(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 اسفند 1388- شماره 19598
 

حديث دشت عشق
شكست سايپا مقابل استيل آذين در ديداري جنجالي توقف سپاهان و دو امتياز به نفع ساير مدعيان قهرماني
اخبار كوتاه از فوتبال
براي سومين سال متوالي مهرام قهرمان ليگ برتر بسكتبال ايران شد
قرعه كشي مسابقه هاي تكواندو قهرماني نوجوانان جهان حريفان ايران مشخص شدند
پايان اسفند ماه با فدراسيون كشتي مذاكره مي كنم بنا : سال آينده كارمان سخت است



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «عباسعلي الماسي مقدم»
عشق يعني استخوان و يك پلاك
طلبه بسيجي شهيد «عباس علي الماسي مقدم»، سال 1/4/1343 در محله دهنو آران در خانواده اي عاشق اهل بيت (ع) متولدشد. تولد او مقارن با تاسوعاي حسيني و شهادت علمدار كربلا بود و به همين علت نامش را عباس علي نهادند.
او تا هفت سالگي در كنار پدر و مادري كه همه زندگي شان با ذكر ائمه و امام حسين(ع) مي گذشت، سپري كرد. در سال 1349 بود كه وارد مدرسه شهيد چمران شد، اما تنها مدرسه، روح بلند او را تامين نمي كرد. لذا دنبال مكتبخانه اي مي گشت كه او را سيراب كند كه سرانجام درسال 1354 وارد مدرسه علميه مرحوم آيت الله يثربي كاشان شد و پس از چندسال در كاشان و مدت سه سال در حوزه علميه قم تحصيل علوم حوزوي را ادامه داد. او در حين درس حوزوي از كمك به پدرش در حرفه نانوايي دريغ نداشت.عباس علي در تمام جلسات مذهبي، قرائت قرآن، دعاي كميل و ندبه و ديگر مراسم مذهبي حضوري فعال داشت. او طلبه اي مأنوس با اصول كافي بود و مبلغي بود كه در شهر و ديارش به تبليغ مسائل ديني و مذهبي مي پرداخت و جوانان را با مسائل شرعي آشنا مي نمود.
در عمليات هاي رمضان ومحرم بر اثر اصابت تركش مجروح شد و در عمليات والفجر مقدماتي با پدر بزرگوارش همسنگر شد و پدرش به عنوان راننده مشغول خدمت بود و سعادت آن را داشت كه روزهاي آخر عمرش را كنار پدر باشد.
وي براي عمليات والفجر يك آماده مي شد كه با پدرش خداحافظي جانانه اي كرد. در 25/2/1362 در عمليات والفجر يك حضور يافت و مفقودالجسد شد كه پس از سالها تنها عمامه و پلاكش باعث شناسايي او شد!

 



شكست سايپا مقابل استيل آذين در ديداري جنجالي توقف سپاهان و دو امتياز به نفع ساير مدعيان قهرماني

