(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 بهمن 1388- شماره 19572
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
متكي در ديدار با وزير خارجه سوئيس: آمادگي تهران براي خريد سوخت نشانگر حسن نيت ايران است
در هفته دوستي جوانان ايران و لبنان بذرپاش با سيدحسن نصرالله ديدار كرد
رئيس جمهور: 22 بهمن امسال تشييع جنازه سرمايه داري و ليبراليزم خواهد بود
كروبي: ولايت فقيه و جمهوري اسلامي را قبول دارم ولي انتخابات سالم نبود!
در نطق سالانه اوباما: از آشوبگران در ايران و همجنس بازان در آمريكا حمايت مي كنيم
رسايي: خواص مردود شده بايد هزينه اقدامات خود را بپردازند
با رأي قاطبه اعضا انجام شد انتخاب مجدد آيت الله يزدي به رياست جامعه مدرسين قم
به دنبال اعدام دو خرابكار صورت گرفت حمايت قاطع آمريكا و انگليس از تروريست ها در ايران
در ديدار رأساي مجالس دو كشور صورت گرفت تأكيد بر تقويت روابط ايران و امارات
يازدهمين دوره كتاب سال حوزه در قم پايان يافت
كجاي اين فيلم قابل تمجيد است؟!
برپايي نمايشگاه بصيرت سياسي در وزارت دفاع
ويژه برنامه هاي دهه فجر با محوريت موضوعات قرآني اعلام شد



متكي در ديدار با وزير خارجه سوئيس: آمادگي تهران براي خريد سوخت نشانگر حسن نيت ايران است

وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه اجلاس داووس در ديدار با وزير خارجه سوئيس تصريح كرد كه آمادگي تهران براي خريد سوخت نشانگر حسن نيت ايران است.
به گزارش ايسنا، متكي با اشاره به روابط خوب دو كشور و علاقمندي مسئولان عالي رتبه ايران و سوئيس به ديدارهاي روساي جمهور، وزيران امور خارجه و ساير مقامات دو كشور به صورت مستمر اشاره كرد و از رايزني هاي به عمل آمده پيرامون پيشبرد روابط دوجانبه، بحث هاي منطقه اي و مسائل بين المللي ابراز خرسندي كرد.
وي تاكيد كرد: جايگاه سوئيس از نظر همكاري هاي دو جانبه به ويژه در بخش انرژي براي سياست خارجي كشورمان حائز اهميت بوده و ديدگاه مثبتي نسبت به همكاري ها و افق ديد آينده وجود دارد.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان در اين ديدار با تشريح آخرين وضعيت فعاليت صلح آميز هسته اي ايران بر آمادگي كشورمان براي تعامل با آژانس و كشورهاي صاحب سوخت مورد نياز راكتور تهران با وجود حق طبيعي كشورمان براي خريد اين سوخت تاكيد كرد و گفت: اين آمادگي خريد سوخت نشانگر حسن نيت ايران و ايجاد فرصتي براي اعتمادسازي طرف هاي مقابل درباره همكاري هاي مربوط به تبادل سوخت است.
در اين ملاقات ميشلن كالمي ري وزير خارجه سوئيس نيز بر نقش و اهميت جايگاه ايران در منطقه تاكيد كرد و دو طرف درباره برخي مسائل منطقه اي بحث و تبادل نظر كردند.

 



در هفته دوستي جوانان ايران و لبنان بذرپاش با سيدحسن نصرالله ديدار كرد

معاون رئيس جمهور ايران و رئيس سازمان ملي جوانان عصر پنج شنبه با سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله ديدار و گفت وگو كرد.
سيدحسن نصرالله و مهرداد بذرپاش معاون رئيس جمهور ايران در اين ملاقات كه عصر ديروز انجام شد، در خصوص تحولات روز ايران و لبنان و همچنين مسائل مورد علاقه طرفين بحث و تبادل نظر كردند.
بذرپاش صبح ديروز نيز بر سر مزار شهيد عماد مغنيه و در محل روضه شهداي بيروت حاضر شد و گفت: لبنان مديون رشادت هاي شهيد عماد مغنيه و ديگر شهداي لبناني است و خون اين شهيد بزرگوار در رگ هاي جوانان لبناني جريان دارد.
بذرپاش شب گذشته وارد بيروت شد و امروز علاوه بر ملاقات سيدحسن نصرالله و چند تن از وزراي لبناني با ميشل سليمان رئيس جمهور و سعد حريري نخست وزير لبنان ديدار و گفت وگو كرد.
«علي عبدالله» وزير جوانان لبنان در افتتاحيه هفته دوستي جوانان ايران و لبنان اين برنامه را فرصت مناسبي براي تبادل آرا و ايده هاي اين قشر آينده ساز دانست.
گفتني است كه هفته دوستي جوانان ايران و لبنان روز پنجشنبه با حضور علي عبدالله وزير جوانان لبنان، بذرپاش معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان ايران، كاردار سفارت ايران در لبنان، رايزن فرهنگي، تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و با حضور جوانان برتر ايران در رشته ها و تخصص هاي گوناگون در بيروت افتتاح شد.

