(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 اسفند 1388- شماره 19595
 

به دستور رئيس جمهوري پرداخت مي شود عيدي ويژه فرهنگيان و بازنشستگان
معاون فرماندهي انتظامي تهران در چهارمين همايش چهارشنبه پايان سال:
دستگيرشدگان چهارشنبه سوري بلافاصله دادگاهي مي شوند
دستور رئيس جمهور براي تأمين مسكن 5 قلوهاي دماوندي
كشف 13 ميليارد ريال كالاي قاچاق در يزد
بارش برف و باران آذربايجان غربي را فرا گرفت
 5/2 ميلياردتومان بودجه به انجمن هاي علمي كشور اختصاص يافت
روزنامه اعتماد توقيف شد
26سال عبادت در خلاف جهت قبله
منع رفت و آمد در مناطق زلزله زده شيلي
شامپانزه معتاد به كلينيك رفت
توقيف 21 تن مواد محترقه در پوشش دستمال كاغذي



به دستور رئيس جمهوري پرداخت مي شود عيدي ويژه فرهنگيان و بازنشستگان

وزير آموزش و پرورش از پرداخت 50هزار تومان عيدي ويژه علاوه بر عيدي مصوب دولت به بازنشستگان و فرهنگيان شاغل به دستور مستقيم رئيس جمهور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه مراسم تقدير از دانش آموزان شاهد و ايثارگر در اردوگاه شهيد باهنر تهران با اعلام اين خبر افزود: تمام بازنشستگان معوقات خود را دريافت كرده اند و كسي نيست كه پاداش پايان خدمت خود را نگرفته باشد.
وي با بيان اينكه 20 هزار مربي تربيت بدني قرار است سال آينده استخدام شوند، اظهار داشت: در مرحله اول 60 هزار نفر مي توانند در آزمون ورودي آموزش و پرورش شركت كنند و سپس آموزش و پرورش با برگزاري آزمون تخصصي كه خود آن را برگزار مي كند، 20 هزار نفر را براساس نيازهاي مناطق مختلف انتخاب و استخدام مي كند.
حاجي بابايي در ادامه با بيان اينكه كاهش تعطيلات تابستاني در حال حاضر در اولويت سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نيست، تصريح كرد: در حال حاضر اين طرح در حال طي روند مطالعاتي در شوراي عالي آموزش و پرورش است و جنبه اجرايي ندارد.
وي با اشاره به اينكه در دوره ابتدايي 11هزار مربي تربيت بدني در حال فعاليت هستند در ادامه افزود: معلمان حق التدريس مدارس استعدادهاي درخشان بايد همچون ساير حق التدريسي ها از طريق آزمون وارد آموزش و پرورش شوند.

 



معاون فرماندهي انتظامي تهران در چهارمين همايش چهارشنبه پايان سال:
دستگيرشدگان چهارشنبه سوري بلافاصله دادگاهي مي شوند

سرويس اجتماعي:
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از تدابير ويژه پليس و دستگاه قضايي براي برخورد با مخلان نظم و آسايش در چهارشنبه آخر سال خبر داد.
سرهنگ خانچرلي كه در چهارمين همايش چهارشنبه پايان سال در سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران سخن مي گفت، اظهار داشت: با پيش بيني هاي انجام شده و اخذ دستور قضايي، قضات ويژه اي در رابطه با حوادث چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده اند، تا براي دستگيرشدگان همان شب قرار صادر كنند.
به گفته وي افراد سابقه دار و اراذل و اوباش تحت مراقبت بوده و در شب چهارشنبه سوري ميهمان پليس خواهند بود.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: به منظور جلوگيري از وقوع جرم، پليس از افراد سابقه دار هم تعهد گرفته تا در اين مراسم مرتكب تخلفي نشوند.

 



دستور رئيس جمهور براي تأمين مسكن 5 قلوهاي دماوندي

مهرداد بذرباش با بيان اينكه سازمان ملي جوانان تا 3 سال هزينه هاي 5 قلوهاي دماوندي را تامين مي كند از تامين مسكن به عنوان هديه رئيس جمهور به اين خانواده خبر داد.
رئيس سازمان ملي جوانان در حاشيه ديدار از 5 قلوهاي دماوندي در گفت وگو با برنا با بيان تامين مسكن 5 قلوها توسط رئيس جمهور اظهار داشت:
سازمان ملي جوانان تا سه سال به عنوان هديه هزينه هاي بچه ها شامل شيرخشك، پوشاك و لباس آنها را تامين مي كند و مشكل مسكن آنها نيز در آينده اي نزديك برطرف خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه خانواده هايي كه دچار مشكل اينچنيني هستند، تحت حمايت قرار مي گيرند افزود:
ديدار من با هدف حمايت از اين خانواده و فرزندان صورت گرفته است.

