(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 بهمن 1388- شماره 19571
 

در دهه مبارك فجر نخستين شناسنامه جديد براي رهبر معظم انقلاب صادر مي شود
بارش برف سنگين در استان هاي آذربايجان شرقي اردبيل و زنجان
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور خبر داد وقوع 94 تصادف مهم جاده اي
رئيس پليس پيشگيري پايتخت: مرگ هيچ كارتن خوابي گزارش نشده است
پادگان هاي جي، قلعه مرغي و جنگ افزارسازي از تهران خارج مي شوند
تيراندازي به سوي اتوبوس زائران ايراني در بغداد
ثبت ولادت يك ميليون نوزاد
كشف يك نيسان داروي تقلبي در معامله سوري
دستگيري باند خانوادگي توز يع موادمخدر
قاتل معاون دادستان عمومي و انقلاب اصفهان اعدام شد
اعدام محكومان پرونده لواسان به تعويق افتاد
سراي «حاج حسن» فرو ريخت
استاندار آذربايجان غربي خبر داد دستگيري يكي از عاملان ترور دادستان عمومي و انقلاب خوي
رژيم صهيونيستي ساخت مسجد سلمان فارسي را متوقف كرد
سقوط هواپيما در دانشگاه شيكاگو
معجزه در هائيتي



در دهه مبارك فجر نخستين شناسنامه جديد براي رهبر معظم انقلاب صادر مي شود

طرح ارتقاي كيفيت شناسنامه هاي افراد بالاي 15سال با صدور و اهداي نخستين شناسنامه براي رهبر معظم انقلاب در آستانه دهه مبارك فجر آغاز مي شود.
به گزارش ايرنا، مهدي اسماعيلي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان ثبت احوال كشور با اعلام اين خبر افزود: شناسنامه هاي جديد با طراحي نو، اندازه كوچكتر، كيفيت مطلوب تر، چاپ عكس روي شناسنامه و داشتن باركد ملي عمر، قابليت هاي امنيتي بيشتري نسبت به شناسنامه هاي فعلي دارد.
وي تصريح كرد: اين شناسنامه ها در اين مرحله فقط براي افراد بالاي 15سال و در مراجعات عادي آنها براي تعويض يا رفع نقص صادر مي شود ولي تا پايان سال 89 همه مردم در سراسر كشور اين شناسنامه ها را دريافت مي كنند.

 



