(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 اسفند 1388- شماره 19598
 

سازمان ميادين ميوه و تره بار: ميوه شب عيد به ميزان نياز توزيع مي شود
حجت الاسلام والمسلمين ذوالنور: سرويس هاي جاسوسي دنيا از دستگيري ريگي متحير شدند
معاون گردشگري كشور:قيمت گذاري هتل ها به اتحاديه هتلداران واگذار مي شود
مدير كل ثبت احوال مازندران خبر داد ثبت بيش از 90درصد ولادت و وفات در كشور
آغاز سفرهاي نوروزي با اتوبوس
در سفرهاي نوروزي خودروهاي فاقد بيمه نامه و معاينه فني متوقف مي شوند
در بندر شرفخانه هوشياري پليس، سرقت مسلحانه از طلافروشي را ناكام گذاشت
اعزام نخستين كاروان راهيان نور ولايت
توزيع يك ميليون نهال رايگان در تهران
حوادث كوتاه از كشور
بركناري پليس محجبه فرانسوي
مرگ 63 هندي در ازدحام معبد
كودك كره اي قرباني بازي اينترنتي شد
از هر 7 اروپايي 1 نفر فقير است
كشف مار 67 ميليون ساله در حال خوردن تخم دايناسور



سازمان ميادين ميوه و تره بار: ميوه شب عيد به ميزان نياز توزيع مي شود

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران با اشاره به اينكه ميوه شب عيد شهروندان تهراني به ميزان نياز متقاضيان در ميادين ميوه عرضه مي شود، از عرضه آب تصفيه شده در 12 ميدان ميوه و تره بار خبر داد.
حسين صفايي روز شنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه سيب و پرتقال بيش از دو برابر سال گذشته در سازمان ميادين ميوه و تره بار ذخيره شده است، افزود: اين ميوه ها با كيفيت و قيمت مناسب و به طور بسته بندي از 22 اسفند در ميادين ميوه عرضه مي شود.
وي با اشاره به افزايش ساعت كار ميادين ميوه در آستانه نوروز تاكيد كرد: ميادين ميوه و تره بار شهر تهران از 22 اسفند همه روزه از ساعت 8 صبح تا يك بعدازظهر و از دو بعدازظهر تا هشت عصر فعال خواهند بود.
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران همچنين از توزيع گوشت مرغ و قرمز در ميادين ميوه خبر داد و گفت: روزانه 40 تن مرغ گرم بسته بندي شده با قيمت هر كيلو دو هزار و 500 تومان در ميادين ميوه در كنار مرغ گرم آزاد دو هزار و 750 توماني عرضه مي شود.
صفايي تاكيد كرد: همچنين گوشت گوسفندي گرم به طور شقه اي هر كيلو 10 هزار تومان در ميادين ميوه و تره بار عرضه مي شود.
صفايي به برنامه سازمان ميادين براي عرضه آب تصفيه شده در ميادين ميوه اشاره كرد و گفت:اين آب كاملا در شرايط بهداشتي تصفيه شده و در بسته بندي هاي 10 و 20 ليتري به قيمت هر ليتر 50 تومان عرضه مي شود.به گفته وي، ظرفيت عرضه روزانه 10 هزار ليتر آب تصفيه شده بهداشتي در ميادين ميوه و تره بار فراهم شده است.
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران، راه اندازي واحدهاي نانوايي در ميادين ميوه، توسعه ميادين اصلي ميوه و تره بار در تهران و نيز راه اندازي مركز عرضه بهداشتي دام در غرب تهران را از جمله برنامه هاي سال 89 اين سازمان اعلام كرد.

