(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 ارديبهشت 1389- شماره 19639

جلسه شوراي اسلامي شهر شيراز درباره برج هاي دوقلو
آمادگي توليد 70 درصداز واگن هاي مترو در كشور
آخرين آمار ايدز در كشور
غرفه مصر در نمايشگاه بين المللي كتاب پلمب شد
زوج كوتاه قد مشكين شهري راهي خانه بخت شدند
بازداشت 80 دختر و پسر در پارتي شبانه
آموزش و پرورش اعلام كرد شرايط تهراني ها براي شركت در آزمون استخدامي
احداث بزرگترين پارك تهران در منطقه 19
رويدادهاي خارجي صدور حكم تخريب مسجد حضرت فاطمه(س) در باكو
احتمال تركيدگي ساير حوضچه هاي پساب كارخانه كاوه سوداي مراغه
گردشگر روسي در لرستان غرق شد
خريد و فروش كودكان مصري
جوانترين جهانگرد دنيا
برخورد 2 قطار تركيه
پخت بزرگترين همبرگر جهان
تظاهرات به خاطر كمبود قبر!



جلسه شوراي اسلامي شهر شيراز درباره برج هاي دوقلو

شيراز-خبرنگار كيهان:
موضوع احداث پروژه برج هاي دوقلوي شيراز (معروف به پروژه محمدپور) بار ديگر در جلسه علني شوراي اسلامي شهر شيراز بحث انگيز شد.
در اين جلسه «علي زحمتكش» عضو شورا در سخناني با انتقاد شديد از عدم اجراي راي كميسيون ماده 100 درباره تخريب قسمتهايي از اين پروژه به دليل تخلف گفت: بايد تكليف اين پروژه روشن شده و راي كميسيون ماده 100 اجرا شود.
وي خواستار توضيح شهردار شيراز در اين باره شد كه شهردار نيز از «سعيد موسوي» رئيس سابق شوراي شهر شيراز خواست در اين باره توضيح دهد.
«موسوي» عضو اصلاح طلب شوراي شهر گفت: طي مذاكراتي كه با استاندار فارس و معاون وي داشتيم قرار شد مسئله اين پروژه با تعامل حل شود نه با تخريب. بنابراين مقرر شد كه با سرمايه گذار پروژه جلسه اي برگزار شود تا از لحاظ قانوني تعديل هايي در پروژه از جمله كاهش سطح اشغال و تراكم صورت پذيرد تا اين پروژه به سرانجام برسد. در همين راستا از شهردار خواسته شد تا فعلا حكم اجرا نشود و در حال حاضر نيز منتظر هستيم تا در استانداري اين جلسه برگزار شود.
شهردار شيراز نيز در تكميل سخنان «موسوي» گفت: ما به خاطر احترام به نماينده عالي دولت در استان و رئيس شورا در اجراي راي كميسيون ماده 100 تاكنون تامل كرده ايم و چندين بار هم براي تشكيل جلسه پي گيري كرده ايم اما تاكنون محقق نشده است.
«حسين قاسمي» مدير كل سياسي استانداري فارس نيز در اين زمينه به خبرنگار كيهان گفت: اينكه گفته شده استاندار خواسته راي كميسيون ماده 100 اجرا نشود كذب بوده و نظر استاندار و مجموعه مديران استانداري اين نيست و بايد قانون در خصوص اين پروژه اجرا شود.
وي اظهار داشت: پروژه هايي مانند برج هاي دوقلو، خليج فارس و بين الحرمين كه در شيراز اجرا شده نماد تفكر كارگزاراني در استان فارس است و فاصله طبقاتي را تشديد مي كند و منافع مردم را به خطر مي اندازد.
وي افزود: ما تا پاي جان ايستاده ايم و از اجراي پروژه برج هاي دوقلو جلوگيري مي كنيم. وي گفت: از احداث پتروشيمي، پالايشگاه و كارخانه در استان استقبال مي كنيم اما جلوي احداث پروژه هاي سرمايه بر خواهيم ايستاد. وي تصريح كرد: در اين استان مافياي اقتصادي وجود دارد كه با قدرت جلوي فعاليت آنان را خواهيم گرفت.
گفتني است پروژه برج هاي دوقلوي شيراز يكي از پروژه هاي جنجالي بوده كه رئيس قوه قضائيه وقت نيز در نامه اي به رئيس كل دادگستري فارس درباره مالك اين پروژه اين چنين نوشت: با اين آقاي دروغگوي كلاهبردار بصورت قاطع برخورد شود.
اما علي رغم اين دستور و با وجود اينكه كميسيون ماده 100 راي به تخريب بخشهايي از اين پروژه داده اما تاكنون هيچ برخورد قاطع و قانوني صورت نگرفته است.
آگاهان سياسي بر اين باورند كه استاندار فارس كه شعارش برخورد با مفاسد اقتصادي و رانت خواري است بايد در اين زمينه قاطع تر عمل كند تا به شايعات نگران كننده كه توسط بدخواهان و كج انديشان رواج داده مي شود پايان دهد.

