(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 ارديبهشت 1389- شماره 19639

حديث دشت عشق
مقاومت، راه آهن يا پاس؛ كدام تيم سقوط مي كند؟! صعود استقلال، جشن قهرماني سپاهان
بلاتكليفي در هندبال و گرفتن ميزباني!
اخبار كوتاه از فوتبال
ديدار نمايندگان فيفا با مسئولان سازمان و كميته ملي المپيك
معرفي دايي از سوي فيفا به عنوان يكي از بزرگان فوتبال جهان
تجليل كميته ملي المپيك از چهار قهرمان ورزش ايران
تكواندو كاران نوجوانان راهي ويتنام مي شوند
مورينيو اولين قهرماني درفصل 2010-2009 را جشن گرفت اينتر در آستانه كسب ركوردي جديد



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «احمد ابراهيمي»
در راه وطن زجان گذشتيم

سرباز شهيد «احمد ابراهيمي»، سال 1341 در بيرجند در خانواده اي مذهبي به دنيا آمد. وضعيت زندگي معمولي داشتند. پدرش كارمند ژاندارمري بود.
تحصيلات خود را تا ديپلم در بيرجند گذراند. در دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران، از طرف ارتش به جبهه اعزام شد. در جبهه در يگان خدمتي لشكر 77 خراسان بود. او سرانجام در تاريخ 17/11/63، در منطقه سومار مورد اصابت تركش قرار گرفت و مفقودالاثر گرديد. پس از پيدا شدن پيكر پاكش، در گلزار شهداي بيدخت گناباد به خاك سپرده شد.

 



مقاومت، راه آهن يا پاس؛ كدام تيم سقوط مي كند؟! صعود استقلال، جشن قهرماني سپاهان

سرويس ورزشي -
تيم فوتبال استقلال تهران از توقف ذوب آهن در خانه فولاد خوزستان نهايت بهره را برد و با برتري مقابل راه آهن شهرري به مكان دوم جدول رده بندي ليگ برتر صعود كرد.
در هفته سي و سوم ليگ برتر كه عصر روز پنجشنبه هفته گذشته با برگزاري 9 بازي در شهرهاي مختلف پيگيري شد، سپاهان اصفهان مقابل پيكان به پيروزي رسيد تا جشن قهرماني خود را پرشورتر كند. ذوب آهن مقابل فولاد خوزستان به نتيجه تساوي يك- يك رضايت داد تا استقلال با گل ديرهنگام مجيدي 58 امتيازي شده و به رده دوم جدول صعود كند. در اين بين پيروزي هفتمين شكست فصل خود را در ديدار برابر ابومسلم مشهد متحمل شد و عملا شانس دستيابي به سهميه ليگ قهرمانان آسيا در ليگ برتر را از دست داد.
در روزي كه استيل آذين و مس كرمان به نتيجه تساوي يك- يك رضايت دادند و صباي قم با نتيجه 3 بر يك ملوان بندرانزلي را شكست داد، شاهين بوشهر جدال قعرنشينان جدول رده بندي را با پيروزي يك برصفر برابر مقاومت سپاسي شيراز پشت سر گذاشت و با 39امتياز به رده يازدهم جدول صعود كرد. شاهين با اين نتيجه از خطر سقوط به ليگ دسته اول رهايي پيدا كرد اما تيم هاي راه آهن شهرري و پاس همدان كه در هفته سي و سوم به ترتيب برابر استقلال و سايپا تن به شكست دادند، در لبه تيغ هستند. با اين حال اوضاع و احوال تيم مقاومت از همه بحراني تر است. شاگردان احمدزاده بايد در روز آخر مقابل راه آهن پيروزي بدست آورند تا فارغ از هر نتيجه اي كه در ديدار پاس با تراكتورسازي بدست مي آيد، در ليگ برتر ماندني شود.
اتفاق عجيب در ورزشگاه آزادي
اما نكته قابل تامل رقابت هاي اين هفته درگيري لفظي سرمربي و كاپيتان استقلال تهران مقابل ديدگان ميليون ها بيننده تلويزيوني بود. همين رفتار ناپسند سبب شد كه تعدادي از تماشاگران به حمايت از مجيدي شعارهايي را عليه مرفاوي سر دهند. هر چند سايت باشگاه استقلال در نكوهش اين عمل ، عده اي از تماشاگران را اجيرشده معرفي كرد ، اما بهتر بود اين باشگاه به رفتار ناپسند سرمربي و كاپيتان خود نيز اشاره اي داشت و قبل از هرچيز اقدام آنها را محكوم مي نمود.
نتايج ديدارهاي هفته سي و سوم ليگ برتر به شرح زير است:
¤ سپاهان 2- پيكان قزوين يك
گلها: ابراهيم توره (3 و 84) براي سپاهان و عليرضا عباسفرد (19) براي پيكان
¤ ابومسلم خراسان 3- پيروزي تهران يك
گلها: جرالدو جلسون (11)، جواد ضيغمي(18) و رضا ناصحي (28-پنالتي) براي ابومسلم- و سپهر حيدري (17) براي پيروزي
¤ استقلال تهران1- راه آهن شهرري صفر
گل: فرهاد مجيدي (3+90)
¤ استيل آذين 1- مس كرمان1
گلها: مهدي مهدوي كيا(36) براي استيل آذين- ادينهو (70) براي مس كرمان
¤ مقاومت شهيد سپاسي شيراز صفر- شاهين بوشهر يك
گل: منصور تنهايي (76)
¤ تراكتورسازي تبريز2- استقلال اهواز1
گلها: مهرداد پولادي (68 و 7+90) براي تراكتورسازي - اسماعيل شريفات (82) براي استقلال اهواز
¤ فولاد خوزستان 1- ذوب آهن اصفهان1
گلها: غلامرضا رضايي (32) براي فولاد- فرشيد طالبي(77) براي ذوب آهن
¤ سايپا كرج3- پاس همدان صفر
گلها: امين منوچهري (33 و 48) و كريم انصاري فرد (86)
¤ ملوان بندرانزلي1- صباي قم3
گلها: مهران جعفري (3+90) براي ملوان- اميرحسين فشنگچي(22)، كلمنتينو(46) و ابوالفضل حاجي زاده (90) براي صباي قم