 



حجت الاسلام والمسلمين ذوالنور: سرويس هاي جاسوسي دنيا از دستگيري ريگي متحير شدند

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران اظهار داشت: دستگيري ريگي عزت و افتخاري بود كه سرويس هاي جاسوسي دنيا همچون موساد و سيا از آن متحير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمين «مجتبي ذوالنور» پيش از ظهر ديروز در يادواره شهداي شهرستان بوشهر گفت: دستان آلوده در شرق كشور گروهكي را پرورش داد كه متفاوت از ديگر گروه هاي تروريستي بود و بسياري از دشمنان و به اصطلاح دوستان ما از گروهك تروريستي ريگي حمايت مي كردند.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: پاكستان محل پرورش ريگي است، آمريكا، اسرائيل، عربستان، امارات از ميزبانان و حاميان ريگي هستند و او را تقويت مي كردند.
ذوالنور تصريح كرد: دستگيري ريگي كمتر از ديگر حوادث انقلاب اسلامي نبود، ريگي كسي بود كه تمام سرويس هاي جاسوسي دنيا از وي حمايت مي كردند.
وي تصريح كرد: ريگي در جريان حج سال گذشته در عربستان در تيررس مأموران امنيتي ايران بود، اما عربستان كه با ما پيمان همكاري امنيتي داشت به وعده خود عمل نكرد و به شدت از ريگي مراقبت مي كردند.
ذوالنور ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران توانست از سپرهاي دفاعي ريگي عبور و بدون اينكه خوني از دماغ كسي ريخته شود، آن را دستگير كند و اين عزت و افتخاري است كه سرويس هاي جاسوسي پيشرفته دنيا از آن متحير شدند.

 



معاون گردشگري كشور:قيمت گذاري هتل ها به اتحاديه هتلداران واگذار مي شود

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري گفت: قيمت گذاري هتلها درسال جديد به اتحاديه هاي هتلداران سراسر كشور واگذار مي شود.
به گزارش ايرنا سيدرضا موسوي روز شنبه در مشهد افزود: با واگذاري تعيين نرخ هتلها به اتحاديه ها، سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري بر كيفيت اماكن اقامتي نظارت خواهد كرد.
وي افزود: با واگذاري تعيين نرخ هتلها به اتحاديه هاي هتلداري عرضه و تقاضا مطلوب به مسافران ارائه مي شود و كيفيت خدمات دهي هتلها و سرمايه گذاري در احداث اماكن اقامتي نيز افزايش خواهد يافت و دغدغه هتلداران براي پر كردن مسافر نيز كاهش مي يابد.
وي ادامه داد: با اين روش قيمت گذاري هتلها براي مسافران گروهي و يا فصلي تغيير مي كند و رقابت هتلها نيز افزايش خواهد يافت.
موسوي اظهار داشت: از سوي معاونت گردشگري كشور نرخ هتلها از اول دي ماه 20 درصد افزايش يافته است.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: سال 1389 در صنعت گردشگري به نام احياي گردشگري نامگذاري شده است.
موسوي افزود: تلاش خواهيم كرد با كمك بخش خصوصي در سال آينده ورود گردشگر خارجي را به ايران افزايش دهيم و فرصتهاي خوبي را هم براي ايرانيان در سفرهاي داخلي فراهم سازيم.
وي در خصوص صدور 3 ميليون سفر كارت كاركنان دولت، گفت: متاسفانه بسياري از دستگاه هاي دولتي اين كارت ها را شارژ نكرده اند و بلااستفاده مانده است.
وي اظهار داشت: در سال جديد با همكاري بانك سپه سفر كارت براي دانشجويان و هنرمندان صنايع دستي صادر مي شود و دارندگان اين كارتها از تخفيف هاي ويژه اماكن اقامتي و ورزشي بهره مند خواهند شد.

 



