(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 دي 1388- شماره 19553
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله لاريجاني : سياست قوه قضائيه زندان زدايي است
چشم به راه سپيده
حجت الاسلام شيرازي: حرمت شكنان ساحت امام حسين(ع) جزاي اقدامات وقيحانه خود را خواهند ديد
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:
ايران كشور ثالثي را براي مبادله اورانيوم غني شده نخواهد پذيرفت
ديپلمات سابق آمريكايي: اوباما به طور آشكارا و پنهان به دنبال بي ثبات سازي اوضاع داخلي ايران است
جوابيه جهاد دانشگاهي مازندران به يك خبر
مديركل حفاظت محيط زيست استان: هواي پاك اصفهان در سه سال گذشته كمتر از 10 روز بوده است
بيعت دوباره هزاران نيشابوري با رهبر انقلاب
طومار مردم اليگودرز عليه كروبي به اندازه سال هاي عمر وي
توزيع هداياي رهبري ميان دانش آموزان محروم ريگان
بسيجيان و طلاب قم پياده و كفن پوش به ديدار رهبري مي آيند
اخبار ادبي و هنري



آيت الله لاريجاني : سياست قوه قضائيه زندان زدايي است

رئيس قوه قضاييه گفت: سياست آن است كه بحث مجازات زندان را تا جايي كه ممكن است و به حالت بازدارندگي آن صدمه نزند تقليل دهيم.
آيت الله آملي لاريجاني در جمع مسئولان سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور با بيان اين كه ايجاد اعتدال بين ضرورت زندان و مشكلات فراروي آن ضروري است، گفت: با توجه به اين كه در عصر كنوني وجود زندان يك ضرورت است و در جامعه ما افرادي هستند كه از حدود اخلاقي و ديني تجاوز مي كنند و حاضر نيستند در مسير قانون، اخلاق و دين عمل كنند و با تذكر و نصيحت هم مشكل آنان حل نمي شود، مجموعه اين مسائل ضرورت داشتن فضايي براي جداسازي اين افراد از جامعه را نشان مي دهد.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه در روايات، تعبير حبس در چند مورد معدود آمده، گفت كه اما هيچيك اصل و ضرورت وجود زندان در عصر كنوني را انكار نمي كند و اصل اين سياست كه زندان امر عرضي است و از باب ضرورت به جامعه تحميل مي شودرا بايد بپذيريم.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اين كه در زندان كرامت انساني محدود مي شود و اين محدوديت مي تواند در تغيير شخصيت وي موثر باشد، افزود: به كارگيري نيروهاي متخصص و كارآمد در امور روانشناختي در زندان ها يك ضرورت اجتناب ناپذير است اما مي تواند زمينه اصلاح بسياري از مجرمان را به دنبال داشته باشد چون هرگز زندان هدف نيست.
لاريجاني سياست قوه قضائيه را زندان زدايي دانست و اظهار كرد: سياست، آن است كه بحث مجازات زندان را تا جايي كه ممكن است و به حالت بازدارندگي آن صدمه نزند تقليل دهيم و در اعمال مجازات ها از برخي محروميت هاي اجتماعي كه بيشتر مي تواند نقش بازدارندگي داشته باشد به عنوان مجازات هاي جايگزين حبس استفاده كنيم.
وي در خصوص برنامه هاي اصلاحي و تربيتي سازمان زندان ها گفت: زندان هدف نيست بلكه يك ضرورت است و بخش هاي اصلاحي و تربيتي با توجه به آثار معنوي فراوان آن بايد در زندان ها تقويت شود و همچنان كه مقام معظم رهبري نيز به دفعات سفارش داشته اند بايد توجه جدي به امور معنوي در زندان ها شود.
رئيس قوه قضائيه اصل طبقه بندي زندانيان را نيز بسيار مهم و ضروري دانست و اظهار داشت: بحث طبقه بندي زندان ها كه به حمدا... از دوره گذشته بر آن تاكيد شده است بايد با شتاب بيشتري در تمام زندان ها اجرا شود و اميدواريم با ارتقاي سطح بودجه قوه قضائيه در اجراي كامل اين امر ضروري تسريع شود.
لاريجاني با دعوت مسئولان زندان ها به توجه به امور معنوي در انجام وظايف گفت: همه مي دانند كار زندانباني كاري بسياري دشوار و خطيري است اما در عين حال به لحاظ اهميتي كه در اصلاح و تربيت زندانيان دارد كار پرارجي است بنابراين بايد ضمن توجه به معنويات مراقب امور بود.