 



رئيس جمهور: 22 بهمن امسال تشييع جنازه سرمايه داري و ليبراليزم خواهد بود

رئيس جمهور تاكيد كرد: مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال با تشييع جنازه نظام سرمايه داري و ليبراليزم همچون 30 سال گذشته پاسخ استكبار را خواهند داد.
دكتر محمود احمدي نژاد روز پنج شنبه در ديدار اعضاي ستاد برگزاري دهه فجر با تاكيد بر اين مطلب گفت: وقتي سيل مردمي در خيابان ها جاري مي شود، توطئه ها و فتنه ها خنثي شده و وحدت و همدلي به نمايش درمي آيد.
وي با تاكيد براينكه سالروز پيروزي انقلاب تنها به چند حزب، گروه و دسته تعلق ندارد، گفت: 22 بهمن دستاورد ملتي است كه بارها ثابت كرده هميشه جلوتر از سياستمداران حركت مي كند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود تسلط بر منابع ارزشمند خاورميانه را هدف اصلي قدرت هاي استكباري دانست و افزود: آن ها بايد بدانند كه به فضل خدا و كمك ملت هاي آزاده، هرگز نخواهيم گذاشت كه آن ها به اين هدف دست يابند.
احمدي نژاد با اشاره به صحنه آمدن همه توان سران كشورهاي استكباري در ماجراي اخير بعد از انتخابات تاكيد كرد: آن ها عكس امام را پاره كردند اما چه پاسخي به اين سوال كه با عشق به امام كه در دل ملت جاي گرفته است چه كار مي توانند بكنند، مي دهند.
وي تصريح كرد: اينگونه اقدامات نشانه عقده ها و كينه هاي فرو خورده است و دزدها و غارتگران بين المللي كه انقلاب سد راه آن ها شده طبيعي است كه اينگونه كينه ورزي كنند.

 



كروبي: ولايت فقيه و جمهوري اسلامي را قبول دارم ولي انتخابات سالم نبود!

سران فتنه پس از هشت ماه آشوبگري و قانون گريزي كه به خشم مردم و اراده نظام براي مجازات آنها منجر شد، تلاش هايي را براي باز كردن يك راه گريز براي خود آغاز كرده اند.
موسوي، كروبي و خاتمي طي چند هفته اخير و پس از حماسه بي نظير ملت ايران در 9 دي به طرق گوناگون اعم از نگارش نامه هاي پنهاني و آشكار و يا مصاحبه ها و سخنراني هاي دوپهلو سعي در تغيير چهره خود دارند.
به عنوان آخرين نمونه از اين اقدامات سران فتنه براي بازگشت به نظام، مي توان به مصاحبه كروبي با روزنامه فايننشال تايمز اشاره كرد.
او كه چند روز پيش در حاشيه كنگره مردم سالاري با عقب گرد تاكتيكي از مواضع قبلي خويش، گفته بود دولت احمدي نژاد را به رسميت مي شناسم در مصاحبه با فايننشال تايمز اظهار كرد من ولي فقيه، جمهوري اسلامي و قانون اساسي را قبول دارم و با شعارهاي ساختارشكن و سكولار مخالفم.
كروبي در اين مصاحبه مدعي شد هم شخص آقاي احمدي نژاد و هم جريان سياسي پشت وي مقصر حوادث پس از انتخابات هستند!
كروبي در ادامه اين ادعاي واهي خود با تكرار حرفهاي انتخاباتي اش مدعي شد با در نظر گرفتن مشكلات سياسي و اقتصادي بعلاوه سياست خارجه بحث برانگيز ايران، من به شخصه بر اين باورم كه آقاي احمدي نژاد نخواهد توانست دوره چهارساله دوم رياست جمهوري خود را به اتمام رساند!
وي در ادامه حرفهاي دو پهلويش ضمن حمايت از اظهارات مبهم رفسنجاني مبني بر حضور افراد ميانه رو گفت: بهترين شخصي كه مي تواند به تحقق اين هدف كمك كند، رهبر معظم انقلاب اسلامي است. من با وي موافقم.
كروبي اما بلافاصله گفت: هر آنچه كه درباره انتخابات گفتم هنوز هم معتبر است من تكرار مي كنم انتخابات سالم نبود.
اين حرف كروبي در حالي است كه او و پسرش چند روز پيش احمدي نژاد را رئيس جمهور قانوني ايران دانسته بودند.
