(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 ارديبهشت 1389- شماره 19628
 

فراگيري امنيت پايتخت در طرح هاي عملياتي پليس
رئيس ديوان عدالت اداري: مبارزه با مفاسد اقتصادي با هماهنگي 3 قوه به نتيجه مي رسد
محكوميت 235 ميلياردي يك مفسد اقتصادي
اهداي 9 نشان ملي ايثار به والدين شهداي استان كرمان
«بي آر تي» تا تجريش مي رود
قوه قضائيه اعلام كرد نتايج دارايي 6 مقام ارشد دولت نهم
راه اندازي دومين مركز تحقيقات نجوم در شمال تهران
با هماهنگي دستگاه قضايي انجام مي شود برخورد پليس با گردنكشان و متجاوزان به حقوق مردم
در خدابنده شير سيرك پس از اجراي برنامه فرار كرد
خروس مشگين شهري كرچ شد
صاعقه جان يك نفر را در خرم آباد گرفت
كميته امداد عهده دار 10 درصد از پروژه اشتغال زايي شد
اهداي 2 هزار چادر به زنان لبناني
موفقيت اولين جراحي پيوند كامل صورت
حمايت تونس از فلسطينيان با ارسال درخت زيتون
كودك 50 ساله



سردار ساجدي نيا خبر داد
 فراگيري امنيت پايتخت در طرح هاي عملياتي پليس

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از آغاز طرح هاي عملياتي پليس براي ايجاد احساس امنيت و رضايت مندي مردم در پايتخت خبر داد.
سردار سرتيپ «حسين ساجدي نيا»، ديروز در مراسم معارفه جانشين فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اين كه برنامه هاي پليس تهران در سه محور كوتاه، ميان و بلند مدت در امور ستادي و عملياتي پيش بيني شده است، خاطرنشان كرد: در حوزه عملياتي پليس تهران توفيقات خوبي داشته و طي سه روز گذشته تمام برنامه ها در اين حوزه تنظيم شده و از ديروز اجرا شده كه در مصاحبه هاي خود چگونگي اجراي اين برنامه ها براي برقراري امنيت بيشتر به مردم اعلام خواهد شد.
وي افزود: همچنين در حوزه ستادي با توجه به اين كه بيش از 60 درصد از ساختمان هاي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ قدمت 40 ساله دارند اقداماتي در اين رابطه صورت خواهد گرفت.
گفتني است در اين مراسم سردار محمدرضا عليپور جانشين فرماندهي نيروي انتظامي طي سخناني در خصوص شركت هاي هرمي اظهار داشت: در سال گذشته با دو هزار و 700 شركت هرمي در تهران برخورد شده كه بيشتر اين شركتها در مناطق شمال غرب و غرب تهران بوده اند.
وي با اشاره به برخورد با اين شركت ها گفت: به لحاظ شرايطي كه در برخي نقاط تهران داريم شركتهاي هرمي نگرانيهايي براي پليس ايجاد كرده اند كه با هماهنگي مراجع قضائي پليس نسبت به رفع اين نگرانيها در سال جاري اقدام مي كند.
سردار عليپور با بيان اينكه نظارت بر NGO ها متولي ندارد افزود: در زمينه نظارت و سازماندهي سازمان هاي مردم نهاد (NGO) سازمان هاي مختلفي وجود دارند كه نيازمند ساماندهي به صورت متمركز هستيم.
وي با تأكيد بر اينكه نظارت بر سايت هاي اينترنتي بايد تقويت شود گفت: براي حل مشكلات سايت هاي اينترنتي فقط فيلترينگ كافي نيست و بايد نظارت ها در اين زمينه بيش از قبل تقويت شود.

