(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول اردیبهشت 1389- شماره 19625
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پس از ناكامي در اجماع بين المللي عليه ايران آمريكا: به تبادل سوخت با تهران تمايل داريم
نامه مجلس به 4 وزارتخانه رابطه با انگليس را كاهش دهيد
خارج از دستور
آيت الله مصباح يزدي: اصلي ترين عنصر حكومت اسلام ولايت فقيه است
باراك : ايران تهديدي براي اسرائيل نيست
معاون رئيس جمهوري: عملكرد مديران و كاركنان دولت ارزيابي مي شود
ساخت رادار و موتور بهينه سازي شده براي جنگنده هاي ايراني
كشف يك گور دستجمعي از شهداي دفاع مقدس در پنجوين عراق



پس از ناكامي در اجماع بين المللي عليه ايران آمريكا: به تبادل سوخت با تهران تمايل داريم

سرويس سياسي-
به دنبال شكست تلاش هاي آمريكا و برخي متحدان غربي اش براي متقاعد كردن اعضاي شوراي امنيت به صدور قطعنامه جديدي عليه ايران، سخنگوي وزارت خارجه اين كشور مدعي شد كه واشنگتن همچنان به بررسي پيشنهاد تبادل سوخت با تهران تمايل دارد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «فيليپ كرولي» در جمع خبرنگاران در اين باره گفت: ما همچنان تمايل داريم تا پيشنهاد تبادل سوخت هسته اي با ايران را پيگيري كنيم.
براساس اين گزارش، وزارت خارجه آمريكا در شرايطي از تمايل واشنگتن براي دنبال كردن پيشنهاد تبادل سوخت با ايران خبر داد كه كاخ سفيد در تلاش است تا ضمن مشورت با شركاي بين المللي خود تحريم هاي شديدتري را عليه ايران اعمال كند.
اين گزارش افزود: منظور سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از عنوان كردن پيشنهاد تبادل سوخت با ايران، پيشنهادي بود كه در ماه اكتبر سال گذشته ميلادي از طريق سازمان ملل مطرح شد تا سوخت هسته اي مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران را تامين كند.
«منوچهر متكي» وزير امور خارجه ايران نيز چندي پيش در گفت وگو با خبرنگاران در بحرين گفته بود كه جمهوري اسلامي ايران آماده مبادله 400 كيلوگرم از اورانيوم غني شده خود با سوخت هسته اي در كيش است، اما غرب اصرار دارد كه ايران به طور يكجا تمامي اورانيوم خود را به روسيه و فرانسه ارسال كند.
فيليپ كرولي در گفت وگو با خبرنگاران اعلام كرد: ما همچنان تمايل داريم تا اين گام را برداريم.
وي در ادامه مدعي شد: اين ايران است كه با اين پيشنهاد مخالفت كرده است.
اما اين در حالي است كه «رامين مهمانپرست» سخنگوي وزارت خارجه ايران ديروز در نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي گفت: جمهوري اسلامي ايران همچنان آماده مبادله سوخت براساس شروطي كه اعلام كرده است مي باشد و انجام مبادله امكان پذير است.
وي تصريح كرد كه محل مبادله سوخت، ايران خواهد بود.
خبرگزاري فرانسه در گزارش خود نوشت: اما اين كشورهاي غربي هستند كه شرط تبادل همزمان اورانيوم ايران با سوخت هسته اي را نمي پذيرند.
كرولي همچنين تاكيد كرد: اگرچه اين پيشنهاد بايد به روز شود، چرا كه ايران در 7 ماه گذشته كه از پيشنهاد تبادل سوخت مي گذرد، سانتريفيوژهاي جديدي را فعال كرده است كه قادر به غني سازي اورانيوم بوده اند.
مكان مبادله سوخت در خاك ايران خواهد بود
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تصريح كرد كه محل مبادله سوخت راكتور تحقيقاتي تهران در خاك جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.
«رامين مهمانپرست» در نشست هفتگي با خبرنگاران در اين باره گفت: جمهوري اسلامي ايران همچنان آماده مبادله سوخت براساس شروطي كه قبلا اعلام كرده، مي باشد و از نظر ما انجام اين مبادله كاملا امكانپذير است.
وي در عين حال تصريح كرد: محل مبادله سوخت در خاك ايران خواهد بود.
مهمانپرست در پاسخ به سؤالي درباره اينكه چرا در رابطه با مسئله هسته اي ايران تنها پيرامون تبادل سوخت بحث مي شود؟ يادآور شد: ما بحث ديگري جز مبادله سوخت با كسي نداريم چون پرونده هسته اي ايران تمام شده است و ما كار خودمان را انجام مي دهيم.
سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: اگر گروه 1+5 آماده مذاكره باشد ما نيز آماده ايم تا گفتگو كنيم و موضوع گفتگو نيز بسته پيشنهادي ايران است كه موارد متعددي در آن مطرح شده است.
علي اصغر سلطانيه سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز با اشاره به موضوع تبادل اورانيوم 5/3درصد با سوخت 20درصد مورد نياز نيروگاه تهران اظهار داشت: پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران در شوراي حكام كماكان بر روي ميز است.
وي تاكيد كرد: پيشنهاد تبادل اورانيوم 5/3درصد با سوخت 20درصد نشان دهنده حسن نيت جمهوري اسلامي ايران براي حل مسائل از طريق گفتگو و در چارچوب آژانس است.
اين ديپلمات ايراني با اشاره به نياز بيماران ايراني به راديوداروها خاطرنشان كرد: بديهي است انجام چنين پروژه هاي فني به ويژه تامين سوخت نيروگاه تهران براي اهداف انساني در راستاي تحقق اساسنامه آژانس است.
وي افزود: ما همچنان آماده تبادل همزمان اورانيوم 5/3درصد با سوخت 20درصد براساس پيشنهادي كه به شوراي حكام داده ايم، هستيم.

