(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 بهمن 1388- شماره 19572
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مثلث قدرت در قرن 21 (يادداشت روز)
آيت الله سبحاني: به جاي راضي كردن خواص پيگير خواست مردم باشيم
ارثيه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پايان نزاع لفظي يزدي و هاشمي با ميانجي گري سيداحمد خاتمي
مديركل آژانس: مذاكرات در مورد پيشنهاد وين ادامه دارد
چين : تحريم ايران بي فايده است بايد براي مذاكره تلاش كرد
نوچه هاي موساد: كيهان نخوانيد گمراه مي شويد! (خبر ويژه)
عمليات رواني پيشكش! خيلي هنر داري خودتو جمع كن! (خبر ويژه)
واژگان واژگونه براي تبرئه تروريست هاي آدم كش (خبر ويژه)
تأسف عميق انگليس از دهن كجي ايران به پروژه «لندن» (خبر ويژه)
همكاري وسيع مردم در بازداشت هتاكان روز عاشورا (خبر ويژه)



مثلث قدرت در قرن 21 (يادداشت روز)

از بهمن 57 كه جمهوري اسلامي بر خلاف عرف معمول-و البته تحميلي زمانه- مدل هاي حكومتي ليبراليستي يا سوسياليستي را برنتافت و با يك «نه بزرگ» هر دو اردوگاه شرق و غرب را نفي كرد؛ داستان دشمني نظام سلطه به سركردگي «شيطان بزرگ» با نظام جمهوري اسلامي ايران آغاز گشت.
از آنجا كه اين دشمني نه ظاهري و مقطعي بلكه ماهوي و پايان نا پذير است -مگر اينكه يكي از طرفين تغيير ماهيت بدهند- از همان ايام سكانس اصلي اين داستان پرماجرا و پرتنش «تغيير رژيم ايران» بوده كه البته هيچ گاه سلطه گران نتوانسته اند- و نخواهند توانست- به آن دست يابند و بارها نيز به محال بودن آن اعتراف كرده اند.
طي سه دهه گذشته «نظام سلطه» و در رأس آن آمريكا از راههاي مختلف و بالطايف الحيل و بهره گيري از تاكتيك هاي سياسي، اقتصادي و نظامي تمام همت خود را بكار بسته و از همه توان و ظرفيت خود ياري جسته تا استراتژي دگرگوني ساختار حكومتي ايران را عملياتي و اجرايي كند.
شرح اين داستان بلند و گلاويز شدن خوي استكباري نظام سلطه با فطرت عدالت خواهي نظام اسلامي و پاي فشردن به حقيقت و مقاومت و باج ندادن به زورگويان و زياده خواهان نه در اين مقال مي گنجد و نه نيازي به تكرار دارد.
از بهمن ماه سال گذشته كه ايران اسلامي به قوت و با اقتدار سي امين سالگرد انقلاب را جشن گرفت و در دهه موسوم به «پيشرفت و عدالت» بر شتاب حركت خود افزود قدرت هاي استكباري اين بار حيله ديگري به صحنه آوردند، نه براي فروپاشي- كه آرزوي ناممكن آنهاست- بلكه براي كاستن از اقتدار نظام و از همين روي؛ براي تحقق خواسته شان انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري را نشانه رفتند.
آنچه امروز پس از گذشت قريب به 8 ماه از انتخابات مي توان بدون ترديد و ابهام دريافت اين است كه طراحي هاي چند لايه و تودرتوي دشمنان كه جماعتي در داخل- خواسته يا ناخواسته- ماموريت اجرايي كردن آن را داشتند بر حول خدشه در مشروعيت نظام در راستاي تضعيف اقتدار زبانزد ايران اسلامي متمركز بود.
شواهد و قرائن غيرقابل انكاري وجود داشت كه نشان مي داد هدف يك جريان سياسي شركت كننده در انتخابات پيروزي در انتخابات نبود و فارغ از نتيجه انتخابات خروجي آنچه از سوي اين جريان دنبال و پي گيري مي شد با هدف طراحي ها و طرح ريزي هاي دشمنان خارجي منطبق بود: «تضعيف ساختار حكومتي نظام جمهوري اسلامي».
البته دشمنان خارجي پس از حوادث و وقايع انتخابات با استفاده از پروپا گانداي رسانه اي خود و بنگاه هاي خبري دروغ پراكن به غلو و بر پايه جنگ رواني سخن از «تغيير رژيم ايران» را مطرح مي كنند!
«ريچارد هاس» رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا هفته گذشته در مطلبي در هفته نامه نيوزويك در حالي كه خود را يك رئاليست! معرفي كرد خواستار تغيير رژيم ايران از طريق اعمال تحريم هاي شديد شد! جالب اينجاست كه مجله آمريكايي «فارين پاليسي» در مقاله اي تحليلي راهكار اين آقاي واقع گرا و رئاليست! عليه ايران را احمقانه دانست.
از سوي ديگر؛ بسياري از تحليلگران و كارشناسان غربي كه «واقع گرايي» را متفاوت از «ريچارد هاس» دريافته اند معتقدند «واقعيت» آن است كه «تغيير رژيم در ايران» با توجه به دلايل متعدد عملي نخواهد شد.
در همين زمينه، «ديليپ هيرو» نويسنده روزنامه هاي آمريكايي نيويورك تايمز و واشنگتن پست دو هفته گذشته با انتشار مقاله اي در پايگاه اينترنتي «آسيا تايمز» تغيير رژيم در ايران را بيش از حد خوش بينانه -غيرواقع بينانه- دانست و تاكيد كرد غرب بايد تصور آن را هم از ذهن خود بيرون كند.
