(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 اسفند 1388- شماره 19607
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چاپ اسكناس هاي درشت براي جلوگيري از مرگ امپراتوري دلار
تجليل رئيس جمهور از چهره هاي ماندگار اصفهان
اذعان يك مدعي حقوق بشر ضد انقلاب به ارتباط با گروهك تروريستي منافقين
احمدي نژاد پس از دريافت استوارنامه سفير كلمبيا:
دنيا بيش از سياستمدار، نيازمند انسان هاي آگاه و مهربان است
يك مقام آگاه: مهدي صفري سفير ايران در چين شد
بسيج دانشجويي 8 دانشگاه تهران در نامه اي به متكي:
خطر بزرگ فدا شدن آرمان ها پيش پاي مصلحت هاي سياسي است
لاريجاني: عزم مشترك براي تحريم ايران وجود ندارد
بازنشستگي پيش از موعد همسران شهداي فرهنگي
استاندار مازندران: ورود برنج خارجي مايه نگراني كشاورزان است
نامه رفيعي به «منافقين » و در خواست كمك 1600 دلاري



يك سايت نزديك به خزانه داري آمريكا خبرداد
چاپ اسكناس هاي درشت براي جلوگيري از مرگ امپراتوري دلار

اسكناس هاي جديد 200دلاري توسط خزانه داري آمريكا از 21آوريل 2010 ميلادي (اول ارديبهشت ماه 1389) منتشر مي شود.
سايت new mony يكي از پايگاه هاي اينترنتي نزديك به وزارت خزانه داري آمريكا گزارش داد: اگر چه وزارت خزانه داري اين كشور، از ميزان و حجم دلارهاي تازه و زمان و نحوه ورود و جايگزيني با اسكناس هاي قديمي، خبري رسمي را منتشر نكرده است، اما برخي محافل آمريكايي از چاپ گسترده اسكناس هاي 200 دلاري جديد خبر مي دهند.
نكته قابل تامل در اين ميان حذف عبارت In God we Trust (به خدا اعتماد مي كنيم) از پشت اسكناس هاي جديد آمريكايي است كه مي تواند جهت گيري هاي جديد سياسي، اقتصادي و اجتماعي دولت آمريكا در به حاشيه راندن معنويت و خداگرايي را برساند.
عبارت In God we Trust در جريان جنگ هاي داخلي آمريكا و با هدف پايان دادن به درگيري ها از قرن 19ميلادي (1957) تاكنون بر روي اسكناس هاي سبز آمريكايي درج شده است تا با بهره جويي از آن، شكاف عميق تجزيه طلبي در آمريكا مهار شود.
كارشناسان «ركود فزاينده اقتصادي آمريكا و كاهش ارزش دلار در برابر ارزهايي نظير يورو، ين و يوآن را از دلايل روي آوردن آمريكا به تغيير قطعه هاي اسكناسي خود عنوان مي كنند. از سوي ديگر، به دليل آنكه پيشرفت بانكداري الكترونيكي در كشورهاي جهان و به خصوص در آمريكا، نياز به انتشار اسكناس هاي درشت را غيرقابل توجيه ساخته، برخي صاحبنظران سياسي و اقتصادي، هدف از انتشار اسكناس هاي جديد را تسهيل پولشويي درآمدهاي نامشروع دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي كاخ سفيد در اقدامات تروريستي و قاچاق انسان و مواد مخدر اعلام مي كنند.
كاهش پي در پي ارزش دلار در برابر ارزهاي ديگر از يك سو و وضعيت وخيم اقتصادي آمريكا ازسوي ديگر باعث ايجاد نوعي اجماع جهاني براي ظهور يك ارز جديد جهاني و حذف دلار از صحنه اقتصاد بين المللي شده است.
اين موضوع براي ايالات متحده كه از جولاي سال 1944 ميلادي و در كنفرانس Beretton woods در ايالت همپشاير آمريكا، رسما دلار را به عنوان يك ارز بين المللي به اقتصاد جهاني تحميل كرده است بسيار ناگوار است.
استفاده از دلار به عنوان ارز بين المللي در طول اين سال ها سبب شده تا دنيا به طلبكاران عمده و آمريكا به يك بدهكار اصلي تبديل شود. اين موضوع را مي توان ازسخنان چندي پيش رئيس مركز مطالعات استراتژيك اقتصادي نيويورك نيز دريافت. و اين مقام آمريكايي با توجه به شرايط موجود پيش بيني كرد اگر اقتصاد آمريكا با اين وضع پيش برود، بازارهاي جهاني را به رقيبان واگذار خواهد كرد.
چاپ دلارهاي بي پشتوانه و به عبارت ديگر تكه كاغذهاي بي ارزش آمريكايي، به ويژه تلاش جديد وزارت خزانه داري آمريكا در چاپ اسكناس هاي 200دلاري در راستاي جلوگيري از مرگ سلطه دلار ارزيابي مي شود.
آمريكايي ها با اين تلاش ها درصددند تا مرگ امپراطوري دلار كه عملا از دو سال پيش آغاز شده و روز به روز به پايان خود نزديك تر مي شود را به تاخير بيندازند و نفوذ اقتصادي خود را بر جهان از سر بگيرند.
از نظر كارشناسان، اجراي اين گونه طرحها، سرپوشي بر شكستهاي پياپي باراك اوباما در سياست خارجي و داخلي و حضور ناكام ايالات متحده در عراق و افغانستان و مهم تر از آن ناتواني در مهار بحران اقتصادي داخلي و طرحهاي رفاه اجتماعي بي ثمر وي ارزيابي مي شود.
چاپ اسكناس هاي 200دلاري بي پشتوانه جديد، نوعي انتقام گيري از ارزهاي تقويت شده اي چون يورو و يوآن است.
پيش بيني مي شود با شكست پي در پي برنامه هاي اقتصادي آمريكا و ايجاد بحران مالي اقتصاد جهاني كه از واشنگتن آغاز و تا به امروز تقريبا تمامي كشورهاي جهان را متاثر ساخته است، اين بار كشورهاي جهان به خصوص كشورهاي مستقل، در برابر اين اقدامات سلطه طلبانه واشنگتن، واكنشي جدي از خود نشان دهند.

