(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 ارديبهشت 1389- شماره 19633
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جنبش بيانيه (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
نااهل ! (گفت و شنود)
نگاه محافل خبري و سياسي جهان به حضور احمدي نژاد در كنفرانس بازنگري NPT
 آئين نامه رسيدگي به اموال مسئولان در هيئت دولت تصويب شد
آيت الله مكارم شيرازي: همه علماي اسلام در مخالفت با سلاح هسته اي با رهبر انقلاب همصدا هستند
چامسكي: تهديدات آمريكا براي اين است كه تهران از واشنگتن اطاعت نمي كند
دم خروس دفاع از حقوق بشر! (خبر ويژه)
دوست ما را آزاد كنيد! (خبر ويژه)
سلطنت طلبان هم از راه رسيدند! (خبر ويژه)
به جهنم كه كسي نمي آيد خودمان با هم ملاقات مي كنيم! (خبر ويژه)
نيم خيز شده ام آقاي موسوي صريح تر عليه دين حرف بزن! (خبر ويژه)



جنبش بيانيه (يادداشت روز)

وضعيت شاخص هاي امنيت ملي ايران در زماني كوتاه بهبودي قابل ملاحظه يافته است. در سال 88 وقتي جرقه هاي فتنه زده شد، بسياري از تحليلگران امور ايران در سرويس هاي اطلاعاتي و موسسات تحقيقات استراتژيك در غرب تصور كردند آرزوهاي ديرينه آنها درباره ايران در زماني كوتاه محقق خواهد شد، آن هم توسط جرياني درون ايران كه هدف گذاري هايي كاملا مشترك با آنها دارد.
بر اين مبنا، طرف هاي غربي تقريبا مجموعه ارزيابي هاي خود درباره ايران را بازنويسي كردند. در نخستين گام مذاكرات هسته اي با ايران كه در آستانه دستيابي به يك راه حل بود، متوقف شد. با وجود اينكه برآوردهاي اطلاعاتي اسراييل و امريكا به آنها مي گفت نبايد فرصت را از دست بدهند، مجموعه طرف هاي مذاكره ايران در غرب تصميم گرفتند كمي صبر كنند تا ببينند دوستان داخلي شان قادر به مهار ايران از داخل خواهند بود يا نه. پيشنهاد وين در آن مقطع دقيقا به اين دليل روي ميز قرار گرفت كه غربي ها تصور مي كردند حلقه اول تصميم سازي استراتژيك نظام دچار پراكندگي و تفرقه شده و در امور مهم مربوط به امنيت ملي قادر به تصميم گيري نيست. تحليل مقام هاي غربي در ماه هاي مياني سال 88 كه گوشه و كنار آن را بيان هم مي كردند اين بود كه اگر گزينه هايي سخت در مقابل ايران بگذارند -كه پيشنهاد وين نمونه اي از آن بود- آن وقت اين به هم ريختگي و تشتت در ايران بيشتر هم خواهد شد تا جايي كه شكاف هاي موجود آنقدر عميق شود كه نظام ايران به اصطلاح زير بار خود بشكند.
آنچه طرف غربي محاسبه نكرده بود اين بود كه ايران بتواند در زماني كوتاه مشكلات داخلي خود در 3 حوزه سياسي، امنيتي و اجتماعي را حل و فصل كند و نه فقط قدرت پيشين را بازيابد بلكه بر اقتدار خود به گونه اي معجزه گون نيز بيفزايد.
در حوزه سياسي سرمايه گذاري غربي ها بيش از هر چيز روي اين بود كه اختلافات خواص سياسي در ايران را تبديل به نزاع هايي آشتي ناپذير كنند يا اگر نشد لااقل در محيط رسانه اي به افكار عمومي ايران چنين القا كنند كه نظام همبستگي دروني و انسجام خود را از دست داده است. با وجود انرژي فراواني كه روي اين پروژه گذاشته شد نظام در زمان كوتاهي توانست انسجام سياسي خود را حتي بهتر از قبل بازيابد با اين تفاوت كه ديگر بخش اعظم خواص فهميده بودند مشكل كجاست و فريب خوردگان چرا فريب خوردند. اين تنبه زودهنگام دو نتيجه داشت. اول اينكه نظام توانست ماهيت ضد مردمي بخشي از مدعيان را يك بار براي هميشه پيش چشم مردم آشكار كند و شرايط را براي برخورد قاطع با آنها مهيا سازد. جالب است كه فتنه گران با وجود اينكه مي دانستند رفتارهاي راديكال آنها تا چه حد مي تواند براي آينده سياسي شان خطرناك باشد و حتي آن را نابود كند فقط به اين دليل كه نسبت به وجود حمايت هاي قوي داخلي و خارجي از خود دچار سوء تفاهم بودند، به اين رفتارها ادامه دادند. نتيجه دوم تنبه خواص، آماده شدن نظام براي ارائه يك پاسخ قاطع و اجماعي به گزينه هايي بود كه غربي ها مي خواستند با تمركز بر آنها اختلاف هاي داخلي را تشديد كنند. اين موضوع را بهتر از هر جاي ديگر مي توان در پاسخي ديد كه ايران نهايتا به پيشنهاد وين داد. شايد اگر غربي ها اين مقدار روي اختلاف هاي داخلي ايران تاكيد نكرده و ذوق زدگي خود از احتمال تشديد آن را ابراز نداشته بودند ايران پاسخي چنين سخت گيرانه به پيشنهاد وين نمي داد. اما رفتارهاي كودكانه مقام هاي امريكايي و ابراز اميدواري آنها به اينكه «ايران نتواند تصميم بگيرد» نظام را بر آن داشت كه حداكثر سخت گيري را در پاسخ خود به پيشنهاد وين اعمال كند. اكنون و پس از چند ماه علائمي وجود دارد كه نشان مي دهد غربي ها به اين دليل كه اساسا راه ديگري ندارند در حال پذيرفتن شروط ايران براي مبادله مواد هسته اي هستند و از جمله، شرط همزماني مبادله را كاملا پذيرفته اند؛ اگرچه تا آنجا كه به ايران مربوط مي شود مبادله اي صورت نخواهد گرفت مگر اينكه تمام شروط ايران تمام و كمال پذيرفته شود.
در سطح امنيتي تلاش غربي ها اين بود كه به هر قيمت ممكن ثابت كنند نظام ايران دچار «بحران سلطه» شده، توان جمع كردن شرايط كشور را از دست داده و به اصطلاح كار از دست آن در رفته است. برنامه ريزي براي بزرگ نمايي رسانه اي تحركات كوچك، جنگي نشان دادن وضعيت روابط اشخاص و نهادهاي درون نظام با يكديگر و سرانجام تشديد ناآرامي ها و به خشونت كشاندن آنها از جمله اقداماتي بود كه غربي ها براي پيش بردن پروژه خود در سطح امنيتي به آن متوسل شدند. اين پروژه زماني متوقف شد كه سرويس هاي غربي و دوستان داخلي شان يك اشتباه استراتژيك كردند و آن به خشونت كشاندن تحركات خود و جايگزين كردن تلاش براي براندازي به جاي مبارزه سياسي بود. اين اشتباه از يك سو بخش بزرگي از مردم را از اين جريان جدا كرد و مطالبه برخورد با فتنه را در ميان آنها فراگير نمود و از سوي ديگر باعث شد تا بسياري از خواص كه تا آن موقع در مرزبندي با فتنه مردد و درباره ماهيت و هدف حقيقي آن دچار اشتباه بودند، صف خود را از سران فتنه جدا كنند. در واقع به اين معنا مي توان گفت كه اشتباه امنيتي طراحان فتنه در اين مورد خاص، يعني به خشونت كشاندن تحركات، يك نتيجه سياسي فوري داشت و آن هم اين بود كه همه سوء تفاهم ها درباره ماهيت واقعي اين جريان را از بين برد.