نظام سلطه و قدرت هاي خارجي در تمام ماه هاي گذشته و از زمان بروز برخي ناآرامي ها و اغتشاشات در پي انتخابات اخير ايران به صورت پيدا و پنهان از بلواها و آشوب ها حمايت كردند تا آنجا كه حتي تشريفات و عرف ديپلماتيك كه خود از آن دم مي زنند را رعايت نكردند و گستاخانه و بي شرمانه در اوضاع داخلي ايران دخالت كردند و سياست بازاني چون باراك اوباما، ساركوزي، گوردن براون، بنيامين نتانياهو، شيمون پرز و... رسماً حمايت خود از آشوبگران و اغتشاشگران را به اسم «مردم دموكراسي خواه»! علني كردند.
اكنون پس از سيلي محكم و پرمعناي ملت در 9 دي كه نظام سلطه از سرضعف و ناتواني و شكنندگي اين نمايش عظيم اقتدار را در رسانه هاي خود سانسور كرد! يا در پوششي تحريف شده و تنزيل يافته بازتاب داد آنها علاوه بر استفاده از فضاي سايبري به دو اهرم نخ نما شده «تحريم» و «حقوق بشر» متمسك شده اند كه نشان از سردرگمي آنان در رويارويي با نظام جمهوري اسلامي دارد. چرا كه نظام سلطه و بخصوص آمريكا علي رغم تمام تكاپوها و تلاش هايش در هفت، هشت ماه گذشته كه قصد داشتند از طريق خدشه در مشروعيت نظام در راستاي تضعيف اقتدار ايران اسلامي به اهداف شوم خود برسند بار ديگر ناكام ماندند و ديدند كه القاي شبهه در سلامت انتخابات به منظور زير سأال بردن مشروعيت نظام كارگر نيفتاده و امروز قاطبه ملت علي رغم شكل گيري فضاي فتنه- كه خروجي جنگ نرم است- در پس از انتخابات به سلامت انتخابات اطمينان و باور دارند.
رهبر معظم انقلاب در ديدار هفته گذشته مردم مازندران با ايشان، عبرت نگرفتن دشمنان ملت ايران از بي اثر بودن توطئه هاي قبلي و تلاش براي برنامه هاي جديد و در عين حال تكراري را ناتواني دشمن در فهم واقعيت انقلاب اسلامي دانستند و درباره تلاش آمريكايي ها براي استفاده از فضاي اينترنت عليه ايران تأكيد كردند: «آمريكايي ها مي گويند 45 ميليون دلار بودجه تصويب كرده اند تا از طريق اينترنت جمهوري اسلامي را شكست دهند كه اين نشان دهنده اوج درماندگي دشمن است زيرا آنها تاكنون دهها 45 ميليون دلار صرف مقابله با نظام اسلامي از طريق كار ديپلماسي، تحريم، اعزام جاسوس، استخدام مزدور و روش هاي ديگر كرده اند ولي به هيچ نتيجه اي نرسيده اند».
«آقا» تأكيد كردند نتيجه طراحي دشمن براي ايجاد آشوب در تهران منجر به بيداري و هوشياري بيشتر مردم در دفاع از جمهوري اسلامي شده است و تصريح كردند: «حوادث اخير باعث شد تا همه مردم براي حضور بيش از پيش در صحنه دفاع از جمهوري اسلامي، احساس وظيفه كنند.»
جالب اينجاست كه درباره اعمال تحريم هاي شديد عليه ايران بارها و به كرات مقامات و شخصيت ها و تشكل هاي تجاري و اقتصادي غربي بر ناكارا بودن و بي فايده بودن آن تأكيد و تصريح دارند. تا آنجا كه هفته پيش گروه هاي تجاري برجسته آمريكا (همچون اتاق بازرگاني آمريكا، شوراي تجارت بين المللي آمريكا، انجمن ملي كارخانه داران، كميته اضطراري تجارت آمريكا و...) طي نامه اي رسمي نه تنها تحريم ها عليه ايران را بي فايده و ناكارآمد دانستند بلكه به كاخ سفيد هشدار دادند كه تحريم جمهوري اسلامي منافع اقتصادي و امنيتي آمريكا را متزلزل مي كند.
درباره حقوق بشر هم ناگفته پيداست كه غرب از آن به عنوان يك ابزار سياسي استفاده مي كند و در واقع اسم مستعاري براي باج خواهي ها و افزون طلبي ها است كه البته در افكار عمومي ملت ها اين حناي غربي ها ديگر رنگي ندارد. امروز ايران اسلامي در بهمن 88 به اعتراف دوست و دشمن قابل مقايسه با 31 سال پيش (بهمن 57) نيست. در بعد منطقه اي و بين المللي از ايران به عنوان يك نقش آفرين مقتدر و توانمند ياد مي شود.
همين ماه گذشته بود كه يوگني پريماكوف نخست وزير سابق روسيه در گفت وگو با خبرگزاري يونايتدپرس تصريح كرد كه تهديد عليه ايران كارگر نيست، بلكه بايد با ايران به مثابه يك قدرت منطقه اي كنار آمد.
وزير امور خارجه ژاپن نيز دو هفته پيش در سخناني ايران را يك ابرقدرت منطقه اي دانست.
طرفه آنكه سه روز پيش نويسنده برجسته آمريكايي و خبرنگار كهنه كار روزنامه نيويورك تايمز در تازه ترين كتاب خود پيرامون قدرت هاي بزرگ جهان در قرن 21، ايران را يكي از سه ضلع مثلث قدرت قرن 21 معرفي كرد. «استفن كينزر» همچنين در كتاب ديگر خود درباره ايران تحت عنوان «عصر ديپلماسي واقعي» خطاب به سياستمداران و اعضاي كنگره آمريكا مي نويسد: «با كمك هم مي توانيم از رهبران خود بخواهيم كه از گفت وگوهاي واقعي و بدون پيش شرط با ايران حمايت كنند». امروز تنها راه باقي مانده براي نظام سلطه و غرب اين است كه در رويارويي با جمهوري اسلامي بر مسير واقعيت حركت كنند و توانمندي ايران هسته اي را به رسميت بشناسند وگرنه كماكان دچار عارضه سردرگمي خواهند بود.
حسام الدين برومند

