(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 ارديبهشت 1389- شماره 19646

مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه استان بوشهر: زلزله دالكي خسارت جاني نداشته است
حفره 20 متري مترو كاميون شهرداري را بلعيد
با اجراي طرح سراسري «محسن» تمام يتيمان كشور صاحب حامي مي شوند
تخلف 85 ميليون ريالي يك راننده اتوبوس در يزد
از سوي دادگاه تجديدنظر 3 سال حبس آذر منصوري تأييد شد
صنايع چوبي صادراتي چين به ايران مواد بازيافتي است
صدور راي دادگاه بدوي براي كلوتيدريس
دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار مي كند مراسم وداع با شهداي گمنام عمليات بيت المقدس
سانحه رانندگي در رشت 6 كشته برجاي گذاشت
آلودگي يك كارخانه در بناب روستائيان را سيگارفروش كرد
وزير بهداشت خبر داد افزايش 7 ميليارد توماني اعتبار بيماري هاي صعب العلاج
حوادث كوتاه از كشور
ورشكستي 5/1 ميليون شركت آمريكايي
انسان ها باركددار مي شوند
انيميشن ضد وهابي
آتش سوزي هزاران فيليپيني را آواره كرد



مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه استان بوشهر: زلزله دالكي خسارت جاني نداشته است

مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه استان بوشهر گفت: زلزله 5 و يك دهم ريشتري كه جمعه شب شهر دالكي را لرزاند خسارت جاني در بر نداشته است.
به گزارش فارس از بوشهر، غلامرضا كشتكار در نشست مشترك ستاد حوادث غيرمترقبه استان بوشهر با مسئولان شهرستان دشتستان با بيان اين مطلب افزود: مركز اصلي زلزله شهر كنار تخته فارس بوده كه شهر دالكي و شهر تنگ ارم دشتستان نيز به لرزه درآمده است و اين زلزله خسارت جاني در بر نداشته است و فقط موجب ريزش كوه هاي اطراف جاده ها شده است كه در حال پاكسازي مسيرهاي مورد ريزش هستيم.
فرماندار دشتستان نيز گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله تيم هاي امدادي به محل اعزام شدند كه خوشبختانه خسارات جاني در اين زلزله نداشتيم.
غلامحسين زارعي افزود: زلزله اي به بزرگي 1/5 دهم درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ساعت 23 و 19 دقيقه و 55 ثانيه جمعه شب، حوالي دالكي واقع در مرز استان هاي بوشهر و فارس را لرزاند.
در همين ارتباط هاشم زاده بخشدار ارم عنوان داشت: قدرت زلزله در بخش ارم شديد بوده و در اين بخش هنوز خسارت جاني و مالي گزارش نشده است.
در اثر بروز اين حادثه فقط برق شهر كنار تخته قطع شده است و وضعيت شهرهاي دالكي و تنگ ارم در حالت عادي است.

 



