(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7 دي 1388- شماره 19544
 

اعلام وضعيت قرمز در هند به دليل ترس از حمله تروريست هاي طالبان
13 غيرنظامي درحمله هواپيماهاي آمريكايي به وزيرستان كشته شدند
سيدحسن نصرالله: قيام امام حسين(ع) براي حفظ اسلام بود نه قدرت
6 ميليون شيعه عراقي در عاشوراي كربلا شركت كردند
همكاري امنيتي - نظامي دولت سعودي و يمن با آمريكا براي سركوب شيعيان صعده
طرح انفجار هواپيماي مسافربري آمريكا نافرجام ماند
تظاهرات ضد اسرائيلي لندن و نيويورك در سالگرد يورش صهيونيست ها به غزه
آغاز شمارش آرا در انتخابات رياست جمهوري كرواسي
حضور هزاران پاكستاني در سالگرد ترور بي نظيربوتو



اعلام وضعيت قرمز در هند به دليل ترس از حمله تروريست هاي طالبان

دولت هند در پي گزارش هاي اطلاعاتي درباره حركت پنهاني شبه نظاميان طالبان به اين كشور و امكان حملات تروريستي، اعلام وضعيت قرمز كرد.
دولت هند روز شنبه اعلام كرد در پي گزارش هاي اطلاعاتي درباره نفوذ تروريست ها به شهرهاي دهلي، بمبئي و كلكته تدابير امنيتي در نقاط مختلف كشور تشديد شده است.به گزارش پرس تي وي، يك منبع در وزارت كشور هند با استناد به گزارش هاي اطلاعاتي گفت جوخه «فدائيان» كه گفته مي شود با رهنمودهاي طالبان آموزش ديده است، به قصد حمله به اهداف مشخص از جمله مركز تحقيقات اتمي بمبئي وارد هند شده است.به گفته اين منبع، امكان حمله تروريست ها به تالار بورس اوراق بهادار بمبئي نيز وجود دارد و تاسيسات هسته اي هند نيز هشدار مشابهي دريافت كرده است.

 



13 غيرنظامي درحمله هواپيماهاي آمريكايي به وزيرستان كشته شدند

حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به يك منطقه قبايلي شمال غرب پاكستان، 13 كشته و سه زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش «پرس تي وي»، شب يكشنبه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا با حمله موشكي به روستايي در وزيرستان شمالي واقع در نزديكي مرز افغانستان، 13 غيرنظامي را كشتند و سه نفر ديگر را زخمي كردند.
طي 12 روز اخير، اين سومين حمله آمريكايي ها به وزيرستان شمالي بود. طي يك سال و نيم اخير 663 نفر بر اثر حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به پاكستان، جان خود را از دست دادند.
هفته گذشته يك مقام دولت اسلام آباد رسما اعلام كرد پاكستان نمي تواند در برابر چنين حملاتي ساكت بماند.

 



