(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 اسفند 1388- شماره 19597
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولي امر مسلمين در ديدار كارگزاران نظام و سفراي كشورهاي اسلامي: دفاع از فلسطين يك واجب شرعي است
محسني اژه اي: اگر نظام مجرمان را به دليل وابستگي به مسئولان تعقيب نكند منحرف شده است
نماينده ولي فقيه در حج و زيارت خبر داد جلوگيري از اعزام دوباره افراد به عتبات عاليات
سازماندهي 3 هزار و 200 بانوي خير كشور در جهاد مدرسه سازي
آيت الله مكارم شيرازي: برخي حركات نامعقول وحدت شيعه و سني را به خطر انداخته است
وابسته تجاري تركيه در تبريز مستقر مي شود
حجت الاسلام والمسلمين رسايي: امروز اصولگرايان دوپهلو در جامعه منفورتر هستند
اخبار ادبي و هنري



ولي امر مسلمين در ديدار كارگزاران نظام و سفراي كشورهاي اسلامي: دفاع از فلسطين يك واجب شرعي است

ولي امر مسلمين جهان تأكيد كردند همه مسئولان كشور و ملت بزرگ ايران به مسأله فلسطين و اتحاد مسلمانان به عنوان واجب شرعي مي نگرند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي- رهبر معظم انقلاب اسلامي- در خجسته ميلاد پيامبر «نور و عدالت و رحمت» خاتم النبيين، حضرت محمد مصطفي(ص) و ولادت صادق آل محمد، امام جعفر صادق(ع) در ديدار مسئولان نظام و قشرهاي مختلف مردم، «بازتوليد حقايق اسلام و عمل به تعاليم پيامبر خاتم» را نياز مبرم و اساسي امت اسلامي خواندند و اتحاد پيروان مذاهب مختلف اسلام را عامل حل مشكلات و پيشرفت و تعالي جهان اسلام برشمردند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اين ديدار كه سران سه قوه، رئيس مجمع تشخيص، ميهمانان و علماي شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامي و سفيران كشورهاي اسلامي نيز در آن حضور داشتند با تبريك ميلاد تاريخ ساز و پربركت «خلاصه فضائل الهي، برگزيده خوبان هستي، حضرت محمد بن عبدالله(ص)» و ولادت «وصي به حق پيامبر و ناشر اسلام ناب محمدي امام جعفر صادق(ع)» افزودند: شرافت هاي انساني و فضيلت هاي اخلاقي بشريت، مديون ولادت وجود مقدس و نوراني پيامبر در «ظلمات متراكم جهل و تباهي و غفلت» است.
ايشان امت اسلامي را به شدت نيازمند تأمل، تفكر و درس آموزي از هدايت نوراني پيامبر ختمي مرتبت دانستند و با اشاره به جمعيت عظيم، موقعيت برجسته جغرافيايي، منابع حياتي و استعدادهاي فراوان انساني جهان اسلام، اين سؤال اساسي را مطرح كردند كه چرا مجموعه عظيمي با اين خصوصيات، سردرگم و سرگردان است و از مشكلات فراواني همچون فقر، تبعيض، عقب ماندگي علمي و ضعف فرهنگي رنج مي برد و در مقابل زورگويان عالم، قادر به دفاع از حقوق خود نيست؟
رهبر معظم انقلاب اسلامي در اثبات ناتواني جهان اسلام در دفاع از حقوق مسلمانان به عنوان نمونه به مسأله فلسطين اشاره و خاطرنشان كردند: غصب سرزمين تاريخي و مقدس فلسطين و ظلم و ستم بي پايان و مستمر صهيونيست هاي جنايتكار به ملت مظلوم فلسطين، جراحت بزرگي است كه پيكره امت اسلامي را به شدت رنج مي دهد اما جهان اسلام در مجموع به گونه اي عمل مي كند كه انگار مسأله فلسطين به او مربوط نيست.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، دولت جعلي و صهيونيستي اسرائيل را يك غده سرطاني خطرناك دانستند و افزودند: تنها راه دفاع در مقابل اين سرطان مهلك و حاميانش، بازگشت به اسلام و محور قراردادن تعاليم نبي مكرم اسلام است.
