(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 اسفند 1388- شماره 19595
 

حديث دشت عشق
يك تيم دسته اولي در نيمه نهايي جام حذفي پنج تيم مدعي قهرماني در خطر حذف!
اخبار كوتاه از فوتبال
ملي پوش ايراني از رويارويي با نماينده رژيم اشغالگر قدس خودداري كرد
هفته بيستم ليگ واليبال و توقف كاله و داماش پيكان در صدر جدول تنها شد
آخرين تمرين تيم ملي كشتي آزاد برگزار شد كشتي گيران ايراني فردا در روسيه
واكنش رئيس فدراسيون هندبال به صحبت هاي سعيدلو رحيمي: ناكامي در لبنان دلايل ديگري داشت
خواندني از ورزش ايران
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان
خبرنگار كيهان ورزشي در انديمشك در سن 54 سالگي ديده از جهان فرو بست



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «علي اكبر احمدي»
شما رفتيد و ما مانديم افسوس

سرباز شهيد، «علي اكبر احمدي» هفتمين فرزند قربان و بيگم- در پنجم ارديبهشت ماه 1346 مصادف با عيدسعيد قربان در بخش بجستان گناباد، ديده به جهان گشود.
تا پايان سال پنجم ابتدايي به تحصيل پرداخت و سپس به خاطر اين كه بتواند كمك خرج خانواده باشد، درس و مدرسه را رها كرد و همچون پدر، به امور كشاورزي و دامداري مشغول شد. قبل از انقلاب كودكي بيش نبود و فعاليت سياسي نداشت، اما با پيروزي انقلاب در راهپيمايي ها و تظاهراتي كه به مناسبت هاي مختلف برگزار مي شد، فعالانه شركت مي جست.
صبور و زحمتكش بود. به پدر و مادر بسيار احترام مي گذاشت و در كارها كمكشان مي كرد. نسبت به خواهران و برادرانش با گذشت و دلسوز بوده و اهميت فراواني به صله رحم مي داد. در كارهاي خير از جمله ساختن مسجد و حمام حضور پيدا مي كرد و در كيفيت استفاده از بيت المال حساسيت به خرج مي داد. علي اكبر، عاشورا در هيئت سينه زني و زنجيرزني سالار شهيدان شركت مي نمود و عزاداري مي كرد يا به پذيرايي از عزاداران مي پرداخت.
در سن 18سالگي خود را براي خدمت مقدس سربازي معرفي كرد و دوره آموزشي را در زاهدان گذراند. سپس از طريق ارتش در جبهه حضور يافت. بزرگترين آرزويش شهادت بود و شب آخر، با شعر و فريادهاي شادمانه به خانواده اش مي گفت كه به اين آرزو خواهد رسيد. (او خود شعر مي گفت)
علي اكبر در بيستمين بهار زندگي اش، در جبهه سومار، براثر اصابت تركش به پهلو، جام شهادت را مشتاقانه سركشيد.

 



يك تيم دسته اولي در نيمه نهايي جام حذفي پنج تيم مدعي قهرماني در خطر حذف!

با كنار رفتن استقلال از گردونه مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور، از بين پنج تيم مدعي قهرماني، سه تيم شانس حضور در مرحله نيمه نهايي را از دست خواهند داد.
با پيگيري مسابقات جام حذفي طي روزهاي گذشته، مرحله يك شانزدهم نهايي اين رقابت ها به پايان رسيد و تنها 3 ديدار از مرحله يك هشتم نهايي اين مسابقات باقيمانده است.
در اين بين استقلال تهران ناكامترين تيم اين مسابقات لقب گرفت و از بين تيم هاي استيل آذين و ذوب آهن اصفهان از يكسوي جدول و سپاهان اصفهان، صباي قم و مس كرمان از سوي ديگر، 5 مدعي قهرماني اين مسابقات، 3 تيم قدرتمند ديگر حذف شده و فرصت حضور در جمع 4 تيم پاياني را از دست خواهند داد.اين در حالي است كه در بخشي از جدول هم از بين تيم هاي گسترش فولاد تبريز، داماش گيلان و مس رفسنجان كه در رقابت هاي ليگ دسته اول حضور دارند، يك تيم به ديدار نيمه نهايي صعود خواهد كرد.
در اين بين پيروزي كه بايد در مرحله يك چهارم نهايي اين مسابقات با پتروشيمي تبريز روبرو شود، كار آساني براي رسيدن به جمع 4 تيم پاياني دارد و بين مدعيان قهرماني اين تيم كار آسانتري را پيش رو دارد، گرچه احتمال رويارويي اين تيم با سپاهان در مرحله نيمه نهايي و ديدار با استيل آذين در ديدار نهايي، مي تواند جذابيت هاي اين رقابت ها را افزايش دهد. ديدارهايي كه زمينه ساز رويارويي دايي با قلعه نويي و سپس رويارويي وي با مهدوي كيا و كريمي خواهد بود.
برنامه ادامه مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
مرحله يك هشتم نهايي
¤ شاهين بوشهر- ذوب آهن اصفهان (ميزبان با قرعه كشي مشخص مي شود)
¤ گسترش فولاد تبريز- داماش گيلان (ميزبان با قرعه كشي مشخص مي شود)
¤ صباي قم- سپاهان اصفهان
مرحله يك چهارم نهايي
¤ بازي شماره1: استيل آذين- برنده مسابقه شاهين بوشهر با ذوب آهن اصفهان
¤ بازي شماره2: برنده بازي گسترش فولاد تبريز با داماش گيلان- مس رفسنجان
¤ بازي شماره3: پتروشيمي تبريز- پيروزي تهران (ميزبان با قرعه كشي مشخص مي شود)
¤ بازي شماره4: مس كرمان- برنده ديدار صباي قم با سپاهان اصفهان
مرحله نيمه نهايي
¤ بازي شماره5: برنده بازي شماره يك با برنده مسابقه شماره2
¤ بازي شماره6: برنده بازي شماره 3 با برنده مسابقه شماره4
ديدار نهايي
¤ برنده بازي شماره5 با برنده مسابقه شماره6

