(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 3 بهمن 1388- شماره 19566
 

با صدور كيفر خواست پرونده 18 نفر از متهمان روز عاشورا به دادگاه انقلاب ارسال شد
با حضور وزير بهداشت آغاز شدواكسيناسيون سراسري هپاتيت براي 17 ساله ها
از سوي كميسيون ماده 100 حكم تخريب مركز تجارت جهاني شيراز صادر شد
هلاكت سر كرده يك باند اشرار و سارقان مسلح در فارس
27 سرشاخه يك شركت هرمي در اردبيل دستگير شدند
باران پرواز فرودگاه ايلام را لغو كرد
با ارائه دادخواست به دادگاه وارثان رهبران فرقه ضاله بهاييت مدعي مالكيت شهر دورود شدند!
رئيس سازمان بازرسي كل كشور:رسالت ما اين است كه باند بازي، فساد و قهرمان سازي جعلي در ورزش نباشد
واژگوني اتوبوس زائران ايراني در سوريه
كشف اشياي عتيقه 3 هزار ساله در دزفول
غارت و چپاول در هائيتي ادامه دارد
مدير كل مديريت بحران استان تهران: گسل فيروزكوه ربطي به گسل هاي تهران ندارد
شكستگي دست در قشم به مرگ مصدوم منجر شد
درخواست بازپرس و پليس از شهروندان مخفيگاه جاعل و كلاهبردار متواري را اطلاع دهيد
براي تامين نظر يونسكو تخريب طبقه چهارم برج جهان نماي اصفهان آغاز شد
ميراث هزار ساله اسلام در نمايشگاه لندن



با صدور كيفر خواست پرونده 18 نفر از متهمان روز عاشورا به دادگاه انقلاب ارسال شد

پرونده اتهامي 18 نفر ديگر از متهمان آشوب هاي روز عاشورا با صدور كيفرخواست هاي جداگانه براي رسيدگي به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، اجتماع و تباني عليه امنيت و فعاليت هاي تبليغي عليه نظام عناوين اتهامات متهمان اين پرونده ها است.
كيفرخواست هاي صادره در پي تكميل تحقيقات و مستند به گزارش ماموران و اقارير تمامي 18 متهم ياد شده صادر شده است.
در حال حاضر تمامي اين متهمان در بازداشت به سر مي برند و رسيدگي به اتهامات آنان به زودي در دادگاه انقلاب اسلامي تهران آغاز خواهد شد.
دادستان تهران پيش از اين اعلام كرده بود در خصوص جرائم ارتكابي از سوي متهمان روز عاشورا با سرعت و قاطعيت رسيدگي خواهد شد.

 



