(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 اسفند 1388- شماره 19599
 

حديث دشت عشق
ايران نايب قهرمان كشتي آزاد جهان
اخبار كوتاه از فوتبال
پيشنهاد ايران براي ميزباني مسابقات جهاني جوانان اروميه و تهران منتظر پاسخ FiVB
نتايج خوبي خواهيم گرفت بنا: قطعاً تا المپيك لندن مي مانم
مشحون: نبايد زنگ تفريح تيم ها شويم بسكتبال قبل از جام جهاني صاحب خانه مي شود
برگزاري مسابقه بزرگ جانبازان ويلچري
پايان نخستين روز مسابقات تكواندو نوجوانان جهان رضايي مدال طلا را برگردن آويخت
تيم ملي كشتي فرنگي با تركيب جوان به هند مي رود سوريان غايب مسابقات قهرماني آسيا
ديگر از مصدوميت خبري نيست حدادي: در المپيك لندن همه چيز را جبران مي كنم
روز دوم، روز سخت نمايندگان ايران دو تيم پيروزي مي خواهند، دو تيم به تساوي راضي هستند!
20اسفند ماه اعلام اسامي 4جودوكار اعزامي به آلمان
شاهين طبع: براي صبا حاشيه به وجود آوردند
ذوب آهن قهرمان ليگ برتر واليبال نشسته ايران شد
اعلام تركيب تيم كشتي آزاد جوانان براي جام سيراكوف
آغاز مسابقات بسكتبال غرب آسيا درتهران
رئيس فدراسيون جهاني تكواندو به ايران مي آيد



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «لطيف فيض اللهي»
تا درگه آشنا تو را با خود برد
شهيد «لطيف فيض اللهي» در سال 1344 در گلزار چوار از توابع شهرستان ايلام متولد شد. پدرش فتاح و مادرش سحر با دلسوزي تمام از او مراقبت مي نمودند. او توانست تا پنجم ابتدايي را در روستاي زادگاهش بگذراند ولي به علت مشكلات اقتصادي خانواده نتوانست به تحصيل خود ادامه دهد و براي امرار معاش به كارگري پرداخت. با آغاز جنگ تحميلي داوطلبانه به جبهه هاي جنگ تحميلي اعزام و به عنوان رزمنده در آنجا از وطن پاسداري نمود.سرانجام در تاريخ 6/2/1366 در اثر اصابت تركش به ناحيه شكم به فيض عظماي شهادت نائل آمد.

 



