(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 ارديبهشت 1389- شماره 19633
 

نحوه شركت در آزمون استخدامي آموزش و پرورش اعلام شد
احمدي نژاد در جمع اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاي سراسر كشور:
ماموريت دولت و شوراها سازندگي و آباداني است
تسهيلات خريد خدمت سربازي مشمولان خارج از كشور
محكوميت 672 ميليون ريالي قاچاقچيان در اصفهان
دستگيري سرشاخه هاي اصلي شركت هرمي در يزد
ضرب الاجل 4 ماهه ايران براي ايجاد بانك منطقه اي آلودگي هوا
توليد 170 قلم دارو در شركت داروسازي ابوريحان
كشف 420 كيلو ترياك در جعبه هاي گوجه و خيار
خسارت 4هزار ميليارد توماني مصرف سالانه سيگار در كشور
تصادف محور بيرجند- قاين در خراسان جنوبي 7 كشته برجاي گذاشت
كشف يك ميليارد ريال كالاي قاچاق در طبس
غلظت گردوغبار در زاهدان به 25 برابر استاندارد جهاني رسيد
رئيس سازمان بهزيستي كشور: اشتغال مهمترين چالش جامعه معلولان است
430 فرزند و نوه يك فلسطيني
جشنواره بادبادك ها
پرخطرترين شهرهاي دنيا



نحوه شركت در آزمون استخدامي آموزش و پرورش اعلام شد

شرايط عمومي و اختصاصي، تاريخ و نحوه ثبت نام، مواد امتحاني و زمان توزيع كارت آزمون استخدام 40 هزار نفري وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ثبت نام از روز يكشنبه دوازدهم ارديبهشت لغايت روز يكشنبه نوزدهم همان ماه از طريق پايگاه اينترنتي مركز سنجش آموزش و پرورش به نشاني:
http:// Aeemeduir و با استفاده از كارت رمز صورت مي گيرد.
براساس اين گزارش، اين مهلت به هيچ عنوان قابل تمديد نيست. براي تهيه كارت رمز لازم است داوطلبان در تاريخ هاي ذكر شده با همراه داشتن اصل فيش واريزي به مبلغ پنج هزار تومان به حساب جاري 098 خزانه نزد بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران قابل پرداخت در تمامي شعب بانك ملي به عنوان حق شركت در آزمون هاي استخدامي كه در مهلت مقرر فوق الذكر واريز شده است، در ساعات اداري به كارگزيني يكي از ادارات آموزش و پرورش شهرستانها، نواحي و مناطق كشور مراجعه و كارت رمز مربوط را دريافت نمايند.
ايثارگران از پرداخت 05 درصد مبلغ مذكور و فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان 52 درصد و بالاتر از پرداخت كل هزينه ثبت نام معاف مي باشند. مبلغ واريزي حق شركت در آزمون به هيچ عنوان قابل استرداد نمي باشد.
نحوه ثبت نام در آزمون
ورود به پايگاه مركز سنجش آموزش و پرورش به نشاني:
http:// Aeemeduir (براساس كد رمز خريداري شده از كارگزيني مناطق آموزش و پرورش) و تكميل فرم الكتريكي استخدام پيماني و قرار دادن فايل عكس در محل مورد نظر در فرم مذكور و دريافت كد رهگيري جهت صدور كارت ورود به جلسه آزمون و اعلام نتايج.
چنانچه داوطلبي مراحل ثبت نام را به طور كامل انجام نداده و كد رهگيري دريافت نكند هيچگونه حقي براي شركت در آزمون نخواهد داشت و كارت ورود به جلسه براي وي صادر نمي شود.
نحوه برگزاري آزمون
و پذيرش داوطلبان
آزمون استخدامي در دو مرحله برگزار مي شود. مرحله اول شامل سوالات عمومي و سوالات تخصصي مرتبط با رشته شغلي است و داوطلباني كه حداقل 06 درصد نمره آزمون عمومي اين مرحله را كسب كنند تا سقف سه برابر ظرفيت استخدام براساس اولويت نمره برتر تخصصي به مرحله دوم آزمون معرفي خواهند شد.
سوالات عمومي شامل زبان و ادبيات فارسي، معارف اسلامي، زبان انگليسي عمومي - اطلاعات سياسي و اجتماعي و مباني قانوني، فناوري اطلاعات، رياضي و آمار مقدماتي كه به تعداد 001 سوال چهار گزينه اي (با اعمال نمره منفي براي پاسخ غلط) طراحي خواهد شد.
سوالات تخصصي شامل حداقل 04 سوال مرتبط با رشته شغلي است.
مواد آزمون مرحله دوم (تخصصي مرتبط با مهارت هاي معلمي و آزمون هاي عملي و مهارتي)
پس از اعلام نتايج مرحله اول اعلام خواهد شد و ديگر مراحل جذب مانند دوره توجيهي، آموزشي، و مهارتي و كارآموزي و طي مراحل گزينش (توسط هيئت عالي گزينش) نيز متعاقبا اعلام مي گردد.
زمان و چگونگي توزيع
كارت ورود به جلسه آزمون
كارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول از روز شنبه يكم خرداد 9831 لغايت سه شنبه مورخ چهارم خرداد از طريق ورود (با استفاده از كد رهگيري) به پايگاه اينترنتي مركز سنجش آموزش و پرورش به نشاني:http:// Aeemeduir قابل دريافت است. نام و نشاني محل برگزاري آزمون در كارت ورود به جلسه درج گرديده است.
زمان برگزاري
آزمون مرحله اول
زمان برگزاري آزمون مرحله اول بعد ازظهر جمعه هفتم خرداد ماه 9831 است.