با حضور وزير بهداشت آغاز شدواكسيناسيون سراسري هپاتيت براي 17 ساله ها

نوبت اول واكسيناسيون هپاتيت B براي بيش از يك ميليون نفر از متولدان سال 1371 طي مراسمي با حضور وزير بهداشت در سراسر كشور آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مرضيه وحيد دستجردي در مراسم آغاز اين واكسيناسيون كه پنجشنبه آغاز شد، با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده براي واكسيناسيون متولدان سال هاي 1368 تا 1371 گفت: واكسيناسيون عليه بيماري هپاتيت B از سال 1385 آغاز شد و امسال آخرين سالي است كه 17 ساله ها( متولدان سال 1371) و قبل از آن عليه اين بيماري واكسينه مي شوند.
وي افزود: توصيه مي شود كه متولدان سال هاي 71 و قبل از آن، كه عليه اين بيماري واكسينه نشده اند، براي انجام واكسيناسيون طي 10 روز آينده به مراكز بهداشتي درماني سراسر كشور مراجعه كنند. به اين ترتيب تمام افراد كشور از نوزادي تا 20 سالگي واكسينه مي شوند.
وحيددستجردي با بيان اينكه در حال حاضر براي توليد واكسن آنفلوانزاي نوع آ در كشور تلاش مي شود، تصريح كرد: تمام واكسن هاي هپاتيت B كه قرار است تزريق شود توليد داخل است و اميدواريم بتوانيم با كمك دستگاه هاي مختلف و انتقال فنآوري و همت محققان انستيتو پاستور، موسسه رازي و ديگر مراكز، ساير واكسن ها را در داخل كشور توليد كنيم.
وي با بيان اينكه فلج اطفال با كمك واكسيناسيون انجام شده در كشور ريشه كن شده است، ادامه داد: آزمايشگاه كنترل فلج اطفال زير نظر دانشگاه علوم پزشكي تهران از نظر سازمان جهاني بهداشت بالاترين رتبه (رتبه 100) را به دست آورده است.
وزير بهداشت به جلسه خود با وزير رفاه اشاره كرد و گفت: به منظور اجراي طرح پزشك خانواده جلسه اي با وزير رفاه داريم كه خبرهاي خوشي براي اجراي اين طرح تا قبل از پايان سال خواهد رسيد.
وي افزود: بايد شهرهاي بيش از 20 هزار نفر جمعيت تحت پوشش طرح پزشك خانواده قرار گيرند. لذا برنامه پزشك خانواده ابتدا در شهرهاي بين 20 تا 50 هزار جمعيت آغاز و سپس در شهرهاي 50 تا 100 هزار نفر اجرا مي شود.
وحيد دستجردي همچنين درباره وضعيت آب تهران گفت: وضعيت آب تهران پس از جمعبندي گزارش ها به اطلاع مردم مي رسد .
وي با اشاره به امحاي زباله ها، پسماندها و پساب هاي بيمارستاني كه از ديگر موارد توافق شده با سازمان حفاظت محيط زيست بوده است، گفت: در مجموع بيمارستان هاي دولتي در بحث امحاي زباله هاي بيمارستاني بسيار خوب پيش رفته اند و وزارت بهداشت نيز 32 دستگاه امحاي زباله را تهيه كرده كه در اختيار دانشگاه ها قرار مي گيرد. در اين زمينه وزارت بهداشت بر بخش خصوصي هم نظارت دارد و طي جلسه اي با مديران عامل بيمارستان هاي خصوصي برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته است. بر اين اساس پيش از اتمام زمان بندي ، تمام بيمارستان ها به دستگاه امحاي زباله مجهز مي شوند.
وزير بهداشت در پاسخ به اين سؤال كه آيا وزارت بهداشت مي تواند بار مالي ناشي از اجراي قانون «ارتقا بهره وري خدمات پرسنل باليني» را تامين كند، خاطرنشان كرد: با توجه به حمايت رئيس جمهوري از كادر پرستاري، بهياران، ماماها، تكنسين ها و ... دولت بار مالي ناشي از اجراي اين قانون را تقبل كرده است و مشكلي در اين رابطه وجود ندارد.
وزير بهداشت در ادامه با اشاره به بحث تاسيس سازمان غذا و دارو در كشور گفت: معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت نيز با تأسيس اين سازمان موافق است چرا كه در اين صورت اقدامات در معاونت غذا و دارو تسهيل مي شود و از كاغذبازي ها جلوگيري خواهد شد. وي افزود: سازمان غذا و دارو مانند سازمان انتقال خون يك سازمان وابسته به وزارت بهداشت خواهد بود و نبايد جدا از وزارت بهداشت باشد. تصويب سازمان غذا و دارو نيازمند آن است كه به صورت لايحه به مجلس برود.

 



