(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 بهمن 1388- شماره 19585
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولي امر مسلمين جهان در ديدار پرشور مردم آذربايجان شرقي:اجازه نمي دهيم آمريكا با سرنوشت دنيا بازي كند
چشم به راه سپيده
ركورد ورود خودرو به قشم شكسته شد
نخستين مركز تجاري ايران در عراق راه اندازي مي شود
انجام عمل آنژيو آمبوليزاسيون ضايعه عروقي براي نخستين بار در رشت
قائم مقام سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس: درآمد روزانه هر فاز پارس جنوبي 5 ميليون دلار است
با حضور معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نمايشگاه كتاب سيستان و بلوچستان گشايش يافت
انتقاد امام جمعه موقت رشت از موضع گيري دو پهلوي برخي از خواص
تجمع اعتراض آميز مردم تبريز برابر كنسولگري جمهوري آذربايجان
اخبار ادبي و هنري
با شركت يگان هاي نمونه نيروي انتظامي انجام شد آغاز رزمايش بزرگ ولايت در خرم آباد



ولي امر مسلمين جهان در ديدار پرشور مردم آذربايجان شرقي:اجازه نمي دهيم آمريكا با سرنوشت دنيا بازي كند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمع زيادي از مردم آذربايجان، حضور گسترده و خيره كننده مردم در راهپيمايي 22بهمن امسال را معجزه عظيم الهي خواندند و تأكيد كردند: ملت ايران در روز 22 بهمن با آگاهي، بصيرت، همت و توفيق الهي پاسخ كوبنده اي به همه مخالفان نظام جمهوري اسلامي داد و حجت را بر همه تمام كرد.
در اين ديدار كه در آستانه سالگرد قيام تاريخي مردم تبريز در 29بهمن سال 56برگزار شد، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با تجليل از اين حركت انقلابي، مبتكرانه و تأثيرگذار مردم هوشيار و وفادار آذربايجان و تبريز، به تبيين دلايل ماندگاري انقلاب اسلامي ايران و گسترش نفوذ و اثرگذاري آن در ميان ملتها پرداختند و افزودند: از آنجا كه انقلاب اسلامي، سخن حق و اهداف آن نيز كه از طرف امام حكيم(ره) ترسيم شد، با فطرت مردم مسلمان ايران هماهنگ بود، همچون شجره اي طيبه، با گذشت زمان پرفروغ تر و تأثيرگذارتر شد و با لطف و عنايت الهي، دلهاي بسياري را بسوي خود جذب كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به برجستگي روزافزون انقلاب اسلامي در داخل و د رميان ملتهاي مختلف كه، برخلاف ساير امواج و حركتهاي اجتماعي كه با گذشت زمان كم فروغ و بي تأثير مي شوند، خاطرنشان كردند: راز اين ماندگاري، حقانيت انقلاب اسلامي است و به همين دليل است كه جمعيت شركت كننده در راهپيمايي 22بهمن امسال و در سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، به مراتب از سالهاي قبل بيشتر، پررنگ تر و قوي تر بود.
ايشان افزودند: دشمنان انقلاب و برخي افراد ديگر كه دانسته يا ندانسته با زبان دشمنان سخن مي گويند، تلاش بسياري دارند تا اينگونه وانمود كنند كه انقلاب اسلامي از راه خود منحرف شده است اما واقعيت آن است كه حركت امروز انقلاب اسلامي و اهداف آن، همان حركت و اهدافي است كه امام بزرگوار(ره) در روز اول انقلاب ترسيم كردند.