حفره 20 متري مترو كاميون شهرداري را بلعيد

نشست زمين در ضلع جنوبي در ميدان منيريه روي سقف ايستگاه در حال احداث مترو در خيابان ولي عصر كاميون زباله شهرداري را بلعيد و در اثر برخورد آن با لوله گاز انفجار مهيبي رخ داد.
به گزارش خبرگزاري ها، به نقل از رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور، در اين حادثه كه به علت نشت آب در ساعت يك بامداد روز شنبه در محدوده ميدان منيريه روي داد، به دليل سستي زمين و سنگيني كاميون، زمين فرونشست و وسيله نقليه در تونل مترو سقوط كرد.
سرهنگ سعيد اسماعيلي درباره اين حادثه اظهار داشت: كاميون پس از سقوط به داخل حفره اي به طول 12 و عمق 20 متر، با لوله گاز برخورد مي كند و موجب انفجار لوله گاز مي شود. در اين حادثه راننده و دو كارگر مامور جمع آوري زباله خود را به بيرون پرتاب مي كنند.
شدت اين انفجار به حدي بود كه شيشه هاي ساختمان هاي فرسوده اطراف محل حادثه بر كف خيابان فروريخت و معبر و حفره ايجاد شده مالامال از شيشه خرده هاي ساختمان ها شد. مردم نيز بعد از انفجار سراسيمه به خيابان ريختند.
به گفته محمدابراهيم مجد اردكاني سرپرست خط 3 مترو خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشته اما خسارات وارده به تاسيسات و اماكن مجاور حدود 300 تا 400 ميليون تومان تخمين زده شده است.
بعد از وقوع حادثه مسئولان شركت آب و فاضلاب، اداره برق محلي، مترو، مخابرات، آتش نشاني و پليس راهنمايي و رانندگي در محل حضور يافتند.
كريم اشجاري، مدير پروژه توسعه خط 3 مترو شركت آب و فاضلاب منطقه مربوطه را مسئول اين حادثه دانست و گفت: تركيدگي و شكست لوله آب موجب نشست زمين شده است و ارتباطي با مترو ندارد.
اين در حالي است كه حبيب الله براتي، مدير آب و فاضلاب منطقه 5 تهران برخلاف اظهارات اشجاري بيان داشت: اين حادثه به خاطر شكستگي لوله نبوده و هيچ نشت آبي در اين منطقه به ما اعلام نشده بود.
وي خطاب به مسئولان مترو گفت: سازه هاي مترو بايد خوب تقويت مي شدند تا نشت احتمالي آب باعث نشست زمين نشود.
به گفته سرهنگ اسماعيلي كار مرمت اين محل حداكثر 72 ساعت زمان نياز دارد و بر اين اساس در محدوده خيابان هاي مولوي - وليعصر، محدوديت جنوب به شمال اعمال شده و رانندگان مي توانند از مسير مولوي به سمت غرب، ميدان قزوين، كارگر و پس از آن به سمت شمال ادامه مسير دهند.
شركت واحد مسيرهاي جايگزين را اعلام كرد
در مسير رفت، اتوبوس هاي خطوط ريالي و بليتي ميدان وليعصر (عج ا...) ميدان راه آهن، ميدان وليعصر (عج ا...) - نازي آباد و ميدان وليعصر (عج ا...) - جواديه از ميدان راه آهن در مسير جنوب به شمال از ميدان راه آهن به سمت چهار راه معين السلطان تردد و از آنجا از طريق خيابان فروزش به سمت غرب تا مقابل بيمارستان فارابي ادامه مسير خواهند داد و سپس از خيابان كارگر جنوبي به سمت شمال تا چهارراه لشگر و بعد به سمت ميدان منيريه خواهند رفت. از ميدان منيريه هم مانند سابق به سمت شمال تا ميدان وليعصر (عج ا...) ادامه مسير خواهند داد.در مسير برگشت با عنايت به شرايط موجود و براي رفاه حال شهروندان در دو شيفت صبح و بعدازظهر، دو مسير جداگانه در نظر گرفته شده است.
در ساعات صبحگاهي اتوبوس هاي مسيرهاي فوق الذكر از ميدان وليعصر(عج ا...) در مسير شمال به جنوب، از چهار راه جمهوري به سمت شرق تا تقاطع جمهوري - حافظ تردد و سپس از خيابان حافظ به سمت جنوب تا ميدان راه آهن ادامه مسير خواهند داد.
در ساعات عصر گاهي اتوبوس هاي اين مسيرها از ميدان وليعصر(عج ا...) در مسير شمال به جنوب تا تقاطع امام خميني(ره) - خيابان وليعصر(عج ا...) تردد و سپس به سمت غرب تا ميدان حر و از طريق خيابان كارگرجنوبي تا ميدان قزوين و از آنجا به سمت شرق تا پل امير بهادر ادامه مسير خواهند داد. از پل امير بهادر به سمت جنوب تا ميدان راه آهن ادامه مسير اين خطوط خواهد بود.
اتوبوس هاي خط ميدان وليعصر(عج ا...) - ميدان شمشيري هم در مسير رفت از ميدان شمشيري تا ميدان قزوين تردد و سپس به سمت شمال خيابان كارگر تا چهارراه لشگر و از آنجا به سمت شرق تا ميدان منيريه ادامه مسير خواهند داد. از ميدان منيريه به سمت شمال و ميدان وليعصر(عج ا...) ادامه مسير رفت اين خط خواهد بود.
در مسير برگشت اتوبوس هاي اين خط از ميدان وليعصر (عج ا...) در مسير شمال به جنوب تا تقاطع خيابان امام خميني (ره) - وليعصر (عج ا...) تردد و سپس به سمت غرب از ميدان حر و از طريق كارگر در مسير شمال به جنوب از ميدان قزوين و خيابان قزوين به سمت ميدان شمشيري ادامه مسير خواهند داد.

