(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 اسفند 1388- شماره 19601
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نامه سرگشاده نماينده مجلس دكتر الهيان: به جاي مديرمسئول كيهان يك بار هم سران فتنه را به دادگاه ببريد
قيمت هر بشكه نفت در بودجه سال آينده 65 دلار تعيين شد
آلمان سركرده پژاك را آزاد كرد
با حضور وزراي كشور ايران و قطر توافقنامه امنيتي امضا كردند
قرباني با اشاره به سخنان احمدي نژاد در جلسه غيرعلني:
تورم در سال 89 با تصويب درآمد 40 هزار ميلياردي كاهش مي يابد
صفار هرندي:
عده اي كه در رهبري آيت الله خامنه اي تشكيك كردند در زمان امام هم اعتقادي به ولايت فقيه نداشتند
لاريجاني در ديدار با رئيس مجلس سنگال:
كشورهاي اسلامي بايد استراتژي واحدي براي فشار بر رژيم صهيونيستي اتخاذ كنند
پس از ناكامي در آمريكاي لاتين كلينتون: موافقت گابن را براي تحريم ايران جلب كرده ايم!
انتقاد شديد مجلس از اقدام دولت آلمان در آزاد كردن سر كرده گروهك پژاك
برگزاري نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه كهريزك
سلطانيه: به عنوان رئيس كميسيون جهاني مبارزه با مواد مخدر با نماينده آمريكا ديدار كردم



نامه سرگشاده نماينده مجلس دكتر الهيان: به جاي مديرمسئول كيهان يك بار هم سران فتنه را به دادگاه ببريد

نماينده مردم تهران در مجلس از به دادگاه كشيده شدن پي درپي مدير مسئول كيهان در حالي كه سران فتنه آزاد و فارغ از هرگونه مزاحمت هستند، به شدت انتقاد كرد.
زهره الهيان نماينده مردم تهران طي بيانيه اي مكتوب نسبت به دادگاهي شدن عده اي از مدافعان نظام و در مقابل مراعات و ملاطفت با فتنه گران ابراز نارضايتي كرد.
متن اين بيانيه به شرح ذيل است:
همكاران گرامي، نمايندگان حق طلب، ماههاي اخير كه گرد و غبار فتنه همه جا را پوشانده بود، براي بسياري از فرزندان انقلاب روزهايي سخت بود. اما اكنون كه اين ابرهاي ظلماني در حال كنار رفتن است و نظام ولايي جمهوري اسلامي اقتدار و مشروعيت خود را بار ديگر به همه جهانيان ثابت كرده، آرام آرام حلاوت «انقلابي ديگر» كه در حال آشكار شدن است. به حق مي توان آنچه در اين ايام گذشت را انقلابي ديگر خواند چرا كه در زماني كوتاه نقاب از چهره بسياري از مدعيان و دوست نمايان برافتاد، صف خواص مدعي از ياران اصلي انقلاب جدا شد، پروژه هاي سنگين توطئه و شبكه هاي پيچيده دشمن به همراه مجموعه عوامل داخلي آن سوخت شد و نهايتا پيوند مردم و نظام اسلامي در پرتو رهبري مدبرانه آيت االعظمي خامنه اي بيش از هر زمان ديگر پس از انقلاب مستحكم شد.
در اين ميان البته نبايد از كنار رنجي كه برخي از فرزندان پاكباخته انقلاب بردند آسان گذشت. بسياري از مردان و زنان مخلص در اين ماه ها گويي ياد و خاطره دفاع مقدس در قلب و جان آنها زنده شده باشد، تمام زندگي خود را به يك سو نهادند و هرچه داشتند بر كف گرفتند تا يك بار ديگر آن را در راه انقلاب خود فدا كنند. تلاش هاي اين مردان بزرگ كه در وسط ميدان بي دريغ و بي هيچ چشم داشت و زير بمباران سنگين تبليغاتي و اقدامات تروريستي دشمن لحظه اي از انجام وظيفه خود كوتاه نيامدند، شايد هرگز چنان كه بايد شناخته و درك نشود.
اما آنچه اين روزها بيش از هر چيز ديگر آزاردهنده است اين است كه در حالي كه سران فتنه، آقازاده ها و سرحلقه هاي آنها در فراغت و آزادي به سر مي برند و بي آنكه مزاحمتي براي آنها ايجاد شود يا بازخواستي صورت گيرد همچنان از مردم و نظام طلبكارند، اما فرزندان انقلابي و متعهد به دادگاه احضار مي گردند تا تفهيم اتهام گردند كه چرا به تكليف انقلابي خود عمل نموده اند؟!
در راس اين سربازان پاكباخته كه به حق بايد آنها را سرداران جنگ نرم خواند حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان قرار دارد كه در يكي دو ماه گذشته در چندين جلسه دادگاه حاضر شده و در مواردي بسيار بيشتري براي تفهيم اتهام و بازجويي در شعبات متعدد دادگستري حاضر شده است. البته براي كساني مانند حسين شريعتمداري حضور در دادگاه خود فرصتي ديگر براي فاش كردن حقايق و حمله به دشمنان نظام است، ولي جاي اين سوال جدي و بزرگ وجود دارد كه در حالي كه مطالبه مردم برخورد قاطع و سريع با فتنه گران است و اين مطالبه خود را ده ها بار با صراحت تمام فرياد كرده اند، چرا سربازان نظام دائما مورد عتاب و بازخواست دستگاه قضايي قرار گيرند اما فتنه گران جز مراعات و ملاطفت، عقوبتي نبينند.
آيا بهتر نيست دستگاه قضايي بجاي تشكيل دادگاه براي مدافعان نظام، عزم خود را براي يكسره كردن تكليف كساني كه امروز همه ملت خواهان برخورد با آنها هستند جزم نمايد.