 



نمايندگان وارد عمل شدند
نامه مجلس به 4 وزارتخانه رابطه با انگليس را كاهش دهيد

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از ارسال نامه به چهار وزارتخانه براي بررسي كاهش سطح روابط ايران با انگليس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، كاظم جلالي در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس و در جمع خبرنگاران به جلسه اخير كميسيون امنيت ملي با وزير امور خارجه و معاونان وي اشاره كرد و گفت: يكي از موضوعاتي كه در اين جلسه مطرح شد بحث كاهش رابطه با انگليس بود كه اعضاي كميسيون به دليل انصراف وزارت خارجه از فرستادن آقاي صفري سفير باتجربه ايران به انگليس و اعزام وي به چين تشكر كردند.
وي ادامه داد: همچنين كميسيون در پي ضرورت انجام اقدامات براي كاهش روابط با دولت انگليس به وزارتخانه هاي خارجه، اقتصاد، صنايع و معادن و بازرگاني نامه نوشت كه اين وزارتخانه ها با توجه به نظر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي براي كاهش روابط با دولت انگليس و نوع روابط و نگاه خصمانه اي كه دولت انگليس دارد از آنها خواست تا نوع تعاملات تجاري- اقتصادي در بخش خصوصي- دولتي را به كميسيون امنيت ملي اعلام و گزارشات خود را ظرف يك ماه آينده به كميسيون ارائه دهند تا بررسي هاي جامعي در خصوص مديريت روابط با انگليس انجام شود.
خاطرنشان مي شود در پي دخالت هاي آشكار سفارت انگليس در اغتشاشات سال گذشته تهران و حمايت از فتنه گران، تعداد كثيري از نمايندگان مجلس با ارائه طرحي خواستار قطع يا كاهش سطح روابط ايران با انگليس شدند. بر همين اساس مقرر شد طرح مزبور در كميسيون امنيت ملي اصطلاحا چكش كاري شده و پس از رفع ابهامات احتمالي براي تصميم گيري نهايي به صحن علني مجلس بيايد.
البته انگليسي ها در طول مدتي كه اين طرح در دستور كار مجلس است به طرق مختلف تلاش كرده اند تا اين طرح را با لطايف الحيل تحت الشعاع مسائل ديگر قرار داده و به تدريج به فراموشي بسپارند بنابراين طبيعي است كه افكار عمومي ملت ايران كه سابقه خصومت روباه پير را به خوبي در ذهن خود دارد از نمايندگان خويش مصرانه بخواهد طرح كاهش روابط با انگليس را تا حصول نتيجه نهايي پيگيري جدي و قاطع نمايد.
اقليت مجلس نبايد به دنبال بازسازي چهره سران فتنه باشد
نماينده مردم بوئين زهرا و آوج در مجلس با انتقاد از ديدار نمايندگان اقليت با سران فتنه گفت: نمايندگان اقليت نبايد به دنبال بازسازي چهره سران فتنه باشند.
به گزارش فارس روح الله جاني عباسپور در نطق ميان دستور ديروز مجلس گفت: باراك اوباما گزارشي از اقدامات جنگ نرم آمريكا عليه ايران و اقدامات اين كشور در اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري ايران در سال 88 را به مجلس سناي آمريكا ارائه كرده است.
وي افزود: اين اقدام رئيس جمهور آمريكا نشان دهنده اين است كه اين كشور علي رغم شكست خود، به خصوص در حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري ايران در سال 88، هنوز از فتنه انگيزي دست برنداشته است.
عباسپور خاطرنشان كرد: متاسفانه علي رغم اينكه عوامل فتنه پس از اين اغتشاشات شكست خوردند اما سران فتنه همچون موسوي و كروبي هنوز دست از فتنه انگيزي و وطن فروشي برنداشتند و درصدد فتنه و آشوب دوباره هستند.
وي خطاب به نمايندگان اقليت مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: همكاران اقليت مجلس چرا بايد با اين همه خيانت هاي سران فتنه در حق ملت ايران، در ايام عيد نوروز به ديدار آنها بروند؟
نماينده مردم بوئين زهرا و آوج با اشاره به اينكه نمايندگان اقليت مجلس آيا به دنبال احياي مرده هاي عمودي هستند، خاطرنشان كرد: همكاران اقليت مجلس بايد بدانند ملت ايران در 9 دي و 22بهمن سال گذشته جواب دندان شكني به جريان فتنه در خارج و داخل كشور دادند كه اكنون مي بينيم حاميان اين جريان فتنه در انزوا به سر مي برند.
عباسپور تاكيد كرد: ما بايد به دنبال منافع ملي جامعه و منافع مردم باشيم نه به دنبال منافع كساني كه در مقابل مردم ايستادند و در فتنه انگيزي به دشمنان نظام اسلامي كمك كردند و اين همكاران نبايد به دنبال بازسازي چهره سران فتنه باشند.
تاكيد بر توسعه عدالت
در نظام پرداخت حقوق
نماينده مردم تبريز در مجلس بر توسعه عدالت در نظام پرداخت حقوق در دستگاههاي اجرايي تاكيد كرد.
محمدحسين فرهنگي در نطق ميان دستور مجلس خود اظهار داشت: توسعه عدالت در نظام پرداخت از اقدامات شايسته اي است كه بايد مورد تاكيد نمايندگان قرار گيرد و اجراي قانون مديريت خدمات كشوري زمينه را براي اين مهم فراهم آورده است اما همچنان دستگاه هايي مانند صداوسيما از آن محرومند و اميدوارم مسئولين اين سازمان و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري اين موضوع را پيگيري كنند.
وي افزود: سامان دادن به قراردادهاي موقت كار، ايجاد اطمينان بيشتر به كارفرمايان در خصوص نيروي كار، اعمال تغييرات لازم در مديريت در جهت بهبود كارها، توسعه شهرك هاي صنعتي، رفع مشكلات صنعت گران و تحول در نظام گمركي از جمله مواردي هستند كه مي تواند در زمينه اشتغال مولد مفيد واقع شوند و البته بررسي اشتغال مولد بايد از دبيرستان ها آغاز شود.

