(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 بهمن 1388- شماره 19571
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تجليل رهبر انقلاب از قطع رابطه موريتاني با رژيم صهيونيستي
معاون وزير اطلاعات فاش كرد: جاسوسي مشاور موسوي براي سرويس هاي اطلاعاتي غرب
چشم به راه سپيده
مقامات بازرگاني آمريكا: تحريم ايران امنيت و اقتصاد ما را به لرزه درمي آورد
پرورش پرندگان ناياب در خانه گردشگران خارجي را به فريدونكنار كشاند
مبتكر سمناني گچ رنگي و پاششي ساختماني توليد كرد
نماينده مردم شيراز در مجلس: خودرو سواري چيني در فارس توليد مي شود
نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس: ورود پساب به رودخانه هاشيوع انواع بيماري ها را به دنبال دارد
رئيس انجمن استعدادهاي برتر كشور: ايران جزو 20 كشور دنيا در عرصه فناوري هاي نوين است
آثار كودكان بشرويه اي به مسابقه نقاشي اسلووني راه يافت
سفير ژاپن در ايران: بندر خرمشهر پل ترانزيتي مهمي براي عرضه كالا به عراق است
معاون وزارت مسكن و شهرسازي: لايحه جامع شهرسازي و معماري كشور در دست تدوين است
آغاز به كار يازدهمين همايش كتاب سال حوزه در قم



تجليل رهبر انقلاب از قطع رابطه موريتاني با رژيم صهيونيستي

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهور اسلامي موريتاني از اقدام اين كشور در قطع روابط با رژيم صهيونيستي تجليل كردند.
ايشان با اشاره به اقدام سال گذشته دولت موريتاني در قطع روابط با رژيم صهيونيستي افزودند: اين اقدام، سرمشق خوبي براي برخي دولت هاي مدعي عربي است چرا كه رژيم صهيونيستي يك خطر عظيم براي دنياي اسلام به حساب مي آيد كه هر روز در فكر توسعه نفوذ و تسلط خود بر منطقه است.
رهبر انقلاب اسلامي جنايات صهيونيست ها را در غزه، جراحتي بر پيكر امت اسلامي دانستند و با ابراز تأسف از عملكرد برخي دولت هاي اسلامي در اين خصوص خاطرنشان كردند: رژيم صهيونيستي با ادامه فشار، محاصره و نسل كشي قصد دارد فلسطين را از حوزه اسلاميت خارج كند كه قطعاً نخواهد توانست.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مطمئناً روزي خواهد رسيد كه ملت هاي منطقه شاهد نابودي رژيم صهيونيستي خواهند بود و نزديكي و دوري اين زمان، بستگي به عملكرد كشورهاي اسلامي و ملت هاي مسلمان دارد.
ايشان با اشاره به طمع ورزي كشورهاي غربي و خوي سلطه گري آنها افزودند: غربي ها هيچ انگيزه همراهي و مساعدت با كشورهاي اسلامي ندارند و در هر جا قدم گذاشتند فساد و تباهي به همراه آوردند كه نمونه واقعي آن، قرار داشتن آفريقا زير پنجه قدرت غربي ها، در صد سال گذشته است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به طمع آمريكايي ها به آفريقا خاطرنشان كردند: آمريكا مي خواهد در آفريقا پايگاهي براي استقرار نيروهاي مسلح خود ايجاد كند كه اين خطر بزرگي است و ملت ها و دولت هاي آفريقايي نبايد اجازه دهند خانه و كشورشان پايگاه آمريكايي ها شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ضرورت ارتقاي جايگاه بين المللي كشورهاي اسلامي افزودند: براي رسيدن به جايگاه شايسته امت اسلامي لازم است اتحاد و برادري واقعي بين كشورهاي اسلامي ايجاد شود ضمن آنكه به قدرت هاي سلطه گر بين المللي متكي نشوند.
رهبر انقلاب اسلامي بر آمادگي ايران براي انتقال تجربيات علمي و صنعتي خود به كشورهاي اسلامي از جمله موريتاني تاكيد كردند.
در اين ديدار كه احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان نيز حضور داشت محمد ولد عبدالعزيز رئيس جمهور موريتاني با اشاره به پيشرفت صنعتي، فناوري و علمي جمهوري اسلامي ايران، آن را افتخاري براي مسلمانان برشمرد و گسترش بيش از پيش روابط دو كشور ايران و موريتاني را در تمام زمينه ها خواستار شد.
وي با اشاره به حكمت آموز بودن سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار، از نقش و تلاش جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان براي برقراري صلح و آرامش تشكر كرد.

 