 



كشف 13 ميليارد ريال كالاي قاچاق در يزد

يزد - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان يزد از كشف بيش از 13 ميليارد ريال انواع كالاي قاچاق در يزد خبر داد.
سردار علي علي اكبريان گفت: ماموران ايستگاه شهيد مدني مهريز با كنترل غيرمحسوس جاده هاي فرعي، موفق شدند دو دستگاه خودرو ترانزيت با پلمب جعلي كه از شهرهاي جنوبي عازم مركز كشور بودند را توقيف و بالغ بر 48 تن انواع پوشاك، لوازم آرايش و كفش به ارزش بيش از 13 ميليارد ريال را كشف و ضبط كنند.
به گفته وي در اين ارتباط چهار نفر دستگير و تعداد دو دستگاه تريلي ترانزيت و يك دستگاه خودروسواري پارس توقيف شد.

 



بارش برف و باران آذربايجان غربي را فرا گرفت

بارش برف و باران از نخستين ساعات بامداد دوشنبه بيشتر مناطق استان آذربايجان غربي را فرا گرفته است.
به گزارش ايرنا بارندگي ها در مناطقي از اين استان، بخصوص در مناطق سردسير شمال استان به صورت برف گزارش شده است.
براساس گزارش اداره كل هواشناسي آذربايجان غربي، آسمان تمام شهرهاي استان دوشنبه نيمه ابري تا تمام ابري و همراه با بارندگي بود.
بارش پراكنده باران در برخي مناطق استان از جمله شهرستان اروميه شب يكشنبه نيز جريان داشت و ميزان بارندگي در اين شهرستان در 24 ساعت گذشته حدود سه ميليمتر بوده است.
فرماندهي پليس راه نيروي انتظامي آذربايجان غربي هم به رانندگاني كه قصد عبور از جاده هاي استان را دارند توصيه كرده وسايل ايمني از جمله زنجير چرخ به همراه داشته باشند و با احتياط حركت كنند.
به رغم بارش برف و باران تمامي راههاي فرعي و اصلي استان باز است و رفت و آمد در آنها ادامه دارد. وضعيت جوي اين استان در 24 ساعت آينده نيز نيمه ابري تا تمام ابري همراه با بارش برف و باران گزارش شده است.

 



از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري
 5/2 ميلياردتومان بودجه به انجمن هاي علمي كشور اختصاص يافت

تبريز- خبرنگار كيهان:
5/2 ميليارد تومان بودجه براي فعاليت بيش از 2هزار و 670 واحد انجمن علمي دانشجويي كشور در نظر گرفته شده است.
افشين متقي مسئول انجمن علمي دانشجويي وزارت علوم تحقيقات و فناوري با اعلام مطلب فوق در تبريز افزود: اين مبلغ از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري براي توسعه و گسترش فعاليت انجمن هاي فوق تخصيص يافته است.
وي تصريح كرد: راه اندازي پژوهش سراهاي دانشجويي و تلاش براي كيفي سازي فعاليت انجمن هاي علمي دانشجويي، از برنامه هاي حمايتي وزارت علوم است. وي ادامه داد: تلاش در اجراي نشست منظم دوره اي در يك رشته، آموزش فعالان انجمن هاي علمي دانشجويي و تشكيل اتحاديه هاي علمي دانشجويي و ايجاد انجمن هاي علمي دانشجويي بين رشته اي، از ديگر برنامه هاي حمايتي وزارتخانه در جهت توسعه و گسترش انجمن هاي علمي و دانشجويي در سطح كشور است.

 