سيدحسن نصرالله: قيام امام حسين(ع) براي حفظ اسلام بود نه قدرت

دبيركل حزب الله لبنان در شب عاشوراي حسيني گفت، قيام امام حسين(ع) نبرد براي حفظ اسلام بود نه كسب قدرت و حكومت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «المنار»، سيد«حسن نصرالله»، در سخنراني خود به مناسبت شب دهم محرم در مجمع «سيدالشهداء» در «الرويس» در حومه جنوبي بيروت تاكيد كرد: امام حسين(ع) به ما مي آموزد هنگامي كه پاي واجب الهي و مسئوليت ما در قبال اسلام، مقدسات و وطن هايمان به ميان مي آيد، بايد از جان خود بگذريم و آن را فدا كنيم.
وي خطاب به توده مردم، علماء و نخبگان مقاومت كه در طول دهه هاي متعدد از مقاومت حمايت كرده اند، گفت: من در مقابل جهانيان گواهي مي دهم كه شما حقيقتاً دوستداران و عاشقان وفادار، بااخلاص و صادق «اباعبدالله الحسين» هستيد.
سيدحسن نصرالله افزود: رمز قدرت و قوت ما چه زماني كه سلاح نداشتيم و چه اكنون كه سلاح داريم همين روحيه حسيني است. با چنين روحيه اي سلاح مقاومت داراي معنا، مفهوم و ماهيت ديگري خواهد بود.
وي تصريح كرد: در سال 60 هجري نظام ارزش هاي اسلامي از بين رفته بود و مردم عادي، اهل بيت رسول الله(ص)، مسجد پيام اكرم، كعبه و خانه خدا در امان نبودند و حكومت هيچ حرمتي براي آنها قائل نبود. اين وضعيت تا سالهاي 61، 62 و 63 هجري همچنان وجود داشت. حاكم وقت نيز اصول، مفاهيم و ارزش ها و معيارهاي اسلامي و سنت را ناديده مي گرفت و تلاش مي كرد تا با تغيير آنها امت اسلام را به سوي جاهليت نخستين بازگرداند لذا به محو و نابودي تمام نمادهاي دين ]اسلام[ و نقاط قوت آن كمر بست.
سيدحسن نصرالله در بخش ديگري از سخنانش ضمن تبريك عيد ميلاد مسيح، يهوديان را عامل توطئه عليه مسيحيان دانست.
وي اظهار داشت، مسيح داراي معجزه، دعوت، سيرت و جهاد بود و كساني كه در برابر مسيح ايستادند و با وي دشمني كرده و او را متهم كرده و بر عليه وي توطئه كردند يهوديان بودند.
وي تاكيد كرد كه مسيح نعمتي براي مردمي بود كه به معجزات و كرامتش نياز داشتند، اما مشكل اصلي از سوي نخبگان ديني، سياسي و ثروتمندان بود كه يهود را ايجاد كردند و دعوت مسيح را تهديدي براي خود، امتيازاتشان، موقعيت و رهبري خود ديدند كه تهديدي واقعي براي آنها محسوب مي شد، بنابراين به مبارزه با او پرداختند.
سيدحسن نصرالله افزود: مسيح(ع) سرقت هاي اين نخبگان، رهبري دروغين آنها و سوء استفاده اي كه از مردم مي كردند، مشخص كرد به همين جهت به شدت با او مقابله كردند.
وي به اين نكته اشاره كرد كه مسئولان امر وظيفه بزرگي را بر دوش دارند، زيرا مردم در پشت آنها حركت مي كنند.دبيركل حزب الله لبنان در سالروز حمله رژيم صهيونيستي به غزه گفت كه دفاع از فلسطين از طريق اشك ريختن در برابر كانال هاي تلويزيون امكان پذير نيست.
دبيركل حزب الله گفت: ما معناي تظاهرات مردم در كشورهاي عربي براي خود را مي دانيم و اين مسئله اراده ما را تقويت مي كند.
وي افزود: اينك يك سال از جنگ غزه مي گذرد و جهان درباره محاصره غزه سكوت كرده است و مانع اين مي شود كه مردم خانه هاي خود را بازسازي كند و در حالي كه ساكنان اين منطقه در خانه هاي نايلوني زندگي مي كنند، جهان در برابر اين حقيقت سكوت كرده است.
سيدحسن نصرالله از مردم كشورهاي عربي خواست تا منطق نااميدي و شكست را نپذيرفته و در برابر خطاي مسئولان سكوت نكنند.
وي با بيان اينكه «آمريكا در پس ظاهري آراسته و ديپلماتيك پنهان شده» بمباران «هيروشيما» را نشانه اي براي آيندگان دانست كه اعمال آمريكا را تبيين مي كند.
دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد، طمع هاي آمريكا در منطقه بسيار است و آنها براي كمك به مردم نيامده اند، بلكه به دنبال محكم كردن پايه هاي قدرت خود در دنيا از نفت و غيره هستند و مردم آمريكا نيز قرباني حاكمان خود هستند و نسبت فقر در شهرهاي آمريكا افزايش يافته است.

