(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 اسفند 1388- شماره 19599
 

آموزش و پرورش تهران: امسال تكاليف نوروزي يكسان نيست
سردار رادان: گشت هاي بسيج امنيت نوروز را به عهده مي گيرند
سردار ساجدي نيا: افزايش 2 برابري كشفيات مواد محترقه در سال 88
رئيس قوه قضاييه خبر داد دستگيري اعضاي باند بزرگ مفاسد اقتصادي يك شركت دولتي
جريمه 11 ميليون دلاري يك مفسد اقتصادي
با حفظ حقوق ومزايا ساعت كاري زنان كاهش مي يابد
كرايه تاكسي ها در تهران 15درصد گران مي شود
دادستان تهران خبر داد تكليف بسياري از پرونده ها تا آخر سال تعيين مي شود
توضيح شركت فاضلاب تهران درباره يك خبر
در ايام عيد 70 درصد كودكان بزهكار به مرخصي نمي روند
فرمانده نيروي انتظامي دلگان خبر داد آزادي پسر بچه 8 ساله از چنگال آدم ربايان
سانحه رانندگي در پلدختر 4قرباني گرفت
در شيراز حكم اعدام دو جوان متعرض به دختر نوجوان صادر شد
حوادث كوتاه از كشور
تحريف آيه قرآن توسط وهابيت
محاكمه كودك 12 ساله فلسطيني در دادگاه نظامي اسرائيل



آموزش و پرورش تهران: امسال تكاليف نوروزي يكسان نيست

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به يكسان نبودن تكاليف نوروزي گفت: تكاليف نوروزي سال 89 براساس تفاوت هاي فردي و تشخيص معلمان به دانش آموزان ارائه مي شود.
زكريا يازرلو در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در سال هاي گذشته تكاليف نوروزي و پيك شادي براي تمام دانش آموزان تهراني از نظر شكل و محتواي اين تكاليف يكسان بود.
وي افزود: سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تكليف نوروزي يكساني براي دانش آموزان تهراني نخواهد داشت بلكه طي برنامه ريزي هاي انجام شده، امسال تعيين تكاليف نوروزي را بر عهده معلمان گذاشته تا آنها براساس تفاوت هاي فردي تشخيص دهند كه كدام دانش آموز نيازمند تكاليف بيشتر و كمتر است.

 