دبير كل حزب در آستانه انحلال اعتماد ملي سپس با اشاره به شعارهاي ساختارشكن و سكولار پس از حوادث انتخابات گفت: من فكر مي كنم كه اين شعارها 100 درصد اشتباه است و هيچ ثمره اي ندارد. من حتي به چنين شعارهايي نيز مشكوك هستم!
كروبي در پاسخ به اين سأال فايننشال تايمز كه از وي پرسيد «چرا شما به طرفداران خود نمي گوييد كه چنين شعارهايي را سر ندهند» پاسخ داد: من به آنها مي گويم. گروه اندكي از آنها شعار مي دهند: نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران». شما مي بينيد كه اين شعارها چگونه توسط طرف مقابل مورد سوء استفاده قرار مي گيرد. برخي از مردم عاقل بر اين باورند كه چنين شعاري بايد به اين شكل باشد: هم غزه هم لبنان، جانم فداي ايران. اين روزنامه از كروبي درباره موضع اش در خصوص «ولايت فقيه» سأال كرد كه وي گفت: من ولايت فقيه را قبول دارم. من جمهوري اسلامي و قانون اساسي را قبول دارم. من با شعارهايي كه خواستار تغيير ساختارهاي قدرت است مخالفم.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين سأال كه آيا شما فكر مي كنيد كه مردم هم اكنون خواستار سرنگوني نظام هستند، تأكيد كرد: اكثريت مردم سرنگوني نظام را نمي خواهند. در واقع هر شخصي كه به آينده اين كشور اهميت دهد خواستار سرنگوني نظام نيست زيرا واضح نيست كه به دنبال آن چه رخ خواهد داد؟ اگر به بركت مهارت هاي رهبري فوق العاده امام خميني(ره) نبود، خدا مي دانست كه چه بر سر انقلاب 9719 مي افتاد. ما بايد تلاش كنيم كه اين نظام را حمايت كنيم و جمهوري اسلامي را كه وعده آن را داده بوديم به واقعيت تبديل كنيم. در اين صورت اكثريت مردم شاد خواهند بود. ما بايد بنشينيم و ببينيم كه شكاف ها و مشكلات در كجا وجود دارد و آنها را اصلاح كنيم.
كروبي همچنين با اعتراف به اينكه او و موسوي حرفهايشان را با هم هماهنگ مي كنند گفت: ما اغلب با يكديگر تبادل اطلاعات مي كنيم.
وي همچنين موافقت خود را براي پايان دادن به حوادث پس از انتخابات اعلام كرد و در پاسخ به اين پرسش كه آيا نشانه هايي مبني بر آنكه اين پيشنهادات توسط نظام جدي گرفته شده، وجود دارد؟ گفت: هنوز نه.
كروبي كه علاوه بر ايراد اتهام دروغين تقلب مدعي تجاوز و شكنجه بازداشت شدگان آنهم بدون ارائه هيچ سند و مدركي شده بود در پاسخ به سؤالي در اين باره ادعا كرد من نگفتم كه نظام به صورت نظام مند اين كار را انجام مي دهد اما بي مبالاتي هايي وجود داشت كه من مي خواستم متوقف شود.
خاطرنشان مي شود علاوه بر كروبي، خاتمي و محتشمي پور نيز طي چند هفته اخير با نامه نگاري هاي پنهان تلاش كرده اند تا خود را از آشوب گران و افراطيون جدا جلوه دهند.
در همين حال بسياري از صاحب نظران مسائل سياسي معتقدند سران فتنه مي خواهند عقب نشيني تاكتيكي خود از مواضع افراطي پيشين خويش را در پستو انجام دهند تا در موقع مقتضي همچنان به طلبكاري از نظام بپردازند. در عين حال خبرها حاكي از آن است كه اين اظهارات كروبي باعث وارد شدن فشارهاي فراواني به وي شده است.
برخي از سران فتنه و ضدانقلاب تلاش مي كنند وضعيتي بوجود بياورند كه اوحرف هاي اخير خود را پس بگيرد. در عين حال صاحبنظران عقيده دارند اظهارات كروبي اگر چه يك گام به جلوست ولي به هيچ وجه نمي تواند جبران كننده خيانت هاي بزرگي باشد كه او در 7 ماه گذشته در حق نظام مرتكب شده است. به عبارت ديگر بازگشت اگر چه اقدامي مثبت است اما منتفي كننده مجازات نيست.