 



تجليل رئيس جمهور از چهره هاي ماندگار اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
اصفهان مهد شهيدان بزرگي است كه راه نجات بشر را به جهان امروز باز كرد.
رئيس جمهور كشورمان در سومين همايش تجليل از چهره هاي ماندگار اصفهان در هتل عباسي اين شهر در سخناني با تجليل از برگزاري يادبود شهيد مغنيه در جوار اين همايش بزرگ گفت: اين يك كار بزرگ و بسيار بجا و بحقي است كه از يك شهيد بزرگ در شهري مانند اصفهان تجليل شود.
دكتر محمود احمدي نژاد افزود: لازم مي دانم از همه كساني كه براي تعالي ارزش هاي الهي، عزت خداپرستان و ايران اسلامي تلاش مي كنند تشكر و قدرداني كنم چرا كه امروز در كنار تجليل از چهره هاي ماندگار اصفهان يادبود شهيد مغنيه برگزار مي شود كه حركتي زيبنده و بجا و بحق است.
وي تصريح كرد امروزه همه به دنبال ماندگاري هستند و هر كس هر تلاشي مي كند در عمق دلش به دنبال جاودانگي و ماندگاري است و اين در حالي است كه ماندگاري حقيقي در تحقق حق به حقيقت است.
رئيس جمهور كشورمان در ادامه با اشاره به اينكه تقدير ازچهره هاي ماندگار در عرصه هاي مختلف، تجليل از علم در خدمت و فداكاري است گفت: همواره اصفهان مهد فرهيختگان، علما، هنرمندان، شجاعان، بزرگان و زنان و مردان خداجو و مؤمن است كه در طول دوران، تاريخ ساز بوده اند.
رئيس جمهور كشورمان اصفهان را مجموعه اي از آثار علمي، هنري، معنوي و فرهنگي بيان كرد و افزود: اين مجموعه عظيم برگرفته از تلاش هاي عزيزاني است كه موجب شد اصفهان در قلب ايران بدرخشد.
وي استقلال و عزت ايران را مرهون فداكاري هاي مردم اصفهان دانست و گفت: ميراث فرهنگي اصفهان جلوه اي است كه در جهان مي درخشد.

