(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 ارديبهشت 1389- شماره 19633
 

حديث دشت عشق
سعيدلو در افتتاح اولين مركز توسعه جهاني تكواندو: ايران يكي از قطب هاي تكواندو جهان است
اخبار كوتاه از فوتبال
نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود اينتر در شب خاموشي ستارگان بارسلونا
قهرمان اسبق المپيك تصميمش را گرفت وداع توكلي با دنياي وزنه برداري
واكنش مديرعامل ذوب آهن به اقدام غيرقانوني ناظر AFC خليج فارس هويت و تاريخ زنده ماست
مشحون: براي كسب مقام به گوانگجو مي رويم
خواندني از ورزش ايران
استقلال ايران - الشباب عربستان در جده تقابل ذوب آهن و مس در آسيا
قهرماني پوركاشيان در رقابت هاي شطرنج آسيا



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «غلامرضا ماستري فراهاني»
شهيد انقلاب اسلامي

شهيد «غلامرضا ماستري فراهاني» سال1313 در شهرستان ماستر اراك چشم به جهان گشود. دوران مكتب را در شهرستان كوچك خود با شادي گذراند اما به دليل كمبود امكانات و شرايط نتوانست ادامه تحصيل بدهد. از همان ابتدا قرآن مشق مي نمود. علاقه وافري به قرآن داشت. حتي از كودكانش هم قرآن خواندن را دريغ ننمود و از همان ابتداي طفوليت آنها را نيز با قرآن مأنوس مي كرد. غلامرضا عاشق خانواده اش بود و به خاطر آنها سخت مي كوشيد و با حقوق كارگري هر روز بزرگ شدن بچه هايش را مشاهده مي كرد.روزي كه براي او زيبا بود، به همراه دامادشان از منزل به همين مقصود (كمك) از منزل خارج شد اما ديگر باز نيامد و همان شب خانواده اش متوجه شدند كه او آنها را ترك گفته است و او به درجه رفيع شهادت نائل شد. درخيابان زماني كه قصد كمك داشت مورد اصابت گلوله اي از طرف رژيم كه از پادگان به سمت تظاهركنندگان شليك مي شد قرارگرفت.
بنياد شهيد منطقه11 تهران

 



سعيدلو در افتتاح اولين مركز توسعه جهاني تكواندو: ايران يكي از قطب هاي تكواندو جهان است