مدير كل ثبت احوال مازندران خبر داد ثبت بيش از 90درصد ولادت و وفات در كشور

سورك-خبرنگار كيهان:
هم اكنون 98درصد واقعه ولادت و 92درصد واقعه وفات در كشور به موقع ثبت مي شود.
فرج الله ملكي مدير كل ثبت احوال مازندران با اعلام اين خبر در جلسه مشترك دهياران و اعضاي شوراي اسلامي منطقه مياندرود ساري افزود: قبل از انقلاب اين ميزان ثبت وقايع به ترتيب كمتر از 40 و 50درصد بوده است.
وي با اشاره به اختلاف ميليوني آمار موجود بين مركز آمار ايران و سازمان ثبت احوال كشور گفت: به دستور رئيس جمهور سازمان ثبت احوال كشور، موظف شد تا با دقت عمل بيشتر نسبت به رفع اين اختلاف آماري اقدام كند.
وي ثبت به موقع آمار و اطلاعات وقايع حياتي در كشور را نياز اساسي مسئولان براي برنامه ريزي پيرامون تحولات و طرحهاي زيربنايي دانست و افزود: ثبت دقيق آمار براي تحقق توسعه پايدار و دولت الكترونيك حائز اهميت است.
علي مومني بخشدار مياندورد ساري نيز در اين جلسه بر لزوم تعامل منطقي و سازنده دهياران و شوراهاي اسلامي روستايي براي پيگيري ثبت وقايع حياتي مانند ولادت و وفات در روستاها تاكيد كرد.
سورك از توابع استان مازندران در شمال كشور است.

 



آغاز سفرهاي نوروزي با اتوبوس

سرويس اجتماعي-
مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري و پارك سوارها از آغاز سفرهاي نوروزي با اتوبوس هاي برون شهري در پايتخت خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان ولي آذروش گفت: با برنامه ريزي انجام شده به همه مسافران نوروزي خدمات مناسب ارائه خواهد شد و هيچ مسافري جا نخواهد ماند.
وي افزود: همچنين اقداماتي تدارك ديده شده تا مسافران نوروزي بتوانند پس از رسيدن به پايانه ها به راحتي از تسهيلات حمل و نقل عمومي مترو و اتوبوسراني استفاده كنند.
وي با بيان اينكه فروش اينترنتي بليت اتوبوس از 10 اسفند در تهران آغاز شده است، ادامه داد: مسافران مي توانند با مراجعه به مراكز پارك سوار پونك، شيخ فضل ا نوري و آيت ا سعيدي بليت هاي اينترنتي خريداري شده خود را دريافت كنند.
آذروش افزود: علاوه بر خريد اينترنتي، مسافران مي توانند با استفاده از پيامك بليت بخرند.
رئيس هيئت مديره اتحاديه پايانه هاي كشور با اشاره به نرخ بليت اتوبوس برون شهري در ايام نوروز اظهار داشت: نرخ بليت اين اتوبوسها 02درصد افزايش يافته اما پس از اتمام اين ايام به نرخ قبلي خود بازمي گردد.
وي با اشاره به تجهيز اتوبوسها به كتابخانه هاي كوچك مدرن خاطرنشان كرد: برنامه هاي زنده و با نشاطي براي مسافران نوروزي تدارك ديده شده به گونه اي كه همه مسافران در رده هاي سني مختلف از سفر خود لذت ببرند. آذروش همچنين از اهداي هداياي فرهنگي به كودكان خبر داد.

 