ايران نايب قهرمان كشتي آزاد جهان

ايران با شكست از روسيه براي پنجمين بار نايب قهرمان جام جهاني كشتي آزاد شد.
فينال جام جهاني كشتي آزاد بين ايران و روسيه در شهر مسكو برگزار شد كه تيم ميزبان موفق شد با حساب
5-2 ايران را شكست دهد و بر سكوي قهرماني بايستد. ضربه شدن مهدي تقوي قهرمان سال 2009 جهان بزرگترين ضربه را به تيم ايران زد. صادق گودرزي هم كشتي برده را به حريف گمنامش باخت تا ايران قهرماني را از دست دهد. حسن رحيمي و رضا يزداني تنها كشتي گيران پيروز ما در فينال بودند.
ايران پيش از اين 4بار قهرمان و 4 بار نايب قهرمان جام جهاني شده بود.آذربايجان با پيروزي پنج بر دو مقابل اوكراين به عنوان سوم مسابقات رسيد، بلاروس با همين نتيجه آمريكا را برد و پنجم شد ضمن اين كه مسابقه بين تركيه و ازبكستان هم 7-0 به نفع تركيه شد تا اين تيم هفتم شود.
گزارش كشتي ها و نتايج انفرادي فينال به شرح زير است:
در كشتي اول، حسن رحيمي و نريمان اسرافيلوف از روسيه در حالي مقابل هم قرار گرفتند كه در فينال سال 2008 جوانان جهان كشتي گير روسي يك بار رحيمي را شكست داده بود. در تايم اول كشتي گير روسي با زيرگيري از پاي چپ رحيمي يك امتياز پيش افتاد. در ادامه رحيمي بلافاصله از پاي چپ حريفش زيرگيري كرد تا تايم اول را 1-1 برنده شود. در تايم دوم رحيمي سراپا حمله بود اما اسرافيلوف با دفاع خوبش اجازه كار نمي داد اما در نهايت رحيمي يكي از زيرهايش را به امتياز تبديل كرد تا ضمن بردن اين مسابقه، انتقام شكست دو سال قبل را هم بگيرد.
در وزن 60 كيلوگرم سعيد احمدي مقابل بسيك كودوخوف دارنده دو مدال طلاي جهان قرار گرفت. در تايم اول كودوخوف برتر بود و دو بر صفر به پيروزي رسيد. در تايم دوم احمدي باز هم اقدام به زيرگيري كرد كه مانند تايم اول زير ناقص او باعث شد خاك شود و يك امتياز از دست دهد. ثانيه هايي بعد همين صحنه باز هم تكرار شد و احمدي اين تايم را هم 2-0 باخت.
در كشتي 66 كيلو، مهدي تقوي قهرمان سال 2009 جهان به مصاف آدام باتيروف دارنده مدال طلاي اروپا رفت. در وقت اول باتيروف راه هاي نفوذ تقوي را بسته بود تا در پايان وقت گوي قرمز به سود روس ها خارج شود اما تقوي در كلينچ به خوبي از دست حريف فرار كرد و 1-0 برنده شد اما در وقت دوم تقوي يكبار فن گهواره خورد و در ادامه بر اثر فن كمر باتيروف به پل رفت تا با ضربه فني بازنده شود و تيم ايران ضربه سنگيني را متحمل شود و در واقع اميدهايش بر باد رود.
در كشتي 74 كيلو، صادق گودرزي دارنده مدال برنز جهان، در وقت اول دوبار آنوار گدويف روسي را در خاك نشاند و برنده شد. در تايم دوم نيز گودرزي با زيرها و پيش اندازهاي برق آساي خود 3-1 پيش افتاد اما درست در ثانيه آخر سالتو پنج امتيازي خورد تا 6-3 بازنده شود و كار به وقت سوم بكشد. در وقت سوم كار به كلينچ كشيد كه مانند كشتي قبل گوي قرمز به سود روس ها از كيسه خارج شد تا گدويف با خاك كردن گودرزي يك پيروزي با ارزش نصيب روسيه كند و 3-1 از ايران پيش افتند.
در وزن 84 كيلوگرم، احسان لشكري برابر عبدالسلام گاديسوف قرار گرفت كه در كمال ناباوري در شروع تايم اول لشكري بر اثر زيرگيري حريف، در حالت فن «سگبند» فن پنج امتيازي خورد تا جشنواره فنون پرتابي روس ها تكميل شود. لشكري اين وقت را 5-0 واگذار كرد. تايم دوم هم يك بر صفر به سود گاديسوف به پايان رسيد تا با شكست ملي پوش وزن 84 كيلوگرم، روسيه قهرمان جام جهاني شود.
در دو كشتي ديگر كه تشريقاتي بود، ابتدا رضا يزداني به مصاف گئورگي كتويف رفت. اين دو يكبار در نيمه نهايي مسابقات جهاني باكو در وزن 84 كيلو با هم مسابقه داده بودند كه آن مسابقه را كتويف برده بود. اين بار در وزن 96 كيلو اين دو كشتي گير با هم مبارزه كردند كه اين بار يزداني پيروز شد. در تايم اول يزداني در كلينچ 2-0 برنده شد اما در تايم دوم يك فيتو خورد تا 3-1 بازنده شود و كار به وقت سوم بكشد. در وقت سوم يزداني و كتويف يك نبرد پر افت و خيز را پشت سر گذاشتند كه در نهايت يزداني دو بار با به پل بردن كتويف برنده شد تا انتقام شكست سال 2007 را بگيرد.
در كشتي 120 كيلو، محمدرضا آذرشكيب و بلال ماخوف دارنده دو مدال طلاي جهان با هم مسابقه دادند. اين دو يكبار در فينال جوانان جهان در سال 2006 با يكديگر نبرد كرده بودند كه ماخوف آن مسابقه را 2-1 برده بود. اين بار آذرشكيب نمايش ضعيف تري نسبت به 4 سال قبل داشت و در همان تايم اول ضربه شد تا روسيه 5 بر 2 ايران را شكست دهد و قهرمان شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كريمي: از بازيكن سايپا عذرخواهي مي كنم
كاپيتان دوم تيم فوتبال استيل آذين از مدافع تيم فوتبال سايپا كه در ديدار روز شنبه با وي درگير شد، عذرخواهي كرد.علي كريمي كه پس از واكنش نشان دادن به خطاي مجيد ايوبي با كارت قرمز داور ديدار تيم هاي فوتبال استيل آذين و سايپا روبرو شد گفت: زماني كه بازيكن سايپا (مجيد ايوبي) با آرنج ضربه اي به من زد كنترلم را از دست دادم و براي يك لحظه خون به مغزم نرسيد.
وي ادامه داد: شدت ضربه اي كه ايوبي به من زد زياد بود و باعث شد واكنش نشان دهم. با اين حال از ايشان عذرخواهي مي كنم. كريمي در پايان در خصوص مصدوميتش گفت: خوشبختانه پس از معاينه پزشك مشخص شد كه مصدوميتم شديد نيست و مي توانم با دو روز استراحت با تيم تمرين كنم.
رئال صدرنشيني را از بارسلونا گرفت
تيم فوتبال رئال مادريد در شبي كه بارسلونا مقابل حريف خود متوقف شد، به پيروزي رسيد تا صدرنشين رقابت هاي لاليگا شود.
تيم فوتبال بارسلونا شنبه شب در چارچوب هفته بيست وپنجم رقابت هاي لاليگا با نتيجه 2 بر 2 در زمين آلمريا متوقف شد. دومينگو (12) و پويول (57-گل به خودي) گل هاي آلمريا را به ثمر رساندند و براي بارسا ليونل مسي در دقايق 42 و 66 گلزني كرد. بارسلونا در حالي برابر آلمريا متوقف شد كه زلاتان ابراهيموويچ، مهاجم اين تيم در دقيقه 60 با كارت قرمز داور از زمين اخراج شد.رئال مادريد در ديگر ديدار برگزار شده شب گذشته با نتيجه 3 بر 2 از سد سويا گذشت تا به صدر جدول رده بندي رقابت هاي لاليگا صعود كند. براي رئال در اين ديدار، كريستيانورونالدو (60)، راموس (64) و فن در فارت(90) گلزني كردند و دو گل سويا را ژابي آلونسو (10-گل به خودي) و دراگوتينوويچ (52) به ثمر رساندند. جدول رده بندي: 1-رئال مادريد 62 امتياز (تفاضل گل 47+)، 2-بارسلونا 62 امتياز (تفاضل گل 45+)، 3-والنسيا 46 امتياز (يك بازي كمتر)، 4-سويا 43 امتياز و ...
تغيير دوباره زمان ديدار استقلال تهران و پاس همدان
سازمان ليگ فوتبال از تغيير ديدار دو تيم استقلال تهران و پاس همدان خبر داد. به دليل برگزاري ديدار دو تيم استقلال تهران و پاس همدان در آخرين چهارشنبه سال 1388، سازمان ليگ به منظور جلوگيري از هر گونه مشكل، از برگزاري اين ديدار در ساعت 30:16 روز دوشنبه 24 اسفند خبر داد.
فيفا ورود تكنولوژي به فوتبال را نپذيرفت
فدراسيون جهاني فوتبال به ورود تكنولوژي روي خوش نشان نداد و به اين ترتيب درها براي ورود فناوري به عرصه داوري رقابت هاي فوتبال همچنان بسته ماند.فدراسيون جهاني فوتبال پس از نشست روز شنبه اعضاي كميته فني خود اعلام كرد كه همچنان مخالف استفاده از فناوري در امر داوري رقابت هاي فوتبال است.به اين ترتيب، استفاده از تراشه هاي الكترونيكي در توپ هاي فوتبال و يا همچنين استفاده از دوربين هاي دروازه براي كمك به داوران فوتبال از سوي فيفا كنار گذاشته شد.به تازگي و به دنبال اشتباه هاي پياپي داوران در رقابت هاي فوتبال سران فيفا و از جمله سپ بلاتر رئيس سوئيسي فدراسيون جهاني فوتبال اعلام آمادگي كرده بودند تا درباره استفاده از فناوري در امر داوري به بحث و تبادل نظر بپردازند. ژروم والكه دبير كل فيفا به طور رسمي اعلام كرد كه درها براي ورود فناوري به عرصه داوري فوتبال بسته خواهند ماند. او گفت كه پاسخ به پرسش درباره اجازه ورود فناوري به فوتبال همچنان منفي خواهد بود.