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: اگر انقلاب اسلامي از مسير و اهداف اصلي خود منحرف شده بود، اين جمعيت عظيم و اين همه دل، ايمان و انگيزه، با ياد ونام انقلاب به حركت درنمي آمد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه نتيجه وفاداري به انقلاب و اهداف آن، عزت، اقتدار و رسيدن به آرمانهاي والا، و اجر و ثواب الهي است، افزودند: اگر كساني با انقلاب اسلامي سست عهدي يا بدعهدي كنند، به ضرر خود آنها تمام خواهد شد زيرا انقلاب اسلامي با قوت به راه خود ادامه خواهد داد و آن افرادي كه انقلاب را رها كنند و يا به خواست دشمن در مقابل آن بايستد، خود دچار خسران و زيان خواهند شد.
ايشان با اشاره به حضور خيره كننده مردم در روز 22بهمن و معجزه عظيم الهي در اين روز خاطرنشان كردند: دشمنان و مخالفان نظام اسلامي اعم از مخالفان معاند و مخالفان غافل، از مدتها پيش براي ايجاد درگيري ميان مردم، در روز 22بهمن و القاي رويگرداني مردم از نظام برنامه ريزي و طراحي كرده بودند اما ملت ايران با آگاهي، بصيرت و همت و با دست قدرت الهي كه دلهاي آنان را بيدار كرد، در روز 22 بهمن مشت محكمي بر دهان همه مخالفان كوبيد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: مردم در اين روز حجت را بر همه تمام كردند و همه دشمنان نظام اسلامي اعم از دشمنان خارجي و مخالفان داخلي بايد بيدار و از توهم خارج شده باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: از مدتها پيش برخي سردمداران غربي، از جمله رئيس جمهور آمريكا دائماً دم از مردم ايران مي زدند اما حضور گسترده مردم در 22بهمن، خذلان الهي و رسوايي را نصيب آنان كرد.
ايشان افزودند: عده اي هم در داخل از روي غفلت، يا عدم تعقل و يا عناد و دشمني، دائماً بر ضد حركت كلي نظام اسلامي سخن مي گفتند، و دم از مردم مي زدند، اما 22بهمن نشان داد كه مردم بدنبال چه هستند و چه مي خواهند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اين عده براساس توهماتي كه به آنها القا شده بود، غره شدند و تصور كردند، مردم از انقلاب اسلامي و راه امام(ره) برگشته اند اما 22بهمن پاسخ كوبنده اي به آنها بود.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به توهمات چند دولت مستكبر در مورد ايران، افزودند: اين دولتهاي مستكبر كه غالباً ملتهاي خودشان هم، آنها را قبول ندارند، در سخنان خود اينگونه وانمود مي كنند كه جامعه جهاني با جمهوري اسلامي ايران مخالف است در حالي كه جامعه جهاني به معناي ملتها و بسياري از دولتها، از اين دولتهاي مستكبر ناراضي هستند و به هيچ وجه با جمهوري اسلامي مخالفتي ندارند.
ايشان تأكيد كردند: البته كه اين چند دولت مستكبر و تحت سلطه كمپانيهاي صهيونيست، بايد با جمهوري اسلامي مخالف باشند زيرا نظام اسلامي، فرياد عدالت را در جهان سر داده است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: آن روزي كه شبكه اختاپوسي سرمايه داري جهاني از ما تعريف كند، آن روز، بايد عزا بگيريم.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران از موضع خود كه سخن دل ملتها و بسياري از دولتها است كوتاه نخواهد آمد و به هيچ وجه از اين مخالفت ها و تهديدها نيز نمي هراسد افزودند: به صراحت اعلام مي كنيم، ما با استكبار و نظام سلطه و تسلط چند كشور بر جهان مخالفيم و با آن مبارزه مي كنيم و نخواهيم گذاشت اين چند دولت با سرنوشت دنيا بازي كنند.
