(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 اسفند 1388- شماره 19595
 

مشكل قطعي و افت فشار آب در شوشتر
82درصد هزينه بيمه نخيلات را دولت پرداخت مي كند
ايران در كيهان
برگزاري آيين گراميداشت هفته وحدت در اوز
وزير كشور در مراسم توديع و معارفه استاندار همدان: حضور مردم دروغ بافي دشمن را نقش بر آب كرد
اختصاص 44 ميليارد ريال براي انتقال آب به بناب
اعزام 18 هزار نفر از استان اردبيل به مناطق جنگي جنوب
مديركل استاندارد فارس: برخي از قوانين كنوني استاندارد سبب تكرار تخلف مي شود
مركز تحقيقات توتون در تالش راه اندازي شد
تجليل از فرهيختگان جوان اليگودرز
رشد چشمگير فعاليت هاي عمراني دولت در سراوان
برگزاري جشنواره مذهبي- فرهنگي پخت سمنو در شهرضا
برخورد دادستاني عمومي و انقلاب اصفهان با مزاحمان آسايش مردم در چهارشنبه سوري
مدير جهاد كشاورزي شهرستان: شرايط واگذاري مجتمع بزرگ گلخانه اي دزفول سخت است
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم: بيمارستان شهيد بهشتي قم با كمبود نيروي انساني روبرو ست
انتصابات جديد در شهرستان ها



مشكل قطعي و افت فشار آب در شوشتر

قطعي هاي مكرر آب شرب و افت فشار در ساعات مختلف شبانه روز مردم شهرستان شوشتر را كلافه كرده است.
بسياري از مردم مناطق مختلف شهرستان در گفت وگو با خبرنگار ما مي گويند: با اينكه رودخانه كارون از شهرستان شوشتر عبور كرده و اين شهر را چون جزيره اي دربرگرفته ولي بيشتر اوقات شبانه روز با قطعي مكرر آب شرب و افت فشار آب مواجه شده ايم به طوري كه براي شست وشو، نظافت، استحمام با مشكل مواجه شده ايم.
اين عده در ادامه افزودند: در برخي مناطق شهرستان مردم مجبور شده اند از دستگاه پمپ آب استفاده كنند كه اين مسئله باعث مي شود بسياري از همسايه هاي آن مناطق درساعات اوليه روز اصلا آب شرب نداشته باشند و يا گاها با فشار كم، آب از لوله ها مي چكد.
همچنين در بسياري از مناطق شوشتر خصوصا منازل بافت قديم اكثر لوله هاي آب بسيار فرسوده شده و يا در زيرزمين تركيده شده و باعث خسارت به منازل اين مناطق را فراهم آورده اند و متاسفانه مسئولان اداره آب و فاضلاب شوشتر تاكنون هيچ گونه اقدامي در زمينه تعويض اين لوله هاي فرسوده نكرده اند.
جا دارد مسئولان ذيربط شهرستان جهت رفع مشكل قطعي و افت فشار آب شرب شهروندان اقداماتي انجام دهند.
عبدالحميد گل افشان
خبرنگاركيهان در شوشتر

 