 



خارج از دستور

توهين يك نماينده حامي فتنه گران به ائمه جمعه
يك نماينده حامي سران فتنه به بهانه توجيه ديدار فراكسيون اقليت مجلس با فتنه گران به ائمه جمعه توهين كرد.
به گزارش شبكه ايران محسن نريمان، نماينده اقليتي بابل در مجلس شوراي اسلامي، در واكنش به اعتراض امام جمعه اين شهر به ديدار برخي نمايندگان مدعي اصلاح طلبي با سران فتنه، ميرحسين موسوي را «فرزند حضرت زهرا(س)» ناميد و گفت كه حجت الاسلام روحاني «خارج از اختيارات خود و خارج از روابط و مقررات رفتار مي كند.»
اين نماينده اقليتي در حالي در توجيه ديدار اعضاي اقليت مجلس با موسوي، او را «فرزند حضرت زهرا(س)» ناميد كه ميرحسين هتاكان روز عاشوراي حسيني را كه با كف و سوت حرمت روز عاشورا و عزاي فرزند حضرت زهرا را شكسته بودند، مردان خداجوي ناميد.
نريمان كه با ايلنا گفت وگو مي كرد در ادامه اظهاراتش، انتقادات ائمه جمعه به ديدار مدعيان اصلاح طلبي مجلس با موسوي و كروبي را «جناحي» و «زمينه سازي براي اغتشاش و ناآرامي » خواند و آن را بيانگر «شكست هاي سياسي ائمه جمعه» دانست!
وي در اظهارات هتاكانه اش با بيان اينكه براي ديدار با اشخاص نياز به كسب اجازه از ائمه جمعه ندارد و به هيچ وجه در حوزه اختيارات ائمه جمعه نيست، گفت: بعضي از ائمه جمعه محترم رفتار و صحبت هايي مي كنند كه خارج از حوزه اختيارات آنها است و بهتر است به خود بيايند چرا كه اين رفتار بيانگر شكست هاي سياسي آنهاست!
اين حامي فتنه گران در عين حال تهديد كرد كه اين مواضع ائمه جمعه «مطمئنا از طرف مقاماتي كه مسائل مربوط به ائمه جمعه را ارزيابي مي كنند بي پاسخ نمي ماند.»
نريمان در حالي از ديدار برخي اعضاي فراكسيون اقليت با سران فتنه دفاع كرد كه به دنبال خسارت هاي فراواني كه اين فتنه گران به ويژه كروبي و موسوي و خاتمي به مردم و نظام زدند، شكايت بيش از 140 نماينده مجلس از اين افراد در دادستاني تهران در حال بررسي است.
گفتني است كه حجت الاسلام روحاني، امام جمعه بابل، چند روز پيش در اعتراض به ديدار اقليت مجلس با سران فتنه گفته بود: در ايام نوروز در ميان ديد و بازديدها شنيديم كه جمعي از نمايندگان مجلس از گروه اقليت به ديدار بعضي از سران فتنه رفتند، خيلي براي جامعه ما موجب تعجب بود كه دو نفر از اين افراد از نمايندگان مازندران در مجلس شوراي اسلامي بودند.
جاي بسي تاسف است كه يكي از آن نمايندگان نماينده اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي بود، اين انصافا براي جامعه ما و براي همه آنهايي كه اين خبر را شنيدند مايه تعجب بود.
