(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 اسفند 1388- شماره 19601
 

زلزله 3 نقطه ايران را تكان داد
وزير آموزش و پرورش: خصوصي سازي مدارس كذب محض است
وزارت بهداشت اعلام كرد دانش آموزان، 42 درصد مصدومان آخرين چهارشنبه پارسال
زنگ نيكوكاري در مدارس كشور
فرمانده انتظامي تهران بزرگ: واحدهاي صنفي فاقد مجوز تا پايان نوروز پلمب نمي شوند
تخريب نماي 30 ميليوني ورودي شهر آبسرد
شوراي شهر، تخلفات شهرداري منطقه 1 تهران را بررسي مي كند
توقيف بيش از 100 هزار گواهينامه در سال جاري
تذكر هيئت نظارت بر مطبوعات به 16 نشريه و يك روزنامه
مديركل حقوقي شهرداري تهران:رأي پرونده ريزش ساختمان سعادت آباد هنوز ابلاغ نشده است
مصوبه شوراي شهر 7هزار ميليارد تومان درآمد شهرداري تهران در سال آينده
نجات معجزه آساي كارگر جوان از چاه
در اهواز شجاعت مدير جايگاه عرضه بنزين از وقوع يك حادثه بزرگ جلوگيري كرد
سرقت 2كيلو طلا توسط سارقان مسلح در شيراز
رد كمك اسرائيل به زلزله زدگان تركيه
جسد رئيس جمهور قبرس پيدا شد



زلزله 3 نقطه ايران را تكان داد

3 زمين لرزه از شامگاه دوشنبه تا صبح ديروز 3 شهر كشور را لرزاند.
به گزارش ايرنا شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران دوشنبه شب زلزله به بزرگي 0/4 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) در حوالي شهداد واقع در استان كرمان ثبت كردند.
اين زلزله در ساعت 20 و 09 دقيقه و 40 ثانيه در اين استان واقع در جنوب شرق ايران رخ داد.
شبكه هاي لرزه نگاري اين زمين لرزه را در طول شمالي
37/30 درجه و طول شرقي
81/57 درجه ثبت كردند.
به گزارش ايرنا رئيس ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه استان كرمان اعلام كرد اين زمين لرزه هيچگونه خسارت جاني و مالي نداشته است.
همچنين زمين لرزه اي به قدرت 6/3 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ساعت 21 و 21 دقيقه و 23 ثانيه شامگاه روز دوشنبه حوالي بهاباد واقع در استان يزد را لرزاند.
شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، مختصات جغرافيايي اين زمين لرزه را 22/32 درجه عرض شمالي و 58/55 درجه طول شرقي ثبت كرده است.
از تلفات و خسارات احتمالي اين زمين لرزه گزارشي دريافت نشده است.
همچنين زلزله اي با قدرت 8/3 ريشتر (مقياس امواج دروني زمين) صبح سه شنبه حوالي رويان در استان مازندران واقع در شمال ايران را لرزاند.
به گزارش ايرنا به نقل از شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زلزله در ساعت 6 و 52 دقيقه و 16 ثانيه ديروز رخ داد.
اين زمين لرزه در مختصات عرض شمالي 49/36 درجه و طول شرقي 94/51 درجه ثبت شده است. گزارشي از بروز خسارت پس از وقوع اين زمين لرزه دريافت نشد.

 