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سمت جديد مهابادي در مقاومت سپاسي شيراز
مديرعامل باشگاه مقاومت سپاسي شيراز داود مهابادي را به عنوان مشاور فني خود و سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه انتخاب كرد.
جعفر جعفري، مديرعامل باشگاه مقاومت سپاسي شيراز ضمن اعلام اين خبر افزود: با نظر من داود مهابادي به عنوان مشاور فني تيم فوتبال مقاومت انتخاب شد. امروز (ديروز) در نشستي با مهابادي اين موضوع را مطرح كردم كه مورد پذيرش او قرار گرفت و حكم مشاور فني مديرعامل و سرمربي تيم مقاومت سپاسي به نام وي به امضا رسيد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه «محمد احمدزاده پذيرفته است كه از وجود مهابادي به عنوان مشاور فني در كنار خود بهره ببرد؟»، گفت: ما با هماهنگي احمدزاده موضوع همكاري مجدد با داود مهابادي را مطرح كرديم. او از اين پيشنهاد استقبال كرد و پذيرفت مهابادي در كنار تيم مقاومت باشد.
عنايت: پنالتي استيل آذين درست بود
رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال با دفاع از عملكرد تيم داوري ديدار استيل آذين - استقلال، گفت: داور اين مسابقه به درستي در دقايق پاياني به سود استيل آذين اعلام پنالتي كرد.
مسعود عنايت در خصوص قضاوت ديدار استيل آذين - استقلال گفت: اين مسابقه يك بازي حساس، سخت و نفس گير بود، با اين حال تورج حق وردي و كمك هايش رضا سخندان و عليرضا يزداني در اين بازي عملكرد خوبي داشتند.
وي درباره صحنه هاي بحث برانگيز اين مسابقه گفت: يكي از صحنه هايي كه برخي عقيده داشتند تصميم داور درست نبوده اعلام ضربه پنالتي به نفع استيل آذين در دقيقه 85 بود. اما اين پنالتي درست بود به اين دليل كه تكل مدافع استقلال روي پاي بازيكن به دليل بي احتياطي اش اتفاق افتاد و تصميم داور براي گرفتن پنالتي كاملا درست بود.
عنايت در ادامه درباره گل استقلال در دقيقه 90 گفت: اين گل به درستي از سوي رضا سخندان مردود اعلام شد و او كاملا بدون ترس و عادلانه اين گل را آفسايد اعلام كرد. اما اگر زننده ضربه سر به توپ ضربه نمي زد و توپ وارد دروازه مي شد، گل سالم مي بود اما گل به دليل ضربه سر شكوري آفسايد اعلام شد كه در تصاوير آهسته بازي نيز كاملا مشخص است.عنايت درباره اخراج هادي شكوري و سياوش اكبرپور گفت: شكوري در دقيقه 117 بايد اخراج مي شد چرا كه خطاي شديدي انجام داد. سياوش اكبرپور در دقيقه 120 به علت برخورد زننده اش بايد اخراج مي شد كه اين اتفاق به درستي رخ داد.
آخرين اردوي تيم اميد در سال 88
آخرين مرحله از اردوهاي مقطعي تيم فوتبال اميد كشورمان در سال جاري 16 اسفند ماه در محل كمپ تيم ملي برگزار خواهد شد.
چهاردهمين و آخرين مرحله اردوهاي مقطعي تيم فوتبال اميد كشورمان طي روزهاي 16 لغايت 18 اسفندماه جاري با حضور 30 بازيكن در محل كمپ تيم هاي ملي آغاز خواهد شد.
در اين اردوي سه روزه بازيكنان تيم فوتبال اميد 5 جلسه تمرينات تاكتيكي را زير نظر غلامحسين و اميرحسين پيرواني پيگيري خواهند كرد.
شكست اوساسونا در شب گلزني نكونام
در دومين شب از هفته بيست وچهارم لاليگا اسپانيا، اوساسونا با وجود گلزني نكونام در خانه اسپورتينگ خيخون تن به شكست داد. شاگردان خوسه آنتونيو كاماچو برابر خيخون 3 بر 2 شكست خوردند.
جواد نكونام ملي پوش فوتبال كشورمان در اين ديدار به صورت ثابت بازي كرد و در دقيقه 38 از روي نقطه پنالتي گل اول تيمش را به ثمر رساند. مسعود شجاعي نيز از دقيقه 85 به جاي سرخيو وارد ميدان شد.
در ديگر بازي حساس اين هفته والنسيا ميهمان اتلتيكومادريد بود و در ويسنته كالدرون تن به شكست عجيب 4 بر يك داد.
در پايان هفته بيست وچهارم لاليگا بارسلونا با 61 امتياز در صدر جدول است، رئال مادريد با دو امتياز اختلاف در رتبه دوم ايستاده و والنسيا با 46 امتياز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