رئيس قوه قضائيه بر اجراي يكسان قوانين براي تمامي شهروندان تاكيد و اظهار داشت: اجراي قوانين بايد براي همه افراد آحاد جامعه يكسان باشد و خدشه در اعمال مجازات ها، تضعيف روح قانونگذاري و بي اعتباري احكام قضايي را در پي خواهد داشت كه لطمات جبران ناپذير آن متوجه جامعه خواهد بود بنابراين در اعطاي مرخصي به زندانيان قانون به طور يكسان براي همه رعايت شود.
به گزارش ايسنا، در اين جلسه كه آيت الله محسني گرگاني رئيس ديوان عالي كشور، كهزادي معاون اداري و مالي قوه قضائيه، آوايي رئيس كل دادگستري استان تهران و تعدادي از مسئولان قوه قضائيه نيز حضور داشتند ابتدا دكتر اسماعيلي رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور گزارشي از وضعيت زندان ها ارايه كرد.
ديدار رئيس مجلس سوريه
با آيت الله لاريجاني
رئيس مجلس ملي سوريه، دكتر «محمود ابرش» كه در راس يك هيئت پارلماني به ايران سفر كرده است صبح ديروز با آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت الله صادق آملي لاريجاني با اشاره به روابط دوستانه و ديرينه دو كشور ايران و سوريه اين روابط را در سطح منطقه و بين المللي بسيار حساس و راهبردي دانست و اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامي در ايران شاهد گسترش روابط دو كشور در امور سياسي و فرهنگي بوديم كه اين روابط مي تواند الگوي مناسبي براي ساير كشورهاي عربي و مسلمان باشد.
رئيس قوه قضاييه روابط دو كشور ايران و سوريه را در امور قضايي و حقوقي بسيار خوب توصيف و بر آمادگي دستگاه قضايي در گسترش ارتباطات حقوقي تاكيد كرد و افزود: در بعد قضايي و حقوقي تعامل خوبي بين دو كشور صورت گرفته و موافقت نامه هاي معاضدت قضايي امضاء شده اميدواريم به تمام معنا عملي شود.
آملي لاريجاني كشورهاي اسلامي را با توجه به منابع غني فرهنگي و ديني متمايز از كشورهاي غربي دانست و اظهارداشت: اسلام داراي فرهنگ غني و بسيار ارزنده اي است كه بايد با توجه به عظمت آن به احياي اين تفكر ديني در سطح جهان پرداخت.
رئيس قوه قضاييه نگاه اسلام به انسان را والا و ارزشمند خواند و افزود: نگاه اسلام به انسان با نگاه سكولاريستي موجود در غرب كاملا متفاوت است و ارزشي كه در ديدگاه اسلام نسبت به انسان وجود دارد در هيچ يك از مكاتب غربي وجود ندارد.
آملي لاريجاني با غيرمنطقي دانستن نگاه غرب به انسان و اعتقادات كشورها اظهار داشت: من در جلسات متعددي نيز اين مطلب را مطرح كردم كه كشورهاي مغرب زمين نگاه متفاوتي به انسان دارند كه با اعتقادات ديني كشورهاي مسلمان متفاوت است و مي خواهند با همان معيار خودشان به كشورهاي ديگر جهت دهند كه در مقام عمل نيز كاملا دوگانه عمل مي كنند.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به برخوردهاي دوگانه غرب در اعمال آزادي هاي نامشروع و رواج بي رويه صنعت پرنوگرافي كه زوال خانواده و انسانيت را در پي داشته و موجبات ترويج مفاسد ديگر را هم در پي دارد گفتند: در حالي غرب به اين پديده مذموم به عنوان يك صنعت اقتصادي نگاه مي كند كه در همين حال اجازه ايجاد مناره مساجد را نمي دهد و در حالي كه بررسي تاريخي جريان يهودي ستيزي را محكوم مي كند ولي در كشورهايي كه مجازات قصاص را در مقابل قتل عمدي مطرح مي كنند اظهار مي دارند حقوق بشر زير سوال رفته است.
دكتر محمود ابرش رئيس مجلس سوريه نيز در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه و دوستانه دو كشور، گسترش تعامل و همكاري ايران و سوريه را در مسايل مهم منطقه اي بسيار با اهميت دانست و اظهار داشت: من بار ديگر مي گويم بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران روابط دو كشور را ابدي پايه گذاري كردند و روابط دو كشور خاري در چشم دشمنان است.
رئيس مجلس سوريه با اشاره به توطئه هاي استكباري كه تلاش در مخدوش كردن ارتباطات دوستانه دو كشور دارد افزود: حضور ما در كشور ايران نشان از ادامه راه و عزم جدي ما در تقويت روابط دو كشور دارد و موضع ما در خصوص مسايل منطقه اي مثل فلسطين - يمن - سودان - سومالي مشترك است كه بايد با همكاري و ارتباط مستمر به خنثي نمودن توطئه هاي استكباري بيانجامد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