 



اذعان يك مدعي حقوق بشر ضد انقلاب به ارتباط با گروهك تروريستي منافقين

جمال حسيني از پناهندگان سياسي طي نامه اي به كميسارياي عالي حقوق بشر مي نويسد:من از هواداران سازمان مجاهدين خلق(منافقين) هستم و 2 بار به اردوگاه اشرف رفته ام.
به گزارش فارس، متن كامل نامه جمال حسيني از پناهندگان سياسي به «دلجو» كميسارياي عالي حقوق بشر به اين شرح است:
با سلام و احترام
سال نو ميلادي را به شما تبريك عرض مي كنم.
در ابتدا با معرفي خود در خواست هايي از شما دارم. من سيد جمال حسيني يك پناهنده سياسي هستم در كشور تركيه آقاي ايرج مصداقي در مورد من با شما صحبت كردند و از من خواستند كه از شما كمك بگيرم من بعد از مطالعه فرم هاي ارسالي شما متوجه شدم كه تمام مدارك لازم بايد به آدرس شما در امريكا پست شود .
با توجه به اين كه شما در زمينه پناهندگان تركيه فعال هستيد به نظر به اين نتيجه بايد رسيده باشيد كه هزينه مالي پست براي يك پناهنده در تركيه با وضعيت اقتصادي ايشان تضاد دارد.
خانم دلجو من در ايران هوادار سازمان مجاهدين خلق بوده ام و 1 سال با شوراي ملي مقاومت همكاري داشتم.
در اين مدت 2 بار به صورت غير قانوني وارد خاك عراق شده و به قرارگاه اشرف مقر مجاهدين خلق در عراق رفته ام و به ايران بازگشتم. در تاريخ 20 آذر 83 مامورين وزارت اطلاعات به منزل ما يورش برده و تمام وسايل شخصي من را با خود بردند. خوشبختانه و يا متاسفانه من در منزل نبودم با يك برگه به دادگاه انقلاب احضار شدم. من از همان روز تا مدت 20 روز در ايران فراري بودم در 6 روز اول متوجه شدم كه اطلاعات به بخشي از فعاليت هاي من پي برده است كه بي شك به باقي اطلاعات نيز دست پيدا خواهد كرد به همين جهت از ايران خارج شده و به تركيه و به شهر وان خود را رساندم
پاسپورت من ضبط شده بود و من به صورت غيرقانوني وارد خاك تركيه شدم بعد از معرفي خود به كميساريا بعد از 2 ماه مصاحبه شدم در مدتي كه من در تركيه بودم با جوي كه از تركيه داشتم و اخباري كه قبلا از رفتار دولت تركيه و امنيت جاني پناهندگان شنيده بودم و از سويي در ليست تروريستي بودن سازمان مجاهدين تصميم گرفتم قسمت مهمي از كيس خود را مخفي كرده و خود را به عنوان يك وبلاگ نويس تحت تعقيب معرفي كنم . و بخشي از كيس را هم با كمك دوستم كوروش صحتي بازسازي كردم و در واقع واقعي نبود.
من وبلاگ نويس بودم و به همين دليل هم مامورين به منزل ما يورش آوردند و از اطلاعات داخل كامپيوتر پي به فعاليت هاي من بردند. در مدتي انتظار براي جواب كميساريا از طرف احزاب و گروه هاي حقوق بشري نيز نامه هايي براي من ارسال شد از جمله: شوراي ملي مقاومت، جنبش 18 تير هلند، ابوالحسن بني صدر، فعالان حقوق بشر اروپا و امريكاي شمالي و سازمان سراسري پناهندگان ايراني مورد حمايت قرار گرفتم
متاسفانه با بي مهري تمام توسط كميساريا با نامه استيناف جواب به من داده شد و در آن ذكر شد كه من در گفتار خود تناقض داشته ام.
من نامه استيناف را پر كرده و به كميساريا و كيس اصلي خود ارسال كردم و علت پنهان كردن اين بخش از كيس خود را مسائلي چون استرداد حجت زماني به ايران و همچنين رفتار دولت تركيه در گذشته با دولت تركيه عنوان كردم همراه نامه استيناف گزارش سازمان عفو بين الملل در مورد حجت زماني و همچنين عكس هايي از فعاليت هاي خود براي كميساريا ارسال كردم.
دو نامه اي كه از بني صدر و آقاي ماهوتي ها گرفتم از پرونده اصلي من خبر نداشتند و در واقع آنها از يك فعال سياسي كه در تظاهرات ها شركت داشته و وبلاگ نويس بوده حمايت كردند .
هدف من از نوشتن خلاصه پرونده ام اين بود كه مي خواستم وضعيت پيچيده پرونده من را بدانيد. و سوال از شما كه چه كاري شما مي توانيد انجام دهيد ؟ آيا اميدي هست ؟ آيا قادر به كمك هستيد؟
وضعيت مالي من در تركيه متزلزل است و ديگر ياراي ماندن و خروج از تركيه را هم ندارم. خانواده ام از هم پاشيده شدند و در طول اين 1 سال هم دوستي از آلمان به من كمك كردند كه به دليل اعلام ورشكستگي ياراي كمك نيستند حال چه برسد به اين كه هزينه پستي هم براي ارسال نامه ها بدهم به قول ايراني ها كفگير به ته ديگ خورده است.
من نامه استيناف خود را براي شما همراه اين نامه ارسال مي كنم منتظر تماس شما هستم .

