(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 اسفند 1388- شماره 19607
 

حديث دشت عشق
شانس كدام تيم براي قهرماني ليگ برتر بيشتر است؟ قعرنشينان سرنوشت ساز
اخبار كوتاه از فوتبال
الگوبرداري از ليگ برتر فوتبال برگزاري ليگ كشتي در 6 ماه دوم سال
رقابتهاي ليگ برتر واليبال تيم ملي در آمل!
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «بهرام مهرنژاد»
سند جنايت منافقين
شهيد «بهرام مهرنژاد» درتاريخ
7/6/1360 بدست منافقين كوردل درنارمك خ سامان (30متري) به شهادت رسيد. وي با اينكه 16سال بيشتر نداشت از نوابغ دبيرستان دانشمند بود و قبل از شهادت توانسته بود بعنوان يك رزمنده درجبهه هاي نبرد حق عليه باطل حضور يابد. او از سوي منافقين بارها تهديد شده بود اما هيچ ترديدي به خود راه نداد تا آنكه به فيض عظيم شهادت نائل شد.
پدرشهيد پس از شهادت فرزندش تمام دارائي خود را وقف كرد كه از آن جمله، وقف مسجد سيدالشهداء درميدان انقلاب است.
معاونت فرهنگي و پژوهش بنياد شهيد

 



