(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 بهمن 1388- شماره 19572
 

حديث دشت عشق
پيروزي استيل آذين، توقف سپاهان و شكست ذوب آهن سرخابي ها با برد به استقبال دربي رفتند
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته هفدهم ليگ بسكتبال برتري مهرام در بازي بزرگ
سوريان، سرشناس ترين غايب جام جهاني ارمنستان تركيب تيم ملي كشتي فرنگي مشخص شد
انتقام از الجزاير با زدن چهار گل مصر و غنا، فيناليست هاي جام ملت هاي آفريقا
دستور سعيدلو براي پيگيري پرونده دوپينگي هاي وزنه برداري
سجادي: علي آبادي نمي رود ، كفاشيان مي ماند
مصدوميت در حين آموزش كشتي عمل جراحي منصور برزگر در بوشهر



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «مرتضي فخرزاده»
جمهوري اسلامي آسان به دست شما ملت نرسيده است
بخشي از وصيتنامه شهيد:
من در هر لحظه از ابعاد زندگيم افتخار مي كردم كه يك نفر خدمتگزار كشور اسلامي هستم و افتخار مي كردم طبق قانون قرآن و اسلام به رهبري امام خميني در عصر حاضر زندگي مي كردم. اي جوانان، اي سربازان امام زمان و اي ملت شريف ايران! قدر اين كشور اسلامي را بدانيد و جديت كنيد و نگذاريد اين جمهوري اسلامي به دست قلدران بيفتد و اي ملت فداكار ايران اين جمهوري اسلامي آسان به دست شما ملت نرسيده...
... مثل حضرت زينب، استقامت كنيد و زياد گريه نكنيد و زماني كه خواستيد براي من گريه كنيد، امام حسين و حضرت علي اكبر و ابوالفضل را ياد كرده و گريه كنيد.سردار شهيد «مرتضي فخرزاده» سال 1344 در اردبيل متولد شد و در 26/10/1365 براثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيد.

 



پيروزي استيل آذين، توقف سپاهان و شكست ذوب آهن سرخابي ها با برد به استقبال دربي رفتند

