(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 خرداد 1389- شماره 19653

عبدالحميد ريگي در زاهدان به دار مجازات آويخته شد
30 سال زندان و 200 ضربه شلاق مجازات آزارگران كودك
پاليزدار از اتهام اقدام عليه امنيت كشور تبرئه شد
اخطار به خودروهايي كه بدون مجوز وارد طرح مي شوند
به دليل ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم 20 خودروي مدل بالاي خارجي در تهران توقيف شد
ديدار دادستان تهران با زندانيان اوين
نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس: سرب برنج هاي آلوده بيش از حد مجاز است
سازمان پزشكي قانوني خبر داد افزايش 2/10 درصدي كشته ها و 3/25 درصدي مجروحان حوادث
دانشگاه علوم پزشكي ايران خبر داد راه اندازي واحد فراهم آوري اعضا و نسوج پيوندي
دادستان سيرجان: قتل دانشجوي سيرجاني سياسي نبود
همسر سابق شاهزاده انگليس رشوه گير از آب درآمد
جنجال نژادپرستان فرانسوي بر سر فيلم قتل عام مسلمانان
اعلام حالت فوق العاده در جامائيكا
سيل اروپا 27 قرباني گرفت
خودرويي كه نفس مي كشد
شش قلوهاي انگليسي



عبدالحميد ريگي در زاهدان به دار مجازات آويخته شد

زاهدان - خبرنگار كيهان:
عبدالحميد ريگي برادر سركرده گروهك تروريستي ريگي در زاهدان به دار مجازات آويخته شد.
براساس حكم صادره از سوي دادگاه انقلاب اسلامي زاهدان، متهم عبدالحميد ريگي شفا فرزند آزاد به اتهام محاربه و افساد في الارض ازطريق عضويت، هواداري و تلاش موثر در شاخه نظامي گروهك تروريستي موسوم به جندالله به سركردگي عبدالمالك ريگي به اعدام محكوم شد كه حكم صادره پس از تأييد مراجع عالي قضايي سحرگاه دوشنبه در محوطه زندان زاهدان به اجرا در آمد.
راهبندي و سرقت مسلحانه، آدم ربايي مسلحانه جاده نوبنديان - چابهار، ربايش 22 نفر، اقدام مسلحانه عليه دو تبعه هندي در زاهدان و بريدن گوش يكي از آنان به قصد اخاذي از جمله جنايات عبدالحميد ريگي است.
از ديگر اقدامات اين شرور مخفي كردن مسلحانه دو تبعه ايرلندي و آلماني، تهيه، حمل و نگهداري سلاح و مهمات سبك و سنگين، تباني در ربايش يكي از شهروندان متمول تهراني، آدم ربايي مسلحانه منجر به شهادت شهيد سرهنگ كاوه و زاهد شيخي، آدم ربايي مسلحانه چند نفر از كسبه زاهدان به قصد اخاذي بوده است.
راهبندي مسلحانه جاده زاهدان - بم (تاسوكي) كه منجر به شهادت 22 نفر از مردم بي گناه، ربايش و مجروحيت تعدادي ديگر، راهبندي مسلحانه جاده بم - كرمان (دارزين) كه به شهادت 12 نفر از مردم بي گناه منجر شد، آدم ربايي و سرقت مسلحانه منتهي به شهادت علي رحيم پور در چابهار از ديگر موارد شرارت عبدالحميد ريگي است.
آدم ربايي و سرقت مسلحانه دو تن از پرسنل شيلات و خودروي پيكاب در چابهار، تباني در ربايش مسلحانه اتباع چيني به قصد اقدام عليه امنيت داخلي، تحصيل مبلغ 15 ميليارد ريال مال نامشروع از آدم ربايي ها به عنوان ديگر موارد اتهام اين شرور است.
به گزارش ايرنا، هنگام اجراي حكم اعدام عبدالحميد ريگي تعدادي از خانواده هاي قربانيان جنايات اين شرور حضور داشتند.
رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان به مناسبت اجراي حكم اعدام عبدالحميد ريگي اطلاعيه اي صادر كرد كه در آن آمده است: امروز يكي ديگر از سنت هاي الهي كه همانا انتقام سخت از مجرمان و جنايتكاران است، تحقق پيدا كرد. آري سنت انتقام گرفتن از جانيان و كساني كه دستشان تا مرفق به خون افراد بيگناه آلوده است، تخلف ناپذير است و اين مجازات دنيوي جرثومه هاي فساد است چرا كه عذاب دردناك و بزرگ فرداي قيامت در انتظار آنان است.
در بخشي ديگر از اين اطلاعيه آمده است عبدالحميد ريگي كه يكي از فعالان موثر در شكل گيري و جنايات گروهك تروريستي و خود به تنهايي عامل اصلي جنايات بيشماري در استان سيستان و بلوچستان بود و خون ده ها تن از بهترين فرزندان اين مرز و بوم را به زمين ريخته و حتي به شريك زندگي خويش و همسر و مادر و فرزندان خود نيز رحم نكرده و او را بي رحمانه در بستر استراحت به قتل رسانده بوده به دار مجازات آويخته شد و به زندگي نكبت بار او پايان داده شد.
رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان در اطلاعيه خود تصريح كرد: حكومت اسلامي در اجراي حدود الهي قاطع بوده و در اجراي آن كوچك ترين ترديدي به خود راه نخواهد داد. همچنانكه در اجراي سياست رافت و عطوفت اسلامي نسبت به نادمان و توبه كنندگان قاطع است.