شانس كدام تيم براي قهرماني ليگ برتر بيشتر است؟ قعرنشينان سرنوشت ساز

باز هم سرنوشت قهرماني در ليگ برتر به روزهاي پاياني كشيده شده است و اين بار هم شايد يك تيم سرنوشت قهرماني را برخلاف آنچه تصور اهالي فوتبال است، رقم بزند.
با نتايجي كه در هفته بيست و نهم ليگ برتر رقم خورد، رده بندي چهار تيم بالاي جدول به شكل زير درآمد:
1- سپاهان اصفهان 59 امتياز (تفاضل گل35+) 2- ذوب آهن اصفهان 53 امتياز (تفاضل گل15+) 3- پيروزي 50 امتياز (تفاضل گل10+) 4- استقلال 49 امتياز(تفاضل15+)
در حال حاضر رقابت قهرماني بين دو تيم بالاي جدول يعني سپاهان و ذوب آهن است. البته تيم هايي چون پيروزي و استقلال هم روي كاغذ شانس دارند اما سپاهان با سه پيروزي در پنج ديدار پيش رو مي تواند اين دو تيم مدعي را از كورس قهرماني خارج كند.
سپاهان اصفهان در پنج هفته پيش رو دو بار در خانه به ميدان مي رود و سه ديدار خارج از خانه هم خواهد داشت، البته حريفان تعقيب كننده سپاهان (ذوب آهن و پيروزي) اين شانس را دارند كه يك بازي خانگي بيشتر از اين تيم برگزار كنند. سپاهان در پنج هفته پيش رو به غير از پيكان با تيمهايي بازي مي كند كه يا مدعي كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا هستند و يا براي ماندن در ليگ برتر تلاش مي كنند.
بازي با استيل آذين در تهران، رويارويي با راه آهن در فولادشهر، سفر به مشهد و بازي با تيم ابومسلم كه خطر سقوط به ليگ برتر را بشدت احساس مي كند و دست آخر رويارويي با پيروزي كه نتايج سپاهان مي تواند اين تيم را هم تا هفته آخر مدعي قهرماني نگاه دارد، همه و همه نشان مي دهد كار سپاهان آسان نيست. در اين بين شاگردان قلعه نويي يك بازي خانگي هم مقابل پيكان برگزار مي كنند، تيمي كه در خانه اش پنج گل از سپاهان خورده است در اصفهان نمي تواند حريف سختي براي قلعه نويي و شاگردانش باشد.
ذوب آهن اصفهان كار به مراتب آسان تري نسبت به سپاهان دارد. اين تيم سه بازي تقريباً آسان مقابل تيم هاي ملوان بندرانزلي، مقاومت سپاسي شيراز و پيكان قزوين در خانه اش دارد. دستيابي به پيروزي در مصاف با اين تيم ها كه نه خطر سقوط به ليگ برتر را احساس مي كنند و نه مدعي قهرماني و كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا هستند در هفته هاي پاياني ليگ آسان تر از ديگر بازي هاست.
البته شاگردان ابراهيم زاده دو مسابقه دشوار هم خواهند داشت، رويارويي با استقلال در ورزشگاه آزادي در هفته سي و يكم و جدال با فولاد در ورزشگاه تختي اهواز در فاصله يك هفته مانده به پايان مسابقات ليگ ذوب آهن اگر مي خواهد در كورس بماند و با همشهري قدرتمند خود تا پاي قهرماني بجنگد بايد در اين ديدارها امتياز كسب كند. اين تيم به گفته سرمربي اش فعلا يك فينال را از دست داده و پنج فينال دشوار ديگر پيش رو دارد.
پيروزي در بين مدعيان بالاي جدول كار به مراتب دشوارتري دارد. اين تيم شايد بتواند از سد سايپا و مايلي كهن در هفته سي ام بگذرد اما در ادامه بايد به تبريز سفر كند و با تراكتورسازي و هوادارانش بجنگد، در خانه از استيل آذين و سرخپوشان قديمي پذيرايي كند. در مشهد مقابل ابومسلم در حال سقوط بايستند و در نهايت با ايستادن برابر سپاهان به كار خود در ليگ هشتم پايان دهد.
شايد كار پيروزي در چند هفته پيش رو تمام شود. پيروزي اگر در دو بازي آينده هم امتياز از دست بدهد رويايي قهرماني برايش تمام مي شود. تنها در صورتي اميد قهرماني در دل سرخپوشان روشن مي ماند كه در تمامي ديدارهاي پيش رو برنده شوند و البته سپاهان هم امتياز از دست بدهد، اتفاقي كه وقوع آن تقريباً بعيد به نظر مي رسد. البته نمي توان از اتفاقات فوتبال هم به سادگي گذشت.
حسن بزرگ سپاهان در مقايسه با دو مدعي ديگر تفاضل گل بالاي اين تيم است كه قلعه نويي به درستي از آن به عنوان يك امتياز ياد كرده است. او كه فصل گذشته استقلال را با تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن قهرمان ليگ برتر كرد، ارزش تفاضل گل بالاي سپاهان را مي داند.
استقلال هم كه اميدهايش براي قهرماني بيش از گذشته كمرنگ شده تمام تلاش خود را به كار گرفته تا پس از خداحافظي از جام حذفي بتواند در ليگ برتر سهميه ليگ قهرمانان آسيا را به دست آورد. اين تيم مي بايست جدا از مصاف با ذوب آهن در هفته سي ويكم ، سه ديدار سخت و نفس گير هم در خارج از خانه مقابل تيم هاي پيكان قزوين ، صباي قم و شاهين بوشهر انجام دهد. آبي پوشان در هفته سي و سوم ليگ هم در تهران به مصاف تيم راه آهن خواهند رفت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

