(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 خرداد 1389- شماره 19653

حديث دشت عشق
استعدادها از بين مي روند مخالفت اهالي كشتي با حذف رقابت هاي انتخابي
اخبار كوتاه از فوتبال
شاگردان دايي هم آسيايي شدند پيروزي ، قهرمان جام حذفي
پايان هفته شانزدهم ليگ هندبال با تداوم صدرنشيني سپاهان
تلاش شبانه روزي تكواندو جواب مي دهد مهماندوست: ثابت كرديم بهترين تيم آسيا هستيم
پزشك چيني در كادر فني تيم ملي بسكتبال
بررسي عملكرد 5 فدراسيون ورزشي
واليباليست ملي پوش مورد استقبال مردم اراك قرار گرفت



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «عليرضا قرباني»
روحي بزرگ از تن او پركشيد و رفت

شهيد «عليرضا قرباني» دوم آبان ماه سال 1349 در خانواده اي مذهبي در شهر كوهبنان پا به عرصه گيتي نهاد. پدرش كارگر معدن زغال سنگ پابدانا و مادرش خانه دار بود. او دومين فرزند خانواده و كودكي بسيار باهوش و با انرژي بود. او در سن شش سالگي دچار سانحه رانندگي شد و تصادف كرد. اين سانحه به قدري شديد بود كه در بيمارستان آيت الله كاشاني كرمان بستري شد و هفتاد روز بيهوش بود. او در دوران تحصيل دانش آموزي بسيار سختكوش و مودب بود و به مدير و معلمان خود احترام خاصي مي گذاشت.
او فردي بسيار متواضع و فروتن و دربرابر ناملايمات ومشكلات زندگي بسيار صبور بود و علاوه بر صبوري خود ديگران را نيز به صبر دعوت مي كرد.
او تلاش شديدي براي حضور در جبهه مي كرد ولي خانواده اش بخاطر سن كم و معلوليتي كه در يكي از پاهايش داشت با آن مخالفت مي كردند ولي سرانجام موافقت آنها را جلب كرد.او زمان بسيار كمي را در جبهه بود و مسئول حمل مجروحين بود. سرانجام بر اثر اصابت تركش به ناحيه شكم در هشتم بهمن ماه سال 1365 در عمليات كربلاي5 درشلمچه به درجه شهادت نايل شد.

 