مركز جهاني توسعه و آموزش تكواندو با حضور رأساي سازمان تربيت بدني كشورمان و فدراسيون جهاني تكواندو رسماً افتتاح شد.
خرداد ماه سال 88 فدراسيون جهاني تكواندو مجوز احداث يكي از 10 مركز توسعه و آموزش تكواندو در جهان را به ايران داد و يكسال نيز زمان معين كرد تا اين مركز راه اندازي شود.
اولين مركز از مراكز دهگانه توسعه تكواندو در جهان عصر پنجشنبه با حضور علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني، «چانگ وون چو» رئيس فدراسيون جهاني تكواندو، سيدمحمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو، سفير كره جنوبي در ايران، هادي ساعي پرافتخارترين تكواندو كار ايران، «كانگ شين چال» سرمربي كره اي تيم ملي پومسه، زارع پور سرپرست فدراسيون تنيس روي ميز، برخي مسئولان هيئت هاي تكواندو از جمله سهرابي رئيس هيئت تكواندو تهران و عطايي رئيس هيئت تكواندو زنجان، برخي پيشكسوتان و اهالي اين رشته رسماً افتتاح شد.
در اين مراسم سيدمحمد پولادگر ضمن خير مقدم به حاضران در جلسه از تلاش و مساعدت رئيس سازمان تربيت بدني در راه اندازي اين مركز تشكر و قدرداني كرد و افزود: نهم ارديبهشت ماه يك روز به يادماندني براي تكواندو خواهد بود، چرا كه همت و تلاش تك تك اعضاي خانواده بزرگ و افتخارآفرين تكواندو باعث شد تا امروزه تكواندو ايران يكي از قدرت هاي برتر جهان باشد و اين افتخار بزرگي است براي ايران كه چنين مركزي در كشور ما احداث شده است.
بعد از سخنراني پولادگر، دكتر «چو» رئيس فدراسيون جهاني به 35 سال تاريخچه تكواندو ايران اشاره كرد و گفت: مركز جهاني توسعه و آموزش تكواندو كمك مي كند تا تكواندو ايران همچنان در سطح اول جهان حضوري پررنگ داشته باشد.وي در ادامه به تكواندو ايران مأموريت داد تا به رشد و گسترش تكواندو در منطقه غرب آسيا كمك كند .
در ادامه اين مراسم از سوي فدراسيون تكواندو لوح يادبودي به همراه كمربند دان هفت افتخاري به رئيس سازمان تربيت بدني اهدا شد. سپس مركز جهاني تكواندو توسط فدراسيون جهاني تكواندو افتتاح شد.
سعيدلو: كسي نمي تواند در ورزش چند شغله باشد
اما در حاشيه اين مراسم علي سعيدلو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تكواندوي ايران در واقع يكي از قطب هاي بزرگ تكواندو جهان است و سفر دكتر چو به ايران براي افتتاح اين مركز نشان دهنده جايگاه بزرگ تكواندوي ايران در جهان است. افتتاح اولين مركز رشد و توسعه تكواندوي جهان در كشور ما نشان دهنده اهميت تكواندوي ايران در جهان است و ما بابت اين توجه از فدراسيون جهاني متشكريم.
سعيدلو با تكذيب اخباري كه در خصوص اختلاف نظر سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك مطرح شده است، افزود: سازمان تربيت بدني با نشاط كامل كارها را دنبال مي كند. افتتاح اين مركز نمونه بارز آن است. كميته ملي المپيك هم با قدرت كار خود را دنبال مي كند تا در المپيك سنگاپور و بازيهاي آسيايي گوانگژو به اميد خدا جوانان ما افتخارآفرين باشند.
رئيس سازمان تربيت بدني در مورد بحث حضور دوشغله ها و بازنشسته ها در ورزش گفت: اين مشكل حل شده است و پيش از اين موضوع را به مطبوعات اعلام كرده ام. همه مديران ورزشي مانند خود من بايد از صبح تا 12 شب براي ورزش كار كنند.
سعيدلو در مورد چند شغله هاي ورزش هم گفت: با اين سرعتي كه ما در ورزش حركت مي كنيم كسي نمي تواند چند شغله باشد. آنها كه نتوانند پا به پاي ما حركت كنند خود به خود كنار مي روند. من در تمامي ساعات روز با رأساي فدراسيون ها در تماس هستم، اگر كسي در محل كار خود نباشد بايد توجيه داشته باشد. گذشت آن دوراني كه رأساي فدراسيون ها ساعت 6 عصر در محل كار خود حاضر مي شدند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

چهار سال محروميت براي بازيكن دوپينگي
كميسيون بدوي كنترل دوپينگ فدراسيون فوتبال رأي سومين بازيكن متخلفي كه مرتكب عمل دوپينگ شده است را اعلام كرد كه براين اساس وي با محروميتي چهارساله از حضور در ميادين ورزشي رو به رو خواهد شد.
دكتر هاشميان در اين باره گفت: كميسيون انتصاب تخلف را به بازيكن مذكور محرز دانست و با توجه به مفاد آيين نامه، اين ورزشكار به مدت چهار سال از كليه فعاليت هاي رسمي در فوتبال محروم شد. وي در پايان تصريح كرد: بازيكن مذكور از زمان دريافت ابلاغ رسمي حكم 72 ساعت مهلت دارد تا نسبت به استيناف اقدام كند.كميسيون بدوي تخلف دوپينگ تاكنون محمد كرماني بازيكن تيم فوتسال ارم كيش قم را به اخطار كتبي و درج در پرونده محكوم و يك بازيكن دوپينگي فوتبال كه هنوز نامش فاش نشده است را به دو سال محروميت از حضور در ميادين فوتبال محكوم كرده است.
وداع تلخ ليورپول و هامبورگ با ليگ اروپا
تيم هاي اتلتيكو مادريد اسپانيا و فولهام انگلستان به ترتيب با برتري مقابل ليورپول انگلستان و هامبورگ آلمان به ديدار نهايي مسابقات فوتبال ليگ اروپا صعود كردند.در حساس ترين ديدار از دور برگشت مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال ليگ اروپا پنجشنبه شب تيم ليورپول در ورزشگاه انفيلد به ديدار اتلتيكومادريد رفت تا شايد با جبران شكست يك بر صفر ديدار رفت، جواز حضور در ديدار نهايي مسابقات را بدست آورد.
ليورپول كه از حمايت بيش از 40 هزار تماشاگر بهره مي بردعليرغم برتري 2بر يك در مجموع با شكست 3بر يك از دور مسابقات كنار رفت.
فولهام ديگر تيم برتر ديدار مرحله نيمه نهايي ليگ اروپا بود. اين تيم با پيروزي 2 بر يك مقابل هامبورگ حريف آتلتيكومادريد در ديدار نهايي شد.
بدين ترتيب ديدار نهايي مسابقات فوتبال ليگ اروپا روز چهارشنبه 22 ارديبهشت ما ه در ورزشگاه نورد بانك شهر هامبورگ بين دو تيم فولهام انگلستان و آتلتيكومادريد اسپانيا برگزار خواهد شد.

