(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 اسفند 1388- شماره 19601
 

حديث دشت عشق
اميد مس به «باتجربه ها» است سپاهان پيروزي مي خواهد و بس!
اخبار كوتاه از فوتبال
در سومين روز رقابت هاي تكواندوي نوجوانان جهان ايران بالاتر از كره در صدر جدول ايستاد
بسكتبال غرب آسيا - تهران جدال ايراني ها با پيروزي مهرام به پايان رسيد
رئال به صعود مي انديشد ميلان با بكهام به دنبال حذف منچستر
هفته بيست و سوم ليگ واليبال پتروشيمي غريبه اي درميان تهراني ها
دو امتيازبا ارزش ازدست رفت توقف استقلال برابر الجزيره
نام چهار دووميداني كار ايران در ليست بهترين هاي دنيا



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «مهدي سيفي»
خط سازش ناپذير ولايت فقيه را دنبال كنيد
همانگونه كه خود به ولايت فقيه اعتقاد دارم تك تك شما را به فرمانبرداري از امام عزيز، روح و جان امت، مولا و آقاي مسلمين و روح خدا، خميني كبير صاحب ولايت فقيه در عصر حاضر سفارش مي نمايم و به شما سفارش مي كنم كه لحظه اي ولايت اسلامي را در حيات خويش به فراموشي نسپاريد. كه در عصر غيبت امام زمان(عج) ولايت و سرپرستي امت به دست تواناي رهبران اسلام شناسي چون امام خميني است. به سخنان امام امت و روحانيون در خط امام گوش بدهيد و لحظه اي از آنها نه جلو و نه عقب نمانيد.ذره اي سازش و مسامحه در مسير انقلاب با دشمنان انقلاب و امام نداشته باشند زيرا كه خط سازش ضدخط امام و شهيد بهشتي و ديگر شهداي انقلاب اسلامي مي باشد و شما برادران حزب اللهي جز محبت برادران حزب الله و ياران بهشتي ها و رجائي ها و باهنرها و مومنين به خط سازش ناپذير ولايت فقيه گرايش و دوستي ديگري نداشته باشيد و با افرادي كه ضدخط امام هستند و همچنين افرادي كه در ظاهر در خط امام وليكن در باطن ضدخط امام مي باشند هرگز رابطه اي نداشته باشيد زيرا كه اين افراد پليد در آخر اگر موقعيت گيرشان بيايد ضربه به حزب الله مي زنند.بسيجي شهيد «مهدي سيفي»، سال 1343 در تهران متولد شد و در 23/12/1363 در عمليات بدر به شهادت رسيد.

 



اميد مس به «باتجربه ها» است سپاهان پيروزي مي خواهد و بس!