استعدادها از بين مي روند مخالفت اهالي كشتي با حذف رقابت هاي انتخابي

فدراسيون كشتي درحالي از لغو مسابقات انتخابي تيم هاي ملي براي حضور در رقابت هاي جهاني و بازي هاي آسيايي خبر داد كه اين موضوع با واكنش هاي متفاوتي از سوي كارشناسان و مربيان تيم ملي همراه بود.
فدراسيون كشتي درحالي از لغو مسابقات انتخابي تيم هاي ملي كشتي خبر داد كه اين موضوع با واكنش هاي متفاوتي از سوي كارشناسان و مربيان همراه بود. مربيان تيم ملي موافق اين تصميم بوده و با قدرت از تصميم خود دفاع كردند و برخي مقابل اين موضوع از خود واكنش نشان داده اند.
برزگر: لغو مسابقات
حاشيه امنيت درست مي كند
منصور برزگر مدير و سرمربي پيشين تيم ملي كشتي آزاد نخستين مخالف اين طرح است. وي در اين خصوص مي گويد: كشتي گيران زيادي در سراسر ايران هستند كه براي رسيدن به دوبنده تيم ملي تلاش مي كنند و دوست دارند با حضور در رقابت هاي انتخابي راهي براي حضور در اردوهاي تيم هاي ملي پيدا كنند.
وي ادامه داد: لغو مسابقات انتخابي باعث مي شود باعث از بين رفتن روحيه جنگندگي در كشتي شده و استعدادها را در ادامه راه قهرماني دچار مشكل مي كند.
دارنده چند مدال طلاي جهان و المپيك در پايان خاطرنشان كرد: البته اين موضوع از جهاتي ديگر براي كشتي گيراني كه در اردوهاي تيم هاي ملي حضور دارند مشكل زاست زيرا براي آنها حاشيه امنيت درست مي كند و راندمان كار آنها را پايين مي آورد.
صنعتكاران: كادر فني تمامي موجوديت كشتي ايران را مي شناسد
محمدعلي صنعتكاران نايب رئيس فدراسيون كشتي كه موافق لغو مسابقات انتخابي است گفت: تمامي موجوديت كشتي ايران در رقابت هاي انتخابي جام تختي و جام تختي به ميدان رفته اند و كادر فني به تمامي كساني كه مدعي پوشيدن دوبنده تيم ملي هستند اين فرصت را داده اند در يك سال اخير در ميادين حضور پيدا كنند بنابراين فكر نمي كنم هيچ استعدادي كنار مانده باشد ضمن اينكه ما اعلام كرده ايم اگر كشتي گير طراز اولي است مي تواند توسط هيئت هاي خود به فدراسيون معرفي شود تا عملكرد آنها توسط كادر فني بررسي شود.
دارنده چندين مدال جهان و المپيك تصريح كرد: در مورد اينكه براي كشتي گيران حاضر در اردو نيز حاشيه امنيت ايجاد مي شود بايد بگويم درحال حاضر كادر فني در بيشتر اوزان 4 نفر را مدنظر دارد كه قصد دارند در هر مسابقه در بعضي اوزان دو نفر را به مسابقات بين المللي اعزام كنند تا بهترين نفرات انتخاب شوند بنابراين هيچ كشتي گيري با توجه به سخت گيري هاي آگاهانه كادر فني در حاشيه امنيت نيست.
اكبرنژاد: روح كشتي از بين مي رود
تقي اكبرنژاد مربي سابق تيم ملي كه خود سال ها عضو تيم ملي كشتي آزاد بوده است نيز مخالف برگزار نشدن مسابقات انتخابي است وي در اين مورد مي گويد: هيچگاه نبايد تيم ملي كشتي را مختص به اردونشينان دانست و تمام شانس و فرصت ملي پوش شدن را در اختيار تعداد محدودي از كشتي گيران قرار داد زيرا با اين كار روح كشتي از بين مي رود.
اكبرنژاد اظهار داشت: برگزاري همين رقابت ها باعث مي شود تا ما براي نفراتي مانند فردين معصومي پشتوانه هاي خوبي را پيدا كنيم.
ابراهيم مهربان: پشتوانه سازي
از برنامه هاي اصلي ماست
ابراهيم مهربان مربي تيم ملي كشتي آزاد اما در مقابل اين ديدگاه هاي نظرات ديگري دارد وي در اين مورد مي گويد: ما تيم ملي را مختص اردونشينان و نفرات حاضر در اردوي تيم ملي قرار نداده ايم تمام موجوديت كشتي ايران در رقابت هاي قهرماني كشور، ليگ، انتخابي جام تختي و جام تختي به ميدان رفته و برخي نيز به مرور در اردوها حضور داشته و در تورنمنت هاي بين المللي و مسابقات رسمي شركت كرده اند بنابراين ما شناخت كاملي از موجوديت كشتي ايران داريم و هيچ كشتي گيري از ديد ما كنار نمانده است.وي تأكيد كرد: پشتوانه سازي پروسه خاص خودش را دارد و ما هم با ميدان دادن به جوانان در مسابقات و تورنمنت هاي بين المللي مختلف و دعوت آنها به دنبال اين هستيم تا بتوانيم در آينده در هر وزن چند كشتي گير آماده و همطراز داشته باشيم و اين كار زمان بر در برنامه ما قرار دارد.
به هر حال با توجه به اينكه در نهايت كادر فني تيم هاي ملي كشتي پاسخگوي نتايج احتمالي كسب شده در رقابت هاي جهاني و بازي هاي آسيايي است بايد اين فرصت به آنها داد تا در گام اول ابتدا در مسابقات جهاني مسكو و پس از آن گوانگجو براي ورزش ايران افتخارآفرين باشند ولي اگر به فكر كسب مدال در رقابت هاي المپيك 2012 لندن و مسابقات بعدي هستيم بايد از سال بعد طرحي نو دراندازيم و مسابقات انتخابي را به عنوان يك اصل در نظر بگيريم.
البته در پايان اين نكته را فراموش نكنيم كه مقايسه كشتي ايران با روس ها درحالي كه آنها در هر وزن چند كشتي گير آماده دارند و ما در حال حاضر با نبود پشتوانه روبرو هستيم مقايسه درستي نيست!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اعلام اسامي دعوت شدگان به اردوي تيم ملي