ايشان، در تبيين علل ناتواني جهان اسلام در دفاع از حقوق مسلمانان به تلاش بي وقفه آمريكا، انگليس و ديگر دشمنان اسلام براي ايجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامي اشاره و تأكيد كردند: اين زورگويان سلطه گر، به خوبي مي دانند كه اختلاف و دوگانگي، امت اسلامي را از مسأله بسيار مهم فلسطين، منحرف و منصرف مي كند، به همين علت به هر وسيله ممكن، آتش «تفرقه قومي، مذهبي و جغرافيايي» را در دل هاي شيعه و سني و پيروان ديگر مذاهب اسلامي شعله ور مي كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، اتحاد و همدلي را مهمترين نياز امت بزرگ مسلمان خواندند و با دعوت از دولت ها، روشنفكران، علما و «فعالان سياسي- اجتماعي» كشورهاي اسلامي براي عمل به وظايف وحدت بخش خود افزودند: اگر بيداري اسلامي، گسترده تر و عميق تر شود و دل هاي مسلمانان نزديك تر شود، راه تعامل و همكاري و پيشرفت همگاني، گشوده مي شود و بسياري از مشكلات جهان اسلام از جمله مسأله فلسطين حل خواهد شد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، وجوب «دفاع از سرزمين هاي مورد تعرض قرار گرفته اسلامي» را از نكات مورد اتفاق همه مذاهب اسلامي برشمردند و افزودند: با وجود اين اتفاق نظر، جهان اسلام متأسفانه تحت تأثير فريادها و توطئه هاي آمريكايي ها و انگليسي ها براي ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني و ديگر مذاهب اسلامي قرار دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، اتحاد مسلمانان و دفاع از مسأله فلسطين را از اهداف و اولويت هاي جمهوري اسلامي برشمردند و با يادآوري سخنان و تأكيدات امام خميني(رض) درباره اتحاد مسلمانان و مسأله فلسطين افزودند: نظام اسلامي، همه مسئولان كشور و ملت بزرگ ايران به اين مسايل اصولي، به عنوان واجب شرعي مي نگرند و حرف و سخنان شان يكي بوده و هست.
ايشان بيداري روزافزون امت اسلام و فرياد ملت ها در دفاع از فلسطين را انعكاس بسيار مطلوب حرف حق جمهوري اسلامي در افكار عمومي جهان اسلام دانستند و افزودند: دولت هاي اسلامي نيز بايد به تأسي از رسول گرامي اسلام، وحدت مسلمانان و دفاع از حقوق آنان را به ويژه در مقابله با «غده سرطاني اسرائيل غاصب و حاميانش» دنبال كنند تا به ياري پروردگار متعال، پيشرفت و سعادت دنيوي و اخروي امت اسلامي، امكان پذير شود.
در ابتداي اين ديدار احمدي نژاد- رئيس جمهور كشورمان- با تبريك ميلاد «پيامبر عشق و محبت» و «رسول علم و حكمت» گفت: جامعه بشري، امروز بيش از هر زمان ديگر به معارف و مكتب پيامبر خاتم(ص) نياز دارد تا «جهل و سلطه گري»، «نامهرباني و تحقير» و «اختلاف و تبعيض» از بين برود و برپايي عدالت و يكتاپرستي استعدادهاي مردم جهان را شكوفا كند.
احمدي نژاد با اشاره به پيام هاي سعادت بخش ميلاد خاتم النبيين حضرت محمد مصطفي(ص) افزود: با پيروزي انقلاب عظيم اسلامي، ملت مؤمن و سرافراز ايران به پرچم دار حق و عدالت و پاكي تبديل شده است و با وحدت و همدلي اين مسير متعالي را ادامه خواهد داد.
در پايان اين ديدار جمعي از علماي شركت كننده در كنفرانس اسلامي، در فضايي صميمانه از نزديك با رهبر معظم انقلاب اسلامي، گفت وگو كردند.