در سطح اجتماعي اما موضوع بسيار عميق تر است. مهم ترين هدف گذاري طراحان فتنه در اين سطح آن بود كه شكاف هاي سياسي عينا به محيط اجتماعي منتقل شود و با رويارو ايستادن مردم در مقابل يكديگر، نوعي فروپاشي اجتماعي در خرد ترين سطوح از جمله خانواده ها رخ بدهد و در واقع نظام جمهوري اسلامي در سطوحي كاملا بنيادي فلج شود. بسيار جالب است كه توجه كنيم اتفاقا عميق ترين ناكامي غربي ها هم در همين جا بوده است يعني جايي كه تصور مي كردند خواهند توانست عميق ترين ضربه را به نظام بزنند. دو حماسه بزرگ و حيرت آور 9 دي و 22 بهمن نشان داد كه جامعه ايراني نه فقط دچار فروپاشي نشده بلكه وحدت خود را حول عواملي كاملا انقلابي بازسازي كرده است. بعداز 31 سال انقلاب با حوادث 9 دي و 22 بهمن به نحوي وصف ناپذير جوان شد، جامعه قدر نعمت ولايت را دريافت و بهتر از هر زمان ديگري معلوم شد چه كساني دشمن آرامش و رفاه مردمند. درست است كه غربي ها و دوستان داخلي شان اصرار دارند بگويند پيام آن حوادث را درنيافته اند اما در سطح سياست گذاري كاملا پيداست كه طرف غربي اميد خود را به هر نوع فروپاشي اجتماعي در ايران از دست داده است و به همين دليل است كه سرمايه گذاري خود را به نقاطي ديگر منتقل كرده كه مي توان آن را در جديدترين برنامه ريزي هاي سران فتنه مشاهده كرد.
جريان فتنه كه اكنون در محافل داخلي خود مرگ را به طو ركامل پذيرفته تلاش مي كند در سال 89 با يك برنامه ريزي جديد لااقل در بخش رسانه اي خود را احيا كند. مجموعه اطلاعات موجود نشان مي دهد اين جريان اكنون روي 3 پروژه متمركز است: 1- تلاش براي حركت به سمت طبقه محروم 2- بهره برداري از اختلافات قواي 3 گانه و 3- تبديل شدن به بخشي از استراتژي جديد امريكا در ايران. درباره مورد اول نشانه روشن همين است كه فتنه گران پس از ماه ها آتش افروزي ناگهان به ياد كارگران و معلمان -كه در هيچ دولتي به اندازه دولت فعلي خدمات دريافت نكرده اند- افتاده اند و براي سوء استفاده از مطالبات آنها تلاش مي كنند. در مقطع فعلي به 3 دليل مي توان استدلال كرد كه اين سرمايه گذاري به جايي نخواهد رسيد. 1- طبقه محروم در ايران عموما بسيار متدين و انقلابي است و ارزش هاي ديني خود را پاي هيچ جريان سياسي خصوصا جرياني كه دروغ گويي و رياكاري آن آشكار شده ، قرباني نمي كند. 2- اين طبقه اكنون بيشتر از هر زمان ديگري احساس مي كند كه مورد توجه نظام و دولت است و در اولويت دريافت خدمت بي منت قرار دارد. به طور طبيعي مردم رنج ديده ايران نمي توانند خدمت رساني نقد دولت را با ادعاهاي كساني معامله كنند كه تا دولت را به دست داشتند به صراحت مي گفتند هيچ مسئوليتي در حوزه معيشت مردم ندارند. و 3- اين طبقه اساسا در انتخابات سال 88 به هيچ كدام از سران فتنه راي نداده است كه اكنون نسبت به آنها احساس همبستگي يا تعلق كند. در مورد دو گزينه سرمايه گذاري روي اختلاف ميان قوا و تبديل شدن به بخشي از استراتژي امريكا در ايران بحثي جداگانه و مفصل لازم است اما در اينجا به بيان همين يك نكته اكتفا مي كنيم كه جريان فتنه در شرايط فعلي هيچ راهي براي ادامه حيات خود نمي بيند و با جرات مي توان گفت غرب گرايي ايراني براي دهه ها از صحنه رقابت سياسي حذف شده است.
جنبش به اصطلاح سبز اكنون فقط جنبش بيانيه هاي خنك و سخنراني هاي بي حاصل است. حرف هم كه مي دانيد گفته اند «باد هواست»!
مهدي محمدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ با توجه به خباثت ها، توطئه ها و تهديدهاي آمريكا، تنها راهي كه پيش روي ماست، سرعت بخشيدن به تكميل چرخه هسته اي، گسترش فناوري هاي دفاعي است. همچنين لازم بود دستگاه ديپلماسي ايران، در مواجهه با تهديد اتمي اوباما فعال تر عمل مي كرد و براي شكايت از آمريكا و ثبت رسمي اين تهديد آمريكا، تلاش بيشتري مي نمود.
يك هموطن
¤ از خانم شيرين عبادي تمنا مي كنم بي خود اداي يك زن با شرف وطن پرست مسلمان ايراني را در نياورد. ما زنان مسلمان شاغل در ايران اسلامي به وكيل مدافعي مثل او كه وقت و انرژي خود را با هزينه اجانب دور دنيا صرف توهمات روحي خود مي كند نياز نداريم. واقعا دلمان براي فريب خوردگاني مثل خانم عبادي مي سوزد.
جميله داورپناه
¤ وقتي متوجه در دام افتادن فرزندم در شركتهاي هرمي شدم خواستم شكايت كنم ،گفتند در صورت شكايت اولين زنداني فرزندت است. آيا واقعا چنين قانوني وجود دارد در صورت صحت از دستگاه قضايي تقاضاي رفع اين مشكل قانوني هستيم تا جوانان اين مرز و بوم بيش از اين غرق و گرفتار شياطين اين شركت ها نشوند.
يك هموطن از همدان
¤ شهرداري براساس قبض ارسالي پس از تسويه حساب سال 87 ضمن تشكر از بنده اعلام نموده هيچگونه بدهي نداريد ولي امسال مجددا قبضي در دست ما قرار گرفت كه اعلام شده بود 220 هزار تومان بدهي قبلي؟!
رئيسي
¤ اين روزها روش هاي جديدي براي زمين خواري به وجود آمده است. يكي از اين راه ها، زمين خواري از طريق شركت شهرك هاست كه به بهانه شهرك سازي زمين ها را مي گيرند، اما در نهايت مصادره به مطلوب مي كنند.
عبدالهي از اصفهان
¤ رسانه ها درباره صهيونيستي بودن برخي از فيلم ها خبر مي دهند. پس چرا برخي از نشريات سينمايي براي آن فيلم ها تبليغ مي كنند؟ چرا همين فيلم ها در پياده روها عرضه مي شوند و حتي گاهي در تلويزيون هم به نمايش در مي آيند و وارد شبكه نمايش خانگي مي شوند؟
احمدي از تهران