جزئيات ديگري از ديدار نمايندگان روحاني مجلس با رهبرانقلاب
دو تن ديگر از نمايندگان روحاني مجلس جزئيات بيشتري از ديدار فراكسيون روحانيت مجلس با رهبرانقلاب بيان كردند.
حجت الاسلام حسينيان نماينده مردم تهران دراين باره به فارس گفت: در ديدار نمايندگان روحاني مجلس با رهبرانقلاب، ايشان نسبت به غيبت هاي نمايندگان و صندلي هاي خالي آنان در مجلس انتقاد كردند و گفتند كه مجلس بايد با دقت مسائل را بررسي كند.
نماينده مردم تهران به تذكر ديگر رهبري اشاره و متذكر شد: رهبر انقلاب همچنين فرمودند، بايد تلاش شود تا ديگران از رابطه و هماهنگي بين دولت و مجلس سوءاستفاده نكنند چرا كه دشمنان خواهان ايجاد اختلاف بين مجلس و دولت هستند. ايشان همچنين فرمودند مجلس بايد تلاش كند تا در خصوص رابطه قوه مقننه و دولت به دشمنان سوژه ندهد.
حجت الاسلام ملك محمدي نماينده مردم دامغان نيز درباره ديدار روحانيون مجلس با رهبر انقلاب گفت: رهبرمعظم انقلاب در خصوص تعطيلات مجلس و تاخير برخي از نمايندگان نيز فرمودند، با توجه به اينكه تعطيلات مجلس زياد است اما با وجود اين تعطيلات، باز هم جلسات علني مجلس با تاخير شروع مي شود، ايشان نسبت به سر وقت شروع شدن جلسات اظهار علاقه كردند.
اين عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس در ادامه تصريح كرد: همچنين رهبرانقلاب درخصوص طرح عفاف و حجاب نيز فرمودند كه اين طرح، طرح بسيار خوبي است اما در عين حال تاكيد داشتند كه بايد تذكر نيز داده شود چرا كه در اسلام هم امر به معروف وجود دارد و هم مجازات.
خاطر نشان مي شود در شماره ديروز كيهان جزئياتي از ديدار روحانيون مجلس با رهبر انقلاب و رضايتمندي ايشان از تعامل دولت و مجلس در قانون يارانه ها منتشر شده بود.
نامه توافق مجلس با دولت
توافق مجلس با دولت درباره قانون هدفمندي يارانه ها در قالب نامه اي از سوي لاريجاني به دولت اعلام شد.
محمدحسين فرهنگي نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با مهر، اظهار داشت: علي لاريجاني روز دوشنبه نامه تنظيم شده مبني بر نظر مجلس بر چگونگي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و رفع موانع موجود را به دولت ارسال كرد.
وي تاكيد كرد نظر مجلس مورد توافق دولت بوده است.
فرهنگي در پاسخ به اين سوال كه دولت از چه تاريخي مكلف به اجراي قانون يارانه هاست؟ گفت: زمان در اختيار دولت است و مي تواند از هر زماني كه آمادگي اجراي آن را پيدا كرد در سال جاري آن را به اجرا درآورد. اما آن خبري كه از دولت رسيده اين است كه دولت از تيرماه آمادگي اجراي اين قانون را دارد.