وزير آموزش و پرورش: خصوصي سازي مدارس كذب محض است

وزير آموزش و پرورش گفت: مباحثي كه درباره خصوصي سازي مدارس به تازگي مطرح شده هيچ پايه و اساسي ندارد و من آن را كذب محض مي دانم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت حميدرضا حاجي بابايي درباره شايعاتي كه در مورد خصوصي سازي مدارس دولتي مطرح شده است، اظهار داشت: متاسفانه در طول سه ماه گذشته كه بنده به عنوان وزير آموزش و پرورش حضور داشتم بعضي اظهارنظرها شده كه به دور از واقعيت است و ربطي به دولت ندارد.
وي گفت: به عنوان مثال در جايي گفته مي شود كه 80 درصد مدارس به بخش خصوصي واگذار شده يا اينكه 4 هزار مدرسه به حوزه علميه داده خواهد شد كه هيچ يك از اين موارد مورد تأييد ما نيست.
وي افزود: من از مردم مي خواهم درباره بحث خصوصي سازي و مسائل مهم آموزش و پرورش تنها به سخنان وزير آموزش و پرورش اعتماد كنند.
وزير آموزش و پرورش در ادامه درباره معوقات معلمان و فرهنگيان نيز گفت: تا پايان اسفند 88 تمام معوقات معلمان پرداخت مي شود اما درباره بازنشستگان پيش از موعد بايد گفت كه حدود 2 هزار ميليارد تومان پاداش پايان خدمت بايد به اين افراد داده شود كه نيازمند بررسي و محاسبه است تا ببينيم چه ميزاني از اين مبلغ امسال و چه ميزان در سال آينده قابل پرداخت خواهد بود.
حاجي بابايي با بيان اينكه در سال آينده و در هفته معلم بيمه طلايي فرهنگيان به اين افراد اهدا خواهد شد اظهار داشت: براي رفع بخشي از كمبود نيروي انساني متخصص بنا داريم در سال آينده حدود 40 هزار نيرو را در رشته هاي مختلف البته با اولويت مناطق محروم استخدام كنيم. همچنين در اقدام بعدي قصد داريم، تعدادي از نيروهاي حق التدريس شاغل در آموزش و پرورش را به استخدام درآوريم.
وي در خصوص پرداخت عيدي به حق التدريسي ها هم افزود: اعتبارات براي پرداخت عيدي كافي است و حق التدريسي ها نبايد نگران پرداخت عيدي خود باشند.
گفتني است براساس گزارش مركز اطلاع و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش حاجي بابايي با درخواست بيش از 2700 نفر از متقاضيان بازنشستگي پيش از موعد موافقت كرد.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد دانش آموزان، 42 درصد مصدومان آخرين چهارشنبه پارسال

سرپرست اداره پيشگيري از حوادث و ارتقا ايمني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: دانش آموزان بيش از 42 درصد مصدومان ناشي از حوادث آخرين چهارشنبه سال گذشته را تشكيل دادند.
دكتر «مشيانه حدادي» در گفت وگو با ايرنا گفت: سال گذشته 8/25 درصد مصدومان ناشي از حوادث شب چهارشنبه آخر سال بين 15 تا 19 سال سن داشته و 20 تا 24 ساله نيز 5/20 درصد مجروحان را به خود اختصاص دادند.
حدادي با بيان اينكه سال گذشته شمار مصدومان ناشي از حوادث آخرين چهارشنبه سال به يك هزار و 817 نفر رسيد، افزود: اين در حالي است كه شمار مصدومان سال گذشته نسبت به سال 1386 افزايش نشان مي دهد.
وي گفت: به رغم اينكه شمار مصدومان حوادث شب چهارشنبه آخر سال 87 بيشتر از سال 1386 بود اما حوادث آخرين چهارشنبه سال 87 از شدت كمتري برخوردار بوده و آسيب ها نسبت به سال مشابه آن خفيف تر گزارش شد.
حدادي گفت: در سال گذشته از يك هزار و 817 نفري كه مصدوميت آنها به شب چهارشنبه آخر سال مربوط مي شود، يك هزار و 354 نفر فقط در شب چهارشنبه دچار حادثه شدند و مابقي به روزهاي قبل از آن و به علت حوادثي از جمله ساختن مواد محترقه آسيب ديدند.
وي با بيان اينكه سوختگي درجه يك، شايع ترين نوع آسيب در حوادث شب چهارشنبه آخر سال گزارش شد، گفت: پس از سوختگي، خراشيدگي، ساييدگي و سوختگي درجه 2 شايع ترين آسيب ها را تشكيل دادند.
وي اظهار داشت: در سال گذشته، 3/1 درصد مصدومان حين ساخت مواد محترقه، 7/59 درصد حين بازي با ماده محترقه، 9/17درصد حين عبور، 2/5 درصد حين تماشا و 2/1 درصد نيز هنگام انجام وظيفه دچار آسيب شدند كه ماموران اورژانس و ناجا از جمله آنها به شمار مي آيند.
وي گفت: دست ها با آمار 43 درصد و چشم ها با آمار 24 درصد بيشترين ميزان فراواني آسيب اعضا در شب چهارشنبه آخر سال گذشته را داشتند.
وي ادامه داد: متاسفانه سال گذشته سه مورد مرگ و چهار مورد معلوليت ناشي از حوادث شب چهارشنبه آخر سال نيز گزارش شد.