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود كه بر طرح هاي خود، از جمله طرح هادي و اين كه آيا ارگان هاي مربوطه در پيش برد طرح تحت نظرشان درست عمل مي كنند يا نه نظارت و كنترل بيشتري نمايند.
يك شهروند
¤ به تازگي شلوارهايي در تهران ديده مي شود كه طرح يك زن برهنه روي آن ها گل دوزي شده است. چه مركزي مسئول كنترل و رسيدگي به اين مسائل است؟
محمودي از تهران
¤ صدا و سيما دچار ضد و نقيض است. از يك طرف اقدام مثبتي چون پخش دفاعيات آقاي شريعتمداري را انجام مي دهد و از طرف ديگر در سريالي چون در چشم باد آنچنان تصوير رويايي از آمريكا نمايش مي دهد كه هيچ ضدانقلابي از پس آن برنيامده است.
جبلي از تهران
¤ با تاييد لزوم برگزاري جشن و شادي در مواقع متناسب، كارناوال هاي جشن هاي عروسي، موجب آلودگي صوتي و راه بندان مي شوند. به همين دليل از نيروي انتظامي تقاضا مي شود كه با برگزاركنندگان اين كارناوال ها برخورد قانوني صورت گيرد.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ از تاكسي راني تهران تقاضا مي شود با جمع كردن تاكسي مترها به جنگ و دعواهاي بين مسافرين و رانندگان تاكسي به خاطر كمبود پول خرد خاتمه دهند. 15 سال است كه اين مشكل براي رانندگان بوجود آمده است و به جاي آن لوازم يدكي و مشكلات رانندگان را مرتفع نمائيد.
فقيه زاده شهيدي
¤ از كيهان تقاضا مي شود با اعزام يك خبرنگار از نزديك شاهد ساخت و ساز بدون مجوز افرادي در ميني سيتي خيابان وزارت خارجه - به طرف باشگاه ديپلماتيك- بين گلستان يك و گلستان پنج در محدوده فضاي سبز باشند. بارها به شهرداري منطقه يك ناحيه 6 مراجعه شده اما ترتيب اثري داده نشده است.
رضايي
¤ بيمارستان شهرستان بجستان تنها هفته اي يكروز فعال است از استاندار محترم استان خراسان رضوي و فرماندار شهرستان بجستان و دانشگاه علوم پزشكي رضوي تقاضا مي شود مشكل كادر درماني اين بيمارستان را مرتفع نمايند. با توجه به اينكه از سال 87 ، بجستان به شهرستان تبديل شده ولي متأسفانه تاكنون كلنگ دانشگاه علوم پزشكي بجستان به زمين نخورده است.
جمعي از شهروندان بجستاني
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 22/1/89 آن رسانه با عنوان «خاموشي معابر» كه در ستون ارتباطات مردمي درج شده با توجه به مشكل روشنايي و نصب انشعاب كوي فرهنگيان خيابان ايثارگران شمالي فرحزاد به آگاهي مي رساند: 1) براساس ماده 3 (تعهدات فني متقاضي)، قرارداد واگذاري انشعاب برق و فروش انرژي با شماره 1409/70 تاريخ 17/8/86 كليه عمليات نيرورساني بعهده شركت تعاوني مسكن كاركنان اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران مي باشد.
2) با توجه به بازديد مديريت محترم عامل و معاونت محترم اجرايي شمالغرب در روز چهارشنبه تاريخ 6/3/88 از محل تعاوني توافقاتي صورت گرفت كه با توجه به رديف 2 بندهاي 2 و 3 نامه فوق الذكر منطقه برق سعادت آباد و ستاد معاونت اجرايي كمال همكاري را با تعاوني مذكور صورت داده و متأسفانه تعاوني مذكور نسبت به تعهد خود در مورد بند 1 نامه مذكور هيچ گونه اقدامي انجام نداده است.
3) شركت تعاوني مذكور نسبت به پرداخت فيش مجوز حفاري در وجه شهرداري به شماره 237/88 تاريخ 18/5/88 اقدام ننموده است.
4) شركت تعاوني مذكور براساس توافق بعمل آمده نسبت به تعهدات خود به پيمانكار عمليات نيرورساني (شركت فراتوسعه گلديس) اقدام ننموده است.
5) همانگونه كه قبلاً چندين بار اعلام گرديد اين پروژه بصورت نيرورساني بوده و نياز است علاوه بر تقبل كليه هزينه هاي پروژه هزينه مجوز حفاري قسمت اختصاصي نيز توسط متقاضي پرداخت گردد (فيش مجوز حفاري در مورخ 18/5/88 براي مديريت تعاوني ارسال شده است) لذا بمنظور تسريع در عمليات نيرورساني از متقاضي محترم درخواست مي شود هرچه سريعتر به تعهدات خود عمل نمايد.
لذا ضمن ارسال مدارك لازم از اعضاي تعاوني مذكور تقاضا مي شود از مسئولين مربوطه درخواست نمايند تا نسبت به تعهدات خود پايبند باشند.»
پاسخ سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 1/2/89به آگاهي مي رساند: به منظور رفاه حال رانندگان محترم تاكسي شهر تهران تماس هاي مستمري با فرمانداري محترم تهران صورت گرفته و مقامات مذكور وعده تخصيص 5 جايگاه ويژه جهت سوختگيري تاكسي ها را داده اند كه تاكنون تنها جايگاه ياسيني اختصاص يافته است، اميد است با مساعدت فرمانداري محترم تهران، 4 جايگاه باقيمانده واگذار شود تا قسمتي از مشكلات سوختگيري رانندگان زحمتكش تاكسي هاي گازسوز مرتفع گردد.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 4/12/88 روزنامه تحت عنوان «طرح ريشه كني اعتياد در كشور» به اطلاع مي رساند: با عنايت به سياست هاي دولت اجراي طرح ريشه كني مواد مخدر به عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري مي باشد و لذا وظايف نيروي انتظامي (پليس مبارزه با مواد مخدر) مبارزه با ورود، توزيع و قاچاق مواد مخدر مي باشد.»
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 23/1/89 روزنامه تحت عنوان «سي دي فروشي هاي غيرمجاز خياباني» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي استان تهران اعلام نموده در فروردين سال 89 چندين هزار حلقه سي دي غيرمجاز در شهرستان كرج كشف و چندين نفر در اين رابطه دستگير شده اند همچنين در اين خصوص 45 طرح اجرايي توسط كلانتريها به مورد اجرا گذاشته شد كه در اين راستا از 431 واحد صنفي بازديد به عمل آمد.»
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 9/12/88 روزنامه تحت عنوان «حضور معتادان و موارد ضد اخلاقي در پارك شريعتي تهران به اطلاع مي رساند: فرماندهي محترم انتظامي تهران بزرگ در خصوص موضوع فوق اعلام نموده اجراي طرح به طور روزانه و مستمر توسط عوامل گشت انجام مي شود و در اين خصوص به كليه كاركنان آموزشهاي لازم داده شد.

