(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 بهمن 1388- شماره 19572
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله جنتي در خطبه هاي جمعه تهران تبيين كردند ترحم به مفسدين في الارض ، پايمال كردن حق مردم است
رهبر انقلاب: تلاش در پرتو ايمان رمز موفقيت پژوهشگاه رويان است
حجت الاسلام روحاني در سخناني پيش از خطبه هاي نماز جمعه:
خطر برخي از اطرافيان و آقازادگان از خطر استكبار جهاني بيشتر است
حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد روحاني قدرت طلبان و ساده لوحان به نظام ضربه زدند
عضو شوراي مركزي جامعه مهندسين: نظام بيش از حد به خاطر مشايي هزينه كرده است
اخبار ادبي و هنري
عضو شوراي نگهبان: 22بهمن پايان راه فتنه گران است



آيت الله جنتي در خطبه هاي جمعه تهران تبيين كردند ترحم به مفسدين في الارض ، پايمال كردن حق مردم است

امام جمعه موقت تهران با بيان اين كه امام(ره) «اسلام مدير» را به دنيا معرفي كرد، گفت: «امام اسلام مدير را معرفي كرد كه نه تنها يك مملكت، بلكه دنيا را مي تواند اداره كند كه در گذشته نيمي از دنيا را اداره كرده و در آينده هم همه دنيا را اداره خواهد كرد.»
آيت الله جنتي در آغاز خطبه دوم نمازجمعه تهران با تبريك به مناسبت دهه فجر گفت: «دهه فجر عيدي بود كه خداوند به مردم داد و به آنها عزت و افتخار داد. پس دهه فجر، دهه شكر است.»
جنتي تصريح كرد: «امام بزرگوار را خداوند مبعوث كرد و ايشان تفسير كردند كه علما وارث پيغمبرانند؛ چرا كه داراي صفاتي چون تواضع، ضدظلم، خداترس، محروم نواز، سرسخت در مقابل دشمن و... بودند.»
وي با بيان اين كه امام(ره) اسلام را زنده كرد، افزود: «امام كاري كرد كه در دنيا بي سابقه و باور نكردني بود و در شرايطي كه اسلام افيون ملت ها شناخته مي شد و خود مسلمانان باور كرده بودند كه اسلام باعث عقب ماندگي است و حتي بچه مسلمان ها خجالت مي كشيدند كه بگويند مسلمان هستند و... امام(ره) آمد و اسلام را معني كرد.»
امام جمعه موقت تهران بيان كرد: «امام(ره) اسلامي را معرفي كرد كه اسلام قرآن، پيغمبر، علي و حسين اسلام ضدظلم، علم پرور و عالم پرور و حامي مستضعفين، دشمن مستكبرين و اسلام قانون است كه ذلت را نمي پذيرد.» وي با بيان اين كه امام(ره) هيهات مناالذله را زنده كرد، افزود: «طرز تفكر غلطي حاكم شده بود كه يا بايد در قطب شرق و يا در قطب غرب بود؛ امام(ره) شعار نه شرقي، نه غربي را مطرح كردند كه از شعارهاي سازنده امام(ره) و زيربنايي و اساسي بود.»
دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: «امام(ره) اسلام مدير را كه قدرت اداره كشور را دارد معرفي كرد كه نه تنها يك مملكت، بلكه دنيا را مي تواند اداره كند كه در گذشته نيمي از دنيا را اداره كرد و در آينده هم همه دنيا را اداره خواهد كرد.»
جنتي با اشاره به اين كه امام(ره) انسان ها را تربيت كرد، گفت: «امام(ره) ابتدا اسلام را معرفي كرد و بعد انسان ها را زنده كرد. همان انسان ها كه در سراشيب سقوط قرار گرفته بودند را يك مرتبه از منجلاب بالا كشيد و فطرت اسلامي و الهي شان را زنده كرد و در بين آنها عاشق شهادت و جهاد در راه خدا پيدا شد؛ در حالي كه اسم شهدا تنها در زيارت نامه ها ديده مي شد.»
وي اظهار كرد: «امام(ره) به انسان ها اعتماد به نفس داد كه اگر بخواهيد مي توانيد خود را نجات دهيد و بهترين روي زمين باشيد و در هر زمينه اي توفق پيدا كنيد. بنابراين امام(ره) تاكيد به توانستن مردم كرد و مردم را به صحنه كشيد.»