 



انتقاد مراجع تقليد از فتنه گران
آيت الله سبحاني: به جاي راضي كردن خواص پيگير خواست مردم باشيم

سرويس سياسي-
آيات عظام نوري همداني، سبحاني، جوادي آملي و محمد يزدي از عملكرد سران فتنه و سكوت برخي خواص در حوادث پس از انتخابات انتقاد كردند.
آيت الله نوري همداني عصر پنج شنبه در ديدار اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين كشور با اشاره به انفعال برخي خواص گفت: در اسلام سكوت نداريم و ائمه اطهار(ع) هميشه از كساني كه سكوت كرده و بي تفاوت بودند، گلايه و از فريادگران تمجيد مي كردند و اسلام و انقلاب نيز امروز فريادگر مي خواهد.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: اگر همه از ابتدا يكدست و متحد در برابر ناهنجاري ها و ساختارشكني ها مي ايستاديم كار به اينجا نمي رسيد.
وي ادامه داد: چه كسي بايد در برابر فتنه گران بايستد؟ ما همه بايد يكصدا باشيم ولي متاسفانه چون اينگونه نشد بستري براي هنجارشكني ايجاد شد و با برخي چراغ سبزها، دشمنان اميدوار شده و هنوز نيز اميدوار هستند.
آيت الله نوري همداني خطاب به مسئولان خاطرنشان كرد: شما كه تاثيرگذار هستيد بايد براي تامين رفاه و آسايش مردم و همچنين عملياتي كردن وعده هايي كه به مردم داده ايد تلاش نماييد.
اين مرجع تقليد اظهار داشت: اگر در جريان فتنه كساني برخلاف قانون گام برداشته و براي هنجارشكني بستري ايجاد كردند بايد در برابر آنها مي ايستاديم.
آيت الله نوري همداني گفت: دشمنان نمي توانند مردم را از صحنه خارج و به اسلام ضربه بزنند به همين دليل فكر مي كنند كه رهبري يك نفر است و مي توانند ايشان را بكوبند و از اين طريق به ولايت فقيه ضربه بزنند.
وي ادامه داد: دشمنان دنبال اين هستند كه از طريق جنگ نرم به رهبري ما ضربه وارد كنند و ما نيز براي دفاع از ولايت فقيه بايد آماده باشيم.
به جاي راضي كردن چند نفر خواص ، دنبال مردم باشيم
آيت الله سبحاني نيز در ديدار اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين خاطرنشان كرد:
حضرت علي(ع) به مالك اشتر فرمود دنبال خواص نباش، بلكه بايد دنبال مردم باشيد و اينكه ما دنبال اين باشيم كه چند نفر خواص را راضي كنيم كاري از پيش نمي رود.
وي اظهار داشت: كساني كه به پيشرفت انقلاب و رفع مشكلات كشور كمك مي كنند همه از خواص نيستند بلكه مردم ما در صحنه هاي مختلف مانند راهپيمايي ها و هركجا كه انقلاب نياز داشته باشد، حضور دارند.
وي همچنين خطاب به سران فتنه گفت: از عنانيت خود كم كنيد مخالفت ها نمي تواند كاري انجام دهد، در روز عاشورا فتنه اي ايجاد شد ولي مردم به عشق امام حسين(ع) و علاقه به نظام، با اجتماع و حضور كم نظير خود دشمنان را ناكام كردند.
آيت الله سبحاني اظهار داشت: مردم هميشه در صحنه حاضر هستند ولي مشروط به اينكه مسئولان نيز با اخلاص و براي خدا كار انجام دهند.
وي همچنين از نمايندگان مجلس خواست كه براي واردات كالا به داخل كشور فكري كنند. اگر مشكلات مردم را حل كنيد آنها پشت سر شما هستند.
شعار جمهوري ايراني
سم مهلك است
آيت الله جوادي آملي نيز با انتقاد از شعارهاي انحرافي كه در اجتماعات سران فتنه سر داده شد اين گونه شعارها را زيانبار، تلخ و سم مهلك دانست.
به گزارش واحد مركزي خبر، آيت الله جوادي آملي در ديدار با اعضاي جامعه مهندسين اسلامي با اشاره به شرايط كنوني كشور، از سر دادن برخي شعارهاي انحرافي همچون «نه غزه و نه لبنان جانم فداي ايران» در حوادث بعد از انتخابات انتقاد كرد و گفت: كسي كه خداي ناكرده به كشور و دينش علاقه مند نيست چنين حرفي را مي زند زيرا از جمهوري ايراني كاري ساخته نيست.
اين استاد برجسته حوزه علميه قم و مفسر قرآن كريم تصريح كرد: اگر كسي به آب و خاك اين كشور علاقه مند است و مسلمان هم نباشد بايد بگويد جمهوري اسلامي.
آيت الله جوادي آملي افزود: چيزي جز وحدت مشكل را حل نمي كند و اگر دل هاي ما از هم فاصله گرفت مشكلي حل نمي شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش به دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: حزب الله لبنان به بركت و اقتدار انقلاب اسلامي و داشتن اعتقاد، توانست دماغ رژيم غاصب اسرائيل را به خاك بمالد.
چيزي از طراحان فتنه
باقي نمانده است
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي را روشن مي بينم، گفت: حوادث اخير باعث تحكيم پايه هاي حكومت اسلامي شده و بسياري از چهره ها و دوست و دشمن نيز مشخص شدند.
آيت الله محمد يزدي هم خطاب به جامعه اسلامي مهندسين كشور خاطرنشان كرد: فتنه اخير يك خطر بزرگي بود كه از كنار ما گذشت، فتنه گران دنبال از بين بردن حاكميت اسلام و انقلاب بودند، ولي چيزي از طراحان فتنه باقي نمانده است.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت: طراحان فتنه دنبال اين هستند كه چگونه به اصل نظام بپيوندند و نمي دانند كه چگونه برگردند كه كسي متوجه نشود و قصد دارند اين بازگشت را نيز به نام خود تمام كنند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه همچنين با انتقاد از برخي اظهارات باهنر گفت: اين جمله را از آقاي باهنر قبول نمي كنم كه نبايد منتظر وحدت باشيم و يا اينكه وحدت جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين بايد چگونه باشد، وحدت در خطوط و مرزهاي اصلي است نه جامعه مدرسين و روحانيت مبارز.
وي در پاسخ آقاي باهنر كه گفته بود اين جمله را من نگفته ام گفت: «من مباحثه نمي كنم».
وي خطاب به آقاي باهنر اظهار داشت: شما گفتيد شرايط به گونه اي پيش رفت كه نبايد منتظر وحدت باشيم، ولي ما به شما قول مي دهيم كه هيچ اختلافي وجود ندارد.
يزدي گفت: اختلافي كه كم و بيش احساس مي شود، به خاطر فتنه ايجاد كردند ولي نظام ما عميق و محكم است و رهبري دارد و فراز و نشيب هايي نيز ممكن است وجود داشته باشد ولي شما (خطاب به آقاي باهنر) انتظار نداشته باشيد كه هيچ مشكل و دردسري هم نداشته باشيم.
وي افزود: تا زماني كه حاكميت اسلام وجود دارد توطئه ها و فتنه ها وجود دارد ولي در طول 30 سال بعد از انقلاب اين فتنه ها همه نقش بر آب شد.