 



با تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي
قيمت هر بشكه نفت در بودجه سال آينده 65 دلار تعيين شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قيمت فروش هر بشكه نفت در سال آينده را 65 دلار تعيين كردند.
اين تصميم نمايندگان در ادامه بررسي بخش هاي درآمدي بودجه سال 89 كل كشور اتخاذ شد.
بر همين اساس وزارت نفت از طريق شركت هاي دولتي تابعه ذي ربط مكلف است ارزش نفت توليدي (نفت خام و ميعانات گازي) از كليه ميدان هاي نفتي و گازي كشور توسط آن شركت و شركتهاي تابعه و وابسته به آن و همچنين پيمانكاران طرف قرارداد را پس از وضع و كسر معادل چهارده درصد(14%) از ارزش آن به عنوان سهم آن شركت معادل هشتاد و شش درصد(86%) بقيه را به حساب بستانكار دولت (خزانه داري كل كشور) منظور و به شرح مقررات اين بند با دولت (خزانه داري كل كشور) تسويه حساب نمايد. در مورد نفت توليدي از ميادين مشترك با كشورهاي همسايه، سهم دولت هفتادوپنج درصد(75%) و بيست و پنج درصد(25%) سهم وزارت نفت از طريق شركت هاي دولتي تابعه (پس از كسر هزينه هاي معاف از ماليات و تقسيم سود سهام) خواهد بود.
قيمت نفت، براي نفت صادراتي از مبادي اوليه، قيمت معاملاتي يك بشكه نفت در هر محموله و براي نفت تحويلي به پالايشگاه هاي داخلي معادل نودوپنج درصد(95%) متوسط بهاي محموله هاي صادراتي نفت مشابه در هر ماه شمسي خواهد بود.
همچنين وزارت نفت اجازه دارد 9 ميليارد يورو اوراق مشاركت و مسكوك (اوراق قرضه) براي طرح هاي در دست اجرا منتشر كند. از سوي ديگر وزارت نفت از طريق شركت دولتي تابعه ذي ربط مكلف است ارزش گاز خام توليدي از كليه ميدان هاي نفتي و گازي ايران توسط آن شركت و شركت هاي تابعه و وابسته به آن و پيمانكاران طرف قرارداد را بر مبناي قيمت تعيين شده (900 ريال به ازاي هر مترمكعب)، پس از وضع و كسر يازده درصد(11%) ارزش گاز خام توليدي به عنوان درآمد خود منظور و از ارزش گاز خام تحويلي به شركت ملي گاز ايران معادل شصت و چهار درصد(64%) و از ارزش مابقي گاز توليدي معادل هشتاد و نه درصد(89%) را به عنوان سهم دولت به بستانكار حساب دولت (خزانه داري كل كشور) منظور نمايد. وزارت نفت از طريق شركت دولتي تابعه ذي ربط، گاز دريافتي خود را بر مبناي هفتاد و پنج درصد(75%) قيمت تعيين شده مذكور از وزارت نفت از طريق شركت هاي دولتي تابعه ذي ربط خريداري مي نمايد.
قيمت برق در سال آينده
نمايندگان در ادامه بررسي بخش هاي درآمدي بودجه سال آينده قيمت آزاد برق براي هر كيلووات ساعت را 832 ريال تعيين كردند.
اين قيمت با احتساب قيمت غيريارانه اي سوخت تعيين شده است.
سقف معافيت مالياتي
طبق مصوبه خانه ملت، سقف معافيت مالياتي براي سال 1389 مبلغ پنجاه و دو ميليون و پانصد هزار ريال در سال تعيين شد.
براساس اين مصوبه چنانچه مجموع دريافتي سالانه مشمول ماليات كاركنان كليه دستگاه هاي اجرايي بيش از ده برابر سقف فوق باشد، نسبت به مازاد دريافتي به صورت ماهانه هفتاد و پنج درصد ماليات كسر و به عنوان ماليات تكليفي به حساب خزانه واريز مي گردد.
از سوي ديگر نمايندگان مجلس به دولت اجازه دادند مبلغ 1485 ميليون دلار از مانده موجودي حساب ذخيره ارزي در پايان سال جاري را برداشت كند.
واگذاري طرح هاي عمراني
به بخش خصوصي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه بررسي جزئيات بودجه سال 89 دستگاه هاي اجرايي را مجاز كردند طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي نيمه تمام، تكميل شده و آماده بهره برداري را به شرط حفظ كاربري به متقاضيان بخش خصوصي و تعاوني واگذار كنند.
براساس اين مصوبه به دستگاه هاي اجرايي اجازه داده مي شود كه طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي نيمه تمام، تكميل شده و آماده بهره برداري ملي و استاني و از محل منابع داخلي از جمله طرح هاي فصل هاي حمل و نقل، سلامت، توسعه علوم و فناوري و فرهنگ و هنر و رسانه هاي جمعي و گردشگري را به شرط حفظ موضوع و كاربري اين طرح ها به صورت نقد به متقاضيان بخش هاي خصوصي و تعاوني واگذار كنند.
همچنين نمايندگان به دستگاه هاي اجرايي اجازه دادند تا اموال منقول و غيرمنقول خود را به فروش رسانده و وجوه حاصل را به درآمد عمومي كشور نزد خزانه داري كل واريز كنند.
فروش هتل هاي هما
درادامه جلسه نمايندگان مجلس به هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران اجازه دادند از محل فروش هتل هاي هما تا سقف پنج هزار ميليارد ريال كسب درآمد كند.
تسهيلات 80 ميليارد توماني براي زندانيان
همچنين نمايندگان مجلس مقرر كردند به منظور تامين اعتبار براي پرداخت تسهيلات به زندانيان نيازمند در محكوميت هاي مالي، جرائم غيرعمدي مانند ديه و امثال آن و همچنين محكومين مالي نيازمند غيركلاهبرداري مبلغ هشتاد ميليارد تومان از محل وجوه قرض الحسنه بانك ها اختصاص و در اختيار ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و كمك به زندانيان نيازمند قرار گيرد تا با نظارت وزارت دادگستري اقدام كند.
از سوي ديگر نمايندگان مجلس بانك مركزي را مكلف كردند به منظور افتتاح خط اعتباري جهت افزايش سهم تسهيلات ارزي بخش هاي غيردولتي بانك مركزي حداكثر تا پايان خرداد ماه 1389 از محل منابع ارزي خود(حساب ذخيره ارزي) مبلغ 700 ميليون دلار را در بانك هاي صنعت و معدن و كشاورزي به صورت ارزي و ريالي جهت پرداخت به واحدهاي توليدي و طرح هاي صنعتي و معدني سپرده گذاري نمايد.