جنتي در ادامه گفت: امام(ره) به مردم فهماند كه شما مردم، مدير و صاحب مملكت هستيد و سرنوشت تان به دست خودتان است كه اين موضوع تا آن زمان سابقه نداشت و جزو آرزوهاي مملكت بود، امام اين را عملي كرد و گفت «مردم ولي امور هستند»، مردم نيز فهميدند كار به دست خودشان است و نماينده و رئيس جمهور را خودشان بايد انتخاب كنند.
دبير شوراي نگهبان اضافه كرد: وقتي مردم به صحنه آمدند، فهميدند دشمن با مردم طرف است و مردم هم با دشمن طرف هستند و اين وضع سي سال ادامه يافت و الگوي امام براي دنيا مطرح شد، اما متاسفانه حكومت ها نخواستند اين الگو را كه صاحب مملكت مردم هستند و بايد متصدي امور باشند و سرنوشت خود را تعيين كنند، درك كنند. وي در ادامه با اشاره به اينكه كشورهايي مثل لبنان و فلسطين الگوي امام را گرفتند، افزود: افغانستان نيز در مقطعي كه شوروي آنها را اشغال كرده بود (در مبارزات) الگو و پيام امام را گرفتند، اما ديگران اين پيام بزرگ را نگرفتند.
وي در عين حال گفت: اين پيام هنوز و تا حضور حضرت مهدي(عج) ادامه دارد و همه چيز را عوض كرده است. خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به اين كه مطابق تاريخ، هميشه كساني كه در راس قدرت قرار گرفته اند به دنبال زندگي اشرافي و... بوده اند، گفت: مردم نيز اشرافيت آنها را پذيرفته بودند اما امام(ره) وضع را تغيير داد؛ چنان كه شاهد بوديم كسي كه بالاترين قدرت در دنيا بود، يعني قدرت حاكم بر دل هاي مردم بود و وقتي اشاره مي كرد جانها كف دست بود، اين چنين در خانه اي فقيرانه در سطح زندگي متوسط مايل به فقير زندگي مي كرد.
وي ادامه داد: وضع به كلي عوض و معلوم شد مي شود و بايد كسي بر مردم حكومت كند كه ساده زيست و متواضع باشد و خود را بزرگتر و ارباب مردم نداند و پول مردم را براي مردم خرج كند؛ اين امري تازه بود و همه دنيا را مبهوت كرد و هر كسي كه آمد در مقابل عظمت امام متواضع شد.
جنتي در ادامه با بيان اينكه امام توطئه ها را خنثي كرد، تصريح كرد: سي سال است كه كار به دست مردم است و توطئه ها توسط مردم خنثي مي شود و هر فتنه اي كه مي شود، با پشتيباني مردم خنثي مي شود؛ همان طور كه 18 تير 78 در 23 تير با حركت مردم تمام شد و جريان عاشورا كه بسيار حساب شده و هماهنگ و به قصد براندازي بود توسط مردم در 9 دي خاموش شد؛ اينها كاري است كه امام كرد؛ پس امام هنوز زنده است و فرمان مي دهد و مردم براي رعايت سياست هاي او كار مي كنند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با تأكيد بر اينكه دهه فجر، دهه شكر و قدرداني است، گفت: بايد حقايق را براي نسل موجود و نسل آينده تبيين كرد تا همه بدانند امام چه كرده است.
وي افزود: توصيه مي كنم براي نسل جوان روشن شود؛ چرا كه آن ها نمي دانند چه بوده و چه شده، فيلم سازان قدرتمند مي توانند از گذشته، حال و افق آينده فيلم براي آگاهي بخشي به آيندگان بسازند و مسئولان نيز بايد تا جايي كه توان دارند به مردم خدمت كنند كه اين مردم واجب الخدمت هستند.