 



پيشنهاد ايران براي ميزباني مسابقات جهاني جوانان اروميه و تهران منتظر پاسخ FiVB

با پيشنهاد ايران فدراسيون جهاني واليبال اوايل سال آينده شرايط ميزباني كشورمان را براي برگزاري مسابقات جوانان جهان بررسي مي كند.
هفته گذشته سعيد درخشنده دبير فدراسيون واليبال سفر يك روزه اي به لوزان سوئيس مقر فدراسيون جهاني واليبال (fivb) داشت كه درپي آن فدراسيون واليبال ايران رسما پيشنهاد ميزباني خود براي برگزاري مسابقات جوانان جهان را ارائه داد.
در پي اين پيشنهاد مسئولان جهاني واليبال اعلام كردند كه پاسخ نهايي خود را به درخواست ايران تا اواخر فروردين ماه سال آينده اعلام مي كنند. سعيد درخشنده دبير فدراسيون واليبال با اعلام اين خبر اظهار كرد: اين اجلاس به مدت يك روز در مقر فدراسيون جهاني واليبال (لوزان سوئيس) برگزار شد. رئيسان كنفدراسيون هاي واليبال 5قاره و رئيس فدراسيون جهاني واليبال و همچنين اعضاي كميته مسابقات در اين جلسه حضور داشتند. ميزباني هايي كه سال 2010 انجام شده بود و نقاط ضعف آنها از جمله نقاط ضعف ميزباني ايتاليا درمسابقات نوجوانان جهان بررسي شد.وي ادامه داد: ميزباني رقابت هاي نوجوانان (پسران) به قاهره مصر، نوجوانان دختر به تركيه و جوانان دختر به پرو داده شد. همچنين مسابقات جام جهاني بزرگسالان مردان در ايتاليا و بزرگسالان زنان در ژاپن برگزار مي شود.
درخشنده در رابطه با برنامه هاي ارائه شده توسط ايران به فدراسيون جهاني واليبال بيان كرد: كليه مداركي كه لازم بود و سي دي هايي از كيفيت هتل ها و سالن ها و همچنين گزارش ناظر آلماني كه از فدراسيون جهاني براي بازديد از تهران و اروميه آمده بود، تحويل فدراسيون جهاني شد، اين درخواست از سوي ايران و برزيل مطرح شده است كه فدراسيون جهاني نتيجه بررسي خود را اواخر فروردين ماه سال 89 اعلام مي كند.

 



نتايج خوبي خواهيم گرفت بنا: قطعاً تا المپيك لندن مي مانم

سرمربي تيم ملي 24 ساعت پس از مصاحبه اش مبني بر اتمام قراردادش با فدراسيون كشتي اعلام كرد: قطعاً تا المپيك لندن به عنوان سرمربي در خدمت تيم ملي كشتي فرنگي خواهم بود.
محمد بنا در گفت وگو با خبرنگاركيهان اظهار داشت: تا پيش از اين به واسطه برخي كمبودها براي ماندن يا نماندن در تيم ملي كشتي مردد بودم اما حالا تصميم خود را گرفته ام و صراحتا اعلام مي كنم كه قطعا تا پايان المپيك لندن در خدمت جامعه كشتي هستم.بنا ادامه داد: تيم خوبي داريم. با اين كشتي گيران جوان و البته باتجربه مي توانيم در المپيك لندن موفق باشيم. قول كسب مدال را نمي دهم اما جامعه ورزش مطمئن باشد كه كارنامه كشتي فرنگي در المپيك 2012 روشن خواهد بود.

 



مشحون: نبايد زنگ تفريح تيم ها شويم بسكتبال قبل از جام جهاني صاحب خانه مي شود

رئيس سازمان تربيت بدني وعده داد كه تا پيش از آغاز مسابقات بسكتبال قهرماني جهان در سال 2010 اقدامات لازم جهت كلنگ زني براي احداث خانه اختصاصي اين رشته در منطقه مورد نظر مسئولان فدراسيون انجام شود.
علي سعيدلو در حاشيه برگزاري ديدار نهايي رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ميان دوتيم مهرام و ذوب آهن با تأكيد بر اينكه سازمان تربيت بدني از هيچگونه حمايتي در قبال رشته بسكتبال دريغ نخواهد كرد، گفت: در همين راستا اقدامات لازم براي احداث خانه بسكتبال انجام شده و قرار است بزودي مراحل كلنگ زني اين مجموعه آغاز شود. اينكه خانه بسكتبال به طور دقيق كجا احداث شود به نظر و تصميم خود مسئولان فدراسيون بسكتبال بستگي دارد. سازمان تربيت بدني آماده است تا مديران بسكتبال محل مورد نظر خود را مشخص و معرفي كنند تا براي انجام اقدامات، دستور دهيم. خصوصاً اينكه بودجه اين كار هم كنار گذاشته شده است.
سعيدلو تصريح كرد: بعد از مشخص شدن محل احداث خانه بسكتبال، بدون از دست دادن وقت و زمان مراحل ساخت آن آغاز مي شود. طوري بايد كار كرد كه تا پيش از آغاز رقابت هاي جهاني بسكتبال (شهريور ماه سال آينده- تركيه) اين مجموعه به نيمي از مراحل ساخت رسيده باشد.
آغاز اردوي تيم ملي از 21 فروردين
اما از سوي ديگر رئيس فدراسيون بسكتبال ايران در رابطه با برنامه هاي فدراسيون براي سال آينده اظهار كرد: براي تيم ملي در سال آينده برنامه هاي منظم و مرتبي تنظيم شده است. در اين رابطه با رئيس توسعه بسكتبال جهان كه به ايران دعوت شده بود جلسات بسيار متعددي داشتيم. حاصل اين نشست 30 بازي تداركاتي و يك تورنمنت داخل كشور بود.مشحون افزود: اردوي تيم ملي از روز 21 فروردين ماه آغاز مي شود. تيم ملي بسكتبال هم به عنوان يكي از تيم هاي ملي شركت كننده در جام جهاني از حمايت ويژه سازمان تربيت بدني برخوردار است.
وي تأكيد كرد: ما بايد تلاش كنيم كه در جام جهاني مثل رقابت هاي المپيك زنگ تفريح تيم ها قرار نگيريم و با قدرت ظاهر شويم تا تيم هامجبور شوند در مقابل ما از تمام نيرويشان استفاده كنند.
رئيس فدراسيون بسكتبال ايران درباره رقابت هاي سوپرليگ بسكتبال گفت: برخلاف آنچه كارشناسان پيش بيني مي كردند سوپرليگ امسال بسيار پويا بود و رقابت هاي تنگاتنگ و نزديكي شاهد بوديم به طوري كه بعضي بازي ها به وقت اضافه كشيده شد. اگر تيم پاسارگاد شيراز از دور رقابت ها كناره گيري نمي كرد، سوپرليگ ارزش بيشتري پيدا مي كرد.