معاون وزير اطلاعات فاش كرد: جاسوسي مشاور موسوي براي سرويس هاي اطلاعاتي غرب

معاون وزارت اطلاعات در نشستي با تشريح بخشي هايي از پشت صحنه سازمان دهندگان اغتشاشات روز عاشورا از بازداشت و اعتراف مشاور موسوي به جاسوسي براي سرويس هاي اطلاعاتي غرب خبر داد.
وي در اين نشست به دستگيري يكي از مشاوران نزديك ميرحسين موسوي اشاره كرد و با بيان اين كه اين فرد خود به جرم جاسوسي اعتراف كرده، گفت: اين فرد در يكي از لايه هاي تصميم گيري خاص آقاي موسوي حضور داشته و از مشاوران نزديك موسوي محسوب مي شده كه به يكي از عوامل سرويس هاي اطلاعاتي يكي از كشورهاي اروپايي وصل است.
معاون وزير اطلاعات اضافه كرد: فرد ياد شده دستگير شده و در بازداشتگاه به سر مي برد و هنگام دستگيري وسايل جاسوسي به همراه داشته است كه اين وسايل كشف و ضبط شده و احتمال مي دهيم پرونده اش طي هفته هاي آينده در دادگاه مطرح شود.
فراخوان روز عاشورا
در فيس بوك موسوي
با تاكيد بر اين كه آن چه در روز عاشورا اتفاق افتاد، سازماندهي شده بود، به فراخوان هاي انجام شده در مراسم تشييع آيت الله منتظري مبني بر دعوت از مردم براي حضور در راهپيمايي روز عاشورا اشاره كرد و با استناد به فراخواني كه از سوي ميرحسين موسوي براي حضور در راهپيمايي اين روز در فيس بوك شخصي وي درج شده بود، اين فراخوان را واقعي دانست و افزود:علاوه بر اين «سازگارا» و «نوري زاده» نيز در شبكه هاي فارسي صداي آمريكا و بي بي سي فراخوان انجام مي دادند و حتي منافقين نيز از طرفداران خود به صورت آن لاين براي حضور در صحنه اغتشاشات و هدايت آن دعوت كرده بودند. وي اضافه كرد: تعدادي از دستگيرشدگان مرتبط با حادثه روز عاشورا از شهرستان ها به تهران آمده بودند؛ چرا كه سازمان منافقين و چريك هاي فدايي اقليت و اكثريت براي شركت در راهپيمايي اين روز به نيروهاي خود فراخوان داده بودند و تعدادي از نيروهاي آن ها در صحنه اغتشاش روز عاشورا حضور داشتند كه دستگير شدند.
اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات ادامه داد: به تعبيري مي توان گفت آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد از پيش طراحي شده بود و جريان هاي ضد انقلاب و شبكه هاي وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي كه عموما نيروهاي خود را براي تجمعات اين چنيني كه امكان درگيري در آن وجود دارد، اعزام نمي كردند، آنها را به تجمع روز عاشورا اعزام كرده بودند.
دخالت ديپلمات هاي آلماني
در حوادث روز عاشورا
اين مقام مسئول در ادامه دستگيرشدگان را از طيف هاي مختلف معرفي كرد و گفت: يكي از شبكه هايي كه افراد آن در جريان اغتشاشات روز عاشورا دستگير شدند، وابسته به سرويس اطلاعاتي آلمان است كه توسط ديپلمات هاي آلماني هدايت مي شد.
وي از «يوگي» و «اينگو» به عنوان دو ديپلمات آلماني كه نقش آنها در حوادث عاشورا براي جمهوري اسلامي ايران مسجل شده نام برد و گفت: اين شبكه كه به سرويس اطلاعاتي آلماني وابسته است از تعدادي از زنان و مردان جوان ايراني تشكيل مي شد كه از طريق يكي از گروه هاي سبز فعاليت هاي تبليغاتي و ارتباط با سايت ها و عوامل خارجي داشتند.
وي افزود: آنها از طريق يكي از زنان عضو شبكه به ديپلمات هاي آلماني وصل و در محافل خصوصي و مهماني هاي آنها شركت و روزانه اطلاعات را با آنها مبادله مي كردند. ديپلمات هاي آلماني نيز از آنها براي تكميل اطلاعات خود در مورد مقرهاي اطلاعاتي استفاده و نشاني برخي از افراد را براي همكاري از طريق همين خانم ها دريافت مي كردند.
معاون وزير اطلاعات اضافه كرد: عكس ها و فيلم هاي ارتباط ديپلمات هاي آلماني با جوانان مرتبط با آن ها موجود است كه سفارت و سفير آلمان بايد پاسخگوي ارتباط خارج از شئون پرسنل خود با شهروندان ايراني باشند.
وي در ادامه اظهاراتش گفت: دو نفر از ديپلمات هاي آلماني كه در اغتشاشات روز عاشورا حضور داشتند و توسط پليس دستگير شدند نيز داراي همان علائم و نشانه هاي سبزي بودند كه از طريق آنها در اختيار جوانان مرتبط با اين سفارتخانه - كه دستگير شدند و در روز عاشورا نيز در صحنه حضور داشتند - قرار گرفته بود.
اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات در ادامه با اعتراض نسبت به روابط خارج از شئون اخلاقي ديپلمات هاي آلماني با جواناني كه با اين سفارتخانه در جريان اغتشاشات اخير همكاري داشتند، اظهار كرد، بنا داريم اعتراضات ديپلماتيك خود را توسط وزارت خارجه به سفارت آلمان در تهران اعلام كنيم.
دستگيري خانمي
با چند پاسپورت اروپايي
وي همچنين از دستگيري خانمي مجرد و ايراني كه داراي چند پاسپورت اروپايي است در جريان اغتشاشات روز عاشورا خبر داد و گفت: اين خانم قبل از تمام اغتشاشات بعد از انتخابات وارد ايران مي شده و تعدادي از اراذل و اوباشي را كه با آنها دوست بوده به خانه خود مي آورده و بعد در زمان اغتشاشات به همراه اين افراد در صحنه حاضر مي شده و درگيري و اغتشاشات ايجاد مي كرده است.
