(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 اسفند 1388- شماره 19588
 

رئيس سازمان محيط زيست: براي وليعهد قطرهديه نفرستاده ام
سردار احمدي مقدم: رضايت و امنيت مردم، بهترين پاداش است
منع كاركنان پـالايشگاه نفت اردن از اداي نماز
سردرد ، خستگي و اختلالات خواب تأثيرات آلودگي صوتي
انهدام تيم تروريستي كومله در آذربايجان غربي
رويدادهاي خارجي مرگ 80 پاكستاني در ريزش بهمن
تسهيلات جديد مسكن فرهنگيان
مرگ 32 پرتغالي در باران
لغزندگي جاده هاي خراسان رضوي در پي بارش برف و باران
توزيع كارت پوشاك فجر ميان دانش آموزان بي بضاعت تهراني
قبور بهشت زهرا 3 طبقه مي شوند
وزارت بهداشت خبر داد حضور بازرسان در طرح بسيج سلامت نوروزي
اعدام 3 قاچاقچي در شهرهاي اصفهان و زاهدان
رئيس سازمان بازرسي استان خبر داد دستگيري يكي از مديران ارشد بخش نيرو در خوزستان
جعل امضاي شهردار ساري براي اخذ وام بانكي



رئيس سازمان محيط زيست: براي وليعهد قطرهديه نفرستاده ام

رئيس سازمان محيط زيست درباره خبر ارسال هديه دو آهو براي وليعهد قطر گفت: هديه اي براي وليعهد قطر نفرستاده ام.
به گزارش فارس، محمدجواد محمدي زاده درباره انتشار خبري مبني بر اينكه قرار است دو آهو توسط رئيس سازمان محيط زيست به عنوان هديه به وليعهد قطر اهدا شود، اظهار داشت: هنوز هيچ هديه اي داده نشده است.
براساس اعلام روابط عمومي سازمان محيط زيست 2آهوي مورد نظر شناسنامه دار بوده و براي انجام تحقيقات و پژوهش هاي ژنتيكي به اين كشور ارسال مي شوند.

 