سرويس ورزشي-
پرونده بازيهاي هفته بيست و هشتم مسابقات فوتبال ليگ برتر با توقف سپاهان مقابل تراكتورسازي، پيروزي استيل آذين برابر سايپا در ديداري جنجالي و شكست صباي قم در مصاف با راه آهن بسته شد.
در اولين ديدار ديروز تيم صدرنشين سپاهان با تساوي برابر تراكتورسازي دو امتياز از دست داد تا تيم هاي تعقيب كننده را به رسيدن به صدر جدول اميدوار كند.
در اين ديدار كه از ساعت 15 ديروز تيم تراكتورسازي در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز به مصاف تيم سپاهان رفته بود و در حالي كه از حمايت بيش از 50 هزار تماشاگر بهره مي برد، به نتيجه تساوي يك بر يك رضايت داد.
در اين بازي ابتدا فرهاد خيرخواه در دقيقه 4 تيم تراكتورسازي را با شوتي سركش از پشت محوطه جريمه پيش انداخت و 6 دقيقه بعد ابراهيم توره با ضربه اي سر ،كار را به تساوي كشاند.
در ادامه جدال جذاب و پربرخورد تراكتورسازي و سپاهان توپي از خط دروازه ها نگذشت و دو تيم در پايان با نتيجه تساوي يك بر يك به كار خود پايان دادند.
در نيمه دوم اين ديدار تراكتورسازي صاحب موقعيت هاي گلزني مناسبي شد اما يك بار ديرك دروازه و يك بار هم سيدمهدي رحمتي مانع از باز شدن دروازه سپاهان شدند. ضمن اينكه توره هم يك موقعيت صد درصد گلزني را از دست داد.
سپاهان با اين تساوي 56 امتيازي شد و همچنان در صدر جدول به كار خود ادامه مي دهد ذوب آهن با 52 امتياز در تعقيب اين تيم است و پيروزي با 46 امتياز دررده سوم قرار دارد.
در ساير ديدارها كه با برگزاري دو ديدار از ساعت 15 و 30 دقيقه در شهرهاي تهران و قم پيگيري شد تيم استيل آذين با نتيجه 4 بر 3 سايپا را شكست داد و راه آهن شهر ري نيز با يك گل صباي قم را در ورزشگاه يادگار امام(ره) اين شهر از پيش رو برداشت.
استيل آذين كه براي دستيابي به سهميه ليگ قهرمانان آسيا رقابت نزديكي با تيم هاي پيروزي و استقلال دارد، همچون اين دو تيم پرطرفدار تهراني هفته بيست و هشتم را با پيروزي پشت سرگذاشت و اختلاف امتياز خود را با مدعيان حفظ كرد. اين تيم كمتر از يك هفته پس از پيروزي پرگل 5 بر 4 مقابل استقلال تهران در جام حذفي، عصر ديروز سايپا را نيز با شكست 4 بر 3 بدرقه كرد تا با 50 گل زده يكي از بهترين خطوط حمله ليگ برتر را داشته باشد.
اما در اين ديدار كه قضاوت آن برعهده مسعود مرادي بود شاهد جنجال حاشيه هاي زيادي بوديم كه از جمله آن مي توان به اخراج سرمربي و بازيكن سايپا به همراه كاپيتان دوم استيل آذين در كمتر از دو دقيقه اشاره كرد.
محمد مايلي كهن سرمربي سايپا كه در دقيقه 38 بازي به نشانه اعتراض نسبت به عملكرد مرادي، بازيكنان تيمش را از زمين بيرون كشيده بود، در دقيقه 44 اين بازي باز هم حاشيه ساز شد و با كارت قرمز داور به روي سكوها رفت.
در دقايق پاياني نيمه اول پس از آنكه مجيد ايوبي به روي علي كريمي مرتكب خطا شد، داور او را از زمين اخراج كرد. اخراج مدافع سايپا، واكنش شديد محمد مايلي كهن را به همراه داشت. مايلي كهن كه به شدت عصباني بود به سمت مسعود مرادي رفت و به او اعتراض مي كرد. در اين صحنه حتي وساطت مهدي مهدوي كيا هم مايلي كهن را آرام نمي كرد تا مسعود مرادي با كارت قرمز او را جريمه كند.
مايلي كهن در اين صحنه اعتقاد داشت، داور بايد به علي كريمي هم به علت ضربه زدن با آرنج به سينه مجيد ايوبي كارت قرمز نشان مي داد و بر اين ادعاي خود تأكيد مي كرد. بالاخره محمد مايلي كهن با وساطت فريادشيران، كامران صدوقيان، سرپرست سايپا و حميد استيلي از زمين بيرون رفت و روي سكوها به هدايت تيمش مشغول شد.
نكته جالب توجه اينكه مسعود مرادي در زمان خروج علي كريمي از زمين مسابقه به او هم كارت قرمز نشان داد. تا استيل آذين هم 10 نفره شود.
ديروز همچنين تيم راه آهن شهر ري در ورزشگاه يادگار امام(ره) قم دست به كار بزرگي زد و شكست يك بر صفر را به تيم صبا تحميل كرد. راه آهن با اين پيروزي 33 امتيازي شد و به رده دوازدهم جدول رده بندي صعود كرد.
نتايج كامل ديدارهاي عصر ديروز ليگ برتر به شرح زير است:
¤ تراكتورسازي تبريز 1- سپاهان اصفهان 1
گل ها: فرهاد خيرخواه (4) براي تراكتورسازي - ابراهيم توره (10) براي سپاهان
¤ استيل آذين تهران 4- سايپا كرج 3
گل ها: مهدي مهدوي كيا (10)، علي كريمي (41 و 44- پنالتي) و مهدي محمدي (71) براي استيل آذين- امين منوچهري (6 و 68- پنالتي)، مرتضي ابراهيمي (63) براي سايپا
¤ صباي قم صفر- راه آهن شهر ري يك
گل: ميلاد زنيدپور (58- پنالتي)
جدول رده بندي ليگ برتر:
1- سپاهان اصفهان 56 امتياز،
2- ذوب آهن اصفهان 52 امتياز، 3- پيروزي تهران 49 امتياز،
4- استقلال تهران 46 امتياز،
5- استيل آذين تهران 45 امتياز، 6- تراكتورسازي تبريز 39 امتياز و... 14- فولاد خوزستان 31 امتياز، 15- شاهين بوشهر 30 امتياز، 16- مس كرمان 29 امتياز،
17- استقلال اهواز 28 امتياز و 18- ابومسلم مشهد 24 امتياز.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