 



با اجراي طرح سراسري «محسن» تمام يتيمان كشور صاحب حامي مي شوند

به دنبال اجراي پايلوت طرح محسن در چند استان، اين طرح از ابتداي ماه مبارك رمضان در كشور به صورت گسترده اجرا خواهد شد.
سعيد ستاري، معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد با اشاره به اينكه بايد با برنامه ريزي دقيق از كليه ايتام كشور حمايت كرد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 40 هزار خانواده در كشور تحت پوشش طرح محسن هستند كه اميدواريم با اجراي رسمي اين طرح تا پايان سال اين تعداد به 100 هزار خانواده برسد.
وي تصريح كرد: با اجراي طرح محسن از سوي كميته امداد بستري فراهم مي شود تا خيرين و نيكوكاران از ايتام حمايت هاي معنوي و مادي انجام دهند و اميدواريم با اجراي اين طرح در آينده، يتيمي بدون حامي در كشور وجود نداشته باشد.
ستاري با بيان اينكه كميته امداد امام(ره) به دنبال اجراي طرح آتيه ايتام در كشور است، بيان داشت: اين طرح از ايتام در زمينه هاي اشتغال، مسكن، ازدواج و تحصيلشان در آينده حمايت مي كند.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام(ره) اظهار داشت: با توجه به كمك هاي سال گذشته خيرين و نيكوكاران در حال حاضر هيچ يتيمي بدون حامي در كشور وجود ندارد و اين نهاد سعي مي كند با اجراي طرح هاي مختلف از ايتام حمايت ويژه اي كند.

 



تخلف 85 ميليون ريالي يك راننده اتوبوس در يزد

فرمانده پليس راه استان يزد از توقف اتوبوسي با بيش از 85 ميليون ريال تخلف راهنمايي و رانندگي در يزد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس حسين مرادي اظهار داشت: در كنترل نامحسوس پليس در سطح شهر، ماموران راهنمايي و رانندگي در بلوار دانشجوي يزد يك دستگاه اتوبوس ولوو كه اقدام به ورود غيرمجاز به شهر كرده بود، متوقف شد و در بررسي سامانه تخلفات مشخص شد كه اين اتوبوس 85 ميليون و 451 هزار ريال جريمه داشته است.
وي خاطرنشان كرد: اين اتوبوس پس از استعلام پليس نامحسوس از سامانه تخلفات راهنمايي و رانندگي متوقف و روانه پاركينگ شد.
سرهنگ مرادي بيان داشت: پرينت تخلفات اين اتوبوس نيز از اجرائيات دريافت شد كه علاوه بر رقم جرايم و تخلفات اين خودرو، طول پرينت نيز قابل توجه بود و به بيش از 6 متر مي رسد.
وي با اشاره به برخي تخلفات راننده يا رانندگان اين اتوبوس عنوان كرد: مجموع اين تخلفات 412 فقره است كه 80 درصد آن تسليمي است. سرهنگ مرادي ادامه داد: 218 فقره از اين تخلفات حادثه ساز و مهمترين آنها شامل 170 فقره استفاده از تلفن همراه، 29 فقره تجاوز از سرعت مجاز، 142 فقره حمل بار تجاري و بقيه مربوط به ساير تخلفات بوده است.
فرمانده پليس راه استان يزد تاكيد كرد: اين اتوبوس به علت ارتكاب اين تخلفات با حجم بالا فعلا متوقف خواهد بود تا كارهاي قانوني مربوط به آن انجام و با پرداخت جريمه ترخيص شود.

 



از سوي دادگاه تجديدنظر 3 سال حبس آذر منصوري تأييد شد

دادگاه تجديدنظر، راي شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامي تهران مبني بر محكوميت آذر منصوري به تحمل 3 سال حبس تعزيري را تأييد كرد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران محمد امين وليان را به سه سال و نيم حبس تعزيري و پرداخت سه ميليون ريال جزاي نقدي محكوم كرد. متهم پيش از اين به اتهام محاربه به اعدام و تحمل شش ماه حبس تعزيري و پرداخت سه ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شده بود.
دادگاه تجديدنظر همچنين راي شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامي تهران مبني بر محكوميت آذر منصوري به تحمل 3 سال حبس تعزيري را تأييد كرد.