معاون وزير اطلاعات ادامه داد: اكثر افرادي كه با اين خانم در اغتشاشات همراهي مي كردند به همراه قمه ها و چاقوهاي خيلي برنده دستگير شده اند و در بازرسي از منزل اين خانم نيز بيش از 200 فاكتور طلا و جواهر به دست آمده كه معلوم شده آنها را مي خريده و به كساني كه با او همراهي مي كردند مي داده است.
وي افزود: اين خانم 44 ساله كه مجرد است سفرهاي زيادي به كشورهاي مختلف داشته و خودش مي گويد به گروه انجمن پادشاهي وابسته است؛ همان گروه تندر كه در بمب گذاري هاي اخير نقش داشته است. علاوه بر اين نامبرده در زمينه مواد مخدر نيز داراي سوابقي است.
اين مقام مسئول ادامه داد: اين خانم تمام صحنه هاي مربوط به اغتشاشات را با دوربين هاي ظريف فيلمبرداري مي كرده و بعضي از آنها را آن لاين و برخي ديگر را با فاصله به مرتبطان خود در اروپا مي داده كه بعد از دستگيري وسايل ارتباطي و فني مجهز كه كار ارسال اين فيلم ها به وسيله آنها انجام مي شده، از منزل نامبرده كشف و ضبط شده است.
وي همچنين گفت: فرد ياد شده در حادثه روز عاشورا به همراه 4 نفر از اراذل و اوباش با سابقه دستگير شده و در حال حاضر نيز در بازداشت به سر مي برد.
منافقين بازداشت شده محاربند
معاون وزير اطلاعات از دستگيري منافقين نيز در روز عاشورا خبر داد و گفت: به دليل فراخواني كه سازمان منافقين به اعضاي خود براي حضور در صحنه و حرمت شكني روز عاشورا انجام داد، اين افراد در صحنه حاضر شدند و در همه زمينه هاي اغتشاش فعال بودند و به بيان شعارهاي هنجارشكن پرداختند.
وي افزود: بيش از 20 نفر از منافقين كه با فراخوان اين سازمان در اغتشاشات روز عاشورا حاضر شده بودند دستگير شده اند؛ اين افراد، كساني بودند كه اغتشاشات روز عاشورا را هدايت و رهبري مي كردند.
معاون وزير اطلاعات خاطرنشان كرد: افراد دستگير شده سازمان تروريستي منافقين به اتهامات خود اعتراف كرده اند و از آنجا كه اين سازمان، سازماني مسلح است و قيام مسلحانه عليه نظام جمهوري اسلامي داشته، حكم اين افراد محاربه خواهد بود.
حضور چريك هاي فدايي
چپ هاي نو و بهائيان در آشوب ها
معاون وزير اطلاعات در ادامه، از دستگيري تعداد نسبتاً زيادي از چريك هاي فدايي اكثريت و اقليت و هواداران چپ هاي نو در حوادث روز عاشورا خبر داد و گفت: اين افراد تحت عناويني چون مادران صلح، جمعيت مادران عزادار و غيره با هم همكاري داشتند و در تجمع ظهر عاشورا نيز به صورت شبكه اي شركت كرده اند كه بيش از 30 نفر از آن ها دستگير شده اند.
به گزارش ايسنا، اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات اضافه كرد: اكثر افراد گروه ياد شده را زندانيان آزاد شده، خانواده هاي معدومان و مرتبطان با آن ها تشكيل مي دادند.
معاون وزير اطلاعات در ادامه از بهائيان به عنوان ديگر هدايت گران صحنه روز عاشورا نام برد و گفت: اين گروه به واسطه آن كه منزل هاي مسكوني شان در مسير درگيري ها قرار داشت، هدايت گر جريان بودند. آنها در خانه هاي خود را باز گذاشته بودند تا اغتشاش گران به داخل بروند و كاملاً هماهنگ بودند و شعارهاي هنجارشكن مي دادند. در اكثر محل هاي درگيري حضور داشتند كه حدود 13 تا 14 نفر از آنها دستگير شدند.
وي افزود: اين گروه از نظر عقيدتي وابسته به اسرائيل هستند و با هدايت مسئولان خود در اغتشاشات شركت كرده اند و يكي از گروه هايي بودند كه به دليل عدم اعتقاد به عاشورا و امام حسين(ع) انگيزه هاي زيادي براي رقم زدن حادثه عاشورا داشتند.
اين مقام مسئول وزارت اطلاعات در ادامه به پاسخ مردم در 9 دي به اين هنجارشكني ها اشاره و تعداد دستگيرشدگان حوادث روز عاشورا را حدود 1000 نفر اعلام كرد.
كلمه دروغ
شاه كليد سران جريان فتنه بود
معاون وزير اطلاعات در ادامه از «دروغ» به عنوان «شاه كليد سران جريان فتنه» نام برد و گفت: همه جريان فتنه داخل، در دام اين بازي كه سرويس هاي اطلاعاتي و اتاق هاي فكري غربي ايجاد كرده اند، افتاده اند، اين افراد يك ديوار بتني ضخيم ايجاد و عمليات رواني خود را برپايه دروغ پي ريزي كردند.
وي در ادامه با اشاره به آن چه در سايت هاي اينترنتي فيس بوك، بالاترين و غيره منتشر مي شود، گفت: براساس آنچه در اين سايت ها منتشر مي شود، همه نهادها و مسئولان در جمهوري اسلامي دروغ مي گويند و در مقابل، تنها جرياني كه اين سايت ها را هدايت مي كند راست مي گويد؛ لذا اين رويه باعث شده افراد روز به روز بيشتر در زمينه استفاده از اخبار و منابع رسمي بريده شوند وبه جريان بتني كه آنها ايجاد كرده اند متوسل شوند.
وي ادامه داد: اگر به شاه بيت كلمه همه گروه هاي به اصطلاح معترض به انتخابات نگاه كنيم مي بينيم آنها روي كلمه دروغ برنامه ر يزي كرده اند و مي خواهند بين گروه هاي جوان و جامعه با گروه هاي دلسوز و دولتمردان فاصله بيندازند.
اين مقام مسئول ادامه داد: «دروغ، تقلب و تجاوز» سه ضلع مثلثي است كه توسط جريان فتنه و اطراف و اكناف آن طراحي شده و امروز مي بينيم كه به واسطه آن افراد زيادي جذب ماهواره و سايت هاي بيگانه شده اند.