سردار احمدي مقدم: رضايت و امنيت مردم، بهترين پاداش است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: اگر در انقلاب مخملي بتوانند نهادهاي نظامي و امنيتي را فرو بريزند، كيان حكومت دچار هرج و مرج و بي قانوني خواهد شد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم، ديروز در مراسم توديع و معارفه فرمانده انتظامي تهران بزرگ خطاب به كاركنان اين فرماندهي اظهار داشت: يكي از ويژگي هاي ماموران نيروي انتظامي، مطيع رهبري بودن در قبل و پس از انتخابات است.
وي افزود: در اين نوع فتنه ها اين مردم هستند كه آسيب و خسارت مي بينند و بخشي از زندگي آنها از نظر فكري، سياسي و اقتصادي دچار آسيب مي شوند، اين در حاليست كه برخورد با چنين موضوع پيچيده اي نمي تواند با سرعت انجام شود، بلكه بايد حداكثر اغنا و توجيه افكار عمومي و همچنين خشونت حداقلي مدنظر قرار گيرد و ماموريت ها با درايت و حوصله انجام شود كه اين موضوع در حوادث اخير انجام شد.
فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: شرمنده هستيم كه جبران مادي اين خدمات را نتوانستيم انجام دهيم، اما رضايت و امنيت مردم بهترين پاداش است.
وي ادامه داد: بيشترين فشارها در انقلاب مخملي بر روي پليس متمركز است، به طوري كه اگر در انقلاب بتوانند نهادهاي نظامي و امنيتي را فرو بريزند، كيان حكومت دچار هرج و مرج و بي قانوني خواهد شد.
سردار احمدي مقدم با بيان اينكه اين افراد با ايجاد فتنه و ابهام مي خواهند زور بگويند كه اين يك ديكتاتوري مدرن و جديد در لباس دموكراسي و آزادي است، افزود: اين افراد اعتقادي به دموكراسي ندارد، چون جمهوري و دموكراسي در پاي صندوق هاي راي به وجود مي آيد و انتخابات دوره قبل يكي از آزادترين انتخابات در كشور بود، اگر اعتقادي به آزادي و دموكراسي داشتند، بايد به راي مردم تمكين مي كردند، البته ابعاد اين حادثه براي مردم روشن است.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: نمي توانيم با كسي كه در خرداد ماه، اين دروغ بزرگ را باور و در اعتراضات شركت كرده بود، همان برخوردي را با كسي داشته باشيم كه در عاشورا و 22 بهمن اعتراض كرد، چون كساني كه در اين اعتراضات باقي ماندند از معاندان و ضدانقلاب هستند.
وي خطاب به فتنه گران گفت: شما گفتيد، انقلاب، شهدا و دفاع مقدس. مردم هم باور كردند، در حالي كه اين ها همه شعار بود و واقعيت نداشت. شما گفتيد ولايت فقيه، اما جلويش ايستاديد. گفتيد امام، اما امام (ره) تنها يك تابلو بود كه اين موضوع مانند قرآن سرنيزه كردن اصحاب معاويه است.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه سهم نيروي انتظامي در ا ين جريانات سهم بزرگي است، ادامه داد: نيروي انتظامي گاهي اوقات از هر دو طرف مورد انتقاد قرار مي گرفت، به طوري كه اگر سخت گيري مي كرد، گروهي انتقاد مي كردند و اگر مدارا مي كرد، مانند روز عاشورا كه به حرمت آن روز نيروي انتظامي يك مقداري مدارا كرد، اما درحواشي اتفاقاتي كه رخ داد، باز هم مورد انتقاد قرار گرفتيم.
سردار احمدي مقدم ادامه داد: حوادث و فتنه هاي اخير زندگي مردم و طرح هاي پليس را تحت تاثير قرار داد، به طوري كه به مردم نافرماني مدني را القا مي كردند، در نتيجه با توجه به اينكه امكانات پليس هم محدود است، بايد اولويت هايي را در نظر مي گرفتيم.
وي تقويت و انضباط و امنيت اجتماعي را از جمله برنامه هاي مهم پليس در سال آينده عنوان كرد.
برنامه هاي فرمانده جديد انتظامي تهران بزرگ
سردار ساجدي نيا، فرمانده جديد انتظامي تهران بزرگ در اين مراسم همكاري با نهادهاي مختلف به ويژه بسيج در برطرف كردن تعارضات و تنش ها و همچنين تقويت سرمايه اجتماعي را از جمله برنامه هاي خود در فرماندهي انتظامي تهران بزرگ عنوان كرد.
وي تقويت، اقتدار، منزلت و شأن پليس در تهران، اهتمام ويژه به سرمايه انساني و افزايش و تقويت سرمايه اجتماعي را از جمله اهداف خود در فرماندهي انتظامي تهران بزرگ عنوان كرد.

 



منع كاركنان پـالايشگاه نفت اردن از اداي نماز

مديران اجرايي پالايشگاه نفت اردن خواندن نماز جمعه توسط كارگران خود را ممنوع اعلام كردند.
درحالي كه كارگران شركت پالايش فرآورده هاي نفتي اردن قصد اقامه نماز جمعه را داشتند، با ممانعت مديران اجرايي اين شركت مواجه شدند.كارگران اردني شاغل درپالايشگاه اعلام كردند درحالي كه قصد برپايي نماز جمعه را داشتند با ممانعت مديران اجرايي مواجه شدند و تهديد كردند كه در صورت برپايي و شركت در نماز جمعه توبيخ خواهند شد.پس از اين مساله كارگران پالايشگاه نفت اردن با رئيس اتحاديه به كارگران اين كشور تماس گرفتند و از وي خواستند تا هرچه سريعتر اين مشكل را حل نمايد.«خالد زيود» رئيس اتحاديه كارگران اردن نيز پس از مذاكره تلفني طولاني با مديران پالايشگاه فقط توانست مدت 15دقيقه جهت اقامه و شركت در نماز جمعه كارگران اين پالايشگاه وقت بگيرد.