 



احمدي نژاد پس از دريافت استوارنامه سفير كلمبيا:
دنيا بيش از سياستمدار، نيازمند انسان هاي آگاه و مهربان است

رئيس جمهور با بيان اين كه همه ملت ها حق دارند كه در پيشرفت، امنيت و رفاه زندگي كنند، گفت: جمهوري اسلامي ايران روابط خود را با همه ملت ها بر اساس پيشرفت، امنيت و رفاه ملت ها تنظيم مي كند.
دكتر محمود احمدي نژاد پس از دريافت استوارنامه سفير جديد كلمبيا با اشاره به اين كه برخي دولت هاي زورگو نمي خواهند كشورها در امنيت باشند و به پيشرفت برسند اظهار كرد: مسائل و شرارت هايي كه در نقاط مختلف دنيا ايجاد مي شود، ريشه برون مرزي دارد؛ برخي دولت ها در دنيا هستند كه از چنين شرايطي سود مي برند اما امروز ديگر دوران امپراتوري ها به پايان رسيده است. وي با اشاره به سخنان سفير جديد كلمبيا مبني بر اين كه خود را سياستمدار نمي داند، گفت: از شنيدن اين سخنان بسيار خوشحال شدم چرا كه دنيا بيش از سياستمدار، نيازمند انسان هاي آگاه و مهربان است.
سفير جديد كلمبيا در تهران نيز در اين ديدار خواستار افزايش سطح همكاري هاي دو كشور در بخش هاي مختلف شد و افزود: كلمبيا محدوديتي براي رابطه با ايران ندارد و نبايد اين گونه تصور شود كه چون نزديك ايالات متحده آمريكا است حتما بايد با ايران فاصله داشته باشد بلكه بر عكس كلمبيا علاقمند است روابط خود را هر چه بيش تر با ايران افزايش دهد. او روابط عميق ايران با برخي كشورهاي آمريكاي لاتين را بستر مناسبي براي ايجاد مناسبات نزديك ايران و كلمبيا دانست. سفير جديد كلمبيا در تهران هم چنين مواضع احمدي نژاد در عرصه هاي بين المللي را به نفع صلح و امنيت جهان دانست و گفت: تصميمات و مواضع شما براي صلح جهاني بسيار مفيد است.
هيچ محدوديتي براي افزايش رابطه با آلباني نداريم
رئيس جمهور گفت: روابط جمهوري اسلامي ايران و آلباني به نفع رفاه دو ملت و صلح وامنيت بين المللي است.
دكتر محمود احمدي نژاد پس از دريافت استوارنامه سفير جديد آلباني دو كشور و دو ملت را برادر و داراي اشتراكات فراواني دانست و اظهار كرد: ايران و آلباني با همكاري يكديگر مي توانند اقدامات خوبي را به نفع رفاه دو ملت و در زمينه هاي بين المللي انجام دهند. وي افزود: علاقمند هستيم روابط خود را تا حد ممكن با آلباني افزايش دهيم و هيچ محدوديت و مانعي در اين مسير وجود ندارد.
سفير جديد آلباني درتهران نيز در اين ديدار با اشاره به جايگاه ايران در منطقه و جهان گفت: آلباني خواهان افزايش سطح مناسبات خود در حوزه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي با ايران است. وي افزود: ارزش هاي مشتركي كه بين دو كشور وجود دارد، مي تواند بستر مناسب براي تقويت سطح روابط دو كشور باشد.

