(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 3 بهمن 1388- شماره 19566
 

انقلاب و ماموريت فراموش شده در استانها
تسخير حاشيه بزرگراه جديد التاسيس توسط شهرداري هاي مناطق تهران
كوتاه از دهه فجر
وزير تعاون: 20 ميليون ايراني در شركت هاي تعاوني عضو هستند
امام جمعه تكاب: حماسه 9 دي كام فتنه گران را تلخ كرد
معاون حقوقي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:نفوذ در اركان اجرايي و قانونگذاري استراتژي دشمنان است
بازسازي مدارس بناب از محل اعتبارات صندوق ذخيره ارزي
10 پروژه عمراني و صنعتي دهه فجر در قزوين به بهره برداري مي رسد
رب گهر خراسان غيراستاندارد شناخته شد
با همت امام جمعه «كله بست» صورت گرفت اعزام افراد بي بضاعت به مشهد مقدس
تا پايان سال جاري 300 دستگاه اتوبوس جديد در اصفهان به حركت درمي آيد
رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان خبر داد مهار خشكسالي در خراسان رضوي



انقلاب و ماموريت فراموش شده در استانها

انقلاب اسلامي ثمره خيزش انسانهاي آزاده و خداجو بود كه با اتكا به فرهنگ عاشورا و پيروي از معمار كبير نظام اسلامي بساط رژيم منحوس پهلوي و جيره خوار استكبار جهاني را برچيد.
با نگاهي به سير تحولات و رويدادهاي 30 سال اخير در انقلاب اسلامي اين واقعيت بيش از هر چيزي چشم ها را مي نوازد كه مداومت در حفظ فرهنگ انقلاب بعنوان زيربناي توسعه پايدار نقش كليدي در مانايي ارزش هاي اصيل اين نهضت داشته و دارد. واكاوي حوادث تلخ و شيرين سالهاي انقلاب روايتگر حماسه هاي بي بديل ملت فهيم و انقلابي كشورمان در پاسداري از فرهنگ مبتني بر آموزه هاي رحماني است كه توانسته نهال نوپاي انقلابمان را در مقابل امواج سهمگين توطئه هاي استكباري سرپا نگه دارد و امروز به درخت تنومندي تبديل كند كه هيچ قدرت خارجي نتواند گزندي به آن وارد سازد. در بررسي ناملايمات بسياري كه نظام اسلامي آنها را از سرگذرانيد حوادث تأسف بار اخير و جولان عناصر فريب خورده و سرسپرده استكبار و همپالكي هاي داخلي آن نمونه روشني است تا غفلت صورت گرفته براي سرمايه گذاري اساسي در حوزه زيربناي فرهنگ كشور آشكار شود. پرواضح است انقلاب اسلامي با دستاوردهاي خيره كننده در بخش هاي اقتصادي، نظامي و سياسي اينك به قدرت برتر در عرصه تعاملات بين المللي و به همين سبب لقمه گلوگير براي استكبار جهاني تبديل شد اما نبايد اين نكته را از اذهان مخفي كرد كه برخي از متوليان امر برنامه ريزي در نهادهاي فرهنگي در گذشته بواسطه عدم اعتقاد راسخ به جوهره فرهنگ مبتني بر تعاليم مكتب انسان ساز اسلام وضعيت اين حوزه را متزلزل كرده اند بگونه اي كه در تدوين چند برنامه كلان توسعه ملي بعنوان
نقشه راه كشور نام و نشاني از سرفصل ويژه گسترش فرهنگ ولايت و اهل بيت به چشم نمي آيد!! از سوي ديگر و در ساختارسازيهاي اجرايي نيز متأسفانه بايد گفت در كنار تشكيلات سازمان يافته در كشور معاونت فرهنگي بعنوان يك اتاق فكر و توليد ايده هاي عملياتي در حوزه فرهنگ عمل نمي كند و حتي دستگاهي مانند وزارت كشور براي استانداران خود در چارت سازماني مكرر تغيير يافته معاونت فرهنگي در نظر نگرفته است. حال با توجه به لزوم هدايت فكري و فرهنگي جامعه در استانها و در كنار اجراي پروژه هاي مختلف اقتصادي و سرمايه گذاريهاي كلان توليدي كه براي پيشرفت و بالندگي كشور ضرورت دارند سازماندهي امور فرهنگي و فكري جامعه چه جايگاهي بايد داشته باشد؟! اميد مي رود مسئولان امر با بررسي و واكاوي همه جانبه نيازهاي فرهنگي بعنوان پيش نياز توسعه هدفمند در كشور نقايص اين حوزه را شناسايي و با همت نخبگان و فرهيختگان شايسته ايده هاي عملياتي را طرح ريزي و اجرايي كنند.
عقيل امامي
خبرنگار كيهان در ساري

