(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 بهمن 1388- شماره 19571
 

حديث دشت عشق
يكي در قزوين و ديگري در تهران استقبال پيروزي و استقلال از دربي
نامه يا دستوري به رضازاده نداده ام آيان : متأسفم، علي حسيني دوپينگي است!
اگر دو شغله محسوب نشوم كفاشيان : براي رياست كميته ملي المپيك كانديدا مي شوم
اخبار كوتاه از فوتبال
سوريان در جام جهاني
هفته هفدهم ليگ بسكتبال روز پرشور مدعيان و خانه نشيني اجباري شيرازي ها
نام نويسي از كانديداهاي 5 فدراسيون متوقف شد
المپيك زمستاني ونكور كانادا چهار نماينده ايران مشخص شدند
اخبار فوتبال جهان
كسي به فكر مقابله است؟! سايه دوپينگ بر سر وزنه برداري
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

شهيد يونس گنجي
از خاك شلمچه تا عرش اعلي

سال 1343 بود و امام خميني(ره) نهضت بزرگ اسلامي اش را آغاز كرده بود. يونس گنجي در يك خانواده مذهبي و متعهد به دنيا آمد. سال هاي كودكي را پشت سرگذاشت و با شور و هيجان زياد آماده تحصيل علم و دانش شد. دوران ابتدايي را با موفقيت سپري كرد اما به خاطر از كارافتادگي پدرش مجبور به ترك مدرسه شد تا كار كند و هزينه هاي زندگي خانواده اش را تامين نمايد.در نوجواني به صورت مخفيانه به مبارزه با حكومت خود كامه پهلوي پرداخت. دوران جواني اش نيز در مبارزات ضدطاغوتي گذشت. هنگامي كه كشتي انقلاب اسلامي به ساحل پايداري و سلامت رسيد. به نهادهاي انقلابي پيوست. او تمام وقت خود را صرف استقرار و استحكام پايه هاي جمهوري اسلامي نمود و در اين راه مدت ها در منطقه كردستان شجاعانه با ضدانقلابيون و گروهك ها مقابله كرد.يونس گنجي در آن روزهاي آتش و خون چنان دلاورانه ظاهر شد كه تحسين يكي از بزرگترين فرماندهان جنگ را برانگيخت. سردار شهيد محمود كاوه فرمانده تيپ ويژه شهدا او را شير مردجبهه كردستان ناميد.
شهيد يونس گنجي شيرمردي بود كه از روزهاي قبل از آغاز جنگ تحميلي با دشمنان مردم ايران درحال مبارزه بود. او با حضور در مناطق مختلف عملياتي و جبهه هاي جنگ، عاشقانه از دين خدا پاسداري مي كرد. او در اين راه فقط رضايت خدا را جستجو مي كرد و به دنبال انجام تكليفي بود كه از سوي رهبر و مقتدايش مقرر شده بود.در طول سال هاي جهاد با شهادت و فقدان بسياري از يارانش احساس تنهايي مي كرد اما چون كوهي پرصلابت تا انتها ايستاد و سرانجام خود نيز مقبول خداوند متعال واقع شد و در روز 26 دي ماه سال 1365 درحالي كه سمت قائم مقام فرماندهي گردان 155 از لشكر انصارالحسين(ع) را برعهده داشت از خاك شلمچه تا عرش اعلي عروج كرد.

 



يكي در قزوين و ديگري در تهران استقبال پيروزي و استقلال از دربي

سرويس ورزشي-
ديدار صباي قم و سپاهان بهترين شروع براي هفته
بيست و پنجم رقابت هاي ليگ برتر خواهد بود و البته نبايد فراموش كرد كه بازي پيكان مقابل پيروزي و رويارويي استقلال با ابومسلم هم بر جذابيت هاي اين هفته از رقابت ها خواهد افزود.
هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ برتر درشرايطي آغاز مي شود كه هفته گذشته تمامي مدعيان موفق به كسب حداكثر امتياز شدند و اين باز هم بر حساسيت مسابقه ها در صدر جدول اضافه كرد. بي شك رويارويي سپاهان با صبا در قم مصاف ذوب آهن با پاس در اصفهان، ديدار پيروزي با پيكان در قزوين و تقابل استقلال و ابومسلم در ورزشگاه آزادي هم مي تواند حساسيت را در صدر جدول بالا ببرد و هم اينكه وضعيت را تا حدودي در انتهاي جدول روشن تر كند.
تقابل سپاهان و كربكندي در قم
سپاهان كه با يك بازي كمتر، از ذوب آهن نزديك ترين حريف اش سه امتياز پيش است، اگر بتواند در بازي خارج از خانه اش برابر صبا به پيروزي برسد، قطعاً گام بزرگي در رسيدن به كسب عنوان قهرماني برداشته اما اگر نتيجه اي به غير از پيروزي رقم بخورد، شايد براي سپاهان همه چيز تغيير كند. حريف اين هفته سپاهان البته تيم آساني نيست. صبا با كربكندي در چند هفته اخير نتايج خوبي گرفته و همين نتايج انگيزه بالايي را در بازيكنان تيم قمي به وجود خواهد آورد كه برابر مدعي اصلي قهرماني تنها به برد فكر كنند.
پيروزي با احتياط بازي مي كند؟!
پيكان وضعيتي پيدا كرده كه پيروزي مي تواند به برتري در ديدار مستقيم با اين تيم اميدوار باشد. پيكان كه در دو هفته اخير امتيازي نگرفته همچنان جزو تيم هاي بالانشيني است كه مي تواند به حضور در ليگ قهرمانان آسيا اميدوار باشد. اما اگر شرايط همين طور پيش برود، بعيد نيست كه پيكان به سقوط آزادش ادامه بدهد. اما رويارويي با پيروزي هميشه براي ديگر تيم ها انگيزه مضاعفي ايجاد مي كند و شايد همين انگيزه توان بازيكنان پيكان را بالا ببرد.
از سوي ديگر پيروزي با برد نوبرانه اي كه با علي دايي كسب كرد بارديگر در رسيدن به قهرماني اميدوار شد اما فاصله امتيازها آن قدر در صدر جدول به هم نزديك است كه حتي ازدست دادن يك امتياز هم مي تواند براي اين تيم گران تمام شود. اتفاق ويژه در اين بازي شش اخطاره بودن بازيكنان پيروزي است كه گرفتن يك كارت ديگر براي بازيكنان پيروزي و علي دايي نمي تواند اتفاق خوبي باشد.
استقلال فقط به پيروزي
فكر مي كند
با پيروزي هفته قبل استقلال، صمد مرفاوي توانست مطمئن شود كه تا هفته ها مي توانند روي نيمكت آبي پوشان بماند. اما اين به معناي اين نيست كه اگر استقلال در بازي پيش از دربي به نتيجه اي به غير از پيروزي برسد، هواداران بارديگر او را مقصر ندانند. استقلال كه با پيروزي هفته قبل توانست بارديگر به رده سوم جدول صعود كند، اگر امتيازي در بازي خانگي اين هفته اش ازدست بدهد، حتي ممكن است تا رده ششم جدول هم سقوط كند. اتفاقي كه نمي تواند براي آبي پوشان در آستانه داربي پايتخت اتفاق خوبي باشد.
از سوي ديگر ابومسلم هم با پيروزي هفته گذشته اش توانست تا حدودي به ماندن در ليگ برتر اميدوار شود اما هنوز فاصله 5 امتيازي ابومسلم با راه آهن باقي است و حتي پيروزي در ديدار خارج از خانه برابر استقلال هم نمي تواند باعث جدا شدن اين تيم از انتهاي جدول باشد.
برنامه كامل ديدارهاي هفته بيست و پنجم به اين شرح است:
پنجشنبه 8/11/1388
¤ مقاومت شهيد سپاسي- استيل آذين (حافظيه شيراز- ساعت 45:14)
¤ راه آهن- مس كرمان (اكباتان تهران ساعت 15:15)
¤ ملوان- سايپا (تختي انزلي- ساعت 15:15)
¤ صبا- سپاهان (يادگار امام قم- ساعت 15:15)
¤ فولاد- تراكتورسازي تبريز (تختي اهواز- ساعت 15:15)
¤ ذوب آهن- پاس (فولاد شهر اصفهان- ساعت 15:15)
¤ شاهين- استقلال اهواز (شهيد بهشتي بوشهر- ساعت 15:15)
جمعه 9/11/1388
¤ پيكان- پيروزي (شهيد رجايي قزوين- ساعت 45:13)
¤ استقلال- ابومسلم (آزادي تهران- ساعت 45:15)

