(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23  خرداد 1389- شماره 19668

مترو اكباتان - افسريه تا پايان سال افتتاح مي شود
صدور 7 ميليون قبض جريمه در تهران
متخلفان اقتصادي 4 ميليارد ريال در مازندران جريمه شدند
اول تير آغاز ثبت نام دانش آموزان
مهار آتش سوزي جنگل هاي چالوس در 40 دقيقه
400 هزار خودروي فرسوده از رده خارج مي شود
حذف توپولف از ليست خريد ايران
آتش سوزي جنگل هاي بوزين و مرخيل كرمانشاه مهار شد
براي دومين بار لوله اصلي آب در پايانه مسافربري مشهد تركيد
دادگاه نوري زاد برگزار شد
مديرعامل ستادمركزي معاينه فني خودروهاي تهران:خودروهاي گازسوز به بمب هاي متحرك تبديل شده اند
راهپيمايي همجنس بازان صهيونيست
دختري با درجه سپهبدي جانشين پدر مي شود
قوانين جديد آموزشي آمريكا شر به پا كرد
نماد شيطان پرستي در تصوير ملكه اليزابت اول



قاليباف خبر داد
مترو اكباتان - افسريه تا پايان سال افتتاح مي شود

شهردار تهران با بيان اينكه تا پايان سال مترو اكباتان تا افسريه به بهره برداري مي رسد، گفت: اميدواريم با مصوبه مجلس مبني بر تخصيص يك ميليارد دلار براي احداث مترو بتوانيم اقدامات در نظر گرفته شده را به موقع و به طور مطلوب به انجام برسانيم.
به گزارش خبرگزاري مهر، محمدباقر قاليباف روز شنبه در مراسم افتتاح 100 پروژه اجتماعي، ترافيكي و عمراني منطقه 12 با بيان اينكه هنوز كارهاي زيادي بر زمين مانده است، گفت: در بخش مديريت شهر بايد اقدامات انجام شده را بازنگري و اعلام كرد.وي افزود: در پنج سالي كه بنده توفيق خدمتگزاري در شهر را داشتم اقدامات ترافيكي، عمراني، فرهنگي و اجتماعي متعددي انجام شده و هيچ نقطه اي در شهر نيست كه كاري به انجام نرسيده باشد.
قاليباف با اعلام اينكه هفته جاري ريل مترو از انتهاي خيابان 17 شهريور تا انتهاي افسريه تست خواهد شد، تاكيد كرد: اميدواريم با مصوبه مجلس مبني بر ارائه يك ميليارد دلار براي احداث مترو بتوانيم اقدامات در نظر گرفته شده را به موقع و به طور مطلوب به انجام رسانيم.
وي اضافه كرد: از ميدان انقلاب تا فرودگاه مهرآباد نيز ريل گذاري در حال انجام است و تا پايان سال مترو در خط يك تا ميدان تجريش و در خط 3 بخشي از محدوده هاي آيت الله سعيدي و شهيد صيادشيرازي تا ازگل به بهره برداري مي رسد.
شهردار تهران با يادآوري اينكه در گذشته منطقه 12 جايگاه بزرگترين مراكز تجاري، فرهنگي و اجتماعي بود، بيان كرد: منطقه 12 در گذشته به لحاظ مالي در مرحله بسيار مطلوبي قرار داشت در حالي كه امروزه با آسيبهاي جدي مواجه است.
قاليباف گفت: شهرداري در طرح تفصيلي تلاش كرده حيات مركزي قديم منطقه 12 را بار ديگر احيا كند كه اين امر به جهت اقتصادي نيز مقرون به صرفه است.

 



معاون فرهنگ و ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي خبر داد
صدور 7 ميليون قبض جريمه در تهران