 



احمدي نژاد در جمع اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاي سراسر كشور:
ماموريت دولت و شوراها سازندگي و آباداني است

رئيس جمهور در همايش شوراها با تاكيد بر اينكه شوراهاي اسلامي شهر و روستا در ايجاد فضاي كار و تلاش نقش مهمي دارند، گفت: ماموريت دولت و شوراها اين است كه زمينه را براي سازندگي و آباداني كشور مهيا كنند.
به گزارش خبرگزاريها، محمود احمدي نژاد در روز ملي شوراها در جمع اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاي سراسر كشور افزود: ايجاد كار و تلاش وظيفه عمومي است زيرا ممكن است ملتي امكانات مالي و انساني داشته باشد اما فرهنگ كار و فعاليت را به درستي به كار نگيرد.
وي با بيان اينكه در چهار، پنج سال اخير به اندازه 24 سال گذشته كار انجام شده است، افزود: كل كشور امروز به يك كارگاه تبديل شده است و البته ايران سه برابر امروز ظرفيت كار و پيشرفت دارد.
احمدي نژاد داشتن برنامه را براي ساختن كشور ضروري دانست و خطاب به اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا اظهار داشت: بايد براي ساختن و آباداني، تصويري در ذهنمان داشته باشيم تا به سمت آن حركت كنيم.
رئيس جمهور افزود: خوشبختانه برنامه پنجم توسعه را كه برنامه اي جامع با نگاهي كلان در همه امور كشور است به مجلس شوراي اسلامي تقديم كرده ايم.
وي ايجاد همدلي را نيز يكي ديگر از ماموريت هاي مهم شوراهاي اسلامي دانست و افزود: اگر جامعه اي داراي ثروت، برنامه و كار باشد اما اعضاي آن همدل و همراه نباشند اتفاقي در آن صورت نمي گيرد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: بايد همه اراده ها همت ها و تلاش ها در يك مسير قرار بگيرد كه شوراها در اين زمينه نقش ممتازي دارند.
رئيس جمهور افزود: شايد اگر بگوييم مهمترين ماموريت شوراها بسيج همت ها، اراده ها و انديشه ها و هماهنگي آنها براي پيشرفت امور است سخن گزافي نگفته باشيم.
آقاي احمدي نژاد اضافه كرد: نقطه تمركز برنامه هاي فرهنگي استعمار نيز بر همين موارد استوار است كه آنها در رسانه هاي خود همواره اين نكته را القا مي كنند كه شما عقب افتاده ايد.
رئيس جمهور گفت: آنها طوري تبليغ مي كنند كه عنصر كار را ضد ارزش جلوه دهند به گونه اي كه فردي كه بيشتر كار مي كند تحقير و كسي كه با تلفن و زد و بند پول جابه جا مي كند محترم شمرده مي شود.
احمدي نژاد افزود: ماموريت دولت و شوراها اين است كه زمينه را براي سازندگي و آباداني براي مردم مهيا كنند.
دولت هنوز امكانات لازم را به شوراها نداده است
رئيس شوراي عالي استانها نيز در اين همايش با اعلام اينكه دولت هنوز در برخي استانها و شهرستانها امكانات مورد نياز را در اختيار شوراها قرار نداده است، گفت: طرح شوراي عالي استانها براي تمديد دوره فعلي در مجلس در حال بررسي است.
مهدي چمران افزود: قرار بود در استانها و شهرستانها، استانداريها و فرمانداريها امكانات مناسب همچون جا و مكان را در اختيار شوراها قرار دهند اما اين امر در تمامي استانها و شهرستانها عملي نشده است.
وي با اشاره به 22 ماهه شدن دوره چهارم شوراها اظهار داشت: صرف اين همه وقت و انرژي براي طول عمر 22 ماهه شوراها ارزنده نيست و به نظر مي رسد بايد به تمديد دوره فعلي فكر كرد.
چمران با بيان اينكه نتايج تلاش شوراها منجر به آباداني بيشتر شهرها و روستاها شده است، افزود: از اين منظر شهرها و روستاها نسبت به 10 سال گذشته وضعيت خوبي پيدا كرده اند، هرچند آباداني در شهرها و استانهاي مختلف متفاوت بوده است.