با پايان يافتن رقابتهاي نهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر و جام حذفي افشين قطبي اسامي ملي پوشان دعوت شده به اردوي تيم ملي را تا پايان امروز (سه شنبه) معرفي خواهد كرد.اين فهرست ابتدايي تيم ملي فوتبال كشورمان براي حضور در جام ملتهاي 2011 قطر خواهد بود. ملي پوشان كشورمان از روز 20 تيرماه اردوي آماده سازي خود را در كمپي تمريني در اتريش آغاز مي كنند. اين اردو تا روز 2 مرداد ادامه خواهد داشت.تيم ملي فوتبال كشورمان در برنامه آماده سازي خود براي حضور در مسابقات جام ملتهاي آسيا روز 16 شهريورماه به مصاف تيم ملي فوتبال كره جنوبي خواهد رفت.
27 بازيكن در اردوي تيم فوتبال اميد
سرمربي تيم فوتبال اميد كشورمان 27 بازيكن را براي حضور در دور جديد تمرينات اين تيم اعلام كرد.
صالح خليل آزاد از برق شيراز، محمد مظاهري، مهدي دغاغله، امير شرفي از استقلال اهواز، عليرضا حقيقي و حميد رضا علي عسگر از پرسپوليس تهران، كمال كاميابي نياز از راه آهن تهران، محمد باقر صادقي، سينا عشوري، محسن مسلمان از ذوب آهن اصفهان، رضا طلبه، علي مرزبان از سپاهان نوين، شهريار شيروند و احسان حاج صفي از سپاهان اصفهان، شجاع خليل آزاد از مس رفسنجان، حسين ابراهيمي از ملوان بندر انزلي، بختيار رحماني ، آرش افشين از فولاد خوزستان، كريم انصاري فرد، سيد علي حسيني، علي زينالي از سايپا، اميد ابوالحسني از پاس همدان، مسعود ابراهيم زاده، حسن ابهري از تراكتورسازي تبريز، ميلاد شيخ فخرالديني از مس كرمان، ايمان موسوي از مقاومت شهيد سپاسي و ميلاد نصرتي از داماش درود نفراتي هستند كه به اين اردو دعوت شده اند.بازيكنان دعوت شده بايد روز 7 خرداد خود را به كادر فني تيم اميد در كمپ تيم هاي ملي معرفي كنند. اردوي تيم اميد از 7 تا 12 خردادماه در كمپ تيم هاي ملي برگزار خواهد شد.تيم فوتبال اميد كشورمان خود را براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگژو و مقدماتي المپيك لندن آماده مي كند.
آلگري جانشين لئوناردو در ميلان
سيلويو برلوسكوني حضور ماسيميليانو آلگري به عنوان جانشين لئوناردو در ميلان را تاييد كرد. باشگاه ميلان در حال حاضر به دنبال يافتن مربي براي فصل آينده هستند. لئوناردو در پايان فصل از همكاري با روسونري كناره گيري كرد. سيليو برلوسكوني، مالك باشگاه ميلان در برابر رسانه هاي ايتاليايي تاكيد كرد كه ماسيميليانو آلگري از فصل آينده روي نيمكت هدايت اين تيم خواهد نشست. لئوناردو به دليل اختلاف نظر با سران باشگاه ميلان را ترك كرد. ماركو فان باستن گزينه مورد نظر و علاقه روسونري بود اما به دليل مشكلات بدني از حضور در جوزپه مه آتسا چشم پوشي كرد. نخست وزير ايتاليا به هنگام صرف ناهار با سرمربي فصل پيش كالياري قراردادي 2 ساله را به او ارائه كرد. باشگاه كالياري نيز پيش از اين با جدايي مربي خود موافقت كرده بود. قرار است اين مربي روز دوشنبه به صورت رسمي به رسانه ها معرفي شود.
اشجاري در تست پزشكي باشگاه الوحده امارات
انتقال «حسن اشجاري» هافبك تيم ذوب آهن اصفهان به تيم الوحده مراحل پاياني خود را طي مي كند. حسن اشجاري بازيكن چپ پاي تيم ذوب آهن اصفهان در تست پزشكي تيم الوحده امارات شركت كرد تا پس از آن مراحل پاياني انتقال خود به اين تيم اماراتي را انجام دهد. اشجاري كه عصر روز يك شنبه وارد ابوظبي شده بود، در باشگاه الوحده حاضر شد.
پيشنهاد يك ميليارد و 200 ميليون توماني به جان واريو !
فابيو جان واريو كه در دو فصل گذشته يكي از بهترين بازيكنان تيم فوتبال استقلال در رقابتهاي ليگ برتر بوده و نقش تاثيرگذاري در قهرماني سال گذشته اين تيم دارد، قراردادش با آبي پوشان به پايان رسيده و در حال بررسي پيشنهادات رسيده است. اين هافبك تكنيكي برزيلي يكشنبه با حضور در باشگاه استقلال به مسئولان اين باشگاه پيشنهاد يك ميليارد و 200 ميليون توماني براي دو فصل حضور در جمع آبي پوشان داد كه مورد موافقت قرار نگرفته است مسئولان باشگاه استقلال در مذاكره با جان واريو به وي پيشنهاد 950 ميليون تومان براي دو سال را ارائه داده اند اما اين برزيلي در پاسخ به استقلالي ها عنوان كرده يكي از تيم هاي متمول ليگ برتري كه در رده هاي بالاي جدول نيز قراردارد براي دو سال به وي پيشنهاد يك ميليارد و 200 ميليون تومان داده است.
مورينيو رسما سرمربي رئال مادريد شد
روزنامه ماركا از عقد قرارداد رسمي خوزه مورينيو با رئال مادريد خبر داد. در حالي كه سايت رسمي باشگاه رئال مادريد اسپانيا با جمله «تا دقايقي بعد اعلام مي شود» هواداران خود را به صبوري دعوت كرده روزنامه ماركا كه يكشنبه گذشته به چاپخانه مركزي ارسال شده روي جلد خود خبر عقد قرارداد رسمي مورينيو با رئال مادريد را منتشر كرده است. خوزه مورينيو درگفت وگويي اختصاصي با ماركا اسپانيا اين خبر را تاييد كرده و گفته است: به صورت رسمي قراردادم را منعقد كرده ام و فهرست بازيكنان مورد علاقه ام را نيز از دو هفته پيش به فلورنتينو پرس تحويل داده ام.