 



يك مقام آگاه: مهدي صفري سفير ايران در چين شد

مهدي صفري از ديپلمات هاي با سابقه كشورمان به عنوان سفير جديد ايران در پكن منصوب شد.
يك مقام آگاه ديروز با اعلام اين خبر به ايرنا خاطرنشان كرد كه توافقات لازم در اين زمينه صورت گرفته است.
براساس اين گزارش، نمايندگي ايران در مذاكرات خزر، سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه و معاون آسيا اروپاي وزير امور خارجه از سوابق وي در دوران فعاليت هاي سياسي و ديپلماتيك است.

 



بسيج دانشجويي 8 دانشگاه تهران در نامه اي به متكي:
خطر بزرگ فدا شدن آرمان ها پيش پاي مصلحت هاي سياسي است

بسيج دانشجويي دانشگاه تهران در نامه اي سرگشاده خطاب به وزير امور خارجه تأكيد كردند مراقب باشيد آرمان ها و اصول انقلاب در لابه لاي مصلحت انديشي هاي سياسي تان به فراموشي سپرده نشود.
بسيج دانشجويي دانشگاه هاي امام صادق(عليه السلام)، تهران، خواجه نصيرالدين طوسي، شهيد بهشتي، صنعتي اميركبير، صنعتي شريف، علامه طباطبايي و علم و صنعت در اعتراض به آنچه سكوت دولت در مقابل چاپ كاريكاتورهاي موهن در روزنامه هاي سوئدي خوانده اند، نامه اي سرگشاده خطاب به متكي، وزير امور خارجه كشورمان منتشر كردند.
در بخشي از اين نامه آمده است: آنچه در اين ميان قلوب مسلمانان را سخت جريحه دار نموده است، حركتي است كه در طي چند سال اخير از سوي برخي كشورهاي غربي به سركردگي صهيونيسم بين الملل آغاز شده است، حركتي كه سعي بر آن دارد تا با توهين به مقدسات و به ويژه هتك حرمت پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله و سلم) حريم آسماني ايشان را مورد هجوم قرار دهد... و آنچه اكنون نيز شاهد آن هستيم، تكرار دوباره اين توطئه كثيف از سوي برخي روزنامه هاي سوئدي است.
در ادامه اين نامه خطاب به متكي تأكيد شده است: آنچه در اين ميان جاي تعجب و چه بسا تأسف دارد، سكوت سأال برانگيز دولت جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين قضيه است و اين سكوت شما چقدر براي محبان پيامبر سخت و دردآور است!
نويسندگان اين نامه در نهايت خطاب به وزير امور خارجه تصريح كردند: جنبش دانشجويي به عنوان چشماني تيزبين، دفاع از حريم اسلام، قرآن، منافع ملت و مسلمانان جهان را وظيفه خويش مي داند و در اين مسير از هيچ تلاشي فروگذار نمي كند، در ادامه نيز مصرانه از مسئولين دستگاه ديپلماسي مي خواهد كه هر چه سريعتر روابط خويش را با دولت سوئد تا عذرخواهي رسمي مسئولين آن كشور و برخورد قاطع با قلم به دستان مزدور سوئدي به حالت تعليق درآورد و در عمل به اين خواسته دانشجويان، هيچ شك و ترديدي به دل راه ندهد، و در پايان نيز برادرانه به شما گوشزد مي كند كه مراقب باشيد آرمان ها و اصول انقلاب اسلامي در لابه لاي مصلحت انديشي هاي سياسي تان به فراموشي سپرده نشود...!

 