 



نامه يا دستوري به رضازاده نداده ام آيان : متأسفم، علي حسيني دوپينگي است!

در اوج مشكلات فدراسيون وزنه برداري روز گذشته خبرگزاري فارس مدعي شد مصاحبه اي اختصاصي با تاماش آيان انجام داده و در اين گفت وگو رئيس فدراسيون بين المللي وزنه برداري دوپينگ سعيد
علي حسيني را تأييد كرده است!
رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري درباره تست دوپينگ سعيد علي حسيني يادآور شده: متأسفانه جواب آزمايش دوپينگ علي حسيني مثبت است و من به صورت ويژه اي توجه رضازاده و داراب رياحي را به اين موضوع جلب كردم كه مديريت فدراسيون وزنه برداري ايران بايد با دوپينگ مبارزه كند. وي ادامه داد: متأسفانه اين بار اول نبود كه چنين اتفاقي براي ايران رخ مي داد، اگر آنها نتوانند مربيان و ورزشكاران را از استفاده از مواد غيرمجاز نيروزا منع كنند، اين موضوع براي آينده وزنه برداري ايران بسيار بد خواهد بود.آيان خاطرنشان كرد: با رضازاده در خصوص كمك به علي حسيني صحبت كرديم و من آماده ام كه هر كمكي به فدراسيون ايران بكنم، اما اگر نتيجه آزمايش ورزشكاري مثبت باشد ديگر نمي توانيم كاري براي آن فرد انجام دهيم. هر وزنه برداري كه براي بار اول دوپينگ كند به مدت چهار سال محروم و بار دوم نيز براي هميشه از فعاليت در اين رشته محروم خواهد شد.
آيان در پاسخ به اين كه اميد ناييج، يكي ديگر از وزنه برداران دوپينگي ايران به همراه علي حسيني اعلام كردند كه با آنها رفتار ناعادلانه شده و مي خواهند به فدراسيون جهاني شكايت كنند و آيا آنها مي توانند از حق خود دفاع كنند، گفت: هر ورزشكاري كه اعتراض به عدم تست دوپينگش دارد حق دارد يك بار اعتراضش را به فدراسيون جهاني ارسال كند، اما تاكنون هيچ شكايت و يا نامه اي از وزنه برداران معترض ايران به دستمان نرسيده است. ما موظف هستيم كه به شكايت ورزشكار معترض رسيدگي كنيم و اگر از ناييج يا علي حسيني شكايتي برسد حتماً آن را مورد مطالعه و بازبيني مجدد قرار خواهيم داد.
رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري در مورد اظهارات علي حسيني كه عنوان كرده در مسابقات جهاني كره جنوبي رضازاده به وي گفته كه شما دستور داده ايد تا وي در مسابقات شركت نكند و خود را به مصدوميت بزند، تأكيد كرد: هيچ دستور يا نامه اي به رضازاده نداده ام و اطلاعي از اين موضوع ندارم، احتمالا اين يك شايعه است و من نمي توانم وارد شايعات شوم. در مسابقات جهاني كره اعلام شد كه علي حسيني مصدوم است و نمي تواند در رقابت ها مسابقه دهد.وي در خصوص تعليق وزنه برداري ايران گفت: فدراسيون ايران تعليق نخواهد شد، چون ما با رضازاده به توافق رسيديم كه چگونه مي توانيم از تعليق ايران جلوگيري كنيم. ما در مورد همه چيز صحبت كرديم و فدراسيون جهاني وزنه برداري نمي خواهد ايران را تعليق كند.

 



اگر دو شغله محسوب نشوم كفاشيان : براي رياست كميته ملي المپيك كانديدا مي شوم

شايعات درخصوص احتمال حضور علي كفاشيان در سمت رياست كميته ملي المپيك تا آنجا ادامه يافت كه وي در نهايت اعلام كرد اگر رياست كميته ملي المپيك شغل محسوب نشود براي احراز اين پست كانديدا خواهد شد.
علي كفاشيان گفت: صحبت هاي اخير شايعه است. علي آبادي درحال حاضر دركميته ملي المپيك حضور دارد و من هم رئيس فدراسيون فوتبال هستم.وي ادامه داد: البته دراين كميته مجمعي متشكل از حدود 70نفرحضور دارند كه بايد در اين مورد تصميم گيري كنند و در صورت رفتن علي آبادي بايد كانديداها براي احراز اين پست نامزد شوند و بعد از رأي گيري رئيس انتخاب شود.رئيس فدراسيون فوتبال درباره ميزان علاقه اش براي احراز پست و شركت درانتخابات اين كميته در صورت رفتن علي آبادي عنوان كرد: اگر اين پست شغل محسوب نشود براي شركت در انتخابات كميته ملي المپيك ثبت نام خواهم كرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

