي كه به نوعي با گله هاي بز در ارتباط هستند در معرض خطر اين بيماري قرار دارند.
وي با بيان اين كه تاكنون موردي از بيماري «تب كيو» در ايران مشاهده نشده است، گفت: اين بيماري در كشور هلند و در مزارع نگهداري بز، چندين نفر را مبتلا كرده است.
مدير برنامه آنفلوآنزاي وزارت بهداشت گفت: هنوز موردي از انتقال بيماري «تب كيو» از هلند به ديگر كشورها گزارش نشده است. انتقال اين بيماري از هلند به ديگر كشورها در صورت صادرات بز از اين كشور امكان پذير است.
گفتني است؛ بعد از آنفلوآنزاي پرندگان و آنفلوآنزاي خوكي اين بار اپيدمي آنفلوآنزاي بزي در هلند نگران كننده شده است. گزارش ها حاكي از آن است كه حدود 2300 نفر تاكنون در اين كشور به آنفلوآنزاي بزي مبتلا شده و شش نفر جان خود را از دست داده اند.
دولت هلند نيز نسبت به تاثير اين اپيدمي ابراز نگراني كرده و در نظر دارد كه صدها هزار بز و گوسفند را كه ممكن است آلوده به اين بيماري باشند، به منظور پيشگيري از شيوع بيشتر اين ويروس نابود سازد.
علائم اين نوع آنفلوآنزا كه به نام «تب كيو» معروف است، شبيه به آنفلوآنزاي معمولي و شامل، خستگي، سردردهاي شديد، دردهاي ماهيچه اي، كندي ضربان قلب و اسهال است.

 



در گناباد حمله گرگ هاي گرسنه باعث مرگ چوپان شد

حمله گرگ هاي گرسنه به يك گله گوسفند در روستاي حاجي آباد از توابع گناباد باعث مرگ چوپان شد.
يكي از اهالي روستا در گفت وگو با خبرنگار فارس در گناباد با تاييد اين خبر گفت: حدود ساعت 16 و 5 دقيقه روز جمعه متوجه شديم كه گوسفندان به روستا متواري شده اند و از چوپان خبري نيست.
وي ادامه داد: پس از جست وجو از حمله گرگ ها به چوپان خبردار شديم و با توجه به معلول بودن چوپان از ناحيه پا او نتوانسته بود اقدامي در مقابله با گرگ ها انجام دهد بنابراين در جدال با گرگ ها از ناحيه سر و صورت به شدت مصدوم شده بود.
اين چوپان توسط اهالي به بيمارستان 15 خرداد گناباد و سپس به مشهد منتقل شد اما به علت شدت صدمات وارده جان سپرد.

 



رونمايي از سريع ترين قطار جهان

چين سريع ترين قطار جهان با سرعت 350 كيلومتر در ساعت را رونمايي كرد.
واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه گزارش داد، رئيس بخش حمل و نقل وزارت راه آهن چين گفت: اين قطار با سرعت 349 كيلومتر و 200 متر در ساعت سريعترين قطار در جهان است و فاصله يك هزار و 69 كيلومتري شهر گوانگجو و ووهان را در 3 ساعت طي مي كند كه هفت ساعت و نيم كمتر از قطارهاي سابق است.ساخت شبكه قطارهاي سريع السير در سال 2005 ميلادي آغاز شد.

 



فوتباليست اروپايي مسلمان شد

«ايبل خاوير» ستاره سابق تيم ملي پرتغال اعلام كرد كه مسلمان شده است.
اين بازيكن شاغل در ليگ حرفه اي امارات، روز دوشنبه با اعلام اين خبر در مصاحبه اي مطبوعاتي، نام جديد «فيصل» را براي خود برگزيد.شايان ذكر است كه در برهه اخير 17 بازيكن حرفه اي ليگ هاي فوتبال اروپا مسلمان شده اند كه در بين آن ها نام افرادي همچون «ريبري»، «آنلكا» و «ترزگه» به چشم مي خورد.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14