 



صنايع چوبي صادراتي چين به ايران مواد بازيافتي است

رئيس فدراسيون سراسري تعاوني هاي عرضه و بازاريابي چين با بيان اينكه تمام محصولات مبلمان و صنايع چوبي صادراتي به ايران از مواد بازيافتي و شاخ و برگ درختان است گفت: كشور چين اجازه برداشت بي رويه از درختان و جنگل را نمي دهد.
اعضاي هيئت فدراسيون سراسري تعاوني هاي عرضه و بازاريابي جمهوري خلق چين در ديدار با اتاق تعاون ايران و مديران اتحاديه ها و تعاونيهاي سراسر كشور ضمن بيان ديدگاهها به طرح پرسش و پاسخ در زمينه همكاري هاي متقابل بخش تعاون دو كشور پرداختند.در اين ارتباط محمدرضا دقيقي مديرعامل اتحاديه تعاوني درودگران و مبل سازان سراسر كشور با بيان ديدگاه هاي خود گفت: هم اكنون فعاليت ما در ايران در بخش صنايع چوب است و مصرف ما نيز مواد سلولزي است و از اين طريق تعاون گران ايراني مايل هستند در اين صنعت از تجارب و دستاوردهاي كشور چين برخوردار شوند و با طرح اين سأال كه هم اكنون مشوقهاي جمهوري خلق چين براي تشويق اعضاي تعاونيها چيست و دولت چين چه ميزان در امورات آنها دخالت دارد.
پس از اظهارات مديران عامل تعاونيهاي كشور، «لي چنگيو» رئيس فدراسيون سراسري تعاونيهاي عرضه و بازاريابي كشور چين نيز در مقام پاسخ به سأالات و پيشنهادات گفت: در زمينه خسارت 05 ميليارد يواني كه به تعاونيهاي كشور چين وارد شد بايد بگويم كه از طريق تبديل برخي از اين شركتها به سهامي و تغيير كارفرماي كارگران اين بخشها نيز از بخش دولتي به بخش خصوصي توانستيم تا حدودي زيان به وجود آمده را جبران كنيم.
چنگيو با بيان اينكه به دليل مداخله مستقيم دولت در امورات تعاونيها اين خسارت وارد شد، گفت: با توجه به اين هنوز در كشور چين حتي يك تعاوني نيز به صورت شركت سهامي در نيامده است.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر شركتهاي متوسط و كوچك تعاوني در كشور چين در بازار بورس حضور يافته اند، افزود: به بعضي از اين شركتها آموزشهاي لازم براي حضور در بازار بورس بدون مداخله دولت داده مي شود.
وي همچنين در پاسخ به سأالات مطرح شده در خصوص وجود لوازم منزل و مبلمان بسيار زياد از كشور چين در بازار ايران، گفت: تمام محصولات مبلمان و توليدات چوبي صادراتي به ايران از شاخ و برگ درختان و مواد بازيافتي است.

 



صدور راي دادگاه بدوي براي كلوتيدريس

وكيل مدافع كلوتيدري
- تبعه فرانسوي- از صدور حكم دادگاه بدوي موكلش خبر داد و گفت: خروج كلوتيدريس از كشور بلامانع است.
وي با اشاره به دو اتهام مطرح شده در كيفرخواست براي موكلش، اظهار داشت: براي هر اتهام، 5 سال حبس تعيين شده بود كه جمعاً 10سال حبس شد و در نهايت، مجازات موكل به 3ميليارد ريال-300ميليون تومان- جزاي نقدي تبديل شد.وكيل مدافع كلوتيدريس با اعلام اين كه مبلغ محكوميت موكل پرداخت شد، گفت: در نتيجه تجديدنظرخواهي نسبت به حكم صورت نگرفت.
مهدوي ثابت همچنين از رفع ممنوع الخروجي كلوتيدريس خبر داد و گفت: منتظر دريافت پاسپورت موكل از سوي دادگاه هستيم و خروج وي از كشور بلامانع است.