 



30 سال زندان و 200 ضربه شلاق مجازات آزارگران كودك

دو شرور كه پسربچه دانش آموزي را در مسير بازگشت به خانه اش ربوده و مورد آزار و اذيت قرار داده بودند به 30 سال زندان و 200 ضربه شلاق محكوم شدند.
به گزارش شبكه ايران، رسيدگي به اين پرونده از مدتي قبل به دنبال مراجعه يك مرد ميانسال به كلانتري باقرشهر آغاز شد. او كه پليس را در جريان آزار و اذيت پسر 16 ساله اش ازسوي دو موتورسيكلت سوار شرور قرار داده بود، گفت: امروز در خانه پدرم ميهمان بوديم به همين خاطر قرار شد «وحيد» هم از مدرسه يكراست به آنجا بيايد. اما پسرم برخلاف هر روز با تاخير زياد رسيد ضمن اين كه سر و وضعي آشفته داشت. ابتدا فكر كردم شايد با همكلاسي هايش درگير شده است. اما وقتي به خانه برگشتيم، متوجه شدم دو پسر شرور، فرزندم را ربوده و در بيابان هاي اطراف مورد شكنجه قرار داده اند. بنابراين تقاضاي شناسايي و دستگيري عاملان جنايت سياه را دارم.
پس از اين شكايت ماموران به تحقيق از پسر دانش آموز پرداختند كه او با ناراحتي گفت: عصر ديروز دو پسر شرور سد راهم شده و مرا با زور ربوده و به بيابان ها كشاندند. بعد هم نقشه شومشان را اجرا كرده و گريختند.
بدين ترتيب پس از اعلام موضوع به قاضي دادگاه بخش، پرونده با صدور قرار عدم صلاحيت در اختيار قضات شعبه 80 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت و دستور دستگيري متهمان فراري صادر شد. سرانجام با رديابي هاي پليس، «سهيل» - 17 ساله - و «فريد» - 20 ساله - پس از دستگيري منكر هرگونه جرمي شده و سعي كردند با معرفي چند شاهد دروغين ادعا كنند زمان حادثه در محل ديگري بوده اند. اما قضات پرونده آنها را با قرار وثيقه 200 ميليون توماني بازداشت كرده و پرونده براي رسيدگي به شعبه 102 دادگاه عمومي كهريزك ارسال شد. قاضي دادگاه نيز پس از برگزاري چند جلسه محاكمه، هر يك از متهمان را به اتهام آدم ربايي به 15 سال زندان و به اتهام آزار و اذيت به 100 ضربه شلاق محكوم كرد كه اين حكم با اعتراض متهمان به شعبه 42 دادگاه تجديد نظر استان تهران فرستاده شد و قرار است درباره سرنوشت متهمان تصميم گرفته شود.