بارش برف سنگين در استان هاي آذربايجان شرقي اردبيل و زنجان

تبريز - خبرنگار كيهان:
بارش برف سنگين و يخبندان مدارس استان هاي آذربايجان شرقي، اردبيل و زنجان را تعطيل كرد و باعث مسدود شدن برخي محورهاي مواصلاتي در اين استان ها شد.
به گزارش خبرنگار ما از تبريز حاكيست بارش برف كه از ظهر سه شنبه آغاز شده بود ترافيك سنگيني را در اكثر خيابان هاي تبريز ايجاد كرد و ده ها مورد تصادف بين خودروها روي داد و راه بندان هاي طولاني در اكثر مسيرها ايجاد شد.
گزارش خبرگزار ي فارس از اردبيل نيز حاكيست بارش برف سنگين كه از دوشنبه در اكثر نقاط اردبيل آغاز شد به طوري كه بيش از 60 سانتي متر برف در مناطق مختلف استان نظير خلخال كوثر و نمين باريده است.
به گزارش ايرنا به نقل از سازمان آموزش و پرورش اردبيل مدارس مقاطع تحصيلي پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي در بيشتر شهرهاي استان به دليل بارش برف سنگين تعطيل شدند. بر اساس اين گزارش هم اكنون ارتفاع برف در شهر اردبيل به حدود 15 سانتي متر گزارش شد و به دليل لغزندگي سطح معابر و خيابان ها تردد خودروها به كندي انجام مي شود.
به گزارش فارس از اردبيل، در اغلب شهرهاي استان دماي هوا بين چهار تا هفت درجه زير صفر گزارش شده است و پيش بيني مي شود اين ميزان به 10 درجه زير صفر نيز برسد.
ستاد حوادث غيرمترقبه اردبيل نيز از شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان هاي مختلف خواست آمادگي لازم را براي مقابله با هرگونه حادثه احتمالي ناشي از برف و كولاك داشته باشند.
به گزارش ايرنا، علي اسماعيلي مسئول روابط عمومي آموزش و پرورش استان زنجان نيز گفت: به دليل بارش برف و برودت هوا، مدارس برخي از مناطق اين استان در نوبت صبح روز چهارشنبه تعطيل شد.
مسئول روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان زنجان نيز با بيان اينكه تمامي راه هاي اصلي و فرعي استان باز و تردد خودروها با احتياط كامل در آن جريان دارد، گفت: عبور و مرور خودروها در گردنه هاي محورهاي ارتباطي اين استان تنها با زنجيرچرخ امكان پذير است.
اين گزارش حاكي است كاهش دماي هوا در شهرستان مهاباد نيز كه با بارش نخستين برف زمستاني همراه بود چهره اين منطقه را كاملاً سفيدپوش كرد و مشكلاتي را براي مردم به وجود آورد.
لغزندگي معابر و خيابان هاي اين شهر و كمبود وسايل نقليه عمومي همچنين باعث شد تا مردم و دانش آموزان روز سه شنبه را ديرتر از روزهاي قبل در محل كار و مدرسه حضور پيدا كنند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از ساري، بارش برف زمستاني چهره شهرها و مناطق روستايي مازندران را سفيدپوش كرده است.
بارش برف كه از سه شنبه شب در مازندران آغاز شد و همچنان ادامه دارد ضمن ايجاد خوشحالي در بين مردم اين استان مشكلاتي را نيز در مناطق كوهستاني پديد آورده است.
ميزان بارش برف در برخي از مناطق كوهستاني مانند 2 هزار و 3 هزار تنكابن تا 80 سانتي متر گزارش شده است.
براساس پيش بيني سازمان هواشناسي بر اثر تداوم بارش هاي برف و باران در شهرهاي مختلف مازندران در 2 روز آينده احتمال آبگرفتگي معابر و اختلال در آمد و شد وسايل نقليه در جاده هاي صعب العبور و كوهستاني اين استان وجود دارد.

 



رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور خبر داد وقوع 94 تصادف مهم جاده اي

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور از وقوع 94 فقره تصادف مهم جاده اي در طول شب و روز سه شنبه خبر داد.
به گزارش برنا، سرهنگ حسين عليشاهي افزود: بيشتر اين تصادفات بر اثر انحراف به چپ و سرعت بالاي خودروها بود.
وي افزود: تصادف در محورهاي فسا- فردوس در شيراز، ديهوك در خراسان جنوبي و محور مياندوآب در آذربايجان غربي، 10كشته و 4مجروح برجاي گذاشت.
عليشاهي درباره راههاي كشور گفت: محورهاي آذربايجان هاي غربي و شرقي، اردبيل، خراسان شمالي، گلستان، ميانه، زنجان، گيلان، هراز، فيروزكوه و كندوان به علت بارش برف لغزنده است.
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور از رانندگاني كه قصد عبور از اين محورها را دارند، توجه به قوانين راهنمايي و رانندگي، به همراه داشتن زنجير چرخ و بازديد چراغ ها را خواستار شد.
وي گفت: از تردد خودروهاي بدون زنجير چرخ در مسيرهاي لغزنده و برفي جلوگيري مي شود.

 



رئيس پليس پيشگيري پايتخت: مرگ هيچ كارتن خوابي گزارش نشده است

رئيس پليس پيشگيري تهران اعلام كرد: تاكنون مرگ هيچ كارتن خواب يا بي خانماني در تهران گزارش نشده است.
سرهنگ محسن بيگي در گفت وگو با برنا با بيان جمع آوري كارتن خواب ها توسط پليس گفت: يگان انتظامي اجرائيات شهرداري در تمامي مناطق 22گانه تهران مستقر شده و علاوه بر انجام وظايف تعريف شده، اقدام به شناسايي و انتقال كارتن خواب هاي پايتخت به گرمخانه ها و مراكز بهزيستي مي كنند.
وي ادامه داد: نيروهاي كلانتري هاي پايتخت با انجام گشت زني در پارك ها و معابر عمومي، در صورت شناسايي افراد بي خانمان آنها را به سازمان هاي مسئول تحويل مي دهند.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت در پايان گفت: تاكنون مرگ هيچ كارتن خواب يا بي خانماني در تهران گزارش نشده است و پليس سعي خواهد كرد با توجه به سرد شدن هوا در روزهاي آينده اين افراد را از سطح شهر جمع آوري كند.