دبير شوراي نگهبان همچنين با بيان اينكه در وضع فعلي، مردم، قوه قضائيه، اطلاعات، مسئولان امنيتي و... هر كدام يك وظيفه دارند، افزود: قوه قضائيه مسئوليت سنگينش رسيدگي به وضع آشوبگران است. وي خطاب به آيت الله لاريجاني گفت: اي برادر كه شما را مي شناسم و مي دانم با دل پاك مسئوليت قبول كرده ايد و قصد خدمت داشته ايد، در حالي كه علاقه شديد به درس خواندن داشتيد و حاضر نبوديد از كار درسي تان كاسته شود، به هر حال شما آمديد و روحيه ضد ظلم، انقلابي و ولايي داريد، پس بياييد براي رضاي خدا همين طور كه دو نفر را صريح اعدام كرديد، دست شما درد نكند، مردانه بايستيد. وي با اشاره به اين مطلب كه هر جا سستي و ضعف داشته ايم، ضربه خورده ايم، افزود: 18 تير ضعف نشان داديم، بايد پرسيد دستگاه قضايي چند نفر را اعدام كرد كه عاشورا به وجود آمد، مي گويم اگر ضعف نشان دهيد آينده بدتري در انتظار شماست.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با قرائت چند آيه آخر سوره مباركه احزاب گفت: با قرآن با شما حرف مي زنم، خدا به پيامبر مي فرمايد مطابق سنتي كه در اسلام و از گذشته وجود داشته، سه گروه يعني منافقين، افراد بيمار دل و شايعه سازان اگر دست برندارند، به تو دستور مي دهم به آن ها حمله كن و آنها را سخت بكش. البته قانون بايد رعايت شود اما قرآن نيز بايد رعايت گردد و اسلام، انقلاب و ولايت فقيه حفظ شود.
وي با بيان اينكه خدا رحم نكند به كساني كه به مفسدان في الارض رحم مي كنند، گفت: جاي رأفت نيست و جاي غلظت است، همان طور كه در زمان پيامبر، پيمان شكنان را كشتند، ما نه مي توانيم افراط در مجازات داشته باشيم و نه تفريط در مجازات. جنتي در ادامه به حماسه مردم آمل در 6 بهمن اشاره كرد و افزود: همان طور كه مقام معظم رهبري نيز فرمودند دشمن بداند سنگر را مردم فتح مي كنند؛ پس مردم هميشه بايد در صحنه باشند.
وي در پايان به زلزله هائيتي اشاره كرد و گفت: مي بينيم آمريكايي ها از هر مناسبتي استفاده مي كنند، حتي اگر خون مردم ريخته و خانه هايشان ويران شود به جاي رساندن غذا و دارو حضور نظامي پيدا مي كنند؛ پس اگر ما با آمريكا دشمن هستيم به خاطر اين وضع آمريكاست.
به گزارش ايسنا آيت الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران به پيمان و عهدنامه اي كه پيامبر(ص) با مسلمين و برخي مشركين زمان امضا كردند اشاره كرد و گفت: «اگر كسي بدعتي در دنيا گذاشت و خواست با افكار مردم بازي كند ما در مقابل آن مي ايستيم و نمي توانيم وجودش را تحمل كنيم؛ چرا كه براي حفظ سلامت فكري مردم بايد در مقابل بدعت گذاران مقاومت كرد و به آنها نمي توان آزادي داد و اين نكته بايد سرمشق قرار گيرد.»
امام جمعه موقت تهران با بيان اين كه در اين عهدنامه، پيامبر نژادپرستي يهود را شكست، افزود: «پيامبر حقوق شهروندي يهوديان را به رسميت شناخت و همچنين يك سنت قبيله اي كه مطابق آن اگر فردي از يك قبيله به فردي از قبيله ديگر تعدي مي كرد، افراد قبيله از او حمايت مي كردند را شكست؛ چرا كه معتقد بود نبايد عصبيت قبيله اي داشت و هر كس ظلم مي كند بايد مجازات شود و امتيازات او نبايد باعث تبعيض شود و حتي اگر رئيس قبيله اي ظلمي كرد بايد با او برخورد شود.»
وي در ادامه با اشاره به اين كه سه قبيله، حاضر به امضاي اين عهدنامه نشدند، تصريح كرد: «سه قبيله اي كه عهدنامه را امضا نكرده بودند پيشنهاد پيمان عدم تعرض را به پيغمبر دادند و پيامبر با اين شرط كه به دشمنان ما كمك نكنيد و متعرض به اصحاب ما نشويد پذيرفتند، اما وقتي آنها عهد خود را نقض كردند، در نشستي مشورتي تصميم گرفته شد كه آنها را بكشند. پيامبر نيز فرمودند كه رضايت خداوند نيز در اين است.»