در سفرهاي نوروزي خودروهاي فاقد بيمه نامه و معاينه فني متوقف مي شوند

سرويس اجتماعي
رئيس پليس راهور ناجا گفت: همراه داشتن بيمه نامه و مجوز معاينه فني در سفرهاي نوروزي الزامي است.
سردار اسكندر مؤمني با بيان اينكه طي 11ماه گذشته يك ميليون و250هزار خودرو شماره گذاري و وارد ناوگان حمل و نقل كشور شده اند اظهار داشت: طي اين مدت يك ميليون و500 هزار گواهينامه جديدالصدور نيز به دست متقاضيان رسيده است.
وي افزود: براساس آمار پزشكي قانوني امسال شاهد كاهش 4درصدي تلفات جاده اي و طي اين مدت 700نفر كاهش كشته داشته ايم.
سردار مؤمني با اشاره به اينكه براي طرح نوروزي، 40هزار نيروي پليس در بخش راهور در آماده باش كامل هستند گفت: در سفرهاي نوروزي بدون هيچ گونه اغماض و كوتاهي با رانندگان پرخطر برخورد خواهيم كرد و اجازه خطرآفريني به آنها نخواهيم داد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرد: معاينه فني يكي از موضوعاتي است كه پليس در طرح سفرهاي نوروزي سختگيري خواهد كرد و از تردد خودروهاي فاقد مجوز معاينه فني جلوگيري خواهد كرد.
اين مقام پليس گفت: تست سلامت و صلاحيت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي از ديگر موضوعاتي است كه پليس به شدت پيگير آن است و پليس در اين زمينه كنترل هاي خود را تشديد و با رانندگان فاقد صلاحيت برخورد خواهد كرد.
وي افزود: پليس با خودروهاي دولتي كه در سفرهاي نوروزي از آنان استفاده شخصي مي شود برخورد و فرد خاطي را به دستگاه مربوطه معرفي مي كند.
سردار مؤمني اظهار داشت: شتاب و عجله در رانندگي، عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غيرمجاز از عوامل اصلي بروز تصادفات هستند كه با رعايت اين نكات 70درصد از حوادث رانندگي كاهش مي يابد.
وي تاكيد كرد: براي رعايت ايمني و حفظ جان مردم پليس با تخلفات حادثه ساز برخورد مي كند و خودروهايي كه 30كيلومتر افزون بر سرعت مجاز داشته باشند، حركت در مسير برگشت، حركات آكروباتيك و عدم توجه به فرمان پليس از حوادث حادثه ساز است كه موجب معرفي به مرجع قضايي خواهد شد.
وي در انتها گفت: برگه هاي تشويقي براي رانندگاني كه در سفرهاي نوروزي تخلفي مرتكب نشدند، توسط پليس در جاده ها به آنان اهدا مي شود و اين رانندگان در يك مسابقه شركت كرده و در يك قرعه كشي جوايزي به آنان اهدا خواهد شد.

 



در بندر شرفخانه هوشياري پليس، سرقت مسلحانه از طلافروشي را ناكام گذاشت

بندر شرفخانه- خبرنگار كيهان:
دادستان شهرستان شبستر از دستگيري سه سارق و خنثي شدن قتل و سرقت مسلحانه از طلافروشي بندر شرفخانه خبر داد.
حسنعلي زاده افزود: سه سارق جمعه با پرسه زدن سه ساعته در اطراف يك طلا فروشي در بندر شرفخانه و ورود و خروج هاي متعدد به طلافروشي مورد سوءظن طلافروش قرار گرفته و در يك فرصت طلايي مراتب را با پليس 110 بندرشرفخانه درميان مي گذارد.
وي ادامه داد: پليس وقتي به جعلي بودن پلاك خودرو و عدم مطابقت آن با شماره پلاك پژو 405 پي مي برد نامبردگان را دستگير و به پليس آگاهي شهرستان شبستر انتقال مي دهد در نهايت هر سه متهم در دادگستري شبستر اعتراف مي كنند كه با آلات جرم قصد داشتند كه با بستن دست و پا و دهن صاحب طلافروشي طلاهاي وي را به سرقت ببرند و در صورت مقاومت نامبرده را به قتل برسانند كه با هوشياري طلافروش بندرشرفخانه و اقدام به موقع پليس حادثه ناگوار در نطفه خفه شد.
دادستان شهرستان شبستر افزود: از متهمان تعدادي دستكش، پارچه پوشش صورت، بي سيم، تعدادي چاقو، وسايل بيهوش كننده، پلاك خودرو- دستگاه پرچ زن كشف و بعد از اعترافات متهمان هر سه روانه زندان تبريز شدند.

 



اعزام نخستين كاروان راهيان نور ولايت

نخستين گروه راهيان نور ولايت صبح ديروز طي مراسمي با حضور مسئولان شهرداري عازم مناطق جنگي كشور شدند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20، در اين مراسم مجتبي عبداللهي شهردار منطقه گفت: اين گروه با 10 دستگاه اتوبوس راهي مناطق جنگي شدند.
وي با بيان اين كه در اين كاروان 400 نفر از خانواده هاي شهدا، اعضاي انجمن هاي شوراياري و پايگاه هاي بسيج حضور دارند، افزود: شركت كنندگان با هزينه شهرداري تهران عازم مناطق دوكوهه، هويزه و خرمشهر شدند.
عبداللهي با يادآوري اين كه مسئوليت ستاد راهيان نور ولايت امسال به منطقه 20 واگذار شده است، از ادامه اعزام كاروان ها از ديگر مناطق شهر تهران خبر داد.