 



آيت الله مصباح يزدي: اصلي ترين عنصر حكومت اسلام ولايت فقيه است

اصلي ترين عنصر حكومت اسلام ولايت فقيه است و در طول سي سال هنوز نتوانسته ايم آنگونه كه لازم است حق اين مسئله را ادا كنيم.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني صبح ديروز در همايش «زلال ولايت، بررسي نقش رهبر معظم انقلاب در دنياي اسلام» كه در محل جامعه المصطفي مشهد برگزار شد، با اعلام مطلب فوق گفت: بيش از 03سال است دنيا با رژيم سياسي جديد كه در طول تاريخ جهان شناخته شده نبود، مواجه شده است و مردم كشور ما عليرغم اعتقادي كه بر اين مسئله دارند آنطور كه لازم است به مؤلفه هاي آن آگاه نيستند.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي با اشاره به اينكه عده اي از آگاهان سياسي ولايت فقيه را قبول دارند گفت: آنان ولايت فقيه را يك عنصر اصلي در ماهيت حكومت نمي دانند و صريحاً ادعا مي كنند چون در قانون اساسي آمده است آن را قبول داريم.
وي تأكيد كرد: حتي براي هم لباسهاي ما اين مسئله روشن نيست.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه آمريكا از اسلام ايران مي ترسد افزود: دشمنان ما كه تشنه خون من و شما هستند اين مسئله را بهتر از بسياري از مردم خود ما فهميده اند و در طول اين سي سال برايشان ثابت شده رمز بقاي نظام همين كلمه ولايت فقيه است. وي در ادامه سخنان خود گفت: يكي از عللي كه بعد از سي سال ولايت فقيه براي ما جا نيفتاده اين است كه فضاي ما سكولار است و فضاي فرهنگي را نمي پذيرد و جايي براي خدا در حكومتمان قائل نيستيم.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ادامه داد: اگر ولايت فقيه در قانون اساسي ما وجود نداشت امروز كشور ما اسلامي نبود.
آيت الله مصباح يزدي تاكيد كرد: بايد ريشه اساسي مسئله را با دلايل قاطع تبيين كنيم.
وي ادامه داد: اگر مجتهد جامع الشرايطي حكم كرد، حكمش واجب است، هنوز عده اي تصور مي كنند رهبري همچون ساير مراجع به شمار مي رود، درست تبيين نشده كه اگر امكان تشكيل حكومت وحدت مركزي باشد، تفكيك و تجزيه آن برخلاف مصلحت اسلام است و حرام به شمار مي رود.