 



رئيس ديوان عدالت اداري: مبارزه با مفاسد اقتصادي با هماهنگي 3 قوه به نتيجه مي رسد

رئيس ديوان عدالت اداري، برخي اشخاص و پاره اي قوانين و ضوابط و حتي ميزاني از رودربايستي ها را موانع مبارزه با مفاسد اقتصادي اعلام كرد.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظري، در آستانه سالروز صدور فرمان 8 ماده اي مقام معظم رهبري به ارزيابي عملكرد قوا در اجراي اين فرمان مبني بر مبارزه با مفاسد اقتصادي پرداخت و تصريح كرد:
اولين عامل در عدم دستيابي به مبارزه مطلوب با مفاسد اقتصادي، نبود عزم و اراده جدي براي ورود به صحنه و برداشتن موانع موجود سر راه مبارزه با مفاسد اقتصادي در مجلس، دولت و قوه قضاييه است.
اين به معناي عدم خواست قوا بر تحقق فرمان رهبر نبوده است. روساي جمهوري گذشته، نماينده مجلس و دستگاه قضايي مي خواستند كه در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادي به صورت جدي تري وارد شوند اما زمانيكه با موانعي روبرو شده اند، توقف كرده اند.
رئيس ديوان عدالت اداري، موانع مبارزه با مفاسد اقتصادي را برخي اشخاص، پاره اي قوانين و ضوابط و حتي ميزاني از رودربايستي ها دانست و خاطرنشان كرد: امروز با توجه به شرايط حاكم بر دستگاه قضايي و وضعيت موجود در جامعه، زمينه هاي لازم براي مبارزه با مفاسد اقتصادي به شكل مطلوب تري فراهم است. علاوه بر اين، ما از اينكه خواسته شرعي، منطقي، اخلاقي، اجتماعي و سياسي مقام معظم رهبري سال هاست كه بر زمين مانده بايد خجالت بكشيم.
منتظري با تاكيد بر لزوم ورود جدي به اين عرصه اظهار داشت: بايد هر مانعي در اين مسير، متناسب با آن مانع برداشته شود؛ يعني اگر موانع قانوني داريم، به نحو قانوني آن را برطرف كنيم و اگر موانع ما انساني است، به اصلاح آن بپردازيم. در اين صورت است كه مردم مي توانند به مشاهده موردي و مصداقي مبارزه با مفاسد اقتصادي توسط مسئولان اميدوار باشند.
وي ادامه داد: زمانيكه به ديوان عدالت اداري آمديم، پرونده هايي بود كه از سالهاي قبل در ديوان وجود داشت و تضييع حقوق بيت المال صورت گرفته بود. در اين زمينه به صورت جدي وارد عمل شديم و اميدواريم بتوانيم تا آنجا كه به كار ديوان عدالت اداري مربوط است، در راستاي احقاق حقوق عامه و احياي بيت المال گام هاي موثري برداريم.
منتظري با بيان اينكه قوه قضائيه طي سالهاي گذشته تلاش هايي در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادي داشته، اين تلاش ها را كافي ندانست و تصريح كرد: كار دستگاه قضايي را در اين زمينه در حد مطلوب ارزيابي نمي كنم؛ البته مبارزه با مفاسد اقتصادي نيازمند مقدمات و بسترهايي است كه فراهم كردن آن ها عمدتا به عهده قوه مقننه و دستگاه اجرايي است. اگرچه قوه قضائيه در تدوين برخي لوايح مي تواند به مجلس و دولت كمك كند اما به هر حال عمده كار به عهده دستگاه قضايي نيست. با اين حال، معتقديم پس از فراهم شدن بسترهاي لازم، قوه قضائيه بايد طلايه دار مبارزه با مفاسد اقتصادي باشد.
به گزارش ايسنا، رئيس ديوان عدالت اداري در پايان اظهار داشت: مفاسد اقتصادي در بستري از نقص قوانين و برخي تصميمات دستگاه هاي اجرايي شكل مي گيرد. مرحله بعد از اصلاح قوانين و تصميمات، ورود دستگاه قضايي به موضوع است؛ لذا مبارزه با مفاسد اقتصادي را بايد مجموعه اي ببينيم كه اگر هماهنگ نباشد به نتيجه نمي رسد و معتقدم با هماهنگي قواي سه گانه تحت هدايتي صحيح مي توان اجراي فرمان 8 ماده اي مقام معظم رهبري را به منصه ظهور رساند.