سرويس ورزشي -
هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ برتر با برتري استقلال و پيروزي، توقف سپاهان و شكست ذوب آهن اصفهان به پايان رسيد.
ديدارهاي اين هفته از روز پنجشنبه با برگزاري هفت ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان آغاز شد.در يكي از ديدارهاي جذاب پنجشنبه تيم استيل آذين در ورزشگاه حافظيه شيراز به مصاف مقاومت شهيد سپاسي رفت و در حالي كه نيمه اول ديدار مقابل اين تيم را با نتيجه يك بر صفر واگذار كرده بود در پايان به پيروزي 2 بر يك رسيد. در قم تيم سپاهان مقابل صباي قم با تساوي دو- دو متوقف شد. اين تساوي براي شاگردان امير قلعه نويي در شرايطي به دست آمد كه تيم او تا دقايق پاياني بازي با نتيجه دو بر صفر از حريف خود عقب بودند. در پايان اين ديدار مسئولان تيم صبا به شدت نسبت به قضاوت قهرماني در اين بازي معترض بودند.
اما روز جمعه نيز دو ديدار در قزوين و تهران برگزار شد تا پرونده هفته بيست و پنجم بسته شود. در قزوين، تيم پيروزي در فاصله يك هفته مانده تا شصت و هشتمين ديدار خود با استقلال، در ديداري پرگل برابر پيكان قزوين به برتري رسيد تا به رده سوم جدول رده بندي صعود كند.
در دقيقه 9 اين ديدار دفع ناقص توپ توسط مسعود غلامعلي زاد با برخورد به حسين معمار به نخستين گل پيروزي تبديل شد. در ادامه پيكاني ها صاحب چند موقعيت گلزني شدند اما نتوانستند از آن به خوبي استفاده كنند تا در دقيقه 45 مجدداً اشتباه مدافعان پيكان فرصت را در اختيار پيروزي قرار دهد. در آخرين ثانيه هاي نيمه اول كريم باقري از اشتباه مدافعان پيكان نهايت استفاده را برد و گل دوم سرخپوشان را وارد دروازه ميزبان كرد. در شروع نيمه دوم پيكاني ها براي رسيدن به گل تلاش بيشتري از خود نشان دادند و در دقيقه 61 توانستند توسط جهانگير عسگري يكي از گلهاي خورده را جبران كنند. اما باز هم پيروزي در دقيقه 75 به گل رسيد تا خيالش را براي برتري در اين ديدار راحت كند. محسن خليلي زننده سومين گل سرخپوشان بود تا در نهايت شاگردان علي دايي اين بازي را با نتيجه 3 بر يك به پايان برسانند.در آخرين بازي هفته هم استقلال از سد ابومسلم گذشت تا به مانند رقيب سنتي اش پيش از دربي يك پيروزي با سه گل زده بدست آورد.
در آغاز اين ديدار و در دقيقه 2 سانتر خسرو حيدري از جناح راست را عبدالجبار مومويي مدافع تيم فوتبال ابومسلم به اشتباه وارد درواز ه تيم خود كرد تا استقلال نيمه اول را با برتري يك بر صفر به پايان برساند. در شروع نيمه دوم ابومسلم فوتبال زيبايي را به نمايش گذاشت قصد داشت با سرعت بخشيدن به بازي گل خورده را جبران كند اما در همان دقايق اول روي خطاي اشكان نامداري يك ضربه پنالتي را به استقلال داد اما كيانوش رحمتي اين ضربه را به بيرون زد. در ادامه شاگردان پرويز مظلومي فشار حملات خود را بيشتر كردند و در دقيقه 68 جواد ضيغمي گل تساوي را وارد دروازه استقلال كرد. اين پايان كار نبود و در دقيقه 79 فرهاد مجيدي پاس سيدصالحي را به گل دوم استقلال تبديل كرد و در دقيقه 92 و در وقت هاي تلف شده آرش برهاني گل سوم آبي پوشان را وارد دروازه ابومسلم كرد.
- نتايج كامل ديدارهاي هفته بيست و پنجم ليگ برتر به شرح زير است:
¤ مقاومت شهيد سپاسي شيراز1- استيل آذين تهران 2
گل ها: محمد ايران پوريان (21) براي مقاومت سپاسي و محمد غلامي (61) و حميدرضا شرفي (2+90) براي استيل آذين
¤ راه آهن شهر ري 3- مس كرمان 2
گل ها: ايمان حيدري (4)، ميلاد زنيدپور (47) و فريد عابدي (2+90) براي راه آهن و محسن ميرآبي (52- گل به خودي) و حميد عزيززاده (70) براي مس كرمان
¤ ملوان بندرانزلي 1- سايپا كرج صفر
گل: آلن باسيج (65)
¤ صباي قم 2- سپاهان اصفهان 2
گل ها: داود حقي (5- پنالتي) و حميدرضا فرزانه (60) براي صبا و ابراهيم توره (87) و هادي عقيلي (2+90- پنالتي) براي سپاهان
اخراج: داود حقي (3+90) از تيم صبا
¤ فولاد خوزستان 1 - تراكتورسازي تبريز 1
گل ها: نادر احمدي (30) براي فولاد و امير محبي (15) براي تراكتورسازي
¤ ذوب آهن اصفهان صفر- پاس همدان 1
گل: يدالله اكبري (43- پنالتي)
اخراج: محمد صلصالي (88) و محمدرضا خلعتبري (90) از تيم
ذوب آهن
¤ شاهين بوشهر صفر- استقلال اهواز صفر
¤ پيكان قزوين 1- پيروزي تهران 3
گل ها: حسين معمار (9- گل به خودي)، كريم باقري (45)، محسن خليلي (75) براي پيروزي و جهانگير عسگري (61) براي پيكان
¤ استقلال تهران 3- ابومسلم مشهد 1
گل ها: عبدالجبار مومويي (2)، فرهاد مجيدي (78) و آرش برهاني (2+90) براي استقلال و جواد ضيغمي (68) براي ابومسلم