 



مديرعامل مترو اعلام كرد
 آمادگي توليد 70 درصداز واگن هاي مترو در كشور

رئيس شوراي شهر تهران در جريان بازديد از خط 4 و يك مترو تهران و شركت واگن سازي تهران تأكيد كرد: نمي توان تونل سازي و خريد واگن براي مترو را هم زمان با هم انجام نداد.
مهندس مهدي چمران با اعلام اينكه آماده سازي خط 4مترو مراحل پاياني خود را مي گذراند افزود: اين خط در حال آماده سازي ايستگاه ها و ريل گذاري است و اميدواريم تا پايان شهريور ماه عمليات ساخت تونل و ريل گذاري ايستگاه هاي آن تكميل شود.
چمران اظهار اميدواري كرد كه پس از تكميل اين خط ميدان آزادي، ميدان شهدا و كلاهدوز به يكديگر متصل شوند و شرايط بار ترافيكي اين مناطق كاهش يابد.
وي در پاسخ به سؤالي در رابطه با اظهارات اخير محمد رويانيان، رئيس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور در رابطه با روند ساخت تونل و خريد واگن در قطار شهرها تصريح كرد: برنامه ريزي صورت گرفته در مترو دقيق است و براساس ميزان اعتبارات كار را پيش مي بريم.
رئيس شوراي شهر تهران افزود: نمي توان گروه هايي را كه در كار ساخت تونل هستند براي دوره اي معطل و بيكار نگه داشت و به دنبال خريد واگن رفت، شهرداري تهران هر دو اين اقدامات را همزمان با هم انجام داده است و در حال حاضر نيز 600 ميليون دلار ال سي براي خريد واگن اختصاص يافته و قطارهاي خريداري شده به مرور در حال ورود به كشور هستند.
چمران با تاكيد بر اينكه خريد واگن 5/1تا 2سال زمان نياز دارد گفت: واگن هاي خريداري شده به مرور در حال ورود به كشور است اما به دليل كمبود اعتبارات و مشكلات مربوط به تخصيص آن و ترخيص كالاها از گمرك تجهيزات براي مدت زيادي در گمرك باقي مي ماند.
در اين بازديد همچنين خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي شهر تهران كه براي اولين بار در بازديدهاي شوراي شهر تهران از پروژه هاي عمراني حاضر مي شد، روند فعاليت مترو تهران در بخش ساخت تونل و توليد واگن را فعال و رو به جلو ارزيابي كرد و گفت: آنچه مشاهده مي شود حاكي از توانمندي هاي زيادي در اين بخش است كه بايد مورد حمايت هاي مالي بيشتري قرار گيرد تا از حداكثر توان اين مجموعه ها استفاده شود.
دانشجو با اشاره به مشكل اصلي خطوط مترو تهران كه كمبود واگن براي كم كردن فاصله قطارهاست گفت: شوراي شهر تهران تلاش كرده بيشترين اقدامات را براي افزايش ظرفيت حمل و نقل عمومي بكارگيرد و در همين راستا بخش قابل توجهي از بودجه هاي عمراني شهرداري تهران براي حمل و نقل عمومي و مترو اختصاص يافته است.
وي اظهار اميدواري كرد كه مجلس و دولت در راستاي كمك به حمل و نقل شهر تهران به خصوص در بخش مترو دقت نظر بيشتري داشته باشند چرا كه شهر تهران در حال حاضر به مرحله اي رسيده كه ديگر توان و ظرفيت پذيرش خودروهاي شخصي بيشتر را ندارد و بايد مردم به سمت استفاده از حمل و نقل عمومي با رضايت خاطر گرايش پيدا كنند.
حمزه شكيب، رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران نيز با اشاره به برنامه مترو تهران در افق طرح 1404خاطرنشان كرد: در حال حاضر 115كيلومتر خطوط بهره برداري شده مترو در اختيار شهر تهران قرار دارد كه تا رسيدن به 360كيلومتر برنامه ريزي شده فاصله زيادي داريم.
وي با اشاره به فعال بودن 70 قطار در خطوط مختلف مترو گفت: تعداد قطارهاي مورد نياز در خطوط حداقل سه برابر تعداد فعلي است تا پاسخگوي نياز جمعيت استفاده كننده از مترو باشد.
شكيب با اشاره به مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام در راستاي اختصاص يكهزار ميليارد تومان براي متروي تهران خاطرنشان كرد: طبق پيش بيني ها و در صورت اختصاص بموقع اين پول، قرار است بخش عمده آن براي خريد واگن اختصاص يابد تا به اين ترتيب سهم 30درصدي مترو در حمل و نقل عمومي هر چه زودتر محقق شود.
آمادگي تامين
70 درصد واگن ها
مديرعامل مترو تهران تأكيد كرد: با توجه به امكانات و شرايط داخلي براي توليد واگن، در صورت همكاري وزارت صنايع آمادگي تامين 70 درصد نياز واگن داخل كشور وجود دارد.
به گزارش ايسنا محسن هاشمي در جريان بازديد اعضاي شوراي شهر تهران از خط يك و دو مترو و شركت واگن سازي تهران با اشاره به فعاليت زودهنگام شركت واگن سازي تهران اظهار كرد: اين شركت از دو سال گذشته فعاليت خود را آغاز كرده و زودتر از موعد به توليد رسيده است و اين توانايي را دارد تا در صورت فعال شدن سه شيفت كاري اين كارخانه سالانه 300 واگن را براي نياز داخلي تامين كند.
وي افزود: اولين سفارش شركت واگن سازي تهران 455 واگن يك طبقه و 160واگن دو طبقه و 38 لوكوموتيو بوده است كه در حال حاضر بخشي از اين سفارش ها آماده و در حال ورود به خطوط هستند.
وي با اشاره به تامين حدود 50درصد واگن ها در اين شركت افزود: چنانچه وزارت صنايع همكاري هاي لازم را داشته باشد اين شركت و ساير واگن سازي هاي فعال در كشور توانايي آن را دارند تا خودكفايي توليد واگن در كشور را به 70درصد هم برسانند.
هاشمي اظهار اميدواري كرد كه با توجه به اجراي طرح هدفمندي يارانه ها بخش قابل توجهي از نقدينگي حاصل از آن براي خريد واگن و تجهيزات صنايع مرتبط با آن اختصاص يابد.
مديرعامل شركت مترو تهران تاكيد كرد: در حال حاضر به حدود يك هزار واگن براي نوسازي واگن هاي قبلي و تجهيز خطوط جديد مورد نياز است.