 



گزارش خبري كيهان
 آلمان سركرده پژاك را آزاد كرد

سرويس سياسي-
دولت آلمان يك تروريست شناخته شده بين المللي را يك روز پس از دستگيري وي آزاد كرد.
عبدالرحمان حاجي احمدي رئيس گروهك تروريستي پژاك كه سه روز پيش به همراه دو تن از سران گروهك پ.ك.ك در منزل خود در آلمان توسط 12 تن از نيروهاي لباس شخصي پليس ضدترور آلمان دستگير شده بود به فاصله دو روز يعني در روز سه شنبه آزاد شد.
سركرده پژاك بلافاصله پس از آزادي در گفت وگو با تلويزيون نوروز وابسته به گروهك تروريستي پژاك از پليس آلمان قدرداني كرد و درباره علت آزادي خود مدعي شد كه در اروپا قانون و حق وجود دارد و دادگاه هاي آلمان بارها استقلال خود را نشان داده اند. اين تروريست در حالي مدعي است كه در دادگاه هاي آلمان حقوق بشر نقض نمي شود كه چندي پيش مروه الشربيني زن محجبه مصري در صحن دادگاه آلمان با ضربات متعدد و پي در پي چاقو به شهادت رسيد و حقوقدانان و كارشناسان حقوق بشر آن را مصداق بارز نقض حقوق بشر دانستند.
دولت آلمان علاوه بر آزادي سركرده گروهك تروريستي پژاك ديروز در اقدامي خصمانه اعلام كرد به مخالفان دولت ايران، پناهندگي مي دهد. سخنگوي وزارت كشور آلمان با ادعاي واهي نقض حقوق بشر در ايران گفت كه اين كشور در نظر دارد به خاطر نگراني هاي حقوق بشر به شماري از پناهجويان ايراني در آلمان پناهندگي بدهد.
در همين ارتباط، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان نسبت به آزادي حاجي احمدي سركرده گروهك تروريستي پژاك توسط دولت آلمان و همچنين اعلام پناهندگي به برخي از مخالفان دولت ايران واكنش نشان داد.
واكنش ايران
رامين مهمان پرست روز سه شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران تصريح كرد: سركرده اين گروهك به صورت نمايشي توسط آلمان دستگير و سپس آزاد شد.
وي از دولت آلمان و همه كشورهاي اروپايي به طور جدي درخواست كرد كه پيگيري خود را در مبارزه با تروريسم نشان دهند.
وي گفت: شواهد زيادي در دست داريم كه اروپا به محل امن تروريست ها و حفاظت از آنها مبدل شده است. در بحث گروهك تروريستي منافقين شاهد بوديم كه اين گروهك را از ليست تروريستي خود خارج كردند و در موضوع ريگي نيز رد پاي سرويس هاي امنيتي اين كشورها در حمايت از گروهك مزبور مشاهده مي شود.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه درخصوص ترور انجام شده در دبي نيز آثار حمايت تروريست هاي امنيتي غربي مشاهده مي شود، اظهار داشت: سركرده گروهك تروريستي پژاك جنايات زيادي را مرتكب شده و به جناياتش نيز اعتراف كرده است. ما سال هاست كه به دنبال دستگيري اين فرد و گروهك وابسته به آن هستيم و تمام اسناد جنايات آنها را به طرف هاي اروپايي و غربي تحويل داده ايم.
مهمان پرست همچنين درباره اعلام دولت آلمان مبني بر اينكه به مخالفان دولت ايران پناهندگي مي دهد گفت: اينكه برخي كشورهاي غربي بخواهند برخي افراد را كه با نظام ما برخورد مناسب ندارند به پناهندگي تشويق كنند و يا تسهيلاتي در اختيارشان بگذارند اقدامي نادرست، غيرحقوقي و غيردوستانه است.
وي افزود: براي برگشت اين افراد به ايران هيچ تهديدي وجود ندارد اما با اتهامات واهي اينگونه مدعي مي شوند كه در معرض خطرند و كشورهاي اروپايي نيز مي خواهند با اين موج، احساسي را منتقل كنند كه برخي مردم ايران به كشورهاي غربي رو آورده اند.
مهمان پرست اصل اين رويكرد را بي تاثير خواند و گفت: برخي به بهانه هاي مختلف مانند تامين معاش، براي دريافت تسهيلات پناهندگي مطالبي را مي گويند در حاليكه اين موضوعات واقعيت ندارد و اصل اقدام كشورهاي غربي را درست نمي دانيم.
گفتني است؛ قبل از آزادي سركرده گروهك تروريستي پژاك، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي از پيگيري هاي ديپلماتيك براي استرداد حاجي احمدي خبر داده بود. در همين حال علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز ديروز اعلام كرد: مجلس خواستار توضيحات سفير آلمان درخصوص آزادي رئيس گروهك پژاك است.
وي كه با فارس گفت وگو مي كرد با بيان اينكه ما روز سه شنبه سفير آلمان در تهران را براي ابراز تعجب و تاسف ايران از آزادي رئيس گروهك پژاك توسط آلمان ها به مجلس دعوت كرده ايم اظهار داشت: استدلال آلمان ها اين است كه اين تروريست تابعيت آلمان را گرفته است. اما قرار نيست اگر حتي تابعيت آلمان را نيز گرفته باشد، تروريست ها در آلمان يا هر كشور اروپايي ديگري آزادي داشته باشند چرا كه با تروريست در هر جاي دنيا بايد برخورد متناسب با جنايت هايش صورت گيرد.
گروهك تروريستي پژاك شاخه نظامي حزب كارگران كردستان تركيه-پ.ك.ك- است كه جنايات مختلفي را مرتكب شده است و اخيراً دادستان شهرستان خوي توسط اين گروهك تروريستي به شهادت رسيد.