 



پاليزدار از اتهام اقدام عليه امنيت كشور تبرئه شد

وكيل عباس پاليزدار گفت كه موكلش از اتهام اقدام عليه امنيت كشور تبرئه شد.
مصطفي ترك همداني، وكيل عباس پاليزدار در گفت وگو با فارس با اعلام خبر تبرئه موكلش از اتهام اقدام عليه امنيت كشور افزود: در دادنامه صادره از شعبه 21 دادگاه تجديد نظر استان تهران، اتهامات ديگر وي كه عبارت بودند از افشاي اسناد محرمانه و خيانت در امانت و افترا، در آن دادگاه بررسي و تاييد شده، بنابراين محكوميت وي از 10 سال، به شش سال كاهش يافته است.
وي درباره ديگر موكلانش در اين پرونده گفت: پيمان حاج محمود عطار (از وكلاي دادگستري) و از متهمان اين پرونده از كليه اتهاماتش تبرئه و محكوميت جواد ترابي نيز در دادگاه تجديدنظر تاييد و قطعي شده است.

 



اخطار به خودروهايي كه بدون مجوز وارد طرح مي شوند

معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران گفت: از امروز خودروهايي كه بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافيك شوند، اخطار مي گيرند.
به گزارش خبرگزاري مهر، سيدجعفر تشكري هاشمي با اشاره به اينكه در مرحله نخست اين اخطار ارشادي خواهد بود، افزود: بيش از صد معبر ورودي و خروجي از طريق سيستم كنترل مكانيزه كنترل مي شوند.
وي افزود: روزانه تعداد زيادي خودرو به صورت غيرمجاز وارد محدوده طرح ترافيك مي شوند كه با راه اندازي سيستم كنترل مكانيزه شاهد كاهش حجم تخلفات خواهيم بود.
معاون شهردار تهران تاكيد كرد: پس از اطلاع رساني كافي در مورد اين سيستم و ارسال اخطاريه براي متخلفان به زودي نسبت به اعمال قانون از طريق اين سيستم اقدام و قبض جريمه همراه با تصوير تخلف براي متخلفان ارسال مي شود.
وي اظهار داشت: دارندگان كارتهاي شناور بايد از طريق نام كاربري و كد رمز اطاعات مربوط به خودروي خود را در سايت شهرداري و سامانه 137 به ثبت رسانند، تا هنگام ورود به محدوده طرح، خودروي آنها مجاز شناخته شود.
وي گفت: با هماهنگي پليس در حال حاضر بدون اعمال قانون، سيستم كنترل مكانيزه در حال بهره برداري آزمايشي است و روزانه اطلاعات مربوط به خودروهاي متخلف تحليل مي شود.
معاون شهردار با اشاره به اينكه دوربينهاي ثبت تخلفات در تمامي معابر اصلي و فرعي ورود به محدوده طرح ترافيك نصب شده است، گفت: با استفاده از دوربينهاي ثبت تخلفات تمامي خودروهايي كه وارد محدوده طرح مي شوند پردازش تصويري شده و شماره پلاك آنها با بانك اطلاعات خودروهاي مجاز مقايسه مي شود.
وي تاكيد كرد: علاوه بر دوربينهاي ثابت، خودروهايي نيز مجهز به دوربينهاي سيار پلاك خوان به صورت مستمر در محدوده تردد مي كنند كه به اين ترتيب امكان پوشش كامل خودروهاي ورودي به اين محدوده فراهم مي شود.

 



به دليل ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم 20 خودروي مدل بالاي خارجي در تهران توقيف شد

با اجراي طرح امنيت اجتماعي و در مرحله اول برخورد با مزاحمين نواميس، پليس امنيت عمومي تهران بزرگ 20 دستگاه خودروي مدل بالاي خارجي را به دليل ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم متوقف كرد.
به گزارش ايرنا مالكان اين خودروها در مناطق شمال و شمال غرب پايتخت براي نواميس مردم ايجاد مزاحمت مي كردند كه با برخورد پليس و توقيف خودروهاي خود مواجه شدند.
براساس اين گزارش، پليس براساس وظيفه قانوني خود با كساني كه در هر منطقه اي و با هر وسيله اي براي نواميس مردم مزاحمت ايجاد كنند، برخورد مي كند و اجازه نمي دهد فرصت طلبان باايجاد مزاحمت براي نواميس مردم در جامعه نگراني ايجاد كنند.
خودروهاي توقيف شده، روز دوشنبه، در بلوار اندرزگو واقع در خيابان پاسداران تهران در معرض نمايش عموم گذاشته شده بود كه روي هركدام از آنها تابلويي با اين عنوان كه به دليل ايجاد مزاحمت بري نواميس مردم، اين خودرو توقيف شده است، به چشم مي خورد.به گفته مقامات پليس تهران، اين خودروها با نظر و دستور مقام قضايي از 2 تا 3 ماه در پاركينگ ها متوقف خواهند شد.بنابر اين گزارش طرح امنيت اجتماعي و برخورد با مزاحمين نواميس مردم از اول خرداد ماه جاري در مناطق مختلف پايتخت از سوي پليس تهران آغاز شده است كه در اين مرحله، 40 دستگاه خودرو مزاحم نواميس مردم در منطقه شرق تهران از سوي پليس متوقف شد.