 



تسخير حاشيه بزرگراه جديد التاسيس توسط شهرداري هاي مناطق تهران

شركت تعاوني هاي مسكن مناطق مختلف شهرداري تهران در پارك جنگلي وردآورد به موازات اتوبان شهيد همت به پيش مي روند.
پارك جنگلي وردآورد كه از نظر وسعت دومين پارك در سطح استان تهران بوده و داراي مساحتي بيش از هزار هكتار است در زمان احداث به عنوان اراضي ملي و ريه هاي شهر تهران از آن نام برده مي شد و اكنون مي رود تا به توليدكننده بزرگ آلودگي تبديل شود. مسئولان وقت شهر تهران نام ريه را از آن جهت براي پارك جنگلي وردآورد برگزيدند كه اين پارك در غرب تهران واقع و اكسيژن توليدي آن با توجه به جهت وزش باد براي تزريق به تهران بسيار مفيد و موثر بود. پروژه تبديل منابع طبيعي پارك جنگلي وردآورد از سال گذشته با عدم آبياري و حذف تدريجي درختان كه آثار بجاي مانده از آن كاملا مشهود است شروع و با نصب تابلو نوشت هايي در سطح وسيعي از منطقه و در امتداد محل احداث اتوبان شهيد همت ادامه يافت. مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران كه با تغييرات پي در پي شهردار و معاونت هاي آن هم چنان به ادامه خدمت مشغول است در سنوات گذشته به كرات از توسعه پارك جنگلي وردآورد به عنوان يكي از افتخارآميزترين كارهاي خود در پست سازماني اش ياد كرده بود و امروز معلوم نيست كه چرا از گفته هاي گذشته خود دفاع نمي كند. اين در حالي است كه همكاران مختاري در مناطق 22گانه شهرداري تهران هنگام صدور پروانه تخريب و نوسازي ساختمانها در صورت وجود درخت و يا درختان در آن مكانها قطر، سال و تعداد آنها را اندازه گيري و از مالك يا مالكان تعهد حفظ نباتات را مي گيرند.
پارك جنگلي وردآورد در منطقه 22 شهرداري تهران در حالي براي ساخت و ساز تعاوني هاي مسكن مناطق شهرداري تهران و برخي از سازمان هاي تابعه انتخاب شده كه پيش از اين شهرداري منطقه 22 در پي درج خبر تخريب منازل روستاييان در روستاي ورديج خود را مجري منويات رهبر معظم انقلاب و قوانين و مقررات درخصوص حفظ و حراست از اراضي و حريم شهر تهران معرفي كرده و بخشداري و دهياري را غافل از اثرات تخريبي زيست محيطي ساخت و سازها معرفي كرده بود.
پارك جنگلي وردآورد كه از منابع طبيعي دست كاشت است در كوهپايه هاي جنوبي البرز مركزي از رودخانه وردآورد به سمت شهر گرمدره امتداد دارد كه در روزهاي تعطيل به ويژه روز طبيعت (سيزدهم فروردين) سيل عظيمي از ساكنان شهر تهران و شهرهاي مجاور را در خود جاي مي دهد تا از آب و هواي منطقه بهره برده و لختي در آن بياسايند.