از سوي كميسيون ماده 100 حكم تخريب مركز تجارت جهاني شيراز صادر شد

شيراز-خبرنگاركيهان:
كميسيون ماده 100 شهرستان شيراز راي به تخريب بخشي از ساختمان مركز تجارت جهاني شيراز معروف به پروژه محمدپور داد.
يك منبع آگاه دراين باره به خبرنگار كيهان در شيراز گفت: به دنبال تخلفات صورت گرفته در پروژه مركز تجارت جهاني شيراز معروف به پروژه محمدپور و رعايت نكردن مسائل فني در احداث اين پروژه، پرونده اين تخلفات از سوي شهرداري شيراز به كميسيون ماده 100 ارسال شد كه اعضاي اين كميسيون پس از بررسي هاي لازم راي به تخريب بناهاي احداثي غيرقانوني و فاقد مجوز دادند.
وي اظهار داشت: مالك اين پروژه در چهار طبقه بيش از 28 هزار مترمربع فضاي فاقد مجوز احداث كرده است كه بايد طبق راي كميسيون ماده 100 تمام اين 28 هزار مترمربع تخريب شود. گفتني است پروژه محمدپور به دليل تخلفات صورت گرفته در آن، به يكي از پروژه هاي مشكل ساز شهر شيراز تبديل شده است.
تخلفات صورت گرفته در اين پروژه كار را به جايي رساند كه آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس وقت قوه قضائيه در نامه اي به دادگستري استان فارس نوشت: « با اين فرد دروغگوي كلاهبردار (مالك پروژه) برخورد شود». مالك اين پروژه نيز چندي پيش دستگير و پس از چند روز آزاد شد.

 



هلاكت سر كرده يك باند اشرار و سارقان مسلح در فارس

شيراز-خبرنگاركيهان:
سركرده يك باند اشرار و سارقان مسلح در درگيري با ماموران انتظامي فارس به هلاكت رسيد.
سرتيپ «علي مويدي» فرمانده انتظامي فارس با اعلام اين خبر به خبرنگار كيهان در شيراز گفت: اين فرد كه «روح الله-ع» نام دارد به همراه چهار نفر ديگر در دو سال اخير اقدام به راهزني، سرقت مسلحانه و قتل در نواحي مختلف استان فارس بويژه منطقه كوار مي كرد. وي افزود: با تلاش ماموران، همدستان اين شرور در آبان ماه امسال دستگير شدند و شرور ياد شده نيز روز سه شنبه گذشته در منطقه فراشبند در درگيري با ماموران به هلاكت رسيد. وي گفت: از اعضاي اين شبكه مقاديري سلاح و مهمات جنگي به دست آمده است.

 



27 سرشاخه يك شركت هرمي در اردبيل دستگير شدند

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان اردبيل از دستگيري 27 نفر از سرشاخه هاي شركت هاي هرمي در اردبيل خبر داد.
به گزارش پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ محمود رزمگير افزود: به دنبال دستگيري تعدادي از اعضا و سرشاخه شركت هاي هرمي در اردبيل و انجام تحقيقات گسترده مشخص شد اين شركت در قالب واردات صنايع چوب اقدام به عضوگيري از جوانان تحصيل كرده و جوياي كار كرده است.
وي گفت: با تلاش شبانه روزي 27 نفر از اين افراد كه نوعي به عضويت اين شركت غيرقانوني درآمده بودند، شناسايي و به يگان احضار و در بررسي هاي بعدي مشخص شد هر كدام از اين افراد با پرداخت بيش از 11 ميليون و 700 هزار ريال به عضويت شركت درآمدند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، رزمگير به شهروندان در زمينه فعاليت اين شركت هاي غيرقانوني هشدار داد و گفت: اعضاي شركت هاي هرمي براي رسيدن به اهداف خود فعاليت خود را به عنوان كار قانوني معرفي و آن را تجارت الكترونيك مي نامند ولي اين اقدامات فريبكاري و كلاهبرداري بوده و به موجب قانون داراي جرم و مجازات است.

 



باران پرواز فرودگاه ايلام را لغو كرد

مدير فرودگاه شهداي ايلام گفت: بارش شديد باران، كاهش ديد و وزش باد باعث لغو پرواز اين فرودگاه شد.
«مرتضي گچ كوب» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: پرواز صبح پنجشنبه در مسير تهران- ايلام و برعكس به سبب بارش شديد باران در ايلام لغو شد.
وي افزود: بارش شديد باران و پايين بودن ابرها باعث كاهش ديد خلبان مي شود.
به گفته گچ كوب در پروازهاي روزانه در مسير تهران- ايلام و برعكس 120 مسافر جابه جا مي شوند.

 



با ارائه دادخواست به دادگاه وارثان رهبران فرقه ضاله بهاييت مدعي مالكيت شهر دورود شدند!