 



ارثيه (گفت و شنود)

گفت: سايت وزارت خارجه اسرائيل با اشاره به مواضع اخير كروبي، براي عوامل فتنه سبز دستورالعمل جديدي صادر كرده است.
گفتم: سازمان موساد، ديگه چي گفته؟!
گفت: سايت وزارت خارجه اسرائيل خطاب به آشوبگران نوشته است نبايد از عقب نشيني كروبي يا موسوي سرخورده و نااميد شويد! و بايد به آشوب ها ادامه بدهيد!
گفتم: اين اسرائيلي ها چرا براي بدبختي ها و فلاكت هاي خودشان در مقابله با حزب الله و حماس، نسخه نمي پيچند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! سران فتنه اگر هواداري برايشان مانده بود، اينجور دنده عقب نمي گرفتند كه همه زور زدن هاي اسرائيل نقش بر آب شود.
گفتم: از شخصي پرسيدند، مرحوم پدرت ارثيه اي هم براي شما گذاشته؟ جواب داد؛ پول و پله كه نه، اما، چند ميليون بدهي به بانك ها و 20 سال نماز و روزه قضا براي ورثه باقي گذاشته.

 



كيهان و خوانندگان

¤ از تيتر بسيار زيباي روزنامه كيهان مبني بر «كوچه بن بست بود فتنه گران دنده عقب گرفتند» تشكر مي كنم . تقاضا مي كنيم قوه قضائيه كاري كند كه فتنه گران به كوچه بن بست ديگري براي راه انداختن فتنه نروند. مطمئن باشيد كه اگر فتنه گران امروز به سزاي اعمال خودشان نرسند بازهم براي ملت مشكل ايجاد خواهند كرد.
قره گزلو از تهران
¤ كساني كه دو پهلو حرف مي زنند يا ضعف دارند، يا هواي نفس در آن ها غلبه كرده و عاشق دنيا و دوران زودگذر آن شدند و يا خداي نكرده عامل بيگانه هستند بهر صورت خواص بايد مواضع شفاف داشته باشند تا از موضع اتهام دوري كنند.
يك هموطن
¤ آيا درست بود كه برخي نمايندگان اصولگراي مجلس در گردهمايي اصلاح طلبان شركت كنند و در كنار كساني قرار بگيرند كه طبق قانون بايد در برابر مردم پاسخگوي جنايت ها و خسارت هايي باشند كه به بهانه تقلب در انتخابات به مردم تحميل كرده اند.
رحيمي از تبريز
¤حقوق مردم با كوتاهي قوه قضاييه در برخورد با عوامل اصلي فتنه بعد از انتخابات در حال ضايع شدن است متأسفانه در دستگاه قضايي كشور هيچ اراده اي براي به محاكمه كشيدن سران فتنه ديده نمي شود و ايام با مماشات در حال سپري است.
شجاع
¤ يكي از اعضاي به اصطلاح پيرو خط امام مجمع روحانيون اخيراً در جواب به اين سؤال كه چرا در راهپيمايي نهم دي ماه شركت نكرديد گفته بود كه؛ ما نيامديم چون مردم به ما توهين مي كردند. خواستم بگوييم كه چرا شما به جايي رسيده ايد كه شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل و مرگ بر منافق را توهين به خود فرض مي كنيد.
مزروعي
¤ از رئيس جمهور مردمي تقاضا مي شود نسبت به برخي عملكردهاي ناصواب آقاي مشايي موضع بگيرند چرا كه جز دلسرد كردن افراد متدين، سلب اعتماد آنها و ايجاد بدبيني نسبت به شما و بي تفاوتي عده اي از دلسوزان نظام در پي نخواهد داشت. ايشان هر از چندگاه با عملكردها و حرفهاي نسنجيده دل دلسوزان ملت را به درد مي آورد و اين با شأن و جايگاهي كه نظام پس از 30 سال از انقلاب مي گذرد اصلاً سازگار نيست.
جانباز محمدرضا فخرالساعه
¤ نحوه خوشه بندي يارانه ها اين روزها باعث ايجاد ابهام و تعجب عده اي از مردم شده است. مسئولان ذيربط نسبت به تبيين جزئيات اين طرح سؤالات و ابهامات به وجود آمده را پاسخ دهند.
يك هموطن و چند تلفن مشابه
¤ فكر مي كنم كه اين روزها بهترين فرصت براي صفحه اقتصادي روزنامه كيهان است كه قبل از آنكه مخالفين دولت به تشويش اذهان عمومي بپردازند مسايل مربوط به هدفمند كردن يارانه ها را براي مردم بازگو كنند. مثلاً موضوع تقسيم بندي مردم براساس دارايي ها و داشته ها و نداشته ها به سه خوشه تا چه اندازه با عقل و منطق متناسب است.
يك شهروند از زنجان
¤وزير آموزش و پرورش اعلام كرده كه كسري بودجه ندارد اگر چنين چيزي صحت دارد پس چرا اضافه كاري و حقوق برخي از حق التدريسي ها پرداخت نشده است.
خانم احمدي از قم
¤ يكي از راهكارهاي مقابله با جنگ نرم، تهيه برنامه هايي چون روايت فتح شهيد آويني با رويكرد نفاق جديد و عملكرد آنها مي باشد كه بسيار تأثيرگذار خواهد بود.
خلجي
¤ از سال 57 تا به حال با پيمانكاران شهرداري مشغول فعاليت هستيم كه هر ماهه بيمه ما را نيز كسر مي نمايند ولي با مراجعه به تامين اجتماعي مشخص شد كه بيمه 5 سال آن را به حساب سازمان تامين اجتماعي واريز ننموده اند. از مسئولين سازمان بازرسي كشور و شهرداري تهران تقاضا مي شود به كار پيمانكاران نيز نظارتي داشته باشند تا حقوق مردم پايمال نشود.
يكي از كارگران قراردادي شهرداري تهران
¤ از نيروي انتظامي تقاضا مي شود با شدت بيشتري با اراذل و اوباش كه در منطقه آيت الله سعيدي شهرك شهيد شريفي (دولت خواه سابق) به زورگيري مشغولند ،برخورد شود متأسفانه برخورد كلانتري 152عبدل آباد ضعيف است.
جمعي از اهالي محل
¤ الان مدت 2 ماه است كه ما بخشدار نداريم و مردم بلاتكليف مانده اند.
بخش نوبران ساوه
¤ از شهرداري منطقه 6 تهران تقاضا مي كنم كه نسبت به سنگفرش فضاي سبز خيابان 46 غربي يوسف آباد تهران رو به روي پژوهشگاه وزارت علوم كه منظره زشتي را ايجاد كرده اقدام عاجل كند.
احترامي از يوسف آباد
¤ از ناحيه يك شهرداري منطقه 41 تقاضا مي شود نسبت به ترميم و يا آسفالت بزرگراه شهيد محلاتي- خيابان شهيد تاجيك كوچه شهيد انيسي (ضلع شمالي اتوبان) مساعدت نماييد.
سميعي
¤به مجريان طرح تحول اقتصادي بگوييد با خوشه بندي هايي كه صورت گرفته است، مطمئن باشند اجراي اين طرح با مشكل جدي روبه رو خواهد شد.
حيدري از بابل
¤راننده مسافربر شخصي هستم، مي خواستم عرض كنم كه از يك طرف بانك ها نسبت به تعهداتشان در اعطاي به موقع وام براي تعويض خودرو عمل نمي كند و از طرف ديگر سهميه بنزين ما را كم كرده اند به طوري كه در چنين شرايطي در تامين معاش خانواده ام درمانده شده ام.
جعفر روان از خوي
¤رانندگان اتوبوس ريالي خط افسريه - بهارستان كرايه اين مسير را خودشان سرخود به 150 تومان افزايش داده اند.عرض ما اين است كه چرا ملاحظه مسافرين اين مسير را كه اكثراً از قشر كارگر و آسيب پذير جامعه هستند، نمي كنند.
جعفري
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 مورخه 71/6/88 روزنامه تحت عنوان «برخورد نيروي انتظامي با بساط فروشي هاي سه راه آذري و خيابان قزوين» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي استان تهران در خصوص موضوع فوق اعلام داشته؛ عوامل اطلاعات و امنيت كلانتري 111 هفت چنار به محل اعلامي در سه راه آذري بعد از پايانه شمشيري اعزام و يك مورد فروش چاقو و آلات و ادوات برنده كه در داخل ويترين در ديد همگان بود، پس از مستندسازي و عكسبرداري از محتويات ويترين مذكور اخطار لازم به متصدي وقت جهت جمع آوري آلات و ادوات داخل ويترين داده شد و با دعوت از مالك واحد صنفي و اخذ مدارك سجلي و تنظيم صورت جلسه، اقدامات اساسي در جهت جمع آوري توسط مالك انجام گرفت.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 51/01/88 آن رسانه با عنوان «خاموشي ميدان امام حسين(ع)» به آگاهي مي رساند: بمنظور اجراي طرح اصلاح و تعريض ضلع جنوب شرق ميدان امام حسين(ع)، قسمتي از شبكه روشنايي محل مذكور بطور موقت جمع آوري شده است كه پس از خاتمه طرح نسبت به برقراري كامل روشنايي ميدان امام حسين(ع) اقدام خواهد شد.