لاريجاني: عزم مشترك براي تحريم ايران وجود ندارد

رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد غربي ها قادر به ايجاد عزم مشترك براي تحريم ايران نيستند.
علي لاريجاني كه ديروز در يك كنفرانس خبري با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي شركت كرده بود، در پاسخ به سوالي درباره مسئله هسته اي ايران گفت: بنده فكر نمي كنم كه در زمينه تحريم ايران عزم مشترك وجود داشته باشد، زيرا حرف هاي متفاوتي در صحنه بين المللي وجود دارد، به عنوان مثال كشور چين و برخي اعضاي شوراي امنيت اظهار نظرهاي متفاوتي دارند.
لاريجاني اظهار داشت: فكر مي كنم بايد به اين مسئله در مجموع نگاه كرد، البته اين كه برخي كشورها دنبال تحريم ايران هستند درست است؛ اما نگاه هاي متفاوتي وجود دارد. لاريجاني با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران هيچ وقت نگفته كه پيشنهادات را مي پذيريم و يا كلا رد كنيم، گفت: ما پيشنهادات را مورد بررسي قرار مي دهيم؛ اما اين درست نيست كه آنها پيشنهاد بدهند و ما بايد آن را قطعا بپذيريم و در غير اين صورت آنها ما را تحريم كنند و اين منطق درستي نخواهد بود.
وي با طرح اين سوال كه پيشنهادي كه اين كشورهاي شلوغ مطرح مي كنند پيش فرض قبل از مذاكره، موضوع مذاكره يا نتيجه ي مذاكره است، گفت: اگر آنها پيش فرض را ارائه مي كنند نمي شود بر اساس آن تصميم گرفت، هم چنين نتيجه هم قبل از مذاكره مشخص نيست ضمن آن كه اگر مسائلي كه آنها مطرح مي كنند موضوع خود مذاكره باشد نمي توانند اين گونه مطرح كنند زيرا كشورهاي ديگر هم بايد در مذاكره نظر بدهند.
وي اظهار داشت: آنچه استراتژي جمهوري اسلامي ايران است آن است كه ما نبايد كوركورانه حرف هاي برخي كه سبك است اما با صداي بلند عنوان مي شود را جدي بگيريم بلكه بايد مسير درست را با ديپلماسي رسمي و پارلماني پيگيري كنيم، لذا مي تواند اين مسير منطقي باشد و هر كس حرف حساب خود را در مذاكره و نه قبل از آن بزند.
وي همچنين در پاسخ به سوالي در اين باره كه برخي تحليلگران معتقدند اگر مبادله سوخت صورت مي گرفت فشارها بر روي ايران كمتر مي شد. اظهار كرد: اين يك نگاه سطحي به موضوع است؛ چراكه مساله هسته اي يك ظاهر و يك باطن دارد؛ كساني كه اين موضع را طراحي كردند نمي خواستند همه حرف شان را بزنند بنده اين برداشت را به هيچ وجه قبول ندارم كه اين كشورهاي گستاخ با آن زياده خواهي شان به اين موضوع توجه كنند. اين حركت فريب كارانه است كه آن ها فكر مي كردند با كلاهبرداري سياسي مي توانند با ملت ايران رفتار كنند. آن ها بايد بدانند كه بايد با ايران رو راست باشند. اين موضوع آن قدر صاف و ساده نيست كه تصور مي شود.
وي همچنين درباره استراتژي كلي امريكا در منطقه گفت: در ماه هاي اخير از برآيند تحركات آمريكا مي توان اين طور برداشت كرد كه آن ها با كارت سوخته بازي مي كنند، آن ها بسيار تلاش كردند كه بين ايران و كشورهاي منطقه اختلاف ايجاد كنند، اما اين قضيه نتيجه نداد و البته بسيار تلاش كردند كه در عراق مسائلي به وجود آورند؛ اما ما استراتژي روشني با كشورهاي همسايه داريم و انقلاب اسلامي همواره رفتار برادرانه اي با كشورهاي منطقه داشته است. آمريكا مي خواهد به برخي اختلافات در منطقه دامن بزند. ما وقتي با رهبران برخي از اين كشورهاي منطقه صحبت مي كنيم متوجه مي شويم كه آن ها خودشان نيز ناراحتند؛ چراكه سخت است مثلا يك اميري در كشور عربي حكومت كند و بدون آن كه مطلع باشد آمريكا به آن كشور سلاح وارد كند، اين بسيار تحقيرآميز است؛ اما در كل قطعا اقدامات آمريكا در منطقه ثمري ندارد و برخي اختلاف نظرهاي ما هم با برخي كشورها مانع گفت وگو و رايزني ما با آن ها نيست.

 