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تصادف قهرماني در بازگشت از قم
داور ديدار صباي قم و سپاهان اصفهان در راه بازگشت ازورزشگاه، با اتومبيل شخصي خود تصادف كرد.محسن قهرماني، داور ديدار صبا و سپاهان، با اسكورت قابل توجه نيروهاي انتظامي ورزشگاه را ترك كرد و به وسيله اتومبيل شخصي از ورزشگاه خارج شد.ولي آنطور كه گزارشات دريافتي حكايت مي كند، با يك پرايد تصادف شديدي كرده و گويا زانوي او نيز آسيب ديده است. اين گزارش حاكي است، محسن قهرماني به بيمارستان منتقل شده است.
در همين خصوص قهرماني در گفت وگو با خبرگزاري فارس مدعي شد كه اين تصادف حادثه اي عمدي از سوي تماشاگران صبا بود.
حركت جوانمردانه متوسل زاده و پاداش سه ميليوني
امين متوسل زاده در ديدارمقاومت سپاسي و استيل آذين در حاليكه دروازه بان حريف به دليل مصدوميت روي زمين افتاده بود، شوت به دروازه خالي را به اوت زد تا به وضعيت دروازه بان استيل آذين رسيدگي شود. در همين خصوص عليپور دبير ستاد منشور اخلاقي گفت: جدا از پاداش سه ميليون توماني كميته انضباطي، ستاد منشور اخلاقي يك سفر حج عمره مفرده نيز براي وي در نظر گرفته است. او از متوسل زاده به عنوان بازيكن «اخلاق» ليگ نهم ياد كرده است.
موافقت فدراسيون با استعفاي مربي دروازه بانان تيم ملي
دستيار افشين قطبي و مربي دروازه بان ها از تيم ملي فوتبال ايران جدا شد.ابه كنوب مربي دروازه بان هاي تيم ملي فوتبال به دليل مشكلات شخصي و خانوادگي استعفاي خود را به فدراسيون ارائه كرد و فدراسيون فوتبال نيز با اصرار وي براي پذيرفتن استعفايش، ضمن قبول استعفا، قرارداد كنوب را فسخ كرد.كفاشيان درباره فسخ قرارداد مربي دروازه بان هاي تيم ملي فوتبال گفت:«ابه كنوب» دستيار قطبي و مربي دروازه بان هاي تيم ملي درخواستي از ما داشت كه مي گفت حدود هفت هشت ماه از خانواده ام دور هستم و اين مسئله برايم سخت است، ضمن اينكه مشكلات ديگري هم دارم و مي خواهم با استعفايم موافقت كنيد. او استعفا داد و ما هم پذيرفتيم.
داور دربي دوشنبه معرفي مي شود
رئيس سازمان ليگ برتر گفت: پيروزي ميزبان دربي بوده و سكوهاي روبروي جايگاه استاديوم آزادي مانند بازي رفت متعلق به تماشاگران اين تيم است.
عزيز محمدي درباره آخرين تمهيدات سازمان ليگ فدراسيون فوتبال براي برگزاري مسابقه دربي گفت: جلساتي با مسئولان دو تيم در اين زمينه برگزار كرديم. تمام قواعد و برنامه ها به مانند گذشته خواهد بود و تمهيدات جديدي براي برگزاري بازي نداريم. در اين مسابقه پيروزي ميزبان است و طبيعتا قسمت روبروي جايگاه سكوهاي استاديوم آزادي متعلق به تماشاگران اين تيم است.عزيز محمدي درباره زمان انتخاب داور دربي گفت: طبق برنامه ها و صحبت هاي انجام شده داور دربي برگشت از ميان داوران بين المللي ايراني خواهد بود كه قرار است دوشنبه معرفي شود اما در ميان گزينه هاي موجود محسن تركي وجود ندارد.
مذاكره با مربي خارجي دليل استعفاي استيلي
سرمربي تيم فوتبال استيل آذين در شرايطي عصر روز پنجشنبه استعفايش را اعلام كرد كه مديران و مسئولان اين باشگاه در نشست خبري معارفه مهدي مهدوي كيا تاكيد كردند كه استيلي با قدرت به كارش ادامه خواهد داد و مشكلي در اين زمينه وجود نخواهد داشت.اما حميد استيلي پس از پيروزي تيمش برابر مقاومت سپاسي استعفا كرد تا ابهاماتي در اين مورد بوجود آيد. گفته مي شود مذاكره مسئولان باشگاه استيل آذين با يك مربي خارجي زمينه ناراحتي و دلخوري استيلي را فراهم كرده بود و وي به همين دليل در بين دو نيمه ديدار با مقاومت استعفايش را به بازيكنان تيمش اعلام كرده است.
البته استيلي پس از جلسه اي كه روز گذشته در باشگاه استيل آذين برگزار گرديد در اين تيم ماندني شد.
17 بهمن ماه، برگزاري انتخابات هيئت فوتبال تهران
مجمع انتخابات هيئت فوتبال استان تهران روز 17 بهمن ماه به رياست علي كفاشيان برگزار خواهد شد.در اين مجمع كه ساعت 15 شنبه هفته آينده (17 بهمن) در محل اداره كل تربيت بدني استان تهران برگزار خواهد شد، 9نفر براي كسب رأي اعتماد اعضاي مجمع با يكديگر رقابت خواهند كرد.