 



سردرد ، خستگي و اختلالات خواب تأثيرات آلودگي صوتي

سردرد، خستگي، بيماري هاي قلبي، اختلالات گوارشي، سقط جنين، سرطان و اختلال خواب از جمله مهمترين تأثيرات سوء صدا بر سلامت انسان مي باشند.
خسرو گورابي اديولوژيست و دبير علمي دومين كنگره شنوايي شناسي و آلودگي صوتي ايران كه از 1 تا 3 ارديبهشت ماه 1389 در مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري كانون برگزار مي شود با بيان اين خبر اظهارداشت: كم شنوايي تنها چيزي است كه ما به عنوان تأثير مخرب صداي بلند بر سلامت شنوايي با آن آشناييم در حاليكه در جامعه صنعتي امروز كه در آن معيار صداي مجاز و غير مجاز تعريف درستي نداشته و محدوديتي براي صداهاي بلند در محيط زندگي و كار رعايت نمي شود؛ تأثيرات روانشناختي و ارتباطي شامل افسردگي، پرخاشگري، اضطراب، كاهش مهارت هاي اجتماعي، ناتواني يادگيري، كاهش حافظه و همچنين كاهش مهارت هاي زباني و گفتاري در كودكان همواره سلامت ما را تهديد مي كنند.
وي تأكيد كرد: متأسفانه صدا به عنوان دومين آلوده كننده محيط زيست پس از آلودگي هوا، به اندازه كافي مورد توجه قرار نمي گيرد در حاليكه برخي تأثيرات مخرب صداي بلند به صورت پايدار و براي هميشه با فرد بيمار باقي خواهند ماند.
گورابي افزود: جهت جلوگيري از ابتلا به معلوليت هاي ناشي از صداي بلند لازم است صداهاي موجود در محيط زندگي و كار مورد ارزيابي و پايش قرارگيرد و در مرحله دوم راهكارهاي مناسب جهت كاهش صدا مورد توجه قرار داده شده و در نهايت با استفاده از تجهيزات حفاظتي فردي به پيشگيري از تأثيرات مخرب صداي بلند كه عموما فرد را دچار كم شنوايي هاي پايدار مي كنند بپردازيم.
گورابي آموزش عمومي توسط رسانه ها، سازمانهاي آموزشي و بهداشتي و اجراي طرحهاي غربالگري براي كودكان در بدو ورود به مدارس و همچنين نوزادان در بدو تولد را از جمله مهمترين راههاي پيشگيري از اين گونه معلوليت هاي شنوايي برشمرد.

 



انهدام تيم تروريستي كومله در آذربايجان غربي

سربازان گمنام امام زمان «عج» با انهدام تيم تروريستي كومله در آذربايجان غربي 4 نفر از عناصر اين گروهك تروريستي را به هلاكت رساندند.
به گزارش رجانيوز به نقل از روابط عمومي وزارت اطلاعات سربازان گمنام امام زمان«عج» در اداره كل اطلاعات استان آذربايجان غربي پس از شناسايي يك تيم چهار نفره از عناصر گروهك تروريستي كومله كه در تاريخ 5/10/88 (مقارن با تاسوعاي حسيني) سه نفر از مأموران نيروي انتظامي را در جاده مهاباد به مياندوآب به شهادت رسانده بودند آنها را به هلاكت رساندند.
با رديابي هاي مأموران اطلاعاتي، مسير رفت و آمد اعضاي اين تيم تروريستي در منطقه اي از توابع شهرستان سردشت شناسايي و طي عملياتي غافلگيرانه در ساعت 1و 45 دقيقه بامداد ديروز، اين تيم تروريستي منهدم شد.
در اين عمليات تعداد 4 قبضه سلاح كلاشينكف، 2 قبضه نارنجك، 26 عدد خشاب و تجهيزات انفرادي مربوط كشف و ضبط شده است.

 



رويدادهاي خارجي مرگ 80 پاكستاني در ريزش بهمن

ريزش كوه و بهمن در شمال پاكستان روستايي در منطقه «كوهستان» را زير برف مدفون كرد و شمار قربانيان را به 80 نفر رساند.
بر اثر اين حادثه روستايي به نام زيارت درمنطقه «كوهستان» در زير برف مدفون شد كه بر اثر آن 80 نفر تاكنون جان خود را از دست دادند. امدادگران موفق شدند تنها 9 نفر را سالم از زير آوار بيرون بياورند. بالگردها با ارسال مواد غذايي به مناطقي كه دسترسي به آن ها ناممكن شده است، به مردم اين مناطق امدادرساني مي كنند. اما بر اثر طوفان و برف و باران شديد اين عمليات به كندي صورت مي گيرد.
محمد الياس يكي از فرماندهان پليس پاكستان اعلام كرد، پليس بيش از 24 ساعت پس از ريزش بهمن به اين روستا كه در 200 كيلومتري اسلام آباد، پايتخت پاكستان واقع شده است رسيد.بارش هاي شديد برف در شرايطي روي مي دهد كه تا ماه گذشته، خشكسالي اين منطقه را تهديد مي كرد.