وي در ادامه با استناد به يكي از فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: جريان فتنه كاري كرده كه امروز افراد مسئله دار و ضدانقلاب كه در اول انقلاب محكوم و خلع لباس شده بودند همه دوباره جذب اين جريان شوند و به عبارتي به اين افراد براي مبارزه با نظام انگيزه داده است.
حضور تيم فكري جريان فتنه
در خارج كشور
معاون وزير اطلاعات در ادامه هشدار داد: گروه هاي ضدانقلاب توان زيادي را براي جذب دانشجويان مصرف مي كنند و مهمترين تيم فكري جريان فتنه خارج از كشور در سايت جرس است كه توسط كديور،گنجي، حقيقت جو، مخملباف و مهاجراني هدايت مي شود و آنها نقش عملياتي و ميانجي بين غرب و گروه هاي فتنه را در كشور بازي مي كنند. وي در ادامه از نوري زاده و سازگارا به عنوان كساني كه مسئوليت رسانه اي جريان فتنه را بر عهده دارند نام برد.
معاون وزير اطلاعات همچنين نقش سرويس هاي اطلاعاتي و اتاق هاي فكر كشورهاي اروپايي و آمريكا را در اغتشاشات اخير بسيار پررنگ دانست و از دستگيري شبكه اي از گروه هايي كه از طريق فضاي مجازي فعاليت مي كردند و شامل گروه هاي چهار تا پنج نفره بودند خبر داد و گفت كه پرونده هاي آنها به زودي در دادگاه مطرح مي شود.
اين مقام امنيتي افزود : حسين بشيريه و ولي رضا نصر(فرزند حسين نصر )كه مشاور اوباما نيز هست، هدايت جريان فكري اغتشاشات را در دست داشتند.
وي در ادامه به فعاليت NGO روان كاوي كه يك زن مسئول آن بوده خبر داد و گفت: در اين NGO با دختران و پسران ارتباط برقرار و در تمام اغتشاشات پس از انتخابات به آنها فراخوان داده مي شد و اين افراد در تظاهرات شركت مي كردند.
دستگيري مسئولان
يك موسسه فرهنگي
وي همچنين از دستگيري مسئولان يك موسسه فرهنگي و هنري خبر داد و گفت: اين افراد با بسيج نرم افزاري كارهاي جريان فتنه را در زمينه صدور بيانيه هاي دروغين به طرفداري از خانواده هاي كشته شدگان و شهدا در حالي كه نه شهيدي وجود داشت و نه كشته شده اي، انجام مي دادند.
علاوه بر اين، اين افراد در زمينه كشيدن كاريكاتور و تنظيم شعارهاي روز اغتشاش فعاليت داشتند كه آنها نيز دستگير شده اند و به زودي دادگاهي مي شوند.
حمايت هاي اينترنتي بيگانگان
از اغتشاشگران
معاون وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به حمايت هاي اينترنتي بيگانگان از اغتشاشگران حوادث اخير در زمينه رمزگذاري ايميل ها و جي ميل ها و ترجمه گذاشتن براي سايت فيس بوك گفت: غرب و آمريكا با تمام توان براي ضربه زدن به نظام بسيج شده اند؛ از اين رو دلسوزان نظام و كساني كه ما به عنوان ياران خود از آنها نام مي بريم، هم در توجيه افكار عمومي و هم در برخورد با عوامل ضدانقلاب، بايد در صحنه حاضر شوند.
تقدير از همكاري مردم
با وزارت اطلاعات
وي در ادامه با اشاره به فرمايشات حضرت امام(ره) در زمينه همكاري مردم با مسئولان امنيتي و اطلاعاتي به همكاري اخير مردم در جريان حادثه روز عاشورا اشاره كرد و يادآور شد: بيشترين همكاري در زمينه شناسايي عوامل اين فتنه از ناحيه مردم و شبكه هاي اطلاعاتي مردمي بوده؛ لذا از آنها مي خواهم همچنان در 22 بهمن در صحنه حضور فعال داشته باشند و اميدهاي غربي ها و دشمنان انقلاب را همچون 9 دي نقش برآب كنند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
السلام عليك يا ساقي!
مي نويسم به نام تو آري، مي نويسم هميشه اول عشق
نامه ي من قسم به دلتنگي ست، مثل والشمس و والضحي و العشق
غزلم را خمار مي گويم: از خم زلف يار مي گويم
از تو از انتظار مي گويم، فرجي كن خدا تعجل عشق
مژه ات ر خنه كرده در دينم، من كه چون طاهر است آيينم
هر كجا بنگرم تو را ببينم، كوه و دريا و دشت و جنگل عشق
عده اي بي قرار و دلداده، عده اي سرسپرده ي جاده
عده اي در خيال افتاده، همه را كرده اي معطل عشق
غزلم را دو چشم اگر در راه، غزلم را در آرزوي ماه
غزلم را اگر كمي كوتاه، غزلم را اگر مطول،... عشق
عشق مي خواهد اينچنين باشد، تا زمان باشد و زمين باشد
بين ما و شما همين باشد، هيچ گر نيست حداقل عشق
دل من پر كشيده تا ساقي، لب گشوده ست و گفته با ساقي
السلام عليك يا ساقي، السلام عليك يابن العشق
بهر خوردن چه استخاره كنم؟ جام خاليست من چه چاره كنم؟
آمدم تا فقط اشاره كنم، تو حديثي بخوان مفصل عشق
با توام سوز و ساز ناله ي من، آي عشق هزارساله من
خون دل مي خورد پياله من، دوري ات را نمي كند حل عشق
مهدي مرداني
شوق ديدار
تا زده نقش چهره ات بر، چشم
از خيال تو مي شود، تر، چشم
آشكاري ولي ز من پنهان
چون نبيند جمال تو هر، چشم
تا درآيي به گلستان دلم
دوختم عاشقانه بر در، چشم
از چه در ديده درنمي آيي
نكند رفته اي به ديگر، چشم
روي ماه از حسود پنهان كن
تا خورد چهره ي تو كمتر، چشم
تا چو خورشيد سر برآوردي
ديدم آفاق را سراسر، چشم
سر برآرم ز گور دست افشان
بر مزار من افكني گر، چشم
خوش بر آن مقبلي كه چون «شاهد»
افتدش بر تو روز محشر، چشم
داوود محمدي