 



هفته هفدهم ليگ بسكتبال برتري مهرام در بازي بزرگ

مهمترين ديدار هفته هفدهم رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي مهرام مقابل صبامهر به پايان رسيد.
در اين ديدار كه عصر روز پنجشنبه در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد، تيم مهرام با نتيجه 80 بر 68 مقابل تيم صبامهر صاحب برتري شد. ديگر ديدار مهم اين هفته ميان دو تيم ذوب آهن اصفهان و پتروشيمي بندر امام برگزار شد كه طي آن شاگردان اصفهاني ذوب آهن با 5 اختلاف امتياز مقابل ماهشهري ها صاحب برتري شدند. تيم هاي مهرام و ذوب آهن با كسب پيروزي در ديدارهاي اين هفته هر دو 32 امتيازي شدند. با اين حال شاگردان مصطفي هاشمي در صدر جدول رده بندي باقي ماندند تا بازيكنان ذوب آهن همچنان در نزديكترين فاصله در تعقيب آنها باشند.نتايج به دست آمده در ديدارهاي اين هفته از مسابقات به اين شرح است:
¤ مهرام تهران 80 - صبا مهر قزوين 68
¤ ذوب آهن اصفهان 89 - پتروشيمي بندر امام 84
¤ توزين الكتريك كاشان 84 - شهرداري گرگان 96
¤ هيئت بسكتبال شهركرد 73 - دانشگاه آزاد 83
جدول رده بندي ليگ بسكتبال به اين شرح است:
1- مهرام تهران (16 بازي - 32 امتياز)
2- ذوب آهن اصفهان (17 بازي - 32 امتياز)
3- صبامهر قزوين (17 بازي - 27 امتياز) و ...

 