هفت گزينه هيئت مديره پرسپوليس نهايي شد
بررسي گزينه هاي حضور در هيئت مديره باشگاه پرسپوليس سه شنبه شب در نشست علي سعيدلو با حسين هدايتي و مجيد فرخزادي وارد مراحل تازه اي شد و هفت كانديداي حضور در اين هيئت مديره نهايي شد تا طي روزهاي آينده نفرات نهايي معرفي شوند. در اين نشست كه با هدف بررسي گزينه هاي نهايي حضور در هيئت مديره باشگاه پرسپوليس برگزار شد، هفت گزينه نهايي مشخص شد تا در نهايت از بين اين نفرات پنج عضو انتخاب و معرفي شوند. از مجيد فرخزادي، حسين هدايتي، حبيب كاشاني، فريدون معيني، علي پروين، جعفر كاشاني و حسين كلاني به عنوان گزينه هاي نهايي حضور در هيئت مديره پرسپوليس نام برده مي شود كه قرار است از بين آنها 5 نفر به عنوان اعضاي هيئت مديره معرفي شوند.
تيموريان خريد بعدي استيل آذين
مسئولان باشگاه استيل آذين مذاكراتي را با مدير برنامه هاي بازيكن ايراني تيم فولهام انجام داده اند اما هنوز به توافقي در اين مورد نرسيده اند. مسئولان باشگاه استيل آذين پس از آنكه با مهدي مهدوي كيا به توافق رسيدند و وي را براي ادامه رقابتهاي ليگ برتر به خدمت گرفتند، به دنبال جذب آندرانيك تيموريان نيز هستند. از باشگاه استيل آذين خبر مي رسد كه مديران اين باشگاه براي جذب آندرانيك تيموريان بازيكن ايراني تيم فولهام انگليس مذاكراتي با مدير برنامه هاي وي داشته اند.
تيم اميد شش بازي تداركاتي عقب است
مربي تيم فوتبال اميد گفت: 6 بازي تداركاتي از برنامه عقب هستيم و اميدوارم مسئولان فدراسيون در فرصت دو هفته اي اسفندماه، تورنمنت خوبي براي تيم اميد در نظر بگيرند. اميرحسين پيرواني اظهار داشت: تيم اميد به خوبي آماده شده اما، در برگزاري بازي هاي تداركاتي موفق نبوديم، در حال حاضر طبق برنامه در نظر گرفته شده و هماهنگ شده با فدراسيون، 6 بازي تداركاتي عقب هستيم. تيم اميد بايد تا آخر امسال 14 بازي تداركاتي انجام مي داد كه تنها چهارمسابقه را برگزار كرد و تا پايان امسال انجام 10 بازي ديگر باقيست.
استقلال بازيكن جديد جذب نمي كند
بنا به صلاحديد كادر فني استقلال اين تيم بازيكن جديدي را جذب نخواهد كرد. طي روزهاي گذشته برخي شايعات در مورد حضور ميلاد ميداودي و چند بازيكن ديگر در استقلال شنيده مي شد اما مرفاوي قصد ندارد بازيكن جديدي را جذب كند و استقلال با همين نفرات مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را شروع خواهد كرد. طبق قوانين ليگ قهرمانان آسيا هر تيم تا يك هفته مانده به اولين بازي خود در اين مسابقات مي تواند 5 بازيكن را به ليست خود اضافه كند و آبي پوشان نيز در ليست خود 3 جاي خالي دارند.
الجزاير - مصر ، ملاقات جنجالي پس از دو ماه
با انجام دو بازي مرحله نيمه نهايي ، امشب تكليف فيناليست هاي جام ملت هاي آفريقا مشخص خواهد شد. پس از انجام نزديك به سه هفته رقابت فشرده در چهار شهر آنگولا، ميزبان اين پيكارها، امشب ابتدا غنا و نيجريه برابر هم صف آرايي خواهند كرد تا اولين تيم راه يافته به ديدار نهايي اين جام را معرفي كنند. اين جدال كه پيش بيني مي شود جمعيت زيادي را داشته باشد، در ورزشگاه دانشگاه سيداد انجام خواهد شد. همچنين الجزاير و مصر كه رقابتي جنجالي و پرحاشيه را دو ماه قبل در مرحله پلي آف جام جهاني 2010 داشتند، امشب در ورزشگاه داگارسيا برابر هم صف آرايي خواهند كرد.
مصطفوي : يك خبرنگار هم جاي قطبي بود به جام جهاني مي رفتيم
در ادامه انتقادات از عملكرد فني سرمربي تيم ملي ، اين بار مديرعامل اسبق باشگاه پرسوليس مدعي شد كه اگر يك خبرنگار هم به جاي قطبي سرمربي تيم ملي بود ، قطعا تيم ما به جام جهاني صعود مي كرد.داريوش مصطفوي كه در جشن يكصد سالگي فوتبال ايران سخن مي گفت ، در جمع حاضرين اظهار داشت : مربي دلخواه من در پرسپوليس قطبي نبود اما چون هيئت مديره او را خواسته بود بايد از وي حمايت مي كردم.همچنين در تيم ملي هم اگر يك خبرنگار به جاي قطبي، سرمربي تيم ملي بود ، ما به جام جهاني صعود مي كرديم!

 



سوريان در جام جهاني

حميد سوريان در جام جهاني كشتي فرنگي در ارمنستان كنار تيم ملي خواهد بود.
حميد سوريان دارنده چهار مدال طلاي كشتي فرنگي جهان در وزن 55 كيلوگرم كه به تازگي تمرينات خود را آغاز كرده است، در جام جهاني ارمنستان كنار ملي پوشان خواهد بود. البته سوريان قصد كشتي گرفتن در جام جهاني را ندارد و تنها براي آناليز حريفان خود و روحيه دادن به تيم ملي، به ارمنستان مي رود. در وزن 55 كيلوگرم محمد فقيري براي تيم ملي كشتي خواهد گرفت.

 



هفته هفدهم ليگ بسكتبال روز پرشور مدعيان و خانه نشيني اجباري شيرازي ها

در روزي كه رويارويي تيم هاي مدعي رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور مهمترين ديدارهاي هفته هفدهم را رقم مي زند هيچ يك از نمايندگان شيراز به ميدان نخواهند رفت؛ يكي به خاطر انصراف و ديگري به خاطر نداشتن حريف.
مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري ديدارهايي در تهران، اصفهان، كاشان و شهركرد وارد هفته هشتم مرحله برگشت خواهد شد.
ديدارهاي اين هفته مانند دور رفت با رقابت دو تيم مهرام و صبامهر آغاز مي شود و اين بار در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي. رويارويي شاگردان مصطفي هاشمي و مهران شاهين طبع در قالب هر تيم و در هر شرايطي كه انجام شود، براي بسكتبالي ها جذاب و ديدني خواهد بود چون بيشتر از رقابت تيمي، موضوع رقابت اين دو مربي در ميان است. چه آن زمان كه تيم هاي آنها برگزاركننده دربي پايتخت بودند و چه امروز كه در حد يك حريف براي هم باقي مانده اند. برنامه ديدارهاي هفته هفدهم (هشتم مرحله برگشت) مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
¤ مهرام تهران - صبامهر قزوين
¤ ذوب آهن اصفهان - پتروشيمي
¤ هيئت بسكتبال شهركرد -دانشگاه آزاد
¤ توزين الكتريك كاشان - شهرداري گرگان