 



زنگ نيكوكاري در مدارس كشور

كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد: به منظور ترويج فرهنگ انفاق و نيكوكاري در ميان دانش آموزان همزمان با 20 اسفند ماه جشن نيكوكاري «زنگ نيكوكاري» در مدارس كشور نواخته مي شود.
كميته امداد امام خميني(ره) اظهار اميدواري نموده است با گسترش سنت حسنه انفاق در جامعه ضمن بهره مندي نيكوكاران و خيرين كشور از حسنات اين سنت نيكو، كودكان و نوجوانان خانواده هاي نيازمند نيز سال جديد را با نشاط و شادابي آغاز كنند.
گفتني است شور نيكوكاري امسال در 15 هزار پايگاه كميته امداد امام خميني و نيروهاي مقاومت بسيج و 80 هزار مدرسه در سراسر كشور برگزار مي شود.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ: واحدهاي صنفي فاقد مجوز تا پايان نوروز پلمب نمي شوند

فرمانده انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: واحدها و اماكن صنفي فاقد مجوز به رغم صدور اخطار از سوي پليس اماكن پايتخت، تا پايان تعطيلات نوروزي پلمب نمي شوند.
به گزارش خبرگزاريها سردار ساجدي نيا در حاشيه بازديد از پليس امنيت عمومي پايتخت اظهار داشت: مالكان واحدهاي صنفي كه مشكلات صنفي از جمله جواز كسب و اداري دارند به شرط اينكه منع قانوني نداشته باشند مي توانند تا 15 فروردين بدون استرس به فعاليت هاي خدماتي خود ادامه دهند.
وي با بيان اينكه براي حل مشكل صدور گذرنامه شهروندان نكات لازم ارايه شده است، افزود: در اين خصوص كميسيوني براي رسيدگي به مشكلات شهرونداني كه گذرنامه آنان مخدوش شده، از دوشنبه تشكيل شده است تا براساس ضوابط و قوانين در اسرع وقت گذرنامه ها صادر شود.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ تاكيد كرد: اين شهروندان مي توانند به غير از روز تحويل سال به مراكز پليس گذرنامه مستقر در يافت آباد، شهر ري و تهرانپاس مراجعه كنند.
وي اضافه كرد: همچنين براي آن دسته از شهرونداني كه براي دريافت گذرنامه مراجعه كرده اند ولي هنوز گذرنامه براي آنها صادر نشده است، تسهيلاتي در نظر گرفته ايم.
ساجدي نيا گفت: شهرونداني كه قصد عزيمت به عتبات عاليات و عمره دارند يا دانشجويان، ايرانيان مقيم خارج، بيماراني كه براي مداوا به خارج مي روند، افرادي كه براي ماموريت دولتي قصد خروج از كشور دارند، تمهيداتي اتخاذ شده تا در روند رسيدگي به پرونده آنان تسريع شده و با نظر مساعد درباره آنان تصميم گيري شود.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ تصريح كرد: شهرونداني كه در طول يكسال گذشته بنا به مسايلي مدارك هويتشان مثل گذرنامه، گواهينامه ضبط شده باشد اگر منع قانوني نداشته باشند، به پليس امنيت مراجعه كنند و مدارك هويتي خود را تحويل بگيرند.

 



تخريب نماي 30 ميليوني ورودي شهر آبسرد

به رغم اينكه 30 ميليون تومان هزينه نماي ورودي شهر آبسرد شده بود اين نما توسط اداره راه و ترابري اين شهرستان تخريب شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، چندي پيش ورودي «آبسرد» كه از شهرهاي شهرستان دماوند محسوب مي شود با هزينه اي بالغ بر 30 ميليون تومان و در راستاي زيباسازي اين باغ شهر خوش آب و هوا احداث شده بود توسط اراده راه و ترابري اين شهرستان تخريب شد.
علي نيازي شهردار آبسرد با انتقاد از اين اقدام اداره راه و ترابري اين شهرستان گفت: بهتر بود مسئولان اين اداره به جاي تخريب ورودي شهر، به اصلاح مسير پايين دست شهر آبسرد اقدام مي كردند كه به دليل نابساماني در طراحي شاهد چندين تصادف منجر به مرگ در آن بوديم.
وي با اشاره به ديدار فرماندار، نماينده و مسئولان محلي با ساكنان شهرستان آبسرد گفت: در اين ديدار قرار شد كه نماي ورودي شهر تخريب نشود، اما سه ماه بعد اين سازه تخريب شد و از سوي مسئولان آبسرد هيچ اقدامي براي جلوگيري از آن صورت نگرفت.
نيازي گفت: اداره راه و ترابري شهرستان دماوند به بهانه در حريم راه قرار داشتن بناي ورودي شهر آبسرد اقدام به تخريب آن كرده و اين در حالي است كه احداث مكان فوق به 10 سال پيش بازمي گردد و شهرداري تنها برخي عمليات هاي بازسازي را به انجام رسانيده بود. آبسرد با جمعيتي بالغ بر 10 هزار نفر از شهرهاي شمال شرق استان تهران و شهرستان دماوند است.