 



برگزاري مسابقه بزرگ جانبازان ويلچري

مسابقه بزرگ جانبازان ويلچري صبح شنبه 22 اسفند در حرم مطهر امام خميني (ره) برگزار مي شود.
مسئول برگزاري مسابقه بزرگ ويلچرراني جانبازان در اين خصوص گفت: به مناسبت بيست و يكمين سالگرد فرمان حضرت امام (ره) براي تأسيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي، مسابقه ويلچرراني ويژه جانبازان صبح روز شنبه 22 اسفندماه همزمان با سالگرد صدور اين فرمان در حرم مطهر حضرت امام خميني (ره) برگزار مي شود.
«مصطفي پركره» كه خود از جانبازان 70 درصد قطع نخاعي است با اشاره به برگزاري اين مسابقه در دو كلاس جانبازان قطع نخاع و جانبازان قطع عضو اضافه كرد: ثبت نام از شركت كنندگان راس ساعت 9 و 30 دقيقه صبح روز مسابقه در محل ضلع غربي حرم مطهر (ابتداي عوارضي تهران - قم) انجام مي شود و سپس مسابقه از همان محل به مقصد درب ورودي شبستان حرم آغاز خواهد شد.
مسئول برگزاري مسابقه بزرگ ويژه جانبازان افزود؛ اين برنامه فرهنگي - ورزشي با حمايت و پشتيباني بنياد شهيد منطقه 14 تهران و با حضور جمعي از مديران بنياد شهيد و امور ايثاگران و مسئولان كشوري و شهري برگزار مي شود. پركره در پايان گفت: به نفرات برتر هر دو كلاس قطع نخاع و قطع عضو جوايز نفيسي اهدا خواهد شد.

 



پايان نخستين روز مسابقات تكواندو نوجوانان جهان رضايي مدال طلا را برگردن آويخت

نخستين روز مسابقه هاي تكواندو قهرماني نوجوانان جهان در مكزيك با كسب يك مدال طلا براي ملي پوشان ايران به پايان رسيد.
در نخستين روز از هشتمين دوره مسابقه هاي تكواندو نوجوانان جهان شهر خيخوانا مكزيك و در سالن باخا كاليفورنيا در بخش پسران و در وزن منفي 55 كيلوگرم «كاوه رضايي» در دور اول تكواندوكار دومينيكني را شكست داد. در دور دوم نماينده ايتاليا را از پيش رو برداشت. دور سوم نماينده كره جنوبي را شكست داد و به جمع چهارنفر پاياني راه يافت. رضايي در مرحله نيمه نهايي نماينده تايلند را شكست داد و به ديدار فينال صعود كرد. وي در ديدار نهايي با نتيجه 14 و 12 نماينده كوبا را از پيش رو برداشت و مدال طلاي اين دوره از رقابت ها را برگردن آويخت.
در وزن مثبت 87 كيلوگرم حسين عبادي درهمان دور نخست مقابل تكواندوكار بلاروسي شكست خورد و از دور رقابت ها حذف شد. در بخش دختران «محدثه موسوي» در وزن منفي 49 كيلوگرم در دور اول تكواندوكار سوئد را شكست داد و در دور دوم در وقت قانوني با نتيجه 4 بر 4 مقابل نماينده كانادا مساوي بود و در راند طلايي مغلوب اين حريف خود شد و از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن منهاي 68 كيلوگرم پريشاد قرباني در همان دور نخست مغلوب نماينده كرواسي شد و از دور رقابت ها كنار رفت. تيم ملي نوجوانان ايران در دوره گذشته اين رقابت ها در تايلند نايب قهرمان شده بود.

 



تيم ملي كشتي فرنگي با تركيب جوان به هند مي رود سوريان غايب مسابقات قهرماني آسيا

با تصميم كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي، اين تيم با تركيبي از كشتي گيران جوان و بدون حميد سوريان راهي رقابت هاي قهرماني آسيا مي شود.
كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي قصد دارد با بهره گيري از نفرات منتخب جام يادگار امام(ره) و با تركيبي از كشتي گيران جوان و باتجربه در رقابتهاي قهرماني آسيا در هند شركت كند.
پيش بيني مي شود فرنگي كاران با ميانگين سني زير 24 سال در رقابتهاي قهرماني آسيا شركت كنند. كشتي گيراني نظير محمد فقيري، محمدرضا قضايي، افشين بيابانگرد و بابك و محمد قرباني از شانس بالايي براي حضور در اين رقابتها برخوردار هستند.كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي قصد دارد سال آينده از حميد سوريان در رقابتهاي قهرماني جهان در مسكو و بازيهاي آسيايي گوانگجو استفاده كند.مرحله اول اردوي تيم ملي كشتي فرنگي براي حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا از روز شنبه 15 اسفندماه و به مدت 14 روز در محل خانه كشتي تهران آغاز شده است.مسابقات كشتي قهرماني آسيا ارديبهشت ماه سال آينده در شهر دهلي نو هند برگزار مي شود.