 



محسني اژه اي: اگر نظام مجرمان را به دليل وابستگي به مسئولان تعقيب نكند منحرف شده است

اگر روزي نظام نتواند فرد و يا افرادي را به دليل اقدامات مجرمانه شان و به لحاظ وابستگي به برخي مسئولان تحت تعقيب قرار دهد به طور يقين دچار انحراف شده است.
به گزارش ايرنا دادستان كل كشور پنج شنبه در حاشيه همايش ملي پيشگيري از وقوع جرم در مشهد با اعلام مطلب فوق افزود: طومارهايي با موضوع شكايت از سران و مسببان فتنه بعد از انتخابات از طرف دانشگاهيان و آحاد مردم نقاط مختلف كشور به دادستاني كل كشور ارسال شده است كه اين طومارها بعد از جمع بندي براي رسيدگي قاطع به دادستاني تهران ارسال شد.
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي افزود: به دنبال اغتشاشات و فتنه هاي بعد از انتخابات، من مذاكراتي براي متوقف كردن اين مسائل، با موسوي داشتم ولي وي همواره بر مواضع غيرقانوني خود تاكيد مي كرد.
وي گفت: فردي مانند موسوي كه روزي تصدي مسئوليت نخست وزيري را عهده دار بود، امروز اين چنين با اقدامات غيرقانوني و قانون شكني در راستاي اهداف خود در عمل با جريانهاي ضدانقلاب؛ همراه شده است.
وي همچنين در مورد عبدالمالك ريگي گفت: مجازات علني وي انتظار و خواست همه مردم است.
محسني اژه اي ادامه داد: با توجه به ابعاد جنايتهاي عبدالمالك ريگي و گروه تحت امر وي در كشتار مردم بي گناه منطقه شرق كشور و وابستگي اش به سرويس هاي اطلاعاتي دشمنان، تحقيقات و بازجويي هاي مقدماتي از وي در حال انجام است و تحقيقات براي كسب اطلاعات بيشتر ادامه دارد.

 



نماينده ولي فقيه در حج و زيارت خبر داد جلوگيري از اعزام دوباره افراد به عتبات عاليات

نماينده ولي فقيه در حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني گفت: زائران به صورت انفرادي به عتبات عاليات سفر نكنند، چون عراق با معضل ناامني و نبود بهداشت مواجه است و خطراتي را براي افراد به دنبال دارد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسگر روز چهارشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در شيراز افزود: دولت عراق اعلام كرده كساني كه به عراق سفر مي كنند بايد امكاناتي از قبل براي آنها فراهم شود.
وي گفت: اگر افراد انفرادي به عراق بروند و جا براي ماندن نداشته باشند و بخواهند كنار خيابان بمانند با اين وضعيت ناامني و نبود بهداشت در اين كشور، خطرات زيادي متوجه آنان خواهدبود.
وي اظهارداشت: جمعيتي حدود يك ميليون نفر در كشور براي سفر به عتبات عاليات ثبت نام كرده اند و با توجه به اينكه ظرفيت اعزام ما به عراق حدود 80 هزار نفر در هر نوبت مي باشد نمي توانيم به همه درخواست ها پاسخ دهيم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر ادامه داد: طرحي در نظر گرفته ايم كه بزودي آن را در كميته عتبات عاليات مطرح مي كنيم كه در صورت تصويب دراين كميته مانند حج عمره، از اعزام افرادي كه قبلا به عتبات عاليات مشرف شده اند، جلوگيري خواهدشد تا كساني كه تاكنون به عتبات عاليات مشرف نشده اند از اين ظرفيت ها استفاده كنند.
نماينده ولي فقيه در حج و زيارت گفت: در صورت افزايش ظرفيتهاي سفر عتبات عاليات، از متقاضيان سفر به عتبات كه قبلا مشرف شده اند ثبت نام مجدد مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر همچنين به كساني كه ويزاي اقامت درعراق يا سفر به عتبات عاليات نگرفته اند، هشدار داد به داخل عراق نروند زيرا اخيرا زنداني كردن اين گونه افراد شدت گرفته بطوري كه اين افراد در صورت دستگيري به بيش از شش سال حبس محكوم مي شوند.وي همچنين درخصوص اعزام به حج تمتع افزود: با توجه به آمار موجود افراد ثبت نام شده براي اعزام تمتع، آخرين فرد ثبت نام شده 17 سال ديگر به مكه مكرمه مشرف خواهدشد.
قاضي عسگر با اشاره به سهميه 100 هزارنفري ايران براي حج تمتع درهرسال ادامه داد: اميدواريم درسالهاي آينده بتدريج اين سهميه را افزايش دهيم.
سر پرست حجاج و زايران ايراني با اشاره به برخوردهاي نامطلوب درسفرهاي عمره گفت: مذاكراتي در موسم حج گذشته با مسئولان عربستان داشتيم و قرار شده عربستان جلوي اين موارد را كه ازسوي عده اي تندرو انجام مي شود بگيرد. وي بر افزايش اطلاعات روحانيون كاروان هاي اعزامي به عتبات عاليات تاكيد كرد و گفت: برخي روحانيون كاروان ها پاسخگوي نيازهاي مخاطبان نيستند.