 



6 ميليون شيعه عراقي در عاشوراي كربلا شركت كردند

بيش از شش ميليون شيعه روز عاشورا در شهر مقدس كربلا و در جوار حرم مطهر امام حسين(ع) عزاداري كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ديروز خيابان هاي كربلاي معلا، به خصوص اطراف حرم امام حسين(ع)، مملو از شيعيان عزاداري بود كه از سراسر عراق و كشورهاي خارجي خود را به اين مكان مقدس رسانده بودند. «نصيف جاسم»، نايب رئيس شوراي استانداري كربلا گفت: تعداد زائراني كه طي ايام عاشورا به شكل هيئتي از مناطق مختلف عراق وارد كربلا شدند، از شش ميليون نفر فراتر رفت. وي گفت: حدود 105 هزار زائر عزادار نيز از كشورهاي عربي و خارجي طي اين مدت وارد كربلا شدند. به گفته اين مقام عراقي، بسياري از زائران عزادار با پاي پياده مسير زادگاه خود تا كربلا را طي كرده اند. علاوه بر هموطنان ايراني، شيعياني از كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس، پاكستان، هند، كانادا و تانزانيا نيز خود را به كربلا رساندند و در اين شهر عزاداري كردند. حدود 25 هزار نيروي امنيتي مسئوليت حفاظت از اين زائران در برابر هرگونه حملات تروريستي را در كربلا بر عهده داشتند. تا عصر ديروز هيچگونه گزارشي از حمله تروريستي از اين شهر گزارش نشده است. گفتني است طي سال هاي اخير مراسم شيعيان در كربلا و ديگر مناطق عراق هدف حملات عوامل وهابي قرار گرفته و شهداي زيادي بر جاي گذاشته است. اما، از شمال عراق خبر رسيد صبح ديروز بمبي در «طوزخورماتو» (جنوب كركوك) منفجر شد و بر اثر آن، چهار عزادار حسيني(ع) شهيد و 15 نفر نيز زخمي شدند. تعداد شهداي زائران حسيني(ع) از سه شنبه گذشته تا عصر ديروز جمعا به 32 نفر رسيد و زائران مجروح نيز طي اين مدت، 164 تن اعلام شد.
ساير رويدادها
¤ بيش از 6500 نفر براي نامزدي در انتخابات پارلماني عراق ثبت نام كردند. اين انتخابات اسفندماه برگزار مي شود.
¤ يك قاضي در انگليس «جك استرا» ، وزير خارجه وقت اين كشور در سال 2003 را به اتهام دروغگويي به مردم انگليس براي آغاز جنگ عراق در اين سال، به دادگاه احضار كرد.

 



نمايندگان پارلمان يمن تاييد كردند
همكاري امنيتي - نظامي دولت سعودي و يمن با آمريكا براي سركوب شيعيان صعده

تعدادي از نمايندگان پارلمان يمن همكاري امنيتي و نظامي آمريكا، عربستان سعودي و يمن در سركوب شيعيان صعده را تاييد كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين نمايندگان اين موضوع را در گفت وگو با روزنامه «شرق الاوسط» مطرح كردند.
اين نمايندگان فاش كردند كه نيروهاي هوايي يمن، آمريكا و عربستان براي بمباران مناطق شيعه نشين صعده با يكديگر همكاري مي كنند.
به گفته ناظران سياسي منطقه، آمريكا در چندين نوبت صعده را بمباران كرده كه در نتيجه آن تعداد زيادي از غيرنظاميان جان خود را از دست داده اند.
دولت سعودي نيز غير از بمباران، بيش از هزاران موشك به مناطق صعده شليك كرده است.اين همكاري تا جايي است كه برخي مقامات يمن به آن اعتراض كرده اند.
در اين حال رئيس سازمان امنيت ملي يمن در گفت وگو با يك روزنامه سعودي اذعان كرد كه دولت صنعا از واشنگتن براي سركوب الحوثي ها كمك دريافت كرده است.
خبر ديگر اينكه «ريچارد واكر»، روزنامه نگار مطرح آمريكايي در مقاله اي در آخرين شماره هفته نامه «امريكن فري پرس»، نوشت: اقدام اخير عربستان سعودي در بمباران يمن نشانگر تمايل اين كشور براي انجام جنگ هاي نيابتي و مداخله در سياست هاي عراق و پاكستان است.
واكر همچنين نوشت: هدف عربستان سعودي گسترش وهابيت است. اين گزارش در ادامه با اشاره به تامين تسليحاتي عربستان توسط آمريكا مي نويسد: سخت افزارهاي پيچيده نظامي از جمله هواپيماهاي جنگنده، توپخانه هاي دوربرد و هواپيماهاي بدون سرنشين تنها بخشي از زرادخانه تسليحاتي عربستان هستند كه از آمريكا خريداري شده و ارتش اين كشور نفت خيز را به يكي از پيشرفته ترين ارتش هاي خاورميانه تبديل كرده است.
برخي از تسليحات پيشرفته عربستان در جنگ نيابتي اين كشور در كوه هاي شمالي يمن عليه شيعيان قبيله حوثي به كار گرفته مي شود.