 



ديگر از مصدوميت خبري نيست حدادي: در المپيك لندن همه چيز را جبران مي كنم

احسان حدادي، اكنون پس از پرتاب هاي سنگين در كمپ بين المللي آفريقاي جنوبي اعتقاد دارد كه سال آينده،سال بازگشت قدرتمندانه اش به رقابت هاي بين المللي است.
اگر چه احسان حدادي در سال جاري براي سومين بار قهرمان آسيا شد، اما مصدوميتش پيش از بازي هاي المپيك و عملكرد ضعيفش درپكن، هنوز در اذهان علاقه مندان به دووميداني باقي مانده وحتي قهرماني آسيا هم نمي تواند آنها را اقناع كند.
حدادي كه يك ماه تمرين هاي سختي درهواي تابستاني آفريقاي جنوبي انجام داده، درخصوص آخرين وضعيت خود گفت: دركمپي بودم كه درسال هاي اخير دراين ماه هميشه آنجا رفته ام. تمريناتم سنگين بود. نكته مهم اين بود كه ديگر اثري از درد در تمرين هايم نيست و اين مساله خوبي براي من است.فكر كنم كه ديگر ريشه اين آسيب ديدگي كنده شده و مي توانم به راحتي و بدون ترس پرتاب كنم.وي افزود: سال آينده خوب پرتاب مي كنم، اما متاسفانه مسابقه چندان مهمي درپيش نيست كه جبران گذشته كنم. به غير رقابت هاي جايزه بزرگ مهم ترين مسابقه بازي هاي آسيايي گوانگجو است. به هرحال من بايد بتوانم در بازيهاي المپيك 2012 لندن گذشته را جبران كنم.

 



روز دوم، روز سخت نمايندگان ايران دو تيم پيروزي مي خواهند، دو تيم به تساوي راضي هستند!

سرويس ورزشي - از فردا استقلال در ايران و ذوب آهن در عربستان به مصاف حريفان خود خواهند رفت تا روز دوم از ليگ قهرمانان آسيا رسما آغاز شود.
شروع روز دوم اين رقابت هاي باشگاهي قاره كهن در شرايطي است كه نمايندگان ايران در روز بعدي مسابقات عالي كار كردند. سه تيم استقلال، ذوب آهن و مس برابر حريفان عربستاني و اماراتي خود به برتري رسيدند و سپاهان هم در زمين الشباب به يك امتياز با ارزش دست يافت.
هر چند كه حق شاگردان قلعه نويي نيز در آن بازي برد بود.با نتايجي كه بدست آمد حال نمايندگان كشورمان با انگيزه بيشتر به بازيهاي روز دوم نگاه مي كنند. از آنجا كه از هر گروه تنها يك تيم جواز حضور در مرحله يك هشتم نهايي را بدست مي آورد، هر بازي در مرحله گروهي حكم فينال را دارد.
ذوب آهن مقابل الاتحاد زخم خورده
ذوب آهن اصفهان فردا در عربستان به مصاف الاتحاد مي رود، تيمي كه گفته مي شود قوي ترين تيم عربستان در ليگ قهرمانان آسياست. الاتحاد كه فصل گذشته نايب قهرمان آسيا شد، اين فصل را با باخت سنگين مقابل بنيادكار آغاز كرد. اين تيم عربستاني در ازبكستان با سه گل مغلوب شد تا فردا فقط به سه امتياز فكر كند. از سوي ديگر ذوب آهن هم در روز نخست برابر تيم الوحده امارات به برتري رسيد. اين تيم با تنها گل كاسترو در فولادشهر سه امتياز را بدست آورد تا با اندوخته مناسب مسافر عربستان شود. نتيجه تساوي هم در بازي فردا شب ذوب آهن و الاتحاد، نتيجه بدي براي نماينده كشورمان نيست.
ديدار تكراري در آزادي
استقلال تهران نيز فردا در ورزشگاه آزادي ميزبان الجزيره امارات است. اين تيم در نخستين روز رقابت ها توانست سه امتياز با ارزش در عربستان بدست آورد تا با روحيه اي مناسب قدم به بازي با حريف اماراتي بگذارد. الجزيره همان تيمي است كه سال گذشته نيز با استقلال همگروه بود و در آخرين روزهاي سال 87 از آبي پوشان در ورزشگاه آزادي يك امتياز گرفت، اما به نظر مي رسد داستان اين ديدار متفاوت از بازي سال گذشته است. استقلال ليگ قهرمانان را خوب شروع كرده و برابر الجزيره فقط سه امتياز را مي خواهد.
سپاهان فقط پيروزي مي خواهد
حريف سپاهان در بازي روز چهارشنبه العين امارات است، تيمي شناخته شده در امارات كه مسابقه قهرماني اين رقابت ها را نيز در كارنامه خود دارد. البته همين العين يكي، دو بازي مغلوب سپاهان شده است تا اماراتي ها متوجه باشند كه روز سختي در اصفهان دارند. سپاهان در ليگ برتر فوق العاده كار كرده اما داستان ليگ قهرمانان متفاوت از بازيهاي داخلي است. قلعه نويي مترصد است به همراه تيمش جواز صعود به مرحله بعدي را بدست آورد تا خاطره تلخ سال گذشته خود را ازياد ببرد. سپاهان بدون شك در بازي چهارشنبه فقط به پيروزي فكر مي كند.
مس به تساوي هم راضي است
مس كرمان آخرين نماينده فوتبال كشورمان است كه كار سختي در عربستان پيش رو دارد. اين تيم برابر «الهلال» قرار مي گيرد كه از تيم هاي پرافتخار آسيا است. الهلال بارها برابر تيم هاي ايراني موفق ظاهر شده و چه بسا در بازي چهارشنبه نيز سه امتياز را از مس كرمان بگيرد. با اين تفاسير نماينده كرماني فوتبال كشورمان نيز در عربستان نااميد نيست. اين تيم عليرغم تمام مشكلاتي كه در ليگ برتر دارد گام نخست را در آسيا محكم برداشت و حريف اماراتي خود رابا چهار گل شكست داد. مسلما حتي تساوي در بازي مقابل الهلال نيز براي مس ايده آل است.