دورود - خبرنگار كيهان:
دو نفر از وارثان رهبران فرقه ضاله بهاييت با ارائه دادخواست به دادگاه دورود مدعي مالكيت اين شهر شدند.
اين دو نفر با نام هاي «كاوه خان شقاقي» و «لؤلؤ خان شقاقي» وارثان فخرالملوك قاجار (امير نظامي) و نوه هاي سناتور اسعد بختياري و نوه هاي دختري خان شقاقي (رئيس دفتر نظامي شاه) و خواهرزاده هاي تيمور خان بختياري نخستين رئيس ساواك با ارائه دادخواست به دادگاه شهرستان دورود خواستار ابطال اسناد مالكيت حدود 300 هزار مترمربع از املاك و ابنيه شامل 20 اداره دولتي و شهرداري و قريب به 4 هزار واحد مسكوني دورودي ها شدند.
اين دو نفر كه عضو فرقه ضاله بهاييت هم هستند با گرفتن دو وكيل تلاش فراواني براي اثبات ادعاي خود و مالكيت اراضي مذكور كرده اند.
عده زيادي از مردم دورود با امضاي طومارهاي جداگانه اي براي رئيس قوه قضاييه و مسئولان قضايي شهرستان و استان لرستان خواستار برخورد با اين دو نفر شده اند.
اين دو پس از بازگشت به كشور با طرح چنين ادعاهايي قصد تملك اراضي دولت و مردم را دارند.
گفتني است عموم مردم و ادارات دولتي داراي سند مالكيت ساختمان هاي مربوطه هستند و اين منطقه كه اينك يكي از مناطق گران قيمت دورود است پيش از اين زمين باير بوده است. ضمن اينكه بخشي از ساختمان هاي آن پس از پيروزي انقلاب اسلامي احداث شده است.

 



رئيس سازمان بازرسي كل كشور:رسالت ما اين است كه باند بازي، فساد و قهرمان سازي جعلي در ورزش نباشد

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: سازمان بازرسي، ترمز بخشي از ورزش كشور است. رسالت ما در بحث ورزش اين است كه باند بازي و فساد در ورزش نباشد و قهرمان سازي جعلي نشود.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي در مراسم تجليل از مدال آوران و قهرمانان رشته تيراندازي با اسلحه بادي كه در مسابقه آسيايي قطر و در مسابقات جايزه بزرگ كشور چك موفق به كسب افتخار براي كشورمان شدند، افزود: رسالت سازمان در اين است كه جوان ها در ميدان هاي ورزشي حضور عادلانه داشته باشند و مسئولان ورزشي شرايط منطقي، صحيح، ضابطه مند و قانوني داشته باشند.
وي در جمع خبرنگاران در پاسخ به اينكه برخي قانون را دور مي زنند و با صدور احكام سرپرستي همان وظيفه مديريت يا رياست بر آن حوزه را انجام مي دهند و اين در حالي است كه دو شغله بودن ممنوع است، اظهار داشت: اجازه نمي دهيم كسي قانون را دور بزند، اما بحثي وجود دارد و آن اين است كه به واقعيت هاي موجود و نيازها نيز بايد توجه كرد. ما نيامديم كه حركت ورزش كشور را كند بكنيم، آمديم موانع را كم كنيم. كمك كنيم تا ضابطه مندي در ورزش جدي تعقيب شود و اين البته با تدبير، حوصله، برنامه ريزي و با طراحي هاي مناسب صورت مي گيرد.
پورمحمدي ادامه داد: برخي ها عنوان مي كنند كه اگر از كاري كه داريم بخواهيم به ورزش مامور يا منتقل شويم كارمان يا جايگاه و ارتقاي شغلي مان را از دست مي دهيم، در اين مورد مصوبه اي از دولت لازم است مبني بر اينكه كساني كه در اين بخش مامور يا منتقل مي شوند جايگاه و ارتقاي شغلي شان حفظ شود. با اين كار هم مشكل دو شغله ها حل مي شود، هم قانون دور زده نمي شود و هم به جامعه و امر ورزش كمك مي شود.