 



نام نويسي از كانديداهاي 5 فدراسيون متوقف شد

به دستور حميد سجادي رئيس امور مجامع فدراسيون هاي ورزشي، نام نويسي از پنج فدراسيون متوقف شد.
درحالي كه مهلت نام نويسي مجامع انتخابات پنج فدراسيون ورزشي شنا، بدمينتون، نابينايان، ناشنوايان و گلف آغاز شده بود بنا به دلايلي كه هنوز اعلام نشده، با دستور حميد سجادي رئيس مركز توسعه ورزش هاي حرفه اي و قهرماني سازمان تربيت بدني نام نويسي از كانديداهاي اين فدراسيون ها متوقف شد. براي انتخابات رياست فدراسيون گلف كه زمان نام نويسي آن كه از چهارم بهمن آغاز شده است، تاكنون هشت نفت ثبت نام كرده اند.
به هرحال اين هم از آن دسته اتفاقات عجيب ورزش ماست!

 



المپيك زمستاني ونكور كانادا چهار نماينده ايران مشخص شدند

پس از اعلام رنكينگ و امتيازات اسكي بازان از سوي فدراسيون جهاني اسكي چهارنماينده ايران حاضر در بازي هاي المپيك زمستاني كانادا معرفي شدند.
مرجان كلهر در مارپيچ كوچك و بزرگ به عنوان نخستين بانوي المپيكي ورزش هاي زمستاني ايران سهميه حضور در المپيك ونكور كانادا را كسب كرد. در بخش مردان نيز پوريا ساوه شمشكي در رشته آلپاين توانست اولين ورودي المپيك ايران را در اسكي به دست آورد. حسين ساوه شمشكي توانست سهميه دوم ورود به المپيك را كسب كرده و از اين سهميه نيز براي ايران استفاده كند. در رشته فضانوردي، سيدستار صيد مجوز حضور در بازي هاي المپيك كانادا را به دست آورد. اين نهمين دوره اي است كه نمايندگان ايران در بازيهاي المپيك زمستاني شركت مي كنند.

 



اخبار فوتبال جهان

پينار، جانشين ريبري در بايرن مونيخ
هافبك آفريقايي تبار، استيون پينار امكان دارد در تابستان جانشين فرانك ريبري در بايرن مونيخ شود. اين بازيكن 27ساله، بازيهاي بسيار خوبي در اين فصل از خود نشان داده است و علاقه دارد كه به تيمهاي بزرگي برود. مسئولين باشگاه بايرن مونيخ هنوز اين خبر را تاييد و يا تكذيب نكرده اند اما مطبوعات آلمان در اين باره مي نويسند كه بايرن مونيخ در تابستان به فكر جانشيني براي فرانك ريبري باشد. اين بازيكن در اين باره مي گويد: هنوز درخواست رسمي از هيچ باشگاهي نداشته ام، اما خيلي دوست دارم كه در تيم بزرگي چون بايرن مونيخ بازي كنم.
درآمد 125 ميليون يورويي آلوس در بارسلونا
مدافع بارسلونا قرارداد خود را تا پايان سال 2014 با اين تيم تمديد كرد.
دانيل آلوس بازيكن خط دفاعي بارسلونا كه معمولا در سيستم 4-3-3 اين تيم به عنوان يك هافبك تهاجمي مورد استفاده قرار مي گيرد، قرارداد خود را در حضور خوان لاپورتا و وكيل خود با همان مبلغ قبلي براي 4 سال آينده تمديد كرد. آلوس در مورد عدم تغيير مبلغ قرارداد خود گفت: به خاطر برخي مسائل شخصي مديون بارسا هستم و از اين به بعد پول هيچ ارزشي برايم ندارد. عضويت در بارسلونا براي من در حكم تولدي دوباره بود و حاضر بودم بدون اطلاع از مبلغ قرارداد جديد خود، آن را تمديد كنم. اگر مبلغ دريافتي آلوس را تا پايان سال 2014 از ابتداي آغاز عضويتش محاسبه كنيم تا آن زمان حدود 125 ميليون يورو درآمد خالص و معاف از ماليات خواهد داشت.
روني: در يونايتد ماندگارم
مهاجم منچستر يونايتد تمام شايعه هاي اخير هفته هاي گذشته درباره ترك اولدترافورد از سوي او را رد كرد.
درهفته هاي اخير خبرهايي درباره احتمال ترك منچستر يونايتد از سوي وين روني انتشار يافته بود. علت انتشار اين خبر نيز انبوه بدهي هاي شياطين سرخ است كه باعث مي شود تا با فروش او هزينه هاي يونايتد كاهش بيابد. بارسلونا و رئال مادريد سخت در پي به خدمت گرفتن او بودند اما اين مهاجم در نهايت اعلام كرد علاقه اي براي تغيير باشگاهش ندارد.
روني در اين باره به پايگاه اينترنتي باشگاه منچستر يونايتد گفت: هميشه جنجال آفريني در كار خواهد بود و زماني كه تيم هاي بزرگ براي به خدمت گرفتن تو تلاش مي كنند باعث افتخار توست. با اين حال بارها گفته ام بازيكن يونايتد هستم و در اينجا هم خوشبختم.
روبينيو، 90 درصد در سانتوس
روبينيو به احتمال فراوان به فوتبال باشگاهي در برزيل باز خواهد گشت.
مهاجم برزيلي منچستر سيتي در گفت وگو با تلويزيون برزيل درباره موقعيت كنوني اش با اظهارنظر پرداخت و گفت: بيوستنش از منچستر سيتي به سانتوس به احتمال 90 درصد صورت خواهد گرفت.
او گفت: چيزهايي هستند كه بايد روشن شوند، از جمله مدت اين جابه جايي قرضي. چرا كه دو باشگاه در اين باره با يكديگر اختلاف نظر دارند. روبينيو كه پيش از اين در گفت وگويش با روزنامه تايمز چاپ لندن عنوان كرده بود در برنامه هاي روبرتو مانچيني جايگاهي ندارد، ادامه داد: همه چيز براساس برنامه پيش مي رود. در اصل تنها مدت قرارداد قرضي بايد روشن شود. چرا كه سانتوس دوست دارد من را براي يك سال به خدمت بگيرد در حالي كه سيتي دوست دارد در پايان فصل من را دو باز برگرداند. در حال حاضر 90 درصد امكان اين جابه جايي وجود دارد و فكر مي كنم در روزهاي آينده همه چيز قطعي خوا هد شد.
سران منچسترسيتي در اين ارتباط دوست دارند از حق خريد دو بازيكن با استعداد باشگاه سانتوس ، نيمار و پائولو انريكه مطمئن شوند.
رئالي ها با رونالدو مشكل دارند
نايب رئيس باشگاه رئال مادريد اسپانيا به شدت از عملكرد رونالدو انتقاد كرد.
خورخه والدانو بازيكن اسبق رئال مادريد و تيم ملي آرژانتين گفت: ما هميشه با رونالدو مشكل داريم و پس از هر بازي بايد دردسرهاي به وجود آمده توسط او را حل كنيم. وي افزود: اينكه رونالدو دو بار براي تيم در ديدار با مالاگا گل زده است بسيار ارزش دارد اما نبايد توقع داشته باشد كه به خاطر درخشش در بازي اخير از وي تشكر كنيم.
او را براي همين درخشش ها خريده ايم اما حاشيه هاي اخلاقي اين بازيكن هر بار براي ما دردسر مي شود و يكي از وكيل هاي باشگاه عملا به وكيل رونالدو تبديل شده تا مدام به جاي او در دادگاه ها حاضر شود.
توقف مذاكرات آنلكا با چلسي براي چهارمين بار
گزارش هاي منتشره از توقف مذاكرات براي تمديد قرارداد نيكلا آنلكا، ستاره فرانسوي چلسي خبر مي دهد. ممكن است چلسي در خطر از دست دادن نيكلا آنلكا قرار داشته باشد، چرا كه طبق گزارش هاي منتشره، مذاكرات براي تمديد قرارداد اين ستاره فرانسوي براي چهارمين بار متوقف شد.
اين ستاره فرانسوي در رقابتهاي اين فصل درخشش فوق العاده اي داشته و شايد بتوان اين فصل را بهترين فصل حضور او در استمفورد بريج دانست ولي تنها 18 ماه از قرارداد اين ستاره فرانسوي با چلسي باقي است و مسئولان باشگاه لندني تمايل زيادي دارند تا قرارداد ستاره شان را تمديد كنند.طبق گزارش منتشره در اسكاي سپورتس تنها 10% ممكن است كه توافق نهايي ميان طرفين حاصل شود.
انلكا اين روزها مورد توجه سران تيمهاي بزرگي از جمله آرسنال، پاري سن ژرمن، رئال مادريد و ليورپول قرار گرفته است و البته در نهايت ترجيح مي دهد كه در استمفورد بريج بماند ولي اگر توافقات نهايي ميان طرفين حاصل نشود، كارلو آنچلوتي نيز مي بايست تصميم جديدي بگيرد كه آيا حاضر است اين ستاره 30 ساله را در شرايط كنوني به فروش برساند و يا تا پايان مدت قرارداد اين ستاره او را نگاه خواهد داشت تا آنلكا به صورت بازيكن آزاد و بدون آنكه وجهي عايد چلسي شود، رختكن اين تيم را ترك كند.