 



سردار زاده كمند اعلام كرد
 تسهيلات خريد خدمت سربازي مشمولان خارج از كشور

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا تسهيلات خريد خدمت سربازي مشمولاني كه قبل از سال 1382 از ايران خارج شده و بيش از دو سال در خارج اقامت داشته اند را تشريح كرد و گفت: اين قانون تا سال 1390 داراي اعتبار است.
سردار محمدجواد زاده كمند در حاشيه جلسه پاسخگويي و رسيدگي به مسايل و مشكلات هموطنان مقيم خارج در مركز 2777، افزود: استفاده از معافيت تحصيلي براي مشمولاني كه قبل از پايان شهريور سال 1385 از كشور خارج شده و در يكي از دانشگاه هاي مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا بهداشت و درمان و آموزش پزشكي مشغول تحصيل هستند از ديگر تسهيلات ارايه شده براي مشمولان خارج از كشور است.
وي افزود: مشمولان واجدشرايط ياد شده مي توانند پس از درج مهر خروج در گذرنامه، از طريق سفارت خانه هاي ايران در محل تحصيلشان، سالي دو بار به ايران سفر كرده و در مجموع سالي سه ماه در ايران اقامت داشته باشند.
وي ادامه داد: مبلغ تعيين شده براي خريد خدمت سربازي براساس قانون بودجه تعيين مي شود و مصوبه مجلس شوراي اسلامي است كه امكان تغيير آن هم وجود ندارد. اما دولت در تلاش است با ايجاد امكان ويژه اي، ترتيبي اتخاذ كند كه مشمولان اين قانون با دريافت وام از بانك ها و پرداخت اقساطي براي خريد خدمت سربازي اقدام كنند.
سردار زاده كمند تصريح كرد: با اجراي قانون خريد خدمت سربازي و اعطاي معافيت تحصيلي به ايرانيان مقيم خارج، مشكل بيش از 90 درصد اين هموطنان حل شده است.
به گفته وي هم اكنون يك كميته ويژه ايرانيان خارج از كشور در نيروهاي مسلح براي بازنگري قوانين و مقررات مرتبط با مشمولان ايراني مقيم خارج تشكيل شده، اما تضميني به تغيير قوانين يا تمديد مدت هاي تعيين شده براي بهره مندي از برخي تسهيلات از جمله خريد خدمت سربازي نيست.
به گزارش ايسنا، وي در تشريح مدت زمان استفاده از معافيت تحصيلي براي دانشجوياني كه قبل از پايان شهريور 1385 از ايران خارج شده اند، هم اظهار داشت: مدت معافيت تحصيلي براي دانشجويان مقاطع كارشناسي 5/3 سال، دكتراي ناپيوسته، پنج سال، دكتراي پيوسته هشت سال و كارشناسي ارشد پيوسته هفت سال است.
وي خاطرنشان كرد: مركز شبانه روزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور از اسفند سال 88 در شوراي عالي امور ايرانيان مقيم خارج از كشور راه اندازي شده و نمايندگان تام الاختيار وزارتخانه ها و دستگاه هاي مختلف از طريق شماره تلفن 2777-009821 آماده پاسخگويي به سوالات هموطنان ايراني مقيم خارج و خانواده هاي آنان در ايران هستند.