82درصد هزينه بيمه نخيلات را دولت پرداخت مي كند

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادكشاورزي از اجراي بيمه هاي كشاورزي بويژه بيمه نخيلات خبر داد و گفت: 82درصد حق بيمه نخيلات توسط دولت پرداخت مي شود.
«علي نقي صالحي» با بيان اين مطلب افزود: استان هرمزگان با سطح زيركشت 78هزار هكتار محصولات باغي يكي از مناطق مهم توليد محصولات گرمسيري و نيمه گرمسيري است.
وي از وجود 30 هزار هكتار نخل در هرمزگان خبر داد و گفت: 135 هزار تن ميزان توليد محصول خرما در هرمزگان است كه متاسفانه بخش قابل توجهي از توليدات خرماي استان به لحاظ شرايط اقليمي خاص استان و گاهي به دليل بارندگي و توفان هاي شديد در زمان توليد اين محصول از بين مي رود.
صالحي در ادامه اظهار داشت: فعاليت در بخش كشاورزي به دليل وجود حوادث غيرمترقبه با ريسك بالايي روبرو است و اين موضوع دغدغه همه كشاورزان و باغداران است بنابراين يكي از اهرم هايي كه مي تواند اين دغدغه را كاهش دهد ، بيمه محصولات كشاورزي است كه موجب جبران خسارت كشاورزان مي شود. وي هدف بيمه محصولات كشاورزي را توجه به مناطق محروم و روستايي برشمرد و تصريح كرد: 82درصد كل حق بيمه محصول خرما توسط دولت پرداخت مي شود كه درخصوص بيمه خرما 3 گزينه در نظر گرفته شده است.
صالحي درباره شيوه هاي سه گانه پرداخت بيمه گفت: در شيوه اول حق بيمه 165 هزار تومان براي هر هكتار تعريف شده است كه 82 درصد آن را دولت پرداخت مي كند و تنها 18 درصد حق بيمه توسط كشاورز پرداخت مي شود كه هزينه اي معادل 29 هزار و 700 تومان براي هر هكتار براي كشاورز خواهد بود. در شيوه دوم كل حق بيمه 345 هزار تومان تعريف شده كه 78 درصد آن توسط دولت پرداخت مي شود و تنها در هر هكتار 75هزار و 900تومان مي بايست توسط كشاورز به شركت بيمه پرداخت شود و در شيوه سوم كل حق بيمه 510 هزار تومان مشخص شده كه 76 درصد آن توسط دولت پرداخت مي شود كه سهم كشاورز در اين شيوه 122 هزار و 400 تومان خواهد بود.

 