سپاهان اصفهان؛ پاي ثابت ليگ قهرمانان

باشگاه سپاهان در سال 1323 توسط محمد حريري بازيكن اصفهاني تيم شاهين تهران و با نام شاهين اصفهان تأسيس شد. شاهين اصفهان در سال 1342 به عنوان نماينده اصفهان جهت شركت در مسابقات قهرماني ايران به تهران آمد و قهرمان نيز شد.
در سال 1346 باشگاه شاهين تهران منحل شد و شاهين اصفهان براي جلوگيري از انحلال مجبور به تغيير نام شد و نام سپاهان را كه از نام هاي قديمي شهر اصفهان بود را برگزيد. در سال 1381 سپاهان به عنوان اولين تيم شهرستاني در تاريخ فوتبال ايران قهرمان ليگ برتر شد. سپاهان دوفصل قبل تا فينال جام قهرمانان پيش رفت. سپاهان در چند سال اخير همواره در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته است.
باشگاه: سپاهان اصفهان
تأسيس: 1332
ورزشگاه: فولادشهر
گنجايش: 20هزارنفر
مالك: كارخانه فولاد مباركه
مديرعامل: محمدرضا ساكت
سرمربي: امير قلعه نويي
رنگ پيراهن: زرد
اسامي بازيكنان: مهدي رحمتي (دروازه بان)، رحمان احمدي (دروازه بان)، محسن بنگر (مدافع)، هادي عقيلي (مدافع)، سيدجلال حسيني(مدافع)، هادي جعفري (مدافع)، هادي ريش اصفهاني (مدافع)، آرماندوسا (مدافع)، حسين پاپي (هافبك)، شاهين خيري (هافبك)، شهريار شيروند (هافبك)، احسان حاج صفي (هافبك)، محرم نويدكيا (هافبك)، مهدي جعفرپور (هافبك)، مهدي كريميان (هافبك)،احمد آل نعمه (هافبك)، جواد ماهري (هافبك)، احمد جمشيديان (هافبك)، فرزاد حاتمي (مهاجم)، عمادرضا (مهاجم) و ابراهيم توره (مهاجم).

استقلال تهران؛ پرافتخارترين تيم ايران
استقلال تهران در حال حاضر قديمي ترين باشگاه ليگ برتري مي باشد. اين باشگاه در سال 1324 با نام دوچرخه سواران بنيانگذاري شد.
استقلالي ها از آغاز تا امروز، آبي مي پوشند. رنگ آبي يكي از نمادهاي اين باشگاه به شمار مي رود و از اين رو «آبي پوشان» يكي از القاب باشگاه استقلال مي باشد. استقلال تاكنون در چهار دوره از مسابقات جام باشگاه هاي آسيا به فينال بازي ها راه پيدا كرده كه در دو دوره با برتري مقابل نمايندگان رژيم اشغالگر قدس و چين قهرمان آسيا شده است و از اين حيث پر افتخارترين تيم ايراني در آسيا است.
باشگاه: استقلال تهران
تاسيس: 1324
ورزشگاه: آزادي
گنجايش: 90 هزار نفر
مالك: سازمان تربيت بدني
مديرعامل: اميررضا واعظي آشتياني
سرمربي: عبدالصمد مرفاوي
رنگ پيراهن: آبي
اسامي بازيكنان: وحيد طالب لو (دروازه بان)، محمد محمدي(دروازه بان)، ايمان صادقي (دروازه بان)، بيژن كوشكي (مدافع)، هادي شكوري(مدافع)، پژمان منتظري(مدافع)، اميرحسين صادقي(مدافع)، حنيف عمران زاده(مدافع)، مجتبي جباري(هافبك)، حسين كاظمي(هافبك)، مهدي اميرآبادي(هافبك)، خسرو حيدري(هافبك)، كيانوش رحمتي(هافبك)، هاشم بيك زاده(هافبك)، رينالدو كروزاوا(هافبك)، فابيو جان واريو(هافبك)، محسن يوسفي(هافبك)، مهرشاد مومني(هافبك)، فرهاد مجيدي(مهاجم)، آرش برهاني(مهاجم)، سياوش اكبرپور(مهاجم) و سيدمهدي سيدصالحي(مهاجم).

مس كرمان؛ اولين تجربه آسيايي
باشگاه مس يكي از باشگاه هاي فوتبال ايران است كه از شهر كرمان در مسابقات جام خليج فارس شركت مي كند. اين تيم كه در روز 11اسفند 1376 تأسيس شد وپس از چند دوره ناكامي جهت راهيابي به ليگ برتر كه با مربيان گوناگوني همراه بود سرانجام در سال 1385 به ليگ برتر راه پيدا كرد. صنعت مس اولين تيم كرماني است كه در تاريخ فوتبال ايران به اين رده راه يافته است. اين تيم در سال 88 به مقام سوم ليگ دست يافت و جواز حضور در ليگ قهرمانان آسيا را به دست آورد. سرمربي اين تيم در زمان صعود به ليگ برتر نادر دست نشان بود.
باشگاه: مس كرمان
تأسيس: 1376
ورزشگاه: شهيد باهنر
گنجايش: 15هزارنفر
مالك: شركت ملي صنايع مس ايران
مديرعامل فتح الله نژاد زماني
سرمربي: لوكا بوناچيچ
رنگ پيراهن: نارنجي
اسامي بازيكنان: عباس محمدي (دروازه بان)، سامان صفا (دروازه بان)، پيروز قرباني (مدافع)، مجتبي انصافي (مدافع)، مارسيو جيوواني (مدافع)، محمدعلي كر (مدافع)، حميد عزيززاده (مدافع)، رضا غني زاده (مدافع)، فرزاد آشوبي (هافبك)، فرزاد حسين خاني (هافبك)، ميثم منيعي (هافبك)، مسعود زارعي (هافبك)، اميرحسين يوسفي (هافبك)، ابوالقاسم دهنوي (هافبك)، مصطفي سيفي (هافبك)، مهدي رجب زاده (هافبك)، رسول نويدكيا (هافبك)، علي سامره (مهاجم)، فراز فاطمي (مهاجم)، روح الله بيگدلي (مهاجم)، ادينهو لوسيانو (مهاجم)، پائولوزالترون (مهاجم).