 



شوراي شهر، تخلفات شهرداري منطقه 1 تهران را بررسي مي كند

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با انتخاب سه نفر از اعضاي اين شورا تصويب كردند كه طي يك هفته آينده و با قيد فوريت به تخلفات متعدد شهرداري منطقه 1 تهران در ساخت و سازها و تخريب باغات رسيدگي كنند.
به گزارش ايرنا، اعضاي شوراي شهر روز سه شنبه در دويست و ششمين جلسه علني شورا پس از تذكر حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر درخصوص تخريب باغي دو هزار متري در منطقه 1 و ساخت و ساز غيرقانوني در آن خواستار رسيدگي به تخلفات شهرداري منطقه 1 شدند.
مصوبه اعضاي شوراي شهر براي رسيدگي فوري به تخلفات ساخت وساز شهرداري منطقه 1 در حالي صورت مي گيرد كه حدود يك ماه قبل اعضاي شوراي شهر طرح دو فوريتي تحقيق و تفحص از شهرداري منطقه 1 را مطرح كرده بودند اما اين طرح پس از رايزني هاي شوراي شهر و شهرداري تهران از قيد فوريت خارج شد و به حالت عادي درآمد.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران در تذكر خود درخصوص تخلف صورت گرفته در شهرداري منطقه 1 گفت: متاسفانه بسياري از درختان اين باغ دو هكتاري قطع شده و حتي گودبرداري 50 متري براي ساخت ساختمان صورت گرفته است.
وي با اشاره به اين كه تخلفات ساخت و ساز در شمال تهران بي توجه به تذكرات اعضاي شوراي شهر در حال انجام است، گفت: تمامي اسناد و مدارك مربوط به تخلفات ساخت و ساز و قطع درختان در منطقه 1 وجود دارد و اين در شرايطي است كه از يك سو شهرداري تهران به توسعه فضاي سبز و جنگل كاري در اطراف تهران پرداخته و از سوي ديگر به قطع درختان شمال تهران اقدام مي كند.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين كه طرحي با امضاي اعضاي شوراي شهر براي رسيدگي فوري به تخلفات ساخت و ساز در منطقه 1 داده شده است، گفت: با تصويب اين طرح كميته اي از سوي شوراي شهر به تخلفات تخريب باغات و قطع درختان در منطقه 1 رسيدگي خواهد كرد.
بر اين اساس حمزه شكيب، خسرو دانشجو و مرتضي طلايي سه عضو شوراي شهر تهران موظف شدند به همران كارشناسان كميسيون هاي سه گانه شوراي شهر تهران با فوريت به بررسي تخلفات صورت گرفته و قطع درختان و ساخت و سازهاي غيرقانوني در منطقه 1 پرداخته و گزارش آن را در صحن علني شوراي شهر مطرح كنند.
گفتني است در جلسه ديروز شوراي شهر با پيشنهاد تاسيس موزه در برج ميلاد موافقت شد.

 



توقيف بيش از 100 هزار گواهينامه در سال جاري

رئيس پليس ترافيك شهري راهور ناجا از توقيف بيش از يكصد هزار گواهينامه رانندگان متخلف در ده ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش برنا سرهنگ محسن مهرآيي گفت: پليس در ايام نوروز بدون هيچ اغماضي با رانندگان متخلف برخورد كرده و علاوه بر توقيف خودرو، گواهينامه رانندگان حادثه ساز پانچ خواهد شد.
وي در ادامه از صدور 22 ميليون قبض جريمه در 10 ماهه نخست سال جاري خبر داد و افزود: اين تعداد قبض جريمه شامل تخلفات حادثه ساز مانند سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و حركات آكروباتيك در بزرگراه هاي شهري مي شود.
رئيس پليس ترافيك شهري پايتخت با اعلام برخورد با خودروهاي فرسوده تصريح كرد: اين خودروها در ايام نوروز علاوه بر ايجاد خطر براي سرنشينان، جان ديگر شهروندان را نيز به خطر مي اندازند.