 



آخرين آمار ايدز در كشور

آخرين آمار موارد ثبت شده ابتلا به ويروس ايدز تا پايان سال 1388 در كشور 20 هزار و 975 نفر اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري فارس براساس آمار جمع آوري شده از دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني سراسر كشور، تا اول فروردين امسال در مجموع 20 هزار و 975 نفر افراد مبتلا به AIDS/HIV در كشور شناسايي شده اند كه 692. درصد آنان را مردان و 47. درصد را زنان تشكيل مي دهند.
بنابراين گزارش تاكنون 2307 نفر مبتلا به ايدز شناسايي شده و 3624 نفر از افراد مبتلا فوت كرده اند. 338. درصد از مبتلايان به HIV در گروه سني 34-25 سال قرار دارند كه بالاترين نسبت در بين گروه هاي سني را به خود اختصاص مي دهند.
علل ابتلا به HIV در بين كل مواردي كه از سال 1365 تاكنون در كشور به ثبت رسيده اند به ترتيب، تزريق با وسايل مشترك در مصرف كنندگان مواد (869. درصد)، رابطه جنسي (98. درصد)، دريافت خون و فرآورده هاي خوني (21. درصد) و انتقال از مادر به كودك (6/0 درصد) بوده است. راه انتقال در 519. درصد از اين گروه نامشخص مانده است.
در مقايسه اين آمار با مواردي كه ابتلا آنان در سال 1388 گزارش شده است، اعتياد تزريقي 5/70 درصد، برقراري روابط جنسي 9/17 درصد و انتقال از مادر مبتلا به كودك 7/1 درصد را تشكيل داده است. در 9/9 درصد از موارد شناسايي شده در اين سال راه انتقال نامشخص بوده و هيچ مورد جديد ابتلا از راه خون و فرآورده هاي خوني گزارش نشده است.