سردار رادان: گشت هاي بسيج امنيت نوروز را به عهده مي گيرند

طرح مبارزه با سارقان خرد از ديروز در استان هايي مثل تهران كه حجم خريد زياد است با همكاري گشت هاي بسيج آغاز شد.
سردار احمد رضا رادان، صبح ديروز در حاشيه پنجمين همايش سراسري پليس ترافيك كشور در جمع خبرنگاران افزود: پليس در ايام نوروز براي تامين امنيت بيشتر شهرهاي كشور از گشت هاي بسيج به عنوان گشت هاي محله استفاده مي كند تا امنيت را در شهرها ايجاد كرده و از وقوع تخلفات جلوگيري كنند.
وي افزود: اين افراد با لباس و حكم سازماني و هماهنگي كلانتري محله به تامين امنيت خواهند پرداخت.
رادان در ادامه با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: پليس در اين روز با افرادي كه اقدام به بستن خيابان ها، ميادين و شاهراهاي اصلي مي كنند به طور جدي برخورد و آنان را تحويل مراجع قضايي خواهد داد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: افراد و خودروهايي كه به علت ايجاد مزاحمت براي مردم در چهارشنبه پايان سال دستگير شوند خود و خودروي آنان تا پاپان تعطيلات نوروز در نزد پليس مي مانند.
رادان در ادامه با اشاره به رعايت قوانين از سوي رانندگان در جاده ها گفت: 90 درصد رانندگان در كشور قانون مدار بوده و خود را ملزم به اجراي قوانين مي كنند و تنها 10 درصد رانندگان هستند كه با خودكامگي موجب به وقوع پيوستن اين تصادفات مي شوند بر همين اساس پليس وظيفه دارد با اين افراد برخورد جدي و قانوني كند تا ساير مردم در امنيت و آسايش باشند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به موضوع ايمني خودروها گفت: اين موضوع بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد زيرا در بسياري از موارد ايمن نبودن يك خودرو جان بسياري از افراد را به مخاطره مي اندازد.
سردار رادان ادامه داد: اخذ تست سلامت در مبدا و در بين راه و برخورد با تخلفات حادثه ساز مانند سبقت غيرمجاز، سرعت غيرمجاز، انحراف به چپ و حركات آكروباتيك از ديگر مواردي است كه پليس بايد در نوروز به شدت مورد توجه قرار دهد.
وي افزود: پس از برخورد با رانندگان متخلف و پرخطر و توقف خودرو و انتقال آن به پاركينگ امكان ادامه سفر براي سرنشينان آن خودرو از سوي پليس فراهم مي شود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به معاينه فني خودروها گفت: مردم و پليس تا آغاز نوروز فرصت دارند نسبت به انجام معاينه فني خودروها اقدام كنند زيرا بخشي از تصادفات به خاطر عدم معاينه فني خودروهاست و اگر رانندگان با دقت كامل قبل از آغاز سفر معاينه فني خودرو را انجام دهند آرامش خود و ديگران را ايجاد مي كنند.
رادان با اشاره به كاروان هاي راهيان نور گفت: مشتاقان زيارت جبهه هاي دفاع مقدس انسان هاي مومني هستند كه مي خواهند نوروز خود را به تبرك از اين مكان ها بپردازند بر همين اساس نبايد اجازه داده شود تا اين افراد در خودروهايي بنشينند كه صلاحيت تردد در جاده هاي كويري را ندارند.
سردار رادان تصريح كرد: در مسير استقرار پليس راه حجم تردد خودروها بسيار افزايش مي يابد بر همين اساس با تدابير اتخاذ شده بايد مكاني فراهم شود تا رانندگان به خصوص رانندگان وسايل حمل و نقل عمومي در كنار پايگاه هاي پليس راه به استراحت بپردازند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: بايد امكاني فراهم شود تا تمام جاده هاي كشور مانند جاده تهران - مشهد زير كنترل دوربين هاي پليس قرار گيرند. بر همين اساس تا سال بعد محور تهران - شيراز و بسياري از محورهاي پر رفت و آمد براي اعمال صحيح قانون از سوي پليس زير پوشش دوربين هاي كنترلي پليس راهور قرار مي گيرند.

 



سردار ساجدي نيا: افزايش 2 برابري كشفيات مواد محترقه در سال 88

افزايش دو برابري كشفيات مواد محترقه، حضور پليس نامحسوس در مترو و پارك ها مهمترين اظهارات فرمانده جديد نيروي انتظامي تهران بزرگ در نخستين نشست خبري بود.
سردار حسين ساجدي نيا در اين نشست خبري خود با اشاره به كشفيات مواد محترقه در چند روز اخير گفت: تاكنون كشفياتي كه در اين زمينه حاصل شده است دو برابر آمار سال گذشته بوده به نحوي كه نزديك به 23 تن مواد محترقه غيراستاندارد و بيش از 80 هزار عدد مواد محترقه دست ساز كشف و 88 نفر نيز در اين رابطه دستگير شده اند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ اظهار كرد: فروشندگان و توزيع كنندگان مواد محترقه با برخورد سخت پليس مواجه خواهند شد و آنها را به دستگاه قضايي معرفي مي كنيم.
وي اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته 15 هزار تماس بيشتر در بحث فروش مواد محترقه از طرف مردم داشته ايم. تا اين ساعت درباره تلفات جاني در بحث مواد محترقه گزارشي نشده است.
ساجدي نيا درباره امنيت پارك ها و تفرجگاه ها گفت: 1400 پارك در تهران وجود دارد كه برنامه ريزي ها را براي افزايش امنيت اين نقاط طرح ريزي كرده ايم.
سردار ساجدي نيا گفت: پارك ها، ايستگاه هاي مترو و مراكز عمومي سال آينده شاهد اقدامات مفصل انتظامي خواهند بود و حضور پليس در مكان هاي عمومي افزايش خواهد يافت.
وي اظهار داشت: براي جلوگيري از كيف قاپي و جيب بري در واگن هاي مترو نيروهاي نامحسوس پليس اعم از زن و مرد در واگن ها حضور دارند و تا به حال 4 زن و 9 مرد سارق را دستگير كرده است.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به فيلم منتشر شده از كوي دانشگاه گفت: سيستم قضايي كشور پيگير اين موضوع است و اقدامات لازم را انجام مي دهد، ضمن اينكه توسط يك تيم كارشناسي صحت و سقم اين فيلم در حال بررسي است.
وي در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمينه برخورد با سرقت هاي خرد و تجاوز به عنف گفت: با نزديك شدن به ايام تعطيلات و افزايش حجم تردد مردم،سرقت هاي خرد نيز روندي رو به رشد پيدا مي كند. بر همين اساس پليس طرح مبارزه با سرقت هاي خرد را از سه روز گذشته در تهران آغاز كرده است و برخوردهاي مناسبي نيز تاكنون در اين زمينه از سوي پليس شاهد بوده ايم.