 



در نطق سالانه اوباما: از آشوبگران در ايران و همجنس بازان در آمريكا حمايت مي كنيم

سرويس سياسي-
رئيس جمهور آمريكا در نطق سالانه خود خطاب به كنگره و مردم آمريكا، ضمن حمايت از زنان آشوب طلب در ايران خواستار تلاش براي ورود همجنس بازان آمريكايي به ارتش اين كشور شد.
«باراك اوباما» در اين نطق كه بيشتر روي مشكلات داخلي آمريكا بويژه در مورد بيكاري و اوضاع نابسامان اقتصادي متمركز بود، بدون اشاره به جناياتي كه مقامات اين كشور تحت عنوان شعار دروغين «مبارزه با تروريسم» مرتكب شده اند، مدعي دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان از جمله حمايت از حقوق انساني زنان آشوبگري شد كه در خيابان هاي ايران راهپيمايي مي كنند.
وي در اين باره مدعي شد: «ما از حقوق انساني زناني كه در خيابان هاي ايران راهپيمايي مي كنند حمايت مي كنيم».
براساس اين گزارش، وي همچنين با ادعاي حمايت از حقوق بشر در داخل كشور خود، تصريح كرد كه در سال جاري ميلادي به منظور اعاده حق همجنس بازان آمريكايي در زمينه خدمت در نيروهاي مسلح كشور، تلاش مشتركي را همراه با كنگره و ارتش به عمل خواهد آورد.
همجنس بازان در آمريكا از حضور در ارتش منع شده اند اما سخنان اخير اوباما و واقعيات موجود در ارتش اين كشور حاكي از آن است كه وي براي جبران كمبود نيروي انساني ناشي از جنگ افروزيهاي اين كشور دراقصي نقاط جهان بخصوص در منطقه بحراني خاورميانه و كشورهاي عراق و افغانستان به چنين اقدامي مصمم شده است.
رئيس جمهور آمريكا در بخش ديگري از نطق سالانه خود براي توجيه شكست سياست خارجي اين كشور در قبال برنامه هسته اي ايران مدعي شد: «كوشش هاي ديپلماتيك دست ما را در رويارويي با كشورهايي كه در پي دستيابي به سلاح هاي هسته اي هستند تقويت كرده است. به همين سبب است كه جامعه بين الملل اكنون بيشتر متحد است و جمهوري اسلامي ايران بيشتر منزوي شده است و در حالي كه رهبران ايران به ناديده گرفتن تعهدات خود ادامه مي دهند، نبايد شكي وجود داشته باشد كه آنها نيز با پي آمدهاي رو به افزايشي روبرو خواهند بود. اين يك قول است.
تصويب تحريم هاي جديد
عليه ايران
در همين حال، نمايندگان مجلس سناي آمريكا لايحه تحريم هاي بيشتر عليه ايران را كه چندي پيش در مجلس نمايندگان اين كشور تصويب شده بود، مورد تأييد قرار داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، مجلس سناي آمريكا روز پنجشنبه در اقدامي با هدف تحت فشار گذاشتن ايران براي دست كشيدن از برنامه هسته اي اش لايحه اي را تصويب كرد كه به باراك اوباما اجازه مي دهد تحريم هايي را بر تأمين كنندگان بنزين ايران اعمال كند. پيش از تصويب اين لايحه، 9 شركت و گروه تجاري بزرگ آمريكا نسبت به عواقب اين اقدام هشدار داده بودند.
كلينتون: چاره اي جز تحريم نداريم!
در خبري ديگر، وزير امور خارجه آمريكا مدعي شد كه كاخ سفيد چاره اي جز تحريم ايران ندارد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، هيلاري كلينتون و همتايان آلماني، انگليسي و فرانسوي وي در حاشيه كنفرانس هاي افغانستان و يمن در لندن به بررسي مسئله هسته اي ايران پرداختند.
كلينتون پس از اين نشست مدعي شد: هدف تلاش هاي ما براي اعمال فشار بر ايران تنبيه مردم اين كشور نيست. هدف از اين تلاش ها تغيير رويكردي است كه دولت ايران در زمينه برنامه هسته اي اش اتخاذ كرده است. وي در ديدار وزير امور خارجه چين نيز مدعي شده است كه چاره اي جز تحريم ايران وجود ندارد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس در اين باره گزارش داد: انتظار مي رود چين بزرگ ترين مانع براي اعمال دور چهارم تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران باشد. تحريم ها عليه ايران يكي از موضوعات اصلي ديدار كلينتون با يانگ جيه چي وزير امور خارجه چين در لندن بود.
براساس اين گزارش يك مقام عالي رتبه آمريكايي در اين باره گفت كه چين هيچ قولي نداد، اما برخلاف كاري كه مقامات چيني در گذشته مي كردند، تحريم هاي جديد را منتفي ندانست.
به گفته اين مقام آمريكايي، مقامات چيني نگران هستند كه اعمال تحريم ها در موقعيت كنوني مذاكراتي را كه آنها آن را هنوز زنده مي دانند به خطر بيندازد، اما تلاش براي اعمال تحريم ها را رد نكردند.
در همين رابطه، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه نيز روز جمعه در جمع خبرنگاران در يك كنفرانس خبري از ايران خواست به طور سازنده اي تلاش كند تا نگراني هاي غرب درباره برنامه هسته اي اش را برطرف كند و در عين حال تأكيد كرد كه 1+5 بايد رويكردي معقول را اتخاذ كرده و مراقب باشند كه ايران را در تنگنا قرار ندهند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، لاوروف گفت: اگر منطق ما تنبيه كردن ايران باشد و اگر موضع كسي را كه به او توهين شده است به خود بگيريم اين امر يك رويكرد معقول نخواهد بود.
لاوروف گفت: ما نبايد گام هايي را اتخاذ كنيم كه ممكن است به كار آژانس در اين كشور (ايران) آسيبي بزند.

 



رسايي: خواص مردود شده بايد هزينه اقدامات خود را بپردازند

نماينده مردم تهران ضمن تاكيد بر ناكافي بودن عقب نشيني سران فتنه از مواضع باطل خود تصريح كرد: خواص مردود شده بايد تبعات اقدامات خود را پذيرفته و در صدد جبران آن برآيند.
حجت الاسلام حميد رسايي پنج شنبه شب در گفت وگويي در برنامه «ديروز، امروز، فردا» كه به صورت زنده از شبكه سوم سيما پخش شد با اعلام اين مطلب تصريح كرد: آ نها بايد تبعات اقدامات خود پس از انتخابات را بپذيرند و اگر برخي حرف هاي اين افراد باعث شد آبروي نظام برود بايد جبران كنند.
وي افزود: خواص مردود بايد پاسخگو باشند كه چرا وقتي جريان ياد شده به دشمن اعتماد كرد و اين اتفاق را براي نظام رقم زد آنها سكوت كردند. رسايي در اين رابطه به قصور جدي خواص مردود در جريان با فتنه گفت: كساني كه نهم دي ماه به صحنه آمدند خيلي جلوتر از برخي خواص مردود بودند. مردم در اين حضور عظيم و بي سابقه شعارشان محاكمه بود، حالا عده اي مي گويند مناظره، مردم گفتند، گوشمالي فتنه گران، بعضي ها گفتند ماستمالي، مردم گفتند، ولايت، بعضي گفتند حكميت و حال كه مردم مي گويند دادگري و اقتدار اين بار اينها مي گويند، ميانجي گري و اعتدال.