 



با حضور وزراي كشور ايران و قطر توافقنامه امنيتي امضا كردند

به رغم تلاش مقامات آمريكايي براي ترويج پروژه «ايران هراسي» در منطقه، وزراي كشور ايران و قطر اقدام به امضاي يك توافقنامه امنيتي ميان دو طرف كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، «مصطفي محمدنجار» وزير كشور، پس از امضاي اين توافق نامه، مفاد آن را براي توسعه هرچه بيش تر روابط ميان ايران و قطر مهم برشمرد و گفت: اين توافق نامه در 12 ماده تنظيم شده و براساس آن همكاري ها در زمينه هاي مبارزه با موادمخدر، قاچاق كالا، مبارزه با جعل اوراق بهادار و اسناد مسافرتي، مقابله با پولشويي و فعاليت هاي اقتصادي غيرقانوني و مبارزه با جرايم سازمان يافته فراملي و هم چنين توسعه همكاري هاي مرزي گسترش مي يابد.
وي با اشاره به اين كه ايران با كشورهاي منطقه توافق نامه هاي امنيتي و انتظامي به امضا رسانده است، اظهار كرد: توافق نامه ايران و قطر براي نخستين بار است كه به امضا مي رسد و براساس آن كارگروه مشتركي هر سال يك مرتبه براي پيگيري مفاد توافق نامه تشكيل خواهد شد.
وزير كشور پيام اصلي اين توافق نامه را براي كشورهاي منطقه صلح و دوستي دانست كه مردم در سايه آن در رفاه و آسايش و امنيت زندگي خواهند كرد.
شيخ عبدالله بن ناصر آل ثاني، وزير كشور قطر نيز امضاي اين توافق نامه را گام مهمي براي افزايش همكاري هاي دوحه - تهران اعلام كرد و افزود: امضاي اين توافق نامه مطمئنا در تعميق و گسترش همكاري هاي تهران - دوحه تاثير خيلي خوبي خواهد گذاشت.

 



قرباني با اشاره به سخنان احمدي نژاد در جلسه غيرعلني:
تورم در سال 89 با تصويب درآمد 40 هزار ميلياردي كاهش مي يابد

نماينده قائنات در مجلس با اشاره به صحبت هاي مطرح شده از سوي رئيس جمهور در جلسه غيرعلني ديروز گفت كه رئيس جمهوري معتقد است كسب درآمد 40 هزار ميلياردي از محل يارانه هاي هدفمند، تورم موجود را كاهش خواهد داد.
حجت الاسلام موسي قرباني در گفت وگو با فارس اظهار داشت: تمام صحبت هاي رئيس جمهوري در اين جلسه اين بود كه مجلس به كار كارشناسي دولت در خصوص بحث هدفمندسازي يارانه ها و آزادسازي قيمت حامل هاي انرژي در سال 89 به ميزان 40 هزار ميليارد تومان اعتماد كند.
وي در ادامه به درخواست هاي رئيس جمهور مبني بر رأي مجلس به 40 هزار ميليارد تومان اشاره و تصريح كرد: بحث آقاي احمدي نژاد اين بود كه در غير اين صورت دولت ممكن است با مشكلاتي مواجه شود از اين رو رئيس جمهور از نمايندگان خواست كه به اين رقم رأي دهند.
نماينده مردم قائنات در خانه ملت همچنين گفت: به نظر بنده با حرف هايي كه رئيس جمهور در جلسه غيرعلني با نمايندگان مطرح كرد احتمالاً نمايندگان به درخواست دولت مبني بر آزادسازي قيمت حامل هاي انرژي تا سقف 40 هزار ميليارد تومان در سال 89 در راستاي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها رأي خواهند داد.
جانشين معاون قانونگذاري مجلس به نقل از احمدي نژاد گفت: رئيس جمهوري معتقد است كه كسب درآمد موردنظر دولت از محل اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها نه تنها تورم را افزايش نمي دهد بلكه تورم موجود را كاهش خواهد داد.