ايشان علت اصلي بهانه گيري ها و دروغ پردازيها در مورد موضوع هسته اي، حقوق بشر و دموكراسي را اين موضع صريح و ايستادگي ملت ايران دانستند و خاطرنشان كردند: اكنون بار ديگر آمريكاييها، مأمور خود را همچون دوره گردي به خليج فارس فرستاده اند تا همان دروغ ها را تكرار كند اما اكنون هيچكس اين سخنان را باور نمي كند زيرا آمريكا به فكر مصالح و منافع ملتهاي منطقه نبوده بلكه برعكس تا آنجا كه توانسته است، منطقه را در زير پاي منافع نامشروع خود، لگدمال كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه جنگ طلب واقعي آمريكا است افزودند: آمريكا، خليج فارس را به انبار تسليحات تبديل، و به عراق و افغانستان حمله كرده و به جان پاكستان نيز افتاده است و در چنين وضعيتي به دروغ پردازي بر ضد جمهوري اسلامي ايران مي پردازد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: همه ملتهاي منطقه و بسياري از دولتهاي منطقه مي دانند كه جمهوري اسلامي ايران طرفدار صلح، برادري و عزت كشورهاي منطقه و همه كشورهاي اسلامي است.
ايشان اقدامات و اظهارات اخير مقامات آمريكايي را حركتي انفعالي خواندند و تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران، امسال براي چند دهمين بار در مبارزه خود با مستكبرين پيروز شد و آنها شكست خوردند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به بروز حوادث بعد از انتخابات به دليل ناداني و محاسبه غلط برخي افراد، افزودند: دشمن تلاش كرد تا با استفاده از اين حوادث، جمهوري اسلامي ايران را تضعيف كند، اما اين حوادث نه تنها موجب تضعيف نظام نشد بلكه موجب قدرت بيش از پيش نظام اسلامي شد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اگر قبل از انتخابات، بايد با استدلال گفته مي شد كه دشمن در كمين است، مردم بعد از حوادث انتخابات، ديدند كه دشمن چگونه دركمين است، بنابراين بلافاصله در ميدان حاضر شدند و از اين پس هم همينگونه خواهد بود.
ايشان خاطرنشان كردند: مردم از اين پس در همه عرصه ها از جمله عرصه علم و صنعت، كسب و كار، تجارت و كارهاي گوناگون با انگيزه و جديت بيشتري حركت خواهند كرد.
رهبر انقلاب اسلامي مسئوليت مسئولان را بعد از حركت عظيم مردمي و هوشياري خيره كننده آنان در 22بهمن، بسيار سنگين دانستند و تاكيد كردند: مردم نشان دادند كه آماده دفاع از انقلاب و كشور و ارزشها هستند بنابراين مسئولان كشور، مسئولان قواي سه گانه و همه خدمتگزاران بايد با خضوع و احترام در مقابل ملت، با جديت و تلاش مضاعف به دنبال حل مشكلات و نابساماني هاي جامعه باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: هيچ مشكل و نابساماني وجود ندارد كه با دست اراده متكي به ايمان قابل برطرف شدن نباشد و با لطف خداوند متعال مسئولان كشور و مسئولان قواي سه گانه و آحاد مردم تلاش خواهند كرد تا اين مشكلات حل شوند.