 



رهبر انقلاب: تلاش در پرتو ايمان رمز موفقيت پژوهشگاه رويان است

رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از مسئولان و محققان پژوهشگاه رويان، گفتند: تلاش در پرتو ايمان، رمز موفقيت اين پژوهشگاه است.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار، انتخاب دقيق مسئله و استفاده از علم و دانش و تلاش در پرتو ايمان براي حل آن را رمز موفقيت اين نهاد علمي دانستند.
در اين ديدار، دكتر گورابي، رئيس پژوهشگاه رويان نيز، گزارشي از آخرين دستاوردهاي علمي اين پژوهشگاه از جمله توليد نخستين حيوانات تراريخته (ترنس ژن) در كشور و منطقه را ارائه كرد.
نخستين حيوانات ترنس ژن در تاريخ نوزدهم دي ماه امسال در مجتمع تحقيقاتي جهاد دانشگاهي متولد شدند.

 



حجت الاسلام روحاني در سخناني پيش از خطبه هاي نماز جمعه:
خطر برخي از اطرافيان و آقازادگان از خطر استكبار جهاني بيشتر است

رئيس بنياد تاريخ پژوهشي ايران معاصر با بيان اينكه شخصيت هاي مملكت بايد نسبت به توطئه برخي حساس باشند خطاب به آنان تاكيد كرد كه خطر برخي از اطرافيان و آقازادگان از خطر استكبار جهاني بيشتر است و اين افراد هستند كه مسئولان را بي آبرو و بي اعتبار مي كنند.
به گزارش فارس سيدحميد روحاني مورخ و رئيس بنياد تاريخ پژوهشي ايران معاصر كه به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران سخن مي گفت رمز موفقيت امام را آگاهي بخشي به مردم براي بكارگيري اسلام در تمامي شئون سياسي، عبادي، اخلاقي و اجتماعي عنوان كرد و اظهار داشت: ملت ايران با رهبري امام، اسلام را در تمامي ابعاد شناخت و آن را بكار بست. وي با برشمردن دستاوردهاي بزرگ انقلاب طي 30 سال گذشته استقلال و آزادي را يكي از اين دستاوردها عنوان كرد و افزود: امروز استقلال و آزادي كه ملت ايران دارند قابل مقايسه با رژيم پهلوي و حتي برخي از كشورهاي امروز نيست.
روحاني اختراعات و ابتكارات دانشمندان و انديشمندان جوان ايراني را پس از انقلاب يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي ذكر كرد و افزود: امروز به لطف خدا در بسياري از مسائل خودكفا شده ايم و دنيا نسبت به اختراعات و ابتكارات جوانان ايراني به شگفتي درآمده است.
وي با تاكيد بر اينكه امروز جرياني با پشتيباني و توطئه استكبار جهاني به كار افتاده تا كشور را به قهقرا ببرد خاطرنشان كرد: جريانات پس از انتخابات نشان داد كه اين جريان به دنبال بازگرداندن كشور به عقب است.
اين تحليل گر مسائل سياسي در ادامه عامل فساد را حربه اي از سوي دشمنان عنوان كرد كه به دنبال جدايي جوانان كشور از اسلام است.
وي با بيان اينكه امروز تلاش مي شود ملت ما هر چه بيشتر به سوي بي ديني سوق پيدا كند هشدار داد كه يكي ديگر از توطئه هاي استكبار جهاني اين است كه به جوانان و ملت اعلام كنند كه نظام اسلامي تاكنون هيچ كاري نكرده و در برابر اين همه پيشرفت اين دستاوردها را بي اهميت جلوه دهند.
وي با هشدار به اينكه دشمن در تلاش است تا در كشور كاري انجام دهد تا ما به رژيم صهيونيستي نزديك شويم متذكر شد خط زدن روي شعارهاي ضداسرائيلي كار جوانان ايراني نيست بلكه از سوي عوامل استكبار جهاني انجام مي شود. روحاني در عين حال تاكيد كرد: مسائلي مانند اينكه ما دوست مردم اسرائيل هستيم براي نزديك كردن ما به رژيم صهيونيستي انجام مي شود كه اين امر خيانت است و ملت ما هيچگاه با اينگونه توطئه ها دست از انقلاب، امام و رهبري برنخواهد داشت. روحاني در سخنان خود مسئله عدم تشخيص حق و باطل در شرايط كنوني كشور را كم لطفي از سوي برخي دانست و گفت: امروز كاملا حق و باطل در كشور ما روشن است چراكه در يك طرف جريان مردم و رهبري ايستاده و در مقابل، جرياني كه پشتيبان آن صهيونيست ها، آمريكا، انگليس، منافقين، سلطنت طلبان و حزب صهيونيستي بهائيت است قرار دارد.
وي خطاب به مدعيان خط امامي متذكر شد مگر امكان دارد جريان و افرادي، خط امامي و به دنبال راه او باشند و در عين حال آمريكا و رژيم صهيونيستي از آن حمايت كنند از اين رو اين امر نشان مي دهد جرياني كه به ظاهر براي فريب مردم دم از خط امام مي زند در مقابل خط امام و راه امام قرار دارد. روحاني هوشياري و آگاه بودن مردم را بزرگ ترين وظيفه آنان دانست و افزود: بايد همگان مراقب توطئه ها و فريب دشمنان باشند.
وي با هشدار به برخي شخصيت ها خطاب به آنان تاكيد كرد: برخي شخصيت هاي مملكت بايد آگاه باشند چراكه امروز خطر برخي از اطرافيان و آقازاده هاي شخصيت ها از خطر استكبار جهاني و شيطان بزرگ بيشتر است چراكه اين آقازاده ها و اطرافيان هستند كه شخصيت ها را بي آبرو و بي اعتبار مي كنند.

 



حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد روحاني قدرت طلبان و ساده لوحان به نظام ضربه زدند