سرويس ورزشي-
در ادامه مسابقات هفته دوم رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا نمايندگان كشورمان برابر تيم هايي از امارات و عربستان صف آرايي مي كنند.
در اصفهان تيم سپاهان، موفق ترين تيم ايراني ليگ قهرمانان آسيا در چند سال اخير برابر تيم العين امارات قرار مي گيرد. سپاهان كه در هفته نخست اين مسابقات به واسطه عدم دقت مهاجمانش به يك تساوي قناعت كرد، در بازي امروز تنها به پيروزي مي انديشد تا در كورس با رقباي خود عقب نماند. البته اين در حالي است كه سپاهان عماد رضا را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد. هر چند كه طلايي پوشان تيم پرمهره اي هستند و قلعه نويي مي تواند جاي خالي عماد رضا را پر كند. اما العين حريف سپاهان تنها تيم اماراتي است كه توانسته اند ليگ قهرمانان آسيا را فتح كند. عملكرد اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا بدين شرح بوده است: سال 2003 قهرمان شدند، سال 2004 در مرحله يك چهارم نهايي حذف شدند، سال 2005 در فينال به الاتحاد عربستان باختند، سال 2006 در مرحله يك چهارم نهايي حذف شدند و در سال 2007 هم از مرحله گروهي صعود نكردند و مغلوب سپاهان شدند. آنها اين فصل دروازه بان اصلي خود را از دست دادند و معتاز عبدا... العين را به مقصد الوحده ترك كرد.
با اين شرايط خيلي راحت مي توان فهميد سپاهان در بازي امروز كار دشواري پيش رو دارد.
نبرد سخت مس در عربستان
در ديگر ديدار هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا، تيم مس كرمان در عربستان به مصاف الهلال مي رود. زماني كه نام الهلال به ميان مي آيد، مي توان دريافت كه كار شاگردان بوناچيچ تا چه اندازه دشوار است؟! با اين حال آنها عليرغم تمام مشكلاتشان در ليگ برتر، نخستين بازي آسيايي خود را با پيروزي پشت سر گذاشتند تا قبل از بازي امشب سه امتياز در اندوخته خود داشته باشند. اميد مس در بازي مقابل الهلال به نيمكت و بازيكناني است كه چند دوره تجربه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را داشته اند. اما حريف تيم مس تيمي است كه تا به امروز 11 بار مقابل تيم هاي ايراني بازي كرده و صاحب 6 برد (كه دو بار آن در ضربات پنالتي بوده)، يك مساوي و 4 شكست شده اند.
الهلال در بازي با مس به چيزي جز پيروزي نمي انديشد اما فوتبال كند عرب ها به گونه اي است كه اگر بازيكنان مس سرعت را در دستور كار خود قرار دهند مي توانند دست پر عربستان را ترك كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مشكل سپاهان براي جذب مهاجم برزيلي
جذب بايو مهاجم برزيلي مورد نظر كادر فني سپاهان اصفهان با مشكل مواجه شده و قوانين سازمان ليگ و AFC مانع عقد قرارداد اين بازيكن برزيلي با سپاهان است. امير قلعه نويي سرمربي سپاهان براي تقويت خط حمله تيمش در ليگ قهرمانان خواستار جذب يك مهاجم خارجي شده بود و يك مهاجم 30 ساله برزيلي براي مذاكره به ايران آمد. با اينكه سپاهاني ها در ليست ارسالي شان به AFC يك جاي خالي دارند، اما با توجه به آغاز ليگ قهرمانان سپاهان نمي تواند اسم بازيكن جديدي به ليستش اضافه كند. البته مسئولان باشگاه در حال رايزني با فدراسيون فوتبال AFC هستند تا شايد بتوانند اين مشكل را حل كنند.
تعطيلي فوتبال شيلي به خاطر زلزله
فدراسيون فوتبال شيلي در آستانه جام جهاني در حال بررسي ادامه حيات ليگ فوتبال شيلي است. گويا زلزله شيلي باعث شد تا سران فدراسيون فوتبال شيلي براي حفظ جان هزاران هوادار فوتبال يا بازي ها را بدون تماشاگر برگزار كنند و يا اينكه تا سال 2010 و براي بازيابي و تعميرات تاسيسات ورزشي شيلي ليگ فوتبال شيلي را تعطيل كنند. بي شك اين اتفاق ضربه جبران ناپذيري را بر پيكره فوتبال شيلي وارد خواهد كرد.
حجازي: ازكسي توقع ندارم
ناصر حجازي دروازه بان پيشين استقلال و تيم ملي فوتبال ايران كه سابقه مربيگري در برخي تيم هاي باشگاهي كشورمان و چند باشگاه خارجي را نيز دارد، روز 23 آبان ماه سالجاري به دنبال برخي مشكلات جسماني و ريوي در بيمارستان بستري شد و انجام آزمايشات و معاينات لازم نشان داد كه وي تحت شيمي درماني قرار بگيرد. در همان روزهاي ابتدايي بستري شدن حجازي در بيمارستان مديران و مسئولان بسياري از اهالي فوتبال و غيرفوتبال به بالين او حاضر شدند و وعده هاي اميدواركننده اي دادند. وعده هايي چون در اختيار قراردادن چك سفيد فدراسيون فوتبال، پذيرفتن هزينه هاي درماني تا ريال آخر و... اما از آن روز تا به حال - كه نزديك به چهار ماه مي شود - هنوز هيچ كمكي به ناصر حجازي صورت نگرفته است. ناصر حجازي در اين خصوص گفت: متاسفانه هر كس آمد وعده داد و رفت. البته من از هيچكس توقع كمك ندارم اما وقتي وعده مي دهند بايد عمل كنند.