معاون فرهنگ و ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي گفت: در سال 88، هفت ميليون و 167 هزار قبض جريمه در تهران صادر شده است كه تقريبا روزانه بالغ بر 20هزار مورد مي شود.
سرهنگ غلامرضا روشني با اعلام اين خبر افزود: در حال حاضر 50 درصد از حوادث كشور را تصادفات رانندگي تشكيل مي دهند، جدا از كشته شدن 23 هزار نفر در سال، 270 هزار نفر ديگر مجروح و معلول مي شوند كه هزينه هاي سنگيني را به دوش دولت و خانواده هاي آنها از نظر مالي و معنوي مي گذارد و اينها جدا از آسيب هاي اجتماعي است كه بر جامعه متحمل مي شود. متاسفانه حساسيت كمي نسبت به اين مسائل در بين مردم و حتي مسئولان وجود دارد.
وي اظهار داشت: طي سال 88، هفت ميليون و 167 هزا قبض جريمه در تهران صادر شده است كه تقريبا روزي بالغ بر 20 هزار مورد مي شود.
بيشترين تخلفات هم مربوط به خودروهاي سواري با 82 درصد، 5/3 درصد تاكسي ها، چهار درصد موتورسيكلت، 5/5 درصد وانت بارها، 5/2 درصد كاميون ها و بقيه هم براي ساير وسايل حمل و نقل است. بيشترين تخلفات هم مربوط به توقف هاي بي جا با
5/28 درصد، استفاده نكردن از كمربند ايمني با 20 درصد، ورود به محدوده ترافيك 10 درصد، سد معبر 5/6 درصد، استفاده از تلفن همراه با 4 درصد، بي توجهي به تذكر پليس 5/1 درصد و ساير موارد بوده است.
به گزارش مهر، وي در ادامه با اشاره به ميزان جرايم رانندگي در كشور گفت: در تهران بيشترين جريمه مربوط به حركات نمايشي و لايي كشي است كه جريمه آن 35 هزار تومان همراه با يك هفته توقيف خودرو است اين در حالي است كه در امارات جريمه چنين تخلفي به 200 درهم يعني چيزي حدود 70 هزار تومان مي رسد و يا جريمه سبقت خطرناك در امارات 400 درهم يعني 140 هزار تومان است اما در ايران 20 هزار تومان است. در ايران جريمه مربوط به بي توجهي به تذكر پليس يكهزار تومان است آن وقت در كشورهايي همچون امارات يا آلمان بيشترين جريمه به اين مورد تعلق مي گيرد. به طور كلي ميزان جريمه در كشورهاي ديگر خيلي بالا است ضمن اين كه براي آنها تخلفات رانندگي محروميت هاي اجتماعي همچون سخت گيري در استخدام، بالا رفتن هزينه بيمه خودرو، اعزام به روانپزشك و حتي عدم ارائه وام بانكي و يا دريافت بهره و سود بالاي وام هاي بانكي را به دنبال دارد. به همين دليل شخص براي جلوگيري از هزينه هاي فردي و اجتماعي همواره سعي مي كند كه تخلفي نداشته باشد. اما در كشور ما برعكس است مردم منافع شخصي را بر اجتماعي ترجيح مي دهند. پس بنابراين اعمال هزينه هاي اجتماعي براي رانندگان متخلف از جمله ملاحظات و ضرورت هايي است كه بايد در جرائم لحاظ شود.

 



از ابتداي سال
متخلفان اقتصادي 4 ميليارد ريال در مازندران جريمه شدند

ساري- خبرنگاركيهان:
متخلفان اقتصادي در مازندران از ابتداي امسال تاكنون 4ميليارد و446 ميليون ريال جريمه نقدي شدند.
مديركل تعزيرات حكومتي مازندران با اعلام اين خبر در جلسه شوراي قضايي اين استان افزود: اين جريمه ها در جريان رسيدگي به 73 هزار و36 پرونده تخلف اقتصادي در مازندران صادر شد.
مهدي عباسي از ورود 7 هزار و680 فقره پرونده تخلف اقتصادي به شعب تعزيرات حكومتي مازندران در اين مدت خبر داد و افزود: تعامل بين بخشي دستگاهها در كاهش تخلفات اقتصادي تاثير زيادي دارد.
وي همگرايي بيشتر دستگاه هاي بازرگاني، مجامع امور صنفي، جهاد كشاورزي، ميراث فرهنگي، حمل و نقل، استاندارد و دانشگاه علوم پزشكي را در اين ارتباط ضروري دانست و افزود: با تعامل مثبت و سازنده اين دستگاه ها حقوق مصرف كنندگان رعايت خواهد شد.
عباسي از تشكيل كارگروه ويژه طرح هدفمند كردن يارانه ها در تعزيرات حكومتي خبر داد و افزود: اين كارگروه رسيدگي به تخلفات اقتصادي مربوط به اجراي طرح هدفمندي را برعهده دارد.