اي منتظرترين
اي وارث غربت پيمبر
ميراث تو ذوالفقار حيدر
عطر تو و نرگس جمالت
از هر گل سرخ تازه، بهتر
صد نام تو را نموده تكثير
يك آيينه از نگاه كوثر
اي از همه عاشقان رويت
مشتاق ترين و منتظرتر
پيچيده نسيم ندبه هايت
در پيكر آسمان، سراسر
دلتنگ غروب جمعه هايي
مشتاق حلول بدر ديگر
عمريست غريب و در فراقيم
اما تو ز ما همه فراتر
زود است كه تشنه برنگردد
از ساحلت اي اميد آخر
دستي كه به دامنت دخيل است
چشمي كه هنوز مانده بر در
معصومه نجفي مطيعي

نگاهي
اي آب حيات من ز يادت جاري
عشق تو به صحراي وجودم ساري
چندي است كه از سايه مهرت دورم
اي ماه! عنايتي، نگاهي، باري
سيدمحمد حكاك

جمعه
دل سرگشته ما محرم اسرار نشد
جمعه هم آمد و رفت و خبر از يار نشد
داغ هجران كه به دل بود چو آتش گل كرد
يار هم با خبر از سينه تبدار نشد
بود در سر كه ترا بينم و جان افشانم
واي بر من كه مرا يار خريدار نشد
شايدم آمد و بگذشت و نبودم حاضر
يا كه اين ديده تر لايق ديدار نشد
من متاع دل و جان در قدمش ريخته ام
يوسف از چاه چرا جانب بازار نشد؟
هر چه گلهاي هوس بود پريشان كردم
آه از اين بخت كه خوابيده و بيدار نشد
منتظر بودم و اين ديده تر شاهد بود
خواب در چشم ترم از عطش يار نشد
«طاهر» از كان كرم اين طمع ارزان نيست
گل در انديشه نزديكي بر خار نشد
اسدالله كريمي

 



حجت الاسلام شيرازي: حرمت شكنان ساحت امام حسين(ع) جزاي اقدامات وقيحانه خود را خواهند ديد

مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه تاكيد كرد حرمت شكنان و هتاكان نسبت به ساحت امام حسين(ع) و امام راحل مطمئن باشند كه جزاي اقدامات وقيحانه خود را خواهند ديد.
حجت الاسلام علي شيرازي مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه در اجتماع فرماندهان و كاركنان منطقه دوم دريايي سپاه طي سخناني با بيان اينكه براي به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي ايران مجاهدت زيادي صورت گرفته و خون هاي زيادي تقديم اين نظام مقدس شده است، گفت: مردم موحد و ولايتمدار ايران هيچ گاه اجازه ميدان داري به هتاكان نسبت به دين و ارزش هاي اسلامي و انقلابي را نخواهند داد.
شيرازي با اشاره به حوادث عاشوراي امسال در تهران و گستاخي و اقدام وقيح دسته اي از معاندان، منافقين و فريب خوردگان در هتك حرمت عاشوراي حسيني، افزود: حرمت شكنان و هتاكان نسبت به ساحت امام حسين(ع) و امام راحل(ره) و مهاجمان و تخريب گران اموال عمومي و مسببان سلب آسايش مردم، مطمئن باشند كه جزاي اقدامات وقيحانه خود را خواهند ديد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي دريايي با اشاره به حوادث صدراسلام و اينكه تاريخ اسلام مشحون از درس و غيرت براي همگان است، خاطرنشان كرد: همه كساني كه به عنوان خواص جامعه اسلامي مطرح هستند، بايد سير تاريخي اسلام را بار ديگر مرور كنند و سرنوشت خواصي كه بعد از رحلت پيامبر(ص) و نيز شهادت امام علي(ع) از مسير اصيل ولايت و امامت جدا شدند و سپس آنگونه فرزند رسول الله(ص) را در كربلا شهيد كردند به خاطر بياورند تا در شرايط سخت فتنه، راه خود را گم نكنند.
شيرازي حوادث بعد از انتخابات را فتنه دشمنان خواند و تاكيد كرد: افرادي كه در سابقه خود حضور در صحنه هاي حساس انقلاب و همراهي با امام(ره) و انقلاب را داشتند، اكنون در كنار دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي و عليه آرمان هاي امام و انقلاب و ارزش هاي شهدا وحتي عليه ولايت شعار مي دهند و مي خواهند به اين ركن ركين اسلاميت ضربه بزنند.
وي افزود: مردم ولايتمدار و حسيني ايران اسلامي نشان دادند كه در خط ولايت و اسلام ناب هستند و با حضور خود در صحنه هاي دفاع از اسلام و انقلاب، تلاش دشمنان را در ضربه زدن به نظام اسلامي ناكام خواهند گذاشت.
در بخشي از اين برنامه، مسئول نمايندگي ولي فقيه در منطقه دوم نيز طي سخناني، اظهار داشت: مردم مسلمان ايران نشان داده اند كه پيرو ولايت و امامت هستند و كوچك ترين توهيني را به ساحت امامت و ولايت تحمل نخواهند كرد.
وي افزود: اين مردم همان هايي هستند كه در طول 8 سال دفاع مقدس از همه چيز خود گذشتند تا اسلام زنده بماند و اكنون نيز آماده اند تا با سرانگشت اشاره ولي فقيه زمان، همه سرمايه و جان خود را فداي اسلام و اهل بيت(ع) كنند.