 



در سومين روز رقابت هاي تكواندوي نوجوانان جهان ايران بالاتر از كره در صدر جدول ايستاد

در جريان سومين روز از رقابت هاي تكواندو قهرماني نوجوانان جهان تيم ايران به سه مدال دست يافت و به صدر جدول بخش مردان صعود كرد.
در سومين روز از رقابتهاي تكواندو نوجوانان جهان كه در شهر تيخوانا مكزيك در جريان است در وزن 78- كيلوگرم مرتضي درويش ابتدا تكواندوكاري از مكزيك را 15 بر 3 مغلوب كرد، سپس تركيه را 11 بر 5 شكست داد، در بازي سوم و در راند طلايي اسپانيا را مغلوب كرد و در فينال مقابل حريفي از پرتغال 12 بر 9 برد و به مدال طلا دست يافت.
در وزن 45- كيلوگرم محمد سليماني آذربايجان را با نتيجه 10 بر يك برد، سپس 17 بر 2 انگلستان را شكست داد، در مقابل اندونزي 12 بر 7 به برتري رسيد، روسيه را 12 بر 7 مغلوب كرد و در فينال 11 بر 9 از مكزيك باخت و مدال نقره را به گردن آويخت.در وزن 68- كيلوگرم حسين كريمي اصل 9 بر 2 مقابل فرانسه پيروز شد، هند را 9 بر 7 شكست داد، در مقابل سوئد 13 بر 9 به برتري دست يافت و در مقابل كانادا 11 بر 4 مغلوب شد و از دور رقابتها كنار رفت.
در بخش بانوان فرزانه صاحبي در بازي نخست تكواندو كار ساحل عاجي به دليل بيماري حاضر نشد و صاحبي در بازي دوم مقابل حريفي از چين تايپه 9 بر 2 به برتري رسيد، سپس قزاقستان را 19 بر 5 برد، در بازي سوم تونس را 18 بر 10 مغلوب كرد و در فينال مقابل كره جنوبي با نتيجه 20 بر 3 شكست خورد و به مدال نقره بسنده كرد.
در جدول رده بندي تيم ايران با 2 طلا، 1 نقره، 1 برنز و 55 امتياز در مكان نخست قرار دارد و در بخش بانوان تيم ايران با سه پله صعود نسبت به روز گذشته با يك نقره، يك برنز و 21 امتياز در جاي نهم ايستاد.

 



بسكتبال غرب آسيا - تهران جدال ايراني ها با پيروزي مهرام به پايان رسيد

ديدار تيم هاي مهرام و ذوب آهن در دومين روز مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاههاي غرب آسيا با برتري مهرام به پايان رسيد.
در پايان اين ديدار كه عصر ديروز در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد تيم مهرام با نتيجه 87 بر 70 صاحب برتري شد.
شاگردان مصطفي هاشمي در هر چهار كوارتر اين ديدار به ترتيب با نتايج 24 بر 21 ، 22 بر 21 ، 19 بر 16 و 22 بر 12 برتري را از آن خود كردند.
ذوب آهن در حالي مقابل حريف ايراني خود متحمل شكست شد كه طي پنج ماه گذشته و در چارچوب رقابتهاي ليگ برتر نيز از كسب برتري مقابل مهرام بازمانده بود.
گفتني است مهرام نخستين ديدار خود در سيزدهمين دوره اين رقابتها را با پيروزي94بر 88 مقابل الرياضي لبنان پشت سرگذاشته بود.
چهار تيم برتر اين رقابتها سهميه حضور در مسابقات باشگاههاي آسيا را بدست مي آورند.

 