باشگاه استقلال از كفاشيان شكايت كرد
باشگاه استقلال از علي كفاشيان و فدراسيون فوتبال شكايت كرد.
پايگاه خبري باشگاه استقلال نوشت: باشگاه استقلال طي نامه اي رسمي خطاب به شخص علي كفاشيان چند سوال را مطرح كرد و به دليل ابهامات موجود از رئيس فدراسيون فوتبال درخواست پاسخ داشت. اما برخلاف روال اداري معمول پاسخ وي به همراه نامه رسمي باشگاه روي وب سايت فدراسيون قرار گرفت لذا باشگاه استقلال از شخص كفاشيان به كميته انضباطي شكايت كرد. همچنين باشگاه استقلال به دليل محروميت غيرقانوني حنيف عمران زاده از فدراسيون فوتبال شكايت كرد.
به دنبال محروميت نيم فصلي حنيف عمران زاده از حضور در مسابقات ليگ برتر تحت عنوان منشور اخلاقي؛ باشگاه استقلال به منظور جبران بخشي از خسارت وارده به لحاظ مادي و معنوي از فدراسيون فوتبال (سازمان ليگ) به دادسراي دادگاه عمومي مجتمع قضايي صدر شكايت كرد و پرونده قضايي در اين باره تشكيل شد.
اميرآصفي درگذشت
منصور اميرآصفي بازيكن و كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال كشورمان و سرمربي تيم فوتبال پيروزي ديروز به ديار باقي شتافت. اميرآصفي كه در سال 1312 به دنيا آمد پس از سالها تحمل درد و رنج سرطان صبح ديروز(شنبه) به ديار باقي شتافت.منصور اميرآصفي سابقه بازي در تيم هاي فوتبال كيان و پيروزي به عنوان مدافع را دارد و در سال 1964 به عنوان كاپيتان تيم ملي ايران در بازيهاي آسيايي توكيو شركت كرده است.وي در دوره اي رياست هيئت فوتبال استان تهران را برعهده داشته و در دوران مربي گري نيز به عنوان سرمربي تيم هاي فوتبال پيروزي و آرارات فعاليت كرده است.
سرويس ورزشي كيهان درگذشت اين بازيكن و سرمربي پيشين فوتبال ايران را به خانواده وي و جامعه فوتبال تسليت مي گويد.
باشگاه پيروزي بايد كرايه خانه عابدزاده را هم بدهد
مديرعامل باشگاه پيروزي گفت: حكم كميته انضباطي را در قبال احمدرضا عابدزاده قبول داشته و تمام مطالباتش را طبق قانون پرداخت مي كنيم.حبيب كاشاني درباره حكم كميته انضباطي در خصوص احمدرضا عابدزاده نيز گفت: اصل حكم را هنوز نديدم، بي شك هرگونه مطالبات قانوني اشخاص بايد پرداخت شود. صحبتي كه درباره عابدزاده داشتم اين بود كه با حضور يحيوي به عنوان مربي دروازه بان هاي تيم طبق مقررات سازمان ليگ نمي توانيم از او در ليگ برتر استفاده كنيم و از اين پس هم طبق حكمي كه كميته انضباطي صادر كرده به عنوان يك مربي عادي در باشگاه پيروزي از وي استفاده خواهد شد و حضور دوباره اش در كادرفني تيم ما منوط به نظر علي دايي سرمربي تيم است.وي افزود: حكم كميته انضباطي را قبول دارم و طبق قانون تمام مطالبات عابدزاده كه از سرمايه هاي فوتبال ماست را پرداخت مي كنيم. گرچه از اين كميته ممنون هستيم كه علاوه بر رقم قرارداد بايد كرايه خانه عابدزاده را هم بدهيم.
اردوي 3 روزه تيم اميد با 30 بازيكن
اردوي تداركاتي تيم فوتبال اميد در حالي از عصر امروز به ميزباني كمپ تيم هاي ملي برگزار مي شود كه 30 بازيكن به اين اردو دعوت شدند.
بختيار رحماني، محمدرشيد مظاهري، مهدي دغاغله، امير شرفي و آرش افشين از خوزستان، مسعود ابراهيم زاده و حسن ابهري از آذربايجان شرقي، سيدرضا طلبه، علي مرزبان، شهريار شيروند از اصفهان، شجاع خليل آزاد از مس رفسنجان، حسن جعفري، حسين ابراهيمي، مهدي رحيم زاده، هادي سهرابي گيلان، مصطفي اسلامي و سيدرضا اميري از كرج، رضا رحمتي، ميثم تقيان، يعقوب كريمي، داوود نوش صوفياني، كمال كاميابي نيا، سيامك كوروشي، سامان آقازماني و حميدرضا علي عسگر از تهران، مهرداد آوخ از هرمزگان، محمد صالح خليل آزاد از فارس، ميلاد نصرتي از لرستان، رسول كر و سينا عبدي از مازندران نفراتي هستند كه از عصر امروز در كمپ تيم هاي ملي تمرينات خود را زير نظر پيرواني-سرمربي تيم پيگيري مي كنند. اين اردو به مدت 3 روز برگزار مي شود.
شاهين بوشهر قصد جذب رضايي را ندارد
مدير روابط عمومي باشگاه شاهين بوشهر شايعه جذب مدافع اسبق پرسپوليس را تكذيب كرد.محمدي در مورد شايعه حضور رحمان رضايي در شاهين اظهار داشت: باشگاه شاهين بوشهر قصد جذب اين مدافع را ندارد و اين مسئله را تكذيب مي كنم. البته قصد داريم به جاي عباس پورخسرواني بازيكني كه رباط صليبي پاره كرده و از فهرست تيم كنار گذاشته شده يك بازيكن جديد جذب كنيم اما اين بازيكن رحمان رضايي نيست.
وي ادامه داد: بازيكن جديد شاهين تا آخر هفته به اين باشگاه خواهد آمد و نمي خواهيم پيش از قطعي شدن قراردادش نام اين بازيكن را اعلام كنيم.