 



صفار هرندي: عده اي كه در رهبري آيت الله خامنه اي تشكيك
كردند در زمان امام هم اعتقادي به ولايت فقيه نداشتند

وزير ارشاد دولت نهم عنوان كرد افرادي كه در رهبري حضرت آيت الله خامنه اي تشكيك مي كردند بعدها خود را لو داده وگفتند ما حتي در زمان امام هم اعتقادي به مقوله ولايت فقيه نداشتيم.
«محمد حسين صفار هرندي»، در نشست بصيرت كه در مسجد اهل البيت قم برگزار شد به تحليل و بررسي مسائل بعد از انتخابات پرداخت و گفت: از ابتداي رهبري حضرت آيت الله خامنه اي كه با اشاره مستقيم امام راحل و رأي اكثريت قريب به اتفاق اعضاي خبرگان به عنوان رهبر انتخاب شدند برخي ها شروع به طرح اين سؤال كردند كه آيا رداي رهبري بر قامت شخص ديگري غير از امام راحل نيز برازنده خواهد شد؟
وي با اشاره به سوابق اين افراد اظهار داشت: افرادي كه روي رهبري حضرت آيت الله خامنه اي اين تشكيك ها را مي كردند بعدها خود را لو داده و گفتند ما حتي در زمان خود امام هم اعتقادي به مقوله ولايت فقيه نداشتيم و از اين رو ما مشاهده مي كنيم كه بزرگان آنها در جرايد و رسانه هاي دوران دوم خرداد مقاله نوشتند كه اصلاً ولايتي براي رسول الله(ص) و ائمه اطهار نيز وجود ندارد بلكه اين موضوع نوعي وكالت بوده است.
اين فعال سياسي با اشاره به تلاش و برنامه ريزي برخي از افراد مؤثر در نظام در ابتداي پيروزي انقلاب براي طرح ايده جمهوري اسلامي مشروطه تصريح كرد: جرياني كه بحث ولايت فقيه مقيده و جمهوري اسلامي مشروطه را مطرح مي كند حتي اگر دلسوزانه هم اين موضوع را مطرح كرده باشد در عمل، نتيجه و ثمره آن چيزي جز زيرآب زدن از اسلاميت نظام نخواهد بود و حتي برخي ها كه وارد اين وادي شدند از اول هم اعتقادي به انقلاب نداشتند.
وي فاصله گرفتن طرفداران جمهوري مشروطه از جمهوري اسلامي را براي دستيابي به قدرت توصيف و تأكيد كرد: اينها تصور مي كنند با اين نگاه امكان به قدرت رسيدن برايشان فراهم نيست لذا مجبور شدند از جمهوري غير ديني و قدرت هاي بيگانه و بيروني كمك بگيرند.
صفار هرندي جريانات انحرافي پس از انتخابات اخير را نمونه اي از اين مدعا دانست و تصريح كرد: در حوادث اخير برخي ها كه نامزد انتخابات هم بودند در عمل سردمدار جريان مخالف نظام بودند.
اين فعال سياسي اضافه كرد: اين افراد طرفدار جمهوري اسلامي هم بودند اما جمهوريت آنها مقيد و مشروط بود و در نظام مورد نظر آنها بايد تغييراتي ايجاد مي شد.
وي در ادامه به تحليل انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري پرداخت و با اشاره به حمايت هاي استكبار خارجي از يك جريان خاص گفت: اين افراد كه ادعاي پيروي از امام را هم مي كردند وقتي كه ضد انقلاب، رقاصه ها و جدايي طلبان از آنها حمايت كردند هيچ چيزي نگفتند، در دوراني كه آمريكا رسماً اعلام حمايت كرد اينها هيچ اعلام انزجاري نكردند.
صفار هرندي تأكيد كرد: اينها اگر اعلام برائت مي كردند ما مي گفتيم كه اينها وفادار به انقلاب و نظام هستند.
وي در عين حال با بيان اينكه من قبول ندارم كه امثال خاتمي، موسوي و امثالهم قصد داشتند جمهوري اسلامي را سرنگون كنند ابراز داشت: اينها البته وجود اين كار را ندارند، اراده آن را هم نكرده بودند.
اين فعال سياسي گفت: چون اگر ضد انقلاب در ايران قدرت پيدا كند و حاكم شود اولين نفر همان موسوي و خاتمي خواهند بود كه به گوشه ديوار برده خواهند شد و توسط آنها سر به نيست مي شوند.
وزير سابق ارشاد تأكيد كرد: آنها خودشان اعلام كرده بودند كه ما از اينها به عنوان پله و نردبان استفاده مي كنيم و از آنها كولي مي گيريم و وقتي به بالاي پشت بام رسيديم دورشان مي اندازيم و به موقع گوش شان را خواهيم گرفت.
وي حضور 85 درصدي مردم در انتخابات دهم را دليلي واضح بر بطلان ايده كمرنگ شدن عقبه مردمي نظام دانست و تأكيد كرد: در اين انتخابات ضربه بزرگي به اين تفكر وارد شد كه مي گفت جنبه مردمي نظام ضعيف شده است و حضور پرشور آحاد مختلف مردم علاوه بر تقويت نظام، جمهوريت نظام اسلامي را هم بيمه كرد.
صفار هرندي با اشاره به اينكه دولت نهم با دفاع از گفتمان هاي انقلاب و اسلام و اردوكشي به نقاط محروم كشور براي رفع كاستي ها، خدمات شايسته اي را ارايه داد، گفت: مردم در دولت نهم و دهم مزه شيرين عدالت و تغيير را چشيده اند.
وي افزود: ما امروز شاهد عزت جمهوري اسلامي در عرصه هاي داخلي و خارجي مي باشيم، مردم با مشاهده اين خدمات صادقانه با حضور يكپارچه خود در انتخابات، جمهوريت و اسلاميت نظام را بيمه كردند. صفار هرندي ادامه داد: در دولت اصلاحات بيم ادامه جمهوري اسلامي جدي بود و انسان احساس خطر مي كرد كه چه اتفاقي پيش خواهد آمد.
وي اظهار داشت: دولتمردان در آن زمان توسعه سياسي را در دستور كار خود قرار داده و مردم در اقتصاد و معيشت خود دچار مشكل شده بودند.
صفار هرندي يادآور شد: در وزارت كشور دولت اصلاحات براي جمهوري عرفي (سكولار) برنامه ريزي كرده بودند، انسان در آن دوران احساس خطر مي كرد ولي وقتي مردم متوجه شدند آنها در انتخابات هاي مختلف شكست خورده اند، به اصولگرايان روي آوردند.