 



با رأي قاطبه اعضا انجام شد انتخاب مجدد آيت الله يزدي به رياست جامعه مدرسين قم

مدير سياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به انتخابات هيئت رئيسه اين جامعه از انتخاب مجدد آيت الله محمد يزدي به عنوان رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رأي قاطبه اعضا خبر داد.
حجت الاسلام سيدمحسن صالح مدير سياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم ديروز گفت: در انتخابات ديروز جامعه مدرسين حوزه علميه قم آيت الله محمد يزدي با رأي قاطبه اعضاي جامعه مجدداً به عنوان رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم انتخاب شد.
وي افزود: همچنين آيت الله محمد مأمن و حجت الاسلام و محمود عبداللهي نيز به ترتيب به عنوان نواب اول و دوم جامعه مدرسين حوزه علميه قم انتخاب شدند.
صالح ادامه داد: حجج اسلام جمشيدي، فياضي و وافي نيز در انتخابات امروز (ديروز) به ترتيب به عنوان منشي ها و عضو هيئت رئيسه برگزيده شدند.
وي در ادامه با بيان اينكه انتخابات هيئت رئيسه جامعه مدرسين حوزه علميه قم هر دو سال يكبار انجام مي شود، خاطرنشان كرد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم داراي شوراي عالي و هيئت رئيسه است و مصوبات در هيئت رئيسه مقرر مي شود.
مدير سياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با بيان اينكه شوراي عالي اين جامعه بالغ بر 50 نفر عضو اسمي دارد، خاطرنشان كرد: در شوراي عالي برخي مراجع و نيز مسئولان ارشد نظام اسلامي عضو هستند كه به دليل مشغله و نيز بعضاً استقرار آنان در شهرهاي ديگر كمتر به صورت مستمر در جلسات جامعه شركت مي كنند.

 



به دنبال اعدام دو خرابكار صورت گرفت حمايت قاطع آمريكا و انگليس از تروريست ها در ايران

پس از اعدام دو تروريست در روز پنجشنبه، مقام هاي انگليس و آمريكا عجولانه به حمايت قاطع از آنها پرداختند.
براين اساس سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از اقدام اخير ايران در اعدام دو نفر از تروريست هاي عضو گروهك منافقين ابراز نارضايتي كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «فيليپ كرولي» مدعي شد: از ديدگاه آمريكا هيچ معلوم نيست اين افرادي كه در ايران اعدام شدند چه نوع ارتباطي با ناآرامي هاي پس از انتخابات اين كشور داشته اند.»
«بيل برتون» معاون سخنگوي كاخ سفيد نيز گفت: ما اين اعدام هاي غيرعادلانه را به شدت محكوم مي كنيم وي افزود ما اين اعدام ها را رفتار زشت تهران در سركوب بي رحمانه مخالفت هاي آرام و صلح آميز مي دانيم.
معاون سخنگوي كاخ سفيد در ادامه مدعي شد: كشتن زندانيان سياسي كه حقوق جهاني شان را مطالبه مي كنند آن احترام و مشروعيتي را كه جمهوري اسلامي در پي آن است براي شان به ارمغان نخواهد آورد.
در همين حال «ديويد ميليبند» وزير خارجه انگليس نيز در اين باره مدعي شد: از شنيدن اعدام دو متهم در ايران وحشت زده شديم.
وي گفت: اين دو نفر اولين مخالفاني هستند كه پس از اعتراض هاي بعد از انتخابات رياست جمهوري در ايران اعدام شدند. وزير خارجه انگليس افزود: من از دريافت خبرهاي مربوط به دار آويخته شدن امروز صبح (پنجشنبه صبح) محمدرضا علي زماني و آرش رحماني پور وحشت زده شدم.
وي مدعي شد: اين محاكمه ها و حالا اين اعدام ها ادعاهاي ايران مبني بر متعهد بودن بر عدالت، حقوق بشر و ارزش هاي مردم سالارانه را زير سأال مي برد.
ميليبند با تحسين عزم اعتراض كنندگان، گفت آنها قدرت ميل و خواستن براي مردم سالاري حقوق بشر و آزادي هاي اساسي را در ميان مردم عادي(ايراني) به نمايش گذاشتند.
رسانه ها و مقام هاي غربي در حالي اين دو تروريست را ناراضي سياسي خواندند كه به ادعاي آنها، در تظاهرات آرام شركت كرده بودند. گفتني است مقر گروه هاي تروريستي تندرو در لندن و واشنگتن است و تهران چند روز پيش با احضار سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريكا در تهران مراتب اعتراض شديد خود را به وي ابلاغ كرد و همچنين وزارت خارجه با كمك مجلس شوراي اسلامي موضوع كاهش روابط با انگليس را نيز در دستور كار قرار داده است.