ايشان تأكيد كردند: آينده ملت ايران آينده درخشاني است و اين ملت تصميم خود را براي رسيدن به اوج اهداف گرفته است و به اين اهداف نيز خواهد رسيد و الگويي براي همه ملتها خواهد شد تا آنها بدانند مسير عزت و عظمت چگونه است.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به دو ويژگي ممتاز مردم آذربايجان و تبريز اشاره كردند و افزودند: مردم تبريز همواره آغازكننده بوده و ابتكار عمل را در دست داشته اند و قيام 29بهمن سال 56 نيز از همين موارد بود زيرا اگر مردم تبريز اين كار بزرگ را انجام نمي دادند، سلسله اربعين ها در كشور ايجاد نمي شد.
حضرت آيت الله خامنه اي، وفاداري را ويژگي ممتاز ديگر مردم آذربايجان و تبريز دانستند و خاطرنشان كردند: در قضاياي فتنه اول انقلاب در تبريز، امام بزرگوار(ره)، همت، غيرت، آگاهي و بصيرت مردم تبريز را خوب شناختند و فرمودند: مردم جواب فتنه گران را خواهند داد و همينگونه هم شد.
ايشان با اشاره به استمرار اين ويژگي ها در مردم آذربايجان و تبريز افزودند: امروز هم جوانهاي عزيز تبريز كه نه امام، نه دفاع مقدس و نه باكري ها را ديده اند، با همان استقامت و بصيرتي در صحنه حاضر مي شوند كه جوان تبريزي در 29بهمن سال 56 در ميدان حاضر شد.
در ابتداي اين ديدار آيت الله مجتهد شبستري امام جمعه تبريز و نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي در سخناني با گراميداشت ياد و خاطره قيام 29بهمن سال 56 مردم تبريز و سوابق انقلابي مردم اين منطقه در مبارزه با ظالمان و ستمگران گفت: روحيه پيشتازي مردم تبريز در انتخابات دهم رياست جمهوري با افزايش صددرصدي مشاركت بار ديگر تجلي يافت و بعد از حادثه عاشورا نيز مردم تبريز حماسه اي ماندگار آفريدند.
وي افزود: مردم آذربايجان با حضور كم نظير خود در راهپيمايي 22بهمن امسال نيز با آرمانهاي امام راحل و با مقام معظم رهبري تجديد پيمان كردند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.جمعه آمد، مسيح بفرستيد
يك الف- بعد هم سه تا نقطه- اين دعا زود دستتان برسد
مي دهم آب با خودش ببرد، دست آن يار مهربان برسد
احتراماً به سقف خانه ي دل يك شكاف عميق افتاده
از همين جا اميدوارم كه، دست هايم به آسمان برسد
من تقاضاي يك نظر دارم، نظرم غالباً موافق توست
اين كه كاري ندارد آسان است، هر كه بايد به ميهمان برسد
يك الف- بعد هم سه تا نقطه- جمعه آمد مسيح بفرستيد
احتراماً ز عشق، مي خواهم تا به اوضاع مردگان برسد
نامه ها پشت نامه- اما او... - وحده لا اله الاهو
با شما هم عقيده هستم من، كارد بايد به استخوان برسد
شنبه، يكشنبه و دوشنبه گذشت، رودها نامه اي نياوردند
آنچه را از تو خواستم مگذار، پاسخش دست ديگران برسد
رزيتا نعمتي
نشان
بيا كه بي تو نازنين نمانده طاقتي به جان
مرا ببر به سمت خود، به اوج هر چه كهكشان
اگرچه دل شكسته ام، بگير دست خسته ام
ميان دست هاي خود، چو قطره اي ز بي كران
تواي سوار سبزپوش، كه از تبار حيدري
تو اي رسول روشني، طلايه دار آسمان
زلال شعر بودني، تقدس سرودني
تو عطر ياس و نرگسي، در اين زمان بي گمان
در ازدحام واژه ها، به جستجوي سايه ها
چه بي ستاره مي شوم، اگر نگيرمت نشان
چقدر راه و فاصله، ميان ماست تا شما؟
كه هر چه مي دوم ولي، نمي رسم به پايتان
تو رمز و راز هر چه هست، تو مستي مي الست
ز ديده گرچه غايبي، به چشم دل ولي عيان
سعيد عاشقي