سوريان، سرشناس ترين غايب جام جهاني ارمنستان تركيب تيم ملي كشتي فرنگي مشخص شد

تركيب تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان براي حضور در رقابت هاي جام جهاني ارمنستان اعلام شد.
تركيب تيم كشتي فرنگي ايران در رقابت هاي جام جهاني ارمنستان به اين شرح است:
55 كيلوگرم: محمد فقيري
60 كيلوگرم: اميد نوروزي
66 كيلوگرم: سعيد عبدولي
74 كيلوگرم: حميد ريحاني و فرشاد عليزاده
84 كيلوگرم: حبيب اله اخلاقي و طالب نعمت پور
96 كيلوگرم: بابك قرباني
120كيلوگرم: امير علي اكبري و بشير باباجان زاده
سرمربي: محمد بنا
در تركيب اعزامي به رقابت هاي جام جهاني چهار ملي پوش حاضر در مسابقات جهاني دانمارك حضور دارند و حميد سوريان سرشناس ترين كشتي گير غايب تيم ايران در اين رقابت هاست. مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي طي روزهاي 24 و 25 بهمن ماه در ارمنستان برگزار مي شود.
يزداني در جام تختي هم غايب است!
خبر ديگر از كشتي اين كه كادر فني تيم ملي اسامي 11 كشتي گير منتخب رقابت هاي ليگ برتر را براي شركت مستقيم در جام تختي اعلام كرد اما نام رضا يزداني دارنده دو مدال برنز جهان در اين فهرست به چشم نمي خورد. در وزن 55 كيلوگرم محمدحسين سلطاني از همدان، در وزن 60 كيلوگرم كميل ذبيحي و تقي داداشي از مازندران، در وزن 66 كيلوگرم سعيد صالحي از كردستان، در وزن 74 كيلوگرم ميثم مصطفي جوكار از همدان و سعيد رياحي از تهران، در وزن 84 كيلوگرم مهدي غفاريان از خراسان رضوي، در وزن 96 كيلوگرم جعفر دليري از كرمانشاه و در وزن 120 كيلوگرم حميد سيفي از همدان، اميد گل محمدزاده از تهران و سيد احمد رسولي از گلستان كشتي گيران منتخب ليگ هستند كه مي توانند به صورت مستقيم در رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي شركت كنند. رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي روزهاي 29 تا 30 بهمن ماه در اصفهان برگزار مي شود.

 



انتقام از الجزاير با زدن چهار گل مصر و غنا، فيناليست هاي جام ملت هاي آفريقا

تيم ملي فوتبال مصر با پيروزي برابر الجزاير ضمن گرفتن انتقام شكست در مرحله مقدماتي جام جهاني، به فينال مسابقات جام ملت هاي آفريقا راه يافت.
ديدارهاي مرحله نيمه نهايي بيست و هفتمين دوره رقابتهاي فوتبال جام ملتهاي آفريقا پنجشنبه شب و بامداد جمعه به ميزباني آنگولا برگزار شد و طي آن تيم هاي مصر و غنا با پيروزي برابر حريفان خود به فينال راه يافتند. براساس اين گزارش، تيم هاي مصر و الجزاير برگزار كننده يكي از اين ديدارها بودند كه از حساسيت ويژه اي براي هر دو كشور برخوردار بود. اين دو تيم دو ماه پيش و در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 در شرايطي به مصاف هم رفتند كه درگيري هايي بين هواداران دو تيم بوجود آمد و مسائل حاشيه اي فراواني را نيز به دنبال داشت. با اين حال الجزاير موفق شد با شكست مصر راهي مسابقات جام جهاني 2010 شود. اما اين بار در مرحله نيمه نهايي جام ملتهاي آفريقا اين مصر بود كه انتقام آن شكست را گرفتند و فيناليست شد. در اين ديدار تيم ملي فوتبال مصر با گلهاي «حسني عبد رابو» در دقيقه 39 از روي نقطه پنالتي، «محمد زيدان» در دقيقه 65، «عبدالشافي» در دقيقه 81 و «غادوم» در دقيقه 90 تيم الجزاير را 4 بر صفر شكست داد و فيناليست شد. در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي تيم ملي فوتبال غنا برابر نيجريه به پيروزي رسيد و راهي فينال شد. تنها گل غنا در اين ديدار را «آموجي» در دقيقه 21 وارد دروازه حريف كرد. ديدار فينال اين دوره از مسابقات روز يكشنبه (11 بهمن) بين تيم هاي مصر و غنا برگزار مي شود و تيم هاي نيجريه و الجزاير هم براي عنوان سومي رقابت مي كنند.