 



نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود اينتر در شب خاموشي ستارگان بارسلونا

تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا با وجود پيروزي بر اينترميلان ايتاليا به دليل باخت سه بر يك در ميلان از راهيابي به فينال اين مسابقات باز ماند.
تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا كه در ديدار رفت از مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سن سيرو ميلان سه بر يك مغلوب اينتر ميلان شده بود به درخشش ستارگانش در ديدار چهارشنبه شب هفته گذشته در نيوكمپ اميدوار بود.
بارسلونا كه نياز به پيروزي دو بر صفر داشت تا به ديدار نهايي راه يابد با اخراج تياگو موتو بازيكن تيم فوتبال اينتر در دقيقه 28 راه خود را براي صعود هموار مي ديد اما شاگردان مورينيو به ويژه در دروازه بان ملي پوش برزيلي اين تيم تا دقايق پاياني بازي اجازه نفوذ به بازيكنان بارسلونا ندادند.
اما در دقيقه 84 پيكه با يك كار فردي بسيار ديدني و در شرايطي مشكوك به آفسايد دروازه اينتر را گشود تا دقايقي انتهايي اين بازي بسيار هيجان انگيز دنبال شود.
داور مسابقه كه 4 دقيقه وقت اضافي براي نيمه دوم اين بازي در نظر گرفته بود در نهايت در دقيقه 4+90 سوت پايان اين ديدار را نواخت تا بارسلونا در شب خاموشي ستارگان بزرگش چون مسي با وجود پيروزي يك بر صفر از راهيابي به فينال مسابقات باز ماند.
ديدار نهايي ليگ قهرمانان اروپا روز اول خرداد ماه در ورزشگاه خانگي رئال مادريد ميان دو تيم بايرن مونيخ آلمان و اينتر ميلان ايتاليا برگزار خواهد شد.

 



قهرمان اسبق المپيك تصميمش را گرفت وداع توكلي با دنياي وزنه برداري

قهرمان اسبق وزنه برداري المپيك كه دل پر دردي از اتفاقات اين رشته ورزشي دارد، اعلام كرد كه ديگر هيچ فعاليتي در وزنه برداري نخواهد داشت.
«حسين توكلي» وزنه بردار پرافتخار كشورمان كه در مسابقات المپيك 2000 سيدني موفق به كسب مدال طلا شده بود، از ادامه فعاليت در زمينه مربيگري وزنه برداري انصراف داد.
«حسين توكلي» چندي پيش با تصميم «حسين رضازاده» سرپرست فدراسيون وزنه برداري از رأس كادر فني تيم جوانان كنار گذاشته و دليل اين بركناري وي، نداشتن ديسيپلين اعلام شد.
«توكلي» پس از اين تصميم عليه رضازاده مصاحبه اي نكرد اما تصميم خود براي جدايي از وزنه برداري را گرفت، تصميمي كه اكنون از آن پرده برداشته است. قهرمان اسبق وزنه برداري كشورمان اعلام كرد كه ديگر در وزنه برداري هيچ فعاليتي نخواهد داشت.
كناره گيري «توكلي» از دنياي وزنه برداري به زعم دوستان او اعتراضي است به وضع كنوني اين رشته ورزشي.

 



واكنش مديرعامل ذوب آهن به اقدام غيرقانوني ناظر AFC خليج فارس هويت و تاريخ زنده ماست

مديرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان اقدام ناظر AFC در مورد قطع مسابقه تيم فوتبال اين باشگاه برابر الاتحاد عربستان و اعتراض به نصب بنر «خليج هميشه فارس» در ورزشگاه فولادشهر را غيرقانوني خواند.
اصغر دليلي در خصوص اتفاق رخ داده در ديدار تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان برابر الاتحاد عربستان اظهار داشت: قبل از شروع مسابقه ناظر AFC تهديد كرد اگر بنري تحت عنوان «خليج فارس» در ورزشگاه باشد، مسابقه را قطع مي كند كه در اقدامي غيرقانوني پس از به اهتزاز در آمدن بنر «خليج هميشه فارس» از ادامه مسابقه جلوگيري كرد.
وي در اين خصوص افزود: در اين لحظه بنده به شدت به اقدام غيرقانوني منعم فكوري ناظر مسابقه اعتراف كردم زيرا «خليج فارس» هويت و تاريخ زنده ما ايراني هاست و هيچكس نمي تواند به آن خدشه وارد سازد.
مديرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان اضافه كرد: نام «خليج فارس» در تمام نهادهاي بين المللي ثبت شده و مشخص است و حتي در مهمترين مسابقه خود نيز اجازه نمي دهيم كسي به آن بي احترامي كند. ما به عنوان باشگاه فرهنگي - ورزشي ذوب آهن اصفهان و نماينده ايران در خصوص اين اتفاق ايستادگي كرديم زيرا در هيچ كجاي آئين نامه AFC هم به اين موضوع اشاره نشده است.
وي ادامه داد: پس از اقدام غيرقانوني ناظر AFC از وي در مورد دليل برخورد نكردن نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا با نصب بنري با عنوان «خليج ع ر ب ي» در ورزشگاه محل برگزاري ديدار العين امارات و سپاهان ايران سوال كرديم كه اين ناظر اردني جواب مشخصي به ما نداد.

 



حضور تيم ملي بسكتبال در تركيه، كرواسي، ايتاليا و ليتواني
مشحون: براي كسب مقام به گوانگجو مي رويم

رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: فقط به قصد روي سكو قرار گرفتن در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو شركت مي كنيم.
محمود مشحون درخصوص بازي هاي تداركاتي تيم ملي قبل از مسابقات جهاني تركيه و بازي هاي آسيايي گوانگجو اظهار كرد: تيم ملي در قالب دو تيم A و B در حال فعاليت است و عمده تورنمنت هاي تداركاتي نيز مشمول تيم A خواهد شد.
وي در رابطه با برنامه هاي تداركاتي تيم ملي افزود: از 2 تا 10خردادماه، تيم ملي اصلي ما (يعني تيم A) به تركيه اعزام مي شود و از 18 تا 24 خرداد نيز تيم B براي بازي هاي غرب آسيا به عراق خواهد رفت. در ادامه اردوهاي تداركاتي؛ تيم ملي A، از 9 خرداد تا 3 تير به كرواسي اعزام مي شود و پس از آن از 15 تا 21 تير در ايتاليا با تيم هاي باشگاهي اين كشور ديدارهاي تداركاتي را خواهد داشت. پس از اردوهاي كرواسي و ايتاليا نيز تيم ملي A از 3 تا 12 مرداد ماه در چين اردو مي زند و از 28 مرداد تا 3 شهريور بسكتباليست هاي تيم ملي به ليتواني مي روند تا آخرين اردوي آمادگي خود را در اين كشور برگزار كنند. 4 شهريور هم تيم A از ليتواني به سمت استامبول تركيه براي مسابقات جام جهاني خواهد رفت. تيم B نيز از 16 تا 24 مرداد در اردوي تداركاتي لبنان شركت خواهد كرد.
رئيس فدراسيون بسكتبال درخصوص اولويت اهميت بازي هاي آسيايي و جهاني عنوان كرد: تمام مسابقات اهميت ويژه خودش را دارد و نمي توانيم توجه خاصي را براي اين دو مسابقات تفكيك كنيم.
او ادامه داد: ما با هدف حضور بر روي سكو؛ در بازي هاي آسيايي شركت مي كنيم ولي در رقابت هاي جهاني كه نمي توانيم روي سكو برويم، شكل و شمايل تيم تفاوت پيدا مي كند.
او در پايان در پاسخ به اين سوال كه وضعيت سالن اختصاصي بسكتبال و قول هاي رئيس سازمان تربيت بدني به كجا رسيده است، گفت: ما خودمان هم به دنبال اين موضوع هستيم ولي هنوز دستور سعيدلو به جايي نرسيده است.

 



خواندني از ورزش ايران

قهرماني تيم تيراندازي جانبازان و معلولان در كاپ جهاني
تيم تيراندازي جانبازان و معلولان باشگاه صدراي زيرآب مازندران قهرمان بخش تيمي مسابقات كاپ جهاني تيراندازي 2010 تركيه شد. در اين رقابت ها كه با حضور نمايندگان بيش از 17 كشور برگزار شد، ورزشكاران جانباز و معلول كشورمان موفق به كسب 2 مدال طلا و 2 مدال برنز و مقام هاي چهارم و پنجم شدند. در اين مسابقات ساره جوانمردي در ماده تپانچه بادي با 372 امتياز مدال طلا را بر گردن آويخت و عاليه محمودي نيز با 362 امتياز مدال برنز را از آن خود كرد اما در ماده هدف هاي افتادني تپانچه بادي عاليه محمودي مدال طلا و ساره جوانمردي مدال برنز گرفتند. اين مسابقات هر دو سال يك بار برگزار مي شود و امسال نيز با نظر انجمن تيراندازي فدراسيون جانبازان و معلولان ايران تيم باشگاهي صدراي زيرآب مازندران با 6 ورزشكار به نمايندگي از كشورمان در پيكارهاي تركيه حضور پيدا كرد.
سرمربيان تيم ملي كاراته مشخص شدند
پس از نشست كميته فني فدراسيون كاراته، شهاب سلطاني و علي رهنما به دليل كارنامه بهتر نسبت به مربيان ديگر به عنوان سرمربيان تيم هاي ملي بزرگسالان برگزيده شدند.