 



رئيس قوه قضاييه خبر داد دستگيري اعضاي باند بزرگ مفاسد اقتصادي يك شركت دولتي

رئيس قوه قضاييه گفت: اعضاي يك باند بزرگ مفاسد اقتصادي در يكي از شركت هاي دولتي شناسايي و دستگير شدند.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينكه از زمان تصدي، بارها و مكرر اعلام كرده ام كه دستگاه قضايي به صورت جدي، قاطعانه، سريع و دقيق براي دستيابي به اقامه عدل عمل خواهد كرد و با احدي نيز مماشات نمي كند، افزود: در چند ماه اخير يك باند بزرگ مفاسد اقتصادي در يكي از شركت هاي دولتي شناسايي شده كه افراد اين باند توانسته اند با جعل اسناد دولتي و قضايي، ميلياردها تومان به حقوق مردم و بيت المال خسارت وارد كنند.
لاريجاني با قدرداني از سازمان بازرسي كل كشور و مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه براي شناسايي اين باند مفسد اقتصادي افزود: اين پرونده در مراحل اوليه دادرسي قرار دارد و به علت اينكه پرونده در مرحله رسيدگي مقدماتي است و مراحل نهايي طي نشده است، به لحاظ قانوني نام بردن از شركت مورد اختلاس و اعلام اسامي افراد ممنوع است.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينكه تاكنون يازده نفر از افراد اصلي دستگير شده اند، گفت:همه اين افراد به جرم خود مبني بر اختلاس اعتراف و اقرار كرده اند كه فقط اختلاس يك نفر از آنان شش ميليارد تومان است.
رئيس قوه قضاييه ابراز اميدواري كرد: مجتمع قضايي مفاسد اقتصادي بعد از تكميل پرونده و طي مراحل قانوني، مراتب را به صورت روشن اطلاع رساني كند.

 



جريمه 11 ميليون دلاري يك مفسد اقتصادي

يك مفسد اقتصادي در پي شكايت بانك هاي ملت و سپه و رسيدگي اتهامات وي، به 20 ماه حبس تعزيري و رد مال بيش از 11 ميليون دلار به بانك هاي مذكور محكوم شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي مبارزه با جرايم اقتصادي، مستشاران شعبه 68 دادگاه تجديدنظر استان تهران آقايان مسعودي مقام و بيك وردي، متهم پرونده محسن طاهري فرزند نصرا... را از حيث اتهام تحصيل مال از طريق نامشروع به تحمل 20 ماه حبس تعزيري و رد مبلغ يازده ميليون و 881 هزار و 653 دلار در حق بانك سپه و معادل همين مبلغ را در حق بانك ملت محكوم كردند.
گفتني است مراتب در اجراي تبصره 3 ماده 188 قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري مصوب 1387 اعلام مي شود.
براساس اين گزارش مجموعه اقدامات متهم بنام «محسن طاهري» فرزند نصراله در فرآيند دريافت تسهيلات از دو بانك ملت و سپه از قبيل تعين منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان به عنوان مقصد كالا و تراضي با فروشنده كالا در پرداخت مدت دار و حذف شرط بازرسي كالا و ارائه پروفرماهاي صوري و مزور و گران نمايي فوق العاده اجناس و بعضاً ورود كالاهاي فاقد ارزش به نحوي كه ارزش واقعي اقلام وارداتي تكافوي هزينه هاي ترخيص را هم ننموده و با وجود گذشت چندين سال از تاريخ ورود، هنوز ترخيص نشده اند و در مواردي نيز اساساً كالايي وارد كشور نشده است كه از اين راه مبالغ معتنابهي به طور غيرمشروع و غيرقانوني از بانك ها تحصيل كرده است.