 



كوتاه از دهه فجر

آبرساني به 23 روستا
تبريز- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر 23روستاي آذربايجان شرقي در قالب12پروژه، آبرساني مي شوند. به گزارش روابط عمومي اداره آب و فاضلاب روستايي استان آذربايجان شرقي براي اجراي اين طرح ها 157كيلومتر لوله گذاري و شبكه آبرساني و 6 حلقه چاه، حفر و تجهيز شد. و بيش از 24ميليارد ريال اعتبار، هزينه شده است.
برگزاري طرح بصيرت
¤ همزمان با دهه فجر طرح بصيرت جوانان روستايي در استان آذربايجان شرقي اجرا مي شود. حجت الاسلام حسن شعباني مدير سازمان جوانان آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: محور اصلي موضوعات طرح بصيرت پاسخگويي به شبهات انقلاب و اسلام و هويت شناسي و بررسي جنگ نرم است.
تجليل از بازنشستگان فرهنگيان در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: مسئول كميته فرهنگي و دانش آموزي ستاد دهه فجر كاشان گفت: همزمان با دهه فجر از بازنشستگان فرهنگي تجليل مي شود. حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا گلستانه افزود: اعزام دانش آموزان به حرم امام برگزاري مسابقات ورزشي و پخش فيلم هاي زمان انقلاب براي دانش آموزان و خانواده فرهنگيان از ديگر برنامه هاي دهه فجر در كاشان است.
ساخت مسكن براي مددجويان
بجنورد- خبرنگار كيهان: رئيس اداره مسكن و ساختمان كميته امداد امام خميني خراسان شمالي از افتتاح 510 واحد مسكوني ساخته شده براي مددجويان اين نهاد در دهه فجر خبر داد. محمد رحيم صحراپيما اعتبارات هزينه شده اين واحدها را بالغ بر 35ميليارد ريال اعلام كرد.
پيشواز دهه فجر در سراب
مهربان- خبرنگار كيهان: رئيس ستاد دهه فجر شهرستان سراب از تشكيل 20كميته براي برگزاري باشكوه برنامه هاي سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در اين شهرستان خبر داد. نادر يگانه فعال از آغاز برنامه هاي دهه فجر از 5 بهمن ماه 88 در شهرستان سراب خبر داد و افزود: از 5 الي 11 بهمن 88 برنامه هاي مختلفي در قالب هفته پيشواز از دهه فجر در شهرستان سراب اجرا خواهد شد.
بهره برداري از 24پروژه در قزوين
قزوين- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر 24پروژه عمراني، ترافيكي و خدمات شهري در قزوين به بهره برداري مي رسد. مسعود نصرتي شهردار قزوين با اعلام خبر فوق گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 270ميليارد ريال به اجرا درآمده است.
برنامه هاي دهه فجر اسلامشهر
اسلامشهر- خبرنگار كيهان: برنامه هاي كميته فرهنگي ستاد گراميداشت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در شهرستان اسلامشهر تشريح شد. محسن خواجه وند، مسئول روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسلامشهر گفت: برگزاري مسابقات كتابخواني، دهه فيلم انقلاب، بازديد از موزه عبرت و اردوي حرم امام از جمله برنامه هاي دهه فجر اسلامشهر است.
بهره برداري از 5 طرح عمراني
بهاباد- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر پنج طرح خدماتي عمراني در بهاباد به بهره برداري مي رسد. سيدكاظم ابراهيمي شهردار بهاباد با اعلام خبر فوق گفت: اين طرحها شامل كارخانه آسفالت 100 تني و سنگ شكن توليد شن ماسه شسته است كه براي راه اندازي اين واحدها 7ميليارد ريال هزينه شده است.
برقرساني روستايي
گرگان- خبرنگار كيهان: بهره برداري از 6 طرح برقرساني روستايي و آغاز عمليات برقرساني به هشت روستا همزمان با دهه فجر در استان گلستان انجام مي شود.
مهندس كرم رضايي مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان گلستان با اعلام خبر فوق گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 3ميليارد و 215 ميليون ريال انجام شده است.
مسابقه عكس بانوان
شهركرد- خبرنگار كيهان: مسابقه عكس با عنوان جلوه هاي حضور در دهه فجر امسال در چهارمحال و بختياري برگزاري مي شود مديركل فرهنگ و ارشاد استان چهارمحال و بختياري با اعلام مطلب فوق گفت: مسابقه عكس جلوه هاي حضور با موضوع راهپيمايي 22بهمن سال 1388هجري شمسي در 2 بخش حرفه اي و غيرحرفه اي برگزار مي شود.
ساخت پژوهشكده در طبس
طبس- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر پژوهشكده زغال سنگ در طبس به بهره برداري مي رسد، مهندس مهدي شعباني مسئول پيگيري و راه اندازي اين پژوهشكده با اعلام خبر فوق گفت: هدف اصلي كمك به دانشجويان كارشناسي ارشد شهرستان براي استفاده از امكانات آزمايشگاهي اين پژوهشكده است.
بهره برداري از 151 پروژه برقرساني
اصفهان- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر 151پروژه برقرساني در استان اصفهان به بهره برداري مي رسد. مهندس حميدرضا پيرپيران مديرعامل شركت توزيع برق استان اصفهان با اعلام خبر فوق گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 66ميليارد ريال در استان اصفهان به بهره برداري مي رسد.
گازرساني به اينچه برون گلستان
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر پروژه گازرساني به شهر مرزي اينچه برون در استان گلستان به بهره برداري مي رسد. غلامعلي سوسرايي در جلسه شوراي اداري گنبدكاووس با اعلام مطلب فوق گفت: علاوه بر اين، پروژه هاي مهم ديگري نظير افتتاح تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي و بهره برداري از طرح گازرساني اين شهرك در دهه فجر به بهره برداري مي رسد.
بهره برداري از 31 طرح عمراني
بادرود- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر 31طرح عمراني در بخش بادرود استان اصفهان به بهره برداري مي رسد. به گزارش روابط عمومي بخشداري بادرود اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 70ميليارد ريال به اجرا درآمده است.