ذوب آهن اصفهان؛ تيمي كه به آسيا بازگشت
محمدعلي تقي زاده فرهمند در سال 1347 تأسيسات ورزشي كارخانه ذوب آهن اصفهان را بنيان گذاشت. ذوب آهن نخستين بازي رسمي خود را همزمان با بازگشايي ورزشگاه
22 بهمن فعلي برابر تيم پيكان انجام داد و با نتيجه 4 بر 2 شكست خورد. ذوب آهن از فصل 1352 پا به ليگ سراسري ايران گذارد. ذوب آهن در آن سال 14 بازيكن سپاهان را به خدمت گرفت و يوگني ليادين روسي را به عنوان مربي برگزيد. آنها پس از انقلاب از سال 1372 با خريد امتياز تيم تام اصفهان به ليگ كشور بازگشتند و به جز سال 1374 كه در دسته دوم (دسته اول فعلي) حضور يافتند در بقيه سال ها در دسته برتر حضور داشتند. ذوب آهن پس از چندين سال غيبت به ليگ قهرمانان آسيا بازگشت.
باشگاه: ذوب آهن اصفهان
تأسيس: 1347
ورزشگاه: فولادشهر
گنجايش: 25هزار نفر
مالك: كارخانه ذوب آهن
مديرعامل: اصغر دليلي
سرمربي: منصور ابراهيم زاده
رنگ پيراهن: سبز
اسامي بازيكنان: شهاب گردان (دروازه بان)، محمدباقر صادقي (دروازه بان)، عباس قاسمي (دروازه بان)، سيدمحمد حسيني (مدافع)، فرشيد طالبي (مدافع)، علي احمدي (مدافع)، رضا ريش اصفهاني (مدافع)، مصطفي صالحي نژاد (مدافع)، محمد صلصالي (مدافع)، حسن اشجاري (هافبك)، اسماعيل فرهادي (هافبك)، قاسم حدادي فر (هافبك)، پيام صادقيان (هافبك)، سينا عشوري (هافبك)، بابك رضي (هافبك)، مجيد باجلان (هافبك)، سيداحمد محمدپور (هافبك)، محمدرضا خلعتبري (مهاجم)، كيوان امرايي (مهاجم)، عليرضا حدادي فر (مهاجم)، محمد قاضي (مهاجم)، ايگور كاسترو (مهاجم)، محسن مسلمان (مهاجم).

برنامه كامل نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا- فصل2010

گروه اول: الاهلي عربستان، الغرافه قطر: الجزيره امارات و استقلال ايران
سه شنبه: 18/12/88
¤ استقلال ايران- الجزيره امارات
¤ سه شنبه: 3/1/89
¤ استقلال ايران- الغرافه قطر
چهارشنبه: 11/1/89
¤ الغرافه قطر- استقلال تهران
چهارشنبه: 25/1/89
¤ استقلال ايران-الاهلي عربستان
چهارشنبه: 8/2/89
¤ الجزيره امارات- استقلال ايران
گروه دوم: ذوب آهن ايران، الاتحاد عربستان، بنيادكار ازبكستان، الوحده امارات
سه شنبه: 18/12/88
¤ الاتحاد عربستان- ذوب آهن ايران
چهارشنبه: 4/1/89
¤ ذوب آهن ايران- بنيادكار ازبكستان
سه شنبه: 10/1/89
¤ بنيادكار ازبكستان- ذوب آهن اصفهان
چهارشنبه: 25/1/89
¤ الوحده امارات- ذوب آهن ايران
چهارشنبه: 8/2/89
¤ ذوب آهن ايران- الاتحاد عربستان
گروه سوم: العين امارات، سپاهان ايران، پاختاكور ازبكستان، الشباب عربستان
چهارشنبه: 19/12/88
¤ سپاهان ايران- العين امارات
چهارشنبه: 11/1/89
¤ پاختاكور ازبكستان- سپاهان ايران
چهارشنبه 11/1/89
سپاهان ايران- پاختاكور ازبكستان
سه شنبه: 24/1/89
¤ سپاهان ايران- الشباب عربستان
سه شنبه: 7/2/89
¤ العين امارات- سپاهان ايران
گروه چهارم: السد قطر، الاهلي امارات، الهلال عربستان، مس كرمان
چهارشنبه: 19/12/88
¤ الهلال عربستان- مس كرمان
چهارشنبه: 4/1/89
¤ السد قطر- مس كرمان
سه شنبه: 10/1/89
¤ مس كرمان- السد قطر
سه شنبه: 24/1/89
¤ الاهلي امارات- مس كرمان
سه شنبه: 7/2/89
¤ مس كرمان- الهلال عربستان

 



20اسفند ماه اعلام اسامي 4جودوكار اعزامي به آلمان

درصورت صدور به موقع رواديد و اعزام تيم ملي به آلمان، چهره 4 جودوكارجوان ايران 20اسفند مشخص خواهد شد.
دور جديد تمرينات تيم ملي جودو جوانان از ديروز آغاز و تا 20 اسفند ماه درسالن كبكانيان ادامه مي يابد.
قرار است از ميان 24عضو حاضر در اردوي تيم ملي، 4نفر براي حضور در كمپ جهاني راهي آلمان شوند.
درهمين راستا مجيد زارعيان، سرمربي تيم جوانان گفت: اگر تا 26اسفندماه رواديد نفرات صادر و اعزام تيم قطعي شود، درپايان اين اردو اسامي 4نفر را اعلام خواهيم كرد.وي با اشاره به اينكه از هفته دوم فروردين ماه تمرينات تيم ملي درسال آينده آغاز خواهد شد، خاطر نشان كرد: بايد زودتر از اين اردوها را شروع مي كرديم. تيم كنوني پتانسيل خيلي خوبي دارد؛ اما زمان براي رسيدن به اوج آنها كافي نيست.زارعيان افزود: از ميان نفرات حاضر فقط 2 تن آنها تجربه بين المللي دارند، تمام سعي خود را خواهيم كرد تا از مسابقات دوره گذشته در لبنان بهتر نتيجه بگيريم.