 



بلاتكليفي در هندبال و گرفتن ميزباني!

هندبال قهرماني جوانان آسيا از يكم تا پانزدهم مرداد در تهران برگزار خواهد شد.
ميزباني دوازدهمين دوره مسابقه هاي هندبال قهرماني جوانان آسيا به طور رسمي به ايران سپرده شد و اين رقابت ها از يكم تا پانزدهم مرداد با حضور 9 تيم در تهران برگزار خواهد شد.
امارات، قطر، بحرين، عربستان، كويت، كره جنوبي، ژاپن و هنگ كنگ به همراه ايران در اين دوره از رقابت ها حضور خواهند داشت. اين دوره از رقابت ها انتخابي مسابقه هاي قهرماني جهان است. تيم ملي ايران در دوره گذشته مسابقه هاي جوانان آسيا به عنوان نايب قهرماني دست يافته بود.
رسمي شدن اين ميزباني براي ايران در حالي است كه فدراسيون ايران هنوز سرپرست ندارد و تيم ملي جوانان حدود 9 ماه است كه تمرين نكرده و در مدت دو ماه بايد خود را براي مسابقه هاي انتخابي جهان آماده كند و هنوز كادر فني اين تيم مشخص نيست.
سرويس ورزشي كيهان: از سازمان تربيت بدني انتظار مي رود هرچه سريعتر تكليف فدراسيون هندبال را مشخص كند و اين فدراسيون را از بلاتكليفي نجات دهد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تأييد پيشنهاد گالكسي آمريكا به كريمي
حشمت مهاجراني مدير فني تيم استيل آذين درباره احتمال جدايي علي كريمي از استيل آذين با توجه به پيشنهادهايي كه از تيم هاي خارجي دارد گفت: علي كريمي اكنون مشغول بررسي پيشنهادهايش است. او از قبل از تيم الاهلي پيشنهاد داشت و اكنون نيز گالكسي آمريكا به وي پيشنهادي را ارائه كرده است. او مشغول بررسي پيشنهادها و هدفش براي فصل آينده است. نمي دانم چه تصميمي بگيرد اما نمي توان با قاطعيت گفت كه از استيل آذين جدا خواهد شد. من هم هر كمكي كه بتوانم به او مي كنم تا در نهايت تصميم درستي براي آينده اش بگيرد. گفتني است علي كريمي در پايان ديدار استيل آذين با مس كرمان درباره برنامه اش براي فصل آينده و حضور احتمالي در تيم گالكسي پاسخي نداد. او كه از ناحيه مچ پا در بازي با تيم مس دچار آسيب ديدگي جزيي شده بود از عملكرد همبازي هايش در اين مسابقه بسيار عصباني و ناراحت بود.
كنفدراسيون فوتبال آسيا اجازه بازي به شمسايي نداد
كنفدراسيون فوتبال آسيا درخواست ثبت نام ديرهنگام وحيد شمسايي را براي حضور در مسابقات فوتسال قهرماني آسيا نپذيرفت.
فدراسيون فوتبال ايران در حالي كه نام وحيد شمسايي را در فهرست بازيكنان خود نگذاشته بود بعد از مهلت تعيين شده ثبت نام درخواست كرد نام اين بازيكن جايگزين شهرام شريف زاده برهان (شماره 15) شود.
كنفدراسيون فوتبال آسيا بنابر ماده 32 مقررات مسابقات فوتسال قهرماني آسيا كه مي گويد: «زماني كه فرم ثبت نام دريافت شد و بعد از مهلت نهايي ثبت نام تحت هيچ شرايطي فدراسيون عضو مجاز به معرفي بازيكن اضافي براي ثبت نام نيست، حتي اگر آنها از همه ظرفيت 20 نفر خود استفاده نكرده باشند» به شمسايي اجازه حضور در تيم ملي فوتسال ايران را نداد.