 



تسهيلات جديد مسكن فرهنگيان

وزارت آموزش و پرورش از اعلام تسهيلات جديد براي تامين مسكن فرهنگيان طي بخشنامه اعلامي از سوي دفتر معاون اول رئيس جمهوري خبر داد.
به گزارش ايسنا وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: براساس اين بخشنامه به منظور تامين مسكن آن دسته از اعضاي تعاوني هاي مسكن فرهنگيان كه تاكنون از وام مسكن مهر استفاده نكرده باشند، مقرر شد توسط وزارت مسكن تسهيلاتي معادل مسكن مهر (هر واحد 150 ميليون ريال) به آنها پرداخت شود. همچنين به كليه فرهنگيان فاقد مسكن در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر درصورت عدم استفاده از امكانات دولتي به جز هشت كلان شهر كشور و شهرستان كرج يك قطعه زمين اجاره 99 ساله به همراه تسهيلات وام مسكن مهر براي ساخت توسط وزارت مسكن به صورت گروهي سه تا هشت خانوار واگذار مي شود.
در بخشنامه معاون اول رئيس جمهوري اشاره شده است كه براي فرهنگيان ساكن روستاها يا آن دسته از فرهنگياني كه تمايل دارند در روستاهاي كشور مسكن احداث كنند توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي تسهيلات وام مسكن روستايي ارزان قيمت واگذار مي شود.
در پايان عنوان شده است كه وزارت مسكن و شهرسازي متعهد مي شود در اجراي ساخت مسكن فرهنگيان با اعطاي تسهيلات بانكي از توان انبوه سازان بهره برداري كند.
فرهنگيان صاحب
شركت بورسي مي شوند
همچنين مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان از تبديل شركت سرمايه گذاري فرآيند به شركت سهامي عام جهت سرمايه گذاري فرهنگيان و معلمان در آينده نزديك خبر داد و گفت: حتي فرهنگياني كه عضو صندوق هم نيستند، مي توانند در اين صندوق سرمايه گذاري كنند.
وي ادامه داد: دولت نيز مكلف شده است تا 5 درصد معادل حقوق فرهنگيان كه از حسابشان كسر مي شود را به حساب صندوق واريز كند ضمن آن كه سود سالانه نيز به اين مبلغ اضافه مي شود و در زمان بازنشستگي اصل سهم الشركه، كمك دولت به همراه سود حاصله به بازنشستگان پرداخت مي شود.

 



مرگ 32 پرتغالي در باران

درحاليكه پرتغال درحال بررسي اعلام وضعيت اضطراري و درخواست از اروپا براي كمك است باران هاي شديد سيل آسا در جزيره ماديرا واقع درحاشيه اقيانوس اطلس روز شنبه دستكم سي و دو كشته برجا گذاشت.
خوائو كانها اسيلوا معاون رئيس دولت جزيره ماديرا درگفتگو با كانال تلويزيوني خصوصي سيك نوتيسياس اعلام كرد بارانهاي سيل آسا تاكنون سي و دو كشته و 68 زخمي درجزيره ماديرا برجا گذاشته است.نيروهاي مسلح پرتغال با انتشار بيانيه اي اعلام كردند ناوچه نيروي دريايي اين كشور شب گذشته با بالگرد، يك تيم پزشكي و تجهيزات امدادرساني، ليسبون را به مقصد ماديرا ترك كرد.دو بالگرد و دو هواپيماي ترابري سي-صد و سي هركولس نيز درحال عزيمت به منطقه هستند.قرار است يك گروه امدادرسان شامل پنجاه و شش ژاندرم و سي و شش آتش نشان صبح روز يكشنبه ليسبون را به مقصد شهر اصلي جزيره ماديرا ترك كند.روي پريرا وزير كشور پرتغال نيز اعلام كرد ما درحال بررسي احتمال اعلام وضعيت اضطراري و سپس درخواست كمك از اتحاديه اروپا هستيم.فرودگاه اين جزيره بسته است و شهردار شهر از اهالي خواسته است از خانه هاي خود خارج نشوند.به گزارش خبرگزاري فرانسه از ليسبون، شبكه هاي برق و تلفن در بسياري از مناطق جزيره قطع شده است.رسانه هاي پرتغالي اعلام كرده اند اين طوفان درجزيره ماديرا از اكتبر سال 1993 تاكنون مرگبارترين طوفان شناخته شده است.