 



كسي به فكر مقابله است؟! سايه دوپينگ بر سر وزنه برداري

سرويس ورزشي
وزنه برداري از سالهاي قبل از متهمان رديف اول دوپينگ بوده است. روزي كه براي اولين بار اعلام شد رمضانعلي تيموري به دليل استفاده از داروهاي غيرمجاز محروم است. جامعه ورزش ايران به ويژه رشته مدال آوري چون وزنه برداري در شوك دوپينگ فرو رفت. ميرمحمود حاتم زاده و سپس نفرات وزنه برداري كه دوپينگي بودن آنها يكي، يكي به بيرون درز كرد، ثابت كرد ورزش ايران در زير سايه گسترده استفاده ورزشكاران از مواد نيروزا قرار گرفته است.
از آن سالها به بعد متوليان ورزش به فكر مقابله با اين پديده افتادند اما هنوز و با وجود گذشت حدود 25 سال از اثبات اولين دوپينگي هاي ورزش ايران حركت جدي درخصوص ريشه كن كردن آن صورت نگرفته است. البته اين بدان معنا نيست كه تا قبل از اين 25 سال دوپينگ در وزنه برداري وجود نداشته ، اتفاقا بوده اما چون توجه اي به آن نمي شد ، نام هيچ ورزشكاري نيز به عنوان وزنه بردار دوپينگي اعلام نمي شد .
9 نفر دوپينگي معرفي شدند
پاييز 1385 بود كه شوكي بزرگ به ورزش ايران وارد شد. بازرسان وادا كه به طور سرزده به اردوي تيم ملي وزن برداري ايران آمده بودند با نمونه گيري از تركيب 10 ورزشكار حاضر دراردوي ملي باعث شدند تا اعلام شود 9 ورزشكار ايراني حاضر در اردو دوپينگي بوده اند.
اين 10 نفر، حسين رضازاده، سعيد علي حسيني، شاهين نصيري نيا، محمدحسين برخواه، سجاد بهروزي، رسول تقيان، محسن داوودي، علي دهقانيان، اميد نائيج و رضا تيموري تشكيل مي دادند. از آن جمع تنها حسين رضازاده، ركورددار فوق سنگين وزنه برداري جهان، بود كه نتيجه آزمايش دوپينگش منفي اعلام شد. ديگر ملي پوش آن زمان ايران اصغر ابراهيمي بود كه آن روز در اردو نبود و تست نداد، تا از خطر دوپينگ فرار كرده باشد.
اين رسوايي محروميت دو ساله ورزشكاران ايراني و محروميت يكساله رشته وزنه برداري ايران را با خود به همراه داشت اما آن زمان تنها يك تبصره باعث شد تا فدراسيون جهاني وزنه برداري از محروميت و وتعليق فعاليت فدراسيون ايران منصرف شود. حسين رضازاده و حضورش در دومنيكن كه آخرين حضور و مدال جهاني اين اسطوره فوق سنگين جهان را هم برايش به همراه آورد انگيزه اي بود تا تاماش آيان رئيس تشكيلات جهاني وزنه برداري از تصميمش براي محروميت ايران صرف نظر كند. آن رسوايي به بركناري علي مرادي رئيس موفق فدراسيون وزنه برداري تا روزهاي قبل از اين رسوايي انجاميد و بهرام افشارزاده جاي مرادي را در فدراسيون گرفت تا پس از 4 سال بار ديگر به ورزش برگردد.
شوك دوم وارد شد
تنها 3 روز پس از استقبال رسمي و پرهياهو از كاروان اعزامي وزنه برداري ايران در برگشت از بازي هاي جهاني جوانان در روماني دو وزنه بردار جوان و سرشناس ايران با مثبت اعلام شدن نتيجه آزمايش دوپينگ شان شوكي ديگر را به اين رشته ورزشي وارد كردند.
شريفي و آرمك دوپينگي هاي تيم جوانان ايران معرفي شدند. اما چند روز قبل هم نام اميد نائيج به عنوان سومين وزنه برداري دوپينگي ايران در سال 2009 معرفي شد. البته اين پايان كار نبود چون علي حسيني هم به استفاده ازمواد نيروزا محكوم شد تا مشخص شود دوپينگ در اين رشته ورزشي بيداد مي كند. براساس قوانين فدراسيون بين المللي وزنه برداري اگر در طول يك سال سه وزنه بردار از يك كشور دوپينگي باشند، فدراسيون موردنظر با جريمه اي سنگين و محروميت احتمالي مواجه خواهد شدكه از از يكسال به بالا خواهد بود. اما ارتباطات خوب رضازاده با تاماش آيان سبب شد كه فعلاً خطر محروميت وزنه برداري از بين برود و شايد تنها جريمه مالي شامل حالمان شود.