تيم راه آهن فقط به «شهر ري» منتقل مي شود
عبدالعلي صاحب محمدي مدير عامل شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران با حضور در اردوي تيم فوتبال اين باشگاه قبل از ديدار با استقلال تهران در خصوص شايعه انتقال تيم راه آهن به شهرستان هاي مختلف نيز گفت: طي دو سه سال گذشته به مردم شهر ري وعده داده شده است كه تيم راه آهن متعلق به شهر آنهاست. اميدوارم موانع اين انتقال هرچه زودتر برداشته شود و ما تعهد خود را به مردم شهر ري عملي كنيم.
وي تأكيد كرد: بنده بعد از ديدار راه آهن- پيكان رسماً به خبرنگاران اعلام كردم، تيم راه آهن به هيچ شهري نمي رود به غير از شهر ري. امروز هم در جمع شما (بازيكنان راه آهن) اين مورد را تكرار مي كنم كه راه آهن به غير از شهر ري به هيچ شهري انتقال پيدا نخواهد كرد.
مرفاوي: بايد درباره مجيدي تصميم گيري كنم
سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران كه با چهره اي درهم در نشست مطبوعاتي پس از ديدار با راه آهن حاضر شده بود، درباره جدال لفظي اش با كاپيتان استقلال گفت: بازيكن بايد آنچه كه من مي خواهم انجام دهد. بازيكني كه وظيفه اش را انجام ندهد جايش در زمين نيست حالا اين بازيكن چه مجيدي باشد چه بزرگتر از او.
مرفاوي افزود: من در آن صحنه نكاتي را به مجيدي گوشزد كردم و هواداران نمي دانستند كه بين من و او چه كلماتي رد و بدل مي شود. من از هواداران ناراحتم. آنها بايد بدانند كه من بيشتر از هواداران دوست دارم كه استقلال پيروز شود. وي درپاسخ به اين سوال كه چرا پس از حتي برد برابر راه آهن تماشاگران استقلال با شعار «مرفاوي حيا كن استقلال را رها كن» به استقبال شما آمدند، گفت: گوش من از اين حياكن رهاكن ها پر است. من آنهايي كه بدون غرض چنين مي كنند كاري ندارم اما آنهايي كه با غرض شعار مي دهند به خدا واگذار مي كنم. شايد اگر بازي را نمي برديم شنيدن چنين شعارهايي طبيعي بود اما به هر حال همان طور كه گفتم گوش من از اين حياكن ها پر است. وي افزود: ما نبايد دنبال اين ستاره، آن ستاره باشيم. بازيكن بايد در زمين وظيفه اش را انجام دهد. متاسفانه در فوتبال ايران كسي به دنبال حق و حقانيت نيست. همه دنبال فرع هستند. كسي نمي آيد بگويد كه مربي حق دارد كه از بازيكنش چيزي را بخواهد. من يقه مجيدي و بزرگتر از مجيدي را مي گيرم. بازيكن بايد به وظيفه اش عمل كند. سرمربي استقلال در پاسخ به اين سوال كه آيا مجيدي را به كميته انضباطي خواهد سپرد؟ گفت: نمي دانم مجيدي به كميته انضباطي مي رود يا نه اما قبل از اينكه احتمالا بخواهد به كميته انضباطي برود من بايد درباره او تصميم گيري كنم.