 



ديدار دادستان تهران با زندانيان اوين

عباس جعفري دولت آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران در ادامه ملاقات هاي خود با زندانيان، با شمار ديگري از زندانيان در زندان اوين ديدار كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، در اين ديدار برخي از زندانيان از جمله عماد الدين باقي درخواست هاي خود را به طور مستقيم با دادستان تهران در ميان گذاشتند و وي در هر مورد دستور بررسي و رسيدگي صادر كرد.
اين گزارش افزود: هم چنين با دستور دادستان، خانواده متهم «محمد نوري زاد» به صورت حضوري با وي ملاقات كردند.

 



نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس: سرب برنج هاي آلوده بيش از حد مجاز است

نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس از تاييد آلودگي 8 نمونه از برنج هاي وارداتي خبر داد و گفت: قرار است نام اين برنج ها در صحن علني مجلس قرائت شود.
حسينعلي شهرياري در مورد جمعبندي كميسيون بهداشت و درمان مجلس از آخرين بررسي وضعيت آلودگي برنج هاي وارداتي كه روز يكشنبه انجام شد گفت: نتيجه جلسه كميسيون اين بود كه سرب موجود در هشت نمونه از برنج هاي وارداتي بالاتر از حد مجاز بوده و آلوده هستند.
وي با اعلام اينكه قرار است اسامي اين برنج ها در صحن علني مجلس قرائت شود، افزود: در مورد آرسنيك موجود در برنجهاي وارداتي نيز قرار شده يك گروه كارشناسي بر اساس مقدار مصرف روزانه برنج در هر استان، موضوع را بررسي و استانداردهاي آن را با همكاري وزارت بهداشت و سازمان استاندارد تعيين كند.
شهرياري با تاكيد بر اينكه در همه كشورها ميزان استاندارد آرسنيك موجود در برنج ها بر اساس مقدار مصرف روزانه تعيين مي شود، گفت: مسئولان وزارت بهداشت موضوع غيرآلوده بودن برنج هاي وارداتي را تكذيب كرده و عنوان داشتند كه چنين مباحثي را مطرح نكرده اند.
نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس در خصوص زمان قرائت اسامي برنج هاي آلوده در صحن مجلس، گفت: گزارش كميسيون به هيئت رئيسه داده مي شود و آنها تصميم مي گيرند چه زماني آن را اعلام كنند.
شهرياري اظهار اميدواري كرد اسامي هشت نمونه از برنج هاي آلوده بعد از تعطيلات مجلس اعلام شود.

 