 



با حفظ حقوق ومزايا ساعت كاري زنان كاهش مي يابد

شوراي فرهنگي اجتماعي زنان در آخرين نشست خود پيشنهاد اصلاح قانون كار شامل كاهش ساعت كاري زنان با تأمين حقوق و منع كار در شب را تنظيم و براي تصويب به مجلس ارسال كرد.
اكرم حسيني مجرد در اين رابطه گفت: هم اكنون اصلاحيه قانون كار به مجلس شوراي اسلامي براي بررسي و تصويب تقديم شده و اعضاي شوراي فرهنگي اجتماعي در پيشنهاد خود به صورت اصلاحيه اي جداگانه خواستار رعايت سياست هاي اشتغال زنان در قانون كار شدند.
وي تصريح كرد:در اين اصلاحيه خواسته شده تا كلمه ممنوعيت از قانون كار در ارتباط با كار شبانه زنان برداشته شود چرا كه قبلا اين منع در قانون كار وجود داشت اما از اين بند قانوني برداشته شده بود.
به گزارش مهر رئيس دبيرخانه شوراي فرهنگي - اجتماعي زنان شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: اعضاي شوراي فرهنگي - اجتماعي زنان خواستار اين هستند كه منع قانوني كار زنان در شب به جز مشاغلي استثنا دانسته شده مانند پرستاري تصويب و به اجرا درآيد.
وي گفت: در صورت تصويب اين اصلاحيه هيچ كارفرمايي حق به كارگيري زنان در شيفت شب و يا اجبار آنها براي كار در اين زمان را نخواهد داشت و اين اصلاحيه در بخش حمايت از زنان كارگر بسيار موثر خواهد بود. همچنين در اين اصلاحيه پيشنهاد كاهش ساعت كاري زنان با تامين تمامي حقوق ومزايا خواسته شده است.
به گفته وي اين كاهش ساعت كاري شامل تمامي زنان اعم از مجرد و يا متاهل است چرا كه زنان به اندازه مردان توان جسمي براي كار كردن ندارند.

 



كرايه تاكسي ها در تهران 15درصد گران مي شود

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران از افزايش 12 تا 15درصدي نرخ كرايه تاكسي تهران در سال 89 خبر داد و گفت: افزايش نرخ كرايه تاكسي از 15 فروردين ماه سال 89 اجرايي خواهد شد.
خسرو دانشجو در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: افزايش نرخ كرايه تاكسي در تمامي خطوط تاكسي تهران نبوده چرا كه در برخي خطوط افزايش قيمت صورت نگرفته است.
وي با اشاره به تاكيد اعضاي شوراي شهر تهران بر نصب برچسب هاي قيمت هاي جديد از سال 89 در تاكسي هاي تهران خاطرنشان كرد: نظارت بر حسن اجراي مصوبه شوراي شهر در افزايش نرخ كرايه ها كه متناسب با تورم و توجه به توسعه حمل و نقل بومي بوده است از ديگر تاكيدات اعضاي شوراي شهر در جلسه ديروز اين شورا بود.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران همچنين درخصوص چگونگي دريافت سرويس اتوبوس در سال 89 گفت: براساس مصوبه شوراي شهر شهروندان براي خطوط زير 6 كيلومتر اتوبوسراني يك بليت 25 توماني، براي خطوط 6 تا 12 كيلومتر دو بليت 25 توماني، براي خطوط 12 تا 16 كيلومتر سه بليت و براي خطوط 16 كيلومتر به بالاتر چهار بليت پرداخت خواهند كرد.
دانشجو تصريح كرد: شهرداري تهران موظف شده است براي سال آينده اتوبوس هاي شركت واحد را به ويژه در خطوط بخش خصوصي مجهز به دستگاه هاي كارت خوان كرده و بر اين اساس كرايه در خطوط نيز از طريق كارت بليت هاي اعتباري دريافت شود.
به گفته وي نرخ جديد بليت اتوبوس در تهران نيز از 15 فروردين ماه اجرايي خواهد شد.