 



ديدار نمايندگان فيفا با مسئولان سازمان و كميته ملي المپيك

نمايندگان ويژه فدراسيون بين المللي فوتبال در نشست هاي جداگانه با مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك پيرامون توسعه حرفه اي سازي در فوتبال گفتگو خواهند كرد.
اين گروه 4 نفره از نمايندگان فيفا كه به سرپرستي «كيوين پايپ» امروز (شنبه) وارد ايران خواهند شد، پس از نشست هاي جداگانه با مسئولان و روساي كميته هاي فدراسيون فوتبال، روز دوشنبه 20 ارديبهشت با حميد سجادي معاون امور ورزشي سازمان تربيت بدني و رئيس و دبير كل كميته ملي المپيك ديدار خواهند كرد.
در اين ديدار مسائل مورد نظر فيفا جهت توسعه و حرفه اي سازي فوتبال در بخش مديريت كلان ورزش تشريح و راهكارهاي دستيابي به اين اهداف از نظر فيفا ارائه مي شود.
نمايندگان فيفا همچنين قرار است بعدازظهر دوشنبه در نشستي با پورمحمدي رئيس شبكه سوم سيما و آقازماني مدير گروه ورزش شبكه سوم سيما پيرامون نحوه پخش مسابقات فوتبال و نقطه نظرات فيفا در اين زمينه به بحث و تبادل نظر بپردازند. اين گروه پس از نشست روز سه شنبه با تعدادي از مديران باشگاههاي فوتبال روز چهارشنبه در ديدار با اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون گزارشي از سفر خود به ايران را ارائه خواهند كرد.

 



35 روز مانده به جام جهاني 2010 صورت پذيرفت
معرفي دايي از سوي فيفا به عنوان يكي از بزرگان فوتبال جهان

سايت فيفا در روزشمار آغاز جام جهاني 2010 در بخش معرفي بزرگان فوتبال دنيا در فاصله 35 روز تا آغاز اين رقابت ها به معرفي علي دايي پرداخته است.
در شرايطي كه تنها 35 روز تا آغاز رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي باقي مانده، سايت فيفا در بخش روزشمارش هر روز يكي از بزرگان فوتبال جهان و سوابق اين اسطوره ها را معرفي مي كند كه در ششم مي، اين بخش به علي دايي بهترين گلزن فوتبال جهان اختصاص دارد.
فيفا در گزارش كوتاه خود درباره علي دايي مي نويسد: در فاصله بين سال هاي 1994 تا 2006، علي دايي با 35 گل زده در رقابت هاي انتخابي جام جهاني، يك ركورددار محسوب مي شود. او در سال 1998 نخستين بازيكن آسيايي لقب گرفت كه راهي تيم بايرن مونيخ شد و در نهايت تلاش هاي موفقيت آميز او سبب شد كه تيم ملي ايران راهي جام جهاني 1998 شود. دايي همچنين با به ثمر رساندن 109 گل در 149 بازي بين المللي، ركورددار بيشترين گل زده تاريخ فوتبال دنياست.
نكته جالب در گزارش فيفا اين است كه پس از حضور ايران در جام جهاني 2006 تاكنون، كمتر بخش بين الملل سايت فيفا به معرفي بزرگان فوتبال ايران پرداخته بود و معرفي علي دايي به عنوان يكي از بزرگان فوتبال دنيا با يادآوري ركوردهايي كه اين بازيكن از خود به جاي گذاشته، بار ديگر فوتبال رو به افول ايران را در سطح بين الملل يادآور مي شود.