 



پادگان هاي جي، قلعه مرغي و جنگ افزارسازي از تهران خارج مي شوند

معاون امور مناطق شهرداري تهران از توافق اين شهرداري با نيروهاي مسلح براي تملك اراضي پادگان هاي جي، قلعه مرغي و جنگ افزارسازي توسط شهرداري خبر داد و گفت: اين پادگان ها سال آينده از تهران خارج مي شوند.
به گزارش ايرنا، عيسي شريفي روز سه شنبه در جلسه علني شوراي شهر تهران تاكيد كرد: جلسات متعددي براي توافق تملك اين اراضي با مسئولان نظامي و انتظامي انجام شده و اكنون توافق نهايي صورت گرفته است.وي با بيان اينكه اراضي اين پادگان ها تبديل به مجتمع هاي فرهنگي و تفريحي خواهد شد، از آغاز تخريب ديوار پادگان قلعه مرغي در بهمن ماه امسال خبر داد.
معاون شهردار تهران افزود: امتياز مناطق شهرداري در حوزه شهرسازي را تا پايان ديماه 67 و نيم است و در حوزه مالي و اداري نيز ارزيابي عملكرد دفاتر خدمات الكترونيك نسبت به شاخص مورد انتظار 0/5 درصد فاصله داشته و به 75 درصد رسيده است.
وي گفت: برهمين اساس مناطق 6، 16 و17 بهترين وضعيت و 4، 13، 11، 19و 22 ضعيف ترين وضعيت را در بخش دفاتر خدمات الكترونيك داشته اند.شريفي همچنين ميزان تحقق درآمد نقدي را 74 و نيم درصد تا پايان ديماه اعلام كرد و گفت: در بخش درآمد غيرنقدي بيش از صددرصد تحقق داشته ايم و به اين ترتيب كل درآمد شهرداري در حوزه نقدي و غيرنقدي 99 و هفت دهم درصد بوده است كه در همين شرايط مناطق 7، 16، 12، 14بهترين وضعيت را در كل تحقق درآمدهاي نقدي و غيرنقدي داشته اند.
معاون امور مناطق شهرداري تهران با اشاره به طي مراحل نهايي توافق براي تملك برخي پادگان ها گفت: اميدواريم با آزادسازي اين زمين ها از جمله قلعه مرغي زمين هاي ذخيره مناسبي براي نوسازي بافت هاي فرسوده فراهم شود.
قائم مقام شهرداري تهران تاكيد كرد: يك هزار و60 هكتار زمين در تهران وجود دارد كه متعلق به سازمان ها و ارگان هاي دولتي است كه شهرداري تهران در حال مذاكره براي توافق و خريد اين املاك است.

 



تيراندازي به سوي اتوبوس زائران ايراني در بغداد

عمليات تروريستي و شليك گروهي ناشناس به اتوبوس هاي زائران ايراني در بغداد 6 كشته و زخمي برجا گذاشت.
حسين اكبري رئيس امور عتبات عاليات سازمان حج و زيارت در تشريح جزئيات اين حادثه تروريستي در مسير كاظمين گفت: اتوبوس مورد حمله حامل زائران شهرستان تربت جام خراسان رضوي بود كه در مسير رسيدن به كاظمين مورد حمله گروه هاي تروريستي قرار گرفت.
اين مقام مسئول با اعلام اينكه راننده عراقي اتوبوس كشته شده، افزود: دو تن از هموطنان خراساني به نام هاي فاطمه كريمي و محمدعلي اكبري مجروح شده اند كه به بيمارستان انتقال يافتند.
رئيس امور عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: بقيه مجروحان حادثه زائران افرادي هستند كه يك نفر از آنان در بيمارستان مورد عمل جراحي قرار گرفته و همچنين 2 نفر ديگر در بيمارستان بستري هستند.
وي ادامه داد: اسامي اين افراد به دليل آنكه از طريق سازمان حج و زيارت اعزام نشده اند، هنوز مشخص نيست.
اكبري با اشاره به اينكه تيراندازي از فاصله دور رخ داده است، اظهار داشت: معلوم نيست چه كساني اين كار را كرده اند. وي تاكيد كرد حال بقيه زائران خوب است.