 



شاگردان دايي هم آسيايي شدند پيروزي ، قهرمان جام حذفي

تيم فوتبال پيروزي تهران با برتري در مجموع دو ديدار مقابل گسترش فولاد تبريز عنوان قهرماني جام حذفي را از آن خود كرد.
ديدار برگشت فينال بيست و سومين دوره رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور از ساعت 18 روز گذشته ( دوشنبه ) به قضاوت مسعود مرادي و در حضور بيش از يكصد هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادي برگزار شد كه در پايان تيم پيروزي موفق شد با نتيجه سه بر يك و مجموع چهار بريك گسترش فولاد را شكست دهد.
پيروزي در اين ديدار در دقيقه 31 و به دنبال خطاي مدافع گسترش روي حميد علي عسگر با ضربه پنالتي تياگو فرارا به گل نخست رسيد. سه دقيقه بعد فرار هادي نوروزي او را در موقعيت تك به تك قرار داد كه توپ او به تير عمودي دروازه برخورد كرد و در برگشت حميد علي عسگر گل دوم را در دقيقه 34 به ثمر رساند.در نيمه دوم و دردقيقه 73 به دنبال خطاي سپهرحيدري روي رسول خطيبي تبريزي ها صاحب يك ضربه پنالتي شدند كه خود خطيبي اين ضربه را به گل تبديل كرد. اما اين پايان كار نبود زيرا در دقيقه 77 محسن خليلي كه دقايقي پيش جايگزين هادي نوروزي شده بود روي پاس هوار ملا محمد - كه او هم در نيمه دوم به ميدان آمده بود - گل سوم سرخپوشان را با ضربه سر به ثمر رساند تا بازي سه بر يك شود. شايان ذكر است در دقيقه 55 هم دروازه بان فولاد تبريز از بازي اخراج شد تا ميهمان با 10 بازيكن به كار خود ادامه دهد.
پيروزي با اين قهرماني كه چهارمين قهرماني اين تيم در جام حذفي بود توانست جواز حضور در رقابت هاي فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا را بدست آورد.