وزير آموزش و پرورش موافقت كرد
بازنشستگي پيش از موعد همسران شهداي فرهنگي

وزير آموزش و پرورش به دنبال اعلام تسهيلات ويژه به منظور محل خدمت فرزندان و همسران شهداي فرهنگيان، با بازنشستگي پيش از موعد همسران شهداي فرهنگي موافقت كرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، «حميدرضا حاجي بابايي» در جمع خانواده شهداي فرهنگي در سالن اجلاس، موافقت خود را با بازنشستگي پيش از موعد همسران شهداي فرهنگي اعلام كرد. وي همچنين در رابطه با مطالبات فرهنگيان گفت:
تاخير در پرداخت مطالبات فرهنگيان مشكل اعتباري ندارد و اين اعتبارات اكنون در مسير خزانه به وزارتخانه است.
حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه اين همايش با بيان اين كه 600 ميليارد تومان اعتبار براي پرداخت بقيه مطالبات فرهنگيان تا پايان امسال در نظر گرفته شده است، خاطرنشان كرد: 300 ميليارد تومان اعتبار براي پرداخت مطالبات فرهنگيان در نظرگرفته شده بود كه با افزايش دو برابري به 600 ميليارد تومان همه مطالبات فرهنگيان، عيدي مصوب دولت و 50 هزار تومان عيدي ويژه پرداخت خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: با اختصاص اين اعتبار همچنين قسط نخست مطالبات بازنشستگان عادي، پيش از موعد و بقيه مطالبات نيز در سال آينده پرداخت خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه بسياري از فرهنگيان مناطق محروم، مطالبات دو ساله اي دارند، خاطرنشان كرد: پرداخت اين مطالبات در اولويت قرار دارد.
وي به افزايش 600 ميليارد توماني بودجه عمراني آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: از اين مبلغ 158 ميليارد تومان براي مقاوم سازي مدارس تعيين شده بود كه با تخصيص 500 ميليارد تومان ديگر، بودجه مقاوم سازي به 658 ميليارد تومان افزايش يافت.
حاجي بابايي با بيان اين كه بودجه جاري آموزش و پرورش در سال آينده، 12 هزار ميليارد تومان در نظرگرفته شده، اذعان داشت: در بودجه سال آينده آموزش و پرورش همچنين 30 ميليارد تومان براي سرانه دانش آموزي و 40 ميليارد تومان براي سرمايش و گرمايش مدارس در نظر گرفته است.

 



استاندار مازندران: ورود برنج خارجي مايه نگراني كشاورزان است

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران ورود برنج هاي خارجي به اين استان را مايه نگراني دانست.
«سيدعلي اكبر طاهايي» در جلسه ستاد مديريت بحران استان با تاكيد بر لزوم توجه به اقتصاد كشاورزي در مازندران گفت: ورود برنج هاي خارجي در فصل زراعي شوك بزرگي به برنجكاران وارد مي كند. وي پيگيري مشكلات توسعه بخش كشاورزي در مازندران را اولويت اساسي براي مديريت اجرايي اين استان دانست و گفت براي رفع مشكلات مردم بويژه زارعان اگر لازم باشد مستقيم وارد عمل مي شوم.
«طاهايي» پيشگيري از بحران در بخش كشاورزي را وظيفه خطير مسئولان اين حوزه بيان كرد و اظهار داشت: براي پيشگيري از كمبود آب زراعي با پر آب تخت كردن اراضي را سرعت بخشيد.
وي با بيان اينكه برخي از سياست هاي اعمال شده در بخش كشاورزي نادرست بود يادآور شد: سياست ورود برنج هاي خارجي در فصل زراعي بايد تغيير كند.

 



وقتي ارتباط مدعيان حقوق بشر با تروريست ها فاش مي شود
نامه رفيعي به «منافقين » و در خواست كمك 1600 دلاري

ارتباطات گسترده گروه هاي مدعي حقوق بشر فعال عليه ايران با گروهك هاي تروريستي، ماهيت اين گروه ها را بيش از پيش مشخص مي كند.
به گزارش فارس، متني كه در ذيل مي آيد نامه كيوان رفيعي دبير كل فعالان حقوق بشر در ايران به گروهك تروريستي منافقين است كه از طريق ايميل ارسال شده بود:
با سلام و تحيت
بدينوسيله اينجانب كيوان رفيعي، بعنوان دبير كل «مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران » ارگاني حقوقي و مستقل ، فعال در حوزه ايران ، درخواست رسمي خود را به نمايندگي از مجموعه، مبني بر افزايش كمك هاي مالي از مبلغ 600 دلار در ماه به ميزان 1600 دلار با قيد فوريت براي تامين نيازهاي جاري مجموعه خدمت شما ارسال مي كنم.
اين درخواست افزايش هزينه با عنايت به ارتقاي سطح فعاليتهاي مجموعه و همينطور تحولات اخير در ايران انجام مي گيرد.
موفق و پيروز باشيد
كيوان رفيعي
24 آذر 1388
تبصره: با توجه به علني بودن نيروهاي مجموعه در داخل كشور و شرايط امنيتي حال حاضر خواهشمندم با رعايت تمام نكات امنيتي نسبت به درخواست اقدام شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14