بيرانوند: فدراسيون بايد ريشه يابي كند
من در مسابقات آسيايي با رشيد شريفي كه يكي از ورزشكاران دوپينگي معرفي شده هم اتاق بودم و تمامي شرايطمان يكسان بود، ولي به گفته خودش يك آمپول كورتون زده كه همين مسئله باعث اعلام نام او به عنوان ورزشكار دوپينگي شده است.
محسن بيرانوند قهرمان وزنه برداري كشورمان با اشاره به دوپينگ سه ورزشكار اين رشته در سال 2009 گفت: من فكر مي كنم، علت اصلي اين موضوع عدم آگاهي ورزشكاران از نوع مواد و مكمل هايي است كه مصرف مي كنند وگرنه آنها قصد انجام دوپينگ را نداشتند ضمن اينكه مسئولين اينها شامل مسئولين فدراسيون و مربيان تيم ملي هم بايد مراقبت بيشتري در اين زمينه داشته باشند.بعد از مسابقات آسيايي در حدود پنج ماه است كه به دليل ادامه تحصيل از اردوي تيم ملي دور هستم و نمي دانم در اين مدت چه اتفاقاتي در وزنه برداري كشور رخ داده كه سه ورزشكارمان دوپينگي اعلام شده اند و اين يك فاجعه است.وي ادامه داد: خود من نمي دانم مقصر اصلي اين موضوع چه كساني هستند و در اين ارتباط فدراسيون وزنه برداري بايد ريشه يابي دقيقي داشته باشد تا در آينده دچار چنين اتفاقاتي نباشيم.اين قهرمان وزنه برداري اضافه كرد: آقاي افشارزاده رئيس سابق فدراسيون وزنه برداري تا قبل از آنكه همزمان دبير كميته ملي المپيك شوند، عملكرد خوبي در وزنه برداري داشت، اما پس از حضور در كميته ملي المپيك مشغله كاري اش زياد شد و به همين دليل در زمان بندي انجام امور وزنه برداري كم مي آورد. دقيقا وزنه برداري ما هم زماني وارد اين درگيري ها و مسائل دوپينگ شد كه افشارزاده به كميته ملي المپيك رفت و ماهها اين فدراسيون بي در و پيكر بود و من اعتقاد دارم همانموقع بايد يك رئيس از جنس وزنه برداري براي اين فدراسيون انتخاب مي شد تا حالا اين همه آسيب نبينيم.