ايران در كيهان

ساخت پارك بانوان
زنجان- خبرنگار كيهان: پارك بانوان زنجان، به عنوان بزرگترين پارك اختصاصي بانوان كشور 85 درصد پيشرفت فيزيكي دارد. سيدناصر موسوي شهردار زنجان ضمن بيان مطلب فوق افزود: پارك بانوان در مردادماه سال جاري در زميني به مساحت 10 هكتار شروع به احداث شده و تاكنون 11 ميليارد ريال هزينه شده است.
برگزاري يادواره زنان شهيده
اهواز- خبرنگار كيهان: يادواره زنان شهيده رامهرمز با حضور 250 نفر نيروهاي بسيجي خواهر توسط حوزه خواهران ناحيه رامهرمز در محل سالن ارشاد اسلامي اين شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمين اسدي نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه رامهرمز در اين يادواره گفت: بخشي از نيروهايي كه در حادثه عظيم انقلاب ايفاي نقش كردند و حضور جدي داشتند و در پيشبرد و تثبيت و استحكام بخشي به انقلاب اثرگذار بوده اند، زنان جامعه ما بودند.
راه اندازي اورژانس اجتماعي
تالش- خبرنگار كيهان: اورژانس اجتماعي 123 تالش با اعتبار 450 ميليون ريال راه اندازي مي شود. بهرام زاداميري رئيس اداره بهزيستي تالش با اعلام خبر فوق گفت: همچنين هفت واحد مسكوني مددجويان تالش با اعتبار 500 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
افزايش ظرفيت تصفيه خانه
كرج- خبرنگار كيهان: با اختصاص 20 ميليون يورو ظرفيت تصفيه خانه فاضلاب كرج سه برابر شد. مهندس حسين نوروزي مديرعامل شركت آب و فاضلاب غرب استان تهران با اعلام خبر فوق گفت: در پايان اين سه سال ظرفيت تصفيه خانه به 420 هزار نفر مي رسد.
افتتاح 2 مركز آموزشي
تكاب- خبرنگار كيهان: 2 واحد آموزشي در شهرستان تكاب به بهره برداري رسيد. ابوالفضل فرجي مدير آموزش و پرورش شهرستان تكاب با اعلام خبر فوق گفت: براي احداث و بهره برداري از اين مدارس 5 ميليارد و 500 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
رشد صادرات غيرنفتي
بندرعباس- خبرنگار كيهان: مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: صادرات كالاهاي غيرنفتي از بنادر استان به خارج از كشور طي ده ماهه سال جاري منتهي به انتهاي دي ماه، 33 درصد رشد نشان مي دهد. محمدرضا اشكريز اظهار داشت: در اين مدت 12 ميليون و 654 هزار و 372 تن كالاي غيرنفتي از طريق بنادر استان به خارج از كشور صادر شد.
برگزاري يادواره شهدا
اصفهان- خبرنگار كيهان: يادواره 70 شهيد شهر دستگرد برخوار اصفهان در محل گلزار شهداي اين شهر برگزار شد. در اين مراسم كه مردم و هيئت هاي عزادار حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين طيبي فر مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه صاحب الزمان طي سخناني به بيان حوادث دوران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: اولين و مهمترين هديه امام به مردم و كشور ايجاد هويت اسلامي بود.
تجليل از واقف نمونه
زرين شهر- خبرنگار كيهان: واقف باغبهادراني در همايش تجليل از واقفين نمونه كشوري به عنوان واقف و خير نمونه استان اصفهان انتخاب شد. در اين همايش «نظرعلي تركي» به خاطر اهداي مركز فرهنگي امدادي هلال احمر، دانشگاه پيام نور و چند باب مدرسه در باغبهادران به عنوان واقف و خير نمونه استان اصفهان معرفي و از وي قدرداني شد.
اجراي 14طرح فاضلاب
بناب- خبرنگاركيهان: مديرعامل آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي در بناب گفت: هم اكنون 14 طرح فاضلاب در 14شهر استان در حال اجرا است. مهندس پوررجب همچنين از تخصيص 17ميليارد ريال اعتبار براي تكميل ايستگاه پمپاژ تصفيه خانه و 18ميليارد ريال اعتبار براي تجهيز تصفيه خانه فاضلاب بناب در سالجاري خبر داد.
افتتاح 10طرح گازرساني
كاشان- خبرنگاركيهان : 4طرح عمراني و خدماتي و 10طرح گازرساني در كاشان به بهره برداري رسيد، براي اجراي اين پروژه ها بيش از 240 ميليارد ريال هزينه شده است. همچنين 30طرح آب و فاضلاب با هزينه اي بالغ بر 70ميليارد ريال در اين شهرستان به اجرا درآمد.
طرح انتقال آب
قشم- خبرنگاركيهان: طرح انتقال آب قشم به شهرك صنعتي تولا در حال اجراست. محمدرضا لشكري مديرعامل آب و برق و تأسيسات قشم ضمن بيان مطلب فوق گفت: اين خط انتقال آب به طول 5/9كيلومتر و با اعتباري بالغ بر 18ميليارد اجرا مي شود.
برگزاري نمايشگاه اعتبار
تبريز- خبرنگاركيهان: نمايشگاه كاريكاتور اعتبار در ورزقان برگزار شد. در اين نمايشگاه 50اثر منتخب از اعضاي انجمن كاريكاتوريست هاي آذربايجان شرقي در كتابخانه عمومي «ورزقان» به نمايش گذاشته شد.
كاهش رسيدگي قضايي
مهربان- خبرنگاركيهان: ميانگين رسيدگي به پرونده هاي قضائي در استان آذربايجانشرقي از 18ماه در سال 86 به 45روز در سال88 كاهش يافته است. غلامرضا عابديني معاون قضايي دادگستري آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق در شهر مهربان گفت: در سال88 نيز با تلاش همكاران قضائي، 20هزار فقره پرونده از موجودي كسر شده است و تلاش مي شود كه مشكل اطلاعه دادرسي در استان آذربايجانشرقي تا پايان سال جاري به كلي برطرف شود.
توليد محصولات گلخانه اي
اوز- خبرنگاركيهان: در سالجاري بيش از 630تن محصولات، از گلخانه هاي شهرستان لارستان برداشت شد.
مهندس مجتبي ضيافت مسئول باغباني مديريت جهاد كشاورزي لارستان با اعلام خبر فوق گفت: 84 هزار و 800مترمربع گلخانه با اسكلت فلزي در شهرستان لارستان وجود دارد.