 



اول تير آغاز ثبت نام دانش آموزان

نام نويسي دانش آموزان براي سال تحصيلي آينده از اول تير ماه به صورت الكترونيكي و فقط با حضور دانش آموز امكان پذير است.
حميدرضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش گفت: ثبت نام فقط با رويت دانش آموز و ارائه كدملي انجام مي شود.
وي افزود: ستادي در وزارت آموزش و پرورش براي نظارت بر ثبت نام دانش آموزان تشكيل شده است و خانواده ها در صورت بروز مشكل و ابهام در ثبت نام فرزندشان به دفاتر رسيدگي به شكايات در مناطق آموزش و پرورش مراجعه و براي حل مشكل اقدام كنند.
وي خاطرنشان كرد: ثبت نام دانش آموزان در مدارس از اول تير آغاز مي شود اما ثبت نام زودتر از موعد مقرر نيز منع قانوني ندارد.
حاجي بابايي گفت: براساس سامانه اي كه طراحي كرده ايم هر دانش آموز فقط امكان ثبت نام در يك مدرسه را دارد و ما آمار دقيقي از دانش آموزان لازم التعليم ثبت نام شده و دانش آموزان ترك تحصيل كرده خواهيم داشت.
وي با تاكيد بر اين كه پيش از اين خانواده ها فرزند خود را در چند مدرسه ثبت نام و در نهايت يكي را انتخاب مي كردند خاطرنشان كرد: اين موضوع باعث مي شد حق ديگر دانش آموزان براي ثبت نام در مدرسه مورد نظر خود ضايع شود. حاجي بابايي تاكيد كرد: در اين سامانه همچنين ظرفيت مدرسه، معرفي معلمان و ويژگي ها و امكانات مدارس گنجانده شده است تا براي برنامه ريزي با مشكل روبرو نشويم.
وزير آموزش و پرورش گفت: خانواده ها در انتخاب مدرسه فرزند خود آزاد هستند اما ما مدارس دولتي خوبي از جمله مدارس هئيت امنايي و نمونه دولتي داريم كه كيفيت آموزشي خوبي دارند.

 



رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه چالوس خبر داد
مهار آتش سوزي جنگل هاي چالوس در 40 دقيقه

رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه چالوس از مهار آتش جنگل چالوس در منطقه پل ذغال، ظرف مدت 40دقيقه خبر داد.
محمدحسن حكيم زاده ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در چالوس اظهار داشت: ساعت 10:15 دقيقه عصر جمعه، طي تماسي با آتش نشاني منطقه، خبر آتش سوزي منطقه پل ذغال داده شد و بلافاصله دو ماشين آتش نشاني در محل حاضر و موفق به مهار آتش شدند.
وي اظهار داشت: منطقه طعمه حريق شده 3 هزار مترمربع بوده و در اين رابطه چهار نفر كه در محل حاضر بودند توسط نيروهاي پليس دستگير شدند و تحت بازجويي قرار دارند.
حكيم زاده گفت: در اين گونه مواقع، آتش نشاني بايد تجهيزات كامل داشته باشد اما از نظر سيستم بي سيم، آتش نشاني چالوس دچار مشكل است كه اميدواريم با اختصاص اعتبار از سوي ستاد حوادث غيرمترقبه استان، اين مشكل برطرف شود.
رئيس پليس چالوس نيز گفت: با تلاش پليس، عاملان آتش سوزي غيرعمدي جنگل دستگير شدند و مورد بازجويي قرار گرفتند.
علي فقيه تصريح كرد: آنان در بازجويي ضمن پذيرش ارتكاب به جرم گفتند بعد از درست كردن آتش براي صرف ناهار، توانايي مهار آن را نداشتند.
وي ادامه داد: اين پنج نفر كه اهل استان قزوين بودند مسافر بوده و هنگام ترك محل توسط پليس دستگير شدند.
فقيه گفت: اين عمل غيرعمدي بوده و درحال حاضر بازداشت شده ها با ضمانت و دستور قاضي آزاد و صبح يكشنبه در دادگاه حضور مي يابند.
رئيس پليس چالوس بيان داشت: بعد از بررسي كارشناسان و تعيين خسارت وارده مبلغ برآورد شده ازسوي افراد فوق پرداخت مي شود.
رئيس اداره منابع طبيعي چالوس نيز خاطرنشان كرد: خسارت آتش سوزي جنگل چالوس در حال بررسي است.
بيژن فرجي يادآور شد: بعد از باخبر شدن از محل آتش سوزي نيروهاي حفاظت اداره منابع طبيعي در محل آتش سوزي حاضر شده و با كمك نيروهاي آتش نشاني آتش را مهار كردند.
وي اظهار داشت: در اين رابطه پنج نفر كه در منطقه حضور داشتند و منجر به اين آتش سوزي شدند دستگير شدند.
وي در پايان گفت: ميزان خسارت وارده در دست بررسي است و متعاقباً اعلام مي شود.