رئال به صعود مي انديشد ميلان با بكهام به دنبال حذف منچستر

تيم فوتبال ميلان با شكست 3 بر 2 در ورزشگاه خانگي سن سيرو مقابل منچستريونايتد اكنون به يك معجزه نياز دارد تا اين تيم قدرتمند انگليسي را از دور رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا كنار بزند.
تيم فوتبال منچستريونايتد انگلستان امشب در ديدار برگشت مرحله حذفي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا درحالي در ورزشگاه اولدترافورد ميزبان ميلان ايتالياست كه در ديدار رفت دست به كار بزرگي زده و مقابل نماينده ايتاليا با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي رسيده است. اين تيم در رقابت هاي ليگ برتر هم در صدر جدول قرار دارد اما ميلان پس از اينتر دوم است. مجموع اين عوامل مي تواند عامل برتري احتمالي مردان سرآلكس فرگوسن در اين ديدار باشد.
از نكات قابل توجه بازي امروز بازگشت ديويد بكهام به اولدترافورد پس از هفت سال است. وي گفت: بازي مقابل 70 هزار تماشاگر منچستريونايتد واقعا جذاب است. در بازي رفت خانواده من در سن سيرو حضور داشتند و در بازي برگشت هم قصد دارم آنها را به اولدترافورد ببرم. ضمن اينكه پدرم كه يك هوادار سرسخت يونايتد است در اين ديدار در ورزشگاه حضور خواهد داشت.
نكته قابل توجه ديگر در بازي به غيبت احتمالي وين روني باز مي گردد. اين بازيكن دچار مصدوميت است و چنانچه بخت ميلان بلند باشد به اين ديدار نخواهد رسيد.
ديگر ديدار امشب را تيم هاي رئال مادريد اسپانيا و المپيك ليون فرانسه برگزار خواهند كرد. نماينده فرانسه در ديدار رفت با نتيجه يك بر صفر در ورزشگاه «ژرلان» به برتري رسيده و اين پيروزي نمي تواند متضمن صعود آنها به دور يك چهارم نهايي رقابت ها باشد. ضمن اينكه رئال مادريد شنبه شب در ديدار با سويا در رقابت هاي لاليگا درحالي كه با نتيجه 2 بر صفر بازي را عقب بود درنهايت با نتيجه 3 بر 2 به كار خود پايان داد تا نشان دهد از چه توان بالايي براي بازگشت به بازي برخوردار است.
مانوئل پلگريني، سرمربي رئال مادريد، در اين خصوص اظهار داشت: ما بايد هر كاري بكنيم جز اينكه اجاز بدهيم ليون در زمين ما توپ و ميدان را به دست بگيرد. در اين صورت يك شكست كامل را متحمل مي شويم. تيم رئال مادريد كيفيت صعود به دور بعدي رقابت ها را داراست.

 



هفته بيست و سوم ليگ واليبال پتروشيمي غريبه اي درميان تهراني ها

مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور روز چهارشنبه با برگزاري هفت ديدار وارد هفته بيست و سوم مي شود.
به جز بانك كشاورزي كه براي برگزاري ديدار اين هفته خود بايد به سيرجان برود، ديگر تهراني هاي ليگ برتر در پايتخت مي مانند تا در خانه واليبال يا سالن آزادي پذيراي حريف خود باشند.
دراين ميان پتروشيمي تنها تيم شهرستاني است كه اين هفته درتهران به ميدان مي رود. شاگردان مصطفي كارخانه بايد مقابل تيمي قراربگيرند كه طي هفته هاي گذشته روند حركتي به نسبت خوبي را دنبال كرده است. ديدار تيم هاي ارتعاشات صنعتي و پتروشيمي درخانه واليبال برگزار مي شود. اما پيش از آنها بازيكنان دو تيم پيروزي و پيكان مقابل هم صف آرايي مي كنند. دانشگاه آزاد و سايپا برگزاركننده ديگر ديدار تهراني اين هفته هستند كه البته مسير آنها جدا از ديگر تهراني ها خواهدبود. شاگردان حميد موحدي و فريد صائبي در سالن آزادي به مصاف هم مي روند.
در هفته بيست و سوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور هيچ ديداري در خطه شمال برگزار نمي شود چون تيم هاي داماش و كاله بايد به ترتيب در كرمان و اروميه به ميدان بروند. پس تماشاگران متعصب شمالي اين هفته را در سكوت به سر خواهندبرد چون ميهماني ندارند. گنبدي ها هم كه هفته پيش از تقابل با سايپا فقط به يك امتياز رسيدند اين هفته در يزد و در مقابل سنگ آهن به ميدان مي روند. تيمي كه همچنان درحسرت كسب پنجمين پيروزي اين فصل خود به سر مي برد. برنامه ديدارهاي هفته بيست و سوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
چهارشنبه 19/12/88
¤ دانشگاه آزاد تهران- سايپا تهران (ساعت 45: 14- سالن آزادي)
¤ پيروزي تهران- پيكان تهران (ساعت 15- خانه واليبال)
¤ برق كرمان- داماش گيلان (ساعت16- سالن تربيت بدني كرمان)
¤ سنگ آهن بافق يزد- جواهري بازرگاني اروميه (ساعت16- سالن امام علي(ع) يزد)
¤گل گهر سيرجان- بانك كشاورزي تهران (ساعت16-سالن امام علي(ع) سيرجان)
¤ ارتعاشات صنعتي ايران- پتروشيمي بندرامام (ساعت 17- خانه واليبال تهران)
¤اروميه - كاله آمل (ساعت 17- سالن واليبال اروميه)
جدول رده بندي: 1-پيكان تهران40 امتياز، 2-داماش گيلان 39 امتياز، 3-سايپا تهران 37 امتياز و...