 



تجليل كميته ملي المپيك از چهار قهرمان ورزش ايران

كميته ملي المپيك براي دومين سال پياپي از چهار اسطوره رشته هاي كشتي، وزنه برداري و جودو كه در سال هاي اخير از دنياي قهرماني خداحافظي كرده اند، تجليل كرد.
در اين مراسم كه روز پنجشنبه در تالار وزنه برداري مجموعه ورزشي آزادي تهران و با حضور جمعي از مسئولين، قهرمانان و پيشكسوتان برگزار شد از عليرضا دبير قهرمان المپيك 2000 سيدني و دارنده چندين مدال جهاني و آسيايي، حسين توكلي قهرمان المپيك 2000 سيدني، عليرضا رضايي دارنده مدال برنز المپيك 2004 آتن و آرش ميراسماعيلي قهرمان جهان و آسيا تجليل شد.
در اين مراسم كميته ملي المپيك از اولين مربيان سازنده اين چهار قهرمان نيز تقدير و تجليل به عمل آورد.

 



تكواندو كاران نوجوانان راهي ويتنام مي شوند

با نظر سرمربي تيم تكواندو نوجوانان ايران اين تيم در كمپ جهاني كره جنوبي شركت نخواهد كرد.
فدراسيون جهاني تكواندو قصد دارد دومين دوره كمپ جهاني نوجوانان را برگزار كند. اين كمپ آموزشي كه در جهت رشد و گسترش تكواندو برنامه ريزي شده به نوعي در جهت اشاعه فرهنگ كره جنوبي نيز كمك مي كند.
دومين دوره كمپ تمريني نوجوانان كه از آن به عنوان آمادگي رقابتهاي المپيك سنگاپور ياد شده طي روزهاي 4 تا 9 مردادماه (26 تا 31 جولاي) در سئول برگزار خواهد شد. تيم نوجوانان ايران سال گذشته در اولين دوره اين كمپ به همراه هادي ساعي به عنوان يكي از پرافتخارترين تكواندوكاران دنيا كه دو مدال طلاي المپيك را در كارنامه دارد در اين كمپ شركت كرده بود.
با نظر سرمربي تيم نوجوانان ايران در دومين دوره اين برنامه فدراسيون جهاني حضور پيدا نمي كند. فريبرز عسگري در اين رابطه گفت: ابتداي مردادماه يك تورنمنت سطح بالا در ويتنام برگزار مي شود و ما ترجيح مي دهيم در فاصله نزديك به المپيك سنگاپور در اين تورنمنت شركت كنيم.

 



مورينيو اولين قهرماني درفصل 2010-2009 را جشن گرفت اينتر در آستانه كسب ركوردي جديد

تيم فوتبال اينتر با برتري مقابل رم به عنوان قهرماني مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايتاليا دست يافت.
ديدار نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايتاليا، موسوم به كوپا ايتاليا چهارشنبه شب هفته گذشته بين دو تيم رم و اينتر در ورزشگاه المپيك شهر رم برگزار شد.
اين ديدار كه براي تماشاي آن بيش از 55 هزار تماشاگر به ورزشگاه اصلي شهر رم آمده بودند در نهايت به برتري يك بر صفر تيم اينتر و قهرماني اين تيم ميلاني در رقابت هاي جام حذفي ايتاليا انجاميد. تك گل پيروزي بخش تيم اينتر را در اين بازي ديه گو آلبرتو ميليتو در دقيقه 40 به ثمررساند تا تيمش براي ششمين بار قهرمان جام حذفي باشگاه هاي ايتاليا شود. مسابقه دو تيم رم و اينتر كه در مسابقات فوتبال سري آ باشگاه هاي ايتاليا نيز رقابتي نزديك براي قهرماني دارند، بسيار پربرخورد و جنجالي بود. در اين بازي كه با قضاوت «نيكولاريزولي» برگزار شد، داور به هفت بازيكن از دو تيم كارت زرد و قرمز نشان داد. فرانچسكوتوتي، كاپيتان تيم رم در دقيقه 88 مسابقه با دريافت كارت زرد دوم از زمين مسابقه اخراج شد.
قهرماني در كوپا ايتاليا، اولين عنوان قهرماني اينتر در رقابت هاي اين فصل است. شاگردان خوزه مورينيو مي بايست اول خرداد ماه در مادريد مقابل بايرن مونيخ فينال رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا را برگزار كنند و علاوه بر آن شانس قهرماني در رقابت هاي سري آ باشگاه هاي ايتاليا را نيز دارند.
تيم اينتر در صورت قهرماني در دو جام پيش روي خود اولين تيم ايتاليايي خواهد بود كه توانسته در طول يك فصل سه عنوان قهرماني به دست آورد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14