 



مقامات بازرگاني آمريكا: تحريم ايران امنيت و اقتصاد ما را به لرزه درمي آورد

سرويس سياسي-
نهادهاي تجاري آمريكا به كاخ سفيد هشدار دادند كه طرح هاي آمريكا به منظور گسترش تحريم ها عليه ايران، به طرز چشمگيري منافع امنيتي و اقتصادي آمريكا را متزلزل مي كند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، گروه هاي تجاري آمريكا در اقدامي، به كاخ سفيد درخصوص نتايج زيانبار طرح هاي كنگره به منظور گسترش تحريم هاي آمريكا عليه ايران هشدار دادند.
«اتاق بازرگاني آمريكا» و ديگر گروههاي تجاري آمريكا در نامه اي به مقامات عالي رتبه كاخ سفيد هشدار دادند: پيش نويس تحريم ها ]عليه ايران[ منجر به نزاع اقتصادي، ديپلماتيكي و حقوقي با هم پيمانان آمريكا مي شود و مي تواند اقدامات مشترك عليه ايران را بي اثر كند.
«هري ريد» رهبر اكثريت دموكرات مجلس سناي آمريكا به تازگي اعلام كرده اميدوار است كه مجلس سنا قانوني را ظرف چند هفته آينده به تصويب درآورد كه طبق آن شركت هايي كه براي ايران بنزين تهيه مي كنند با تحريم روبرو شوند.
بنابراين خبر، مجلس نمايندگان آمريكا در ماه دسامبر، لايحه مشابهي را به منظور تحريم ]عليه ايران[ به تصويب درآورد.
گروههاي بزرگ تجاري آمريكا در اعتراض به اين لايحه به «جيمز جونز» مشاور امنيت ملي كاخ سفيد و همچنين «لاورنس سامرز» مشاور ارشد سياست اقتصادي آمريكا اعلام كردند كه آنها با هدف متوقف كردن ايران از گسترش يك بمب هسته اي موافق هستند، اما در ادامه اظهارات خود درخصوص شرايط و مفاد قرارداد لايحه هاي مجلس نمايندگان و سناي آمريكا اظهار نگراني كردند و تصريح كردند كه اين لوايح مي تواند هر شركت آمريكايي را از انجام تجارت روزانه با شركت هاي مهم سراسر جهان منع كند، حتي اگر اين معاملات ارتباطي به تجارت با ايران نداشته باشد.
اين نهادهاي بزرگ تجاري اضافه كردند: شرايط اين قرارداد مي تواند سهم عظيمي از جامعه تجاري جهاني را در بر گيرد كه پيامدهايي را به دنبال خواهد داشت كه ]اين پيامدها[ به نظر ما به قدر كافي مورد ارزيابي قرار نگرفته است.
آنها هشدار دادند كه اين پيشنهاد گسترش تحريم ها عليه ايران مي تواند تاثير گسترده اي بر بانك صادرات-واردات آمريكا داشته باشد از اين طريق كه طبق لايحه گسترش تحريم ها عليه ايران، اين بانك آمريكايي، از همكاري با بانك هاي خارجي به منظور سرمايه گذاري در بخش صادرات آمريكا كه هيچ گونه ارتباطي با بخش انرژي ايران ندارد، محروم مي شود.
اعضاي اين گروه هاي تجاري به مقامات ارشد كاخ سفيد تاكيد كردند: ما از شما درخواست مي كنيم به طور جدي با كنگره وارد بحث و مذاكره شويد تا اين پيشنهاد بسيار مشكل زا را حذف كنيد.
بنابراين خبر، ديگر گروه هاي تجاري آمريكا كه پايان اين نامه را به امضا در آورده بودند شامل
«ميز گرد تجاري» (Business Roundtable)،
«كميته اضطراري تجارت آمريكا»
(the Emergency Committee for American Trade)،
(انجمن ملي كارخانه داران»
(the National Assiciation of Manufacturers)، «شوراي ملي تجارت خارجي»
(the National Foreign Trade Council)،
و شوراي تجارت بين المللي آمريكا»
(Business US Council for International) مي شوند.