 



غرفه مصر در نمايشگاه بين المللي كتاب پلمب شد

در پي توزيع كتابي با عنوان جعلي خليج عربي در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، فرمانده انتظامي تهران بزرگ از جمع آوري اين كتاب و پلمب غرفه توزيع كننده آن خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار ساجدي نيا افزود: پليس در اولين ماموريت خود در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران به محض اطلاع از توزيع كتابي با عنوان جعلي خليج عربي با هماهنگي مسئولان اجرايي و قضايي از توزيع اين كتاب جلوگيري كرد و ضمن پلمب غرفه مذكور كتاب هاي توزيع شده را جمع آوري نمود.فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه ماموران پليس نامحسوس انتظامي همگي از پرسنل ناجا هستند گفت: ماموران پليس نامحسوس انتظامي داراي حكم ماموريت، كارت شناسايي، نشان ويژه پليس و كاور مخصوص بوده و فقط در حوزه سرقت و ماموريتهاي ويژه بكارگيري مي شوند.وي از شهروندان خواست براي جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده در هنگام انجام ماموريت پليس هاي نامحسوس از آنها كارت و حكم ماموريت و نشان ويژه مطالبه كنند.

 



زوج كوتاه قد مشكين شهري راهي خانه بخت شدند

كوتاه قدترين زوج زير پوشش كميته امداد امام خميني مشكين شهر در استان اردبيل راهي خانه بخت شدند.
به گزارش ايرنا از اردبيل رئيس كميته امداد امام خميني مشكين شهر گفت: اين زوج با قد تقريبي 120 سانتيمتر از اهالي روستاهاي همجوار هستند كه با مساعدت اين نهاد زندگي مشترك خود را آغاز كردند.
علي بابايي روز پنجشنبه افزود: تلاش مي شود علاوه بر تامين ملزومات اوليه زندگي اين زوج نسبت به احداث يك باب واحد مسكوني براي آنها اقدام شود.

 



بازداشت 80 دختر و پسر در پارتي شبانه

دادستان تهران از بازداشت 80 دختر و پسر در پارتي شبانه در ويلايي در حومه تهران خبر داد و گفت: افرادي كه اقدام به فروش بليت براي شركت در اين مراسم مي كردند، نيز بازداشت شدند.
دكتر عباس جعفري دولت آبادي در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت: شب جمعه پليس امنيت اخلاقي ناجا با كسب اطلاعات مردمي متوجه شد، گروهي مخفيانه و حرفه اي بليت هايي را با قيمت 30 تا 35 هزار تومان براي شركت در مراسم موسيقي زنده به فروش مي رسانند؛ پليس با حكم قضايي وارد محل برگزاري اين كنسرت غيرقانوني مي شود و در پي آن 80 دختر و پسر با لباس نامناسب و در حالت غيرعادي را بازداشت مي كنند.
دادستان تهران افزود: پرونده اين 80 دختر و پسر به اتهام شركت در مجالس لهو و لعب و پنج نفر از فروشندگان بليت اين موسيقي زنده، به دادسراي ارشاد تهران ارجاع شده است.
وي با بيان اينكه اين پنج نفر برگزار كننده موسيقي زنده براي هر اجرا، شبي 50 ميليون ريال دريافت مي كردند، گفت: افرادي كه براي اولين بار در زمينه تشكيل مجالس مبتذل و ضداخلاقي بليت مي فروختند جوانان را در محلي جمع و سپس با هماهنگي آنها را به محل برگزاري اين پارتي شبانه منتقل مي كردند.
دادستان تهران به افرادي كه املاك خود را براي مجلس لهو و لعب اجاره يا در اختيار اين گونه افراد قرار مي دهند، هشدار داد؛ اگر افراد عامدانه دست به اين اقدام بزنند نسبت به ضبط املاك آن ها به نفع دولت اقدام خواهد شد.
وي گفت: اكثر افراد بازداشت شده در اين پارتي شبانه در حالت غيرعادي بودند و مقاديري مشروبات دست ساز و خارجي از اين محل كشف شده است.
وي به خانواده ها توصيه كرد كه براي شركت در مراسم ها صرفا بليت را از مراكز مجاز و مورد تاييد مراجع دولتي تهيه كنند تا فرزندانشان با مشكلات مشابه مواجه نشوند.