 



واژگوني اتوبوس زائران ايراني در سوريه

بدنبال واژگون شدن اتوبوس زائران ايراني در نزديكي دمشق كه ديروز رخ داد، 4 تن كشته و 40 نفر مجروح شدند.
به گزارش فارس اتوبوس زائران تبريز ديروز در 70 الي 80 كيلومتري دمشق واژگون شد.
بنا بر گزارش رسيده، بتول ضرابي پور، غيبعلي بهون، الهام حسني وند و رقيه دست رنجي كشته شدگان اين حادثه بوده اند.
علت وقوع اين حادثه هنوز مشخص نشده است.

 



كشف اشياي عتيقه 3 هزار ساله در دزفول

فرمانده نيروي انتظامي دزفول از كشف اشياي عتيقه با قدمت تاريخي سه هزارساله از افراد سودجو در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاسدار ايرج نادبي زاده پنج شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: ماموران كلانتري 13 دزفول حين گشت زني و كنترل حاشيه حوزه استحفاظي خود به دو فرد كه با در دست داشتن چراغ قوه در حال جست وجو بودند را دستگير كردند كه در بازرسي از آنها تعدادي اشياي قديمي كشف شد.وي افزود: اين اشيا شامل دو ميل فلزي لباس كه اولي حدود 29 سانتي متر و دومي حدود 11 سانتي متر طول دارد و قدمت آنها به «هزاره اول پيش از ميلاد» با سه هزار سال قدمت مي رسد است.
فرمانده نيروي انتظامي دزفول چهار قطعه شيء فلزي شامل يك عدد پياله به ابعاد 5/2 و 5/5 سانتي متر و دو عدد ميل فلزي كوچك 5/8 و 5/3 سانتي متري، يك عدد پياله فلزي مربوط به اواسط قرن هفتم هجري و بخشي از يك حلقه فلزي كه ارزش تاريخي آن هنوز مشخص نشده را از ديگر كشفيات ذكر كرد.

 



غارت و چپاول در هائيتي ادامه دارد

با گذشت بيش از يك هفته از زلزله ويرانگر هائيتي، غارت و چپاول همچنان در پورتوپرنس پايتخت اين كشور مشكل آفرين است.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان، كمك هاي امدادي بين المللي به هائيتي مي رسد، نظاميان آمريكايي و صلح بانان سازمان ملل در تلاش هستند تا نظم را در اين شهر ويران شده برقرار كنند اما غارت و چپاول فروشگاه ها و ساختمان ها همچنان به مشكلي در اين شهر بدل شده است.
غارتگران كه برخي از آنها مسلح هستند به ساختمان ها و فروشگاههاي تخريب شده وارد مي شوند و به غارت اجناس مي پردازند. مشاهده شده در برخي از اوقات پليس محلي با بي تفاوتي از كنار اين موضوع مي گذرد. پليس مي گويد ترجيح مي دهد از ساختمان ها و فروشگاههايي كه سالم هستند محافظت كند.
تلاش براي جستجوي قربانيان زلزله از زير آوارها در حالي كه اميدها رو به افول است با سرعت كمتري ادامه دارد.

 



مدير كل مديريت بحران استان تهران: گسل فيروزكوه ربطي به گسل هاي تهران ندارد

مدير كل مديريت بحران استان تهران با رد شايعات مطرح شده در خصوص فعاليت گسل هاي تهران گفت: گسل فيروز كوه ربطي به گسل تهران ندارد.
محمدرضا محمودي در گفت وگو با برنا با بيان مستقل بودن گسل فيروز كوه گفت: گسل فيروز كوه به طول 40 كيلومتر به صورت مستقل قرار دارد. گسل فيروز كوه ربطي به گسل هاي تهران ندارد و شايعات مطرح شده در خصوص فعاليت گسل هاي تهران واقعيت ندارد.
وي با اعلام ثبت 48 پس لرزه در دو روز گذشته گفت: پس از برگزاري جلسه اي با حضور استاندار و استادان دانشگاه، كارشناسان زلزله صبح چهارشنبه را زلزله اصلي اعلام كردند و با توجه به روند كاهش قدرت زلزله در روز گذشته، خطري را متوجه شهروندان ندانستند.
مدير كل بحران استان تهران از اسكان شهروندان فيروزكوهي در حياط مدارس خبر داد و تصريح كرد: با نصب چادر در حياط مدارس و مناسب سازي سوله هاي ورزشي، شهروندان فيروزكوهي شب را در اين مناطق به صبح رساندند. هم اكنون اوضاع شهر به حالت عادي بازگشته و مردم زندگي عادي خود را از سر گرفته اند.