 



براي سومين سال متوالي مهرام قهرمان ليگ برتر بسكتبال ايران شد

تيم مهرام در مجموع با برتري در دو ديدار برگزار شده مقابل ذوب آهن اصفهان عنوان قهرماني رقابتهاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران در سال 88 را به خود اختصاص داد.
ديدار برگشت تيم هاي مهرام و ذوب آهن براي تعيين قهرمان رقابتهاي بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور عصر ديروز(شنبه) با پيروزي 93 بر75 مهرام به پايان رسيد.
شاگردان مصطفي هاشمي كه در ديدار رفت نيز موفق به كسب برتري 96 بر73 شده بودند با كسب پيروزي در بازي ديروز عنوان قهرماني اين رقابتها را از آن خود كردند.
بازيكنان مهرام كوارترهاي اول و چهارم ديدار مقابل ذوب آهن را به ترتيب با نتايج 37 بر 25 و 28 بر 16 به سود خود تمام كردند اما در دو كوارتر ديگر با نتايج 10 بر18 و 18 بر 19 متحمل شكست شدند.
اين براي سومين سال متوالي است كه مهرام جام قهرماني رقابتهاي ليگ برتر را از آن خود مي كند. تيم پتروشيمي بندرامام نيز پس از ذوب آهن عنوان سوم اين رقابتها را به خود اختصاص داد. علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني با حضور در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي ضمن تماشاي ديدار فينال، جام قهرماني را به تيم مهرام اهدا كرد.

 