 



لغزندگي جاده هاي خراسان رضوي در پي بارش برف و باران

مركز مديريت راههاي استان خراسان رضوي اعلام كرد بارش برف و باران چند محور را در اين استان لغزنده كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد مركز مديريت راههاي استان اعلام كرد: با توجه به بارش برف در گردنه هاي تيوان و كبكان درگز، الم لي، امامقلي و باجگيران قوچان و همچنين محورهاي منتهي به شهر جغتاي، از شنبه شب عمليات برف روبي و شن و نمك پاشي در اين مسيرها در حال انجام است و لازم است رانندگان عبوري براي تردد در اين محورها تجهيزات ايمني لازم را به همراه داشته باشند.
بارش باران در آزادراه مشهد- باغچه نيز مسير تردد خودروها را لغزنده كرده كه رانندگان عبوري از اين محور بايد با رعايت تمام قوانين رانندگي و سرعت مطمئنه حركت كنند.
همچنين مركز اطلاعات راههاي استان خراسان رضوي از تمام رانندگاني كه قصد تردد در محورهاي مختلف را دارند درخواست كرد با توجه به نوسانات آب و هوايي در سطح استان خراسان رضوي، قبل از حركت از طريق شماره هاي ارتباطي تلفن گويا 141 و يا 3411000-0511 از آخرين وضعيت مسير تردد خود اطلاع يابند.

 



توزيع كارت پوشاك فجر ميان دانش آموزان بي بضاعت تهراني

كارشناس مسئول انجمن اوليا و مربيان سازمان آموزش و پرورش تهران از توزيع كارت پوشاك فجر ميان دانش آموزان بي بضاعت شهر تهران خبر داد.
به گزارش فارس قربانعلي منافي اظهار داشت: سال گذشته آموزش و پرورش شهر تهران 500 تا 600 ميليون تومان بين دانش آموزان بي بضاعت تهراني توزيع كرده است.
وي افزود: آموزش و پرورش تهران امسال نيز از كميته امداد امام خميني (ره)، مبلغ 100 ميليون تومان دريافت و ميان دانش آموزان بي بضاعت تهراني توزيع كرده است.
منافي اظهار داشت: كارت پوشاك فجر پس از گذراندن مراحل اداري، طي هفته هاي آينده در اختيار مناطق و مدارس آموزش و پرورش شهر تهران قرار خواهد گرفت تا ميان دانش آموزان مورد نظر توزيع شود.

 