 



محكوميت 672 ميليون ريالي قاچاقچيان در اصفهان

قاچاقچيان كفش و پارچه در اصفهان به بيش از 672 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.
به گزارش ايرنا ماموران نيروي انتظامي اصفهان در دو عمليات جداگانه از يك دستگاه خودرو يك هزارو754 جفت كفش بچه گانه و در ماموريت ديگر طي بازرسي از چند خودرو يك هزار و875 متر پارچه رنگي و مشكي و 616 دست پوشاك كشف كردند.
همچنين گزارشي جهت تعيين تكليف به گمرك استان اصفهان ارسال و با اعلام شكايت گمرك، پرونده اي در اين رابطه تشكيل شد.
پرونده هاي فوق پس از طي مراحل قانوني جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعبه قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي اصفهان مستقر در گلوگاه شهيد امامي ارجاع گرديد.
شعبه مذكور پس از بررسي محتويات پرونده، متهمين پرونده قاچاق كفش را علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه به پرداخت بيش از 346 ميليون ريال و متهمين قاچاق پارچه و پوشاك را به پرداخت بيش از 362 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كردند.
البسه و پارچه بيشترين جنس قاچاق به استان اصفهان را تشكيل مي دهد كه بيشتر آنها توليد كشور چين است و از امارات به ايران وارد مي شود.

 



دستگيري سرشاخه هاي اصلي شركت هرمي در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
ماموران اطلاعات و امنيت عمومي يزد سرشاخه اصلي شركت هرمي و چهار نفر از اعضاي آن را دستگير كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس محمدتقي 35 ساله سرشاخه اين شركت كه با ماشين هاي مدل بالا مبادرت به عضوگيري مي كرد پس از شناسايي و فرار از يزد در يكي از شهرستان هاي استان كرمانشاه شناسايي و دستگير شد.
برپايه اين گزارش چهار نفر از زيرشاخه هاي اصلي اين شركت هرمي نيز شناسايي و توسط پليس دستگير شدند.
اين گزارش حاكيست اين شركت به صورت گسترده و غيرعلني اقدام به عضوگيري جهت سرمايه گذاري با سود 56 درصد انجام مي داد.
در اين رابطه 150 نفر از زيرمجموعه ها اقدام به شكايت عليه سرشاخه اصلي اين شركت كردند.

 



در اجلاس چهارجانبه آنكارا به تصويب رسيد
ضرب الاجل 4 ماهه ايران براي ايجاد بانك منطقه اي آلودگي هوا