 



آموزش و پرورش اعلام كرد شرايط تهراني ها براي شركت در آزمون استخدامي

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش شرايط تهراني ها براي شركت در آزمون استخدامي 40 هزار نيرو در اين وزارتخانه را اعلام كرد.
محمدتقي صابري در گفت وگو با مهر ضمن تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش شهر تهران هيچ رديفي براي استخدام نيرو ندارد گفت: تهرانيهاي متقاضي براي شركت در آزمون در صورتي كه واجدشرايط عمومي و اختصاصي باشند و تمايل خدمت در شهرستانهاي استان تهران يا شهرهاي ديگر را دارند مي توانند با واريز هزينه ثبت نام به حساب خزانه كل كشور به يكي از كارگزيني هاي شهرستانهاي تهران مراجعه و مدارك لازم را براي ثبت نام در آزمون مرحله اول دريافت كنند.
وي ادامه داد: داوطلبان تهراني كه متولد يكي از استانهاي ديگر باشند يا دو سال متوالي در استاني تحصيل كرده اند نيز مي توانند به عنوان فرد بومي در آن شهر يا استان براي شركت در آزمون مراجعه كنند.
صابري درباره طرح دوفوريتي مجلس درخصوص تعيين تكليف معلمان حق التدريس و جلوگيري از استخدام 40 هزار نيروي آزاد كه سه شنبه هفته گذشته به تصويب نمايندگان مجلس رسيد افزود: طبق مصوبه مجلس در تابستان سال گذشته وزارت آموزش و پرورش مي تواند در مدت پنج سال 60 هزار نيروي حق التدريس را استخدام كند. از سويي در آن مصوبه قيد سال نيامده و ما مي توانيم اين نيروها را در سال پنجم يا براساس تقسيم بندي 12 هزار نفري در مدت پنج سال استخدام كنيم.
وي تصريح كرد: ثبت نام آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش ادامه دارد و شبهات بوجود آمده از سوي مجلس نيز حل شده است.
استخدام براساس
اولويت مناطق محروم
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اولويت هاي ثبت نام گفت: استخدام براساس اولويت مناطق نيمه برخوردار و محروم در سه رشته ورزش، فني و حرفه اي و مشاوره تحصيلي در دوره راهنمايي خواهد بود.
وي با بيان اينكه مرحله اول آزمون استخدامي آموزش و پرورش هفتم خرداد ماه سال جاري برگزار خواهد شد، تاكيد كرد: بر همين اساس مهلت ثبت نام در آزمون استخدامي كه تا روز 19 ارديبهشت ماه است تمديد نخواهد شد.
صابري درباره افرادي كه با پرداخت هزينه به صندوق خزانه در آزمون ثبت نام كرده اند اما با اعلام جدول رشته هاي مورد نياز متوجه شده اند كه شرايط شركت در آزمون را ندارند گفت: اين اشتباه به داوطلبان برمي گردد چرا كه از همان روز اول ثبت نام جدول توزيع رشته هاي مورد نياز بر روي سايت قرار داشت و داوطلبان بايد به اين نكته توجه مي كردند.
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: تاكنون بيش از 405 هزار نفر با مراجعه به سايت سنجش وزارت آموزش و پرورش براي شركت در اين آزمون ثبت نام كرده اند.