 



نااهل ! (گفت و شنود)

گفت: تعدادي از ضد انقلابيون فراري و حاميان موسوي و كروبي و خاتمي از شوراي امنيت سازمان ملل خواسته اند مانع فعاليت هسته اي ايران شود.
گفتم: 8 سال است كه شوراي امنيت سازمان ملل با مديريت آمريكا و اسرائيل براي توقف فعاليت هسته اي ايران خودش را به در و ديوار مي زند و تا حالا نتوانسته ايران را از حق قانوني خود محروم كند.
گفت: اين عده در نامه خود نوشته اند، ما مردم ايران!! انرژي هسته اي نمي خواهيم!
گفتم: مردم ايران كه بارها اعلام كرده اند انرژي هسته اي حق مسلم آنهاست و حاضر نيستند از اين حق مسلم خود كوتاه بيايند.
گفت: چه عرض كنم؟! معلوم نيست چرا اين چندتا ضد انقلاب فراري اصرار دارند خودشان را جزء مردم ايران بدانند؟!
گفتم: كشيشي هنگام موعظه دانش آموزان گفت؛ بايد همه با هم مهربان باشيم و به يكديگر كمك كنيم، چون همه ما از نسل آدم و حوا و برادر و خواهر يكديگر هستيم. دانش آموزي كه پدرش از طرفداران نظريه داروين بود گفت؛ ولي پدر مقدس! پدر من مي گويد كه ما از نسل ميمون هستيم و كشيش با خونسردي گفت؛ ببين پسرجان! مسائل خانوادگي شما به ما ربطي نداره!!

 