 



پايان نزاع لفظي يزدي و هاشمي با ميانجي گري سيداحمد خاتمي

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان خبري اعلام كرد كه پس از سخنان آيت الله يزدي و واكنش آقاي هاشمي تلفني از هر دو بزرگوار خواستم به اين نزاع پايان دهند كه آنها نيز پذيرفتند.
آيت الله «سيداحمد خاتمي» در گفت وگو با خبرگزاري ها با بيان اين كه در برخي سايت ها ديدم خبري نقل كردند كه سيداحمد خاتمي در مكالمه اي تلفني با جناب آقاي هاشمي از ايشان درخواست كرده اند از نوشتن نامه خود صرف نظر كنند و گفته اند، آقاي هاشمي اين سخنان را نپذيرفته، گفت: در اين خبر هم سخن راست وجود دارد و هم سخن نادرست.
وي افزود: سخن درست اين است كه اينجانب به عنوان طلبه اي كه صلاح جامعه را در وحدت و همدلي مي بيند بعد از سخنان آيت الله يزدي و واكنش آقاي هاشمي تلفني از دو بزرگوار خواستم به اين نزاع پايان بدهند و تاكيد بر آن شد كه ادامه اين نزاع به مصلحت انقلاب، نظام و روحانيت و مجلس خبرگان رهبري نيست و هر دو بزرگوار نيز پذيرفتند اين نزاع ادامه داده نشود.
خاتمي تصريح كرد: متاسفانه اين خبر به صورت تحريف شده در برخي سايت ها آمد كه اين جانب گفته ام آقاي يزدي اعتراف كرده اند كه اشتباه كرده اند، در حالي كه اين دروغ محض است و از طرف ديگر گفته اند آقاي هاشمي پيشنهاد خاتمي را نپذيرفته است كه اين نيز دروغ ديگري است؛ دقيقاً برعكس آقاي هاشمي فرمودند من هم دوست ندارم چالش را دنبال كنم و پذيرفتند پرونده همين جا بسته شود.
آيت الله خاتمي افزود: اينجا چند سخن دارم؛ چگونه است كه مكالمه تلفني خصوصي با يكي از شخصيت هاي برجسته كشور اين چنين تحريف شده و سپس رسانه اي مي شود؟ و چرا با اقدامات و تلاش هاي دلسوزانه در مسير فرو نشاندن اختلافات برخوردي چنين رذيلانه مي شود و خبر را تحريف شده رسانه اي مي كنند؟
اين عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان افزود: در مجموع آنچه باعث شد در اين عرصه وارد شوم و تلاش خود را در اين عرصه ادامه دهم اين است كه مقام معظم رهبري تمام سفارش شان در جهت وحدت، همدلي و ايجاد فضاي آرام و صميمي است و متاسفم كه گويا برخي افراد، حيات خود را در اختلاف مي بينند.

 



مديركل آژانس: مذاكرات در مورد پيشنهاد وين ادامه دارد

سرويس سياسي -
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه مذاكرات در مورد پيشنهاد وين (مبادله سوخت) ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري رويترز «يوكيا آمانو» در اين باره گفت: اين پيشنهاد روي ميز قرار دارد و مذاكرات درباره آن ادامه دارد.
پس از مذاكرات وين، جمهوري اسلامي ايران نهايي شدن قرارداد مبادله سوخت با كشورهاي غربي را منوط به برخي اصلاحات اساسي در پيش نويس توافقنامه وين از جمله امنيت مكاني، همزماني و تدريجي بودن مبادله كرد كه با مخالفت هاي كشورهاي غربي رو به رو شد.
با پافشاري ايران بر شروط خود، كشورهاي غربي تا حدودي مجبور به عقب نشيني از مواضع قبلي شدند تا جايي كه «جفري فيلتمن» معاون وزير خارجه آمريكا چندي پيش اذعان كرد كه اگر آژانس پيشنهاد تغيير بدهد، آمريكا مي پذيرد.