روزنامه اعتماد توقيف شد

هيئت نظارت بر مطبوعات روزنامه اعتماد را توقيف كرد.
هيئت نظارت بر مطبوعات در جلسه ديروز خود ضمن اعطاي مجوز به 30 نشريه تخصصي و استاني پروانه هفته نامه سراسري «ايراندخت» و نشريه استاني «سينا» را لغو كرد و روزنامه «اعتماد» را توقيف و پرونده آن را به دستگاه قضايي ارسال مي كند.
هيئت نظارت بر مطبوعات با استناد به تبصره ماده 11 قانون مطبوعات و با توجه به فقدان شرايط مندرج در بند 6 ماده 9 قانون مطبوعات يعني «پايبندي و التزام عملي به قانون اساسي» اقدام به لغو پروانه نشريه ايراندخت و نشريه سينا متعلق به استان همدان كرد.هيئت نظارت بر مطبوعات همچنين به استناد ماده 6 قانون مطبوعات «تخلف از حدود مطبوعات،» روزنامه اعتماد را به دليل تكرار و اصرار بر تخلفات قانوني، توقيف و پرونده آن را به قوه قضائيه ارسال مي كند.به گزارش فارس، در اين جلسه هيئت نظارت به مديرمسئول روزنامه «كيهان» به خاطر تحريف طنزآلود برخي عبارات تذكر داد.همچنين هيئت نظارت به روزنامه «عصر مردم» به خاطر عدم احترام لازم به شعائر ديني در مطالب منتشره به مدير مسئول آن تذكر داد.

 



26سال عبادت در خلاف جهت قبله

اهالي يكي از محله هاي استان «العجلون» در شمال «امان»- پايتخت كشور اردن- پس از 26سال نماز خواندن در مسجد محله، متوجه شدند كه در تمام اين مدت قبله را اشتباه گرفته بودند و به سمت ديگري نماز مي خواندند.
به گزارش شيعه آنلاين، اهالي اين محله كه در طول اين 26سال گذشته، يعني از زمان ساخته شدن «مسجد جامع باعون» در آن نماز مي خواندند، به طور اتفاقي متوجه شدند كه در تمام اين مدت قبله را اشتباه گرفته بودند و حدود 25درجه از قبله اصلي انحراف داشته اند.
اما در مورد چگونگي كشف اين اشتباه، گفته مي شود امام جماعت اين مسجد كه يكي از جوانان فعال در اين منطقه است، به طور اتفاقي در حال گشت زني در پايگاه اينترنتي گوگل ارث (google earth) بوده و هنگامي كه زاويه قبله «مسجد جامع باعون» با خانه خدا را مقايسه مي كند، به وجود انحرافي 25درجه اي پي برد.

 



منع رفت و آمد در مناطق زلزله زده شيلي

دولت شيلي براي برقراري نظم و جلوگيري از اوباشگري و غارت، قانون منع رفت و آمد در دو منطقه زلزله زده را به اجرا درآورد.
همچنين به دليل تخريب زندان ها در شهر «كانسپسيون» كه يكي از بزرگترين شهرهاي شيلي محسوب مي شود، زندانيان در شهر آزادانه مي گردند و ميزان خشونت و وقوع جرايم به حدي افزايش يافته كه ماموران پليس قادر نيستند، با آنان مقابله كنند.به گزارش خبرگزاري فرانسه، براساس آخرين آمار ارائه شده از سوي دولت شيلي تاكنون 708نفر در اثر مهيب ترين زلزله تاريخ به هلاكت رسيده، تعداد زيادي از مردم ناپديد و 5/1ميليون خانه نيز در اين كشور تخريب شده است.به گفته مسئولان شيليايي، پليس اين كشور با پرتاب گاز اشك آور و شليك گلوله هاي پلاستيكي، گروه هايي از مردم اين دو منطقه را كه اقدام به غارت مراكز تجاري و دكاكين مي كردند در روز يكشنبه، متفرق كرد.تلويزيون رسمي شيلي نيز از پيدا شدن 300 جسد در روستاي ماهيگيري در كونمستيتوسيون در روز دوشنبه خبر داد در حالي كه هيچگونه اطلاعاتي در اين مورد تاكنون منتشر نشده است.همچنين شهردار كانسپسيون كه بيشترين خسارترا از زلزله متحمل شده است، خواستار ارسال كمك هاي فوري دولت به منطقه شد و گفت: ما احتياج شديدي به مواد غذايي داريم و از هيچ كمكي برخوردار نيستيم و اگر اين موضوع برطرف نشود، دچار مشكلات امنيتي خطرناكي در طول شب و روزهاي آينده خواهيم شد.