 



دادستان تهران خبر داد تكليف بسياري از پرونده ها تا آخر سال تعيين مي شود

دادستان تهران از صدور كيفرخواست براي حدود 250نفر از متهمان حوادث روز عاشورا خبر داد.
عباس جعفري دولت آبادي، صبح ديروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي 27 ويژه قتل و سرقت تهران در جمع خبرنگاران درباره بازداشت شدگان حوادث روز عاشورا گفت: به تدريج موجبات آزادي كساني را كه تحقيقاتشان تكميل شده يا دليل كافي براي اتهام آنها وجود ندارد فراهم مي كنيم.
دادستان تهران در ادامه به دستگيري هزاران نفر در حوادث بعد از انتخابات اشاره كرد و گفت: تشكيل دادسراي اوين براي ضرورت بود. دادسراي اوين، دادسراي انقلاب است كه از كيان انقلاب دفاع كرده است. هيچ جاي قانون و كتاب عنوان نشده كه دادسرا بايد كجا تشكيل شود. تشكيل دادسرا تابع تشخيص دادستان و دستگاه قضايي است و هدف ما از تشكيل اين دادسرا براي رفع مشكلات و سرعت بخشيدن به تحقيقات بود. من در برخي از روزها در اوين با 20 نفر ملاقات مي كنم كه اگر مي خواست اين ملاقات در دادسراي تهران انجام شود با اين همه ترافيك مشكل ايجاد مي شد.
جعفري دولت آبادي در ادامه با انتقاد از اين كه افرادي با قلم فرسايي فكر مي كنند دادسراي اوين امنيتي است، گفت: اين فكر آنها كاملا اشتباه است. آنها يا جاهل يا مغرض هستند. اين دادسرا براي مبارزه سريع و جرايم ضد انقلاب تشكيل شده و كاملا قانوني است.
دادستان تهران در خصوص وضعيت پرونده باند بزرگ مفاسد اقتصادي اظهار داشت: سياست دادستاني تهران به صورت خاص و سياست قوه قضاييه به طور عام برخورد با مفاسد اقتصادي است و از تاكيدات مهم قوه قضاييه در اكثر جلسات اين موضوع بوده است و اميدواريم كه دستگاه قضايي در عمل اقداماتي انجام دهد تا بتوان با دانه درشت هاي مفاسد اقتصادي مبارزه كنيم و نتايج را به اطلاع مردم برسانيم.
جعفري دولت آبادي در خصوص خبر برخي رسانه هاي ضد انقلاب مبني بر اينكه محمد علي وليان از دستگير شدگان روز عاشورا محكوم به اعدام و حكم وي قرار است كه اجرا شود پاسخ داد: اين خبر تكذيب مي شود، نامبرده يكي از متهمان دادگاهي بوده كه حكم وي صادر شده و در مرحله ابلاغ است. وي تا 22 اسفند حق اعتراض دارد.
وي تاكيد كرد: عده اي اين حكم را بهانه اي براي انتشار اخبار غيرواقعي خود كرده اند كه اجرا يا تاييد شدن آن از سوي دادگاه تجديدنظر تكذيب مي شود زيرا حكم در وضع فعلي صادر و در مرحله ابلاغ به محكوم است.
جعفري دولت آبادي ابراز اميدواري كرد با تجميع دادسراي سرقت و قتل و استقرار شعبي از دادگاه انقلاب و كيفري استان، اين مجتمع مظهر عدالت باشد، زيرا اين مجتمع يك مجتمع استثنايي براي كل كشور است.
جعفري دولت آبادي گفت: آمار سرقت در سال 88 افزايش يافته است. اميدوارم در سال هاي آينده شاهد سير نزولي سرقت باشيم.

 



توضيح شركت فاضلاب تهران درباره يك خبر

در پي چاپ خبري با عنوان نفوذ فاضلاب به زيرزمين منازل مسكوني در روزنامه كيهان مورخ 2 اسفند ماه روابط عمومي شركت فاضلاب تهران جوابيه اي در اين خصوص به روزنامه ارسال كرد.
در اين جوابيه آمده است:
در متن خبري با عنوان «نفوذ فاضلاب به زيرزمين منازل مسكوني» متأسفانه ذكر شده كه «ناكارايي سيستم فاضلاب شهري و بارندگي هاي اخير موجب شد فاضلاب در منطقه افسريه به زيرزمين منازل مسكوني راه پيدا كند»؛ در حالي كه پس زدگي فاضلاب، نه از ناكارايي سيستم فاضلاب بلكه ناشي از رعايت نشدن اصول نصب انشعاب داخل منازل توسط مشتركان محترم است. شبكه فاضلاب شهري فقط به منظور جمع آوري فاضلاب منازل تعريف شده و اتصال آب باران، كف شور حياط و فاضلاب طبقات زيرهمكف به اين شبكه كاملاً خلاف قانون است، حال آن دسته از مشتركيني كه به هنگام نصب شبكه داخل منزل، مجراي هدايت آب باران را نيز به اين شبكه وصل كرده اند، به هنگام بارندگي دچار مشكل مي شوند و به دليل ورود بيش از حد آب باران به شبكه، بالاخص در طبقات زيرهمكف پس زدگي فاضلاب اتفاق مي افتد.