 



شكستگي دست در قشم به مرگ مصدوم منجر شد

قشم-خبرنگاركيهان:
مرگ جوان 25 ساله اهل ميناب در بيمارستان قشم در هاله اي از ابهام قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ما، هوشنگ ناصري جوان اهل ميناب كه در جزيره قشم مشغول به كار بود، بر اثر سانحه اي در محل كار، دچار شكستگي دست شد و به بيمارستان قشم مراجعه كرد. پزشكان بيمارستان فاطمه زهرا(س) قشم تشخيص عمل ترميم شكستگي استخوان ساعد دادند و عمل جراحي با موفقيت انجام شد اما پس از عمل بيمار به هوش نيامد و فوت كرد.
فرامرز صادقي رئيس بيمارستان فاطمه زهرا(س) قشم درباره فوت اين جوان گفت: بيمار پس از عمل جراحي و بستري شدن در بخش دچار مشكلات تنفسي و در نهايت ايست قلبي شد و اقدامات احيا توسط پزشكان تاثير نداشته و فرد مزبور فوت كرد. به گفته صادقي علت مرگ اين بيمار در پزشك قانوني تحت بررسي است و بزودي اعلام خواهد شد.

 



درخواست بازپرس و پليس از شهروندان مخفيگاه جاعل و كلاهبردار متواري را اطلاع دهيد

بازپرس و پليس آگاهي تهران از عموم شهروندان درخواست كرد مخفيگاه جاعل و كلاهبردار متواري را اطلاع دهند.
يك استاد دانشگاه در شعبه 7 بازپرسي دادسراي ناحيه 18 تهران مدعي شد مدتي پس از مفقود شدن كارت ملي و شناسنامه اش شخصي با الصاق عكس خود بر روي مدارك مفقود شده از آنها سوء استفاده كرده و با افتتاح حساب در بانكهاي مناطق آذري و 18 تهران نسبت به افتتاح حساب، اخذ دسته چك و متعاقب آن كلاهبرداري با صدور دسته چك هاي بلامحل اقدام نموده است.
تحقيقات كارآگاهان پليس مشخص كرد متهم با استفاده از همين مدارك در شعب بانكي ميدان پونك و امامزاده حسن نيز اقدام به افتتاح حساب و دريافت عابربانك كرده است.
همچنين تحقيقات نشان داد متهم نسبت به ثبت شركتي با نام «سفالان پوشان آسيا» در زمينه خريد و فروش مصالح ساختماني با استفاده از همين مدارك اقدام نموده و با ارائه مدارك شركت به شعبه بانكي در امين الملك بار ديگر ضمن افتتاح حساب نسبت به اخذ دسته چك اقدام كرده است.
به گزارش فارس، در ادامه تحقيقات مشخص شد كه متهم پس از دريافت دسته چك ها از شعب بانكي مختلف سطح شهر تهران، اقلام متنوعي از قبيل مواد غذايي، وسايل اداري و غيره را خريداري كرده و در قبال آنها چك هاي بلامحل صادر كرده است.متهم به منظور دادن تضمين پرداخت چك ها به افرادي كه بدين شيوه از آنها كلاهبرداري شده اقدام به ثبت مهر شركتي تحت عنوان «امدادطلب فارابي» در پشت چك هاي خودكرده و عنوان نموده اقلام خريداري شده براي بيمارستانهاي سطح شهر تهران تهيه شده است كه بررسي هاي پليس نشان داد اساسا اين شركت وجود خارجي ندارد و مهر مورد استفاده از سوي متهم جعل شده است. با شناسايي تصويري از چهره متهم كه توسط كارآگاهان پايگاه پنجم صورت گرفت دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوي بازپرس شعبه 7 بازپرسي دادسراي ناحيه 18تهران صادر شد.
از شهروندان درخواست شده است تا هرگونه اطلاعات خود در زمينه محل هاي تردد يا مخفي گاه متهم را از طريق شماره تلفن 51055138 در اختيار كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