قرعه كشي مسابقه هاي تكواندو قهرماني نوجوانان جهان حريفان ايران مشخص شدند

مسابقه هاي تكواندو قهرماني نوجوانان جهان در مكزيك قرعه كشي شد و تكواندوكاران ايران حريفان خود را شناختند.
در وزن 45- كيلوگرم محمد سليماني با نماينده آذربايجان ديدار مي كند.
در وزن 48- كيلوگرم دانيال احمدي پور استراحت دارد و در دور دوم با برنده تكواندو كاران يونان و انگلستان مسابقه مي دهد.
در وزن 51- كيلوگرم آرمين محمودي اصل دور نخست استراحت دارد و در دور دوم با تكواندوكاري از چين تايپه مبارزه مي كند.
در وزن 55- كاوه رضايي با نماينده مراكش مسابقه مي دهد. در وزن 59- كيلوگرم محمد خمسه با حريفي از آذربايجان مسابقه مي دهد. در وزن 63- كيلوگرم امير حسين همايوني دور نخست استراحت دارد، سپس به مصاف برنده نمايندگان فرانسه و ونزوئلا مي رود.
در وزن 68- كيلوگرم حسين كريمي با تكواندوكار اندونزي مسابقه مي دهد. در وزن 73- كيلوگرم مهرشاد خليلي با تكواندوكاري از بلاروس مبارزه مي كند. در وزن 78- مرتضي درويش باحريفي از مكزيك مسابقه مي دهد و در وزن 78+ حسين عبادي ابتدا با حريفي از بلاروس و سپس با نماينده كره جنوبي مسابقه مي دهد.
در بخش دختران در وزن 44- كيلوگرم مريم شيرجهاني دور نخست استراحت دارد و در دور دوم به مصاف برنده اسپانيا و كانادا مي رود. در وزن 46- كيلوگرم نگين عباس زاده دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده سنگال و استراليا ديدار مي كند. در وزن 49- كيلوگرم محدثه موسوي ابتدا با حريفي از سوئد مسابقه مي دهد و سپس با نماينده كانادا ديدار مي كند و در بازي سوم به مصاف برنده كره جنوبي و مكزيك مي رود.
در وزن 55- كيلوگرم ساناز بحري ابتدا با تكواندوكاري از اتريش مبارزه مي كند و سپس با حريفي از ساحل عاج مسابقه مي دهد. در وزن 59- كيلوگرم فرزانه صاحبي با تكواندوكاراني از ساحل عاج و چين تايپه مبارزه مي كند. در وزن 63- كيلوگرم فاطمه روحاني با نمايندگان مصر و برنده كره جنوبي و هلند ديدار مي كند. در وزن 68- كيلوگرم پريشاد قرباني ابتدا با نماينده كرواسي مسابقه مي دهد سپس با تكواندوكار كره اي مبارزه مي كند.
رقابت هاي تكواندو قهرماني جهان از ديشب (شنبه) در شهر تيخوانا مكزيك آغاز شد.

 



پايان اسفند ماه با فدراسيون كشتي مذاكره مي كنم بنا : سال آينده كارمان سخت است

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: براي ادامه كار و تمديد قرارداد با فدراسيون كشتي پايان اسفند ماه مذاكراتم را انجام خواهم داد.
محمد بنا با بيان اين مطلب افزود:سرمربيگري تيم ملي كشتي فرنگي يك افتخار بزرگ است ولي همانطور كه من اعلام كردم قراردادم اواخر اسفند ماه به پايان مي رسد. بر اين اساس بايد در اين زمينه با مسئولان فدراسيون كشتي مذاكره كنم تا قراردادم را تمديد كنم. به هر صورت قبول سرمربيگري تيمهاي ملي يك افتخار براي هر فرد به حساب مي آيد كه قبول مسئوليت كرده و به جوانان برومند ايران عزيز خدمت كند.
دارنده مدال نقره جهان در مورد سطح رقابتهاي جام يادگار امام(ره) اظهار داشت: رقابتهاي خوبي را شاهد بوديم و ما كشتي هاي خوبي را نسبت به دوره هاي گذشته تماشا كرديم البته مي توانيم اين مسابقات را در سالهاي آينده با حضور تيمهاي قدرتمندتري برگزار كنيم ولي باتوجه به حضور برخي كشتي گيران خوب خارجي و قدرت كشتي گيران كشورمان سطح اين رقابتها قابل قبول بود و با تلاش مسئولان فدراسيون مسابقات در سطح خوبي برگزار شد.
وي در مورد برنامه هاي آتي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: برنامه بعدي ما حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا در هند در ارديبهشت ماه است و باتوجه به اينكه امروز ديگر كشتي فرنگي ايران متكي به يك تيم و فرد خاص نيست و ما پشتوانه هاي خوبي را داريم سعي داريم تيم آسيايي را از دل رقابتهاي جام يادگار امام(ره) متشكل از نفرات جوان و باتجربه انتخاب كنيم و مطمئنم اين نفرات از حيثيت كشتي ايران دفاع مي كنند.
وي با بيان اينكه سال آينده كار سختي را پيش رو داريم ادامه داد: ما عملكرد كشتي گيران را به خوبي در اردوهاي تيم ملي زير نظر داريم و از عملكرد آنها شناخت كاملي داريم و باتوجه به مسئوليت سنگيني كه براي دفاع از عنوان نايب قهرماني جهان داريم سعي مي كنيم نفرات شايسته اي را انتخاب كنيم ضمن اينكه هدفگذاري نهايي ما موفقيت در رقابتهاي المپيك 2012 لندن است.
بنا در پايان با اشاره به اينكه موفقيت هاي كشتي فرنگي حاصل يك كار گروهي است اظهار داشت: اين را قبول ندارم كه اين افتخارات تنها حاصل كار محمد بنا است بلكه معتقدم اين عناوين جهاني حاصل مجموعه شامل مديريت كلان ورزش، مديريت فدراسيون كشتي، مربيان سازنده سراسر كشور و كادر فني تيم هاي ملي در تمامي رده هاي سني است كه اين موفقيت ها را رقم زده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14