 



در ايام عيد 70 درصد كودكان بزهكار به مرخصي نمي روند

مديركانون اصلاح و تربيت استان تهران گفت: 70 درصد كودكان و نوجوانان بزهكار كانون اصلاح و تربيت به دليل صادر نشدن حكم قضايي و بلاتكليفي از مرخصي در ايام عيد محرومند.
لطف الله محسني در خصوص نحوه اعطا مرخصي به نوجوانان بزهكار كانون اصلاح و تربيت در ايام عيد گفت: نوجواناني كه حكم آنان صادر شده مي توانند با تضمين وثيقه لازم در عيد به مرخصي بروند.
از ميان جمعيت 250 تا 300 نفري كودكان بزهكار در حال نگهداري در كانون اصلاح و تربيت سرقت و ضرب و شتم جزء بيشترين جرائم محسوب مي شود.
مديركانون اصلاح و تربيت مدت زمان مرخصي در ايام عيد را 15 روزه عنوان كرد و افزود: كودكان و نوجوانان بزهكار كه تحت قرار و فاقد حكم هستند، امكان استفاده از مرخصي در ايام عيد را ندارند.
محسني بيان داشت: رسيدگي به پرونده هاي كودكان و نوجوانان بزهكار سرعت لازم را ندارد و اين امر باعث شده تا در حدود 70 درصد كودكان و نوجوانان بزهكار كانون بلاتكليف بمانند.
به گزارش مهر، وي تصريح كرد: با توجه به اينكه بايد تا حد امكان از حضور كودكان و نوجوانان در كانون اصلاح و تربيت خودداري شود در مذاكرات متعدد از مسئولان قضايي خواسته ايم تكليف پرونده هاي نوجوانان بزهكار را در زماني كوتاه مشخص كنند.

 



فرمانده نيروي انتظامي دلگان خبر داد آزادي پسر بچه 8 ساله از چنگال آدم ربايان

فرمانده انتظامي شهرستان دلگان گفت: با تلاش ماموران پليس آگاهي شهرستان دلگان، پسر بچه 8 ساله اي از دست آدم ربايان آزاد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ دوم عليرضا همائي اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان دلگان به دنبال اعلام شكايت «عبدالحميد» مبني بر ربوده شدن خواهرزاده اش به نام «محمد امين» توسط فردي به نام «شيرمحمد» تحقيقات گسترده اي را براي شناسايي مخفيگاه اين آدم ربا آغاز كردند.
فرمانده انتظامي دلگان تصريح كرد: ماموران موفق شدند مخفيگاه شير محمد را در شهرستان دلگان شناسايي و پس از اخذ نيابت قضايي از مراجع مربوطه در يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير و پسر بچه را آزاد كنند.

 



سانحه رانندگي در پلدختر 4قرباني گرفت

پلدختر- خبرنگار كيهان:
برخورد دو خودرو در پلدختر منجر به مرگ چهار نفر شد.
برخورد يك دستگاه خودرو كمپرسي با يك دستگاه پيكان سواري در قلعه نصير از توابع پلدختر منجر به مرگ چهار نفر از سرنشينان پيكان شد. در اين حادثه رانندگي علي محمد عباس نژاد 25 ساله، افسانه كركي 23 ساله، زهرا ميردريكوند 27 ساله و امير عباسي نژاد 2 ساله جان خود را از دست دادند.

 