 



پرورش پرندگان ناياب در خانه گردشگران خارجي را به فريدونكنار كشاند

يك شهروند فريدونكناري انواع پرندگان وحشي را در حياط منزل مسكوني خود پرورش مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان فريدونكنار، اين شهروند فريدونكناري در حياط منزل مسكوني خود اقدام به پرورش پرندگان ناياب كرده است.
صفرعلي آزادي اظهار داشت: 20 سالي است كه براي آرامش روحي خودم پرندگاني را پرورش مي دهم و هدفم از نگهداري فقط به خاطر علاقه مندي است و علايق مادي در اين مسير بي تاثير است.
آزادي بيان داشت: اين مكان مورد بازديد برخي از مهمانان و همشهريان قرار مي گيرد و از كشورهاي آمريكا، مالزي و شوروي سابق نيز براي بازديد اين پرندگان آمده اند.
وي تصريح كرد: 20 ميليون ريال براي اين فضا هزينه كرده ام و براي اخذ مجوز حتي به رياست جمهوري هم مراجعه و نامه نگاري كرده ام و هنوز مجوزي صادر نشده است.
اين شهروند علاقه مند به پرندگان افزود: در اينجا از آنقوت، عروس غاز، غاز چشم زردو بلوطي، خودكا ابروسفيد، مرغابي دورگه، مرغابي زرد رنگ، اتاك يا ماندابي،مرغ چيني، مرغ لهستاني، خروس گلينشاه، ياكريم چيني، مرغابي خثي، فيلوش نر وماده، فيلوش ماده سفيد، جيوا و پرندگان ديگر نگه داري مي كنم.
به گفته اين پرورش دهنده پرندگان ناياب وحشي در شهرستان فريدونكنار، سالانه حدود 50 جوجه از طريق تخم گذاري به مجموعه اضافه مي شود.
آزادي خاطرنشان كرد: اين پرندگان را به اندازه فرزندانم دوست دارم و آنها از روي دست و دهانم غذا مي خورند و هر ماه دامپزشك براي ويزيت تك تك پرندگان به اينجا مي آيد.
وي در پايان گفت: به خاطر اينكه اين پرندگان كمياب را حفظ كنم گاهي چند برابر قيمت واقعي آنها را از صياد خريداري مي كنم.

 



مبتكر سمناني گچ رنگي و پاششي ساختماني توليد كرد

مبتكر سمناني براي نخستين بار گچ رنگي و پاششي ساختماني طراحي و توليد كرد.
مسعود نبوي مخترع سمناني در گفت وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: براي طراحي و ساخت گچ رنگي سه سال وقت صرف و 500 ميليون ريال هزينه كرده ام.
وي سرعت در كار، كاهش هزينه ها، مقاومت، سازگاري با محيط زيست، قابليت شستشو، نداشتن مواد شيميايي و بوي مواد نفتي را از جمله مزيت هاي گچ رنگي ساخته خود اعلام كرد.
اين مبتكر سمناني گفت: براي ساخت اين نوع گچ، گچ هاي معمولي را طي فرايند آزمايشگاهي با مواد كندگيركننده نظير بنتونيت و آنتراسيت تركيب كرده كه در اين فرايند، زمان گيرش گچ را هم از پنج به 55 دقيقه افزايش دادم.
نبوي افزود: با توليد گچ رنگي، ارزش افزوده گچ 10 برابر افزايش يافته است.
اين مبتكر سمناني اضافه كرد: گچ رنگي جديد به دو روش سنتي و پاششي بر روي سطوح مختلف از جمله گچ خاك فيبر و فلز قابل اجراست.
نبوي گفت: در روش سنتي كه گچ كار با آن كار مي كند، به دليل حذف كشته كشي زمان اجراي كار 50 درصد و هزينه ها 60 درصد كاهش مي يابد.
وي تصريح كرد: در روش پاششي، نقاش با پمپ بدون زيرسازي كار را همانند نقاشي با رنگ انجام مي دهد ضمن آن كه 70 درصد هزينه ها كم مي شود.اين مبتكر سمناني اضافه كرد: گچ رنگي در اداره كل شركت ها و مالكيت هاي صنعتي به ثبت رسيده است.

 



نماينده مردم شيراز در مجلس: خودرو سواري چيني در فارس توليد مي شود

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي از راه اندازي كارخانه توليد خودروسواري چيني در فارس خبرداد و گفت: با راه اندازي اين خط توليد هر سال حدود 50 هزار خودرو با قيمت مناسب كمتر از 10 ميليون تومان به مردم عرضه مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، جعفر قادري در جمع تعدادي از موكلين خود افزود: پيگير تاييد نهايي سازمان استاندارد و راهنمايي و رانندگي براي شماره گذاري اين خودرو هستيم كه با راه اندازي اين كارخانه زمينه اشتغال تعداد زيادي از مردم استان فراهم مي شود.
نايب رئيس مجمع نمايندگان فارس همچنين از صدور مجوز احداث دو بيمارستان 220 و 312 تختي توسط تأمين اجتماعي در غرب و شرق شيراز خبر داد و افزود: در صورتي كه زمين مناسبي تهيه شود وزارت نفت نيز براي احداث حداقل پنج كلينيك و درمانگاه تخصصي در نقاط مختلف شيراز آمادگي خود را اعلام كرده است.
وي گفت: در حال مذاكره هستيم تا متوليان بيمارستان متروكه فاتحي نژاد را قانع كنيم تا زمينه واگذاري و احداث بيمارستان جديد در اين مكان مهيا كنند.
وي افزود: با مصوبه مجلس شوراي اسلامي و صدور مجوز انتشار اوراق مشاركت براي گازرساني به روستاها انتظار مي رود تمام روستاهايي كه در مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و هيئت دولت به فارس منظور شده اند به شبكه گازرساني مي پيوندند

 



نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس: ورود پساب به رودخانه هاشيوع انواع بيماري ها را به دنبال دارد

نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: آلودگي رودخانه ها از طريق ورود انواع پساب ها به آنها، كيفيت آبرساني را مختل كرده است.
به گزارش ايرنا ناصر سوداني در مشهد افزود: ورود آسان پساب هاي بيمارستاني، صنعتي، كشاورزي، خانگي و همچنين كشتارگاه ها به رودخانه ها و جويبارهاي كشور نه تنها موجبات آلودگي هاي زيست محيطي را فراهم مي كند بلكه موجب بروز و شيوع انواع بيماري ها مي شود.وي با اشاره به اينكه كارون يكي از رودخانه هايي است كه به وسيله پساب هاي مختلف آلوده شده است، اظهار داشت: بخش زيادي از علت بروز انواع بيماري هاي پوستي، خوني و برخي امراض ناشناخته در خوزستان مربوط به آب آشاميدني آلوده است.
نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با برنامه ريزي هاي دقيق و عملياتي كردن طرح هاي كارشناسي شده بايد از آلودگي رودخانه ها جلوگيري و در كنار آن سعي بر پاكسازي و سالم سازي آب آنها كرد.

 



رئيس انجمن استعدادهاي برتر كشور: ايران جزو 20 كشور دنيا در عرصه فناوري هاي نوين است

قم- خبرنگار كيهان:
رئيس انجمن استعدادهاي برتر ايران گفت: امروز ايران در جمع 20 كشور اول جهان در عرصه فناوري هاي نوين است.
دكتر صفدر زارع خواستار توجه بيش از پيش حوزه هاي علميه به موضوعات و مسائل اعتقادي و فقهي علم سلول هاي بنيادي و نانو تكنولوژي شد.
وي در جمع مديران و كاركنان معاونت پژوهش مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران، در نشست آشنايي با مفاهيم و مباني نانو تكنولوژي و سلول هاي بنيادي در سخناني با بيان اين كه نانو تكنولوژي و علم سلول هاي بنيادي به سرعت در حال گسترش است و كشورهاي پيشرفته سرمايه گذاري تحقيقاتي كلاني در مورد آن انجام داده اند، اظهار داشت: اگر حوزه هاي علميه به شناسايي و پاسخگويي در مورد مسائل اعتقادي نانو تكنولوژي و سلول هاي بنيادي نپردازند، به زودي سيلي از شبهات و پرسش هاي بي پاسخ در ميان مردم شكل خواهد گرفت. وي با بيان اين كه فناوري نانو از حدود 10 سال قبل در ايران شكل گرفته است، تصريح كرد: نگاه فقه به اين موضوع بسيار محل انديشه است.
رئيس انجمن استعدادهاي برتر ايران با بيان اين كه رشد ايران در زمينه فناوري هاي نوين بسيار مناسب بوده است، اظهار داشت: در اين زمينه فعاليت هاي مناسبي صورت گرفته است و امروز ايران در جمع 20 كشور اول جهان در اين عرصه است.

 



آثار كودكان بشرويه اي به مسابقه نقاشي اسلووني راه يافت

مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بشرويه گفت: آثار 2 تن از اعضاي اين كانون با كسب امتياز لازم كشوري براي شركت در مسابقه بين المللي نقاشي كشور اسلووني انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري فارس طاهره كياني افزود: مسابقه نقاشي با موضوع «لباس ها و مراسم سنتي طوايف در كشور من» براي برگزاري در كشورهاي مختلف از سوي كشور اسلووني ارائه شده بود كه در كشور ما نيز، اين مسابقه به صورت فراخوان در مراكز كانون كشور برگزار شد و بعد از داوري آثار ارائه شده به مديريت كانون در تهران 51 اثر براي شركت در اين مسابقه در كشور اسلووني انتخاب شدند كه از خراسان جنوبي نيز دو اثر برگزيده شد كه هر دو اثر انتخاب شده مربوط به مركز شهرستان بشرويه است.
وي ادامه داد: آثار نقاشي مهيار نوربخش با موضوع «كشاورزي در شهر من» و مريم عباسپور با موضوع «آش نذري مادر بزرگ» از كارگاه آموزشي خانم غنچه در اين مركز حائز رتبه برگزيده و شركت كننده در اين مسابقه بين المللي هستند.

 



سفير ژاپن در ايران: بندر خرمشهر پل ترانزيتي مهمي براي عرضه كالا به عراق است

سفير ژاپن گفت: بهترين راه براي ارسال كالا به عراق استفاده از امكانات مناسب بندر خرمشهر است.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرمشهر، آكيوشيرونا در حاشيه بازديد از امكانات و تجهيزات بندر خرمشهر، امكانات و تجهيزات مناسب را مزيت مطلوب اين بندر خواند و اظهار داشت: با توجه به موقعيت بندر خرمشهر و نزديكي به عراق استفاده از اين امكانات بهترين راه ممكن براي ارسال كالا به عراق است.
وي در ادامه با ابراز خرسندي از حضور در بندر خرمشهر خاطرنشان كرد: بندر خرمشهر به عنوان يكي از بنادر مهم ايران در موقعيت خاص جغرافيايي و پل ترانزيتي مهمي براي عرضه كالا به كشور عراق محسوب مي شود.
سفير ژاپن ادامه داد: با توجه به وضعيت كشور عراق و نياز به بازسازي اين كشور و نزديكي بندر بصره به بندر خرمشهر، بندرخرمشهر مي تواند بهترين مكان براي ورود كالا باشد.
وي اضافه كرد: با توجه به مشكلات اين بندر، نبود امكانات و عدم امكان مبادلات تجاري در بندر بصره نقش كليدي بندر خرمشهر در اين حوزه بسيار مهم است.
آكيوشيرونا با اشاره به نقش فعلي بندر عقبه اردن در بازسازي كشور عراق ظرفيت اين بندر را محدود دانست و ضمن مقايسه امكانات بندر عقبه و خرمشهر افزود: بندر عقبه ظرفيت و موقعيت خاص بندر خرمشهر را نداشته و با توجه به مطالعاتي كه انجام داده ايم بندرخرمشهر بهترين گزينه براي ارسال كالا به عراق است.
وي ابراز اميدواري كرد: با ايجاد ثبات سياسي در عراق و شروع بازسازي، بتوانيم مبادلات تجاري خود با عراق را از طريق بندر خرمشهر ساماندهي كنيم.
سفير ژاپن اظهار داشت: حتما در نشستي كه با تجار ژاپني خواهم داشت موقعيت خاص بندر خرمشهر و منطقه آزاد اروند را تشريح خواهم كرد.