 



امسال اجرا مي شود
400 هزار خودروي فرسوده از رده خارج مي شود

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: تاكنون 400 هزار خودروي فرسوده از رده خارج شده است و امسال نيز به همين ميزان خودروي فرسوده از رده خارج خواهد شد.
محمد جواد محمدي زاده در نشست خبري هم انديشي مسئولان وزارت بهداشت و محيط زيست درباره مديريت پسماندهاي بيمارستاني گفت: طرح جامع كاهش آلاينده هاي شهر تهران امسال با قوت بيشتري اجرا مي شود و به جز شهر تهران در 8 كلانشهر ديگر نيز اجرايي خواهد شد.وي افزود: در اين طرح 9 فعاليت دنبال مي شود كه مهم ترين آن خارج كردن خودروهاي فرسوده است و براساس آن 400 هزار خودروي فرسوده تاكنون خارج شده است و قرار است در سال جاري به همين ميزان خودروي فرسوده از رده خارج شود.
محمدي زاده تصريح كرد: از ديگر فعاليت هاي موجود در اين طرح بحث موتورسيكلت هاي دوزمانه بود كه كاملا حل شد همچنين گازسوز كردن خودروها از ديگر موارد اين طرح بود كه تا بحال 5/1 ميليون خودرو گازسوز(CNG) شده اند.
وي گفت: استانداردسازي توليد خودرو در كشور از ديگر موارد مهم اين طرح است كه قرار شد خودروهاي داخلي يورو 3 و خودروهاي خارجي يورو 4 را پاس كنند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: بهبود كيفيت توليد فرآورده هاي سوختي كشور از نكات مهم در آلودگي هواي تهران است كه قرار است ظرف مدت 3 سال وزارت نفت درجه اكتان فرآورده هاي نفتي خود را به زير 50PPM كاهش دهد كه در حال حاضر اتحاديه اروپا بين 35 تا 50 PPM را تجربه مي كند.
وي در ادامه درباره تفكيك زباله هاي بيمارستاني اظهار داشت: پسماندهاي بيمارستاني يكي از نگراني هاي بين المللي است. در حال حاضر روزانه 400 تن پسماند در سطح مراكز بهداشتي و درماني كشور توليد مي شود كه بسيار بالاست.
وي افزود: در تهران روزانه 70 تن پسماند بيمارستاني توليد مي شود كه البته نوع خطرناك آن 10 تا 25درصد لذا اولين نكته مهم در مديريت پسماندهاي بيمارستاني موضوع تفكيك از مبدا است.
محمدي زاده تصريح كرد: آمار تفكيك از مبدا زباله هاي بيمارستاني كل كشور 82درصد است كه اين آمار نشان مي دهد 18درصد تفكيك زباله از مبدا مراكز درماني به درستي انجام نمي شود.

 



حذف توپولف از ليست خريد ايران

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اختصاص بيش از يك ميليارد دلار در قانون بودجه امسال براي توسعه ناوگان هوايي، از حذف توپولف در سفارش هاي خريد سال جاري شركت هاي هواپيمايي خبر داد.
به گزارش فارس، رضا نخجوان در مورد چگونگي تخصيص منابع اعتباري براي خريد هواپيما توسط ايرلاين ها گفت: در قانون بودجه 89، اختصاص بيش از يك ميليارد دلار براي توسعه ناوگان شركت هاي خصوصي و دولتي در نظر گرفته شده است كه ايرلاين هاي خصوصي يا دولتي كه زمينه بهره برداري و جذب منابع براي نوسازي و گسترش ناوگان خود را داشته باشند، مي توانند از اعتبار مذكور استفاده كنند.
وي درباره سرنوشت پرونده توپولف 154 در ايران تصريح كرد: به دليل بي رغبتي مسافران و همچنين بنابر تصميم وزير راه و ترابري پرونده توپولف هاي 154 تا پايان سال جاري بسته خواهد شد.
نخجوان درباره افزايش ناوگان هوايي در سال جاري خاطرنشان كرد: تاكنون ايرلاين هاي مختلف 20 تقاضا براي خريد انواع هواپيماهاي مدرن ارائه داده اند.