رئيس انجمن تاريخ پژوهي ايران معاصر در جمع طلاب بسيجي مشهد گفت: عده اي مي گويند ما سكوت كرده ايم چون حق و باطل ممزوج شده و قابل تشخيص نيست؛ پاسخ اين است كه حق و باطل كاملاً روشن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين سيدحميد روحاني، رئيس انجمن تاريخ پژوهي ايران معاصر در جمع طلاب و روحانيان بسيجي خراسان رضوي ضمن مقايسه دوران پيش و بعد از انقلاب اسلامي گفت: پيش از انقلاب نظام ستمشاهي و سيستم دولتي نسل جوان را به فساد سوق مي داد و پس از انقلاب دشمنان نظام اين كار را برعهده گرفته اند.
رئيس انجمن تاريخ پژوهي ايران معاصر گفت: از بعد از انقلاب تاكنون افرادي تلاش كرده اند ملت را به قبل از انقلاب برگردانند، مسائل پس از انتخابات چيزي نبود كه يك روزه ايجاد شود بلكه دشمن ابتدا اين افراد را شناسايي و روانشناسي كرد و سپس از نقطه ضعف هاي طعمه هاي خود، جهت تحريك آنان عليه نظام استفاده كرد.
وي ادامه داد: كساني كه در انتخابات به نظام ضربه زدند، سه گروه بودند؛ قدرت طلبان پس از انتخابات، ساده لوحاني كه تحت تأثير شايعه سازي ها قرار مي گيرند و عناصري كه بي بصيرت بوده و نتوانستند به درستي مسائل را تجزيه و تحليل كنند، برنامه براندازي پس از انتخابات امري مسلم و غير قابل انكار است اما اينكه اين كانديداها از نقشه براندازي آگاهي داشتند يا خير، نمي شود قطعيت داد و تاريخ پاسخگو خواهد بود.روحاني تأكيد كرد: در اين اغتشاشات، علاوه بر براندازي، نقشه اسلام ستيزي نيز داشتند، سياست فعلي معارضان داخلي با نظام، همكاري با دشمنان اعم از سلطنت طلبان، منافقان، تجزيه طلبان و... است، اين ها اگر حمايت گروه هاي بيگانه را تأييد نمي كنند در برابرشان موضع هم نمي گيرند كه اين توطئه كثيفي است.وي تصريح كرد: عده اي مي گويند ما سكوت كرده ايم چون حق و باطل ممزوج شده و قابل تشخيص نيست؛ پاسخ اين است كه حق و باطل كاملاً روشن است، حق، رهبر معظم انقلاب و مردم مظلوم و باطل كساني هستند كه در مقابل اين ها ايستاده اند.
رئيس انجمن تاريخ پژوهي ايران معاصر، بزرگ ترين وظيفه انسان ها و مردم آزاده ايران را، حضور در صحنه، حمايت از رهبري، روشنگري، و اجازه ندادن به تفرقه افكني هاي دشمن ذكر كرد و افزود: اين احزاب و جريان هاي راست و چپ و اصولگرا و اصلاح طلب و... نه مورد تأييد امام بود و نه تأييد رهبري و نه عقل و شرع هستند.

 



عضو شوراي مركزي جامعه مهندسين: نظام بيش از حد به خاطر مشايي هزينه كرده است

عضو شوراي مركزي جامعه مهندسين گفت: به نظر بنده نظام بيش از حد براي آقاي مشايي هزينه كرده است و آقاي احمدي نژاد نيز بيش از حد از مشايي دفاع مي كند كه نبايد به اين صورت باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس حسن غفوري فرد پنجشنبه شب در حاشيه ديدار اعضاي جامعه اسلامي مهندسين با آيت الله سبحاني در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اين كه مشايي بايد به كارهاي دفتري خود بپردازد، گفت: سخناني كه آقاي مشايي مي گويد نياز جامعه ما نيست و مشكلي را حل نمي كند پس بنابراين بايد دقت داشت كه از سخنان بيهوده پرهيز كرد.
عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين بيان داشت: سخن گفتن در خصوص مديريت حضرت نوح(ع) موضوعي نيست كه ما به آن بپردازيم و بايد در بيان سخنان خود دقت داشته باشيم.وي تصريح كرد: به نظر بنده آقاي مشايي بايد به اقدامات دفتري خود بپردازد زيرا انجام كارهاي دفتر رياست جمهوري كار كمي نيست و نياز به وقت بسياري دارد.