نگاه محافل خبري و سياسي جهان به حضور احمدي نژاد در كنفرانس بازنگري NPT

سرويس سياسي-
احتمال حضور رئيس جمهور اسلامي ايران در نشست بازنگري معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان.پي .تي) كه قرار است دوشنبه در نيويورك آغاز شود باعث هراس و آشفتگي مقامات آمريكا و رژيم صهيونيستي شده است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا طي سخناني درباره احتمال حضور محمود احمدي نژاد در كنفرانس بازنگري ان.پي .تي تلاش كرد تا فضايي نامطلوب را پيرامون حضور وي فراهم آورد.
براساس اين گزارش، كلينتون گفت: اگر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران قصد داشته باشد با حضور در كنفرانس بازنگري «ان.پي .تي» درباره برنامه هسته اي ايران، آنچه را فضاي ابهام و آشفتگي مي خواند، ايجاد كند، با استقبال روبه رو نخواهد شد.
وي افزود: اگر رئيس جمهور احمدي نژاد خواستار آن است كه بيايد و اعلام كند كه ايران از مقررات عدم انتشار تسليحات تحت پيمان منع گسترش تسليحات اتمي پيروي مي كند، اين خبرهاي بسيار خوبي خواهد بود و ما از آن استقبال خواهيم كرد اما اگر وي معتقد است كه مي تواند توجه ها را از تلاش هاي بسيار مهم جهاني منحرف كند يا باعث سراسيمگي شود آنگاه اين احتمال وجود دارد كه درباره اهداف ايران ترديد به وجود آيد.
كلينتون كه نتوانست نگراني و سردرگمي خود را از حضور رئيس جمهور كشورمان كتمان كند گفت: من نمي دانم چرا احمدي نژاد مي خواهد به نيويورك بيايد.
نگراني مقامات آمريكايي از احتمال حضور احمدي نژاد در اين كنفرانس به حدي است كه يك مقام عالي رتبه اين كشور خواستار ممانعت از حضور رئيس جمهور ايران شده است.
شبكه خبري فاكس نيوز در خبري اعلام كرد كه «جان كرنين» سناتور جمهوري خواه ايالت تگزاس آمريكا پس از انتشار خبر احتمال حضور رئيس جمهور ايران در كنفرانس بازبيني منع گسترش تسليحات اتمي با ارسال نامه هايي به وزارت امور خارجه آمريكا خواستار ممانعت از حضور احمدي نژاد در اين كنفرانس شده است.
اين درخواست در حالي مطرح شد كه «فيليپ كرولي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، روز چهارشنبه اعلام كرد درخواست صدور رواديد براي محمود احمدي نژاد و هيئت ايراني همراه او در كشور سوئيس ثبت شده و فكر نمي كند با حضور وي ممانعتي شود.
وي گفت: به طور معمول، هر مقام خارجي كه قصد شركت در اين قبيل كنفرانس ها را داشته باشد، ويزا دريافت خواهد كرد.
در همين رابطه «بان كي مون»، دبيركل سازمان ملل متحد، اعلام كرد كه حضور «محمود احمدي نژاد»، رئيس جمهور ايران، در كنفرانس در خصوص اجراي قرارداد منع گسترش سلاح هاي هسته اي در نيويورك در صورت ارائه پيشنهادات عملي براي حل برنامه هسته اي ايران از سوي رئيس جمهور اين كشور، مي تواند مفيد باشد.
به گزارش خبرگزاري نووستي، بان كي مون در مقر سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت: اگر رئيس جمهور احمدي نژاد در اين كنفرانس شركت كند و اگر پيشنهادات خوب و عملي در خصوص حل برنامه هسته اي تهران ارائه كند، اين مفيد خواهد بود.
وي در عين حال تاكيد كرد: اطلاعاتي در خصوص اينكه رئيس جمهور ايران با چه موضعي قصد دارد در اين كنفرانس شركت كند، در دست ندارم.
حضور رئيس جمهور كشورمان در كنفرانس بازنگري ان.پي .تي همچنين بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي داشته است.
روزنامه انگليسي فايننشال تايمز در اين باره نوشت: محمود احمدي نژاد قرار است براي شركت در نشست كشورهاي عضو پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي كه در نيويورك برگزار مي شود شركت نمايد و اين حركت وي را در كانون توجه قرار خواهد داد.
اين روزنامه مي نويسد: حضور احمدي نژاد بسيار حائز اهميت است. يك ديپلمات مطلع در همين رابطه اظهار داشت كه رئيس جمهور ايران روز دوشنبه به ايراد نطق خواهد پرداخت.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارانوت نيز در اين باره نوشت: ايران در پي نبرد بر عليه اسرائيل در نشست نيويورك به خاطر در اختيار داشتن زرادخانه هاي هسته اي از سوي تل آويو مي باشد. هرچند كه اين موضوع تاكنون تاييد نشده است ولي در حقيقت صحيح بوده و اسرائيل داراي زرادخانه هاي هسته اي است.
اين روزنامه تاكيد نمود كه اسرائيل در اين نشست شركت نخواهد كرد.
يديعوت آحارانوت مي نويسد: در حالي كه پنج عضو دائمي شوراي امنيت به همراه آلمان در نيويورك در حال كار بر روي پيش نويس تحريم هاي جديد هستند تا برنامه هاي هسته اي ايران كند شود اما اتحادي بين اعضاي گروه شش ديده نمي شود. روسيه كه سرگرم آماده سازي نيروگاه هسته اي ايران است و چين نيز توافق نامه هاي تجاري فراوان و از جمله فراهم آوردن سوخت را با جمهوري اسلامي منعقد نموده است. در هفته آينده نيز رياست شوراي امنيت به طور چرخشي به دست لبناني مي افتد كه جنبش سياسي حزب الله روابط مستحكمي با ايران دارد.
روزنامه آمريكايي مك كلاچي هم درباره اين كنفرانس نوشت: حضور احمدي نژاد در نيويورك، نشست هسته اي را تبديل به عرصه مقابله ديپلماتيك بين دو كشور ايران و آمريكا خواهد كرد.
روزنامه كامرسانت هم در گزارشي در اين باره نوشت: وزارت امور خارجه آمريكا تاييد كرده است كه «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري ايران هفته آينده در كنفرانس سازمان ملل متحد در خصوص عدم گسترش سلاحهاي هسته اي شركت خواهد كرد. اين در حالي است كه به عقيده كارشناسان آمريكايي، اين ابتكار عمل رئيس جمهوري ايران كه قصد دارد خود شخصا به آمريكا سفر كرده و رياست هيئت ايراني در كنفرانس نيويورك را برعهده بگيرد، مي تواند نقشه هاي آمريكا براي متقاعد كردن جامعه جهاني در خصوص ضرورت اعمال تحريم هاي جديد و مضاعف در قبال ايران را نقش بر آب سازد.
در ادامه اين گزارش به نقل از «ديويد شنگر» كارشناس موسسه سياست خاورميانه در واشنگتن آمده است: دولت آمريكا قصد داشت از كنفرانس نيويورك براي متقاعد ساختن جامعه جهاني در خصوص ضرورت اعمال تحريم هاي مضاعف در قبال ايران استفاده كند، ولي حضور رئيس جمهوري ايران در اين كنفرانس مي تواند بطور جدي به اين اهداف كاخ سفيد لطمه وارد سازد.

 



در سالروز فرمان 8 ماده اي رهبر انقلاب
 آئين نامه رسيدگي به اموال مسئولان در هيئت دولت تصويب شد