 



آتش سوزي جنگل هاي بوزين و مرخيل كرمانشاه مهار شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
با تلاش محيط بانان اداره محيط زيست استان آتش سوزي مهيب جنگل هاي منطقه حفاظت شده بوزين و مرخيل در استان كرمانشاه مهار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان كرمانشاه به دليل شرايط سخت توپوگرافي و پوشش غني منطقه مهار اين آتش سوزي كار بزرگ و پيچيده اي بود در اين آتش سوزي خسارت هايي به پوشش گياهي منطقه وارد شد كه كارشناسان درصدد برآورد ارزش ريالي آن هستند. گفتني است در اين آتش سوزي چند تن از ماموران حفاظت از محيط زيست دچار جراحت هاي سطحي شدند.

 



براي دومين بار لوله اصلي آب در پايانه مسافربري مشهد تركيد

مشهد- خبرنگار كيهان:
سخنگوي سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري مشهد گفت: براي دومين بار لوله اصلي آب در پايانه مسافربري مشهد تركيد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد، حميد غلامي علت تركيدگي لوله اصلي آب در پايانه مسافربري را تردد وسايل نقليه سنگين در پايانه مسافربري دانست و افزود: انجام اين فعاليت زمينه ساز حادثه آفريني و تركيدگي لوله اصلي آب در پايانه شد.
وي تاكيد كرد: با توجه به وقوع اين حادثه، مسئولان ذيربط قول هاي مساعدي به منظور انتقال اين لوله دادند اما تاكنون اين وعده و انتقال لوله آب از پايانه مسافربري مشهد محقق نشده است.
غلامي اظهار داشت: تركيدگي لوله اصلي آب كه در بخش مياني پايانه مسافربري قرار دارد علاوه بر آب گرفتگي منازل واقع در بلوار امام خميني، خسارات مالي فراواني را به مجموعه پايانه مسافربري وارد كرد.
وي ادامه داد: در پي اين حادثه بلوار اصلي ورودي اتوبوس هاي پايانه مسافربري تخريب، منازل حاشيه و ساختمان اصلي پايانه را آب فرا گرفت كه اين موضوع زمينه ساز قطع چند ساعته برق را در اين ساختمان موجب گرديد.
سخنگوي پايانه هاي مسافربري شهرداري مشهد گفت: قطع برق در عوارضي و محل ثبت ورود و خروج اتوبوس ها و يك طرفه شدن بلوار اصلي ورودي، زمينه ساز ايجاد ترافيك قابل توجهي از اتوبوس ها براي ثبت ورود و خروج در پايانه مسافربري شد.

 



دادگاه نوري زاد برگزار شد

وكيل مدافع محمد نوري زاد از برگزاري دادگاه موكلش در شعبه 1059 دادگاه عمومي تهران با شكايت شوراي سياستگذاري ائمه جمعه خبر داد.
سيدمحمود عليزاده طباطبايي با بيان اين مطلب، اظهار داشت: با شكايت شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور، پرونده اي به اتهام توهين به امام جمعه مشهد در شعبه 1059 دادگاه عمومي براي محمد نوري زاد تشكيل شده است.
وي افزود: امروز موكل از زندان اوين به دادگاه منتقل شد و ما در جلسه دادگاه با ارايه راي قطعي شعبه 54 دادگاه تجديدنظر مبني بر اين كه موكل پيش از اين به اتهام توهين به امام جمعه مشهد، محكوم شده است، تقاضاي مختومه شدن پرونده را كرديم.
به گزارش ايسنا، وكيل مدافع محمد نوري زاد از تقاضاي موكلش براي ارائه مرخصي خبر داد و گفت: در خواست خود را به دادستاني تهران ارائه مي كنيم.