 



ثبت ولادت يك ميليون نوزاد

براساس آمار سازمان ثبت احوال كل كشور در 9 ماهه اول امسال بيش از يك ميليون نوزاد متولد شدند.
به گزارش فارس، كرمي قائم مقام رئيس سازمان در امور استان هاي ثبت احوال كل كشور گفت: از فروردين ماه تا پايان آذر ماه سال جاري يك ميليون و 14 هزار و 331 ولادت در كشور به ثبت رسيده است كه از اين تعداد 521 هزار و 89 نوزاد پسر و 493 هزار و 242 نوزاد دختر هستند.
وي همچنين ادامه داد: تعداد ولادت هاي شهري 709 هزار و 248 مورد و ولادت روستايي 305 هزار و 83 مورد بوده است.
قائم مقام رئيس سازمان در امور استان هاي ثبت احوال نسبت جنسي حاصل از ثبت ولادت در 9ماه ابتدايي سال 1388 را برابر با 106 اعلام كرد و گفت: همين شاخص در مدت مشابه سال قبل 105 بوده است يعني در مقابل هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود 106 واقعه ولادت پسر به ثبت رسيده است.
وي اظهار داشت: طي اين 9ماه در هر ساعت 153 نوزاد در كل كشور به دنيا آمده اند و در مقابل هر 3/2 واقعه ولادت شهري يك واقعه ولادت روستايي به ثبت رسيده است.

 



كشف يك نيسان داروي تقلبي در معامله سوري

مأموران پايگاه هفتم پليس امنيت موفق شدند با انجام يك معامله سوري با قاچاقچيان دارو يك نيسان داروي تقلبي را كشف و ضبط كنند.
سرهنگ «محسن ربيعي» رئيس پايگاه هفتم پليس امنيت در گفت وگو با ايرنا افزود: اين نيسان وانت حاوي قرص هاي تقويتي و جنسي بدون استاندارد و خارج از شبكه هاي توزيع قانوني دارويي كشور بوده است.
ربيعي افزود: قاچاقچيان داروهاي درجه دوم و سوم بدون كيفيت محصول كشور چين را با چاپ غير قانوني برچسب و بسته بندي هاي تقلبي به جاي داروهاي اصلي توزيع مي كردند.
سرهنگ ربيعي خاطرنشان كرد: اين داروها كه توسط فروشندگان سيار در محدوده بازار تهران به فروش مي رسيده عمدتا تاريخ مصرف گذشته بوده و بعضا حتي در داروخانه هاي رسمي نيز توزيع مي شده است.
رئيس پايگاه هفتم پليس امنيت با گلايه از نبود نظارت بر توزيع داروها در داروخانه هاي شهر تهران گفت: اين امر موجب توزيع برخي از اين داروها در داروخانه هاي اصلي شهر تهران شده بود.
وي كشف و توقيف اين محموله را حاصل تلاش ماموران دايره عمليات پايگاه هفتم پليس امنيت اعلام كرد.