 



اخبار ادبي و هنري

دومين جشنواره بين المللي فيلم بم برگزار مي شود
دومين جشنواره فيلم بم اسفندماه با موضوع حوادث غيرمترقبه در شهرستان بم برگزار خواهد شد.
«مرتضي آتش زمزم» در گفت وگو با فارس در اين باره گفت: جشنواره امسال به صورت بين المللي از 10 تا 12 اسفند ماه برگزار خواهد شد و آقايان فرهاد مهرانفر، بايرام فضلي و علي محمد قاسمي هيئت انتخاب اين دوره هستند.
او ادامه داد: هيئت انتخاب از بين 100 فيلم داخلي و خارجي 30 فيلم را انتخاب خواهند كرد كه مبلغ يك ميليون تومان وروديه براي هر فيلمي در نظر گرفته شده است. آتش زمزم با اشاره به جزئيات ديگر اين جشنواره گفت: اين جشنواره با حمايت سازمان مسكن و شهرسازي برگزار مي شود و هدف ما طرح بحث هاي آموزشي و ايمني در حوادث غيرمترقبه با توجه به پرخطر بودن منطقه جغرافيايي ايران است.
معرفي داوران بيست وهشتمين جشنواره فيلم فجر برگزار شد
نشست معرفي داوران بخش هاي مختلف بيست وهشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در هتل اوين برپا شد.
به گزارش مهر، نشست معرفي داوران بخش هاي مختلف بين الملل 9 بهمن باحضور مهدي مسعود شاهي، جواد شمقدري، عليرضا سجادپور، حبيب الله كاسه ساز، محمد نيك بين، تهمينه ميلاني، علي معلم، عليرضا اميني، غلامرضا موسوي، محمدمهدي عسگرپور، اميرحسين شريفي، حجت الاسلام زم، عليرضا داوود نژاد و جمعي از داوران و ميهمانان خارجي برگزار شد.
اين مراسم با اجراي امير اسفندياري برگزار شد. او در ابتدا اعلام كرد كه سه تن از داوران از ايتاليا، افغانستان و فلسطين هر كدام بنا به دلايلي نتوانستند در بخش داوري حضور داشته باشند. از داوران بخش بين الاديان ماگالي وانريت منتقد از فرانسه، جيم مك دانل منتقد از انگلستان، جليل عرفان منش فيلمنامه نويس از ايران تقدير به عمل آمد.همچنين در بخش معناگرا نائوم كليمان مورخ و منتقد سينما، رئيس موزه ملي سينماي روسيه، احسان قابيل منتقد از تركيه، ايزابل پيسانو نويسنده از اسپانيا، رشيد مشهراوي كارگردان و پدر سينماي مقاومت فلسطين و احمدرضا معتمدي كارگردان و مدرس سينما از ايران تقدير شدند كه در ميان آنها مشهر اوي حضور نداشت.
داوران بخش آسيا رامش يسيي كارگردان فيلم «شعله» از هند، ريري رضا كارگردان از اندونزي، خميس مراداف رئيس آذربايجان فيلم از كشور آذربايجان، برمك اكرم كارگردان از افغانستان و علي معلم از ايران مورد تقدير قرار گرفتند. در اين مراسم اكرم حضور نداشت.