سازمان پزشكي قانوني خبر داد افزايش 2/10 درصدي كشته ها و 3/25 درصدي مجروحان حوادث

سازمان پزشكي قانوني كشور از افزايش 2/10 درصدي كشته ها و 3/25 درصدي مجروحان تصادفات رانندگي در فروردين ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
طي فروردين ماه امسال يكهزار و 974 نفر بر اثر تصادفات در كشور كشته شدند كه از اين تعداد، يكهزار و 247 نفر در جادها، 526 نفر در شهرها، 189 نفر در جاده هاي روستايي و 12نفر نيز در محل نامعلوم جان باختند.
بر اساس آمار سازمان پزشكي قانوني كشور در فروردين ماه امسال بالغ بر يكهزار و 457 نفر از جان باختگان تصادفات را مردان و 517 نفر را زنان تشكيل داده اند.
بر اساس اين گزارش آماري، استان هاي فارس، تهران و خراسان رضوي به ترتيب با 191، 157 و 151 كشته بيشترين و در مقابل استان هاي ايلام، چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد به ترتيب با 11، 12 و 13 كشته كمترين تلفات جاني را در تصادفات رانندگي نخستين ماه سال جاري به خود اختصاص داده اند.
به گزارش ايسنا، شمار مصدومان ناشي از حوادث رانندگي در كل كشور طي فروردين ماه سال جاري 28 هزار و 514 نفر بوده است كه از اين تعداد 20 هزار و هشت نفر مرد و مابقي زن بوده اند.
بدين ترتيب شمار كشته هاي حوادث رانندگي در فروردين ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/10 درصد و مجروحان 3/25 درصد افزايش نشان مي دهد.همچنين كشته هاي تصادفات جاده اي نيز در اين مدت 7/12 درصد افزايش يافته است.

 



دانشگاه علوم پزشكي ايران خبر داد راه اندازي واحد فراهم آوري اعضا و نسوج پيوندي

به منظور پيگيري و شناسايي موارد اهداءكننده بالقوه براي استفاده از اعضاء و نسوج پيوندي به منظور نجات جان بيماران در انتظار پيوند، در دانشگاه علوم پزشكي ايران، واحد فراهم آوري اعضاء و كميته مرگ مغزي تشكيل شد.
دكتر رضا نيك فرجام دبير كميته مرگ مغزي دانشگاه علوم پزشكي ايران با بيان اينكه واحد فراهم آوري اعضاء و نسوج پيوندي دانشگاه علوم پزشكي ايران در بيمارستان قلب شهيد رجايي مستقر شده است افزود: بايد ساكنان و مديران مراكز درماني ماطق تحت پوشش دانشگاه، مناطق شهرداري (22، 21، 18، 9، 6، 5، 2) از وجود واحد فراهم آوري اعضاء و نسوج پيوندي مطلع باشند تا اقدامات مربوط به انتقال فرد دچار مرگ مغزي و مراحل جداسازي و پيوند با موفقيت انجام شود.
وي به توانايي هاي اين مركز با تامين نيروي انساني 24 ساعته و راه اندازي ICU مخصوص اين بيماران و تامين نيروي پزشك عمومي و پرستار از سوي بيمارستان هاي فيروزگر و حضرت رسول اكرم (ص) اشاره كرد و افزود: در تمامي واحدهاي تحت پوشش دانشگاه رابط پيوند خواهيم داشت كه اطلاعات و اخبار را در اختيار كميته مرگ مغزي قرار مي دهند.
دكتر نيك فرجام تصميم خانواده ها و ارتباط آنها با رابط پيوند در مراكز را امري مهم تلقي كرد و يادآور شد: بعد از تائيد مرگ مغزي، رابط پيوند بايد از طريق هماهنگي با خانواده متوفي رضايت آنها را جلب تا ديگر اقدامات قانوني بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت صورت گيرد.
گفتني است: علاقمندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر با مركز اهداء عضو ايران (واحد فراهم آوري اعضاء در بيمارستان قلب شهيد رجايي تهران) با تلفن 22663109 تماس حاصل نمايند.

 



دادستان سيرجان: قتل دانشجوي سيرجاني سياسي نبود

دادستان سيرجان گفت: قتل دانشجوي سيرجاني كه بعد از انتخابات سال گذشته به وقوع پيوست، به هيچ وجه جنبه سياسي ندارد.
به گزارش فارس فرج الله كارگر با اشاره به دستگيري قاتل و اعترافات وي گفت: 10 تيرماه سال گذشته شاهد به قتل رساندن محمد نادري پور در يكي از خيابان هاي سيرجان بوديم كه قاتلان پس از كشتن مقتول جسد وي را در بيابان هاي اطراف رها كرده بودند.
كارگر افزود: جسد مقتول پس از دو روز كشف شد و برخي از سايت هاي خبري و شايعات قتل را سياسي جلوه دادند، اما پس از يكسري اقدامات پليسي، قضايي و اطلاعاتي سه نفر متهم دستگير و قاتل به جرم خود اعتراف كرد.
وي ادامه داد: قاتل به خاطر اينكه محمد نادري پور ارتباط درسي با يك دختر دانشجو داشته است، وي را به قتل رسانده است.
دادستان سيرجان تصريح كرد: سه نفر متهم هم اكنون در زندان سيرجان به سر مي برند كه يك نفر به قتل اعتراف و دو نفر ديگر كه يك زن و يك مرد است، در پنهان كردن و حمل جنازه متهم هستند.