 



ركورد ورود خودرو به قشم شكسته شد

قشم- خبرنگاركيهان:
ركورد ورود خودرو شخصي مسافران و گردشگران به جزيره قشم شكسته شد.
«محمدرضا قادر» مدير گمرك قشم با بيان اين مطلب گفت: طي 5 روزه تعطيلات ايام دهه فجر بيش از 25 هزار خودروي شخصي مسافران از طريق اسكله لافت وپل به جزيره قشم وارد شد. همچنين تعداد 336 هزار مسافر به اين جزيره وارد و يا خارج شدند.وي افزود: بيشترين ركورد ورود خودرو به جزيره قشم مربوط به يك روز در نوروز 1387 مي شود كه طي آن بيش از 6 هزار خودرو وارد قشم شد اما امسال اين ركورد به 10هزار خودرو رسيد.
مديركل گمرك قشم با اشاره به تعطيلات نوروز 89 گفت: بايد امكانات لازم براي پذيرايي از مسافران فراهم شود.

 



نخستين مركز تجاري ايران در عراق راه اندازي مي شود

دبير كل اتاق تعاون كشور گفت: به زودي نخستين مركز تجاري ايران در سطح گسترده توسط اتاق تعاوني ايران در سليمانيه عراق تاسيس و راه اندازي مي شود.
به گزارش ايرنا حسين رحماني نيا روز چهارشنبه در يزد، هدف از راه اندازي اين مركز را توسعه تجارت خارجي ايران، توسعه صادرات غيرنفتي و رشد و شكوفايي اقتصاد بيان كرد.
وي افزود: دومين مركز تجاري ايران بعد از راه اندازي مركز سليمانيه عراق در يكي از كشورهاي آفريقاي جنوبي يا آسياي ميانه تاسيس خواهد شد.
رحماني نيا گفت: با راه اندازي اين مركز از توليدكنندگان بخش خصوصي، دولتي و تعاوني سراسر كشور براي عرضه كالاها و خدمات مهندسي خود دعوت خواهد شد.
دبير كل اتاق تعاوني كشور اضافه كرد: اين مركز تسهيلاتي را فراهم خواهد كرد كه صادركنندگان با اطمينان و با حمايت ايران، توليدات خود را صادر كنند.
وي با اشاره به نقش تعاوني ها در اقتصاد كشور گفت: تا پايان سال 93 سهم تعاوني ها در اقتصاد كشور از پنج درصد به 25 درصد افزايش خواهد يافت.
به گفته رحماني نيا، براي تحقق اين امر، دولت حمايت هاي مالي را از اتاق هاي تعاوني خواهد داشت.
وي اضافه كرد: در حال حاضر 150 هزار تعاوني در كشور با 25 ميليون نفر عضو تحت نظارت اتاق تعاوني فعاليت دارند.

 



انجام عمل آنژيو آمبوليزاسيون ضايعه عروقي براي نخستين بار در رشت

رشت - خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در شمال كشور عمل آنژيو آمبوليزاسيون ضايعه عروقي مادرزادي در بيمارستان رازي رشت با موفقيت انجام شد.
اين عمل بر روي بيماري 23 ساله در بخش جراحي عروق بيمارستان رازي توسط يك تيم جراحي متخصص به سرپرستي دكتر حسين همتي فوق تخصص جراحي عروق و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي گيلان انجام شد.
به گفته دكتر همتي براي انجام اين عمل، ابتدا شريانهاي بيمار با كمك آنژيو آمبوليزاسيون مسدود و سپس در مدت 48 ساعت كار عمل با برداشت كامل ضايعه عروقي با موفقيت انجام شد.
وي افزود: تجهيز بخش مربوطه در بيمارستان رازي رشت با 3 ميليارد ريال اعتبار صورت گرفت كه زمينه ساز پيشرفت قابل توجهي در جراحي عروق در استان شد.

 



قائم مقام سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس: درآمد روزانه هر فاز پارس جنوبي 5 ميليون دلار است

قائم مقام سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: درآمد هر فاز پالايشگاهي در پارس جنوبي روزانه پنج ميليون دلار است.
به گزارش ايرنا، سيد پيروز موسوي عصر سه شنبه در آيين افتتاح نمايشگاه نفت، گاز و پتروشيمي در بوشهر افزود: با بهره برداري از 28 فاز پالايشگاهي در منطقه پارس جنوبي براي 150 هزار نفر اشتغال پايدار و 150 هزار نفر نيز اشتغال جانبي ايجاد خواهد شد.وي اضافه كرد: منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با 48 هزار هكتار وسعت داراي سه سايت عسلويه، كنگان و پارس شمالي است.
موسوي گفت: سهم ذخائر گازي در پارس جنوبي 14 هزار ميلياردمتر مكعب گاز و 18 هزار بشكه ميعانات گازي است.
قائم مقام سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس اظهار داشت: در صنايع پتروشيمي در منطقه پارس جنوبي نيز در فاز يك هفت ميليون دلار و در فاز دو در 22 طرح 16 ميليون دلار سرمايه گذاري شده است.