 



عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:
ايران كشور ثالثي را براي مبادله اورانيوم غني شده نخواهد پذيرفت

محمود احمدي بي غش جزيره كيش را تنها محل براي مبادله اورانيوم غني شده دانست.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: ايران كشور ثالثي را براي مبادله اورانيوم غني شده 5/3 درصد نمي پذيرد و تاكيد ما بر جزيره كيش تنها محل ذخيره سازي اورانيوم خواهد بود.
احمدي بي غش نماينده مردم اراك در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در مورد انتخاب كشور ثالث براي مبادله اورانيوم غني شده 5/3 درصد ايران گفت: علاوه بر برزيل و ژاپن، تركيه نيز اين اعلام آمادگي را براي ذخيره اورانيوم توليد شده ايران داشته است.
وي افزود: در جلسه اي كه با مقامات وزارت خارجه داشتيم تاكيد ما بر ذخيره سازي اورانيوم در جزيره كيش بوده است و لذا در اين جلسه به اين جمع بندي رسيديم كه كشور ثالثي براي ذخيره سازي و مبادله اورانيوم غني شده در نظر گرفته نشود.

 



ديپلمات سابق آمريكايي: اوباما به طور آشكارا و پنهان به دنبال بي ثبات سازي اوضاع داخلي ايران است

سرويس سياسي -
يك ديپلمات سابق آمريكايي بدبيني ايران نسبت به آمريكا را موجه و به حق خواند و تصريح كرد كه اوباما به طور آشكار و پنهان به دنبال بي ثبات سازي اوضاع داخلي ايران است.
هيلاري من لورت كه با شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي گفت وگو مي كرد اذعان داشت: اگر مقامات ايراني به اهداف آمريكا در برقراري روابط و مشاركت و همكاري بدبين هستند، بايد زمينه آن را در دشمني هاي موجود در طرف آمريكايي و تلاش براي بي ثباتي و بي اهميت ساختن ايران جستجو كرد.
اين ديپلمات باسابقه آمريكايي با اشاره به سياست هاي رئيس جمهور آمريكا در قبال ايران تاكيد كرد: اوباما از ابتداي دوران رياست جمهوري خود، در ادامه سياست هاي هشت سال دولت بوش هم به صورت آشكار و هم به طور مخفيانه بوده و در پي به چالش كشاندن اوضاع و از بين بردن ثبات در داخل ايران بوده است.
هيلاري من لورت ضمن اشاره به بودجه اختصاص يافته توسط كنگره براي بي ثبات ساختن ايران افزود: اين بدان معني نيست كه آمريكا در حال شكل دهي يك اعتراض و مخالفت در ايران است بلكه نشان مي دهد 400ميليون دلار هزينه صرف شده براي فعاليت هاي مخفيانه جهت بي ثبات سازي در ايران است، بنابراين نگراني دولت ايران، اين مسئله خواهد بود كه هر گونه حركت و فعاليتي از جانب دولت آمريكا در مظان اتهام و موردي مشكوك باشد.
وي در پاسخ به اين سوال كه اوباما به ادامه سياست هاي بوش پرداخته است، با اين حساب تمايل او به دخالت داشتن در اوضاع ايران به كجا انجاميده است، گفت: من گاهي به پرسش در اين باره پرداخته ام كه آيا نطق هاي پر از لفاظي او درباره همكاري با ايران در حقيقت همان چيزي است كه در ذهن او مي گذرد؟ آيا آنها چيزي بيش از مشتي كلمات زيبا بوده و در قالب يك سخنراني نهفته است.
اين ديپلمات سابق آمريكايي اظهار داشت: اوباما در واقع به چه كاري پرداخته و تا چه حد در مورد مسائلي همچون ايران، فلسطين و افغانستان جدي است؟ او به سخنراني هاي مبسوطي مي پردازد اما در اين حرافي ها چيز زيادي وجود ندارد. من لورت در پاسخ به سوالي در مورد روابط ايران و آمريكا تصريح كرد: به نظرم عواملي كه با لحاظ استراتژيك طرفين ايراني و آمريكايي را پاي ميز مذاكره مي كشاند، به نحوي بايد وارد عمل شوند. هر دو طرف ايراني و آمريكايي بايد بهاي سنگيني را در اين راه بپردازند اما در اين ميان مولفه هاي ضروري به لحاظ استراتژيك كاملا شبيه همان مواردي هستند كه در مذاكره بين آمريكا و چين در دهه 1970 در اقدام نيكسون به برقراري ارتباط بين دو كشور وجود داشتند.
وي خاطرنشان كرد: ارتباط با ايران نيز به همان اندازه حائز اهميت بوده و دقيقا به همان شيوه نيز تعريف مي شود. ايران از حيث تاريخ، جمعيت، نقاط حساس از نظر استراتژيك در تصميم گيري ها و از نظر منابع، يك كشور كاملا مهم و حساس به حساب مي آيد.
اين ديپلمات سابق آمريكايي تاكيد كرد: آمريكا نمي تواند ايران را به انزوا كشانده و با اعمال تحريم، آن را از جامعه بين الملل جدا كرده و يا ايراني را كه دوست ندارند، نابود كند. اين عمل در جاهاي ديگر اتفاق افتاده اما در مورد ايران نمي توان دست به چنين اقدامي زد.
وي اضافه كرد: در زمان بوش، دست كم 400 ميليون دلار براي فعاليت هايي در جهت بي اهميت كردن ايران در نظر گرفته شد. حتي در دولت اوباما نيز افرادي حضور دارند كه از همكاري و مشاركت با ايران بيزارند، از آن جمله مي توان به هيلاري كلينتون وزير امور خارجه اشاره كرد بنابراين دشمني هاي زيادي با مشاركت و همكاري با ايران مي شود و ايرانيان حق دارند در مورد نيات و اهداف آمريكا در مورد خود بدبين باشند، همانگونه كه چين نسبت به آمريكا بدبين بوده و ما مرتبا مجبوريم به آنها ثابت كنيم كه نيت بدي در مورد آنها نداريم.