 



رقابت هاي جايزه بزرگ شمشيربازي- سوئيس
ملي پوش ايراني از رويارويي با نماينده رژيم اشغالگر قدس خودداري كرد

ملي پوشان شمشيربازي كشورمان در رقابت هاي جايزه بزرگ اسلحه اپه سوئيس با راهيابي به جمع 32شمشيرباز برتر جهان به كار خود پايان دادند.
در اين مسابقات كه با حضور 77شمشيرباز از 36 كشور مختلف در برن سوئيس برگزار شد، تيم 4نفره كشورمان با تركيب علي يعقوبيان، محمد رضايي، حامد صداقتي و سيدصادق عابدي مقابل حريفان به ميدان رفتند.
علي يعقوبيان ملي پوش كشورمان كه در مرحله مقدماتي مقابل حريفاني از كشورهاي فرانسه، آلمان، مجارستان، سوئيس، لهستان و جمهوري چك به پيروزي دست يافته بود در جدول 64 تايي با برتري مقابل حريفي از مجارستان به جمع 32 شمشيرباز برتر جهان پيوست.
وي در جدول 32 تايي مقابل شمشيربازي از آمريكا قرارگرفت و نتيجه را واگذار كرد.
همچنين محمدرضايي ديگر شمشيرباز كشورمان در حمايت از ملت مظلوم فلسطين مقابل حريفي از رژيم اشغالگر قدس قرار نگرفت و از دور مسابقات كنار رفت.
صادق عابدي و حامد صداقتي دو شمشيرباز ديگر كشورمان كه در اين مسابقات حضور يافته بودند در دور مقدماتي با پيروزي مقابل حريفان خود به جدول 64 شمشيرباز برتر راه يافتند و در اين مرحله به ترتيب با قبول شكست مقابل شمشيربازاني از مجارستان و بلغارستان از دور مسابقات كنار رفتند.
تيم ملي اعزامي كشورمان در برن سوئيس از ديروز به مدت سه روز اردوي مشترك را به همراه شمشيربازان سوئيسي آغاز كرد.

 