 



با حضور معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نمايشگاه كتاب سيستان و بلوچستان گشايش يافت

زاهدان - خبرنگاركيهان:
با حضور معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دوازدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب سيستان و بلوچستان در مركز اين استان گشايش يافت.
دراين مراسم كه نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان، استاندار و فرماندار زاهدان و مديرعامل موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي ايران به همراه جمعي از ناشران و دانشجويان حضور داشتند، دكتر معين پرويز معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: استقبال مردم سيستان و بلوچستان از نمايشگاه كتاب وظيفه ما را دو چندان مي كند.
وي افزود: اولويت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام فعاليت هاي فرهنگي در استان هايي نظير استان سيستان و بلوچستان است. البته اين مهم نيازمند برنامه ريزي و همكاري مسئولان استاني است.
دراين مراسم مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: در نمايشگاه امسال 400هزار جلد كتاب شركت كرده اند و اين كتاب ها با 40درصد تخفيف به متقاضيان عرضه مي شود.
نورالله بوشان افزود: سال گذشته دو ميليارد و 816ميليون ريال در بخش خريد و اهداي كتاب هزينه شده و امسال درهمين بخش دو ميليارد و 502 ميليون ريال تاكنون هزينه شده است.
نمايشگاه بزرگ كتاب سيستان و بلوچستان به مدت يك هفته از سه شنبه گشايش يافته است.

 



انتقاد امام جمعه موقت رشت از موضع گيري دو پهلوي برخي از خواص

رشت - خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت رشت از سكوت يا موضع گيري
دو پهلوي بعضي از خواص و ائمه جمعه گيلان در جريان فتنه هاي اخير در كشور انتقاد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين ميرحسيني اشكوري با تاكيد بر اينكه بايد با آن عده از خواص كه در جريان فتنه هاي اخير مردود يا حتي با بعضي ها هم به عنوان عامل فتنه برخورد شود گفت: بعضي از ائمه جمعه نيز چه در قبل و چه بعد از انتخابات وضعيت نامطلوبي داشتند و حتي بعضي از آنها در زمان انتخابات از جريان سبز اموي حمايت كردند واكنون نيز حاضر نيستند به طور شفاف سران فتنه را محكوم كنند.
وي افزود: آنان هنوز با سخنان دو پهلوي خود مردم را به ترديد وا مي دارند و در تشخيص و حمايت از خط رهبري از مردم عقب ترند. اين در حالي است كه مردم آگاه و ولايت مدار تنها به خاطر جايگاه معنوي و سياسي اين دسته از ائمه جمعه آنها را تحمل مي كنند.
امام جمعه موقت رشت با درخواست از رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور جهت رسيدگي به وضعيت اين عده از ائمه جمعه تصريح كرد البته در جريان فتنه اخير اكثريت ائمه جمعه گيلان با تشخيص درست و تبعيت از خط رهبري به روشنگري مردم پرداختند و در ايجاد حماسه هاي 9 دي و 22 بهمن نقش موثري ايفا كردند.
اشكوري در ادامه افزود: دراين راستا با موضعگيري قاطعانه و شفاف آيت الله قرباني نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت و نيز اكثريت ائمه جمعه استان وحدت خوبي بين مردم و روحانيت به وجود آمده است.