 



پايان هفته شانزدهم ليگ هندبال با تداوم صدرنشيني سپاهان

هفته شانزدهم ليگ برتر هندبال مردان ايران با صدرنشيني سپاهان و جنجال به پايان رسيد.
در اين هفته از رقابت ها پنج ديدار برگزار شد كه در مهمترين ديدار در داربي اصفهان تيم هاي سپاهان و ذوب آهن به مصاف هم رفتند كه اين ديدار به تساوي 23 بر 23 رسيد. در اين ديدار سپاهاني ها ميزبان بودند. آنها در ديدار رفت توانسته بودند ذوب آهن را شكست دهند. اين ديدار نيز حواشي داشت، به نحوي كه در اواخر بازي يكي از بازيكنان ذوب آهن با توپ به صورت عمد به بدن بازيكن سپاهان زد و اين مساله باعث جنجال شد و در پايان با وساطت مسئولان اين جنجال ختم به خير شد.
در ديگر ديدارهاي هفته شانزدهم تيم آهن بافق يزد با نتيجه 25 بر 31 مغلوب شهرداري سبزوار شد. هپكو اراك با حساب 31 بر 29 شهرداري زرند كرمان را شكست داد. دانشگاه آزاد هم در تهران با نتيجه 23 بر 22 مغلوب دانشگاه اروميه شد. بدين ترتيب تا پايان هفته شانزدهم تيم سپاهان با 31 امتياز صدرنشين است. ذوب آهن با 28 امتياز و صنعت مس كرمان با 21 امتياز دوم و سوم هستند. هپكو اراك و شهرداري سبزوار هر دو با 16 امتياز و به خاطر تفاضل گل در مكان هاي چهارم و پنجم قرار دارند.

 



تلاش شبانه روزي تكواندو جواب مي دهد مهماندوست: ثابت كرديم بهترين تيم آسيا هستيم

سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: اين دوره از مسابقات در سطح فني بالاتري از دو سال قبل برگزار شد و ما يك بار ديگر ثابت كرديم بهترين تيم آسيا هستيم.
رضا مهماندوست با بيان مطلب فوق افزود: به جرات بايد بگويم اين دوره از مسابقات به لحاظ كمي و كيفي فراتر از دوسال قبل بود، همه كشورها سخت درتلاشند تا عقب نمانند و اين كار را مشكل كرده است.
وي در مورد كره جنوبي گفت: كره جنوبي بعد از شكست دوسال قبل خود با يك تيم آماده و سرحال آمده بود تا عنوان قهرماني را كسب كند، چشم بادامي ها واقعا تيم خوب وسر حالي را به آستانه اعزام كرده بودند ولي تيم ما فراتر از آنها بود.
سرمربي تيم ملي گفت: ما مزد جسارت جوانان جوياي نامي را گرفتيم كه در تمرينات سخت و طاقت فرساي تيم ملي بدون كوچكترين اعتراضي سخت تلاش كردند. ما براي رسيدن به اين مهم شبانه روز تلاش كرديم، رسيدن به عنوان قهرماني سخت است. ما از اين سد محكم گذر كرديم و به گواه تمام حاضرين شايسته ترين تيم براي قهرماني بوديم.مهماندوست دربخش ديگري از سخنان گفت: وقتي كميته برگزاري مسابقات بهترين تيم، بهترين مربي، بهترين تكواندوكار و بهترين پزشك را از ايران انتخاب مي كند بدان معناست كه آسيا مقابل اين تكواندو قدرتمند تسليم شده است.
وي درپايان گفت: براي جام جهاني و بازيهاي آسيايي گوانگژو برنامه خاصي داريم بعد از بازگشت تيم و استراحتي كوتاه كار خود را دوباره آغاز مي كنيم.تيم ملي تكواندو ايران در نوزدهمين دوره رقابت هاي قهرماني آسيا كه اوايل هفته جاري در آستانه قزاقستان برگزار شد با 4مدال طلا، يك نقره و يك مدال برنز به عنوان قهرماني دست يافت.