رئيس سازمان محيط زيست از تعيين ضرب الاجل 4 ماهه براي ايجاد بانك اطلاعاتي آلودگي هوا براي كشورهاي درگير با پديده گردوغبار توسط ايران خبر داد.
محمدجواد محمدي زاده كه براي شركت در اجلاس آنكارا به تركيه سفر كرده گفت: هدف از شركت در اين اجلاس ايجاد همكاري بين كشورهاي منطقه در زمينه پديده گرد و غبار بود.
به گفته محمدي زاده، ايران، سوريه، تركيه و عراق از جمله كشورهاي درگير با اين پديده هستند و در اجلاس آنكارا نيز شركت كرده اند.
وي با بيان اينكه عربستان در اجلاس آنكارا شركت نداشته است، اظهار داشت: ساير كشورهاي علاقه مند نيز تمايل خود را براي همكاري و مشاركت در زمينه حل مشكل گرد و غبار اعلام كرده اند.
معاون رئيس جمهور در رابطه با مصوبات اجلاس چهارجانبه آنكارا گفت: ايجاد مركز منطقه اي هواشناسي كه بتواند با اطلاعات پايه اي هواشناسي كشورهاي منطقه را كمك كند تا در راستاي سياست هايي در زمينه كشت و تغييرات اقليمي و تصميمات توزيع منابع آب اقدام كند.
محمدي زاده با بيان اينكه مركزيت منطقه هواشناسي در كدام كشور مستقر شود مورد بررسي قرار گيرد، گفت: ايران و تركيه از كانديداهاي مركزيت منطقه هواشناسي هستند.
به گزارش فارس رئيس سازمان محيط زيست از ديگر مصوبات اين اجلاس را توافق قطعي درباره بانك داده هاي هوا و سنجش بررسي آلاينده ها در رابطه با گرد و غبار اعلام كرد و افزود: اطلاعات پايه اي در اين بانك ثبت مي شود و در اختيار كشورهاي منطقه قرار مي گيرد.
معاون رئيس جمهور به ديگر مصوبات اين اجلاس اشاره كرد و گفت: قرار شد تحت برنامه مديريتي تمام كشورها در رابطه با سنجش ميزان آلايندگي با مديريت يكپارچه عمل كند و اين اقدام بايد ظرف 3 تا 4 ماه اجرايي شود.
وي در اين باره گفت: اين كار با محوريت سازمان هواشناسي و سازمان محيط زيست قرار است انجام شود.

 



توليد 170 قلم دارو در شركت داروسازي ابوريحان

مديرعامل داروسازي ابوريحان از تحقق فروش 422 ميليارد ريالي اين شركت داروسازي در سال 88 خبر داد.
دكتر محسن هاشم با اعلام توليد 170 قلم دارو در اين شركت داروسازي اظهار داشت: در سال 88 برنامه توليد 40 داروي جديد دنبال مي شد كه با توجه به سياست اخير وزارت بهداشت كه قبل از صدور پروانه ساخت بايد موافقت اصولي صادر شود كه همين سياست يك سال به پروسه آغاز توليد مي افزايد، در اين سال 14 قلم داروي جديد ساخته و روانه بازار توليد شده كه البته موافقت اصولي 55 داروي جديد در اين سال صادر شد، افزون بر اين شركت توانست در نخستين ماه سال (فروردين ماه) جاري 8 پروانه ساخت جديد دارو دريافت كند كه مهمترين پروانه دريافت شده مربوط به توليد داروي هپارين يا همان داروي ويژه ضدانعقاد خون است.
وي داروهاي تشخيصي و بيهوشي و اعصاب و روان و قلبي و عروقي را از ديگر داروهايي ذكر كرد كه برنامه توليد آن از سوي داروسازي ابوريحان در سال جاري دنبال مي شود.
وي درباره سرانجام دريافت وام 7 ميليون دلاري ابوريحان از صندوق ذخيره ارزي اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته بانك تجارت تسهيلات 7 ميليون دلاري كه مصوبه آن از وزارت صنايع و اداره دارو وزارت بهداشت دريافت شده بود، را به دلايل اعتباري پرداخت نكرد. اما با رايزني هاي انجام شده قرار است امسال بخشي از اين تسهيلات در اختيار شركت قرار گيرد تا اهداف شركت به ويژه در حوزه خريد ماشين آلات جديد جهت طرح توسعه مصوب شركت و تامين مواد اوليه محقق شود.
دكتر محسن هاشم با اشاره به افزايش سرمايه شركت داروسازي ابوريحان به 80 ميليارد ريال افزود: شركت در سال 86 يك نوبت افزايش سرمايه 60 ميليارد ريالي جهت خريد ماشين آلات و اصلاح ساختار انجام داد و در سال جاري هم برنامه افزايش سرمايه از 60 ميليارد به 80 ميليارد ريال را دنبال مي كند كه اين افزايش سرمايه از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران در سال جاري عملي خواهد شد.
رئيس هيات مديره شركت كاسپين گفت: فاز نخست طرح ادغام شركت كاسپين رشت در ابوريحان طي سال جاري در مرحله عملياتي قرار مي گيرد كه براساس آن قرار است اين دو شركت تحت يك نام حقوقي «ابوريحان» فعاليت و كاسپين نيز به عنوان طرح توسعه ابوريحان فعاليت و طرح هاي ديگر براي توسعه در زمين هاي واقع در رشت انجام شود كه البته تمركز فعاليت در خطوط فعلي در طرح ادغام مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي با بيان اين كه هدف از ادغام دو شركت مزبور جلوگيري از موازي كاري ها و صرفه جويي است، گفت: تقريبا 20 درصد توليدات اين دو شركت مشترك است كه تمركز فعاليت آنها مي تواند، موجب افزايش بهره وري، تمركز و صرفه جويي شود. از سوي ديگر در طرح ادغام اندازه شركت ابوريحان بزرگ تر خواهد شد و در نهايت پس از ادغام كامل، استانداردهاي لازم اجرا و بهبود GMP در اين شركت ها نيز اجرايي خواهد شد، همچنين از فرصت هاي صادراتي اين دو شركت ادغام شده هم استفاده خواهد شد.