 



برگزاري آيين گراميداشت هفته وحدت در اوز

اوز - خبرنگار كيهان:
آيين گراميداشت هفته وحدت و ميلاد با سعادت حضرت محمد(ص) در اوز برگزار شد.
در اين مراسم روحانيون به مولودي خواني سنتي پرداخته و هفته وحدت را گرامي داشتند. روحانيون، طلاب، مردم و مسئولان شيعه و سني شهرهاي لار، گراش و اوز و روستاهاي تابعه در اين مراسم كه در مسجد مصلاي شهر اوز برگزار شده بود شركت داشتند. حاج شيخ محمد عزيز حنيفي نماينده امام جمعه اوز و مدرس علوم ديني در اين مراسم ضمن تقدير از نيروهاي امنيتي كشور در دستگيري عبدالمالك ريگي گفت: در سايه وحدت و همدلي بهتر مي توان امور و مشكلات مردم را سروسامان داد. حجت الاسلام اسكندري مشاور عالي سازمان تبليغات اسلامي كشور نيز از وحدت اهل تسنن و تشيع در لارستان سخن گفت و آن را زبانزد خاص و عام دانست. در پايان مراسم با پخش شيريني و نقل و نبات و شربت از حاضران پذيرايي شد.

 



وزير كشور در مراسم توديع و معارفه استاندار همدان: حضور مردم دروغ بافي دشمن را نقش بر آب كرد

همدان- خبرنگار كيهان:
وزير كشور گفت: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن دروغ بافي دشمن را نقش برآب كرد.
مصطفي محمد نجار در مراسم توديع و معارفه استاندار سابق و جديد همدان با اشاره به سياه نمايي دشمن عليه نظام جمهوري اسلامي، گفت: در دولت ولايتمدار نهم و دهم تمام مديران و مسئولان، خود را سرباز ولايت مي دانند و اين نكته دشمن را ناراحت مي كند لذا براي سياه نمايي كمر همت خود را بسته اند.
وي افزود: البته مردم با حضور ميليوني و خودجوش در راهپيمايي 22 بهمن، دروغ بافي هاي دشمن را نقش برآب كردند.
مصطفي محمدنجار اضافه كرد: كوركردن چشم فتنه و اعلام پيشرفت هاي علمي جديد، از جمله دستاوردهاي 22 بهمن امسال بود.
وي ادامه داد: اكنون در آغاز دهه چهارم انقلاب و ابتداي كار دولت دهم، اجراي برنامه پنجم توسعه، لايحه بودجه سال 89 و طرح هدفمند كردن يارانه، با همكاري مجلس شوراي اسلامي به طور جدي پيگيري مي شود.
وزير كشور گفت: لازم است تا بسترمناسبي توسط استانداران در استان ها براي اجراي برنامه هاي مذكور و به ويژه تبيين هدفمند كردن يارانه ها براي مردم، فراهم شود تا جلوي منفي بافي ها گرفته شود.
وي تاكيد كرد: درغير اين صورت ممكن است اخلال گران در منفي جلوه دادن برنامه هاي دولت موفق شوند.
وزير كشور با اشاره به لزوم ساده زيستي استانداران و مديران گفت: در اتاق استانداران و مديران بايد شبانه روز به روي مردم باز باشد و آنها با حوصله به خواسته هاي مردم توجه كنند و درغير اين صورت نمي توانند در تصدي خود بمانند و بايد به دنبال كار ديگري بروند.
دراين مراسم مصطفي محمدنجار از زحمات دكتر «بهروز مرادي» استاندار سابق تشكر و «كرم رضا پيريايي» را به عنوان استاندار جديد همدان معرفي كرد.