 



سازماندهي 3 هزار و 200 بانوي خير كشور در جهاد مدرسه سازي

ساري- خبرنگار كيهان:
هم اكنون 3 هزار و 200 بانوي نيكوكار كشور در حوزه مدرسه سازي فعاليت سازمان يافته دارند.
رئيس ستاد بانوان مدرسه ساز كشور با اعلام اين خبر در همايش 300 نفره بانوان خير مازندراني در ساري افزود: بانوان خير تاكنون در ساخت 25 درصد مدارس نوبنياد كشور مشاركت داشته اند.
خديجه نيزاري از سازماندهي 12 هزار خير مدرسه ساز در كشور خبر داد و افزود: اين خيران بالغ بر 700 ميليارد تومان به امر مقدس مدرسه سازي در كشور كمك كرده اند.
«عبدالوحيد فياضي» رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران نيز دراين همايش يك روزه با اشاره به تخريبي بودن 6 هزار و 411 كلاس درس دراين استان گفت: نبايد اجازه داد هيچ دانش آموزي به خاطر نداشتن مدرسه از تحصيل محروم بماند.

 



آيت الله مكارم شيرازي: برخي حركات نامعقول وحدت شيعه و سني را به خطر انداخته است

آيت الله «ناصر مكارم شيرازي» گفت: برخي عوام شيعه با حركات نامعقول خيال مي كنند به ائمه(ع) اظهار محبت مي كنند در حاليكه رفتار آنان وحدت شيعه و سني را به خطر انداخته است.
به گزارش ايرنا وي روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: از امام صادق(ع) روايت داريم كه از اين گونه اعمال بيزاري جسته اند و اين گونه رفتارهاي تند باعث شعله ورشدن آتش اختلاف بين شيعه و سني مي شود.
وي ابراز داشت: حتي يكي از سران عرب در جلسه اي عنوان كرده كه فلان رفتار در فلان شهر و در فلان خيابان رخ داده و آنها (سران اهل تسنن) اين گونه رفتار ما را زير ذره بين دارند.
آيت الله مكارم شيرازي افزود: همين رفتارهاي نامناسب است كه با بالابردن آتش اختلاف باعث شيعه كشي مي شود.
وي گفت: علماي مصر، شيخ الازهر و مفتي مصر در جلوگيري از رفتار تندروان نقش بسيار مهمي دارند و مراجع تقليد تشيع نيز بايد از برخي تندروي ها جلوگيري كنند.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: مدت ها قبل مرحوم آيت الله العظمي بروجردي با ايجاد دارالتقريب خدمات زيادي به ايجاد وحدت بين شيعه و سني انجام داد و بايد علماي الازهر مصر و قم دارالتقريبي تشكيل داده و نگذارند سياست هاي غرب ميان آنها اختلاف ايجاد كند.