 



لاريجاني در ديدار با رئيس مجلس سنگال:
كشورهاي اسلامي بايد استراتژي واحدي براي فشار بر رژيم صهيونيستي اتخاذ كنند

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار همتاي سنگالي خود مسئله فلسطين را مسئله مهم جهان اسلام دانست و گفت: كشورهاي اسلامي بايد استراتژي واحدي براي فشار بر رژيم صهيونيستي اتخاذ كنند.
به گزارش فارس علي لاريجاني در ابتداي اين ديدار با اظهار خرسندي از روند رو به گسترش مناسبات برادرانه فيمابين در عرصه هاي گوناگون، گفت : استراتژي جمهوري اسلامي ايران هميشه همراهي و همكاري نزديك با كشورهاي آفريقايي مخصوصاً سنگال بوده است.
وي برقراري روابط استراتژيك ميان دو كشور را برخاسته از ايده هاي انقلاب اسلامي جهت تعميق مناسبات برادرانه با كشورهاي مسلمان و آفريقايي دانست.
لاريجاني در ادامه با اشاره به اهميت تحكيم مناسبات پارلماني فيمابين، يادآور شد: همكاري هاي پارلماني پشتوانه ارزشمندي براي تحكيم پيوندهاي دوستانه دو كشور در همه زمينه ها است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با ابراز خرسندي از اجراي موفق پروژه هاي بزرگ صنعتي ميان دو كشور، تأكيد كرد: ايران و سنگال در بسياري از زمينه ها از جمله اكتشاف و بهره برداري از معادن و صنايع تكميلي در بخش كشاورزي از فرصت ها و امكانات خوبي براي همكاري مشترك برخوردارند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن قدرداني از مواضع سنگال در حمايت از جمهوري اسلامي ايران در مجامع بين المللي به مسئله هسته اي ايران اشاره و تصريح كرد: سوخت هسته اي يك محصول استراتژيك در جهان آينده خواهد بود و قدرت هاي بزرگ در پي ايجاد استعمار جديدي تحت عنوان محصول سوخت هسته اي مي باشند.
وي در ادامه مسئله فلسطين را مسئله مهم جهان اسلام خواند و افزود: كشورهاي اسلامي بايد استراتژي واحدي براي فشار بر رژيم صهيونيستي اتخاذ كنند.
در ادامه اين ديدار رئيس مجلس ملي سنگال نيز ضمن ابراز خرسندي از سفر به تهران و ديدار با مقامات عالي رتبه كشورمان گفت: سنگال خواستار توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران است.
وي با قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران در دفاع از امت اسلامي و ارزش هاي اسلامي، اظهار داشت: پيشرفت هاي اقتصادي و تكنولوژيك جمهوري اسلامي ايران زمينه هاي فراواني براي توسعه و همكاري هاي دو كشور ايجاد كرده است.
رئيس مجلس ملي سنگال در ادامه با بيان اينكه غرب تلاش مي كند انحصار پيشرفت در فناوري هاي نوين را در اختيار داشته باشد، تأكيد كرد: مبارزه ايران براي كسب فناوري صلح آميز هسته اي به نفع تمام بشريت و كشورهايي مانند سنگال است.

 



پس از ناكامي در آمريكاي لاتين كلينتون: موافقت گابن را براي تحريم ايران جلب كرده ايم!