 



اختصاص 44 ميليارد ريال براي انتقال آب به بناب

بناب- خبرنگار كيهان:
مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي گفت: 44 ميليارد ريال اعتبار در سال 89 براي اتمام طرح انتقال خط دوم آب زرينه رود به بناب اختصاص مي يابد.
مهندس هاشمي در جلسه كار گروه آب و كشاورزي شهرستان بناب افزود: سالانه بيش از 3 هزار ميليارد ريال اعتبار جهت توسعه طرح هاي آبياري، زهكشي و سدسازي در استان آذربايجان شرقي هزينه مي شود.
وي گفت: با انتقال خط دوم انتقال آب از زرينه رود، آب مورد نياز شهرستان بناب و علي الخصوص صنايع بزرگي كه در اين مسير ايجاد شده اند تأمين خواهد شد و هم اكنو اين طرح بيش از 34 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
هاشمي ادامه داد براي اجراي اين طرح تاكنون 80 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است و پيش بيني مي شود در سال 89 با تخصيص 44 ميليارد ريال اعتبار شاهد اتمام اين طرح باشيم.
وي از ساماندهي رودخانه ها به عنوان يكي ديگر از كارهاي امور آب نام برد و گفت: بيش از 35 كيلومتر رودخانه هاي شهرستان ساماندهي شدند و با تغيير در الگوي كشت مي توان نقش موثري را در كاهش و هدر رفتن آب به كار برد.

 



اعزام 18 هزار نفر از استان اردبيل به مناطق جنگي جنوب

اردبيل - خبرنگار كيهان:
مديركل حمل ونقل و پايانه هاي استان اردبيل گفت: 18 هزار نفر از استان به مناطق جنگي جنوب اعزام مي شوند.
علي رحمتي در جلسه هماهنگي اعزام كاروان راهيان نور افزود: در تعطيلات نوروزي سال 89 براي اعزام زائران مشهد الشهداي مناطق جنوب 314 دستگاه اتوبوس بين شهري با نوع اسكانياومان پيش بيني شده است.
وي گفت: ناوگان بين شهري استان د راين طرح با تجهيزات كامل ايمني و پس از بازديد عوامل پليس راه و مديران فني شركت هاي حمل ونقل مسافري كار جابجايي زائران را به عهده خواهند گرفت.
در اين جلسه سرهنگ صفري فرمانده آماد و پشتيباني سپاه استان نيز گفت: طرح اعزام كاروان راهيان نور از 10 اسفند ماه سال جاري شروع شده و تا 22 فروردين سال 89 در 10 مرحله اجرا خواهد شد.

 



مديركل استاندارد فارس: برخي از قوانين كنوني استاندارد سبب تكرار تخلف مي شود

شيراز- خبرنگاركيهان:
برخي از قوانين كنوني استاندارد موجب تشويق متخلف در تكرار تخلف مي شود و از اين رو اين موسسه، پيگير اصلاح اين دسته از قوانين است.
غلامحسين شفيعي، مديركل استاندارد فارس در بازديد از چند كارخانه توليد محصولات غذايي در شهرستان كازرون با بيان اين مطلب گفت: احكامي كه مراجع ذيصلاح براي متخلفين و توليدكنندگان كالاهاي غيراستاندارد صادر مي كنند حداقل 100هزار ريال و حداكثر 50ميليون ريال است.
وي اظهار داشت: در صورتي كه استفاده از كالاي غيراستاندارد موجب وارد آمدن زيان به مصرف كننده شود اين تخلف بين يك ماه تا سه سال حكم زندان دارد اما مشاهده شده است كه متخلف تبرئه مي شود.
وي افزود: در حال حاضر بيش از 11هزار استاندارد ملي وجود دارد كه از اين ميزان فقط 570 قلم كالا از نظر ايمني و بهداشتي مشمول كالاي استاندارد اجباري است و بقيه مشمول استاندارد تشويقي است.
وي گفت: در حال حاضر در استان فارس 500 واحد توليدي و خدماتي مشمول استاندارد اجباري و تشويقي است.
سال گذشته در استان فارس به سبب عدم رعايت موازين استاندارد پروانه اشتغال پنج واحد توليدي كه بيشتر در امر صنايع تبديلي و به ويژه رب گوجه فرنگي و خيارشور فعاليت داشتند ابطال شد.