آيت الله مكارم شيرازي دور ماندن از قضاوت هاي صحيح را نيز يكي از عوامل ايجاد اختلاف بين شيعه و سني ذكر كرد و افزود: گاهي اوقات بدبيني هايي بين دو طرف ايجاد مي شود كه اگر در كنار هم باشيم و منطقي صحبت كنيم داراي مشتركات زيادي نيز هستيم.
وي سمپاشي دشمنان اسلام را نيز از ديگر عوامل اختلاف انگيز عنوان كرد و گفت: امروز برخي دولت هاي غربي آلت دست اسرائيل و آمريكا هستند.
اين مرجع تقليد مشكل امروز مسلمانان را پراكندگي عنوان كرد و افزود: تمام كشورهاي اسلامي اكنون شاهد جنگ هستند و لذا تا مسلمانان به وحدت نرسند مشكل جهان اسلام حل نمي شود و دشمنان بر آنها مسلط خواهند بود.
آيت الله مكارم شيرازي گفت: اكنون صهيونيسم در قلب كشورهاي اسلامي لانه كرده و اگر روزي مسلمانان در مقابل جمعيت اندك آنها متحد شوند اسرائيل قدرتي نخواهد داشت.

 



وابسته تجاري تركيه در تبريز مستقر مي شود

«بيلگين آتالاي» سركنسول تركيه در تبريز از انتصاب وابسته تجاري در سركنسولگري اين كشور در تبريز خبر داد.
به گزارش ايرنا، آتالاي روز چهارشنبه در جريان ديدار رئيس و اعضاي انجمن تجار جوان تركيه با استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه اين وابسته تجاري چهارماه ديگر كار خود را شروع مي كند، اظهار داشت: با آغاز فعاليت اين نماينده جهش بزرگي در رابطه با فعاليت هاي اقتصادي آذربايجان شرقي و تركيه ايجاد مي شود.
وي گفت: حضور يك نماينده اقتصادي در سركنسولگري تركيه در تبريز مي تواند سهم بسزايي در گسترش روابط تجاري آذربايجان شرقي و تركيه داشته باشد و اين براي 2 طرف مفيد است.
آتالاي با اشاره به اينكه آغاز فعاليت رايزن بازرگاني سركنسولگري تركيه در تبريز فصل نويني از توسعه روابط اقتصادي ميان ايران و تركيه را رقم مي زند، پيشنهاد كرد: براي ارتقاي سطح همكاري هاي اقتصادي و بازرگاني ميان آذربايجان شرقي و تركيه، اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تبريز، دفتري در استانبول داير كند.
استاندار آذربايجان شرقي نيز با استقبال از استقرار وابسته بازرگاني تركيه در سركنسولگري اين كشور در تبريز، با اشاره به ضرورت حضور يك رايزن بازرگاني از تجار تبريز در سركنسولگري ايران در استانبول گفت: اين امر پيگيري خواهد شد تا ارتباطات اقتصادي طرفين، تعميق شود.

 