 



جوابيه جهاد دانشگاهي مازندران به يك خبر

سرويس شهرستانها -
در پي درج خبري با عنوان راه اندازي اولين بانك ايده خاورميانه در ايران «در صفحه 13 روز 29 آذر» جهاد دانشگاهي مازندران جوابيه اي به دفتر روزنامه ارسال كرد.
در جوابيه جهاد دانشگاهي مازندران آمده است: علي قاسمي از همكاران اين واحد نبوده و مطالب منتسب به ايشان در مورد جهاد دانشگاهي صدق نمي كند.
اين جوابيه مي افزايد: راه اندازي اولين بانك ايده و هدف گيري بازار كشورهاي حاشيه خزر از سوي خانه صنعت و معدن مطرح شده است نه جهاد دانشگاهي.

 



مديركل حفاظت محيط زيست استان: هواي پاك اصفهان در سه سال گذشته كمتر از 10 روز بوده است

اصفهان - خبرنگار كيهان:
هواي پاك شهر اصفهان در 3 سال گذشته كمتر از 10 روز بوده است.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: 70 درصد از علت آلودگي هواي اصفهان ناشي از تردد وسايل نقليه آلوده زا است.
احمدرضا لاهيجان زاده گفت: يكي ديگر از دلايل مهم آلودگي هواي شهر اصفهان بالا بودن درصد سكون هواست. به طوري كه در طول سال جاري در اين شهر 55 درصد سكون هوا وجود دارد.
وي با بيان اينكه در تعاريف بين المللي شهرهايي كه بالاي 50 درصد سكون هوا وجود دارد، هيچ گونه سرمايه گذاري صنعتي و توسعه صنعت صورت نمي گيرد، افزود: اصفهان با وجود بالا بودن سكون هوا تبديل به قطب صنعتي شده و صنايع آن روبه توسعه است.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان گفت: آلودگي هواي اين شهر نگران كننده و غيرقابل تحمل شده به طوري كه در سال هاي 86، 87 و 88 تعداد روزهاي هواي سالم و پاك در شهر اصفهان از تعداد انگشت هاي دست فراتر نرفته است.
وي از گاز سوز شدن كارخانه هاي سيمان، پالايشگاه و نصب فليترهاي پيشرفته در آنها و استاندارد شدن خروجي هاي اين صنايع با 200 ميليارد تومان هزينه و دوگانه سوز شدن نيروگاه هاي اصفهان خبر داد و خواستار تاسيس دفتر محيط زيست و توسعه پايدار در شهرداري اين شهر براي پيگيري مباحث قانوني در زمينه آلودگي هاي زيست محيطي شد.