 



در ديدار رأساي مجالس دو كشور صورت گرفت تأكيد بر تقويت روابط ايران و امارات

رأساي مجالس ايران و امارات بر تقويت روابط ميان دو كشور تأكيد كردند.
به گزارش «خانه ملت»، رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه برگزاري مجمع عمومي اجلاس بين المجالس اسلامي در اوگاندا، با همتاي اماراتي خود ديدار و گفت وگو كرد.
علي لاريجاني در اين ديدار ضمن تأكيد بر لزوم وحدت كشورهاي اسلامي گفت: «وحدت كشورهاي اسلامي بزرگترين آرمان انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) بود.»
وي افزود: «رژيم قبلي ايران از هم پيمانان رژيم اشغالگر قدس بود، اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي، ايران در كنار همه كشورهاي عربي و اسلامي قرارگرفت و پيشتاز مبارزه با رژيم صهيونيستي شد.»
لاريجاني ادامه داد: «پس از انقلاب، با حمله صدام به ايران، برخي كشورهاي عربي به او كمك و تلاش كردند جنگ عربي وعجمي به پا كنند؛ اما با هوشمندي امام(ره) به هدف خود نرسيدند.»
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اكنون دشمنان امت اسلامي به دنبال تقويت «ايران هراسي» هستند و در اين پروژه صهيونيستي، براي تفرقه ميان امت اسلامي از هيچ تلاشي دريغ نمي كنند.
رئيس مجلس امارات نيز در اين ديدار با بيان اين كه از نظر اقتصادي و بازرگاني ايران شريك بزرگ امارات است، اظهار داشت: «مجلس امارات و من آماده ايم كه در خصوص تقويت روابط گام هاي جدي برداشته شود.»
«خليفه عبدالله بن هويدين» افزود: «ايران همسايه بزرگ ماست و ما با ايران به توافقات مستمر سياسي خواهيم رسيد.»
وي تأكيد كرد: ما كشورهاي اسلامي مشتركات زيادي داريم و قطعاً بايد وحدت را در ميان خود تقويت كنيم، هدف دشمنان ما تضعيف ملت هاي مسلمان است؛ اما ما بايد به امتي واحد تبديل شويم.

 



يازدهمين دوره كتاب سال حوزه در قم پايان يافت

يازدهمين دوره كتاب سال حوزه علميه روز پنجشنبه در مدرسه دارالشفاء قم با معرفي آثار برتر در زمينه كتاب سال پايان يافت.
به گزارش ايرنا ، اين مراسم با حضور جمعي از محققان، مدرسان، طلاب و علماي حوزه علميه در دو بخش آقايان و بانوان ترتيب يافت.
مدير حوزه علميه قم گفت: امسال بيش از يك هزار و 83 اثر به دبيرخانه همايش ارسال شده كه اين آثار از سوي 115 كارشناس در 13 گروه تخصصي مورد بررسي قرار گرفته است.
آيت الله مرتضي مقتدايي فقه و اصول و حقوق، فلسفه و كلام ، اخلاق و عرفان، تاريخ و سيره، ادبيات و هنر، اقتصاد و رجال از جمله گروه هاي آثار اين دوره از همايش ذكر كرد.
وي با اشاره به ارسال 41 اثر از بانوان در كتاب سال حوزه افزود: تعداد اين آثار نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهي داشته است.
وي با اشاره به ساماندهي پايان نامه ها، اظهار داشت: معاونت پژوهشي حوزه علميه با ارسال نامه هاي به كليه مراكز، سازمان ها، وزارتخانه ها و بانك ها، خواستار طرح موضوعات فقهي مورد نياز جامعه شد.
آيت الله مقتدايي اضافه كرد: اين موضوعات پس بررسي به عنوان موضوعات براي پايان نامه ها انتخاب مي شود كه علاوه بر دارا بودن جنبه هاي علمي، از لحاظ كاربردي بودن نيز مفيد باشد.
وي گفت: معناي همكاري نظام با حوزه به همين معناست كه حوزه هاي علميه بتواند با موضوع سنجي دستگاه ها مشكلات جامعه را رفع كند.
گزارش خبرنگار ايرنا حاكي است در اين همايش آثار زير بعنوان آثار برگزيده يازدهمين همايش كتاب سال حوزه معرفي شد:
در بخش فقه و حقوق و اصول:
1- الولايه الالهيه او الحكومه الاسلاميه (ج 1 تا 3)، نوشته آيت الله محمد مومن.
2- حدود الشريعه (ج 1 و 2) نوشته آيت الله محمدآصف محسني،
3- مكتب اجتهادي آيت الله بروجردي، خانم زهرا اخوان صراف
بخش تصحيح و تحقيق :
4- نزهه الابصار و محاسن الاثار، اثر مرحوم آيت الله محمدباقر محمودي.
علوم تربيتي و روان شناسي :
5 - فقه تربيتي (ج 1 و 2) اثر عليرضا اعرافي
6 - روان شناسي دين ازديدگاه ويليام جيمز اثر مسعود آذربايجاني
7 - درآمدي بر فلسفه تعليم و تربيت، اثر سيداحمد رهنمايي
8 - روان شناسي و تبليغات با تاكيد بر تبليغ ديني، اثر محمد كاوياني
علوم قرآني :
9- توضيح الاسناد المشكله في الكتب الاربعه ، اثر سيد محمد جواد شبيري
10- الكافي (ج 1 تا 15) ، موسسه علمي و فرهنگي دارالحديث
فلسفه و كلام :
11 - هستي و چيستي در مكتب صدرايي ، غلامرضا فياضي و حسينعلي شيدان شيد
12- از شك تا يقين، علي موحديان عطار
13- عليت از نظر كانت، رضا بخشايش
تاريخ و سيره :
14- نقد و بررسي گزارش هاي زندگاني پيش از بعثت پيامبر(ص)، رمضان محمدي
دانش سياسي :
15- نظارت بر قدرت در فقه سياسي شيعه ، سيد سجاد ايزدهي
ادبيات :
16 - ملاقات در شب مهتابي، مجيد محبوبي
اقتصاد :
17- ابزارهاي مشتقه (برري فقهي و اقتصادي)، غلامعلي معصومي نيا
18- بيع الخيار از منظر فقه و اقتصاد، سيد حسين مير معزي
19- فلسفه اقتصاد در پرتو جهان بيني قرآن كريم، علي اصغر هادوي نيا
ترجمه :
20- شرح تازه و جامعي بر نهج البلاغه ترجمه به زبان اسپانيولي ، خانم مارتا گلزار و همكاران
شايسته تشويق:
همچنين كتاب هاي زير بعنوان «آثار شايسته تشويق» معرفي شد.
1- بازگشت به مبنا گرايي سنتي ، رضا صادقي حاجي آبادي، فلسفه و كلام
2- دراسه نقديه لكتاب الانجيل في القرآن، عبدالرحيم سراجي ، فلسفه و كلام
3- مجموعه آثار كودك و نوجوان (ج6) ، رضا فرهاديان، ادبيات
4- ماوراء الطبيعه درهنر و فيلم، ابراهيم رحيمي بندرآبادي، ادبيات
5- سنن النبي (ص) ترجمه به زبان اردو، كرار حسين اظهري، ترجمه.