توكلي: بايد كمك كنيم تا مشكلات حل شود
نگاه حسين توكلي به آينده است كه مي گويد: در حال حاضر بايد تمامي اهالي وزنه برداري كشور كمك كنند تا مديريت جديد در يك فضاي سالم، بتواند يك شكل خاصي به اين رشته پرطرفدار بدهد و بايد حاشيه هاي پيرامون اين فدراسيون جمع شود. اين اتفاقات تماما به فدراسيون هاي قبلي مربوط مي شود و اكنون بايد اجازه داد مديريت جديد كار خود را آغاز كند.
حسين توكلي ضمن بيان مطلب فوق افزود: تمامي مسائل مربوط به دوپينگ ورزشكاران وزنه برداري به گذشته بازمي گردد و اكنون رؤساي جديد فدراسيون بايد تلاش كنند، از بروز چنين اتفاقاتي در آينده جلوگيري كنند.
وي ادامه داد: در حال حاضر بايد تمامي اهالي وزنه برداري كشور كمك كنند تا مديريت جديد در يك فضاي سالم، بتواند يك شكل خاصي به اين رشته پرطرفدار بدهد و بايد حاشيه هاي پيرامون اين فدراسيون جمع شود.
قهرمان المپيك سيدني اضافه كرد: الان وزنه برداري كشور دچار شرايط ويژه اي شده كه به هيچ وجه مناسب نيست اما كاري هم نمي توان انجام داد، فقط بايد اين فرصت را به مديران جديد فدراسيون بدهيم تا با اتخاذ تدابير لازم، تحول لازم را در اين رشته ايجاد كنند.
توكلي گفت: انشاءالله با همت و درايت رضازاده و همكارانش در آينده نزديك مجددا شاهد شكوفايي ورزش وزنه برداري در كشور باشيم، چرا كه در حال حاضر وزنه برداران جواني داريم كه مي توانند در آينده افتخارات زيادي را تصاحب كنند.
دبير ستاد مبارزه با دوپينگ:
فدراسيون وزنه برداري با ما همكاري نمي كرد
از ابتداي سال گذشته به مسئولان فدراسيون وزنه برداري بارها اعلام كرديم، ورزشكاران رشته وزنه برداري بايد زيرنظر كميته مبازره با دوپينگ باشند اما اين فدراسيون همكاري لازم را با ما نداشت.
رامين طباطبايي دبير ستاد مبارزه با دوپينگ ضمن بيان مطلب فوق افزود: به دليل محدود بودن تيم هاي وزنه برداري و حضور پي درپي آنها در مسابقات مختلف، هرگاه خواستيم از ورزشكاران تيم ملي تست دوپينگ بگيريم، اعلام مي كردند در جريان مسابقات از آنها تست دوپينگ گرفته شده است و به همين دليل ديگر تست دوپينگي از آنها گرفته نمي شد. حتي يك روز ما براي گرفتن تست دوپينگ به محل تمرين ورزشكاران وزنه برداري مراجعه كرديم كه ديديم اشخاصي از فدراسيون جهاني وزنه برداري IWF در سالن هستند و از ورزشكاران تست دوپينگ مي گيرند.
دبير ستاد مبارزه با دوپينگ گفت: اما در كل همكاري فدراسيون وزنه برداري با ستاد مبارزه با دوپينگ بسيار كم رنگ بود در حالي كه رشته وزنه برداري به دليل قدرتي بودن اين رشته احتمال دوپينگ ورزشكاران در آن بسيار زياد است.
بسياري از ورزشكاران از نوع مواد نيروزايي كه استفاده مي كنند بي خبر هستند و نمي دانند استفاده از آن غيرمجاز است. به همين دليل در ابتداي سال 88 طي مكاتباتي كه با فدراسيون وزنه برداري داشتيم به آنها اعلام كرديم، حاضر هستيم با برگزاري كلاس هاي آموزشي، آنها را از عوارض و مصرف انواع مواد نيروزاآگاه سازيم، اما روساي وقت فدراسيون توجهي به آن نداشتند. وي افزود: هدف ما آموزش ورزشكاران وزنه برداري كشورمان بود و الان هم آماده هستيم، اطلاعات لازم را درخصوص دوپينگ در اختيار وزنه برداران قرار دهيم.
پانزوان: دوپينگي نداريم، افشارزاده مقصر است
نظرات سيد هادي پانزوان نيز خواندني است. او در خصوص دوپينگ در وزنه برداري مي گويد:
ما ورزشكار دوپينگي نداريم دو ماه قبل از حضور ورزشكاران در ميادين بين المللي از تمامي آنها تست دوپينگ گرفته مي شود و بعد از آن به مسابقات اعزام مي شوند، الان هم معتقدم ورزشكاراني كه به عنوان افراد دوپينگي اعلام شده اند، به هيچ وجه دوپينگي نيستند و همگي پاك هستند، بلكه قرباني يك سري مسائل پشت پرده شده اند. اين مربي تيم ملي وزنه برداري ادامه داد: فدراسيون وزنه برداري در يك سال گذشته كه افشارزاده به طور همزمان دبيركل كميته المپيك بود، عملا صاحب نداشت و درچنين مواقعي رئيس جهاني وزنه برداري هر كاري كه مي خواست با فدراسيون وزنه برداري ايران انجام داد. آقاي افشارزاده تمام نقشه اش از حضور در فدراسيون وزنه برداري گرفتن پست دبيركلي كميته ملي المپيك بود وقتي هم به اين سمت رسيد، ديگر اهميت چنداني به فدراسيون وزنه برداري نمي داد. ديگر برايش مهم نبود چه اتفاقاتي پيرامون اين فدراسيون رخ مي دهد.
پانزوان اضافه كرد: تمامي خواسته هاي فدراسيون جهاني وزنه برداري IWF از جمله دعوت به مسابقات مختلف، حضور در اجلاس ها و عدم استفاده از نفراتي كه آنها تعيين مي كردند، پشت گوش انداخته مي شد. در نهايت هم آنها به هر طريقي كه مي توانستند به فدراسيون وزنه برداري ضربه زدند كه از جمله آن معرفي ورزشكاران كشورمان به عنوان افراد دوپينگي است اما من يقين دارم ورزشكاران وزنه برداري ما پاك هستند. مقصر اصلي تمامي اين مشكلات آقاي افشارزاده است كه فدراسيون را به حال خود رها كرد و نه دست از رياست اين فدراسيون برمي داشت و نه به فكر اصلاح امور بود، تمامي مسئولان ورزشي كشور هم به خوبي اين موضوع را مي دانند و تاييد مي كنند چوبي كه ورزشكاران وزنه برداري خوردند به دليل كم كاري اين آقا بود.

افشارزاده: ورزشكاران بدون اطلاع دارو مصرف مي كردند
اما در اين ميان قطعاً نظرات افشارزاده هم مهم است. او يك سال سكاندار فدراسيون وزنه برداري بوده و در جريان ريز اتفاقات اين رشته پرسر و صدا قرار دارد . افشارزاده در اين خصوص مي گويد:
متاسفانه بعضي از ورزشكاران بدون اطلاع مربيان و سرپرست تيم ها اقدام به استفاده از داروها و قرص هاي غيرمجاز كرده اند. البته در اين جا بايد از عملكرد خوب و سالم مربيان دفاع كنم چون رضازاده ورزشكار بوده و از اين موارد به خوبي مطلع است. از طرفي بايد هرچه زودتر در مورد اين موضوع تصميم گرفت. افشارزاده در پاسخ به اين سؤال كه برخي ازورزشكاران دوپينگي عنوان كرده اند مربيان دستور استفاده از داروهاي نيروزا را به آنها داده اند اظهار داشت: اين موضوع بايد از طريق رضازاده پاسخ داده شود چون من در اين زمينه اطلاعي ندارم اما مطمئن هستم كه نه رضازاده و نه زارع دستور چنين كاري را نداده اند چون ورزشكاران در تمام اردوها از مكمل هاي سالم استفاده مي كردند. افشارزاده افزود: به هيچ عنوان اين حرف ها را تأييد نمي كنم، زيرا كسي كه مسئوليت ورزشكاران را به عهده دارد سال ها قهرمان جهان و المپيك بوده و بعيد است كسي كه نسبت به داروها آشنايي دارد مرتكب اين اشتباه شود. رئيس سابق فدراسيون وزنه برداري درباره اعتراض هاي ورزشكاران دوپينگي گفت: حسيني خودش گفته كه به هيچ عنوان از دارويي استفاده نكرده و دارويي هم از سوي مربيان به وي داده نشده است. از طرفي اخيراً در ديداري كه حسين رضا زاده با رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري داشته در اين زمينه صحبت كرده و اميدواريم اين موضوع هرچه زودتر حل شود.

 