 



توزيع يك ميليون نهال رايگان در تهران

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران از آغاز توزيع بيش از يك ميليون اصله نهال رايگان در شهر تهران خبر داد و گفت: اين نهال ها در 125 بوستان در 125 محله شهر تهران توزيع مي شود.
علي محمدمختاري در گفت وگو با ايرنا با اشاره به اينكه اين نهال ها متناسب با شرايط آب و هوايي تهران است، افزود: نهال هاي توت سفيد، توت نرك، بلوط، سرو شيراز، زيتون، گردو، خرمالو، آلبالو و زبان گنجشك از جمله نهال هايي است كه ميان شهروندان تهراني توزيع مي شود.
وي با اشاره به ارائه كود و خاك گياهي همراه با اين نهال ها تصريح كرد: كارشناسان فضاي سبز شهري نيز در اين بوستان ها حضور دارند تا در خصوص چگونگي نگهداري و توسعه فضاي سبز به شهروندان راهنمايي هاي لازم را ارائه كنند.
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران با اشاره به تاثير مستقيم مشاركت شهروندان تهراني در توسعه فضاي سبز پايتخت تاكيد كرد: شهرداري از سال جاري توسعه فضاي سبز عمودي را در مكان هاي عمومي و ساختمان هاي مسكوني آغاز كرده كه مشاركت شهروندان سهم بسزايي در اجراي هرچه بهتر اين طرح داشته است.
مختاري با اشاره به سرانه
6/12متري فضاي سبز شهروندان تهراني تاكيد كرد: اين سرانه با زحمات فراوان طي سال هاي اخير در توسعه فضاي سبز درون و برون شهري بدست آمده كه تهران را به استانداردهاي جهاني فضاي سبز نزديك كرده است.
وي خاطرنشان كرد: در هفته جاري و به مناسبت روز درختكاري بهره برداري از دو هزار و 500 هكتار جنگل كاري در اراضي لتيان كن انجام خواهد شد كه تاثير بسزايي در تكميل كمربند سبز پيرامون شهر تهران دارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

سرقت مسلحانه از طلافروشي
بروجرد- خبرنگار كيهان: سارقان مسلح يك مغازه طلافروشي در بروجرد را مورد سرقت مسلحانه قرار دادند. سارقان كه دو موتورسوار بودند 5/1 كيلوگرم طلاجات را سرقت كرده و با شليك يك تير هوايي به وسيله سلاح كلاشينكف و ايجاد رعب و وحشت بين مردم متواري شدند. صاحب مغازه طلافروشي ارزش طلاهاي مسروقه را حدود 450 ميليون ريال اعلام كرد. تلاش پليس براي شناسايي سارقان ادامه دارد.
كشف سكه هاي تقلبي
بادرود- خبرنگار كيهان: بيش از 800 سكه تقلبي در بادرود كشف شد. اين سكه ها به همراه يك قبضه سلاح شكاري، 40 فشنگ جنگي در بازرسي از يك دستگاه خودرو در اين شهر بدست آمد.
كشف حشيش و كراك
سراوان- خبرنگار كيهان: پليس هنگ مرزي سراوان موفق به كشف مقدار 380 كيلوگرم حشيش و يك كيلوگرم كريستال و 2 كيلوگرم كراك شدند.
مرگ عابر پياده
هشتپر تالش- خبرنگار كيهان: برخورد يك دستگاه خودرو ميني بوس به عابر پياده در جوكندوان تالش منجر به مرگ عابر پياده 38 ساله شد. بي احتياطي راننده خودرو علت حادثه اعلام شد.
سرقت سيم و كابل برق
سرويس شهرستان ها: اعضاي يك گروه 2 نفره سرقت سيم و كابل برق در سنندج دستگير شدند. سارقان با استفاده از تاريكي شب اقدام به سرقت مي كردند. از سارقان قيچي آهن بري، دستكش و ميله آهني كشف شد. متهم به نام م- م به يازده فقره سرقت سيم و كابل برق اعتراف كرد.