 



دستگيري باند خانوادگي توز يع موادمخدر

رئيس پليس پيگيري فرماندهي تهران بزرگ از دستگيري اعضاي يك باند خانوادگي توزيع مواد مخدر در جنوب غرب تهران خبر داد.
سرتيپ دوم پاسدار «محسن بيگي» در گفت وگو با ايرنا افزود: ماموران كلانتري 151 يافت آباد با هماهنگي قضايي موفق شدند اين باند خانوادگي توزيع مواد مخدر را متلاشي كنند.
بيگي افزود: ماموران پليس پس از به دست آوردن اطلاعات موردنظر، يك واحد منزل مسكوني در جنوب غرب تهران را تحت كنترل قرار داده و طي عملياتي موفق شدند اعضاي اين باند را به همراه دو كيلوگرم ترياك، 740 گرم كراك و دو و نيم گرم شيشه دو عدد ترازوي ديجيتالي و تعدادي بسته هاي مواد مخدر آماده دستگير كنند.
اعضاي اين باند پنج نفره خانوادگي سه مرد و دو زن بودند.

 



قاتل معاون دادستان عمومي و انقلاب اصفهان اعدام شد

قاتل معاون دادستان عمومي و انقلاب اصفهان صبح چهارشنبه درمقابل مجتمع شماره يك دادسراي عمومي و انقلاب شهر اصفهان درملأ عام به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش خبرنگاران ايرنا، «جمشيد هاديان» 51ساله، 26 اسفند سال گذشته درهنگام ورود «احمد رضا تولايي» به محل كارش، وي را با شليك گلوله به شهادت رساند.
مراسم اعدام اين قاتل درمجتمع ادارات «اميركبير» واقع در خيابان 22بهمن اصفهان و درمقابل دادسراي عمومي و انقلاب اين شهر و محلي كه قتل درآن به وقوع پيوسته بود، اجرا شد.
درجريان اين مراسم تعدادي از مسئولان قضايي، مردم و نيروهاي پليس حضور داشتند.
دراين مراسم دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان متن كيفرخواست را قرائت كرد و گفت: قاتل پيش از اين نيز سابقه هشت فقره محكوميت كيفري داشته است.
«محمدرضا حبيبي» افزود: بدنبال پيگيري قانوني و تقاضاي اولياي دم و انجام سير مراحل قانوني، جمشيد هاديان درشعبه 17كيفري و تجديد نظر استان اصفهان، به قصاص نفس محكوم و راي صادره براي تاييد به شعبه 28 ديوانعالي كشور ارسال شد.
وي اظهار داشت: درشعبه 28 ديوان عالي كشور راي صادره تاييد و تقاضاي تجديد نظر پـذيرفته نشد و استيذان اين راي از سوي رئيس قوه قضاييه صادر شد.

 



اعدام محكومان پرونده لواسان به تعويق افتاد

معاون دادستان تهران گفت: اجراي حكم اعدام محكومان پرونده لواسان كه به يك زن تعرض كرده بودند به تعويق افتاد.
فخرالدين جعفرزاده، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران در گفت وگو با فارس افزود: اجراي اين حكم تا اطلاع ثانوي به تعويق افتاده است.پيش از اين جابري، قاضي واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران گفته بود كه قرار است حكم اعدام 2 نفر از محكومان اين پرونده صبح امروز در حياط زندان اوين اجرا شود.

 



سراي «حاج حسن» فرو ريخت

بي احتياطي و رعايت نكردن اصول ايمني هنگام بازسازي و مرمت حجره اي در بازار بزرگ، چهار سوق، سراي حاج حسن موجب ريزش آوار شد كه در پي آن دو نفر گرفتار شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني 125، معاون منطقه 1 عمليات سازمان آتش نشاني در اين باره گفت: يكي از فروشگاه هاي سراي حاج حسن كه چندي قبل دچار آتش سوزي شده بود، هنگام عمليات بازسازي به علت رعايت نكردن اصول ايمني با ريزش آوار روبرو شد.
ترحمي افزود:با اطلاع از اين حادثه، بلافاصله ايستگاه هاي 7 و 4 و گروه نجات 1 به محل حادثه در بازار بزرگ تهران اعزام شدند.
وي ادامه داد: آتش نشانان گروه نجات افراد زير آوار مانده را در زمان كوتاهي نجات دادند و مجروحان به مراكز درماني منتقل شدند.در سال جاري سه بار اين بخش از بازار تهران دچار آتش سوزي شده است.