 



وزير تعاون: 20 ميليون ايراني در شركت هاي تعاوني عضو هستند

شهريار - خبرنگار كيهان:
وزير تعاون گفت: صندوق ضمانت سرمايه گذاري در حال تشكيل است.
دكتر محمد عباسي در همايش تعاوني هاي شهرستان شهريار كه در اردوگاه شهيد منتظري اين شهر برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: اساسنامه اين صندوق در هيات دولت به تصويب رسيده است ان شاءالله پس از گذراندن تمام مراحل قانوني مي تواند در برطرف كردن نياز متقاضيان احداث مسكن موثر باشد. به گزارش ايرنا وزير تعاون گفت: 20 ميليون ايراني در 150 هزار تعاوني در عرصه هاي گوناگون فعاليت مي كنند كه اين رقم شامل تعاوني هاي مسكن مهر و سهام عدالت نمي شود.
عباسي افزود: در جمهوري اسلامي نقش بخش تعاون از نرم جهاني بالاتر بوده و اين نشانگر مشاركت مردم در روند توسعه شركت هاي تعاوني است.
وي سياست هاي اصل 44 را موجب ايجاد ظرفيت هاي جديد در اين بخش خواند و اظهار داشت: ايران اسلامي تنها كشور جهان است كه در قانون اساسي آن به سه ركن اقتصاد دولتي، خصوصي و تعاوني توجه ويژه اي شده است.