 



احضار افشارزاده به دفتر رئيس سازمان تربيت بدني
دستور سعيدلو براي پيگيري پرونده دوپينگي هاي وزنه برداري

به دنبال حوادث اخير در فدراسيون وزنه برداري و به ويژه تبعات مثبت اعلام شدن دوپينگ سعيدعلي حسيني وزنه بردار سنگين وزن كشورمان در مسابقات جهاني، صبح ديروز علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني با احضار بهرام افشارزاده خواستار توضيحات وي در اين زمينه شد.
در اين جلسه كه در محل دفتر رئيس سازمان تربيت بدني برگزار شد، سرپرست پيشين فدراسيون وزنه برداري گزارشي از اتفاقات چند ماه اخير اين فدراسيون را به رئيس سازمان تربيت بدني ارائه كرد و به طور ويژه موضوع دوپينگ علي حسيني را تشريح و مستندات خود را در اين زمينه به رئيس سازمان ارائه داد.
سعيدلو در اين جلسه با تاكيد بر اينكه اجازه نخواهيم داد پديده شوم دوپينگ آبرو و اعتبار ورزش كشور را لكه دار كند، دستور رسيدگي ويژه معاونت ورزش قهرماني براي پيگيري پرونده دوپينگ ورزشكاران رشته وزنه برداري را صادر كرد.
بر همين اساس، حميد سجادي معاون سازمان و رئيس ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از بهرام افشارزاده سرپرست پيشين فدراسيون وزنه برداري خواست تا گزارشي كامل پيرامون آنچه نسبت به پرونده دوپينگ ورزشكاران فدراسيون وزنه برداري موجود است را به معاونت ورزش قهرماني ارائه كند.

 



سجادي: علي آبادي نمي رود ، كفاشيان مي ماند

معاون سازمان تربيت بدني استعفاي رئيس كميته ملي المپيك را شايعه خواند و گفت: علي آبادي به كار خود ادامه خواهد داد.
حميد سجادي در خصوص استعفاي محمد علي آبادي از سمت رياست كميته ملي المپيك و جايگزيني كفاشيان كه هم اكنون به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال مشغول فعاليت است، تصريح كرد: من چيزي در اين خصوص نشنيده ام. اين اخبار شايعه است و اين 2 نفر با قدرت در سمت هاي خود مشغول خواهند بود. وي درباره زمان معرفي اعضاي هيات مديره باشگاه پيروزي اظهار داشت: هر روزي مي تواند اين اتفاق رخ بدهد؛ اما فعلا مشكلي در اين خصوص وجود ندارد و اين باشگاه به كار خود ادامه مي دهد. من از كم و كيف نشست سعيدلو با كاشاني اطلاع چنداني ندارم.سجادي در خصوص وضعيت برخي از اعضاي هيات مديره باشگاه استقلال كه دوره ماموريت 2 ساله شان تمام شده است عنوان كرد: اطلاعي در اين مورد ندارم و بايد پيگيري كنم. با اين حال اعلام مي كنم كه از عملكرد هيات مديره استقلال راضي هستم و در ديداري كه با اعضا داشتم شاهد هماهنگي، همكاري و ثبات راي بين آنها بودم كه جاي افتخار دارد.

 



مصدوميت در حين آموزش كشتي عمل جراحي منصور برزگر در بوشهر

مدير و سرمربي پيشين تيم هاي ملي كشتي آزاد در حين آموزش كشتي به مربيان بوشهري دچار پارگي روده شد.
منصور برزگر كه براي آموزش مربيان كشتي استان بوشهر به شهرستان برازجان سفر كرده بود روز چهارشنبه بر اثر ضربه دست يكي از كشتي گيران دچار پارگي روده شد و به بيمارستان 17 شهريور برازجان منتقل و تحت عمل جراحي قرار گرفت. بزرگر روز گذشته به تهران منتقل شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14