 



بيعت دوباره هزاران نيشابوري با رهبر انقلاب

رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه روز چهارشنبه در جمع تعداد زيادي از كفن پوشان نيشابوري كه براي تجديد بيعت با رهبر معظم انقلاب در مقابل دفتر رهبري در تهران تجمع كرده بودند به نمايندگي از طرف حضرت آيت الله خامنه اي حضور يافت.
حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا تقوي با ابلاغ سلام مقام معظم رهبري اظهار كرد: شما مردم شريف، كفن پوشان آمده ايد تا اين پيام را به جهانيان صادر كنيد كه چگونه اين ملت حسيني و عاشورايي با رهبر و امام زمان شان تجديد بيعت مي كنند و بر سر آرمان هاي امام و انقلاب شان ايستاده اند.
وي با تأكيد بر هوشمندي ملت ايران در برابر فتنه گري هاي حوادث اخير، تصريح كرد: يكي از مسائلي كه اسلام و فرهنگ اسلامي بر آن تأكيد دارد مسئله دشمن شناسي است زيرا ملتي كه طرح ها و شگردهاي خائنانه دشمن را نشناسد واسلحه او را نبيند و نداند كه دشمن در چه سنگري نشسته تا از آن نقطه او را مورد هدف قرار دهد، در غفلت به سر مي برد و به خاطر همين غفلت، مورد هجمه قرار خواهد گرفت و ضربات مهلكي را خواهد خورد.
وي با تأكيد بر اين كه «هميشه در طول تاريخ اين گونه بوده است كه مستكبران در برابر حق طلبان بوده اند» اظهار كرد: از همان آغاز اين انقلاب، آمريكا و متحدانش دشمني خود را با اين ملت و اين نظام نشان داده اند تا اين كه امام به اين دشمن بزرگ (آمريكا) يك مدال داد و آن اين كه آمريكا شيطان بزرگ است و امروزه اين سخن در دنيا جا افتاده است كه چگونه آمريكا با طرح و نقشه هاي شيطاني اش ملت هاي ستمديده را به دام مي اندازد، افراد بي گناه را مي كشد، جنايت هاي بزرگي را مرتكب مي شود تا به اهداف شوم و پليد استكباري اش دست يابد. وي با بيان اين كه «دربعضي از صحنه ها تشخيص دوست از دشمن بسيار سخت است» به تاريخ اسلام اشاره كرد و افزود: در تاريخ اسلام شخصيت هايي نظير طلحه و زبير و... داشتيم كه سوابق خيلي درخشاني داشتند وليكن ما نبايد گول سابقه افراد را بخوريم زيرا ملاك، وضعيت فعلي افراد مي باشد.
تقوي افزود: در تاريخ از اين دسته افراد زياد داريم كه در مقابل علي(ع) ايستادند و راه قانون شكني و قدرت طلبي را پيش گرفتند و يك نمونه آن فتنه جمل بود كه اتفاقاً همين افراد باسابقه به راه انداختند.
وي تأكيد كرد: محوريت اين انقلاب با ولايت فقيه است و ما حقانيت همه مسائل و همه افراد را با ولي فقيه مي سنجيم و آن هائي كه در روز عاشورا به ساحت قدسي امام حسين(ع) و عزاداران او بي حرمتي كردند، بدانند و آگاه باشند كه در واقع به اصل ولايت فقيه در قانون اساسي خيانت كرده اند.
تجمع كنندگان شعارهايي از جمله مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر منافق، اين همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده، با ولايت زنده ايم- تا زنده ايم رزمنده ايم و... سر دادند. كفن پوشان نيشابوري سربندهايي داشتند كه بر روي شان «يا زهرا»، «يا حسين»، «ياقمر بني هاشم» و... نوشته شده بود. آن ها هم چنين عكس هايي از مسئولان نظام و به خصوص مقام معظم رهبري و حضرت امام خميني(ره) و هم چنين پرچم «يا حسين» و پرچم ايران در دست داشتند.

 