 



معاون وزارت مسكن و شهرسازي: لايحه جامع شهرسازي و معماري كشور در دست تدوين است

معاون شهرسازي و معماري وزارت مسكن و شهرسازي از تدوين لايحه جامع شهرسازي و معماري كشور خبر داد.
«ميرمحمد غراوي» روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در اهواز گفت: تدوين، تصويب و اجراي اين لايحه در راستاي بهبود وضعيت معماري و شهرسازي كشور لازم و ضروري و جزو احكام برنامه چهارم توسعه است كه بايد محقق شود.
وي افزود: پيش نويس قانوني اين لايحه تا پايان امسال تدوين و پس از طي مراحل تصويب در شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور براي تصويب تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.
معاون وزير مسكن و شهرسازي اظهار داشت: به منظور تهيه و ارائه الگوهاي مناسب از معماري اسلامي و ايراني در ساخت وساز شهري از سوي وزارت مسكن و شهرسازي از تمامي صاحبان فكر و نظر در اين زمينه خواسته شده تا بسته به شرايط اقليمي شهرهاي مختلف الگوهاي مناسب تهيه و ارايه كنند تا در ساخت و ساز از اين الگوها استفاده شود.
غراوي گفت: اين وزارتخانه در اين راستا در طراحي و ساخت ساختمانهاي دولتي و اماكن عمومي اين الگوها را لحاظ كرده است.

 



آغاز به كار يازدهمين همايش كتاب سال حوزه در قم

قم - خبرنگاران كيهان:
مدير حوزه هاي علميه گفت: يازدهمين همايش كتاب سال حوزه امروز در قم برگزار مي شود
آيت الله مقتدايي در نشست خبري يازدهمين همايش كتاب سال حوزه افزود: هدف از برگزاري همايش كتاب سال حوزه، تجليل و تكريم عالمان ديني و تشويق و ترغيب همه بزرگان، محققان و پژوهشگران حوزوي در عرصه تاليف و پژوهش است.
وي ادامه داد: يكي از اقدامات بسيار مهم در حوزه كه موجب ترغيب و تشويق به توليد علم و تعميق فرهنگ تحقيق و پژوهش در حوزه و تكريم و تجليل علما است، برگزاري همايش كتاب سال حوزه است.
وي افزود: امسال بيش از يك هزار و 83 اثر به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است كه رقمي قابل توجه است و نشانگر جايگاه اين همايش در بين محققان و پژوهشگران و مؤلفان حوزوي و رشد فرهنگ پژوهش محوري در بين حوزويان است.
آيت الله مقتدايي تصريح كرد: كتاب ها و آثار ارسالي بر حسب موضوع در 13 گروه تخصصي تقسيم بندي مي شود كه مجموعا 115 داور از استادان برجسته و صاحب اثر در رشته هاي تخصصي حوزه اين آثار را ارزيابي مي كنند.
مدير حوزه هاي علميه با اشاره به گروه ها و موضوعات آثار ارسالي بيان داشت: گروه فقه و اصول، حقوق، فلسفه و كلام، اخلاق و عرفان، تاريخ و سيره، ادبيات و هنر، اقتصاد و رجال و تراجم و... از جمله گروه هاي تخصصي اين همايش است كه در گروه فقه و حديث 70 اثر رسيده و 18 اثر به مرحله دوم و 3 اثر برگزيده و در گروه فلسفه و كلام از 168 اثر ارسال شده 24 اثر به مرحله دوم و 5 اثر برگزيده و در گروه قرآن و حديث از 111 اثر 14 اثر به مرحله دوم و 2 اثر برگزيده شده مورد تجليل و تقدير قرار مي گيرند.
مدير حوزه هاي علميه در پايان گفت: در كنار اين همايش، بزرگداشت نودمين سالگرد تولد استاد شهيد مطهري، با هدف تجليل از نام و آثار و خدمات و زحمات و افكار و تاليفات ايشان برگزار مي شود و بايد درباره آثار ايشان فعاليت هاي بيشتري صورت گيرد.
وي افزود: همچنين تجليل از مقام علمي علامه سيد جعفر مرتضي عالم بزرگ اسلامي و شيعي كه تاليفات ارزشمندي در سيره ائمه(ع) دارند از ديگر برنامه هاي جانبي اين همايش خواهد بود.
همچنين به گزارش ايسنا معاون پژوهش حوزه علميه قم گفت: مراحل بين المللي شدن كتاب سال حوزه در حال انجام است و كليات اين امر تدوين شده است.
حجت الاسلام و المسلمين عماد با بيان اين كه مراحلي از بين المللي شدن كتاب سال حوزه طي شده است، عنوان كرد: آرام آرام اين موضوع در حال پي گيري است كه كليات آن تدوين و در اختيار مدير حوزه علميه قراربگيرد تا مراحل تصويب آن در شوراي عالي حوزه علميه طي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14