 



طرح انفجار هواپيماي مسافربري آمريكا نافرجام ماند

رسانه هاي آمريكايي از خنثي شدن يك عمليات تروريستي در يكي از مسيرهاي پروازي آمريكا خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، رسانه هاي آمريكايي بامداد شنبه گزارش دادند كه يكي از مسافران پرواز شركت هواپيمايي «دلتا نورث وست» در مسير آمستردام به ديترويت آمريكا قصد منفجر كردن وسيله انفجاري كوچكي در اين پرواز را داشت كه بازداشت شد.
به گزارش اين رسانه ها، فرد بازداشت شده تبعه نيجريه است كه موفق نشد وسيله انفجاري كوچك خود را منفجر كند و به چنگ مأموران امنيتي افتاد.
بنابر همين گزارش، مسافران شاهد اين حادثه اظهار كرده اند كه عامل اقدام به انفجار قبل از اقدام خود را عامل القاعده معرفي كرده است.
اين مسافران صداي وسيله انفجاري را مثل انفجار يك ترقه كه در بالش بوده باشد و دودي از آن خارج شود توصيف كرده اند.
اين حادثه در حالي روي داده است كه نيروهاي امنيتي، در كشورهايي كه مبدأ پروازها به سوي آمريكا هستند، مسافران و حتي خلبانان هواپيماها را براي بازرسي به كندن لباس و كفش و جورابشان مجبور مي سازند.

 