 



محكوميت 235 ميلياردي يك مفسد اقتصادي

مجتمع قضايي امور اقتصادي اعلام كرد: يك مفسد اقتصادي به بيش از 235 ميليارد ريال محكوم شد.
به گزارش ايرنا، دراعلام اين مجتمع تاكيد شده است: درراستاي مبارزه جدي با مفاسد اقتصادي پرونده يكي ديگر از مفسدان اقتصادي پس از سير مراحل قضايي منجر به صدور راي قطعي از سوي شعبه 68 دادگاه تجديد نظر استان تهران شد.
براين اساس، مجموعه اقدامات متهم كه در فرآيند دريافت تسهيلات از بانك ملت و عدم بازپرداخت مبالغ دريافتي بدين نحواست كه شركت هاي ثبت شده خريدار و فروشنده همگي بنام شخص متهم و يا عضو هيئت مديره آنها بوده و پيش فاكتور و اسناد حمل همگي صوري بوده است.
مستشاران شعبه 68 دادگاه تجديد نظر استان تهران «مسعودي مقام و بيك وردي» متهم پرونده بنام «داود سرخوش شهري» فرزند رضا علي را ازحيث اتمام تحصيل مال ازطريق نامشروع به تحمل دو سال حبس تعزيري و چهارسال محروميت ازدريافت تسهيلات بانكي و رد مبالغ 235 ميليارد و 838 ميليون و 692 هزار و 335 ريال و 36 ميليون و583 هزار و 80دلار و دو ميليون و 419 هزاريورو درحق بانك ملت محكوم كردند.
براساس اعلام مجتمع قضايي امور اقتصادي، مراتب دراجراي تبصره 3 ماده 188 قانون آئين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب درامور كيفري مصوب 1387 اعلام شده است.

 



اهداي 9 نشان ملي ايثار به والدين شهداي استان كرمان

همزمان با دور سوم سفرهاي استاني هيئت دولت، رئيس جمهور، به 9 نفر از والدين تك فرزند شهيد و چند شهيد استان كرمان نشان ملي ايثار اهدا مي كند.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران،مسعود زريبافان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با تأكيد بر اينكه خانواده هاي شهدا و ايثارگران، به تعبير مقام معظم رهبري به ملت ايران آبرو و حيثيت دادند، افزود: به منظور تكريم خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران و تجليل از رشادت ها و حماسه هاي اين عزيزان، رئيس جمهور در سفر به استان كرمان طي مراسمي به 9 نفر از والدين داراي تك فرزند شهيد و چند شهيد نشان ملي ايثار اهدا مي كند.
لازم به ذكر است «علي اكبر اسدي» پدر شهيدان عبدالرضا، حسين و حسن اسدي، «فاطمه محمدي زاده»، مادر شهيدان ايرج و حسين بدرقه زاده، «زهرا حميدي» همسر شهيد محمود تويسركاني و مادر شهيد محسن تويسركاني، «اكبر محمدي» پدر شهيد محمد محمدي، «صفيه سالار بارده» مادر شهيد اكبر سالاري، «مريم كافي» مادر شهيد محمد كافي كنگ، «معصومه بيگم حسيني» مادر شهيد سيدحسن حسيني موسوي، «سكينه پاك ذات» مادر شهيد علي شفيعي و «بلقيس علي توكلي روداب» مادرشهيد مجيد مشايخي امجز از رئيس جمهور «نشان ملي ايثار» دريافت مي كنند.
گفتني است «نشان ملي ايثار» براساس مصوب هيئت دولت به خانواده هاي معزز شهيدان توسط بالاترين مقام اجرايي كشور اهدا مي شود.

 