 



مركز تحقيقات توتون در تالش راه اندازي شد

هشتپرتالش - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم تالش در مجلس از ساخت مركز تحقيقات توتون در اين منطقه خبر داد.
بهمن محمدياري با اعلام اينكه اين مركز در زميني به وسعت 5 هكتار ساخته مي شود افزود: شهرستان تالش با داشتن بيش از 500 هكتار اراضي زيركشت توتون قطب كشت توتون در استان گيلان است و توتونكاران تالش سالانه بيش از 700 تن توتون به ارزش بيش از 10 ميلياردريال توليد مي كنند.
وي همچنين از ساخت كارخانه سيگارسازي در تالش خبر داد و ادامه داد صنعت دخانيات از مزيت هاي سرمايه گذاري در اين منطقه است.

 



تجليل از فرهيختگان جوان اليگودرز

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
به همت كانون پارس فرهنگ همايش يكروزه فرهيختگان جوان، شكوفايي و پيشرفت در تالار معلم اليگودرز برگزار شد.
در اين همايش رحماني نماينده اليگودرز در مجلس با اشاره به نقش جوانان در پيشرفت كشور گفت: جوانان در پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، دفاع مقدس، سازندگي و پيشرفت هاي علمي كشور نقش ارزنده و غيرقابل انكاري داشته اند.در اين همايش اكبري دبير همايش مذكور هدف از برگزاري اين گردهمايي را ارائه الگوهاي موفق جوان در زمينه هاي ورزشي، هنري، فرهنگي علمي و اجتماعي عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار ما در ادامه اين همايش از جوانان برگزيده اين شهرستان در بخش هاي مختلف ورزشي- هنري، فرهنگي، علمي، اجتماعي و قرآني تجليل شد.

 



رشد چشمگير فعاليت هاي عمراني دولت در سراوان

سراوان-خبرنگاركيهان:
فرماندار سراوان گفت: از ابتداي دولت نهم تاكنون فعاليت عمراني دولت دراين شهرستان به طور چشم گيري افزايش پيدا كرده است.
مهندس«سيدعبدالحسين سجادي» با بيان اين مطلب افزود: بيش از 415ميليارد تومان دربخش هاي مختلف هزينه شده كه در همين راستا بالغ بر 25هزار و 962فرصت شغلي ايجاد شده است.
وي با بيان اينكه بازارچه مرزي كوهك ازبازارچه هاي موفق است تصريح كرد: اين بازارچه درسال 1386 مقام نخست را از لحاظ مبادلات مرزي در سطح كشور بدست آورد و اگر امكانات بيشتري فراهم شود، سراوان به يكي از كانون هاي مهم اقتصادي تبديل خواهد شد.
فرماندار سراوان اظهار داشت: طي 4 سال گذشته حجم مبادلات كالا ازبازارچه مرزي كوهك بيش از 46ميليون دلار بوده كه بيشترين صادرات ما فرآورده هاي نفتي، حبوبات و ضايعات آهن و بيشترين واردات ما دام است. وي درپايان با اشاره به اينكه بيشتر ساكنان اطراف نوار مرزي با يكديگر قوم و خويش هستند، احداث پايانه مرزي را در تقويت مناسبات اجتماعي ساكنان اين منطقه ضروري دانست.