سرويس سياسي-
وزير امور خارجه آمريكا كه به دوره گردي براي جلب حمايت كشورها از تحريم هاي احتمالي عليه ايران مشغول شده است، پس از ناكامي در آمريكاي لاتين اعلام كرد كه موافقت گابن را براي اين كار جلب كرده ايم.
هر چند گابن به عنوان يك عضو غيردائم شوراي امنيت كه هم اكنون رياست دوره اي اين شورا را بر عهده دارد، اما تلاش مقامات آمريكايي براي جلب نظر اين كشور در حالي صورت مي گيرد كه برخي اعضاي تأثيرگذار شوراي امنيت از جمله چين، برزيل، لبنان و تركيه در پاسخ به درخواست آمريكايي ها پاسخ منفي داده اند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه «هيلاري كلينتون»، وزير امورخارجه آمريكا پس از ديدار با «علي بونگو» رئيس جمهور گابن در نيويورك در جمع خبرنگاران گفت: در ميان تهديدات بزرگي كه وجود دارد يكي هم امكان گسترش تسليحات اتمي است و در مذاكرات با بونگو درباره سرپيچي مداوم ايران از عمل به تعهداتش صحبت كرديم.
وي با بيان اين كه موافقت گابن را براي حمايت از تحريم هاي جديد عليه ايران جلب كرده ايم، افزود: در اين ديدار همچنين درباره مسائل جدي فراروي آمريكا در ارتباط با ايران و همكاري واشنگتن با شركاي بين المللي اش براي تهيه و ارائه پيش نويسي از تدابير جديد به منظور فشار بر ايران براي تغيير عملكرد اين كشور گفت وگو كرديم. وزير خارجه آمريكا مدعي شد: يك صدايي جامعه بين المللي و واكنش نشان دادن با اعمال تدابير اضافي از طريق تصويب يك قطعنامه جديد در شوراي امنيت، بهترين راه براي ارسال پيامي روشن و يكسان است.
رئيس جمهور گابن نيز از اين كه به واشنگتن دعوت شده بود ذوق زده به نظر مي رسيد در جمع خبرنگاران گفت: گابن براي فشار بر ايران به منظور تبعيت از خواسته هاي سازمان در خصوص برنامه هسته اي تهران، همكاري نزديكي را با آمريكا و ديگران به عمل خواهد آورد.
وي مدعي شد: اين ما نيستيم كه بايد اطمينان خاطر ايجاد كنيم، بلكه آنها ] ايراني ها [ بايد به همه ما و به ويژه همسايگان خود اطمينان دهند.
بولتون: قطعنامه ضعيف ديگري در راه است
نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل با اشاره به سفر بي نتيجه هيلاري كلينتون به آمريكاي لاتين براي موافقت كشورهاي اين منطقه با تحريم هاي جديد عليه ايران گفت: به نظر من آمريكا در نهايت قادر خواهد بود يك قطعنامه ضعيف عليه ايران به تصويب برساند.
جان بولتون در گفت وگو با شبكه فاكس نيوز افزود: مقامات برزيل در پاسخ به درخواست ما اعلام كرده اند نه تنها با اعمال تحريم ها بر ضد ايران مخالفند بلكه خواهان گسترش روابط تجاري بيشتر با ايران هستند.
وي تصريح كرد: بايد اذعان كنم كه واشنگتن در زمينه تلاش براي همراه كردن روسيه و چين نيز براي اعمال تحريم ها عليه ايران به پيشرفت هاي مطلوبي دست پيدا نكرده است.
در همين رابطه، چين بار ديگر ضمن مخالفت با تحريم هاي جديد عليه ايران به لزوم حل ديپلماتيك مسئله هسته اي ايران تاكيد كرد.
«كين گانگ» سخنگوي وزارت امورخارجه چين در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان كرد: ما همواره گفته ايم كه مسئله هسته اي ايران بايد با استفاده از ابزار ديپلماتيك و از طريق گفت وگو و مذاكره بطور مسالمت آميز حل و فصل شود.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر همچنان فرصت براي تلاش هاي ديپلماتيك گفت وگو و رايزني وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري «نووستي»، «كارل بيلدت» وزير امور خارجه سوئد هم كه در مسكو به سر مي برد، اعلام كرد كه دولت سوئد اميد خود براي حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته اي ايران از راههاي سياسي و مسالمت آميز را از دست نداده است.
بيلدت در مصاحبه اي اختصاصي با راديو «اخا ماسكوي» روسيه گفت: «سوئد هنوز اميدواري خود براي حل و فصل مسئله هسته اي ايران از راههاي ديپلماتيك و مسالمت آميز را از دست نداده است.»
وي افزود: «بهتر است از اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران صرف نظر شود.»
تركيه: تحريم نتيجه اي
در پي ندارد
به گزارش خبرگزاري فرانسه «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه گفت: تحريم هاي بيشتر عليه ايران به سبب برنامه هسته اي اين كشور نتيجه اي در پي نخواهد داشت.
وي به خبرنگاران گفت: من فكر نمي كنم تحريم هاي بيشتر نتيجه اي را در پي داشته باشد.
نخست وزير تركيه افزود: تحريم هاي پيشين نيز هرگز نتيجه اي در برنداشته است.

 



با فراخوان سفير آلمان صورت گرفت
 انتقاد شديد مجلس از اقدام دولت آلمان در آزاد كردن سر كرده گروهك پژاك

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با فراخوان سفير آلمان در تهران مراتب اعتراض شديد مجلس به اقدام دولت آلمان در آزاد كردن سر كرده گروهك تروريستي پژاك را به وي ابلاغ كرد.
«علاءالدين بروجردي» در ملاقات با «برنداربل» گفت: انتظار جمهوري اسلامي ايران از آلمان به عنوان كشوري كه روابط گسترده اي با جمهوري اسلامي ايران دارد اين است كه به حمايت از رئيس گروهك تروريستي پژاك پايان دهد و وي را كه قاتل بيش از سيصدنفر از هموطنان كردمان در حملات تروريستي است به دست عدالت بسپارد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به استدلال سفير آلمان مبني بر تابعيت آلماني احمدي گفت: ماهيت تروريستي افراد با تغيير تابعيت، تغيير نمي كند و آلمان اگر در مبارزه با تروريسم جدي است، رئيس پژاك را در يك دادگاه آلماني به صورت علني محاكمه كند.
بروجردي مراتب تاسف جمهوري اسلامي ايران را از آزادي رئيس گروهك پژاك بعد از دستگيري اخير وي توسط پليس آلمان اعلام كرد.
در ادامه اين ملاقات، سفير آلمان اظهار داشت: خبر آزادي رئيس گروهك پژاك را هنوز از كشورم به طور رسمي دريافت نكرده ام ولي انتظارات جمهوري اسلامي ايران از دولت آلمان را به اطلاع مقامات كشورم خواهم رساند و آن را پيگيري خواهم كرد.

 