 



دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار مي كند مراسم وداع با شهداي گمنام عمليات بيت المقدس

مراسم وداع با شهداي گمنام عمليات بيت المقدس سال 61 همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) با سخنراني حجت الاسلام صديقي و حجت الاسلام پناهيان در دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني، در اين مراسم در آستانه خاكسپاري دو تن از شهداي گمنام دفاع مقدس ساعت 21 تا 23 روز يكشنبه در مسجد دانشگاه برگزار مي شود.
حجت الاسلام ركوفيان، معاون فرهنگي دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه، در اين رابطه اظهار داشت: مراسم تشييع و تدفين اين دو شهيد گمنام 18 ساله و 20 ساله كه در عمليات بيت المقدس سال 61 در منطقه نهر خبيم به شهادت رسيده اند مصادف با روز شهادت حضرت زهرا (س) با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين پناهيان، نوحه خواني و سينه زني هموطنان ساعت 9 صبح دوشنبه 27 ارديبهشت در محل دانشگاه علوم پزشكي ايران جنب برج ميلاد برگزار مي شود.
وي در خصوص تخمين سني اين شهيدان افزود: كارشناسان و متخصصان با بررسي اندازه، شكل و نمونه برداري از استخوان هاي باقي مانده از اين عزيزان و انجام آزمايشات زنجيره ژنتيكي سن اين دو شهيد را 18 و 20 ساله ارزيابي كرده اند.
حجت الاسلام ركوفيان با بيان اين كه اطلاعات اين شهداء گمنام در بانك اطلاعاتي ويژه اي ذخيره شده است افزود: در آينده براي شناسايي خانواده اين عزيزان مي توان با تطبيق اطلاعات DNA استخوان ها كه ثبت شده با ساختار ژنتيكي خانواده شهداء مفقودالاثر پيگيري هاي لازم جهت اطلاع از محل دفن آنان به عمل آورد.
گفتني است اعضاء هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران كه پذيرايي شام و نهار و مراسم وداع با شهدا و تشييع و تدفين را عهده دارند از هموطنان دعوت كردند تا در اين مراسم هاي نوراني در كنار شهداء گمنام كشورمان حضور يابند.

 



سانحه رانندگي در رشت 6 كشته برجاي گذاشت

فرمانده پليس راه گيلان گفت: بر اثر وقوع تصادف دلخراش در جاده فرعي پيربازار رشت، 6 نفر كشته و سه نفر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، غلامرضا سيري در جمع خبرنگاران با تشريح اين حادثه رانندگي اظهار داشت: يك دستگاه سواري پژو پارس كه از مسير فرعي ضيابر به پيربازار در حركت بود به دليل خستگي، خواب آلودگي و سهل انگاري راننده بدون برجا گذاشتن هرگونه اثر ترمزي كه ناشي از بي احتياطي بوده به طرف چپ منحرف شده و با شدت به يك دستگاه سواري پرايد كه از مسير مخالف در حركت بود، برخورد كرد.
وي ادامه داد: به دليل غيرمنتظره بودن تصادف و شدت بالاي برخورد دو وسيله نقليه، سرنشينان سواري پرايد كه سه خردسال و دو بزرگسال بودند و سرنشين سواري پژو پارس در دم فوت كردند و دو نفر ديگر از سرنشينان پرايد به شدت مجروح شدند.
سيري از محور فرعي پيربازار رشت به عنوان پرخطرترين جاده فرعي گيلان نام برد و بيان داشت: سال گذشته در اين محور 55 كيلومتري تعداد 321 فقره تصادف كه معادل سه درصد تصادفات استان را شامل مي شود به وقوع پيوست كه در اثر اين حوادث 23 نفر جان خود را در اين جاده از دست دادند.

 