تظاهرات ضد اسرائيلي لندن و نيويورك در سالگرد يورش صهيونيست ها به غزه

مردم فلسطين و ديگر كشورهاي جهان در نخستين سالروز تهاجم رژيم صهيونيستي به غزه تظاهرات گسترده اي برپا كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، نوار غزه روز گذشته شاهد برگزاري نخستين سالروز تهاجم خونبار رژيم صهيونيستي به اين منطقه بود كه آثار آن همچنان در ويرانه هاي اين جنگ به چشم مي خورد.
در جريان برگزاري اين مراسم آژيرها در سراسر اراضي فلسطيني ساعت يازده و بيست دقيقه به وقت محلي، هنگامي كه نخستين بمب هاي رژيم صهيونيستي برفراز غزه فرود آمدند به صدا درآمد.
مردم فلسطين با برگزاري راهپيمايي گسترده و دادن شعارهاي ضد اسرائيلي، ادامه تجاوزات رژيم صهيونيستي به اراضي فلسطيني و ادامه محاصره غزه را محكوم كردند و از جهانيان خواستند تا هر چه سريع تر در مقابل اقدامات جنايتكارانه رژيم صهيونيستي موضع محكمي اتخاذ كنند.
سخنگوي حماس نيز اعلام كرد كه هدف از برگزاري اين مراسم آن است كه اين جنگ و قتل عام بي سابقه اي كه در جريان آن صورت گرفت همواره در ياد جهانيان باقي بماند.
همزمان با برگزاري تظاهرات گسترده فلسطيني ها در نوار غزه كرانه باختري هزاران فعال صلح در سراسر دنيا اعلام كردند كه در شهرهاي مختلف به مناسبت سالروز تجاوز رژيم صهيونيستي تظاهرات برپا خواهند كرد.
در همين رابطه سازمان هاي آمريكايي تظاهرات گسترده اي را در برابر هيئت ديپلماتيك اسرائيل در شهر نيويورك برگزار كردند.
در اين راهپيمايي كه از ميدان تايمز نيويورك شروع شد تظاهركنندگان با سردادن شعارهاي ضداسرائيلي تجاوزات اين رژيم اشغالگر را محكوم كردند.
ائتلاف «انسر»- كه ده ها سازمان آمريكايي مخالف اشغالگري اسرائيل و جنگ عراق و افغانستان را در بر مي گيرد و از سازمان هاي شركت كننده در راهپيمايي است- در بيانيه اي اعلام كرد: سال گذشته در چنين روزي رژيم صهيونيستي با بودجه آمريكا حمله ويرانگرانه گسترده اي را عليه شهرها و اردوگاه هاي پناهندگان در نوار غزه آغاز كرد.
اين بيانيه افزود: در اين تجاوز بيش از 1500 فلسطيني شهيد شدند كه اكثر آنها زنان و كودكان بودند و هنوز هزاران نفر از جراحت هاي ناشي از اين حملات، رنج مي برند.
اين ائتلاف افزود: با وجود اينكه همه دنيا جنايت اسرائيل را محكوم كرد، دولت آمريكا در صدور قطعنامه هاي سازمان ملل كه اسرائيل را به علت جنايت هاي جنگي در غزه محكوم مي كند، كارشكني مي كند.
در اين تظاهرات علاوه بر ائتلاف «انسر»، سازمان «مسلمانان آمريكايي براي فلسطين»، «مركز تحركات بين المللي»، «شبكه بين المللي يهوديان مخالف صهيونيسم»، «مركز آزادي وابسته به انجمن مسلمانان آمريكا» و غيره شركت كردند.در لندن نيز سازمان هاي انگليسي راهپيمايي مشابهي مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در لندن در اولين سالروز تجاوز رژيم صهيونيستي به نوار غزه برپا كردند.

رژيم صهيونيستي روز يكشنبه 6 دي ماه (27 دسامبر 2008) با 30 فروند موشك هوا به زمين جنگ تمام عياري را عليه ملت تحت محاصره غزه آغاز كرد كه در جريان آن 1500 نفر شهيد و بيش از 5000 نفر ديگر زخمي شدند.
از سوي ديگر، مردم فلسطين روز گذشته شهداي خود را كه براثر گلوله نظاميان صهيونيست به شهادت رسيده بودند تشييع كردند و خواستار انتقام خون شهداي خود از رژيم صهيونيستي شدند.
گروه هاي مقاومت فلسطيني نيز اقدام رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن 6 فلسطيني را جنايتكارانه خوانده و اعلام كردند كه پاسخ اين جنايت را خواهند داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «الجزيره»، جنبش «جهاد اسلامي» فلسطين در غزه با صدور بيانيه اي از همه گروه هاي فلسطيني خواست پاسخ رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن 6 فلسطيني در كرانه غربي و غزه را بدهند.
جنبش جهاد اسلامي در بيانيه خود تأكيد كرد: اين جنايت ثابت كرد كه هيچ توجيهي وجود ندارد كه بخواهند مقاومت سلاح خود را بر زمين بگذارد و به صهيونيست ها و آمريكايي ها تضمين بدهد كه مقاومت و انتفاضه را متوقف كند.