 



چين : تحريم ايران بي فايده است بايد براي مذاكره تلاش كرد

وزير خارجه چين خواستار تلاش ها براي ازسرگيري مذاكرات با ايران شد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «يانگ جيه چي» پس از ديدار با وزير خارجه آمريكا در لندن، در جمع خبرنگاران گفت: مسئله هسته اي ايران بايد از طريق تلاش هاي ديپلماتيك و مذاكره حل شود.»
براساس اين گزارش در حالي كه همتاي چيني كلينتون بر ازسرگيري مذاكرات با ايران تاكيد دارد، وزير امور خارجه آمريكا مدعي شد كه چاره اي به جز اعمال تحريم ها عليه ايران براي جهان باقي نمانده است.
كلينتون گفت: هدف تلاش هاي ما براي اعمال فشار بر ايران، تنبيه مردم ايران نيست. هدف از اين تلاش ها تغيير رويكردي است كه دولت ايران در زمينه برنامه هسته اي اش اتخاذ كرده است.
رويترز در ادامه به نقل از يك مقام آمريكايي اعلام كرد كه چين هيچ قولي]درباره موافقت با اعمال تحريم ها عليه ايران[ نداده است.

 



نوچه هاي موساد: كيهان نخوانيد گمراه مي شويد! (خبر ويژه)

يك سايت راه اندازي شده از سوي حاميان خارجي فتنه سبز، براي عقده گشايي عليه وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج)، شيوه تظاهر به دلسوزي و روش نخ نما شده القاي اختلاف در درون نظام را برگزيد. وزارت اطلاعات به ويژه طي ماه هاي اخير، نقش ماندگاري در شناسايي و انهدام شبكه نفاق هماهنگ كننده آشوب ايفا كرد و به همين دليل مانند دوران مبارزه با باند مهدي هاشمي معدوم در كانون كينه دشمنان قرار گرفته است.
سايت جديد التاسيس «نداي سبز آزادي»، سايتي است كه به تازگي و پس از تعطيلي «موج سبز آزادي» راه اندازي شد و بلافاصله از طرف دو سايت «نوروز» (مشاركت) و جرس (باند مهاجراني، گنجي و شماري از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري كه با اسم مستعار فعاليت مي كنند) مورد معرفي و تبليغ قرار گرفت. موج سبز آزادي به كمك تعدادي از مشاركتي ها، اعضاي «ياري نيوز» (سازمان رأي قلابي) و چند تن از عناصر فراري مديريت مي شد كه با دستگيري برخي از اين افراد و شناسايي گردانندگان، فعاليت خود را متوقف كرد.
«نداي سبز» در مقاله اي سفارشي كه توسط عناصر اخراجي و پيوند خورده با سازمان هاي جاسوسي بيگانه نوشته شده، از گارد حمايت از نظام وارد مي شود و مي نويسد: وزارت اطلاعات بايد چشم و گوش صادق نظام باشد. قرار نبود دست بزن يا شيپورچي و چوپان دروغگو باشد. اين سايت با اشاره به كساني چون حجاريان، ربيعي، تاجيك و...، برخي عناصر تجديدنظرطلب و متنفذ در دولت خاتمي را اطلاعاتي هاي باهوش معرفي مي كند اما از اينكه وزارت اطلاعات نفوذ برخي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه از جمله انگليس و آلمان و... را در ستاد موسوي كشف و افشا كرده، ابراز ناخرسندي مي كند. اين سايت در عين حال لو رفتن ارتباط ستاد موسوي با برخي سرويس هاي بيگانه را «خالي بندي» قلمداد كرده و ضمن انكار حقايق ادعا مي كند: فرداي انتخابات رفته ايد سران مشاركت و مجاهدين را دستگير كرده ايد به گمان اينكه اينها در ادعاي مضحك القاي توهم تقلب به مهندس موسوي موثر بودند در حالي كه تقريباً هيچ مجاهديني يا مشاركتي اي در حلقه اطرافيان موسوي وجود نداشت.
برخلاف اين ادعا، القاي تقلب در انتخابات از چند ماه قبل از خرداد 88، به عنوان پروژه مشترك بي بي سي، صداي آمريكا، راديو فردا و سايت هاي ضد انقلاب از يك سو، و سران مشاركت و مجاهدين (كساني نظير تاج زاده، بهزاد نبوي، حجاريان، امين زاده و...) از سوي ديگر كليد زده شد و به تدريج با هوشياري وزارت اطلاعات ارتباط شبكه هاي داخلي با بيگانگان- نظير سفارت انگليس و... شناسايي شد.
گفتني است كيهان در همان روزها، پروژه از پيش طراحي شده تقلب را با استناد به دستورالعمل بيگانگان افشا كرده بود.
سايت وابسته به منافقين همچنين شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران كه از سوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي چند روز قبل از روزقدس توصيه شده بود، به «رفتار غلط حكومت» نسبت داد و از وزارت اطلاعات خواست دنبال سرنخ هاي خارجي نباشد. نويسندگان سايت مذكور كه ظاهراً دل پر از روشنگري هاي مستند و آشكار كيهان درباره ماهيت فتنه و عوامل و شبكه هاي آن دارند، در اقدامي ناشيانه از وزارت اطلاعات خواسته اند از تحليل هاي كيهان استفاده نكند و كيهان نخواند.
كيهان براساس ماهيت عملكرد سازمان هاي جاسوسي مثلث استكبار (آمريكا، انگليس و اسرائيل) در كودتاهاي مخملين كشورهاي اروپايي شرق، مراحل فتنه سبز را پيش بيني كرده بود اما گردانندگان سايت مذكور تلاش كرده اند با كتمان اين حقيقت و نيز با ناديده گرفتن اعترافات كساني چون حجاريان كه نخبه هاي اطلاعاتي جريان معركه گردان فتنه محسوب مي شوند، همه عقده و كينه خود را با توهين به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام و پرتلاش امام زمان(عج) خالي كنند.