 



شاهين طبع: براي صبا حاشيه به وجود آوردند

سرمربي تيم بسكتبال صبا مهر قزوين پس از باخت تيمش دربازي برگشت سوپر ليگ بسكتبال ايران و كسب مقام چهارم گفت: اگر مسائل حاشيه اي براي صبا به وجود نمي آوردند مي توانستيم جايگاه بالاتري داشته باشيم.مهران شاهين طبع دراين رابطه اظهار كرد: در بازي برگشت پلي آف تماشاگران اجازه نداشتند به سالن بيايند و مسائل حاشيه اي باعث شد تمركزمان را از دست بدهيم.
وي ادامه داد: روند تيم ما به صورتي بود كه بايد بازيكنان خارجي ما عوض مي شدند و بازيكن خارجي سوم هم به تيم اضافه مي شد.
به علت مشكلات باشگاهي كه داشتيم نتوانستيم بازيكنان خارجي خود راعوض كنيم.سرمربي تيم بسكتبال صبامهر قزوين افزود: اين درحالي است كه مهرام، ذوب آهن و پتروشيمي از هر سه سهميه بازيكن خارجي خود استفاده مي كنند. بعد از اين تيم ها نيز براي بازي پلي آف تغييراتي درتركيب خود ايجاد كردند.
سرمربي تيم صبامهر قزوين در رابطه با حكم كميته انضباطي مبني بر محروميت سه ماهه اين مربي گفت: پيگير راي كميته انضباطي و تجديدنظر درآن هستم.

 



ذوب آهن قهرمان ليگ برتر واليبال نشسته ايران شد

ذوب آهن اصفهان با برتري مقابل صنعت نفت آبادان به عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ برتر واليبال نشسته ايران دست پيدا كرد.
تيم واليبال نشسته ذوب آهن روز شنبه در سالن كمپ هاي تيم ملي جانبازان و معلولان با نتيجه 3 بر 2 مقابل صنعت نفت آبادان به برتري رسيد و عنوان قهرماني اين دوره از رقابت ها را از آن خود كرد.
هادي رضايي، سرمربي تيم ذوب آهن و رئيس انجمن واليبال نشسته ايران در پايان اين ديدار به خبرنگاران گفت: رقابت هاي واليبال نشسته در سطح بسيار بالايي برگزار شد و اين نشان مي دهد كه بايد توجه بيشتري به اين رشته كه عنوان قهرماني جهان و پارالمپيكي را يدك مي كشد، نشان داد. كافي است تيم ها فقط يك درصد از بودجه خود را صرف تيم هاي واليبال نشسته كنند.
تيم گسترش فولاد تبريز هم در اين رقابت ها كه به صورت دوره اي برگزار شد با كسب عنوان سومي به كار خود پايان داد.

 



اعلام تركيب تيم كشتي آزاد جوانان براي جام سيراكوف

تيم ملي كشتي آزاد جوانان با 10كشتي گير به جام سيراكوف بلغارستان مي رود.
تورنمنت بين المللي كشتي آزاد جوانان «جام سيراكوف» روزهاي 29 اسفند تا 1فروردين ماه در شهر صوفيه بلغارستان برگزار مي شود كه تركيب اعزامي ايران به شرح زير است:
50 كيلوگرم: عبداله فولادوند (لرستان)، 55كيلوگرم: همت كريمي راد (مازندران)، 60 كيلوگرم: مهران نصيري (مازندران)، 66كيلوگرم: محمدمهدي يگانه جعفري (مازندران)-محمد يوسفي (مازندران)، 74كيلوگرم: رضا افضلي (كرمانشاه)، 84كيلوگرم: اميرمحمدي (خراسان شمالي)- مسعود فيض اللهي (قزوين)، 96 كيلوگرم: محسن كاظمي (مازندران)، 120 كيلوگرم: حامد اسدي (مازندران)
سرمربي: مجيد خدايي، مربيان: قدرت پوركريمي، علي شكري پور و محمود اسماعيل پور



 



آغاز مسابقات بسكتبال غرب آسيا درتهران

سيزدهمين دوره مسابقات بسكتبال باشگاههاي غرب آسيا از فردا (دوشنبه) با حضور 9 تيم و به ميزباني باشگاه مهرام در تهران آغاز خواهد شد.
مهرام و ذوب آهن (ايران)، الكراخه و دهروك (عراق)، الجلا و الجيش (سوريه)، الرياضي و المتحد (لبنان) و زين اردن تيم هايي هستند كه برگزاركننده اين دوره از رقابتهاي بسكتبال باشگاههاي غرب آسيا (وابا) خواهند بود. اين مسابقات تا 25 اسفندماه در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي پيگيري مي شود.
دو تيم برتر سيزدهمين دوره مسابقات بسكتبال باشگاههاي غرب آسيا سهميه شركت در بيست و يكمين دوره مسابقات قهرماني باشگاههاي آسيا را بدست مي آورند. مهرام مدافع عنوان قهرماني غرب آسيا و آسياست.

 



رئيس فدراسيون جهاني تكواندو به ايران مي آيد

رئيس فدراسيون جهاني تكواندو در ديدار با پولادگر موافقت خود را براي سفر به تهران و افتتاح آكادمي جهاني تكواندو اعلام كرد.
رئيس فدراسيون تكواندو كشورمان درحاشيه رقابتهاي نوجوانان جهان در مكزيك با رئيس فدراسيون جهاني ديدار و گفت وگو كرد. سيدمحمد پولادگر در اين جلسه گزارش كاملي از روند آماده سازي آكادمي جهاني تكواندو ارائه كرد.
پولادگر همچنين از دكتر «چانگ وون چو» دعوت كرد تا براي افتتاح اين مركز و همچنين تماشاي رقابتهاي بين المللي فجر به تهران سفر كند. رئيس فدراسيون جهاني با قبول اين دعوت زمان آن را تغيير داد. دكتر «چو» قرار است اواخر بهمن ماه براي حضور در رقابتهاي عرب به «شرم شيخ» سفر كند و پس از آن راهي تهران شود. فدراسيون تكواندو درتلاش است تا مركز علمي جهاني تكواندو را تا اواسط فروردين ماه افتتاح كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14