قبور بهشت زهرا 3 طبقه مي شوند

دبير شوراي عالي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري تهران از طراحي جديد قبور بهشت زهرا(س) خبر داد.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين امرودي در جلسه شوراي عالي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي كه به منظور ارائه گزارش و بررسي وضعيت آرامستان هاي تهران برگزار شده بود، گفت: در بخش ساماندهي كالبدي سازمان بهشت زهرا(س) مجموعه فضاي طرح توسعه و گسترش آن به صورت سه طبقه طراحي شده كه بخشي از نياز تهران را حل خواهد كرد.
وي با ارائه آماري از آرامستان هاي تهران گفت: در حال حاضر 80 آرامستان در سطح تهران وجود دارد كه بزرگ ترين آنها بهشت زهرا(س) است.
وي افزود: سازمان بهشت زهرا(س) مطالعات خوبي در جهت تحقق مفهوم آرامستان و تبديل آنها به فضاي مطلوب شهري انجام داده و برنامه هاي خود را براي تبديل اين فضاي خدماتي به يك مجموعه بزرگ فرهنگي تنظيم كرده است.
دبير شوراي عالي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي با اشاره به ساماندهي امواتي كه در امامزاده هاي تهران دفن مي شوند، تصريح كرد: بسياري از آرامستان ها در كنار امامزاده هاي تهران قرار دارد و در حال حاضر 118 امامزاده در تهران وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمين امرودي اختصاص 11 گورستان از بين 80 گورستان به اقليت هاي ديني مذهبي را بيانگر توجه به اين قشر دانست و گفت: 18 گورستان به عنوان آثار ملي ثبت شده كه بسياري تحت نظر سازمان هاي اوقاف، ميراث فرهنگي، بخش خصوصي، هيئت امناهاي آرامستان ها هستند و شهرداري تهران از عوامل و سازمان هايي هستند كه با اين آرامستان ها ارتباط مستقيم دارد.
حجت الاسلام والمسلمين امرودي ادامه داد: قبوري كه بيش از 30 سال از دفن آنها گذشته باشد و بخشي از قبور يك طبقه با در نظر گرفتن اصول شرعي و با اولويت خانواده درجه يك متوفي به مرور زمان در طرح افزايش طبقاتي سازمان بهشت زهرا(س) قرار خواهند گرفت.

 



وزارت بهداشت خبر داد حضور بازرسان در طرح بسيج سلامت نوروزي

با آغاز طرح بسيج سلامت نوروزي، علاوه بر بازرسان منطقه اي از بازرسان نامحسوس نيز در اماكن عمومي استفاده مي شود.
مهندس غلامي، رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت با اعلام اين خبر افزود: به دنبال گزارش اين بازرسان با حضور نماينده سازمان قضايي در محل، اقدام قانوني لازم در سريع ترين زمان ممكن صورت مي گيرد.
وي با اشاره به اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي و تشديد نظارت ها بر مراكز تهيه، توزيع، عرضه و فروش مواد غذايي در اماكن عمومي گفت: اين طرح از اول اسفند ماه و از 8 صبح تا 8 شب به مدت 45 روز و با هدف حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزي و ارتقاي ايمني مواد غذايي در سطح عرضه توسط بازرسان بهداشت محيط دانشگاه هاي علوم پزشكي در سراسر كشور اجرا مي شود.
غلامي افزود: به اين ترتيب در طرح بسيج سلامت نوروزي، بالغ بر 600 تيم بازرسي بهداشت محيط و حدود 350 تيم ثابت، روزانه پاسخگوي شهروندان و مسافران نوروزي هستند. همچنين طبق روال دو سال گذشته ستاد فوريت سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با شماره تلفن 09678 در طرح بسيج سلامت نوروزي شركت داشته و پاسخگوي مردم خواهد بود.
مهندس غلامي با اشاره به سابقه اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي گفت: با توجه به افزايش مسافرت ها در ايام نوروز و گسترش فعاليت برخي مراكز مانند قنادي ها، رستوران ها، مراكز اقامتي مسافرتي، آرايشگاه ها و اماكني از اين قبيل، فعاليت هاي كنترلي و نظارتي بر اين اماكن در قالب اكيپ هاي 2 يا 3 نفره تشديد مي شود. اين طرح از چند سال گذشته اجرا مي شود و نتايج خوبي به دنبال داشته است.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت افزايش مشاركت مردم در اين طرح، از راه اندازي گشت هاي ويژه سلامت در برخي استان ها خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده در جهت افزايش اطلاعات متصديان تهيه، طبخ و عرضه مواد غذايي، ارتقاي وضعيت بهداشتي تهيه، طبخ و عرضه مواد غذايي در اماكن مختلف به چشم قابل مشاهده است و گزارش هاي تخلفات در اين زمينه سال به سال كمتر مي شود. اين امر نشان دهنده افزايش آگاهي متصديان و همچنين افزايش اقدامات كنترلي و نظارتي است.
وي افزود: هر چند پوشش برنامه هاي آموزشي و نظارتي بر اماكن طبخ و عرضه مواد غذايي هر سال بيشتر مي شود و اين امر از برنامه مربوطه هم جلوتر است اما هنوز به پوشش صددرصدي نرسيده ايم كه بي ترديد با برنامه هاي در دست اجرا، در سال هاي آينده نتايج بهتري حاصل خواهد شد.