 



كشف 420 كيلو ترياك در جعبه هاي گوجه و خيار

فرمانده انتظامي ورامين گفت: با تلاش نيروهاي ويژه موادمخدر ناجا و همكاري پليس شهرستان ورامين در دو عمليات جداگانه حاملان نيم تن موادمخدر شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس ايرج قاسم آبادي در تشريح چگونگي دستگيري متهمان افزود: در اين ارتباط ماموران نيروي انتظامي در گشت هاي جداگانه به يك دستگاه خودرو كاميون كه از شهرهاي شرق كشور در پوشش حمل و جابه جايي ميوه و تره بار در حال حركت بود، مشكوك شده و آن را متوقف ساختند.
قاسم آبادي تصريح كرد: در ايست و بازرسي به عمل آمده از وسيله نقليه مورد نظر 420 كيلوگرم موادمخدر با بسته هاي 10 كيلوگرمي از نوع ترياك كه در داخل جعبه ها و بسته هاي گوجه و خيار جاسازي شده بود به همراه دو قبضه سلاح، كشف و چهار نفر به همراه راننده كاميون كه به سمت تهران حركت مي كردند دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي ورامين در پايان تاكيد كرد: نيروهاي پليس ورامين همچنين موفق شدند، بيش از 43 كيلوگرم ترياك و بيش از يك كيلوگرم انواع موادمخدر را كه از طريق هفت قاچاقچي و چهار توزيع كننده و 28 نگهدارنده موادمخدر توزيع مي شد، كشف كنند.

 



خسارت 4هزار ميليارد توماني مصرف سالانه سيگار در كشور

ساري- خبرنگار كيهان:
مصرف سيگار سالانه 4هزار ميليارد تومان خسارت به نظام سلامت كشور وارد مي كند.
نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر در آئين تجليل از استادان نمونه دانشگاه علوم پزشكي مازندران افزود: سفره خانه هاي سنتي در كشور هزينه هاي سنگين تري را بر دولت تحميل مي كنند.
وي اضافه كرد: مصرف قليان خطرناك تر از سيگار است چرا كه يك بار قليان كشيدن با 20 نخ سيگار برابري مي كند.
انوشيروان محسني بندپي با انتقاد از عدم تمركز مديريت سلامت در كشور گفت: هم اكنون 100 دستگاه در نظام سلامت كشور دخالت دارند و عدم استقرار مديريت واحد در اين بخش چالش جدي محسوب مي شود.

 



تصادف محور بيرجند- قاين در خراسان جنوبي 7 كشته برجاي گذاشت

رئيس پليس راه استان خراسان جنوبي از كشته شدن هفت نفر در محور بيرجند- قاين در اين استان خبر داد.
به گزارش ايرنا سرهنگ عليرضا اميني گفت: خودرو سواري تويوتا كه از روستاي روم به مقصد آرين شهر در مسير مزبور در حركت بود با يك دستگاه كاميون بنز كه از بيرجند به مقصد قاين در حركت بود برخورد كرد و هر هفت سرنشين آن كشته شدند.
وي صاف بودن لاستيك خودرو، لغزندگي جاده به علت بارندگي، سرعت بيش از حد و انحراف به چپ خودرو سواري به علت عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه در جاده لغزنده را علت اصلي اين تصادف ذكر كرد.