 



استقلال ايران - الشباب عربستان در جده تقابل ذوب آهن و مس در آسيا

با اتمام مسابقات مرحله گروهي ليگ قهرمان آسيا تيم هاي حاضر در مرحله حذفي اين رقابت ها حريفان خود را شناختند كه طي آن تيم ذوب آهن ميزبان مس كرمان و استقلال در عربستان ميهمان الشباب خواهد بود.
مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در دو منطقه شرق و غرب اين قاره كهن، چهارشنبه شب هفته گذشته با برگزاري 8 ديدار به پايان رسيد كه در نهايت 16 تيم حاضر در مرحله حذفي اين مسابقات، رقيبان خود را شناختند. تيم استقلال در شرايطي كه در امارات به مصاف تيم الجزيره رفته بود تن به شكست دو بر يك داد تا با حضور در رده دوم جدول گروه خود از امتياز ميزباني در مرحله يك شانزدهم نهايي محروم شود. تيم ذوب آهن هم در آخرين ديدار خود در مرحله گروهي با تنهاگل محمدرضا خلعتبري (58) از سد تيم الاتحاد عربستان گذشت تا از يك طرف زمينه حذف تيم الاتحاد را فراهم سازد و از طرف ديگر به عنوان تيم نخست گروه دوم راهي مرحله بعد شود.
بر اين اساس مكان و زمان برگزاري مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا به اين شرح است:
سه شنبه: 21/02/89
¤ سامسونگ كره جنوبي - بيجينگ گوان چين
¤ ايلهواچونما كره جنوبي - گامبااوزاكا ژاپن
¤ الشباب عربستان - استقلال تهران
¤ الغرافه قطر - پاختاكور ازبكستان
چهارشنبه: 22/02/89
¤ كاشيما آنتلرز ژاپن - پوهانگ استيلرز كره جنوبي
¤ آدلايديونايتد استراليا - چونبوك موتورز كره جنوبي
¤ ذوب آهن ايران - مس ايران
¤ الهلال عربستان - بنيادكار ازبكستان
مسابقات مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمان آسيا بصورت تك حذفي برگزار شده كه برنده اين ديدارها جواز حضور در مرحله يك هشتم نهايي را كسب مي كند.
در اين بين تنها تقابل تيم هاي يك كشور ديدار تيم هاي ذوب آهن و مس ايران است. ضمن اينكه 4 نماينده از كره جنوبي، 3 نماينده از ايران، 2 نماينده از كشورهاي ژاپن، ازبكستان و عربستان و يك نماينده از كشورهاي چين، استراليا و قطر جواز حضور در مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمان آسيا را بدست آورده اند.

 



قهرماني پوركاشيان در رقابت هاي شطرنج آسيا

نهمين دوره رقابت هاي انفرادي شطرنج آسيا با قهرماني قاطع استاد بزرگ شطرنج زنان ايران آتوسا پوركاشيان و نواخته شدن سرود مقدس ايران در فيليپين پايان يافت.
در دوره نهم و پاياني اين بازي ها كه روز پنجشنبه 9 ارديبهشت ماه در شهر سوبيك فيليپين برگزار شد، آتوسا پوركاشيان با كسب نتيجه تساوي برابر استاد بزرگ زنان تان زونگ ياي با رنكينگ بين المللي 2464 از چين مجموع امتيازات خود را به 7 رساند و علاوه بر كسب مدال طلا و جايزه 3000 دلاري قهرمان بازي ها، به عنوان يكي از پنج سهميه آسيا جواز حضور در رقابت هاي قهرماني شطرنج 2012 زنان را نيز بدست آورد. دين پژين استاد بزرگ قدرتمند زنان و وانگ يو استاد قدرتمند بين المللي شطرنج زنان هر دو از كشور چين در رده دوم و سوم جاي گرفتند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14