 



احداث بزرگترين پارك تهران در منطقه 19

بزرگترين پارك تهران به نام «پارك ملي» به وسعت 180هكتار در منطقه 19 احداث مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس عبادا فتح اللهي در جمع خبرنگاران گفت: احداث اين پارك جزيي از برنامه دروازه بين المللي جنوب تهران است كه طراحي آن به مراحل نهايي رسيده است.
وي با اشاره به تصويب رديف بودجه احداث اين پارك در شوراي اسلامي شهر تهران اظهار داشت: اين پارك نماد ايران كوچكي است كه در آن تمام المانهاي گردشگري استانهاي كشور به نمايش درخواهد آمد.
وي به اتمام پروژه هاي منطقه در سال جاري اشاره كرد و گفت: ساخت پرديس جوانه و استاديوم 15 هزار نفري آزادگان در سال جاري به اتمام مي رسد.
شهردار منطقه 19 همچنين درباره تخريب پادگان قلعه مرغي گفت: تخريب ديواره اين پادگان بعد از صدور راي كميسيون ماده 5 آغاز مي شود.
وي افزود: زمين اين پادگان حدود 300 هكتار است كه به مراكز فرهنگي، تفريحي و تجاري تبديل مي شود. فتح اللهي همچنين از عبور خط 3 و 8 مترو از اين پادگان خبر داد و گفت: هدف ما اين است كه شهروندان از هر نقطه تهران ظرف نيم ساعت به اين مكان تفريحي-ورزشي برسند.
شهردار منطقه 19 در بخش ديگري از سخنانش به ساخت و سازهاي غيرمجاز روستاي مرتضي گرد اشاره كرد و گفت: اين روستا جزو شهرداري تهران نيست و شهرداري نمي تواند درخصوص جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز در آن اقدامي كند.
وي همچنين از راه اندازي شوراي توسعه جنوب خبر داد و گفت: يكي از اقدامات اين شورا اين است كه براي رفع مشكلات و ناهنجاري هاي منطقه مانند فقر راه حل هايي در نظر بگيرد.
فتح اللهي با بيان اينكه معتقديم كه پتانسيل هاي لازم در اين محدوده وجود دارد، گفت: يكي از اين پتانسيل ها اين است كه در زمين هزار هكتاري بين منطقه 16 و 19 مركز تجارت جهاني احداث كنيم.
شهردار منطقه 19 ادامه داد: اين ظرفيت وجود دارد ولي فعلا بالفعل نشده است.

 



رويدادهاي خارجي صدور حكم تخريب مسجد حضرت فاطمه(س) در باكو

پس از چندين ماه كشمكش ميان مسلمانان باكو با حاكميت اين جمهوري در نهايت دادگاه رسيدگي به اين پرونده حكم تخريب مسجد نيمه ساز فاطمه زهرا(س) را صادر كرد.
به گزارش مهر، مسجد حضرت فاطمه(س) كه مجوز ساخت آن در زمان «حيدر علي اف» صادر شد به بهانه هاي واهي در زمان حاكميت «علي اف» پسر تخريب مي شود.
عده بسياري از مسلمانان اين جمهوري در اعتراض به تخريب مسجد فاطمه زهرا(س) اقدام به تجمع و راهپيمايي كردند كه با برخورد و واكنش تند پليس و نيروهاي امنيتي اين كشور مواجه شدند.
همچنين بسياري از روساي احزاب و تشكلهاي مردمي و اسلامي و صاحبنظران جمهوري آذربايجان تاييد حكم تخريب مسجد فاطمه زهرا(س) را محكوم و آن را توهين به مسلمانان اين كشور دانستند.
«الدنيز قلي اف» رئيس جمعيت روشنفكران جمهوري آذربايجان اقدام دادگاه عالي در تاييد حكم مسجد فاطمه زهرا(س) را ناعادلانه و سفارشي خواند و افزود: اين اقدام به معناي مقابله با ارزشهاي ديني است.
حاج محسن صمداف رئيس حزب اسلام جمهوري آذربايجان نيز با اشاره به تاييد حكم تخريب مسجد فاطمه زهرا(س) در ايام شهادت فاطمه زهرا(س) گفت: اين حكم مخالفت با فاطمه زهرا(س) است.
گفتني است به رغم اعتراضهاي مردمي دادگاه عالي باكو تخريب اين مسجد را ابقا كرد.
در پي اين اقدام صدها نفر از مسلمانان مقابل دادگاه تجمع كردند كه پليس دهها نفر از آنها را دستگير كرد.اين تصميم در حالي عملي مي شود كه 98 درصد مردم جمهوري آذربايجان مسلمان هستند و پيش از اين نيز دو مسجد ديگر تخريب و چند مسجد ديگر تعطيل شده اند.