 



كشف يك ميليارد ريال كالاي قاچاق در طبس

يزد- خبرنگار كيهان:
از يك دستگاه تريلي در ايستگاه بازرسي ديهوك طبس، يك ميليارد ريال كالاي قاچاق كشف و ضبط شد.
به گزارش پليس طبس اين تريلي به رانندگي علي اهل مشهد، داراي محموله گوشت منجمد از بندرعباس به تاجيكستان بود.
در بين محموله گوشت منجمد بالغ بر 3300 كيلوگرم انواع پوشاك خارجي و 15 قوطي مشروبات الكلي و وسايل و تجهيزات گيرنده ماهواره، جاسازي شده بود كه كشف و ضبط شد.

 



غلظت گردوغبار در زاهدان به 25 برابر استاندارد جهاني رسيد

مدير كل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: غلظت گرد و خاك زاهدان پنجشنبه شب به
سه هزار و 852 ميكروگرم بر متر مكعب رسيد كه اين ميزان 25 برابر استاندارد جهاني است.
«تورج همتي» با بيان اين مطلب افزود: استاندارد جهاني ميزان غلظت گرد و خاك 150 ميكروگرم بر متر مكعب است.
وي گفت: غلظت گرد و خاك نسبت به چهارشنبه شب گذشته بر حسب ذرات كمتر از 100 ميكرون به 194 ميكروگرم بر متر مكعب رسيده است. البته از نظر استاندارد ذرات، اينك (پنجشنبه) هواي زاهدان بيش از 300 است كه در وضعيت نامطلوب يا بحراني قرار دارد.
براساس اعلام هواشناسي سيستان و بلوچستان، غلظت گرد و غبار در پنجشنبه در زاهدان به گونه اي بود كه ديد عمومي در حد صفر و ديد افقي به حدود 2 هزار متر رسيد.

 



رئيس سازمان بهزيستي كشور: اشتغال مهمترين چالش جامعه معلولان است

رئيس سازمان بهزيستي كشور با اعلام تحت پوشش بودن 37 هزار خانواده داراي معلول در تهران گفت: مهمترين چالش جامعه معلولان مسئله اشتغال است.
ابوالحسن فقيه افزود: مهمترين چالش و مشكل پيش روي معلولان كشور نگرش جامعه نسبت به پديده معلوليت است و متاسفانه حتي نگرش برخي از مسئولان نسبت به معلوليت نيز متناسب با واقعيتهاي موجود نيست.به گفته وي، اين تعداد معلول كه تحت پوشش سازمان بهزيستي هستند به تناسب موقعيت و وضعيت خود در جامعه مي توانند شغل داشته باشند، كار كنند و زندگي خود را تامين كنند.
فقيه با اشاره به اين كه مهمترين چالش پيش روي جامعه معلولان مسئله اشتغال است، خاطرنشان كرد: متاسفانه به دليل وجود همين نگرش منفي در سطح جامعه نسبت به پديده معلوليت، معلولان كشورمان با مسائل و دشواريهاي بسيار زيادي در زمينه اشتغال مواجهند.
رئيس سازمان بهزيستي ادامه داد: اگر خانواده هاي معلول در طرح جديد مهاجرت از تهران تصميم به اين اقدام بگيرند سياستهاي حمايتي و تشويقي برايشان در نظر گرفته مي شود.
به گفته وي، تامين مسكن و اشتغال و ارائه خدمات تخصصي توانبخشي و مددكاري براي خانواده هاي تحت پوشش ساكن تهران در نظر گرفته شده است.
به گزارش مهر فقيه گفت: ارائه تسهيلات و خدمات تخصصي به مراتب در شهرستانها ساده تر از تهران است كه براي نمونه مي توان به هزينه كمتر مناسب سازي محيط شهري براي معلولان اشاره كرد.