 



باراك : ايران تهديدي براي اسرائيل نيست

وزير جنگ رژيم صهيونيستي در مصاحبه اي گفت كه ايران تهديدي فوري براي موجوديت اسرائيل به شمار نمي آيد.
به گزارش فارس، «ايهود باراك» روز دوشنبه در مصاحبه با راديو رژيم صهيونيستي گفت: احساس مي كنم كه ايران تهديد فوري براي موجوديت اسرائيل به شمار نمي آيد.
اين اظهارات باراك پس از انتشار بيانيه وزارت دفاع آمريكا مطرح مي شود كه مقامات پنتاگون روز يكشنبه اعلام كردند كه مشاوران امنيت ملي «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا طيف وسيعي از گزينه ها براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران را موردنظر دارند كه در ميان آنها در صورت شكست ديپلماسي و تحريم ها، حمله نظامي وجود دارد.
ايهود باراك در ادامه مصاحبه با راديو اسرائيل مدعي شد كه زمان براي اعمال تحريم ها عليه ايران فرا رسيده است.
وي ادامه داد: من ترجيح مي دهم كه از هرگونه گمانه زني درباره آينده خودداري كنم. هم اكنون، ايران تهديدي براي موجوديت اسرائيل به شمار نمي آيد. اگر ايران هسته اي شود، اين مي تواند باعث آغاز رقابت تسليحاتي در خاورميانه شود. اين منطقه به دليل جريان نفت بسيار حساس است و اين منطقه براي تمام جهان مهم است.
واقعيت آن است كه ايران تهديد فوري نيست اما مي تواند به اين تهديد تبديل شود و اين بدان معناست كه ما نمي توانيم به خود اجازه دهيم كه در خواب فرو رويم.

 



معاون رئيس جمهوري: عملكرد مديران و كاركنان دولت ارزيابي مي شود

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: سيستم ارزيابي عملكرد سازمان، مدير و كاركنان همچنين نظام تشويق و ترغيب مديران در سال جاري راه اندازي مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، لطف الله فروزنده در شوراي اداري استان مبناي اصلي سياست هاي دولت را در حفظ كاركنان خود، خوب كار كردن عنوان كرد و اظهار داشت: برنامه ريزي بايد به صورتي باشد كه نيروهاي توانمند احساس امنيت كنند و افراد ناكارآمد امنيت شغلي نداشته باشند.
وي افزود: ديگر هيچ نيروي ناكارآمد رسمي و پيماني دولت امنيت شغلي ندارد و امنيت شغلي تنها با خوب ظاهر شدن كسب مي شود.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با اشاره به سه گروه توانمند، خوب اما بي انگيزه و ناكارآمد در كاركنان دولت، تصريح كرد: مي خواهيم در برابر حقوق و دستمزد مناسب نيروهاي توانمند دولت حفظ و نيروهاي خوب اما بي انگيزه ارتقا داده شود همچنين بايد تكليف افراد ناكارآمد و ناتوان با بازخريد و يا انتقال روشن شود و ترافيك نيروي انساني بعضي دستگاه ها با جابه جايي حل شود.
فروزنده گفت: استخدام آخرين كار ماست و مجوز افزايش نيروي انساني در دستگاه ها پس از ساماندهي و اصلاح ساختارهاي نيروي انساني و صرفه جويي در سيستم داده مي شود.
وي يكي از آسيب هاي جدي نظام اداري را دولتي بودن آن به واسطه نگاه بعضي مديران در گذشته و شرايط جنگ دانست و ادامه داد: اين مسئله در حال حاضر ما را با تراكم نيروي انساني مواجه كرده است.
معاون رئيس جمهور اضافه كرد: بايد در راستاي چابك، چالاك و پاسخگو كردن دولت حركت كرد كه اين امر جز با كوچك كردن دولت و هدايت آن به جاي تصدي گري به سمت نظارت و فراهم كردن بسترهاي مشاركت مردم ميسر نمي شود.