 



احتمال تركيدگي ساير حوضچه هاي پساب كارخانه كاوه سوداي مراغه

بناب- خبرنگار كيهان:
مدير امور آب شهرستان بناب گفت: با توجه به بارش هاي اخير احتمال تركيدگي ساير حوضچه هاي پساب كارخانه كاوه سوداي مراغه وجود دارد.
مهندس يونس آقاپور در نشست كارگروه آب و كشاورزي شهرستان با اشاره به فاجعه زيست محيطي در اثر سيل ناشي از پساب كارخانه كاوه سودا افزود: اثراتي كه در دراز مدت بر اثر اين حادثه به وجود خواهد آمد قابل جبران نخواهد بود.
وي گفت: اگر منطقه به موقع آبياري نمي شد وضعيت به مراتب بدتر از وضع موجود بود و خسارات نيز به مراتب بيشتر مي شد.
مدير امور آب بناب ضمن تاكيد بر جلوگيري از ادامه نشت حوضچه هاي پساب اين كارخانه گفت: با اين روند احتمال تركيدگي ساير حوضچه ها نيز وجود دارد كه اميدواريم مسئولان تدابير لازم را در اين خصوص بينديشند.
فرماندار بناب نيز در اين جلسه نتايج جلسه كارگروه پسماندها در استان در خصوص كارخانه كاوه سودا را مثبت ارزيابي كرد و گفت: براساس مصوبات اين نشست مقرر شد ظرف يك هفته آينده محيط زيست نظرش را در خصوص ادامه فعاليت كارخانه فوق ارائه نمايد و واحد صنعتي طي يك ماهه آينده نسبت به پرداخت خسارات كشاورزان منطقه اقدام كند.

 



گردشگر روسي در لرستان غرق شد

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان لرستان گفت: بر اثر واژگوني قايق و برخورد با صخره يك گردشگر روسي در آب هاي خروشان منطقه سخت گذر «بشارت» شهرستان اليگودرز لرستان كشته شد.
به گزارش روز پنجشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اين جمعيت، «ذبيح الله سياهپوش» افزود: در مجموع 10 گردشگر روسي شامل دو زن و هشت مرد، به قصد تفريح، گردش و قايقراني در رودهاي خروشان لرستان وارد اليگودرز شدند كه بر اثر برخورد قايق آنان با صخره، يك نفر از آنان در دم جان باخت و يك نفر ديگر از آنان به شدت مجروح شد. وي اظهار داشت: امدادگران تيم امداد و نجات شهرستان اليگودرز بلافاصله وارد عمل شده و عمليات نجات اين افراد را آغاز كردند. سياهپوش گفت: هنگام عمليات امداد و نجات، متاسفانه جاده دسترسي بر اثر ريزش كوه و پل ارتباطي به دليل سيلاب و بارندگي اخير تخريب شده بود و فعاليت امدادگران مشكل تر و تا پاسي از شب ادامه داشت. وي افزود: پس از ارائه كمك هاي اوليه، توزيع مواد غذايي و حمايت رواني، پيكر فرد غرق شده به مركز بخش بشارت انتقال داده شد.

 



خريد و فروش كودكان مصري

يك روزنامه مصري از افشاي نقش يك سازمان به اصطلاح بشردوستانه آمريكايي در تجارت كودكان مصري خبر داد.
به نوشته روزنامه «المصريون»، اين سازمان آمريكايي كه «پلان» نام دارد و شعبه اي از آن از سال 1981 در مصر به فعاليت مشغول است، كودكان زير هفت سال مصري را در مقابل پرداخت 10 هزار دلار از خانواده هاي آنها خريداري و به اروپا و آمريكا اعزام مي كند.
المصريون به نقل از منابع محلي مصر نوشت: حوزه فعاليت اين سازمان به اصطلاح بشردوستانه آمريكايي در مناطق فقيرنشين است و ابتدا با پرداخت كمك هزينه تحصيلي و كمك هاي مادي به خانواده هاي فقير كودكان آغاز و پس از دستيابي به هدف، موضوع تحصيل كودكان در اروپا و آمريكا نزد خانواده هاي بدون فرزند را پيشنهاد مي كند.
اين در حالي است كه قانون قضايي مصر، هر نوع تجارت انسان در آن كشور را ممنوع اعلام كرده و مجازات سختي نيز براي افراد خاطي در نظر گرفته است.اما مسئولان مصري با وجود اطلاع از فعاليت سازمان پلان حتي در مناطقي از پايتخت مصر مانند «العزبه» و روستاهاي اطراف آن و المنيل، در مورد آن سكوت اختيار كرده اند.
به نوشته روزنامه المصريون، اعضاي سازمان پلان علاوه بر تجارت انسان اقدام به تبليغ مسيحيت در اين كشور مي كنند.