در شيراز حكم اعدام دو جوان متعرض به دختر نوجوان صادر شد

شيراز-خبرنگار كيهان:
دو جوان كه دختري را در شيراز ربوده و او را مورد تعرض و آزار و اذيت قرار داده بودند در دادگاه كيفري استان فارس به اعدام محكوم شدند.
براساس اين گزارش چندي پيش دو جوان با يك دستگاه خودروي پژو، دختر نوجواني را در يكي از مناطق جنوبي شهر شيراز با زور و تهديد سوار خودرو كرده و به محل خلوتي در خارج از شهر برده و او را مورد آزار و اذيت قرار دادند. پس از آنكه خانواده دختر از موضوع مطلع شدند به دادسراي عمومي و انقلاب شيراز مراجعه و از دو جوان متعرض شكايت كردند. پرونده اين شكايت به پليس آگاهي شيراز ارجاع شد و ماموران با كمك شاكي و چهره نگاري موفق شدند در يك عمليات ضربتي متهمان را دستگير كنند. هر دو متهم در دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شده و به جرم خود اعتراف كردند. هيئت قضايي دادگاه كيفري استان نيز پس از شور، متهمان را به اعدام محكوم كردند. اين حكم در ديوان عالي كشور به تاييد رسيده و متهمان به زودي به دار مجازات آويخته مي شوند.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام شبكه هرمي
شيراز - خبرنگار كيهان: يك شبكه هرمي در شيراز متلاشي و پنج نفر از سرشاخه هاي آن دستگير شدند. اين شبكه از سال 86 در شيراز فعاليت مي كرد. پرونده متهمان در شعبه چهار بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب شيراز در حال رسيدگي است.
اخاذ فراري در دام پليس
سرويس شهرستان ها: فردي كه با جعل عنوان مامور نيروي انتظامي با ايجاد ضرب و جرح قصد اخاذي از سه كارگر را در اصفهان داشت توسط پليس شناسايي و دستگير شد. متهم به نام ق-الف پس از اخاذي 3 ميليون ريال از 3 كارگر هنگامي كه قصد فرار داشت به دام پليس افتاد.
كشف مواد محترقه
مشهد - خبرنگاركيهان: 80 هزار عدد انواع ترقه در مشهد كشف شد. دستگيرشدگان به فروش 110 هزار عدد انواع مواد انفجاري اعتراف كردند. متهمان دستگير و خودرو مورد استفاده آنان توقيف شد.
دستگيري سارقان خودرو
دزفول - خبرنگار كيهان: اعضاي باند سارقان خودرو در دزفول دستگير شدند. سارقان پس از سرقت يك دستگاه خودرو زانتيا و با شكايت مالباخته به دام پليس افتادند. دو متهم اصلي به نام هاي م-ب و س-س روانه زندان شدند. با بازبيني فيلم دوربين مداربسته جايگاه سوخت و دستگيري راننده خودرو پرايد كه اقدام به سوخت گيري با كارت سوخت خودرو مسروقه مي كرد متهمان دستگير شدند.
تهيه مواد محترقه در منزل
اصفهان - خبرگزاري فارس: 42 هزار و 800 عدد انواع مواد محترقه در شاهين شهر كشف شد در اين رابطه يك نفر دستگير شد. اين فرد در منزلش واقع در شاهين شهر در سطح گسترده اي اقدام به تهيه و توزيع و فروش انواع موادمحترقه مي كرد. متهم به نام محسن تحويل مقامات قضايي شد.
اقدام به دو سرقت مسلحانه
برازجان - خبرنگار كيهان: دو سارق مسلح كه صورت خود را پوشانده بودند به يك فروشگاه عرضه مواد لبني در برازجان دستبرد زده و مبلغ 700 هزار ريال وجوه نقد فروشگاه را سرقت كرده و متواري شدند. همچنين سارقان مسلح ديگري كه صورت هاي خود را پوشانده بودند جلوي رئيس يك شعبه بانك در برازجان به نام جمال - ص را سد كرده و با تهديد وي با سلاح كمري مبلغ 380 هزار ريال وجه نقد به همراه تلفن همراه وي را به سرقت برده و با استفاده از موتورسيكلت متواري شدند.
تصادف خونين
تبريز - خبرگزاري فارس: بر اثر وقوع تصادف بين سه دستگاه خودرو در محور جزيره اسلامي - حوالي روستاي گميچي شهرستان اسكو 6 نفر كشته و زخمي شدند. در اين حادثه اتوبوس با نيسان و سمند برخورد كرد كه در اثر آن راننده سمند به نام حكمعلي-س 54 ساله به همراه سه سرنشين آن به نام هاي پروانه-الف 40 ساله، صديقه-س 74 ساله و ابراهيم-الف 72 ساله به علت شدت جراحات وارده جان سپردند و ديگر سرنشين سمند به نام اصغر-ج 40 ساله به همراه راننده خودرو نيسان به نام مسعود-ن 24 ساله مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.