 



عمليات رواني پيشكش! خيلي هنر داري خودتو جمع كن! (خبر ويژه)

يك عضو مركزيت حزب مشاركت، ضمن توهين به كساني كه آنها را «اصولگرايان ميانه رو» مي خواند، مدعي شد: جنبش سبز، ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرايان ميانه رواست.
شكوري راد در حالي به اين عمليات رواني!! نخ نما رو كرده كه حتي اغلب اصلاح طلبان معتدل و وفادار به انقلاب هم از فتنه سبز و ضدانقلابي گري هاي نهفته در آن ابراز برائت مي كنند و حتي كسي با مختصات آقاي خاتمي هم طي هفته هاي اخير مكرراً از تندروي هاي كور و سرمايه سوز موسوي ابراز ناخرسندي كرده است.
شكوري راد در گفت وگو با روزنامه اعتماد و پيش از آن كه مدعي شود اصولگرايان ميانه رو با اصلاح طلبان در جنبش سبز ائتلاف كرده اند، مي گويد: «من اساساً اطلاق واژه اصولگرا را براي جناح مقابل اصلاح طلبان درست نمي دانم... تقريباً مي توان گفت در ميان اصولگرايان كسي كه معتقد به برگزاري انتخابات آزاد و بدون نظارت استصوابي باشد وجود ندارد. علت هم اين است كه اگر نظارت استصوابي نباشد، آنها نمي توانند رأي اكثريت را به دست آورند.»
اين اظهارات در حالي است كه مدعيان اصلاح طلبي طي 7-6 سال گذشته همه انتخابات را با ناكامي مطلق گذرانده اند هرچند كه در انتخابات شوراي شهر كه پاي نظارت استصوابي در ميان نبود، مطلق نامزدهاي آنها- و حتي نامزدهاي گروهك ها- تاييد شده بودند. در انتخابات رياست جمهوري سال 84 و 88 نيز راديكال ترين و ساختارشكن ترين نامزدهاي آنها - از معين گرفته تا موسوي- تاييد صلاحيت شدند اما رأي نياوردند. در انتخابات مجلس هشتم نيز، فهرست ياران خاتمي مطلقاً در تهران - به استثناي يك نفر- ناكام ماند.
عضو مركزيت مشاركت در ادامه اهانت به طيفي كه آنها را اصولگرايان ميانه رو توصيف مي كرد، گفت: طيف ميانه رو اصولگرايان به حفظ ظاهر ]![ معتقد است يعني معتقد است بايد ظاهر دموكراتيك را حفظ كرد. من هم قبول دارم كه برخي از افراد كه شما نام برديد ]علي مطهري، علي لاريجاني و...[ به دنبال منافع خودشان حركت مي كنند يعني در حركتشان بيش از آنكه به اصولي معتقد باشند به اين توجه دارند كه چگونه حركت كنند تا موقعيت آينده را براي خودشان حفظ كرده يا ارتقا دهند. به خاطر همين نمي توان خيلي به آنان اعتماد كرد. نبايد فكر كنيم آنها مثلاً حقايق را دريافته اند و انسان هايي هستند كه تحول پيدا كرده اند]![ نه، پيشينه آنها نشان مي دهد كه به اين مسائل تقيد خاصي ندارند، اما در عين حال معتقد به حفظ ظاهر هستند و رفتار و عملكردشان در اين راستا است. البته صلاح نيست كه من اين مطلب را بيشتر باز كنم و كد بياورم. يا اينكه بگويم چه كسي قابل اعتماد است و چه كسي قابل اعتماد نيست. به دليل اينكه جنبش سبز يك جنبش بازي است كه هر كس مي تواند هر فعاليتي كه صلاح مي داند در چارچوب آن انجام دهد و اگر امروز مي بينيم كساني در برابر افراط گرايي ها ايستاده اند و هر مقدار واكنش نشان مي دهند و موضع مي گيرند، ما آنها را به همان مقدار سبز مي دانيم و اكراه نداريم از اينكه براي آنها به همان اندازه اي كه با ما هستند در درون خودمان جايگاه در نظر بگيريم. بنابراين اگرچه ما طيف اصولگراي ميانه رو را به عنوان يك فرصت مي بينيم اما به اين معنا نيست كه فكر كنيم لزوماً تا انتها با ما هستند.
اين عضو ناشي حزب مشاركت با اذعان به اينكه فتنه سبز بدل دولت وحدت ملي مطرح شده در 8-7 ماه قبل از انتخابات است گفت: حضور موسوي آلترناتيوي شد براي طرح دولت وحدت ملي.
شكوري راد بي آن كه به حمايت كامل BBC و VOA و سازمان هاي سيا و موساد از فتنه سبز طي يك سال اخير و به ويژه پس از انتخابات اشاره كند يا به مصاحبه دايمي برخي عناصر وابسته به فتنه سبز (نظير زهرا رهنورد، حسين كروبي و...) با اين رسانه هاي آمريكايي و انگليسي بپردازد، مدعي شد: بي بي سي و صداي آمريكا شيطنت هايي مي كنند كه هدايت جنبش سبز را از دست كروبي و موسوي به كساني منتقل كنند كه از اساس اين نظام را قبول ندارند. صداي آمريكا اين كار را خيلي رو و بي بي سي زيركانه انجام مي دهد.
اين ادعا در حالي است كه بسياري از تحليل ها و اخبار دروغين سايت رسمي حزب مشاركت(نوروز) در 8-7 ماه اخير عيناً مستند بي بي سي و صداي آمريكا و راديو فردا و ... قرار گرفته است.

 



واژگان واژگونه براي تبرئه تروريست هاي آدم كش (خبر ويژه)