 



مديرعامل ستادمركزي معاينه فني خودروهاي تهران: خودروهاي گازسوز به بمب هاي متحرك تبديل شده اند

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران گفت: خودروهاي گازسوز پايتخت با پايان زمان تست ادواري، تبديل به بمب هاي متحرك شده اند.
مهندس وحيد نوروزي با اشاره به مصوبه هيئت وزيران درباره الزام تست ادواري خودروهاي گازسوز افزود: از آنجا كه هنوز كار موثر و چشمگيري در اين باره انجام نشده است، مراكز معاينه فني كلان شهرها تصميم گرفتند مستقيماً وارد عمل شوند.
وي با اشاره به پايان سن تست ادواري خودروهاي گازسوز به ويژه تاكسي ها افزود: در حال حاضر خودروهاي گازسوز به بمب هاي متحرك تبديل شده اند. از اين رو مراكز معاينه فني خودرو در تهران و ساير كلانشهرها با همكاري شركت هاي توليدي و نصب كننده كيت هاي گازسوز و هماهنگي وزارت كشور به طور رايگان وارد اين عرصه خواهند شد.
نوروزي ادامه داد: تلاش مي كنيم حداكثر تا دو ماه آينده اين تصميم وارد مراحل عملياتي شود و به همين منظور از تجربه اصفهان استفاده خواهيم كرد.
رئيس ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به سهم هشت درصدي تاكسي ها در آلايندگي شهر تهران گفت: ميزان مراجعه تاكسي ها به مراكز معاينه فني خودروها در سال 88 تقريباً 80 هزار دستگاه و در دو ماه ابتداي سال جاري 15 هزار دستگاه بوده است.
نوروزي با اشاره به اينكه تاكسي ها به خاطر تردد فراوان در شهر نيازمند چهار بار مراجعه در سال به مراكز معاينه فني هستند، افزود: 22درصد جابجايي ها در سطح پايتخت از طريق تاكسي ها صورت مي گيرد؛ در حالي كه 81 هزار تاكسي شهر تهران تنها سهم هشت درصدي در آلايندگي شهر دارند.وي يادآور شد: پس از اجرايي شدن اين طرح، برچسب خودرو و معاينه فني خودروهاي گازسوز منوط به تعويض يا تست كيت هاي گاز خواهد شد.

 



راهپيمايي همجنس بازان صهيونيست

وزير امورخارجه سابق رژيم صهيونيستي در تظاهرات غيراخلاقي و مشمئز كننده هزاران همجنس باز در خيابان هاي تل آويو، حمايت از حقوق اين قشر را امري لازم و در راستاي ارزش انساني دانست!
به گزارش سرويس بين الملل شبكه ايران به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتص، در تظاهرات روز جمعه هزاران همجنس باز اسرائيلي، برخي سران صهيونيستي از جمله تزيپي ليوني وزيرامور خارجه سابق اين رژيم نيز شركت داشتند.
ليوني در جمع اين افراد در پارك ژان مير با بيان اينكه اين هراس وجود دارد كه همجنس بازان نتوانند از مشاركت فعالي در جوامع سياسي و مذهبي برخوردار باشند، افزود: به دليل اينكه تمايلات جنسي افراد سياسي نيست، حفاظت از جامعه همجنس بازان درحوزه هيچكدام از گروه هاي سياسي ديده نشده است و ما بايد اين مسئله را تغيير دهيم.رهبر حزب كارگر رژيم صهيونيستي نيز در اين گردهمايي كه مملو از اقدامات غيراخلاقي بود، تاكيد كرد: هنوز اقدامات بسياري باقي مانده كه اسرائيل در راه مبارزه براي آزادي عمل همجنس بازان انجام دهد. گفتني است رژيم صهيونيستي مدتها پيش اعلام كرده بود كه در حال طراحي برنامه هايي وسيع براي جلب جهانگردان هم جنس باز به كشور است و براي ترغيب آنان از تصاوير برهنه سربازان خود در بروشورهاي مخصوص جهانگردي استفاده كرده بود.

 