 



430 فرزند و نوه يك فلسطيني

پيرمرد 80ساله فلسطيني در جنوب نوار غزه 430 فرزند و نوه دارد.
به گزارش واحد مركزي خبر، به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي عربي، «حاج عبدالرحمن النجار» تاكنون ده بار ازدواج كرده كه نخستين بار در سن پانزده سالگي و آخرين بار هفده سال پيش بوده است.كوچكترين فرزند او يك و نيم سال سن دارد.النجار در اين باره گفت: «تعداد زياد فرزندان من براي مقابله با اسرائيل است، زيرا آنها جوانان ما را مي كشند.» او كه با گفتن داستان، فرزندان خود را سرگرم مي كند مي گويد زنان را دوست ندارد و مردان را هم به ازدواج تشويق نمي كند.زنان اين پيرمرد فلسطيني از او راضي نيستند و بعضي از آنان احساس مي كنند كه مورد ظلم قرار گرفته اند.زنان اين پيرمرد در خانه اي در كنار خانه او به همراه فرزندانشان زندگي مي كنند.اين پيرمرد فلسطيني مي گويد آخرين آرزويش اين است كه خداوند به او طول عمر بيشتري بدهد تا بتواند يكبار ديگر ازدواج كند.زنان همسايه عبدالرحمن النجار به همسران خود اجازه نمي دهند كه با او سخن بگويند، زيرا نگران آن هستند كه تمايل به تعدد زوجات به آنان هم سرايت كند.

 



جشنواره بادبادك ها

بيست و هفتمين جشنواره بادبادك ها با استقبال هزاران خانواده چيني در اين كشور برگزار شد.
به نوشته روزنامه «الرياض»، چاپ عربستان، در اين جشنواره سنتي كه طرفداران بسيار زيادي در سراسر چين دارد، بادبادك هايي از جنس كاغذ و پارچه نازك به شكل اژدها، حيوانات و... ساخته شده است.اين جشنواره، هر سال در فصل بهار در چين برگزار مي شود و جوانان و نوجوانان چيني طي آن رقابت تنگاتنگي با بزرگسالان دارند.

 



پرخطرترين شهرهاي دنيا

فهرست خطرناك ترين شهرهاي جهان منتشر شد.
نام پرخطرترين نقاط كره زمين براساس آخرين گزارش جهاني مرسر درباره امنيت فردي و كيفيت زندگي، گزارش اخير مجله سياست خارجي درباره نرخ قتل و گزارش هاي فوربس و ديدبان بين المللي امنيت ارائه شده است.بر اين اساس، بالاترين ميزان قتل در جهان به شهر كاراكاس، پايتخت ونزوئلا اختصاص دارد. سال گذشته در شهر خوارز مكزيك دو هزار و600 نفر در درگيري هاي مسلحانه ميان كارتل هاي مواد مخدر كشته شدند.در شهر جنگ زده بغداد، همچنان جان بسياري از افراد توسط تروريست هاي بمب گذار گرفته مي شود. هفت شهر ديگر اين فهرست 10تايي عبارتند از شهرهاي ديترويت و نيواورلئان در آمريكا، كراچي پاكستان، كيپ تاون در آفريقاي جنوبي، مسكو در روسيه، بيروت لبنان و كين شاسا در جمهوري دموكراتيك كنگو.كاراكاس به دليل نرخ بالاي قتل سالانه (130نفر از هر 100هزارنفر) به عنوان پايتخت قتل در جهان نام گرفته است.در آمريكا نيز براساس آمار FBI، شهر نيواورلئان با نرخ قتل 64 نفر از هر 100هزار نفر بالاترين ميزان قتل را دارد.نكته قابل توجه اينكه شهر كيپ تاون در آفريقاي جنوبي كه ميزبان جام جهاني فوتبال خواهد بود نيز با متوسط قتل روزانه هشت نفر به خصوص به دلايل قاچاق كالا و مواد مخدر در اين فهرست قرار دارد. سه شهر از اين 10شهر شامل بغداد، بيروت و كراچي در خاورميانه هستند و جالب آن كه هيچ يك از شهرهاي اروپا در اين فهرست قرار ندارند.همچنين عنوان قدرتمندترين شهر جهان از لندن به نيويورك منتقل شد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14