آلودگي يك كارخانه در بناب روستائيان را سيگارفروش كرد

بناب- خبرنگاركيهان
در حادثه سيل اخير ناشي از پساب كارخانه كاوه سودا تعداد كثيري از اهالي بيكار شده و براي امرار معاش بايستي در شهر سيگارفروشي كنند.
دهيار روستاي ينگي كند خوشه مهر در شهرستان بناب واقع در آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: در جريان سيل اخير 30واحد مسكوني اين روستا و بيش از 300هكتار از اراضي اين روستا دچار خسارت جدي و صددرصد شدند و همچنان نيز پساب اين واحد صنعتي در حال سرريز است كه مسئولان عليرغم مشاهده خلاف آن را مي گويند.عضو شوراي اسلامي روستاي خوشه مهر با اشاره به مشكلات ناشي از سيل اخير گفت: طي هشت سال گذشته عليرغم اين كه با طومارهاي متعدد خود، مسئولين را در جريان مشكلات زيست محيطي كارخانه كاوه سودا قرار داديم ولي گوش شنوايي نبود كه به درد مردم و روستاييان برسد.
اسماعيل شتابي افزود: براساس دستور سركار خانم جوادي معاون رئيس جمهور و رئيس وقت سازمان حفاظت محيط زيست قرار شده بود ظرف چهار ماه اين واحد صنعتي تعطيل شود ولي هنوز چهارسال از آن تاريخ گذشته و همچنان اين كارخانه به فعاليت خود ادامه مي دهد.گفتني است در حادثه سيل ناشي از شكسته شدن حوضچه هاي پساب كارخانه كاوه سوداي مراغه، به صدها هكتار از مزارع و باغات و اراضي كشاورزي منطقه خسارت هاي اساسي وارد شد.

 



وزير بهداشت خبر داد افزايش 7 ميليارد توماني اعتبار بيماري هاي صعب العلاج

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از اضافه شدن حدود 7ميليارد تومان به اعتبار بيماري هاي صعب العلاج و سرطان از سوي نهاد رياست جمهوري خبر داد.
به گزارش ايرنا، «مرضيه وحيد دستجردي» در حاشيه برگزاري گردهمايي مديران كل روابط عمومي هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي به خبرنگاران گفت: اعتبار بيماري هاي صعب العلاج و سرطاني 53 ميليارد تومان است كه قرار شد بين شش تا هفت ميليارد تومان به صورت اعتبار اضافه كمك شود. دستجردي گفت: با اضافه شدن اين ميزان اعتبار براي درمان بيماران صعب العلاج و سرطاني مي توانيم به درمان آنها كمك بيشتري كنيم. وي گفت: اين ميزان اعتبار براي حداكثر چهار ماه بيماران ياد شده است اما مي تواند بخشي از مشكلات آنها را حل كند.

 



حوادث كوتاه از كشور

برخورد دو خودرو
بادرود- خبرنگار كيهان:در اثر برخورد يك دستگاه خودروي سواري پرايد با يك دستگاه تريلر در محور بادرود-كاشان دو تن از سرنشينان پرايد به نام هاي گل نساء دولت 55 ساله و مرضيه محمدي 13 ساله در دم كشته و 5 نفر ديگر مجروح شدند. مجروحان حادثه جهت مداوا به بيمارستان فاطميه بادرود و شهيد بهشتي كاشان منتقل شدند.
دستگيري سارقان حرفه اي