 



كجاي اين فيلم قابل تمجيد است؟!

محمود احمدي نژاد در حاشيه اكران فيلم «ملك سليمان» در وزارت ارشاد، از فيلم « به رنگ ارغوان» ساخته ابراهيم حاتمي كيا تمجيد كرد و آن را فيلمي قوي و از نوع انتقادي خوب دانست.
به گزارش فارس، رئيس جمهور كه براي ديدن فيلم «ملك سليمان» ساخته شهريار بحراني به سالن وزارت ارشاد واقع در ميدان بهارستان آمده بود در پاسخ به اين سوال كه نظرتان راجع به فيلم «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهيم حاتمي كيا چيست، گفت: كار آقاي حاتمي كيا واقعاً قوي بود، اگرچه برخي از قسمتهاي اين فيلم بايد اصلاح شود، ولي به طور كلي «به رنگ ارغوان» فيلمي قوي و خوب از نوع انتقادي بود.
محمود احمدي نژاد در ادامه درباره صدور مجوزهاي اكران براي فيلم هاي توقيف شده در دولت دهم اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي ايران از چند فيلم نمي ترسد، پايه هاي نظام خيلي محكم تر از اين حرف هاست كه با اكران چند فيلم متزلزل شود.
رئيس جمهور علت توقيف چند ساله به رنگ ارغوان را سليقه اي عمل كردن دانست و با يادآوري اين مطلب كه بايد به جامعه اجازه رشد داد، افزود: ساخت اين گونه فيلم ها مشكلي ندارد، مثلاً اگر در فيلمي از بنده انتقادي صورت بگيرد، ما نبايد آن را توقيف كنيم بلكه بايد به جامعه اجازه رشد بدهيم. اگر خواستار انجام كار فرهنگي قوي در دنيا هستيم بايد در طول سال حدود 500 فيلم بسازيم، اما در حال حاضر ساليانه 50 فيلم در كشور توليد مي شود كه نيمي از آنها حرفي براي گفتن ندارند و از آن نيم باقي مانده درصد قابل توجهي خنثي هستند و در آخر در حدود 10 فيلم باقي مي ماند كه نيمي از آنها نيز حق اكران پيدا نمي كنند و اين مطلوب نيست.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره نحوه كار نويسندگان و كارگردانان خاطر نشان كرد: بايد به كارگردانان و نويسندگان گفت كه به سمت منفي بافي نروند و به طور كلي براي انقلاب و مردم فيلم بسازند.
محمود احمدي نژاد در پايان از ساختن چنين فيلم هايي حمايت كرد و اظهار داشت: ما همواره از ساختن اين گونه فيلم ها حمايت كرده ايم و به طور كلي هيچ فيلمي بدون كمك دولت ساخته نمي شود.
گرچه روساي جمهور سابق نيز گاهي از حق شخصي خود گذشته اند، اما مساله اي كه آقاي احمدي نژاد به آن بايد توجه كنند «حق نظام» جمهوري اسلامي است كه قابل معامله نمي باشد.
فيلم مورد تمجيد رئيس جمهور بناي نقد منصفانه را ندارد و غرض ورزي تا به آنجا در آن به چشم مي خورد كه حتي دولت اصلاحات نيز از اكران آن ممانعت به عمل آورد؛ بنابراين جاي تعجب است كه چگونه رئيس جمهور، فيلمي را كه تصويري سياه از سربازان گمنام و بي ادعاي امام زمان(عج) را ارائه مي دهد و همه ارزشهاي نهفته در سيستم اطلاعاتي ما را مخدوش مي كند، «فيلم قوي و خوب از نوع انتقادي» دانسته اند! ثانياً، لازم است مرز ميان انتقاد و تخريب و مرز ميان انصاف و غرض ورزي نيز درك شود تا چنين اظهارنظرهايي كه با سياست هاي كلي نظام جمهوري اسلامي مغاير است، صورت نگيرد.
ثالثاً، آقاي احمدي نژاد در بخش ديگري از اين مصاحبه مي گويد كه «كارگردانان و نويسندگان به سمت منفي بافي نروند و به طور كلي براي انقلاب و مردم فيلم بسازند.» چگونه بايد اين اظهارات منطقي و دلسوزانه را با اظهارات قبلي آقاي رئيس جمهور در اين مصاحبه جمع كرد و آيا اين تناقض نيست كه فيلمي معارض با نظام جمهوري اسلامي را «قوي و خوب از نوع انتقادي» بدانيم و حمايت كنيم، اما در عين حال «منفي بافي» را هم ناپسند بشماريم؟! رابعاً، همين تناقض در مواضع انقلابي رياست محترم جمهور پيرامون انرژي هسته اي و سياست خارجي با مواضع فرهنگي ايشان بارز است و چه بسا- و احتمالا- اين نگاه فرهنگي ايشان كه جنسي متفاوت با رويكردهاي انقلابي رئيس جمهور دارد را بايد در نگرش نامطلوبي جستجو كرد كه آقاي مشايي «رئيس كميسيون فرهنگي دولت» خواهان ترويج آن است. اميدواريم آقاي احمدي نژاد متوجه چنين تناقض و تعارضي بشوند و ارزشهاي انقلابي اي كه در عملكرد سياست خارجي ايشان نمود داشته و دارد را به حيطه هاي فرهنگي و سياست داخلي نيز گسترش دهند و اجازه ندهند كه چنين تناقضاتي ناگهان راه به مسير يك «التقاط فرهنگي» ببرد و...