 



پزشك چيني در كادر فني تيم ملي بسكتبال

«شي يينگ ژو» پزشك چيني است كه براي همكاري با كادر فني تيم ملي بسكتبال به منظور حضور در رقابت هاي قهرماني جهان به كشورمان سفر كرده است.
«دردهاي مفاصل و استفاده از علم طب سوزني براي درمان آنها» تخصص اين پزشك چيني است. مهارت هاي بالاي «شي يينگ ژو» در طب سوزني منجر به همكاري وي با فدراسيون بسكتبال ايران شده است.
اين پزشك چيني براساس قرارداد كوتاه مدتي كه با فدراسيون بسكتبال منعقد كرده است تا پايان رقابت هاي قهرماني 2010 جهان در كنار مربيان و بازيكنان تيم ملي خواهد بود. مسابقات بسكتبال جام ملت هاي آسيا شهريورماه امسال به ميزباني همزمان چهار شهر در تركيه برگزار خواهد شد.

 



بررسي عملكرد 5 فدراسيون ورزشي

ازسوي سازمان تربيت بدني عملكرد و برنامه هاي 5 فدراسيون ورزشي با چشم انداز بازيهاي آسيايي گوانگجو و طي هفته جاري مورد نقد و بررسي قرار خواهدگرفت.
دراين نشست كه طي امروز و فردا برگزار خواهدشد، عملكرد و برنامه هاي اجراشده فدراسيون هاي كشتي، بوكس، دووميداني، دوچرخه سواري و قايقراني مورد ارزيابي قرار خواهدگرفت و برنامه هاي اين فدراسيونها براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو چين بررسي خواهدشد.دراين نشست كه با حضور معاونين و كارشناسان سازمان تربيت بدني برگزار خواهدشد، روسا، دبيران و اعضاي كادر فني فدراسيون هاي مذكور به تشريح فعاليت هاي فدراسيون ها و عملكرد رشته هاي ورزشي تحت امر خود خواهند پرداخت.قرار است پس از اين نشست و جمع بندي نتايج حاصله، عملكرد اين فدراسيونها در ستاد ورزشهاي پايه و پرمدال مطرح و نظرات و تصميمات اصلاحي جهت بهبود عملكرد فدراسيونها ارائه شود.
كارشناسان سازمان تربيت بدني هفته گذشته عملكرد سه فدراسيون ووشو، كاراته و جودو را مورد بررسي قرار دادند كه عملكرد فدراسيون ووشو مثبت ارزيابي شد ولي سازمان تربيت بدني خواستار برنامه ريزي بهتر ازسوي دو فدراسيون كاراته و جودو براي حضور در رويدادهاي آسيايي پيش رو و بازيهاي آسيايي چين شد.

 



واليباليست ملي پوش مورد استقبال مردم اراك قرار گرفت

اراك - خبرنگار كيهان:
جوادحسين آبادي، عضو تيم ملي واليبال كشور با استقبال جامعه ورزشي استان مركزي وارد اراك شد.
وي كه در مرحله مقدماتي امتيازات ارزشمندي را براي تيم خود كسب كرد، يكي از زمينه سازان قهرماني تيم ملي واليبال نوجوانان بود.
تيم ملي واليبال نوجوانان ايران با شكست تيم قدرتمند چين، به قهرماني آسيا دست يافت. و جواز حضور در رقابت هاي جهاني را از آن خود ساخت جواد حسين آبادي از استان مركزي نيز در تركيب اين تيم قرار داشت.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14