«بي آر تي» تا تجريش مي رود

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از ادامه خط اتوبوس هاي تندرو در خيابان وليعصر (عج) از پارك وي تا تجريش خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر سيدجعفر تشكري هاشمي گفت: امسال خط اتوبوس هاي تندرو در خيابان وليعصر (عج) با حفظ دو طرفه بودن خيابان تا ميدان تجريش ادامه خواهد يافت.
معاون شهردار تهران خاطرنشان كرد: در خيابان وليعصر (عج) از پارك وي تا تجريش با توجه به اهميت و ضرورت دو طرفه ماندن خيابان، مسير ويژه اي در وسط خيابان براي تردد اتوبوس ها ايجاد خواهد شد كه اين مسير در بخش هايي براي تردد اتوبوس ها از شمال به جنوب و در بخش هايي ديگر براي تردد اتوبوس ها از جنوب به شمال است.
راه اندازي خط جديد
تشكري هاشمي همچنين از راه اندازي يك خط جديد بي آر تي از پارك وي تا ميدان توحيد خبر داد.
وي افزود: امسال علاوه بر ادامه خط اتوبوس هاي تندرو در خيابان وليعصر (عج)، يك خط جديد بي آرتي از پارك وي تا ميدان توحيد و در ادامه تا ميدان جمهوري احداث خواهد شد.
تشكري هاشمي با تاكيد بر خدمات رساني مناسب در خطوط تندرو از خريد سري جديد اتوبوس هاي دوكابين خارجي خبر داد و گفت: امسال 700 دستگاه اتوبوس دوكابين خارجي جديد به ناوگان اتوبوسراني افزوده مي شود.
وي خاطرنشان كرد: اقدامات لازم براي خريد 700 دستگاه اتوبوس دوكابين خارجي انجام شده كه بخشي از اين اتوبوس ها به صورت (CKD) وارد مي شود و با مشاركت شركت هاي خودروساز داخلي و به منظور بومي سازي صنعت توليد، اين خودروها در داخل كشور مونتاژ خواهند شد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: سري اول اتوبوس هاي دو كابين خارجي به صورت كاملا ساخته شده (CBU) وارد كشور شده بودند اما در تلاشيم صنعت توليد اين خودروها را در داخل كشور بومي سازي كنيم و به همين دليل بخشي از اتوبوس هاي سري جديد در داخل كشور مونتاژ مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم از نيمه دوم سال بتوانيم از اتوبوس هاي جديد دوكابين در ناوگان استفاده كنيم و روز به روز شاهد ارتقاي كيفي ناوگان و سطح خدمات رساني به شهروندان باشيم.

 



قوه قضائيه اعلام كرد نتايج دارايي 6 مقام ارشد دولت نهم

دفتر اجراي اصل 142 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران وضع دارايي تعدادي از مشمولان موضوع اين ماده را هنگام شروع و پايان خدمت آنان بررسي و گزارش كرد.
به گزارش روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، دفتر اجراي اصل 142 قانون اساسي اعلام كرد: وضع دارايي تعدادي از مشمولان اين ماده با توجه به مفاد اظهارنامه ابرازي رسيدگي شد كه نتيجه اين رسيدگي، افزايش را در دارايي نامبردگان نشان نمي دهد.
بنابراين گزارش رئيس قوه قضائيه بعد از ملاحظه نتايج گزارش دفتر اجراي اصل 142 قانون اساسي با پيشنهاد خاتمه رسيدگي پرونده مشمولان اين ماده موافقت كرد.
اسامي افراد مشمول اين ماده كه پرونده آنان مختومه شده است به اين شرح اعلام مي شود:
1- غلامحسين الهام (وزير سابق دادگستري و همسر و فرزندان)
2- علي رضا علي احمدي جشفقاني (وزير سابق آموزش و پرورش و همسر و فرزندان)
3- صادق واعظ (معاون سابق علمي و فناوري رئيس جمهور و همسر و فرزندان)
4- محمدحاجي علي اكبري (معاون سابق رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان و همسر و فرزندان)
5- غلامحسين نوذري (وزير سابق نفت و همسر و فرزندان)
6- كامران باقري لنكراني (وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همسر و فرزندان).