 



همسر سابق شاهزاده انگليس رشوه گير از آب درآمد

يك هفته نامه انگليسي كه يكي از خبرنگاران خود را به عنوان تاجر نزد همسر سابق شاهزاده انگليس فرستاده بود درخواست رشوه وي را فاش كرد.
به گزارش رويترز، هفته نامه انگليسي «News of the World» از درخواست رشوه «سارا فرگوسن» همسر سابق شاهزاده «آندريو» پرده برداشت.
خبرنگار اين هفته نامه انگليسي در پوشش يك تاجر هندي نزد فرگوسن مي رود و از وي درخواست مي كند كه ترتيب ملاقات با همسر سابقش كه نماينده تجاري انگليس است را فراهم كند.
فرگوسن نيز براي فراهم كردن زمينه ديدار اين خبرنگار كه در پوشش يك تاجر است با همسر سابق خود، درخواست 40 هزار دلار پول نقد و 718 هزار دلار واريز پول به حساب وي شده است.
اين خبرنگار درخواست رشوه همسر سابق شاهزاده انگليس را با دوربين مخفي ضبط مي كند و خبر اين رسوايي را در رسانه ها منتشر كرد.شاهزاده آندريو دومين پسر ملكه اليزابت است. كاخ باكينگام انگليس هرگونه اطلاع شاهزاده آندريو از اين ماجرا را رد كرده است.
سارا فرگوسن سال 1986 با شاهزاده آندريو ازدواج كرد و 10 سال بعد به طور توافقي از وي جدا شد. اين شاهزاده انگليسي از سارا فرگوسن دو دختر دارد.

 



جنجال نژادپرستان فرانسوي بر سر فيلم قتل عام مسلمانان

نمايش فيلم «خلاف قانون» با موضوع قتل عام 8 مي 1945 در شهر ستيف الجزاير در چارچوب جشنواره فيلم كن در فرانسه با جنجال و اعتراض فرانسوي ها روبه رو شد.
روزنامه واكيت تركيه با درج اين خبر با اشاره به تاريخچه قتل عام ستيف در سال 1945 پس از خاتمه جنگ دوم جهاني نوشت كه جشن پيروزي در جنگ جهاني دوم در هشتم مي سال 1945 در نقاط زيادي از كشور الجزاير از جمله شهر ستيف كه در آن سال ها مستعمره كشور فرانسه بود، با قتل عام مردم مسلمان الجزاير خاتمه يافت. در آن روز ارتش فرانسه و نيروي پليس و مستعمره نشينان فرانسوي بر روي مردم شهر ستيف كه با حمل پرچم الجزاير پايان جنگ دوم جهاني را جشن مي گرفتند آتش گشودند و بيش از 45 هزار الجزايري غيرمسلح در هر كجا كه ديده شدند، دستگير و قتل عام شدند. اين در حالي است كه بنا به مستندات تاريخي در دوران استعمار و تا سال 1962، بيش از دو ميليون الجزايري از سوي دولت فرانسه كه مدعي حقوق بشر وآزادي است، مورد قتل عام نژادي واقع شدند و اينك فرانسوي ها تحمل ديدن برگي سياه از تاريخ خود را ندارند.نمايش فيلم «خلاف قانون» در فستيوال كن، كه بيانگر اين لكه ننگ بر پيشاني دولت فرانسه است، با واكنش فرانسوي هاي نژادپرست روبرو شد.