گرگان- خبرنگار كيهان: سارقان حرفه اي خودرو و موتورسيكلت در علي آباد كتول دستگير شدند. با دستگيري سركرده باند به نام ح-ج نامبرده به پنج فقره سرقت موتورسيكلت، چهار فقره سرقت خودرو و دو فقره وسايل داخل خودرو در شهرهاي گرگان، علي آباد، خان ببين، راميان و آزادشهر اعتراف كرد.
انهدام شركت هرمي
بناب- خبرنگار كيهان: دو نفر از سرشاخه هاي شركت هرمي گلدكوئيست به نام هاي «الف-م» و «ي-ر» در بناب دستگير شدند. اين دو با اغفال افراد و كشاندن آنان به تهران به بهانه ايجاد سهام و واريز پول به حسابشان از قربانيان 40 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بودند.
كشف داروي قاچاق
¤ پليس بناب از يك دستگاه خودرو وانت نيسان بيش از 67 هزار عدد انواع داروي قاچاق كشف كرد. راننده خودرو بدون توجه به هشدار پليس از محل متواري شده بود كه با پرتاب سنگ و استفاده از مواد دودزا اقدام به ايجاد مانع براي پليس كردند اما مأموران انتظامي خودرو مذكور را كه در كنار جاده رها شده بود پيدا كرده و داروها را كه به طرز ماهرانه اي در زير پاي خودرو جاسازي شده بود كشف كردند. تلاش براي دستگيري فراريان ادامه دارد.
دستگيري دارندگان چك پول تقلبي
سرويس شهرستانها:5 نفر كه اقدام به خرج كردن چك پول هاي جعلي در بازار شهرستان بيرجند كرده بودند دستگير شدند.
اين افراد با مراجعه به مغازه يكي از كسبه هاي بيرجند و پس از خريد اقدام به ارائه يك فقره چك بانكي جعلي كرده بودند كه پس از متوجه شدن صاحب مغازه و اطلاع به پليس نامبرده با يك دستگاه خودرو به سرنشيني 5 نفر از محل متواري شدند. پليس پس از يك ساعت خودروي مذكور را شناسايي اما راننده آن بدون توجه به ايست مأموران دوباره اقدام به فرار كرد. ولي خودرو متوقف و سرنشينان آن به اسامي «اكبر-ت»، عبدالحميد-ر، زهرا-ت، زهرا-غ و «صغري-ت» كه همگي از سارقان سابقه دار و معتاد به مواد مخدر بودند دستگير شدند.
سرقت سيلندر گاز خانگي
ساري- خبرنگار كيهان: سارق سيلندرهاي گاز خانگي در بابلسر دستگير شد. سارق با استفاده از يك دستگاه خودرو وانت به در منازل مراجعه و به بهانه دريافت سيلندر خالي گاز منازل و پر كردن آن اقدام به سرقت سيلندرها مي كرد. ديگر همدست وي نيز دستگير شد. متهمان به سرقت دهها عدد سيلندر گاز اعتراف كردند.
كشف جسد غرق شده
دزفول- خبرنگار كيهان: جسد نوجوان 15 ساله اي به نام سيد محمد حسيني كه به علت ناآشنايي با فن شنا طعمه آب هاي خروشان رودخانه دز شده بود پس از 24 ساعت كشف شد. جسد اين نوجوان با كم كردن دبي آب سد علي كله پيدا شد.
امحاي سي دي مستهجن
سرخس- خبرنگار كيهان: با اجراي طرح جلوگيري از مفاسد اجتماعي و جمع آوري اقلام ضدفرهنگي 3 هزار سي دي مستهجن و غير مجاز در سرخس كشف و امحا شد. همچنين اعضاي يك باند تهيه و توزيع تجهيزات ماهواره كه در سرخس فعاليت مي كردند دستگير شدند. از نامبردگان 150 عدد ال ان بي، 10 دستگاه ريسيور، 5 عدد ديش كشف شد. در اين رابطه 3 نفر دستگير شدند.