 



راه اندازي دومين مركز تحقيقات نجوم در شمال تهران

دومين مركز تحقيقات آماتوري در ارتفاعات رحمان آباد شمال تهران راه اندازي مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك مهندس محمد احمدي بافنده شهردار منطقه گفت: فاز دوم توسعه رصدخانه مركز علوم و ستاره شناسي تهران با همكاري مركز نجوم و هيئت هاي علمي در ارتفاعات دره رحمان آباد كه به بوستان نيلوفر تبديل شده، جانمايي شده است و در آن يك تلسكوپ 12 اينچي و در كنار آن يك تلسكوپ 20 اينچي نصب خواهد شد.
وي نصب بزرگترين تلسكوپ عمومي كشور را از مهمترين اقدامات اجرا شده در سال جديد دانست و گفت: تلسكوپ مذكور از نوع ميد و 14 اينچ بوده كه با صرف هزينه اي حدود 20 ميليون تومان به زودي نصب مي شود.
مهندس احمدي بافنده وجود «جي.پي.اس» بر روي اين تلسكوپ را يكي از قابليت هاي آن برشمرد و افزود: اين تلسكوپ مي تواند حركت سيارات و وقايع نجومي را در آسمان دنبال كند و تصاويري از آنها را به ثبت برساند.
وي رصد ستارگان از داخل منازل را از برنامه هاي ديگر مركز علوم و ستاره شناسي دانست و اظهار اميدواري كرد با اجراي اين طرح شهروندان بتوانند از داخل منزل خود با لينك شدن، فعاليت تلسكوپ را كه در حال بررسي و ثبت وقايع نجومي است، دنبال كنند.

 



با هماهنگي دستگاه قضايي انجام مي شود برخورد پليس با گردنكشان و متجاوزان به حقوق مردم

جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس با هماهنگي دستگاه قضايي با گردنكشان و متجاوزان به حقوق مردم برخورد مي كند.
به گزارش خبرگزاريها سردار احمدرضا رادان در حاشيه مراسم معرفي جانشين جديد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اظهار داشت:
در آينده اي نزديك شاهد اجراي طرح هايي خواهيم بود كه موجب افزايش احساس امنيت در تهران و كشور خواهد شد.
وي گفت: براي مقابله با گردنكشان و متجاوزان به حقوق مردم با دستگاه قضايي هماهنگي شده و اين تبهكاران مورد برخورد پليس قرار خواهند گرفت.
سردار رادان افزود: در اجراي اين طرح ها دغدغه هاي مردم را مورد نظر قرار داده و برطرف مي كنيم.
وي در مورد اجراي طرح امنيت اجتماعي و راه اندازي مجدد گشت هاي ارشاد گفت: جزئيات طرح هاي جديد نيروي انتظامي به زودي ابلاغ و اجرا خواهد شد.
سردار رادان درباره برگزاري نمايشگاه هاي پرمخاطب در محل نمايشگاه بين المللي گفت: قرار بر اين بود كه در نمايشگاه بين المللي فقط نمايشگاه هاي تخصصي كم مخاطب برگزار شود اما در نمايشگاه هاي پرمخاطب موجب افزايش 50 درصدي ترافيك در اطراف نمايشگاه بين المللي مي شود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي اظهار داشت:در سال آينده نيز آزمايشهاي سخت تري پيش روي پليس قرار خواهد گرفت كه اميدواريم با مديريت خوب مديران و ياري پرسنل سربلند شويم.
وي افزود: برخورد با موادفروشان و خرده فروشان مانند سال هاي گذشته ادامه مي يابد و اقتدار جزو لاينفك اجراي اين طرح هاست، اما در حوزه هاي ديگر دغدغه هاي مردم را به ترتيب رصد مي كنيم كه در اين راستا بايد منتظر باشيد تا چگونگي اجراي طرح از زبان فرمانده انتظامي تهران بزرگ اعلام شود.

 



در خدابنده شير سيرك پس از اجراي برنامه فرار كرد

خدابنده - خبرنگار كيهان:
حمله يك قلاده شير در مجموعه ورزشي شهيد فهميده خدابنده به مردم باعث زخمي شدن يك نوجوان 13 ساله شد.
در جريان برگزاري نمايش سيرك در مجموعه ورزشي شهيد فهميده خدابنده در اثر سهل انگاري مربي و برگزاركنندگان نمايش، يك قلاده شير پس از خاتمه نمايش از سالن متواري و در حياط مجموعه فوق به نوجواني 13 ساله به نام حميد صحبتي ها حمله و وي را مجروح كرد.
با تلاش مربي، مأموران انتظامي و حاضران، شير مزبور به دام افتاد و جوان مصدوم به بيمارستان اميرالمؤمنين خدابنده انتقال يافت و سپس به زنجان اعزام شد.
ازدحام جمعيت، فروش فوق العاده بليت، قطعي برق سالن و عدم اتخاذ تمهيدات و تدابير لازم در اين گونه مواقع علت متواري شدن شير از سالن اعلام شد.