 



تحريف آيه قرآن توسط وهابيت

به گزارش شيعه آنلاين، آيه 55 سوره مائده از قرآن كريم، آيه «انما وليكم الله و رسوله والذين آمنوا الذين يقيمون الصلاه و يوتون الزكاه و هم راكعون» است. اما مجري يكي از برنامه هاي شبكه ماهواره اي «صفا» كه به پيروان فرقه ضاله وهابيت تعلق دارد، در يكي از برنامه هاي قرآني خود اين آيه را با افزودن حرف «واو» چنين تلاوت نمود: «انما وليكم الله و رسوله والذين آمنوا والذين يقيمون الصلاه و يوتون الزكاه و هم راكعون».
شايد در وهله اول، شنونده مبنا را بر اشتباه لفظي مجري اين برنامه بگذارد و فكر كند كه حرف «واو» توسط مجري شبكه ماهواره اي «صفا» از روي عمد بيان نشده است، اما با كمي تمركز بر تاثير معنايي افزودن اين حرف به اين آيه قرآن، مي توان به راحتي به هدف پليد وهابيت و دست اندركاران اين شبكه ماهواره اي در افزودن اين حرف به اين آيه و ايجاد چنين تحريف در قرآن كريم، پي برد. براساس تفسيري كه توسط علماي شيعه انجام شده، منظور در اين آيه اين بوده كه «ولي شما الله و رسول خدا و كساني كه ايمان آورده اند (يعني علي بن ابي ابيطالب عليه السلام) بوده است» اما با افزودن حرف «واو» به اين آيه و ايجاد تحريف در آن، وهابيت آن را چنين تفسير مي كنند: «ولي شما الله و رسول خدا و كساني كه ايمان آورده اند (يعني ابوبكر، عمر، عثمان).
بدين ترتيب از نظر وهابيت اين بخش آيه «والذين يقيمون الصلاه و يوتون الزكاه و هم راكعون» كه حرف «واو» به آن افزوده شده، علي ابن ابي طالب(ع) را مدنظر گرفته است، اما در مجموع پيروان اين فرقه ضاله توانسته اند با افزودن يك حرف «واو» سه خليفه خود را در تفسير آيه 55 سوره مائده بگنجانند.

 



محاكمه كودك 12 ساله فلسطيني در دادگاه نظامي اسرائيل

به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط» يك كودك 12 ساله فلسطيني به اتهام پرتاب سنگ به سوي سربازان اسرائيلي در جريان تظاهرات روز شنبه گذشته در اعتراض به تصميم اخير رژيم صهيونيستي در الحاق حرم حضرت ابراهيم(ع) و مسجد بلال در فهرست آثار باستاني اين رژيم در دادگاه نظامي محاكمه شد.
الشرق الاوسط افزود: «حسن» پسرك 12 ساله در حالي كه در داخل قفس آهني با دستان بسته قرار داشت و اطراف وي را سربازان اسرائيلي فرا گرفته بودند محاكمه شد، اما قاضي به دليل عدم ارائه شواهد كافي از سوي مدعي العموم، محاكمه وي را پنج روز به تاخير انداخت. «فضل المحتسب» پدر كودك 12 ساله با رد درخواست قاضي براي پرداخت جريمه دو هزار شيكلي (واحد پول اسرائيل) گفت كه حتي اگر پسرش به 20 سال زندان محكوم شود يك شيكل به دادگاه باج نخواهد داد. بنابراين گزارش، «حنا عيسي» كارشناس حقوق بين الملل محاكمه اين كودك را يك نمايش مضحك واقعي توصيف كرد كه ناقض توافقنامه بين المللي سال 1989 حقوق كودكان است كه اسرائيل در سال 1991 آن را امضا كرده است. به نوشته الشرق الاوسط، كودك 12 ساله به همراه برادر 10 ساله خود از جلوي در منزلش به اتهام پرتاب سنگ بازداشت شد و پس از 10 ساعت، سربازان اسرائيلي برادر وي را كه به شدت ترسيده بود رها كردند. پدر حسن دادگاه فرزندش را يك كمدي سياه توصيف كرد و گفت كه وكيل اسرائيلي پس از ديدن حسن در يك قفس آهني شوكه شد و با درآوردن يك بادكنك از داخل كيفش آن را به كودك داد. در اين هنگام قاضي با شرمندگي خود را پشت رايانه روبرويش مخفي كرد و مردم حاضر در دادگاه شروع به خنديدن كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14