 



ورشكستي 5/1 ميليون شركت آمريكايي

دفتر اداري آمريكا اعلام كرد، تعداد ورشكستگي در آمريكا طي سه ماهه نخست 2010 روندي صعودي را طي كرد و به ركود سال 2005 نزديك شد.
ميزان ورشكستگي ها در سه ماهه نخست 2010 با رشد 4 درصدي نسبت به سه ماهه چهارم 2009 مواجه شده است. اين براي نخستين بار از سال 2006 است كه ميزان ورشكستگي ها در يك سه ماهه افزايش پيدا مي كند.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط دفتر اداري آمريكا طي ماه هاي ژانويه تا سپتامبر 2009 نيز 388 هزار و 148 شركت در آمريكا اعلام ورشكستگي كردند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 17 درصد رشد داشته است.در ماه هاي ژانويه تا سپتامبر 2008 حدود 330 هزار و 394 شركت اعلام ورشكستگي كرده بودند.
در دوازده ماه منتهي به 31 مارس نيز تعداد ورشكستگي شركت ها و مصرف كنندگان 53/1 ميليون اعلام شده است كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد رشد داشته است. اين رقم بالاترين رقم از سال 2006 است.

 



انسان ها باركددار مي شوند

محققان معتقدند استفاده از تراشه هاي راديويي كه توانايي ساطع كردن فركانسهاي ويژه باركد هر انسان را خواهند داشت در آينده مي تواند امكان دستيابي به انسانها را در سراسر جهان تسهيل كرده و جان بسياري از افراد را از مرگ نجات دهد.
تراشه برچسبهاي شناسايي راديويي يا RFID از خود سيگنالهاي ساده راديويي مرتبط با باركدي ويژه را در هر زمان و در هر مكاني ساطع مي كند. محققان آينده نگر معتقدند چنين تراشه هايي را مي توان به راحتي در زير پوست بازوي افراد كار گذاشت.
تاكنون دولت مكزيك اين تراشه ها را كه ابعادي برابر يك دانه برنج دارند بر روي پوست بخش بالايي بازوي كارمندان دفتر كل دادگستري مكزيكو سيتي كار گذاشته است. اين تراشه ها حاوي كدهايي است كه پس از خوانده شدن توسط اسكنرهاي ويژه، اجازه ورود به ساختمانهاي محافظت شده را به كارمندان داده و از ورود گروه هاي مافيايي به اين محدوده قانوني جلوگيري خواهد كرد.محققان تايواني نيز طي مطالعاتي جديد تاكيد كرده اند استفاده از اين تراشه ها مي تواند پس از وقوع بلاياي طبيعي از قبيل زلزله جان بسياري از افراد را نجات دهد.«ساموئل.جي.پالميسانو» رئيس شركت IBM در كنفرانسي صنعتي اعلام كرد: «جهان ما در حال ابزاري شدن است و امروزه در ازاي هر انسان در حدود بيليونها ترانزيستور وجود دارد كه توليد هر يك از آنها هزينه اي برابر يك ده ميليونيوم سنت در بر دارد. تاكنون در حدود 30 بيليون برچسب و تراشه RFID در جهان توليد و مورد استفاده قرار گرفته است.»در صورتي كه افراد مختلف بتوانند از چنين تراشه هايي استفاده كنند، نگراني خانواده ها نسبت به فرزندانشان كاهش پيدا كرده و نجات جان انسانها از خطر آسانتر خواهد شد. در عين حال بسياري از فعاليتهاي روزمره از قبيل باز كردن در يا روشن كردن خودرو و تنها با تكان دادن دست امكان پذير خواهد شد. اما اين آينده ايمن و ابزاري براي بسياري از طرفداران آزادي مدني ترسناك و دلهره آور است به اندازه اي كه حتي استفاده از اين تراشه ها بر روي گواهينامه رانندگي يا كارت شناسايي هويت ملي انتقاد شديد بسياري از اين افراد را برانگيخته است.

 



انيميشن ضد وهابي

به گزارش شيعه آنلاين، اخيرا فيلمي كارتوني توسط موسسه «كانال روشنايي» ساخته شده كه در آن نيروهاي افراطي هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان سعودي به شدت مورد تمسخر قرار گرفته اند و همين امر موجب خشم شديد اين نيروها شده است.
اين فيلم ضد وهابي يازدهم مي 2010 بر روي پايگاه اينترنتي «يوتيوب» قرار گرفت تا علاقمندان بتوانند به راحتي آنان را ببينند. اين فيلم ضدوهابي تلاش كرده كه موضوع اختلاط ميان زنان و مردان را به شدت مورد تمسخر قرار دهد.از همين رو مي بينيم شخصيت اصلي فيلم كه «ابومالك» نام دارد و به اصطلاح جزء وهابيون افراطي و مردان هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان به شمار مي رود، در حال راه رفتن در يكي از خيابان هاي شهر بود. ناگهان زني را مي بيند كه در كنار يك درخت نخل خرما ايستاده است. فورا تماس گرفته و همكار خود را در هيئت نهي از منكر به محل فرا مي خواند.پس از حضور يافتن نيروهاي امر به معروف و نهي از منكر، «ابومالك» خطاب به آنان مي گويد: اين زن با آن نخل نامحرم كه از جنس مذكر است، ايستاده و همين امر باعث به گناه افتادن طرفين خواهد شد بنابراين فورا آن دو را از يكديگر جدا كنيد.ناگفته نماند ساخت و پخش اين فيلم كارتوني، به شدت مورد انتقاد و حمله وهابيون و خود هيئت امر به معروف و نهي از منكر قرار گرفت و برخي از چهره هاي وهابي خواستار بازداشت و محاكمه وي شدند.

 



آتش سوزي هزاران فيليپيني را آواره كرد

بر اثر آتش سوزي در منطقه اي فقيرنشين در مانيل پايتخت فيليپين هزاران نفر بي خانمان شدند.
به گزارش خبرگزاري آلمان، رئيس سازمان آتش نشاني مانيل اعلام كرد: در پي اين آتش سوزي كه بامداد شنبه روي داد حدود هشتصد باب خانه در شهر مونتينلوپا تخريب شد و دست كم چهار هزار نفر بي خانمان شدند.
وي افزود: آتش سوزي چند ساعت ادامه داشت 15 نفر در اين حادثه كشته و دهها تن ديگر مجروح شدند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14