 



خروس مشگين شهري كرچ شد

در پديده نادري در مشگين شهر از توابع استان اردبيل، خروسي كرچ شد.
به گزارش ايرنا، اين خروس هم اكنون بر روي تخم مرغ ها خوابيده و به هيچ وجه حاضر نيست از آن جدا شود.
صاحب اين خروس روز شنبه گفت: از چند روز پيش كه براي جمع آوري تخم مرغ ها به محل نگهداري آنها رفتم با عكس العمل تند خروس روبه رو شدم كه بر روي تخم مرغها خوابيده بود.
وي افزود: با ديدن اين حال و تغييرات جنبي در حيوان مقدمات خوابيدن وي بر روي تخم مرغها را فراهم كردم و اكنون اين خروس مانند يك مرغ مادر با درآوردن صداي مرغ كرچ افتاده از تخم مرغ ها نگهداري مي كند.
رئيس شبكه دامپزشكي مشگين شهر نيز با مشاهده و معاينه اين خروس گفت: هنوز نمي توان اظهارنظر جدي در اين مورد داشت.
كرچ شدن به حالتي از مرغ گفته مي شود كه طي آن مرغ آماده خوابيدن بر روي تخم براي درآوردن جوجه مي شود.
كرچي در مرغ ها را مي توان با صداي مخصوصي كه مرغ از خود بروز مي دهد تشخيص داد.
معمولا به هنگام كرچي، مرغ حساس تر شده و نسبت به ديگر مرغها و همچنين حضور انسان واكنش نشان مي دهد.
مرغ كرچ ترجيح مي دهد كه اوقات روز را بجاي دانه چيني و گردش در جايي كه تاريك و خلوت باشد بر روي تخم هاي موجود بخوابد.
براساس اعلام رسانه هاي خارجي و داخلي چند روز پيش نيز پس از حمله يك قلاده روباه به محل نگهداري مرغ و خروس در يكي از كشورهاي اروپايي خروسي كه از اين حادثه جان سالم بدر برده بود، تخم گذار شد.

 



صاعقه جان يك نفر را در خرم آباد گرفت

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
رعد و برق در خرم آباد يك نفر را كشت و باد و باران در اين شهرستان خسارت برجاي گذاشت.
فرماندار خرم آباد با اعلام اين خبر افزود: بر اثر رعد و برق يك نفر بنام مراد دلفان در سفيدكوه واقع در جنب فرمانداري خرم آباد كشته شد كه با تلاش نيروهاي آتش نشاني، اورژانس و جمعيت هلال احمر جنازه وي از كوه پايين آورده و تحويل بستگانش شد.
حسن شريعت نژاد با اعلام اين خبر كه بارش شديد باران در اين شهرستان كه در بعضي مناطق توام با باد و تگرگ بود خسارت مالي بر جاي گذاشته است، افزود: بر اثر وزش باد شديد سيمهاي برق مناطقي از شهر قطع و موجب خاموشي شد كه پس از چند ساعت تلاش نيروهاي شركت برق اين مشكل برطرف شد.
فرماندار گفت: حدود 35 اصله درخت بر اثر وزش باد شكست و سيلاب ناشي از بارندگي علاوه بر اينكه در داخل زيرگذرهاي ميدان امام حسين(ع) و 22 بهمن بالا آمد و موجب قطع تردد در اين مسيرها شد، بيش از 40 واحد مسكوني و تجاري را فرا گرفت كه با گسيل نيروها و امكانات شهرداري و هلال احمر كار امدادرساني و تخليه آب از داخل واحدهاي مذكور انجام شد. بارندگي هاي 24 ساعت گذشته طي دهه هاي اخير كم سابقه بوده است ميزان خسارات مالي اين حادثه در دست بررسي است.