 



تذكر هيئت نظارت بر مطبوعات به 16 نشريه و يك روزنامه

هيئت نظارت بر مطبوعات در جلسه اخير خود كه روز دوشنبه برگزار شد، موضوع تخلف مطبوعات عامه پسند را بررسي كرد و به 16 نشريه و يك روزنامه تذكر داد.
به گزارش ايرنا، در اين جلسه نشريه هاي نسل امروز، بانوي شرقي، آينه زندگي، پيام آور، سپيدار، پيشخوان، زندگي ايراني، مداد رنگي، زندگي ايده آل، رويش، كوه نور، توحيد، راه زندگي، سينماي امروز، چلچراغ و فوتبال تذكر گرفتند.
پايبند نبودن به رسالت مطبوعاتي، فعاليت خلاف زمينه مصوب، استفاده ابزاري از تصاوير، درج مطالب سطحي و فاقد ارزش رسانه اي، ترويج تجملات و تبليغ مدگرايي و مصرف گرايي در شماره هاي اخير آن نشريات از جمله دلايل تذكر به نشريه هاي مذكور است.
براساس اين گزارش، همچنين موضوع تخلف روزنامه بهار در اين جلسه مطرح و مقرر شد با توجه به پخش شايعه، نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي مبني بر تغيير رنگ پرچم جمهوري اسلامي ايران، به اين روزنامه نيز تذكر داده شود.

 



مديركل حقوقي شهرداري تهران:رأي پرونده ريزش ساختمان سعادت آباد هنوز ابلاغ نشده است

مديركل حقوقي شهرداري تهران گفت: رأي دادگاه درباره پرونده ريزش ساختمان سعادت آباد هنوز ابلاغ نشده است.
نادر نوروزي درگفت وگو با فارس با اشاره به اينكه با پرداخت ديه تمام اولياي دم رضايت دادند، گفت: به زودي رأي صادره ابلاغ مي شود و كار روند قانوني خود را طي مي كند.
مديركل حقوقي شهرداري تهران بيان كرد: بعد از تكميل اقدامات و ابلاغ رأي دادگاه گزارش را به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه خواهيم كرد.بنا بر اين گزارش 11تير سال 1387 ساختمان هشت طبقه اي درمحدوده سعادت آباد تهران فروريخت كه دراين حادثه 17نفر ازكارگران زيرآوار ماندند و جان باختند.

 