حجت الاسلام والمسلمين رسايي: امروز اصولگرايان دوپهلو در جامعه منفورتر هستند

بناب-خبرنگاركيهان:
عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس گفت: امروز اصولگرايان دو پهلو منفورتر از آنهايي هستند كه يك پهلو و از جريان باطل حمايت مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين رسايي در جمع مسئولان و هيئت رزمندگان اسلام شهرستان بناب افزود: بعضي ها سابقه شكنجه در زمان طاغوت، سابقه حركت هاي انقلابي، جهاد و مبارزه، حتي سابقه حضور در كنار امام، سابقه حضور در مسئوليت ها و جايگاه هاي حساس انقلاب را دارند. سابقه در جبهه هاي جنگ تحميلي و سابقه حضور در مسئوليت هاي سخت نظام را دارند و تا ديروز دشمنان امام، شهدا و دشمنان مردم و اسلام و دشمنان خط اصيل اسلام به آن ها بد و بيراه مي گفتند ولي امروز براي آن ها كف مي زنند.
اين فعال سياسي افزود: مگر مي شود در جامعه كسي يار امام باشد، نخست وزير امام بوده ولي امروز برخلاف راه امام حركت كند؟ مومن بودن ملاك نيست، يار امام بودن ملاك نيست، مومن ماندن و يار امام ماندن ملاك است.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس از ريزش به عنوان يك قاعده طبيعي در جامعه نام برد و افزود: ريزش انقلاب را نهادينه مي كند. وي با طرح اين پرسش كه آيا بايد از اين ريزش ها خوشحال باشيم و از مردود شدن برخي خواص شاد باشيم؟ گفت: نخير ولي نبايستي هم نااميد شده و غصه بخوريم. چون به دنبال ريزش رويش وجود دارد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه در زمان بروز فتنه انسان ها باطن خود را نشان مي دهند تصريح كرد: اي انقلابي ها، اي كساني كه در دوره طاغوت زحمت كشيديد، در دوره انقلاب و جنگ تحميلي زحمت كشيديد اگر شما از ولايت دست برداريد ولايت تنها نخواهد ماند و عده اي ديگر تابع ولايت خواهند شد.
وي گفت: كسي كه ادعا مي كند انقلاب را دوست دارد بايد خود را فداي انقلاب كند نه اين كه انقلاب را فداي خود و خانواده اش كند.
رسايي حضور 50 ميليوني مردم ايران در راهپيمايي 22بهمن امسال را بعد از گذشت 31 سال از انقلاب ناشي از عشق مردم به امام دانست و گفت: امام هيچ زمان انقلاب را فداي بچه هاي خود نكردند ولي امروز بعضي ها انقلاب را فداي بچه هاي خود مي كنند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با انتقاد از عملكرد دوپهلوي برخي اصولگرايان گفت: در جبهه اصلاحات نيروهايشان در مسير خود سفتند ولي در جبهه اصولگرايان برخي افراد هر دو راهنمايشان را زده و حركت مي كنند.
وي در ادامه گفت: اتفاق بزرگي در راه است و اين فتنه ها اتفاق مي افتد تا تاريخ را مرور كنيم تا جنگ احزاب و جنگ احد را مطالعه كنيم و نگذاريم اين اتفاقات تلخ مجدداً در تاريخ تكرار شود.

 