 



كميته امداد عهده دار 10 درصد از پروژه اشتغال زايي شد

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني (ره) گفت: 10 درصد از پروژه اشتغال زايي كشور امسال بر عهده كميته امداد خواهد بود.
عزت الله قائدي اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته به علت نبود همكاري بانك ها بخشي از پروژه اشتغال زايي كه برنامه ريزي شده بود، اجرا نشد كه اميدواريم امسال با مساعدت بانك هاي عامل اين شغل ها اجرا شود.
وي تصريح كرد: حوزه معاونت اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام (ره) اعلام كرده است كه امسال بيش از يكصد هزار فرصت شغلي در كشور براي مددجويان تحت پوشش اجرا مي كند.
قائدي بيان داشت: شوراي اشتغال كميته امداد امام (ره) برنامه هاي خود را به دولت ارائه كرده است كه اميدواريم امسال در زمينه كشاورزي، دامپروري، صنعتي و صنايع پيشرفت خوبي را داشته باشيم.
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام (ره) به مبلغ وام هاي قرض الحسنه به مددجويان اشاره كرد و گفت: به هر كدام از مددجويان مبلغ 10 ميليون تومان وام قرض الحسنه داده مي شود ضمن اينكه از سوي منابع بانكي كميته امداد امام (ره) نيز به مددجويان مبلغي داده خواهد شد. وي با اشاره به اينكه جنسيت در حوزه اشتغال معنا ندارد، افزود: حوزه اشتغال مددجويان سعي مي كند با كارآموزي به مددجويان زن و مرد، آنها را آماده اشتغال كند كه خوشبختانه در طي اين سال ها به موفقيت هاي خوبي دست پيدا كرده است.
به گزارش فارس، قائدي از مسئولان بانك هاي عامل خواست تا در سال جاري تمام همكاري خود را به كار گيرند تا در پايان سال به توفيقات خوبي دست پيدا كنند.

 



اهداي 2 هزار چادر به زنان لبناني

به 2 هزار نفر از زنان و دختراني كه اخيرا تصميم گرفتند مفتخر به پوشش حجاب برتر چادر شوند، چادرهايي از سوي سيدحسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان اهدا شد.
به گزارش ايرنا به مناسبت فرا رسيدن ايام سالروز ولادت بزرگ بانوي اسلام حضرت زينب(س)، در مراسمي با هدف تكريم 2 هزار دختر و زن لبناني در رده هاي سني مختلف كه تازه مفتخر به پوشش حجاب برتر چادر شده اند، چادرهايي از سوي سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان اهدا شد.به اين مناسبت جشني در يكي از مدارس المهدي (شاهد) در حومه جنوبي بيروت برگزار شد.در اين جشن شيخ «شفيق جرادي» مدير مركز معارف حكمت و پژوهش هاي اسلامي در سخناني به موضوع حجاب و پوشش اسلامي پرداخت و «سمر صفي الدين» يكي از دختران حاضر در مجلس به نمايندگي از دختران تازه محجبه سخنراني كرد و پس از آن مادر شهيد عماد مغنيه به ايراد سخنراني پرداخت.
در پايان اين جشن چادرها از طرف مسئولان حزب الله به نمايندگي از سيدحسن نصرالله دبير كل حزب الله به خانم هاي شركت كننده در مراسم اهدا شد.بسياري از شيعيان لبنان به ويژه ساكنين بيروت به دليل فشارهاي سياسي و اجتماعي تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي حجاب نداشتند. پيروزي انقلاب اسلامي جامعه شيعيان را به طور چشمگيري متحول ساخت. پوشش مانتو به عنوان يك نوع حجاب اسلامي از ايران وارد اين كشور شد و در كنار چادر قرار گرفت.
مانتوهاي دهه 60 ايران به همان بلندي و مدل در ميان زنان لبناني به وفور ديده مي شود اما روند جديدي براي پوشيدن چادر در لبنان آغاز شده است.