به طول 72متر امضا شد
طومار مردم اليگودرز عليه كروبي به اندازه سال هاي عمر وي

سرويس شهرستانها-
اعتراضات خودجوش مردم به سران فتنه در پي هتك حرمت عاشوراي حسيني همچنان ادامه دارد.
گزارش خبرنگار كيهان از دورود حاكي است مردم اليگودرز زادگاه كروبي با امضاي طوماري 72متري به عدد سن وي خواستار محاكمه سران فتنه شدند.
در بخشي از اين طومار با اشاره به رفتارهاي زشت و منافقانه سران فتنه از جمله موسوي، خاتمي و كروبي آمده است:
اين جماعت چند چهره و منافق با اقدامات خود و با تضعيف جايگاه ولايت فقيه، نشر اكاذيب، تشويش اذهان عمومي، ايجاد جو ناامني در كشور، برپايي اغتشاشات متعدد، هتك حرمت تمثال مبارك امام خميني و در راس همه اهانت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين«ع» و قرآن مجيد و صدور بيانيه هاي بي اساس، عملاً به پادوي استكبار و جبهه ضد اسلام تبديل شده اند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: ما خواستار محاكمه اين چهره هاي منفور بوده و آمادگي خود را جهت هرگونه جانفشاني در راه حفظ مقدسات و اهداف والاي انقلاب اسلامي و تبعيت محض از رهبرمعظم انقلاب اعلام مي داريم.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در رشت به دنبال هتك حرمت به مقدسات اسلامي و ساحت مقدس امام حسين(ع) هيئت ها و تشكلهاي مذهبي رشت با انتشار بيانيه و امضاي طوماري خواستار شناسايي عوامل فتنه و محاكمه سران اين آشوبها شدند.
در بخشي از اين طومار كه خطاب به آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه و به امضاي 65 تشكل مذهبي رشت تهيه و تنظيم شده آمده است: بار ديگر يزيديان زمان توسط دنياطلبان دين فروش عهدشكن هم چون عمر سعدها، خولي ها را به ميدان فرستادند تا به زعم خويش نورخدا را خاموش كنند.
در بخش ديگري از اين طومار آمده: گرچه دل امام زمان از اين واقعه شوم بشدت شكست اما هيهات كه عاشقان حسيني و مردم ايران اسلامي اين بي ادبي را بي پاسخ گذارند.
گزارش خبرنگاركيهان در دزفول نيز حاكي است نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به جايگاه رفيع شهدا گفت: هدف آشوب گران و عناصر فتنه پايمال كردن آرمان هاي انقلاب اسلامي و خون شهدا است.
آيت الله سيدعلي شفيعي افزود: اغتشاشگران و فريب خوردگان توسط دشمنان ديرينه انقلاب اسلامي در خارج از مرزها رهبري مي شوند.
وي هتك حرمت ساحت امام خميني و به دنبال آن حرمت شكني روز عاشورا را بيانگر اهداف شوم آنها دانست.
گزارش خبرنگاركيهان از كاشان نيز حاكي است نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان با محكوم كردن حرمت شكني عاشوراي حسيني توسط آشوبگران گفت: «ملت مسلمان ايران براي اداره كردن كشور خود به هيچ كس باج نداده و نمي دهد و در برابر همه مستكبران با قدرت ايستاده است.»
آيت الله عبدالنبي افزود: دولتمردان آمريكا، رژيم صهيونيستي، انگليس خبيث، فرانسه و آلمان بدانند كه با تمسك به تارهاي عنكبوت نمي توانند آسيبي به جمهوري اسلامي مقتدر ايران بزنند.
جمعي از نمازگزاران و مردم مشهد نيز با امضاي طوماري كه يك نسخه آن به دفتر روزنامه كيهان نيز ارسال شده است از رئيس قوه قضائيه خواستار شدند. تا در برخورد با فتنه گران به خصوص سران فتنه و خشكانيدن ريشه دشمنان پيدا و پنهان اسلام و انقلاب جديت و شجاعت بيشتري به خرج دهد.

 



توزيع هداياي رهبري ميان دانش آموزان محروم ريگان

مدير آموزش و پرورش شهرستان ريگان گفت: هداياي رهبري ميان 9 هزار دانش آموز محروم شهرستان ريگان در حال توزيع است و در تعداد زيادي از روستاها توزيع شد.
به گزارش فارس، منصور حسين پور با اشاره به توزيع هر ساله هداياي رهبري در بين دانش آموزان مناطق محروم كشور اظهار داشت: توزيع اين هدايا براي پسران شامل شلوار، پيراهن، كفش و براي دختران، مانتو، كيف و كفش است و اين هدايا تنها مربوط به مناطق محروم كشور است.
پرويز جلالي مسئول اداره بازرگاني شهرستان ريگان نيز گفت: با توجه به سياست هاي حمايتي دولت خدمتگذار از اقشار كم درآمد جامعه، همچنين سياست هاي پيشگيرانه افزايش قيمت در شهرستان و كمك به مصرف كنندگان از 16 دي ماه جاري نمايشگاهي چند منظوره در ريگان راه اندازي مي شود.

 



به مناسبت سالروز قيام 19 دي
بسيجيان و طلاب قم پياده و كفن پوش به ديدار رهبري مي آيند

كارواني از بسيجيان استان قم با پاي پياده و كفن پوش براي تجديد بيعت با رهبر معظم انقلاب عازم تهران مي شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در حالي كه قرار است ديدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب 19 دي ماه طبق سنت هم ساله به مناسبت سالروز قيام 19 دي انجام پذيرد، كارواني از بسيجيان و طلاب قمي براي تجديد بيعت با رهبري با پاي پياده عازم شهر تهران مي شوند.
حركت بسيجيان و طلاب مدارس علميه قم از ساعت 10 صبح امروز از گلزار شهداي قم آغاز مي شود و كاروان بسيجيان جمعه شب را در مرقد امام خميني مستقر خواهند شد و صبح شنبه عازم بيت رهبر معظم انقلاب مي شوند.
با توجه به حوادث اخير بسيجيان و طلاب شركت كننده در اين مراسم كفن پوش عازم تهران خواهند شد تا به بدخواهان نظام بفهمانند همواره آماده جانفشاني در راه مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله خامنه اي هستند.