داوران بخش بين الملل الوويا استيوارت تهيه كننده از انگلستان، هوليا اوجانسو مدرس سينما و دبير سابق جشنواره فيلم استانبول از تركيه و مورالي نايير كارگردان از هند، كارلوس پادرون بازيگر و رئيس انجمن هنرمندان هنرهاي نمايش كوبا، نادر طالب زاده و تهمينه ميلاني تقدير شدند.همچنين داوران خارجي از حضور خود در ايران و اين رويداد ابراز خوشحالي كردند.
برنامه هاي انقلابي براي كودكان و نوجوانان
بيست و يك مركز فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي در شهرهاي مختلف كشور به بهره برداري مي رسد.محمدحسين فروتن، جانشين كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي در نشستي رسانه اي، با اعلام خبر فوق افزود: اين مراكز در استان هاي مركزي (12 واحد)، سيستان و بلوچستان (2 واحد)، هرمزگان (1 واحد)، و كردستان (1 واحد) افتتاح مي شوند كه با اين حساب مراكز كانون به 830 مركز مي رسد.
وي با بيان اين كه تمامي مراكز كانون در شهرهاي مختلف كشور برنامه هايي براي معرفي شخصيت حضرت امام خميني(ره) و نقش كليدي ايشان در پيروزي انقلاب و مقام معظم رهبري، معرفي كتاب هاي خاص انقلاب اسلامي برپايي نمايشگاه از وقايع انقلاب و ... دارند، اضافه كرد: برگزاري جشنواره فيلم قاصدك (فيلم هاي كودكان براي كودكان)، نثار گل به مرقد امام خميني(ره) و ويژه برنامه بهار در بهار از مهم ترين برنامه هاي اين ستاد در تهران هستند.
دانشجويان عدالت خواه در جشنواره فيلم فجر
جنبش عدالت خواه دانشجويي از فيلم هاي عدالت خواهانه بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر تقدير مي كند.هيئت داوران مربوطه به زودي معرفي خواهد شد.گفتني است، بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر هم اكنون در تهران و 10 مركز استان ديگر در حال برگزاري است و تا 15 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
همزمان با جشنواره تجسمي فجر؛عكس هاي امام خميني(ره)
در موزه هنرهاي معاصر به نمايش درمي آيد
محمدمهدي رحيميان دبير بخش عكس و عضو شوراي سياستگذاري دومين جشنواره تجسمي فجر در گفت وگو با ستاد خبري دومين جشنواره تجسمي فجر گفت: با رايزني ها و هماهنگي هايي كه با آژانس عكس ايران و آرشيو صداو سيما داشتيم مجموعه اي از عكس هاي امام خميني(ره) را در موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش درخواهيم آورد.
رحيميان در مورد اين آثار توضيح داد: اين عكس ها گزيده اي از آثار نمايشگاه «امام و آفتاب» است كه توسط آژانس عكس ايران برگزار شده بود و با نظر شوراي سياست گذاري در گالري شماره يك موزه هنرهاي معاصر به نمايش درمي آيد.