براي تامين نظر يونسكو تخريب طبقه چهارم برج جهان نماي اصفهان آغاز شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
تخريب چهارمين طبقه از برج جهان نماي اصفهان با حضور معاون سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور آغاز شد.
اين اقدام در پي تامين نظر يونسكو در حالي انجام شد كه قرار بود تا 12 بهمن، نام ميدان امام اصفهان از فهرست ميراث جهاني خارج شود.
در جريان تخريب طبقه فوقاني برج جهان نما كه در 700 متري ميدان امام قرار دارد، معاون حفظ، احيا و ثبت آثار تاريخي سازمان ميراث فرهنگي در سخناني خواستار تخريب سريع تر يك طبقه ديگر از برج جهان نما شد.
مسعود علويان صدر با اشاره به اينكه تاخير در كوتاه كردن ارتفاع 50 متري برج جهان نما، همچنان خطر حذف نام ميدان امام از فهرست ميراث جهاني را به دنبال دارد، گفت:براساس مصوبه دولت يك ميليارد تومان براي تعديل جهان نما اختصاص يافته كه نيمي از آن به حساب شهرداري اصفهان واريز شده است.
استاندار اصفهان در اين مراسم با اشاره به اينكه برج جهان نما نتوانسته با معماري سنتي اصفهان ارتباطي برقرار كند، اظهار داشت: وقتي فروشگاه هاي اين برج راه اندازي شود مركز شهر دچار مشكلات ترافيكي و آلودگي بسياري خواهد شد.
عليرضا ذاكر اصفهاني افزود: ما به دليل حفظ هويت فرهنگي و هنري و براي اينكه حسن نيت و پايبنديمان را به قوانين بين المللي و يونسكو نشان دهيم به مصوبه اين سازمان براي تعديل يك طبقه ديگر از برج جهان نما احترام مي گذاريم.

 



ميراث هزار ساله اسلام در نمايشگاه لندن

نمايشگاه «ميراث اسلامي در جهان ما»، با هدف نشان دادن تاثير مسلمانان در پيشرفت كنوني غرب در لندن افتتاح شد.
به گزارش «اسلام آنلاين»، پروفسور «سليم الحسني» مسئول اين نمايشگاه اظهار داشت: در اين نمايشگاه، اختراعات مسلمانان در طول يك هزار سال به معرض نمايش گذاشته شده است.
وي با اشاره به اختراعات مسلمانان در زمينه هاي كيهان شناسي، پزشكي و جغرافيايي گفت: در اين نمايشگاه پيشرفت هاي مسلمانان در زمينه تصفيه آب، گردش خون، ترسيم نقشه هاي جغرافيايي و افلاك به معرض ديد غربي ها گذاشته شده است.
اين نمايشگاه كه از روز پنجشنبه هفته گذشته در لندن آغاز شده تا 25 آوريل ادامه خواهد داشت و نقش برجسته مسلمانان در پيشرفت غرب و خروج آن از دوران قرون وسطي در معرض ديد قرار داده شده است.همچنين در اين نمايشگاه به صورت نمادين برخي از اختراعات مشهور دانشمندان مسلمان در زمينه پرواز، دريانوردي، فيزيك و شيمي براي يادآوري عظمت دوران اسلامي به معرض ديد گذاشته شده است.
اين در حالي است كه دانشمندان ايراني در رصدخانه مراغه در زمينه علم كهكشان شناسي به قدري پيشرفت كرده بودند كه تجربيات آنها در سال 1543پايه و اساس نظريه كوپرنيك قرار گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14