برگزاري نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه كهريزك

نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه كهريزك به رياست قاضي «محمد مصدق» در محل سازمان قضايي نيروهاي مسلح برگزار شد.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان قضايي نيروهاي مسلح، در ابتداي اين جلسه كه با حضور اولياي دم و ساير شكات و وكلاي آنان و تمامي متهمان برگزار شد،حجت الاسلام والمسلمين محمد مصدق، رييس دادگاه گفت: اجراي عدالت و قانون تنها ملاك عمل دادگاه خواهد بود و نگاه دادگاه بر اساس قانون،نسبت به طرفين يكسان بوده و بر اساس دلايل،شواهد و قرائن موجود به موضوع رسيدگي و تصميم لازم را اتخاذ مي كند.
رئيس دادگاه افزود: موضوع مهم در رسيدگي به اين پرونده، كشف حقيقت و اجراي عدالت است بنابراين همه افرادي كه به نحوي در موضوع پرونده دخيل هستند اعم از شكات، متهمان و به ويژه وكلاي مدافع آنان، بايد در اين راستا با دادگاه همكاري كنند.
وي در ادامه، با اشاره به تلاش ها و خدمات گسترده نيروي انتظامي در ايجاد نظم و برقراري امنيت در جامعه، گفت: محاكمه چند مأمور به معناي زير سؤال بردن و ناديده گرفتن زحمات نيروي انتظامي نيست و در هر جايي ممكن است افراد متخلف وجود داشته باشند.
مصدق در ادامه، متذكر شد: با توجه به اين كه بخشي از محتويات پرونده داراي اطلاعات و مطالبي است كه انتشار آن منافي نظم عمومي جامعه و مخل انتظام مملكتي است لذا به استناد اصل 165 قانون اساسي و بند سوم و چهارم ماده 327 قانون آئين دادرسي كيفري مصوب 1290 و با رعايت ماده 43 مربوط به تشكيل محاكم جنايي الحاقي به قانون آئين دادرسي كيفري مصوب 1290 ، انتشار مطالب دادگاه توسط اشخاص حاضر در جلسه ممنوع مي باشد.
در ادامه،كيفرخواست صادره عليه 12 متهم پرونده، توسط منشي دادگاه قرائت شد سپس موضوع اتهامات و دلائل آن توسط رييس دادگاه به كليه متهمان تفهيم شد و نماينده دادستان به دفاع از كيفرخواست پرداخت.
ً پدر مرحوم كامراني و اكثر شكات پرونده نيز،شكايت خود را مطرح كردند.

 



در پاسخ به برخي جوسازي ها
سلطانيه: به عنوان رئيس كميسيون جهاني مبارزه با مواد مخدر با نماينده آمريكا ديدار كردم

نماينده ايران در سازمان هاي بين المللي مستقر در وين در خصوص ديدارش با نماينده آمريكا در وين گفت كه به عنوان رياست كميسيون جهاني مبارزه با مواد مخدر با نماينده آمريكا در اين زمينه ديدار كرده است.
«علي اصغر سلطانيه» در گفت وگو با فارس، در خصوص ديدار خود با «گلين ديويس» نماينده آمريكا در زمينه مبارزه با مواد مخدر، با بيان اينكه رياست كميسيون جهاني مبارزه با مواد مخدر به مدت يكسال به جمهوري اسلامي ايران واگذار شده است، گفت: پنجاه و سومين نشست اين كميسيون جهاني در وين، به رياست اينجانب از روز گذشته و با حضور بيش از يك هزار و 100 شركت كننده از بيش از 130 كشور آغاز شده است.
وي توضيح داد كه به طور معمول هيئت هاي شركت كننده با رئيس نشست كه در ظرفيت رياست و نه در ظرفيت نمايندگي كشورش انجام وظيفه مي كند، ملاقات مي كنند و پيرامون موضوعات كنفرانس كه شامل دستور كار، قطعنامه هاي پيشنهادي، نظرات و مواضع گروههاي كشورهاي مختلف است، نظرات و پيشنهادات خود را ارائه مي دهند.
سلطانيه افزود: اينگونه ملاقات ها در دفتر رياست اجلاس كه در محل سازمان ملل قرار دارد، و بدين منظور در اختيار اينجانب قرار گرفته است، با حضور منشي و با هماهنگي دبيرخانه انجام مي شوند.
به گفته وي مواضع كشورمان توسط هيئت جمهوري اسلامي ايران، به طور جداگانه و مستقل در اين اجلاس مطرح مي شود.
وي خاطرنشان كرد كه رياست هيئت جمهوري اسلامي را دبيركل محترم ستاد مبارزه با مواد مخدر و مشاور رئيس جمهور بر عهده دارند و هيچ ملاقاتي بين هيئت جمهوري اسلامي ايران و هيئت آمريكايي انجام نشده است.
سفير و نماينده دائم ايران در سازمان هاي بين المللي مستقر در وين گفت: جمهوري اسلامي ايران در اين كنفرانس به صورت فعال حضور يافته و آقاي احمدي مقدم در مراسم افتتاحيه به عنوان دومين سخنران و مقام ارشد شركت كننده، مواضع كشورمان را تشريح كردند.
وي افزود: مبارزات بي امان جمهوري اسلامي ايران با اين بلاي خانمان سوز منجر به شهادت بسياري از هموطنانمان شده و اين كميسيون زمينه اي را پديد آورده كه حقانيت جمهوري اسلامي ايران توسط جامعه جهاني به منصه ظهور برسد.
سلطانيه با تاكيد بر اينكه هيچ كشوري نمي تواند جايگاه بسيار تعيين كننده جمهوري اسلامي ايران را در مبارزه با مواد مخدر ناديده بگيرد، اظهار داشت: در اين اجلاس نيز مديركل دفتر سازمان ملل در وين در سخنراني خود در اين نشست از نقش كليدي جمهوري اسلامي ايران به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر ياد كرد.
وي يادآور شد كه نمايشگاهي در حاشيه كنفرانس توسط كشورمان برگزار شده كه مورد توجه بسياري از هيئت ها قرار گرفته است. همچنين در پايان اولين روز اجلاس ضيافتي از طرف اينجانب به عنوان رئيس كميسيون جهاني مواد مخدر براي كليه شركت كنندگان برگزار شد.
به گزارش فارس، يكي از نمايندگان مجلس آمريكا نيز پس از انتصاب نماينده ايران به رياست اين كميسيون و نيز رياست كنفرانس دوسالانه سازمان توسعه صنايع ملل متحد (يونيدو) كه با حضور بيش از 50 رئيس جمهور، نخست وزير و وزراي كشورها تشكيل شد از دولت آمريكا نسبت به اينكه در انزواي جمهوري اسلامي ايران موفق نبوده است، انتقاد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14