 



عضو شوراي نگهبان: 22بهمن پايان راه فتنه گران است

نماينده مجلس خبرگان رهبري و عضو حقوقدانان شوراي نگهبان گفت: امروز ولي فقيه پرچمدار نهضت عاشورا و ادامه دهنده راه اباعبدالله الحسين(ع) است.
آيت الله «عباس كعبي» روز پنج شنبه در چهارمين كنگره عاشورا پژوهي كه با عنوان «عاشورا، عدالت و پيشرفت» در زنجان برگزار شد، با بيان اينكه امروز فرهنگ عاشورايي، جهاني شده است، گفت: مردم به دليل درك عميق از فرهنگ عاشورايي، از نخبگان و خواص جلوتر هستند و با روحيه ولايتمداري و وفاداري، از ارزش هاي حضرت امام خميني(ره) و شهيدان پاسداري مي كنند.
وي اظهار داشت: فتنه گران به آخر خط رسيده اند و در حالي كه بسياري از نقاط مبهم براي همه روشن شده است گذشت زمان نيز حقايق زيادي را روشن خواهد كرد.
آيت الله كعبي با اشاره به شرايط كنوني كشور، گفت: برخي ها تا زماني كه منافع شخصي خود لطمه نخورد، مدافع اسلام هستند در حاليكه فرهنگ عاشورايي فرهنگ شهادت طلبي است. البته برخي ها حاضر نيستند پلهاي پشت سر خود را خراب كنند و يكي از علل سكوت برخي نخبگان و خواص همين امر است.وي، راه نجات و رستگاري در دنيا و آخرت را قرار گرفتن در كنار ولي فقيه دانست و اضافه كرد: 22 بهمن امسال نيز مردم ولايي ايران اسلامي با حضور خود در صحنه ثابت خواهند كرد كه با الهام از حضرت امام حسين(ع) همواره در دفاع از ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي، يكپارچه و متحد هستند.
آيت الله كعبي با تاكيد بر اينكه 22 بهمن پايان راه فتنه گران با حضور عاشورايي مردم خواهد بود، اظهار داشت: تنها راه نجات فتنه گران جدا شدن از دشمنان ايران اسلامي و پيوستن به صفوف ملت انقلابي ايران است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14