 



شامپانزه معتاد به كلينيك رفت

رسانه هاي «روسيه» اعلام كردند: مقامات يك باغ وحش در اين كشور براي درمان يك شامپانزه معتاد و مست، حيوان را به يك مركز درماني منتقل كردند.
رسانه هاي «روسيه» از قول مسئولان باغ وحش شهر «روستوف» اعلام كردند: اين شامپانزه كه «زورا» نام دارد، به شدت به الكل و نيكوتين معتاد است.رئيس باغ وحش شهر «روستوف» در مصاحبه اي با خبرگزاري ريانووستي عنوان كرد: «زورا» پنج سال پيش از جمهوري «تاتارستان» به روسيه منتقل شد. او پيش از اين ستاره سيرك بود و طي بازي و نقش آفريني در سيرك، به الكل و نيكوتين اعتياد پيدا كرده است.البته ما قصد داريم پس از درمان كه در اوايل ماه مارس صورت مي گيرد، حيوان را به جمهوري «تاتارستان» بازگردانيم.براساس اعلام رئيس اين باغ وحش علت اصلي اعتياد شديد اين شامپانزه به الكل و نيكوتين اين است كه بازديدكنندگان به حيوان نوشابه هاي الكلي و سيگار مي دادند و هرچه قدر هم كارمندان باغ وحش و مربي اين شامپانزه از آنان درخواست مي كردند اين موارد را به اين حيوان ندهند از مقررات سرپيچي مي كردند.در گزارش خبرگزاري ريانووستي آمده است كه هنگامي كه اين حيوان مست مي شده بيش از پيش باعث خنده بازديدكنندگان مي شده است.با اين حال رئيس اين باغ وحش اميدوار است، اين حيوان با انتقال به مركز ترك اعتياد درمان شود.

 



توقيف 21 تن مواد محترقه در پوشش دستمال كاغذي

معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: 21 تن مواد محترقه قاچاق تحت پوشش دستمال كاغذي وارد كشور شد كه توسط پليس آگاهي توقيف شد.
سرهنگ محسن خانچرلي ديروز در همايش چهارشنبه سوري كه در سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران برگزار شد، افزود: وظيفه نيروي انتظامي برقراري نظم و امنيت در جامعه است و در حوزه تهران اين مسئوليت به ما محول شده است.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به چهارشنبه سوري گفت: اقدامات لازم براي پيشگيري از حوادث صورت گرفته است و انشاء الله به موضوع مقابله نمي رسيم.
وي ادامه داد: افرادي كه قصد داشته باشند در اين روز اخلال گري كنند با آنها برخورد مي شود.
خانچرلي اظهار داشت: استقرار نظم و امنيت و تأمين آسايش و آرامش هدف نيروي انتظامي در روز سه شنبه آخر سال است.
وي گفت: هرگونه راهبندان و ترافيك هاي مصنوعي را برطرف مي كنيم و از هر گونه تحركات و اقدامات ايذايي و اخلالگرايي افراد فرصت طلب پيشگيري خواهيم كرد .
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: تدابير ترافيكي از روز قبل از چهارشنبه آخر سال خواهيم كرد.
خانچرلي با اشاره به اينكه برخي از افراد اقدام به پرت كردن كپسول گاز به داخل آتش در اين روز مي كنند، گفت: اين كار خطرات بسياري دارد و تركش هاي حاصل از آن باعث آسيب رسيدن به مردم و بعضاً جان باختن شهروندان مي شود.
وي تأثيرات آموزش، نقش مدارس، تأثير رسانه هاي جمعي، رويكردهاي سياست گذارانه برنامه هاي جامع را از موارد پيشگيري از حوادث عنوان كرد.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به نظرسنجي صورت گرفته درباره اين روز گفت: 67 درصد پاسخگويان را زنان و 33 درصد را مردان تشكيل دادند و رنج سني پاسخ دهندگان 21 تا 25 سال بوده است.
خانچرلي ادامه داد:40 درصد پاسخ دهندگان با برگزاري اين مراسم موافق، 46 درصد موافق روشن كردن و پريدن از روي آتش، 46 درصد از پاسخگويان اين برنامه برايشان بسيار مهم و 37 درصد معتقد بودند اين مراسم باعث آلودگي صوتي مي شود.
به گفته خانچلري، از مالكين مغازه هاي رنگ فروشي تعهد گرفته ايم تا مواد محترقه توزيع نكنند.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: افراد سابقه دار، اراذل و اوباش را تحت مراقبت قرار داده و در اين روز ميهمان پليس خواهند بود كه جرمي انجام ندهند. وي ادامه داد: افراد سابقه دار تعهد كرده اند كه دست از پا خطا نكنند.
خانچرلي به ايستگاه هاي ايست و بازرسي در ورودي هاي شهر اشاره كرد و گفت: 21 تن مواد محترقه قاچاق تحت پوشش دستمال كاغذي وارد كشور شده و تا مرز تهران آمده بود كه توسط پليس آگاهي توقيف شد.
وي گفت: همچنين آموزش همگاني براي كاهش بروز اين حوادث در دستور كار قرار دارد.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14