 



امام جمعه تكاب: حماسه 9 دي كام فتنه گران را تلخ كرد

تكاب - خبرنگار كيهان:
امام جمعه تكاب گفت: حماسه عظيم 9 دي و حضور يكپارچه ملت ايران در اعتراض به حرمت شكني هاي اخير كام فتنه گران و اغتشاش طلبان را تلخ كرد.
حجت الاسلام والمسلمين علي مرادي در جمع مسئولان شهرستان تكاب با بيان اين مطلب افزود: فتنه گران قصد داشتند با حرمت شكني در روز عاشورا ارزش هاي ديني را در جامعه تضعيف كنند.
وي با بيان اينكه حضور عظيم ملت ايران در راهپيمايي نهم دي ماه اعلام انزجار امت خداجوي و ولايتمدار ايران اسلامي و پاسخ قاطع به تمام فتنه گران بود تصريح كرد: فتنه گران و آشوب طلبان بايد به آغوش ملت و نظام بازگردند در غير اين صورت مورد خشم و غضب ملت ولايتمداري قرار خواهند گرفت.
وي اظهار داشت: حرمت شكني عده اي فتنه گر و آشوب طلب در روز عاشورا نه تنها موجب تضعيف اعتقادات مذهبي مردم نشد بلكه علاقه و اعتقاد قلبي و ارادت ملت مسلمان و ولايي ايران اسلامي را نسبت به اهل بيت (عليه السلام) بيش از پيش عميق تر كرد.
مرادي دشمنان نظام را عامل تحريك فتنه گران در حوادث روز عاشورا عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: مردم ايران با حماسه آفريني در 9 دي و اعلام حمايت قاطع از آرمان هاي انقلاب اسلامي و پيروي از دستورات رهبر معظم انقلاب دشمنان نظام را بيشتر از هر دوره ديگري مأيوس و نااميد كردند.
حجت الاسلام والمسلمين مرادي يادآور شد اين حضور ميليوني به بدخواهان نظام اسلامي ثابت كرد كه ملت ايران همواره پشتيبان ولايت فقيه و آماده دفاع از ميهن اسلامي در برابر هرگونه تهديد و تهاجم هستند.

 



معاون حقوقي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: نفوذ در اركان اجرايي و قانونگذاري استراتژي دشمنان است

همدان - خبرنگار كيهان:
نفوذ در اركان اجرايي و قانونگذاري كشور يكي از استراتژي هاي دشمنان است
معاون حقوقي و امور مجلس و استان هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب در مراسم توديع و معارفه مديران كل ارشاد اسلامي استان همدان، گفت: انقلاب اسلامي ايران، بر خلاف تمام انقلاب هاي دنيا كه بر مبناي انسان مداري شكل گرفت البته جنگ نرم نيز از ابتداي انقلاب همواره با نبرد سخت عليه كشور ما به كار گرفته شده اما بنا به شرايط زماني، شدت و ضعف داشت. محمد عظيمي افزود: با شكست دشمن در جنگ سخت، آنها جنگ نرم را شدت بخشيدند كه تربيت نيروهاي نفوذي در داخل و شناسايي عناصر نفاق و عناد و آموزش شيوه هاي تخريب تبليغاتي و رسانه اي عوامل خود، طرح بازدارندگي و آرامش فعال از طريق نفوذ در اركان اجرايي نظام و قوه قانونگذاري از جمله استراتژي هاي دشمنان در جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود.
عظيمي استراتژي ديگر دشمنان را پروژه نافرماني مدني و انتقال مديران عمل از حوزه قدرت به بدنه اجتماع دانست و اظهار داشت: حوادث پس از انتخابات بيشتر در قالب پروژه نافرماني مدني روي داد كه با ادعاي تقلب شروع شد و با حرمت شكني و توطئه و بلوا ادامه يافت و به ترور رسيد. وي افزود: در مقابل دشمن بايد بصيرت داشته و راه هاي آنان را شناسايي و توطئه ها را به موقع خنثي كنيم.
در اين جلسه آيت ا... غياث الدين محمدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان از ساخت مكان ها و سالن هاي فرهنگي بلااستفاده در استان انتقاد كرده و اين امر را مصداق اسراف دانست و گفت: مدير خوب مديري است كه علاوه بر تلاش هاي خود، از زيرمجموعه اش نيز خوب كار بكشد و در عين تكريم شخصيت افراد تحت مديريتش، عاقلانه و زيركانه رفتار كند.
وي خواستار كمك و همراهي همه مسئولان و مديران با مديركل جديد شد.