اخبار ادبي و هنري

يك مستند درباره «بي بي سي» ساخته مي شود
يك فيلم مستند درباره شبكه «بي بي سي» و برخورد آن با ايران توسط سيما فيلم ساخته مي شود.
فيلمنامه مستند «بي بي سي» نوشته مجيد تفرشي پس از فيلم هاي مستند «جمهوري»، «تاريخ تهران در سينماي ايران»، سومين كار مستندي است كه موفق به دريافت كد توليد از گروه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مركز سيما فيلم شده است كه «بي بي سي» را به نقد مي كشاند. مجيد شكيبانيا، تهيه كننده اين فيلم مستند درخصوص مطلب فوق به سايت سيما فيلم گفت: مجيد تفرشي پژوهشگر اين فيلم و ساكن انگليس، مدت هاست كه بر روي اين موضوع تحقيق كرده و تاريخچه سرويس اطلاع رساني بي بي سي را مورد بررسي قرار داده است و پژوهش «ديپلماسي عمومي انگليس از ديروز، امروز و فردا» را در دست انجام دارد.
10موزه هنرهاي معاصر در كشور
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار از موزه هنرهاي معاصر تهران با اشاره به نياز جدي هنرمندان با توجه به اقدامات خوب آنان گفت: در بودجه سال آينده (1389) اعتباري براي احداث 10 موزه هنرهاي معاصر در نظر گرفته شده است. سيدمحمد حسيني در جمع خبرنگاران با اشاره به فعاليت ها و اقدامات خوب انجام شده توسط هنرمندان در تهران و شهرستان ها اظهار داشت: يكي از مطالبات جدي هنرمندان، اختصاص بخش هايي در مجتمع هاي فرهنگي و هنري است تا براي خود تشكل ها و مجموعه هايي را داشته باشند. وي درباره اختصاص سه درصد از درآمد شركت هاي دولتي به بودجه فرهنگي كشور گفت: متاسفانه در كميسيون بودجه مجلس شوراي اسلامي اين سه درصد حذف شده است كه اميدوارم با توجه به آگاهي و اشراف نمايندگان بر شرايط و اهميت وضعيت فرهنگي كشور، در كميسيون تلفيق مورد تاييد قرار گيرد، زيرا در صورت حذف آن، به فرهنگ و هنر كشور لطمه وارد خواهد شد.
كتابخانه تخصصي فلسطين راه اندازي مي شود
با امضاي تفاهم نامه همكاري ميان نهاد كتابخانه هاي عمومي و جمعيت دفاع از مردم فلسطين، زمينه اختصاص بخشي از كتابخانه عمومي حضرت فاطمه زهرا(س) به كتابخانه تخصصي فلسطين فراهم مي شود. مدير روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي با اعلام اين خبر به ايبنا، گفت: اين تفاهم نامه 16 اسفند در مراسمي به امضاي دكتر مجتبي رحماندوست، دبيركل جمعيت دفاع از مردم فلسطين و منصور واعظي، دبيركل نهاد كتابخانه ها مي رسد. حسن اشجعي افزود: تشكيل بانك جامع مدارك و اسناد در قالب تاسيس كتابخانه تخصصي فلسطين در شهر تهران، ارايه دستاوردهاي جمعيت در كتابخانه هاي كشور، مشاركت دو طرف در توسعه فعاليت هاي پژوهشي و تحقيقاتي با موضوع انتفاضه و مردم فلسطين و نيز بهره گيري از امكانات رسانه اي دو طرف با هدف اطلاع رساني در زمينه فلسطين موضوع هاي اصلي اين تفاهم نامه است. مراسم امضاي تفاهم نامه ميان نهاد كتابخانه ها و جمعيت دفاع از مردم فلسطين، يكشنبه 16 اسفندماه در محل جمعيت دفاع از مردم فلسطين برگزار مي شود.
پايان جشنواره انيميشن اصلاح الگوي مصرف
مراسم اختتاميه جشنواره انيميشن اصلاح الگوي مصرف با حضور محمدحسين صفار هرندي وزير سابق ارشاد، محمد قهرماني رئيس موسسه شهيد آويني و جمعي ديگر از هنرمندان در تالار اسوه برگزار شد. صفار هرندي در اين مراسم سخنراني كرد و با اشاره به اين كه در غرب، هنر و رسانه در خدمت جنگ و جنايت است، گفت: سربازان ناتو اگر بخواهند دست به عملي بزنند، اصحاب رسانه زودتر به آن مي پردازند و براي شليك گلوله ها، فرصت محدود لازم است. چيزي كه امروز از آن به عنوان جنگ نرم ياد مي شود اين است كه از همه امكانات رسانه اي به ويژه ريزه كاري ارتباطات جمعي استفاده شود و صحنه نبرد را از رويارويي تانك ها به محل تسخير دل ها تبديل كنند.
نقد شعرهاي مهدي نژاد توسط ميرشكاك
كتاب «رجز مويه ها» سروده اميد مهدي نژاد امروز شنبه 15 اسفند در حلقه قول و غزل كانون انديشه جوان نقد و بررسي مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، در اين جلسه شاعران و منتقدان يوسفعلي ميرشكاك، عبدالجبار كاكايي و اسماعيل اميني حضور مي يابند و درباره اين كتاب گفتگو مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14