اخبار ورزش ايران

12 بهمن؛ روز پاياني ليگ برتر كشتي فرنگي
رضا غلامي با بيان اينكه تاكنون هيچ درخواستي براي به تعويق افتادن هفته پاياني ليگ برتر كشتي فرنگي به فدراسيون كشتي ارسال نشده است گفت: به شخصه با به تعويق افتادن مسابقات هفته پاياني ليگ برتر كشتي فرنگي مخالف هستم و مسابقات در روز 12بهمن به پايان مي رسد.
سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي در اين رابطه اظهار كرد: با به تعويق افتادن هفته آخر ليگ برتر كشتي فرنگي موافق نيستيم چرا كه مي دانم اين درخواست تيم گاز كرمانشاه غيرمنطقي است.
غلامي با بيان اينكه تا اين لحظه هيچ تيمي درخواست كتبي براي به تعويق افتادن هفته آخر ليگ را نداشته است تصريح كرد: حتي اگر اين درخواست نيز به طور رسمي به فدراسيون ارسال شود بايد در جلسه هيئت رئيسه فدراسيون مورد تصويب برسد و سپس براي اجراء به كميته ليگ ابلاغ شود.سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي در پايان خاطرنشان كرد: مسابقات هفته پاياني ليگ برتر كشتي فرنگي در 12 بهمن ماه طبق اعلام قبلي برگزار خواهد شد.
ميزباني ايران در مسابقه هاي سنگ نوردي آسيا
رئيس فدراسيون كوهنوردي و صعودهاي ورزشي گفت: براي ميزباني مسابقه هاي سنگ نوردي جوانان و نوجوانان آسيا روي پايتخت حساب نمي كنيم.
محمود شعاعي اظهار كرد: تهران به لحاظ داشتن امكانات سنگ نوردي استاندارد فقير است و نمي تواند ميزبان مسابقه هاي جوانان و نوجوانان را برعهده بگيرد. ايران كه ميزباني اين رقابت ها را به سختي به دست آورده مي خواهد ميزباني عالي داشته باشد.
وي افزود: كشورمان سال 80 در زنجان و 84 در كرمان ميزباني مسابقه هاي قهرماني آسيا را برعهده داشت و مي خواهيم امسال بهتر از سال هاي گذشته ميزبان باشيم. ميزباني كه به ايران تعلق گرفته در آخرين جلسه هيئت اجرايي فدراسيون جهاني در پرتغال به دست آمد.
رئيس فدراسيون كوهنوردي و صعودهاي ورزشي با اشاره به اينكه تعداد استان هايي كه مي توانند ميزبان مسابقه هاي سنگ نوردي آسيا در ايران باشند اندك است، خاطرنشان كرد: بهترين استاني كه هم اكنون مي تواند ميزباني را جذب كند زنجان است كه سالني بزرگ با صفحه نمايش امتيازات به صورت استاندارد را دارد. براي اينكه اين استان پيش زمينه اي براي ميزباني مسابقه هاي آسيايي داشته باشد، مسابقه هاي جام فجر در اين سالن برگزار خواهد شد.
اوجاقي امروز راهي چين مي شود
مدير تيم هاي ملي ايران امروز (پنجشنبه) بار ديگر راهي چين مي شود تا در يك دوره مسابقه حرفه اي ديگر شركت كند. حسين اوجاقي به دعوت چيني ها به همراه علي اسفندياري، مربي شخصي خود به چين خواهد رفت. قرار است تيم منتخب چين در وزن 52- بانوان و اوزان 65-70 ، 75-80 -و 90+كيلوگرم مردان با تيم منتخب جهان، متشكل از آسيا، آمريكا و اروپا به رقابت بپردازد. اوجاقي به همراه ووشوكار ژاپني نمايندگان آسيا هستند.
بلند قامت ترين مرد معلول جهان در اردوي واليبال
مرتضي مهرزاد، بلندقامت ترين مرد معلول جهان، در اردوي آمادگي تيم ملي واليبال نشسته كشورمان حضور يافت.
در اين اردو كه در كمپ تيم هاي ورزشي جانبازان و معلولان برگزارمي شود، مربيان و كادر فني تيم ملي واليبال نشسته ضمن ابراز خوشحالي از تمايل مهرزاد نسبت به حضور در فضاي ورزش معلولان، وي را به ادامه اين مسير ترغيب كردند. مرتضي مهرزاد كه با2مترو45سانتي مترشرايط فيزيكي مناسبي جهت فعاليت در رشته واليبال نشسته دارد با تماشاي تمرينات ورزشكاران حاضر در اردو اظهار داشت: انشالله بتوانم مانند بسياري از افراد معلول مفيد واقع شوم و به تيم ملي راه يابم.
در اين اردو مربيان تيم ملي از مهرزاد تست هاي لازم را به عمل آوردند و همچنين برنامه تمريني منظمي به وي ارائه دادند.
برگزاري مسابقات جام فجر تكواندو در فروردين سال آينده
بيست و دومين دوره جام فجر تكواندو از اسفند ماه امسال به فروردين سال بعد موكول شد.
درحالي كه 25 و 26 اسفند ماه به عنوان زمان برگزاري اين مسابقات درتهران اعلام شده بود، در آخرين تصميم فدراسيون اين زمان به فروردين ماه سال بعد موكول شد. اين پيكارها همانند دوره گذشته به شكل آزاد در دو بخش زنان ومردان برگزار شده و محدوديتي براي شركت نفرات خارجي وجود ندارد. ايران نمي تواند در هر وزن بيشتر از 3 تكواندوكار داشته باشد. تاكنون فرانسه، اسپانيا، تركيه، روسيه و آذربايجان از اروپا و اردن، كره جنوبي، بحرين، عربستان، عراق و افغانستان براي حضور دراين مسابقات اعلام كرده اند.
قهرمان شطرنج اروپا به ايران مي آيد
سرگئي تيوياكف قهرمان شطرنج اروپا براي حضور درهجدهمين دوره مسابقات شطرنج آزاد بين المللي فجر، رسما اعلام آمادگي كرد. استاد بزرگ شطرنج با درجه بين المللي 2662 اعلام آمادگي رسمي خود را براي حضور درهجدهمين دوره مسابقات شطرنج آزاد بين المللي فجر كه از 30بهمن تا 8 اسفند ماه سال جاري درمشهد برگزار مي شود، اعلام كرد. با هماهنگي صورت گرفته از سوي برگزاركنندگان مسابقه، تيوياكوف 36ساله كه درسال 2008 موفق به كسب عنوان قهرماني اروپا شده است پيش از آغاز رقابت ها با 25 شطرنجباز به صورت همزمان پيكار خواهد كرد. وي كه 2بار درسالهاي 2006 و 2007 به مقام قهرماني شطرنج هلند رسيده است هم اكنون به همراه بزرگان شطرنج دنيا درجدول اول مسابقات معتبر كوروس درشهر «ويك آن زي» به رقابت مي پردازد.
تيم كشتي مازندران عازم ارمنستان مي شود
تيم مازندران كه به مقام قهرماني مسابقات كشتي آزاد المپياد ايرانيان دست پيدا كرد، به تورنمنت ارمنستان اعزام خواهد شد.
مسابقات كشتي آزاد المپياد ايرانيان در رده سني جوانان درمشهد برگزار شد. تيم مازندران با 7 مدال طلا و يك برنز به مقام قهرماني اين رقابت ها دست پيدا كرد. بعد ازكسب اين مقام، هيئت كشتي مازندران حضور در تورنمنت بين المللي ارمنستان را به عنوان جايزه به تيم شركت كننده در المپياد اختصاص داد. سلمان قادري نايب رئيس هيئت كشتي مازندران با تاييد اين خبر گفت: علاوه بر پاداش نقدي كه از سوي هيئت و اداره كل تربيت بدني استان به كشتي گيران مان تعلق مي گيرد، اسفند ماه اين تيم را به تورنمنت بين المللي ارمنستان اعزام خواهيم كرد.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14