 



آغاز شمارش آرا در انتخابات رياست جمهوري كرواسي

با پايان گرفتن اخذ آرا، شمارش آرا براي مشخص شدن رئيس جمهور جديد كرواسي آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، در اين انتخابات حدود چهار ميليون و 400 هزار تبعه كرواسي در داخل و خارج از اين كشور براي انتخاب سومين رئيس جمهور كرواسي پس از استقلال در سال 1991، واجد شرايط رأي هستند.
مردم كرواسي در انتخابات ديروز از بين 12 نامزد، جانشين استيپه مسيچ را كه در ماه فوريه 2010 دومين دور پنج ساله رياست جمهوري اش پايان مي يابد، انتخاب مي كنند.
دولت كرواسي در پايگاه اينترنتي خود اعلام كرده است كه انتخابات رياست جمهوري اين كشور در صورت ناكامي نامزدها در كسب بيش از 50 درصد از آراي ماخوذه، به دور دوم كشيده خواهد شد.
در بيانيه دولت كرواسي آمده است، در اين صورت دور دوم انتخابات رياست جمهوري دهم ژانويه 2010 (20 دي 1388) برگزار خواهد شد.
كانديداهاي حاضر در انتخابات رياست جمهوري امروز كرواسي در تلاشند تا با استيپه مسيچ كه براي بار سوم در انتخابات رياست جمهوري شركت مي كند، رقابت كنند.
مسيچ در دوران تصدي گري خود موفق شد كرواسي را به عضويت نيروهاي ناتو در بياورد، اما روند الحاق اين كشور به اتحاديه اروپا به خاطر اختلافات مرزي اين كشور با اسلووني به تاخير افتاده است.
به گفته تحليلگران سياسي، الحاق كرواسي به اتحاديه اروپا تا پيش از سال 2012 امري ناممكن است، زيرا اين كشور بايد ابتدا با بحران اقتصادي عميق خود و فساد گسترده دولتي مبارزه كند.نظرسنجي هاي انجام شده نشان مي دهد كه انتخابات به دور دوم خود كشيده خواهد شد، زيرا هيچ يك از 12 كانديداي حاضر در اين انتخابات نمي توانند بيش از 50 درصد آرا به خود اختصاص دهند.

 



حضور هزاران پاكستاني در سالگرد ترور بي نظيربوتو

هزاران پاكستاني در مراسم سالگرد «بي نظيربوتو» كه دو سال قبل ترور شده بود، شركت كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، هزاران شهروند پاكستاني ديروز بر سر آرامگاه نخست وزير سابق پاكستان حضور يافتند و در آيين دومين سالگرد ترور وي شركت كردند. آرامگاه بوتو در روستاي «كارهي خدابخش» در جنوب پاكستان قرار دارد. بوتو دو سال قبل و در 27 دسامبر سال 2007 ميلادي در راولپندي به ضرب گلوله كشته شد.
«ذوالفقار تونيو» يكي از مقامات بلندپايه پليس پاكستان گفت: ما براي جلوگيري از مختل شدن نظم و امنيت و محافظت از مردم، تدابير امنيتي را تشديد كرده ايم.
وي افزود: تدابير امنيتي شديدي براي حفاظت از جان «آصف علي زرداري» رئيس جمهوري و «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير پاكستان، به اجرا درآمد. زرداري و سه نفر از فرزندانش روز شنبه به طور خصوصي بر سر مزار بوتو حاضر شده بودند.
تأسيسات هسته اي
به گزارش خبرگزاري فارس، پنج آمريكايي دستگير شده در پاكستان قصد حمله به تأسيسات هسته اي اين كشور را داشتند. به گفته مقامات پليس پاكستان، عناصر طالبان قصد داشتند اين آمريكايي ها را براي حمله به مراكز هسته اي آماده كنند. «عثمان انور» يك فرمانده پليس پاكستان گفت:با بررسي نامه هاي الكترونيك اين افراد به طالبان، ما دريافتيم كه آنها از تأسيسات هسته اي «چشمه» نام برده بودند و به همين دليل نيز عازم بخش «ميانوالي» پاكستان بودند. اين پنج آمريكايي سه هفته پيش توسط پليس پاكستان دستگير شدند.
خبر ديگر از پاكستان اينكه، انفجار بمب در كراچي پاكستان 19زخمي برجاي گذاشت. در شمال غرب پاكستان نيز يك مقام دولتي به همراه پنج عضو خانواده اش بر اثر انفجار بمب كشته شدند.


 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14