 



برپايي نمايشگاه بصيرت سياسي در وزارت دفاع

همزمان با آغاز دهه فجر، نمايشگاه «بصيرت سياسي» به همت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برگزار مي شود.
سيدجمال الدين ميرمحمدي، رئيس سازمان عقيدتي-سياسي وزارت دفاع روز پنج شنبه، با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه براي نخستين بار و با هدف افزايش بصيرت سياسي كاركنان نيروهاي مسلح و آحاد جامعه در 12 غرفه با محتوا و موضوعات متنوع سياسي و با بهره گيري از قالب هاي هنري و بصورت علمي و نشست هاي تخصصي سياسي برگزار مي گردد.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه با اشاره به تصويب 21 برنامه كلان فرهنگي و اعلام بهره برداري از پروژه هاي بزرگ دفاعي از سوي اين وزارتخانه در ايام دهه فجر انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: رونمايي از ماهواره هاي ملي طلوع، مصباح و دانشجويي، افتتاح مركز سه بعدي ماهواره اي، بهره برداري از آزمايشگاه مجازي سه بعدي ماهواره اي و چندين پروژه دفاعي ديگر كه به حول قوه الهي در اين ايام عملياتي خواهند شد.

 



ويژه برنامه هاي دهه فجر با محوريت موضوعات قرآني اعلام شد

مسئول كميته قرآن ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي از برگزاري جشنواره هاي قرآني متنوع در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: در جشنواره كودك و نوجوان كه در سراسر كشور برگزار مي شود، كودكان و نوجوانان سنين 7 تا 16 سال در رشته هاي حفظ قرآن، مفاهيم، مقاله نويسي، نقاشي و خوشنويسي با مضامين قرآني به رقابت مي پردازند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي مهدي قره شيخلو در يك نشست خبري پيرامون جشنواره قرآني جوان گفت: اين جشنواره سنين 10 تا 27 سال را دربر مي گيرد كه در زمينه هاي قرائت و حفظ قرآن و تواشيح با موضوعات قرآني برگزار مي شود.
وي افزود: جشنواره خانواده نيز در رشته ترتيل خواني و حفظ سوره مباركه نور و دانستني هاي قرآني برگزار خواهد شد.
رئيس سازمان دارالقرآن، تكريم چهره هاي قرآني را از ديگر برنامه كميته قرآن در دهه فجر عنوان كرد. وي اضافه كرد: در قالب اين طرح از چهره هاي قرآني سال 1388 در اوايل اسفند ماه سال جاري تجليل به عمل مي آيد.
قره شيخلو در ادامه گفت: تجليل از حائزين رتبه اول مسابقات بين المللي قرآن كريم و اعطاي مدرك به حفاظ قرآن كريم و اهداي جوايز مسابقه نورالهدي(2) و اعطاء گواهينامه به قبول شدگان نيز از برنامه هاي دهه فجر امسال است.
وي اظهار داشت: برگزاري 100 محفل انسل با قرآن با حضور فعالان عرصه قرآن در مساجد، حسينيه ها و مراكز فرهنگي و اهداي 60هزار جلد كلام الله مجيد به موسسات و مراكز قرآني از ديگر برنامه هاي دهه فجر است.
قره شيخلو تقدير از فعالان عرصه قرآني در استان ها، برگزاري مسابقات قرآني در رشته هاي مختلف، فضاسازي قرآني، افتتاح برخي مراكز جديدالتاسيس قرآني مردمي و حمايت از اين مراكز، همچنين برگزاري همايش هاي قرآني با موضوعاتي شامل قرآن، امام، انقلاب و عترت را از ديگر برنامه هاي دهه فجر بيان كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14