همزمان با سالگرد فرمان 8 ماده اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي درخصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي، هيئت دولت آيين نامه رسيدگي به دارايي مقامات و مديران دولتي و همسر و فرزندان آنها را به تصويب رساند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران به استناد اصول 49 و 138 قانون اساسي، آيين نامه رسيدگي به دارايي مقامات و مديران دولتي را ابلاغ كرد كه براساس آن دارايي مقامات و مسئولان شامل مديران (در سطح مديركل و بالاتر) دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري از جمله وزارتخانه ها، موسسات و شركت هاي دولتي و موسسات عمومي غيردولتي و شهرداري ها، استانداران، فرمانداران، شهرداران، ذيحسابان و نيز حسب مورد پرونده ها در مورد طرفين قراردادها و مقاطعه كارها و سوءاستفاده ها و تباني هاي احتمالي افراد و عوامل حيف و ميل بيت المال مطابق مواد اين آئين نامه مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
براساس اين آئين نامه، اختيارات دولت درخصوص تصويب ضوابط و مقررات در مورد اجراي اصل 49 قانون اساسي و قانون نحوه اجراي آن و قانون مربوط به رسيدگي به دارايي وزرا و كارمندان دولت اعم از كشوري و لشگري و شهرداري ها و موسسات وابسته به آنها -مصوب 1337- به وزراي عضو هيئت موضوع ماده (2) اين آيين نامه تفويض مي شود.
براين اساس، هيئتي مركب از معاون اول رئيس جمهور (رئيس هيئت)، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور (دبيرهيئت)، معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، معاون حقوقي رئيس جمهور، وزير امور اقتصادي و دارايي، وزير دادگستري، وزير اطلاعات و سه نفر حقوقدان به انتخاب هيئت وزيران رسيدگي به دارايي مشمولين اين آيين نامه را عهده دار خواهند بود. براساس اين آيين نامه، دبيرخانه هيئت در حوزه معاون اول رئيس جمهور مستقر بوده و با رعايت اصل رازداري، وظيفه دريافت، پردازش و طبقه بندي اطلاعات مشمولين اين آيين نامه و انجام رسيدگي هاي كارشناسي و تهيه گزارش در هر مورد براي طرح در هيئت و نيز ساير موارد ارجاعي از سوي هيئت را برعهده دارد.
همه دستگاه هاي اجرايي نيز مكلفند پرونده هاي مشمولين اين آيين نامه اعم از مقامات، مديران و طرفين قراردادها و مقاطعه كارها و سوءاستفاده ها و تباني هاي غيرقانوني و افراد و عوامل حيف و ميل بيت المال را بررسي و هرگاه به موارد شمول اصل 49 قانون اساسي برخورد نمودند ضمن اقدام وفق ماده (4) قانون نحوه اجراي اصل 49 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نسخه اي از آن را به منظور بررسي و تجميع پرونده هاي مربوط و اقدام هماهنگ قانوني به دبيرخانه هيئت ارسال كنند.
همچنين مديران مشمول اين آيين نامه مكلفند صورت دارايي و درآمد خود و همسر و نيز فرزندان تحت ولايت خود ر ا در چارچوب برنامه زمان بندي و اجراي تدريجي آيين نامه مصوب هيئت و در قالب فرم مخصوصي كه به ضميمه برنامه ياد شده به دستگاه ها ابلاغ مي گردد به دبيرخانه هيئت ارسال كند.
مشمولين آيين نامه مكلفند با رعايت برنامه زمان بندي و اجراي تدريجي آيين نامه تا پايان ارديبهشت ماه هر سال كليه تغييرات دارايي و درآمد خود و همسر و فرزندان تحت ولايت خود در سال قبل را با ذكر طرق تحصيل آنها به دبيرخانه هيئت تسليم و رسيد دريافت كنند.
براساس اين آيين نامه، مديران و مقامات مشمول اين آيين نامه مكلفند به كليه پرسش هاي مربوط به تغييرات حاصله در فهرست دارايي پاسخ دهند و در صورتي كه به تشخيص هيئت ذكر شده در اين آيين نامه و پس از تحقيق و ثبوت شرعي معلوم شود اضافه دارايي از طريق غيرمشروع تحصيل شده است از طريق دبيرخانه و دستگاه مربوط با نظارت دبيرخانه هيئت و مراجع ذي صلاح اقدام شود.
در موارد عدم ارائه اطلاعات موضوع اين آيين نامه يا ارسال و ارائه اطلاعات خلاف واقع و نيز در مورد كتمان دارايي ها، مراتب از طريق مراجع ذي صلاح و در حدود قوانين و مقررات پيگيري مي شود.
گفتني است، رهبرمعظم انقلاب در 10 ارديبهشت 1380 فرماني 8 ماده اي خطاب به سران سه قوه براي مبارزه با مفاسد اقتصادي صادر كردند.

 



آيت الله مكارم شيرازي: همه علماي اسلام در مخالفت با سلاح هسته اي با رهبر انقلاب همصدا هستند

آيت الله ناصر مكارم شيرازي مخالفت علماي اسلام درباره توليد سلاح كشتار جمعي را حكم اسلام خواند و تأكيد كرد كه همه علماي اسلام در اين خصوص با رهبر انقلاب همصدا هستند.
به گزارش خبرگزاري رسا، اين مرجع تقليد در ديدار با مدير كميته بين المللي صليب سرخ در خاورميانه با اشاره به ديدگاه رهبر معظم انقلاب درباره حرام دانستن استفاده از تسليحات اتمي و هسته اي گفت: اين تنها نظر ايشان نيست بلكه تمام علماي اسلام، شيعه و اهل تسنن و فرق اسلامي نيز در اين مورد اتفاق نظر دارند و سلاح كشتار جمعي از نظر اسلام ممنوع و مطرود است.
آيت الله مكارم شيرازي افزود: گاهي سياستمداران غربي تصور مي كنند اين سخن، يك پيام سياسي است، اما ما مي گوييم اين طور نيست، حكم و دستور اسلام اين است كه هر چه سبب كشتار جمعي شود بايد بطور جد از آن دوري كرد، اين پيام اسلام از آغاز تاكنون بوده و خواهد بود.
آيت الله مكارم شيرازي، كمك به مردم زلزله زده در حواث و بلاياي طبيعي و مسايل مربوط به مجروحان جنگي را از جمله اقدامات مثبت صليب سرخ برشمرد و ابراز اميدواري كرد: اين مسئله عموميت پيدا كند و هر جا مشكل انساني پيدا شود صليب سرخ تا جايي كه توان دارد براي حل اين مشكلات اقدام كند.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: ما از نظر حقوق بشر و مسايل بشردوستانه، مشتركات فراواني بين قوانين اسلام و ميثاقهاي بين المللي مي بينيم و باور داريم در تعليمات اسلام موارد فراواني وجود دارد كه مي شود آنها را به قوانين بين المللي اضافه كرد، بنابراين لازم است مشاركت تنگاتنگي ميان دانشمندان اسلام و ساير دانشمندان جهان براي پربار كردن قوانين بين المللي وجود داشته باشد.
وي در پيامي خطاب به دبير كل صليب سرخ گفت: دو پيام براي دبير كل دارم؛ اول اين كه بين شعارهاي سياسي و واقعيت ها جدايي بيندازند؛ زيرا شعارهاي سياسي ممكن است با مطالب واقعي فاصله داشته باشد و بايد واقعيت ها را در منطقه درك كرد.
وي با اشاره به متهم كردن ايران به داشتن تسلحيات اتمي افزود: ايران چه هدفي را مي تواند براي داشتن تسليحات كشتار جمعي دنبال كند، ايران هرگز قصد تجاوز به هيچ كشوري را ندارد، چه برسد به اينكه بخواهد يك وجب از خاك ديگران را بگيرد.
اين مرجع تقليد تأكيد كرد: ايران داراي حكومتي تثبيت شده است و برخلاف شعارهايي كه برخي غربي ها مي دهند ما بايد براساس واقعيتها قضاوت كنيم نه براساس شعارهاي سياسي كه برخي سياستمداران غربي به مقتضاي منافع خود مي دهند.
آيت الله مكارم شيرازي ادامه داد: پيام دوم من اين است كه بدون شك صليب سرخ به كمك هاي دولت هاي بزرگ و پيشرفته صنعتي نياز دارد؛ اما اين كمك ها نبايد چنان شود كه در جهت گيري هاي صليب سرخ تأثير بگذارد و آنها را از بي طرفي خارج كند؛ البته تضادي در اين بين هست و ما آن را درك مي كنيم؛ اما صليب سرخ به عنوان جمعيتي بشردوست بي طرف شناخته شده است و نبايد به دليل نياز داشتن به كمك هاي غربي درمقابل خواسته هاي نادرست آنها تسليم شود.
وي تأكيد كرد: اگر بخشي از مسائل اخلاقي به مسائل سياسي افزوده شود به يقين چهره دنيا تغيير خواهد يافت و مي توان در چنين دنيايي به راحتي زندگي كرد و نهادهاي حقوق بشر نيز كار خود را به خوبي پيش ببرند.