 



تجمع اعتراض آميز مردم تبريز برابر كنسولگري جمهوري آذربايجان

تبريز-خبرنگاركيهان:
مردم تبريز سه شنبه با تجمع در برابر كنسولگري جمهوري آذربايجان اقدام پليس اين كشور در برخورد با عزاداران 28صفر باكو را محكوم كردند.
گروههاي معترض مردم تبريز با سر دادن شعارهاي «مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و الهام علي اف حيا كن اسرائيل را رها كن» اين اقدام دولت آذربايجان را در برخورد با عزاداران به شدت محكوم كردند.
گفتني است سينه زنان در باكو، در روز رحلت پيامبر اعظم در حال حركت از ميدان فضولي به سمت ميدان شهدا اين شهر بودند كه با يورش و برخورد تند پليس مواجه شدند و 10نفر زخمي و 20تن نيز، دستگير شدند.

 



اخبار ادبي و هنري

خشم بهائيان نسبت به پخش يك مجموعه تلويزيوني
فرقه ضاله بهائيت به دليل پخش يك مجموعه تلويزيوني از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به انتقاد از اين سازمان پرداخت.
به گزارش فارس، اعضاي فرقه ضاله بهائيت طي بيانيه اي خشم خود را نسبت به اقدامات روشنگرانه صداوسيما درخصوص معرفي حقايق تاريخي اعلام كردند.
سايت ضدانقلابي راديو زمانه دراين باره نوشت؛ تلويزيون ايران در ايام سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، مجموعه اي تلويزيوني به نام «سال هاي مشروطه» پخش كرده كه به اعتقاد بهائيان، فقط اتهام عليه آن ها مي باشد.
در اين خبر ضمن شرم آور خواندن اقدام صداوسيما از نمايش اين سريال به عنوان يك برنامه تبليغاتي روشمند و رو به گسترش نظام جمهوري اسلامي ايران ياد شده است.
گفتني است؛ شبكه 3 سيما همزمان با آغاز دهه فجر سريال سال هاي مشروطه را به كارگرداني محمد ورزي به آنتن پخش سپرد.
در اين سريال، زندگي 5 پادشاه ايران در مدت 70 سال روايت مي شود و در آن 130 شخصيت مختلف حضور دارند. پيش توليد اين سريال از خردادماه شروع و مردادماه هم كار تصويربرداري در لوكيشن هاي مختلفي چون كاخ گلستان، كاخ سعدآباد، كاخ نياوران، شهرك سينمايي غزالي، شهرك سينمايي دفاع مقدس، بازار سعدالسلطنه، باغ فين كاشان، دهكده كن و باغ ملك و... آغاز شده است. تصويربرداري اين سريال دي ماه امسال به پايان رسيد.
اولويت حمايت از فعاليت فرهنگي در سيستان و بلوچستان
محسن پرويز در افتتاحيه نمايشگاه كتاب زاهدان گفت: حمايت از فعاليت هاي فرهنگي در استان هايي مانند سيستان و بلوچستان در اولويت وزارت ارشاد قرار دارد.
در آيين افتتاحيه نمايشگاه استاني كتاب سيستان و بلوچستان محسن پرويز معاون فرهنگي وزير ارشاد گفت: زماني كه نمايشگاه استاني كتاب زاهدان با استقبال خوب مردمي كه از نظر مالي نسبت به استان هاي ديگر شرايط مطلوبي ندارند مواجه مي شود، وظيفه ما چند برابر مي شود. وي با بيان اينكه «حدود هشت سال پيش از يكي از كتابخانه هاي دور افتاده سيستان و بلوچستان بازديد كردم»، گفت: اين كتابخانه تنها يك هفته بود كه افتتاح شده بود؛ اما حتي يك صندلي خالي هم در اين كتابخانه وجود نداشت و اين مساله من و نويسندگان همراهم را شگفت زده كرد. معاون فرهنگي وزير ارشاد افزود: براي برگزاري همايش هاي فرهنگي در استان سيستان و بلوچستان آمادگي داريم؛ اما اين امر مستلزم همكاري دستگاه هاي مختلف استاني است.
سلحشور جايزه خود را به حوزه علميه قم تقديم كرد
كارگردان فيلم «يوسف پيامبر(ع)» جايزه خود را از بخش تجلي اراده ملي بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر، به حوزه علميه قم تقديم كرد: فرج الله سلحشور هنگام دريافت جايزه خود گفت: يوسف پيش از آنكه خروجي و حاصل سينما باشد، حاصل زحمات علماي دين و خروجي تفاسير علماي اسلام عزيز است و گوشه اي از درياي بي كران قرآن است. وي افزود: آنچه در فيلم حضرت يوسف(ع) ديديد حاصل آموخته هاي من از محضر بزرگان دين است و لذا بيش از آنكه خود را لايق اين هديه بدانم، آن را به حوزه علميه قم تقديم مي كنم. در ادامه مراسم يكي از روحانيون حاضر در مراسم، جايزه فرج الله سلحشور را دريافت كرد.
نوحه هاي عاشورايي در روايت شيدايي
نخستين همايش نوحه هاي عاشورايي با عنوان «روايت شيدايي» از سوي مركز مطالعات راهبردي خيمه و با همكاري مركز موسيقي حوزه هنري، 23 ارديبهشت سال آينده در تالار انديشه برگزار مي شود.
اين همايش با همكاري اداره كل نغمات آييني، راديو نوا، بنياد دعبل و شهرداري منطقه 4 و با هدف پاسداشت و تكريم هنر فاخر مرثيه خواني و گزينش آثار برتر در قالب نوحه هاي عاشورايي در زمينه اجرا، كلام و آهنگ برگزار مي شود.
شنبه؛ پايان جشنواره شعر فجر
شنبه اول اسفندماه مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و دكتر محسن پرويز معاون امور فرهنگي و تني چند از شاعران داخلي و خارجي برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر اين مراسم راس ساعت 16 با حضور بيش از 40 خبرنگار رسانه هاي مكتوب، الكترونيك، ديداري و شنيداري در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