 



موفقيت اولين جراحي پيوند كامل صورت

تيمي از 30 پزشك اسپانيايي اعلام كردند اولين پيوند صورت كامل در جهان را با موفقيت به انجام رسانده اند.
مردي كه در اثر يك حادثه تيراندازي از ناحيه صورت به شدت آسيب ديده بود طي اين جراحي پيوند پوست، ماهيچه ها، بيني، لبها، دندانها و استخوانهاي گونه جديدي را دريافت كرد. سخنگوي بيمارستان دانشگاه «وال دبرون» اعلام كرد پس از تحمل 22 ساعت جراحي، بيمار اكنون در وضعيت مناسب و ثابتي به سر مي برد.
بيمار در پي حادثه اي كه پنج سال پيش براي وي روي داده بود توانايي تنفس، خوردن غذا و درست صحبت كردن را از دست داده بود و پس از 9 جراحي ناموفقي كه بر روي وي انجام گرفته بود، در نهايت تن به پيوند صورت كامل داد و تيمي متشكل از 30 متخصص اين جراحي سنگين را در تاريخ 20 مارس 2010 در بيمارستان بارسلونا انجام دادند. به گفته «ژان پربارت» مدير اين تيم جراحان، بيمار پس از جراحي با ديدن خود در آينه احساس آرامش خاطر و خشنودي يافته است.

 



حمايت تونس از فلسطينيان با ارسال درخت زيتون

روزنامه «البيان» چاپ امارات متحده عربي روز شنبه نوشت: رئيس جمهور تونس با ارسال هواپيماي حامل درختان زيتون و انار براي فلسطينيان، به حمايت از آنان در برابر اقدام اسرائيل در كوچ دادن اجباري اين ملت و قطع درختانشان، برمي خيزد.
سلمان الهرفي سفير فلسطين در تونس گفت: تصميم تونس به ارسال درختان زيتون براي فلسطيني ها در چارچوب حمايت از تاكيد آنان بر حفظ زمينهايشان صورت مي گيرد.
الهرفي همچنين گفت: ارسال هواپيماي تونسي در چارچوب مشاركت در كاشت درختان زيتون در خاك فلسطين جا دارد، به ويژه اينكه اشغالگر اسرائيلي درصدد قطع درختان زيتون در سرزمين هاي اشغالي است.

 



كودك 50 ساله

يك كودك انگليسي كه از يك گونه نادر سندروم پيري در كودكي (پروجريا) رنج مي برد در حالي كه تنها 11 سال دارد شبيه به يك مرد بالاي 50 سال به نظر مي رسد.
اين كودك 11 ساله كه «هري كراوتر» نام دارد در ميرفيلد يوركشاير زندگي مي كند. وي همانند كودكان همسن خود دوچرخه سواري كرده و با اسكيتبورد بازي مي كند، از درخت بالا مي رود و شنا مي كند اما پنج برابر سريعتر از همكلاسي هاي خود پير مي شود.وي از يك بيماري ژنتيكي بسيار نادر رنج مي برد كه نوع بسيار استثنايي از بيماري «پروجريا» (سندروم پيري در كودكي) است. در واقع هري كراوتر تنها نمونه مبتلا به اين سندروم در دنيا است.
برخلاف كودكاني كه از پروجريا رنج مي برند و با علائم اوليه پيري متولد مي شوند اين كودك انگليسي كه سومين فرزند خانواده است به صورت كاملا عادي متولد شد اما با گذشت زمان لكه هايي در زير بازوها و علائم عجيبي روي شكم وي نمايان شد و صورت اين كودك نيز به سرعت شروع به تغيير كرد و چين و چروكهايي در زير چشمها ظاهر شد.براساس گزارش تلگراف، به دليل دردهاي روماتيسمي، اين كودك از 7 سالگي شروع به خوردن داروهاي ضددرد به مدت چهار بار در روز كرده است و پوستش شروع به پير شدن كرده و استخوانها نرمي خود را از دست داده اند.
اين كودك گفت: پوست و استخوانهايم همانند پدربزرگ و مادربزرگم پير شده اند. من مي توانم همانند دوستانم كلي كار انجام دهم، اما اغلب بايد جلوي خودم را بگيرم چون خسته مي شوم و درد زيادي مي كشم. اما بدتر از همه نگاه عجيب مردمي است كه مرا نمي شناسند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14