 



بازسازي مدارس بناب از محل اعتبارات صندوق ذخيره ارزي

بناب - خبرنگار كيهان:
فرماندار بناب گفت: از محل اعتبارات صندوق ذخيره ارزي بيش از 80 درصد مدارس فرسوده بناب تخريب و بازسازي شده است.
مهندس سعيد برقي در جلسه شوراي آموزش و پرورش بناب با تاكيد بر لزوم تجهيز فني، سخت افزاري و نرم افزاري هنرستان هاي فني و حرفه اي شهرستان و بكارگيري آخرين و تازه ترين روشهاي استاندارد آموزشي در زمينه تعليم و تربيت افزود: بايد با توجه به نقايص و نقاط ضعف موجود در سيستم آموزش براي رفع آنها تلاش كرده و براي ارتقاي سطح علمي و تربيتي دانش آموزان تلاش كرد.
دبير شوراي آموزش و پرورش بناب نيز در اين جلسه از اختصاص مبلغ يك ميليارد و 290 ميليون ريال به عنوان كمك هزينه از طرف معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور به شهرستان بناب خبر داد
اسماعيل بايگان گفت: از اين مبلغ 29 ميليون تومان در سال جاري و بقيه به منظور تجهيز و تقويت كتابخانه ها، آزمايشگاه ها و مراكز IT مدارس شهرستان هزينه خواهد شد.

 



10 پروژه عمراني و صنعتي دهه فجر در قزوين به بهره برداري مي رسد

قزوين - خبرنگار كيهان:
به مناسبت دهه فجر بيش از ده پروژه عمراني و طرح هاي صنعتي در شهرك هاي صنعتي استان قزوين با 180 ميليارد ريال سرمايه گذاري به بهره برداري مي رسد.
عبدالقهار ناصحي مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان قزوين با اعلام اين خبر افزود: همزمان با فرارسيدن سي و يكمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي سه پروژه عمراني و 11 واحد توليدي و صنعتي آماده بهره برداري خواهد شد.
وي تصريح كرد: عمده ترين پروژه عمراني كه افتتاح مي شود احداث تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي ليا با ارزش سرمايه گذاري بيش از 20 ميليارد ريال است كه يكي از مصوبات محوري دور اول سفر رئيس جمهور در حوزه صنعت و محيط زيست بوده است. ناصحي افتتاح شبكه گازرساني شهرك صنعتي كاسپين را نيز يكي ديگر از طرح هاي اساسي و مهم براي صنعت استان عنوان كرد. مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان در خصوص افتتاح واحدهاي صنعتي در شهرك هاي صنعتي استان گفت: در دهه فجر امسال 11 واحد توليدي و صنعتي در شهرك هاي صنعتي كاسپين، ليا، آراسنج و خرمدشت با سرمايه گذاري 153 ميليارد ريال و اشتغالزايي 377 نفر رسما افتتاح مي شود. وي عمده ترين محصولات توليدي در اين واحدها را توليداتي از قطعات كامپيوتر، قطعات خودرو، لبنيات، سيليكات سديم و كانكس فلزي نام برد.

 



رب گهر خراسان غيراستاندارد شناخته شد

بجنورد- خبرنگار كيهان:
اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان خراسان شمالي كنسرو رب گوجه فرنگي توليدي شركت «گوهر باران» را غيراستاندارد اعلام كرد.
روابط عمومي اين اداره كل طي اطلاعيه اي يادآور شد: پس از بازرسي هاي انجام شده توسط كارشناسان، به دليل عدم استمرار كيفيت و كسب امتياز منفي، مطابق با دستورالعمل با شناسه 119/50/د پروانه كاربرد علامت استاندارد در مورد رب توليدي شركت گوهر باران با نام تجاري «گهر خراسان» باطل اعلام شد.
در اين اطلاعيه آمده است از آنجا كه توليد كنسرو رب گوجه فرنگي مشمول استاندارد اجباري است بنابراين توليد رب از سوي شركت ياد شده غيرقانوني خواهد بود و مخل سلامت و ايمني مصرف كنندگان است.