معرفي 4 عضو هيات مديره پيروزي در عيد
سرپرست موقت باشگاه پيروزي گفت: در آستانه عيد نوروز هيات مديره قدرتمندي براي باشگاه پيروزي انتخاب و معرفي مي كنيم.
حبيب كاشاني درباره مشخص شدن اعضاي هيات مديره باشگاه پيروزي گفت: فكر مي كنم علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني اين قصد را دارند كه بتوانيم در عيد نوروز چهار عضو هيات مديره باشگاه كه كاملا با يكديگر تعامل داشته باشند را انتخاب و معرفي كنيم. ما در باشگاه پيروزي به دنبال عضوهاي فعال براي هيات مديره هستيم تا بتوانند به حل مشكلات كمك كنند نه آنكه آنها تنها عضوهاي صوري اين هيات باشند. برنامه ما اين است كه از چند حوزه اقتصادي، دانشگاهي و پيشكسوتان عضوهاي كارآمدي داشته باشيم.
افشارزاده :تيم اميد بايد كادر فني 12 نفره داشته باشد
بهرام افشارزاده پيرامون دغدغه هاي اين كميته براي مربيگري تيم ملي فوتبال اميد، گفت: ما معتقديم اگر تيم 12نفره اي براي كادر فني تيم اميد در نظر گرفته و با كادري تكميل شده براي مسابقات گوانجو و مقدماتي المپيك لندن آماده شويم مي توانيم با اين تيم موفق باشيم و در غير اين صورت موفقيت امكان پذير نيست.
وي گفت: اگر در اين باره چالشي بين كميته ملي المپيك و فدراسيون فوتبال بوجود آمد بر سر شخص سرمربي و مربيان تيم اميد نبود؛ فدراسيون هر كسي را كه مي خواهد مي تواند به عنوان سرمربي تيم انتخاب كند اما بحث روي تكميل بودن كادر فني بوده و هست. ما با توجه به تجربيات مان طي سال هاي گذشته، در اين باره دغدغه داريم و مي دانيم يكي از مهمترين عوامل صعود و موفقيت تيم اميد داشتن كادر كاملي است كه متخصصان و مربيان مختلفي در همه زمينه ها در آن حضور داشته باشند و گرنه با دو سه مربي به جايي نمي رسيم.
شمس از شمسايي شكايت كرد
اظهارات وحيد شمسايي در مورد حسين شمس باعث شد تا سرمربي تيم ملي فوتسال از اين بازيكن به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال شكايت كند.
كشمش بين حسين شمس و وحيد شمسايي، سرمربي و كاپيتان تيم ملي فوتسال كشورمان با اظهارنظرهاي اين دو وارد فاز تازه اي شد.
شمسايي ديروز در گفتگويي با انتقاد از حسين شمس، مدعي شده بود اين مربي بارها به او گفته است به فلان بازيكن بگو رودرروي فولاد قرار نگيرد يا خوب بازي نكند تا به تيم ملي دعوتش كنم!
اين صحبت هاي شمسايي واكنش شديد حسين شمس را به دنبال داشته و اين مربي ديروز از كاپيتان تيم ملي فوتسال ايران به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال شكايت كرده است. با طرح شكايت از شمسايي بزودي كميته انضباطي در خصوص احضار اين بازيكن براي اداي توضيحات تصميم گيري خواهد كرد.
مذاكره با «فاتح تريم» براي فرار از دلال !
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: قطبي تا پايان جام ملت هاي آسيا با فدراسيون فوتبال قرارداد دارد اما ما براي اينكه بهترين كار و برنامه براي آماده سازي تيم ملي جهت حضور در جام ملتهاي 2011 انجام شود با فاتح تريم هم مذاكره كرديم كه البته ديگر مذاكره اي نخواهيم داشت.
رئيس فدراسيون فوتبال خبر مذاكره با فاتح تريم را نيز پذيرفت و گفت: با فاتح تريم مذاكره كرده ايم تا نظراتش را در مورد تيم ملي بگويد. ما به عنوان مسئول فدراسيون بايد با مربيان و فدراسيون هاي ديگر مذاكره كرده، در تماس باشيم و نظراتشان را جويا شويم تا اگر يك روز نياز به سرمربي و مربي جديد داشتيم سراغ دلال نرويم.
«تريم را نمي شناختيم اما با او آشنا شديم»، كفاشيان با اشاره به اين موضوع افزود: ما تا سه ماه آينده عملا برنامه اي در تيم ملي نخواهيم داشت، چرا كه تيم هاي باشگاهي درگير مسابقات خود هستند. به دنبال آن هستيم تا با يك برنامه ريزي قوي تيم ملي را آماده جام ملت هاي آسيا كنيم.
كفاشيان در ادامه از قرارداد افشين قطبي با فدراسيون فوتبال ياد كرد و گفت: قطبي تا پايان جام ملت هاي آسيا با فدراسيون فوتبال قرارداد دارد و اگر اين قرارداد بصورت يك طرفه لغو شود، تمام حق و حقوق او را بايد پرداخت كنيم. آنچه مسلم است قطبي سرمربي تيم ملي خواهد ماند اما امكان دارد، يك مدير فني يا مربي را انتخاب كنيم كه در كنار او تيم ملي را هدايت كند.
وي با تأكيد بر اينكه مهدي تاج با هماهنگي فدراسيون فوتبال به تركيه سفر كرده و با فاتح تريم مذاكره كرده بود، افزود: فعلا قصد مذاكره با هيچ مربي را نداريم. منتظر بوديم تا تريم نظراتش را در مورد تيم ملي بگويد كه فعلا اين كار را انجام نداده است! با مربيان ديگر هم مذاكره نمي كنيم.