 



دو امتيازبا ارزش ازدست رفت توقف استقلال برابر الجزيره

تيم فوتبال استقلال دومين ديدار خود در هشتمين دوره رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا را در شرايطي با تساوي بدون گل به پايان برد كه مي توانست با كسب سه امتياز اين ديدار خانگي تا حدود زيادي خيالش را از بابت صعود به مرحله بعد راحت كند.
در ادامه هفته دوم رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا از ساعت 17:30 ديروز دو تيم استقلال تهران و الجزيره امارات به قضاوت ژئو مينگ از كره جنوبي و در حضور نزديك به 40 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه دو تيم در پايان به تساوي بدون گل رضايت دادند. در نيمه اول اين ديدار استقلال دقايقي را در اختيار تيم اماراتي قرار داد اما در پنج دقيقه پاياني فشار زيادي روي دروازه الجزيره آورد و دو بار توسط جان وآريو و كاظمي صاحب موقعيت گلزني شد اما نتوانست به گل برسد تا اين نيمه با تساوي بدون گل به پايان برسد. در نيمه دوم تيم اماراتي به بازي تدافعي روي آورد و با دفاعي چند لايه مقابل حملات پردامنه استقلال ايستاد. صمد مرفاوي در دقايق پاياني اين ديدار سيدصالحي و برهاني را نيز به ميدان فرستاد تا با سه مهاجم به دروازه حريف حمله كند اما اين تاكتيك هم نتوانست باعث رسيدن به گل شود. استقلال در نيمه دوم نيز صاحب موقعيت هاي خوبي براي گلزني شد اما نتوانست از اين موقعيت ها استفاده كند تا در دومين ديدار خود به يك تساوي خانگي دست پيدا كند. با اين تساوي استقلال 4 امتيازي شد و الجزيره اولين امتيازش را در ليگ قهرمانان آسيا كسب كرد.

 



سايت جهاني برترين هاي داخل سالن را معرفي كرد
نام چهار دووميداني كار ايران در ليست بهترين هاي دنيا

به دنبال آخرين رده بندي فدراسيون جهاني دووميداني چهار ورزشكار زن و مرد كشورمان در جدول برترين هاي بخش دووميداني داخل سالن قرار گرفتند.
با پايان يافتن چهارمين دوره مسابقات دووميداني داخل سالن آسيا (پنجم تا هفتم اسفندماه در تهران) سايت فدراسيون جهاني دووميداني آخرين رده بندي دووميداني كاران برتر داخل سالن دنيا را اعلام كرد. در اين رده بندي كه روز گذشته اعلام شد، چهار دووميداني كار كشورمان در جمع برترين هاي دنيا قرار گرفتند.
رضا قاسمي، دونده جوان كشورمان با زمان 6 ثانيه و 6 صدم ثانيه مدال برنز مسابقات دووميداني قهرماني آسيا در تهران را از آن خود كرد و با رسيدن به اين حدنصاب ضمن ركوردشكني در ماده 60 متر مسابقات آسيايي تهران براي اولين بار جواز ورود به رقابت هاي جهاني را بدست آورد و براي نخستين بار در اين ماده در جمع برترين دوندگان سرعتي جهان قرار گرفت. در اين ماده دونده اي از آمريكا با ركورد 6 ثانيه و 49 صدم ثانيه اول است. در ماده پرتاب وزنه مردان امين نيك فر به دنبال كسب مدال طلا و پرتاب 19 متر و 61 سانتيمتر خود در بازي هاي آسيايي داخل سالن آسيا در رنكينگ جهاني قرار گرفته است. در اين ماده پرتابگر آمريكا با ركورد 21 متر و 96 سانتيمتر در رده نخست است. سجاد مرادي دونده دوي 800 متر كشورمان با زمان يك دقيقه و 48 ثانيه و 48 صدم ثانيه با كسب مدال طلاي بازي هاي داخل سالن آسيا وارد رنكينگ سال 2010 بخش دووميداني داخل سالن جهان شده است. در اين ماده دونده روس اول است.
ليلا رجبي اولين بانوي طلايي كشورمان در مسابقات قهرماني آسيا نيز با ركورد 17 متر و 32 سانتيمتر براي نخستين بار در جمع برترين پرتابگران دنيا در بخش داخل سالن قرار گرفته است. در اين بخش پرتابگر بلاروس با حدنصاب 21 متر و 70 سانتيمتر اول است. سيزدهمين دوره مسابقات دووميداني داخل سالن قهرماني جهان از 21 تا 23 اسفند ماه در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14