مصوبه شوراي شهر 7هزار ميليارد تومان درآمد شهرداري تهران در سال آينده

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: براساس مصوبه شوراي شهر، جمع كل درآمدهاي شهرداري تهران براي سال آينده 7هزار و 400ميليارد تومان پيش بيني شده است.
به گزارش ايرنا، «رسول خادم» در جمع خبرنگاران گفت: از اين مبلغ چهار هزار و 30ميليارد تومان درآمد نقدي و سه هزار و 431ميليارد تومان درآمد غيرنقدي پيش بيني شده است.
وي افزود: از اين درآمدها، سه هزار و 983 ميليارد تومان از محل درآمد حاصل از عوارض عمومي مانند عوارض ساخت و ساز و اراضي تأمين خواهد شد.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران اضافه كرد: براين اساس درآمد عوارض بر ارتباطات 32ميليارد تومان، عوارض اخذ پروانه 33ميليارد تومان و درآمد بر عوارض اختصاصي 153ميليارد تومان پيش بيني شده است.
خادم گفت: همچنين عوارض اختصاصي 153ميليارد تومان، عوارض اختصاصي بند2 صدميلياردتومان، درآمد حاصل از موسسات انتفاعي شهرداري تهران 105 ميليارد تومان و درآمد حاصل از بهاي خدمات شهري 103ميليارد تومان پيش بيني شده است.
وي درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداري تهران را 224ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: شوراي اسلامي شهر تهران، 500ميليارد تومان نيز وام دريافتي از بانك ها براي شهرداري تهران پيش بيني كرده است كه اين مبلغ صرف دو پروژه تونل صدر تا نيايش و توسعه بزرگراه امام علي(ع) مي شود.
رئيس كميسيون بودجه و برنامه شوراي شهر تهران درآمد حاصل از فروش اموال شهرداري و وصول مطالبات را به ترتيب 990و 610ميليارد تومان بيان كرد.
خادم اضافه كرد: از كل بودجه سال 89شهرداري تهران، يك هزار و 398ميليارد تومان به بودجه جاري و بيش از 6هزار ميليارد تومان به بودجه عمراني اختصاص يافته است.
وي با اشاره به اينكه طبق قانون هزينه هاي جاري نبايد بيش از 60درصد درآمد شهري را دربربگيرد، گفت: فقط 19درصد از منابع شهرداري تهران به بودجه جاري اختصاص يافته است.
خادم با بيان اينكه در فصل چهارم بودجه انواع كمك هاي شهرداري درنظر گرفته شده است، افزود: در اين فصل، 82ميليارد تومان كمك به سازمان آتش نشاني، 50ميليارد تومان كمك به سازمان فرهنگي و هنري شهرداري و 52ميليارد تومان كمك به هزينه هاي جاري مترو پيش بيني شده است.
به گفته وي 770ميليارد تومان كمك به بودجه عمراني مترو، 108ميليارد تومان كمك به اتوبوسراني، 25ميليارد تومان كمك به تعديل نيروهاي اتوبوسراني و هفت ميليارد و 700ميليون تومان كمك به بخش خصوصي اتوبوسراني پيش بيني شده است.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران اختصاص پنج ميليارد تومان كمك به ميني بوس راني، بيش از 170ميليارد تومان اعتبار عمراني براي توسعه ناوگان اتوبوسراني، 18ميليارد تومان كمك به راهنمايي و رانندگي و 16ميلياد تومان براي ورزش آقايان و بانوان را از ديگر مصوبات شوراي شهر تهران بيان كرد.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران همچنين گفت: 81درصد از بودجه شهرداري را بودجه عمراني تشكيل مي دهد كه از اين مبلغ، يك هزار و 372هزار ميليارد تومان به كل مناطق شهرداري اختصاص يافته است.
وي اضافه كرد؛ همچنين يك هزار و 150ميليارد تومان از هزينه هاي شهرداري براي سال آينده به بازپرداخت مطالبات مردم در املاك تصرفي و خريد املاك جديد براي توسعه شهري اختصاص يافته است.
خادم بودجه معاونت شهرسازي شهرداري تهران را 200ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: از اين مبلغ، 160ميليارد تومان به سازمان نوسازي اختصاص يافته است.
وي همچنين بودجه اختصاص يافته به معاونت حمل و نقل و كنترل ترافيك را يك هزار و 148ميليارد تومان و بودجه معاونت فني عمراني شهرداري تهران را 764ميليارد تومان اعلام كرد.

 



نجات معجزه آساي كارگر جوان از چاه

كارگري كه در يك چاه عميق مرگ را جلوي چشم خود مي ديد، با تلاش نفسگير كمك رسانان آتش نشاني تهران بزرگ نجات يافت.
به گزارش ايسكانيوز، ستاد فرماندهي آتش نشاني پايتخت مطلع شد يك كارگر 23 ساله به نام «اسكندر» در ابتداي جاده مخصوص كرج- بعد از فروشگاه رفاه، كوي رياحي- در عمق چاه 10متري به سختي گرفتار شده است و با مرگ، دست و پنجه نرم مي كند. بنابراين «ناجيان 125» به سرعت از ايستگاه هاي 5، 8 و 34 رهسپار نقطه مورد نظر شدند و «اسكندر» را كه تا بالاي سينه در خاك بود طي عمليات نفسگير نجات دادند.
بنابراين گزارش علت حادثه ريزش ناگهاني ديواره چاه بود، كه كمك رسانان با استفاده از الوار و ورقه هاي فلزي به ايمن سازي آن پرداختند.