 



برگزاري جشنواره مذهبي- فرهنگي پخت سمنو در شهرضا

شهرضا- خبرنگاركيهان:
دومين جشنواره مذهبي، فرهنگي، هنري پخت سنتي سمنوي شهرضا به مدت يك هفته از روز شنبه هشتم اسفندماه همزمان با هفته وحدت آغاز و تا شب سيزدهم اسفندماه جاري ادامه دارد.
اجراي ورزش باستاني، برگزاري مراسم شبي با قرآن، شب شعر همراه با تجليل از مفاخر علمي، فرهنگي، هنري، تجليل از شهرداران بعد از انقلاب در شهرضا پخت سمنو همراه با دعاي كميل و مولودي خواني با حضور تمامي هيئت هاي مذهبي از برنامه هاي اين جشنواره است و در روز جمعه چهاردهم اسفندماه جاري سمنوي پخته شده بين شهروندان و شهرداري هاي همجوار توزيع مي شود.
همچنين در اين جشنواره از فرهنگيان و شخصيت هاي علمي و فرهنگي شهرستان كه چندين سال متوالي است به آنها توجه نشده تجليل مي شود.

 



برخورد دادستاني عمومي و انقلاب اصفهان با مزاحمان آسايش مردم در چهارشنبه سوري

اصفهان - خبرنگار كيهان:
با معاندان و فرصت طلباني كه به بهانه چهارشنبه سوري قصد ايجاد مزاحمت و سلب آسايش عمومي داشته باشند، برخورد مي شود.
محمدرضا حبيبي دادستان عمومي و انقلاب اصفهان طي ابلاغيه اي از فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان خواست تا از اقدامات مجرمانه كساني كه در چهارشنبه آخر سال قصد ايجاد راهبندان و استفاده از مواد آتش زا دارند، جلوگيري كنند.
همچنين به موجب اين دستور العمل مقرر شده است اداره نظارت بر اماكن عمومي پليس اطلاعات و امنيت عمومي با همكاري اداره اطلاعات با تحقيقات غيرمحسوس واحدهاي صنفي فعال در زمينه تهيه و توليد و توزيع مواد آتش زا را شناسايي كرده و نسبت به توقيف مواد آتش زا مثل ترقه تا پايان فروردين ماه سال آتي اقدام كند.

 



مدير جهاد كشاورزي شهرستان: شرايط واگذاري مجتمع بزرگ گلخانه اي دزفول سخت است

دزفول - خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي دزفول از اتمام كار مجتمع بزرگ گلخانه اي دزفول و آمادگي براي واگذاري آن به متقاضيان خبر داد.
«عبدالرضا مهران زاده» در جلسه كارگروه كشاورزي آب و منابع طبيعي دزفول گفت: اين مجتمع داراي 180 واحد كشت گلخانه اي بوده و در بهترين و مرغوب ترين منطقه كشاورزي دزفول احداث شده است.
وي افزود: براي واحد هاي اين مجتمع گلخانه اي تاكنون 700 متقاضي نام نويسي كرده اند.
مدير جهاد كشاورزي دزفول با اشاره به مصوبه اخير شوراي برنامه ريزي استان خوزستان در خصوص واگذاري اين واحدها گفت: در اين مصوبه شرايط خاصي در نظر گرفته شده كه با توجه به وضعيت منطقه و عدم توان مالي فارغ التحصيلان متقاضي، بايد شرايط سهل تري در نظر گرفته شود. وي افزود: طبق شرايط اين مصوبه واحدهاي مجتمع بايد به كساني واگذار شود كه سرمايه گذار و از وضعيت مالي خوبي برخوردار باشند بطوريكه حداقل دو ميليارد ريال سرمايه گذاري اوليه براي شروع طرح كنند.
«ناصر نظرزاده» مديرعامل انجمن صنفي كشاورزان دزفول نيز گفت: بايد مسئولان تسهيلاتي را براي متقاضيان بويژه فارغ التحصيلان كشاورزي در نظر گيرند. وي افزود: بيش از 700 فارغ التحصيل كشاورزي منطقه كه جوينده كار مي باشند براي واحدهاي گلخانه اي متقاضي شده اند اما با توجه به شرايط در نظر گرفته شده براي واگذاري امكان فعاليت در اين بخش را ندارند و هيچ تسهيلاتي هم در اختيار آنها قرار گرفته نمي شود.
نظرزاده گفت: شرايط در نظر گرفته شده امكان سرمايه گذاري در اين بخش را دشوار كرده است و اين شرايط در منطقه غيرقابل اجرا است.
نظرزاده خاطرنشان كرد كه بايد به سرمايه گذاري كه 2 ميليارد ريال سرمايه خود را در اين بخش مي خواهد بكار گيرد تضمين برگشت سرمايه داده شود و زمينه را براي فعال شدن ساير بخش ها بويژه بازرگاني كشاورزي فراهم كرد.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم: بيمارستان شهيد بهشتي قم با كمبود نيروي انساني روبرو ست