هفته بيستم ليگ واليبال و توقف كاله و داماش پيكان در صدر جدول تنها شد

پيروزي پيكان در سيرجان با توجه به شكست داماش در تهران موجب صدرنشيني مطلق خودروسازان در هفته ششم از مرحله برگشت رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور شد.
در چارچوب هفته ششم از مرحله برگشت رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، يكشنبه شب تيم پيكان در مصاف با گل گهر سيرجان صاحب بيستمين پيروزي خود شد. اين در حالي است كه داماش گيلان در اين هفته از رقابت ها در خانه واليبال نتيجه ديدار مقابل سايپا را واگذار كرد.
به اين ترتيب شاگردان عليرضا معمري با 38 امتياز به تنهايي در صدر جدول رده بندي قرار گرفتند تا گيلاني ها همچنان در تعقيب اين تيم باشند اما با يك اختلاف امتياز كمتر.
در ديگر ديدارهاي برگزار شده اين هفته از مسابقات و در بندر امام، تيم پتروشيمي همانند ديدار رفت مقابل كاله آمل در سه گيم متوالي به برتري دست يافت. ارتعاشات صنعتي كه با استخدام «ايوان تاسف» پاسور بلغاري تحول خوبي در تركيب تيمش ايجاد كرده است موفق شد دانشگاه آزاد را از پيش رو بردارد.
در مشهد تيم خراسان رضوي حريف تهراني خود را با شكست بدرقه كرد. يزدي ها نيز در ديدار خانگي مقابل برق كرمان صاحب برتري شدند جواهري بازرگاني گنبد نيز در مصاف با اروميه به برتري دست يافت.
نتايج به دست آمده در هفته بيستم (ششم از مرحله برگشت) مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
¤ سايپا كرج 3....................... داماش گيلان يك
¤ پتروشيمي بندر امام 3................. كاله آمل صفر
¤ دانشگاه آزاد تهران 2...... ارتعاشات صنعتي ايران 2
¤ خراسان رضوي 3........... بانك كشاورزي ايران 2
¤ سنگ آهن بافق 3...................... برق كرمان 2
¤ گل گهر سيرجان يك................. پيكان تهران 3
¤ بازرگاني جواهري گنبد 3- هيئت واليبال اروميه صفر

 



آخرين تمرين تيم ملي كشتي آزاد برگزار شد كشتي گيران ايراني فردا در روسيه

تيم ملي كشتي آزاد در آستانه اعزام به جام جهاني 2010 روسيه ديروز آخرين تمرين خود را در تهران پشت سر گذاشت.
شاگردان غلامرضا محمدي فردا ايران را به مقصد روسيه ترك خواهند كرد تا همراه با 7 تيم برتر كشتي دنيا در رقابت هاي جام جهاني آزاد شركت كنند.چندي پيش پيكارهاي جام جهاني فرنگي با قهرماني تيم ايران در ارمنستان به پايان رسيد.
عباس دباغي، حسن رحيمي يا فرزان بهرامي در 55 كيلو، سعيد احمدي و مصطفي آقاجاني در 60 كيلو، مهدي تقوي و مصطفي حسين خاني در 66 كيلو، صادق گودرزي و سعيد صالحي در 74 كيلو، احسان لشگري در 84 كيلو، رضا يزداني در 96 كيلو، فردين معصومي و سيدمحمدرضا آذرشكيب در 120 كيلو نفرات اعزامي به اين مسابقات را تشكيل مي دهند.اردونشينان مصدوم ندارند و فقط عباس دباغي با سرماخوردگي مواجه شده است.مسابقات جام جهاني روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده در خاسايورت ايالت داغستان برگزار مي شود.
خبري از حاجي مرادگاتسالوف نيست
اما خبر مهم در خصوص جام جهاني كشتي آزاد اين بود كه تركيب نهايي تيم ملي كشتي آزاد روسيه براي حضور در جام جهاني اعلام شد.
جامبولات تديف سرمربي اين تيم پس از اردوها و مسابقات درون اردويي تركيب خود را نهايي كرد. بسيك كودوخوف، دنيس چارگوش، گئورگي كتويف و بلال ماخوف نفرات نامدار روسيه در اين مسابقات هستند ضمن اين كه بختيار احمداف و حاجي مرادگاتسالوف از تركيب تيم كنار ماندند.

 



واكنش رئيس فدراسيون هندبال به صحبت هاي سعيدلو رحيمي: ناكامي در لبنان دلايل ديگري داشت