 



در اهواز شجاعت مدير جايگاه عرضه بنزين از وقوع يك حادثه بزرگ جلوگيري كرد

اهواز- خبرنگار كيهان:
از خودگذشتگي و شجاعت مدير جايگاه عرضه سوخت بنزين در اهواز منجر به جلوگيري از وقوع يك حادثه بزرگ شد.
حوالي ساعت 10 صبح يكشنبه برق منطقه مسير پل پنجم اهواز قطع و وصل شد كه در مرتبه سوم ترانس برق جايگاه ساكي منفجر و بر اثر پرتاب جرقه اي مخزن 50 هزار ليتري بنزين جايگاه دچار آتش سوزي شد. اين آتش سوزي درحالي رخ داد كه تانكر بنزين درحال تخليه مواد سوختي خود درون مخزن جايگاه بود و يك تانكر 35 هزار ليتري نيز پيش از اين بنزين خود را تخليه كرده بود.
ساعدي مدير جايگاه با مشاهده شعله هاي آتش بلافاصله با كمك نيروهاي جايگاه، مردم و خودروها را به خارج جايگاه راهنمايي كرده و به تنهايي با يك كپسول آتش نشاني به مهار آتش پرداخت.
مدير جايگاه با وجود دو مخزن 50 هزار ليتري در حال خاموش كردن مخزن اول بود كه ناگهان مخزن دوم نيز آتش گرفت اما توانست آتش را با تجهيزات اندك مهار كند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعدي از ناحيه دست ها به طور سطحي آسيب ديده و خسارت مالي چنداني به جايگاه وارد نشد اما فقط ترانزيستور پمپ-هاي جايگاه بر اثر قطع و وصل برق سوخت.

 



سرقت 2كيلو طلا توسط سارقان مسلح در شيراز

شيراز- خبرنگاركيهان:
دوسارق مسلح باحمله به يك مغازه طلافروشي در خيابان فضل آباد شيراز دوكيلوگرم طلا را به سرقت بردند و متواري شدند.
سارقان دوشنبه شب وارد مغازه طلافروشي شده و با تهديد صاحب مغازه دوكيلوگرم طلا را جمع آوري كردند و متواري شدند.
چند روز پيش هم يك مغازه طلافروشي در خيابان طالقاني و يك شعبه بانك نيز به صورت مسلحانه مورد دستبرد سارقان قرارگرفت كه سارقان اين دو مكان هنوز دستگير نشده اند.
به دستور دادستان عمومي و انقلاب شيراز بازپرس ويژه اي براي رسيدگي به پرونده اين سرقت ها تعيين شده است.

 



رد كمك اسرائيل به زلزله زدگان تركيه

دولت تركيه، پيشنهاد رژيم صهيونيستي براي كمك به زلزله زدگان را رد كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، به نقل از منابع خبري، منابعي در دفتر «ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي گفتند كه تركيه پيشنهاد كمك اين رژيم براي آسيب ديدگان زمين لرزه بامداد دوشنبه در شرق تركيه را رد كرده است.براساس اين گزارش، منابع دفتر باراك گفتند كه مقامات تركيه در تماس هاي صورت گرفته، تاكيد كرده اند كه نيازي به كمك هاي اسرائيل ندارند.پس از اين زلزله 6 ريشتري كه حداقل 51 نفر كشته شدند، تاكنون بيش از 40 پس لرزه رخ داده كه قويترين آن 5/5 ريشتر بوده است.
روابط تركيه و رژيم صهيونيستي از آغاز سال گذشته ميلادي و درپي تجاوز 22 روزه ارتش اسرائيل به نوار غزه بحراني شد و اين بحران بعد از اهانت «داني ايالون» معاون وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي به سفير تركيه در تل آويو تشديد شده است.

 



جسد رئيس جمهور قبرس پيدا شد

رسانه هاي دولتي قبرس گزارش دادند: مقام هاي قبرسي جسد تاسوس پاپادو پولوس، رئيس جمهور متوفي اين كشور را كه سه ماه قبل نبش قبر و ربوده شده بود پيدا كردند.
بنا به اين گزارش پليس قبرس اعلام كرد: جسدي كه در يك گورستان واقع در نيكوزيا پيدا شده احتمالا متعلق به رئيس جمهور سابق است. براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، براي اطمينان از اين كه جسد متعلق به پاپادوپولوس است، آزمايش هاي دي ان اي انجام خواهد شد. تلويزيون دولتي قبرس نيز گزارش داد دختر پاپادوپولوس در حالي كه با چشمان گريان در حال ترك گورستان بوده، ديده شده است. گفتني است، دزدان، 11 دسامبر سال گذشته يك روز قبل از برگزاري مراسم اولين سالگرد درگذشت رئيس جمهور فقيد قبرس جسد وي را از گورستاني واقع در قبرس يونان نشين ربودند.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14