قم-خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم گفت: تامين نيروي انساني مهمترين مشكل بيمارستان شهيد بهشتي استان قم ذكر كرد.
دكتر شمس الدين حجازي افزود: اين بيمارستان نيازمند يك هزار و 100 نفر در بخش هاي اداري، مالي و تكنسين است.
وي بيمارستان شهيد بهشتي را از لحاظ تجهيزات پزشكي مدرنترين و مجهزترين بيمارستان در سطح خاورميانه ذكر كرد و افزود: در صورت رفع مشكل نيروي انساني، اين بيمارستان مي تواند سهم مهمي در رفع نياز بهداشتي استان داشته باشد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم تاكيد كرد: با توجه به زائرپذير بودن استان اين تعداد بيمارستان به ويژه در ايام تعطيلات و پيك مراجعه به سختي پاسخگوي نياز بيماران و مراجعان است.
حجازي با اشاره به برنامه افزايش تخت هاي بيمارستاني براساس تراكم جمعيتي آن افزود: براي هر استان سهميه اي در نظر گرفته شده است كه سهميه قم تا پايان برنامه پنجم توسعه يك هزار و 640 تخت است.


 



انتصابات جديد در شهرستان ها

رشت- خبرنگار كيهان: در مراسم افتتاح شهرداري «چاف و چمخاله» كه با حضور استاندار گيلان برگزار شد محمد دانش شكيب به عنوان نخستين شهردار اين شهر معرفي شد.
هفتكل- خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور امام جمعه، جمعي از مسئولان محلي «سيد رحمت الله حسيني» به عنوان فرماندار جديد شهرستان رامهرمز معرفي و از زحمات فرماندار پيشين اين شهرستان تقدير شد.
شهركرد- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني، دكتر «محمود شمسي پور دهكردي» به سمت مديركل جديد تربيت بدني استان چهارمحال و بختياري منصوب شد.
گرگان- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي استاندار گلستان قدرت الله عابدي به عنوان سرپرست جديد معاونت برنامه ريزي استانداري تعيين شد و از زحمات مهندس غلام زاده معاونت قبلي استانداري گلستان تقدير به عمل آمد.
¤ طي حكمي از سوي رئيس سازمان آموزش و پرورش استان گلستان، محمد تقي سوخت سرايي به سمت معاونت پژوهش، برنامه ريزي و توسعه منابع انساني اين سازمان منصوب شد.
¤ طي مراسمي كه در سالن اجتماعات استانداري گلستان برگزار شد مهندس پرهام جانفشان به عنوان رئيس سازمان مسكن و شهرسازي اين استان منصوب شد.
¤ براساس حكم وزير كشور، «عبدالرضا دادبود» به عنوان معاون امور عمراني استانداري گلستان منصوب شد.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14