 



چامسكي: تهديدات آمريكا براي اين است كه تهران از واشنگتن اطاعت نمي كند

نوام چامسكي علت تهديدات آمريكا عليه ايران را عدم اطاعت تهران از واشنگتن دانست.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي نوام چامسكي در مصاحبه با هفته نامه آلماني «فرايناگ» گفت: ايران به عنوان يك تهديد فرض مي شود؛ زيرا از دستورات ايالات متحده اطاعت نمي كند.
اين نظريه پرداز آمريكايي افزود كه نظامي جلوه دادن اين تهديد اقدامي نامربوط است و تصريح كرد كه ايران قرن هاست كه عليه هيچ كشوري اقدامي نكرده است.
چامسكي با بيان اينكه اسرائيل با كمك آمريكا ظرف 30سال پنج بار به لبنان حمله كرده است، گفت: ايران هرگز اقدامي اين گونه انجام نداده است.
وي در پاسخ به سؤالي درباره فشار غرب براي اعمال تحريم جديد عليه ايران گفت: اغلب كشورهاي جهان به بلوك غيرمتعهدها تعلق دارند و آنها قاطعانه از حق ايران براي غني سازي اورانيوم با اهداف صلح آميز حمايت مي كنند.
چامسكي با بيان اينكه تهديدهاي آمريكا و اسرائيل عليه ايران را بايد جدي گرفت افزود كه اسرائيل از صدها سلاح هسته اي و سيستم هاي پرتابي آنها برخوردار است. چامسكي هم چنين «خطرناك ترين تهديد» را از جانب آلمان دانست و مدعي شد: اين كشور زيردريايي هاي هسته اي دلفين را كه غيرقابل رويت هستند ارائه مي دهد. اين زيردريايي ها مي توانند به موشك هاي هسته اي مجهز شوند و اسرائيل آماده است اين زيردريايي ها را به سمت خليج فارس ببرد و به لطف ديكتاتوري مصر، زيردريايي هاي اسرائيلي ممكن است از كانال سوئز رد شوند.

 



دم خروس دفاع از حقوق بشر! (خبر ويژه)

پس از آن كه در اسفندماه سال گذشته عمليات مقتدرانه مركز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري سپاه پاسداران، نقاب دروغين مدافعان حقوق بشر را كنار زده و با انتشار اسناد همكاري آنها با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه منجر به رسوايي فضاحت بار آنان گرديد.
سركرده گروهك كه تا به حال حتي از دوستان خود فراري بود، ترجيح داد سكوت را بشكند. «كيوان رفيعي» همان فردي است كه عكس ها و فيلم هايي از وي و تصاويري از مكاتباتش با گروهك منافقين از رسانه ها پخش شده بود. اين عضو گروهك نفاق كه مسئوليت «كانون مدافعان حقوق بشر» را به عنوان يك تشكيلات تروريستي-جاسوسي برعهده دارد در مصاحبه با خبرگزاري ضدانقلاب هرانا و در حالي كه سعي داشت انتساب دستگيرشدگان عضو اين گروه در داخل كشور را به تشكيلات مطبوعش انكار نمايد، گفت: ذكر اين نكته لازم است كه ما از ابتداي بهمن ماه سال گذشته اطلاعيه داديم و اعلام كرديم كارتهاي عضويت صادره و تمامي عضويت هاي افراد را يكطرفه تا تاييد مجدد به دليل اصلاحات ساختاري و فضاي امنيتي كشور لغو كرده ايم، بنابراين اينكه تعدادي از اين فعالان دربند داراي سابقه همكاري و عضويت در مجموعه بوده اند با عضويت متفاوت است، اما فارغ از اين موضوع آنچه كه اهميت دارد و بر آن تاكيد داريم قاطبه اين افراد كه هويتشان براي ما مشخص است در هر حالتي مدافعان حقوق بشر هستند و بازداشت آنان را برخلاف نص صريح تمامي قوانين حقوق بشري بايد دانست و بر همين اساس هم حمايت از آنان را امري لازم و ضروري مي دانيم.
گفته هاي متناقض فوق در حالي از سوي رفيعي بيان شده است كه برخي منابع موثق از اعترافات سنگين 30 عضو دستگير شده اين گروه خبر داده اند. لازم به يادآوري است پروژه دروغين شهيدسازي در برهه پس از انتخابات ابتدا توسط رفيعي مطرح شده و با واسطه مخملباف به سران فتنه منتقل شده بود.

 



دوست ما را آزاد كنيد! (خبر ويژه)

در ادامه حمايت هاي آشكار كشورهاي غربي از عوامل ميداني خود در ايران، دولت فرانسه خواستار آزادي عمادالدين باقي از زندان شد.
برنارد والرو سخنگوي وزارت خارجه فرانسه روز پنج شنبه در يك كنفرانس خبري در اين باره گفت: «به مناسبت چهارمين ماه زنداني بودن عمادالدين باقي، فرانسه رسماً از مقامات ايراني مي خواهد كه وي را آزاد نمايند چون شنيده ايم او بيمار است». والرو در اظهارات خود به اينكه آيا مطالبي مانند بيماري باقي سندي به جز ادعاهاي محافل حقوق بشري كه غربي ها خود ساخته اند و به آنها حقوق مي دهند تا عليه كشورهاي مستقل سندسازي كنند، دارد يا نه اشاره نكرد. اين در حالي است كه اخبار موجود نشان مي دهد باقي كاملاً سالم است و همين چند روز قبل با خانواده اش گفت وگو كرده است.
علت توجه ويژه غربي ها به باقي ظاهراً به اين دليل است كه او از جمله مهره هاي تبليغاتي غرب عليه جمهوري اسلامي بوده است. در سال 2005، فرانسه جايزه حقوق بشر را به عمادالدين باقي اعطا كرد. همچنين در سال 2008، وي جايزه انگليسي «خبرنگار بين المللي سال» را از آن خود كرد و بالاخره در سال 2009، جايزه مارتين انالز به خاطر آنچه غربي ها آن را دفاع از حقوق بشر مي نامند به او تعلق گرفت.
وزارت خارجه متأسفانه همچنان در مقابل اين مداخلات آشكار در امور داخلي كشورمان ساكت است.