 



الگوبرداري از ليگ برتر فوتبال برگزاري ليگ كشتي در 6 ماه دوم سال

رئيس سابق سازمان ليگ فدراسيون كشتي گفت: رقابت هاي ليگ حتما بايد در 6ماه دوم سال برگزار شود و اصراري نيز بر اتمام آن در فاصله يك ماه و نيم وجود نداشته باشد.
اسدالله رضايي اظهار داشت: بدون شك ليگ كشتي بايد در 6ماه دوم سال برگزار شود؛ اما نمي دانم چه اصراري وجود دارد كه اين رقابت ها در فاصله يك ماه و نيم برگزار شود. هيچ ايرادي وجود ندارد كه ليگ كشتي هم مانند ليگ ساير رشته ها از جمله فوتبال، به دليل مناسبت هاي مختلف و برنامه هاي برون مرزي تعطيل شود و بعد از مدتي وقفه دوباره ازسرگرفته شود.
وي ادامه داد: اين تا حدودي نيز به نفع اسپانسرهاست كه زمان بيشتري براي تبليغات دارند. به اين شكل كشتي گير زير نظر باشگاهش قرار دارد و درعين حال در اعزام هاي بين المللي نيز خللي ايجاد نمي شود. يك دوره ما ليگ را ارديبهشت ماه سال آينده به اتمام رسانديم و هيچ مشكلي هم ايجاد نشد.
همچنين نبايد فقط به برگزاري ليگ برتر بسنده كنيم. اگر هدف مان سازندگي است بايد ليگ حذفي، دسته يك، منطقه اي، نوجوانان و جوانان را هم برگزار كنيم.
رضايي درمورد چگونگي پربار كردن ليگ فرنگي خاطر نشان ساخت: پيشنهادي دراين مورد دارم كه البته بايد روي آن كار كارشناسي صورت بگيرد. فكر مي كنم مي توانيم ليگ آزاد و فرنگي را يك وزن درميان دريك هفته برگزار كنيم. مثلا در هفته اول وزن 55 آزاد، 60فرنگي و... و هفته بعدش نيز اوزان آزاد و فرنگي با هم تغيير كند.
به اين شكل هم كشتي گيري يك هفته در ميان روي تشك مي رود و تماشاگري كه براي رقابت هاي آزاد به سالن مي آيد كشتي فرنگي را نيز تماشا مي كند.

 



رقابتهاي ليگ برتر واليبال تيم ملي در آمل!