رئيس فدراسيون هندبال در واكنش به صحبت هاي علي سعيدلو، گفت: صحبت هاي ايشان تنها به هندبال برنمي گشت بلكه خطاب به همه رشته هاي ورزشي بود.
مجمع عمومي كميته ملي المپيك در روز شنبه هشتم اسفندماه در حالي در آكادمي كميته ملي المپيك برگزار شد كه علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني در بخشي از صحبت هاي خود خطاب به رحيمي رئيس فدراسيون هندبال گفت: «مقام هفتم شايسته ورزش ايران نيست. آقاي رحيمي بايد بدود. هندبال كه چيز پيچيده اي ندارد مربي مي خواهيد بياوريد...»
عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال ايران با بيان اينكه اين صحبت ها به هيچ عنوان جنبه انتقاد نداشت، گفت: بحث مربي تنها به هندبال برنمي گشت بلكه خطاب به همه رشته هاي ورزشي بود كه براي حضور در ميادين بزرگ و در مصاف با قهرمانان مربيان خوبي را به استخدام دربياورند.
وي افزود: ما هم همين برنامه را در دستور كار فدراسيون قرار داده ايم و تلاش مي كنيم تا مربي خوبي را براي تيم ملي استخدام كنيم و برنامه ها را براي سال آينده و حضور در گوانگژو طبق تقويم فدراسيون پيگيري كنيم.
رئيس فدراسيون هندبال كشورمان خاطرنشان كرد: من سالهاست در هندبال وقت گذاشته ام و غير از اينجا در جاي ديگري مشغول به كار نيستم و تمام وقت در اختيار فدراسيون هندبال هستم. تلاشم در تمام اين سالها رشد و ارتقاء هندبال بوده است و اگر در جام ملتهاي آسيا در لبنان ضعيف ظاهر شديم به دليل مشكلاتي بود كه دست به دست هم داده بودند وگرنه فدراسيون هم به دنبال اين هست تا تيم ملي جايگاه بهتري در آسيا داشته باشد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رئيس سازمان تربيت بدني با صدور احكام جداگانه اي سرپرستان دو فدراسيون بولينگ و اسكواش را منصوب كرد. طي حكمي از سوي رئيس سازمان تربيت بدني، هاشم اسكندري به عنوان سرپرست فدراسيون بولينگ و كيواسپرت منصوب شد. اسكندري مديركل تربيت بدني شهرداري تهران، مديرعامل شركت فرهنگي و ورزشي شهر را در سابقه مديريتي خود داشته و از قهرمانان ملي رشته كاراته بوده است. همچنين طي حكمي از سوي علي سعيدلو ،مسعود سليماني به عنوان سرپرست فدراسيون اسكواش منصوب شد. سليماني از كارشناسان سازمان تربيت بدني بوده و سوابق مديريتي نظير نايب رئيسي فدراسيون ژيمناستيك را در كارنامه خود دارد.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ تيم فوتبال منچستريونايتد به مقام قهرماني جام اتحاديه انگليس رسيد و عنوان نخست فصل گذشته را تكرار كرد.
¤ آلكس دل پيروكاپيتان محبوب يوونتوس پس از شكست اخير اين تيم وضعيت را اورژانسي توصيف كرد.
¤ اشلي كول مدافع تيم فوتبال چلسي در گفتگو با دوستان خود عنوان كرده كه جدايي از همسرش، وي را دچار افسردگي كرده و قصد دارد از دنياي بازيگري كنار بكشد.
¤ بركناري «وحيد هليل هودزيچ» از هدايت تيم ملي فوتبال ساحل عاج راه را براي حضور گاس هيدينك در اين تيم آفريقايي هموار كرد.
¤ مسئولان باشگاه آرسنال اعلام كردند همان طور كه انتظار مي رفت،آرون رمزي تا پايان رقابتهاي اين فصل از ميادين ورزشي به دور خواهد بود.

 



خبرنگار كيهان ورزشي در انديمشك در سن 54 سالگي ديده از جهان فرو بست

انديمشك - خبرنگار كيهان:
اصغر شريفي پيشكسوت ورزش و اهل قلم انديمشك و استان خوزستان كه عمري را در ميادين ورزشي به عنوان مربي و خبرنگار ورزشي سپري كرده بود به ديار باقي شتافت.
شريفي كه براي ورزش انديمشك و خوزستان چهره اي آشنا به شمار مي آمد بيشتر عمر خود را بدون هيچ چشم داشتي به عنوان مربي فوتبال در تيمهاي رده هاي مختلف بخصوص جوانان و نوجوانان و همچنين به عنوان خبرنگار ورزشي در روزنامه و مجله كيهان ورزشي سپري كرد و پس از چندين سال دست و پنجه نرم كردن با بيماري ديابت در سن 54 سالگي ديده از جهان فرو بست.
وي كه در دو سال اخير بواسطه بيماري، بينايي خود را هم از دست داده بود در بي توجهي محض مسئولان شهرستان و استان سالها با دست خالي با بيماري و مشكلات زندگي مبارزه كرد تا بالاخره در صبحگاه روز يكشنبه جان به جان آفرين تسليم كرد.
اصغر شريفي كه بر تمامي اتفاقات ورزش انديمشك و خوزستان احاطه كامل داشت و هيچ رويداد ورزشي از نظرش پنهان نمي ماند متاسفانه در زمان بيماري در هاله اي از فراموشي قرار گرفت.
از او چهار فرزند به يادگار مانده كه بدون هيچ درآمدي و هيچ پشتيباني چشم انتظار ياري مسئولان مي باشند.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14