دختري با درجه سپهبدي جانشين پدر مي شود

سپهبد عايشه قذافي، كه در رشته حقوق تحصيل كرده است رقيب سرسخت برادرش سيف اسلام قذافي در جانشيني پدر است.
عايشه كه علاقه بسيار زيادي به صدام حسين، ديكتاتور سابق عراق داشت پس از بازداشت صدام بارها اعلام كرد كه مايل است عضو تيم وكلاي دفاع از «صدام» باشد. وي در همان زمان طي اظهاراتي درباره ديكتاتور عراقي گفت: دوست دارم از «عمو صدام» دفاع كنم زيرا وي مانند پدر من است و با مشكلات قانوني بسيار زيادي روبرو شده است.
گفته مي شود «عايشه قذافي» نيز مانند پدرش علاقه خاصي به رفتارهاي ويژه و تعجب برانگيز دارد تا بتواند توجه همگان را به خود جلب كند. از جمله اقدامات غيرقابل تصور وي، سفر به انگليس و رفتن به «هايد پارك» و سخنراني در تريبون آزاد آنجا بود. وي در آن سخنراني از ارتش جمهوري ايرلند طرفداري كرد.ناگفته نماند «عايشه» براي تحصيل در مقطع دكترا در رشته حقوق بين الملل به پاريس سفر كرد اما در آنجا عاشق پسر جواني شد و تصميم به ازدواج با وي گرفت. اين تصميمش با مخالفت شديد «معمر قذافي» و همسرش مواجه شد همين امر موجب شكست عشقي و افسردگي «عايشه» شد. در نهايت ترك تحصيل كرده و به ليبي بازگشت. پس از بازگشت، پدرش براي روحيه دادن به وي، ترتيبي داد تا مدرك دكتراي افتخاري به وي اعطا كنند.
گفتني است وي روز به روز در حال كسب شهرت بيشتر است و برخي از كارشناسان مسائل سياسي ليبي معتقدند وي سرسخت ترين و اصلي ترين رقيب برادرش «سيف الاسلام قذافي» براي جانشيني «معمر قذافي» است.

 



قوانين جديد آموزشي آمريكا شر به پا كرد

هزاران دانش آموز مدارس نيويورك روز جمعه در اعتراض به قوانين تازه اين ايالت كه انتقال واحدهاي درسي آن ها را ممنوع كرده، با پلاكاردهايي در دست كلاس هاي خود را ترك كرده و با رفتن به خيابان ها به راهپيمايي پرداختند.
دانش آموزان در حالي كه پلاكاردهايي را كه در خانه هاي خود درست كرده بودند با خود حمل مي كردند فرياد مي زدند «ببينيد ببينيد. اين است آن دموكراسي كه اين ها مي گويند» و «دانش آموزان را نجات بدهيد.»در اين راهپيمايي هاكه ساعت ها به طول انجاميد تظاهركنندگان روي پل معروف به پل بروكلين به حركت درآمده و رفت و آمد خودروها را مختل كرده بودند.دانش آموزان مدارس مختلف شهر نيويورك ظاهراً براساس برنامه ريزي هاي قبلي از مدارس خود در نقاط مختلف شروع به راهپيمايي كرده و در نهايت در ساعات اوليه بعدازظهر همگي در مقابل ساختمان شهرداري نيويورك اجتماع كرده و به دادن شعارهايي عليه نظام آموزشي آمريكا و قوانين آن پرداختند.تظاهركنندگان در انتها بار ديگر به راهپيمايي خود در مسيرهاي قبلي ادامه داده و بعد به تدريج متفرق شدند.

 



نماد شيطان پرستي در تصوير ملكه اليزابت اول

گالري تصاوير ملي انگليس اعلام كرد ماري كه نماد شيطان پرستي محسوب مي شود پس از سال ها در تصوير ملكه اليزابت اول آشكار شده است.
به گزارش فصلنامه ارلي مادرن انگلند، گالري تصاوير ملي انگليس اعلام كرد كه يك تصوير مبهم از يك مار چنبره خورده در تصوير نقاشي قرن شانزدهم ملكه اليزابت اول ظاهر شده است.
در نسخه اصلي اين اثر، ملكه در حالتي ترسيم شده بود كه ماري در ميان انگشتانش چنبره زده، اما بعدها بنا به عللي نامعلوم يك دسته گل جايگزين اين مار شد.بنا بر اين گزارش، گذشت زمان پس از 400 سال منجر به كمرنگ شدن طرح گل و آشكار شدن طرح اين مار شده است. اين اثر در پايان دهه سال 1580 يا اوايل دهه 1590 توسط هنرمند ناشناسي خلق شد. به اعتقاد برخي تصوير مار ممكن است به عنوان نماد خرد به كار رفته باشد اما مارها عمدتا در ادبيات و تصاوير مرتبط با نقاشي هاي قرن 15 و 16 به عنوان نماد شيطان و گناه اصلي ]هبوط آدم به زمين[ به كار مي روند. علاوه بر اين در صورتي كه از مار مفهومي مثبت مانند خرد برداشت مي شد، لازم نبود تا با نماد مثبتي همچون يك دسته گل پوشانده شود.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14