 



اعلام حالت فوق العاده در جامائيكا

به دنبال درگيري هاي مسلحانه در «كينگستون» - پايتخت جامائيكا - در اين كشور حالت فوق العاده اعلام شد.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي .ان.ان روز دوشنبه با اعلام اين خبر، افزود: باندهاي تبهكار و قاچاقچي به منظور ممانعت از بازداشت يكي از معروف ترين سركرده هاي خود، با نيروهاي پليس درگير شدند. درگيري ها از روز پنجشنبه گذشته با سنگرسازي و جمع آوري سلاح از سوي باندهاي تبهكار در پايتخت اين كشور آغاز شد. «بروس گولدينگ» نخست وزير جامائيكا شب گذشته پس از برگزاري يك نشست اضطراري به منظور مقابله با شرايط بوجود آمده، در اين كشور حالت فوق العاده اعلام كرد. «گولدينگ» اعلام كرد كه با تبهكاران برخورد قاطع خواهد شد و به آنها اجازه پيروزي در اين ناآرامي ها داده نمي شود. گفته مي شود «كريستوفر كوك» مشهور به «دودوس» سركرده يكي از مهم ترين باندهاي قاچاق در جامائيكا قرار است براي محاكمه به آمريكا مسترد شود. برپايه اين خبر در اين درگيري ها تاكنون سه اداره پليس مورد حمله قرار گرفته كه يكي از اين ادارات طعمه حريق شد. اين خبر همچنين حاكي است تاكنون يك افسر پليس و يك غيرنظامي در اين درگيري ها زخمي شده اند.

 



سيل اروپا 27 قرباني گرفت

شمارتلفات سيل در اروپا 27 نفر اعلام شد؛ چندين نفر ناپديد و هزاران تن هم بي خانمان شده اند.
به گزارش شبكه خبر، لهستان با 15 قرباني بيش از همسايگانش با تلفات انساني مواجه شده است و وضع در جنوب غربي اين كشور مشكل تر از ديگر مناطق است.وسعت ويراني هاي برجاي مانده از سيل لهستان به اندازه اي است كه «دونالد توسك» نخست وزير اين كشور از آن به عنوان تراژدي بي سابقه نام برده است.در يكي از شهرهاي لهستان با 630 هزار نفر جمعيت، امواج ناشي از سيل مناطق مسكوني را در برگرفته است.شرق آلمان نيز به شدت از سيل آسيب ديده است.
برخي از مناطق مجارستان، جمهوري چك و اسلواكي نيز به زير آب رفته اند. در اين سه كشور در روزهاي اخير پنج نفر بر اثر سيل جانشان را از دست داده اند.اين سيل از هفدهم مي (27 ارديبهشت) آغاز شده و تاكنون تلاش هاي دولت براي تخليه و پمپاژ آب از خيابان ها بي نتيجه بوده است.سيل در مناطق جنوبي لهستان از 160 سال پيش تاكنون بي سابقه بوده است.

 



خودرويي كه نفس مي كشد

چيني ها در نمايشگاه شانگهاي طرح خودروي سبزي را ارائه كرده اند كه از توانايي مشابه يك درخت برخوردار بوده و مي تواند از دي اكسيد كربن، آب، باد و نور خورشيد براي توليد انرژي استفاده كند.
شركت خودروسازي شانگهاي به تازگي طرحي جالب و خلاقانه را براي توليد خودرويي با توانايي فتوسنتز ارائه كرده كه مي تواند دي اكسيدكربن محيط را به خود جذب كرده و اكسيژن توليد كند.
طرح اين خودرو با نام خودروي yez كه هنوز جزئياتي از آن ارائه نشده است در نمايشگاه شانگهاي در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

 



شش قلوهاي انگليسي

يك زن 31 ساله انگليسي در سومين زايمان خود شش قلو زائيد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «القدس العربي»، اين زن 31 ساله شش قلوي خود را صحيح و سالم در بيمارستان «جان رادكليف» در استان اكسفوردشاير انگليس به دنيا آورد. گزارش بي بي سي حاكي است شش قلوها كه 4 دختر و دو پسر هستند، چهارده هفته قبل از موعد مقرر به دنيا آمده اند و وزن آنها بين 580 تا 900 گرم است. اين مادر انگليسي و فرزندان خود در حال حاضر در سلامت كامل در بيمارستان بسر مي برند و پيش بيني مي شود طي روزهاي آينده ترخيص شوند. اين در حالي است كه به گفته مسئولان بيمارستاني، تولد اين تعداد نوزادان زنده (شش قلو) در انگليس بسيار نادر است و در هر 5/4 ميليون زايمان، يك مورد اتفاق مي افتد. يك انجمن خيريه كودكان متولد شده نيز اعلام كرد كه تنها مورد ثبت شده در انگلستان در مورد شش قلو ها، مربوط به سال 1993 مي باشد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14