 



جوانترين جهانگرد دنيا

يك دختر 16 ساله استراليايي جوان ترين جهانگردي است كه با قايق در حال سفر به دور دنياست.
به گزارش شبكه تلويزيوني اسكاي نيوز، جسيكا واتسون هفته آينده بعد از هفت ماه سفر دريايي به سيدني باز مي گردد.
برخي وي را متهم مي كنند كه از راه ميانبر استفاده كرده اما هوادارانش مي گويند منتقدان سعي مي كنند تلاش وي را بي اهميت جلوه دهند.مدير جسيكا در پايگاه اينترنتي خود نوشت اين سفر دريايي يك ركورد نيست.پيش بيني مي شود دهها هزار نفر در روز بازگشت جسيكا واتسون به سيدني از وي استقبال كنند.

 



برخورد 2 قطار تركيه

سانحه برخورد دو قطار در شمال غرب تركيه 32 مجروح برجاي گذاشت.
خبرگزاري نيمه دولتي آناتولياي تركيه در اين باره گزارش داد كه در اين حادثه يك قطار مسافربري از آداپازاري به مقصد استانبول با قطار ديگري كه از مسير مقابل از مبدا استان كوكالي نزديك مي شد، برخورد كرد.
بنا به اين گزارش اين حادثه 32 مجروح داشت كه همه آنها به نزديكترين بيمارستان ها منتقل شدند.

 



پخت بزرگترين همبرگر جهان

يك استاد آشپز كه طبخ انواع كباب و باربيكيو، مهارت دارد، ركورد پخت و تهيه بزرگترين ساندويچ همبرگر جهان را شكست.
به گزارش شبكه ايرانيان كاندا (ايرانتو)، سرآشپز، «تد ريدر» عصر پنجشنبه، همبرگر مذكور را كه 268 كيلوگرم وزن داشت، طي مراسمي در ميدان دانداس تورنتو پخت كرده و به نمايش درآورد.
گفته مي شود از نظر غذايي، همبرگر مذكور، برابر 360،2 همبرگر معمولي بوده است.تد ريدر اظهار اميدواري كرد كه كارشناسان گينس طي دو هفته آينده، ركورد جديد را به نام او به ثبت برسانند.
وي براي پخت اين همبرگر از يك منقل ويژه بزرگ استفاده كرد و براي پخت آن و نان ها، 6 ساعت وقت صرف نمود.
همچنين وزن خمير نان هاي مصرفي 139 كيلو بوده كه پس از پخت به 48 كيلوگرم تقليل يافت.اين آشپز كانادايي در پايان همبرگر مذكور را با كاهو، پنير، گوجه فرنگي، پياز قرمز، خيارشور و سس باربيكيو، تزئين كرد.گفتني است در جريان مراسم پخت همبرگر، 8 هزار و 500 دلار نيز از سوي شركت كنندگان، براي اردوي تابستاني كودكان معلول جمع آوري شد.

 



تظاهرات به خاطر كمبود قبر!

روستائيان يك روستاي الجزاير، با برپايي تظاهرات، از دولت خواستند كه براي مردگان آنها، قبر به اندازه كافي تهيه كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «مكتوب»، روستائيان، قريه «ميله» در الجزاير، برخلاف ساير نقاط دنيا كه مردم براي ضروريات حيات، يا مسائل سياسي دست به تظاهرات مي زنند، با حضور در خيابان اصلي روستاي خود، نسبت به نبود قبر براي دفن اموات خود، اعتراض كردند.
روزنامه «الشروق» چاپ الجزاير كه اين خبر را به چاپ رسانده نوشت: ده ها نفر از مردم خشمگين روستاي «ميله» در اعتراض به كمبود قبر با برپايي تظاهرات از مسئولان آن كشور خواستند، حداقل قطعه زميني براي دفن اموات به آنها اختصاص دهد.
به نوشته اين روزنامه، روستائيان ميله، در تظاهرات خود، فوتي و فوري از مسئولان خواستندتا دير نشده، اين قطعه زمين را براي دفن اموات به آنها اختصاص دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14