هفته يازدهم از دور برگشت رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز (چهارشنبه) با برگزاري هفت ديدار پيگيري خواهد شد.
اينكه گلچيني از بازيكنان تيم ملي واليبال و حتي مربيان اين تيم امروز برگزار كننده يكي از ديدارهاي اين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در آمل خواهند بود، جذابيت هاي ديدار برگزار شده دراين شهر را بيشتر از ديگر شهرها كرده است.
كاله- داماش؛ اين دو تيم در شرايطي امروز به مصاف هم مي روند كه هريك از تركيب كادر فني و بازيكنان تيم ملي سهمي را به خود اختصاص داده اند. حسين معدني كه سرمربي تيم ملي است مسئوليت هدايت تيم داماش را هم برعهده دارد. اين مربي بازيكنان ملي پوش نظير حمزه زريني، عليرضا نادي، مهدي مهدوي، آرش كشاورزي و مجتبي عطار را در اختيار دارد با اين وجود در دور رفت بازي ها مغلوب كاله شد كه از هدايت مربي تيم ملي برخوردار است. بهروز عطايي اميدوار است با بهره گيري از توانايي ملي پوشان تيمش همچون آرش صادقياني و عادل غلامي نتيجه دور رفت بازي ها را تكرار كند، نتيجه اي كه منجر به متحمل شدن اولين شكست داماش شد.
دربي تهران يكي ديگر از ديدارهايي است كه در چارچوب هفته يازدهم دور برگشت مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در خانه واليبال برگزار خواهد شد، البته به صورت يك طرفه چرا كه بعيد به نظر مي رسد خودروسازان صدرنشين نتوانند از پس حريفي به نام بانك كشاورزي برآيند. البته پيش از مصاف دو تيم پيكان و بانك كشاورزي، تيم هاي سايپا و پيروزي به ترتيب به مصاف اروميه و خراسان رضوي مي روند. در ديگر ديدارهاي اين هفته از مسابقات نيز تيم ارتعاشات صنعتي ايران در يزد به ميدان مي رود. ديدار دو تيم برق و پتروشيمي در كرمان برگزار مي شود و گنبدي ها نيز ميزبان بازيكنان دانشگاه آزاد تهران خواهند بود. برنامه ديدارهاي اين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ سايپا تهران- اروميه (ساعت 15- خانه واليبال)
¤ سنگ آهن بافق يزد- ارتعاشات صنعتي (ساعت 16- سالن امام علي(ع) بافق)
¤ كاله آمل- داماش گيلان (ساعت 16- سالن واليبال آمل)
¤ برق كرمان- پتروشيمي بندرامام (ساعت 16- سالن تربيت بدني كرمان)
¤ پيروزي تهران- خراسان رضوي (ساعت 17- خانه واليبال)
¤ جواهري بازرگاني گنبد- دانشگاه آزاد تهران (ساعت 18- سالن المپيك گنبد)
¤ پيكان تهران- بانك كشاورزي تهران (ساعت 19- خانه واليبال)

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي شمشيربازي اسلحه سابر ايران براي حضور در رقابت هاي جهاني جايزه بزرگ تونس 27 اسفند تهران را به مقصد اين كشور ترك خواهد كرد.
تيم ملي كشورمان با تركيب حميدرضا طاهرخاني، محمد فتوحي، مجتبي عابديني، امين قرباني، پرويز درويشي و مهدي خالقي در اين پيكارها حضور خواهد يافت و اين شمشيربازها به صورت تيمي و انفرادي از 28اسفند به مدت 4 روز به ميدان مي روند. ملي پوشان شمشيربازي اسلحه سابر ايران را محمدرضا شيخ الاسلام به عنوان مربي همراهي خواهد كرد.
¤ تمرينات تيم تكواندو نوجوانان ايران براي حضور در المپيك سنگاپور با دعوت از مدال آوران رقابت هاي قهرماني جهان از 15 فروردين ماه آغاز خواهد شد. كادر فني اين تيم نسبت به رقابت هاي انتخابي مكزيك تغيير نخواهد كرد. فريبرز عسگري به عنوان سرمربي و شيرزاد و مدانلو اعضاي كادر فني اين تيم را تشكيل خواهند داد. ضمن اينكه رضا حسن زاده، دانيال احمدي و محمد سليماني (وزن دوم) و ابراهيم مرداني و كاوه رضايي (وزن چهارم) كه در رقابت هاي قهرماني نوجوانان جهان در مكزيك موفق به كسب مدال شده اند، به اردوي آماده سازي اين تيم دعوت خواهد شد.
¤ مرحله اول اردوي آماده سازي تيم ملي جودو كه از چهاردهم اسفندماه در محل مجموعه ورزشي برق تهران آغاز شده بود دوشنبه شب گذشته خاتمه يافت. در اين مرحله از اردوي تيم ملي 30 جودوكار ازجمله بهترين هاي رقابت هاي قهرماني كشور در اصفهان و ملي پوشان پيشين حضور داشتند.
وحيد سرلك كه به هلند سفر كرده است به همراه محمدرضا رودكي تنها غايبان اين اردو بودند. ضمن اينكه تمرينات نيز كه با هدايت مربيان كره اي، خسرو دلير و مسعود حاجي آخوندزاده زيرنظر مستقيم محمود ميران انجام مي شد، در سطح كمي وكيفي مطلوبي برگزار شد. در آغاز مرحله دوم اردوي تيم ملي جودو كه نيمه دوم فروردين ماه زمان آن اعلام شده است با برگزاري رقابت هاي انتخابي درون اردويي تعداد حاضرين در اردو كاهش خواهد يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14