رسانه هاي ضدانقلاب واكنش هاي جالبي به اعدام دو تروريست محارب و آشوب طلب نشان دادند.
اين رسانه ها اعدام دو عضو گروهك سلطنت طلب و تروريستي تندر- گروهكي كه از قبل از انتخابات تا حوادث روز عاشورا با بمب گذاري و ترور و تشويق به تشنج و اغتشاش به انجام ماموريت پرداخته- را نقض حقوق بشر و سركوب بيرحمانه «مخالفان» توصيف كردند.
راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا از قول بيل برتن معاون مطبوعاتي كاخ سفيد مدعي شد: اعدام محمدرضا علي زماني و آرش رحماني پور نشانه تازه اي از سركوب بي رحمانه مخالفان مسالمت جو است و كاخ سفيد به شدت آن را محكوم مي كند.
صداي آمريكا هم اعدام اين دو تروريست محارب را، «قتل ناراضيان سياسي» خواند. بي بي سي انگليس از اين دو تروريست به عنوان «دو معترض» ياد كرد و از قول ميليبند وزير خارجه انگليس نوشت: اين مشمئز كننده است. اين اعدام ها، ادعاي ايران را كه به عدالت و حقوق بشر و ارزش هاي دموكراتيك پايبند است، تضعيف مي كند.
چرايي واكنش دولت هاي آمريكا و انگليس، و «مخالفان مسالمت جو»، «ناراضيان سياسي» و «معترض» توصيف كردن تروريست هايي كه سوابق آشكار چندين بمب گذاري و ترور و آدم كشي را در كارنامه خود دارند- و چندين پروژه ديگر را به خاطر دستگيري نتوانسته اند به انجام برسانند- هنگامي آشكارتر مي شود كه توجه كنيم مقر اصلي گروهك سلطنت طلب و تروريستي انجمن پادشاهي (تندر) در دو كشور انگلستان و آمريكا قرار دارد و اساسا به عنوان پروژه هاي مشترك توسط سيا و اينتليجنس سرويس راه اندازي شده است.
ديگر رسانه هاي ضدانقلاب براي وارونه نمايي هويت تروريست هاي اعدام شده از واژگاني نظير«اعدام جوانان»، «اوج گيري اعدام هاي سياسي»، «كشتار جوانان معترض» و «دو آزاديخواه ايراني» استفاده كرده اند. آنچه در اين ميان از همه شرم آورتر است، تعبير سايت مشاركتي «نوروز» است كه در خبر اول درباره تروريست هاي بمب گذار و آدم كش اين گونه تيتر زد: «اعدام دو زنداني سياسي»!!
برخي شواهد از همكاري طيف افراطي نفوذي در احزاب اصلاح طلب با تروريست ها حكايت مي كند كه نمونه آن ترور خواهرزاده ميرحسين موسوي و دكتر مسعود علي محمدي است.

 



تأسف عميق انگليس از دهن كجي ايران به پروژه «لندن» (خبر ويژه)

يك روزنامه انگليسي با اشاره به بي اعتنايي جمهوري اسلامي ايران به كنفرانس لندن(با موضوع افغانستان) نوشت: ايران، انگلستان را تحويل نگرفت.
روزنامه پاليتيكس تصريح كرد: وزارت خارجه انگليس بسيار مايل بود وزير خارجه يا لااقل يك ديپلمات ايراني در كنفرانس لندن شركت كند. اما ايران با عدم شركت در كنفرانس مذكور، ديپلماسي انگليس را ضايع كرد.
در همين حال ديويد ميلي بند وزير خارجه رژيم انگليس با ابراز تاسف عميق از بي محلي ايران گفت: اين كه ايراني ها از شركت در كنفرانس لندن خودداري كرده اند عميقا تاسف برانگيز و غيرقابل توجيه است. آنها به ما گفته بودند مايلند نقش مثبت و سازنده اي در افغانستان ايفا كنند.
سخنگوي گوردون براون نخست وزير انگليس هم گفت: تصميم ايران عميقا مايوس كننده است.
كنفرانس لندن با ادعاي تصميم گيري براي واگذاري تدريجي امور افغانستان به افغان ها به پايان رسيد و اين در حالي است كه اوباما رئيس جمهور رژيم ياغي آمريكا بي آن كه منتظر تصميم گيري فورماليته كشورها در لندن بماند، چند ماه قبل اعلام كرد نظاميان اشغالگر در افغانستان را چند ده هزار نفر افزايش مي دهد!
كشورهاي اشغالگر و از جمله مقامات ارشد آمريكايي پيش از اين اعلام كرده اند بدون همراهي ايران كه نفوذ بلامنازعي در افغانستان دارد، امكان خروج از باتلاق خودساخته در افغانستان را ندارند.
گيدو وستروله وزير خارجه آلمان در گفت وگو با شبكه اول اين كشور اعلام كرد: هيچ ضمانتي براي موفقيت تصميمات كنفرانس لندن و استراتژي جديد در افغانستان وجود ندارد، ضمن اين كه استراتژي فعلي هم نتيجه اي به بار نمي آورد.
سايت دويچه وله هم ايران را غايب بزرگ اجلاس لندن توصيف كرد اما از قول «فرزانه- ر»- يكي از عناصر ضد انقلاب و منافق كه با نشريات زنجيره اي همكاري مي كند- مدعي شد «ايران پس از كنفرانس بن و چند كنفرانس ديگر، تقريبا در تحولات 3، 4 ساله اخير افغانستان كاملا غايب است و هيچ حضوري در ديپلماسي پيرامون بحران افغانستان ندارد. مقام هاي ايران نمي خواهند يا نمي توانند با آمريكايي ها هماهنگ كنند.
اين عنصر ضد انقلاب البته متعرض اين واقعيت نشد كه با وجود مشاركت سازنده دولت خاتمي در كنفرانس بن و كمك هاي شايان توجه به اشغالگران، آقاي بوش تشكر! ويژه اي انجام داد و ايران را در محور شرارت قرار داد به نحوي كه هم خاتمي و هم وزير خارجه وقت(دكتر خرازي) از ناسپاسي و قدرنشناسي دولت آمريكا به شدت انتقاد كردند. در عين حال جمهوري اسلامي ايران امروز پيوند گسترده اي با مردم، گروه هاي سياسي و دولت افغانستان دارد و نقش سازنده خود را براي تامين امنيت و استقلال مردم افغانستان ايفا مي كند، واقعيتي كه از سوي آمريكا و انگليس نه مورد استقبال و نه قابل جلوگيري است.
گفتني است ارتباط گيري مجدد با طالبان و دعوت آنها به مذاكره و سازش زير سقف دولت سعودي، استراتژي جديدي است كه آمريكا و انگليس در كنار افزايش حضور نظامي در افغانستان دنبال مي كنند و شخص سعود الفيصل وزير خارجه رژيم سعودي كه در راه اندازي و تقويت طالبان نقش داشته، براي هدايت اين پروژه مامور شده است.

 



همكاري وسيع مردم در بازداشت هتاكان روز عاشورا (خبر ويژه)

تعداد قابل توجهي از هتاكان به مقدسات در روز عاشورا توسط مردم شناسايي و به مراكز مسئول معرفي شده اند.
پس از حوادث تلخ روز عاشورا كه با خروج ده ها ميليوني مردم در روز 9 دي مواجه شد، دستگاه هاي مسئول با انتشار برخي تصاوير مربوط به اغتشاشگران از مردم خواستند به شناسايي و دستگيري آنها كمك كنند.
به دنبال اين درخواست بيش از 150 نفر از اين افراد در اثر تماس هاي مردمي شناسايي و بلافاصله بازداشت شده اند. از افرادي كه به تازگي بازداشت شده اند فيلم ها و تصاوير جديدي به دست آمده كه به شناسايي تعداد بسيار بيشتري از هتاكان آشوبگر منجر خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14