 



بركناري پليس محجبه فرانسوي

شوراي انضباطي پليس فرانسه خواستار دو سال ممنوعيت خدمت يكي از نيروهاي پليس به دليل داشتن حجاب شد.
اين شورا از رئيس پليس فرانسه خواسته است تا درباره 24 ماه ممنوعيت كار اين پليس محجبه كه 18 ماه آن به صورت تعليقي مي باشد، نظر دهد. رئيس پليس فرانسه بايد در اين خصوص اظهار نظر و تصميم گيري كند. اين بانوي مسلمان كه نام او «نورا. ب» ذكر شده از نيروهاي پليس راهنمايي و رانندگي است كه در حين خدمت از شال به عنوان حجاب استفاده مي كند. نورا در منطقه 11 پاريس به كار مشغول است و از نوامبر سال 2009 ميلادي تاكنون نيز به صورت منتظر خدمت به سر برده است. شوراي ياد شده قرار بود در چهارم نوامبر در اين باره تصميم گيري كند ولي اين امر تاكنون به تاخير افتاده است.
فرانسه به رغم ادعاي دفاع از آزادي، برخلاف برخي ديگر از كشورهاي اروپايي از رشد كافي براي تحمل حجاب بانوان مسلمان برخوردار نشده است.

 



مرگ 63 هندي در ازدحام معبد

در پي ازدحام و فرار زائران از تخريب درگاه ورودي يكي از معابد هندوها در استان «اوتارپرادش» در هند، دست كم 63 نفر كشته شدند.
در اين حادثه همچنين 120 تن ديگر مجروح شدند و اين در حالي است كه، وضعيت 50 نفر از اين مجروحان وخيم گزارش شده است. به گفته مقامات هندي، اين واقعه مرگبار در يكي از معابد هندوها روز پنج شنبه در شهر «كوندا» واقع در 180 كيلومتري جنوب غربي در «لاكنو» مركز استان اوتارپرداش هند روي داد. با توجه به حضور هزاران زائر هندو در محل زماني كه براي فرار از فرو ريختن درگاه در دست احداث اين معبد تلاش مي كردند، اين حادثه مرگبار رخ داد. در زمان وقوع حادثه حدود 5 هزار زائر در اين معبد گرد هم آمده بودند و اكثر كشته شدگان اين حادثه زنان و كودكان گزارش شده اند. طي سال هاي اخير بر اثر ازدحام و زير دست و پا ماندن زائران در معابد هند، حوادث خونباري به بار آمده است.

 



كودك كره اي قرباني بازي اينترنتي شد

نوزاد زوج كره اي كه در اينترنت سرگرم بازي بودند از گرسنگي جان داد
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس نوزاد 3 ماهه يك زوج كره اي كه ساعت ها مشغول بازي در اينترنت بودند از گرسنگي جان باخت.
پليس شهر «سووئون» در جنوب سئول پايتخت كره جنوبي در اين باره گفت: اين زوج پنج ماه پيش، پس از اعلام مرگ نوزادشان متواري شدند ولي پليس در نهايت روز پنجشنبه آنها را بازداشت كرد.اين زوج كره اي اعتراف كردند در آن زمان بيكار بودند و تنها روزي يك بار به فرزند خود شير مي داده اند. اين زن و شوهر كه اتفاقا در اينترنت با هم آشنا شده بودند، همه روز را به بازي در اينترنت مي گذراندند و اتفاقا بازي مورد علاقه آنها، بزرگ كردن يك نوزاد مجازي به نام «آنيما» بود. به تازگي چندين مورد مرگ در ارتباط با استفاده بي اندازه از اينترنت در كره جنوبي گزارش شده است.ماه گذشته يك مرد 32 ساله كره اي پس از پنج روز متوالي بازي كردن در اينترنت، پشت رايانه خود جان داد.