 



معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش خبر داد
ساخت رادار و موتور بهينه سازي شده براي جنگنده هاي ايراني

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش جنگنده هاي امروز اين نيرو همچون F14 را يك هواپيماي كاملا متحول شده توصيف كرد و گفت: نسل جديد جنگنده هاي F14 با رادار ايراني و موتور ارتقاء يافته در حال پرواز است.
امير خلبان «غدير نصيرزاده» در گفت وگو با فارس با اشاره به ارتقاء تجهيزات و توانمندي هاي صورت گرفته بر روي انواع جنگنده هاي نيروي هوايي گفت: ما امروز نسل جديد جنگ هاي F14 را در اختيار داريم كه رادار آن توسط متخصصان داخلي خودمان ارتقاء داده شده است.
نصيرزاده تصريح كرد: از آنجا كه ساخت اين رادار توسط نيروهاي خودمان صورت گرفته و اكنون نيز روي اين جنگنده رهگير نصب است، بنابراين مرتبا مي توانيم آن را ارتقاء دهيم و در كنار موتور آن، مي شود گفت كه اين جنگنده نيروي هوايي، نسل جديدي از آن هواپيماي قبلي است.
وي همچنين با اشاره به توانمندي هاي متخصصان نيروي هوايي در بعد ساخت قطعات موتور هواپيما، اظهار داشت: امروز حركت خود را براي ساخت موتور هواپيما به طور كامل شروع كرده ايم و به نتايج قابل قبولي نيز رسيده ايم كه انشاالله در موقع لازم، اطلاع رساني مي شود.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش در بخش ديگري از اين گفت وگو به عمليات موفق و افتخارآميز دستگيري عبدالمالك ريگي در آسمان كشورمان توسط جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش اشاره كرد و در اين باره گفت: در تمام دنيا رسم براين است كه سيستم هاي اطلاعاتي، شگردهاي خود را تا سالهاي متمادي توضيح نمي دهند چرا كه اين يك اشتباه محسوب مي شود كه شما توانمندي هاي خود را در معرض ديد دشمنان بگذاريد، لذا گاهي در اين زمينه مسائل انحرافي نيز براي فريب دشمن مطرح مي شود.
نصيرزاده افزود:همين امر كه جمهوري اسلامي توانست يك فرد شرور را دستگير و از پيش روي ملت ايران بردارد يك عمل بسيار مهم بود. هر چند معتقديم اين فرد به تنهايي اهميتي نداشت اما اين عمل نشان داد كه جمهوري اسلامي ايران براي هر گونه مقابله با كساني كه به دشمني با ملت ايران مي پردازند، بيدار است.
وي به توضيح مختصري در اين باره اكتفا كرد و گفت: بايد توجه داشته باشيم كه اگر جنگنده هاي نيروي هوايي كمي ديرتر و يا زودتر وارد عمل مي شدند، احتمال داشت تا هواپيماي حامل ريگي از كشور خارج شود.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با بيان اينكه بايد به گونه اي عمل مي شد كه قوانين بين المللي زيرپا گذاشته نشود، تصريح كرد: بايد توجه داشته باشيم كه هميشه هدف قرار دادن متجاوز بسيار آسان تر از نشاندن يك هواپيماي ناشناس است و نيروي هوايي به اين عمليات خود افتخار مي كند.

 



كشف يك گور دستجمعي از شهداي دفاع مقدس در پنجوين عراق

پيكرهاي مطهر جمعي از رزمندگان اسلام در جنگ تحميلي از طريق مرز «باشماخ» به ميهن اسلامي بازگردانيده شدند.
بر اساس گزارش هاي دريافتي پيكرهاي پاك اين شهدا چند روز پيش در يك گور دسته جمعي در شهرستان سيدصادق منطقه كردستان عراق كشف شده بود.
براي اين شهدا روز يكشنبه مراسم تشييع باشكوهي در شهرستان پنجوين عراق برگزار شد.
اين مراسم در حالي برگزار شد كه جمع زيادي از مقامات كردستان عراق و مردم اين منطقه حضور داشتند. گفته مي شود كه چند روز پيش كارگران شهرداري منطقه سيدصادق كردستان هنگام حفر زمين، متوجه يك گور جمعي شده اند. با بررسي موضوع و بر اساس شواهد موجود، مشخص شد كه اجساد مدفون در اين گور، همگي سربازان ايراني دوران دفاع مقدس هستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14