 



اعدام 3 قاچاقچي در شهرهاي اصفهان و زاهدان

اصفهان و زاهدان خبرنگاران كيهان:
سه قاچاقچي موادمخدر در محوطه زندان مركزي شهرهاي اصفهان و زاهدان به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان عبدالله - آ، 46 ساله داراي سابقه كيفري در رابطه با موادمخدر به جرم مشاركت در حمل 2/63 كيلوگرم ترياك براي بار دوم به اعدام محكوم شد.
همچنين مهدي - ص 36 ساله داراي سوابق متعدد كيفري در خصوص موادمخدر به جرم مشاركت در خريد و حمل و نگهداري و جاسازي مقدار 9/9 كيلوگرم هرويين فشرده (كراك) در كاميون به اعدام محكوم شد.
احكام مذكور پس ازتاييد ديوانعالي كشور و طي تشريفات قانوني ساعت 7 صبح روز شنبه گذشته در زندان مركزي اصفهان به اجرا درآمد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از زاهدان، دادالله مرادزاده معروف به دادالله ريگي كردي تمنداني به جرم حمل و نگهداري 250 كيلوگرم مرفين و هرويين به حكم مراجع قضايي سيستان و بلوچستان و تاييد دادستاني كل كشور به اعدام محكوم شد. نامبرده صبح يك شنبه در زندان مركزي زاهدان به دار مجازات آويخته شد. نامبرده بيش از دو دهه در قاچاق و توزيع موادمخدر فعاليت داشت.

 



رئيس سازمان بازرسي استان خبر داد دستگيري يكي از مديران ارشد بخش نيرو در خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان بازرسي خوزستان از دستگيري يكي از مديران ارشد بخش نيرو در اين استان خبر داد.
محمد آغاجريان در گفت وگو با خبرنگاركيهان با اعلام اين خبر گفت: از يك سال پيش تاكنون قراردادهايي برخلاف قانون توسط اين مدير ارشد منعقد مي شد كه طي بررسي هاي صورت گرفته توسط سازمان بازرسي خوزستان و سازمان بازرسي كل كشور پرونده اي براي بررسي اين تخلفات تشكيل شد.
وي افزود: با توجه به بررسي هاي صورت گرفته طي يك سال اخير، دستگاه قضايي اقدام به دستگيري مدير متخلف و زنداني شدن وي در زندان سپيدار اهواز كرد.
رئيس سازمان بازرسي خوزستان تصريح كرد: سازمان بازرسي كل كشور پس از بررسي هاي چند مرحله اي پرونده اين متهم را به دستگاه قضايي ارجاع داده است.
وي افزود: تا زمان نهايي شدن اين پرونده متهم در بازداشت خواهد بود.
آغاجريان همچنين از حجم سنگين تخلفات صورت گرفته توسط اين مدير ارشد خبر داد و در عين حال اعلام تعداد قراردادها و ميزان ريالي اين تخلفات را به گزارش هاي بعدي موكول كرد.

 



جعل امضاي شهردار ساري براي اخذ وام بانكي

ساري - خبرنگار كيهان:
با هوشياري كاركنان بانك مسكن فردي كه با جعل امضاي شهردار ساري قصد اخذ وام بانكي را داشت به دام افتاد.
رئيس مركز اطلاع رساني پليس مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين جاعل پس از اسكن فرم سيستم يكپارچه سازي شهرداري كه ممهور به مهر و امضاي رايانه اي شهردار است به بانك مسكن ساري مراجعه و قصد اخذ وام بانكي را داشت.
رمضانعلي قاسمي هوشياري كاركنان بانك را عامل شناسايي اين متهم دانست و افزود: پليس آگاهي با تطبيق اسناد ارائه شده توسط فرد متخلف به بانك و اثبات بزه انتسابي متهم را دستگير كرده است.
وي با هشدار در مورد تبعات ناشي از امضاي بدون مطالعه اسناد و مدارك افزود: افراد بايد از دريافت چك هايي كه صادركننده آنها نامشخص است، خودداري كنند.
قاسمي يادآور شد: با هماهنگي مراجع قضايي پرونده كلاهبرداري به سرعت رسيدگي خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14