 



از هر 7 اروپايي 1 نفر فقير است

برخلاف غني بودن كشورهاي عضو اتحاديه اروپا فقر در اروپا در سطوح بالايي قرار دارد و از هر هفت نفر يك نفر فقير محسوب مي شود.
به گزارش مهر، آمار فقر در اروپا براي بعضي قشرها همچون بچه ها و افراد مسن بيشتر است. اين در حالي است كه گستردگي و جديت اين مسئله سياستمداران و عامه مردم به خوبي درك نشده و در نتيجه براي پايان دادن به آن اقدامات كافي بكار گرفته نشده است.دليل اين بي توجهي از سوي سردمداران و مردم اروپا ناشي از آن است كه مردم اين قاره فقر را تنها در حالتي هشدار دهنده مي دانند كه حيات آنها را تهديد كند لذا با چنين معيارهايي آنها فقر را بيشتر از آن كشورهاي جهان سوم مي دانند.براساس جديدترين آماري كه توسط موسسه آمار اتحاديه اروپا اعلام شده، فقر 17 درصد سكنه 27 كشور عضو اتحاديه اروپايي را تهديد مي كند، كودكان و افراد مسن بيشتر در معرض خطر قرار دارند و 10 درصد جمعيت اين اتحاديه نيز سوخت كافي براي گرم كردن منازلشان در اختيار ندارند.براساس اين آمار ميزان فقر به شكل نسبي از سال 2005 حالت پايداري را داشته، زيرا نمودار موجي آن همواره بين 16 تا 17 درصد در حركت بوده است.سال 2008 براي اولين بار پرده از وجود اين تعداد فقير در اروپا برداشته شده است.واقعيت اين است كه فقر در اتحاديه اروپا مسئله اي جدي است كه براي مردم بدبختي را به همراه مي آورد. فقر تهاجمي مستقيم به حقوق اساسي مردم است و امكاناتي را كه براي رسيدن به اهداف خود دارند محدود و هزينه هاي زيادي را به جامعه تحميل و مشكلات فراواني را براي رشد اقتصادي به بار مي آورد.فقر همچنين شكست هايي را در سيستم توزيع منابع و امكانات كه بايد به صورت منصفانه و مساوي انجام شود به وجود مي آورد كه نتيجه آن بروز نابرابري هاي پايه اي و اختلاف آشكار طبقاتي ثروت است در حالي كه قشر آسيب پذير اين قاره با اينكه در مناطق غني اقتصادي زندگي مي كنند مجبور به زندگي سخت هستند.مردم كشورهاي لتوني با 26 درصد، روماني با 23 درصد، بلغارستان با 21 درصد، يونان، اسپانيا و ليتواني هر كدام با 20 درصد زير خط فقر هستند.كمترين خطر فقر نيز در جمهوري چك با 9 درصد، هلند و اسلواكي هر كدام با 11 درصد، دانمارك، مجارستان، اتريش، سوئد و اسلوني با 15 درصد به ثبت رسيده است. ضمن اينكه خط فقر در كشورهاي فرانسه و لوكزامبورگ تا 13 درصد و در كشورهاي آلمان و انگلستان تا 15 درصد رشد داشته است.

 



كشف مار 67 ميليون ساله در حال خوردن تخم دايناسور

ديرينه شناسان فسيل ماري را كشف كردند كه 67 ميليون سال در حال بلعيدن تخم دايناسور بوده است.
دانشمندان اعلام كردند كه فسيل ماري را كه 67 ميليون سال قبل به دور تخم هاي دايناسور چنبره زده بود، كشف كردند.نتايج اين تحقيقات در مجله زيست شناسي «PLOS» به چاپ رسيده است. اندازه اين مار بيش از 11 فوت (53. متر) بوده است. دانشمندان بر اين باورند كه شكل و حركت جمجمه مارها در 100 ميليون سال قبل، بسيار شبيه شكل و حركت جمجمه هاي مارهاي فعلي بوده است.جف ويلسون، ديرينه شناس دانشگاه ميشيگان گفت: اين مار از مارهاي اوليه بوده و مطالعه روي اين فسيل به شناخت رفتاري حيوانات ماقبل تاريخ كمك شاياني مي كند.وي افزود: هم اكنون با مطالعه اين فسيل ما متوجه شديم كه مارهاي اوليه براي زنده ماندن چه فعاليتي انجام مي دادند.اين فسيل در سال 1987 توسط دهاناجاي محبي، زمين شناس هندي كشف شد و ويلسون به همراه همكارانش كار مطالعات خود را از سال 2001 آغاز كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14