 



اخبار ادبي و هنري

افشاي ارتباط برخي جوايز ادبي با كنگره آمريكا
معاون فرهنگي وزير ارشاد از رابطه برخي از جوايز ادبي با كنگره آمريكا خبر داد.
محسن پرويز با رد اعتبار تقسيم بندي جوايز ادبي به دو گروه جوايز دولتي و خصوصي گفت: من يكبار به صراحت گفته ام كه ما جوايز ايراني داريم و جوايزي كه در خدمت بيگانگان است. جوايز ايراني هم مي توانند خصوصي باشند و هم مي توانند جوايزي باشند كه دولت از آنها حمايت مي كند.
وي سپس به تشريح رابطه برخي از جوايز ادبي با كنگره آمريكا پرداخت و توضيح داد: مبارزه نظامي و جاسوسي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران در آمريكا بودجه سري دارد و از گذشته ها هم وجود داشته است. الان سه چهار سالي است كه كنگره آمريكا مبلغي را براي مبارزه با نظام ما تصويب مي كند. آيا شما تا به حال از ميليونها دلاري كه تصويب مي شود يك دلار پيدا كرده ايد كه ببينيد كجا دارد هزينه مي شود؟ پرويز در گفت وگو با مهر اضافه كرد: سأال من اين است كه چه كسي اين بودجه را كه در كنگره آمريكا تصويب مي شود هزينه مي كند و به چه شكل؟ فكر مي كنم اين موضوع گوياست و پاسخ برخي مسائل درباره برخي جوايز ادبي را مشخص مي كند. وي با يادآوري سخنان اوليه اش دراين باره گفت: همانطور كه گفتم جوايز يا ايراني اند و به شكل خصوصي برگزار مي شوند و ممكن است در خدمت اهداف نظام و آرمانهاي مردم ما باشند و يا جوايزي اند كه با حمايت دولت برگزار مي شوند مثل جايزه جلال آل احمد، كتاب سال و جايزه پروين اعتصامي. يكسري جوايز هم ايراني نيستند و به لحاظ عملكرد و اهداف در خدمت بيگانگان هستند كه بايد حساب آنها را جدا كرد.
توهين به پيامبر اسلام در يك سريال سعودي
در سريالي تلويزيوني كه توسط يكي از شبكه هاي وابسته به خاندان سعودي عربستان پخش مي شود، ضمن حمله به ذات الهي، به پيامبر اسلام نيز توهين مي شود.
به گزارش شيعه آنلاين، شبكه ماهواره اي «Fox series» كه برنامه هاي خود را به زبان عربي پخش مي كند، اخيراً پخش سريال كارتوني «بارد سمسم» را آغاز كرده كه در آن ذات اقدس الهي مورد حمله و اهانت قرار گرفته و در وجود و نزول پيامبران(ص) از سوي خداوند متعال نيز شك و شبهه ايجاد شده است. پخش اين سريال انيميشن با واكنش اعتراض آميز مسلمانان مواجه شده است. قابل ذكر است شبكه ماهواره اي «Fox series» از زيرمجموعه هاي شبكه ماهواره اي «روتانا» است كه مالك اصلي آن شاهزاده «وليد بن طلال بن عبدالعزيز آل سعود» از شاهزادگان آل سعود و برادر زاده پادشاه عربستان سعودي است.
انتشار شعرهاي امام(ره)، حافظ و گرمارودي
در الجزاير
گزيده هايي از شعرهاي حافظ، امام خميني(ره) و علي موسوي گرمارودي در الجزاير منتشر مي شود. به گزارش ايسنا، محمد الامين- مترجم و شاعر عراقي مقيم هلند- به ترجمه اين گزيده هاي شعر به عربي مشغول و اميدوار است اين ترجمه ها را تا پايان امسال به اتمام برساند و براي چاپ در الجزاير ارسال كند.
تجليل از تلاشگران عرصه ادب و هنر پايداري
طي مراسمي جمعي از هنرمندان متعهد كه طي دو سال اخير در حوزه ادب و هنر پايداري آثاري را خلق كرده اند، تقدير مي شوند.
اين مراسم توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري و با حضور شهردار تهران 19 دي ماه برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14