 



استاندار آذربايجان غربي خبر داد دستگيري يكي از عاملان ترور دادستان عمومي و انقلاب خوي

استاندار آذربايجان غربي گفت: يكي از عاملان ترور «ولي حاجي قلي زاده» دادستان شهيد دادگاه هاي عمومي و انقلاب اسلامي شهرستان خوي دستگير شد.
به گزارش ايرنا، «وحيد جلال زاده» در نشست شوراي اداري استان آذربايجان غربي افزود: عامل ترور شهيد حاجي قلي زاده دوشنبه شب در عمليات مشترك نيروهاي امنيتي، انتظامي و مرزباني عليه يك تيم گروهك ضد انقلاب «پژاك» در يكي از مناطق مرزي آذربايجان غربي به دام افتاد. وي اظهار كرد: در اين عمليات چند تن از اعضاي گروهك پژاك كشته شدند و اخبار تكميلي متعاقبا اعلام خواهد شد.
شهيد ولي حاجي قلي زاده دادستان شهرستان خوي هفته گذشته توسط عناصر ضد انقلاب در مقابل منزلش به شهادت رسيد.
دادستان شهيد دادگاه هاي شهرستان خوي از قضات مومن، متعهد و مردم دار بود كه بيش از يك دهه در دستگاه قضايي استان خدمت صادقانه كرده بود.

 



رژيم صهيونيستي ساخت مسجد سلمان فارسي را متوقف كرد

كابينه رژيم صهيونيستي در نشست روز سه شنبه خود تصميم به توقف عمليات ساخت مسجد سلمان فارسي در روستاي بورين واقع در جنوب شهر نابلس در كرانه باختري گرفت.
به گزارش ايرنا: غسان دغلس مسئول پرونده شهرك سازي در شمال كرانه باختري با اعلام اين خبر به خبرنگاران شهر نابلس گفت: اشغالگران با ارسال اخطاريه؛ توقف فوري عمليات احداث مسجد را خواستار شده اند.وي گفت: عمليات ساخت مسجد سلمان فارسي كه از يك سال پيش آغاز شده رو به پايان است و فقط ساخت مناره آن باقي مانده كه در دست احداث است. دغلس با محكوم كردن اين اقدام از تمامي موسسات حقوق بشر خواست با دخالت فوري؛ اين تصميم رژيم صهيونيستي را لغو و زمينه را براي به پايان رساندن عمليات احداث مسجد فراهم كنند.

 



سقوط هواپيما در دانشگاه شيكاگو

در پي سقوط يك فروند هواپيماي سبك در ايالت «ايلينيويز» دو نفر كشته و 12 نفر ديگر مفقود شدند.
رئيس دپارتمان هوانوردي آمريكا در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور گفت: در پي سقوط يك هواپيماي سبك در محوطه دانشكده ارتباطات «شيكاگو» در ايالت «ايلينيويز» دو نفر از سرنشينان اين هواپيما كشته شده و 12 نفر هم مفقود شدند كه پنج نفر از مفقودان اين حادثه از سرنشينان هواپيما و هفت نفر ديگر هم از دانشجويان دانشكده مذكور بودند.وي تصريح كرد: علت اصلي وقوع اين حادثه هنوز به درستي مشخص نشده است، اما كارشناسان احتمال مي دهند به بروز نقص فني باعث وقوع اين حادثه شده باشد.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين هواپيما به سمت «آئورورا» در ايالت «دنور» در حركت بود.

 



معجزه در هائيتي

يك مرد در هائيتي پس از دو هفته گرفتاري از زير آوار زنده بيرون كشيده شد.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان اعضاي لشكر هشتاد و دوم هوابرد هنگام مأموريت پاكسازي آوار اين مرد را يافتند. بنابر گزارش ارتش آمريكا اين مرد 31 ساله به بيمارستان منتقل شده است. منابع گفته اند كه اين مرد به جريان آب دسترسي داشته است.زنده ماندن 14 روز غير معمول است اما در شرايطي كه اين مرد به جريان آب دسترسي داشته زنده ماندن وي قابل توجيه است.بنابر اظهارات پزشكان استخوان ران وي شكسته اما وضع جسماني اش خوب است.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14