 



با شركت يگان هاي نمونه نيروي انتظامي انجام شد آغاز رزمايش بزرگ ولايت در خرم آباد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
رزمايش بزرگ ولايت با نام ولي امر مسلمين با شركت يگانهاي نمونه نيروي انتظامي لرستان صبح امروز در خرم آباد آغاز شد.
سرتيپ حسين رحيمي در مراسم آغاز عمليات اين رزمايش كه با رمز يا محمد رسول الله(ص) و با حضور مسئولان و اقشار مردم در ضلع غربي درياچه كيو آغاز شد گفت: در اين رزمايش كه به مدت دو روز ادامه دارد علاوه بر يگانهايي از نيروهاي هوايي و دريايي نيروي انتظامي كشور، تعداد 40 گروهان از يگانهاي نمونه نيروي انتظامي لرستان با تجهيزات و صدها دستگاه خودروهاي پليس شركت دارند.
فرمانده انتظامي لرستان وسعت عمليات را دهها كيلومترمربع در حوزه خرم آباد ذكر كرد و خاطرنشان ساخت: هدف از اجراي اين رزمايش، نمايش توان عملياتي نيروي انتظامي لرستان براي مقابله با بحرانها و حوادث طبيعي، اجتماعي و گروگانگيري است.
سرتيپ رحيمي گفت: در مدت دو روز زمان برپايي رزمايش مراحل مختلفي تدارك ديده شده است كه توسط نيروهاي عمل كننده به اجرا گذاشته مي شود.
فرمانده انتظامي لرستان گفت: انتقال نيرو با بالگرد و پياده شدن چتربازها، عمليات آبي در درياچه كيو بوسيله قايق ها، يورش به كانونهاي بحران و عمليات امداد و نجات در دريا و خشكي از برنامه هاي اين رزمايش است.
رحيمي گفت: علاوه بر يگانهاي نيروي انتظامي، يگانهايي از دستگاه هايي كه به نوعي در مقابله با بحرانها و امور امدادي نقش دارند، همياران پليس بسيجي، پليس ياران جوان و همياران پليس عشاير شركت دارند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14