 



با همت امام جمعه «كله بست» صورت گرفت اعزام افراد بي بضاعت به مشهد مقدس

كله بست - خبرنگار كيهان:
امام جمعه كله بست در اقدامي ابتكاري با تشكيل كاروان معين الضعفا افراد بي بضاعت و كم توان مالي را به سفر زيارتي مشهد مقدس اعزام مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدجعفر رضايي امام جمعه كله بست با تشكيل كارواني تحت نام معين الضعفا افراد بي بضاعتي كه تاكنون توفيق زيارت مرقد مطهر امام رضا(ع) را نداشته اند شناسايي و به اين سفر معنوي اعزام مي كند.
تاكنون طي 2 مرحله زائران كله بستي در قالب كاروان 50نفره به مشهد مقدس عزيمت كردند.
اين زائران طي 5 روز اقامت درمشهد مقدس به طور كاملاً رايگان خدمات دهي مي شوند.
اين اقدام امام جمعه شهر كله بست كه با مساعدت نيروهاي خير و انقلابي صورت گرفت با استقبال فراوان مردم منطقه مواجه شد.

 



تا پايان سال جاري 300 دستگاه اتوبوس جديد در اصفهان به حركت درمي آيد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه از جايگزيني 300 اتوبوس مدرن به ناوگان اتوبوسراني شهر تا پايان سال جاري خبرداد.
«عباس روحاني» گفت: به دنبال طرح توسعه حمل و نقل عمومي، كاهش ترافيك و حفظ محيط زيست و هواي پاك، اين تعداد اتوبوس مدرن به ناوگان حمل و نقل اتوبوسراني اصفهان افزوده خواهد شد.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه، سيستم تنظيم كننده ارتفاع اتوبوس از سطح زمين جهت تردد افراد سالخورده را از نكات قابل توجه اين اتوبوس هاي جديد عنوان كرد و افزود: تمام اين اتوبوس ها از نوع اسكانيا و داراي استاندارد يورو سه هستند و تمام تجهيزات داخلي از قبيل مانيتور راننده، كولر، بخاري، آرگوئومي مناسب براي مسافران و ظاهر بسيار ظريف و زيبا را در خود جاي داده است.
وي هزينه خريداري هر اتوبوس جديد را 140 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: حدود 5/17 درصد از اين مبلغ را شركت اتوبوسراني و مابقي را شهرداري و وزارت كشور پرداخت مي كند.

 



رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان خبر داد مهار خشكسالي در خراسان رضوي

گناباد - خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان خراسان رضوي از مهار خشكسالي در اين استان خبر داد.
حسين عرفانيان در ستاد حوادث غيرمترقبه گناباد گفت: با توجه به اينكه ميزان بارندگي در سال گذشته بسيار كم بوده ولي ما جيره بندي آب در هيچ كدام از شهرستان هاي خراسان رضوي نداشتيم.
وي ادامه داد: تكميل 38 پروژه آبرساني روستايي در سطح استان، پروژه هاي آبخيزداري اصلاح شبكه هاي آبياري و اصلاح نوع كشت از جمله اقداماتي بود كه براي مبارزه با خشكسالي در سال هاي آينده در استان انجام شد.
عرفانيان در خصوص احداث پروژه هاي مربوط به حوادث غيرمترقبه گفت: در سطح اعتبارات ملي 200 ميليارد تومان جهت حوادث غيرمترقبه براي چند وزارتخانه اختصاص يافته است كه حداقل 20 ميليارد تومان اين اعتبار به خراسان رضوي اختصاص خواهد يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14