 



سلطنت طلبان هم از راه رسيدند! (خبر ويژه)

يك تشكل سلطنت طلب كه عموما متشكل از كساني است كه سال ها قبل به دليل پرونده هاي آلوده شان از ايران گريخته اند از توقيف پروانه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين به شدت ابراز ناراحتي كرد.
اتحاد جمهوري خواهان ايران در بيانيه اي كه به اين مناسبت صادر كرد و گويا نيوز(سيا نيوز) آن را منتشر ساخته ضمن دفاع قاطع از اقدامات فتنه جويانه اين دو تشكل در سال گذشته برخورد با آنها را مقدمه برخورد با همه تشكل هاي اصلاح طلب دانسته است.
اعضاي اين اتحاديه كه جملگي از كشور گريخته اند و در اروپا و آمريكا «براي آزادي ايران مبارزه مي كنند»(!)- بخوانيد براي جذب پول هاي آمريكايي و اسرائيلي با دوستان خود رقابت مي كنند- سپس تاكيد كرده اند كه اين قبيل اقدامات مانع حركت جنبش سبز نخواهد شد!
دو حزب مشاركت و مجاهدين كه اخيرا به افتخار جلب حمايت تروريست هاي سلطنت طلب هم نائل آمده اند در فتنه سال 88 از طريق نقش آفريني در تبليغ دروغ تقلب و تحريك برخي از اوباش به آشوب نقشي كليدي داشتند كه جزئيات آن توسط اعضاي دستگير شده آنها در دادگاه بيان شده است.
فعاليت اين دو تشكل اخيرا از سوي كميسيون ماده 10 احزاب متوقف شده و پرونده مربوطه به دادگاه فرستاده شده است.

 



به جهنم كه كسي نمي آيد خودمان با هم ملاقات مي كنيم! (خبر ويژه)

برخي گزارش ها حاكي از آن است كه سران داخلي فتنه به تاكتيك «ديدارهاي مكرر و سخنراني هاي مطول» روي آورده اند.
در حالي كه طي چند ماه گذشته ادبيات «مرگ جنبش» درون جبهه اصلاحات فراگير شده است، برخي سران داخلي فتنه تنها راه پيش روي خود براي نشان دادن علائم حياتي را در آن ديده اند كه با يكديگر ديدارهايي نمايشي ترتيب بدهند و در آنها به نطق كردن براي مخاطبان فرضي خود بپردازند.
موسوي و كروبي كه در ماه هاي گذشته با بي اعتنايي فراگير حتي در ميان دوستان داخلي خود روبرو شده اند تلاش مي كنند با استفاده از اين تاكتيك به حيات رسانه اي خود ادامه داده و براي آينده زمان بخرند.
گزارش دريافتي كيهان نشان مي دهد اين تاكتيك از جمله به اين دليل برجسته شده كه اين دو به شدت از خالي شدن پشت خود و تلاش هاي برخي ديگر از دوستانشان براي وارد شدن به يك معامله با نظام احساس نگراني مي كنند.
مطابق اين گزارش تصميم اتخاذ شده اين است كه پس از هر ديدار يك خبر يا سخنراني مفصل از قول سران فتنه «نوشته» و منتشر شود. به نويسندگان اين متون تأكيد شده لازم نيست به صحبت هاي داخل جلسه- جلساتي كه گاه وجود خارجي هم ندارد- مقيد باشند و مي توانند به اختيار خود موضوع را بال و پر بدهند اما از آنها خواسته شده كليدواژه هاي خاصي را دائماً تكرار كنند.

 



نيم خيز شده ام آقاي موسوي صريح تر عليه دين حرف بزن! (خبر ويژه)

سايت صهيونيستي بالاترين ابراز اميدواري كرد روزي فرا برسد كه روحانيون جبهه اصلاحات و عناصر ضدانقلاب مقيم خارج (اعم از ليبرال و كمونيست) دور هم بنشينند!
«بالاترين» در مطلبي با عنوان اتحاد سبز و با اشاره به ملاقات اخير ميرحسين موسوي با سران برخي گروهك هاي ليبرال مدعي عنوان ملي-مذهبي نوشت: اميدواريم روزي برسد كه شاهد ديدار و دور هم نشيني سياسيون سبز از آقاي صانعي گرفته تا خاتمي، كروبي، محسن كديور، سازگارا ]مستخدم رسمي سازمان سيا[، مهاجراني، ابراهيم يزدي، محمد ملكي ]سمپات گروهك منافقين[، سحابي و تا فرخ نگهدار ]عضو مركزيت گروهك فدائيان خلق و مقيم لندن[ و اكبر گنجي باشيم. فرزند احمد ]كروبي[ و ميرحسين جرقه اش را زده اند و حالا بايد صبر كنيم تا شاهد اين اتحاد سبز باشيم.
درباره آرزوي اين سايت صهيونيستي بايد گفت كه البته حضرات به ائتلاف زير علم آمريكا و اسرائيل رسيده اند اما اينكه آنها يا اغلب آنها بتوانند بار ديگر همديگر را پيدا كنند و دور هم بنشينند، تنها در يك صورت ممكن است و آن اينكه حضرات باقي مانده در لندن يا واشنگتن و تل آويو حضور به هم رسانند كه در آن صورت هم كسي آنها را جدي نمي گيرد.
سايت بالاترين در مطلب مشابهي از قول يكي از كاربران لائيك تاكيد مي كند كه آقاي موسوي تغييرات كلام شما مرا سر شوق مي آورد اما من لائيك هستم. آيا گمان من درست است؟ و شوق من از گفتار شما خام و ناپخته نيست؟ اميدوارم در نطق بعدي شوق من را به همراهي عملي و نيم خيزم را به گام برداشتن در كنار خودتان بدل كنيد. من فكر نمي كنم پذيرش كسي كه دين را در داراي تقدس نمي داند، برايتان دشوار باشد(!)

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14